Gençlerin ve “Büyükler”in dindarlığı

Bugün farklı bir yazı:

Üç aylardayız ya…

Üç aylar bir iç muhasebe mevsimidir ya…

“Hesaba çekilmeden önce kendinizi hesaba çekin” denilmiş ya. 

“Gelin kendimizi hesaba çekelim” dendiğinde acaba neler görürüz?

Gençlerde dindarlık azalıyor gibi şeyler konuşuluyor ya.

Acaba gençlerin dindarlıklarının azalmasında büyüklerin, ileri yaşlardaki insanların, babaların - annelerin, rol modellerinin, mesela din adamlarının, dini temsil rolünde olanların payına baksak ne görürüz? 

İmam Hatip’te bir Kur’an hocası ya da herhangi bir orta dereceli okuldaki Din Kültürü hocası bir gencin hatasından dolayı tüm sınıfı sıra dayağından geçiriyorsa alın size gençlerin inanç dünyasında bir çentik.

Bir arkadaşım anlatmıştı. “Babam, demişti, beni İmam Hatibe gönderdi ki dinimi - diyanetimi öğreneyim. Gittim İmam Hatibe ama gençlik bu ya namazlarım aksıyor. Babam beni namaz kılarken görmüyor. Bir gün dedi bana: Oğlum biz seni İmam Hatibe dinini – diyanetini öğrenesin diye gönderdik. Dinin - diyanetin içinde namaz da var. Ama görüyorum ki sen namaz kılmıyorsun. Bizim görmediğimiz yerde kılıyorsan ne âlâ. Ama namaz kılmıyorsan bu işin sırrını bize de öğret. Bunca yıldır namaz kılıyoruz, eğer sen İmam Hatipte namaz kılmadan da Müslümanlığın olduğunu öğrendiysen bize de anlat da bilelim” demiş. 

Şimdi doğrusu gençler büyüklere bakıyor. Dindar görünüm sergileyenlerine, dini görünümden saygınlık üretenlerine daha çok bakıyor. Onların açık bir adaletsizliğini, haksızlığını, kul hakkı yediğini, harama el uzattığını, yolsuzluk yaptığını, evde anneyi dövdüğünü, kaba saba davrandığını, kardeşler arasında ayrım yaptığını, amirse zulmettiğini, namaz kılan hakimse – savcı ise, küçük hesaplar içinde kararlarının çarpıldığını görüyorsa….

İki şey düşünür:

-Ya bunlar gerçekten inanmıyor. Mesela Allah’ın onları her yerde gördüğüne, ne söylüyorlarsa işittiğine, her yerde hâzır ve nâzır olduğuna, hatta içten geçenleri bildiğine, yani dinin ıstılahınca “Allah”a”, inanmıyor. Onun için kalplere hakim olmak gerektiğine inanmıyor. “Görülmez canım, işitilmez, bir yerlere kaydedilmez” diyor.  Sonra bir başka dünya olduğuna, dünyada yapıp edilenler birileri tarafından görülmediği için, kayda geçmediği için dünyada cezasız kalıyorsa orada hesaba çekileceğine, üstelik oradaki hesabın bütün bir ebediyet hayatını etkileyeceğine…. Yani dinin ıstılahınca “Ahiret”e inanmıyor. Böyle düşünecek genç. İnansa, gerçekten inansa bunları yapmaz herhalde, diyecek. 

-Ya da hem inanıp hem de bunları yapmak mümkün demek ki, diyecek. Din ile ilişki böyle de olabilirmiş diyecek. 

-Ya da şöyle düşünecek. Bunlar samimi değil. Açıkça dini kullanıyorlar, ama ona gerçekten inanmıyorlar. İnançları hayatlarına yansımıyor. Dine yalan söylüyorlar. Daha kötüsü Allah’ı aldatacaklarını zannediyorlar. Buralardan da inanç zaafına sürüklenecek. 

Muhasebe nasıl bir şey biliyor musunuz? Hani bir film vardı: 12 Kızgın Adam isimli. Cinayet işlediği farz edilen bir kişinin elektrikli sandalyede infazına karar verecek olan 12 jüri üyesinin karara gitme sürecini anlatıyordu. Bir olayı irdelerken herkesin dünyasının nasıl farklılaştığını gösteriyor senaryo. Bir insanı yargılayacaksınız ve kendi dünyalarınız en girift biçimde işin içine giriyor. 

Kendine bakmak böyle işte. Hayatın içinde kendine bakmak. İç dünyaların nasıl gel-gitler yaşadığının farkında olmak. 

Bir yemek yarışması var. Gelinlerin yarıştığı, kaynanaların not verdiği, sonunda kazananın 10 bin lira ile ödüllendirildiği bir program.  Kayınvalideler genelde ileri yaşlarda insanlar. Görünümlerine baktığınızda normal Anadolu insanları bunlar. Yemekler yeniyor, sonra not veriliyor. Her kayınvalide sonunda 10 bin lirayı kendi gelininin kazanmasını istiyor ya, “strateji” uyguluyor. Rakip gelinlere üç - dört veriyor, kendi gelinine ise daha yüksek puanlar verilmesini bekliyor. Yemekleri afiyetle yiyor, sonra da puanlamaya sıra geldiğinde “üç” diyor. Kimi “üç”ü yazmasını bilmiyor, üç tane çizik çekiyor. Sonra başta programı yöneten kişi olmak üzere, gelinden, gelini yarışan kayınvalideden “hayretler” başlıyor. “Olur mu böyle adaletsizlik, her şeyi afiyetle yediniz, şimdi de hakkımı yiyorsunuz. Bu nasıl adalet?. Vicdanınız nerede? Bu gece nasıl rahat uyuyacaksınız?” Puan veren de yüzünü karartıyor ve “Uyurum ne olacak ki” diyor. 

Sevgili halkımızdan bir manzara. Küçük çıkarlar söz konusu olduğunda vicdanlar böyle konuşuyor sevgili halkımızın nezdinde? 

Gençler büyüklerin adaletini görüyor. Büyüklerin inanç yapıları ile adaletleri arasında bir irtibat kopukluğu olduğunu düşünüyor. Büyükler hiç ölmeyecekler, hiç Allah’ın huzuruna çıkmayacaklar, orada adalet terazisi kurulmayacak, mahşer diye bir şey varsa bile çoook çok uzakta. O zamana kadar kim öle kim kala, değil mi ya!?

Gençler ne yapsın bu büyükleri? 

Üç Aylar bir hayat sorgulamasının gerçekleşmesine zemin hazırlar mı? 

Gençler ya büyüklere baktığında “Bunların bir bildiği olmalı ki böyle davranıyorlar” diyecekler, dindarlık bir “rol”e dönüşecek, ya da “Büyükler”i Allah’a havale edecekler.  Hangisi iyi “Büyükler” için?

YORUMLAR (204)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
204 Yorum
  • Sedat / 19 Mart 2021 21:45

    Yazar yanlış biliyor. Öyle kimse kimseye bakıp dinden falan soğumuyor. Bu cemaatçiler, İslamcılar herkesin kendileri gibi olmasını bekliyorlar. Aslında azınlıktalar, ama yerin çoğunu tutuyorlar, etraflarına bakıp kendileri gibi olmayanları gördükçe bunlar dinden uzaklaştı diyorlar.
    Yazar da aynı kafada. İçki yüzyıllardır var, kimse içki içmekle dinden uzaklaşmaz. Ama bu İslamcılar bunlara öyle baktıklarından dinden oldular zannediyorlar.
    Herkes yerinde duruyor, islamcılardan başka.

    Yanıtla (0) (0)
  • Aza Kanaat / 08 Mart 2021 15:54

    Görmedin mi heva ve hevesini rab edineni diye soruyor yüce kitabımız.. bu devirde din ve rab sadece menfaat olmuş... Herkes menfaatine göre adaletli menfaatine göre merhametli menfaatine göre hayırsever böyle uzayıp gidiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 07 Mart 2021 11:08

    Neden dini sorgulamak aklınıza gelmiyor. Sizin sorgulamadığınızı genç sorguluyor. Cariyeliği, kadının şahitliğini, köleliği vb . sorguluyor ve cevap bulamıyor üstelik bir de Allah ile aldatanların adaletsizliğini,deveyi hamudu ile götürüşünü görünce doğru yolu buluyor. Akan suyun önünü 1500 yıllık setlerle kesemezsiniz.

    Yanıtla (21) (9)
  • Mürsel / 07 Mart 2021 13:02

    Turgay bakışını sorgula; pratikte ne cariyelik ne kölelik var.Bunlar savaş hukuku konusu ve zamanla değişir.
    Yani Yunanla savaşıp kadın askeri esir alsan; tutuklar ve anlaşmayla bırakırsın.
    İki şahit; özel ve dar alanda bir hukuk uygulaması. Taşgetiren' in kaynanaların puanlamasını anladıysan bunu da anlarsın..

    Yanıtla (8) (15)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 13:34

    Sen de sorgula zira körü körüne bağnazlık din değildir. O yüzden her geçen gün kan kaybediyor din de, dindarlar da.

    Yanıtla (19) (3)
  • Ali / 07 Mart 2021 14:02

    İşinize gelmeyince zamanla değişir. O zaman Kur'an'daki köle cariye ayetlerinin de güncel olmadığını kabul edeceksin. Bir cumada vaaz mı hutbe mi unuttum imam efendi orucun kefaretlerini sıralarken 1 köle azat etmek demişti. Şaka gibiydi.

    Yanıtla (15) (2)
  • Turgay / 07 Mart 2021 18:16

    Yani IŞİD'in yaptığı dine uygun diyorsun ki onlarda aynısını söylüyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhtefi / 07 Mart 2021 15:35

    Dini sorgulamak..!..Beşeri aşar
    : ))..mesela 1 beygir gücü 75 kg yükü 1 saniyede kaldirma degeridir,,Insanlik onlarca/yuzlerce/binlerce Beygir gücünde Motorlar üretti.!..ama Beygir gücü deniyor güç tanımına.! Islam başlı, başına Ahlaktir...1 Ahlak eylemi ile 10,000 binlerce Ahlak eylemi arasında fark vardır..! Evet Islam insana Ayricalikla sorumluluk,Vazife yüklemis,Ama sindirim,dolaşım sisteminin çıkardığı gubrenin Azot degeri ve testosteron durtuleri sayısını tetiklemek için değildir..!

    Yanıtla (2) (5)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 16:23

    MS 600 yılından bahsediyoruz. Avrupa’da kadınların cadı diye yakıldığı, kölelerin tanrılara kurban edildiği, hayvandan daha değersiz olduğu ve sırf zevk için öldürüldüğü bir dönem. Tüm dünyada var olan bir sistem. Şimdiki işçi-işveren ilişkisi gibi. İslam’ın kölelere verdiği değeri bugün işveren işçisine vermiyor. Gelecekte belki işçi çalıştırmak yasak olacak, peki işçiliği şimdiden kaldırabilir miyiz? Biraz toplumsal sosyolojiyi bilmek gerek. Her şey sizin düşündüğünüz kadar basit değil....

