Ortak coşkularımız

Bayram namazını evimizin yakınındaki camide kıldık. Namazdan önce hocaefendi vaaz verdi. Ramazan’da kazanılan iyiliklerin – güzelliklerin Ramazan sonrasında da devam ettirilmesi uyarısında bulundu.

Namazdan sonra Hoca bayram hutbesi için minbere çıkıncaya kadar tüm cemaat tekbir getirdi. Itri’nin bestelediği o tekbir muhteşemdir. “Allahüekber Allahüekber. Lâilâhe illallahü vallahü ekber. Allahükekber ve lillahilhamd.” Çocuklar bile katılır o tekbire, yürekten. Gençler katılıyor. Yani biliyorlar. Tüm cemaat, ahenk içinde tekbiri tekrarladık. Hutbede hoca, Alvarlı Efe Hazretlerinin “Bayram ol bayram ola” dizelerinden yola çıkarak bayramın getirmesini dilediği iyilikleri hatırlattı. Küskünlerin barışması, anne-babaların hukukuna riayet, ebediyete gönderilenlere vefa gibi Müslüman bir toplumun erdemlerine işaret etti.

Vaazlarda, hutbelerde genelde kaybedilenler, yeniden arananlar dillendirilir. Ben ona “İslam’ın güzellikleri ile oluşan açı farkları” diyorum. Bu açı farklarının giderilmesi ve her daim İslam’ın getirdiği erdemlerle yaşamak gittikçe daha çok hassasiyet gösterilmesi gereken bir mesele haline geliyor.

Ramazan’da bizim ülkemizde bir “Teravih coşkusu” yaşandığı bilinir. Anneler, babalar, çocuklar, iftardan sonra yakın – uzak camilere teravih yolculuğuna çıkarlar. Bu da bizim ülkemizin – insanımızın oluşturduğu Ramazan medeniyetinin güzel görüntülerindendir.

Ramazan’ı işlemişiz gergef gergef. Toplum olmak, millet olmak böyle bir şey. Bunlar sert olmayan, keskin olmayan mesajlarıyla yürekleri dokuyan ve bizi bir arada tutan manevi harçlarımız. Keskinleşmeler, İslam’ın bu manevi iklimini dağıtıyor ve toplumu ayrıştırıyor.

Pandeminin etkisi olmuş mudur, muhtemelen, bu süreçte cami – insan ilişkilerinde de inkıtalar gerçekleşti. Camilerde teravih namazlarında da bunun yansımaları olmuş gibi. Birkaçı istisna, teravih namazlarını camilerde kıldık eşimle birlikte. Bazı akşamlar, büyük oğlumuz Çağrı’nın refakatinde, büyük camilere gittik. İlk gün Çamlıca Camii’ne, sonraki günler Üsküdar Yeni Valide Camii’ne, sonra Beylerbeyi’ne, sonra Büyük Selimiye’ye vs… Birçoğunu evimizin yakınındaki camide eda ettik teravihin.

Evimizin yakınındaki caminin hocası dahil, tüm camilerde gerçekten hocaların, müezzinlerin kıraatleri – tilavetleri son derece güzel. Öyle, jet imama rastlamadık. Son derece düzgün kıraatlerle kılındı namazlar. Evet, kısa sureler ya da kısa ayetler okundu, ama rükular secdeler adabı erkanı içinde yapıldı.

Teravihlerde camiler biraz da çocuk sesleriyle hareketlenir. Ailelerin camiye çocukları ile birlikte gitmeleri çok önemli. Daha ilk yaşlarda “Aidiyet” duygusunun yüreklere yerleşmesi adına önemli bir hassasiyet bu. Tabii, cıvıltılar yanında bazen Kur’an tilavetini işitilmez hale getiren bebek ağlamaları vs de olmuyor değil. O zamanlarda hani genelde camiden birilerimizin tepesinin attığına da tanık olunur. Çocuklara kızılır, yüksek sesle uyarılır. O da ayrı bir probleme dönüşür. Herhalde “Camiler çocuksuz olmaz”da buluşacağız sonunda ama, namazın huzurunun korunmasını da dikkate alacağız. Cami cami ise her yüreği toplamasını bilecek.

Ramazan gitti, Bayram’ın da ikinci günündeyiz. Yarın – öbürgün farklı gündemler saracak – sarsacak hepimizi, ya da Ramazan - Bayram içinde bile, yüreklerimizi daraltan gerilimlerden kurtulamıyoruz. Bunlar üzerinde düşünmeliyiz. Ortak sevinçlerimizin, ortak değerlerimizin, ortak kültür kırıntılarımızın bile azaldığı bir toplum yapısı sağlıklı bir yapı değildir. Buna en çok hassasiyet göstermesi gerekenler ise, o ortak değerlere mensubiyet duygusu diri olanlardır. İçimizi bu anlamda sorgulamanın da vakti yoktur.

Bir şey daha: Şu Pegasus ekibinin Kadir Gecesi densizliği. O olmamalıydı. O yapılmamalıydı. İçki – şu bu bu “onların günahı” toleransına muhatap olabilir ama onu insanların duygularını rencide edecek biçimde afişe etmek, bir “inanç saldırısı”na dönüştürmek, bu olmamalıydı. Ve şunu söylemeliyim, buna tepki mesela dindarlardan önce, bu konulara mesafeli duranlardan gelmeliydi. Açık söylemeliyim, mesela bu işin “Helalleşme” meselesiyle çok yakın bir ilgisi var. Diyelim CHP adına “yaşam tarzı özgürlüğü”nden yola çıkıp başka bir inanç alanına saldırıya mazeret bulmaya çalışmak -liderlik seviyesinde hassasiyet gösterilse bile bu kötü işi yapacak bir CHP’li mutlaka bulunuyor- olmuyor. Böyle bir notu düşeyim dedim.

