Kayyım şampiyonluğa da mı karşı?

Adı önce tüyleri diken diken etti, gittiği şehirlerde olaylar çıktı, tribünlerden PKK dışarı diye bağırılıp hakaret edildi.
(Amedspor’un yaşadığı ayrımcılıklar Kurdish Studies Center tarafından Kesk u Zer u Zer (İnat, Umut Futbol) adlı raporda toplandı. https://kurdish-studies.org/wp-content/uploads/2024/03/KESKuSORuZER_Amedspor_Raporu.pdf)

Güç ve başarı yine önyargıların azalmasına yardım etti.

Amedspor, İkinci Lig’in kırmızı grubunda ligin bitimine iki hafta kala üç puanla önde.
Aslında bütün Diyarbakır bu hafta şampiyonluk kutlaması için seferber olmuştu.

Çünkü ikinci sıradaki Kastamonu’dan alınan galibiyet sonrası fark altıya çıkmıştı ve bu hafta kendi sahasında alacağı bir galibiyet ve Kastamonu’nun puan kaybetmesi Amedspor’u Birinci Lig’e çıkaracaktı.

Ama Diyarbakırlıların hevesleri dün 2-0 kaybettikleri Iğdır maçıyla kursaklarında kaldı.

Bütün biletlerin tükendiği, karaborsa yüzünden bilet sahiplerinin bile içeri giremediği hınca hınç dolu stattan ise medyada en çok o fotoğraf dolaştı.

Tribünde beyaz tülbentleriyle dua eden bir grup Kürt teyze.

1kapak-005.jpg

50 ve üstü yaşlardaki teyzelerin sempatik pozu bütün gün sosyal medyada ve internet sitelerinde döndü.

Onların sadece Amedspor tutkunu beyaz tülbentli Kürt teyzeler olmadığını bilenler ise adlarını da yazdılar: Barış Anneleri.

Barış Anneleri, PKK saflarında çatışmalarda çocuklarını kaybetmiş annelerin kurduğu bir inisiyatif.

İlk olarak 1999’da barış için Ankara’ya yapmak istedikleri ama yapamadıkları ziyaretle adlarını duyurmuşlardı.

25 yıldır bir sivil inisiyatif olarak aktifler.

(Pek hoşlanmadığım ama meseleyi daha makul bir zeminde anlatmakta faydalı olduğu için kullanacağım) Kürt siyasal hareketi çizgisinde eylemlerin, mitinglerin hepsinde varlar.

Genelde daha siyasi, ciddi meselelerle ilgili eylemlerde görmeye alışık olduğumuz Barış Anneleri bu kez maçtaydı.

Gülüyorlardı, dua ediyorlardı, bu kez siyasi sloganlara değil, takımı destekleyen sportif sloganlara eşlik ediyorlardı.

O fotoğraf da aslında Kürt meselesinde Türkiye’de yaşanan doğal normalleşmenin de bir fotoğrafı.

Evet, normal olmayan çok şey var. Azalsa da süren çatışmalar, hapiste olan insanlar, kayyım tehlikesi…

Ama hayat devam diyor, zaman, orta sınıflaşma, şehirli hayat, güçlenen siyaset herkesi daha az ideolojik, daha az öfkeli yapıyor.

Trajik geçmiş hayatın akan bir parçası olmaktan yavaş yavaş hatırlatılması gereken kötü hatıralara doğru geriye itiliyor.

Kürtlerin son yıllardaki en başarılı, en fazla insanı seferber eden kurumu artık Amedspor.

Kurdish Studies Center’ın raporuna göre Diyarbakır’da en az 250 bin ve Türkiye genelinde 1 milyondan fazla taraftarı Amedspor taraftarı var.

DEM Parti’nin seçimlerde yaratamadığı heyecanı Amedspor yaratıyor.

Taze DEM Partili başkanlar değil, Amedsporlu futbolcular konuşuluyor.

Dağdaki gençler yerine gözler yeşil sahalardaki gençlere çevriliyor.

PKK’nın büyük bir ‘müjde’ olarak açıkladığı ‘drone düşürme teknolojisi’ haberi değil, Kastamonuspor galibiyeti insanları heyecanlandırıyor.

Amedspor Kürtlerin başarı, temsiliyet ihtiyacını tatmin ediyor.

Bu herhangi bir süreçle, projeyle başarılamayacak kadar kalıcı bir normalleşmenin, sivilleşmenin, Türkiyelileşmenin de işareti.

Normal bir devletin bunu teşvik etmesi, bu havaya destek olması beklenir.

90’larda bölgede görev yapmış Emniyet Müdürleri bile Diyarbakırspor’a destek vererek şehir hayatını normalleştirmeye, gençlerin gündemini değiştirmeye, halkla ilişki kurmaya çalışmışlardı.

Ama anlaşılan Ankara’da birileri, itibarlarını kutuplaşmaya borçlu bazı gazeteciler ve siyasetçiler bu huzur ve güven ortamını bozacak girişimler peşinde.

Son bir haftadır bayrak, saygı duruşu, Atatürk ve Erdoğan fotoğrafları üzerinden DEM Partili belediyeler hakkında soruşturmalar açılıyor.

Bu soruşturmalarla ilgili bilgiler bizzat İçişleri Bakanı ve Adalet Bakanı tarafından paylaşılıyor. İktidar medyasının meşhur bazı isimleri bu iddiaları bizzat paylaşıyor, haber yapıyor.

Bunlar da doğal olarak kayyım hazırlığı olarak görülüyor.