    Yanıtla (5) (3)
  • Turgay / 07 Mart 2021 18:19

    Kuran'ın evrenselliği ve zamanları kapsaması iddiasına ne diyeceğiz.1500 sene sonrasını bile öngörememiş değil ki binlerce yıl sonrasını.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar Okuru / 08 Mart 2021 00:59

    Eğer Kur’an esasları uygulansaydı Kölelik zaten çoktan bitmiş olurdu. Çok basit bir örnek: Oruç tutamayan köle azad eder, etmiyorsan bu dinin sorunu değil. Böyle yüzlerce örnek var. Kur’an köleliği teşvik etmemiştir, ama sosyolojik nedenlerle yasaklamamıştır. 1.500 sene sonrasının sosyolojik kurallarını bugüne uygulamak evrensellik değil akılsızlık olur ancak. Gelecekte işleri robotlar yapacak diye şimdiden işçi çalıştırmak yasaklansın demek evrensellik değil ahmaklıktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • YANLIŞ NEREDE / 08 Mart 2021 00:34

    DİN eğitimini verecek olanlar önce İMAM MATURİ' den iman esaslarını bilmeli.Kadim tarihimizdeki YESEVİ,MEVLANA,HÜN KARI VELİ,YUNUS,AHİLİK , VB gibi ulumun iman esaslarına da bakmalı. Ameli esaslarda hak mezhep imamları iyi incelenmeli, bedevi adet ve hurafelerden arınmalı. Kalıplara dökülen ve değiştirilemez denilen şablon yeniden ele alınmalı. Eğitimde Önce İMAN aşısı olmalı.Güzel AHLAK adalet öğretilmeli. riva yet hurafe, sahih olmayan sünnetler incelenip boca edilmemeli
    kafa karşmasın

    Yanıtla (0) (0)
  • YANLIŞ NEREDE / 08 Mart 2021 00:00

    Bu iki sorun bitse diğer tüm içtimai meselelerimiz bu milletin feraseti ile hayal bile edemeyeceğimiz kadar kısa zamanda çözülür. Çünkü bütün taht kavgaları din ve etnise üzerinden yapılıyor. Ya hu elalemin anasının, bacısın, başındaki örtüsünden,
    HER İKİ TARAF ellerini çeksin. Bu kadar . kendimi bildim bileli aynı hikaye .

    Yanıtla (1) (0)
  • YANLIŞ NEREDE / 07 Mart 2021 23:52

    Barbaros arkadaş net bir açıklama yapmış, eskiden din mızrakların ucuna takılmıyordu, İslama saldıranlar dindar olmadığından cahil aklımızla bile karşılarına dikiliyorduk. Şimdi bütün refaranslar din üzerinden verildiği için, Refaransı veren yöneticilerin Yaşamına bakan gençler haksızlıkları dijital ortamdan anında görüyor, sorguluyor. Olay bitiyor. TÜRKİYE' nin iki ana sorunu vardır. Bölücü kürtçülük ve Siyasal İslamcılık.
    İnsanımızın birbiri ile din sorunu yoktur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Asteroit kuşağı / 07 Mart 2021 23:37

    Bülent Arınç ne de güzel özetledi: Dünün mücahitleri bugünün müteahhitleri yarının muşahitleri...

    Yanıtla (2) (0)
  • İyipartili / 07 Mart 2021 23:36

    Hocam keşke dediğiniz gibi olsa.Hazirci,zevklerin kölesi olmuş,para için bir çok şeyi yapan,eline fırsat geçtiğinde hiç te demokrat olmayan,nefis terbiyesi olmayan, yani biz eleştirdiğiniz o köylü dindarları da ileride arayacağız.

    Yanıtla (0) (0)
  • hüseyin adıyaman / 07 Mart 2021 23:12

    sevgili hocam yine en sancılı alanımıza parmak basmışsınız .bu hususta söylenecek o kadar çok şey var ki...rabbim ayıklık versin cümlemize duasıyla gönlünüze sağlık diyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gerici, arkaik kafayı bırakın / 07 Mart 2021 13:55

    Pisa matematik sıralamasında sonlardayız, okuduğunu anlamada durum daha da beter. Din eğitimi farklı mı olacaktı? Z kuşağına gidin bakın pek çoğu evrenden mesaj aldığını zanneden, güya evrene pozitif veren, bir sürü para ödedikleri yoga seanslarını çağdaşlık, namazı gericilik olarak gören garip gurup tipler. Toplumun solcu/seküler/CHP'li/dinsiz kesimi de Z kuşağı İslam'dan uzaklaşıyor diye sevindirik oluyor, yarın nasıl rezaletlerle karşılacaklarını tahmin bile edemiyorlar... Pathetic...

    Yanıtla (5) (34)
  • Gerici arkaik'e / 07 Mart 2021 20:39

    Bu ergeni ciddiye almayın biraz uzaylıdır kendisi

    Yanıtla (17) (2)
  • Gerici arkaik'e / 07 Mart 2021 20:58

    Namaz kılan biri senin üslubun gibi olacaksa, yogayı tercih ederiz

    Yanıtla (17) (1)
  • Gerici arkaik'e / 07 Mart 2021 21:20

    Atatürk'e dil uzatacak kadar ayarları bozulmuş

    Yanıtla (13) (0)
  • Nk / 07 Mart 2021 21:39

    I can speak very good ingilish

    Yanıtla (1) (0)
  • Gerici arkaik'e / 07 Mart 2021 22:05

    Namaz kılan biri yoga yapmaz mı, ya da yoga yapan biri namaz kılmaz mı neden bu kadar garipsiyorsun? Belliki garabetin sende olmadığını bilerek yaşıyorsun

    Yanıtla (14) (0)
  • mahamandaleshwara / 07 Mart 2021 22:11

    meditatif felsefeyi bilmeden ALLAH'ınızı bulamazsınız. bunu namaza indirgediğiniz zaman sadece yatıp kalkarsınız. felsefesini bilmediğiniz 8 kapı ardına ulaşmayı hayalinde göremezsin dostum. Samâdhi, seni alıp yaratılışına yüce yaratanına bile götürebilir. Bu yazdıklarımdan ne anladın? Hiç bir şey anlamadın. şuur felsefesinden uzakta, dindarlığı bilmeden, YOGA yı bilmeden ahkam kesmeye devam.

    Yanıtla (11) (1)
  • ali namlı / 07 Mart 2021 21:55

    Bana göre müslümanlığın gayet basit ama neticesi itibarıyla çok zor bir kriteri vardır : Bu dünyada ; doğru veya yanlış , iyi veya kötü yaptığımız veya yapmadığımız her şeyin yani bütün söz ve davranışlarımızın öbür dünyada en ince ayrıntısına kadar hesap vereceğimize inanmaktır ! Gayet tabii ki buna inanan insan da hal ve hareketini ona göre düzenlemek zorundadır .
    Herkese selamlar saygılar .

    Yanıtla (4) (0)
  • Alperen OSMAN / 07 Mart 2021 21:51

    Kendine güvenmeyen, ben dindarım diye siyasetcisinden din adamına muhtarına kadar kimse milletin önüne gecmemesi lazım. ''Neye layıksanız öyle yönetilirsiniz'' düsturunca rahmetli Muhsin Yazıcıoğlu %1,5 oy alınca millete kızıyordum şimdi kızmıyorum bu millet O'na layık değilmiş..

    Yanıtla (2) (0)
  • ali namlı / 07 Mart 2021 21:45

    !994 yılında bir asteğmen gümrük komisyoncusu olduğunu söyleyince ben de ' Bu gümrüklerde gerçekten çok mu rüşvet var , aralarında dindar insanlar yok mu ' diye sordum .Bana ' Var ama onlar da rüşvet alıyor ' dedi ! Ben de ' Peki hiç onlara bunu sordun mu ' deyince O da bana ' Sordum , onlar bunun rüşvet olmadığını , işlerinin primi olduğunu söylediler ' diye cevap vermişti !
    Bu zihniyetle yapılan müslümanlık da bu kadar olur işte !

    Yanıtla (2) (0)
  • Z KUŞAĞI / 07 Mart 2021 10:24

    Türk Tabipleri Birliği çoğu ilde vakaların %100 arttığını söyledi.
    Perşembenin gelişi çarşambadan bellidir.
    Toplumun sadece %10'u aşılandı. Böylesine geniş ve yaygın açılmaya imkan sağlayacak hiç bir veri yoktu ortada; böyle olacağı belliydi.
    Anlaşılan Allah bu milleti gözden çıkardı.
    Beş maskeyi dağıtamayan, üç koyunu güdemeyen, burnunun ucunu göremeyen, insanların hayatıyla kumar oynayan, inatçı bir siyasetçi hala % 40'larda destek görüyorsa, Allah'ın gözleri kör etmesinden başka izahı ola

    Yanıtla (12) (0)
  • Jj / 07 Mart 2021 21:37

    Allah durup duruken kör etmez (sanırım). Cehalet, liyakatsizlik, cikarcilik ve omirgasizlik durumu bu hale getiren. Allahin ekstra bir şey yapmasına gerek yok, tercihleri o.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mart Çalısı::: / 07 Mart 2021 21:36

    Her şey ilkokulda basliyor.. egitim sistemimiz kokusmus vaziyette.kul hakkinin ne oldugunu ögretemedigiz sürece ,bir ömür kul hakki yiyerek geçer. Komsunun günesini engellemek kul hakkina girer.. sonucta egitim,egitim,egitim..

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 07 Mart 2021 11:27

    Ayasofyanin caamii acilisinda oraya gelenlerin ne amac geldiklerini biliyoruz .Simdi biz onlara dindarmi diyecegiz. Altmis bin insan kapasiteli caami yaptirdilar o caami bir gun doldumu .Riyakarlikla dindarlik bir araya gelirse genclerde dinden uzaklasirlar .Caamiler iktidarin propaganda yeri olmus .

    Yanıtla (21) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 11:56

    Ayasofya'yi muzeden camiye donusturduler ovunduler. Sonuc: simdi cari aciga borc bulmak icin kapi kapi dilenci gibi dolasiyorlar. Baska bir dinin kulturel mirasini muze olarak saygi ile muhafaza etmenin ne sakincasi vardi? Ulkede yeterince cami yokmus gibi neden Isa tasvirlerinin altinda namaz kilmak icin israr ettiler?

