Ak Parti DEM’le görüşür mü?

31 Mart seçimleri öncesinde DEM parti ile ilgili gelişmeler, Kürt meselesi söz konusu olduğunda Türkiye siyasetinin ne kadar kırılgan olduğunun tipik göstergesi haline gelmiştir.

Selahattin Demirtaş, cezaevinden bir açıklama yaptı. Açıklamanın bir paragrafı şöyle:

“DEM Parti ile AKP arasında bir görüşme trafiği var mı bilmiyorum. Ama eğer yoksa bu, iki parti için de büyük bir eksikliktir. Tüm partiler ülkenin, toplumun sorunlarının çözümü için görüşebilmelidir, konuşabilmelidir. Bu son derece meşrudur, hatta geldiğimiz süreç itibarıyla bir görev, bir sorumluluktur.”

Pek çok kere yazdım. HDP ya da son ismiyle DEM, dokunulması cıss olan partiler durumunda. Osya Meclis’in üçüncü büyük partisi, yerel yönetimler söz konusu olduğunda Doğu- Güneydoğu’yu kendi rengine bürüyen, ülkenin diğer bölgelerinde de, özellikle İstanbul, İzmir, Antalya, Mersin, Adana gibi illerde büyük oy kütleleri ile ilişkisi olan bir parti. İhmal edilemeyecek bir siyasi varlık olduğunu kim inkâr edebilir?

Gelin görün ki, bu parti ile ilişki, siyaseten büyük günah gibi görülüyor.

Öyle görülüyor ama, bir yandan da, etkilediği seçmen alanlarıyla ilişki kurmak için de partiler yanıp tutuşuyor.

Şimdi bakalım:

Ak Parti, bu seçmen kitlesinin en azından tarafsız kalmasını yani muhalefetten herhangi bir partiye, daha doğrusu Ak Parti’ye ana rakip olan CHP’ye kaymamasını istiyor, yok kazandığınız belediyelere kayyım atamayız, yok Demirtaş’a bazı kolaylıklar sağlarız türü örtülü vaatler ihtiva eden arka kapı diplomasisi ile işi götürmeye çalışıyor. Bir yandan bu partiyi terörle iltisaklı gösterip, sanki amansız bir mücadele veriliyor gibi davranırken, diğer yandan meselâ İstanbul’da çok güçlü bir adayla seçime girmesini canı gönülden istiyor hatta DEM’i bu yönde kışkırtıyor.

Sergilenen çapraşıklığa, siyaset hokkabazlığına öte yandan “Kürt sorunu” gibi Türkiye’nin can alıcı bir meselesinde iktidar olarak girilen akıl dışılığa bakar mısınız?

Gelelim CHP’ye… Ana muhalefet partisine… Onun gündeminde de bir “Kürt oyları sorunu” var. Sonuçta özellikle sol cenahtaki Kürt seçmenin “muhalif” olması tabii. Bu da seçim sonuçlarını etkileyecek oldukça büyük bir yekun tutuyor. Doğu – Güneydoğu’daki şehirlerde birinci parti çıkma imkânı – ihtimali çok güçlü olsa da, Batı’daki şehirlerde adayını seçtirme ihtimali düşük. O zaman önüne “muhalefeti güçlendirme – güçlendirmeme” gibi bir seçenek çıkıyor. Aday gösterip kendi oy oranını tescilleme gibi bir yöntem de tercih edilebilir ancak iktidar ile ilişkisine göre muhalefeti destekleyip iktidarı zayıflatma gibi bir yolu da izleyebilir… İşte orada CHP’nin bu parti ile ilişkisi önem kazanıyor. İktidar cenahı DEM’le ilişkiyi öylesine şeytanlaştırdı ki, CHP, ittifak bir yana, açıktan bir iş birliğini bile sergilemekten kaçınır duruma düştü. Böyle bir durumun, ister iktidar (Ak Parti) tavrı adına ister CHP adına, partiler olarak HDP ya da DEM’i de Kürt seçmeni de olumsuz etkilemesi kaçınılmaz. Yani kocaman bir kitleyi “Eşit seçmen - eşit vatandaş” niteliğinden çıkarıp, resmen aşağılıyorsunuz.

HDP ya da DEM adına yapılan konuşmalarda da bu durum açık bir sorun, “Kürt sorunu”nun yansıması olarak okunuyor. Yanlış bir okuma mı, bence doğru bir okuma.

Bu, DEM’i destekleyen Kürt seçmenle sınırlı bir olgu gibi görünse de aslında Kürt sorununun yansımasıdır. Kaldı ki, iç – dış Kürtlerle ilişki, meselenin uluslararasılaşması vs. boyutlarıyla çok daha derin bir “Kürt sorunumuz” var bizim.

Şimdi buradan Selahattin Demirtaş’ın cezaevinden yaptığı o çağrıya, yani DEM ile Ak Parti’nin ülke sorunlarının çözümü için görüşme yapabilmesi çağrısına, bu seçim arifesinde DEM’den mutlak bir destek bekleyen siyasetçileri ve medyası ile muhalefet çevrelerini şaşırtsa da, bence doğru bir yaklaşımdır.

Bunu ben de defalarca yazdım. Mesela Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, üstelik ülkedeki herkesi kucaklaması gereken “Cumhurbaşkanı” sıfatıyla, HDP veya DEM’i dışlamasını doğru bulmadığımı ifade ettim. Demirtaş’ın hukuki bir sorun sebebiyle değil, siyasi duruşu yüzünden, AİHM kararlarına rağmen, üstelik kürsülerden “terörist” diye suçlanarak cezaevinde tutulması, Demirtaş ile birlikte onlarca milletvekilinin – siyasetçinin aynı akıbeti paylaşması, iktidar iradesiyle sürdürülen kayyım politikaları meseleyi politik mücadelenin çok ötesine geçiren ve “Sorun”u derinleştiren bir mahiyet kazanıyor.

Ne diyor Demirtaş, “Partilerin görüşmesi bir görev ve sorumluluktur” diyor. Bunu ilkesel olarak reddetmek mümkün müdür? Oturun masaya ve herkes eteğindeki taşı döksün. Hele bir Cumhurbaşkanı, önemli ve hassas bir toplum kesiminin temsilcileriyle kürsülerden ve suçlayıcı dille konuşur mu? “Terörle aranıza mesafe koyun” diyecekseniz bile karşı karşıya otururken söylemek daha etkileyici olmaz mı? Çözüm sürecinin üzerinden 10 yıl geçti, sorun bitmedi, sınır ötesi boyutlar kazandı, uluslararası nitelik kazandı, olayı sadece seçim gerilimleri – pazarlıkları içinde görmek, aymazlık değil mi?

Bence mesela Demirtaş’la cezaevindeyken bile temas kurulabilir. 7 yılı aşkın süredir cezaevinde, düşünceleri – muhasebeleri farklı açılımlara imkân verebilir. Mesela savunmalarını okumakta yarar var. Öcalan’la görüşülmedi mi?

