Bunların “tevbe”si olmaz

1994’ten 2020’ye uzanan 26 yıllık “şehr eminliği” sorumluluğundan sonra “İstanbul’a ihanet ettik” noktasına gelmişseniz, başkasının sizi eleştirmesinden önce oturup sizin kendi kendinizi hesaba çekmeniz gerekir. 

18 yıllık tek başına iktidardan sonra “Eğitimde, kültürde başarılı olamadık, eğitim reformu yapmak şart” noktasına gelmişseniz başkasının sizi eleştirmesinden önce oturup kendinizi hesaba çekmelisiniz.
Partinin ismini “Adalet” ile başlatıp, tek başına 18 yıl iktidarda kaldıktan ve parlamentoda her türlü kanunu çıkarma imkanına sahip olduktan sonra hala “Adalet” ülkenin en öncelikli, en sorunlu alanı ise, oturup kendinizi hesaba çekmelisiniz.

Bunlar hani deyim yerinde ise “Tevbe”si olmayan şeyler. İstanbul’a ihanet edilmişse, tevbe etseniz neye yarar! Eğitimde 18 yıl heba olmuşsa kayıp nesillerin hesabı nasıl verilir?

Adalet mekanizmasından kitle kitle zulüm üretilmişse, acıların, mahrumiyetlerin telafisi mümkün mü?

Hani diyor ya Adalet Bakanı, “Pardon dememek lazım” diye. “Pardon”un anlamı yok böyle durumlarda. 
Tabii bu noktaya geldikten sonra Sayın Cumhurbaşkanı’nın neden böyle yaptığını sormaya geliyor sıra. Yani ne anlamı var “İstanbul’a ihanet ettik” demenin, “Eğitimi başaramadık,  kültür en zayıf noktamız” demenin, ya da Adaleti Adaletten başka her şeyin mekanizması haline getirmenin? 

Evet bir itiraf var. Ama hani o itiraf bir, giden zamanı ve kaybedilenleri geri getirmiyor, iki, o itirafın içinde bundan sonrasına yönelik umut yok. 

Eğitim alanı meselâ. En son İbn Haldun Üniversitesi kampüsünün açılışında dile getirilen “Eğitimi – kültürü başaramadık” itirafı. Cumhurbaşkanı İbn Haldun Üniversitesinde konuşurken insanların aklına Şehir Üniversitesinin kapatılması gelmez mi? İbn Haldun’un Şehir Üniversitesi’nin yerine ikame edildiği ve kayırılan bir üniversite olduğu düşüncesi gelmez mi? Mesela nereye oturuyor Şehir Üniversitesinin kapatılması hadisesi “Eğitim ve kültürde başarısızlık itirafı”nın? 

Cumhurbaşkanı o konuşmada “Eğitimde reform gerekli” deyince neyin – kimin harekete geçip de o reformu gerçekleştireceğini düşünmüş olabilir mesela? 

18 yılda 7 bakan değiştirmişsiniz ve yedinci bakan görevde iken söylüyorsunuz Eğitim reformu ihtiyacını. Kim tespit etmiş olabilir eğitimde reform ihtiyacını acaba? Mesela Milli Eğitim Bakanı göreve geldiğinden bu yana kendisinden beklenen eğitim reformunu başaramadı da “Sayın Cumhurbaşkanım, bir yerlerde eğitim reformunun gerekliliğine dair açıklamalar yapın, vatandaşı ikna edin, biz de reforma başlayalım” mı demiş olabilir? Yoksa eğitim reformunu İbn Haldun kadrosu mu gerçekleştirecek? Kimden bekleniyor olabilir ki eğitim reformu? 

Aslında herkes Türkiye’de bir eğitim sorunu olduğunu, genç insan varlığının eğitimle ülkeye bir sıçrama gerçekleştireceğini biliyor. Buna en çok anne-babalar inanıyor, eğitim çağındaki gençler inanıyor. İstiyor ki ana-babalar, çocukları eğitimsiz kalmasın, çağın bütün bilgi donanımını edinsin, evet ahlaklı da olsun, erdemli de olsun, ülkeyi sırtında taşıyacak bir bilgi – karakterle donansın, bunu her anne-baba istiyor. Gençler istiyor çünkü gelecekteki hayat mücadelesi eğitim farkı üzerinden gerçekleşecek. 

Bunu gerçekleştirmesini devletten bekliyor, çocuğunu devlete emanet ediyor. Gençler de az bir kısmı müstesna o çarkın içine girmek zorunda kalıyor. 

Devlet de 18 yıl sonra “Biz bu işi başaramadık” diyor. 

Eeee?

18 yıl yetmedi, bir 18 yıl daha lazım. O arada geçen nesillerin yüzde bilmem kaçı ıskartaya çıkmış ne gam. 

7 bakan değişimi yetmedi, 70 tane daha lazım. Her birinin reform projesine uygun nesillerimiz hazır bekliyor çünkü!

Türkiye’nin 18 yıl sonraki Cumhurbaşkanı’nın “Eğitimi başaramadık” demesine tahammülü var mı, dünya yerinde duruyor mu? Dünya bir anlamda eğitim savaşı veriyor. “Beka meselesi” ise asıl beka meselesi insan sermayeni hangi bilgi – beceri ile donattığınla ilgili. Türkiye bu çağda bir hamle yapacaksa, kayıp yüz yılların açığını kapatacaksa, insan varlığını en üst bilgi ile kişilik donanımı ile kapatacak. Peki  yıllar kaybolurken nasıl olacak o iş? 

Bilmiyorum liderliğinden milletvekili kadrolarına kadar Ak Parti yapısı, eğitim ve kültürde başarısızlığın sebepleri üzerine kafa yordu mu, buldu mu sebepleri? Yoksa sadece ağlamakla ya da “Bizim insan sermayemiz bu işi başarmaya kafi gelmiyor” itirafını dile getirmekle yetinme durumu mu söz konusu? Aslında böyle bir durum varsa, yani partinin oturduğu sosyal taban eğitim konusunun nasıl çözüleceğine dair proje üretme birikimine sahip değilse, tüm ülke sermayesini kullanabilirsiniz, olmadı dünyaya açılırsınız, başkaları nasıl çözmüşse onların tecrübelerinden istifade edersiniz, ama 18 yıllar sonrasında “Biz bu işi başaramadık” demezsiniz. Demezsiniz çünkü böyle bir itiraf “Nesiller elimizde heba oldu” demekten başka anlam taşımıyor. Bence bu sözlerin Türkiye adına en dramatik tarafı hala bir çözüm ümidi taşımıyor olmasında. Nesiller bu sisteme emanet ne yazık ki. 