    Yanıtla (6) (0)
  • Jj / 07 Mart 2021 21:32

    Sazan avlamak için.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali rıza / 07 Mart 2021 20:53

    Yalan söylemeyi bırakırlarsa insanları aldatmayı marifet saymazlarsa , kuranı Kerim’in ne dediğine niyet okuyup ilaveler çıkarmalar yapmazlarsa , tarihi tahrif edip istedikleri gibi tarih yazmazlarsa , Avrupa’yı ve Arap ülkelerini gezmiş islam tarihini , kuranı Kerim’i Arapça okuyup anlayan biri olarak derim ki gençler haklı çünkü gördükleri yalan ve talan bu din yorumundan uzaklaşmaya sebeb oluyor , başka bir yol arıyorlar,

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 16:15

    1.Müslüman asla yalan söylemez. Halka söz verilip te yapılmayanlar yalan değil mi?
    2.Beytülmal (hazineden) çalanlara Peygamber ( SAV) efendimiz nasıl davranmış? Maaşının dışında devlet işlerinden milyonlarca gelir elde edenlerin durumu nedir?Maaşları dışında haksız kazanç elde edenler kimler?
    3.Vatandaş kredi, kredi kartı faizlerine mahkum edilip ezilirken, Belli müteahhitlere onlarca defa vergi affı uygulanması nasıl izah ediliyor?Faiz haram o zaman vatandaşın tüm faizlerini silseler olmaz mı

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 07 Mart 2021 18:14

    Bugünkü gazetelerde Yunan cumhurbaşkanının
    ayakkabıları resimlenmiş. Sadece ayakkabılar değil
    kıyafetlerine de dikkat edin.
    Millet olarak biz nelere layığız
    Allah yar ve yardımcımız olsun.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 19:59

    Nolacak Norveç başbakanı da bisikletle geziyor.
    Tevazu denen ,böyle bir şey herhalde.
    Gençler tam da böyle büyükler istiyor işte.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cevap / 07 Mart 2021 20:48

    Bu konularda da yaz Ahmet bey. doğrudan yaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 07 Mart 2021 19:13

    Dindar gencler yetistirmeye and icmis yunetime bakmak gerek. Hicbir dini bilgisi olmayan bir cocuk yuneticilerinin yasayislarina bakiyor ‘´ bu musluman liksa ben almiyim diyor’ bir orduyu pesine takip oraya buraya giden biri sizce nekadar ornek olabilir? Peygamber de devlet yunetiyordu Ama toprak damli bir evde yasiyordu. Pepsinde onu korusun diye bir ordu yoktu. Halkinin bir kurusuna tenezul etmiyordu eee ne oldu bir islam devleti ortaya cikti ve buyudu. Soyledikleri ve yaptigi ayniydi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 07 Mart 2021 16:04

    Evet Ahmet abi, dış görünüşü itibariyle normal Anadolu insanı dediğiniz insanların kul hakkı söz konusu olduğunda, kendi çıkarı söz konusu olduğunda nasıl da görüntüsünün aksine bir tavır sergilediğini, nasıl hayal kırıklıklarına neden olduğunu emin olun sadece siz görmüyorsunuz...

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 07 Mart 2021 19:01

    Dış görünüşüne bakınca pazara çıkmış
    Anadolu insanı zannettim.
    Meğer Rodos adasına teftişe çıkmış
    Yunan cumhurbaşkanıymış !!!

    Yanıtla (2) (0)
  • Barbaros / 07 Mart 2021 18:54

    20 yıl öncesinde DİN, bugün ki kadar gündem de tutulup,
    propaganda ve istismar aracı olarak kullanılmadığı için,
    yıpranmamıştı...Etki,tepkiyi doğurur hesabı Ateist,Deist...
    patlaması,günümüz de referansı DİN olanların uygulama
    larında ki; Yolsuzluk,Hırsızlık,Adam kayırmacılık...yüzünden
    oldu. 20 yıl önce de bugün ki kadar olmasa da olmaması
    gereken uygulamalar oluyordu.Fakat, uygulayıcıların referansı
    DİN,olmadığı için,DİN,yıpranmıyor du..DİN,en büyük darbeyi
    dindar geçinenlerden aldı.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar / 07 Mart 2021 18:47

    Ali Şeriati’nin temennisiyle sözümüzü bitirelim: “Peygamberlerimiz her zaman, taşlaşmış, bozulmuş, insan ve insan hakları düşmanı olan dine karşı mücadele etmişlerdir; uyuşturucu ve aldatıcı şirk dininin putlarını ve bütün sembollerini yok etmek için çalışmışlardır. Bunu sürdürmek, her zaman hak dinin mensupları için bir görev olmuştur ve olacaktır. Bizim amacımız, geriye gitmek değil, hak peygamberlerin yolunu takip etmektir.”

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 07 Mart 2021 18:46

    "Hak dindeki kulluk, özgürlükten, yüce kudret sevgisinden, adalet arzusundan, insanî amaçlardan, birlikten, adaletin dünyada sürekli hale getirilmesinden ve bütün kötülüklerin yok edilmesinden doğmaktadır. İşte bu din, şirk dinine düşmandır! Şirk dini ise, tarih boyunca fakirliği, esareti ve köleliği savunmuş ve halkları zorbaların çıkarları için susturup uyuşturmuştur!” Ali Şeriati

    Yanıtla (1) (0)
  • karar / 07 Mart 2021 18:46

    “Açık olan tağutperestlik ile mücadele etmek kolaydır. Ancak tarihte olduğu gibi, tevhid adı altında faaliyet gösteren ve tağuta ibadeti ‘Allah’a ibadet’ adı altında gerçekleştiren ‘gizli şirkle’ mücadele etmek oldukça zordur. Bu dönemde şirk ne yapmaktadır? Cihada gitmekte, İslâmî fetihler yapmakta, mihrabı vardır, görkemli camiler yapmakta, bu camilerde cemaatle namaz kılmakta, Kur’an okumakta, bütün âlimler ve kadılar kendisine tabidir.Oysa içi şirktir…Hz. Ali bu şirk dine ‘ticaret dini’ der.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar / 07 Mart 2021 18:44

    “Çoban ve emekçi olan tevhid dininin Peygamberleri, baştan sona egemen sınıfın yani keşişlerin, Zerdüştî rahiplerin, büyücülerin, açgözlü oburların ve her yetkiye sahip olup hiçbir sorumluluk almayan kimselerin yapımı olan dinin karşısında yer almışlardır. Tevhid ve insan düşmanı olan ve tarihte sürekli olarak hüküm süren tağutperestlik/şirk dini ise her zaman, hiçbir şeyi olmayan bir tabakaya zulmeden, onları kandıran, susturan ve her şeye sahip olan tabakaların kullandığı bir araç olmuştur!”

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 07 Mart 2021 18:44

    "Bilgi, basiret, aşk ve insanlığın fıtrî adanmışlığı üzerine kurulmuş olan tevhid dini, cehalet ve korkudan doğmuş olan şirk dininin karşısında yer almıştır. İnkılabî bir din olan tevhid dini daima, sahih inançları tahrif etmek ya da sahte inançlar ve tanrılar üretmek suretiyle statükoyu koruyan tağutperestliğe karşı çıkmıştır.”
    Şirk dininin sahipleri “tağuta tapanlar, açgözlü oburlar ve her yetkiye sahip olup hiçbir sorumluluğu olmayan kimseler” dir.
    (Ali Şeriati Dine karşı Din)

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 07 Mart 2021 18:42

    Din ve inancı ayırmak lazım. bütün dinler kurumsaldır. inanç kişiseldir. dindar insanların dinin sorgulanmasından korkmamaları gerekir. tersine bütün sorgulamalardan galip çıkan bir din daha da güçlenir ve reddedilmesi imkansız hale gelir. böyle olmuyor, sorgulamadan kaçılıyor. nedeni de sanıyorum, inanç kabullerinin yanlışanabilecegi korkusu.

    Yanıtla (1) (0)
  • KAAN / 07 Mart 2021 17:30

    Öğretenler yaşayarak öğretmiyorsa, değerler eğitimi, değer üretmiyorsa, yanlışlara devam ediyorsak ve her şeyi çok güzel gösteryorsak... İyiler, fedekarlar, yaparak yaşayarak çalışanlar azaldıysa... Üretim düştüyse.... Sıkıntı çok büyük....

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 07 Mart 2021 17:28

    üç ay dedin beş ay dedin, aylar geçti gelmedin :)
    Bu AY meselesi müşrik arapların bir adedi ama biz İSLAM adına bunları almakta bir beis görmüyoruz..BİLGİ ÇAĞInda bile!...

    Yanıtla (1) (2)
  • Ahmet Polat / 07 Mart 2021 17:27

    Din samiyetttir.Yani yaptığımız ibadet lerde yüce Allah bizim samimiyetle o ibadetimizi yapıp yapmadığımıza bakar.İbadetlerimizin değer görmesi sürekli ve samimiyetle yerine getirilmesine bağlıdır. Benim gördüğüm kadarıyla kimi aile büyükleri dine saygılı ama içini dolduramıyorlar.Sevgi saygı incelikten uzak kalıyor.Böyle olunca din korkutucu ve sıkıcı olarak algılanıyor gençler tarafından. Oysa dini sevdirecek metotlarla gençlerin kalbine ve beynine girmek gerekir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur.... / 07 Mart 2021 17:20

    Çevremda tanıdığım bildiğim birçok müslüman var. İbadetlerini yapan, işinde gücünde, ahlaken düzgün,

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuyorum / 07 Mart 2021 17:10

    Bu yazınızı izninizle paylaşıyorum sayfamda,ara sıra okuyacağım çünkü doyamadım yazıya..ama şunu da söyleyeyim konu kürt meselesi olursa milliyetçilik damarlarınız kabarır hepiniz tek kişi tek düşünce olursunuz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Garip / 07 Mart 2021 16:58

    Serbest piyasa koşullarına uyum sağladı herşey...
    Sizin da az katkınız yok bu jale gelişimizde
    Teşekkür ederiz

    Yanıtla (2) (0)
  • Öğretmen / 07 Mart 2021 16:55

    Türkçe 918, Matematik 1004, Fen Bilimleri 996, Sosyal Bilgiler 155.
    Bunlar ne mi? Atanacak öğretmen sayısı. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kaç? 1805. Şaşırdık mı? Hayır. Şaşırmak gerekir mi? Evet. Neden? Mesela Türkçe haftada en az 6 saat, yani DKAB dersinin 3 katı fazla. Atama sayısı onun 3 katı olması lazımken tam tersi. Peki neden? MEB başta olmak üzere bir çok kurumun idareci kadrolarında DKAB öğretmenleri var. Hak yeme ve adaletsizliğe alet edilen yine DİN, üstelik Devlet eliyle.

    Yanıtla (9) (0)
  • Niyazi KÜRDİ / 07 Mart 2021 15:58

    Bu sebepten dolayıdır'ki, Zalim bir (haşa)Müslüman'mı, zalim bir gavur idareci mi istersin denirse, hiç tereddütsüz "zalim gavuru" "zalim (haşa)Müslüman"a tercih ederim.. Zira "Bir dawayı yıkmak istiyorsanız, ona iyi saldıracağınıza, onu kötü savununuz" tespitine katılıyorum.. ve sebepten dolayıdır'ki akp(LEŞ)meden önceki Rhm. Ak Partinin kuruluşundan beri içinde olan biri olarak, hak maskeli faşist-maoist, çete-mafya bozuntuları ürünü "çamur ittifakına" karşı olan cephede olduğumuzu-olacağımızı

    Yanıtla (2) (1)
  • Mürsel / 07 Mart 2021 16:49

    N.kürdi yine yanlış ata oynadın.
    Doğrusu; zalim müslümanı kerhen tercih ederim amma; onun zulmüyle; irşat izah ve sivil itaatsizlik yoluyla mücadele ederim olmalı.

    Yanıtla (2) (0)
  • IZZET ERGUN / 07 Mart 2021 16:44

    Senin de çok büyük rolün var Türkiye'nin bu noktaya gelmesinde Sayın Taşgetiren.

