AK Parti ve ABD

Konu, Ethem Sancak’ın “Biz Amerika’nın desteğiyle iktidara geldik” cümlesiyle güncellendi. Hoş, Ethem Sancak, işin sonra “One minute” ile değiştiğini de söylüyor konuşmasında.

Ethem Sancak eski Aydınlıkçı – Maocu idi, sonra değişti, kendi ifadesiyle sıkı bir “Erdoğan aşığı” oldu. Ak Parti MKYK’sına girdi, çok tartışmalı ihaleler aldı.

Şimdilerde Perincekgiller ile takılıyor, Moskova’ya gidip, Türkiye’nin NATO üyeliğini eleştiriyor, Rusya ile ilişkiler geliştirmeye çalışıyor.

İşte buradan konu, yani Ak Parti’nin Amerika ile ilişkileri güncellendi, diyorum. Yani o iddialar yeni olmadığı için güncellendi, demek gerekiyor.

Ak Parti’nin Amerika tarafından iktidara getirildiği iddiasını en çok Saadetliler telaffuz etmişlerdir, sanıyorum. Bunun için gerekçe olarak başta Erdoğan olmak üzere Ak Parti ileri gelenlerinin kuruluş safhasında Amerika’ya seyahatleri ve oradaki görüşmeleri gösterilmiştir.

Ben de bir çok yazımda bu konuyu ele aldım. Şöyle yaklaştım: Ak Parti’nin ABD tarafından iktidara getirildiği düşüncesine katılmıyorum. Ancak Amerika, her ülkedeki siyasi gelişmeleri takip eder ve iktidara yürüyen hareketlerle ilişki kurar. Fazilet’ten ayrılma ve partileşme safhasında “Yenilikçi hareket”in yükselen bir dalga üzerinde olduğu açıktı. Amerika, hem D-8 projesiyle hem Ortadoğu’da “Batı’ya meydan okuyan” ve “İslam dünyası” ajandası ile yürüyen Erbakan’dan rahatsızdı. Bu rahatsızlık, Varşova Paktı’nın dağılması ve NATO’nun yeni misyon arayışı çerçevesinde Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki “İslamcı yükseliş”i “Radikal İslam” tanımlaması ile “yeşil tehlike” olarak nitelediği döneme denk geliyordu.

Ancak bir “İslam dünyası gerçeği” vardı ve Türkiye gibi bir merkez ülke üzerinden bu dünya ile irtibat kurulabilir, hatta bu dünyaya “yeni düzen” verilebilirdi. Yeni düzen, demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü vs kodları taşımaktaydı. Onun da amacı “Radikal İslam” yükselişini kontrol etmekti.

Türkiye’nin Kemalist laik kodlarla İslam dünyasında böyle bir misyonu icra etmesi mümkün değildi. Ak Parti kadroları, hem İslami zeminden gelen hem de Erbakan çizgisini eleştiren mahiyetiyle bu misyona oturmaz mıydı? Amerika herhalde Ak parti kadrolarının bu noktada analiz edecekti.

Benim kanaatim, Erdoğan dahil Ak parti ileri gelenleri Amerika’daki temaslarında Refah – Saadet ya da daha açıkçası Erbakan çizgisinden farklılıklarını anlatmışlardır. Batı ile ilişkiye nasıl baktıkları, Türkiye’nin çıkarlarını tabii ki önceleyecekleri ama bir “meydan okuma” tavrı içinde de olmayacakları, Türkiye – Batı ilişkilerinin mutlak anlamda çatışma içinde olmasının gerekmediği, İslam dünyasının bir yenilenmeye ihtiyacı olduğu, bunun da dışardan dayatma ile yapılmasının mümkün olmadığı, içerden, Türkiye gibi bir ülkenin öncülüğünde ve İslami hüviyetleri bilinen kişilerce yapılabileceği, Ak Parti’nin böyle bir misyon için en uygun yapı olduğu, Amerika’nın böyle bir yapının iktidara gelmesinin önünü kesmemesi gerektiği, bunun için içerde oluşacak muhalif odaklara cesaret vermemesi….. gibi değerlendirmeler yapılmıştır. Muhtemeldir ki, ABD’de “içerdeki 28 Şubatvari keskin muhalif odakların meşruiyet sorgulamaları”na karşı etkileri bilinen “Dış odak” nötralizasyonunu sağlamak amaçlanmıştır. Bunları bilgi olarak değil, olanlara bakıp benim okumam olarak yazdım, anlattım bugüne kadar.