Önce Diyarbakır Büyükşehir Belediye Meclisinin açılışında ‘Türk bayrağının kaldırıldığı” haberleri çıktı.

Mardin’de ise bir AK Partili Meclis üyesi toplantının açılış gündemine saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın eklenmesini istedi. Sonra AK Partili üyeler ayağa kalkıp saygı duruşu ve İstiklal Marşı okudular ve bu haber oldu.

Bizzat İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya mülkiye başmüfettişlerinin görevlendirildiğini açıkladı.

DEM Parti’nin kazandığı Diyarbakır Sur Belediyesi’ndeki devir teslim töreni sırasında ise belediye başkanlığı makamına girilirken içeri girenlerden biri Kürtçe bir hakaretle Atatürk ve Erdoğan’ın resimlerinin hala neden burada asılı olduğunu soruyor.

Sonuncu örnekteki adam gözaltına alındı ve tutuklandı. Bu konuda da bizzat Adalet Bakanı açıklama yaptı.

DEM Partililer ve ailesi ise tutuklanan şahsın partide bir görevi olmadığını, akıl sağlığının yerinde olmadığını söylediler.

DEM Partili Mardin Belediye Başkanı Ahmet Türk, İstiklal Marşı okunmadı iddiaları için açıklama yaptı, “her zaman olay çıkaran bir üyenin işi, böyle bir önerge görüşülmedi, bu ülkenin ortak değerlerime her zaman saygılıyız” dedi:

Diyarbakır Büyükşehir Belediye ise belediye meclisinin ilk oturumunun fotoğrafını paylaştı, bayrağın yerinde durduğu görüldü.


Yani DEM Partililer, bayrakla, marşla, Atatürk ve Erdoğan fotoğraflarıyla sorunları olmadığını söyleyerek bu iddiaları yalanmaya çalıştılar, olanların arkasında durmadılar ama bu açıklamaların değerinin farkında olmayanlar “hayır var sorununuz” diye ısrar etmeye devam ediyor.

En ilginci ise son örnek. Tam anlamıyla bir sanal kavga.


Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi internet sitesinin tepesindeki headerda bulunan Türk bayrağının kaldırıldığı iddia edildi.

Siteye şu anda girdiğiniz bayrağı headerda görebiliyorsunuz.
https://www.diyarbakir.bel.tr/

Diyarbakır’ın tarihi yapılarının yer aldığı tasarımdaki surlara Türk bayrağı kötü bir montajla dikilmiş.

Peki bayrak gerçekten de kaldırılmış mıydı?

Yine gerçek “montaj bu” diyenlerle, kaldırıldı diyenler arasında bölündü.

Neyse ki en azından internette bunu test etmek kolay.

Archive.org sitesi uzun yıllardır tüm internet sitelerini fotoğraflıyor ve saklıyor.

Yani bir sitenin geçmişteki görünümünü, site kapatılmış olsa bile bu siteden görmek mümkün.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin sitesinin linkini “Way back machine” sekmesine yazdığınızda sitenin 2005'den bu yana 2164 kez fotoğraflandığını görülüyor.

2024 yılında üç kez fotoğraflanmış 21 Nisan, 19 Nisan ve 9 Ocak’ta.

Önce 21 Nisan saat 15.00’dekine bakalım.

1-014.jpg

Bayrak şimdi ki gibi yerinde duruyor.

Şimdi de 19 Nisan 2024. Yani bu haberler çıkmadan önceki siteye bakalım:

2-002.jpg

Bayrak yukarıdaki hedaerdan çıkarılmış.

Peki ne zaman çıkarılmış? 31 Mart öncesinde mi sonrasında mı?
Bilmiyoruz. Ama 9 Ocak 2024’deki site fotoğrafına göre bayrak orda.

3.jpg

Peki, bu bayrak ne zamandır sitenin tepesindeki tasarımın içinde?
İşte bu sorunun cevabı nasıl ergen ve sanal tartışmalar içinde olduğumuzu gösteriyor.
Archive.org kayıtlarında Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin 2015’den bu yana sayfalarının fotoğrafları var.

Belediyeye kayyım atanmadan önce, HDP’li başkanlar tarafından yönetilirken 2016 Ağustos ayında tasarımda bayrak yok.

4.jpg

Ekim 2016’da ilk kayyım belediyeye atanıyor.

Kasım 2016’daki sitenin görüntüsüne bakalım:

5.jpg


Kayyım gelince sitedeki tasarıma bayrak eklenmiş. “Ortadoğu’nun ve Kültür ve Sanat Başkenti” sloganı da çıkarılmış.

2019 Mart’ında tekrar yerel seçimlerde HDP Diyarbakır Belediye başkanlığını kazandı. Temmuz 2019’daki site tasarımına bakalım:

6.jpg

Bayrak gitmiş yerine Türkçe ve Kürtçe Hafıza ve Sevdanın Kenti sloganı gelmiş.

Bir ay sonra Ağustos 2019’da belediyeye tekrar kayyım atandı.

Ayarlarıyla bu kadar oynamaktan sitenin önce kafası biraz karışmış.

7.jpg


Sonra ise Atatürk siluetli bayrak tepeye geri gelmiş.

5s5s.jpg

Sonra 2021’de bayraktaki Atatürk silüeti kaybolmuş, yerine surlara dikilmiş bayrak görseli gelmiş.

8-001.jpg

Ve 2024 seçimlerinden sonra bir aşamada bir kere daha kaybolan bayrak şu anda surlarda dikilmiş olarak sitede duruyor.