    Yanıtla (5) (3)
  • Halil / 07 Mart 2021 16:38

    Yazarın söylediklerinin çok uzağında ne kadar abuk subuk yorumlar yazılıyor, hayret!

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 16:22

    Futbol kulüplerine de yüzlerce milyon vergi affı yaptılar. Vatandaşa da yapsalar olmax mı? Vatandaş müteahhitler ve futbol kulüpleri kadar iyiliğe layık değil mi?
    Gençlik artık bunları sorguluyor
    Doğmadan borçlanan,İş bulmadan kredi borcunu faiziyle icrayla ödemeye zorlanan gençliğe anne-babalar mı örnek oluyor Sayın Taşgetiren? Bakıyor ki en çok dindarım diyenler kötü örnek oluyorlar. Dindarlık bu mu diyorlar.
    Bu konularda da yazar mısınız?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hamdi aktaş / 07 Mart 2021 15:53

    Başkasının kusuru kişinin kusuruna özür ve senet olamaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 07 Mart 2021 15:49

    bence sorun daha derinlerde, 'büyüklerin' kötü örnek olmaları ile açıklanamaz. hem dini bilginin, hem de evren bilgisinin kaynagı Tanrı ise, aralarında örtüşme olması lazım. bu durumda sıkıntı olmaz. ancak örtüşme yoksa sıkıntı yaratır. din her sorunu çözer deyip büyük bir beklenti içine sokulan insanlar, bulamadıkları zaman sorgulamaya başlarlar. günümüzde olan da budur.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 07 Mart 2021 15:43

    Ayrilirken, veda ederken „Kendine iyi bak“ der uzaklaşırız. Kendimize iyi bakınca başka benlikler görürüz bizden olmayan. Böyle anla, böyle inan, böyle yaşa diye dayatırken kalbimize sormuş mu? Yolundan gittiğimiz tüm ulular kendi zaman diliminde buna direnmekle başlamadı mı yola? Yol mu suçlu yoksa yolcu mu? Bir ben varsa benden içeri, buna saygı duymak o kadar zor mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • O değilde / 07 Mart 2021 15:38

    “Allahsız” hitabının Allah a inanmayanlardan çok göz önündeyken Allah ın adını dilinden düşürmediği halde kapalı kapılar ardında her haltı yiyen ve az bir dünyalık için her türlü rezilliği yapabilenlere yakıştığını düşünüyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kerim Hoca / 07 Mart 2021 14:49

    En çok ateist İzlanda da. En az yalanın ve hilenin olduğu ülke de İzlanda. Dindarlığı savunanlara duyurulur.

    Yanıtla (9) (1)
  • Adalet.. / 07 Mart 2021 14:45

    Ülkede yaklaşık 20 senedir din iman Allah kitap peygamber hadis hak hukuk adalet diye söyleyenlerin eylemlerine bir bakın.
    Temeli ADALET VE MERHAMET olan dini
    Kendilerine kılıf ederek
    Her yanlışlarında her hatalarında kendileri hariç herkesi suçlu hâin terörist ilan edip kendilerine kusur adlederek kendi kendilerine milad koyarak kendilerini affederek herkese adalet diye neler uyguladıklarına bir bakın. Hemde bu iletişim çağında ve hemde herkesin gözünün önünde.

    Yanıtla (6) (1)
  • Bahtiyar / 07 Mart 2021 14:44

    Dindarım diyenler de dine mesafeli olanlar da kendince haklı ...Hele Allah'ı kendileri gibi aciz zanneden kifayetsizler Kur'an'ı dolayısıyla göndereni yargılıyorlar. Allah herşeyin halalini emrediyor,haram (hertürlü kötülüğü ) olanı yasaklıyor,Müslümanı şeytanlaştırıp gayri müslümleri aklayarak nereye varacağız,Sahip oldukları devasa ğüçlerini insanlığın hayrına mı kullanıyorlar. Görün artık İnsanlığın ensesinde boza pişirdiklerini...

    Yanıtla (3) (0)
  • Kerim Hoca / 07 Mart 2021 14:42

    Ben 62 yaşındayım. Gerçekten başta sayın yazar olmak üzere ne kadar samimi, helal olsun diyebileceğim bir müslüman görmedim. O neden le de artık gerçek Müslümanlık bu değil sözüne inanmıyorum. Kardeşim bu kadar insan arasında veya devlet arasında hiç mi gerçek İslam'ı uygulayan çıkmaz. O neden le de bizden dünya ya hayır gelmez diyorum.

    Yanıtla (4) (1)
  • Kadir / 07 Mart 2021 14:26

    Hayır dinin ne eksiği ne de sorgulanacak bir yeri var.
    Suç kabahat siyasal İslamcılarda yani Ahmet Taşgetiren de Ahmet Taşgetiren böyle bir iki yazı yazar üçüncüsünde Amerikanın bize Osmanlı devleti kuracak hilafeti getireceğini yazmaya başlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • KENDİNİ ÖVMEK İÇİN BAŞKASINA SÖVMEK! / 07 Mart 2021 14:24

    Siyasi, ticari, dini vb. kurum ve kuruluşların yetkili mensupları;
    -kendilerini övecek değerlere sahip olmadıklarında rakiplerinin, hasımlarının eksiklerini, yanlışlarınım kusurlarını vb. öne çıkararak kendilerini överler.

    Mevzu din ise, 1400 yıldır tekrar edilen ezberlerle inananları ikna etmekte sıkıntı çeken, güncel sorunlara dinin kabul edebileceği, dindarın inanacağı cevapları olmayan;
    -mezhepler-tarikatlar diğerini SAPKIN,SAPIK,DİN DIŞI ilan ederek kendilerini övme ucuzluğuna sığınır

    Yanıtla (5) (0)
  • kafaoğlu / 07 Mart 2021 14:00

    Rüşvet olmadığı için Fuzulinin selamını almayanlar " Allahtan korkmuyormusunuz" sorusuna "Kiramen Katibini razı etmişiz ondan dahi korkumuz yoktur " cevabını veriyordu. Bütün hareketlerini (haşa) Allah (cc) yokmuş gibi yapan büyüklereine bakan gençler nasıl dindar,ahlaklı,muttaki olabilirler ? Biz kaşarlanmış büyükler en fazla zararı (gençleri korkutarak) dinimize veriyoruz. Şu anda dindardan soğuyan toplum gide gide dininden de soğuyacaktır maazallah ...

    Yanıtla (1) (0)
  • Bayburt'lu / 07 Mart 2021 13:56

    Toplumun büyük bir kesimi dinci; dindar değil Ahmet bey.Ve maalesef ahlaksız.Tutarsizlik diz boyu.Demokrasiyi de, adaletide, özgürlüğüde kendisi için istiyor.Baskasini düşündükleri yok.Bu sosyoloji ile ne zaman olacağı da belli değil...

    Yanıtla (2) (1)
  • kafaoğlu / 07 Mart 2021 13:50

    Müslümanlık nerde,geçmiş bizden insanlık bile/ Adem aldatmaksa maksat aldanan yok nafile diyordu merhum Akif, bir de Kaç hakiki müslüman gördümse hepsi de makberdedir/,bilmem ama müslümanlık galiba göklerdedir diyordu. Fuzulinin selamını rüşvet olmadığı için almayanla

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmet emre / 07 Mart 2021 06:46

    İlkokullarda İngilizce 2. Sınıfta başlıyor din kültürü dördüncü sınıfta iki saat onuda. İki yıllık ilahiyat ön lisansı dışarıdan bitiren imam hatipli kızlar boş kalmasın diye görevle indiriyorlar bunu Dile getirdik diye iyi yetişmiş bir imam hatipli eğitimci olarak işimize son maaşımıza KHK rezaletiyle son verdiler terörist olarak ta yargılıyorlar bizde Rabbimizin hükmünü bekliyoruz ...üçaylarda ....

    Yanıtla (5) (6)
  • Jj / 07 Mart 2021 10:51

    Bu nedir yauw, düzgün insan olmak için illa imamhatip ilahiyat mi bitirmek lazım. Sahabe hangi okulu bitirmişti hatirlatabilir misiniz acaba? Din bezirganligiyla inancı karıştırmayın bir birine lütfen. Asıl dini siyasete atlet etmek için eğitim şart. Dini eğitim verenler, dini kendi siyasetleri için kullananlar yüzünden din boğazına kadar siyasete batmıştır. Her yeni gelen genç o siyaseti miras alıyor. Adam pedofilik suçu fetö'ya atıyor. Çünkü alıcısı var.

    Yanıtla (11) (1)
  • salih / 07 Mart 2021 11:18

    aklı başında bir yorum görünce din bezirganı ithamın pek gülünç sen ne bezirganısın ismin bile yok...

    Yanıtla (1) (6)
  • Jj / 07 Mart 2021 13:29

    Evet senin ismin var, Salih. Türkiye'de zaten bir tane Salih var o da sensin.

    Yanıtla (5) (1)
  • ötükenlikurt / 07 Mart 2021 13:19

    Sayın ayzar ülkemizde ve tüm İslam aleminde gerçek İslam önesenmiyor, ritüeller, merasimler ön plana çıkıyor malesef. Bakınız M. Akif ERSOY ne diyor batılılar için; DİNLERİ VAR HAYATIMIZ GİBİ, HAYATLARI VAR DİNİMİZ GİBİ... Yani çalmıyorlar, haksızlık hukuksuzluk yapmıyorlar, yardım ediyorlar, yalan söylemiyorlar vs. Bizde ise tersi... Aynı tespiti Muhammed Abduh'da da görüyoruz BATIYA GİTTİM İSLAMI GÖRÜM MÜSLÜMAN YOKTU, DOĞUYA DÖNDÜM, MÜSLÜMANLARI GÖRDÜM İSLAM YOKTU... Müslümanlık güzel ahlaktır

    Yanıtla (3) (0)
  • Yorumcu / 07 Mart 2021 13:15

    "Testide ne varsa..Dışına o sızar.."(Mevlana)Yani..Herkesin nefsi devekuşu gibi..Başı kumda,koca gövde dışarıda..Avcı görmüyor sanıyor..Her insan da böyle..Hani,nefis muhasebesi..İslam coğrafyası dışında kalanlar,o ahlaklı davranışlara nasıl sahip olmuşlar.! Japonlar gibi mesela..Ayinesi iştir kişinin..Lafa bakılmaz sanırım..

    Yanıtla (2) (0)
  • ötükenlikurt / 07 Mart 2021 13:14

    DİNDARLIK II. Gelelim dindarlığa; dindarlık alnı secdeden kaldırmamak değildir. Takke tesbih takunya da değildir. Dindarlık GÜZEL AHLAK SAHİBİ olmaktır. Peygamber efendimiz şöyle buyurmuştur; BEN GÜZEL AHLAKI TAMAMLAMAK ÜZERE GÖNDERİLDİM. O halde gerçek dindar güzel ahlak sahibi olandır. Size bir soru; her gün namaz kılan ama komşunun karısını dikizleyen, fırsat buldukça komşunun meyvelerini aşıran birini mi komşu olarak istersiniz yoksa dürüst namuslu birini mi? ../..

