Prof. Dr. Mustafa Öztürk: Dini kullanan şebekeler oluşmuş, dertleri hakikat değil... | Özel Röportajlar

Linç kampanyalarının hedefi olan Prof. Dr. Mustafa Öztürk, KARAR TV'de çarpıcı açıklamalarda bulundu: Marmara'yı arka bahçe yapma derdindeler. Dini kullanan şebekeler oluşmuş, dertleri hakikat değil... Beni linç edenlere kızgınlık duymuyorum.

Prof. Dr. Mustafa Öztürk, KARAR TV ekranlarına konuk oldu. Elif Çakır ve Yıldıray Oğur sorularını cevaplayan Öztürk, çarpıcı açıklamalarda bulundu. 

NEDEN EMEKLİLİĞİNİ İSTEDİ?

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde çalışırken emekliliğini isteyen Öztürk, süreci şöyle anlattı:

"Emeklilik işlemlerim tamamlandı gibi. 2 Aralık'ta dilekçemi vermiştim. Hemen kabul edildi, süreç işliyor. Bu zamana kadar neden kaldım? Çünkü burada olmam gerektiğini düşünüyordum. Marmara'ya yeni gelmiştim, biraz da 'Niye gidiyorsun' baskısı ile duruyordum. Linçlerden bağımsız olarak söylüyorum, 33 yılı devirmişim artık. Çalışma enerjimin sıkıntısının da arttığını fark ettim. Sağlık sorunlarım nedeniyle çalışma enerjimin rezervinin azaldığını düşündüm."

"GEÇMİŞ SATIRLARIM DİDİK DİDİK EDİLDİ"

Linç kampanyalarının hedefi olan Öztürk, yaşadıklarını KARAR TV'de özetledi:

"Linç ilk kez başıma gelmedi, 2017 yılına kadar Çukurova Üniversitesi'nde çalıştım. O güne kadar yazdıklarımın etki katsayısı kamuoyunca fazla olmadı. Dönüp de kimse 'Bu adam ne demiş' demedi. Ne zaman ki, Marmara İlahiyat Fakültesi'ne adım attım, eskiden yazdığım bütün satırlar didik didik mercek altına alındı. Ortaya atılan, sunumlar bile bugünün sözleri değil. Sanki o sözleri dün akşam söylemişim gibi lanse edildi. 8-10 yıl önceki sözler. Peki, niye kamuoyunda infial yaratacak şeyler yazdınız?

"MARMARA BİLE TÜRLÜ KABULLENMEDİ"

Vakti zamanında akademisyen kuşkuculuğumla ve aynı zamanda dinle aramdaki öznel problemleri aşmak için düşündüm, taşındım ve keşfettiğim şeyleri de yazarak paylaştım. İlgilisi de zaten takip etti. Fakat galiba birileri benim teo-politik alanımı çok fazla algıladı ya da son kale olarak gördükleri Marmara İlahiyat'a her şeye rağmen gelmiş olmamı bir türlü tolere edemediler. Geldiğim günden beri, ağzımı açmasam dahi her şeyden bir anlam çıkarttılar.

"BU KEZ SADECE DİNİ GRUPLAR YOKTU"

Birinci kampanya; belli dini yapıların kampanyası olmuştu, asla Twitter'da 48 saat falan TT olmamıştım mesela. Fakat bu son kampanya başkaydı. Sadece dini bir grup ve cemaatin yüklenmesi değildi. Sosyal medyada bu kadar uzun süre kalması, hele hele böyle bir dönemde... Arkasında çok daha kuvvetli ve organize yapılar olduğunu gösteriyor. Bunun bir de turnusol kağıdı tarafı var. Birinci linçte Oda TV denen mecra, 'Ülke kendi evladını, yetişmiş dinamik beyinlerini boğuyor' diyerek benim arkamda dururken, bu sefer 'Bu adam nereden çıktı, ne saçmalıyor' şeklinde bir başlık attı. Burası çok ilginç.

"ODA TV PROVOKATİF BAŞLIKLAR ATTI"

Bunun üzerine biraz ulusalcı, biraz milliyetçi aynı zamanda mevcut siyasi iktidara şükran borcu olduğunu düşünen 3'lü bir organizasyon... Burada siyaset teşvik etti diyemem ama en azından tasvip etti, izledi. Bizim İslamcı ya da sağ dediğimiz medya, daha önceki linç kampanyalarında bu topa girmemiştim. Benden tek kelime ile bahsetmemişlerdi fakat bu sefer Yeni Şafak bile Anadolu baskısına 'Bu kimin Hoca'sı' tarzında haberlerle çıktı. Peki, niye böyle oldu?