Peki, her belediyenin sitesinde tepede Türk bayrağı var mı?

AK Partili Trabzon, MHP’li Çankırı, Tokat ve Karaman, BBP’li Sivas, YRP’li Yozgat’a bakalım: Yok

111.jpg

Kayyım tarafından yönetilen Mardin belediyesinin sayfasında da yok.

Ama demek ki Diyarbakır’da kayyım sanal olarak internet sitesinde sura bayrak dikmeyi bir meseleye çevirmiş. Buna karşı da DEM’liler de onu çıkarmayı bir marifet sanmış.

Ama günün sonunda sanal kavgada bayrak surun üzerine duruyor.

Peki devlet için mesele sanal dünyada surları fethetmek, bunları vesile edip belediyeyi güçle geri almak mı?

Böyle mi Diyarbakır’da devletin otoritesi tesis edilecek, “bölücü, yıkıcı emeller” inkıtaya uğratılacak?

Halbuki kayyımların yarattığı esas tahribat psikolojik oldu.

İnsanlar kendi kararlarının ve iradelerinin bu kadar kolay çöpe atılmasına, kızdılar, bu ağırlarına gitti, gururlarını incitti.

Yoksa HDP’li, DEM’li başkanlar süper yetenekli, şehirlerine çok iyi hizmet eden, şehirlerini harika temsil eden başkanlar pek olmadılar.

Ama iki kez kayyımlara karşı tepki olarak HDP’li, DEM’li adaylar yeniden seçildi.

Şimdi üçüncü kez aynı hatayı yapmak, Kürtlerin gururunu yeniden incitmek, Türkiye’ye olan aidiyiyet hislerine en büyük zararı vermek olacak.

Bir internet sitesinin headerında bayrak olması değil, o şehirde yaşayanların buna rıza göstermesidir devleti güçlü ve egemen yapan.

Tabii ki suçlar takip edilmeli, ergence ideolojik tavırlara tepki gösterilmeli ama demokratik meşruiyet, böyle bahanelerle askıya alınacak kadar basit bir mesele değildir.

Kayyımların geri dönmesi şehirlerdeki hayatın normalleşme ivmesini bozacaktır.

Bırakın da yıllarca korku ve güvenlik krizleri içinde kalmış şehirler şampiyonluk kutlaması yapsın.

İzin verin hayat, ideolojik aşırılıkları yumuşatsın.

Akıllı bir devlet bundan başka ne ister ki!

Sanal dünyada sembol savaşları yaşanan şehirlerde, gerçekte haftasonu maça gidip, şampiyonluk isteyen insanlar huzur içinde yaşıyor.

Bir devletin esas görevi insanların huzurunu sağlamaktır.

Huzuru bu kez devlet kaçırmamalı.

YORUMLAR (82)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
82 Yorum
  • OkurM / 22 Nisan 2024 08:54

    Dem parti bu konuda iyi bir partner değil. Ülke barışına katkı sağlayabilecek bir oluşum değil. Akp ve MHP nin öbür yüzü gibi. Pire için yorgan yakmaya hazırlar. Belediyede başarıları ile değil, ideolojik politik gerilimle seçmenini konsolide etmek istedikleri anlaşılıyor. Bayrak kaldırma, istiklal marşı kaldırma vs bir sürü gereksiz sembolik hamlelerle gerginlik politikası oluşturmaya çalışıyorlar. Hükumet kayyum atasın, mağdur olalım yine der gibi... derdleri seçmenlerine hizmet değil gibi.

    Yanıtla (15) (6)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 13:19

    Yazı bu yorumu yazdığımda barış anneleri kısmında bitiyordu galiba. Sonraki belediyeler konusunu okuyunca şaşırdım. Bu ülkeye lazımsın Yıldıray bey...

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 22 Nisan 2024 13:34

    Uzun yıllar Avrupa'da yaşadım, (öğrenci olarak)hiç milli marş okuduklarını duymadım! inanmıyorsan Almanyadaki 4 Milyon Türk vatandaşına sor. Bu galiba az gelişmiş, ırkçı faşit ülkelerin takıntısı, böyle devam edin, belki Yıl 3023 de uyanırsınız! Asl olan insanlık, oda burda yok.

    Yanıtla (10) (4)
  • muzaffer / 22 Nisan 2024 14:10

    Almanlar kurtuluş savaşı yapmadılar.

    Yanıtla (3) (6)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 14:53

    Tilkiye demisler ki hiç tavuk muhabbeti yapmıyorsun ,o mahrem konu olduğu için sadece aramızda demiş..Alman Irkçıdir,,,Kapıdan girdikten sonra onun disiplinine teslim olursun..Asla Tepe makamlara gelemezsin,,Almanca dışında hiçbir dil kabul edilemez asla da konuşmaz....Kafana göre oraya,buraya cemkiremezsin..Kuzu,kuzu çelik disiplinine biat etmek mecburidir..Yani her an onu yüceltme mecburiyeti var..Gece.,gündüz hiç farketmez. Ne.ki cici araba ve parası tüm bunları Kamufle ediyor ..