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 07 Mart 2021 13:13

    Modernizm denilen şey seküler bir hayattır. dinin kendi dışında gelişen bu hayatı kurgulama gücü yok. tarım toplumlaının içine nüfuz edebiliyodu. çünkü beraber büyümüşlerdi. koydugu kurallar tarım toplumu ile birlikte hayattan çekildi. alkol ve faiz gibi bir kaç konu dışında söyleyecek sözüde yok. insanlar iki tarafıda idare et durumunda bırakanda kurumsal dinin baskısıdır. namaz,oruç,hac, görünürlügü olan ibadetler. bir şekilde gösterilmesi gerekiyor. çözüm inancın kurumsal halden çıkmasıdır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Hukukcu / 07 Mart 2021 13:12

    İmamhatip Okullarından mezun olanların işsiz kaldıklarını,cevremde hiç görmedim. Yeni kurulan bekçilige alinanlarin buyuk bölümünün imamhatipli olduğu,küçük bir araştırma ile tesbitedilir.

    Yanıtla (2) (1)
  • ötükenlikurt / 07 Mart 2021 13:08

    DİNDARLIK I. bir İmamhatip mezunu gazetecinin şu sözlerini dikkat çekici bulmuştum, 2002 yılında komünist partisi iktidara gelseydi, İslama bu kadar zarar veremezdi! 2002 yılına kadar namaz kılan oruç tutan hacca gidenlere dürüst namuslu güzel ahlaklı insan denirdi. Halbuki 2002 den sonra alnı secdeden kalkmayan bu zevatın malı götürdüğü, her haltı işlediği, Kuran kurslarında bebelerin ırzına geçildiği ortaya çıktı! Kol kırıldı ama yen içinde kalmadı. Google yazın 33 bin sonuç çıkıyor .../...

    Yanıtla (8) (1)
  • Hakan Bakan / 07 Mart 2021 13:05

    Dini değerlerde bir erozyon yaşıyoruz. Bu durum (dini,milli ve insani vb) her alanda sürüyor.Maalesef çok hızlı bir değerler aşınmasının ve buna bağlı bir bayağılaşmanın içindeyiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur vehbi / 07 Mart 2021 13:03

    Bu yazıda da biraz siyaset olsa dabdediklerinize kayılıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nuri lef lef / 07 Mart 2021 13:02

    Sevgili Ahmed bey bütün mesele; bütün dini oluşumların(siyaset dahil) müntesipleri başlarındaki liderlerin söz ve davranışlarını, Peygamber Efendimizin(SAV) hadis ve davranışlarından daha çok önemsiyor ve hayatlarını liderlerinin söz ve yaşamına göre yaşıyorlar. Buda dinin yozlaşması anlamına gelir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi / 07 Mart 2021 12:59

    Uc Aylar,,Ramazan,Bayramlar vd,,,Müslümanın Rafine zamanlaridır ,,,Kuru, kuruya yaz söyle, menkibe anlat sonra Egoya devam etmek KOMEDI..:))...Büyük demek daha fazla Karbonhidrat,protein,vitamin yutup yillar deviren demek degil sanırım.! Buyuk demek Akli,irfani,Ahlaki Şuuru olanlar sanırım..yoksa Kaplumbagalarda 200 yil civarı yasayanda var..!..//..İki Müslümanın arasını bozmak muhakkak o tıraş eder. Saçı tıraş eder demiyorum. Muhakkak ki Dîni tıraş eder ."S. Tirmizi"

    Yanıtla (1) (4)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 12:50

    Gençlerle büyüklerin dindarlıkları biraz farklı. Gençlerin bir kısmı sormaz ve inançsız kalır. Bir kısmı sorar ve inançsız kalır. Bir kısmı sormaz ve inançlı olur. Bir kısmı sorar ve inançlı olur. Büyüklerin çoğu sormak istese de soramaz. Bir kısmı duyar ve inanmaz. Bir kısmı duyar ve inanır. Peygamberlere sorduktan sonra inanırlarmış. Sormayıp inanmayanlar da varmış. Tabii ki; peygamberlere sormayıp inananlar müstesna. Günümüzde sormadan inanacağımız kimler var? Var mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 07 Mart 2021 12:46

    İyi insan olmadan iyi müslüman olamayacağınızı unuttuk. Kendimize göre güzel ahlaktan arındırılmış bir din icad ettik. Yanı ahlaksız bir din. Hatta bu kendi icadımız olan "din" için fetva veren "alimlerimiz bile var. Hırsızlığın yolsuzluk olmadığınıda bunlardan öğrendik.

    Yanıtla (7) (0)
  • musto / 07 Mart 2021 12:46

    Katılmaması gereken bir ihaleye katılarak, hayatının en büyük hatasını yapan, Ataist ve eşi hristiyan olan mühendis arkadaşın başına gelenler!Fenerbahçe 2,başkanı olan şahıs,sonra sakal bıraktı hacca gitti.Federasyon başkanı oldu.Fetöcüler tarafından takiptedir,bizim arkadaş dinlemelere takılır,hayatının hiç bir döneminde karakoldan geçmeyen insan kodesi boylar.Panik ataklar başlar,doktor kar etmez,Hayatında secde eğilmeyen dostumuz namaza sığınır ,11,ay namazla ibadetle zor günlerini atlatır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Polat Yaver / 07 Mart 2021 12:44

    Kime göre dindarlık, İran a, Arabistan a Mısır'a, Pakistan a Türkiye ye , Allahüekber deyip kafa kesen İşid e göre mi Müslümanlık, Ahlaklı olmak empati yapabilmek, bütün dinlerin gayesi bu olmalı . Camiler 5 vakit açık ve 5 vakit dua edile müslüman ülkeler niye perişanlar ? Demekki Allah dualarımızı kabul etmiyor, Kılıçlı , mersedesli molla buna ne cevap uydurur , acaba ? Maun suresi, müslümanları , ayağa kalkın , ve sakın dinden bahsetmeyin

    Yanıtla (2) (2)
  • Sebahattin Gül / 07 Mart 2021 12:43

    Sayın Tasgetiren,ilkokul öğretmeni yin(emekli) , veliler çocuklarını imam hatiplere dinini diyanetni öğrensin,dürüst insan, ahlaklı,Allah'tan korkan kuldan utanan ,Allah buyruğunu uygulayan olsun diye gonderiyordu.Simdi ise devlet kapısından sebeplensi diye gönderiyor. Kolay kazanmak.DİN dar görüntü ile yolsuzluk, hırsızlık yapmak sanki mübah gibi algılanıyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Abdurrahman / 07 Mart 2021 12:39

    Ahmet Taşgetiren sen akil insanlar heyetinde akıldanelik yaparken şuraya gittim buraya gittim diye harcirah alırken profesör Ali Demir gençlerin sınav sorularını çalıyordu.
    Sen bu konuda gençleri kayıracak bir yazı yazdın mı yazmadın o halde senin gençlerle ilgili bahse konu bir durumunuz olamaz.

    Yanıtla (1) (2)
  • Nuri lef lef / 07 Mart 2021 12:36

    Bir komşumuz vardı İslam dininin bütün güzelliklerini onlardan öğrendik. Bu komşumuza 10 yıl hapis cezası verildi. 12 yaşındaki kızı başı örtülü idi, başını açtı namaz kılmayı bıraktı. Bir gün kendisine niye böyle yaptığını sordum, Babam namaz kılar, teheccüt kılar, p.tesi-Perşembe oruç tutar haftanın 4 günü misafir ağırlardık bize öf bile demezdi. Demek ki babamın bütün yaptıkları yanlıştı. Yanlış olmasa bizi babasız bırakmazdı. Bende yapmıyorum çünkü büyüyünce benide hapse atarlar dedi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 12:22

    "Soğan soyarken gözler yaşarıyor da,
    Ülke,vijdan soyulurken yaşarmıyor."
    Son 5-6 yıldıır,hocalardan,camiden
    soğudum.

    Yanıtla (6) (1)
  • kafaoğlu / 07 Mart 2021 12:14

    Sade gençler değil hocam,Allahı (cc) dilinden düşürmeyenlerin yapıp ettiklerinden dolayı ahir ömrümde ben dindarlardan soğudum,çünkü dinin onların hayatında ne kadar etkisiz olduğunu gördüm,camiler boşaldı,dini terminelojileri insanların gözüne sokan isimler alan işyerlerinden uzak duruyorum,çevreme de tavsiye ediyorum Allah-lillah diyenlere muhatapsanız çok dikkatli olun aldatabilirler diye maalesef..

    Yanıtla (4) (0)
  • Muharrem GÜN / 07 Mart 2021 12:13

    Ahmet Hocam Çok Güzel Yazmışsın.Senden Rabbim Razı Olsun.Saygılar

    Yanıtla (2) (0)
  • Recep Gökce / 07 Mart 2021 12:13

    Olanlar için olasılıklar çok farklı olabilir:
    ▪Ulûl Emre itaat gerekir. Büyükler yapıyorsa bir bildikleri vardır, kitabın bir yerine uygundur.
    Onlar bizden bizde onlardanız. Onlara uyarsak, yanlış yapmış olmayız.
    ▪Mecburiyetler haramı meşru yapar. Benim için yanlış veya haram olabilir amma davamız için yapılabilir.
    ▪Kısas esastır. Onlar bize neler yapmadılar ve neler yapmazlar. Ne yapsak yeridir.
    ▪Savaş hiledir. Mücadelede kazanmak esastır. Davamız kutsaldır.
    Bunlar gibi birçok gere

    Yanıtla (2) (1)
  • Takipci / 07 Mart 2021 12:09

    1)Hayatin gercekleri var, Dinlerin ogretileri var. Bu ikisinin arasinda derin catisma alanlari var. Samimi Dindarlar bu alanlar arasinda ikili bir hayat yasamaya mahkumdur. 2)Tarikatlar para basiyor, Vakiflar avantayi goturuyor. 3)Karaman hoca diyorki: Faiz haramdir, banka vekalet verirse haram degildir. 4)Pensilvanyali Imam Muhterem Hocaefendi idi, Sumuklu Imam oldu.
    5) (2,3,4)deki ornekler, (1)deki goruslerin canli delilleridir.

    Yanıtla (0) (0)
  • İlker / 07 Mart 2021 12:06

    Ey dindarlar gunsizin gününüz çıkın meydana bı daha bugünleri bulamazsınız afiyet

    Yanıtla (0) (0)
  • Boşunamı camileri cumaları terk ettik hocam / 07 Mart 2021 12:06

    Bir genç düşünün babası işsiz kalmış ve binyüz küsürat kısa çalışma ödeneği alıyor ve üç ay camiler kapandı dolayısıyla tüm imamlar hocalar diyanet eve kapandı bir tanesi demediki biz bu parayı hak etmedik bizde kısa çalışma ödeneği alalım.bu devleti yönetenler ve siyasetçiler içinde geçerli.

    Yanıtla (10) (0)
  • Hikmet Yılmaz / 07 Mart 2021 12:05

    Eleştiride esas olan nispettir. Senin nispet noktan ne ? Sahte saygılıları saygılı zannettik.. Dün sövdüklerini bugün övüyor ,dün övdüklerine bugün sövüyorsun. Allah islah etsin seni.