Bayramınızı kalbi dualarla tebrik ediyorum.

YORUMLAR (143)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
143 Yorum
  • cumhur / 04 Mayıs 2022 11:47

    Bu gidişat telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurur! Cumhurbaşkanı partili olunca yönetimin tek partiden bir farkı kalmadı! Zorla güzellik olmaz! Taşıma su ile değirmen dönmez! Bir müslüman olarak neden hırıstiyanlara,yahudilere ve diğer dinlere mensup olanlara ve yaşantılarına gıpte ile bakıyoruz?İnsanca yaşadıkları için! Almanın tertip ve düzenine adaletine,insan haklarına ve yaşantılarına neden gıpte ediyoruz?İslamı tam olarak yaşamadığımızdandır.Bizimkisi gösteriş,riya,yalan kin,intikam vb

    Yanıtla (0) (0)
  • bağımsız / 04 Mayıs 2022 14:15

    Evet dinimizi tam olarak yaşamadığımızdan dolayıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadi Dedi / 03 Mayıs 2022 00:43

    Bayramı bayram yapan ramazandır Kurbandır milli egemenliktir cumhuriyettir. Hepsi güzeldir bizimdir değerlerimizdir. Tek adam rejimi 2023 temmuzuna kadar inşaallah bitecektir. Doğu Perinçcek devlet Bahceli RTE ve destici ortaklığındaki son zamanların en büyük adaletsizlik keyfilik hukuksuzluk ortaklığı son bulacaktır Allah’ın takdiri ve milletimizin oylarıyla. işte o gün en güzel bayram olacaktır halkımız için.

    Yanıtla (25) (7)
  • Hakkı Söyle / 03 Mayıs 2022 02:59

    Bayramlar bizim sevinç, kardeşlik, dini ve millileşmiş, bizi biz yapan günlerimizdir. Bunlara da dil uzatmak kişiliğini kaybetmektir. Gayri müslim bile Ramazan'a oruca saygı gösterirken, ne olduğunu bilmediğimiz ve yine göklerde hizmet veren bir markanın bu hareketi gerçekten çirkindi.

    Yanıtla (6) (8)
  • Sadi dedi / 03 Mayıs 2022 22:49

    Kişisel bir eğlenceyi konuşmayı bu kadar büyütmek ve bundan nemalanmak tilkiliktir kurtluktur . İslamiyetin ne senin övgüne ihtiyacı vardır ve övgünle yücelmez. Ne de başkasının sövmesiyle yere düşmez zelil olmaz. Lakin bir insanın işiyle aşıyla oynamak en hafif ifadeyle şeref yoksunluğudur. Hapse atmak daha beteridir insan hayatı onuru fikri düşüncesi zgürlüğü herşeyin üstündedir.

    Yanıtla (1) (0)
  • bağımsız / 04 Mayıs 2022 00:16

    Kişisel eğlence üzerinden başkalarının inancı ile alay edilmez,eleştirilmesinin tilkilikle de alakası yoktur, "sövmek"te ne ola? herkes haddini bilecek, sınırsız özgürlük yoktur,kişisel veya toplumsal özgürlükler çatışmamalı,aksi takdirde huzur kalmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • 20 yılın sonu / 03 Mayıs 2022 06:17

    Bu sene teravihe gitmek içimden gelmedi. Nedense bu "Birlik beraberlik" laflarından artık tiksinti duymaya başladım. İstibdat gitmeden de ortalık düzelmez.

    Yanıtla (30) (7)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 11:51

    Güya AKP'ye kızdığın için bu yıl teravihe gitmemişsin. Teravih AKP'nin emri değil ki. Eğer sadece bu nedenle teravih kılmamışsan pek akıllı bir iş yapmamışsın.

    Yanıtla (9) (10)
  • 20 yılın sonu / 03 Mayıs 2022 14:21

    Okur ve benzerlerine cevap: 1-Yorumumda Teravih kılmadım demedim. 2- Peygamberimiz teravihi cemaatle kılmadı, evinde kılardı 3- Siyasetçiler ve siyasete angaje Din Görevlileri, camiyi, hutbeyi, vaazı suistimal ettiği ve vatandaşın koyun gibi olması beklendiği müddetçe de camiye gitmek istemem.

    Yanıtla (18) (2)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 19:39

    Peygamber cumayı evinde mi kılıyordu?... Kendini kandırma...

    Yanıtla (1) (4)
  • Vicdan / 03 Mayıs 2022 21:47

    Sayın Okur ! Ismin okur, ama okuman zayıf ! Adam, "teravih" diyor sen "cuma" diyorsun ! El insaf !

    Yanıtla (0) (0)
  • H.Bulat / 03 Mayıs 2022 22:49

    okuduğunu anlamdaın gakiba adam diyor ki; "peygamberimiz teravihi evinde kılardı " diyor . Siz Cuma namazının evinde mi? kılardı diyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 13:29

    İnsan;kendi günahlarından, ahlakından tiksinti duysa daha iyi olurdu.Keşke teravih-lerimi kalsaydım.Diyeceğin birgün gelecek....