    Yanıtla (1) (4)
  • yıldız / 22 Nisan 2024 15:24

    Fransa'da 2.dünya savaşı kutlamalarını Normandıya çıkarması kutlamalarını, Belçikada ki asleri mezarlıkları ve oralarda ki törenleri görmediniz herhalde? Madem ki marş önemli, değil onlarda neden var ? Kaldırsınlar ve mili maçlarında da okutmasınlar o zaman. ABD de hepten daha fazla yapılıyor. Almanya ABD ile barış anlaşması bile daha imzalamadı, kağıt üzerinde işgal altında görünüyor. Abartmayalım dersen haklısınız, saygı duymayalım derseniz ve bu ırkçılıktır v.s dersen çok haksızsınız

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 20:23

    Milli mars konusundaki durumu yazar yukarıda güzelce anlatıyor. Ben de kaç gündür bu gibi konuları sıcak sıcak neden kaşıyor dem parti demiştim. Ama kaşıyan onlar değilmiş. Bizim Türk bildiğimiz politikacılar vs de az değil yani

    Yanıtla (0) (0)
  • K.Y / 01 Mayıs 2024 09:38

    İnsan cahil ve ahmak ise susar da kimse farkına varmasın

    Yanıtla (0) (0)
  • İstanbullu bir okur / 23 Nisan 2024 00:14

    Evet Sn.Oğur;bir devletin görevi,verlık sebebi dediginiz'huzuru'vatandaşına sağlamektır.Lakin;şuda bir gerçeklik degilmi,dünyada kaç arı duru tek ırktan-ki Türkte tek ırk degildir-oluşmuş devlet vardır.Türkünde tek ırk olmadıgına göre,Türkiye çok katmanlı bir devlettir.Bilmem,ama devlet kuruluşunu tamamlamış,lakin tam yapılanamamışlık durumu da ortada gibi.Adı,resmi dili,bayragı tartışılmaksızın,yeniden yapılanabilir diye düşünürüm,ben bir,hangi katmanda oldugumu bilmeyen bir Türk olaraktan.Sygl

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 22:04

    Ben Diyarbakır'lı bir kürt olarak ortak değerlerimiz olan ne bayrakla nede Atatürk,le hiç kimsenin sorunu yoktur olamazda, Ama güya milliyetçi vatansever geçinenler Bayrak ve Atatürk üzerinden provokasyon yaparak bu ülkeye en büyük kötülüğü yapıyorlar, Hiç kimsenin başkasının Vatan ve bayrak sevgisini sorgulamaya hakkı yoktur olamazda,

    Siz kim oluyorsunuz,da bizim bayrak ve vatan sevgimizi ölçüyorsunuz,

    Bunu yaparak haddinizi aşıyorsunuz

    Yanıtla (4) (3)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 23:40

    22;04...Tebrikler...Şanlı Bayrağın Göklerde nazlı,nazlı bagimsiz ve ozgur dalgalanmasiyla gurur duyanlara ve bunun için Vatana hizmette pratik ispatlı çalışanlara ,,SELAM OLSUN...Bu muhtesem Cografyada,,Vatanımız Bağımsız, istiklalimiz ebedi,,Istikrarimiz daim olsun..gerisi teferruat..!.

    Yanıtla (0) (3)
  • Hasan Erzincan / 22 Nisan 2024 16:16

    Kürtler (Türkiye’deki Kürtler) Türkiye dışında hayal kurmuyorlar. Kendilerine saygı duyulmasını ve kültürel haklarını kullanmak istiyorlar. Sömürge valisi gibi onların gözüne hiç ihtiyaç yokken, imalı biçimde Yozgat’ta yapmadığını o bölgede bayrağı kullanarak yapmak, tam da bölücülüğün daniskasıdır. Soylu emri aldık iki ayda kayyum atayıp bu işi bitirdik, demişti. Aynı tak- şak paşa gibi yani. Ülkeyi yönetme enstrümanı olarak kullanmak geri tepiyor. Artık görelim.

    Yanıtla (10) (1)
  • yıldız / 22 Nisan 2024 17:44

    Yasalarda eşit yurttaşlık hakkı var, bizde toplum olarak saygı duyuyoruz. Kürt genel kurmay başkanımız var, ekonomi bakanımız var, anayasa mahkeme üyelerimiz var, hakimlerimiz var, başbakanımız var, her partiden vekillerimiz var, iş insanlarımız var, holding sahiplerimiz var, dış işleri bakanımız var, BM üyemiz var, büyükelçilerimiz var, askerimiz ve polisimiz var. Eğer yasalar dışına çıkan siyasiler devlet içinde varsa odaklar onlarda boyunun ölçüsünü alacak ve alıyor zaten.

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 20:19

    Bir de ülkedeki sosyal fay hatlarındaki gerginlikleri enerjiye çevirip gemisini yürütmeye kalkan çıkarcı politikacılar yerine... insaflı, izan sahibi, sorumluluk sahibi politikacılar olsa...

    Yanıtla (4) (0)
  • Gerçek / 22 Nisan 2024 20:09

    Tam bir ÇADIR devleti goygoyculugu
    Ülkede insan haklari sorunu var!!kurt haklari değil önce İNSAN!!!!!!!!

