Lozan ve Erdoğan

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Lozan’la ilgili çeşitli ve çelişkili açıklamaları var. Resmi bir metin mi, bir miting konuşması mı olmasına göre içeriği değişen açıklamalar…

Bazı konuşmaları var, şöyle diyor:

“Birileri bize Lozan’ı zafer diye yutturmaya çalıştılar. Şöyle bağırsan sesinin duyulacağı adaları biz Lozan’la verdik…” 29 Eylül 2016)

Hatta Erdoğan bu iddiasından emindi:

“Adaları siz verdiniz, siz. Sizin partinizin başında olanlar verdi ve şimdi tarihi dosyaları hazırlatıyorum ve o tarihi dosyaları, Lozan da dahil olmak üzere bunların önüne de milletime de bunları o belgelerle anlatacağız.” (27 Ocak 2018)

Dört yıla yaklaştı hâlâ “dosyalar” ortaya konulmadı, çünkü yok böyle bir şey.

Cumhurbaşkanı, Lozan’ın bir yıldönümünde şöyle mesaj da yayınlamıştır:

“Dünyanın en güçlü ordularına karşı verdiğimiz Milli Mücadele, ülkemizin bağımsızlık belgesi olan Lozan Antlaşması’yla taçlanmıştır…” (24 Temmuz 2019)

DENİZ SINIRLARI?

Erdoğan’ın birçok konu gibi Lozan konusunda da açıklamaları ‘siyaset’e göre şekilleniyor. Fakat bu sene Lozan’ın yıldönümünde yayınladığı mesajı, diplomatik bakımdan son derece önemli buldum. Mesajın bu bölümü şöyle:

“Lozan Barış Antlaşmasıyla kara sınırlarımız çizilmiş, kapitülasyonlar kaldırılmış, Yunanistan’da kalan Türk azınlığının hakları güvenceye alınmış, kıyılarımıza yakın Yunan adalarının gayri askeri statüsü teyit edilmiştir.”

Doğru… Bu gerçekleri Erdoğan’dan duymak memnuniyet verici… Fakat neden “sınırlarımız” gibi genel bir kavram yerine, “kara sınırlarımız” diye vurgulanmış?

Deniz sınırları yani adaların statüleri Lozan’dan önce Osmanlılar zamanında belirlendiği, Lozan’da sadece teyit edildiği için mi?

Yoksa, deniz sınırlarımız hâlâ sabitleşmiş sayılmıyor mu?

Mesajdaki bu ifadenin bir sürç-i lisan olduğunu düşünüyorum. Adaların silahsızlandırılması konusunda Erdoğan’ın Lozan’a atıf yapılması elbette olumlu… Yine de Ege’deki “deniz sınırları” konusunda tereddüt yaratacak, hatta istismara açık bu sürç-i lisan yapılmamalıydı. Yunan propagandasının Türkiye’yi Ege sorunlarında saldırgan gösterme çabası dikkate alınmalıydı.

YUNANİSTAN NE YAPIYOR?

Bugün dış politikada en önemli sorunlardan biri, Yunan diplomasisinin ittifaklar ve ilişkiler ağını Türkiye aleyhine genişletmekte olmasıdır. Ankara Araplarla kavga etti, Atina Araplarla enerji anlaşmaları imzaladı, hatta ortak askeri tatbikatlar bile yapıyorlar…

Ankara Avrupa’da ve Amerika’da eski dostlarını kaybetti; zaten etkin olan Yunan lobisi bundan istifade ediyor.

Biz hiçbir işe yaramayan S-400’ler yüzünden F-35’leri kaybettik… Yunan Başbakanı Miçotakis, Mayıs ayındaki ABD ziyaretinde açıkça dile getirdiği gibi, hem bu F-35’leri alma, hem Türkiye’nin F-16’lar almasını engelleme peşinde. Miçotakis’ Türkiye’ye husumet ifade ederken “güçlü müttefiklerimiz var” diye konuşuyor! (31 Mayıs 2022)

Türkiye’nin müttefikleri?..

Türkiye’nin son on yılda hayli gevşemiş ittifak ilişkilerini ve hayli bozulmuş diplomatik münasebetlerini önceki yıllarda olan seviyeye çıkarması şarttır. Fakat bu sadece diplomasiyle olmaz, ülkenin iç düzeninde kurallar ve kurumların güvenilirliğini yükseltmek ve konuşmalarda hamasetten sakınmak da şarttır.

TARİHİN UYARISI

Lozan’ı tarihçiler elbette tartışabilir. Fakat devlet adamlarının Lozan’ı çekiştirmesi ‘akademik’ olmaz, ‘siyasi’ olur! Öteden beri ciddi gerginliklere yol açan Ege sorunlarında Türkiye için en sağlam hukuki ve ahdî zemin, Lozan Antlaşmasıdır. Nasıl ki Lozan’a göre Ege adalarının özelliği vardır ve bu yüzden silahlandırılamaz; aynı özellikten dolayı kara suları, kıta sahanlığı ve münhasır ekonomik bölge sorunlarında da genel hükümler değil, Lozan’ın hükümleri esas olmadır. Bu tezi güçlendirmek için

Ankara Lozan’ı değil hırpalamak, aksine dört elle sarılmalıdır.