    Yanıtla (7) (6)
  • Birisi / 03 Mayıs 2022 13:51

    Arkadaş dolaylı olarak diyor ki, AKP propagandası duymaktan bıktım, o yüzden teravihe gitmiyorum. Siz başka yöne çekiyorsunuz. Işte, sizin yüzünüzden, cemaat sayısı artmıyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Ahmed 61 / 03 Mayıs 2022 15:09

    Camilerde,AKP nin propagandası'mı yapılıyor?

    Yanıtla (3) (10)
  • Okuyan / 03 Mayıs 2022 17:19

    AKP, reis, iktidar, hükümet, devlet övgüleri camilerde cemaati sindiriyor. Senin de hoşuna gidiyordur.

    Yanıtla (8) (4)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 18:53

    Namazlarını camide kılmaya çalışan biri olarak söylüyorum;Hicbir camide akp propagandasının yapıldığı'na şahit olmadım.Siyaset yapıldığınada şahit olmadım.Sahit olsaydım emin olun önce ben uyarırdım,ikaz ederdim..

    Yanıtla (5) (5)
  • okur / 03 Mayıs 2022 19:35

    Ahmed61 bence sen uslu uslu otur, sevap kazanmana bak. . Uyardığın an o camiden zor çıkarsın. Çıksan bile bir daha gidemez, cemaat sevabından olursun.

    Yanıtla (3) (2)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 20:51

    Bazıları "Allah iman edin, Hz. Muhammed'e itaat edin" denince AKP propagandası yapılıyor zannediyor. İmamlar ne yapsın? Bazıları böyle sanıyor diye "Allah'a iman edin, Hz. Muhammed'e itaat edin" demesin mi?

    Yanıtla (3) (2)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 22:11

    Neden, ne için ve kime baskı var?

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 19:51

    Yalandan Polyanacalık oyma... Bu milletin coşkuları İslam'a göre yoğrulmuştur. Bu milletin Hz. Muhammed'e inanmayan, hatta saygısı olmayanlarla ortak coşkusu olamaz.

    Yanıtla (2) (2)
  • Vicdan / 03 Mayıs 2022 22:00

    Numan bey, Avrupa'nın bütün uygulamalarını örnek alamayız. Ayrıca, orada, "saygı" denen şeyin unutulduğunu sanmayalım. Orada İsa karikatürü, haddini aştığı zaman "saygı"ya davet eden bir anlayış vardır. Ve başka inançlara saygılı bir toplum yapısı vardır. Ama şiddete başvurarak, o toplumun çoğunluğunun nefretini kazanmak isteyenleri dizginlemek de bize düşen bir görevdir. Önce karşılıklı anlayış ve diyalog ! Saygılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 09:08

    Avrupa’da bir ateist açık açık İncil’de anlatılanlar ile dalga geçebilirken burada inanmadığınızı ifşa etmek bile mesele. Aslında sorun lokasyonda da değil, çünkü Batı’da İsa’yı karikatirüze ederseniz hiçbir sorun olmazken Muhammed’i karikatürize ederseniz öldürülmeniz işten değil. Burada bariz şekilde başka bir sorun var sayın hoşgörü dini mensupları.

    Yanıtla (13) (11)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 12:08

    Sn. Numan batı vahşidir, vahşi batı bu ve benzeri konularda örnek olamaz, savunulamaz.(dünyevi ilimler ve teknolojide üstünlük kuran ve kendine demokrat olan batıya karşın, İslam aleminin düşük profilde kalmasının çoook değişik sebebleri var, ayrı konu) Malumdur ki İmanın şartlarından ikisi Kiitaplara ve Peygamberlere(as) imandır.İman a gölge düşüren, yok sayan hiçbir söz, ilim ve ölçü denilen şeylerin kıymeti yoktur, dediğiniz gibi de kıyaslama yapılamaz.

    Yanıtla (3) (7)
  • Karar okuru / 03 Mayıs 2022 21:30

    Batı medeniyettir aynı zamanda. Sabah kalktıktan sora yaptığın her işte arabandan, telefonuna, giydiğinden, bankana hepsi batının ürettiği şeyler. Boş batı karşıtlığı işe yaramaz, bu konuda Begoviç’in güzel bir konuşması vardır, internette bulunabilir! Tavsiye ederim.

    Yanıtla (2) (0)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 23:17

    "Batı medeniyettir"bunun delili telefon, araba, banka vs.dir, diyorsanız, medeniyet tanımı havada kalır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 13:22

    Numan,sen hangi dinden-sin

    Yanıtla (5) (9)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 16:04

    Benim dinim,küfre rıza'da göstermez,hoş görüde.Benimdinim derki"KÜFRE RIZA KÜFÜRDÜR"

    Yanıtla (3) (4)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 17:13

    Eğer sen o gün o masada olsaydın ve hiç bir tepki vermeden otursaydın bu küfre rıza göstermek olurdu. Oysa Kuran diyorki onlar o muhabbeti değiştirene kadar onlarla oturma, kalk git tepki göster. Sense onlara yaşam hakkı tanımamaktan bahsediyorsun. Bu daha çok Işidvari bir yaklaşım gibi duruyor. Müslümanlara dinlerini öğretmekte bize düştü yine..

    Yanıtla (6) (2)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 17:45

    Razı göstermek için o masada olmana gerek yok.İstersen dünyanın diğer ucunda ol.Kadir gecesi rakısını içip,dalgasını gecenlerin;eleştirilmesine bile hoşgörü gösteremiyorsunuz,sayın sosyal demokratlar.İslama hertürlü hakaretleri yapıyorsunuzda hala hoşgörü,boşgörü diyorsunuz.Ayıp olmuyormu?