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 22 Nisan 2024 13:27

    Asıl kürtler türkleri anlasın! Devletle sorununuz varsa devletle halledeceksiniz ,vatandaşlarıyla degil.Köroglu, Dadaloglu, Efelerde bazen şiddete bulaştılar ama hâla saygı görürler, yabancı devletlere karşı da ülkelerine sahip çıktılar.İnsanlık tarihindeki en vahşi şiddete yönelen de kürtlerin bir kesimi oldu; eshotta masum insan yakarak, bombalar patlatıp masum insanları kör,sakat bırakarak hak aranmaz.Kürtler söze Pkk yı redderek başlasın, ondan sonra anlaşılmayı beklesin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 22 Nisan 2024 19:53

    Kürtçe yasağı vb hiçbir gerekçe insanlık tarihindeki en vahsi terör örgütü olan pkk vahşetini haklı çıkaramaz, pkk yı eleştirmeyen kürtler anlaşılmayı beklemesin; önce kürtler; pkk şiddetinden sakat kalan, kör olan; yüzleri, kafaları bile yarım halde yaşamaya çalışan , çöp tenekelerinin yanında korkarak dolmuş bekleyen masum türkleri anlayacaklar.Kemalist rejim; türklere,dindarlara, solculara,liberallere vs çok farklı davranmadı.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 22 Nisan 2024 12:38

    DEM partili belediyeler PKK'ya doğrudan veya dolaylı olarak kaynak aktarmaları kuşkusunu ortadan kaldıracak şekilde açık ve şeffaf belediyecilik yapabilirler mi? Nasıl? Yanıtı aranacak sorular bunlar olmalı. Gerisi kayıkçı kavgası...

    Yanıtla (6) (4)
  • Yurtdisinda okur / 22 Nisan 2024 15:24

    Sayın Karar Okuru
    HDP dönemindeki tüm Belediyelere ve hesaplarina Müfettişler inceleme yaptı.
    Araştırın bir tane yolsuzluk varmı?
    Bulamazsınız

    Yanıtla (9) (1)
  • yıldız / 22 Nisan 2024 17:47

    Kimse sütten çıkma ak kaşık değildir vardır .Her partide her çeşit insan vardır. Kimse her şeyden azade değildir. Gerçekçi olalım.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 22 Nisan 2024 18:30

    Mesele toplum yararı ve bireylerin özel yaşamlarının gizliliği arasındaki dengeleri koruyarak, müfettişe lüzum olmadığına milleti ikna edecek politikalar ve prosedürler üretmek ve bunları hayata geçlrmektir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Başka okur / 22 Nisan 2024 18:17

    Fazla a haber izlemek insan zihnini bulandırır hiiç tavsiye etmem.:)) kaynakların şatafata, 5li maaşların nereye gittiği asıl gerçek ooduğu için bunu sormalısın.

    Yanıtla (4) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 22 Nisan 2024 18:12

    Gelin kaynana kıssasını anlattıktan sonra bütün yorumları okudum ; kafalar net değil, çok karışık ve tek yönlü !
    Bir kere sorun öyle göründüğü kadar basit bir terör olayı
    değil, farklı bir çok yönleri var , bir de o bölgeyi bilmeyen bu terörü anlamaz .
    Ayrıca devlet 1800 den beri yani iki asırdan bu yana bu sorunu çözemiyor , şapkayı önüne koyup artık iyice düşünmesi gerekir !
    Maliyetin 100 milyar doları bulduğu söyleniyor , yazık değil mi !

    Yanıtla (2) (0)
  • Adalet / 22 Nisan 2024 13:43

    Şimdi Bu ülkede kürtlerin ikinci sınıf vatandaş olduğuna ezildiğine asla inanmıyorum. Kürtler hakim savcı general bakan oluyorsa deniz kenarlarında ticaret yapıyorsa,mülk ediniyorsa müteahhitlik yapıyorsa devlete posta koyabiliyorsa daha ne istiyorlar.Ben bir Türk olarak kendime sınıf dahi bulamazken onlar birinci sınıf vatandaş konumundalar olsunlar rahatsız değilim. Sayın yazar sapla samanı ayırırsak olayları daha objektif analiz etmiş oluruz.Doğuda kürtlerin batıda.

    Yanıtla (2) (6)
  • HAYRETI MUCIP / 22 Nisan 2024 17:42

    Evet , dediginiz doğru, her şey oluyorlar ama adamlar bir türlü Kürt olamıyorlar!

    Yanıtla (7) (3)
  • HAYRETI MUCIP / 22 Nisan 2024 16:59

    Devamı.
    Kaynanasıyla artık çok iyi anlaşan, onu cok seven
    ve yaptıklarına çok pişman olan gelin bu sefer onun kurtulması için hocanın kapısını çalmış, hoca efendi gülerek karşılamış " Kızım, benim sana verdiğim zaten zehir değil su idi , sen ona karşı değişen tutum ve davranışınla bunun panzehirini kendin bulmuş oldun , Allah bahtını açık etsin " diyerek başını oksamış ve " Yolun açık olsun " diye yolcu etmiş.

    Yanıtla (2) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 22 Nisan 2024 16:43

    Kaynanasıyla birlikte oturmak zorunda kalan ve her gün kavga eden gelin birinin tavsiyesiyle uzak bir köydeki hocaya gitmiş ve "Hocam ben bu kadından kurtulmak istiyorum , bir şey yap " diye rica etmiş.
    Yan odaya giren hoca efendi küçük bir şişeyle çıkmış ve " Bu şişede zehir var , her gün yemeğine bir damla damlat , altı ay sonra ölür , bu arada sen de şüphe çekmemek için
    onunla iyi geçin " demiş!
    Gelin dediklerini aynen yapmış, iyi davrandığı icin zamanla araları da düzelmiş .

    Yanıtla (2) (0)
  • Adalet / 22 Nisan 2024 13:37

    Devletin asli görevi insanların huzurunu can ve mal güvenliğini temin etmektir. PKK denen terör örgütünün tepesine çökmektir.Sayın Oğur bu ülke PKK dan çok çekti.Ohal dönemini gördüm iliklerime kadar yaşadım hürriyetin ekmek su kadar önemli olduğunu O hal bölgesinde fiilen yaşadım. Devlet keyfinden niye kayyım atasın demekki bir problem var, belediye başkanı belediyeyi pkknın lojistik destekçi yapmışsa dağa parti merkezlerinden eleman sefk etmişlerse bunun hesabı mutlaka sorulmalıdır.