YORUMLAR (155)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
155 Yorum
  • Osman / 11 Şubat 2024 12:19

    Kürtler kendi seçtikleri kişilerin akp ve MHP tarafından terörist ilan edilmelerini alkışlamayacaktır.Kürt seçmen, İstanbul'da Dem parti adayının
    kazanamayacağını iyi biliyor ,onun için
    AKP ve MHP nin işine yarayacak tutumdan kaçınacak kadar yurtseverdir.

    Yanıtla (13) (7)
  • Kürd / 11 Şubat 2024 13:02

    Tüm kürtleri kendi görüşünüze dahil edemezsiniz.

    Yanıtla (7) (8)
  • Okur / 11 Şubat 2024 13:38

    Kürd, sen oy verdiğin yöneticinin terörist ilan edilmesini normal karşılayabilirsin,bu iyi değil.

    Yanıtla (4) (4)
  • Kürd / 11 Şubat 2024 14:50

    Ben bunlara oy vermedim vermem onların yolu yol değil hüdapar da değilim. Pkk ya sahip çıkan destekleyenlerle hiç işim olmaz, bu memleket hepimizin memleketi. dem yanlış yönlendirmeler probakanda yapıyor, hdp ile deme oy verenlerin çoğu çeşitli sebeblerle oy veriyor gibi bu konuyu sosyologlar psikologlar siyasetbilimcileri araştırmalı.

    Yanıtla (5) (2)
  • Eşref... / 11 Şubat 2024 16:43

    14:50 Tebrikler..Akıllı adam Akıllıdır..bunu da Akıllı olan anlayabilir sadece..

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 11 Şubat 2024 18:13

    Allah bilir yaa, belki de siz kürtçe bile konuşamıyorsunuz...kendiniz konuşabiliyorsanız bile çocuklarınız kürtçe konuşamıyordur...yani sizin kürt dili gibi bir derdiniz de gayeniz de amacınız da yok....Arada sırada İ. Tatlıses'in onca türkçe kelime içinde wara, wara... kürtçe kelimseni söylemesi size yetiyor...kürtçenin dışlanmadığının en büyük delili sayılıyor...Namaz, oruç ...umurunda olamayan kişi ne kad müslümanlığa sah çıkıyorsa ...siz de o kadar kürtçeye sahip çıkıyorsunuz...

    Yanıtla (2) (3)
  • Sadi / 11 Şubat 2024 20:30

    Safiyane düşünen vatandaş yönünden Kürtçe de resmi dil olsun, ne var bunda diyenler olabilir!Oysa pkk,ypg ve bunlara destek çıkan Dem ve Dem gibi düşünenler için maksat başka.Maksat arkasından eyaletlere bölünsün,ardından TC.den memnun değiliz,Suriyenin kuzeyinde ki"kürdistan"ile birleşelim gelir,kör değiliz.Bu düşünce dekiler için vatan, millet bölünmüş, parçalanmış ne önemi var diyenlere son özet söz hayal görmeyin,bu yol yol değil,çıkmaz sokaktır.daha fazla söze gerek yok, anlayan anladı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Eşref... / 11 Şubat 2024 22:20

    18:13 Bizde farklı etnik kokenlerdeniz Babam Türkçeyi çok bozuk şiveli yarim,yamalak konusarak Ahirete göç etti,, biz çok iyi biliyoruz ama zamanla azalıyor ne yapalım şimdi bir sürü etnik koken var,,Hepsine nasıl yetiselim fakat Devlette seçmeli Dersler ve bazı Etnisite yayınları yapılıyor ayrica bireysel kurslar düzenleniyor isteyenler çok rahat ogrenebilir. Maksad üzüm yemekse eğer..yok "gizli ajanda" varsa bir milyon sene geçse de o OLAMAYACAK..inşaallah.

    Yanıtla (0) (0)
  • Otomatik / 11 Şubat 2024 21:13

    Sayin ahmet hocam kürt sorunu nedir ve bu sorunun emareleri nelerdir bizi bir aydınlatın . Bu konuyu iyice bir yazin da öğrenelim benim anladığım kurt sorunu acaba ülkeyi bölmek mi kurd bölgesi mi kurmak sadece kırmanci kürt dili konuşmayı bilip türkçe öğrenmemek mi nedir anlamadım iyice bir Yaz in da iyice bir öğrenelim. Ülkecek biz daha pkk yi pkk yi destekleyen halk kitlesini kürtçulügü bitiremedik ülkeye gelen milyonlarca suriyeli araplarla afganlarla ne yaşayacağız neler olacak

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 11 Şubat 2024 20:54

    AKP seçimi kazandıracağını düşünürse Apo'yu bile serbest bırakıp TV de lehlerine propaganda yaptırır.

    Yanıtla (4) (2)
  • Mamosta / 11 Şubat 2024 14:54

    İstanbul seçimleri Erdoğan için hayati önemdedir. 14 Mayıs seçimlerinde moral üstünlük Erdoğan’a geçmiştir. Erdoğan, İstanbul seçimlerini kaybederse moral üstünlük İmamoğlu’na geçecektir. İmamoğlu, Erdoğan’a karşı hep seçim kazanan lider özelliğini kazanacaktır. Erdoğan, seçmen nezdinde büyük itibar kaybetmiş olacak. 2028 seçimlerinin mutlak favorisi İmamoğlu olacaktır. O yüzden İstanbul seçimleri Erdoğan için siyasetten var olma yok olma seçimidir.

    Yanıtla (2) (0)
  • İlk / 11 Şubat 2024 19:25

    Benzer durum İmamoğlu içinde geçerlidir, bu seçimi kaybederse vay haline, sonrası chp de olacakları tahmin bile edemeyiz, chp de olması muhtemel çalkantılar sonucunda İmamoğlu'nun yeni bir parti kurması çok yüksek ihtimaldir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Adalet / 11 Şubat 2024 15:06

    Bu ülkede Kürt kökenliler paşa yargıç mebus resi cumhur bakan genel müdür baş müdür tabib muallim imam vs olabiliyorsa deniz kenarlarında ticaret müteahhitlik yapabiliyorsa mülk edinebiliyorsa batı illerine kök salabilmişse Kürt sorunundan nasıl söz edebiliriz.Türkçenin ve Kürtçenin Edirne’den Hakkari’den sonra ne kıymeti var.Kürtler çocuklarının İngilizce Almanca bilmesinimi Türkçe Kürtçe bilmesinimi ister acaba?Enflasyonu yüzde üç yüz olan ülkenin egemen dili siyaseti ve kültürü olmaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • tuzcu / 11 Şubat 2024 19:17

    Son cümlenize ilişkin olarak evet ekonomi kötü,(tabiki iyi olması istenir) lakin sadece ekonomi pençeresinden bakıp, yüksek enflasyon ortamında, ülkenin egemen dili, eğitim, kültür, sanat boyutunu önemsiz görmek,hiç de anlaşılır bakış açısı değil. (Şunuda ifade edeyim, eğitim, kültür sanatta başarı var mı dersen yok.)