    Yanıtla (3) (5)
  • Düşünce / 03 Mayıs 2022 16:54

    Yalnız bir konu var aklımı kurcalayan. Batıda İsayı eleştirmek gayet kolay. Ama Musayı eleştirmek cesaret gerektirir. En ufak bir eleştiride hemen koro halinde antisemit lafları ayyuka çıkıyor. Hayret.

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 03 Mayıs 2022 18:02

    hayret. tabi. tevrat eski ahit, İncil yeni ahit. bi araştır öyle yorum yaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 19:43

    Avrupalı ateistler Hz. İsa'ya saygılıdır. Hz. Muhammed'e karşı edepsizdir. Biz de ki ateistler de taklidi ateist oldukları için onlar da Batılı ateistler gibi Hz. İsa'ya değil Hz. Muhammed'e saldırırlar. Müslüman ise hiç bir peygambere hakaret edemez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan / 03 Mayıs 2022 15:51

    Pegasus meselesi : Bir zırzop kişi, içkili grubun fotosunun üstüne şöyle yazmış : "Kadir gecesi özel. Rabbim kabul etsin." Bu foto ve yazı üzerine bir sürü kişi olarak yorum yapıyoruz. Konu dağılıyor. Iktidar ve muhalefetin kapışmasina dönüşüyor. Hiç kimseye fayda sağlamaz bu durum ! Saygılar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okuyucu / 03 Mayıs 2022 18:31

    Bu tür haberler; din, bayrak, milliyet gibi hassas konularda, kaşınmaya ve kışkırtılmaya elverişli halde olduğumuzu gösteriyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 18:29

    Hiçbir günah insanı kâfir yapmaz.Ancak İslami değerlerle alay etse,kerih görse,kâfir olur.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar / 03 Mayıs 2022 18:27

    Şu an baskalarından beklediğin vicdan muhasebesini sen binlerce hamile çoluk cocuk hapislere doldururken ve çeşit çeşit zulümlere maruz kalırlerken gösterdinmiki milletten vicdanlı bir hareket bekliyorsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • doğrucu davud / 03 Mayıs 2022 10:38

    sizin için hala cennet mekan sultan abdülhamit han ise dünkü ittihad terakkinin devamı olarak kahrolsun istibdat yaşasın hürriyet diyen bugünkü torunları gibi erdoğan gitsin ülke batsın havasında yazmayın.4-6 yaş kuran kurslarını kapatacaklarını söyleyenlerle birlik olmayın.Allah korusun 6 lı masa kazanırsa sizin sakalınıza tahammül etmeyeceklerini bilin.tabii proje adamlardan biri değilseniz...millet ittikanın ,milletin ,inancının değil,milletin yanında yer alın...

    Yanıtla (3) (11)
  • Düşünce / 03 Mayıs 2022 16:36

    Hangi millet? Bir de milletin adını söyleyebilseniz ne güzel olurdu. Bizi merakta bırakmanız çok kötü.

    Yanıtla (3) (2)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 17:28

    Doğrucu davud'un yorumuna katılıyorum.Ahmed hocamız için"proje adamı deyilseniz" kısmı hariç.

    Yanıtla (1) (4)
  • Recai / 03 Mayıs 2022 16:56

    Bakara makaracilar rahatsiz olmuşlar. Dinlerine hakaret sayıp, viraji da alamayıp faturayi CHP ye kesmisler. Bu dini hassasiyetler beni benden alıyor. Adalet bitmiş , hırsızlık zirvede, ayetlerle dalga geçilirken, Allahı n butun sifatlarini taşıyan lider denirken neredeydi bu hassasiyetler? İkiyüzlülüğün adı sizin donemde dindarlik oldu. Biz büyüklerimizden sizinki gibi bir anlayış görmedik. Havrada yahudiyle, kilisede hristiyanla oturup sohbet eden bir peygamberin ümmetinin derdine bak.

    Yanıtla (9) (0)
  • Rabia / 03 Mayıs 2022 16:44

    Dindarin kompleksi olmaz.Siz istiyorsunuzki herseye biz şekil verelim. Cikıp evrim teorisinin yanlış olduğunu bir bilim insanıyla tartışmak ne kadar normal di mi. Peki bir bilim insanı kuranda gecen ayetleri bilimsel gözle incelese ? Bunlar yanlış veya saçma dese... Evrim dersi olmasın, gençler parklarda elele tutusmasin, incil satmasin, dinime saldırı sayarım. Siz anlayis dini derken bunu mu kastediyorsunuz? Benim dedemden öğrendiğim islam bana yetiyor. Sizin bu köhne anlayışınız dinciliktir.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karayazi / 03 Mayıs 2022 16:32

    Erzurum Karayazi ilçesinde Kürtçe Tabelanin önünde dört Bayan Öğretmen!!! Kürtçeye ve dolayisiyle Kürtlere hakaratlerde bulundular.

    Yanıtla (1) (6)
  • cumhur / 03 Mayıs 2022 14:55

    Hayırlı bayramlar.Rahmetli Karakoç'un bir şiiri aklıma geldi."kardaş mı deyim..."diye...Menfaat için,rant için insanlığını unutanlara kardaş mı deyim demek geliyor içimden...Suçluya suçlu demek dahi suç olan bir yerde nasıl insan gibi yaşayacağız bilmiyorum! Allah yardımcımız olsun....

    Yanıtla (5) (1)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 14:39

    Kadir gecesin'de,pegasus çalışanlarının yaptıkları paylaşımlarındanda anlaşılıyor'ki bu zihniyet'in;İslam'a olan kinleri,müşriklerinkinden daha fazladır,düşmanlıkları daha şiddet'li-dir.

