Bir garip iş

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, “Vatanı satanlarla kavga edeceğiz, ya bana katılın ya da şu anda yolumdan çekilin!” demişti önce, son olarak da İzmir’de “Şunu da artık bilmek zorundayım, siz gerçekten benimle birlikte misiniz? Bazılarınızın sesi çıkmıyor, bazılarınızın da isteyerek veya istemeyerek zarar verdiğini görüyorum. Artık karar verin. Bu halk düşmanlarını beraber yenecek miyiz, yenmeyecek miyiz? Benimleyseniz, benimle olduğunuzu artık hissetmek istiyorum. Sırtımı size yaslayacağımı bilmek istiyorum” çıkışını yaptı.

6’lı masadan bir “Ortak aday” beklentisi vardı, Kılıçdaroğlu’nun bu çıkışı, “Adaylıkta son hamle” gibi okundu. Partisinden apaçık destek istiyordu işte. Hem de karşısına çıkacakları bin pişman edecek tonda. Onun adaylığını bekleyen medya dünyası ise, “Zaten hakkıydı, artık Masa da bunu onaylamak durumunda. Başka ne yapabilir ki?” moduna girdi. Kılıçdaroğlu’nun sözlerinin “Bazılarınızın sesi çıkmıyor” kısmı, “Adaylığıma yeterince destek vermiyorsunuz” şeklinde okunurken “Bazılarının isteyerek istemeyerek zarar verdiğini de görüyorum” kısmına bakılmadı. Kılıçdaroğlu’na çok yakınlığı ile bilinen Bülent Kuşoğlu’nun “Kılıçdaroğlu aday olmazsa masa devrilir” ifadesi acaba hangi kısma girmekteydi? Kuşoğlu o sözleri Kılıçdaroğlu’ndan habersiz mi söylemişti, yoksa o sözler, tam da Kılıçdaroğlu’nun İzmir’de seslendirdiği beklentiye uygun ve tabii “Masaya tehdit” boyutu olan sözler miydi?

Ben bir garip durum görüyorum ortada.

Şimdi bakıyoruz, Masa’nın diğer üyeleri “Adaylık”tan sorulduğunda “O konuyu zinhar konuşmadık”tan başka bir şey söylemiyorlar. Hatta mesela Ali Babacan, en yakın arkadaşlarına “Siz aranızda bile konuşmayın” tavsiyesinde bulunuyormuş. Davutoğlu, Karamollaoğlu ve Uysal da öyle.

Peki ama sayın Kılıçdaroğlu uzunca bir süredir “Adaylık” çalışması yapmıyor mu? Son sözlerinden herkesin “Artık Kılıçdaroğlu’dan başkası olmaz” anlamı çıkarması neden? Ya da Kılıçdaroğlu’nun partilileri çağırdığı şey ne? Acaba partide Kılıçdaroğlu’nun adaylığına itiraz eden mi var?

Yoksa Kılıçdaroğlu’nun “Masa politikası”na tepkiler mi? “Masa politikası” dediğim, “Masadaki 6 lideri eşit konumda görme” yaklaşımı. Kılıçdaroğlu “Masayı bir arada tutmanın CHP’ye taban oluşturmak anlamına gelmediğini, iktidarın yürüttüğü kamplaşmaya karşı Türkiye’yi ortak bir bileşkede buluşturma amacı taşıdığını” düşünüyor, parti içinden ise “Bu, yüzde şu kadar oy alanla ana muhalefeti aynı seviyede görmek demek olduğu” şeklinde itirazlar mı geliyordu? CHP’de herkes “Masa”ya aynı gözle bakmıyor, Kılıçdaroğlu da onu mu tanzim etmek istiyordu?

Peki ama Kılıçdaroğlu’nun geleceğe dönük vaatlerde “Birinci tekil şahıs” zamiri kullanması neyin nesiydi?

CHP’lilerin bir kısmı “Kamuoyu yoklamalarında aldıkları görülen oylara bakınca 6’lı masadaki liderlerin eli zaten mahkûm” yaklaşımı içinde miydi?

Bir dünya soru.

Ali Babacan ısrarla “Adaydan önce seçim sonrasının planlanması” diyordu. “Adayın önüne bir yol haritası sunmamız gerekir” diyordu. “Meydana çıkınca ne konuşacak?” diyordu.

Ahmet Davutoğlu, “Seçim kazanılırsa, Cumhurbaşkanı olacak zatın kararlarının nasıl oluşacağına dair ölçüler”den söz ediyordu. Bir anlamda 6 liderin ortak imzasıyla yürüyecek bir icraat mantığı öneriyordu.

Belli ki çok özel, çok farklı bir durum olacaktı. Yani Tayyip Erdoğan türü bir yönetimden farklılık öngörülüyordu. Ancak sistem en azından bir süre aynı kalacaktı. Öneriler, Cumhurbaşkanı’nın önden protokolle sınırlanmasını öngörüyordu.

Diyelim sayın Kılıçdaroğlu, “Aday” olarak belirlendiğinde böyle bir “Cumhurbaşkanlığı statüsü” hakkında ne düşünüyordu?

Şu anda “Burunlarından fitil fitil getireceğim” türü bir üslupla çıkılabiliyordu. Gerçekten nasıl bir “Cumhurbaşkanı üslubu” söz konusu olacaktı?

Babacan’ın ya da Davutoğlu’nun ön protokol önerisinin Cumhurbaşkanlığı yetkisi ile donatılmış bir kişiye karşı yaptırım imkânı ne olacaktı?

6’lı Masa’nın diğer güçlü ismi Meral Akşener, İyi Parti kurulurken verilen destek sebebiyle Kılıçdaroğlu’ndan “Kendisine herhalde ölünceye kadar şükran duyacağım” diyerek bahsediyor. Bu da Kılıçdaroğlu’nun adaylığını kesinleştiren bir tavır olarak okunuyor. Yani iş CHP ile İyi Parti arasında anlaşma olursa biter gibi bir yaklaşım.

Başlığa “Bir garip iş” ifadesini koydum. Ben öyle görüyorum. Masa’nın bir kesimi “zinhar!” Aday konuşmuyor, diğer kesimi ise Adayı kesinleştiriyor.

Ortada birilerinin birilerine saf muamelesi yaptığı birilerinin de saflığı oynamaya devam ettiği gibi bir görüntü var.

Ne dersiniz arkadaşlar, “Ortak Adayı konuşmamak”ta hâlâ kararlı mısınız? Sonunda “Kılıçdaroğlu” denecekse bari onun 6’lı Masaya emri vaki şeklinde geldiği gibi bir izlenime imkân vermeyin.

YORUMLAR (170)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
170 Yorum
  • Ahmed 61 / 25 Eylül 2022 13:23

    Millet ittifakı'nın en makul adayı K.Kılıçtaroğludur.Aday kim olursa olsun kesinlikle sonucu değiştirmez.Her iki tarafında bundansonra oylarını değiştirebilecek imkanı ve ihtimali yoktur.Tahminimce %51 ile Reis kazanır

    Yanıtla (5) (16)
  • Muammer / 25 Eylül 2022 13:53

    REİS, anayasaya göre aday bile olamıyor ki!

    Yanıtla (10) (3)
  • Ahmed 61 / 25 Eylül 2022 14:54

    Muammer;Demirel "demokrasilerde çare tükenmez"derdi

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar Okuru / 25 Eylül 2022 16:09

    Ahmet 61 “Anayasayı bir kere delmekle bir şey olmaz” zihniyeti varsa sizin için o sorun değil.Zira eski bir bakanınız vardı o da “ bir kereden bir şey olmaz” demişti.