Ak Parti sonra iktidara geldi, bir süre bu çerçevede yürüdü. 1 Mart tezkere krizi, Ak Parti içinde muhtemelen Erdoğan’a rağmen gelişen bir çatlamaydı. O süreçte Ak Parti iktidarının ABD ile (Büyük Ortadoğu Projesi (BOP) eş-başkanlığı yaptığını biliyoruz. BOP’un İslam dünyasını tanzim amacı taşıdığını da…

Bu dönem Ak Parti’nin aynı zamanda evet Refah çizgisinden farklı olarak, Avrupa Birliği ile sıkı işbirliğine girdiği dönemdir. Harıl harıl AB müktesebatı tercüme edilir Türkçeye… Cumhuriyet’in ilk yıllarındaki Batılı kanun tercümelerinden belki binlerce sayfa daha fazla olarak.

Sonra…

İster “One minute”le olsun, ister Arap Baharı sürecinin Ortadoğu’da diktatörleri devirip yerine “İslamcı kadroları” getirmesi ve Türkiye’nin bu “İslamcı siyaset yükselişi”nde örnek alınmasıyla olsun, ABD başta olmak üzere Batı’da mesafeli bir duruş ortaya çıktı. Ak Parti liderliği de bu mesafeli duruşa mesafe ile karşılık verdi. İran ile ilişkiler, Avrasya projesine sempati vs…

Arap Baharı yürümedi, ABD bölgede demokrasiden falan vazgeçti. Ak Parti iktidarı “radikal İslamcı” gibi görülmeye başladı. “Değerli yalnızlık” günlerine gelindi.

Konu uzun. Şimdiye bakıldığında “Biden’la iletişim” arzuları, AB’ye “sitemli” ilişkileri düzeltme çabaları, Ortadoğu ülkeleri ile “Arap Baharı” öncesine giden yaklaşımla ilişkileri onarma hamleleri…

Tüm bunlar, içerdeki iktidarın dışardaki ilişkilerle birebir alakalı olduğunun göstergesi. Ne denmişti, “Ergenekoncuları tasfiye için Amerika ve Gülen Cemaati ile birlikte hareket ettik.” Kimdi – kimlerdi bunu söyleyenler ve şimdi o vatandaşlar neredeler? Ak Parti’nin şimdilerde MHP ve Perincekgiller’le ilişkilerinin arkasındaki saikleri, siyasi denklemleri ve oyun kurucuları da ayrıca okumak gerekiyor.

YORUMLAR (95)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
95 Yorum
  • Istanbuloglu / 10 Nisan 2022 02:00

    Akp basindan itibaren bir dava partisi niyeti ile dogmadi.Bizim safligimizdan, biz AKP ye bir dava partisi gozuyle baktik.AKP basindan itibaren bir AŞ. idi.ilk baslarda, bu sirketin ticari faaliyetleri, cok gizli ve el altindan yurutuluyordu.Zamanla, insanlar, haram yiye,yiye, haramlari kaniksayinca,artik haram yiyen halkalar genisleyince, pis kokular disariya sizmaya baslayinca, mizrak cuvala sigmayinca, Akpliler, bu durumu mazur gostemek icin,"yiyorlar ama calisiyorlar" mazeretine digindilar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sayın yazar / 07 Nisan 2022 06:17