    Yanıtla (5) (7)
  • Karar Okuru / 03 Mayıs 2022 14:34

    Hocam, yazılarınızla dine, dindara mesafeli, hatta karşı olanları sevindirip, sizin gibi dinibütün kardeşlerinizi incitmeyin. AK Parti üzerinden dindarlara eleştiri (haklı olabilirsiniz, ki bazı konularda haklısınız) getirdiğinizde sizi kimlerin alkışladığını unutmayın. Kul kusursuz olmaz. Rabb'imizin tek affetmeyeceği en büyük günah şirktir. Sizi AK Partiye karşı alkışlayanların bir kısmı bilerek veya bilmeyerek şirk içinde olabilirler. Onları sevindirip, kardeşlerinizi incitmeyin.

    Yanıtla (2) (6)
  • Hak hukuk adalet / 03 Mayıs 2022 14:04

    Huşu içinde ibadet kadar, kadınlar ve çocukların da camide bulunmalarını sağlamak ta vazifemiz olabilir mi? İnanç gereklerini yerine getirirken tak tık tik top gibi yerlerde eğlenceler yassahlanmalımı mesela? Birilerinin başörtülü bacım edebiyatı yanında hırsızlık hak yeme kayırma haksızlık hukuksuzluk vb ni de servis etmesi masaya renk katmaz mı? Bir şt çalışanlarını sudan bahanelerle işten atarsa!.....

    Yanıtla (2) (1)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 12:53

    En ufak bir inançsızlık gördüğünüzde “üzerimize deve işkembesi koyuyor müşrikler” moduna giriveriyorsunuz. Kadir gecesini mükemmel şekilde ihya ediyordunuz da bu insanlar mı engel oldu size? Kendi dininize kendinizin göstermediği saygıyı başkalarından bekliyorsunuz.

    Yanıtla (10) (5)
  • Ahmed61 / 03 Mayıs 2022 13:31

    Numan efendi,senin dinine karısanmi oldi?

    Yanıtla (4) (8)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 14:00

    İçki içerken kadir gecesi ile dalga geçmek ve bunu "ufak bir inançsızlık" diye masumlaştırmak nasıl bir ruh halidir...

    Yanıtla (5) (4)
  • The end / 03 Mayıs 2022 13:49

    Akp hakiki müslümanların umutvar müslümanların ümitlerini bitirdi.olur mu bunlar yaparbilir mi, belki diyenleri hayalleri yıktı yaktı.hakiki müminlerin ümidi suya düştü

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 03 Mayıs 2022 13:32

    Bizim ortak yönümüz filan kalmadı saldırının öteki tarafından hiç bahsetmiyorsun! Ortada dolanan tebliğciler, oruç tutmayanı taciz hiç bahsetmezsin!! O tip davranışlar kahir ekseriyetle fazla! Ne oldu camide içki içenlerin videosu yıllardır yok. Yok hocam yok bundan sonra sepeti koluna herkes yoluna!! Senin dinin sana benimki bana!

    Yanıtla (9) (3)
  • karar okuru / 03 Mayıs 2022 13:26

    Kendi değerlerine saygı bekleyip, başkasının değerlerine hakaret etmek olmaz. kendi gibi olana 'aziz kardeşim', olmayana 'sapık, kafir, gavur, illet, zillet' demenin de başka insanları rahatsız ettiğinin bilincinde olmak lazım.

    Yanıtla (7) (1)
  • Bir okur / 03 Mayıs 2022 13:23

    Şu Pegasus rezaleti ile CHP arasında nasıl ilişki kurdunuz sayın yazar ? O çirkinliği yapanlar, ya provakasyon yapanlardır ya da apaçık serserilerdir. Siz bunu bilecek tecrübeye sahipsiniz. Lütfen !

    Yanıtla (10) (3)
  • Soru ! / 03 Mayıs 2022 11:54

    Pegasus Kadir gecesi ne yapmış?

    Yanıtla (3) (1)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 13:11

    Pegusus çalışanları kadir gecesi bir içki masasında kadeh kaldırarak İslam'ın manevi değerleriyle dalga geçerek, kadir gecesi kutlaması yapmış...

    Yanıtla (2) (3)
  • Vatansever / 03 Mayıs 2022 02:06

    Sayın yazar son paragrafta chp ye bir atıf yapmışsınız. Chp'lierin hepsi aynı aralarında zerre kadar fark yok. Siz kılıçdaroğlunu eleştirmemek için liderliği ayrı tutuyorsunuz ama adınız gibi biliyorsunuz ki o da aynı zerre kadar farklı değil sadece takiyye yapıyor

    Yanıtla (4) (17)
  • Birisi / 03 Mayıs 2022 12:58

    Kılıçdaroğlu'nun takiye yapacak yeteneği yok !. Sizin takiye icraatınız, ağzınıza yansıyor. Kılıçdaroğlu'na başka bir söz uydur, belki tutar.