    Yanıtla (6) (2)
  • Demokrat / 26 Eylül 2022 07:54

    Demokrasi kalmış olsaydı dediğin doğruydu. Hangi Demokrasi!

    Yanıtla (0) (0)
  • Bilge Kağan / 25 Eylül 2022 21:50

    Sahi sayın destekçiler, Bu kardeşinizin niye sekiz tane uçağı var vicdanınıza sığıyormu?

    Yanıtla (1) (1)
  • bağımsız / 26 Eylül 2022 02:04

    Kaç uçak var bilmiyorum, varsa da ne babasının nede kendisinin malı, bu devlet, bu millet için kullanılıyor.

    Yanıtla (2) (8)
  • Karar okuru / 25 Eylül 2022 22:43

    Kılıçdaroğlu'nun kesinlikle kötü bir aday olduğunu düşünmüyorum fakat insanları kerhen oy vermeye zorlamanın da anlamı yok. Kılıçdaroğlu toplumsal karşılığı en yüksek aday değil, bu bir gerçek. "Şu yaşa geldim, ülkeyi yönetmek kısmet olmadı, işte beklediğim fırsat ayağıma geldi" kafasıyla hareket etmek fayda yerine zarar verir. Yazık olur ülkeye.

    Yanıtla (2) (5)
  • Egitmen / 25 Eylül 2022 19:10

    Reis yine kazanır. Bu masadan bir şey çıkmayacak belli ki.

    Yanıtla (5) (18)
  • bağımsız / 25 Eylül 2022 21:41

    bencede

    Yanıtla (1) (5)
  • yorgun / 25 Eylül 2022 21:38

    Sn. Kılıçdaroğlu, sn. Erdoğan karşısında kolay lokma olur.

    Yanıtla (2) (3)
  • Ali Demir / 25 Eylül 2022 11:37

    Kılıçtar AKPnin istediği rakiptir. Niye? Adama Kürt diye, Alevi diye, CHP zihniyeti diye saldiracaklar. Kazanacagi kesin olan Mansur varken secimi riske atmanin anlami yok.

    Yanıtla (5) (12)
  • Fatih / 25 Eylül 2022 12:02

    Neden Yavaş? Hangi özelliği, başarısı sizi bu düşünceye sevketti. Ha herkesimden oy alabilir, yeter ki Erdoğan gitsin düşüncesiyse kusura bakmayın o işler öyle olmuyor. Millet kaderini bir belirsizliğe bırakmaz. Seçim sathi mahallinde işler değişir. Mansur Yavaşın vizyonsuzluğu, yetersizliği ve yapmadıkları masaya yatırılır. Daha büyük hezimet olur.

    Yanıtla (11) (2)
  • Ali Demir / 25 Eylül 2022 14:55

    Mansur Yavaş'in Ankarada artan oyları iş yaptığının delilidir.

    Yanıtla (1) (3)
  • bağımsız / 25 Eylül 2022 22:25

    Yavaş farkındaysanız fazla konuş(a) muyor, konuşsa batacak, bınun farkında, büyük fotoğrafları okuyamıyor,

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan / 25 Eylül 2022 12:37

    Kürt yada Alevi olmasi niye sorun olsun ki sünnî olupta hırsız ve ahlaksız olacağına bırak Alevi olsun bırak Kurt olsun basarız bağrımıza.

    Yanıtla (7) (2)
  • Abidin / 25 Eylül 2022 12:40

    K.Koglu Oğuzların Bozok kolunun Beğdili boyundan, soyu Ehli Beyt'e kadar uzanan Seyyid soyuna dayanır.Alevidir ancak Kürt değildir. Alevi Turkmenlerindendir, yanı öz be öz Türk'tür. Bu arada bir insan Kürt de olabilir, bu ülkede milyonlarca Kürt vatandaş var, vergi verir, seçime girerler, insanlari kimlik uzerinden ayriştırmak siyasete de ınsanlığa da zarar veriyor. Bakınız İngilterede her milletten her inançtan insan kabinede görev alıyor. Bu ingiltere'yi küçük mü yapıyor?

    Yanıtla (6) (2)
  • Ali Demir / 25 Eylül 2022 14:53

    Benim için Kürt veya Alevi olmasının hicbir sakıncası yok ama AKP istismarda sınır tanımadığı için bunları istismar edecektir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Mahmut özen / 25 Eylül 2022 16:17

    Şeceresi için bayağı mesai sarfetmişsiniz. çok da önemli değil, birileri Peygamber soyuna (seyyid şekliyle ) kadar vardırıyor, marifet şecerede değil, liyakatta, siz ona bakın. Bu adam, bu ülkeye ne kazandırır, ne kaybettirir. Ayinesi iştir lafa bakılmaz türünden SSK Genel Müdürlüğü dönemi ortada. Günlük, rüzgara göre üfürmelerle ülke yönetilmez. Yönetim işi, ufuk, vizyon, proje ve uygulaması içinde cesaret ister. Karşıtlıkçı, ve bohçacı anlayışla olmaz.

    Yanıtla (0) (2)
  • H.Bulat / 25 Eylül 2022 21:19

    Alevi ve Kürt birinin CB olması ülkemizde demokrasinin tam olarak yerleşmesini sağlar. Keşke ülkemde demokrasi öyle bir seviyeye gelse ki %1 bile olmayan gayri müslüm biri bile seçilebilme erginligine ulaşsa...

    Yanıtla (0) (0)
  • bağımsız / 25 Eylül 2022 21:07

    Evet ortada bir gariplik var(bu durumun daha çok parti içine yönelik olduğu belli olsada) aynı zamanda m. ittifakı yönünden bilinmeyen ve öngörülemeyen çok şey var, yandaşları bile bunlara kızmaya başladı, karşıtları bunlara gülüyor, kararsızlar ise bunların gidişatına baktıkça yavaş yavaş istemeyerekte olsa c. ittifakına doğru yönelmeye başladılar,çeşitli sebeblerle fazla ümid vermeyen m. ittifakı böyle giderse iyice irtifa kaybedecek gibi görünüyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Maraşlı / 25 Eylül 2022 20:53

    Siz nasıl düşünürseniz düşünün. Adam CHP gibi bir partiyi gayet temiz bir üslup la yönetiyor. Ben şahsen başarılı buluyorum. Ha seçimi kazanıp kazanmama derseniz soruyu ve cevabı yanlış yerlerde yanlış kişilerde arıyoruz. Şimdiye kadar icazet alinan üst akıl kimi isterse o olur. Ne sandınız kültürü olusmayan bir ülkede demokratik yönetim mi olur.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 25 Eylül 2022 19:31

    Bay Kemal aday olur mu bilem ama son iki yıldır yaptığı muhalefeti beğeniyorum. özellikle '5'li çete' diye tanımladığı muhteremlere yönelik eleştirileri çok yerinde. 'çete' benzetmesi gibi ağır bir söz. dava açan yok. ak partide ihalelerle ilgili yok böyle bir şey, gelin inceleyin diyemiyor. tabi bu durum bay Kemal'in iddialarını güçlendiriyor.

