Müslüman otokrasiler

Dışişleri Bakanı Mevlut Çavuşoğlu, Taliban’ın kızlara yüksek öğrenimi yasaklamasını eleştirdi, iyi etti. Fakat neden sadece “Dışişleri Bakanı” ve partiden ses yok?

İran’da ve Afganistan’da kadın haklarıyla ilgili önemli sorunlar yakıcı bir şekilde gündemde, muhafazakâr iktidar partisinden ses çıkmıyor. Acaba “onların iç işleri” diye mi düşünüyorlar?

Ama Mısır’da İhvan iktidarına karşı yapılan Temmuz 2013 darbesi de nihayet “onların iç işleri” değil miydi? Taliban seçimle mi iktidara gelmişti?

Mısır’la yedi yıl süreyle kavga ettik, Arap dünyasını Yunanistan’ın yanına ittik, İhvan uğruna…

Şimdi de barışmaya çalışıyoruz.

DİN REFERANSIYLA

İslam ülkelerinin hiçbirinde dünya standartları seviyesinde demokrasi yok. Çünkü hepsi az gelişmiş veya gelişmekte olan ülke…

Fareed Zakaria’nın yazdığı gibi petrol zenginliği özgüveni yüksek özgür vatandaşlar yetiştirmiyor, petrol servetine dayanan otokrasiler yaratıyor.

Venezuela da böyle değil mi?

İslam dünyasındaki otokrasilerin özelliği, iktidarlarını dini referanslara dayandırmalarıdır. Otokrasiye itiraz etmek günahmış gibi...

Adı üstünde İran İslam Cumhuriyeti… Mısır’daki darbeyi Ezher uleması fetva ile onayladı… Suud malum… Taliban ise zamanımızdaki Ortaçağ medrese talebelerinin silahla kurduğu rejim….

Demokratik seçimlerin yapıldığı İslam ülkelerinde, dinin iktidar kavgasına alet edilmesi, bu yolla kayıtsız sadakat ve eleştirilmezlik sağlanması ayrı bir sorun, büyük bir sorun.

TALİBAN MODELİ

Taliban hükümetiyle elbette siyasi ilişkiler kurulmalı… Ama devlet politikasından ayrı olarak, sivil ve siyasi eleştiriden sakınmanın anlamı nedir?

Dünya insanları “İslam” denilince örnek olarak Taliban’ı mı görsünler?!

Bu soruya Hayrettin Karaman ne cevap verir bilmiyorum, fakat yazısında Taliban’ı sadece “tek mezhep taassubu yapmayın” diyerek eleştirdi. (Yeni Şafak, 23 Ağustos 2021)

Afganistan talihsiz, mazlum bir ülke. Rus işgali, mücahitler arası kanlı iç savaş, Taliban despotizmi… Hür düşüncenin gelişmesi için gereken eğitim, dışa açıklık, şehirleşme, piyasa ekonomisi gibi faktörlerin pek cılız kaldığı bir coğrafya…

Taliban sözcüsü Zabihullah Mücahit, “Türkiye bize asker değil, mühendis, ekonomist, tücccar göndersin” demişti. (19 Temmuz 2021)

Taliban kafası hiçbir zaman “mühendis, ekonomist, tüccar” yetiştiremeyecek. Zavallı Afganistan… Fakat İran farklı…

İSLAM DEVRİMİ

İran, tarihin her devrinde görece yüksek kültürüyle dikkat çekti. Mollalar içinde Batı üniversitelerinde okumuş, doktora yapmış olanlar az değildir. Eski Cumhurbaşkanları ‘reformist’ Hatemi, ‘ılımlı’ Ruhani bunlardan iki örnekti.

Bugün İran uluslararası atıf indekslerine giren akademik yayın sayısında, son on yılda Türkiye’nin önüne geçmiştir!

Böyle bir toplum Afganistan gibi bastırılabilir mi?

Şah despotizmine karşı 1979 İran devrimi, Şii İslam’ın “külli yevmin Kerbelâ, külli arzın aşurâ” sloganıyla, “Yezid’e isyan” duygusuyla gerçekleşti… Fakat “velayet-ı fakih” denilen “ulema vesayeti” altında sınırlı bir demokrasi kuruldu.

Artık dar geliyor, ulema tahakkümü kitlelerin isyanına yol açıyor.

16 Eylül’de genç kadın Mahsa Emini’nin ölümü, başta kadınlar, kitleleri ayağa kaldırdı. Rejim hâlâ bastıramadı, idam cezaları kitleleri korkutamadı… Aksine rejim “ahlak polisi”ni lağvetmek zorunda kaldı.

İran, Afganistan değil, arkası gelecek…

TARİHİN DERSİ

İsmet Paşa 1946’da ileri görüşlü bir kararla demokrasiye geçişi başlatmıştı. Paşa’nın en yakınlarından Prof. Nihat Erim, Ulus gazetesinde beş gün süren bir yazı dizisi yayımlamıştı. Kuvvetler ayrılığına dayalı yeni bir anayasa yapılmasını savunuyor, Kemalist rejimin demokrasiye geçiş kararını şöyle anlatıyordu:

“Türlü sebeplerden çoğalan memnuniyetsizlik teşkilatlı bir muhalefet vasıtasıyla meydana çıkamadığı için alttan alta tehlikeli bir cereyan hasıl olmaya başlamıştır. Bir memlekette muhalefet her zaman vardır. Onu biriktirmeyip muntazam bir parti teşkilatı kanalından açığa vurmak lazımdır. Emniyet supabı zamanında açılmazsa kazan patlayabilir…” (Ulus, 27 Temmuz 1947)

Bu düşünceyle İnönü partisiz cumhurbaşkanı gibi davranarak 12 Temmuz Beyannamesi ile hür ve dürüst 1950 seçimlerinin yolunu açacaktır.

Erim’in “kazanı patlatmamak” sözü bütün otokratlara tarihî bir uyarıdır.

YORUMLAR (188)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
188 Yorum
  • Namık Kemal Bayraktar / 26 Aralık 2022 15:03

    Türkiye’deki İslamcı çevrelerin ve özellikle TBMM’de başı bağlı milletvekilleriyle,özellikle zaman zaman toplu fotoğrafları medyaya yansıyan kadın avukatların,Mahsa Amini’nin öldürülmesi nedeniyle İran’daki toplu direnişe ve Taliban rejiminin kadını eğitimden tamamen yoksun bırakıp eve kapatan son günlerdeki uygulaması konusunda bu güne kadar hiç tepki vermemeleri -ya da suskun kalmaları-olgusu,”başı bağlı olanların ne hikmetse beyinleri de bağlı kalıyor”” diyenleri haklı çıkarıyor olmasın?

    Yanıtla (2) (0)
  • kararla kararlı / 26 Aralık 2022 07:49

    Müslümanlığı kendi içimde mutedil yaşamaya çalışan bir müslüman olarak şu Taliban,İşid, bin türlü cemaat, tarikat liderleri ve tayfasının mahşer günündeki hallerini merak ediyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kaya / 26 Aralık 2022 00:56

    Demirel, ülke de gerilim varsa sandığı gösterirdi. Seçim -demokratik-toplumu rahatlatır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 25 Aralık 2022 23:54

    O adamlara canımız feda olsun...Allah gani gani rahmet etsin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Rolf Dichter / 25 Aralık 2022 13:57

    Bir Alman atasözü: "Koyunlarin en aptallari, kendiliginden yürüyerek kasaba gidenlerdir."

    Yanıtla (6) (1)
  • Sedat F. / 25 Aralık 2022 19:25

    Bulgar Atasözü; Gökteki yildizlari degil,yerdeki "sürülerini say!..

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 23:52

    Bulgarlar da biliyor işi

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat F. / 25 Aralık 2022 14:21

    Lafa geldi m "Din ,iman,hak,hukuk,adalet".Dinin iyi ahlak icin var oldugunu akillarina bile getiremeden,dinimiz var ahlaka gerek yok anlayisi ile giderek daha fazla kokusan cürüyen bir toplum..

    Yanıtla (5) (2)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 23:26

    Eskiden de temiz toplum diyorlardı. Politikacılar ve elit kadro her alengirli işi yapar. Ama nedense temizlenmesi gereken toplum olur. Yukaridakiler yedikçe, aşağıdakiler dudaklarını yalayıp duruyorlar diye, aşağıdakiler mi kirlenmiş oluyor ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2022 16:36

    İslam ele geçirdiği her toplumu Afganistan,Sudan,İran,Somali haline getiriyor.İslam insanlığın gelişmesi ve refahının önümdeki en büyük engeldir

    Yanıtla (29) (18)
  • Doğrucu Davut / 25 Aralık 2022 22:36

    Tarih boyunca bunun tersi bir örnek yok ne yazık ki!!!

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 23:23

    Kurtuluş savaşında asker cephede cephane beklerken, nuri conker, cephane almasi icin verilen parayla, alman umumhanelerinde tebliğ cemaati adina tebliğ faaliyetleri mi yapıyordu?

    Yanıtla (0) (0)
  • yasir / 25 Aralık 2022 22:03

    'İhvan uğruna' sözü yanlış olmuş sayın yazar.ihvan hareketini siyasete iten adeta tahrik eden RTE idi.siyasete girmeden önce İHVAN hareketi bir sivil toplum kuruluşu idi.sosyal yardım projeleri Mısır halkının teveccühünü kazanmasını sağlamıştı.