Karar'daki köşemde fikri iktidar meselesi ile ilgili bir yazı yazdım ve orada Necip Fazıl, Kadir Mısırlıoğlu üslubuyla fikri iktidar olunmayacağını söyledim. Sınırları zorlayan yazılar yazdım. Durum budur, daha sonra Oda TV provokatif başlıklar atmış ve onları da sonradan gördüm. KARAR'da yazdığım her yazıdan sonra. Sonuç itibariyle savunduğum şekilde din tartışmaları kamuoyuna ulaşmadı."

basliksiz-1-001.jpgDinde reform tartışmalarını hatırlatan Prof. Dr. Mustafa Öztürk "Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın dinde reform açıklamaları hiç beklenmedik bir şeydi. Erdoğan'ın o beyanatından sonra 'Ben bu tartışmaya katılmam' demiştim" diye konuştu.

"NEDEN MARMARA'YI SEÇERDİM?"

Ankara ile Marmara İlahiyat arasındaki farklara değinen Öztürk, Marmara İlahiyat'ın 'arka bahçe' yapılmak istendiğini belirtti ve şunları kaydetti:

"Ankara İlahiyat, hep kurucu ideoloji ile ilişkilendirildi ve sürekli gerçek dine karşı, seküler ideolojinin bir operasyonu olarak konumlandırıldı. Ve öyle mimlendi ve o kimlikten de kurtulamadı. 10 yıl sonra ise ona karşı gibi algılanan Marmara İlahiyat kuruldu. Osmanlı'dan beri gelen ve köklü dini geleneği temsil eden adres olarak Marmara kodlandı. Reddi miras üzerine kurulan ve dinle arasına çok radikal bir modernleşme zihniyetini koyan adres ise Ankara İlahiyat oldu.

"ÜZERİMİZE 28 ŞUBAT ALGISI YAPIŞTI"

Bir şey söyleyeyim, AK Parti'nin iktidara geldiği yılların arefesinde parlak bir jenerasyon oldu. İslamiyatla birlikte çıkan, parlak bir jenerasyon. Fakat talihsizliğe bakın ki, o hikayenin hemen arkasından 28 Şubat koptu. Arkasından da AK Parti iktidara geldi. O dönemde ilahiyat camiasında şöyle bir kolerasyon kuruldu, 'Bu 28 Şubat tezgahının din ayağını İslamiyatçılara yaptırdılar' diye bir algı yapıldı. O algı da üzerimizden silinmedi fakat o jenerasyona tamamen unutuldu, gitti.

Mesela şu anki Ankara İlahiyat daha skolastik, daha gelenekçi. 'Ankara Okulu' diye üzerinde etiket kalmış. Marmara İlahiyat daha özgürlükçü, daha aykırı fikirleri çok daha fazla tolere edebilen bir yer. Bugünkü aklımla söylüyorum, önüme seçenek koysalar her seferinde Marmara'yı seçerim. Aslında Marmara'da çok fazla tolerans zeminleri var. Kemalist ya da Atatürkçü düşüncelere dokunmadıysanız, her türlü aykırı ses tolere edilebilir. En fazla bizim evin haylaz sonucu muamelesi görürsünüz. Ama Ankara İlahiyat'ta farklı bir ses çıkardığınızda 'protez bacak' gibi algılanırsınız. Dolayısıyla Marmara'dan rahatsız değildim ama...

"ÇİĞ ÇOCUK GİBİ, HER YERE SATAŞIYORLAR..."

Dışarıdan, Marmara İlahiyat'a siyasi ve ideolojik anlam yüklemek isteyenler, Marmara'yı kendi kafalarındaki anlama göre dizayn etmeye çalıştılar. Bu dışarı ile ilgili bir sorun. Bu çok eski bir gelenek, mesela şu an cemaatler Diyanet'e tasallut etmiş durumda. Siyasi iradenin istemeyeceği kişilere de yönelik sürekli bir kampanya yürütülüyor. Sürekli Marmara'yı arka bahçe yapma peşindeler.

Çünkü bu siyasi iktidar döneminde eleştirdikleri özgürlük ortamı, katsayısı tahmin edilemeyen bir şımarıklığa dönüştü. Acayip bir şımarıklıkları var. Cemaatlerin bazılarının tavırları bu. Çiğ çocuk gibi, her yere sataşıyorlar. Ama aynı zamanda acayip ödlekler çünkü siyasi iklim değiştiği gün sırra kadem basacaklar.

"ŞEBEKELER, MAFYALAR OLUŞMUŞ..."

Türkiye'deki ateizm-deizm tartışmaları ile ilgili Öztürk, 'Benden sonrası tufan' anlayışının hakim olduğunu söyledi.