Hamasetin ‘düşman arttırmaktan başka bir şeye yaramadığı görülmüş olmalı. İsmet Paşa’nın, Meclis’teki Lozan müzakereleri sırasında söylediği şu sözler dış politikayla ilgili herkese tarihin uyarısıdır:

“Daha başta, akıtılacak kan ve istihsal edilecek netice mutlaka mukayese olunmak lazımdır… Harekât-ı Milliye’nin hiçbir safhasında hesapsız bir karar ve hesapsız bir cüret yoktur…” (Zabıt Ceridesi, 23 Ağustos 1923, sf. 70)

20.jpg

YORUMLAR (199)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
199 Yorum
  • karar okuru / 27 Temmuz 2022 10:00

    Yorumları okuyunca hayrete düşmemek mümkün değil. milyon km kare vatan parçası savaştan sonra kaybedilmiş.Yani Sevr'i Lozan'dan sonraya mı aldınız?Bu iddiaları savunanlar ilkokulu damı okumadılar? Kurtuluş Savası'na karşı çıkanlar ABD mandası ile sultanı koruyabileceklerini iddia edenler değil miydi? İstekleri 6 vilayete sıkıştırılmış abd mandasında bir sultanlık değil miydi? Bunlar dedelerinin hangi cephelerde savaştığını da yazsalar da bilsek.Bunlar günümüzde 250 bin çürük raporlular mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Hulusi Keskin / 27 Temmuz 2022 01:04

    Lozan hezimetmiş.22 milyon km kare vatan toprağından Anadolu'da altı vilayete sıkışmış küçük bir manda sultanlığı olarak yaşamayı yeğliyenlere sormak gerek istediğiniz bu muydu? Madenlerimizi Lozan'ın gizli maddelerinden dolayı çıkaramıyormuşuz.Dolar ve enflasyonun sebebi de Lozanmış.2023'de olmayacaklar yüzyılda yüzüncü yılında gizli maddelerin süresi dolacaktı iktidarımızı engellediler.Buna inanan cahillerle kaplumbağaları geçemeyiz..

    Yanıtla (2) (1)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 22:41

    Lozan'da milleti sattılar. Lozandan önce cephelerde Sakarya diye şehit düşen millete rağmen, Lozan'dan sonra Adapazarı kurdular. Bu sözü anlamak için Rasim Özdenören'in "Gül Yetiştiren Adam" hikayesini okuyun.

    Yanıtla (1) (1)
  • ORTASI / 26 Temmuz 2022 00:30

    Lozan'ı sadece fesli Kadir Mısıroğlu'nun Lozan Zafer mi? Hezimet mi? 1-2-3 kitaplarından okuyan Akp ve şürekası bedeli İngilizlere ödenen iki savaş gemisi veya gemilerin bedelleri niçin alınamadı diye yıllarca propaganda yaptılarve taraftar avladılar, fakat devri iktidarlarında F-35 ler ile ilgili bütün kazanımları koruyamadılar, kaybettiler. Efendiler buyrun ABD den haklarımızı alsanıza.

    Yanıtla (25) (4)
  • F-35 HEZİMETİ / 26 Temmuz 2022 09:46

    Lozan Antlaşması'na imzayı I. Dünya Savaşı ve sonrası milli mücadele gibi zorlu bir süreç sonrası yani her türlü maddi ve manevi kayıplar sonrası attık. Fakat şimdi herşeyimiz yerinde bir savaştan çıkmadık. F-35 ler konusunda neden sus pussunuz.

    Yanıtla (7) (2)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 21:27

    S-400 kere bir dünya para verdik. Neden kullana mıyoruz?, atıl durumda tutuluyor. Elinizi tutan mı var Kullansanıza.

    Yanıtla (2) (0)
  • Tacettin / 26 Temmuz 2022 19:25

    Bildiği yanıldığına yetmez derler ya, işte Sn. Erdoğan dün TV deki açıklamasında Sn Babacan ve Sn Davutoğlu icin layık olmadıkları halde o görevlere getirildiler demiş! Şu işe bakın. Birileri, onları o görevlere koymuş sanki! Ruh gibi konuşmakta. Kendisi o kişileri atamamışsa kim atamıştır. Onlar zaten beceriksizdi demeye mi getiriyor yoksa atayan güç bir zaman ortak olduğu cemaat miydi. Neyi ima etmekte dersiniz?