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 23:19

    Enteresan

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem Yaşlı / 25 Aralık 2022 22:57

    Sayın Akyol, AKP’den ses gelmez tabii. Yoksa boyle bir beklentiniz mi vardi? Yalniz benim merak ettigim Turkiyede yasayan kadinlardan toplu bir ses yok! Bir suspus’luk hakim. Bu memlekette yasayan ve Irandaki zorbaliga ses cikarmayan Turk kadinina yaziklar olsun diyorum. Sanirim Allah’in dinini uygulayan Iran devletinin hakli oldugu kanaatindeler. Saygilarimla

    Yanıtla (0) (2)
  • Cenk Cemil / 25 Aralık 2022 22:39

    İşin enteresan tarafı şu ki, Talibanı tek mezheb taasubu yapmakla suçlayan içimizdeki çok mezhebliler ya da hiç bir mezhebe sahip olmayan MEZHEBSİZLER, bizim inancımızı ve müslümanlığımızı yedi-bitirdi de bunu hala anlaya ilmiş değiliz !

    Yanıtla (2) (4)
  • Cut / 25 Aralık 2022 11:07

    Kızılderilileri Afrikalıları adam ettiniz şimdi sıra Afganlaeda diğer müslumanlarda..Hödük batı sakat anlayışlarını dünyayaya dayatmajtan bıkmadı. Müslüman ulkelerde de epey kompleksli taraftarı var...Sahte Demokrasiniz batsın ,haklarınız batsin dunyaya insana verecek birseyiniz yok..

    Yanıtla (1) (31)
  • Hasan / 25 Aralık 2022 22:34

    Cut,o elndeki telefon da batının.2003 yılında Hollanda Almanya,Belçika'ya gitmiştim.O kadar çok Müslüman vardı ki hayret ettim,her milletten Müslüman! Hepsinin de rahatı yerindeydi,adamlar orada çok kaliteli yaşıyorlar! Kendini kandırma gerek yok.Gidip gelirken de onların uçaklarını kullandık!

    Yanıtla (1) (0)
  • Özer Aksoy / 25 Aralık 2022 22:09

    Sizce ülkemizde hüküm sürmekte olan otokrat böyle bir uyarıyı dikkate alır mı? Ne yazık ki kocaman bir hayır; diğer tüm otokratlar gibi.

    Yanıtla (3) (1)
  • TOGAN / 25 Aralık 2022 21:59

    Türkiye'deki bir çok tarikat ve cemaat de taliban gibi düşünüyor. İlmin kadın erkek tüm müslümanlara farz olduğuna ilişkin hadiste kastedilenin dini ilimler olduğuna inanıyorlar. Açık lise imkanından faydalanarak kızları hatta erkek öğrencileri örgün eğitime göndermiyorlar, çocukları adeta ev hapsinde tutuyorlar. 28 şubat döneminde başörtülü kızların üniversite eğitimi almalarının engellenmesini haklı olarak protesto eden muhafazakarlar Afganistan'daki uygulamaya neden sesini çıkarmıyor?

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2022 16:40

    Türkiye gelişme iradesini tamamen kaybetti! Cumhuriyet ile hep kavgalı olmuş Kürtçüler, modernleşme ile hiç barışmamış islamcılar, olgunlaşmamış AB destekli Liberaller, devletle hesaplaşmak isteyen solcular ve devleti ele geçirme çabasındaki FETÖ elbirliği ile bu otoriter sisteme yol verdi. AB ve ABD de Cumhuriyet ve Atatürk karşıtlığı üzerinden destek oldu. İktidar artık gücü ele geçirdi ve dışarıdan gelen paralar için Türk halkının cebinden diyet ödeyecek güce de geldi. Yazık oldu!

    Yanıtla (17) (7)
  • Okur / 25 Aralık 2022 21:44

    Kemalistlerin kendini modern/demokrat/ilerici zannetmesi…

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmett / 25 Aralık 2022 21:02

    Bizimkilerin sesi hiç çıkarmı çünkü bunların kafalarını arka planında taliban gibi olmasa ona yakın düşünce vardır.Allah razı olsun Atatürkten o olmasaydı bizde sözde bu islam ülkeleri gibi olurduk.bizim yönetimde onun peşindedir .

    Yanıtla (6) (2)
  • Hakkı Karamustafaoğlu / 25 Aralık 2022 20:49

    Gidişat iyi değil, kazan patlamak üzere. Buna troller engel olamaz. Hukuka ters mahkeme kararları ile kazanın altını daha fazla ısıtmasınlar. Bunun kimseye faydası olmayacak kanaatindeyim. Saygılarımla.

    Yanıtla (4) (1)
  • Tahsin / 25 Aralık 2022 19:32

    Habaerleri okumayanlara: Önce Liseyi şimdi de Üniversiteyi kızlara/kadınlara yasaklayan Taliban, kendi çocuklarını yurt dışında okuturmuş! Bizde oğlu, kızı yurt dışında okuyan yetkili var mı bıbacım? Talibanla görüş farklılığımız yok diyen Sn Erdogan duydumu acaba! Katar şeyhi ile el ele, Antalya Liman işletmesi ihalesiz 2047 ye uzamış. TVF den neler ipotek ediliyor? Varlik Fonu Sayıştay tarafından da denetlenemiyor. Al gülüm ver gülüm. Hazine, TVF batmış ne gam, kutlu davası var ya!

    Yanıtla (5) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 02:27

    Taliban ekonomist istemiş bizden. bizdeki "ekonomist"i seçimden sonra Afganistan'a göndersek. Hem adamların isteğini yerine getirmiş oluruz, hem onların, hem de memleketimizin duasını almış oluruz.

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2022 15:27

    Bizim dua edecegimiz kesin de, acaba Afganlar dua mi eder, beddua mi?..

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 19:15

    ekonomist isteyen onlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 25 Aralık 2022 14:58

    İnsanlık Adem ile Havva ile başlamış sonra peygamberler ile gelişmiş son peygamber bizim peygamberimiz arada özel insanlar dünyaya gelmiş en son Atatürk de demokrasinin gelişmesi için insanlığa örnek olmuştur. Mesele budur.

    Yanıtla (6) (3)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 19:13

    Farklı bir örnek... İsmet Paşa başlatmak zorunda kaldı diye yazıyor yukarıdaki yazıda.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sedat F. / 25 Aralık 2022 11:15

    Iran eninde sonunda Mollari def edecektir ben buna inaniyorum, cesaretli ,kararli bir genclik yapisi var,Iran kurtulacak ya biz ? Secimde AKP'den siyasilerinin topundan kurtulabilecekmiyiz ?...

    Yanıtla (16) (3)
  • Kasım Soydaş / 25 Aralık 2022 14:33

    İran halkı def edeceğini def etti.Ama basiretsiz insanımız sayıları 300-500 kişiyi geçmeyen batılılara piyon olmuş zavallıları görüp ,100 000 lerin rejimlerine sahip çıkışını görmemesi çok vahim.

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar okuru..!.. / 25 Aralık 2022 14:49

    İran COK ZORRRR..Ancak 11/12 asir Bilgeler Donemi olan o irfan/Hikmet Habitat'i olusursa guzel olur..O cografyaya 14.asir sonrasi monte edilen Şia HIPNOZUNDAN uyanmadikca mümkün degil Medeniyete ulaşması...Bir molla yobazi gider layt'i gelir o hipnoz devam eder...

    Yanıtla (2) (3)
  • En mand / 25 Aralık 2022 18:18

    Sedat cok dogru bizi vatan elden. Gider diyip duruyorlar sanki vatan bir kus avcunu acarsan pir ucar ha birde toplum yapisi var bilmem bakarmisin sokak reportajlarina spikerin sordugu soruya hic alakasi olmayan cevap veriyor bøyle bir toplumdan Ne beklen ?

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 17:56

    son dönemi daha dikkatli geçirmek lazım be hocam

    Yanıtla (0) (1)
  • Yılmaz Mehmet / 25 Aralık 2022 17:49

    Neden Taliban ile siyasi ve ekonomik ilişki kuruluyor anlamıyorum. Taliban ayakta kalsın diye mi? Ticaret yap gerisi önemli değil öyle mi?

    Yanıtla (8) (4)
  • Halkın sesi / 25 Aralık 2022 15:39

    6'lı masada bir parti Suriyeli mülteciler için ortak metne “Onurlu ve insani geri dönüş” ifadesini ekletmek istediği ancak özellikle Demokrat Parti’nin bu ifadeye karşı çıkmış. Türk Halkı "zorunlu geri dönüş" ifadesi konmasını istiyor. Benim gibi çok büyük bir kitle Suriyelilerin geri dönüşünü istemediği için Ak Partiden vaz geçtik. 6'lı masada Ak Parti gibi düşünüyorsa 6'lı masaya neden oy verelim ki?

    Yanıtla (10) (1)
  • Saadet / 25 Aralık 2022 16:39

    Hangi parti bilemedim ama “Onurlu ve insani geri dönüş” ifadesinde gidişleri zorlaştırmak anlamı yüklü ise kusura bakmasınlar, ailemden bir tane dahi oy beklemesinler. Muhalefet iktidara benzemesin. Bizi kandırmasınlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 17:23

    Sığınmacı sorunu çözülmeli, bu işin şakası yok. Türk Milletini, milliyetçiliği kimseye bırakmayan Devlet Bahçeli'ye çok kızıyorum.