Öztürk, şöyle devam etti: "Bugünkü iktidar döneminde, buldukları fırsat alanlarını tepe tepe kullanıp... Din üzerinden holdingleşmek, güç tahakküm etmek, baskı grupları oluşturarak siyaseti zorlamak, siyaset kurumları ile pazarlığa girişip devletin kurumlarını zorlamak ve oralardan ihalelere kapı açmak... Bunları yapan şebekeler, mafyalar oluşmuş. Bunların derdi hakikat, din, iman, Allah ve gençlik değil ki... Bu iktidar alanlarını tehdit ediyorsunuz. Çünkü onlar Marx'ın afyon dediği işlevsellikle kitleleri konsolide ediyor. Bizim gibi düşünenler onlar için korkunç bir tehdit."

İlgili Haberler
Öne Çıkanlar
YORUMLAR (62)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
62 Yorum
  • Sezar / 22 Aralık 2020 14:36

    Bütün dünyada islam alemi yokluk, yoksulluk içerisinde, sömürü devam etsin diye hergün yüzlercesi birbirini öldürüyor, yakıyor, yıkıyor.
    Buna karşın ilim şrfan sahibi müslüman arkadaşlarımız bu durumu kabul edip, Allah bizimle, Peygamber bizimle, Kuran da en iyi kitap o zaman herşey neden en kötüsü? sorusu üzerine düşünmek yerine, kırk yılda da olsa farklı konuşanı linç ediyorlar.
    Bırakın konuşsun, yalnışsa düzeltirsiniz bahane olur doğruyu öğreniriz.

    Yanıtla (0) (0)
  • muhittin yalturak / 18 Aralık 2020 19:30

    veya diyanet işleri başkanlığına müracaat ederek efendim malumunuz böyle bir durum var bir uzmanınızı gönderin kamu önünde tartışsınlar bizde kamuda gerçeği öğrenir demeyip tek taraflı görüşü tek doğru budur diyerekkamu önüne çıktınız sizin adalet anlayışınız bumu

    Yanıtla (1) (0)
  • muhittin yalturak / 18 Aralık 2020 19:15

    ben mustafa öztürke hiç bir şey söylemiyorum onun hakkında kararı islamı özümsemiş islamı sözde değil özde yaşayanlar verdi ve fikirlerini beyan ettiler benim anlayamadığın her lafında hak hukukdan bahs eden ama hakkın hukukun yanından geçmeyen elif şafak hanıma elif hanım senin nasıl bir adalet anlayışın var mustafa öztürkün bir bantı yayınlandı ortalık ayağa kalktı sen tarafsız adaletli bir basın mensubu olsaydın mustafa öztürkün karşısına onun ayarıda onu tenkit eden birini çıkarırdın

    Yanıtla (1) (0)
  • Esref Celebi / 18 Aralık 2020 17:30

    Her meselesinde gayet ciddi ve sogukkanli bir bicimde yapilan reddiyelere kendi reddiyesi ile cevap verebilecekken bazen saldirgan ve asagilayici bazen aglak ve sekvaci konusma ve röportajlarla cevap vermeyi yegledi. Kalbini kendisi ve Allah bilir, ancak bu sansasyon-sikayet-sansasyon kisir döngüsüne mahkum üslubu beni kendisinden soguttu, samimiyetine inancim kalmadi. Allah hepimize hidayet versin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bingöllü / 17 Aralık 2020 10:49

    Ben de Karar gazetesini beğenerek takip edenlerdenim Kurana laf atan birini özgürlük adı altında programa çıkarması hoşuma gitmedi Sizden ricam çizginizi bozmayın

    Yanıtla (26) (25)
  • YOLCU / 17 Aralık 2020 13:55

    YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.ÖZGÜRLÜK BUDUR ZATEN.KALDIKİ HOCAYI YANLIŞ ANLAMAYALIM.İYİ DİNLEYELİM.KATILMADIĞIMIZ GÖRÜŞÜNE YANLIŞTIRE DERİZ OLUR BİTER.

    Yanıtla (2) (1)
  • Esref Celebi / 18 Aralık 2020 17:28

    Yok, öyle olup bitmiyor. Fikirlerine yanlis dediginizde linc edildim diye aglasiyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorumcu / 18 Aralık 2020 03:09

    Kendini dusunen adam yerine koymasina pek guldum. Keske dusunse, dinle ilgili kisisel problemlerinden siyrilip,duygularini bir kenara atio dusunse de dusunme eylemine saygi duysam.

    Yanıtla (1) (0)
  • düşüncesi değil / 17 Aralık 2020 20:18

    bu düşünceleri aşmamış birisinin ilahiyatta tefsir dersi vermesi. kurana insan kelamı diyen ilahiyata prof olursa, ateist imam da cuma namazı kıldırır. cemaat mi?karışamaz, ağam bilir

    Yanıtla (4) (8)
  • Karar Okuru / 18 Aralık 2020 00:33

    Mustafa Hoca, Kur'an Hz. Muhammed'in kelamıdır! demiyor. Allah'ın kelamı, Peygamberimizin (S.A.V.) dilinde şekil bulmuştur! diyor. Bunun nesini anlamıyorsunuz? Ya da nesi işinize gelmiyor?