    Yanıtla (5) (0)
  • Bekir Uney / 26 Temmuz 2022 19:22

    Sayin Akyol derin bir hafizanizla Lozan anlamışsınız. Her Cumhuriyet çocuğu Lozan ilkokulda öğrenir. Türkiye galib devletler tarafında olduğunu ancak adlarla için bir hatanın olduğu söylenir. Lozan yalnız İstanbul ıskal altındadır ABD.ve AB.ne gelince ne zaman dost olmuşlardır. Ne gibi Dostlukları olmuştur. Daha dün teröristlere baş sağlığı dileyen İnönü mektup yazan .Askerimizin başına çuval gidin. Yunanİsyanda S.300 ler olduğu halde Patriot inden f35 besini bile veren.AB.liginde siz öğrenin.

    Yanıtla (0) (6)
  • Sedat F. / 26 Temmuz 2022 09:57

    "Yanlisi savunup kalabaliklari arkama almaktansa,dogrumu savunup yalniz kalmayi tercih ederim.. Mahatma GANDI...

    Yanıtla (25) (1)
  • Sedat F. / 26 Temmuz 2022 19:18

    09:57 Mahatma GANDI'nin sözünü ve düsüncesini begenmeyen kim olur diye düsündüm. Cok muhtemel ki "yandas" egitimi de ortaokul 2.siniftan terk olmali..Yanildigimi sanmiyorum..

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 16:37

    Lozan öyle büyük başarı değildir sonuçta 3 milyon km toprağımızı kaybettik diyorum. Beğenmiyorlar ama neden beğenmediklerini de açıklayamıyorlar. Bu ezberci eğitim sisteminin sonucu. İslamcılar ezberlemiş hezimettir Atatürkçüler ezberlemiş zaferdir. Biraz dışına çıktımı iş karıştırıyorlar. 3 MİLYON KM 2 toprak kaybıyla sonuçlanan zafer olur mu? Olursa nasıl olur bir zahmet anlatıverin

    Yanıtla (4) (21)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 16:51

    Nereleri kaybettiğimizi yazarsanız sayenizde ezbere dayalı bilgilerimizden kurtulup gerçek bilgiye ulaşabiliriz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 16:58

    Arabistan dan Antep e kadar olan tüm petrol bölgesini kaybettik. Tam 3 milyon km2. Savaş başladığında o bölge bize aitti. Şimdi öğrendiğine göre nasıl zafer oluyor sizde bize anlatın lütfen

    Yanıtla (3) (9)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 17:13

    Cevabınız için teşekkürler. Fakat şunu sormadan edemiyorum. Bahsettiğiniz yerlerdeki Fransız ve İngiliz askerleri turistik amaçla mı bulunuyorlardı.

    Yanıtla (3) (0)
  • halil alkan / 26 Temmuz 2022 17:15

    musul kerkük yeterli mi ama sen ittihatçıları 1923 ten sonra bunu hesap edersen hesap hatası yapmış olursun eğer tarih e vukuf isen meşrutiyetlerden başlatırsan kaybı daha iyi anlarsın

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali Rıza / 26 Temmuz 2022 17:26

    Osmanlı şeyhülislamların fetvalarına uyduğu için kaybettik, bilimi dışladığı için kaybettik o toprakları , bilimi savunduğu için müderris Tokatlı Lütfiyi idam ettiği için kaybetti, ne anlatayım bilmiyorum ki , islamın OKU emrini anlamadığı için kaybetti . Yeter sanırım…

    Yanıtla (8) (0)
  • Umut Emiroğlu / 26 Temmuz 2022 18:16

    Kendi tarihimize yaklaşımımız konusundaki at gözlüklü bakışımıza dair tespitinize katılıyorum Ama arkadaşım insaf edelim; çok zor değil, internete girip Osmanlı'nın toprak kayıplarını tarih sırasına göre döktürürsek o toprakların ne zaman kaybedildiğini görürüz. Neticede Osmanlı'nın elinde kalan kalan toprakların işgaline resmi olarak izin veren Mondros mütarekesi ve Sevr anlaşmasının da tarihleri de belli. Lozan, neredeyse tamamı işgal edilmiş topraklardan kurtarabildiklerimizdir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abuzettin / 26 Temmuz 2022 18:40

    Mehmet Bey, Lozan'dan önce imzalanan bir anlasma daha var. Sevr diyorlar adina. Hic o anlasmaya baktiniz mi? Sakin bana Osmanli meclisi o anlasmayi onaylamadi demeyin. Ordulari terhis edilmis ve baskenti isgal altinda olan bir devlet, nasil karsi cikacakmis SEVR'e? Ayrica siz galiba Araplari Türklerin usagi zannediyorsunuz. Arap cografyasinda hicbir zaman tam bir Osmanli kontrolü olmadi ve bu iki milletin tonla sorunu vardi. 1923'te Arap milliyetciligi devlet kurabilecek asamaya gelmisti zaten.