    Yanıtla (14) (4)
  • Fatih Özkan / 25 Eylül 2022 17:26

    Bence Kılıçdaroğlu'nun kafasında da aday henüz netleşmemiştir. 6'lı masanın en çok oyuna sahip partinin Genel Başkanı elbette aday olduğunu söylemek zorunda. Yoksa partide heyecan kalmaz. Bence çıkışının temel noktası; parti içerisindeki muhalif grubun aktif olarak çalışmayarak, CHP'in başarısız olmasını isteyen partililere yöneliktir. Bunların dileği; parti başarısız olursa, M.İnce partiye dönecek ve kendilerine ikbal doğacak...Benim görüşüm budur...

    Yanıtla (6) (1)
  • karar oku kayseri. / 25 Eylül 2022 17:11

    sayın taşgetiren ben iyip olarak kılıçdaroğluna oy vermem şimdiden asıp kesiyor yağmurdan kaçarken doluya tutulamam üç kanal var hepsi sarık düşmanı sen iyi ol hiç önemli değil aynı kin devam ediyorlar kimleri öne çıkarıyorlar bunlara fırsat verilmez kuran kursu dşmanı üçünede bak klt tv halk tv flaş tv kinleri aynıdevam ediyor kemal kloğlu dayatıyor benim diye oyu yüzde yirmibeş nesıl kazanacak.

    Yanıtla (4) (15)
  • Ali Okur / 25 Eylül 2022 17:04

    "Çok iyi" "iyi"nin düşmanıdır derler.

    Yanıtla (0) (5)
  • Unstoppable / 25 Eylül 2022 16:45

    Sayın Taşgetiren de T. Akyol da gayet güzel c.bşk’lığı yapabilir. Ama bu ülkede onlara ve onlar kadar değerli yazarlara, akademisyenlere ve bürokratlara siyasette yer vermezler. Haa, lidere dalkavukluk yaparlarsa veya onlara sadakat yemini ederlerse ne ala. Yoksa mevcut liderlere rakip olabilecek kapasitede insanların siyasette yeri olmaz. Partiden ihraç edilirler. İhraç edilmek de onlara çok ağır gelir

    Yanıtla (1) (6)
  • kemal / 25 Eylül 2022 16:38

    Pek muhterem, sayın, mübarek, muhteşem yazar beyefendi hazretleri. Vıdı vıdı yapacağına "Halk düşmanları" lafını nereye koyacağımızdan bahsetsen olmaz mıydı ? Bunu Tayyip söylese demediğini bırakmazdın. Pes yani, olmaz olsun böyle muhaliflik...

    Yanıtla (10) (13)
  • M.Doğrusöz / 25 Eylül 2022 14:47

    Gafletinizin yeni mi farkına varıyorsunuz???Kılıçdaroğlu'nun takiye yaptığını bilmiyormuydunuz??? Hataları olsa da,bir Mümin'e çok gördüğünüz C.Bşk.lığını tescilli bir İslam düşmanına verdiğiniz de,velev ki sözlü birçok garanti alsanız ne yazar?Ama K.K.nun ne yapacağı çok açık,Chp dün güç elinde iken Millet'e ne yaptıysa onu yapacak

    Yanıtla (12) (30)
  • cumhur / 25 Eylül 2022 15:02

    Biz yaratılanı severiz yaratandan ötürü...Allah katında kimin iyi kimin iyi olmadığını sadece yüce Allah bilir...

    Yanıtla (21) (4)
  • bağımsız / 25 Eylül 2022 20:48

    Sn. cumhır iyi de, kimin iyi veya kötü olduğu zahiren bir ölçüde belli olmaz mı, çevrenize bakmanız yeterli, diyelim birisi her türlü ahlaksızlığı yapıyor olsun, başka biri mümkün mertebe ahlaklı olmaya çabalıyor olsun,şimdi bu durumda hangisini dürüst görmemiz lazım?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ülkesini seven vatandaş / 25 Eylül 2022 16:36

    M.Doğrusöz,söylediğin ne kadar "Doğru söz tartışılır".Ama ben san nisa 135.ayetini okumanı tavsiye ediyorum135 . Ey iman edenler! Sizin, ebeveyninizin veya yakın akrabalarınızın aleyhine dahi olsa Allah için adaleti ayakta tutan (adil) şahitler olun. (Şahitlik yaptığınız)

    Yanıtla (4) (2)
  • Kararli / 25 Eylül 2022 13:13

    Kılıçtaroğlu Türk siyaset tarıhinin en dürüst ahlaklı ve güvenilir liderlerinden biri halkın yüzde otuzu seve seve oy verir lakin budurum onun seçilmesine yetmez .iktidar dört gözle bu durumu bekliyor ve en vahşi şekilde etnik köken üzerinden yüklenecek yirmi yıldır seçim kazanan akparti lideri bu tabloyu bekliyor ve altı liderde bunun sorumluluğundan kurtaramaz kendilerıde partideyok olup giderler yapmayın ülkeye yazık etmeyin millet sizi aklıselime çağırıyor Allah rızası için neolur..neolur...

    Yanıtla (5) (1)
  • Mahmut özen / 25 Eylül 2022 16:28

    Çok haklısınız, nefis bir değerlendirme yapmışısınız.....

    Yanıtla (1) (0)
  • TOPRAK / 25 Eylül 2022 16:04

    Bu asil millet; "adaları işgal etmeniz bizi bağlamaz" diyenle, "ypg terör örgütü değildir" diyenler arasındaki dar tercihe mahkum değil. Bu geçiş döneminde birçok aday olmalı. Ortaylı, Şen, Şimşek, Şengör, vs. Liste uzayıp gider. Ben Yeniden Refahlı olarak artık inanç temelli değil ortak akla uygun bir ortamın ve sistemin oluşmasından yanayım. Niye? Çünkü inancımızın daha fazla istisnarına gönlüm razı gelmiyor. Ateist de olsa Celal Şengör bile vatanseverliğiyle saygımı kazandı. Ortaylı da aynı..

    Yanıtla (4) (6)
  • Kararlı vatandas / 25 Eylül 2022 13:16

    Muhalefete üç adet saygın demokrat kişilikli ve devlet yönetecek Cumhurbaşkanı aday listesi ..Taha Akyol ,,Sami Selçuk. Ali Babacan ...aksi halde 2018 deki hata tekrar edilir ...

    Yanıtla (4) (4)
  • Mustaa / 25 Eylül 2022 14:27

    Bu saydıklarınıza 2. Ekmeleddin vakası olur.

    Yanıtla (3) (2)
  • Mola Kasım / 25 Eylül 2022 15:58

    Taha Akyol köşe yazısı ve kitap yazar. Ben de bir ara öyle düşündüm lakin İdarecilik konusunda yanıldığımı sonradan anladım. Unutmayın daha geçen sene dolandırıcıya parasını kaptırdı. Unutmayın iyi niyetlilerin bu hallerini istismar eden çok çıkar. Taha Bey de buna müsait.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mahmut özen / 25 Eylül 2022 15:58

    Velev ki aday oldu, veya yapıldı, Bu zat, Türkiye yi bu içi boş, basit ve kuru sloganlarla, rüzgara göre anlık tavır belirleyici anlayışıyla, destekçisi görünen ve her kafadan bir sesli, yamalıklı bohçayla, yönetebilir mi? Vicdan sahibi herkes soğukkanlı ve objektif bir anlayışla düşünerek değerlendirmesini yapsın. Bunlar, 12 eylül öncesi ve sonrası koalisyonları dahi aratır ve tahammül edilemez bir noktaya getirirler. Neyazık ki genç kesim bu kıyaslamayı yapabilecek yaş ve durumda değil.