    Yanıtla (8) (1)
  • karar okunur / 03 Mayıs 2022 12:47

    Sayın yazar, dünya liderlerinin verdiği bayram mesajları ile bizim liderin verdiği mesajı kıyaslayın. Onlar olumsuz (negativ) hiçbir şeye yer vermemiş. Bizimkinin olumsuzluk içermeyen konuşması, bayram ve kutlama mesajı yok. Ya siz, neden bu gün? Gölge düşmemiş nice „Ortak coşkularımız“ dileğiyle…

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar Okuru / 03 Mayıs 2022 09:00

    Bayram namazında 0 9 lu tekbiri söylerken her seferinde içim dolar, gözlerim yaşarır, ağlamamak için kendimi zor tutardım. Allah'ın tek olduğunu, yüce olduğunu, sadece Allah'a hamdedildiğini söylediğimiz, adeta tek bir ağız gibi, adeta yekpare olarak haykırdığımız o tekbiri bu bayram namazında söylerken ilk defa duygulanamadım. Suni bir söyleyiş gibi geldi. Neden? Cami hocamızın yanına yeni atanan müezzin ve vaizin namazdan önce halka vaazı ve tasvip etmediğim sözleri olabilir miydi acaba?

    Yanıtla (11) (0)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 12:22

    Olabilir! kardeşim, yinede siz niyetinizi, o güzel halinizi muhafaza ediniz, saygılarımla...

    Yanıtla (3) (0)
  • Takipci / 03 Mayıs 2022 09:11

    Hocam, guzel biryazi diyecektim ama, diyemiyorum. Keske son paragraf olmasaymis, maalesef ayirimcilik olmus. Birakalim herkes kendi hayat tarzini yasasin, kimse kimseye mudahele etmesin...

    Yanıtla (11) (2)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 12:19

    Evet kimse, kimseye müdahele etmesin de, her kes her şeyi söylemeye, yapmaya da kalkmamalı,zira özgürlüğünde bir sınırı var, bir arada yaşıyorsak sınırlara, ölçülere riayet edilmeli.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali Rıza / 03 Mayıs 2022 01:00

    Bu kötü işi yapacak bir CHPli mutlaka bulunuyor , diyorsunuz , yani hayır hasenet sizden , şer kötülük başkasından chp den , bu nasıl bir mantık hocam?

    Yanıtla (24) (9)
  • H.Bulat / 03 Mayıs 2022 06:01

    Yillarca bakanık yapmış biri çıkıyor ve ..." ezan türkce okunmali"... , bir başka Chp idareci çıkıyor...." kamuda bazı kurumlarda başòrtüsü kısıtlanmalı".... diyerek. Kılıçtaroğlunun i sabote ediyor. .Açıkça söyleyeyim. Bu tür çıkişlar. Derinlerin işaretiyle yapilmiş haraketler olup tersten ölmekte olan Erdoğan rejimine serum vermektir.

    Yanıtla (13) (4)
  • TET / 03 Mayıs 2022 09:41

    Onlari diyen Chp’liler bizden uzak olsun. Genelleme yapmayalım

    Yanıtla (11) (1)
  • Egitmen / 03 Mayıs 2022 10:02

    Bunları diyen zaten CHP'nin yüzde 99'u

    Yanıtla (6) (14)
  • O aslan / 03 Mayıs 2022 10:39

    Sayın Eğitmen şimdi bütün muhafazakâr lar işitçimi,talibancimi; lütfen toptancı bir yaklaşım yapmayalım bu bize bir yarar sağlamaz. Her partide olduğu gibi CHP de de marjinal gruplar vardır. CHP nin yüzde yetmişi sekuler dindardir.

    Yanıtla (7) (2)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 11:57

    Onları diyenler şu an CHP'yi yönetiyor. İyisi mi o sözlerden hoşlanmayanlar CHP'den uzak dursun.

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar okuru / 03 Mayıs 2022 15:04

    Tamam,chp bin yüzde 90' ı belki orucunu tutmaya bilir,ama Kadir geceside içki içmez

    Yanıtla (2) (1)
  • Kararcı / 03 Mayıs 2022 19:22

    Eğitmene cevap . % 99’u nasıl hesapladınız?

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru..!.. / 03 Mayıs 2022 11:35

    Onların yaşam sevinci ve düsturu diline dolamak Namaz ,Oruc,Kurban vd..ama Paskalya yemeğinde olmazsa olmaz olan körpe KUZU sofrasina ya bilmez ya da çağdaşlık diye bulasmaz..illa ki Müslüman mahallesinde salyangoz satacak..Inanmiyorsan bari SAYGI DUY sacmalayarak cok şık gözükmüyorsunuz ve ne haddinize sizin Mübarek gecemizi dilinize dolama özgürlüğü. ...öyleyse git ortododoks yahudi mahallesinde sigara ic sokakta şabat (cumartesi) gününde ,gittin bi hoteline ASANSÖRU bile ÇALIŞTIRAMAZSIN..

    Yanıtla (1) (1)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 12:15

    Şahıslar bazında genelleme yapmak doğru olmaz, her yerde çürük elmalar bulunabilir, mümkün, daha çok çürük ve çürüklük nerde dersen adres elbet chp ve zihniyetindedir. Ak partiden kurtulduklarında bayram edecek olanlar var ise chp muhalefetinden kurtulunduğu gün bayram edecek olanlarda olmaz değil.

    Yanıtla (1) (2)
  • Sayın yazar / 03 Mayıs 2022 11:46

    ülkeye gençlere vatandaşlara bugün doğan çocuğa gelecektekilere bile kötülük ettiler.. eğitim hakkını aldılar ya daha ötesi var mı sayın yazar..hem de kendileri kullandılar ondan sonra en büyük suç günah dünyada yıllarca kendi ülkendeki insanların hayatını münafıklıkla karart sonra çık hem de tövbe bayramda koştur Paris’e tatile git.. yazıklar olsun.. madem Paris diye meraklısın niye ülkeni berbat ettin üç günlük dünyada yaşayacaksın göreceksin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 08:39

    İnsanlar kurduğunuz bu “mahalle baskısı”ndan yıldılar artık. Kimse sizin kutsal saydığınız şeyleri kutsal kabul etmek zorunda değil. “İnancımıza saldırıyorlar” diye diye sindirdiniz herkesi. Yarın “mini etek giyenler de inancımıza saldırıyorlar” demeyeceğinizin garantisi yok.