YORUMLAR (140)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
140 Yorum
  • Ramazan Eroğlu / 25 Ekim 2020 12:16

    Halı hazırdaki bakan eğitimde fulbrigryt sorulunca, bu şehir efsanesi demiş, bence meselenin püf değil de çüş noktasıtam da bu.
    Savunmada sam amcaya sana dedik, amma velakin milli öğütümde diyemiyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet mahşuk gülaçar / 24 Ekim 2020 12:45

    Erbakan hocamızın, davam kitabında dillendirdiği hem insan projesi hemde ülke gelişim projesi için yaptıkları icraatları ile kitleleri uyandırıp, müslümanları iktidar yapacak gücü tam elde edecek noktaya geldiğinde, çıkarcılar devreye girerek, hocamızı siyaset sahnesinin dışında tuttuklarında yazmalıydık. Müslümanlık maskesini takarak, dili Musa ameli firavun olanların yavaş yavaş bizi uyutarak İslami değerlerimizi bizzat bize katlettirerek bizi sahtekar yapma projelerini devreye aldıklarında y

    Yanıtla (5) (4)
  • Mehmet mahşuk gülaçar / 24 Ekim 2020 12:31

    Yazdıklarınızda, tesbitlerinizde tam isabet ediyorsunuz. Bunlar bu gün yapılmamalıydı. Müslümanlar, Erbakan hocamızın dik duruşu ile müslüman kimliğimizi sisteme dayatan tavrını ve vatandaşlara müslümandan başka size hayır dokunduracak kimse yok mesajını sahiplenecek samimiyetten yoksun oluşlarını fark ettiğimizde söylemeliydik.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhtar / 24 Ekim 2020 12:13

    Şükür, Günaydın! hayatı boyunca siyasi komisyonculuğu işportacılığı meslek edinmiş birinden MÜLK idaresini beklemek o MÜLKÜN boynuna yağlı ilmek geçirmektir. esasında ''ışığa pervane'' olanlar bunu çok iyi biliyor. amma imanı,inancı dünyalık çıkarlara değişildiği için sessiz kalıp göz yumuluyordu! hayatını siyasi komisyonculukla geçirmiş bir anlayış her zaman her yerde en iyi bildiği iş komisyonculuğu yapar. onun içinde ne var ne yok satar savar, ve her zaman önceliği komisyonlu işler olur.

    Yanıtla (3) (1)
  • ZALİMİN ZULMÜ VARSA / 24 Ekim 2020 11:38

    ALLAH İNANCI MUHKEM OLAN, İSLAM İTİKADI TAMAM OLAN, GERÇEKTEN ALLAHTAN KORKAN BİRİ YUKARIDA SIRALADIĞINIZ ONCA VEBALE PERVASIZCA GİREBİLİR MİYDİ SAYIN YAZAR? ELBETTEKİ HAYIR. ONLAR SAPITANLARDAN OLMAYI SEÇTİLER. ALLAH MÜHLET VERENDİR, VE CEZALARINI ELBET İBRETİ ALEM OLACAK ŞEKİLDE VERECEKTİR. bknz. balyoz,ergenekon,fetö, ( Böylece Biz kendi kesbleri (kötü tercih ve gafletleri) nedeniyle, zalimlerin bir kısmını, diğer kısmının başına yönetici yapar (ezdiririz).)

    Yanıtla (1) (0)
  • fevzi aydıner / 24 Ekim 2020 10:13

    valla ilk defa zülfü yare dokunan bir yazı olmuş. biraz daha cesaret muhterem yazar.. olacak

    Yanıtla (3) (0)
  • cemil halis / 23 Ekim 2020 14:08

    Sayın yazar/lar.! Türkiye denilen haritada Kürdistan diye bir toplum/bölge var.. Ve bunlar hala tanınmıyor.. Gündemin bu konuya ilişkin olması herkesin yararı olacağı bilinmeli..
    sitav3.wordpress.com

    Yanıtla (2) (24)
  • Muhtefi / 23 Ekim 2020 15:48

    Pesmerge PROPOGANDACI bide bedavadan Site reklami yapıyorsun..:))..isporta tezgahi açmışsin.ama.Musteri yemez.Minare golgesi,davul tozu satışıni..Git kendine.is bul..Uylu düzenin.duzelsin,,Gida Kaliten,Vitaminler ve Helal kazancla Kandaki degerlerin degissin .Sonra Adam oluruz.Deprasyon biter..!..

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuyucusu / 23 Ekim 2020 16:23

    Kürdidtanı tarihi ve kültürel manada kabul ederiz..

    Yanıtla (3) (2)
  • Yahya / 23 Ekim 2020 18:07

    He gülüm he. Hemi de ne zulümler var işkenceler anadilde konuşma yasağı kürdüm diyene sopalı ceza .....

    Yanıtla (2) (8)
  • Mresat / 24 Ekim 2020 08:37

    Sen hiç ''Zırva tevil götürmez'' diye bir söz duydun mu Cemil Halis? Türkiye'de Kapadokya diye bir bölge adı da var; Trakya diye bir bölge adı da var. ? Yazı eğitim ile ilgili bu arada.

    Yanıtla (1) (2)
  • Mustafa Çınar Emekli Öğretmen / 24 Ekim 2020 07:38

    Köy Enstitüleri tekrar açılmalı.MEB in İlk-Orta-Lise müfredatı Köy Enstitüsü programına göre yürütülmeli.

    Yanıtla (2) (1)
  • Öğretmen / 23 Ekim 2020 16:25

    her reform denildiğinde tüylerim diken diken oluyor yeter artık. 4+4+4 hatadır. 5+3+4 olmaşılıdır. Çocuk daha ilkokul havasında iken 5. sınıfta ortaokula başlatılamaz. yaş sınırı tekrar 76 ay olmalıdır. el yazısından süratle vazgeçilip ilkokul 5 e kadar düzyazı olmalıdır. tekrar FİŞ-HECE okuma sistemine geçilmelidir. Liselerde alan seçini tekrar 9 sınıfa lınmalı ve not ortalamsı esas olmalıdır.

    Yanıtla (11) (0)
  • Bi Karar Verin Lütfen / 24 Ekim 2020 00:00

    4+4+4+4 zorunlu ilk orta lise üniversite. 4 x 4 eğitim dört dörtlük eğitim olur. Nasıl?

    Yanıtla (0) (1)
  • ali namlı / 23 Ekim 2020 23:40

    Hocam, yazınız inanın tek kelimeyle harika olmuş ! Ancak atladığınız bir nokta var ; RTE , bu itirafı yeni değil bir kaç seneden beri yapıyor ! Selam ve saygılarımla.

    Yanıtla (3) (1)
  • KARAR OKURU / 23 Ekim 2020 22:38

    Maliye Bakanlığı 3000 personel alımı yapacakmış. Yine adrese teslim mi acaba! Mülakat sistemi ya kaldırılmalı ya da canlı yayınlanmalı. Nerede kaldı hesap verilebilir, denetlenebilir, şeffaflık? Şimdi değilse ne zaman sözünüzün eri olacaksınız? Tek partiyi kınayıp duruyorsunuz da siz farklı bir şey mi yapıyorsunuz?

    Yanıtla (3) (1)
  • Fatih Özkan / 23 Ekim 2020 21:46

    Biz bu işi beceremedik ise ortaya çıkan durum. Bu Dünyada bu tür başarısızlığın sonuçları nedir? Bunun cevabı var mı? yok. Olmadı sil baştan, bir 18 yıl daha... Belki düzelir, garantisi yok. Milli Eğitimde, sanatta, kültürde Evrensel Değerlere öne verilmediği müddetçe; 18 yıl değil, 180 yıl iktidar olsanız sonuç değişmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • mrplus / 23 Ekim 2020 21:09

    4+4+4 ü savunduk. şimdi bakıyorum da ne kötü bir tercih miş. ilk okul çocukları orta okulda bayağı zorluk çekiyorlar. liseyi gereksiz yere 4 yıla çıkardılar. çocuklar okuldan bıktı. hele bir de tüm gün okulda tutuyorlar. sanki yarım günü dolu dolu geçiriyorlar da. tam gün eksikti. bunlar kadar taklitçi bir iktidar görmedim.batıdakini olduğu gibi getirdiler.şunu anlamıyorlar: eğitim batıda bir yaşam biçimi. bizdeki gibi bir mesleğe ulaşmak için yapılan kısa maraton değil.

