Suriye çıkmazından çıkıp Libya’ya girmek

Suriye’den şehit haberleri geliyor. Hem de güvenli bölgeden, Tel abyad’dan.

-Rejim güçleri İdlib’de sivil alanları bombalamaya devam ediyor. Yüzbinlerce insan Türkiye’ye doğru göç ediyor, sınıra yakın yerlerde de buldukları çadırın altında konaklamaya çalışıyor.

-Türkiye, bir yandan operasyonun sivillere yönelik kanlı hüviyetine isyan açısından, diğer yandan ise bu göçün Türkiye’ye yönelmesinin tedirginliği sebebiyle tepki gösteriyor.

-Suriye’de kanlı süreç 8 yıl önce başladı, sınırlarımızda 120 kilometrelik bir bölümü kontrol etmeye başladık, ama kalıcı çözüm için henüz bir ümit yok.

-Suriye konusunda Türkiye - Rusya ilişkileri Astana ve Soçi süreçlerinden bu yana farklı bir nitelik taşıyor. Görüldüğü kadarıyla Rusya üzerinden rejime baskı yapılabileceğini ve çözüm oluşturulabileceğini düşünüyoruz. Ancak en sıcak cinayet alanı olan İdlib konusunda Rusya’nın kılı kıpırdamıyor.

-Burada şu soruyu sormak gerekiyor: Rusya’dan rejime baskı yapmasını istiyor muyuz, Rusya nasıl bir cevap veriyor, Rusya rejim üzerinde etki yapamıyor mu, yapmak istemiyor mu, Rusya Esed’e “Sen vur, sonuçta İdlib’e boyun eğdirmeliyiz, oradakilerin bir kısmı zaten terörist, onları ezmeliyiz, ben görmezden gelir ve Türkiye’yi oyalarım” mı diyor?

-Türkiye’de resmi rakamlara göre 3 milyon 600 bin Suriyeli var. Bunların çok küçük bir kısmı kamplarda kalıyor, büyük kısmı ise şehirlere dağılmış, bir anlamda vatandaş topluluğuna karışmış durumda.

-Suriyelilerin ilelebet Türkiye’de kalmasını hiç kimse öngörmüyor. Suriye’ye yeniden dönmeleri muhalefet tarafından ısrarla isteniyor, iktidar da Suriye’de uygun şartlar oluşturup Suriyelilerin oraya yerleştirilmesini istiyor.

-Uygun şartlar güvenli bölgelerde evler inşa edip iskanın oraya gerçekleştirilmesi. Bunun için para lazım. Hükümet bu parayı uluslararası çevrelerden temin etmek istiyor, ancak henüz “Donör – Verici” çıkmadı. Onun için “geri dönüş” için henüz görünen bir takvim yok. Suriye sorununun çözümünün bir parçası mültecilerin yurtlarına dönmesi ise, Türkiye bunun için nasıl bir takvim öngörüyor?

-Suriye işine bir sebeple girdik, bu işin buralara geleceğini ön görmüş müydük? Evet Esed’in kanlı katil olduğu açık, ama onu çözmek Türkiye’nin üzerine mi düşmüştü? Türkiye başka kanlı katiller için de askeri güç kullanma boyutunda politika geliştirmek durumunda mıdır?

-Suriye duyarlılığının bir boyutu hiç şüphesiz terör örgütünün Suriye tarafında kurtarılmış bölge oluşturma girişimi idi. Suriye ve tabii Irak söz konusu olduğunda terör örgütü hassasiyetimiz hep var oldu. Bunun için de sınır ötesi harekatlar yapılageldi. Irak’ta halen de sürüyor.

-Şimdi ne oldu? Suriye’de sınır ötesinde bir coğrafyayı örgütten temizledik, orayı güvenli bölge haline getirdik. Ancak bu bölgede kalıcı değiliz, çünkü Suriye’nin toprak bütünlüğünü tanıdığımızı her platformda tekrar ediyoruz. Biz oradan çıktığımızda, terör örgütü elemanları yeniden oralara döndüğünde biz yine Suriye yönetimi ile oturup, sınır ötesindeki yapılanmaları etkisiz hale getirmeye çalışacağız. Bu durumda 8 yıl öncesinden bu yana ne değişmiş olacak?

-Suriye için umudumuz yeni anayasa ile yeni yönetimin belirlenmesi ve orada Türkiye dostu bir grubun etkin konumda olmasıdır. Bu sağlanabilecek mi, yoksa Rusya’nın desteğinde etkinliğini artıran Esed yönetimi, iktidarını koruyacak mı?

-Rusya’ya ne kadar güvenebiliriz? Rusya’nın bizi idare ederken Esed’e oynamadığından emin miyiz?

BU SORU LİBYA İÇİN:

-Libya’ya askeri güç olarak girmeyi benimsedik. Evet, BM’nin tanıdığı bir yönetimin yanında ama sonuç itibariyle bir tarafı desteklemek üzere asker gönderiyoruz. Öncelikli soru şu: Libya’da ne kadar ve hangi pozisyonda yer alacağız?

-Hafter’in kaybedeceğinden Sarrac’ın kazanacağından emin miyiz? Sarrac’ın kazanması için ne oranda güç kullanacağız?