    Yanıtla (0) (0)
  • İlker / 07 Mart 2021 11:56

    Din nerede onu temsilcileri nerede

    Yanıtla (0) (0)
  • İlker / 07 Mart 2021 11:55

    Bu yazıya Müslüman'ın örnek olması açısından bakarsak yazının temel maksadı bu.oyle ise son din kuran nerede örnek şahsiyetler nerede Kur'an'ın ve din yerinde ama Müslümanlık iddiasındaki şahsiyetler nerede araki bulasin

    Yanıtla (0) (0)
  • Erdem / 07 Mart 2021 11:48

    İnsan kaç kişiye güveneceğine değil, kaç kişinin kendisine güvendiğine bakmalı!

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 11:37

    İslam'ın evrensel ahlakı terk edilmiş, yüzlerce yıldır uykudaki fıkhı ile ideolojik İslamcılık yapılıyor. Ortaçağdan bir hekimi günümüze ışınlayıp ondan beyin cerrahisi, nefroloji, embriyoloji vs. bilumum hastalıkların tedavisini beklemek gibi bir şey.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 01:43

    Bu dönem bize hocaların, müftülerin, vaizlerin ve imamların, ilahiyatçıların sadece birer “memur” olduklarını gösterdi. Ömrümüz boyunca aslında haketmedikleri bir değer vermişiz meğer. Allah’a inanırlar, memuriyeti severler. Devlet kime hain derse öyle vaaz verirler. Devletin istemediği konularda seslerini çıkarmazlar. Aslında çok şey beklememek lazım, memurlar sonuçta. Aldıkları emirleri yerine getirdikleri için maaş alıyorlar.

    Yanıtla (42) (2)
  • Jj / 07 Mart 2021 10:58

    İstifa diye bir şey var. Sana inanmadığın emirler veriliyor o onları söylemen istemiyorsa acı soğan ye ama inanmadığın işi yapma. Ama unutmamak lazım bizde anlar babalar "sagcıyla solcuyla solcu ol, kimseyi karşına alma, gemini yüzdür" diye öğüt verir. Yani ikiyüzlügün ve cikarciligin tavsiye edildiği bir kültürden ne bekliyoruz ki? Gerci aksini yapan hep yalnız kalıp dayak yemiş o da var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 11:25

    İstifa edebilmek hakiki imanı gerektirir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Z. Yardım / 07 Mart 2021 11:23

    İki yüzlülük böyle bir şey. Milletin aynası o yarışma. Dindar veya değil bu toprağın insanı. Küçük çıkarlar için vicdanın bile satılacağını görürsünüz. Din satıcılığı da dahil.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 11:19

    Gencler akp'ye oy vermez, cunku ozgurluk ve durustluk istiyorlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 11:16

    Bir iklim degisikligi protestosunda Erdogan kendi torunlarini da protestocularin arasinda gorurse sasirmamali. Onlara soluyacak hava, golgesinde oturulacak agac, icilecek temiz su birakmayan kusaga karsi sempatileri yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 11:12

    Bilgisayarlar arasinda dunyaya gozunu acan kusagi yalanlar ve hileler ile kandirmak o kadar kolay degil. Onun icin secmen yasi genclestikce akp oyu dusuyor. Birsey kafalarina takilinca bilgisayarda bircok kaynaktan karsilastirmali bilgi alip hemen aralarinda paylasiyorlar. Iyi de yapiyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Jj / 07 Mart 2021 11:06

    Yazarın ve burada yorum yazanların ima ettiği "hem dindar hem de tamamen dürüst ve ilkeli bir Müslüman" a bu güne kadar rastlamadım. Bunun nedeni çevremde dindar olmamasından değil bilakis mttb dahil bir çok cemaatin içine de girmisligim var. Çok muhterem dedikleri kişilerle birazcık samimi olunca içlerindeki kibir, riya ve (genelde cinsel ve güç) açlık ortaya cikiveriyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Spartacus / 07 Mart 2021 11:06

    Eskiden camilerde para toplanırken imkanlarım ölçüsünde verirdim bir şeyler. Vaiz efendi Cuma vaazında açıkça cemaati bir partinin mitingine davet ettiğinden beri Cumanın farzını kılıp kaçıyorum.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar'lı Bir Okur / 07 Mart 2021 11:05

    Ahmet bey hocam. Onbinlerce mazlum ve mağdur kısabir süre önce haksızca işlerinden atılırken adalet, Hak, hukuk sözcüklerini kullanmayıp sessiz kaldınız. Acaba bu mağdurların çocukları size bakıp ne düşünüyordur? Ne dersiniz....?

    Yanıtla (2) (1)
  • i. eldivan / 07 Mart 2021 11:04

    Yaşananlara bakınca; keşke yirmi sene öncesinde olduğu gibi dindarların bastığı zemin ahlaki ve vicdani kalabilseydi de iktidara gelmeselerdi, diyesim geliyor. İktidar bozdu hem müslümanlığımızı hem ahlakımızı!

    Yanıtla (3) (0)
  • DÖN DOLAŞ YİNE BANA GEL. / 07 Mart 2021 10:50

    TASAVVUF: Yaratanla yaratılanın birliğinine inanılan DİNSEL felsefe.

    TASAVVUF EHLİ MEVLÂNA;
    "Gel, kâfir,mecusi,puta tapan olsan yine de gel. Bin kere tövbeni bozsan da yine gel. Bizim dergâhımız UMUTSUZLUK kapısı değildir.." diyor.

    Bu felsefe kaynağını ALLAH'ın;
    "İmanınızdan ve iman amelinizden YALNIZCA BANA HESAP VERECEKSİNİZ.." hükmünden alıyor.

    Kaba SOFTA insanı imanına göre yargılayarak ŞİRK'e bulaşıp,
    -oğlunun AHLÂKINI değil NAMAZINI sorguluyor.

    Tabii ki gençler farklı düşüne

    Yanıtla (4) (1)
  • Bir doktor. / 07 Mart 2021 10:44

    Ve nihayet doğru cevap, “ din kültürü ve ahlak bilgisi “ Ve sınıf adeta buz kesiyor. Sonra da hoca din-iman anlatmaya başlıyor... yer, Adana Erkek Lisesi. Aynıyla yaşanmıştır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bir doktor. / 07 Mart 2021 10:43

    Sene 1982. Din dersinin, “ dün kültürü ve ahlak bilgisi “ şeklinde değiştirildiği yıl. Ve ilk din kültürü ve ahlak bilgisi dersimiz; hoca sınıfa giriyor “ bu dersin adı nedir? “ diye soruyor. Ön sıradan bir arkadaşım “ din dersi “ diye cevap veriyor ve anında hocadan çok şiddetli bir tokat yiyor. Hoca tekrar soruyor “ bu dersin adı ne? “ aynı arkadaşım telaşla cevap veriyor “ din bilgisi ve ahlak kültürü “ diye ve diğer yüzüne aynı şiddetle ikinci tokatı yiyor. Üçüncü kez soru geliyor ve nihayet

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 07:35

    Gerçek müslümanın çok az kaldığına inandığım günümüzde harika bir tespit. %100 katılıyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Jj / 07 Mart 2021 10:42

    O sizin gerçek Müslüman dediğiniz dürüst bir insan. O tip dürüst insanlarin oranı seküler olanlar arasında dindarlara göre açık ara öndedir. Çünkü düzgün insan olmak için ne bir yerden korkmaya ne de bir yerden çıkar beklemeye gerek yok. Dinini de, varsa, içinde yaşar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 10:42

    Yazar dindarlık azalıyor demiş. Azalmıyor. Aksine çoğalıyor. Dindarlığın çoğalmasında anaların, babaların, din adamlarının, dini temsil eden rol modellerin çok etkileri var. Sağolsunlar. Canla başla çalışıyorlar dindarlığı çoğaltmak için. İşte bir kaçı : Mevsimsel dindarlık, beynamaz dindarlık, iş dindarlığı, gösteriş dindarlığı, grup dindarlığı, ikiyüzlü dindarlık, popüler dindarlık, ... Laf aramızda; ben hangi gruba girmekteyim acaba? Bilen var mı?

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 01:45

    Herif daha genç, modern bir sakalı var, sürdüğü koku 3 metreden farkediliyor ve enaz iki üç maaşı var, Saldırgan ve küfürbaz. Belada okuyor. Bir gece ansızın gelir sizi alırız diyebiliyor. İşin tuhaf yanı arasıra camiye gidip kendini gösteriyor. Bu tipleri Akp yarattı ve bunların din ve iman ile ilgilerinin olmadığını dindar Müslüman vatandaşlar bile anlayamıyorlar. Esas sorun bu.

    Yanıtla (41) (0)
  • Kazım. Çetin / 07 Mart 2021 10:41

    Mükemmel bir tasvir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mutlu kirimhan / 07 Mart 2021 10:38

    Sayın yazarın tespitleri gerçeğin ta kendisi.Tesekkurler .Maalesef toplumun sosyal , kültürel katmanlarında , kendini Müslüman tanimlayanlarin çoğunluğunda davranışlar bu yönde.Allaha ve ahirete imanı icsellestiremeyen bir topluma donustuk.Cocuklar ve gençler bu davranışları İSLAM olarak algıladıklarında doğal olarak İslam dininden uzaklasiyorlar., diğer taraftan din adına konuşanlarin çoğunluğu geleneği ve din kültürünu ,hurafeleri israiliyati İslam dini olarak anlatıyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Gariban / 07 Mart 2021 05:51

    Muhterem yazar 63 yaşındayım 13 yaşımdan beride dindar olarak taninirim öylemiyim değilim elbette. Lakin ben şu anda genç olsaydım, din ve muslumanlik adına konuşanlara bakarak ya ateist yada deist olurdum. Malumunuz dünyada yapılan en islami ülkeler araştirmasında ilk sıralarda bir tane Müslüman ülke yok. Çünkü bizde ses var, görüntü yokta ondan. Allah ahirimizi hayra getirsin inşallah. Çok mükemmel bir makale teşekkürler.

    Yanıtla (11) (0)
  • Kazım. Çetin / 07 Mart 2021 10:36

    Ben de aynı yaştayım ve tamamen sizin gibi düşünüyorum. Maalesef yalnız değiliz. Çevremde bizim gibi düşünen az değil. Hatta namazı bırakan bile var. Allah sonumuzu hayreyleye.

    Yanıtla (8) (0)
  • yavuz / 07 Mart 2021 10:34

    Yani kısaca özlemle vitrine sürülen dindar ve kindar nesil.Alın tepe tepe kullanın şimdi.

    Yanıtla (8) (0)
  • Seyfi / 07 Mart 2021 10:30

    Din sonuçta adalet için iktidarda isteniyordu. Ama gördük ki iktidardakinin iktidarını sağlıyormuş. Mesela adaletin, hakkın, hukukun iktidarını sağlamadı. Artık namazında ki adama güvenemiyorum. Hatta bunun arkasında art niyet aramaya başlıyorum.Bu biraz da dindarlığın yarattığı hayal kırıklığı. Dindardım, çocuğuma dinimi anlatamıyorum....