    Yanıtla (13) (2)
  • Muammer / 25 Aralık 2022 09:47

    BİREY yoksa geriye İNSAN kalır mı? DİNlerde BİREY yoktur, cemaat-bir olma-vahdet vardır.Onun için itiraz, eleştiri ve dolayısıyla muhalefet yoktur..Olursa haindir, merduttur ve derhal ortadan kaldırılır.. İş işten geçmeden aklımızı başımıza devşirelim derim.

    Yanıtla (24) (4)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 10:49

    Muhalefetin ortadan kaldırıldıgı zamanlar tek parti devrine rastlar.İslam ferdiyetcidir toplumcu değildir.Herkesin özel mülk edinme hakki vardır.Herkesin gunahı kendine hesabını da kendi verir.İslam insanlar için Nuh'un gemisi hükmündedir.Binen kurtulur gerisi hüsrandadır.İnsanları karanlığa ve dalalete çağırmayin.

    Yanıtla (0) (7)
  • Hüseyin / 25 Aralık 2022 11:42

    Vahdet Allah'ın bir oldugu hakikatini ifade eder.İslamda birlik beraberlik küffara karşı mühimdir.Bu başarı ve galibiyet için şarttır ve aklın da gereğidir.İslamda teblig vardır ama zorlama yoktur.Ferdi mülkiyet ve tasarruf esastır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muammer / 25 Aralık 2022 12:14

    Arkadaşlar! İslam'da ne olduğunu anlamamız için TARİHE bakmamız lazım..Üstelik sünni kaynaklarca yazılmış olanlara dahi baksak sonucun dramdan başka bir şey olmadığını görürüz..Kendi kafanızda oluşturmak istediğiniz ve sadece sizin temennilerinizden oluşan İslam'a ise kimsenin bir şey diyeceği yok zaten.

    Yanıtla (3) (2)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 12:27

    Tarihi insanlar yazarlar.Ama Kur'an Allah'in kelamıdır. Neden Kuran varken insanlarin hataları ile dolu tarihe bakılsin ki.Dogruyu istiyorsak Kuran ve sahih hadislere bakılmalıdır.İslam parlak bur nurdur.Ona sırtinı donen kendi karanlıği ile başbasa kalır.

    Yanıtla (1) (4)
  • Muammer / 25 Aralık 2022 15:32

    Bekir kardeşim, yazdıklarınızdan anladığım sizin daha YENİ olduğunuz..Siz KUR'AN deyince elimizde olan MUSHAFı mı kastediyorsunuz? Hz.Ali'nin de haricilerle yapılan müzakere ve tartışmalarda Kur'an ile değil, uygulama-sünnet üzerinden gidilmesi gerektiğini tembihlemesi gibi..Kur'an daha fazla İHİTLAF üretmiş ve üretiyor..Binlerce tefsir, te'vil var..Sonuç: Bu iş öyle basit değil.

    Yanıtla (3) (2)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 17:16

    Kuran insanlara gidecekleri yolu göstermek üzere gönderilmistir.Ona tabi olanların imanını artırır , inkar edenlerinde azabının şiddetlenmesini.

    Yanıtla (0) (3)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 16:17

    'İslam da din devlet ayırımı yoktur' denir. aslında, bunu din söylemez. daha doğrusu din konuşmaz. insanlar konuşur. kendi yorumunu dine söyletir ve onu kutsal ile sarar. akılcı bir eğitimden geçmeyen, sebep-sonuç ilişkisi kuramayan insanlarda bunu Tanrının emri sanır. Türkiye bu konuda epey mesafe aldı. Afganistan hala buzul çağında. İran'ın durumu biraz farklı. orta çag Papalık idaresine benziyor. yöneticiyi de mollalar atıyor.

    Yanıtla (9) (2)
  • Okur / 25 Aralık 2022 00:28

    Günümüz islaminda bir dinden ziyade devlet doktrini olduğunu goruyoruz. Bu açıdan ahiret ile kitleyi eylemsizlestirirken dünyevi olarak yönetici sınıfı ilahlastiriyor. Tek tip kul yaratarak yönetici sınıfa konfor sağlıyor.

    Yanıtla (22) (2)
  • Okur / 25 Aralık 2022 03:55

    Vatandaş kul köle olsun isteniyor.degil mi.iste İran bunun bir örneği.er geç geri tepiyor.subap patlıyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okumaz / 25 Aralık 2022 16:07

    Bahsettiğiniz durum despotik idarelerde var.İslamın despotik bir tarafı yoktur.İsteyen iman eder istemeyen etmez.Kimse tercihte zorlanamaz.Dine bühtan ederek seküler baskıyı aklamaya çalışmayın.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Mamati / 25 Aralık 2022 10:08

    Atatürk'ün kıymetini çok iyi bilmek gerekir.Kurtulus savaşını Atatürk ve arkadaşları yapmasaydi şimdi halimiz perişandi,bize ilimin ışığını gösterdi.Yeri mekanları cennet olsun.

    Yanıtla (19) (2)
  • Battal / 25 Aralık 2022 15:55

    Filistin cephesinde ne oldu.Hiç okudun mu.

    Yanıtla (0) (2)
  • Ali / 25 Aralık 2022 13:40

    Mısır' ın içişlerine fazla karıştık deyip; Afganistan' a niye fazla karışmıyoruz demek çelişki değil mi? Mehmed Görmez; Afgan eğitim bakanına yüzyüze seminer verdi. Afganlılar şaşkın amma bir noktada haklılar; dünyayı kazanmak için din harcanmaz..

    Yanıtla (2) (14)
  • Karar okuru..!.. / 25 Aralık 2022 14:57

    Dünyayi bilmeyene Ahirette de bi sey YOKTUR...Turkcesi:Burada ölü olan,,yarinda ÖLÜDÜR.....Biyolojik (nefsin) bedenin ihtiyaci ne kadar bagimsiz karsilanirsa kişide o oranda özgürdür..O üçkağıtçı Dinbaz duzenlerinden,, sadece Dinci Politburo kazançlı cikar...digerleri de kutsallik afyonuyla maraba,, Hindularda oldugu gibi..Sadece argumanlar değişik..Uzak kalip,,Bize masal anlatmayin yeter..Biz Muslumaniz laf ebeligi,miteoljiler ile uyutulmayiz.....Vesselam..

    Yanıtla (3) (1)
  • usta trol / 25 Aralık 2022 15:06

    ali, gel samimi ol. dünyayı kazanmak için dinini harcama. afganistana talibanın şefkatli kollarına koş. burada masal anlatma.

    Yanıtla (8) (3)
  • Battal / 25 Aralık 2022 15:46

    Son cümlen mütiş.Ama insanların ekseriyeti dünya için dinlerini sattilar.Ahireti verip dünyayı aldılar.Dünya ise az bir süredir.Düşünen yok mu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Talha / 25 Aralık 2022 00:24

    Gecenin bu saatinde tüm Karar yazarlarını okuyorum. Ellerinize sağlık. Birazcık olsun rahatlıyoruz Taha Bey. Afganistan’da olanları gördükçe İslam medeniyeti adına kahroluyorum. Onlar da yaptıklarını ayet ve hadislerle açıklıyorlar dikkat ederseniz. Dogmatik bir zihniyet ile karşı karşıyayız. O kadar dikkat çekici bir durum ki, henüz sn cumhurbaşkanı üst perdeden bir açıklama yapmadı. Taha Bey, çarşı pazarı ihmal etmeyin. İnsanlar çok zor durumda.

    Yanıtla (22) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 01:06

    Afganistan'ın kurtuluşu bile reisimizin açıklamalarına bağlı. Ona, dünya lideri diyorlardı. Inanmiyordunuz. Ama bakın Aganistan bile reisimizin açıklamasını bekliyor. Er ya da geç bir açıklama yapacaktır. İsveç de kurtulacak. Hatta Amerika bile...

    Yanıtla (5) (16)
  • Okur / 25 Aralık 2022 03:53

    Vah ülkem vah.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 15:13

    Buradaki dislike adedinden reisimizi sevmeyenlerin sayisini görmüş oluyoruz :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Mutlu / 25 Aralık 2022 14:45

    Doğrusu; “Küllü arzın Kerbela, küllü yevmin aşura” olmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Itirazım var / 25 Aralık 2022 14:27

    Celladını kurtarıcısı gibi gören bir toplum kasabın bıçağını yalayan danaya benzer. Karl Marx

    Yanıtla (11) (2)
  • ÖTÜKENLİKURT / 25 Aralık 2022 11:52

    İslam aleminde benim gibi çarpılmaktan korkmayan insanlar çoğalıyor! Bizim hacı mollalar deizim yükseliyor diye tepiniyor o kadar. Bu islam anlayışıyla ilim, bilim, teknoloji, refah, insan hakları bağdaşmaz. Müslümanlar koyun sürüsü gibi yaşamaya alıştırılıyor hatta zorlanıyor. İslamda reform hala söz konusu değil. Bağnaz, düşünmeyen sadece körü körüne inanan bir kitle var islam dünyasında. Bu gidişle dünyada İslamiyet güç kaybedip belki de yok olacak! Sebep ise düşünmeyen islam alimleri!