-Libya’da Hafter’in yanında yer alan güçlerle çarpışmayı tercih ediyor muyuz? Yoksa biz oraya varınca herkes bizden korkar ve geri çekilir diye mi düşünüyoruz?

-Hafter’in Moskova’dan Rusya’ya rağmen, ya da başka bir odağın etkisi olmadan ayrıldığından emin miyiz?

-Almanya buluşması Libya işine ne kadar geniş bir aktörün ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Libya’da nihai statü ne olacak, buna dair bir öngörümüz var mı?

…..

Suriye’de varız, evet. Hala şehitlerin geldiği ve milyonlarca mültecinin nasıl bir çözümle yurtlarına dönmesini kestiremediğimiz bir varlık bu.

Libya’ya gittik, daha da gideceğiz. Keşke gidilecek yola dair öngörülerimiz olsa… Hafter’in Moskova’dan “kaçması” gibi sürprizlerle şaşırmasak…

YORUMLAR (115)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
115 Yorum
  • göktürk / 20.01.2020 06:17

    Erdoğan Her seçim öncesi Türkiye'de kendi seçmenini uyuşturmak ve kandırmak için Ey Amerika Ey fransa-almanya deyip duruyor Ancak her ne hikmetse yurtdışına gittiği zaman bağırdıgı Devlet başkanlarıyla el ele kol kola verip gülücükler dağıtıyor 24 saat kanal a izlemekten beyinleri bilimsel hoşafa dönmüş kitleyi kandırmak kolay ama Tayyip şunu unutuyor bizim gibi düşünen okuyan araştıran insanları asla kandıramıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.01.2020 03:55

    Iraga daha yeni girdik baris harekati adinda teror orgutunu butunuyle temizlemeden cikmayacaktik. Amerika hop dedi durduk. Askerlerimize saldiri olursa harekata devam edecektik. Sehit haberlerimiz geliyor ama ileri harekat tamamen durdu. Keske devam etseydi basladigimiz isi bitirseydik.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.01.2020 02:48

    Beyni calisan insanlarin fikir uretirken kafasi karisabilir. Kafayi calistirmiyanlar icin boyle bir problem yok. At gozlugu takanlarin sagi solu ilersini ve arkayi gormelerine imkan yok boyle bir dertleride yok zaten

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 20.01.2020 02:37

    Hafteri Rusya, Avrupa ve Amerika destekliyor bu ne demektir enininde sonunda basa Hafter gelecek su anki akp nin destekledigi hukumette muhalefette kalacak veya tamamen kaybolacak. Sonra ne olacak eski hukumeti destekleyen Turkiye Libyadaki butun beklenen kazanimlari kaybedecek. Sonra yine ayni seyler kandirildik. Dis politika uzmanlari gelecegimizi dusunerek kararlar almali.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.01.2020 00:33

    Ne yüreği yedin arkadaş!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.01.2020 00:31

    Kimsenin Suriye’ye dönmeye, kimseninde kimseyi Suriye’ye göndermeye niyeti yok. Bu konu iki gün önce bir kez daha teyit edildi. Herkesin delisi kendine...12 Eylül de Türkiye’de demokrasi yok deyip, kimse bize insan hakları ihracına kalkışmamıştı. Bize mi kalmıştı Suriye’ye demokrasi ihraç etmek! Önü arkası çok düşünülmeden yapılan işler bunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet abiden Ahmet Taşgetirene / 20.01.2020 00:05

    Sadece kafan karışmamış, aynı zamanda gönlünde karışmış...

    Yanıtla (0) (0)
  • miralay / 19.01.2020 22:27

    Yetti gari canımıza, çatlayacağız hocam. Bize şuraya buraya girmeyelim demeyin! Ruhumuz daraldı, ümidimiz azaldı, kefereye onca kozu vere vere. Girelim Suriye`ye de, Irak`a da, Libya`ya da. Hepsi bizdendi, bizimdi. Oralara girip pislik çizmeleriyle kirletenler, bizden daha yakın, daha samimiyetli değiller O müslüman milletlere.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 21:44

    Kafan iyice karışık senin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 21:18

    Pasabey sen farklı bir gezegende yaşıyorsun muhterem

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:53

    09.19 neden acemi cancazim onuda yazaydin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:50

    12.19 senn kafani serin tut dostum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:49

    10.37 sence yok buyuklere karsi sansimiz musade et devleti yonetenler karar versin onlar var diyo izin varmi musade ediyormusun ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:46

    11.30 muhterem senin hic biseyden haberin yok biraz arastirirsan bulursun once turkiyenin ustleri diye arat mesala

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:44

    14.14 rabbim seni islah etsin ve devletimi senin gibi zihniyetlerden korusun kafasi kaliplasmis bagnazca bir yorum! O A habere bakarken sen hangi kanallardan haberleri aldiginda belli hangi agizla konustugunda kininiz aklinizin onune gecmis iki gazete okuyup herseyi bildigini sanan topluluk!!! dusun milletin yakasindan dusun !!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:32

    16.44 asil senin gibiler sayesinde bu ulke kalkinamiyor mini etekli kadin gordunuzmu bakimli egitimli hanimefendi turbanin icinde profosore cahil dersiniz laiklik =cahillik =herseyi onlar bilir dusun artik ulkenin yakasindan