    Yanıtla (0) (1)
  • vatandaş / 23 Ekim 2020 21:05

    katılıyorum eskiden iktidara gelen pardi derdi "enkaz devraldık." rte giderken diyor "enkaz devrediyoruz" gelen partiye şimdiden haber veriyor. bu enkazı kaldıramazsın diye. doğru söylüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zekeriya Vural/Emekli fizik öğretmeni / 23 Ekim 2020 20:39

    Bu yazınızla eğitime,kültüre ve sanata dir eksiklere cesaretle parmak basmışsınız kutlarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman Bereket / 23 Ekim 2020 19:38

    Egitim kurumlarinin temeli disiplindir. Disiplinde öncelik de kılık ve kiyafet disiplinidir. 58 yaşındayım. Hâlâ ilkokul öğretmenimin o takım elbiseli kravatlı gömlekli kıyafetini örnek alırım. Rukiye öğretmenin o kılık ve kiyafeti tam bir modeldi. Şimdi okullarda kim müdür kim öğretmen kim hizmetli kim veli belli değil. Şadiye öğretmen bir tayt giymiş ben burdayım diyor aynı şekilde 12 yaşındaki kız öğrenciye dar tayt ile okula geliyor. Saç sakal ile blue cin, hiç olur mu orada disiplin.

    Yanıtla (5) (2)
  • Cemil halis / 23 Ekim 2020 19:20

    Türkiye'nin kaymağiniondan sonra ayrı devlet iste

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuyucusu / 23 Ekim 2020 17:53

    Kamunun hakkıyla ilgili tevbe de ceza düşmez.

    Yanıtla (1) (1)
  • Avni aladağ / 23 Ekim 2020 17:50

    Yol,köprü,baraj vs. Yapımında iyiyiz deniyor.günümüz teknolojisinde bunlar zor şeyler değil.verirsininiz yerli-yabancı şirketlere bir de avantajlar,hazine garantileri olursa uça uça yaparlar kısa sürede.Ama fikirde çile var,çoğu defa mahrumiyetler var,maddi yönde az kazanç var,fedakarlık var.löp löp götürmek,avantalar varken kim çile çeker islamcılardan.islamcılar zaten popülist,yüzeysel,şekilci insanlar.bu halleriyle nasıl fikir yükünü çeksinler?yani perşembenin gelişi çarşambadan belliydi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 23 Ekim 2020 17:47

    Muhterem yazar ;yazısında belirttiği konularda " TEVBE " olmaz dedi,lâkin ,ama,fakat aileleri dağılan,yuvaları bozulan,aç susuz kalan ,perişan olan hiç bir art niyeti olmadan memleket , millet hizmeti için koşan mağdurlar için TEVBE demesini bekliyoruz .Bunlar hakkında da yanıldıklarını artık kabul etsinler.ADALET TECELLİ ETSİN

    Yanıtla (4) (1)
  • Bir okur / 23 Ekim 2020 17:32

    5+3 şekline dönüşen zorunlu eğitim yanlıştı. 4+4+4 şekline dönüştüren zorunlu eğitim ondan çok daha vahim bir yanlış oldu. 5 yıllık temel eğitimden sonrasının tamamen serbest bırakılması gerekiyor. Devamı istek ve istidat muvacehesinde gelişmelidir. İsteği olmayanı, istidadı da olmayanı uzun süre ailelerden kasp ederek sistemin içinde tutup, sonra işe yaramaz şekilde alın başınızın çaresine bakın der gibi ıskartaya çıkarmaya devletin hakkı yoktur diye düşünüyorum, vesselam

    Yanıtla (6) (1)
  • Alparslan / 23 Ekim 2020 17:27

    Keskin viraja girildiğini farkedenler, devrilmeden önce atlamaya başladı. U dönüşü tövbelerinin kabulüne vesile olacak mı? Zaman gösterecek!!!

    Yanıtla (3) (2)
  • Halil Akgün / 23 Ekim 2020 17:15

    Allah için doğruları yazmaya devam ediniz lütfen... inşallah herkes aklını başına alır.. saygılarımla

    Yanıtla (3) (1)
  • Duacı / 23 Ekim 2020 16:41

    Bu ülkeye yazık ettiler. Bari erkenden bırakıp gitseler.

    Yanıtla (5) (3)
  • ek / 23 Ekim 2020 16:13

    Kındar ve dındar nesıl yetıstırme pesınde olan kafayla bır yere varılmaz. Degıl 18 yıl 180 yılda ıktıdar olsalar sonuc degısmez. Yanlıs yol dogru sonuca goturmez. 1924 te Mustafa Kemal ın dedıgı gıbı 'vıcdanı fıkrı ve aklı hur nesıller' ıle ıstıkbale guvenle yurunur. Bas yucelıgı cıkıs yolu goren meczupların aklıyla degıl.

    Yanıtla (4) (1)
  • miralay / 23 Ekim 2020 15:56

    Azizim! Eğitim işini ta ki 2013'e kadar büyük oranda fetöcüler yürütmekte idi. Hökümetle Fetö'nün arası bozulunca fetöcülerin yerini dolduracak hazırda elemanlar yoktu ki. Eldekiler anca bir kısmını halledebildiler. Bir hükümetin başarılı olabilmesi için hazırda yetişmiş kaliteli insanlar lazımdır ki istiklal edebilsinler.
    Maalesef ki ikinci büyük sebep şu: Milletimizin kahir ekseriyeti her işi devletten bekliyor, kendisi yük almadan işin yürümesini istiyor. Bunun başarılı olması mümkün değil.

    Yanıtla (5) (3)
  • Akıl Açığı Çıkmazı-Kök Nedenler / 23 Ekim 2020 15:29

    Ağırlıklı olarak Türkiye'de hangi düşünce evresindeyiz? Prof. Dr. Niyazi Kahveci'nin tespiti:"....Beşerî, insanî düşünme ise 5 milyon yıldır var ve bu bizim doğuştan olmayan, kendimizin yaptığı düşünmedir. İnsanlığın akıl çapı bu 5 milyon yılda aşama aşama genişlediği için bu evreleri insanın yaşam evrelerine yansıtabiliriz." -"İnsanlığın Geçirdiği Düşünme Evreleri:I-Biyolojik, II-Sihirsel, III-Mitolojik, IV-Tanrısal; V-Felsefi, VI-Dinsel, VII-Akılcı, VIII-Bilimsel IX- Akılcı ve Bilimsel"

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23 Ekim 2020 15:28

    İnanç insan bütünlügünün bir parçasıdır, tamamı degildir. insana aittir ve özneldir. inanç üzerinden maddi hayat kurulamaz. soyut olan somut olanı yönetemez. yönetirse bu ancak zorla olur. Hırstiyanlık bunu denedi, sınadı başarılı olamadı. Müslümanlık bunu denedi, sınadı (emevi,abbasi.selçuklu,osmanlı) başarılı olamadı. hep aynı şeyi yaparak farklı sonuç alınmaz. israr etmek intihar olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • cumhur / 23 Ekim 2020 15:27

    Eskiden bir parti seçimi kazanıp ta hükümet kurduğunda şöyle bir serzenişte bulunurdu ; "Enkaz devraldık." Her seçim kazanana parti akp.nin yaptığı gibi yaparsa yani biri yapar biri bozarsa ilerleme nasıl olacak çok merak ediyorum.Türkiye Cumhuriyeti Devleti deneme tahtası değildir...