    Yanıtla (0) (0)
  • Heyhat / 26 Temmuz 2022 18:59

    Arabistan zaten hiç bir zaman senin olmadı! Osmanlıya hep yüktü, harcama yap ama vergi alma. Mısır ve Suriye ile karıştırma ama

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 21:42

    Ne ilgisi var karar okuru. yendiler aldılar

    Yanıtla (0) (0)
  • muzaffer / 26 Temmuz 2022 23:30

    O yerlerde hiç Türk askeri varmıydı. Birazda Osmanlı'nın imzaladığı Sevr den bahset.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 23:45

    Ali Rıza sana katılıyorum zaten cumhuriyet kurulduktan sonra CHP (o zaman başka parti yok) “ islam terakkiye manidir, hırıstiyanlığı resmî sin olarak kabul edelim” önergesi verilmişti” yani Ali Rıza anlayacağın senden önce dedeler işi çözmüşler de bize kadar getirememişler olamam ne güzel kardinalden fetvayı alırdık. İnanmadın mı? Araştır fetvayı göreceksin. Vatikan devleti kitabı oku orada görürsün fetvayı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Temmuz 2022 16:57

    Kaybedilen toprakları Atatürk kaybetmedi. Osmanlı Balkan savaşları 1. Dünya savaşı sonucunda kaybetti. Kurtuluş savaşından sonra bugünkü topraklar kurtarılabildi. Kurtuluş savaşını bu kadar aşağılama gün gelir lazım olur.

    Yanıtla (8) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 17:20

    Ben Atatürk kaybetti mi dedim Yada kurtuluş savaşını bir yer de mi küçümsedim. Hayır ikisinde yapmadım. Ama kafanda ezberlediğin şeyler var tekrarlıyorsun.

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 18:41

    Lozan da mı kaybettik üç milyon km kare toprağı. Hayret. Hangi tarih bu ?

    Yanıtla (2) (0)
  • Heyhat / 26 Temmuz 2022 18:56

    Lozan 30 Ekim 1918'de elde kalan yerler üzerinden yürütülen Kurtuluş Savaşı'nın sonunda imzalanan anlaşmadır. 30 Ekim 1918'de elde nereler vardı ona bak. Öncesinin adı Sevr Antlaşmasıdir. Padişahın imzaladığı

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 11:12

    Lozan Atatürkçülerin solcuların islamcıların hamaset yaptığı bir konudur .. Ne büyük başarıdır ne de hezimettir. 1. dünya savaşın da durduk yere saldırdık feci şeklide yenildik. önce sevresi sonra Lozanı imzalamak zorunda kaldık. Lozan sevres den daha iyidir ama sonuçta yenik anlaşmasıdır.. Sonuçta herkesin yalan yanlış konuştuğu bir konudur. 3 miyon km2 toprak kaybedip sonra sevinen toplum yaratmak ta eğitim sistemimizin başarısı

    Yanıtla (4) (26)
  • Akademi / 26 Temmuz 2022 11:38

    Mehmet, her duyduğuna inanma, okursan gerçeğin daha farklı olduğunu anlayacaksın. Balkan Harbi dönemini ve 1. Dünya Savaş'ını bilmeden yani bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsun. Okumak aydınlatır.

    Yanıtla (19) (3)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 12:44

    Yanlışı yaz aydınlat

    Yanıtla (1) (2)
  • Nevzat / 26 Temmuz 2022 12:54

    Akademili okumak aydınlatır diyor ama bizi de bilgisiyle aydınlatmamış akademili.. Okumak bazen aydınlatır bazen cahil bırakır.. Devletin bugüne kadar propagandasını okumak da cahilleştirir.. Lozan neden zafer olsun. Kaybedilen milyonlarca km2 toprağı başkası mı kaybetti akademili. Oraları saymıyoruz mu

    Yanıtla (2) (7)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 13:56

    Hangi topraklarmış onlar, onları egemenliğin altında tutacak gücün var mıydı. Ülke tarihinin en utanç verici bazı kayıpları ve en utanç verici ekonomik teslimiyeti (Duyunu umumiye) Abdülhamit döneminde olmuştur. Cumhuriyet o günün şartlarında toprak egemenliğini olabildiğince elde etmiş, ekonomik olarak da bağımsız kalmıştır. Putin’in hastalıklı Pedro hayalinin, zavallı bir kopyasının peşinde olmanın anlamı var mı!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:00

    Osmanlının kaybettiği toprakları anlatmayın! Cumhuriyet ise kaybedilenlerin bize ait önemli bir kısmını geri almıştır. Trol zihniyeti toprağı kimin kaybettiğini anlamamıyor. Özetle o toprakları Osmanlı kaybetti, cumhuriyet ve onu kuranlar değil!

    Yanıtla (2) (0)
  • olur / 26 Temmuz 2022 14:38

    Akademiyi beğenenler lozan neden başarıdır anlatabilirler mi. Gerçekten biliyormusunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • zircahil / 26 Temmuz 2022 14:51

    Lozanda toprak kaybedilmedi zircahil, osmanlinin cokusu ile sevr ile kaybedilen topraklarin bir bolumu kazanildi. Son osmanli meclisinde kabul edilen misaki-milli sinirlari guneyde birkac il haric geri alindi.Kardesim biraz arastirin ya, biktik bu ezbere zirvalarinizdan!