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Simsek / 18 Aralık 2020 00:16

    Dini dusunceye katki adina ulusal ve uluslararasi dise dokunur hic bir onerisi, yayini ve dikkate deger bir yaklasimi olmamasinin yanisira, Islami ilimlerin ve elbetteki basta tefsir ilminin en esasli dayanagi olan Arab dilinde hic bir behresi olmadigi halde, sadece polemikler ve alti bos iddalar ile gundemde olmaya calisan 3. sinif bir akademisyendir. Akademiden ayrilma kararini ilim/dusunce dunyasinin bir kaybi olarak gostermesi ise, evlere senlik bir komediden baska bir sey degildir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet KARA / 17 Aralık 2020 22:59

    Önce KARAR neden bu zatı bu kadar önemsiyor anlamıyorum. Ciddi bir KARAR takipçisi olarak hayret ediyorum.
    İkincisi, neden sormadınız, başkasından değil, kendi ağzından dinlediğimiz, Kur'an'ın -en azından bir kısmının- Allah kelamı olmadığını iddia etmeye devam ediyor musun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 17 Aralık 2020 22:47

    Lütfen karar ailesi olarak dinimiz konusunda biraz daha duyarlı olun bu tiplerin sesi olmayın bunlar İslam dini için inanın çok tehlikeli Allah bunlara fırsat vermesin yoksa sizdemi fazlur rahman denen fasığın etkisindemisiniz

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 17 Aralık 2020 22:43

    Maalesef bu zamanda ilahiyat fakülteleri ve imam hatipler bu tiplere teslim olmuş din adına korkunç bir nesil yetiştiriyorlar Allah fırsat vermesin bunlara şu an Türkiye de benim gibi Müslümanların okuyacağı tek gazete karar oda bunların peşine düşmüş yapmayın bırakın sizi okuyalım

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 22:36

    Kararın, iktidara muhalif duruşunu, daha müttaki, daha dürüst, daha hakkaniyetli, beytülmale daha hassas bir arayış zann etmiştim. Davudoglu faktörü, ahmet tasgetiren faktörü bu zannimda etkiliydi. Ama anlaşılan, karar, mevcut iktidarı "tutucu" bulduğu için, m.öztürk paralelinde daha "özgürlükcü" Bir iktidarın hayalini kuruyor. Haram helalin mücadelesini veren bir entelijansiya ve siyasi duruş boşluğu gün gün büyüyor. Karar, aradığımız değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal Yılmaz / 17 Aralık 2020 14:14

    Cımbızla çekilmiş bir cümleyle, akademi camiasında konuşıulan bir mevzuyu halka arzetmek suretiyle linç edilmeye çalışılan sayın Öztürk'ü destekliyoruz.

    Yanıtla (4) (4)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 22:29

    Cımbıza gerek yok, cascavlak ortada, kap kalın lakırtı. Öncesi de var. Deprem aylar öncesinden geliyorum demişti. Volkaniyla beraber patladı. Din deyince, namazinda niyazinda adamlara bakın kardeşim. Felsefe lazımsa gidin Heidegger okuyun, el kindi okuyun. Böyle orientalist tercümanı ikinci sinif filozofla ne işiniz var. Zamana yazık.

    Yanıtla (0) (0)
  • ali garip / 17 Aralık 2020 08:22

    her gün bu gazete yi okurum böyle giderse bu adam yüzünden bu gazeteyi bırakacağım

    Yanıtla (36) (39)
  • Hiç / 17 Aralık 2020 09:32

    Ben de sırf Mustafa hoca var diye bu gazeteyi seviyorum

    Yanıtla (29) (22)
  • Ali Hordolaşoğlu / 17 Aralık 2020 14:59

    Sizin iblis19 virüsü taşıyan tapınakçı zihninize göre mi İslamı anlayacağız. Bu dinin bir kitabı var. O ne diyorsa din odur. Dini yahudi ve hristiyan tavırlarıyla tahrif edenler karşı mücadele eden Mustafa hocayı anlamınız için şu Kuran üzerinde düşünmeniz lazım.

    Yanıtla (5) (9)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 22:25

    Ağır ol... Bir deist prof u savunmak için bu kadar müslümana bu kadar diş sıkmaya gerek yok. Dişlerine yazık.