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 20:27

    16 58 Kurban sen turk olamazsin lutfen yanlis anlama bu nasil bir bakis acisi kim kimi yerinden etti sen olaylari iyice karistirmissin lutfen ama lutfen biraz beyin calistir suriyede libyada senin anlayamicagin seylerdir kinin aklinin onune gecmis!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Sorgulayan / 19.01.2020 20:24

    12:16 ya. Coğrafi konumumuz atalarımız için büyük bir avantaj olmuş ve bu konumumuzdan faydalanarak 3 kıtada at koşturur hale gelmişiz. Şimdi ne oluyor da coğrafi konumumuz bizim için dezavantaj olmakta? Atalarımızın zekası ve akılları üstündü de çağdaş milletler çok mu geri kafalılardı? Veya şimdilerde çağdaş milletler bizden çok mu zeki ve akıllılar da bizler geri kafalıyız? İki soruma da hayır demek istiyorum. O halde, bizde zeka ve akıldan öte eksik olan birşeyler var. Nedir bu eksikler? Kanaatimce ilk önce kendimizden başlamak gerek : Benim hatalarım nelerdir? Hatalarımı bilirsem gelişebi

    Yanıtla (0) (0)
  • Sorgulayan / 19.01.2020 17:40

    12:05, 12:16 ya. “Dış düşmanlarr, dış güçlerr bizi geri bırakanlarr. Ha, bir de iç güçlerr, hainlerr, bizi güçsüz bırakanlarr. Etrafımızı hep çevirmişlerr. Bizi kuşatmışlarr. Bize adım attırmıyorlarr…” Şimdi soru: Neden Müslüman Türk’ü düşmanlar kuşatıp geri bırakıyorlar da, Müslüman Türk düşmanlarını kuşatamıyor, yüzyıllardır ? Olumlu, güzel örnek geçmişimizde var. Osmanlı’nın gelişme çağlarında düşmanları kuşatmış, onları kıskıvrak yakalamıştık. Dünyanın en ileri devletlerinden biri olmuştuk. Ne oldu bize de, şimdi kuşatılıyoruz, ilerleyemiyoruz ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 16:58

    Komsu Suriyeyi yikmak, bolmek, isgal etmek, karistirmak icin Oso lu maasli cihatcilari egiterek, donatarak, silahlandirarak komsuya karsi kullandik. Milyonlarca insanin hayatini, evini, isini, ulkesini terketmesine sebep olduk. Bu dramlar, trajediler medyada pek yer bulmuyor... Yerine hamaset... zillet - hain ittifaki soylemleri ....ve daima biz hakliyiz... , komsular kotu carpitmalari ... Simdi sirada Libyayi karistirmak var.... Yapilanlar baris..... icin !! Inanan cok .... asgari ucretli de mevcut !!

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir okur / 19.01.2020 16:44

    Alvin Toffler şöyle diyor: “21. yüzyılın cahilleri okuma yazması olmayanlar değil; öğrenmeyi, unutmayı ve yeniden öğrenmeyi beceremeyenler olacaktır.” Sanki bizim toplumu anlatıyor. Okuma yazma bilen cahil toplum hiç bir yere varamaz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 16:22

    Putin,bizimkileri sulu dereden susuz getirir.Idliblde neler oluyor,bir sey diyebiliyormuyuz.Aklini kullanmayani kullanirlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Omer / 19.01.2020 15:19

    Bekara hanım boşamak ne kadar kolay. Kurtlar sofrasına kuzu olmamak için Hükümet var gücü ile çabalıyor, 100 yıl daha kaybetmeyelim diyor. Muhafazakâr muhalefet siyasal analiz fantazisi peşinde. Gel sen yönet bakalım desen, iktidar olan sizsiniz cevabı hazır. Rabbim devletimizi yönetenlere yardım eyleye, sabır vere. Amin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:50

    Benim anlamakta zorlandığım hem Suriyede hem Libyada karşımızda Rusya var ve biz Rusyayla çok iyi anlasiyoruzki butun stratejik yatırımlarımızı Rusya eliyle gerçekleştiriyoruz bu durumu yönetenler hangi argümanlarla izah ediyorlar bilmiyoruz ve bu konulara hiç girmiyorlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Deli Emin / 19.01.2020 14:35

    Ziyauddin SERDAR Cenneti Arayan Adam kitabında, Ruslara karşı ABD ile işbirliği yapan Ziya Ül HAK'ı ve Pakistan'a silah zoru ile şeriat getirme projesini anlatır. Afganistan da, destekledikleri 43 mücahit fraksiyon ile başarının belada olduğunu sonradan anlayıp, nasıl baş edeceğiz bunlar ile dediğini anlatır. BİR 1979 asılan Zülfikar Ali Butto Pakistanı na birde şeriatçı Ziya'nın eseri şimdiki Pakistan'a bakın.Başımıza gelecekler aynı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:34

    Vay vay vay.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:27

    Breh breh.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:26

    11.00 işin başında işlerin buraya varacağı belliydi zaten. Amerikanın ve İsrailin peşine takılırsan böyle olur işte.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:23

    Şu ensar muhacir edebiyatıda kabak tadı verdi. Evine al misafir et desen yan çizer. Ama edebiyatını yapar. Yanlış politikalara kılıf yersen.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:17