    Yanıtla (4) (7)
  • okur / 22 Nisan 2024 14:51

    Aksine, kayyumlar, ikitdarın keyfiyeti ile atanıyor... seçimleri alamayınca, kayyumla yönetiyorlar... olan bu...

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 14:43

    Vurun abalıya misali. Dem'e her türlü iftirayı atmak serbest tabi mevcut konjüktürde. Hukuksuzluk ve Kayyum için bahane arıyorsa iktidar 2028de bavulunu hazırlasın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 14:38

    Abdullah Zeydan açıkladı Kayyum Van belediyesine 8milyar borç bırakmış. Dem'i suçlamadan önce kendilerine baksınlar. Eywallah Dem de daha şeffaf belediyecilik yapmali ki orası zaten tatışmaya kapalı.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 13:52

    İktidara insan gerçekten hayret ediyor 10 yılda noldu bunlara böyle. Dindarlar huzur getirecekti 100 yıllık cumhuriyete güya. Huzursuzluğun 'Baş Kaynağı' oldular son 15 yılda. Kürtler bu ülkenin değerlerine hiçbir zaman saygıda kusur etmediler etmezler de. Çok garip bir dönem.

    Yanıtla (6) (0)
  • Vatandaş / 22 Nisan 2024 13:39

    'Kürt siyasal hareketi' demekten hoşlanmıyorum demişsin. İktidarın a haberi seni de yeteri kadar zehirlemiş Yıldıray kardeş malesef. Yazık. Demek ki "iltisaklı" "pkk uzantısı" lafını sorunlu bulmuyorsun. Yazık gerçekten.

    Yanıtla (4) (1)
  • fikri hür / 22 Nisan 2024 05:21

    Amedspor ve onun taraftarları, futbol karşılaşmalarını/maçlarını, ülkelerinde kendilerini bir spor dalında ispat etmek ve başarılı hissetmek için fırsat olarak mı yoksa Türklere karşı adeta meydan muharebeleri olarak mı görüyorlar acaba? Maçta dua eden "Barış Anneleri", PKK tarafından katledilmiş olan öğretmen Şenay Aybüke Yalçın, Ankara'daki bombalı saldırıdan dolayı otobüs durağında beklerken ölen onlarca vatandaş ve onların aileleri için de dua ederler mi?

    Yanıtla (13) (14)
  • Birazbeyin / 22 Nisan 2024 10:03

    Şenay aybukeninin ve senin annen de diğer taraf için dua edecek mi ?

    Yanıtla (9) (5)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 12:24

    Biraz beyin keske olsa......Bir tarafta tedavi olduğun, ekmeğini yediğin dünyanın en iyi coğrafyasında gez,dolaş serbestçe,,, sonra bu huzura PUSU KURANLARIN gölgesi altından bize ders ver...Tebrik ediyoruz...aynen devam edin..bu şımarıklık oldukça konforlu sadece fındık,fıstık eksik..

    Yanıtla (2) (5)
  • Karar okuru / 22 Nisan 2024 10:05

    Yok etmezler! Hatta bayram ederler değil mi? Bu sakat akılla medeni bir seviye hayal.

    Yanıtla (6) (1)
  • Kemal Can / 22 Nisan 2024 10:07

    Sayın, (olmayan)“fikri hür “ bence onlar Türklere ( yani bana ) karşı meydan okumuyorlar. Sen içinde Kürt olan her şeyden nefret ediyorsun. Bence bir psikoloğa görün. Sana bunu bir ırkdaşın olarak tavsiye ediyorum.

    Yanıtla (9) (8)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 13:27

    Yıldıray bey bir orta yola çağırıyor. Bu gerginliği biraz yumusatalim. Avrupada piyasa şartları bir çok rijit pkk sempatizanı kürd esnafı yumuşattı. Siyaseti kavgayı koydular bir kenara. Ülkemizde de belki futbol bazı gerilimlerin düdüklü tencere walfi rolünü görür. Ülke biraz rahatlasın. Ben dua eden beyaz yazmalı ablalar resmini görünce çok umutlandım. Yıldıray bey devam... milli birliğin siyasi ikbal hırslarına kurban edilmemesi için sizin gibi delikanlı yazarlara ihtiyaç var.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 13:32

    Lisede cennet vatanımızda ateşli bir ülkücü olarak yetiştim. Yunanlıların genetik turk düşmanlığına inancım tam idi. Frankfurtta almanca kursunda yunan arkadaşlarla tanışana kadar. Izne giderken yunan benzincinin ve yollardaki Yunanlıların sıcak akdeniz insanı tavırlarını görünce dünyam değişti. Siyasi ikbal hırsı en büyük barış düşmanıdır.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 13:36

    Kürtlerden gaza getirilmiş, mantığı aklı donmuş çok fanatik gördüm. Kafamdaki Kurt imajını iyi beslediler sag olsunlar. Ekonominin gerçeklerine dalmış kürt esnafı ile tanıştıkça milli birlik için umutlandım. Almanya'daki diyarbakirlilar dünyanın en temiz, en delikanlı insanları gibi göründü bana. Urfalılar da harbi adamlar. Kürtler kazanilabilecek muazzam bir hazine. Devlet kavga üretme çiftliği değildir. Kendi halkının barışını saglamalıdır.