    Yanıtla (2) (5)
  • İ. Ünlü / 17 Aralık 2020 21:51

    M. Öztürk'ün istifasını netice veren durumdan sonra yazılarını beyanlarını takip ettim. Bakıyorum İstanbulda cinayet işledikten sonra yakalanıp suç mahalline getirilirken hep başka konular üzerine konuşan zanlıya "yahu hele bir şu İstanbul'a geldi o cinayeti anlat" denilen hikayeye gibi kelam ediyor. Kamu oyunun tepki çeken kendisine ait Kur'an-ı Kerim ile ilgili beyanlarına hiç temas etmeden enesini savunuyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Zeki Göksu / 17 Aralık 2020 04:47

    Kürtlerin gözünde sayın Erdoğan artık saddam gibi görünüyor milliyetçi değil resmen ırkçı görünüm veriyor yazık oldu sayın Erdoğan’a bir zamanlar Kürt problemini çözecek ve tarihe ismimi altın harflerle yazdıracak lider olarak bakılırken şimdi sanki Bahçeli’nin oyuncağı olmuş görüntü veriyor Allah yardımcısı olsun doğru yolu bulsun denek düşer bize

    Yanıtla (7) (3)
  • Vatansever / 17 Aralık 2020 20:28

    Kürt sorununu çözdü zaten sayın cumhurbaşkanımız. Bir zamanlar vardı evet ama artık yok. Bugün PKK ypg pyd terör örgütleri ile sorunumuz var. Soruyoruz hala kürt sorunundan söz edenlere nedir bu kürt sorunu cevap yok. Çünkü kürt sorunu diye bir sorun yok. Kılıçdaroğlu dahil kürt sorunu diyenler hdp nin oyunu alabilmek için kullanıyorlar bu ifadeyi. Kılıçdaroğlu dahil kürt sorunundan söz edenler içeriğe dair bir şey söylemiyorlar. Bütün hedef hdp PKK ya şirin gözükerek oylarını alabilmek.

    Yanıtla (1) (1)
  • Vahdeddin Taşdemir / 17 Aralık 2020 20:21

    O na buna sataşmayi birak da ettiğin laflarin kurandan savunmasini yap.senin rabbin maksadini kullarina ulaştirmakdan mi aciz o nun gunahsiz peygamberi rabbine mi ihanet etti.

    Yanıtla (3) (1)
  • A. Erol / 17 Aralık 2020 18:45

    Karar bu ilahiyatçı konusundaki ısrarınızı anlayamıyorum... Siz demi benim adamım zaafına düşüyorsunuz...Bilmiyorsanız bilenlerden görüş alınız... Bu hocalardan topluma fayda yok... S

    Yanıtla (9) (9)
  • Ahmet Üstün / 17 Aralık 2020 18:41

    Yapmış olduğu açıklamayla Prof Öztürk dinden çıkmış mıdır? Tövbe edip kelime-i şehadet getirme ihtiyacı hissetmiş midir? Kur’an-ı Kerime dil uzatma hadsizliğini nasıl izale edecek! Reformist midir?
    Karar gazetesi niye kendisini gündem yaptı?

    Yanıtla (6) (4)
  • laik adam / 17 Aralık 2020 18:04

    dini kullanan şebekeler var diye Allah'ın kitabına rasülün sözü mü demek lazım bayım?

    Yanıtla (7) (3)
  • sorgulayan / 17 Aralık 2020 17:09

    Adam, hayatını dinlere ve kutsal kitaplara vermiş... Bırakın konuşsun ne var bunda.. Bundan 25-30 yıl sonra bu adamın dedikleri doğruymuş be diyeceksiniz. Adam bizden 50 yıl önde arkadaşlar..

    Yanıtla (12) (9)
  • Emre / 17 Aralık 2020 16:53

    "Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar." Gerçekte de öyle oluyor. Sayın Mustafa Öztürk, bence, güvenilir, bilgi sahibi ve sorgulayan kişiliği ile dine büyük hizmetleri olan bir kişi. Eminim ki, ona saldıranların çoğunun dini bilgisi sadece başkalarından duyduğu ile sınırlıdır. Biraz okumak ve üzerinde düşünebilmek lazım... Bir kişi kendini düşünebilecek düzeyde görmüyorsa dinleyeceği kaynağı doğru seçmelidir.

    Yanıtla (2) (1)
  • vuça / 17 Aralık 2020 16:15

    özel de mustafa hoca'dan genelde de ilahiyat camiasındaki koltukçu ve tez canlısı unvanlılardan şunu beklerdık; ümmetin herşeyi sömürülüyor, kaynakları peşkeş cekılıyor, cocukları ve kadınları ölüyor; bu durumu düzeltecek sosyal ve siyasal faaliyet beklerdik. yama olacagına yara oluyorlar. adamın biri trafik kazası gecirmiş kan revan kırık cıkık içinde , doktor geliyor diyorki bunun calsiyum degeri düşük mü bakalım demesi ne kadar saçma ise Mustafa öztürk tali konu merakı neden?