    Yanıtla (3) (16)
  • Mola Kasım / 25 Eylül 2022 15:53

    Sayın Taşgetiren bu gidişle daha çok garipliklerle karşılaşırsınız ve size de yazı malzemesi çıkar. Hafıza-yı beşer nisyan ile maluldur. Siz de öyle. Sanki Türkiye kolaisyonlar döneminin müzmin krizlerini hiç yaşamamış gibi, bir kez daha çıkmaz yol olan koalisyonlara bel bağlıyorsunuz. Bu nasıl bir akıl tutulmasıdır. Siyaset imkanlarla ve kapasiteyle icra edilen bir faaliyet ise, Kılıçdaroğlu'nun %1 veya 2 oy potansiyeline sahip liderlere boyun eğeceğini mi düşünüyorsunuz? İmkansız...

    Yanıtla (3) (6)
  • TOPRAK / 25 Eylül 2022 15:50

    İlber Ortaylı, Ersan Şen, Celal Güngör, Mehmet Şimşek, vs. Aday olabilir. Benim için kişiler değil sistem önemlidir. Bu sistemi kurmalıyız. Gelen kim olursa olsun sistem ondan üstün olmalı. Netanyahu ofisinde polis tarafından sorgulanmıştı. Başbakanlığı bittiği an bir vekil Ona koltuktan kalk demişti. Düzen böyle sağlanır. Biz kişilere takılıp kalmışız. Yalnız; BayKemal'in bu sistemi oturtma ihtimali yok. Ypg terör örgütü değil, Demirtaş'a, Kavala'ya özgürlük gibi söylemler kendisini ele veriyor

    Yanıtla (4) (7)
  • ömer karaali / 25 Eylül 2022 15:11

    Son bitiriş cümleniz çok doğru.

    Yanıtla (0) (1)
  • Mehmet / 25 Eylül 2022 13:23

    Değerli yazar.Binbir gayretle. 6.ayrı. Farklı. Siyasal. akım. Partileri bir araya demokrasi amaçlı bir araya getirebilen bir liderin. Kendi. Camiasını bir fedefe. Konsantire edememesinin isyanıdır.Chp yılların kangeren hastalığı. Hizipcilik kaynaklı palikarya görüntü ve algısını birtürlü atlatamamıştır.Konu adaylık diye çarpıtılıyor alakası yok.İçerdeki ayrık ve ısırgan otları topu taca atmaya çalışıyor.Mesaj ne 6.lı masaya nede adaylık mesajı değildir Fonlama kokulu fitne üreticilerinedir

    Yanıtla (6) (2)
  • Faih / 25 Eylül 2022 13:50

    Fitne üreticiler kimler: 1-Hdp ye bakanlık verilebilir diyen kim 2-Kılıçtaroğlu alevi olduğu için seçilemez diyen kim 3-Biz kazanabilecek aday arıyoruz diyen kim 4-Halk Mansur Yavaşı istiyor diyen kim. 5- Kılıçtaroğlunun benimle berabermisiniz bilmek istiyorum,sırtımı dayamak istiyorum, yolumdan çekilin dediğinde "Son kararı Meral Başkan verir" tvit olarak cevap veren kim Bunları söyleyen sırasıyla: Gürsel Tekin, İyi parti Milletvekili, Meral Akşener, Buğra Kavuncu, İyi parti Başdanışmanı

    Yanıtla (4) (3)
  • İstanbullu bir okur / 25 Eylül 2022 15:07

    Ümit ederim öyle olsun.chp.yide tam tarif etmişiniz,bu angarya meseleden dolayı,bu masaya zarar gelmemeli.Nasıl olsa geçiş dönemi deniyorya,adayın ortamı atlatabilecek kabilitte olması getekir.Bu içinde uyğun olanı,ki fotoğrafa bakınca chp.den olmalı ve Sn.İ.Kesici yeter ve yetenekli derim sahadada durumu idare edecek kabiliyetini öngörmekteyim.Syğlr.

    Yanıtla (0) (2)
  • X ADAY / 25 Eylül 2022 13:32

    Altılı Masa temkinli, sabırlı ve akıllıca gidiyor. Kılıçdaroğlu gol yiye yiye gol atmayı öğrendi ve siyaseten ilk neticesini de yerel seçimlerde aldı. Eğer "X" adayla daha çok oy alınacağı belli olursa, Kılıçdaroğlu da o adayı destekleyecektir.

    Yanıtla (15) (3)
  • İstanbullu bir okur / 25 Eylül 2022 15:02

    Sn.XADAY;ümit ederim,Sn.Kılıçdaroğlu bunu yapsın.Ben kendisini şimdi biraz daha tanıdım.Sayğım ona,ama polemikte Sn.Erdoğan'a yetişemez.Eğer kabul olur ise Sn.İ.Kesici chp.li olaraktan tam günün insanı derim.Bize kişiden ziyade,ehliyet ve liyakat gerekli,o bu işte gerekli derim.Protokol gereği gibi yapılmalı,madem geçiş dönemi olacak,Sn.Kılıçdaroğlu Başbakanlık için olabilir düşünürüm.Syğlr.

    Yanıtla (1) (3)
  • Ky / 25 Eylül 2022 13:57

    Ortak aday Taha Akyol olmalı

    Yanıtla (6) (2)
  • İstanbullu bir okur / 25 Eylül 2022 14:55

    Taha beyi onayladım.Ama gönlüm Taha beyin mesleğinin devamından yanadır.Çünkü onsuz köseler,köşe değil,çünkü ben tüm köşelerede etki ettiğini düşünürüm.Geçmiştende siyasal birliğimiz vardır.Ama bu,bugünde dünkü değerini hep yukarı çekmiş bir Taha bey.Sayğı Taha beye,yetenek,ehliyet ve liyakat onda birleşmiş,saha farklı bir alan derim.Syğlr

    Yanıtla (2) (2)
  • İstanbullu bir okur / 25 Eylül 2022 14:49

    Sayğılar Sn.Taşgetiren;söyleyecek çok elbette,öylede olacak alan sınırlı.Sn.Kılıçdaroğlu'na son halleri,-ki adaylığa oynama hariç.-sayğılar.Burası chp.aslında durum da ortada,sıra numarası işi değil bu,Masada oturanlarda aday olmamalı,ama chp.içerisinden değer bazlı,hitap gücü olan,ekonumi bilen,liyakatli birisi çıkmalı.Ben Sn.Kesici'nin kuralları iyi belirleyip adaylığını uygun görürüm,Sn.Kılıçdaroğlu geçmişte yaptığını yapmalı,masa bir çıkış yoludur.Protokolu elbette madanın insanları bilirler

    Yanıtla (1) (4)
  • Okur yazar / 25 Eylül 2022 14:40

    Nesi eksik biz cumhurbaşkanlığı sistemine evet mi hayır miyi oylayacagiz yeniden

    Yanıtla (4) (3)
  • k.okur / 25 Eylül 2022 14:24

    kime oy atmayacağımız belli. ancak muhalefetin adayını söyleyin söyleyin diye bas bas bağıranlara okkalı bir cevap oldu. K.K. nun oyu da parti üstü bir oya ulaşmış durumda. partili bir lider için başkalarının umuduna ışık olabilecek bir aday için oyumuzu kime atmayacağımız belli olduğu kadar, kime atacağımız da belli oldu. nokta.

    Yanıtla (12) (3)
  • Görüş / 25 Eylül 2022 14:21

    Kilictaroglu, masayı kötü sıkıştırdı. Kendine mecbur bıraktı. Çekilen yada oyun bozan "en kötü" olmaya aday... İşin gerçeği, Kilictaroglu adaylığı bence hak etti.