    Hep bir yanılgıyla yaşıyoruz mustafa Kemal ve arkadaşları değil islam dünyasını yönetmeyi hayra çıkarmayı bugün ki Amerika’yı bile yönetecek insanlardı zaten o zaman bu insanlar ecnebi dediğin bunu açıkça kabül etmiş.. bir vakit savaş oldu ama bizim işlerimiz yanlışmış demişler.. incelersen anlarsın bu saçmasapan fikirler islam dünyasını feraha çıkaramaz filan islamcı uydurması cahilleştirdikleri müslümanlara çapsız hırsız islamcıları baş yapıp oynatmak düşüncesine hangi cehaletle inandın..

    Yanıtla (3) (0)
  • Ben / 07 Nisan 2022 19:22

    Sayın kardeş, hiç nokta koymadan çok uzun bir cümle kurmuşsun. Noktalı ve kısa cümlelerle anlaşılır olabilirsiniz. Saygılar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Gariban / 07 Nisan 2022 18:52

    AKParti/ MHP ve Perinçek ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Erol / 07 Nisan 2022 18:50

    Perdenin önünde de arkasında da ABD yi rahatsız eden savunan adamı rahmetle analım

    Yanıtla (0) (0)
  • Çaka Bey / 07 Nisan 2022 15:11

    Bir şey diyemedikleri sadece Dilipak mı? Ahmet Taşgetiren’e de,Fehmi Koru’ya da diyemiyorlar.Hele hele bu hacı hoca takımının İhsan Eliaçık için gıkları çıkmıyor.Pişkinlikleri dillere destan o kesim, bunlara “evin adamı“ veya “mahallenin delisi” muamelesi yapıyor. Mao’cu da aynen öylesi merak etmeyin.

    Yanıtla (7) (2)
  • duyalı okur / 07 Nisan 2022 18:20

    ahmet hocaya haksızlık ediyorsunuz!

    Yanıtla (0) (0)
  • Türkoğlu / 07 Nisan 2022 08:50

    Kuruluş sürecinde ki abd ziyaretlerinin her siyasetçinin ziyareti kadar masum olduğuna inanmıyorum.Yeniçağ yazarı Arslan Bulut'un 20 yıldır defalarca yazı konusu ettiği, akp'nin parti programının bile abd'de hazırlandığı iddialarına partiden hiçbir yanıt gelmemesini, akp'nin abd tarafından BOP kapsamında kullanılmak üzere o dönemde bazı o.doğu ve afrika ülkelerinde kurdurduğu proje partilerden biri olduğu konusunda net bir kanıt sayabiliriz.

    Yanıtla (28) (1)
  • Düşünceli / 07 Nisan 2022 18:09

    ABD’nin AKP iktidarını desteklemesi başka şey, “programını yazıp proje partisi yapması” başka şey. Bu toplumsal, siyasi olguları sırf “dış güçler”in iradesi ve çabası sonucu diye yorumlamalar, bilgi kıtlığı ile yerleşmiş korkuların ürünü- dünyayı anlamaktan uzak. ABD yönetimi ne isterse istesin, bir partinin tüm mensuplarını, onu iktidara getiren tüm seçmenleri doğrudan etkileme imkanına sahip değil. ABD Allah değil, tüm yurttaşlar ahmak değil! Her işte, önce bir aynaya, kendimize bakmalıyız.

    Yanıtla (2) (1)
  • İbrahim Erdoğan / 07 Nisan 2022 17:52

    Okunacak tabii ki çok şey var. Okuma özürlü olmayanlar; perdenin gerisindekileri bilenler bir konuşsalar!.. Konuşanlar da var ama kim kulak verir?.. Daha parti kuruluş aşamasında iken öneri alanlardan biri olan Erol Mütercimlerin youtup'da hala duran anlatımını izlemediyseniz, bi bakın!..