    Yanıtla (4) (0)
  • Hamdi Kurubaş / 23 Ekim 2020 15:17

    Çözüm mevkiinde olanların çözüm üretmeleri gerekir.Eğer sorunu çözemiyorlarsagereğini yapmaları lazım.Greği biz bunları başaramadık istifa ediyoruz demeleri lazım.Demokrasinin gereği olarak.

    Yanıtla (3) (0)
  • sade vatandaş / 23 Ekim 2020 15:00

    Bunların “tevbe”si olmaz..derken ak partililerin tevbesi kabul olmaz babından bir şey mi ima ediyon hoca.. ne iş

    Yanıtla (3) (6)
  • sade vatandaş / 23 Ekim 2020 14:59

    hoca efendi çok açık veriyon.. made 18 yılda bunlar beceremedi de o halde ne diye bu dönemde görev alıp ta 18 yıl sonra partiden ayrılanlara bir çift laf demeyip ha bire onlara güzelleme yapıp umudun kaynağı olarak sunup duruyon.... çok çelişkilisin çook hoca efendi... sen de düzene ayak uydurmuşşsun vesselam...

    Yanıtla (4) (6)
  • Mürsel / 23 Ekim 2020 14:39

    Muaz bin Cebel (r.a.) “Ya Resulallah bana bir tavsiyede bulunur musun?” dedi.

    Peygamber Efendimiz de (asm) şöyle buyurdu:
    HAKİKİ TÖVBE AÇIK, TELAFİ TAZMİN ETME ŞEKLİNDE OLUR!
    “Ey Muaz, gücünün yettiği kadar Allah’a karşı takva sahibi ol. Her taşın, her ağacın yanında Allah’ı zikret. İşlediğin kötü bir işten dolayı da gizlisine gizlice açığına da açıkça tövbe et.”

    Bu hadisi Taberani Rivayet etmiş, Heysemi de hadisin senedinin hasen olduğunu ifade etmiştir. (bk. Mecmeu’z-zevaid, H. No: 167

    Yanıtla (3) (0)
  • KARARLI / 23 Ekim 2020 14:37

    Eğitim işlerini de şu muhteşem 5'li garantili bir şekilde verin,Davalar da İngiliz mahkemelerinde görülecek şekilde dizayn edin ve kurtulun .Nasıl yol ,köprü,hastane.,havaalanı diye övünüyorsanız okullarınızla da övünebilirsiniz.Bakanımız özel okulları iyi biliyordur.

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 23 Ekim 2020 14:34

    Yorumlarin sısmrasını niçin karistiriyorsunuz sn editör? Saat sırasına gore versenize.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sebahattin Gül / 23 Ekim 2020 14:34

    Ebuzer gibi şahsiyetler yetiştirme gayesi olmayan yöneticiler, kendi iktidarına köle ler yetiştirme yi amaclar.

    Yanıtla (2) (0)
  • mg birisi / 23 Ekim 2020 14:16

    vay canına ahmet abi gömmüşsün reisi...
    senin de vebalin yok mu bu 18 yılın hesabında

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 14:29

    Değerli arkadaşlar, lütfen yazarın bahsettiği konu üzerinde yorum yapalım. "Fi tarihinde şöyle yapmıştın" demek, bana yahudiyi (İsa'yı 100o küsur yıl önce öldürdükleri için) pataklayan yeniçeriyi hatırlatıyor. Yazarın görüşünü eleştirelim, geçmişe gidilirse herkesin kendine göre yanlışları olabilir. Bu tür başa kakmalar, cevap veremediğimiz durumlarda laf ebeliği yapmaktan öte gitmiyor, yazanın da niyetini açıkça ortaya koyuyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuyucusu / 23 Ekim 2020 14:25

    Önce iğneyi kendine derken sayın taşgetiren busüre içinde hiç iğneyi kendine batırdınmı özellikle mağdur ve mazlumların adaleti için

    Yanıtla (4) (1)
  • kafaoğlu / 23 Ekim 2020 14:19

    Hah hocam işte bu netlikte yazmak lazım da inşaallah bir yerlerde suyunu ısıtmazlar.. Memleket devasa bir enkaza döndü,bu enkazı kim,nasıl,ne kadar sürede kaldırabilir bilmiyorum,Allah (cc) bu millete sabır metanet versin yardımcı olsun.Çünki verilen hasarın faturasını MİLLET olarak hep beraber ödiyeceğiz. Evet tevbe etseler ne olacak ba'de harab-ül Basra.. Ama haketmedik de değil yani,arandık,arandık.....

    Yanıtla (7) (1)
  • Hakan / 23 Ekim 2020 14:17

    Demek ki bunların Müslümanlıktan anladıkları buymuş..

    Yanıtla (4) (0)
  • İsmimin önemi yok / 23 Ekim 2020 14:12

    Keşke herkes iğneyi kendine batırsa da öyle yaşasa. Eğitim, adalet evde başlar her şeyden önce. İnsanlar en basit işlerde bile ahlaksızlığı normalleştirsin sonra nerde bu devlet desin. Ne mutlu kendi omzundaki yükü hakkıyla taşıyana ne mutlu bunca yıldır yapılanları görüp nankörlük etmeyene.

    Yanıtla (3) (5)
  • Muhtefi / 23 Ekim 2020 14:02

    Tevbe kabulu konuşacaksak .! .En başta Fakir elbette puru pak degilim..Sirasiyla GAZteciler coookmu temiz..Laf ebeliği, kelime oyunlarini Gaztecilik sanan..yine Papyon,,kravat Prof vd unvanını Ay sonu maaşa bağla.!.Kisaca ortada sorun sıkıntı, yanlış varsa.HERKESLER MESULDUR....Bizler sorumluluk almadan herhangi bir Siyasetçi gelsin..Ortaligi duzeltsin,temizlesin,bize boool para versin..Boyle bir DUNYA YOK..Elbirligi Ahlak,Samimiyet,Dürüstlük , şarttır. baska türlü IMKANSIZ Başarı.

    Yanıtla (1) (2)
  • Kasım özdemir / 23 Ekim 2020 13:37

    Yapıp etmediklerinizi ne diye anlatıp durursunuz, kelamına iktidar kendini muaf tutmuş. Olur!

    Yanıtla (2) (1)
  • efedamat / 23 Ekim 2020 10:07

    son yirmi yılın hüsranı ancak bu kadar anlatılabilirdi. değil 20 yıl 50 yıl da bu zihniyet iktidar da kalsa ne ekonomi ne adalet ne eğitim ne dış politika ne inanç konularından gene aynı teraneyi dinleriz.hep hüsran hep yakınma.
    milletten 20 yıl iktidar al sonra partinin adındaki ne adaleti ne kalkınmayı hayata geçir.ondan sonra da yapamadık diye öz eleştiri yap.peski pes yahu.

    Yanıtla (27) (8)
  • Şaşkınlık / 23 Ekim 2020 13:23

    O zaman istifa etsinler. Ah Japonlar ah. Gözlerini seveyim.

    Yanıtla (3) (1)
  • sıradan vatandaş / 23 Ekim 2020 09:27

    Anlaşıldı... AKP gidecek, dertler bitecek, Öyle mi? Bu durumdan daha beterlerini görmesek ''Bknz eski Türkiye'' size inanacağız da
    olmuyor işte bir türlü olmuyor. Bunlar, sanırım 2023'ten sonra da iktidardalar çünkü başka alternatifi yok.