    Yanıtla (22) (4)
  • Karar okuru..!.. / 25 Aralık 2022 13:52

    11:52.Osmanlilar Dogunun bagnazligindan cekilip batiya dogru Yürüdü. Ilk Medrese (unuversite) kurucusuna sectikleri kisi,, Devrinin EN ÜSTÜN Bilgesi Hz.Davud'i Kayseri k.s..Hz. Muhyiddini Arabi ekolunden ki o zati yobazlar katletti..Osmanli baş taci etti ve YÜRÜDÜ 600 ASIR..."reform" degil Kafalarin UYANMASI LAZIM...Alt yapi var..ama Arif/Adam pek az..Bugun bile Hz.Davudi Kayseriye ANLAYABILECEK kac kisi var.?.bizi yanmaz kefenci,Afgan yobazlari,Sia safsatasi, Col bedevileri Temsil edemez.

    Yanıtla (4) (2)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 13:54

    Kuran'da insanlar düşünmeye ve aklı kullanmaya çağrılıyor. Dünya hayatının kısa ve gecici olduğu insanların bu igreti hayata aldanmayıp ebedi ahireti tercih etmeleri isteniyor.Acaba siz bu ayetler üzerinde hiç düşündünüz mü.Akıl sahiplerine seslenen Kuran'ı hiç okuyup bir değerlendirmede bulundunuz mu.Yoksa kar gibi eriyen ömrünüzde arzularinızın peşindemi koştunuz.

    Yanıtla (2) (5)
  • Sedat F. / 25 Aralık 2022 13:35

    Isvicre'de Davos'ta Israil'le"One Minute" Showu Misir'da Sisi'yle "Diktatör"kavgasi, Suriye'de kardesim Esed'e "katil" postasi. Suudi ve BAE'le ayni seviyedeki kavgalar..BU ülkelerle barismak icin adeta yalvardik,yaladik,yuttuk..taklalar attik..Araplardan gelecek "sadaka yardimlara" muhtac kaldik..Bizimkiler bu rezilliklere politika deselerde bunlar sadece ucuz "manevralar" Türkiye icin onur kirici bütün bu rezaletler..

    Yanıtla (6) (1)
  • H. Matisse / 25 Aralık 2022 13:02

    Bizde de kravatli afgan zihniyetiyle taş devrinden kalma zevat mevcuttur. Ama bizler etrafimizdaki ortaçag dan fersah fersah ilerideyiz. "Sen sofusun hep dinden dem vurursun, Peki ben ne görünüyorsam o'yum, Ya sen ne görünüyorsan o'musun." Işte böyle....!

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 25 Aralık 2022 12:49

    Maalesef muslumanlarin kuran vr sunnetle sorunu var.Muslanlar omve muslumanligini kanitlayacak.Adi muslan soz ve davranislari munafik olan bir topluluk sadece islama zarar verir.Hitsuz yoleuz yalancı israfcı beytul mali talan eden bir insan.müslüman degil gayri muslim bile olamaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • İhvan / 25 Aralık 2022 11:02

    Taha Bey, özgürluklere vurgu yapmanız çok önemli. Müslümanları bu noktada elaştirmeniz de doğru. Çünkü bizim durumumuz şu an çok kötü. Fakat İhvan alerjinizi (düşmanlık demeyeyim)anlamıyorum. İhvan hareketi Mısır'da ve Tunus'ta asla şiddete başvurmadı. Seçimle geldi. Bıraksalardı seçimle gidecekleri. Gannuşi isteseydi başbakan olabilirdi. Elininin tersiyle itti. Laikçi ordu ve Cumhurbaşkanı darbe yaptı meclisi dağıttı. Avrupa ve Amerika darbeci Sissiyi en iyi şekilde ağırlıyor. Biraz insaf.

    Yanıtla (3) (14)
  • Eyüp Görgün / 25 Aralık 2022 11:59

    Beyefendi, hiçbir şeyin gizlenecek yanı kalmadı. Hiçbir şey bile bilmesem sadece İhvan Hareketinin şu 20 yıllık sürecine şahit olsam bu hareketin neyi amaçladığını anlarım. En basitinden Müslüman bireylerin düşündüğü, hayal ettiği ve umduğu şeylerin çok çok dışında amaçları olduğunu ben ziyadesiyle anladım. Hani örnek verin bakayım, demeyin. Bir şey daha ekleyeyim: Hiçbir Müslüman, Batı aydınlanmasını tam manasıyla bilemediği sürece savunduğu sistemin eksik yanlarını göremez. Zaten bu oluyor

    Yanıtla (12) (2)
  • Battal / 25 Aralık 2022 14:01

    Siz batının kapitalist düzenlerini çok mu iyi anladınız.Siz batilı mısınız.Anladınız ise İslama karşı olduğunu geri kalmış yoksul ülkeleri sömürmeyi ve oralara kendi dillerini dinlerini kendi kültürlerini yaymayı istediklerini de bilmen lazım. Batının dünyaya güç ile hükmettigini zulmettigini kimsenin onlardan hesap sormasina izin vermedigini bilmen lazım.

    Yanıtla (1) (3)
  • Ramazan / 25 Aralık 2022 16:30

    Ama sizide bıraksalar, sabah akşam durmaksızın, Osmanlı Avrupa ve Dünya`ya medeniyet götürdü dersiniz. Bu doğru mu diye hiç düşündünmü? Osmanlı fethettiği yerleri yağmalamış (yeniçeriye yağma serbest idi), haraca bağlamış, dönmüş sarayina. Hırıstıyanın erkek çocuklarını kaçırıp Yeniçeri olarak yetiştirmiş. Anadolu köylüsü sefalet içinde ama vergileri toplanır saraya! Matbaa makinası bile 200 yıl sonra İstanbula getirilmiş. Cehalet diz boyu. Farkımız? Sizden başlayalım mesela.

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 25 Aralık 2022 12:34

    Mısırda İhvanın seçimle gitmek gibi bir niyeti yoktu. Darbeye giden süreci ve Mursi'nin tek adam rejimi kurma çabalarını incelemenizi öneririm.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 00:33

    Siba shekib'in bertelsmanda çıkmış afganistana dair enteresan bir kitabı vardı. Kadınların 1. Taliban devri gelince en azından güvenlik olarak rahata erdiğini yazıyordu. Taliban deyip İslama vurmak adet. Sanki Taliban isvicreyi islam cumhuriyeti yapmış, orada baskı rejimi kurmuş. Dünyanın Afyon tarlası olarak kullanılıp, ahlaklı dünyanın ahlaksız yüz karası gibi sunulması ne kadar ahlaki?

    Yanıtla (1) (17)
  • insan haklari savunucusu / 25 Aralık 2022 04:31

    Ben senin Taliban sempatizani olduguna inanmiyorum. Trolluk yaptigin acik secik belli. Taliban gelince Afgan kadinlar rahat etmis. Bari biraz mantikla ilgisi olsun yazdigin safsatanin.

    Yanıtla (6) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 11:27

    Okuduğum kitabdan aktardım. Sarsıcı bir kitab. Afganistan hakkında turkiyeye gelen Afgan sığınmacıların başka bir şey bilmeyenler için anlaşılmaz olabilir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 11:53

    İnsan Hakları savunuculugu gercekleri söylemeyi gerektirir.Bü ülkede kadinlar sence çok mu rahat.10 ayda 467 kadın katledilirken siz hangi haktan bahsediyorsunuz.Kadınlara hak vermislermiş.Kadinların emegini bedenini zamanını somuren kurdugunuz çarkın dislileri değil mi.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 25 Aralık 2022 11:51

    Yeni turkiye bakalım nasılmış. Eczanede ilaç yok. Hastanede randevu yok.bulursan doktor yok. Tarım kredi markette şeker yok.fiatlar marketlerde yarisiyor.kimdaha çok etiket değiştiriyor.devleyin marketi yarista birinci Kontrolsüz zamhetkese herşeye.din istismarı.hukuk Adalet istismari.ihale istismarı.bunlarin hesabı birgün bu yeni nesil sorar.insaallah.dinimiz KHK lilatinda hesabını sorar birgün.

    Yanıtla (11) (2)
  • Ali Rıza / 25 Aralık 2022 08:07

    Atatürk , İsmet İnönü ve silah arkadaşlarına ne kadar teşekkür etsek azdır, ödeşemeyiz, mekanları cenneti ala olsun. İslam ümmeti Avrupalıların 15/16 yy. Yaşadıkları süreci yaşıyorlar, kendilerini Allah’ın yer yüzündeki vekili görüp din adına ahkam kesenlerden kurtulacaklar başka şansları yok. Avuçlarındaki birliği hazinesi uyutulmalarını önlüyor, eskiden hocanın dediği doğru kabul edilirdi, şimdi doğrumu diye sorguluyor, üfürmeleri kabul etmiyor, mesele bu Taha bey…!

    Yanıtla (14) (0)
  • Bekir Uney / 25 Aralık 2022 11:42

    Onun için mi müslümanlar Müsbet ilim lerden uzak.Gerçekten o hocaları mız rivayetlerle ilgilenirseniz gerçek ilim sizden uzaklaşır. Kur'animizin (Zariyat S.22-Enam S.125-Nahl S.14-Casio S.12-13.Rahman S.33.)Gibi onlarca Ayetler le Müsbet ilimleri Yüce Rabbimiz biz kullarına mujdelemis.Ancak sonuç ortada.Müslüman alemi Müsbet ilim lerden yoksun.Taha Bey bile bir gün oldun şu genligimiz in başarılarını gündeme getirmedi ise ne diyebiliriz.