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 16:12

    Islam teslim olmaktır. Iman inanmaktir. Inanamayan, teslim olamayan adamlar gitsin felsefe kürsüsünde özgürlügün tadını çıkarsın. Imam hatib müftü vaiz yetiştiren kurumlar böylelerine teslim edilmemeli.
    Kuşaklara yazık oluyor.
    Bu deistler eliyle, cami cemaatine fantastik virüsler sokuluyor.

    Yanıtla (7) (5)
  • Abdussamed / 17 Aralık 2020 15:59

    Kur'anın bir ayeti için bu Allah'ın dili olamaz diyen biri için hala ayeti inkar etmedi diyenler var...
    Kur'anın dili olan Arapçayı kendinize göre farklı yorulmadınız şimdi de Türkçeyi farklı yorumluyorsunuz...

    Oysa bilmiyorlar ki, bir ayeti inkar eden bütün KUR'ANI inkar etmiş sayılır...

    Yanıtla (5) (1)
  • TUNAHAN / 17 Aralık 2020 15:46

    Ne hakikati arkadaş? Vahiy müessesine inanmıyor, ilmi var ama imanı yok. Güya farklı açıdan bakacağım derken gavurların bile aklına gelmeyecek zırvalıkları islam dinine yakıştırıyor.

    Yanıtla (3) (3)
  • Antalyalı / 17 Aralık 2020 15:44

    İnsanların inançlarıyla alay eden birini canlı yayına lütfen çıkarmayınız. Çürümüş zihinlerden ders alacak insan yok artık.

    Yanıtla (5) (3)
  • Fırat / 17 Aralık 2020 15:41

    Teşekkür ediyorum size; Elif hanım, Yıldıray bey ve Mustafa bey
    Bu güzel ve aydınlatıcı sohbetiniz için.

    Mustafa Öztürk hocayı tanıtmış olmanız çok isabetli oldu ( benim gibi tanımayanlar için).
    Eserlerini sabırsızlık ile bekliyorum ( bir Atheist olarak ! )

    Yanıtla (1) (0)
  • Teolog / 17 Aralık 2020 04:55

    dini tahrifasyon propagandasına yazıklar olsun. Bu mesele iman problemine dayanıyor. Açık ayetlere rağmen, adam kalkmış ben Allahın kitabına insan sözü diyorum, düşünce özgürlüğüm kısıtlanıyor şeklinde saçmalıyor. Bu kadar açık bir meselede hala özür dilemeden yorum yapmaya devam ediyorsa, bunun ilimle bilimle hiç bir alakası yok, yüz kızartıcı utanç verici bir durum, milletin çocuklarına yazık, bu tür tahrif zehirlemelere maruz kalıyor, suçumuz ne arkadaş, din oyuncak mı, bu nasıl rezilliktir?

    Yanıtla (16) (13)
  • Mustafa / 17 Aralık 2020 14:06

    Esasen sen ayıp ediyorsun. Doğru veya yanlış. Açarsın KURANI bakarsın, görüşüne katılmazsın. Her hangi bir olguya, nesnel gerçekliğe, bir tabuya velevki bu din bile olsa samimiyetle sormanın sorgulamanın ne mahsuru var. Belli ki sizin de kuran konusunda şüpheleriniz var!?. Şüphesiz iseniz Mustafa hocanın sesli düşünmesi bir insanı niye rahatsız etsin ki??.

    Yanıtla (4) (2)
  • Ali Hordolaşoğlu / 17 Aralık 2020 15:16

    Tahribi yapan tapınakçı cemaatler. Zihniniz kaymış. Hocanın derdi Kitap göre birislam .oysa ası tahrip ki yüzyıllarca bu tip cemaatleşip birer terö örgütü olan din kisvesi bürünmüş pavlusçular.

    Yanıtla (2) (0)
  • turgay / 17 Aralık 2020 15:14

    aylarca cemaatler tarikatlar konuşuldu memlekette.
    enam 159. ayette "Gerçek şu ki, dinlerini parça parça edip kendileri de gruplaşanlar, sen hiç bir şeyde onlardan değilsin. Onların işi ancak Allah'adır. Sonra O, işlemekte olduklarını kendilerine haber verecektir."
    yazıyor halbuki.
    hangi alim? çıktı da yahu kitapta bu yazıyo dedi.
    imtina ettiniz ayaklarına basmaya.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhsin / 17 Aralık 2020 15:11

    M.Öztürk gibilerinin islam olma gibi bir endişeleri yok.Müslümanların kafalarını karıştırarak gündemde kalmaya çalışıyorlar.