    Yanıtla (1) (4)
  • Ilhan / 25 Eylül 2022 14:11

    Kılıçdaroğlu aday olursa kazanma şansı yüzde 1dir. Bunu bilerek onu aday yapmak kafaya kurşun sıkmaktan farksızdır.

    Yanıtla (5) (13)
  • Ky / 25 Eylül 2022 13:53

    Kıliçtaroğlu olmayacak...

    Yanıtla (3) (4)
  • Hakan / 25 Eylül 2022 12:11

    Albert Einstein bir sözü var. " Hiçbirşey yapmadan her defasında farklı sonuç beklemek aptallıktır." İnsanlar neden oy versinler KK ya. Hangi projesine ya da hangi vaadine. Daha kendi partisine sözünü geçiremeyen, pasif, birisine uluslararası arenada ne yaparlar. İçerde bürokratlar maymuna çevirir. Parti içi çekişmeler, ihale savaşları başlar. Allah korusun memleket iç savaşa sürüklenir. Adamın kendine hayrı yok. Milleti tanımıyor, tarihi bilmiyor, şehirleri bilmiyor. Neyse yinede siz bilirsiniz.

    Yanıtla (14) (9)
  • Renas / 25 Eylül 2022 12:33

    ABD Almanya İsrail Mısır Suriye Rusya, cımhurbaşkanını hizaya getirmedi mi? Her büyük sözü ona çiğnetmediler mi?

    Yanıtla (5) (4)
  • Hasan / 25 Eylül 2022 12:34

    Bilmiyor dediklerinizin yanı sıra; hırsızlığı bilmiyor,ahlaksızlığı bilmiyor, arsızlığı bilmiyor,din pazarlamayı bilmiyor, adam kayirmacılığı bilmiyor,yolsuzluğu bilmiyor,siyasal islamcıların bilip ve özümsedikleri saymaya ar ettiğim birçok şeyi de bilmiyor bildikleri ise hak.kukuk ve adalet gayrı birşey bilmesinde gerek yok.

    Yanıtla (5) (3)
  • HAKAN'a... / 25 Eylül 2022 13:27

    1-Albert EİNSTEİN'in; aptallık ve aptallar için söylediği "vecizeyi" yanlış ifade etmişsin!
    2-Hukukun üstünlüğünü tesis etme, soyguna son verme, düşman muamelesi yapılarak YARGI KARARI OLMADIĞI veya BERAAT ettiği halde işinden atılarak açlığa mahkum edilen KHK mağdurlarına iadei itibar edilmesi, dilenci muamelesi yapılan fakir fukaraya onurlu vatandaş muamelesi yaparak maaşa bağlanması (fazlasına yer yok!) vs.vb... PROJE değil mi?

    Yanıtla (1) (5)
  • Karar Okuru / 25 Eylül 2022 12:42

    Yazar yavaş yavaş da olsa "millet"in ümidinin yok olduğunu sözcük aralarında işlemekte. Seçtiği kelimeler oldukça ilginç. Di'li geçmiş zaman kullanmış : İstiyordu, neyin nesiydi, diyordu, öneriyordu, öngörüyordu, olacaktı, vb. Sanki gelecekte "millet" için olumsuz bir şeyler olacak ta, yazar bu olumsuzlukları şimdiden "ben zaten söylediydim" demekte. Yazar aynı kampta olup da kamptakileri ikaz etmiyor. Yazar sanki karşı kamptan "millet"e salvolar gönderiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • karacavuş / 25 Eylül 2022 13:18

    süper bir yorum. sonuna kadar katılıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • karacavuş / 25 Eylül 2022 13:17

    aylardır yazarı takip ediyorum. her yazısı iktidara, daha doğrusu siyasal islamcı iktidara eleştiri gibi görünse de yol gösterici mahiyette. yazar hiç ümidini kaybetmedi onlardan. bu yazisiyla da muhalefete en etkili vuruşlardan birini yapmış. altılı masayı, cumhur ağzıyla yaftalamış. bunlar ne idüğü belirsiz bir grup diyor. tam da reis'in dediği gibi.

    Yanıtla (9) (3)
  • Bir Okur / 25 Eylül 2022 13:15

    Konu ile ilgili değil. Demografik yapımızın bozulacağı endişesi ile sığınmacı konusunda ciddi endişeliyim. Karabük Üniversitesinde görevli bir Dr.Ogretim üyesini bilimsel bir değerlendirme yapmadan, Cumhuriyet değerlerimiz hakkında fikrini bilmeksizin bir gazete, tipine bakarak adamı linç ediyor. Nesi varmış adamın ? Sokrates, Archimed, Tolstoy gibi adam. Yazıp protesto ettim.Yayimlamadilar. Basın için hükmünü vermek uzere sızı bekliyorum. Medyam yok, ama vicdanım var.

    Yanıtla (3) (1)
  • Hamit / 25 Eylül 2022 13:08

    Okur 11.32 Şimdiden mendil stoku yapmaya başla! Çünkü esas sen Haziran’da zarıl zarıl ağlayacaksın. Mendile zam gelmeden hazırlığını yap!

    Yanıtla (1) (5)
  • B. Gün / 25 Eylül 2022 13:02

    Hayırlı sabahlar Sayın Taşgetiren.

    Yanıtla (1) (2)
  • KARAR OKURU / 25 Eylül 2022 12:53

    Ekonomi bilim kurulu oluşturacağını ve kısa sürede denk bütçe için kamuya kemer bağlayacağını, israfı bitireceğini, imtiyazlı holdinglerle sözleşme yenileyeceğini, göçmenlerden mesleki kariyer sahibi ve zengin işadamları hariç hepsini göndereceğini vadeden Fatih Erbakan ve kadrolarına oy vereceğim.

    Yanıtla (1) (5)
  • Mehmet tutuncu / 25 Eylül 2022 06:23

    Kemal kilicdaroglu nun vatan satanlar diye vasıf landırdığı hdp olamaz çünkü ittifak yapıyor kim o zaman o vatan satan lar AYASOFYA yı açanlar mi yoksa KARABAĞ ı ermeniden kurtaran mi ???

    Yanıtla (8) (14)
  • Hasan / 25 Eylül 2022 12:50

    5'lı çeteye memleketi peş keş çekenler,yetimin hakkını yiyenler,mülakat adi altında binlerce gencin geleceğini çalanlar,kur korumalı ile fakirden alıp zengine verenler,245 milyar doları satıp savunanlar insanımızın gelecek 50 yılını dahi barındıranlar olmasın.

    Yanıtla (0) (1)
  • KARAR OKURU / 25 Eylül 2022 12:46

    kendi teşkilat ve tabanını ikna edemeyen diğer seçmeni nasıl ikna edecek..helalleşme iddiasına destek sıfır.teşkilat taban bu fikirde değil.seçime kalmış 1 yıldan az,alyımı oymayın,benimle olun,bilerek zarar veren var diyen liderle zor.

    Yanıtla (0) (1)
  • Osman / 25 Eylül 2022 10:28

    Uzun zaman sonra Ahmet bey zor olanı başarmış, içinde Erdoğanfobik unsurlar olmayan ve ak parti eleştirisi olmayan bir yazı yazmış. Gözlerim yaşardı. Ha bu arada 6 lı masa için sizlere kolay gelsin, zor bir denklem gibi gözüküyor okurken ben yoruldum. ABD ye gitsin gelsin netleşir herşey.