    Yanıtla (0) (3)
  • Sahin / 25 Aralık 2022 01:31

    Sayın yazar. Kemalist dediğiniz dönem. Atatürk dönemiydi. Atatürk Otokrat olsaydı Cumhuriyeti ilan etmezdi. Bu gün Türkiye Afğanistan gibi İran gibi olurdu. Atatürk ileri görüşlü bir lider olarak buna izin vermedi. Kadınlara seçme seçilme hakkı verdi. Medeni kanun onun eseri. Atatürk"ü sevmeyenlerin neden sevmediklerini çok iyi biliyoruz. İnönü onun açtığı yoldan gitti.

    Yanıtla (41) (7)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 02:07

    Atatürkü döneminde Afganistan bizden daha demokrat idi. Cumhuriyet ile demokrasi aynı şey değildir. İran İslam cumhuriyeti deniyor mesela. Sscb de cumhuriyet idi. Cumhuriyetçi olmak batıda demokrat olmanın karşısı gibi bir şey. Kadınlara seçme hakkı verebilirsiniz. Ama seçilecek bir şey olmayınca...

    Yanıtla (13) (24)
  • Okuyucu / 25 Aralık 2022 03:40

    Seçilecek bir şey yok diye eve mi tıkmak gerekiyor yoksa Taliban zübüklerinin yaptığının tam tersi Atatürk'ün yaptığı gibi eğitim kurumlarına göndererek eğitmek mi.bence Atatürk'ün yaptığı gibi eğitim kurumlarına göndererek eğitmek ve böylece seçilebilecek bireyler yetiştirmek doğru olan.

    Yanıtla (5) (1)
  • rmzngrg / 25 Aralık 2022 04:23

    Bugünden baktın ve padişahlıktan kurtulmaya çalışan bir toplumun değerlendirmesini nasılda cumhuriyet le demokrasi aynı şeye getirdiniz, tabiki cumhuriyetle demokrasi aynı şey değil olmamalıda ama ikisi birbirini destekliyor yani kuvvetler ayrılığı gibi bir şey

    Yanıtla (0) (0)
  • Numan / 25 Aralık 2022 04:55

    “Yunan ordusu halifenin ordusudur.” diye fetva verenlerin olduğu bir ortamda Atatürk’ün ortaya çıkardığı fazlasıyla demokratik bir cumhuriyettir. Bugün onun verdiği kararların ne kadar doğru olduğunu, kendi eliyle iradesini bir kişiye teslim ederek fiilen sultanlık rejimine geçilmesini sağlayan fetva meraklısı muhterem halkımız teyit etmiştir.

    Yanıtla (7) (1)
  • Muhtar Ferit / 25 Aralık 2022 10:45

    Atatürk’ ü mumla arayacaksınız, sen değilse bile çocuklarınız, torunlarınız! Üstelik de görünür bir gelecekte olacak bu!!

    Yanıtla (3) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 11:20

    O zaman da a haber varmış demek ki.. Hiç bir kimse a habersiz edemiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 11:22

    Maksada göre kara propaganda. Tek adam rejimleri kendilerini tek tutabilmek icin, dışında kalan her şeyi kara kendini ak göstermeye çalışıyor. O zaman da öyleymiş demek ki...

    Yanıtla (1) (1)
  • Battal / 25 Aralık 2022 08:10

    Şahin bey size tavsiyem İstiklal mahkemeleri tarihini tafsilatlı okumanız.O dönemiñ uygulamalarının cumhuriyetle demokrasiyle bir alakası var mı yok mu görün.

    Yanıtla (1) (7)
  • Muhibbi / 25 Aralık 2022 08:13

    Kimse layüsel değildir. Atatürk 'ün de siyaseten hataları olmuştur. Parti kapatması, muhaliflerini hain ilan etmesi vs. İşte asıl problem o ki sizin gibi kemalist kafalar bunu hiçbir zaman idrak edememiş hep aynı söylem atatürk olmasa iran olurduk şura olurduk bura olurduk. Bu biraz halamın bıyığı olsa amcam olurdu misali. Evet şu bir hakikat atatürk oldu askeri bir dehaydı bu memleket için çok büyük hizmetler yaptı fakat siyaseten de birçok hata yapmıştır.

    Yanıtla (2) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 11:25

    Askeri konu da tartışmalı. Bolayir ve nablus hala tartışılıyor .İlker ortaylı geçende, o geri çekilme dehasıydı diyor. Kurtuluş savaşında Sakarya'da deli Halid paşa zaferi getiren adamdı. Mecliste vurdular madalyayı sırtından

    Yanıtla (2) (2)
  • Tunahan / 25 Aralık 2022 09:03

    İran da Cumhuriyet ile yönetiliyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Zekai / 25 Aralık 2022 11:39

    Kelimeleri birbirinden ayırmak, İran-islam-cumhuriyeti durumu kurtarmıyor !

    Yanıtla (0) (0)
  • Itirazım var / 25 Aralık 2022 11:24

    Din insanı iyi bir insan yapmaz sadace iyiliğini pekiştirir. Eğer din insanı iyi bir insan yapsaydı İslam dünyasında hiç kötülük olurmuydu?

    Yanıtla (21) (3)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 11:37

    Din insanları dünyaya dalmaktan çevirip ahurete yö lendirmek üzere Allah tarafindan gönderilmiş bir davettir.Bu davete icabet edenler akıllarını kullanan ve kurtuluşa koşanlardır.

    Yanıtla (1) (14)
  • Karar Okuru / 25 Aralık 2022 11:34

    Elinize, dilinize sağlık.

    Yanıtla (9) (1)
  • Alp / 25 Aralık 2022 11:28

    İran'a sınırlı demokrasi diyerek göstermelik, kontrol altındaki seçimlere meşruiyet vermiş olmuyor musunuz? Eh İran sınırlı bir demokrasi ise Türkiye'deki ne?

    Yanıtla (13) (1)
  • The end / 25 Aralık 2022 09:18

    Yunanlılar kadar olamadık Dürüstlüğü yolsuzlukla rüşvetle mücadeleyi Yunanlılar dan öğrenelim.yolsuzluk yapanı parlementer kadını hapse attılar.biz işe akladik.

    Yanıtla (16) (1)
  • Ankara 06 / 25 Aralık 2022 10:24

    The end,mecliste bakan vekil kalmaz Allah muhafaza!

    Yanıtla (6) (0)
  • Bekir Uney / 25 Aralık 2022 11:21

    Doğru herkes yunanistan kaçıyor. AB.Parlamentosu bu günlerde rüşvet kaynıyor baş aktörü kim acaba.Sonra hursun sadece bir dilekçe ile vatandaşı olabilirsin.

    Yanıtla (0) (8)
  • Hamza ERDOĞAN / 25 Aralık 2022 09:52

    O söz “küllü yevmin aşura, küllü arzın kerbela” olması gerekmez mi”

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 11:18

    Aslında doğrusu bu gibi

    Yanıtla (0) (0)
  • Septik Şahıs / 25 Aralık 2022 09:39

    Müslüman toplumlarda kadının yaşam alanı ev ile sınırlı. Toplum içinde sadece sağlık sektöründe ve üst araması amaçlı güvenlik sektöründe ihtiyaç var. Doğurmak asli görevi. Geri kalanı erkeklerin görevi. Müge Anlı programları talihsiz müslüman kadınları özetliyor. Aleviler ve aydınlarımız kadınlara önem veriyor yoksa Afganistan olmamız kaçınılmaz. Sünni islam, alevileri daha yeni yeni anlamaya başladı bu ülkede.

    Yanıtla (13) (3)
  • Bekir Uney / 25 Aralık 2022 11:16

    Doğru söze ne denir.Ancak şimdiki yaşamımız son Halife nin şehid edilmesinden sonra tureyen rivayetçiler Dinimizi paramparça etmişler sonuç bu.Kitabımız da Yüce Rabbimiz bir olun parçalanmayın buyuruyor. (Bakar S.20-208=Al'İmran S.100.103.105.Rum S.32 )Gibi birçok Ayetler le Yüce Rabbimiz uyarmis.Ancak dinleyen yok.İşimiz her zaman olduğu gibi Yüce Rabbimiz kaldı. Herkese selamlar.

    Yanıtla (0) (1)
  • KAZICI / 25 Aralık 2022 11:10

    MEVHUM: Gerçekte olmayan ama var olduğuna inanılan... ☆İnsanlığın kadim tarihi mirası; mevhum mahiyetindeki bütün dini inançlara dayalı RADİKAL/KÖKTENCİ YÖNETİMLERİN insanın/insanlığın ilerlemesine ket olduğunu gösteriyor değil mi? ☆Örnek mi? NASS var diyerek ekonomiyi dinamitleyip milleti sefalete sürükleyen Erdoğan yetmez mi?!

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 10:49

    Hilafet rüyası görenlere destek veren MHP'ye ne desek boş.

    Yanıtla (18) (2)
  • Takipci / 25 Aralık 2022 10:40

    Tesekkurler sn Akyol, 75 yil once entellektuel DevletAdamlarimiz varmis, yasadigimiz zamanda bunu hayal etmek bile zor...