    Yanıtla (5) (7)
  • Hiç / 17 Aralık 2020 14:23

    Marmarayi bırakın tarikatlar tüm ülkeyi arka bahçe etme derdinde...birinden kurulduk diye sevinirken onun boşluğuna diğerleri palazlandi..millet gözünü açıp görmek istemiyor çünkü din istismarı yapıyorlar sabah akşam...

    Yanıtla (3) (0)
  • İ. ZIRH / 17 Aralık 2020 14:11

    Teşekkürler sayın ÖZTÜRK

    Yanıtla (3) (2)
  • Hüsnü Öztürk / 17 Aralık 2020 14:05

    Üstadım sen bu ülkeye lazımsın. Şu sigarayı bırak da daha fazla istifade edelim. Allah uzun ömür versin,tefsiri bekliyoruz ama insanlar o kadar okuma heveslisi değil. Yarım saatlik you toube paylaşımları etkili olur. Selamlar, saygılar.Birimiz en yukarıda karadeniz, birimiz en aşağıda Akdeniz çocuğuyuz ama beni de emmoğlu say.

    Yanıtla (4) (1)
  • mustafa cihan / 17 Aralık 2020 08:20

    kuran la alay ediyor siz de canlı yayına mı çıkarıyorsunuz

    Yanıtla (25) (25)
  • Ahmet Dereli / 17 Aralık 2020 14:00

    Gerçekten dinlediniz,ya da okudunuz da mı bu karara varıyorsunuz yoksa herkes kızdığına göre ben de karşı çıkayım mı diyorsunuz? Biz de dinliyoruz böyle bir alay ifadesine rastlamadım

    Yanıtla (2) (1)
  • ilahiyatçı / 17 Aralık 2020 13:55

    İlk olarak hocanın sözlerini bağlamından koparıldı. Burada olumsuz yorum yapan herkese izlemesini tavsiye ederim. İkinci olarak hocanın dediklerine katılmıyorum. Ancak herkes ne düşünüyorsa özgürce ifade edebilmeli. İlahiyat fakültesinde hangi hocanın ne söyleyeceğine kimsenin karar verme yetkisi olmamalı. Bu söylemler eleştirilecekse bile ilahiyatta eleştirilmeli. Karar'ı tebrik ederim.

    Yanıtla (3) (1)
  • YOLCU / 17 Aralık 2020 13:52

    COĞRAFYA ÖĞRETİMİNİN NİHAYİ HEDEFİNİ 4 SORUYA İNDİRMENİZ HATALI OLMUŞTUR.COĞRAFYA ÖĞRETİMİ İNSANIN UFKUNU AÇAR. ÖZELLİKLE ALANINIZA OLAN TEOLOJİ VE HAKKIN VARLIĞI KONUSUNU ANLAMAYI VE İTİKADİ DELİLLERİ ORTAYA ÇIKARTIR.EN BASİTİNDEN BÖYLE AÇIKLAYABİLİRİZ.

    Yanıtla (0) (0)
  • Samed / 17 Aralık 2020 13:39

    Arapça bir kelimeye, türkçe de 30 tane farklı anlam verilmiş. Ve bu adam 30 kelime içerisinden piç'i seçiyor Allah hiç piç dermi deyip Kuran Allah lafzı değildir diyor. Önce sen kendi zihin yapını düzelt.
    Mustafa öztürk'ün düşüncelerinin nasıl yanlış olduğunu anlatan onlarca yazı video vs. var Karar gazetesi bunlara da yer verse güzel olur.

    Yanıtla (23) (14)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 00:01

    Kuranin Allah kitabı olmadığını söyleyen bir kimsenin ilahiyat camiasında yeri olmamalı. Onun ilahiyat camiasında yeri varsa, o ilahiyat camiası bilim araştırma akademi olarak kalmalı, din adamı yetiştirme konusunda yeri olmamalı.

    Yanıtla (25) (15)
  • Barbaros / 17 Aralık 2020 02:25

    Kur'an'ın Allah kitabı olmadığını söylemedi.Bazı ayetlerde geçen küfürvari sözler için,Allah hiç küfür eder mi? dedi...Ne var bunda? Akla takılan sorular,halının altına mı süpürülsün? Bilgisi,birikimi olan hoca nın tezini karşı tez ile çürütür.Hiç düşündünüz mü...Gençler,niçin Deist,Ateist oluyor?Kafalarında ki sorulara tatmin edici cevap alamadıkları için.Ama bu sizi hiç ilgilendirmiyor. Peygamber tebliğinin insanlığı kucaklaması umurunuz da değil.İslam sadece sizin dininiz.Hoyratça tüketin.