    Yanıtla (7) (11)
  • Hasan / 25 Eylül 2022 12:43

    Biden''ın bir gülüşüne dünyaları verecek olanlar mı diyor bunu...

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 25 Eylül 2022 12:41

    Muhterem Taşgetiren, 6'lı masa, dönerli toplantı, kazanacak aday tespiti faaliyetlerinin hepsinin CHP zihniyetini iktidara taşımak olduğu hususunda şüphe yok. Bunların tuzağına düşmemek gerekir. Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma ihtimali var.

    Yanıtla (3) (6)
  • hocabey / 25 Eylül 2022 11:21

    Ben hala Gelecek ve Deva partilerinin AKP'den kopanlar başka yerlere gitmesinler diye kurulduklarını düşünüyorum.

    Yanıtla (0) (4)
  • Hasan / 25 Eylül 2022 12:40

    Katılıyorum ve bu iki partiyi tekinsiz buluyorum,bunların demokrasi,insan hakları ve evrensel hukuk'a katabileceklerdi hiç bir şey olamaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Muammer / 25 Eylül 2022 07:56

    Erdoğan kamplaştırıyor öylemi ?peki bu altı benzemizin yapmak istediği ne? Her biri niye kendi siyasetini uygulamıyorda tek kampta toplanıyor

    Yanıtla (9) (24)
  • Muammer / 25 Eylül 2022 09:21

    Bu yorumdaki kişi BEN değilim! Fake Muammer bu!

    Yanıtla (12) (4)
  • Yol gösterici / 25 Eylül 2022 10:00

    Has

    Yanıtla (0) (1)
  • Öz muammer / 25 Eylül 2022 12:12

    Asıl muammer benim:) ve Erdoğan kazanacak diyorum.

    Yanıtla (3) (8)
  • Muammer / 25 Eylül 2022 14:08

    GERÇEK Muammer konuşuyor :)) Yaşım itibariyle görmüş geçirmiş ve de okumuş-dinlemiş birisi olarak diyorum ki, HİÇBİR SİYASİDEN MEDET UMMAYALIM! Siyasilerin çıkarları ile HALKın çıkarları hiçbir zaman örtüşmez..Daima KENDİ KANATLARIMIZa GÜVEN duyabileceğimiz şekle göre kendimizi hazırlayalım.

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 25 Eylül 2022 10:10

    Hadi ordan sahte Muammer. Gercek Muammer'in adini calmissin. Calmadan bir sey yapamiyor musunuz?

    Yanıtla (7) (1)
  • O k u r / 25 Eylül 2022 11:51

    19.10, İşine gelmeyen her şeye hakaret etmek salgın bir hastalık olmuş. Dünyada o isimden bir tane yok. Belki yeni bir muammer ilk yorumunu yazıyordur. Ben okuyunca muhalif düşünceli muammer olmadığını anladım. İsimlerin koruma altına alınmadığı, şifresiz yazılabilen böyle ortamlarda isimlere değil yazılana bakmak lazım.

    Yanıtla (0) (2)
  • karar okuru / 25 Eylül 2022 12:38

    Gercek Muammer'in yorumlari okunuyor diye onun adini calmis.

    Yanıtla (1) (1)
  • Vizyoner / 25 Eylül 2022 12:26

    Cumhurbaşkanlığı Kılıçdaroğluna anasının ak sütü gibi helaldir. Aynı karında büyümüş aynı rahimden doğmuş Deva Gelecek ve Saadet kendiliğinden bir araya gelemezken onun çabasıyla biraradalar. Bunlara İyi ve Demokrat partileri de katmış. Kılıçdaroğlu olmasa bunlar bir araya gelemezlerdi.

    Yanıtla (4) (3)
  • Karar Okuru. / 25 Eylül 2022 12:26

    Merak etme mübtezel.Asil parmağı seçimi kazanırsa atacak.K.K.Senin gibilerin görevide olanları meşrulaştırma yalaklalığı olacak.Zaten en fazla 1 yıl görev yapabilir Millet ittifaki denilen kafası bulanık kitle.Eninde sonunda Reisinkini göreceksiniz.O zaman sizlere kolay gelsin.

    Yanıtla (5) (4)
  • ASLI / 25 Eylül 2022 12:19

    ●Hep aynı YANLIŞTA ISRAR!... ●6'lı masanın kuruluş amacı; yıkıcılığı, bölücülüğü, ilkelliği.. kanıtlanmış olan TEK ADAM REJİMİNE SON VERMEK değil mi?! ●Hani "Sözkonusu vatansa gerisi teferruattır." prensibi var ya... ●İşte, tam da bu dyrumda değil miyiz?! ●Hal böyle iken, KİMİN CUMHURBAŞKANI OLACAĞI noktasına takılıp hedefi ıskalamak, TEK ADAM rejiminin değirmenine su taşımak değil mi?! ●Sağduyu ve sakinlik lütfen!...

    Yanıtla (6) (3)
  • musto / 25 Eylül 2022 12:06

    Türk halkının,artık Erdoğana verebileceği hiç bir şeyi kalmadı... Çok şükür,,,çoğumuzu, doğduğumuz gibi anadan ÜRYAN,,,hale getirdi...Önceleri; Barış güvercini olarak geldi.Bir müddet sonra atmaca,biraz büyüdü, alıcı Şahan daha da büyüdü gök yüzünün hakimİ kartal oldu... avlakta av bitti... Tekrar barış güvercini pozisyonuna geçti...

    Yanıtla (13) (8)
  • Karar Okuyun / 25 Eylül 2022 02:37

    En buyuk muhalefet partisi olarak cb adayligi CHP'nin hakki. CHP'de Kilicdaroglu adayimizdir derse neden garip karsilaniyor?Diger partilerde onerilerini 6li masaya getirirler ve sonunda bir isim uzerinde anlasilir. Kanimca KK'ni istemeyenler onu mezhebi ve sosyal demokrat fikirleri nedeniyle istemiyorlar. Bunu soyleyemedikleri icin lafi evirip ceviriyorlar. Gecis donemi icin en ideal kisi KK'dir. Kendisini kac yildir taniyoruz. Dusuncelerini biliy..Diger adaylarin dusuncelerini bile bilmiyoruz.

    Yanıtla (14) (12)
  • Boran / 25 Eylül 2022 11:53

    Hani masada herkes eşitti?

    Yanıtla (0) (1)
  • Hüseyin Şenel / 25 Eylül 2022 11:51

    Bildim bileli şamata,tantana,goy goy ile kazanacaklarını sanan,her seçim kendileri haricinde bahane bulan o kafa’nın söylemlerine hiç aldırmıyorum.Zaten tepsinin altını kızartmaya meraklı,çıkmaz sokağa sapan bu kafa’cı değildim,hadi yürüşlerine bir bakayım dedim di! 6’tılı masaya kesişim alanından aday için yetkiyi verdim.Kahir ekseriyet seçmende olmadığı gibi lidermiş,falanmış bende de yok!Çıkardıkları adaya göre biletini veya biletlerini kesmeye kesin kararlıyım.Raconsa alın size racon!

    Yanıtla (1) (1)
  • vatandaş / 25 Eylül 2022 11:32

    Siyasilerin siyaseti bu derece iddialı hale getirmesi,sanki ölüm kalım savaşıymışcasına her yola başvurmasını vatanperverlikle bağdaştıramıyorum.Yani iktidarı kazanmanın vatanperverlikten olduğuna şahsen ben inanmıyorum.Madem bu bir bayrak yarışı yeri gelince bayrak el değiştirmeli ve sahibine verilmelidir.Bu seçimden çok korkuyorum.Emanete hıyanetlik edenleri yüce Mevlaya havale ediyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • okur... / 25 Eylül 2022 11:32

    Yaaaa... işte böyle çaresizlik duygusuyla oturup ağlarsınız sonunda... Ağlayın ağlayın... içiniz boşalır hiç olmazsa... Ağlayın...