    Ne intikamı kardeşim. İntijam hissi bazılarının tekelinde. Malum kindar ve dindar nesil istiyenler var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:15

    Nedense kimse sorumluluğu üstlenmiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 19.01.2020 14:14

    Paşabey, A Haberi terket de azıcık başka kanallara bak! Adam yerine konmuyorsun! Putin anasının gözü! Gariban Müslümanlara sahip çıkacağım diye batağa gömüldük! Hala uyuyorsun! Ekonomi felç, dış politika rezalet sen hala hayal alemindesin! Trump manyağı bir korkuttu, emir verdi, güvenli bölge sağlayacak Barış Pınarı harekatını yarım bıraktı, şimdi oradan şehitler geliyor senin umurunda mı? Hani güvenli bölgenin dışına çıkmazsa bebek katilleri harekat kaldığı yerden daha kararlı devam edecekti! Trump mallarını açıklarım dedi, akan sular durdu! Senin oğlun orada olsa belki kafanı kullanırsın!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 14:12

    Sonuç ideolojik gözlükle dış politika yürütülemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 19.01.2020 14:06

    Yazınızı hayretle okudum sayın yazar! Gerçekler güneş gibi açıkta duruyor ama siz görmek istemiyorsunuz! Olay şu; SURİYELİLER BOMBALANDIĞI İÇİN BİZİM ÜLKEYE YÖNELMİYOR, BİZİM ÜLKEYE DOLUŞSUN DİYE BOMBALANIYOR! Hükümet bunu bal gibi biliyor ve destekliyor! "İdlib'den yola çıkan kardeşlerimiz ülkemize doğru geliyorlar, kapımızı kapatabilir miyiz? HAYIR" sözleri reize ait! Davet kokan bir ifade! Açlıktan parasızlıktan intihar eden halkın 40 milyarını vatan kaçaklarına yedirmek hangi dine uygun, fetva veren var mı? Demografik yapı değişsin BOP uygulansın tüm taraflar bunu istiyor! Halk ise uyuyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 19.01.2020 13:58

    Saddam yerinde dururken Suriye böyle olmazdan önce bizim askerimiz Irak Suriye sınıra varıp postallarını kafasına silahını yanına koyuyor uyuyor nöbet tuttum diye çıkıp geliyordu . Şimdi ise oralardan kimin girip çıktığı belli değil Irak a Suriye ye komyonlarımız gidip geliyordu bir kamyon şoförü Irak a bir sefer yaptımı oğlunu evlendiriyor kızını gelin ediyor altı ay sırt üstü yatıyordu Bop projesi yüzünden dünya ordularını başımıza yığdınız gel bu işin içerisinden çıkabilirsen çık Ahmet Taşgetiren doğruları yazınca kızıyorsunuz . Peygamberimiz Sav bir hurma bir hırkayla yaşadı dediniz am

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefî. / 19.01.2020 13:55

    Hak ve Batıl mücadelesi. Herzaman heryerde yapılmalı. Usulune uygun.Siyasi,Diplomasi odaklı gerekirse de Güçle..unutmayalım Kuvvet güçte degil Hak'tadır ..Hak'ladir..TÜRK MILLETI hep öyledir, öyle olmalıdır..Vesselam.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 12:25

    Putin ve Esad birlikte Emevi Camii'nde boşu boşuna poz vermediler. Uluslararası ilişkilerde bir fotoğraf baze binlerce sözden daha anlamlı ve derindir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sorgulayan / 19.01.2020 12:19

    Savaşan gruplara destek vermek savaşmaktır. Savaşırken ille de şehit vermemiz gerekmez. Biz savaşıyoruz senelerdir, hem içeride ve hem dışarıda. Kendi halkımıza karşı savaşıyoruz; milleti zillet, illet yaparak savaşıyoruz içeride. Önceki dostlarla savaşıyoruz hem içeride ve hem dışarıda. Şimdinin dost dediklerimiz ise bu savaşlarda bizim iyice zayıflamamızı beklemekteler. O zaman bizi savaştırmayacaklar. Bölüp parçalayıp yutacaklar, kolaylıkla. Allah muhafaza.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vehbi / 19.01.2020 12:18

    Bu konuda yani suriye konusundaki fikirlerinize aynen katılıyorum. Eğer akıllı davranmazsak Libyanın da bizim için ikinci Suriye olacağını düşünüyorum. Görünen o ki Sayın Cumhurbaşkanını bu konuda ikna edebilecek bir akıl yok. Arapların kendi arasındaki kabile savaşlarınına bizim katılmamız akıllıca değil. O iş bizi aşar. Araplar daha Sevgili peygamberimizin naaşı ortada dururken birbirlerine girmeye hazır bir millettir. Birileri ve sizin gibi aklı selim adamlar yani Akiller bunu yazmaya devam edin lütfen. Suriye dururken bir de Libya olmasın. Her ulus kendi kaderini kendi yazsın..............