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 26 Temmuz 2022 15:21

    Yıkılmış Osmanlı kaybetti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaybeden / 26 Temmuz 2022 15:55

    Sen o toprakları 1.Dünya savaşında kaybettin.neticde yenik olarak sevr imzaladın. Osmanlı yıkıldı savaşı kaybedince. Lozan Kurtuluş savaşı neticesinde imzalandı .gücün yettiği kadarını geri aldılar. Arada fark var ,o sebeble Lozan başarı sayılmaktadır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 17:01

    Kaybeden doğru anlatmışsın. Sevres anlaşmasına göre başarı var ama bir zafer yok. Sonuçta masada yenik devlettik

    Yanıtla (0) (1)
  • Aydın ARAÇ / 26 Temmuz 2022 14:15

    Bu sevres ne? Yoksa "Sevr" mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • olur / 26 Temmuz 2022 19:08

    Sevr Antlaşması (Fransızca: Le Traité de Sèvres), Doğrusu bu. sevres kentinde imzalandı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abuzettin / 26 Temmuz 2022 18:53

    Osmanli Devleti Rusya'ya saldirarak savasa girdi ve Rusya'nin Alman generalleri geri gönderin, bu saldiriyi unutalim teklifine ragmen, savasa girdi. Ama Rusya'ya durduk yere saldirmadi. Ruslar 1914'te Osmanliyi Ermeni reformu yapilmasi konusunda masaya oturtmus ve Yesilköy anlasmasi ile Anadolu'nun göbeginde ikinci bir Makedonya yaratmislardi. Savas cikinca bu is yarida kaldi. Savas bitince Ruslar, o anlasmayi tekrar yürürlüge koymacaklar miydi? Trabzon dahil bütün Dogu Anadolu elden cikardi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okuyucu / 26 Temmuz 2022 18:43

    Lozan, yeni Türkiye'nin kurtuluş savaşının ve yeniden kuruluşunun dünyaya kabul ettirilmesinin antlaşmasıdır. 100. Yılına girmeye 5 ay kaldı. Gizli maddeler yalanının çökmesi de yakındır. Birde yalanın çöküşünün kutlanması gerekecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • :《:《 / 26 Temmuz 2022 16:18

    Lozan antlaşmasındaki "gizli madde " - Kürtleri kandırmak!!!

    Yanıtla (0) (1)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 17:38

    16.18, Sanmıyorum. Batılı ülkeler yeni kurulacak devlette esas unsurun Türkler olmasını istedi. Atatürk bu talebi reddetti. Yeni kurulan devletin asli unsuru Müslüman olmaktır diye diretti ve Lozan Antlaşmasına Türkiye Cumhuriyetinin esas unsurunun Müslüman vatandaşlar olduğunu yazdırdı. Bunu Türkiye'nin ikbali için yaptı. Atatürk'ün dindarlığı tartışılabilir bir şeydir. Ama Türkçülüğü tartışılmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin . / 26 Temmuz 2022 02:43

    Evet Erdoğan Lozanı eleştirmemeli. Lozan anlaşması yapılmasaydı , Erdoğan ,Türkiye,yi 20 yıdır idare etmezdi. Oturduğu koltuğu Lozan anlaşmasını yapanlara borçludur.

    Yanıtla (45) (8)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 06:52

    Erdoğan Türkiyeyi batırdı ise ve 20 yıldıe Türkiyenin başında olmasını Lozan'a borçlu ise demek Lozan Antlaşması Türkiye için iyi bir şey değilmiş...

    Yanıtla (2) (25)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 10:58

    O k u r,Lozan sayesinde orda oturmak ayrı bir şey,ülkeyi kötü yönetmek ayrı bir şey.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:11

    İktidar kendi taraftarlarının neye inanacağını iyi bilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tortumlu / 26 Temmuz 2022 15:03

    Lozan antlaşması ve belli bir döneme kadar sonrasında yapılanlar o kadar iyi şeyler ki, son yirmi yıla rağmen hala umudumuz var

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 17:26

    Altılı masanın taraftarları ise neye inanacağına şaşırdı.. :))

    Yanıtla (0) (1)
  • Jön Türk sessiz istila / 26 Temmuz 2022 17:18

    İstibdat ve baskı rejimini Kuran Abdülhamid devasa toprakları ve arazileri kaybetti endi sarayında Saltanat sürüp monarşist İstibdat rejimi Kuran Abdülhamid bütün toprakları kaybetti Mustafa Kemal Atatürk ise kaybedilen toprakları emperyalistlerle çarpışarak geri aldı.