    Yanıtla (0) (0)
  • Ddt / 11 Şubat 2024 19:13

    Dem; onunla görüşür mü asıl?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayrım yapmayın / 11 Şubat 2024 13:32

    Yüz yıldır ayrım yapan kürtler öylemi...İngiliz Dili edebiyatı yasal ama kürt dili yasak mecliste bilinmeyen bir dil...1000 yıldır kardeşiz ama Türk çocukları 1 kelime kürtçe bilmez...memurun psikopatı,rüşvet alanı, ahlak suçu işleyeni doğuya sürgüne gider çünki orda yaşayanlar ikinci sınıf insan...hiç bir hdp li salak değil emin olun herkes herşeyi görüyor...Irak'taki Türk çocuk için ne istiyorsanız buradaki kürt çocuğu içinde onu istediğiniz zaman herşey güzel olacak...

    Yanıtla (4) (4)
  • ziya keskiner / 11 Şubat 2024 19:11

    tc vatandaşıysan resmi dil ne ise onu ortak dil olarak öğreneceksin kardeşim. ondan sonra hangi dili öğrenirsen öğren. mecliste kürtçe bilmeyenler napacak? onlar da kürtçe mi öğrenecek?

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 11 Şubat 2024 19:03

    Işine gelirse değil DEM parti ile, kendisine hakaret eden Bahçeli, 15 temmuzun sponsoru BAE, Sisi, Esed ve hatta hatta testeredir katillerle bile görüşür. Hatta terörist başının kardeşini TRT ye bile çıkartır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2024 14:46

    Tüm cumhuriyet tarihinin bütün birikimlerini satan bir zihniyet ülkeyi yetmiş semte muhtaç etti. Yetmedi ülkenin geleceğini de sattı. Kürt te Türk te aynı kaderi paylaşıyor. Suni gündemlerle uyutuluyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar / 11 Şubat 2024 18:20

    semte değil; sente olacak...:)))))

    Sent:ABD dolarının yüzde biri değerinde para birimi.
    Semt ise; kentlerdeki yerleşim bölgesi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Niyazi BAYAR / 11 Şubat 2024 18:08

    Yalancı ve müfterilerin safında olup bir şey olmaktansa, mağdur, mağrur ve masum olan Sn. Selahattin DEMİRTAŞ’ın yanında olup HİÇ olmayı Şeref, Onur ve Gurur sayarız.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 11 Şubat 2024 10:51

    Adalet,
    Hak,
    Hukuk
    Görüşüyor, demleniyor sımdilerde.
    Sonra çıkıp CHP görüştü, görüşüyor diye Bahçeli ile beraber nutuk atacaklar.

    Yanıtla (8) (0)
  • okur'a / 11 Şubat 2024 18:04

    AKP ile MHP'nin eski adıyla millet ittifakına yaptıkları HDP/DEM'in yaptıkları/verdiği zarar yanında devede kulak kalır... Kriminal adamlar, Karayılan vb. gibi, özellikle meydanlarda, medyada biz millet ittifakına destek veriyoruz diyorlar...bu şu demek: Biz iki oy getiriyorsak 200 oy götürüyoruz demektir...

    Yanıtla (0) (0)
  • objektif Bakış / 11 Şubat 2024 17:28

    Ahmet hocam iyi ki sizin gibi sağduyulu kalemler var. Yazılacak çok şey var ama bu kadar yeter...Zaten yazsam kim okur, kim beni dinler...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 11 Şubat 2024 17:25

    "Kürt sorunu" Rantcılar-ı vardır,ordan nemalanıyorlar.Asıl mesele bu değilmi?

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2024 17:20

    İnsanlık neyi gerektiriyorsa kürt için ve Türk için aynı şeyler gerekli.... yan yattı çamura battı hikayesini 40-50 yıldır değişik menülerle bize sunuyorlar. Hüküm edenin isteğine ve menfaatına göre şekillendirilen bir sorun haline getirildi. Çöz çözebilirsen, çık çıkabilirsin işin içinden... sorun biriktirmeye seviyoruz, sorun çözmeyi ise asla sevmiyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 09:32

    Türkiyede "kürt sorunu" diye bir sorun yoktur.Güya kendini kürtlerin temsilcisi gibi tanıtan Dem, özgürlük şemsiyesi altında ayrılıkçı bir partidir, bölücüdür, ünvanına bakın anlarsınız. Pkk ya terör örgütü, pkk lılara terörist demeyen, diyemeyen, pkk nın siyasi ayağı gibi duruş sergileyen bu parti, kürtleri temsil etmez, edemez.Kürt kardeşlerimiz uyanık olmalı, Dem in tuzağına düşmemeli.

    Yanıtla (15) (18)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 11:33

    Türkiyenin kürtler le bir sorunu, denildiği gibi kürt sorunu yoktur, DEM SORUNU VARDIR.

    Yanıtla (10) (10)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2024 12:54

    Sorun DEM sorunu ise kapatalım gitsin! Ceza da verelim, hapislerde çürüsünler! Ama geride kalan DEM'e oy veren milyonlarca TC Devleti vatandaşlarını ne yapacağız? Onları da fırınlarda eritip sabun mu yapsak acaba?!

    Yanıtla (10) (6)
  • Hüdavendigar / 11 Şubat 2024 13:10

    Onun çözümü bellidir.Sen ne kadar saygı istiyorsan o kadar saygı göstereceksini mezkur seçmenlere ısrarla ve kardeşçe anlatmaktır. Bunu yaparken onlardan bazı cahillerin ve yol yordam bilmezlerin yaptığı gibi değil, bize yakışan şekliyle yani anadolu irfanıyla yapmaktır.

    Yanıtla (2) (1)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 13:22

    Karar Okuru na: Konuyu saptırmayın. Madem tersten okuyorsunuz, bende tersinden söyleyim; "Kürt sorunu" var, "Dem haklı" , Dem in "açılım safsataları" uygulanmalı, hatta Suriye in kuzeyinde kürdistan kurulmalı, bu hedefe ulaşmak için her yol(ab, abd, israil, rusya, iran vs.nin taşeronları ile işbirliği yapılmalı) mübah sayılmalı mı diyorsunuz?