    Yanıtla (13) (5)
  • Egitmen / 03 Mayıs 2022 10:04

    Burası Müslüman bir ülke. Kimsenin İslam ile dalga geçmeye hakkı yok. İçki içene karışmaya da hakkı yok, mini etek giyene de. Ama dinî değerlerin aşağılanmasına da göz yumamayız.

    Yanıtla (4) (3)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 13:15

    Burası laik bir ülke. Ne kadar değiştirmeye uğraşsanızda bu halen böyle. Ve siz de dininize inanmayan insanların dininiz hakkında söylediklerine tahammül etmek zorundasınız. Zorla zorbalıkla mı kabul ettireceksiniz dininizi?

    Yanıtla (4) (3)
  • Okuyucu / 03 Mayıs 2022 11:45

    Nedense ‘ele verir talkını kendi yutar salkımı’ atasözü aklıma geldi. Geldiğimiz noktaya bakın, kendisi gibi düşünmeyene, kendisi gibi yaşamayana tahammül yok.

    Yanıtla (6) (0)
  • H.Bulat / 03 Mayıs 2022 06:09

    ...."Hutbede hoca, Alvarlı Efe Hazretlerinin “Bayram ol bayram ola” .... Alvarlı Efe Hz. F.Güleni yetiştiren imam olarak okumuştum.Diyanette bir şeyler mi oluyor.KHK mağduru bir çok masum Devletten 5 yıllık terbiye süresinin bitmesini beklediğı şu zamanda.Iyiliklere vesile olur inşaallah.Yoksa benimkide bir boş hayal mi?

    Yanıtla (1) (1)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 11:33

    Alvaralı Efe Hoca hakkınafki bilgin yanlıştır. Tekrar araştır. Fetö Alvaralı Efe Hocayı tanımaz. Torunu Sadi Hoca'dan ders almıştır. Onu da Atatürk'e hakaret ediyor diye iftrası ile jandarmaya şikayet etmiştir. Jandarma Sadi Hocayı kelepçeleyip karakola götürmüştür. Meselenin iftira olduğu anlaşılınca adam karakolda serbest bırakılmıştır. Yani Fetönün ne mal olduğu o vakitlerden beri belli idi.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sayın yazar / 03 Mayıs 2022 11:28

    Babacan ve Gülden tek talebimiz sebep oldukları işleri münafık geçmiş ömürlerini millete anlatsınlar.. ibret olsun.. dürüstçe bu yazılanları anlatıp kurtulup feraha ersinler.. ötede beride.. Paris’te tatil yapacaksan millete niye bu kötülükleri yaptın diye sorgu gelecek bu gençler o münafık Gülden daha çok hak ediyor Paris’e gitmeyi imamhatipe Babacan ve gülün evlatları gitsin.. hatta Suudi Arabistan’da eğitim alsınlar.. münafıklık kadar korkunç bir şey yok.. Allah ıslah etsin..

    Yanıtla (0) (2)
  • Sayın yazar / 03 Mayıs 2022 11:23

    Sen aldandı sanırsın kitap ehlini arka kapıda aleyhine ancak adalet çerçevesinde hak karşısında şahitlik yaparlar da sen de öylece ölüp gidersin haberin bile olmaz..ancak işler hakka havale olur ameline götürdüğün yanında göz kulak ve işlerine bak sana onlar terazide yardım eder.. de tabi elinde avucunda bir şey vardıysa..

    Yanıtla (0) (3)
  • Sayın yazar / 03 Mayıs 2022 11:20

    Bak sana uyarı yapıldı kitap ehline dikkat et diye sen ciddiye almadın asla aldanmazlar ve unutmazlar..

    Yanıtla (0) (1)
  • Sayın yazar / 03 Mayıs 2022 11:12

    Vallahi sonu kötü bu işin bu derece münafıklık yeryüzünde görülmemiş bir şey hiç bir dine tabi insanlar bu derece olmadılar dünyada Allah yardımcınız olsun ötede de dünyada rezil rüsva maymun oldunuz nereye gitseniz insan olan insanlar bu işleri unutmaz hele dindar kitap ehli hristiyan müslüman filan asla unutmaz...

    Yanıtla (0) (2)
  • Erdem / 03 Mayıs 2022 11:05

    Haberleri dinlerken, maç dinlerken, üst katta oyun oynarken... çocuğa hoşgörülü olamayan babaların-annelerin camideki gürültülerine ses çıkarmamaları caminin asaletine gölge düşürüyor. Camiye girişte tahiyyetül mescid namazının hikmetini anlamak lazım. İSLAM'ı insanların ayağına götürürken ayağa düşürmemek gerekir. Türkiye'de Mesdidin anlamının büyük ölçüde irtifa' kaybettiğini söyleyebiliriz.

    Yanıtla (0) (0)
  • doğrucu davud / 03 Mayıs 2022 10:29

    her fırsatta erdoğana vurarak birilerine şirin görünmeyi seviyorsunuz amma pegasus yorumunuza gelen cevaplarda da gördüğünüz gibi onlar sizi ortak hedefinize ateş ettiğinizde seviyor,,eskaza pegasus benzeri yorum yaptığınızda -ki çok az yapıyorsunuz hele 6 lı masanın pegasus benzeri söz ve icraatlarına gıgınız çıkmıyor-siz onun dininden olmayınca sizden olmayacak olanlar helalleşme perdesi ile gizlediikleri gerçek yüzlerini gösteriyorlar.uyanın bir kaç pire için yorganı yakmayın.