    Yanıtla (4) (0)
  • Ben / 07 Nisan 2022 17:52

    Sayın yazarın şu sözü önemli : ABD parti kurdurmuyor, kurulacak partilere önceden yatırım yapıyor. Evet. Işin doğrusu bu. Zaten bir sürü parti var, iktidara yürüyene, geleceği olana destek verir. Birine değil birkaçına da destek verebilir. Mesela bugün, İmamoğluna yoklama yapıyorlar. Onda gelecek varsa elbette destek verecekler. Geçmişte İBB başkanı RTE ye verdikleri gibi. Türkiye pazar, onlar ortak meselesi. Saygılar.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 07 Nisan 2022 12:03

    Ak Partinin daha kuruluş aşamasında önde gelen kurucularını Başkanın beyaz sarayda kabul ettiği biliniyor. bu çok nadir bir durumdur. o zaman kimse ne konuştunuz diye sormadı. böyle bir şey olmamış gibi İmamoğlu'nun İngiliz elçisi ile görüşmesini, ne konuştunuz açıklayın diye dert etmesi gerçekten hem acıklı, hem komik.

    Yanıtla (25) (2)
  • Düşünceli / 07 Nisan 2022 17:50

    Acıklı. Her yabancıdan düşman, her yabancıyla konuşandan da casus diye şüphelenmek, her ne kadar dünyayı bilmemek, cehaletle ilgiliyse de, pek sağlıklı bir ruh hali de değil.

    Yanıtla (4) (3)
  • Hayati OKUR / 07 Nisan 2022 09:49

    "Yeni düzen, demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü vs kodları taşımaktaydı." Değişik kodlar barındıran bu düzenin en önemli kodu serbest piyasaydı. Çünkü kodun mu oturtuyordu. Öyle ki serbest piyasa yüzünden kazandığımız ekmeği daha küçük dilimlere bölünmekle kalmadık, bir de bölünen ekmeğin aslan payını onlar arasından bizden kim istediyse -serbest piyasayı kendine kazanç kapısı yapan- o en muteber payı da, o kapıya götürmek ve sağ salim içeri alındığına şahit olmak zorunda bırakıldık.

    Yanıtla (4) (1)
  • cumhur / 07 Nisan 2022 14:52

    Serbest piyasa ekonomisi gerçek işleseydi bu günkü duruma düşmezdik!

    Yanıtla (1) (0)
  • Düşünceli / 07 Nisan 2022 17:39

    Serbest piyasa ekonomisi, herşeyin - emek, toprak, su, doğa, çocuk bakımı, eğitim, sağlık…- alınır satılır metaya dönüşmesini yeğler, ki ülkemizde etkin olduğuna şüphe yok. Özelleştirilip satılan fabrikalar, bankalar, liman işletmeleri vs bir yana, ormanlar, diğer S.İ.T. alanları da sermayenin emrinde yok olup otel motel, taş ya da maden ocağına dönüşmekte. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı bile satılabilir oldu- bildiğim 250000 dolar…

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 07 Nisan 2022 17:47

    Günahlarımız olmasaydı bu durumlara düşmezdik

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 07 Nisan 2022 17:04

    Abd nin öyle; hükümet kurmak, hükümet yıkmak darbe yaptırmak, terör örgütlerine yardımetmek,böyle karanlık işlerle uğraşmaz.Deliliniz varmı,hani belge? Herkül öyle diyor (!)

    Yanıtla (5) (3)
  • Nihaaat / 07 Nisan 2022 16:57

    Ethem sancak malumu ilan etmistir.gerisi bos.

    Yanıtla (4) (0)
  • Alıntı / 07 Nisan 2022 00:38

    "Bir imam çocuğu olarak Atatürk nefreti ile büyütüldüm. Ne zaman ki büyütüldüğüm fikir iktidara geldi, işte o vakit nefret ettiğim o adama saygı duymaya başladım. Din düşmanı diye bize sundukları adam, meğerse dini bizden koruyormuş."