    Yanıtla (10) (2)
  • Adsız / 11 Şubat 2024 15:40

    Kendini kürt olarak tanımlayan vatandaş canımız cigerimizdir. Kız alır kız veririz,akraba oluruz.Ancak onları temsil ettiğini iddia eden DEM onları değil KANDİLİ temsil etmektedir.Bu güne kader pkk aleyhine onlardan tek bir kelime duymadık. Bu partinin teşkilatı ile ilişki kurmadan direk vatandaştan her parti oy istesin.o kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsız / 11 Şubat 2024 15:43

    Sayın KARAR OKURU ne diyorsun sen. Kürt kardeşim benim canım ciğerim. Vatandaş olarak hepimiz aynı hakka sahibiz.sorun DEMin ,pkk nin güdümünde olmasından kaynaklanıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okurrr / 11 Şubat 2024 17:06

    Çok haklısınız,isabetli yorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 11 Şubat 2024 18:17

    Sorun DEM sorunu ise kapatalım gitsin! hiç olur mu öyle şey? O zaman neyin üzerinde vatanseverlik edebiyatı yapacağız...kime yalancıktan dayılanıp duracağız? Kimin üzerinde kalabalıkları bize oy vermeye mecbur hissettireceğiz? Öcü kim olacak kim?

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 11 Şubat 2024 18:46

    Anadolu irfanı nedir, içini dolduru musunuz? En son cahil ferastinden bahsedilmişti onun da ne olduğunu anlayamamıştık?! Çok derin anlamı varmış izlenimi uyandıran boş laflar. Anadolu irfanı kurtlu bulgura tav oldu. Sanırım haberin yok.

    Yanıtla (0) (1)
  • muzaffer / 11 Şubat 2024 14:40

    Kürt yokturdan, kürt sorunu yoktur demeye gelinmiş.

    Yanıtla (5) (5)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 16:02

    Kürtler vardır, buradalar, bu vatanda yaşıyorlar ve yaşayacaklar, nitekim TC. vatandaşıdırlar, Türkiye lidir ler, kürtlerin temsil ihtiyaçları yoktur, kürt sorunuda yoktur, kürtler sorun da teşkil etmezler.Yalnız biline ki sadece Türkiyede değil, iran, ırak suriye deki kürtler üzerinden "kürdistan" planı yapanların emellerinin değirmenine su taşıyanlar var, Türkiyede siyaseten bu su taşıma işini Dem yapıyor,dolayısıyla "kürt sorunu" değil, "Dem sorunu" var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okurrr / 11 Şubat 2024 17:07

    Yorgun kardeşim,kitabın tam ortasından söylemiş,söylenmesi gerekeni,tebrikler!

    Yanıtla (0) (0)
  • Cevdet / 11 Şubat 2024 16:29

    Ahmet Abi! Gerek Erdoğan’ın, gerek Bahçeli’nin şu konuştukları laflara bakar mısınız? Siz muhalefet partisi olsanız, böyle birileriyle masaya oturur musunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Nedret / 11 Şubat 2024 16:22

    Bahçeli, “CHP ile DEM’in ayrı ayrı aday çıkartması, sinsi bir oyundur.” Diye buyurmuş. Evet, ortada AKP lehine sinsi bir oyun var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 11 Şubat 2024 16:02

    Gayrimüslim üzerlerine kurdukları baskıyla büyük arazi sahipleri oldular.. Osmanlı'nın yenilgisi sonrası kurulacak. Pontus büyük Ermenistan projesinde elde ettikleri arazilerin kaybedileceği korkusundan.. Türklerin yanında durdular.. Cumhuriyet sonrası tekrar Toprak talepleri devlet kurma hayalleri depreşti..İç isyanlarla bugüne kadar geldik..Bugün güçlü devletler Rusya İngiltere ve ABD'nin yanımda durmaktalar.. Bana kimse dilmiş bahanesini anlatmasın.. Gidin İnönü'nün şark raporunu okuyun...

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 11 Şubat 2024 14:08

    Rahmetli Demirel : "Silah satan barış ister mi? İlaç satan sağlık ister mi? Din satan ilim ister mi? Hırsız olan hukuk ister mi?" Demiş.

    Yanıtla (10) (1)
  • Zahid / 11 Şubat 2024 15:45

    Demirel 28 şubatın mimarlarından biriydi, o dönem meşhur lafını kullandığı gibi, demokrasiyi kenara koyarak, "dün dündür, bugün de bugündür" vari maymuncuk anahtarı rolündeydi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 11 Şubat 2024 15:28

    Sorunmuş! ne sorunu?!!!Bizimde sorunlarımız var.Ordu'dan Artvin'e kadar bir tane fabrikamız yok.Çaydan fındıktan başka neyimiz var.O da para etse bari!Ama dert başka!Ahmet Türk'ün bile soyadı"TÜRK"Hala sorun var diyorsunuz.Etle tırnak gibi olmuşuz.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2024 15:20

    Diyarbakır spor batıdaki her maçında dayak yer ama hiç bir batı takımı doğuda ayrım görmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2024 15:15

    Akp yapmaz öyle şey! Geçmişte çözüm süreci diye bir hainliği CHP başlatmış sonra eline yüzüne bulaştirmıştır! Apo'dan mektup getirmek, kardeşini TV'ye çıkarıp oy istemek hepsi CHP işidir! Biz böyle biliyoruz!

    Yanıtla (2) (0)
  • muzaffer / 11 Şubat 2024 14:48

    Görüşmediğinde koltuğun gideceğini anlasınlar, değil DEM ile şeytanla bile görüşürler. Bunun açılışını 2019 yerel seçimlerinde mektup okutarak ve TRT ye çıkartarak yapmışlardı.

    Yanıtla (4) (1)
  • g.g / 11 Şubat 2024 14:37

    Bu yazı kuyuya taş atma yazısı olmuş....

    Yanıtla (1) (1)
  • Baki... / 11 Şubat 2024 14:29

    Çok şükür müslümanım. Malum müslümanlarda kardeştir. Etnik köken müslümanlar arasında ayrım sebebi olamaz, ben Türk üm, ırkımı severim, inkar etmem ama ırkçılık yapmam,yapmamalıyım, anamı, babamı ben seçmedim. Kürt de olabilirdim, zira olanlarda var, ben onlara yan gözle bakamam.Herhangi birisi çıkar vatan, millet, devlet, bayrak aleyhine bir harekette bulunursa, onun kökenine bakmam,hainlik yaptı ise o kimse haindir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Misafir / 11 Şubat 2024 13:49

    Ahmet hocam,keşke yazdıklarına kendin de inanabilsen

    Yanıtla (1) (1)
  • KARARokuR / 11 Şubat 2024 13:48

    Biz insanları kısa ve öz anlatan:
    "Körler pazarında ayna satanlardan olmayın ,İnsanların dili Allah, Kalbi Para diyor."

    Yanıtla (2) (0)
  • Sadi / 11 Şubat 2024 13:45

    Ulusalcıların milliyetçilerin ve sağcıların ittifakı hdp yi yani dem i terörist hain pkklı yaftasıyla etiketliyor ve inanmayanı sevsinler deyince herkes inanmak zorunda hissediyor kendileri görüşünce bir şey olmuyor CHP ve muhalefet onlarla konuşunca onlarda hain terörist oluyor yersen tabi ama insanı öpen deveyi diken seviliyor maalesef bu diyarlarda. Allah akıl fikir ve idrak versin bütün kullarına

    Yanıtla (0) (1)
  • M. Kamil Z / 11 Şubat 2024 13:34

    Başlığa cevap olarak yazıyorum.AKP sırf iktidarını korumak icin değil DEM, herkesle görüşür ve işbirliği yapar. Yeter ki çıkarına gelsin. DEM parlamentoda olan bir parti olup herkesin görüşmesi işbirliği yapması gayet normaldir. Normal olmayan Cumhur ittifakının DEM'i kendisinden başkası ile işbirliği yapmaması icin şeytanlaştırmasıdır. Acı olan seçmeninin ne yapsa alkışlaması ve desteklemesidir.