    Yanıtla (4) (37)
  • Enderun / 23 Ekim 2020 10:27

    Bunlar kötü ve kötünün alternatifi her zaman vardır. Yenisini de bir dönem dene bunlar gibiyse yine bunlara sonrasında oyunu ver ama değerli kardeşim bir defa başkasını bir dene... Bunlar zaten kötü yönetiyor kabedecek bir şey yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 12:57

    Bundan beteri hiç olmadı. yenl Türkiye filan yok ortalık tam mezbere ama çadırdan çıkmış bir eve de girememiş cehalet çoştu sadece.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 13:02

    Her halukarda, ulkeyi elindeki mutlak guce ragmen yonetemeyen, dunya besten buyuktur diye slogan atarken, ulkeyi tek adamin aklina emanet eden basarisiz bir idareden daha kotusu olamaz..

    Yanıtla (5) (0)
  • Erel / 23 Ekim 2020 09:23

    Bu memlekette Ahmet Taşgetiren
    Sağlık reformu yapılmak istendiğinde Prof. Lar Cerrahpaşa’da çapada ameliyata girmedi.
    Hastaneye gelmedi
    Kolay mı vicdanıyla başbaşa bırakılan hakimin adaletle hükmetmesi.
    Suçluyu önce serbest bırakıp Twitter baskısından tekrar içeri alan hakimin
    Ameliyata girmeyen doktorun
    Dersini anlatmayan öğretmenin
    Hiç mi suçu yok birader.

    Yanıtla (5) (16)
  • Brahma / 23 Ekim 2020 13:01

    Sağlık reformunda da yanlış Akpartideydi. MÜzakere edilmeden ya muyenehane yada hastane dendi. Doktorlar da muayenehaneyi tercih etti. Eğitimde ders anlatmayan hocalar vakasına bir de şöyle bakın bir sendika sınırsız desteğe ulaştı öğretmen aynı sendikadan idare aynı sendikadan. Bu durum ahbap çavuş ilişkisini körükler. Eğer diğer sendikalar da iyi bir şekilde muhatap alınsaydı temsil yayılacak ve hataya dur diyenler artacaktı. Bence olaylara bakışınız yanlı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Suat / 23 Ekim 2020 10:00

    Aaah Franklin, bütün bunlar hep senin suçun. Insanımızın gönlüne girdin, esir aldın. Bıze hak, hukuk adalet, kavramlarını unutturdun. Bu saatten sonra bu ülkeden bir numara olmaz.Olsa olsa Afganistan olur. Yönetenler bırakıp gidemezlerde, Ülkeyi hastalıklar, açlık kasıp kavururken nasıl Dolmabahçe Sarayı yapmışsak, Allah askına ne değişti, Elit % 5 refah içinde mutlu, diğerleri mi ? Kimin umurunda

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 12:59

    İktidar o ezilip, suyu çıkandan besleniyor. Çıkış yok parantez kapandı Osmanlı çöküşüne devam.

    Yanıtla (1) (0)
  • sefer / 23 Ekim 2020 12:54

    ornegin corona tarihin en büyük komplosu.bu komployu icad edenler (trump,putin,selman,macron,merkel vb.) diktatorler,islam dusmanı cagdas firavunlar.
    bu seytanın adamları ve isbirlikcileri yonetimde oldugu surece bu komplolar,tezgahlar bitmez,artarak devam eder.
    tek ve kesin cozum; bu setyani guclerin demokrasi gibi sahte dinlerini,rejimlerini,partilerini vb. hepsini topyekun reddetmek ve Allah yolunda,yine Allahın dini tum dunyada hakim olsun diye (enfal 39) bunlarla mucadele etmek.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar / 23 Ekim 2020 08:29

    Evet siz hain ve alçakça bir darbe bahanesiyle yüzbinlerce iyi yetişmiş eğitim neferini devletten sırf derin yapılar ve topal fabrikatör istedi diye kapı dışarı eder ve yokluğa ve açlığa mahkum ederseniz asıl kayıp nesiller önümüzdeki yıllarda gelecek ve ülke eğitimde adalete kültürde karanlığa gömülür mazallah...!!!

    Yanıtla (8) (4)
  • Şaşkınlık / 23 Ekim 2020 12:48

    Bu arada FETÖ taraftarları da kendilerini aklamaya kalkmasınlar. Günahları dağ gibi duruyor. Kolay kolay silinmez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 23 Ekim 2020 12:43

    Sayın yazar sizlerle aynı kaygıyı taşıyorum ve ekleyerek bugünler hala iyi günlerimiz, ve şu çok eleştirilen 12 eylül darbesi var ya ülkeye en büyük iyiliği 1980 ile 2000 arasında iyi eğitimli neslin yetişmesine sebep oldu. Ülke şu anda hala ayaktaysa o nesilden kalan yetişmiş insanların sayesinde . 2030'dan sonra acı gerçekle bütün çıplaklığıyla karşılaşacağız. Bu arada dış/iç mihraklar, karanlık güçler, şer odakları söylemi devam eder. Müşterisi de kuyrukta hazır almaya!!

    Yanıtla (2) (0)
  • tr / 23 Ekim 2020 01:55

    ....akp....epeyce bir zamndir....
    Ülke yönetmiyor.....periçek tezgahinda....bahçeli onayli....
    Yari mamül....yerli ve milli ürünler satiyor....yani işbortacilik yapiyor.....17-25 aralikta ay tutuldu....15 temmuzda güneş tutuldu.....önünü bir türlü. göremiyor...o günden beri yolunu bulamiyor......sanco/ yeldegirmeni hali.....????

    Yanıtla (9) (1)
  • Şaşkınlık / 23 Ekim 2020 12:42

    Gene sağı solu suçlamanın anlamı yok. Sorumlular sorumluluklarını üstlensin artık kardeşim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Şaşkınlık / 23 Ekim 2020 12:36

    Bu iktidar döneminde; yanlış giden bir şey varsa sanki iktidar başkasındaymış, sorumlu başkasıymış gibi davranmaları beni çok şaşırtıyor. Buna halk ağzıyla salağa yatmak deniyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Nedim / 23 Ekim 2020 12:31

    Iyi güzel özetlemiş,çok da net bir şekilde ifade etmişsiniz de sevgili hemşerim,keşke önceleri de böyle sesinizi çıkarsaydınız?

    Yanıtla (3) (0)
  • Refik Halit / 23 Ekim 2020 12:16

    Paralelciler, yani Fetöcüler devletten temizlenince her şey düzelecekti, cb başkanlık sistemine geçince her şey süper olacaktı, hele şu kardeşinize tüm yetkiyi verince ülke şaha kalkacaktı...

    Peki ne oldu? Kocaman bir hayal kırıklığı. Erdoğan ve Bahçeli ülkeyi mahvetti.