    Yanıtla (27) (14)
  • Abdullah / 17 Aralık 2020 15:57

    Ateistler sizin gibiler yüzünden kendilerine delil bulduklarını zannedip atesit oluyor... Siz kendinizi düzeltin ateistlerin sayısı azalır

    Yanıtla (1) (4)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 16:07

    Deizm tanrinin yarattiktan sonra işlere karışmadığı gibi bir inanc. Mustafa öztürk deist bile değil belki. Genclere bakmaya gerek yok, mevcud ilahiyatçılarin önemli kısmı zaten deist. Allahin müdahalesine inanmadıkları için, geleneksel dedikleri inancı islamdan sapma diye yaftalayip kendi deiszmlerini örtmeye çalışıyorlar. Geleneksel dedikleri grublarda yetisenlerdeki deizm oranlari ile on yillardir bunlara kulak verenlwrdeki deizm oranina bakan yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • laik adam / 17 Aralık 2020 18:05

    "Bazı ayetlerde geçen küfürvari sözler için,Allah hiç küfür eder mi? dedi."
    aklın başında mı kardeş?

    Yanıtla (1) (2)
  • Hiç / 17 Aralık 2020 09:33

    Adi üstünde ilahiyat fakültesi....kuran kursu değil..ustelik din adamı diye bir şey yok islamda

    Yanıtla (18) (7)
  • ömer / 17 Aralık 2020 08:18

    yazıklar olsun bu adamı halen ekrana çıkarıyorsunuz

    Yanıtla (13) (18)
  • Okur Okudu / 17 Aralık 2020 07:43

    Eli çakır Edip yükselişe çıkarsanıza bir sonraki programda.

    Yanıtla (3) (5)
  • Fuat Furat / 17 Aralık 2020 04:46

    Çipe ne milyarlarca bilgi kodlayıp yönlendirebiliyorsunuz..
    Yani Rabbimin isi çok kolay..
    Ki ," O bu dini sonsuza kadar koruyacak olan "değil mi?
    Ne Mustafa'sı ne bir başkası bozabilsin..Sen-siz ayete iman etmiyormusunuz..Gafilmisiniz..!?
    Son söz.
    İlimi bilimden ayırıp, kör bağnazlığa teslim ederseniz.Yaklasık beşyüz yıldan beri olduğu gibi ; İslamı ve Türklüğü boynunda boyunduruğa ,sırtında kırbaca teslim edersiniz..

    Yanıtla (6) (2)
  • Fuat Furat / 17 Aralık 2020 04:36

    Olarak güzel isimler..
    Gelelim günümüze,
    Siz o tarihte yaşasaydınız,rüzgar döllenmesini, spermin rahme düstüğü andan itibaren ki altı -oniki haftalık serüvenini nasil açıklardınız..
    Söyleyeyim;
    ALLAH HER SEYE KÂDİRDİR.
    ÂMENNA..
    Zâten o zamanki mealler de öyle..
    Simdi ki zaman ve dahi sonsuz zamana kadar.
    Bilim Allâhı doğruluyor..
    Sadece, beşerin görmesi zamanla ilgili .O da bize mahsus.
    Bilimin şimdilik geldiği nokta,Allahın gücünü ve varlığını tesbitini o kadar kolaylıyor ki..Tırnak

    Yanıtla (0) (0)
  • Fuat Furat / 17 Aralık 2020 04:18

    Ben bu formu(Karar) takip ederken ki maksadım;
    Batı ve Abd'nin ne dediği ve bizde ki meâlinin ne olduğuyla ilgilidir.
    Lâkin,
    Mustafa hocayla ilgili o meşum beyanından sonra ki linç harekatı
    Akla ziyan bir durumdur..
    Ditorlar ki; Kelam'a ve lafz'a karşı geldi.
    Hâşa..
    Okuduğumdan ve anladığımdan algıladığım .
    Şu,
    "Meâl zamanın ruhuna uymuyoor."
    Sorarım size.?
    Teşbihde hata olmaz..
    Hangi biriniz öz kızınıza artık "Yosma" ismini koyarsınız..Yada Oğlunuza Bülent ve Tanju ..
    Halbu ki anl

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 17 Aralık 2020 00:04

    Turan Dursun un kitaplarını da yavaş yavaş seri halinde verin bari. Değil mi ki özgür düşünce ...

    Yanıtla (14) (4)
  • Abdullah / 16 Aralık 2020 23:43

    Aha da Karar gazetesini terkediyorum. Kaliteli muhalefet yaptığı İçin takip ediyordum. Yazık size! Bu adamın neyini savunuyorsunuz? Kendi ayağınıza sıkıyorsunuz. Yazık ki ne yazık.

    Yanıtla (26) (11)
Diğer Haberler
Son Dakika Haberleri
KARAR.COM’DAN