    Yanıtla (2) (3)
  • Rambo / 03 Mayıs 2022 01:57

    Pegasus’un o hadsiz personelinin C.BAŞKANLIĞI seçimindeki ittifak tercihinin hangisi olacağından zerre kadar şüphesi olan var mı? Tercihi zillet olmayana selam olsun.

    Yanıtla (4) (16)
  • Kararcı / 03 Mayıs 2022 09:36

    Kullandığınız ‘zillet’ kelimesi size ne düşündürüyor? Bu bayram gününde bile intikam ve hırs ile dolusunuz.

    Yanıtla (16) (1)
  • Asi / 03 Mayıs 2022 09:16

    Sayin yazar,siz sadece Chplilermi icki icer zannediyorsunuz yada algi yaratmaya calisiyorsunuz?Kendim kullanmiyorum,herkesin kendi tercihi,kimseninde baskasina karisma hakki oldugunu zannetmiyorum.

    Yanıtla (11) (1)
  • Numan / 03 Mayıs 2022 08:31

    Bu nasıl bir din anlayışı ki basit bir eğlenceyi ve şakayı bile inanca saldırı olarak görüyor, “din elden gidiyor” yaygarası kopuyor ve hemen ardından da kendilerini nasıl affettirmeleri gerektiğiyle ilgili talimatlar yağıyor. İnanmadıklarını ifşa edenlere karşı anormal bir tahammülsüzlük var sizde.

    Yanıtla (11) (5)
  • bağımsız / 03 Mayıs 2022 07:11

    "Ortak coşkularımız"ın kaynağı malum ortak değerlerimizdir. Hal böyle olunca ortak amaçlarımızı ön planda tutup, ayrışma noktalarını geri plana atmalıyız, bu çerçevede partiler araçtır.Araçlar öne alındığında amaç dan uzaklaşılıyor,daha ilerisinde ise nefis, şeytan devreye giriyor, bu defa fitne, fesat vs. derken tefrika başgösteriyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 03 Mayıs 2022 06:23

    Sayın Taşgetiren okurlarının yorumlarına bakıyorum da, köşenizde kötülüğe kötülük deme hakkınız bile yokmuş... Burada işiniz zor...

    Yanıtla (3) (12)
  • H.Bulat / 03 Mayıs 2022 05:59

    ....."-liderlik seviyesinde hassasiyet gösterilse bile bu kötü işi yapacak bir CHP’li mutlaka bulunuyor"....... Yillarca bakanık yapmış biri çıkıyor ve ..." ezan türkce okunmali"... , bir başka Chp idareci çıkıyor...." kamuda bazı kurumlarda başòrtüsü kısıtlanmalı".... diyerek. Kılıçtaroğlunun i sabote ediyor. .Açıkça söyleyeyim. Bu tür çıkişlar. Derinlerin işaretiyle yapilmiş haraketler olup tersten ölmekte olan Erdoğan rejimine serum vermektir.

    Yanıtla (2) (6)
  • TB / 03 Mayıs 2022 05:38

    Ahmet Bey, yazınızı keyifle okuduk, ellerinize sağlık. Ancak, yazınızın son paragrafı önyargı içeriyor. 1) Kadir gecesinde o densiz paylaşımı yapanların Chp'li olduğunu nereden biliyorsunuz? 2) Buna tepki vermeyen Chp'liler çoğunlukta mıdır? Bu kanaate nasıl vardınız? Sadece bizim gördüğümüz etrafımızda onlarca Chp'li bunu kınamış durumdadır. 3) diyelim Chp'li olsunlar, bize ne bu ayıp onları bağlar. Chp'li değiliz ancak, bir öyle derken bir de öteki taraftan vurmak yok, yakışmaz...

    Yanıtla (19) (1)
  • Eryaman / 03 Mayıs 2022 02:07

    Evet, inançlara ve ibadetlere saygı esastır. Aynı şekilde inançsızlığın da eşit oranda saygıyı hak ettiğini düşünüyorum. İnananlar, inançlarının gereklerini bu kadar hoyratça ortaya dökmeseler, oruç, namaz vb. ibadetlerini başkalarının başına kakarcasına yapmasalar… Aynı şekilde inançsızlar da düşüncelerini savunurken hoyratça, nobranca davranışlar sergilemeseler… Siyasetçiler de tüm bunların dışında kalmayı becerebilseler… ne âlâ memleket olu

    Yanıtla (7) (0)
  • A. Şevket Börtücen / 03 Mayıs 2022 01:46

    Sn Taşgetiren, komşunuz olan yazar Sn Akyol yazısının başlarında şöyle bir tümce kurmuş "Ama bugün bilimler alanında başarılı tek İslam ülkesi yok". Sizin yazınız da sanki bunun nedenini ortaya koyar gibi olmuş; dünya meselerinden uzak bir yaşam ve başka türlü yaşayanlara tahammülsüzlük/hoşgörüsüzlük...

    Yanıtla (21) (3)
  • Karar takipçisi / 03 Mayıs 2022 00:52

    Karar takipçisi Şu mübarek Ramazan Bayramı'nda , Ülkemizde dünya kadar hukuksuzluk altında ezilenler varken bunlar yokmuş gibi davranmanız beni şaşırtıyor

    Yanıtla (15) (6)