    Yanıtla (4) (0)
  • mersin li / 23 Ekim 2020 12:03

    kalemine sağlık çok güzel yazmışsınız oğlum 23 yaşinda yazık oldu talafisi olmayan bir şey yazamıyorum ama eğitim sistemiyle bilinçli mi oynandi onları allaha havale ediyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 23 Ekim 2020 11:36

    Bu kadar başarısızlıgın ve ihanetin hiç bir bedeli olmadı, pardon oldu muhalifler hapislere doldu. Insan bunu itiraf ediyorsa hiç olmazsa azıcık yüzü kızarır da en azından istifa eder ben başarisız oldum başarabilecek olanlar gelsin der. Ama gel gör ki bu nasıl bir makam hırsıysa kendi partisinden birisine bile devretmedi makamını.İleri demokrasilerde liderler başarısız oldu mu yerini en azından partisinden bir başkasına devrediyor. Örnek mi İngiltere başb Teresa May. Ama bizde demokrasi yok ki.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 23 Ekim 2020 11:30

    Türkiyenin en başarılı okullarini kapatip en basarili ogrencilerini ve ögretmenlerini de ya hapse atar ya okulunu birakmak zorunda bırakır ya da yurt dışına kaçmak zorunda bırakırsanız ortada başarı kalır mı? İbadet olan alt kademeyi terör örgütü üyesi ilan ettiler.İyi kötü işleyen bir eğitim sistemini tamamen bozdular.Ülkesinin en iyi çocuklarını alıp en iyi kadrolara getiremeyen bir sistemden hayir gelmez.Çaliskan ile tembeli ayırmayan bir sistem adaletsiz ve boştur. Tembelliğe sevkeder.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuyucu / 23 Ekim 2020 11:23

    Allah razı olsun sizden. Ahmet Taşgetiren gibi doğruları ve uyarıcı yazıları yazacak başka kalemlerde bekliyoruz.Binlerce gerçek mağdur Adı ADALET olan parti,devleti idare eden yöneticilerimizden iade bekliyor. AHİRETE KALMADAN.(yöneticilerimizin inançlı olduğundan şüphemiz yok)

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Öztopuz / 23 Ekim 2020 11:10

    Meslek ille de meslek,heryere mantar gibi üniversite açilacağina,luzumsuz bolumlerde bir nesil yeneceğine,mesleğe dayali kalifeli yetişmiş insanlar varolurdu.Fetö bir nesli altin nesil dedi yedi,bu iktidarda da,devamli sistem değişikligi ile bir nesil berhava oldu.Tabi biz velilerin de suçu var.Çocuğum ögretmen olsun,şu olsun bu olsun kapaği devlete atsin mantiği.......Önce ADAM yetiştirmek lazim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ekrem Küçük / 23 Ekim 2020 11:03

    Yazık ki ne yazık !

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 23 Ekim 2020 11:00

    Sadece İstanbula ihanet etselerdi el birliğiyle çare bulur altından kalkardık.Tüm ülkeye ihanet edildi gücümüz tükendi.Kindarlığın sonucu ne kadar devlet düşmanı varsa önce fetö sonra diğer cemaat ve tarikatlar ile yol arkadaşlığın,o ortakların ile varılacak menzil cehennem, eh oraya kadar da geldik.

    Yanıtla (1) (0)
  • eğitim ve kültür / 23 Ekim 2020 10:58

    eğitimci ve kültür adamlarınızı bürokrat yaptınız.kapağı devlete attılar.ya da müteahhit oldular.kendinize yakın gençlere pozitif ayrımcılık yaptınız.bu onları rehavete sürükledi.karşı görüşten ama zeki ve çalışkan gençlerin önünü mülakatlarla kestiniz.nişte böyle eğitim sistemi çöktü.

    ağlamana gerek yok erdoğan kardeş.zaten öyle bir derdin yoktu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Boran / 23 Ekim 2020 10:57

    Hani demiş ya; "baba hırsız var." Tut getir. "Gelmiyor". Birak gel. "Salmiyor." O hesap... Sanırım eğitim meselesinin çözüldüğünü görmeye ömür yetmeyecek...

    Yanıtla (2) (0)
  • Takipci / 23 Ekim 2020 10:53

    Basra harap olduktan sonra...

    Yanıtla (0) (0)
  • noldu şimdi / 23 Ekim 2020 10:48

    Daha düne kadar siz desteklemiyor muydunuz? Şimdi kalkmış 18 yılın hesabını soruyorsun. 18 yılın en az 15 yılında sen ve şimdi desteklediklerin oradaydınız. N`oldu da şimdi ak kaşık oldunuz. Eğitimi nasıl da hemen kendi karın ağrınıza getiriyorsunuz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Avrupaya yönelmenin tevbesi var mı...? / 23 Ekim 2020 10:47

    Heba olan nesiller acaba son 18 yıldamı meydana geldi.Daha evvelki dönemlerde yetişen nesiller ideal bir nesilmiydi sizce. Herşey güllük gülistanlıktıda bu iktidarmı herşeyi berbat etti.Sizin projektörünüz geçmiş dönemlere neden kapalı.Eğitimde kültürde adalette ve yönetim düzeninde evvelce yapılan fecaatları ne zaman yazacaksınız.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sade Vatandaş / 23 Ekim 2020 10:41

    Türk eğitim sisteminin gayesi bilim değil sadece Kemalist bir nesil yetiştirmek, bunu da başarıyor. İdeoloji gömleği giydirilmiş bir eğitimden ümit beklemek beyhude.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23 Ekim 2020 10:26

    Yazının başlığında tevbe kelimesi kullanılmış. Doğrusu bumudur? Yani tevbe mi yoksa tövbe mi? Diyanet'in Kuran mealinde Tevbe Suresi'nin adı hariç diğer tüm ayetlerde "tövbe" kelimesi kullanılmış. Konuşma dilinde de hep tövbe kullanılır. "Tevbe tevbe" diyeni duydunuz mu? "Tövbe tövbe" diyen ise çoktur. Yazar niçin "tevbe" yi seçmiş acaba? Yazar "Bunların "tevbe" si olmaz" demekle "Bunlar Kuran'dan bir sureyi yok sayıyor" mu demek istemekte acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • Enderun / 23 Ekim 2020 10:24

    Çamur ittifakı çamura batacak inşallah. Erken seçimden kaçmaları faydasız. Milletten korkmuyorlarsa sandığı milletin önüne koysunlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Şkriye Gööçer / 23 Ekim 2020 09:32

    Kaleminize sağlık. Eğitim ülkenin en önemli konusuysa, ve bunu başaramamışlarsa, vay haline gençlerin

    Yanıtla (8) (1)
  • METE METEHAN / 23 Ekim 2020 09:16

    Adalet,Adalet,Adalet.... Gömleğin ilk düğmesi ADALET....

    Yanıtla (5) (0)
  • bilal . / 23 Ekim 2020 09:05

    ALLAHIN KİTABI VE RASULÜNÜN HADİSLERİN GÜNDEMİ 1. maddesi olmadığı sürece zillet bu toplumladır....

    Yanıtla (4) (6)
  • Kartal Vakur / 23 Ekim 2020 08:55

    Eğitim çağı yakalaması için eğitimi, yönetenlerin eğitimci olması gerekirdi. Görevlendirmelerde liyakati esas almayıp, eş dost kayırmacılığı yaparsanız sonuç kaybolan 18 yıl ve kaybolan kayıp bir nesil bırakırsınız

    Yanıtla (8) (0)
  • KARAR OKURU / 23 Ekim 2020 08:46

    Recep Tayyip Erdoğan'ın Partiyi birlikte kurduğu insanların hepsi kötü oldu....Sen de dahil...Partiyi kurarken kötü olanlarının alayı iyi oldu...Ahmet Hakan Coşkun misali...Süleyman Soylu...Numan Kurtulmuş...Mehmet Ağar...Tansu Çiller...Devlet Bahçeli...Doğu Perinçek....Partiyi kurarken yanında olanları da aynı güç düşman etti.Burdan anlaşılmıyor mu herşey...Nefsini ayaklar altına alacak,Ahmet Davutoğlu,Ali Babacan ve Abdullah Gül ile kucaklaşacak...Tek çıkar yol bu...