    Yanıtla (118) (10)
  • Şuur / 07 Nisan 2022 06:09

    Kardeşim sen müslüman insanmışsın seni çok feci kandırmışlar şimdi hakikatle tanışıp hakiki müslüman olmuşsun bu noktaya geldin ya demek ki Allah seni korumuş.. kollamış.. pislikten çekip çıkarmış ancak kendi aklenmen samimi çabanla..

    Yanıtla (35) (4)
  • Şuur / 07 Nisan 2022 06:11

    Uyanışın hayır muhabbet insanlık dünya için kutlu olsun..

    Yanıtla (20) (0)
  • karar okuru / 07 Nisan 2022 11:20

    Kork Allah'tan korkmayandan demişler. Bizde bunlardan korkuyoruz.

    Yanıtla (13) (0)
  • TB / 07 Nisan 2022 12:17

    Allah razı olsun...

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okunur / 07 Nisan 2022 13:08

    Yüzlerce „farkındalık“ yazıları okudum, ama hiçbiri bu kadar saf ve temiz değildi. Menfaat düşüncesi karışmadan sırf Allah için olan, riya ve gösteriş bulunmayan, saf, temiz, hîlesiz, katkısız paylaşımları özlemişsiz. Bu alıntı iyi geldi. Geldiği için teşekkür ederim.

    Yanıtla (10) (1)
  • Necati / 07 Nisan 2022 16:54

    Insanın bu günkü dindar hükümete bakınca din gerçekten boylamıdır diye soruyorum. Biz gerçekten neye inanıyoruz ne istiyoruz. Kendimizle toplumla ne kadar durustuz. Niçin oruç tutuyoruz. Bence herkesin bir muhasebe yapması lazım.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 07 Nisan 2022 00:27

    Ethem Sancak’ın “Biz Amerika’nın desteğiyle iktidara geldik” dedi, yine AKP ile ABD ilişkisine yönelik Abdurahman Dilipak'ın da görüşleri var.

    Yanıtla (36) (1)
  • kararlı / 07 Nisan 2022 11:18

    Dilipak'a bir şey diyemiyorlar. Demekk ki bir nedeni varmış.

    Yanıtla (18) (1)
  • Saadet / 07 Nisan 2022 12:27

    Ethem Sancak muhalefet inanılmaz büyük bir koz verdi, ne yazık ki muhalefetten ses yok. Sayın muhalefet siyaseten daha nasıl bir malzeme istiyorsunuz. Anladığım şu, bu muhalefeti yenmek çok zor değilmiş.

    Yanıtla (17) (1)
  • Abdullah / 07 Nisan 2022 15:39

    Aynen öyle,ne sandınn

    Yanıtla (3) (5)
  • KARAR OKURU / 07 Nisan 2022 15:00

    Zuhruf suresi,,,
    Manası,,
    Dünya hayatının geçici menfaatleri.

    80. Nci ayeti..
    " yoksa onlar, gizlediklerini ve fısıldaşdıklarını bizim işitmediğimizi sanıyorlar!"
    86.
    "Allahı bırakıp, kendilerine dua ettikleri, taptıkları varlıklar asla şefaat edemezler.."
    Kıssa,
    Bu dünyada da öbür dünyada da çok yaman bi hesap vakti olduğu şüphesizdir..

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 07 Nisan 2022 14:51

    Ak parti ile ABD'nin ilişkileri her zaman iyi olmuştur ve olacaktır. olmak zorundadır. BOP nedir, Suriye'nin dogusunda yaşayan Araplar neden Türkiye'ye sürülmüştür. sürgünden önce sınırdaki mayınlar niçin temizlenmiştir. ileride K. Irak bölgesi ile birleştirilecek olmasın. Suriyeliler neden dönmek istemiyor. umarım yurdum insanının buna bir diyeceği vardır.