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 19.01.2020 12:16

    Türkiyeyi al isviçreye taşı dinini de değiştir. İsviçreyi türkiyeye taşı müslüman yap, bak bakalım milli geliri 80bin dolarda kalıyormu? Komşularına bir bak ilk önce. Bu stratejik bir durumdur. Artik bu kompleksden kurtulun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 12:05

    İsviçredeki hükümetlerin meşgul olduğu şeylerle, bizin hükümetlerin meşgul olduğu şeyler aynı mı? Adamların en büyük derdi Alp dağları yoluna yağan karı temizlemek.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 12:00

    Libya hususunda yetkililer çok ketum davranıyor. Beka meselesi ve devlet sırrı olduğundan, en üst kesim hariç kimse birşey bilmiyor. Geçenlerde sayın Babacan bahsetmişti, önceki yıllarda milyon dolarlar Libya'ya para aktarılmış! Bu işin ceremesini Suriye örneğindeki gibi devlet-vatandaş çekecek. Önümüzde uçuşu bol günler bizi bekliyor anlaşılan. Bir de, Libya'ya başka güçler gidecek ifadesi var, yani resmi olmayan güçlermiş! Ben demiyorum, yetkililer söylüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Paşabey / 19.01.2020 11:53

    Korku dolu muhalif bir yazı. Biraz kendine güven ve Türkiye'nin dünyadaki rolünün etkinliğini gör... Çakalların elinde müslümanların mahvedilişine artık seyirci kalmamalıyız, gücümüz yettiğince bertaraf etmeliyiz diye yazmalıydın muhterem. Ve şu anda önemli bir aktör olduğumuzu dünya kabullendi de içeride hala anlama sorunu var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19.01.2020 11:44

    15 sene sonra suriyeli ve kurt vatandaslarimizin kuracagi koalisyon bir parti oylarin yarisini alir. Ulkeyi yonetir cumhurbaskaninida onlar secer. Cogu belediyeyi onlar yonetir. Uygun gordukleri yerlerede kayyum atarlar. Ordumuzun yarisi suriyeli ve kurt vatandaslarimizindan olusur. Issizlikten Turkler zaten evlenemiyor birak cocuk yapmayi. 50 sene sonrasini siz dusunun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadece Okur / 19.01.2020 11:30

    Sayın Taşgetiren, gerçekten siyasetin yarınını görerek mi yoluna devam ettiğini sanıyorsunuz. Bırakın Suriye ve Libya ile ilgili yarınlarına ne gibi bir görüşümüzün olduğunu, ülkemizin için sorun acaba yarınları için ne gibi öngörüleri ve bu öngörülere uygun siyasi düşünceleri var. Önce günü kurtar, yarın bakarız bir şeyler yapmaya çalışırız. O kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19.01.2020 11:22

    Esed Putinin izni olmadan parmagini kaldiramaz. Suriye Rusyanin sadece bir kasabasi. Esedle gorusme treni coktan kalkti. Turkmenleri bitirdiler. Rus ucaklari bolgede bomba yagdirirken tek bir AKP linin dost Putin icin sesi cikiyormu? Libyada Suriyede Putin nederse o oluyor. Akp yide sadece takipci olarak masaya oturtuyorlar. Dunyayada biz Erdoganla anlastik diyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 11:21

    idlibi bombalayan kardeşimiz denen binlerce insanı yerinden yurdundan eden Rusya ile dayanışmada ne oluyor. Amaçları ülkemize suriyelileri doldurup bizi iç savaşa sürüklemek çelişkili politikalar devam ediyor.bilinçli bir oyun oynanıyor.Libya'dada aynı şeyler olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • İşin fıtratı / 19.01.2020 11:09

    Koltuğu ssğlam tutmanın garantisi sürekli yeni gündem üretip zihinleri dışarıyla meşgul etmek. Reyiz bu konuda büyük cin çapında deha. Göç olmuş, asker şehit olmuş... falan filan hikaye... "işin tabiatında var", "askerlik yan gelip yatma yeri değil", "askerlik mesleğini seçmeselerdi".... nihayetinde burak, bilal, berat sağolsunlar, onların selameti ülkenin selameti, bekamızın ta kendisidir... Hem ne diyorduk fitne çıkarıp ümmeti parçalayanlar bunun bedelini ağır ödeyecek...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 11:00

    Sen hangi haberleri okuyorsun yigidim agzindan cikani kulagin duymuyor yada bu islerden anlamiyorsun ypglileri dislamayip yanibasimizda devletcikmi kurduracaktik esadta agzi acik bizi bekliyordu dinlemek icin zaten!! Birde yorumunun sonuna yazik ki ne yazik yazmis asil sana yazik!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:56

    Hala destekliyoruz canim sonucta ortada.... turkiyede erdogandan baska liderlik yapacak adammi varda biz bilmiyoruz?? Oyle kurusiki atma

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:54

    Yalanin ve tespitin batsin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:53

    07.08 Hukumet ongoruyor cancazim sen takma kafana tokadan baska bisey bir birakinda islerini yapsinlar!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:50

    08.16 Sanada yardim etsin hastalikli zihniyet guya haber okudun lafi neresinden anladiysan

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:49

    08.29 Sen yeme canim hazmedemezsin zaten

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 10:48

    Soru soruyorsunuz da cevabını neden vermiyorsunuz? Suriye iç savaşına bu kadar bulaşmamızın nedeni ihvan iktidarı için değil mi. Libya'da da gördüğünüz gibi durum aynı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 19.01.2020 10:41

    Doğruları bulana kadar çok yorulacağız galiba. Aklın yolu birdir.Bu yolu ortak akılla bulmalıyız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARA / 19.01.2020 10:37