    Yanıtla (18) (7)
  • hak / 23 Ekim 2020 08:41

    ne yazık ki gerçekler çok çok açı ama yüzleşenede helal olsun atalar boşuna dememiş zararın neresinden dönsen kardır. ayrıca yazın için tekrar tekrar helal olsun diyorum allah sayınızı artırsın

    Yanıtla (13) (2)
  • Sebahattin / 23 Ekim 2020 08:38

    Bu kadar uzun yazmana gerek yoktu malum üniversite deseydin meramın anlaşılırdı.

    Yanıtla (2) (13)
  • Taha Güven / 23 Ekim 2020 08:32

    Ahmet Abi o kadar iyi yazmışsınız ki, teşekkür ederim. İktidar hiç bir konuda samimi değildir, özeleştiride de samimi değildir, İktidarın eğitimi eleştirmesinin sebebi, genç ve eğitimli kesimin kendilerine destek vermemesinden kaynaklanıyor. İktidar diyor ki, eğitim sistemini o hale getireceksiniz ki bu sistemden çıkan herkes kayıtsız şartsız bize tabi olacak, kendi adamlarına bu durumu sağlayacak bir eğitim sistemi kurma talimatını veriyor.

    Yanıtla (18) (0)
  • M.NURI GOREN / 23 Ekim 2020 08:12

    Bu kadar hata itirafıyla nereye varmak istiyorlar acaba?
    ‘Evet hata yaptık,yapacağız ve sizde buna müstahaksınız!’ mı demeye getiriyor.
    ‘Evet şehirlerimize ihanet ettik çünkü rant oluşturmak için başka yol bulamadık!’mı denmesi gerekiyor?
    ‘Adaleti tesis edemedik,çünkü bizim çıkarlarımızı önceletmenin başka yolu yoktu!’ Denmesini mi bekliyoruz?
    ‘Eğitim ve kültürde başarılı olamadık,çünkü bizim eğitim seviyemiz buna yetmiyordu!’ Demelerini mi bekliyoruz?

    Yanıtla (17) (0)
  • M.NURI GOREN / 23 Ekim 2020 08:02

    ‘...Nesiller elimizde heba oldu...’Ak Parti’nin başardığı sadece bu değil,şehirler,toplumsal yapı ve üretime dayalı ekonomi de ellerinde heba oldu!Geçmişte uzun yıllar düşük kurlar ile ithalatı teşvik ederken yerli sanayi üretimi yerine ithalatı özendirdiler.TİM,ihracatcılar Meclisinin başında bir Çin’den ithalat yapan adamı tuttular(hemde FETÖ’cülerle onca yakınlığına rağmen).Dağıtım kanallarımız tamamen yabancı firmaların kontrolünde ve onlarda ithal ürünleri satmayı tercih ediyorlar!

    Yanıtla (10) (1)
  • Vatandaş Ali / 23 Ekim 2020 07:42

    Eğitim sistemi için başarısız olduk itirafı. Fetö için ne istedilerse verdik itirafı. Ekonomi için sistem kilitlendi itirafı. Cumhurbaşkanlığı sistemi için eksikler var itirafı. Eee adalet sistemi için her şey ortada. Ama ben iktidarda bir 18 yıl daha kalayım hepsini düzeltirim komedisi.

    Yanıtla (13) (1)
  • Karar Okuru / 23 Ekim 2020 07:28

    Tevbe niyetleri de yok zaten. Hersey bilerek isteyerek yapiliyor. Siz de anlayin artik.

    Yanıtla (9) (1)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 06:33

    Sorunun kök nedeni ne? "Klasik Teolojiyle Yüzleşmedikçe Sorunlarımıza Çare Üretemeyiz"başlıklı söyleşide Prof. Dr İlhami Güler, "Kitap orada duruyor ama metni, Şafii’yle birlikte “bir kere ve bütün zamanlar için” diye dogmalaştırdığınız andan itibaren artık siz yeni söz söyleyemiyorsunuz. Çünkü Tanrı’yı yansılama; Ömer’in yaptığı gibi, “Tanrı böyle söyledi, ben de böyle söylüyorum”. Tanrı’yı takip etme odur. Hayatı, insanı, dış gerçekliği göz önünde tutarak hayatı deruhte etme." diyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 06:25

    "Aslında bizim aşağı yukarı bin yüz, bin iki yüz yıllık tarihimiz, Müslüman kitlelerin Tanrı’da ve Nas’ta yabancılaştığı bir tarihtir. Yani bizim tarihimiz dinsel bir yabancılaşmadır. Oysa Kur’an’a baktığımız zaman, tam tersine Cahiliye döneminde atalarda yabancılaşmış olan bir halkı, müşriklerin mantığını sökerek insanların düşünme kapasitesini ve vicdanlarını ayıklaştıran bir çaba olarak İslamiyet doğuyor."-İlhami Güler-

    Yanıtla (2) (1)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 06:21

    "“Her an her şey olabilir” demek, Eşariliğin, Cabiri’nin kavramsallaştırması ile “Tecviz”e dayanan ontolojidir. Yani nedensellik yoktur. Bunu, Gazali yerleştirdi, İbn Rüşd buna karşı çıktı. İbn Rüşd nedenselliğin Tanrı’nın varlığının kanıtı olduğunu, mucizenin kanıtının doğadaki nedensellik olduğunu ifade etmeye çalışırken; Gazali, bunu tümden reddetti ve tecvizi meşrulaştırdı: “Her an her şey olabilir. Doğada nedensellik yoktur.” " -İ. Güler-Klasik Teolojiyle Yüzleşmedikçe Sorunlarımıza Çare

    Yanıtla (3) (3)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 06:14

    "Eşarilikle, Şafilikle birlikte 11-12. yüzyıldan itibaren onlara söyleneni folk düzlemde halka yayan tasavvuf ve tarikat gelişti ve onlar bütün İslam toplumlarına, özellikle Türk dünyasına egemen oldular. Dolayısıyla uzun bir süreden beri bu düşüncenin etkisi altında yaşamış olan insanların böyle kısa sürede, olayları nedensel olarak merak edip bunları anlama ve bunları idrak etme olayı olmuyor. Görebildiğim kadarıyla arkada böyle bir geçmiş var."-İlhami Güler

    Yanıtla (2) (2)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 05:59

    "..bir alternatif düşünceye bugün çok ciddi düzeyde ihtiyacımız var. Ancak, İslam dünyasına baktığım zaman, maalesef, bu anlamda iki kişi benim gözüme çarpıyor: Biri Fazlur Rahman, diğeri de Taha Abdurrahman. Bu iki alim hem Batı’nın hem de bizim hikâyemizin problemlerini görmüş. Bunun dışında, sadece Müslümanlara değil, tüm insanlara da söz söyleyebilecek bir yeni düşünce üretme kapasitesi çok zayıf. Dolayısıyla ben yakında böyle bir şey göremiyorum." a.g.m-İ. Güler

    Yanıtla (2) (2)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 05:54

    "Türkiye’nin,, seküler devriminden dolayı, trajik bir şekilde dinsel temsilin cemaatlere ve siyasete transferi söz konusu. Bizim yaşadığımız çok trajik bir olay. Dikkat edin hâlâ öyle. Şu anda dini temsil iddiası siyasette ve tarikatlarda. İlim heyeti henüz dini düşüncenin otoritesi olmaya ehil değil ve onu düşünemiyor. Ama bu çapsızlığın arkasında da uzun süren geçmişteki o dış dünyadan kopmanın, dogmatik, skolastik olmanın rolü olsa gerek diye düşünüyorum."-agm-İ. Güler