    Yanıtla (10) (2)
  • Hatice / 25 Aralık 2022 10:39

    Sessiz İstila'da nedir diye baktım, "azdan az gider çoktan çok gider" denildiğini gördüm. Bir yabancının Türkler artık düşünmüyor dediğini gördüm. Çok üzüldüm.

    Yanıtla (14) (0)
  • Muhtar Ferit / 25 Aralık 2022 10:35

    O kazana, ilk on yıl diye diye sizlerde odun atmadınız mı? İktidara bu karanlık yolu açanlar da şimdi eleştiriyor!! Artık tüm yazarlar eleştirir oldu. Karar yazarı Prof. Mustafa Öztürk 5 haziran 2021 tarihli Karar gazetesinde muhteşem bir değerlendirme makalesi yazmıştı. Bizim liberaller hala kendilerinin veballerinin farkına varamadılar!

    Yanıtla (9) (2)
  • YÖRÜK AT / 25 Aralık 2022 10:25

    Kapalı bir rejımin günümüz koşullarında yaşaması olası değil Yaşarsa taliban rejimi gibi yaşar İnsanlığın biriktirdiklerine bakmak lazım Batı uygarlığını, DEMOKRASİYİ hukukun üstunlüğünü. kuvvetler ayrılığını insan hakları hukukunu yok sayarak yola devam edilemez

    Yanıtla (5) (0)
  • Ankara 06 / 25 Aralık 2022 10:21

    Subap patlayalı çok oldu aslında.Gezi Parkı direnişiyle biraz kendilerine geldiler,sonra vur patlasın çal oynasın!

    Yanıtla (9) (0)
  • ALİ / 25 Aralık 2022 10:15

    Aklini dinin vesayetine veren yoneticilerin ulkelerini ne hale soktuklari ortada.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ali Namlı / 25 Aralık 2022 09:56

    Allah rahmet eylesin , Nihat Erim'in sözü çok güzel, çok doğru ! Islam alemine de Allah merhamet etsin, akıl fikir versin , sağduyu nasibetsin ! Evvelki günü Dünya Islam Ülkeleri Anayasa Yargı Konferansı yapılmış, doğrusu çok tuhafıma gitti , ne yalan söyleyeyim !

    Yanıtla (10) (1)
  • H.e, / 25 Aralık 2022 09:45

    Aynı Erim,1970 muhturası ilebaşbakanken demokrasiye şal örtüyor,makabline şamil kanundan bahsediyordu yazarken başka yönetirken başka

    Yanıtla (7) (1)
  • İstanbullu bir okur / 25 Aralık 2022 02:53

    Sn.Üstat;saygı size,lakin başlık başka türlüde olamazmıydı,mesela adına İslam ülkeleri denen coğrafyalar neden İslam'dan bu kadar uzaktalar veya benzeri gibi,Resul'ün yol arkadaşları onlara sunduğu bazı sözlerle ilgili,bu sendenmi Allah'tanmı diye sorabilmişlerdi,müslümanların en büyük problemi,tarih ilerledikçe Kur'an ın bize sunduğu İslamdan uzaklaşmalarıdır.Bu konuda Sn.A.Aydoğan Müslüman Kültürde Kur'an a Yabancılaşma Süreci.adlı eser şahane bir örnektir.Sıkıntı müslümandadır,İslam'da değil.

    Yanıtla (0) (2)
  • Kızılcahamam / 25 Aralık 2022 09:42

    Bindörtyüz yılda üzerinde anlaşılamamış, farklı ülkeler, ülkelerde farklı tarikatlar, tarikatların içerisinde farklı kollar var. Günü yalnızca kuranı anlamak ve anlatmakla geçen, kazançları, meslekleri bunun üzerine kurulu insanlar, insan toplulukları, kurumlar var bunun için para alıp, ayrıcalıklar sağlananlar var buna rağmen neden anlaşılamamış? Ateisti, deisti, kemalisti bırakın kendi aralarında bir yorumda neden anlaşamıyorlar?

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 25 Aralık 2022 09:25

    Er meydanı sözü hoşuma gitti.istanbul seçimleri de er meydanında yapıldı.butun Türkiye o meydandaydi.istanbullu İstanbul'a sahip çıktı.her iki seçimde deakp ye fark atarak yiğitlik lerini gösterdi.yasa istanbullu.turkiyeye örnek oldun. 2023 te yine örnek ol.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar Okuru / 25 Aralık 2022 00:53

    ---Tayyip Erdoğan: “Erzurum değişiyor. Havalimanı mı vardı Erzurum’da? Ama şimdi var.” ---Naci Cinisli: “AKP öncesi Erzurum’da havaalanı yokmuş meğerse. Aziz hemşehrilerime bir de ben sorayım; Erzurum’da AKP öncesi havaalanı var mıydı? Erzurum’u ne sanıyorlar, merak ediyorum..”

    Yanıtla (32) (1)
  • kararlı / 25 Aralık 2022 01:59

    Erdoğan; "Bizden önce fırın yoktu, buzdolabı yoktu, çamaşır makinesi yoktu, Erzurum'da Havaalanı'nı biz yaptık!" Sayın Karar Okur'u, Erdoğan bu sözleri size değil, alıcısına söylüyor. AKP'li olan Erzurumlu, Erdoğan'dan önce Erzurum'da Havaalanı olduğunu biliyor ama yine de alkışlıyor. Emin değilim ama herhalde siyaset denilen şey böyle bir şey.

    Yanıtla (37) (1)
  • Alıcı / 25 Aralık 2022 09:54

    Recep Tayyip Erdoğan, bizden önce ambulans yoktu, dediğinde ben vardı demiştim. Dedem, elbette yoktu, diye bana kızmıştı. Aynen katılıyorum, Erdoğan, alıcısına söylüyor. Ne yazık ki alıcısı da alıp kabul ediyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2022 03:48

    Erzurum da havaalanı çok öncesinden vardı.inanmayın.

    Yanıtla (4) (0)
  • insan haklari savunucusu / 25 Aralık 2022 04:37

    Ben 80 lerde Erzincan'da askerlik yaptim. Ucakla Erzurum'a gittim, oradan otobusle Erzincan'a vardim. Son birkac yildir Cumhurbaskani'mizin gerceklerle sorunu var.

    Yanıtla (6) (0)
  • D Hakkı / 25 Aralık 2022 09:14

    20 yıl iktidarda kalınca ne sallasan tutar. 20 yıl önce doğanlar, bugün yetişkin oldular. Gördükleri sabah akşam RTE. İnanmaları muhtemel.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kazim Ceylaner / 25 Aralık 2022 09:09

    Sevgili Abim Demokrasi özgürlük bizim neyimize (REİSE İTAAT İMANIN RAŞTI CENNETLE MÜJDELENMENİN AMELİ)Onun için demokrasi özgürlük bizi Bozar."

    Yanıtla (7) (0)
  • Hektor / 25 Aralık 2022 09:01

    İslâm ülkelerinde yolsuzluk adaletsizlik cehalet kadınlara zulüm diz boyu ülkede tarikat cemaat adı altında örgütlenen mollalar bilimi sanatı insan haklarını yok etmek için mücadele veriyor binlerce işit Taliban militanıni memlekete sokan iktidar Kılıçdaroğlu'nun danışman olarak etrafında bulunan kimler tarafından buraya sokulan adamların kadın türban yasası Anayasanın laiklik ilkesinin sonun getirecek kısa sürede emperyalizm ülkede hedefine ulaşacak karanlığa bir adım daha yaklaşacağız.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2022 08:52

    Kulakları duymayan ,gözleri görmeyen,insanlara ne anlatırsanız anlayın anlamazlar.cunki büyük bir kül hakkı var onların üzerinde.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 00:41

    Musluman ulkelerde demokrasilerin yesermeden solmasi tesaduf degil. Islam demokrasi ile bagdasmiyor.

    Yanıtla (18) (3)
  • Okur / 25 Aralık 2022 03:51

    Çünkü birileri gücü sürekli elinde tutmak istiyor.demokrasi ise sürekli değişim demek.zamanı geldi mi koltuktan kalkmak erdemdir.fazilettir.yasasın demokrasi.ve özgürlükler.

    Yanıtla (1) (1)
  • Namlıoğlu / 25 Aralık 2022 08:46

    Gerçek islam tam adalet eşitlik ve demokirasidir beyefendi dünyadaki tün basında islam yazan iktidar emevi zihniyetinin versiyonlarıdır gerçek sadede peyganberimizin dönemidir vefatıyla uygulama bitmiştir ilk seçimide taraflı olmuştur misafir ev sahşbini kovup yönetimi ele geçirmiştir saygılar

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhriç / 25 Aralık 2022 08:42

    Yazıya diyebileceğim bir şey yok. Küçük bir düzeltme ricası; “külli yevmin Kerbelâ, külli arzın aşurâ”. Kerbela ile aşura yer değiştirse iyi olacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Rüstem / 25 Aralık 2022 08:28

    Batı bugünkü güçlü hale demokrasi ile gelmedi.Batınin gücünü kullanarak demokrasi reklamı yapmayın.Demokrasi hertürlü hinligin yapıldıgı halde batı tarafından dünyaya alternatifsiz bir düzen gibi dayatılmakta kabule zorlanmaktadır.Hatta dinin yerine geçmesi saglanmaktadır.Bir çokları bu tuzağa düşüyor ne yazık.