    Yanıtla (3) (2)
  • O.cengiz sipahi / 11 Şubat 2024 13:32

    Sizin yazılarınızı okullarda ders olarak okutmali hataları yanlışları çok açık anlatıyorsunuz

    Yanıtla (2) (1)
  • Mehmet / 11 Şubat 2024 13:30

    Hocam .Demparti. Pkk terörünü kınadığı an.pkk onu siler...özgür iradesi yok...geçmişte denendi...Kürt sorunun çözümünde bizim irademiz yok.irade imralı ..kandildedir.
    Demokrasinin vazgeçilmez unsuru siyasi parti çok üzgünüm..Terör örgütünün demokrasi..insan hakları ifade özgürlüğü yüzü ve süsü halindedir...

    Yanıtla (4) (1)
  • Sedat F. / 11 Şubat 2024 13:10

    AKP, DEM'le görüsür, Türkiye icin degil,kendi iktidarını sürdürmek gayesiyle..Türkiye AKP'nin umurunda mi? Daha yoksul,daha fakir bir Türkiye AKP icin cok daha gecerli ..

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 11 Şubat 2024 12:59

    Partileri şeytanlaştırarak bir yere varılmaz. bana oy verirse cici, vermezse tu kaka, DEM başka, seçmeni başka diye anlamsız laflar etmek zaten zayıf olan aidiyet duygusunu hepten koparır. çoğunluk baskısının da ayrıştırıcı olduğunu unutmamak lazım.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hüdavendigar / 11 Şubat 2024 12:33

    Görüşme ve anlaşma için asgari müşterekler sözgelimi Türkiyenin bölünmez bütünlüğü ve misakı milli sınırlarının Dem tarafından ısrarla vurgulanması lazımken neredeyse pkkyla içiçe siyaset yapması bu uzlaşmanın henüz uzak olduğunu gösteriyor. Dem in pkk out. Benim formülüm budur acizane.

    Yanıtla (8) (1)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 12:58

    Çoooook çok doğru.

    Yanıtla (7) (0)
  • Eşref... / 11 Şubat 2024 12:56

    Insan nefsine hiçbir zaman guvenmemeli..diger konularda buradan direk feyz alır..Söylem,şekil,semal hiç önemli değil güvenme,,,Akli kendi iradesinde olan icin ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 11 Şubat 2024 12:32

    Değerli Hocam. Hastalığa teşhisi yanlış koyan doktorun..Hastanın sorununu çözme şansı sıfır Sorunu hergeçen gün artırma riski çok yüksek..
    Diyarbakır. Siirt..Van illerinde Tarım bakanlığı bünyesinde 4. Yıl bölge insanı ile çok yakın temas içinde bulundum.
    Bölgenin %90 teröre net karşıdır.%95 bölünmeye karşıdır..T.C.çatısı altında özerk otonom.özyenetim.talebi konusunda kafalar karışık..kuzey ırak modeli kışkıırtılması var .Bölge dışı Türkiye kalanı ise ortak.TC.Diz çökerse olur

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustafa Soylutürk / 11 Şubat 2024 12:30

    Hatırladığım kadarı ile çözüm sürecinde ''akil adamdınız'' ne oldu??? Anlaşılan hala aklınız başınıza gelmemiş !!! Siz hala Terör örgütünün emperyalistlerin taş oranlarına parti diye kafa DEMlemeye devam edin. Türk milleti gereğini sandıkta yapar....!!

    Yanıtla (4) (4)
  • ÖTÜKENLİKURT / 11 Şubat 2024 11:41

    Sayın yazar, şunu unutmayınız; ülkemizde Babilliler ve Kartacalıların torunları yok, olsaydı bizim hafız molla, Babil kralı Nebukadnezar ve Kartaca kralı Anibal ile bile görüşürdü! Fakat açıktan görüşürse, koyunlar uyanır ve isyan eder. Ben olsam onun yerinde, HÜDA PAR ile görüşmem DEM ile görüşürüm... Çünkü öbürü daha tehlikeli. Siz merak buyurmayınız hafız molla, onlarla hem Kandil'de, hem İmralı'da, hem de Çanakkale'de görüşür. Bu seçimde bir siyasi, tarihin çöplüğüne gidecek! İyi de olacak!

    Yanıtla (8) (3)
  • Sahi / 11 Şubat 2024 12:27

    Tarihin çöplüğünde chp yi, sonra travmalarını görme şansınız çok yüksek görünüyor.

    Yanıtla (4) (10)
  • Güneş / 11 Şubat 2024 12:09

    Ülkemizin kıymetini bilelim. Türk Kürt yıllarca beraber yaşamış. Birbiri ile evlenmişler. Ayrım yapmayalım. Bu ülke bölünmez. Herkese iş aş verilse kimse dağa çıkmaz.

    Yanıtla (4) (3)
  • Sahi / 11 Şubat 2024 12:23

    Doğru söylüyorsunuz ama dağa çıkma sebebi sadece iş aş olmaması değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 11 Şubat 2024 12:22

    MHP , Yeniden Refah partisi ve Dem partisi kadar cesur olamadı ! Mangalda kül bırakmayan Bahçeli, büyük şehirlerde aday çıkaracak cesareti gösteremedi.Varsa yoksa Akp!

    Yanıtla (9) (2)
  • M.D. Edep..Edep.. / 11 Şubat 2024 12:17

    Ben bahse konu partinin her kötülüğü fütursuzca yaptığı kanaatindeyim.. Onunla mı görüşmeyecek ???

    Yanıtla (3) (0)
  • vatandaş / 11 Şubat 2024 12:01

    zaten gizli ittifak değiller mi çözüm süreci arka planda toplumu çözme düşmanlaştırma sonuçta maddi manevi bopsal çökertme sürecine dönüştürülüp devam etmiyor mu sanıyorsunuz.

    Yanıtla (2) (0)
  • 0606 / 11 Şubat 2024 11:58

    Kürt'te benim, Çerkez'de ben, Laz'da
    ben,//Bunlar aza, bunlar el kol, Türk beden//Ağzı olan konuşmasın bilmeden//Bu memleket bizim, bu vatan HEPİMİZİN.//Bedeli sayısız şehit olmuş can,//Bedeli bayrağı al eyleyen kan,//
    Ne isterse verdik, bizden bu vatan,//
    Bu Vatan HEPİMİZİN..
    ..Ozan Ariften..