    Yanıtla (1) (0)
  • halil alkan / 26 Temmuz 2022 17:13

    siyaset güce bakar peygamber ilk dönemde diyaloğ daha sonra anlaşma daha sonra ise islam ın kurallarına göre devlet yönetimi istersen bir tövbe suresine bak

    Yanıtla (0) (0)
  • Yavuz / 26 Temmuz 2022 01:11

    ★Misafir ev sahibinin kurallarına uyar. ★Eve ve bahçesine zarar veremez. ★Misafir evin tapusuna ortak olamaz. ★Evin geleceğine karar veremez. ★Geçicidir. ★Geçici koruma statüsünde bulunanlar/sığınmacılar misafirdir. ★Tapunun sahipleri misafirlerin ülkelerine gitmelerini istemektedir.

    Yanıtla (37) (3)
  • Kızgınım / 26 Temmuz 2022 02:06

    Suriyelilerin, Afganlıların, Pakistanlıların vatandaş olup oy kullanmalarına karşıyım. Geçici sığınmacıların ve 250 bin kağıda-400 bin kağıda vatandaş olanların güzel ülkemde geçmişi ile hiç bir bağı olmayan başka insanların benim kaderimi tayin etme hakkına sahip olmalarını istemiyorum. Bunu yapan AKP iktidarına ve buna göz yuman MHP'ye çok kızgınım. Sandığın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

    Yanıtla (61) (6)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 11:55

    Yavuz Bey, evsahibinin hiç suçu yok mu? Misafir balık gibidir. Fazla beklettin mi kokar. (Alman sözü)

    Yanıtla (9) (1)
  • Bekir Uney / 26 Temmuz 2022 19:38

    Başta Avrupa olmak üzere tüm Dünya Devletlerinde sizce ne kadar vatandaşımız var.Bu vatandaşlarımız. Bu devletlerde mülk sahibi olmuyorumu.Şahsen sizin paranız varda başka bir devletten mülk alamiyormusunuz.Medyadan okuyoruz aile hamile hanımıni ABD.doğum yaptırıp çocuk ABD.vatandaşı oluyor. Mesala suan Londra belediye başkanı ve Maliye Bakanı Hintli. Lütfen dünyayı görelim.Tabiki suriyelilere dışındaki izinsiz giren tüm göçmenler için çok halkımız.

    Yanıtla (0) (0)
  • hakikat / 26 Temmuz 2022 14:17

    Reklamı yapılan „turkey passport by investment“ kandırma, kötü bir şeyi iyiymiş gibi gösterme, hile yapma, aldatma demektir. Göz boyayan kişilere hilekar, yalancı, düzenbaz, sahtekar ve şarlatan denir. Çerez fiyatına hiçbir özelliği ve niteliği olmayan Pakistanlılara neden vatandaşlık veriliyor? "Ve Şimdi Pakistanlılar Neden Türkiye'ye Geliyor?" youtube´da Lütfen izleyin.

    Yanıtla (3) (1)
  • Bekir Uney / 26 Temmuz 2022 19:51

    Neden mi geliyor Şuan açıktan iç işlerimize karışan ABD.sayesinde.Doğu vatandaşlarına bir iş sahası oluşturdu. Kandırıldı o zavalılaydanin kişi başı kabin dolar alıyorlar Biliyormusunuz. Sen yıllarca işgal et istediğin kadar insanı öldür ve birde terör örgütü yetişir ve aniden terk et.İşte durum bu.Evet bizim içinde aynı oyunu oynamaya devam ediyorlar.Su saatten itibaren korkar oldum.Ataturk'un Partisinin başı teskereye imza atmadı ödül olarak ta basarabilirseler seçimlerde Başkan seçilecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • hakikat / 26 Temmuz 2022 16:36

    Ve Şimdi Pakistanlılar Neden Türkiye'ye Geliyor? Reklamı yapılan „turkey passport by investment“ nedir? Lütfen youtube´da izleyin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Unstoppable / 26 Temmuz 2022 15:59

    AB’ye üyelik sürecimiz sekteye uğramasaydı adalar bu kadar başımıza bela olmayacaktı

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 11:32

    Bir çok AKP'li Lozan yüzünden madenlerimizi çıkartamıyoruz diye bas bas bağırıyor. Aynı AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan,ın Karadeniz'de, Trakya'da, Diyarbakır'da, Adana'da petrol yada doğalgaz bulduğumuzu açıkladığında alkışlıyor. Aynı AKP'li yabancı firmalar siyanürle altın madeni çıkarttığını da, Bor gibi kıymetli madenimizi dünyaya pazarladığımıza da, demir, bakır, kömür ve pek çok maden ürettiğimizi de biliyor. Aynı AKP'li gördüğüne değil de yalan söyleyene inanıyor. Sebebini bilen var mı?

    Yanıtla (14) (1)
  • Gardrop / 26 Temmuz 2022 11:44

    Lozan'ın gizli gardrobu da varmış öğrenmiş olduk.

    Yanıtla (4) (0)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 11:46

    Bugün Esenler'de AKP'li bir esnafla konuştum; "Memnun değilim ama Lozan Antlaşması'nın iptali için son bir kez Erdoğan'a oy vereceğim. Çünkü muhalefet kazanırsa, Lozan'a yeniden imza atacaklar" dedi.
    Maalesef, "Lozan'ın Gizli Maddeleri" yalanına inanan büyük bir kitle var.