    Yanıtla (5) (1)
  • Salih İmran / 07 Nisan 2022 14:48

    Başlangıçta hem içeride hem dışarıda herkesle diyalog kuran bir AKP iktidarı vardı. Şimdi hem içeride hem dışarıda herkesle kavgalı bir iktidar var. Üstelik kendi içinde de kavgalı. Esas bunu analiz etmek gerekiyor.

    Yanıtla (4) (1)
  • Takipci / 07 Nisan 2022 13:52

    Gercekler eninde sonunda birgun ortaya cikar. Bu konuda ozel bir durum var, bunun icin atalarimiz demis ki: Gunes balcikla sivanmaz...

    Yanıtla (2) (0)
  • OKUR06 / 07 Nisan 2022 12:13

    Ethem Sancak'ın amerikan desteğiyle iktidara geldik ifadesinde doğruluk payı var. Çünkü amerikanın ırakın kuzeyine yapılacak askeri harekatına Ecevit hükümeti yeşil ışık yakmadı. Ekonomi bozularak doların değeri artırılarak Ecevit iktidardan düşürüldü. İktidara gelen akepe iktidarı amerikanın ıraka yapılacak askeri harekatına yeşil ışık yakarak destek verdi. Kendini eş başkan ilan etti.

    Yanıtla (20) (1)
  • cumhur / 07 Nisan 2022 11:53

    Basın yayın organlarının insanları yönlendirmede etkisi çok büyüktür.Gündem oluşturmak ve gündem değiştirmek onların elindedir.Böyle olunca ülkenin geleceğine yön vermede de büyük etkileri oluyor. Haber kutsaldır.Gerçekleri halka göstermek ve açıklamak da onların görevidir.Şu anda ülkemizin en büyük problemleri nelerdir?Öncelik geleceğimizi garanti altına almaktır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Turgay / 07 Nisan 2022 10:52

    Deliğe süpürmeyin kullanın diye benim için demediler.

    Yanıtla (17) (0)
  • Mustafa Rıfat Öniz / 07 Nisan 2022 09:23

    Bir adam çıkıyor, kim bu? bir iş adamı, Ak Partisinde bir görevi var mı? yok, yıllarca batmış ve ümitsiz vak-a bir fabrikanın ve işçilerinin kurtarılması için bir ihaleye giriyor ve kazanıyor, fabrikayı düze çıkarıyor ve Ak Partisi tarafından iyi müteahhit olarak tespit ediliyor,kendine göre bir yorum yapmış (aklı başında biri ABD nin islamcı bir partiyi iktidara getirmesini hayal bile etmez) bunu Ak Parti düşmanları köpürtüyor.Sanki adam Erdoğanın yanında anlaşma yapmış Allah akıl fikir versin

    Yanıtla (3) (50)
  • Kazım Çetin / 07 Nisan 2022 10:51

    İslamı bir partiyi değil "ılımlı İslamı" iktidar yapmak için.

    Yanıtla (14) (0)
  • sahici / 07 Nisan 2022 10:49

    Siyonizm yalnız kendisini alkışlasınlar diye değil, gerektiğinde kendisine sövsünler diye de para verir. Bu da farklı bir strateji... Tabi anlayana...

    Yanıtla (3) (0)
  • yorumcu / 07 Nisan 2022 09:41

    Sayın yazar, 2002 yılında ne oldu da D.Baykal anayasa değişikliğine evet dedi ve ardında T.Erdoğan 2003 te milletvekili yapılıp başbakan oldu. Ardından 1 Mart tezkeresi reddedildi ve Amerika Irak'a girdi. Bu işler kimin iradesiyle oldu. D.Baykal muhalifini neden başbakan olmasını sağladı. E.Sancak’ın “Biz Amerika’nın desteğiyle iktidara geldik” sözü kesinlikle doğrudur...

    Yanıtla (28) (1)
  • Erdem Gençoğlu / 07 Nisan 2022 09:15

    15 temmuz bastırılmış, ancak Ak Parti'de örtülü radikal "dönüşüme" yol açmıştır.