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 22 Nisan 2024 09:35

    DEM'lilerin günlerdir Kayyum için "gel gel" yaptıklarını da yazınızda geçirseydiniz keşke. Veya daha önceki kayyum atamalarına nelerin sebeb olduğunu (Ahmet Türke hesap soran ergen PKKli gibi) tekrar hatırlatsaydınız.

    Yanıtla (11) (11)
  • Birazbeyin / 22 Nisan 2024 10:01

    5 milyonda birinin hatası gel gel demek değildir. Ki biri kufredebilir ve bunun cezası da verilebilr. Ama bunun karşılığı kayyum değildir. Demirtaş'a küfretti diye Rize belediyesine kayyum mu atansin şimdi ?

    Yanıtla (7) (2)
  • Kemal Can / 22 Nisan 2024 10:03

    Sayın okur rumuzlu yorumcu sadece DEM liler gel gel yapmıyor sen ve senin gibiler de Gel Gel etmelerine de çok hazırmış gibi duruyorsunuz.
    Madem öyle AKPli bir yazar Ahmet Hakan’ı dövdür diye, MHP’liler Ankara’nın göbeğinde eski bir MHP’liyi öldürdürenlere sahip çıktılar diye bu partilere kayyum atandı mı ki? sırada hazır bekliyorsan buyrun partilere de koş

    Yanıtla (6) (1)
  • OkurM / 22 Nisan 2024 13:23

    Orayı burayı döndürme vs olaylarından dolayı ve bazı aşırı simarikliklardan dolayı günün birinde uluslarasi arenada sağlam bir kayyum atama yaşanacak gibi görünüyor. Fransa ülkücü hareketi terör organizasyonu ilan edecekti, direkten döndü. O direk günün birinde gereksiz hale gelince bakalım neler olacak... Muhsin başkan rahmetli kabrinde ters dönsün dursun...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 10:07

    Türkler Kürtleri anlamaktan çok uzak be sayın Oğur. Bazen şaşırmiyor değilim yazdiklariniza. Bence bir yazınızda sizi bu iyi seviyeye çıkaran, Kürtlerle empati yeteneği kurduran hissiyatı anlatın biraz. Belki bazı yorum yapanlar ders alir

    Yanıtla (5) (4)
  • Yıldız / 22 Nisan 2024 12:19

    Varlıklı Türkler varlıklı Kürtleri gayet iyi anlıyor,hiç sorun yok. Hatta kasabadaki Kürt mütahit memleketten getirdiği gariban hemşolarını insanlık dışı şartlarda çalıştırıp sömürürken, biz o işçileri bu Kürt mütahitten çok daha iyi anlıyoruz,destek çıkıyoruz . İş sınıf meselesidir kürt türk vs meselesi değildir.Öyle olsaydıya çok örnek var, yer yok yazmaya!

    Yanıtla (4) (1)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 13:15

    Cok Kürt kökenli tanıdığımız var..Ailece görüşürüz misal:o kendi mutfağı bizde farklı etnik koken olarak kendi mutfağımizdan paylaşırız. Biliriz birbirimizi Vatan soz konusu oldu mu..ortak fikre sahibiz..Kimse kimseye biseyler anlatmak zorunda değil ama Toplum içinde ortak medeni yaşama uyum herkes için MECBURi..Bu olursa sorun minimize olur..ve Dunyanin her yerinde geçerli tek formul..bu kadar basıt..

    Yanıtla (1) (0)
  • Necati Demir / 22 Nisan 2024 05:09

    2003-2004 yılları idi, İzmir'de bulunuyordum. Tanıdığım Diyarbakırlı bir genç vardı;şehrine aşık idi, ancak pkk sempatizanı değildi.Göztepe-Diyar maçı vardı,görevli olarak Diyar tribününde idim.O genci seyirciler arasında gördüm.Göz seyircisi "pkk dışarı" sloganı atınca, o gençle birlikte bütün Diyar seyircisi "pkkliyiz ulan var mı diyeceğiniz" diye tepki gösterdiler. Benim şahit olduğum, pkk'ya uzak Kürtleri pkk'ya itmemizin sebeplerinden biri de budur.

    Yanıtla (12) (3)
  • Yıldız / 22 Nisan 2024 12:27

    Böyle İzmirli bazınaptallar gibi aptallar her yerde vardır, terör uygulamları yapan tüm devlet içi veya dışı oluşumların bu dünyada güzellik içinde yaşamak istiyorsak gerek yoktur.Radikal Almanlar solingende ikinci kere bir türk aileyi yaktı. Ama biz biliyoruz ki bütün Almanlar böyle değildir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 13:06

    Misal:Biz yurt dışında İslami pek bilmeyene Muslumaniz derken iki kere yutkunuyoruz,,,Acaba bizi nasıl anlayacak diye tereddüt ediyoruz. Çünkü adama holivut filmler ile akşam,,sabah Ezan sesleri altında İslam terörizmi diye subliminal mesaj yüklenmiş bilincaltina .Isid vahşeti var..Suçlusu biz değiliz ama gölgesi üstümüze düşüyor. Pkk vb öyle gölgesi düşüyor..Kişilerin duruşları önemli..Söyle bana fikrini,arkadaşını söyleyeyim sana kim olduğunu..vesselam

    Yanıtla (2) (0)
  • aydın aydın / 22 Nisan 2024 12:37

    Siyasiler, kutuplaştırıyor; gazeteciler kaşıyor, tıpkı bu yazınızda değindiğiniz gibi...