    Yanıtla (13) (1)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 12:14

    Lozan Antlaşmasının yüceltenlere göre antlaşmayı yapan Türkiye müzakerecisi hain, psikolojik sorunlu ve cinsel sapık... Eğri ağaçtan doğru fidan çıkar, derler ya, bazı Türklere göre de Lozan öyle bir şey herhalde...

    Yanıtla (0) (1)
  • Abuzettin / 26 Temmuz 2022 18:44

    Beyefendi, 1923'te degil ama hatiratini yazdigi dönemlerde, yani 1923'ten cok sonralari, söylediginiz özelliklere sahip olamaz mi bahsettiginiz kisi? Bence olabilir. Ama saydiginiz sifatlardan cok, adamin ne söyledigi önemli. Söylediklerinin büyük bir kismi, özellikle de hatiratin son 2 cildi, tamamen uydurma. Onlari yazdigi sirada Türkiye'de degildi. Milliyet gazetesini acip, okudugu haberlere göre hatiratini yaziyor. Bunu hatiratinda kendi söylüyor. Lozan zabitlarini degistirdiler de diyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 20:47

    Rıza Nur'un kişiliği, dünya görüşü Atatürkle benzerdir. Bu gün Rıza Nur'u karalayanlar aslında Rıza Nur gibi düşünmekte, yaşamatadırlar. Rıza Nur'un hatıratını referans gösterenler ise Rıza Nur'un görüşlerine karşıdır, yaşantıları Rıza Nur'un hayat tarzı ile uyuşmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 26 Temmuz 2022 15:58

    çok makarna ve ekmek yemekten.fazla karbonhidrat.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 15:49

    Lozan' zafer demek Atatürk'e hakaret etmektir. Lozan zafer olsa Atatürk bayram ilan ederdi.

    Yanıtla (1) (4)
  • Turgut / 26 Temmuz 2022 09:53

    Böyle keskin U dönüşlerini ancak bir kişi yapabilir! Bıktık. Atatürk, İnönü ve arkadaşları Lozan`da, İtilaf devletleri ile aylarca süren tartışmalardan sonra bugünkü Türkiye Cumhuriyeti sınırlarını çizdiler. Tek adam rejimi ne yapıyor?

    Yanıtla (3) (3)
  • Mert / 26 Temmuz 2022 15:47

    Ülkenin birçok yerinde, başta İstanbul ve özellikle deniz kıyısı yerlerdeki arsalar satılıyor. Yağma Hasan`ın böreği gibi. TC vatandaşlığı kaç para oldu diye dün bi pakistanlı bana sordu. Şirketler, Bankalar, Telekom, gibi bir sürü büyük şirketler yok pahasına satıldı. Sıra Varlık Fonundaki şirketlerde. Arabın şeyhi, tesbih elinde, bunlara gözünü dikmiş bekliyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 13:12

    Ey AKP'liler, Erdoğan Lozan konusundaki eski görüşlerinden vaz geçti. Erdoğan, "Yunanistan, Lozan Antlaşmasının kayıtlı şartlarını yok sayıyor veya bilinçli olarak aşındırıyor" dedi. Sizin haberiniz yok galiba. Haydi bakalım sizde yorumlarınızı yenileyin.Lozan mı? Adalar Lozan’da verilmedi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 26 Temmuz 2022 15:17

    Sayın Cumhurbaşkanının fikir değiştirmelerine yetişmek mümkün olmadığı gibi hangi fikirde karar kıldığını tesbitte olası değildir. Özetle Cumhurbaşkanının son sözü heüz söylemediği sözüdür.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 01:48

    Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Hukuk Müşavirliği: “Lozan Barış Anlaşmasında gizli bir madde de yok, maden çıkarmamıza engel bir madde de yok. İsteyen anlaşmayı inceleyebilir” demiş. IQ'su 50'nin altında olanlara duyurulur.

    Yanıtla (45) (3)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 10:52

    1 Ocak 2023'e girmeye 5 ay kaldı. Bakıp göreceğiz Lozan'ın gizli maddelerinin olup olmadığını. Benim merak ettiğim bu yalana inanan AKP seçmeni nasıl tepki verecek? Ey AKP bizi bu yalanlara inandırdınız, Atatürk'e düşman ettiniz, Cumhuriyet'e düşman ettiniz diyecek mi?

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:40

    Lozan’ın 100. Yılı 24 temmuz 2024. Dolayısı ile gizli maddeler 2 yıl daha yürürlükte. Ancak o zaman kurtulacağız bu zincirlerden. Sonra Gaz, maden, jelibon bolluğu!