    Yanıtla (9) (0)
  • Cevap / 07 Mart 2021 10:22

    Hersey gibi dinimiz de geri kaldı. Birçok çağdaş soruya cevap veremiyor, çünkü üzerine felsefe yapılması soru sorulması adeta yasak. Mustafa öztürk gibi işi bu soruları sormak olan insanlar bile bunu yaptıgında linçe ugruyor. Yeni nesil bu soruları sordugunda bir cevap olmadığını görüyor. Ve içi boşaltılmış bir dini geleneğin peşinden gitmiyorlar. Sadece ahlaki bir çöküş değil. Hurafelerin geçerli olmadığı günümüzde cin çarpar allah çarpar diyerek yeni nesli izada tutamıyorsun. Felsefe şart.

    Yanıtla (5) (0)
  • Nerdeee / 07 Mart 2021 10:06

    "İmam Hatip’te bir Kur’an hocası ya da herhangi bir orta dereceli okuldaki Din Kültürü hocası bir gencin hatasından dolayı tüm sınıfı sıra dayağından geçiriyorsa alın size gençlerin inanç dünyasında bir çentik."Şimdi öğrenciler ve veliler öğretmen dövüyor Ahmet Hocam...Siz hatıralarınızı yazıyorsunuz...Gerçeklerden uzak.

    Yanıtla (3) (2)
  • nb / 07 Mart 2021 10:02

    aslında bir adım daha ileriye gidip şunu sormak lazım:
    yeryüzünde müslüman kaldı mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 09:57

    Hangi ADALET?
    Öğretmen atamalarında bile Din Kültürüne her dönem 2000 lere yakın kontenjan verirken diğer branşlar es geçiliyorsa ve o branşlar ücretli öğretmenlerle telafi ediliyorsa hiçbir kimse bana Adalet ve Eşitlikten bahsetmesin.Dindar değil kindar nesil yetişiyor.Z Kuşağına sahip çıkılmazsa kaybeden ne yazık ki Ülkemiz olacak.Üniversite gençliği işsiz ve bunalimda.Kolay gelsin Sn.Hocam.Kaleminize sağlık

    Yanıtla (9) (0)
  • Hermes / 07 Mart 2021 09:53

    28 Şubat bu şekilde "muhafazakarları" çok yüzlü hale getirdi, görünüşte "müslüman" ama kapı ardında alakasız, aynen dediğiniz gibi: ya kendi içinde Allaha inanmıyor yada Ahirete...Zaten tıynetleride buna uygunmuş demekki. Perinçekler boşuna demiyor 28 Şubatın devam ettiğini. 28 Şubatcıların büyük başarısıdır bu. Neredeyse bütün "müslümanım" diyenleri "kullanışlı aptala" dönüştürdüler, vatandaşı "aptal" olması için sürekli eğitmekteler. Troller kimin ürünü, 28 Şubatın lideri kim sanıyorsunuz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Renas / 07 Mart 2021 09:48

    Bu zaman ki dindarlar devletten ve iktidardan daha çok korkuyorlar. Yoksa masasında sıra sıra dini kitaplar ve kur an olan adam mülakatta 90 puan alanı 40 indirmez, 40 puan alanı 90 puana çıkarmaz. Yahut bir cenaze olduğunda bunun cenaze namazını kaldıramam, defin işlemini yapamam başım belaya girer diyemez.....

    Yanıtla (7) (0)
  • ADALET devam 'la / 07 Mart 2021 09:43

    Şimdi soruyorum,
    Her bilgiyi toplayan
    Herseyi gören, bilen
    Yöneten, yönlendiren
    Kimi sizin döneminde
    Kimi evvelinde Fetö
    Cemaat değil örgüt
    Diyenlere hadi ordan
    Milletin değeridir diyen,
    Öven, devlete sızmış
    Diyeni tersleyen, ler
    Nasıl oluyorda bu işe
    Siz gibi ibadet, cemaat
    Diye bilmiş milleti ve
    Çocuklarını,
    Hâin, terörist, irtibat
    İltisak diye suçlatıp
    Ekmeginden aşından
    Ediyorsunuz..

    Yanıtla (6) (0)
  • Haydar sayin / 07 Mart 2021 09:42

    Ahmet bey, anlattığınız siyasal islamci hikayesi. islama, siyasal islam ideolojisi en büyük darbeyi vuruyor. Yeni kuşakların islamdan uzaklasmasini onleyemezsiniz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ahmett / 07 Mart 2021 09:34

    Doğru tespit hocam.a ancak bu iyi bir eğitimle olur. Eğitimi verenler söylediklerini amelleriyle tastik etmelidir.söylediğinin tersini yaparsa tabiki ahlaki bozulma olur.bugün Türkiyede enaz ikiyüzbin kişi dini öğretmek için maaş alıyor.herbiriri yılda 10 kişiye iyi ahlakı aşılasa yılda eder 2 milyon 10 yılda 20 milyon yani ahlakın gittikçe iyiye gitmesi gerekirdi haydi önce diyorlardıki laikçiler bırakmıyordu hiç olmasa öyle kendilerini kurtaarıyorlardı. Şimdi çocuk ahlaksızlıklarını görüyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 09:34

    BİR ÜNİVERSİTENİN SOSYAL SİYASET ENSTİTÜSÜ araştırmaları yanınıza ışık tutacak gibi. 28 Şubat dönemine ait araştırma raporunda. Üniversiteli gençlerin %40 dan fazlası muhafazakar. %18 namaz kılıyor. 2019 yılı araştırma raporu. Namaz kılanlar %4 düşmüş. Yazdıklarınızın bu düşüşe etkisi mutlaka var. Amma seküler yaşam tarzını hayatın gayesi haline getiren, ve REİSCİLİK sendromunu hamasetle dinin önüne getiren politikaların Hiçmi suçu yok.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 07 Mart 2021 09:24

    Bu saatten sonra geri dönüş yok artık, kritik eşik aşıldı.. genclerin yetiskin oldugu zamanlar ve gelecek nesiller çok farklı olacak..

    Yanıtla (7) (0)
  • ADALET... / 07 Mart 2021 09:19

    Dün youtube de çoğu
    Akp lilerin ve şu TV 'de
    Her akşam sabah gına
    Getirmişleri, tiksinerek Seyrettigimiz Yorumcu, Gazeteci, Hukukçu, Peştemalci, Ibrikçiler
    Hainliği, fetocülüğü
    En iyi bilenler, köpüklü
    Küfreden ler. Hahh
    Onların Fetö cemaat
    Diye bilindiği günlerde
    Efendilerine ettikleri
    Söyledikleri sözleri ve
    Övgüleri seyrettim.
    Sonra bugün ki halleri.
    Youtube ki o Sözleriniz Orta yerde Dururken, Milleti ve Çocuklarını Hain, Fetö cü diye Siz Niye suçlarsınız ki.
    Hem

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 07 Mart 2021 09:14

    Problem zaten gençler illa dindarlığı örnek alsın vs vs..bir kişi de demiyor herkes iyi insan olsun dindar olsun yada olmasın..önümüzdeki on yirmi yıl çok şeye gebe..eski jenerasyonlar eksilecek ve toplumda genç nesiller yetişkin hale gelecek. Gençlerden umutluyum.

    Yanıtla (4) (0)
  • BirOkur / 07 Mart 2021 09:03

    Empoze edilen hayal ve kıssalar ile dünyanın gerçeklerinin çatışması bu anlattıklarınız. Bu durum bu günün bir sorunu değil. Dinin kurumsallaşıp iktidarın bir yönetim aracı olarak kullanmasıyla ortaya çıktı. Köyden şehire göç ile ortaya çıkan sosyolojik ihtiyaçlara cevap verememesi ile zirveye ulaştı. Dinin toplum içinde değişimi önümüzdeki 10-15 yılda çok daha hızlanacak. Cemaat ve tarikatler de bunu suistimale devam edecekler... Nede olsa en kolay para kazanma yolu.

    Yanıtla (4) (1)
  • Muzaffer Şahin / 07 Mart 2021 08:57

    Sözüm ona en akıllıları, en bilgileri, en sözüne güvenileni yolsuzluk hırsızlık değildir dedi yahu. İnsan mahcup ulup susamazmı. İçinden keşke yanlış şeyler yapmasalar diyemezmi. Diyemiyor çünkü onca yıl bekleyip elde ettiğinin elinden gitmesi ihtimali kör ediyor. Sizde istiyorsunuz ki bir anda sihirli bir şey olsun üstlerinde başlarında nekadar kir, toz, pas ne varsa temizlensin aksın. Bir sabah tertemiz cillop oldular. Sizce mümkünmü. Bence değil.

    Yanıtla (9) (0)
  • Kasım özdemir / 07 Mart 2021 08:50

    Siz diyememişsiniz: ya da 'din afyonmuş' diyecekler.
    Ayrıca devletin adil olması için ancak elli beş yaşından sonra dua etmeye başladım. O da başıma gelen iihraçtan sonra. Ve beş yıla yakın zamandır ben de gençler gibi sorguluyorum: Bu nasıl dindarlık?....

    Yanıtla (5) (0)
  • Muhammed / 07 Mart 2021 08:48

    Sayın yazar! ALLAH zeval vermesin. Yaw ne güzel dile getirmişsiniz gerçek ve sahte imanı. Beni dini ibadetlerde tembelliğe iten, ardı arkası kesilmiyen çıkarcı, yalaka, ırkçı faşist, ve dini siyasete alet eden sözde din adamları oldu. Allah ve Resulünden başka herkesi anlatıyorlar adamlar yaw.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 08:46

    Ahmet bey bu ülkeyi bilmeyende derki bütün okulla imam hatip , ülkede Laik bir egitim sistemi var,toplumun %90'ni bu egitimden geçiyor ,diger okullardaki haftalık bir iki saat Din kültürü dersi ile İslam dini egitimi almıyor dolayısıyla bu milletin dindarlıgıda bu kadar.

    Yanıtla (0) (8)
  • kaybettiniz kazanamazsınız / 07 Mart 2021 08:16

    istanbul sözleşmesi iptal edilsin diyen kafa ve son olmayan dayak görüntüleri...en son dün gece...yazınızın özeti..KAYBETTTİNİZ.YENİLDİNİZ.hala erkek din kafası ve köylü.

    Yanıtla (9) (0)
  • Enes / 07 Mart 2021 07:38

    O değil de; kongrede şehit annesini telefonla konuşturmak, şehitlerin cenazesinde tabuta elini koyup konuşmak nedir Allah Aşkına?!!!

    Yanıtla (9) (0)
  • Cemil / 07 Mart 2021 07:32

    Dini anlatmak için medyada boy gösteren meşhurların ve yazınızda belirttiğiniz "Dindar görünüm sergileyenlerine, dini görünümden saygınlık üretenlerine daha çok bakıyor. Onların açık bir adaletsizliğini, haksızlığını, kul hakkı yediğini, harama el uzattığını, yolsuzluk yaptığını, evde anneyi dövdüğünü, kaba saba davrandığını, kardeşler arasında ayrım yaptığını, amirse zulmettiğini, namaz kılan hakimse – savcı ise, küçük hesaplar içinde kararlarının çarpıldığını görüyorsa" olayı birçoğunu dinden

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 01:51

    "Acaba gençlerin dindarlıklarının azalmasında büyüklerin, ileri yaşlardaki insanların, babaların, annelerin, ..., din adamlarının, dini temsil rolünde olanların payına baksak ne görürüz?" Soru yanlış. Dindarlık azalmıyor ki. Artıyor. Her geçen zaman daha fazla dindarlık çeşidi duyuyorum. Liberal dindarlık, muhafazakâr dindarlık, fanatik dindarlık, dogmatik dindarlık, akılcı dindarlık, mistik dindarlık, otoriter dindarlık, hümanist dindarlık. Say sayabildiğin kadar. Müritleri de az değil.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur / 07 Mart 2021 03:05

    Sekuler dindarlik en "tatmin" saglayani..