    Yanıtla (1) (30)
  • Rüstem / 25 Aralık 2022 08:19

    İslam ülkelerinde iktidarı ele geçirenlerin iktidarlarını sürdürebilmek için dini kullanmaları dinin suçu mudur yoksa iktidar sahiplerinin suçumu.İslam ne diyor " adil olun,ilim ile meşgul olun, iyilik yapın,bozguncu olmayın,zulme sapmayın,kul hakkı yemeyin,Allah'ın hükümleri ile hükmedin." Eger iktidarlar bunları yapsaydı müslümanlar bugünkü hale düşmez birlik içinde dünyada en güçlü ülke olurlardı.

    Yanıtla (6) (7)
  • Yavuz / 25 Aralık 2022 00:45

    Taha Bey, Kemalist rejim diyerek yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin rejimini örtülü şekilde eleştiriyorsunuz. 1. Dünya Savaş'ından yenik çıkmış ve parçalanmış Osmanlı Devleti'nin subaylarının kurduğu yeni devletin içinde bulunduğu zorlu şartları adeta görmezden geliyorsunuz. O dönemde Avrupa devletlerinin bugün ki anlamda bir demokrasisi olduğunu mu sanıyorsunuz? Elbette sanmıyorsuz. O halde ne demek istiyorsunuz?

    Yanıtla (26) (7)
  • A. S / 25 Aralık 2022 01:24

    Haklisiniz Yavuz bey sayin yazar arasira gormezden geliyor gonulden bagi var muhafazakar diyelim gorusu ve kendi yorum- gorusu gene de ILIMLI yazardir hatta son zamanlar biraz daha cesur yaziyor ornegin 6 yasinda kizla evlenen mahluga "herif" dedi aslinda daha fazlasini soylemek istedi ama olsun habu arada bu iktidarin ulkeyi felakete goturdugunu net soylese daha cesur olur ama gonul bagi var. Son bir yilda 25 bin kisi A. B. D'ye iltica etmek icin Meksika sinirindan giris yaptilar.

    Yanıtla (21) (1)
  • Yavuz / 25 Aralık 2022 01:43

    Almanya'da 1933 yılında Adolf Hitler'in şansölye olarak atanmasını, İtalya'da 1922 yılında, Benito Mussolini’nin iktidara gelmesini, Fransa'da 1958 yılında Beşinci Cumhuriyetin kurulup Charles de Gaulle'ün başkanlığını, İspanya'da 1939 yılına kadar iç savaş yaşandığını, Portekiz'de 1974'e kadar ki Estado Novo rejimini, SSCB'de ki rejimi, 1939'dan 1945'e kadar süren II. Dünya Savaşı'nı yani kaosun yaşandığı bir dünya da Taha Bey'in Kemalist rejim eleştirisini haksız buluyorum.

    Yanıtla (31) (6)
  • Rüstem / 25 Aralık 2022 09:20

    İşinize gelince batının zalimligini kabul ediyor ve kendi zulümlerinizin referansı görüyorsunuz.Zalimlerin birbirini bahane etmesi onları masum mu yapıyor.Zulüm zamanın şartlarına göre kılık değiştirip masumlaşıyor mu. Zulum ne zaman ve hangi şartta olursa olsun zulümdür. Allah zalimleri sevmez.

    Yanıtla (0) (3)
  • Muhtar Ferit / 25 Aralık 2022 10:41

    Onun için müslümanlar eza içinde yaşıyor zaten!

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 02:01

    Haklısınız Taha Bey zaman zaman benzer yazılar yazıyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • İstanbullu bir okur / 25 Aralık 2022 03:07

    Sn.karar okuru;öyle zannediyorum ki,Sn.Akyol'un M.Kemal'den ziyade çağdaş kemalistler demek istediğininde farkında olabilirsiniz,pencereyi biraz daha genişletirseniz bunuda görebilirsiniz.Elbette Taha bey savunuculuguna ben yetmem.Ama çağdaş kemalistleri biraz geriye doğru bakarsanız,ne kadar demokrat görürsünüz diye düşünüyorum.M.Kemal'i Rahmetle yadediyor,kemalistlerin ona zarar verdiğini düşünüyorum.Syglr.

    Yanıtla (1) (1)
  • Bekir / 25 Aralık 2022 09:57

    Bende günümüz insanlarının yakın tarih bilgilerinin resmi tarihle sinırlı oldugunu ve kendilerine öğrenciliklerinde ne anlatıldıysa onu kabullendiklerini hiçbir araştırma ve inceleme zahmetine girmeden hayat boyu o bilgileri taşıdiklarını düşünüyorum.Halbuki gerçekler aramayanların yoluna çıkmazlar ne yazık ki.

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 02:20

    İngiltere, dünya savaşında yenip çöktüğü bir ülkeyi demokrasiye kavuşturarak, egemenliği o ulkenin halkının eline vermek gibi bir riske girmezdi tabii. Onun için uyumlu bir subayla olayı götürmek daha risksiz idi. Nuks edebilecek eski rejim unsurları tamamen bünyeden atılana kadar beklediler. 1950'de, yeni tehdit sscb'ye karşı, batı ittifakının yararlı bir unsuru olarak, demokrat dünyanın örnek bir uç beyi olarak, yararlı bir model olarak piyasaya sürüldük. şahısların rollerini abartmayalım

    Yanıtla (1) (2)
  • Yorumcu / 25 Aralık 2022 07:47

    1950’ye kadar demokrasi yoktu. Başka nasıl anlatılabilir bu? Yazarı eleştirebilirsiniz ama gerçek değişmiyor. İnönü doğru bir iş yaptı.

    Yanıtla (0) (1)
  • Fani / 25 Aralık 2022 07:39

    İlim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir. Sen kendini bilmez isen ya nice okumaktir. Bizim dinimiz degilmidir ki kuran i ogrenen ve ogreten en hayirlinizdir. İlim cin de de olsa git ogren . Sonuc hep su kisilerin yaptiklari ya toplumlara ve / veya esasa mal ediliyor bunu da okumus cahiller yapiyorr pasam.

    Yanıtla (2) (1)
  • H.bulat / 25 Aralık 2022 07:29

    Akp liler içinde Taliban özlemi çeken az olmasa gerek.Niye eleştirmiyorlarin cevabı olabilir mi?

    Yanıtla (8) (1)
  • Özcan şahin / 25 Aralık 2022 07:16

    Yazınız da çok güzel tespitler olduğunu gördüm her zaman DEMOKRASİYİ SAVUNUYOSUNUZ TEBRİKLER Afganistan şanssız bir devlet insanları hep belayla karşı karşıya şimdide taliban yobazları var İran yobazlar iktidara gelince hemen KADINLARI KAPADILAR dünyadailetişim olduğunu düşünemediler BİR KIVILCIM YETTİ ONLARDA TOPTAN GİDECEKLER BİZDEKİLERDE GİDİYORLAR İNŞALLAH HAKİKİ DEMOKRASİ GELİR EFENDİM

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2022 07:08

    Gittiğim caminin cemaatinin cemaaati, Adana'da 358 mt petrol bulunduğu, Gabar'da, üretime geçildiği, 20 açılacağı, Karadeniz'e 320 milyar m3 dogalgaz bulunduğu, Akdeniz'e petrol ve dogalgaz için 150 kuyu açılacağı, 2023'te Lozan Anlaşması gizli maddelerinin iptal olacağı, vatanın dört bir tarafından üstü kapatılan madenlerin işlenecegi, dış güçlerin bizi kıskandığı hararetle ifade ediliyor. Birilerinin her ifadesi ilahi mesaj gibi algılanır hemen inanıyorlar. Erzurum'da havaalani yoktu biz yaptık.

    Yanıtla (11) (3)
  • Polyt / 25 Aralık 2022 07:01

    Vay efendim niye karışılıyor, Vay efendim niye karışılmıyor. tayyibin dediğine çıkartıyorsunuz işi.