    Yanıtla (8) (2)
  • okur / 25 Eylül 2022 11:31

    Kilicdaroglu'nun sozlerini adaylikla iliskilendirmek cok anlamsiz ve zorlama. Birlikteligi zedeleyici cikislar yapan partililere sesleniyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Ahmed 61 / 25 Eylül 2022 11:28

    Siz Kılıçdaroğlunu saftirikmi sandınız.Ömrünün son baharındaki son şansını başkasına verirmiydi?Aylardır;Ekrem'mi, Mansur diyip durdunuz.O saftirikleri'de umutlandırdınız.Aldınızmı gardınızı?Zamanlamasıda isabetli.

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 25 Eylül 2022 11:25

    Sayın Kılıçdaroğlu'nun "Benimleyseniz, benimle olduğunuzu artık hissetmek istiyorum. Sırtımı size yaslayacağımı bilmek istiyorum” beyanı sadece kendisinin aday olduğunu anlatmıyor aynı zamanda "benim destekleyeceğim bir adayı da destekleyecek misiniz?" demek istiyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • SanalKıreş / 25 Eylül 2022 11:24

    Millet ittifakının kendi mecrasında olması gerektiği gibi doğal ilerleyişini "bir garip iş" olarak tanımlayan, bir garip yazı.

    Yanıtla (3) (5)
  • Karar Okuru / 25 Eylül 2022 11:16

    Ahmet hoca,hiç tasalanma,Millet ittifakı adayı Kılıçdaroğlu’dur.Sandık gelsin kazanacak.”Burunlarından fitil fitil getirme”hikayesi,o sana yönelik değil telaşlanma.

    Yanıtla (3) (2)
  • Divani / 25 Eylül 2022 11:12

    Yazık Kim kimlerle nasíl yürüyor? Kim kimlere akıl veriyor, yol gösteriyor?Tayyip Erdoğan size rağmen tekrar ve yeniden Cumhurbaşkanı. Hiç kişkunuz olmasın

    Yanıtla (4) (6)
  • Yıldız / 25 Eylül 2022 10:37

    Muhalif aday kim olursa olsun muhalifler ona oy vermeliler eğer Pakistan İran gibi olmak istemiyorsak ve hedef Avrupa Standartlarına ulaşmaksa????

    Yanıtla (7) (11)
  • Halkadami / 25 Eylül 2022 10:34

    Kilicdaroglu aday olacak. Eğer kılıçdaroğlu kazanırsa türkiye ve halk kurtulacak. Kilicdaroglu cumhurbaşkanı olursa hukuk adalet özgürlükler geri gelecek. Ekonomi çok kısa sürede toparlanacak. Kilicdaroglu türkiye için bir şans. Kikicdarogluna bir şans verilmeli.

    Yanıtla (14) (14)
  • ALMANYA / 25 Eylül 2022 10:30

    Altılı Masa'nın şimdiye kadar ki gidişatı, Türkiye siyasetinde görmediğimiz bir olgunlukta ilerledi. Eski kalıplarla düşünüldüğünde soru işaretleri çıkması normal. Her partiden çıkabilecek sivri dillilere takılmadan, 6 liderin ortak kararını beklemek lazım. Almanya'nın yıllardır başardığını biz neden başarmayalım.

    Yanıtla (9) (6)
  • Hatemi / 25 Eylül 2022 10:17

    Başkanlık adayı kılıçdaroğlunun hakkı.6 lı masadan itiraz gelmez.akşener kabul etmiş,uysal daha önce kabul etmişti.karamollaoğşu dünden razı.davudoğşu ve Babacan'ı kerhen razı olacaklar.herhalde Erdoğana dönecek halleri yok.akp lidere gelince onlar parsa toplamaya,yangından mal kaçırmaya son hızla devam

    Yanıtla (5) (6)
  • O aslan / 25 Eylül 2022 10:09

    Eğer altılı masa dağılırsa hepsi yerle yeksen olur avuçlarini yalarlar.

    Yanıtla (7) (1)
  • Recai / 25 Eylül 2022 09:44

    E hadi tamam, Erdogan a cok guveniyorsunuz , o cok ozel, o gidince bu sistemi napacaksiniz diye soruyorduk. Bugun Vatandas bin pisman. Erdogana verdigi yetkiden ayri pisman, bu yetkiyi yine birine verecek olmaktan ayri pisman. Adam ati aldi uskudari gecti. Kilicdaroglu frodo gibi adam o yuzugu anca o tasir. Digerleri egosantrik guc onlari delirtir. Su karede bir babacan bir de kk ye veririm yuzugu. Digerlerini guc bozar gibi duruyor.

    Yanıtla (5) (4)
  • E. K. / 25 Eylül 2022 09:07

    Kilicdaroglu, nun sozlerini yazarin anladigi sekilde okumak zorlama bir niyet okumasindan baska bir sey degil.

    Yanıtla (10) (4)
  • İbo / 25 Eylül 2022 09:02

    Siyasette “ben” diye konuşmak çok tehlikelidir. Ne demek” burunlarından fitil fitil getireceğim” “Biz” şeklinde konuşmayan politikacılara ihtiyatla yaklaşmak gerekir.

    Yanıtla (3) (6)
  • Mustaa / 25 Eylül 2022 08:51

    Konuyu "aday" üzerinden okuyanlar yanlış yoruma varıyor. KK kendi partililerine kibarca fırça çekti ya da sitem etti. Açıkça "6'lı masa stratejimi bozacak eylem ve çıkışlarda bulunmayın" diyor. Bana güvenin diyor. BK ve GT örnekleri var ortada. Niye bunu açık toplantıda yaptı çünkü CHP tabanı da bu uyarıyı talep ediyordu. Sabırsızlık ve kakafoni rahatsız ediciydi.

    Yanıtla (11) (1)
  • KAAN / 25 Eylül 2022 08:49

    Bir garip iş, bir garip sözcükler, bir garip hayati uygulamalar, bir garip ekonomik uygulamalar, bir garip adil adalet hukuk, sorumluluk.... Gariplikler yeni değil ki.. Şeffaflık, empati, güven lazım.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ali Rıza / 25 Eylül 2022 08:31

    Kafesteki kuşlar, kafesin bir ucundan diğer ucuna uçar, uçtuğunu sanır..!!!!

    Yanıtla (9) (4)
  • Hemhâl / 25 Eylül 2022 08:25

    KK son seçimde büyüksehirleri doğru strateji ile kazanmıştır. Ülke o tarihten bu güne kadar ekonomide, eğitimde ve diğer alanlarda iyiye gitmediği için millet o aday bu aday olsundan çok son tahlilde CB sisteminden kurtulmak için sandığa gidecektir. Zira millet CB sistemini yasaklar, yolsuzluklar ve yoksullasmanin yegane sebebi olarak görüyor. milletin ekonominin düzeleceğine dair inancının kalmamış olması millet ittifakının elini güçlendiriyor.