    Büyük oyunculara karşı hiç bir şansımız yok.Var diyenler, işte Rusya anlaşmaya uymuyor, ne yapabiliyorsun? Papazı vermem diyen , kaç ay dayandı? Sadece kullanılıyoruz, acı ama gerçek bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa EROĞLU / 19.01.2020 10:23

    Sön göremiyorsan görenleri engelleye çalışma

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 19.01.2020 10:11

    Bizim askerlerimiz eğitim verecek savaşmayacak. Hafter ile anlaşamayız çünkü onu destekleyenler anlaşmamızı istemez. Bu tür kişileri mecbur bırakırsınız. Türkiye de onu yapıyor.ayrıca libya konusunda bildiğiniz cevapların sorularını tekrar etmeniz sizin gibi yazarlara yakışmıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sorgulayan / 19.01.2020 09:37

    İsviçre dağ ve demokrasi ülkesidir. Yeraltı kaynakları hemen hemen yoktur. İsviçre'de kişi başı GSYİH 85000 dolar, Türkiye'de 8500 dolardır. İsviçre'nin 440 milyar dolar olan ihracatı ithalatından 70 milyar dolar fazladır. Türkiye'nin ise 180 milyar dolar olan ihracatı ithalatından 30 milyar dolar azdır. İsviçre'de km2 ye 80 metre demiryolu düşerken bu oran Türkiye'de 10 metredir. Yeraltı kaynakları pek çok olan Türkiye gaz ve petrol için başka ülkelere asker göndermektedir. Sorun nerededir? Neye layıksak o şekilde yönetiliriz. Bazı bilgiler Vikipedi'den alındı !!! Yanlışsa, doğrusu nedir?

    Yanıtla (0) (0)
  • KADİ MADRAGLI / 19.01.2020 09:23

    Doğu Türkistan'da zulmü yapan Çin ile , Suriye'de mazlumlara zulmü yapan Esad'ı koruyan Rusya ile devlet yönetim mekanizmalarımızın benzerliği herşeyi açıklamaya yetiyor zaten. Gerisi laf ola beri gele.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 09:19

    Türkiye emperyalist olma liginde çok acemi...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 19.01.2020 09:11

    Senin emperyalist gucler Irakta, Suriyede, Libyada her istediklerini yapiyorlar hemde Turkiye ile isbirligi icinde gozukerek. Neticede Putin nederse o oluyor AKP de evet diyor. Amerika en agir mektuplari bize yazip yolluyor normalmis gibi karsiliyorlar. Sadece takipci oluyorlar. Putin ile anlasarak konusarak Suriyede milyonlarca insani gocmen hale getirdiler. Esed bir kukla Putin nederse o oluyor. Ama AKP liler icin Putin sarmas dolas olunan bir dost. Putine tek bir laf yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:52

    Bütün bu hataların bedelini en çok da ekonomi olarak halk ödüyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:47

    Biz işin bizle ilgili olana bakıyoruz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:33

    Bu gunku hukumet, distakinsorunlardan kafayi kaldiramiyor ki icerideki sorunlari tikir tikir cozsun. Yani en buyuk problemimiz yagmur sularini tahliye etmek degil maalesef. Yanlis dusunuyorsunu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:29

    Daha bu baslangic.Sirada Cin var.Bir teskerede Sincan Uygur Bolgesine.Bir teskerede Kuzey Kafkasyaya...Pardon orda Rusya var...Kim tutar AKP yi.Osmanli diriliyor.100 yil sonra uyuyan Dev uyandi...Ver mehteri Ver gitsin...Birde Viyana seferi iyi olur.Bu sefer Viyana kapilarini kirar Almanya ya Girdilermi....Kim tutar...Olur ya belli olmaz.2023 e ne kaldi.Dunyanin enbuyuk gucu olacak diyorlardi.Yersen...

    Yanıtla (0) (0)
  • Habele-Hubele / 19.01.2020 08:19

    Suriye toplumu etnik kökeni Türkmen olanlar dahil entegrasyonu güç bir toplum. Parçamız, ümmet, ensar, muhacir hukuku başka zeminde başka şekilde işledi. Suriyelinin iş hayatına katılma ve gündelik hayata uyum gösterme gibi gayreti var mı? Sosyoloji yok, gözlem yok, ezber var. Ensar isen kızını ver Suriyeliye iki eşin olsa boşa ver diyeceğim olmadığını tahmin ediyorum, böylece ensar-muhacir hukuku tam yerini bulsun, sözde kalmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:18

    Başkası gelip senin ülkende üs kursa bu sana tehdit değil yani....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:16

    Sayin Taşgetiren, artık beylerin Suriye ve Libya diye bir problemleri kalmadı çünkü Putin kardeşine devretti ve Doğu Perinçek de bu işden çok memnun olduğunu 3. Ortak olarak saray iletti. Bu millete Allah yardım etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:16

    Nöbetçi trolün yaman merakı.