    Yanıtla (7) (0)
  • The end / 07 Nisan 2022 08:47

    ABD nin akp yi hükümete getirdiği bilinen gerçek. Ogunku şartları yaşayanlar erbakani tanıyanlar bunu iyi bilirler. Doğruyu inkar etmek gerçeği değiştirmez. Halep orda Arsin burda ABD orda akp burda.

    Yanıtla (17) (0)
  • Kararsız / 07 Nisan 2022 07:51

    İktidar devlet gücünü kullanarak kendisi ve yandaşları adına ülkeyi ve vatandaşları soymaya devam ediyor. Bakın şu sıralar raporlu çoğu ilaç, yeni reçetesiz alınamıyor. Rapor işe yaramıyor. Yeni reçeteyi aile hekimi yazamıyor, kamu hastanelerinde randevu yok. Raporlu ilaç için sizi özel hastaneye yönlendiriyorlar, doktora anlatıp yazdırmak 600 liradan başlıyor. 15 gün sonra o da bitiyor. Aklayin kendinizi. 35 yıl çalışıp aldığımız sağlık güvenliği bu.

    Yanıtla (16) (0)
  • Ferruh Evrem / 07 Nisan 2022 06:38

    Tayyip Erdoğanın ABD nin politikalarını yerine getirmediği için Hertürlü Siyasi Ekonomik baskı yapıldığı halde ,Bıden Açık Erdoğan a cephe aldığı halde, Erdoğanı Amerikancımı diyorsunuz. Sizin Davutoğlunun Baş Danışman günlerine de değinin. Ahmet bey Tayyip Erdoğan Düşmanlığı sizi bile gerçeklerden uzaklaştırmış. Gerçekler Ahmet bey..????

    Yanıtla (6) (34)
  • Sayın yazar / 07 Nisan 2022 06:33

    Bindiğiniz kaçak filikanın kaptanı hak hukuk demokrasi filan hikaye ancak bizim nefsimize uyduğu kadar hizmet ettiği kadar kullanır sonra da nefsimize bakarız demiş bunu fark etmeyen insansın nasıl kandırılmayacan..

    Yanıtla (1) (0)
  • Sayın yazar / 07 Nisan 2022 06:31

    Yani Mehmet ocaktanın bahsettiği sözde gemi ana geminin yanında uyduruk kaydırık bir kaçak bir filikaydı TC bizden dolayı batarsa çaldığımız paraları alır gideriz diyen siz de onun kaçak yolcuları sonuca hakikate bakarsan bu işi anlarsın ancak ana gemi hala batmadı.. siz israr ederseniz sürü ile daha çok kaçak filika oluştursanız ilk kaçak filikaya benzer ana gemi bu filikaları taşıyamaz batar bu hak bir şey..

    Yanıtla (1) (0)
  • Sayın yazar / 07 Nisan 2022 06:26

    Ancak bizlerin görevi gemiyi batırma noktasına getirmiş kandırılmış samimi ters şerit yolcularını hak gemiye geri toplamak olduğu için size helallik verdik..

    Yanıtla (2) (0)
  • Sayın yazar / 07 Nisan 2022 06:21

    Bu şekilde neoconlarca nasıl kandırılmazdın mukayese yani kıyas ve hakikat ile bunlar kendi memleketlerinin kontrol ve yönetimini mustafa kemale ve arkadaşlarına bile istete seve isteye verir fikirlerini önemserdi o zaman da önemsemişler Belli bir menfaat noktasına kadar tabi Ne de olsa Derviş değiller ancak bu islamcılara ülkelerinde çiftlik bıraksalar her gün çalınmış koyun var mı gelip sayarlardı.. işte kandırılmamak için ilim bilim şart kaidesi budur.. sana da hayırlı olsun..

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 07 Nisan 2022 06:19

    Akp tarafindan kandirildik,demokrasi dendi,özgürlük dendi,yasaklar,yolsuzlukla,yoksullukla mucadele dendi ve tam 180 derece tersi oldu .3 donem dendi arkasından dolanildi ve ülke olarak bizi Kandırdılar.