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2024 11:51

    Bir zamanlar birbirlerine düşman olan devletler ortak çıkarlarını öne alarak görüşüp sorunlarını en azından rafa kaldırabilirken; aynı ülkede yaşayan, aynı devletin vatandaşları olan insanların sorunlarını halledebilmek için görüşmelerinden doğal bir şey olamaz. Bu görüşmelerin aleni olmasında sakınca olmayıp tam aksine faydalar vardır. Ama geçmiş iktidarlar ve güncel iktidarlar(AKP,MHP) bırakınız görüşmeyi daha da düşmanlaştırmayı hedef almışlardır.

    Yanıtla (4) (1)
  • Remzi Hoca / 11 Şubat 2024 11:48

    Kütle/kitle.Saygılarımla.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muammer / 11 Şubat 2024 11:45

    İktidar olmak veya iktidarda kalmak için SİYASETÇİye her yol mübah..Alayına birden " İla cehenneme zümera.."

    Yanıtla (2) (1)
  • Doğan ilbaz / 11 Şubat 2024 11:42

    Sayın yazar.yazınizın tamamını daha okumadım.Yazınızın soru başlığına yanıt vereyim .GÖRÜŞÜRLER.

    Yanıtla (0) (2)
  • İlk okurum / 11 Şubat 2024 11:31

    Fıkra: Zamanın birinde taşıdığı Bayanları baştan çıkaran çapkın bir bir kayıkçı varmış,Bunu duyan bir kadın öyle şey olmaz,Bana bişey yapamaz diyerek kayığa biner,Namını duydum kayıkçı,
    Bana bişey yapamazsın der,Kayıkçı ise sürekli Derler,Derlerrr söylenen kayıkçı ya sorar ne demek o diye, Kayıkçı sen bu kayıga bindin ya olmasada oldu Derler..))

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali Rıza / 11 Şubat 2024 01:38

    Kürt sorunu nedir?. Kürtler ne istiyor, kim ne istiyor, Kürt sorunu var diyen TC nden ne istediğini tek tek izah etsin. Öyle sorun var demekle olmaz, ne isteniyor, bunu üç beş kişimi istiyor, Kürtlerin hepsimi istiyor?. Lazlar, Zazalar Araplar Boşnaklar Arnavutlar yeni gelen Afganlar Afrikalılar ne istiyor, karpuz gibi dilimleyelim mi ülkeyi öyle mi?. Türk milleti deyimi hepsini kaplar, hepimiz biriz kardeşiz Hz. Ademin çocuklarıyız. Yeterki adalet hak hukuk olsun, biri aç biri tok olmasın!!!.

    Yanıtla (20) (22)
  • Okur / 11 Şubat 2024 02:48

    Yazınızın sonunda söylediğinizi istiyorlar hocam. Adamlar bizim gibi türlü sebepleri baha edip ellerinden aldığımız seçme seçilme haklarını hukuklarını istiyorlar madem eşitiz diye.

    Yanıtla (10) (2)
  • ÇETİN / 11 Şubat 2024 08:20

    Soruyu soruyorsun cevabını da istediğin gibi veriyorsun bravo.karpuzu dilimleme.aklı başında hiçbir kürt bölünme istemez. Çünkü onun dddeleri de her cephede savaştı.soru yok sayma.camide her dilde hutbe okunur kürtçe hariç.adam türkmen oğlu diye tabela asar bir şey olmaz ama biri kürce tabela asar bölücü olur.işte böyle Kardeş.

    Yanıtla (15) (4)
  • Hemhâl / 11 Şubat 2024 09:32

    Arapça asarsa da bir şey olmaz

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2024 12:21

    Hele hele İngilizce asanlar el üstünde tutulur. Artık İngilizce asıldığını bile fark edemiyoruz. İngilizce kelimeler, deyimler zihinlerimize nakşolmuş. İngiliz, Amerikan kültürü beyinlerimize hapsolmuş. "Kürt ve Türk-Müslüman out, Amerikan-Hristiyan in" acı gerçektir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Vatandaş / 11 Şubat 2024 10:25

    Olayı ne güzel özetlemişsin. Sorun senin gibi düşünenler yüzünden çözülmüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 11 Şubat 2024 11:30

    Haklısınız. Kürt sorunumuz yoktur, pkk/Ypg yi, destekleyen, "kürdistan" hayali kuran fakaaaat bunu kürt sorunu var mış gibi dillendiren, algı üreten Dem sorunu vardır.

    Yanıtla (2) (1)
  • İbrahim Gülkara / 11 Şubat 2024 08:55

    DEM in geldiği nokta Öcalan'a özgürlük ve mecliste kürtçe selam vermenin dışında geliştirdiği bir politika var mı? Yahut parti ismi dışında gelin silahları gömelim dediğini duydunuz mu?

    Yanıtla (4) (2)
  • tuzcu / 11 Şubat 2024 11:15

    Dertleri başka. Bu derdi(yani vatanı bölmeyi) bilenler kasden, bilmeyen ler gafilane konuşuyor.Suriyein kuzeyinde "kürdistan" hayali kuranlarla, Dem aynı hayal peşinde.Asla mümkün olamaz.

    Yanıtla (2) (2)
  • ilk / 11 Şubat 2024 11:16

    Diyemezler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafirim / 11 Şubat 2024 11:05

    "Topalördek, Hatay’a geldi mi?" Şimdi de "Belediyeler sadece iktidarın izin verdiği projeler için borçlanabilecek" Sözleri Tartışmaya açılmalı.

    Yanıtla (9) (1)
  • ali malat / 11 Şubat 2024 10:41

    sorun çözülsün demek muğlak bir kelime ne sorunu bunu çıkıp açıklasınlar eğer ülkeyi portakal dilimi gibi bölmekse hooop dur bakalım. deriz ve onada hiç birinin hiç kimsenin gücü yetmez.işte ozaman ben ihtiyar dahi ortaya çıkar makarizmayı dişi ile çeker ülkesini böldürmez.herkez açık konuşsun kıçıbaşı oynamadan..hiç kimse unutmasın bu ülke için 15likler ve 75likler canlarını gözlerini kırpmadan feda etmiştir.

    Yanıtla (0) (3)
  • haluk d / 11 Şubat 2024 09:47

    Tayyip Erdogan istanbulu tekrar kazanmak icin DEM le gorusebilr.Sy Bahceli Hudapari sindirdigi gibi DEM i de sindirir mi ?

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 11 Şubat 2024 09:44

    Türk, Kürt,Laz, Çerkez, Süryani, Nusayri,Arap vs.Kim bunlar Osmanlı imparatorluğunun BAKİYESİ bunlar.Daga taşa ne MUTLU Türküm diyene yazarsan kargadan başka kuş tanımam dersen , aslını inkar edersen olacağı bu.400 yıl yönettigin toprakları mayinlarsan Yurta sulh cihanda sulhu Millette yurturursan.Mevcut rejimi korumak için (900bin asker) Ordu'dan habersiz sanayii yatırımıni bile askerden izin alırsan olacağı bu.Artik ne Şeriat nede komünizm müesses nizam TEHLİKEDE değil.