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 22 Nisan 2024 12:17

    Adam niye Halk ile hizmette yüz,yüze gelsin,,sokaklari temzle,,trafik,kanalizasyon,yol,Cevre temizligi,,sosyal imari yapımı, park,bahce duzenlemesi uzar,gider CIDDI ISLER BUNLAR...terlemek gerek....oysa kurnaz ol,,,soyle etnik ırkçılığa ait sivri laflar,,,at,tut oraya,buraya ortami puslu hale getir En büyük adam gibi kendini kamufle et..Aradan kendi ve yakın avane çıkarını yürüt..saftirikler de böylece uyanmaz....!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 22 Nisan 2024 11:57

    Adamın kafasının tası atıyor o zaman neden seçim yapıyorsunuz ben Konyalıyim niyetiniz kayyum atamaksa açıktan valiyi gönderin seçim meçim gazel okumayın asıl niyetiniz kayyumla buradaki rantı yutmak hepimiz salağız sadece siz akıllısınız.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hasan / 22 Nisan 2024 11:51

    Yani kayyumlar Ak Parti'ye zarar verir demek istiyor Yıldıray Bey.Yoksa ülkeye,o partiye oy verenlere,seçilenlere haksızlık yapıldığını düşünmüyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Osman / 22 Nisan 2024 11:48

    Sanki kayyumları atayanlar uzaydan gelmişler, kayyum atayan Akp'yi yere göğe koyamayacaksın,sonra kayyumum yarattığı psikolojiyi anlatacaksın! Kayyumla mağdur olanları değil, yine AKP 'ye fayda sağlamayacağını anlatıyor sayın yazar.

    Yanıtla (5) (1)
  • Ahmed 61 / 22 Nisan 2024 11:39

    Atasözleri tecrübelerin tezahürüdür"Ya kuzgun leşe,ya devlet başa"

    Yanıtla (3) (2)
  • Nedim / 22 Nisan 2024 11:09

    Keşke yazar pkk karşı olan ve kaçırılan çocuklarını dem parti merkezi önünde yıllarca seslerini demokratik(bana göre batı nin icadı put) haklarını kullanan anneleri babaları da .ha bu annelerin içinde beyaz tulbentliler de var.babalarin elinde 101 lik 33 luk tesbih var mı inanın bilmiyorum

    Yanıtla (3) (4)
  • Okur yazar / 22 Nisan 2024 08:17

    Sayın yazar İstanbul depremi için hiç bir önlem alınmıyor. Acil bu konuyu gündeme alın lütfen kamu yapsın. Zarar etsin. Halkın sağlığı canından daha önemli hangi konu var.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 22 Nisan 2024 10:11

    Güzel bir şaka olmuş!! Kamu yapacakmış, zarar etsinmiş. Peki onca maddi değeri kişisel servetlerine aktaranların eli boş mu kalsın yani. Yani azıcık da bana ver diyoruz. Bu kumaştan elbise çıkmayacağı ortada zira deprem de, diğer konularda yukardakiler kadar aşağıdakileri de ilgilendirmiyor. Devlet yapsın bana versin, oldu!!!!

    Yanıtla (3) (1)
  • Adnan Topuz / 22 Nisan 2024 10:06

    Bunları hoşgörüye, konuşabilmeye, normalleşmeye, kavgasız bir ülke yaratmaya araç olarak kullanabilelim.

    Yanıtla (5) (0)
  • fahri fergan / 22 Nisan 2024 09:49

    akıllı devlet ! o akıl yok ki ?

    Yanıtla (2) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 22 Nisan 2024 07:25

    Çok çok doğru bir yazı....Ancak Ankara nın karanlık dehlizlerinde ötekileştirici bir karar çok yakında gelir....Adına da milli birlik denir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 22 Nisan 2024 07:21

    Devletin Ülkesi ve Milletiyle Bölünmez Bütünlüğü gerçekten tehlikeye düşmedikçe kayyım atamak çok yanlıştır geçen seçimde sayın Kılıçdaroğlu'nun en büyük hatası gerçekten tehlikeye düştüğünde atarım dememesidir

    Yanıtla (1) (2)
  • Adil yıldırım / 22 Nisan 2024 07:19

    Sayın Oğur devlet bir müddet Kürtleri özgür Kendi haline bıraksa Türkleri de.insanlar demokratik eşitlikçi özgürlükçü adil yolu çok kısa zamanda açabilecek.kurtler özelinde daha yakıcı.kurtleri öyle bir ikilemle başbaşa bırakıyor ki devlet ya benim ceberrut tekci cizgime boyun egeceksiniz yada örgütün diyor.haliyle devletin zoru inkarina karşı hdp demin nasıl bir pislik yapılanma olduğu bilinmesine rağmen hdp dem tercih ediliyor.bir kısımda oy kullanmıyor.

    Yanıtla (3) (3)
  • Adsız / 22 Nisan 2024 02:56

    Seçilen dem belediye imkanları görevlerini yapsınlar, devlet de kayyum atamasin.Kayyum atanması için başkan lar hr şeyi yapıyor. Mesela bayrak,istiklal marşı yok sayılıyor.ataturke ve cumhurbaşkanına hakaret ediliyor. Hadi devlet bunları yuttu görmezden geldi.Bu seferde belediye imkanlarını ,halka hizmet yerine pkk.ya hizmet e işi götürüyorlar. O zaman da devlet o başkanı hakim karşısına çıkarıyor, yerine kayyum atıyor.

    Yanıtla (6) (5)