    Yanıtla (10) (1)
  • Muhriç / 07 Nisan 2022 05:25

    Ali Bulaç, Muhsin Yazıcıoğlu-Erdoğan üzerinden olayı anlatmıştı zaten. Yani bu durum, herkesin bildiği bir sır. Emperyal Güçlerin etki alanlarını genişletmek ve sürdürmek için başvurdukları klasik yol; kendileri için uygun yöneticilerin işbaşına gelmelerini sağlamalarıdır. Bunu bazen Amerika ve BATI'nın yaptığı gibi alengirli yollarla ve silahla, bazen Rusya'nın yaptığı gibi kaba kuvvetle ve ideolojiyi kullanarak yaparlar. Dünyayı izlerseniz, bunun hayli örneğini görürsünüz.

    Yanıtla (9) (0)
  • TB / 07 Nisan 2022 05:23

    Ahmet Bey, tüm yeşil kuşak projesi, Abd'nin Ortadoğu ve Türkiye için uzun vadeli projesiydi ve tüm bu coğrafyayı istikrarsız, geride kalmış toplumlar haline getirerek başarılı oldu. Akp ve siyasal İslamcılar bu projenin sonuçlarıdır. 6. filo Türkiye'ye geldiğinde Amerikalıları protesto eden gençlere saldıran, küfredenler bugünkü yönetimin Abileri, gençlik halleridir. Yeşil kuşak her zaman emperyalizme yakın olmuştur, tarih önümüzdedir. Her türlü emperyalizmi lanetliyoruz...

    Yanıtla (26) (0)
  • Karar. / 07 Nisan 2022 00:33

    Ustalık dönemi dediği döneme denk gelmeseydik iyiydi.

    Yanıtla (32) (0)
  • Adamın Biri / 07 Nisan 2022 05:00

    Aslında millet olarak hiçbir siyasi partiyi bırak usta yapmayı kalfa bile yapmayacaktık. Hepsini çırak çıkaracaktık. Bak o zaman nasıl hizmet ediyorlar. Millet olarak bunu anladığımız gün refaha ereriz. Sanki ortalıkta parti yok. Kardeşim 100 ün üzerinde partimiz var.

    Yanıtla (34) (0)
  • Karar okuru..!.. / 07 Nisan 2022 04:59

    Sofiler,,,Oruc'un sadece mide ile olmadığıni Aklin ve şuurunda olmasi gerektigini anlarsak kalani KOLAYDIR ...

    Yanıtla (18) (0)
  • Niyazi BAYAR / 07 Nisan 2022 01:41

    ..çok isabetli, güzel ve doğru bir analiz ve tespit olduğunu düşünen ve inananlardanım.. ve mlsf bu hak suretli maoist-faşist-mazojist fethüşşeytan zihniyetli zalimlere hepimiz inandık-aldandık.. Dileriz'ki, Allah bizleri af eder!..;(((

    Yanıtla (9) (6)
  • Ali Rıza / 07 Nisan 2022 01:11

    Hocam doğru diyorsunuz , herkes taşın nerden geldiğini biliyor , fakat bilmezden geliyor , ABD hiç bir zaman kaybetmez akıllı adamlar her zaman sahada oynayan takımlarda kullanabilecekleri kişilere destek olurlar. Tabi beleş değil . Miadı dolanıda kenara koyarlar .Misal Hüsnü Mübarek miadı doldu ve kodese gitti . Şu anda bu savaşta Putin’i hendeğe ittiler , Putin düştü ama kimin ittiğini bilmiyor , Saddam gibi , Neticede her yerde gölgeleri var bizdede var .

    Yanıtla (25) (0)
  • bilimsel / 07 Nisan 2022 00:25

    harika bir yazı. Doğrusu bu şekilde oldu.

    Yanıtla (19) (4)