    Yanıtla (4) (1)
  • Cihan / 11 Şubat 2024 09:40

    Kürtler ve lazlar bu topraklarin sahipleri ve yerlileridirler.mogollar,türkmen gruplar 1071 malazgirt muharebesiyle kürtlerin izni ve yardimiyla anadoluya gecis yapti.mezopotamyada kalmamak sartiyla yunanlarin iskan alanlarina dagildilar islamiyetin alevi inancini Kabul ettiler Yavuz Sultan selimle sunnilestiler bu topraklara misafir geldiler yani.arnavutlar,bosnaklar afganlar iśe Yenı so'n yüzyilin göcmenidirler toprak sahibi degil.

    Yanıtla (5) (3)
  • Sahin / 11 Şubat 2024 07:51

    Erdoğan yerel seçimlerde kürtlerin kazandığı şehirlere Kayyum atadı. Seçimleri kazanan adayları da hapise gönderdi. Şimdide Selahattin Demirtaş"a elçi gönderiyor .

    Yanıtla (7) (1)
  • byd / 11 Şubat 2024 09:40

    Erdoğan kafasına göre mi gönderdi, yoksa ortada bir suç mu var, kayyum atamaya sebeb olan gerekçeleri ben bilmiyorum, siz biliyormusunuz?

    Yanıtla (0) (5)
  • İlk / 11 Şubat 2024 09:37

    "Terörle aranıza mesafe koyun” diyecekseniz bile karşı karşıya otururken söylemek daha etkileyici olmaz mı?"
    Olabilir, ancak açıkca terörle aranıza mesafe koyun demek te yanlış sayılmaz.

    Yanıtla (0) (3)
  • ÇETİN / 11 Şubat 2024 08:24

    Akp ışini bilir.demirtaş daha adaletin karşısına çıkmadı. Allah dan korkun ya.suçlu ise ver cezayı değilse bırak kardeşim.Bu adalet değildir.ben hiçbir partili değilim .hfle dem 'li hiç değilim ama vicdanlıyim

    Yanıtla (19) (1)
  • Halk hacı / 11 Şubat 2024 07:53

    Hocam bu sorun yeni bir sorun.değil şiddet üreten düşünce ve şiddeti ugulayan unsurlara guruplara demokraside hatta hiçbir sistemde ve rejimdeKabul görmez uluslalar arası hukuka göre devletler tarfından yapılsa dahil ancak örnek göstrilen batı demokrat devletler.söz konusu ortadoğu ve ya asya afrika Heleki.filistin gazze olduğunda şiddeti çatışmayı soy kırımı hukuksuzluğu sonuna kadar destek hatta lojistik ve silah vermektedir ..

    Yanıtla (0) (1)
  • İnsan / 11 Şubat 2024 07:52

    Dem bu dem deriz geçeriz yani başkasına haram olan ak parti olunca helal olur ve demi vatan haini olarak görenler de bir hikmeti vardır herhalde derler

    Yanıtla (5) (1)
  • H.Bulat / 11 Şubat 2024 07:28

    Bahçeliyi şimdi de Akşeneri Erdoğanin yanina veren güç Kürt sorunu için tekrar çözüm surecine izin vermezler.
    Nasıl bir mücadele ise çözdüklerini zannediyorlar ama esasta sorunu daha fa derinleştiriyorlar. Kayyum mesekesi gibi,

    Yanıtla (6) (1)
  • Ahmet dönmez / 11 Şubat 2024 07:22

    Artık türklerin edi bese yeter demesi lazım. Kürtler savaşla soykırımla katliamlarla yok edilebilecek bir ulus değil. Dört parçada 60 milyon ulusal bilincinin hazzına varmış kendi kendini örgütleyen bir ulus. Üstelik şimdi rojawa örneği ortada.

    Yanıtla (9) (2)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 11 Şubat 2024 07:01

    GÜNAYDIN elli yıldır süren bir dava rahmetli ERDAL İNÖNÜ legalleşsinler diye meclise soktu ama onlar o zaman ďa bile rahat duymadılar demirbaş doğru düzgün konuşuyordu demokrasi yanlısıydı buda iktidarın işine gelmedi TERÖRLE HALKI KORKUTARAK oy topluyorlar bunun en son örneği son seçim CHP yine ortak gösterdiler belediye seçiminde bile aynı temayı işliyorlar bu işe yarıyor İNŞALLAH HALK UYANIR BİLHASSA İSTANBULU kazanamazlarsa yolcu olurlar EFENDİM

    Yanıtla (2) (2)
  • Sahin / 11 Şubat 2024 07:00

    "Unutulanlar unutanı"ı hiç bir zaman
    Unutmaz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 11 Şubat 2024 00:54

    Kürt sorunu dedikçe deli oluyorum..Yahu benim onlarca Kürt kuzenim var.. inanın toplumda mahkemede her yerde onlar.. Benden daha güçlü daha fazla haklara sahipler..Ortak miras arazilerimiz var ekemiyorum biçemiyorum başkasına satamıyorum.. Kürt kuzenlerimin korkusundan kimse alamıyor vururuz kırarız diyorlar..100'lerce yıldır bu böyle..Gidin bakalım Doğu Güneydoğu'da Kürt olmayan kimler kaldı Kürtlerin hangi sorununu çözeceğiz??Söyler misin açılım saçılım yaptın Hoca..Sorun sizin kafanızda.

    Yanıtla (18) (16)
  • Okiyucu / 11 Şubat 2024 01:37

    Hocam adamların seçme seçilme haklarını bile aldık ellerinden terör bahanesiyle nasıl yani deli oluyorsunuz? onların delirmesi normal asıl olan.

    Yanıtla (11) (15)
  • 06adem / 11 Şubat 2024 09:46

    Seçme seçilme hakkı elinden alınmış mış, suç varsa ceza vardır, a sı, b si olmaz bu işin.

    Yanıtla (1) (4)
  • Musto / 11 Şubat 2024 15:55

    Kürtler tarih boyunca daima Güçlülerin yanında durmuşlardır. Zamanın güçlü imparatorlukları persler ve bizansların varlıkları bile bilinmeyen bir halk olarak yaşamışlardır.. e zaman ki �slam akıncıları El Cezire bölgesini islamlaştırmasıyla. Kürtlerde güçlü Arap akıncıların yanında Müslümanlığı kabul ederek tarih sahnesine çıkmışlardır.. İslamiyet'in sancaktarlığı Türklerin eline geçince..Bu sefer de Türklerin yanında durmuşlardır.. Sultan hamid'in Kürtlere tanıdığı Hamide alayları imtiyazıyla..