    Yanıtla (0) (3)
  • Karadeniz / 25 Aralık 2022 06:51

    Bugün nereye geldik.az buçuk olan demokrasiyi dini arkasına alarak yıkan,yoksulluğu kullanarak insanları kendine baglayan,kendinden olmayani dislayan,demokrasi dünyasından uzak tek adam sistemine dayanan otokratik bir jakobenizm.yakinda araplardan da beter bir ucube yönetim şekline geçersek kimse şaşırmasın.cunku mevcut iktidarın koltuğu bırakmama gibi bir hastalığa tutulması ülke için felakettir maazallah.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 25 Aralık 2022 06:45

    Haklısınız Taha bey.
    Otokrat sistemler eninde sonunda patlar.
    Bu ülkede bunca sefalete rağmen, otokrat yapı hala ayakta ,ve hala taraftar bulabiliyor.
    Nedenini söyleyeyim:
    Bu otokrat yapıyı kuranlar , yapıyı süper kahraman haline getirdi.
    Ve çok parlattilar.
    Bu nedenle kazanın patlamasi biraz ugrastiracak galiba.
    Dusunsenize , askeri darbeyi geri püskürttü.
    Müzmin mesele , başörtüsü sorununu haletti.
    Biz biliyoruz ki : bunlar süper kahraman yaratma oyunuydu.
    Halk , elbette bir gün gerç

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 06:42

    insan hakları artık dünyada politikaya alet edilmiş bir kavram oldu. yeri gelir görmezden gelinir, yeri gelir öne sürülür. sizin de afganistanın talihsizliğini yazarken, diğer sömürücü abd'ye değinmemeniz şaşırtıcı olmamış.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet / 25 Aralık 2022 05:47

    Sn yazar.Muhalefet. bir yıldır üzerinde yoğun çalışma yürüttüğü mevcut tek kişilik idare sistemine karşılık getirilmesini öngördüğü Güçlendirilmiş parlementer sistem arasındaki farkları bir türlü ülke ve medya gündemine sokamadı milletde öğrenemedi. Sürekli gündemde seçimlerin iki tek adam yarışı bağlamında olacağı adayın birinin belli diğerinin belli olmadığı tartışılıp duruyor. iki sistemde devlet idaresinde eğitim sağlık ekonomi adalet iç dış güvenlik gelecek nasıl öngörülüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • mavideniz@ / 25 Aralık 2022 05:34

    İnsanlar medeni dünyayı gördükçe İslâm coğrafyasından kaçıp kurtulmak için ölümü göze alarak kendilerini denize atıyor ve bir çoğu bile bile boğulup gidiyor ve bu ibret tablosu bize hiçbir şey anlatmıyor.Ağustos böceği gibiyiz.Oysa dağlara yağan kar kışın yaklaştığını haber veriyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • SG / 25 Aralık 2022 04:27

    TC'TİNDE ABD'NİN Müsade ettiği kadar demokrasi var.RAHMETLİLER Erbakan Ecevit, Özal, EŞREF BİTLİS ve diğerleri VATAN HAİNİMİYDİLER.

    Yanıtla (1) (6)
  • SG / 25 Aralık 2022 04:20

    Bırakın bu boş teraneleri KAMALİZM(M.K esas ismi) eseri.Her on sene bir askeri darbeyle Anadolunun yetişmiş gençlerini (sağcısı solcusu) pırasa doğramak .Adamın ölüsünü bile kanunla korunmakta.Soylenecek çok şey varda.Leylegin ömrü LAK LAKLA geçermiş.

    Yanıtla (2) (19)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 01:03

    Din ve siyasetin birlikteliğine dayalı rejimler çok ağırdır kalıcı olmaları mümkün değil. er geç biriken enerji patlar. İran halkı yağmurdan kaçarken doluya tutuldu. Şahı yıktılar ama Mollaların eline düştüler. umarım başarılı olurlar.

    Yanıtla (20) (0)
  • Okuyucu / 25 Aralık 2022 03:45

    İran inşallah bu molla rejiminden kadınların zaferiyle çıkacak ve İran'a demokrasi ve özgürlükler i kadınlar getirecek.helal olsun kadınların yanındayız.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 25 Aralık 2022 03:41

    İsmet Paşa 1946’da ileri görüşlü bir kararla demokrasiye geçişi başlatmış ama iktidarı ve nimetlerini de bırakmamak için " hangi partiye oy verecekse sandık kurulu önünde verme; oy sayımını da sandık kurulunun kapalı kapı arkasında hiç bir gözlemci olmadan yapma" şark kurnazlığında da geri durmamış... Açık ve net: O günün Sandık Başkanı ve diğer tüm görevliler Demokrat Parti'nin taraftarı değildi...

    Yanıtla (0) (8)
  • Okuyucu / 25 Aralık 2022 03:35

    Ağzınıza yüreğinize sağlık Taha bey çoook güzel bir makale olmuş.asgari anlama yeteneği olan herkes bundan bir şey anlar.teşekkürler.yaşasın demokrasi ve özgürlükler.

    Yanıtla (1) (0)
  • İstanbullu bir okur / 25 Aralık 2022 03:22

    Sn.Akyol;özür diliyorum,yazınızın muhtevasına kapılıp,başlığı dikkatten kaçırmışım.Başlık tebrik ediyorum.Hertarafımız otokrasi malesef.Müslümanlar;İslam'dan kopmuşlardır.Birkaç ritüele indirgeyip,asıl özü yani temel özğürlükleri kaçırmışlar,birkaç ritüel ve arap kültürü görüntüsüdür diye düşünüyorum.21 yy.da ne kadar müslüman,yerel dilinden kaç Ayeti ezbere bilip yorumlayabiliyor?Kaldı ki,çok önemli bir ritüel olan,Namaz Fatihasız olmaz.Fatihayı yerel dille bilen ne kadar var?..Syglr.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 25 Aralık 2022 03:16

    Gecistirmeye calistiginiz en onemli problem, din idelojisinin temel argumanlari..kendisi... Ganimet, cizye, koleler, huriler, cariyeler, kilic hakki, gibi degerlerin ve kavramlarin sikca gectigi kutsal emirlerin varligi.. Otokratlar, diktatorler, guclerini oncelikle bu kutsal.... emirlerden aliyorlar !!

    Yanıtla (3) (0)
  • Musto / 25 Aralık 2022 02:41

    6,yaşında sabinin başına gelenleri,Erdoğan yıllar evvel biliyordu.Mani olacağı yerde Mantar gibi çoğalmasına izin verdi.Daha dün biz talibanla anlaşırız onlarla ayni zihniyetteyiz diyordu.. Erdoğanın hesapları alt-üst Oldu..Bir tarafta mollaların sarığı toparlanıyor,diğer tarafta afgan kadınlar ayaklanıyor..Erdoğan geleceğinin pesinde.Bu olanlardan ulkemi de etkilenecek.Erdoğan da payına düşeni alacak..

    Yanıtla (10) (1)
  • insan haklari savunucusu / 25 Aralık 2022 02:31

    Iran'da rejim ahlak polisini lagvetmedi Sayin yazar. Boyle bir soylenti cikti ama bunun dogru olmadigi, gostericileri yatistirmak icin yalan konustuklari ortaya cikti. Iran'da ahlak polisi gorevine devam ediyor. Otoriter rejimler halka taviz vermekten korkarlar. Taviz verseler bile halkin ozgurluk mucadelesinden vazgecmeyecegini, daha cok taviz isteyecegini bilirler. Onun icin taviz vermektense daha da sertlesirler. Ama Iran gibi bir ulkenin ilelebet seriatla yonetilemeyecegine kusku yok.

    Yanıtla (6) (1)
  • Hatice / 25 Aralık 2022 02:24

    Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş: "Batının ilmi, faydadan çok zarar veriyor."

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 25 Aralık 2022 02:06

    Rize'de Fırıncıar Odası 250 gr. ekmeğin 7.5 TL'den satılması için başvuruda bulunmuş.

    Yanıtla (16) (2)
  • OkurM / 25 Aralık 2022 02:23

    Aynen... Onemli olan ekmek kavgası. Sanki karnımız tok. Tokluktan ve cokluktan, Afganistan'ın derdine düştük .

    Yanıtla (2) (1)
  • Maho / 25 Aralık 2022 02:15

    Taliban'in yaptiklarinin yanlis oldugunu bütün dünya söylüyor ama sunu da unutmamak lazim: Hem Taliban'in hem de ISID'in yaptiklarinin örneklerini Islam tarihinde bulmak mümkün. Yapilanlar Islamidir demiyorum ama Müslümanlar, Islam tarihinde Taliban ve ISID'in yaptiklarina benzer eylemleri simdiye kadar yüksek sesle elestirmedi, örnegin Hayrettin Karaman, ve halinin altina süpürdü. Artik bu tutumun degismesi ve sert elestirilerin gelmesi gerekiyor. Dogru olan tavir budur.

    Yanıtla (8) (0)
  • m. yücel / 25 Aralık 2022 01:27

    ani tıkanıklıklar,aşırı yüklenmeler,kısa devreler vs.TC siyaset sisteminde dini kazan yaptılar,o çürüdü,genişleme deposu diye ırkçılığa sarıldırlar o da çürüdü,çürüktü de zaten.tüm vidalar,tesisatın her yeri laçkalaştı,hepten değişmesi gerekir.bunu da ancak kılıçtaroğlu yapar.zira deli dumrul çetelerini ancak o dize getirir,hesabını o sorar,yetim hakkı ondan sorulur.dayan bay kemal,aman verme,dayan tırnak ile diş ile,yürü seni dışlayanların üzerine,inanma düzenin anketine,gelme oyuna.

    Yanıtla (19) (3)
  • m. yücel / 25 Aralık 2022 01:24

    tesisatçılıkta kazanın patlamaması için devreye bir genişleme deposu ilave edilir.tabî-i valfl lerin,emniyet sistemindeki diğer elemanların da iyi çalışması gerekir.bu sistem siyasette de aynıdır.mesela sivas ta yakılan onca can için dönemin (zannedersem MİT) yetkililerinden biri “zaman zaman toplumun birikmiş gazını almak gerekir” diyerek olayı makul gösterecek beyanda bulunmuştu,(!) ama bilinmelidir ki bazı gelişmeleri, tüm emniyet sistemleri de önlemekte yetersiz kalır.

    Yanıtla (11) (1)
  • Turgay / 25 Aralık 2022 01:06

    Yabancı basinda Afganistan ı anlatırken Taliban dan farklı bir görüş beyan edemezsiniz izin verilmez diyorlar neyse ki biz demokrasiyiz diye insan seviniyor.

    Yanıtla (1) (1)