    Yanıtla (0) (0)
  • mustafa / 19.01.2020 08:15

    '' Suriye işine bir sebeple girdik '' bakın demeyin bunu yapmayın bilmiyormus gibi davranmayın. İhvan için ihvan destekçiliği için girildi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:05

    Strateji yok SİHA satıp, libyadan gelen savaş yaralılarını tedavi edip karşılığında Gemiler ile petrol gelene kadar devam...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 08:03

    Davutoğlu'nu günah keçisi yaptılar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 07:43

    Secilmek isteyen politikacilarin satranc bilme sarti olmasi lazim. 3~4 hamle otesini dusunebilsek kurtulurduk.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 07:13

    Ofke yok sadece sizin hoslanmadiginiz gercekleri birisi soyleyince boyle algiliyorsunuz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 07:08

    Ta Ergenekon davalarından başlayarak, fetö, Suriye, Libya, hatta Kanalistanbul Meselelerindeki hükümetin öngörüsüzlüğü bize çok pahali mal oluyor, malolacak. Buna nasıl dur denecek, söylenenler, yazıp çizilenler hiç dikkate alınmıyor. Ülke insanı tümüyle uyandığında iş işten geçmiş olmasından korkarım. ..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 06:26

    Kardeş ne var bunda? Yazıda yanlış olan birşey göster. Yok. Niyet okuması yapıp topu taça atıyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Foreks / 19.01.2020 06:03

    Ahmet abi, icindeki kinin akla karayi artik ayiramiyor. Putin ne dedi: biz Suriyede eski silahlari elimizden çikarip, yenilerini ise deniyoruz. Ne yapsin hukumet. Rusla savassinmi? Zaten Eset yok, orda tek rus var. Artik turk komsusu oldu

    Yanıtla (0) (0)
  • Deli Emin / 19.01.2020 05:55

    BAŞIMIZA GELECEKLER 1 Şimdi konuşulanlar işim magazin boyutu.İnsanlar ölüyor,yetim ve sakat kalıyormuş.Esad zalim İdlip'de dram varmış.Bunlar asıl bütünün şimdilik görünen parçası. İlerde olacak olan içinde bulunduğumuz İran, Türkiye bölgesinin göçe zorlanmış insanlar ile istikrarsızlaştırma!ABD nin KAOS ile yönetme politikası.Afganistan Rusya savaşında keşfedildi.Ve bu İslam ülkelerinde her yerde uygulanıyor. Dışardan gelen insanlar geldiği ülkenin siyasi, ekonomik, sağlık, sosyal huzuru, güvenlik ve ahlaki düzenini bozuyorlar. Yetişmiş,nitelikli insanlar dışarı kaçıyor. PAKİSTANLAŞIYORUZ!

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabır! / 19.01.2020 04:52

    At yarışcı sı değil oynamaz.Bİz kendisinin ganyan kuponu doldurduğunu görmedik.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 04:33

    aklınız başınıza yeni mi geldi? yıllardır akp yi desteklediniz sonuç ortada işte, sizin desteklerinizle buralara geldik

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 04:30

    Seçime giren kaybeder, kazanır.Rusya dan ABD den belediye başkanı transfer etmedik.İstanbullu birisi kazandı.İnşallah İstanbullular yanlış tercih yapmamışlardır.Çünkü temel atmama töreni ile başlandı işe,Allah rezil etmesin ne diyelim.Seçimler biteli 1 yıl oldu hala intikam peşindesiniz Allah size de akıl fikir versin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 04:21

    Fırtına obüs oldu,boran füze oldu.Sihalarımız gökden yağmur gibi bomba sallıyor.Terör için hür jet uçağımız oldu.Düşman füzelerine karşı yıldırım füzesi geliştirdik.Silahın yerli ise,gücün yerindeyse seni herkes dikkate alır.Dost da düşmanda yok.Bu dünyada ülkelerin menfaatleri var.Biz onun için kimseye güvenmeden, yalnız kendimize güvenerek ayakta kalırız.Düşmanına bile dostum dersin bu tören kıtalarında meraba askere benzer.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 03:40

    Ya sen ne saçmalıyorsun.Suriye bizim bir parçamız.Böyle yazılar Suriye de gözü olan Emperyalist petrol hırsızlarının sözleri olur ancak.ABD ve Rusya orada petrol bölgeleri için paylaşım savaşı veriyorlar.İnsansız topraklar kolay elde tutulur.İnsanlar korkutularak kaçmaya zorlanıyor. Eset te bunu anlayacak inşallah geç olmadan anlar.İran sa kaçırılan insanların yerine şii yerleştirme derdinde!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 03:15

    İdlipte yaşananlar bazılarının gözleri önünde olmakta dünyaya ahkam kesenler beylik laf edenler de seyirci kalmakta... bir insanlık dramı yaşanıyor yaşatılıyor Ancak vicdanlar sessiz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 03:09

    Suriye konusunda çamuru Davutoğluna atanlar, Davutoğlunun yokluğundan bu yana neyi düzelttiler. Rusya ve Amerika, Türkiye’yi oyalayarak, mülteci faturası ve tedirginliğini TR ye çıkarmaktan başka ne yaptılar. Hükümet’de, Putin ve İran ile, onun bununla yok Soçi mutabakatı yok çatışmasızlık alanı vs kendi kendine gelin güvey oluyor. Türkiye ve Suriye’nin Amerika, Rusya vb ülkelerden medet umması zillettir. Türkiye; Esed ve Suriye-Irak Kürt’lerini dışlayarak baştan yanlış yaptı. Bu yanlışını MHP ittifakı ile tamamen milliyetçi ve akıl dışı bir süreçle devam ettirdi. Yazık ki ne yazık!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 02:23