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 11 Şubat 2024 02:23

    Demokrasicilik oyunu oynuyoruz.. ülkemizde gerçek Demokrasiyi bir türlü yerine oturtturamadık..Olanı da kaybettik..Sadece Kürtler mi? Can Atalay Osman Kavala onlarca AKP'ye karşı çıkanlar Kürt mü? Sözde dindar özde kindar bir iktidar tarafından yönetiliyoruz..Kendisine oy vermeyen her vatandaş illet ve zillettir bertaraf edilmelidir...

    Yanıtla (8) (3)
  • mehmet yüksel / 11 Şubat 2024 06:45

    kürt sorunu denince bazıların sicimi bozulur. tek bir sorun bütün sorunların kaynağıdır nedir o sorun?"ana dilde eğitim sorunu". anadil insanı insan yapan en ünemli unsurdur medeni dünyada var olması kendini kanıtlamasıdır anadil okulda öğrenilir öğretilir gelişir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Etem / 11 Şubat 2024 01:59

    AKP’nin bütün planı DEM’in CHP’ye yanaşmaması üzerine kurulu. Kendisi de açıkça DEM’e yanaşamıyor. Bu sadece MHP ile ortaklığı ile ilgili değil. MHP dışında AKP’ye oy veren ayrı bir milliyetçi oy potansiyeli var ki onu kaybetme riski olabilir. Bir zamanlar milliyetçiliği ayaklar altına aldığını söyleyen RTE’nin sonradan milliyetçi kesilmesinin arkasında yatan da zaten o milliyetçi oylar.

    Yanıtla (19) (3)
  • Sermet / 11 Şubat 2024 06:10

    RTE milliyetçi oylar için mi milliyetçi kesildi, çözüm sürecinde yediği kazık için mi?

    Yanıtla (2) (4)
  • Tuna / 11 Şubat 2024 04:13

    DEM bir parti mi bağımsız bir iradeye sahip mi evet bir kürt sorunu var ama bu sorunun çözülebilmesi için abd ve israilin fitnelerinin son bulması lazım şu an için bir kürt iradesinden söz etmek mümkün değil kendilerini de bölgeyi de yakacak bir yola girmiş durumdalar

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 11 Şubat 2024 04:05

    "Selahattin Demirtaş'ın; AİHM kararlarına rağmen, üstelik kürsülerden “terörist” diye suçlanarak cezaevinde tutulması..." diyerek yine bize K. Kılıçdaroğlu'nun dolayısıyla CHP'nin ülkeyi soktuğu vahim durumu hatırlattın Ahmet abi. Nasıl mı ? şöyle: K.Kılıçdaroğlu'na kim gaz verdiyse... dokunulmazlık kaldıralım meydan okumasını yapmasaydı...Şimdi S.Demirtaş içerde olmayacaktı...Yine 3 dönem de aday ol dedi...Yıkacağ öz güveni ile kendi yıkıldı..:))))

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2024 03:52

    DEM'in hiçbir sevgisi, acısı, sıkıntısı , değeri gözlerinde yok...ama...etkilediği seçmen kitlesiyle, alanlarıyla ilişki kurmak, oyunu almak için de yanıp tutuşmak... Bu ne kadar menfaatçilik, bencillik... Hatta oyunu aldığı o kitlelerin ... hemen seçimin ertesinde acılarını duygu olarak bile paylaşmamak... Çektikleri sıkıntıları görmezden gelmek... çığlıklarına kulak ???? tıkamak...

    Yanıtla (2) (0)
  • FARKLI AÇI / 11 Şubat 2024 01:44

    Selahattin Demirtaş'ın Mecliste olmadığı her gün Türkiye'nin kaybettiği bir gündür.

    Yanıtla (15) (4)
  • Bir Okur. / 11 Şubat 2024 01:18

    Sayın hocam kürtlere yapmadığımızı bırakmıyoruz sonra da yok kardeşimiz yok şu yok bu. Kendileriyle bir asırdır dalga geçtiğimizi farketmediklerini sanıp başımızı kuma gömüyoruz. Biz dindarlar aynı bayatlamış ilkel ceberrutluğu niye sürdürüyoruz onlara. Başörtmüzü aldık onları unuttuk. Bu ikiyüzlülügümüzü omların 10yaşındaki çocuklari bile görüyor.

    Yanıtla (8) (5)
  • Objektif okur / 11 Şubat 2024 00:12

    "Demirtaş, Üçüncü yol siyaseti için DEM Parti'nin hem AKP ile hem CHP ile görüşmesi gerektiğini vurgulaması"
    Ahmet Türk Kürt sorunu Erdoğanla çözülür demesi,
    NE ANLAM İFADE EDİYOR ACABA.??

    Yanıtla (8) (0)
  • Sermet / 11 Şubat 2024 01:07

    Leyla Zana da dediydi zamanında. Sonra birileri "Lan bu Erdoğan hakkaten çözecek galiba. Aman deyim Erdoğan'a artı yazmasın." deyip bozdular. Leyla Zana da kayıptı sonra yakın zamana kadar. Bakalım Ahmet Türk'e ne olacak.

    Yanıtla (3) (2)
  • Eski Bir Yorumcu / 11 Şubat 2024 01:01

    Kürt sorunu, TC'nin kanayan bir yarasıdır. Kürt sorununun, sosyal, kültürel, tarihsel, psikolojik, antropolojik, genel anlayış (zihniyet) ve değerli yazarın işaret ettiği gibi uluslararası boyutları vardır. Bugünkü siyaset ikliminde, ne yazık ki; çözüme yönelik olumlu gelişmeler beklemek hayalden öteye gitmemektedir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kararlı okuyucu. / 11 Şubat 2024 00:53

    Ahmet hocam kendimizin temelsiz kürt fobimizi aşmadığımız sürece, kendimize başka onlara başka hukuk uyguladığımız sürece ülkemizin huzur bulması %1 milyon hayal. Bu gerçeği ne zaman anliyacağız 100 yıldır?

    Yanıtla (6) (4)
  • Okur / 11 Şubat 2024 00:17

    Bölgede dahil olma ihtimalimiz olan bir savaş var. Beka sorunu olacak büyük depremlerin eli kulağında. Ekonomi çok kötü. Ve yeni bir barış süreci kendini dayatıyor. Günlük siyaseti bırakın. Barış süreci yakında. Bir oda peşindeki CHP başarılı olamaz. Garanti üç beş ilçe yetiyor onlara. Bunlar açıklanınca gürültüyü seyredin. Her yeri kaybedecekler. Oda siyasetiyle buraya kadar.

    Yanıtla (6) (9)
  • salim / 11 Şubat 2024 00:12

    Küçükçekmecedi saldırının,AK parti seçim çalışmasıyla ilgisi yokmuş.

    Yanıtla (3) (0)
  • On8 / 11 Şubat 2024 10:44

    Korkarım ki şeytan Allahım affet İnsana uydum der diye. ))

    Yanıtla (2) (0)