    Yanıtla (8) (6)
  • Halk hacı / 25 Eylül 2022 07:33

    Ne bekleniyo ,değişim sahnede ışıklarda alabildiğine aydınlatacaklar postalsız güçlü parlemento nerede kalmıştık,

    Yanıtla (0) (2)
  • Mahmut / 25 Eylül 2022 07:13

    Altılı masaya hangi açıdan bakarsanız bakın gariplik zaten vardı. Kılıçdaroğlu bu beyanı ile CHP genlerini ortay çıkarttı. Bu ülkenin kurucu partisiyiz tabii olaram Aday bizden olacal. Olaki bir iktidar durumu söz konusu olursa zannediyormusunuz ki CB sisteminden vazgeçecekler. dibine kadar kullanacaklar. Akşener de başbakanlık rüyası kurmaya devam etsin.

    Yanıtla (8) (20)
  • Berf / 25 Eylül 2022 07:13

    Ahmet Bey, Kılıçdaroğlu kral çıplak, ded,i bunun olacağı belliydi .olması gereken de budur, ne kadar milletin ittifakı kilictaroğlu ile seçimleri kaybetse de olması gereken oluyor. Ahmet Bey, asil garibolan sizin bu olaya garip demeniz. CHP diğer 4 parti ile kendisini bir tutar mı?

    Yanıtla (8) (2)
  • Çorumlu / 25 Eylül 2022 07:04

    Hocam garip olan birsey yok Herkesin nekadar hakkı varsa sn Kılıçdaroğlunun o kadar ülke yönetimine talip olma hakkı var zaten bu iş ekip işi onun adaylığına çok kimsenin bildiği sebebden dolayı itiraz edenler Türkiye İran veya Ortadoğu gibi olsun istiyendir herkes kendine göre sayısız örnek verebilir

    Yanıtla (13) (6)
  • Hüsnü Aytunç / 25 Eylül 2022 06:48

    CHP lideri, halk duşmanlarının burnundan fitil fitil getireceğim. Sözunu Cumhurbaşkanı söylemiş olsaydı nolurdu. Herhalde basına ve sözde akil insanlar olan köşe yazarlarına şenlik. Nede olsa burası Tukiye..!

    Yanıtla (8) (8)
  • Case report / 25 Eylül 2022 06:17

    CHP oylarında bariz bir artış yok iken,CB olarak Kılıçdaroğlu nasıl seçilecek? Anlayan beri gelsin.. Bu toplumu tanıyan sol gelenekten gelen birinin seçilmeyeceğini bilir…Kılıçdaroğlu belki başka bir aday için bana destek verin demiş olabilir mi? Şahsen Kılıçdaroğlu olsun isterim..

    Yanıtla (2) (6)
  • Nureddin / 25 Eylül 2022 06:09

    Kk millete hayırlı olsun. Sonunda chp iktidarı gözuktü haydi Müslümanlar kk ve chp ülkeye özgürlük getirecek, eskiden getirdikleri gibi. Millet ittifakı adayı KK olacakmış ve çok sözüne sadık birisi. Günde binlerce yalan söyleyen biri ülkeyi yönetecek, deva ve gelecek ile saadete hayırlı olsun.

    Yanıtla (8) (20)
  • Ata Kavalcı / 25 Eylül 2022 04:42

    Kemal Bey'in bu konuşması her ne kadar talihsiz olsa da, hayal kırıklığı yaratmış olsa da yıllardır savunduğum tezleri haklı çıkardığı için kendisine teşekkürü borç bilirim. Kendisini her eleştirdiğimde tepki gösteren insanların da dikkatine sunarım: Bakınız ne diyor mealen: "Desteğini açıklamayanlar bana zarar veriyor". "Taraf Olmayan Bertaraf Olur" anladım ben. (Yanlışım varsa düzeltiniz.)

    Yanıtla (3) (17)
  • SG / 25 Eylül 2022 04:06

    Garip olan bir durum yok ki.Verilen görevleri yerine getiriyorlar.Bir daha seçim olacağını mı zannediyorsunuz.Buyuk orta doğu projesi yürürlükte.Ekmelettin vakasının aynısın ikinci versiyonunu gösterime girecek yakında.Rahmetli Erbakan'a ev habsi Rahmetli Ecevite hastahane.BOP karşı çıktıkları için

    Yanıtla (5) (11)
  • Muammer / 25 Eylül 2022 03:21

    Çok yerinde bir analiz olmuş.. Sayın Kılıçdaroğlu'nun ve çevresinin bir oldu bitti yaratma peşinde olduğu ve ortamdaki karambolü değerlendirme(!!) çabası içinde olduklarını bizler çok açık görüyoruz ve NE YAPIYOR bu adamlar diye içimizi kemiren sorular zihnimize üşüşmüyor değil hani..Ülke yangın yeri ve CHP'liler basit İktidar oyunları veya tezgâhı peşinde maalesef!

    Yanıtla (11) (15)
  • Erciyes / 25 Eylül 2022 01:46

    Baştan beri ortada bir gariplik vardı ama siz yeni fark ettiyseniz asıl gariplik sizde Sn. Taşgetiren. “Arkadaşlarınız” ortak adayı değil ama kendilerini nasıl bir formülle meclise atabileceklerini konuşuyorlardır mutlaka. Şu anda KK dışında CB adaylığı hiç kimsenin umurunda değil. Kim seçilse fark etmez, hatta Erdoğan seçilirse memnun bile olurlar. Onlar için önemli olan MV olabilmek.

    Yanıtla (20) (4)
  • Ad / 25 Eylül 2022 01:38

    Milletvekili olmak için KK nin listesine girmek için siyaseten boyun eğenler CB olmasına itiraz edebilirler mi...3 ncü yol olarak CB adayı ve ittifak ederek milletvekili çıkartmak için bir araya gelmeyenler yarın bir gún suçlamaların hedefinde olacaklardır...Bir de %7 baraj yúzúnden yeni kurulan partilerin oy oranı ittifaklar yüzünden % kaç oy aldığını bileyemeyecegiz...Sayın Babacan ve Davutoğlu birlikten kuvvet doğar mantığını anlayamamış lar..İktidarın alternatifi olmak fırsatını kaçırdılar.

    Yanıtla (3) (8)
  • Boran / 25 Eylül 2022 01:20

    İktidar CHP ve iyi parti arasında pay edilirse Gelecek ve deva doğmadan ölür. 6'lı masa muhafazakar oylara talip de masa dışı ortak aday şart. Diğer türlü Timur'ın filleri...

    Yanıtla (3) (11)
  • Kazım Çetin / 25 Eylül 2022 01:14

    CHP haricindeki partilere adaylık hakkında bir şey konuşmak yasak ama DOLAYLI da olsa CHP ve taraftar olan gazetecilere serbest diye anlıyorum. Bu da 6'lı masaya zarar vereceği kanaatindeyim.

    Yanıtla (4) (7)
  • Ali Rıza / 25 Eylül 2022 00:47

    Sayın hocam; altılı masa Allah’ın rahmetine kavuştu sayılır, eğer iyi tedavi edilirse hayat bulur, yoksa bu seçimde hakkın rahmetine kesin kavuşur..

    Yanıtla (4) (20)
  • Suleyman ozcelik / 25 Eylül 2022 00:20

    Sn,kilicdaroglunun çıkışı CHP içinde ki faşistlere çünkü sn kilicdaroglu biliyor ki bu faşistler yine bir oyun içinde unutmayın sn,kilicdaroglu istanbul belediye başkan adayı olduğu zaman oy kullanmamış ti ona oy kullandirmayanlar onu CB ni olarak görmek ister mi

    Yanıtla (10) (7)