    Yanıtla (3) (2)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 05:47

    Önce başa gelen belayı ve çözümlemek lazım!"Bana sorarsanız, İslam’ın en manevi, en uhrevi tarafını söylemine almış olan bir cemaatin ortaya koymuş olduğu son performans, yani ülkeyi getirdiği nokta, bu bile bu çürümenin semptomudur. Ortaçağ’da bile böyle bir şey olamazdı; bir tarikatın kalkıp da böyle bir herzeye girişmiş olması mümkün değil. Dolayısıyla olayın ne kadar vahim ve büyük olduğunu ortaya koyuyor." İ . Güler-"Söyleşi-Klasik Teolojiyle Yüzleşmedikçe Sorunlarımıza Çare Üretemeyiz"-

    Yanıtla (1) (1)
  • TAHLİL-İ HÂL / 23 Ekim 2020 05:29

    "...Tarihte genelde Mitos egemen, Logos biraz daha zordur. Kur’an’ın yapmaya çalıştığı da mitosa karşı logosu diriltmektir. Dikkat ederseniz Kur’an çok zorlandı; 23 sene boyunca o Logos’u, reyi devreye sokmak, vicdanı devreye sokmak çok zor oldu. Kur’an belki bunu başardı ama biz “Sünnet” kavramıyla tekrar Cahiliye’nin; atalar, toplum, tarih, selef koduna aynen geri döndük..."- İ . Güler-Klasik Teolojiyle Yüzleşmedikçe Sorunlarımıza Çare Üretemeyiz

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 04:53

    EVET SON 18,YILIMIZ KÜLTÜRÜMÜZÜN KAYIP YILLARINDAN BİR PARÇA İDİ. İran devlet orkestrası molla rejiminin baskılarına rağmen uluslar arası bir TENÖRÜ YETİŞTİRDİ SHAHRAM NAZARİYİ. Batı enstrümanları ile MEVLANANIN şiirlerini bazanda mugam müziği eşliğinde icra etti. Bizi kıskançlıkla ve zevkle dinlemeye mecbur ettiler. Mimaride edebiyatta ve her dalda seküler kültürün milli kültüre galebesine sessiz kalan son 18 yıl MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZÜN KAYIP YILLARINDAN BİR PARÇA İDİ.

    Yanıtla (2) (0)
  • tr / 23 Ekim 2020 01:12

    .....eğtimde ve külturde fazla rant yok herhalde....
    ....olsaydi ona ulaşmak için ne yollar yapar ne tüneller kazarlardi......
    ......maliyet hesabi yapmişlardir....
    Karli olsa.....ihaleyi beşli çeteye verirlerdi.....hem hazine garantili...$....tevdiatli....yrli ve milli paracinsinden ...

    Yanıtla (16) (0)
  • Ad / 23 Ekim 2020 04:39

    En büyük rant...egitimde...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 04:12

    DÜŞÜNÜYORUMDA AK PARTİLİ YILLAR TÜRK KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KAYIP YILLARMI? Eskiden ailece kendi öz musikimizi on beş günde bir dinlemeye giderdik. NEVZAT ADLIĞ beyi....Son 18,.yılda DEDE EFENDİLERİ, ŞEVKİ BEYİ, ABDULKADİR MERAGİYİ ve tüm diğerlerini unuttuk. Kendi öz musikimizi unuttuk. televizyonlar ve medya kendi kültürümüzden önce yaptığı proğramlarla SEKÜLER KÜLTÜRÜN ve reiscilik sendromunun
    propagandasına öncülük etti.son 18 yılımız kültürümüz açısından kayıp yıllardı.

    Yanıtla (6) (0)
  • tr / 23 Ekim 2020 02:15

    .....ata Erdoğan bindi.....
    ......ÜSKÜDARİ....perinçekle....
    Bahçeli geçti.....
    .....millet ayasofyanin bibadete
    açilmasinin vermiş olduğu heycanla gözyaşi dökmekle mmeşkul....

    Yanıtla (17) (1)
  • Bi vatandaş / 23 Ekim 2020 02:11

    Nesiller cahil anne babanın sectiklerine mahküm çaresiz umutsuz maalesef

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar Okuru / 23 Ekim 2020 01:33

    Gerçekler gözlerimizi bozar diye bakamayız. Söyleyemeyiz gerçekleri. Bize söylenen ninnileri nakarat halinde tekrarlayıp dururuz. Dimağlar körleşmiş! Gözler kör olmuş çok mu? At at gözlüğünü gözünden. Bak hele bir etrafına. Duy, ne diyor gençler. Hisset zihinlerde olup biteni. Ama heyhaat!

    "His yok, hareket yok, acı yok... Leş mi kesildin?
    Hayret veriyorsun bana... Sen böyle değildin.
    Kurtulmaya azmin neye bilmem ki süreksiz?
    Kendin mi senin, yoksa ümîdin mi yüreksiz?"

    Yanıtla (12) (0)
  • karar okuru / 23 Ekim 2020 01:20

    Çagdaş egitim modernizmin ürünüdür. mesleklerin neredeyse tamamına yakını moderitenin eseridir. dolayısıyla moderniteyle uyumlu olmayan bir egitim mümkün degildir. eger cocuklar bu mesleklere yönelecek ise bu egitimi almak zorundadır. başka türlü bir egitim sistemi kurmanın zorluguda buradadır. olsa bile dünyadan kopuşa neden olur. medrese egitimi ise özlenen modern egitime altarnatif olamaz.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 23 Ekim 2020 01:07

    Din üzerinden dünyevi işlere bakmak sonu gelmez bir nafile çabadır. Tarih aksini yazmadı. Ama geri kalmışlığında bir şekilde örtülmesi gerek. Yokuz son 300 senede.

    Yanıtla (13) (3)
  • Neyi? / 23 Ekim 2020 01:05

    Neyi basardilar ki egitimi basarabilsinler? Bu daha iyi haber. Kotu haber ise su: neyin icine etmediler ki egitimin icine etmemis olsunlar?

    Yanıtla (14) (3)
  • okur / 23 Ekim 2020 01:01

    iktidarın abdülhamid sevgisi "tek başına devleti elinde tutmasından geliyor. abdülhamid'i bile deviren eğitim gayretini görmüyorlar. sık sık akif'ten şiir okuyanlar bu kadar senedir asım yetiştirecek bir müfredat hazırlayamadılar. kavgayı seviyoruz ya, belki de bunca senedir yaptığımız en iyi/güzel şey "iha - siha"lar. iktidar medyasında her 10 haberden 2'si bunlarla ilgili. asım'ın nesli diyorduk...

    Yanıtla (9) (0)
  • tr / 23 Ekim 2020 01:00

    ......siyasal islamcilardan.......
    Allaha inanip.....dolara tapanlarin.....
    Hz ömeri gösterip....yezidi örnek
    Alanlarin....bu milletin hadimiyiz deyip....millete efendilik yapanlarin......gecekonduda iftar açip....sarayda imsak yapanlarin.....vel hasil.....şeytanla yatip.....iblisle kalkanlarin........bu topluma ve dünya medeniyetine.....insanlik. Alemine soyleyecekleri bitmiştir.....el aan.....

    Yanıtla (30) (2)