    Yanıtla (2) (0)
  • doğan alioğlu / 07 Mart 2021 07:27

    Teşekkürler 'Karar Okuru'. Bu söylediklerinize müsaadenizle ben de şunu eklemek istiyorum.
    "Fakat sakın çekinmeyin, yiyin, yutun hapır hapır...
    Yiyin efendiler yiyin, bu han-ı iştiha sizin,
    Doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar yiyin! dindarlığı ve Müslümanlığı da şaha kalkmış.

    Yanıtla (6) (0)
  • Nuri / 07 Mart 2021 07:08

    Dindar kindar asımın nesli derken başka bir tarafa evrildi din hayatı 52 yaşındayım 10 sene önce iktidardakiler müslüman olduğuna inanmıyorum diyenler ile kavga ediyordum şimdi bende aynısını dusunuyorum neden; yapılan haksızlıklar kayirmalar ve tüyü bitmemiş yetimin hakkının insafsızca hunharca harcanmasi

    Yanıtla (9) (0)
  • Vatandaş rıza / 07 Mart 2021 06:57

    Demokrasinin olduğu yerlerde Devlet yönetilir bizde devlet herşeyi yönetir Dini yönetir Ahlakı yönetir vatandaşı yönetir ve içinden çıkılmaz hal alınca vatandaşı birbirine kırdırır yarısını hain ilan eder döver döver ve hizaya getirir devlet bir gecede yüzbinleri işten atar milyonları açlığa mahkum eder ama O hata yapmaz daima vatandaş yanlış yapar ve böylece yüzyıllar geçer kıyamet yaklaşır vesselam

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 07 Mart 2021 06:41

    Uzun süre yurtdışında yaşayıp döndüğümde hayretler içerisinde kalmıştım; ülke cinnet geçiriyordu ve kimse farkında değildi. Şimdi bu hâl bana ülke normali gibi geliyor, hayretimi kaybettim. Sadece bu tip yarışmalar bile nasıl bir çukurda olduğumuzu anlatmaya yeter.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hanay / 07 Mart 2021 06:37

    Sosyal güvencesi olmayan bulursa bir iş gündelikçilik ile geçinen önceki kuşakları okuyamamış bir aile, dindarlık adına üç kızını ilahiyatta okutmaya karar verir ve yeterli geliri bütçesi olmayan ailenin iki kızı dershanede kalır, iki öğrencinin birine 8,5 yıl diğerine 6,5 yıl terör örgütü ilintisinden ceza verirler! Olup bitenlerden bir şey anlamayan bu yoksul aile çocukları, kendilerine oynanan oyunun tuzağın farkına vardıkça, artık yaşamın koşulunun dindarlık olmadığını mı anlayacaklar?

    Yanıtla (2) (0)
  • Vesile Akyıldız / 07 Mart 2021 05:38

    hep bu görüşü savunmuşumdur... ağzınıza yüreğinize sağlık. Allah herkese ve herşeye rağmen neslimize khayırlı ikbal nasip etsin amin selametle

    Yanıtla (3) (0)
  • Ben X / 07 Mart 2021 04:30

    Çocuğu yollayın imam hatibe Kuranı, Ayetleri sular seller gibi öğrensin, şimdi sen işine gelince hak ye, yalan söyle, devletin bütçesini boşalt sonra kalk elhamdülillah Müslümanım de, sizce bu gençler yer mi bunu, o zaman da dinden soğuyor. Diyor ki dini bunlar çıkarları için kullanıyor bu kadar net.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 03:54

    Hani bir laf vardır, hocanın dediğini yap yaptığını yapma diye. Bence herkes işin doğrusunu araştırsın, öğrensin. Sonra vicdanı, fikri, aklı, zekası nereye, neye karar veriyorsa onu takip etsin. Eğer dinin istilahina göre dediğiniz ahiret var ise, oraya gidildiğinde "Ama ben falanca kişiyi örnek aldım " deme şansı olmayacak. O zaman da size gelsin o kişi seni kurtarsın ve/veya buyur o kişi ile birlikte olma şansı sana veriyoruz denilebilir değil mi yaa.. Esasen dinin amacı ne onu iyi kavramali

    Yanıtla (2) (0)
  • Sahin / 07 Mart 2021 03:47

    Sadece genclerin dindarligi degil buyuklerinde dindarligi azaliyor. Sebebi belli degilmi?Sebebini yazmak ne buraya ne kitaplara sigar. Sadece kisaca soylemek gerekirse ,Yaptiklari icraatlarla insanlari dinde soguttular. Cumhuriyet tarihinde hic bir iktidar dini boyle istismar etmemistir . Kindar ve Dindar nesille yola cikanlarin geldigi nokta burasi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 02:25

    Genclerin arkasina bakmiyor, iktidardaki ofkeli iki yasliyi, gecmisi takip etmiyor. Gencler ileri bakiyor, Imamoglu, Babacan, Demirtas gibi gelecegi, gencleri takip ediyor. Ben genclerden umutluyum.

    Yanıtla (22) (1)
  • Mehmet Çağıl / 07 Mart 2021 02:14

    Samimiyet kişi aynaya bakıp empati kurup ben elhamdulillah müslümanım diyip karşı silüeti ciddimisin kelimesini duyup tefekkür etmeli

    Yanıtla (3) (1)
  • insan haklari savunucusu / 07 Mart 2021 01:38

    "...dindarlik bir role donusecek" demissiniz. Dindarlik roldur zaten. Guc, mevki, para sahibi olmak isteyenler dini rol olarak kullanırlar. Bunun bilmeyenler vardiysa cogu bu iktidar doneminde farkina varmislardir. Vicdan ve ahlak sahibi dindarlar da var tabii ama onlar kucuk bir azinliktir.

    Yanıtla (17) (2)
  • Ülkesini seven vatandaş / 07 Mart 2021 01:31

    Nahl 90,Nisa 58 bunları bağlamıyor.83 milyon vatan evladının ,128 milyar doları buharlaştı üstüne 55 milyar dolarda takas(Swap) üzerine eklendi hala hesap verme ahlakı ortada yok.Yargılama yapılmadan adama,karısa terőrist diyorsun ,patates toptancısı,soğan toptantıcı terõrist,İş adamlarına konuşma yapıyorsun "Dolar alan terörist,sonra Allah ,peygamber dersen gençler dinden uzaklaşır dininiz buysa kalsın istemem der.

    Yanıtla (20) (0)
  • Murat / 07 Mart 2021 00:41

    Ülkenin birinde bir darbe yapılmış ve ertesinde yuzbinlerce kişi işinden atılmış, bir kısmı yıllarca cezaevine konmuş. Bu kişiler öyle silahlı darbeye karışmış kisiler değilmiş. Hatta hepsi tüm ülke yurttaşları gibi darbeyi darbe olduktan sonra sonra öğrenmiş. Bunlar olurken halkın % 80 i onlara yapılanı doğru buluyormuş Öyle ya koskoca devlet hata yapacak değil ya. Onların suçsuz olduğuna sadece yakın aile efradı ve bir de devletten sürekli dayak yiyen gerçek demokrat olanlar inanırmış.

    Yanıtla (25) (1)
  • Karar Okuru / 07 Mart 2021 01:27

    Uuu ha ha! Devlet hata yapmazmış. Doğru. Ha ha ha! Devlet hata yapmaz. Devlet çıkarttığı kanuna kişinin adını yazarak onu işinden atar. Ha, ha. Sonra devlet ayıklama komisyonu, uuu ha ha, kurar. İyiyle kötüyü ayıklama komisyonu bazı iyilere pardon der. Uu ha ha ha. İşinize geri dönebilirsiniz. Sonra, sonra. Uuu ha ha. Sonra devlet yine onları işe almaz. Uuu haa ha ha! Devlet hiç hata yapmaz. Devlet? T.C. tabii ki. Hatayı kim yapar? Hah buldum. O yapar. O mu? O kim? İnsan. İnsan hata yapar...

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 01:19

    Bu dönemin tüm kayıplarının yanında getirdiği bir fayda var oda dininin bağnazlaştıranların maskesini düşürdü. Bu saaten sonra ne anlatsanız boşa gerçek ortada! Geri kalmış ülkeler ve toplumların ilerleyemeyen unsurları içinse buradan çıkış yok!!

    Yanıtla (10) (0)
  • Yazıyorum / 07 Mart 2021 01:15

    Doğru, dürüst ve erdemli olmayı yani iyi ahlâklı ve vicdanlı olmayı din ve inanç bağlamında yazmışsiniz ama tam öyle değil. İnsan olmaktır aslında inanmasada doğru, erdemli ve iyi ahlaklı olmak zorundadırlar insan. Yoksa insan değildir.

    Yanıtla (16) (0)
  • İbrahim DİRİ / 07 Mart 2021 01:09

    İnsanoğlu kendi ihtiyaçlarına inanır.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 07 Mart 2021 01:06

    sayın yazar, büyükler küçüklere önek olsun demek ataerkil bir yaklaşımdır. bunun anlamı atanızdan gördügünüzü yapın demektir. büyükler yanlış da yapabilir. büyüklere karşı çıkmak yanlış degildir. öyle olsaydı insanlık yerinde çakılı kalırdı.

    Yanıtla (5) (2)
  • Dindar vatandaş / 07 Mart 2021 01:00

    30 milyar dolarlık Atatürk Hava Limanı neden kapatıldı? İsminden dolayı mı , yoksa yeni yapılan yolcu garantili hava alanına müşteri sağlamak için mi?Allahın ,bana ihsan ettiği akıl bunu soruyor !

    Yanıtla (16) (0)
  • köylüler... / 07 Mart 2021 00:57

    köylülüğünü islam diye yutturanlar kentleşmenin getirdiği sorunları ya yok sayıyor ya yasaklama ile çözüm bulduğunu sanıyor.kentleşmenin en alt seviyesini yaşayan alt kültür genci bile bir çok şeyi reddediyor.bir liseye gidin bu bölgelerde ve 2.eş olur musun diye sorun.bunların çoğu islama laf ettirmez.kentleşmeyi yoğun yaşayan sosyo kültürel kodu yüksek yerlerde ise bir çok hüküm ve yaşam biçimi açıkça reddediliyor.köylülüğü dayatın siz hala.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 07 Mart 2021 00:57

    Bir arkadaşımın kızı, dindar insanlar tarafından, dindar annem görevinden atıldı.. Ne namazı, neden bahsediyorsunuz diyerek tepki gösteriyormuş

    Yanıtla (6) (0)
  • Kararsız / 07 Mart 2021 00:36

    Post truth Anadolu irfanı

    Yanıtla (4) (0)