    Niye bütün yorumlarınızda acayip bir tenkit var. Suriye'nin bütün kabahati sanki bizdeymiş gibi. Ruhunuzda ki öfke acaba neye ve kime, çok merak ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 02:07

    15 sene sonra Turkiyede enaz 15 milyon Suriyeli olacak ve bunlar ayni zamanda TC kimligi tasiyacak (suanda enaz 5 milyon Suriyeli) Bunu akp li baskanlar acik sekilde ifade etti. Yani 5-10 sene sonra Suriyeliler Turkiye siyasi hayatinda buyuk guce kavusacaklar. Esed ve diger gucler Turkiyeyi icerden karistirmak icin heryolu deniyecekler. Halkin Suriyelilere bakis acisi belli bunlari dikkate almadan ulkeyi Suriyelilerle doldurmak encok Esed, Rusya ve Amerikanin isine gelecek bir durum. Bozulmaya basliyan Turkiyenin kulturel dokusu 10 sene icinde darmadagin olacak. Bunu kor gozler bile goruyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 01:58

    Kıbrıs ta da Rumlar la Türkler anlaşmışlardı.Bu oradan Türk askerinin çekilmesini içermiyordu.Suriye bütünlüğü sağlansa da, orada Türk üsleri kalıcı olarak var olacak.Irak ta da üsler kuruluyor.Biz burada kalıcıyız deniyor.Bu onların bağımsızlığını tehdit değildir.Bizim terörle mücadelemiz var,yarım asırdır sürüyor.Anlaşma oldu herkes yoluna diyeceğimiz bir şey değil.Ben dahada ilerisini görebiliyorum. Türkiye Suriye milli ordusunu bile güvenceye alır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 01:48

    Reisin hiç doğru ata oynadığını gördünüz mü?

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 19.01.2020 01:34

    Yani anlamak zor.Soci zirvesi,kardeşim putin ve ruhani diyoruz ama adamlar taş üstünde taş bırakmıyor.Bizi kim kandırıyor belli oldu.Simdi de her libyalinin bildiği gibi Kaddafi yi bombala ve kardeşim libyalilar de.Bizim acilen ortak akıla ihtiyacımız var yoksa elimizde birşey kalmayacak

    Yanıtla (0) (0)
  • AĞA KAHYA ARABA VE B.K HİKAYESİ / 19.01.2020 01:31

    Şimdi ne oldu? Suriye’de sınır ötesinde bir coğrafyayı örgütten temizledik, orayı güvenli bölge haline getirdik. Ancak bu bölgede kalıcı değiliz, çünkü Suriye’nin toprak bütünlüğünü tanıdığımızı her platformda tekrar ediyoruz. Biz oradan çıktığımızda, terör örgütü elemanları yeniden oralara döndüğünde biz yine Suriye yönetimi ile oturup, sınır ötesindeki yapılanmaları etkisiz hale getirmeye çalışacağız. Bu durumda 8 yıl öncesinden bu yana ne değişmiş olacak?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 01:27

    Bunlardan olumlu bir dişpolitika beklemek hayalinde ötesinde bişey,saga sola savrulan ve neyaptığını bilmeyen şaşkın ordek gibi değillermi,bunu açık açik herkeste görüyor,butün dünya ile kavgalı olmadıklarını birisi söylesin bana,ne ongörüsünden bahsediyorsunuz,belediye seçimlerinde 14 bin oy farkı kabul etmeyen iktidarın,daha buyük farkla kaybedecegini dagdaki çobanlar bile öngördü bunlar göremedi,bunların biran önce iktidardan gitmesi ülkeyi kurtaracaktır,bundan bahset taşgetiren,boşa kürek çekme.

    Yanıtla (0) (0)
  • SADECE KARAR OKURU / 19.01.2020 01:25

    AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Fatma Betül Sayan Kaya, Türkiye'ye sığınan Suriyeli mülteciler için yapılan yardımların 40 milyar doları aştığını söyledi. O paralar ile kendi insanımıza ne hizmetler yapılırdı değil mi? Unutmayalım o paralarda kendi insanımızın el emeği, göz nuru ve teri var. Yanlış politika üretenlerin paraları değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURUYUM / 19.01.2020 01:12

    "Evet Esed’in kanlı katil olduğu açık, ama onu çözmek Türkiye’nin üzerine mi düşmüştü?" Babası daha zalimdi, terörist başı Şam'da ikamet ediyordu. Biz o halde bile Suriye'ye müdahale etmedik. Ortak bakanlar kurulu toplantıları, Esad kardeşim muhabbeti ve first leydilerin samimiyeti birden gök gürültüsü, sağanak yağış, kar, boran, fırtına, tayfun ne oldu böyle????

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 19.01.2020 01:09

    Bu günkü hükümetin bütün planı içteki sorunları unutturmak için dikkatleri dışarı çekmek. Herkesin bildiği ama her zaman işleten bir politika; milliyetçi duyguları kabartmak. Barış hareketinde güya ABD’ye kafa tuttuğumuzda Yılmaz Özdil bile Reise methiyeler dizmişti.

    Yanıtla (0) (0)