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 00:21

    Atatürk 1914 den 1918 yılına kadar süren süreçte alt kademlerde komutandır. Çanakkale dahil hiç birinde komutan değildir. Kararlardan sonuçlarından sorumlu değil. 1918 de biten süreç Sevres anlaşması ile sonuçlanır.. 1919 da Mustafa Kemalin başta olduğu dönem başlar.. Sevrese göre önemli başarılar elde edilir. Türkiye bağımsız bir devlet olarak Türklerin çoğunlukta olduğu yerlerde kurulur. Savaşta yenildikten sonra başarımıdır değilmidir gibi tartışmalar boşunadır.

    Yanıtla (14) (1)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:29

    Atatürk çok önemli bir dönüşüm çabasının lideridir. Onu küçümsemeye çalışmak farklı bir komplekse işaret eder. Nitekim karşıtlarının iktidarında tüm karalamalara rağmen daha iyi anlaşılmakta ve toplum nezdinde daha da kıymetlenerek karşıtlarının da kompleksini de arttırıyor. Toplumsal gelişmemişlik nedeni ile şeyh-mürit ilişkisi bir içinde Atatürk kavramı da olmamalı, böyle bir Atatürk taraftarlığının cemaat düzeyinden de farkı olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 00:15

    1914 yılında Osmanlının Ruslara İngilizlere ve Fransızlara savaş açması ile başlayıp Lozan anlaşması ile biten süreçte toplam 3 milyon km2 toprak kaybettik. Adalar ise 1914 den önce İtalyanlar tarafından işgal edilmişti.. Çanakkale ve Kutulammare zafer diye kutlansa da zafer değiller. Yenildiğiniz savaşta zafer olmaz.

    Yanıtla (15) (3)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:18

    Çanakkale de, Kut-ül Amare de çok ciddi muharebeler olup, elde edilen başarı önemsiz değildir. Askeri değerleri vardır. Lozan ise Askeri başarıların masaya yansıması olmuştur. Anlaşmayı imzalayan Ingiliz hükümeti anlaşmayı İngiliz’ ler açısından kayıp kabul etmişken, bizdeki Osmanlıcılar başka gazel okuyor. Oysa bu kafa ile yapılan Suriye operasyonun’ da Ülkeyi istilaya uğratanlar kalkmış Lozan anlatıyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 26 Temmuz 2022 14:04

    Sana cevabım, asıl Lozan değil Erdoğan Türkiye için bir şey değil, ABD,nin Büyük Orta Doğu Projesinin eseridir. BOP eşbaşkanıyım diyerek övünmesi bundandır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Selami SAYGIN / 26 Temmuz 2022 12:44

    Taha Bey, yanlış yerden bakınca Lozan'ı savunuyor. Lozan'ın iptal edilmese bile tartışılmasına en çok hangi ülke tepki gösteriyor? Yunanistan. Çünkü Lozan'dan en büyük kazancı Yunanistan elde etmiştir. Türkiye'ye ise hayali bir övünme ve teselli olarak kalmıştır. Yunanistan, Adalar Denizinde, Batı Trakya'da, Patrikhane ve Savaş Tazminatı konusunda Türkiye'nin elini kolunu bağlamıştır.

    Yanıtla (1) (3)
  • okur / 26 Temmuz 2022 13:51

    Çökmüş, varlık savaşı veren bir imparatorluğun bir anlaşmanın her maddesinden kazançlı çıkması gerçekçi değildir. İmzalayanlar da Kurtuluş savaşına katılmış zatlardır. Zamanın şartlarını bilmeden, savaşı da görmeden şöyle veya böyle olmalıydı demek de ma la yağni ile iştigalden ibarettir. Birşeyler söyleyeceksen konuyu ve dönemi iyi okumak gerekir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:02

    Kahvehane tarih kültürü ile bakılmamıştır.

    Yanıtla (0) (0)
  • efedamat / 26 Temmuz 2022 13:59

    sn.erdoğana fazla yüklenmeyin onun gençliği de bizim gibi lozan barış mı hezimet mi yunan heyeti lozanda selanik bizde kalacak mı derken türk heyeti meriçi sınır isteyince perdenin arkasına gidip ağladığı yaveleri yalan söyleyen tarih utansın dr.rıza nurun hayatım ve hatıratım fesli kadirin keşke yunan galip gelseydi saçmalamaları ve hala lozanın gizli maddelerinin ne olduğunu bilemediğimiz zırvaları ile büyüdü.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 13:29

    1942 Varlik vergisi, 1955 6 -7 Eylul pogromu icin, Yunanistan dan mutekabiliyet istenmeli !! Ulkede, sadece 3000 Rum kaldi...Bati Trakyada ise 130.000 kadar soydasimiz yasiyor ... Bu konuda da mutekabiliyet istenmeli....!! Esitlik... istiyoruz ! Lozani dayatmaliyiz....Her konuda zaten sadece biz hakliyiz..... magduruz....Butun dunya icin : Adalet, hukuk, insan haklari, evrensel degerler, ozgurlukler ( kayyumlar - din tuccarlari - militaristler - irkcilar -sahte laikciler ) bizden sorulur..?

    Yanıtla (4) (4)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 13:45

    13.29, Rumlar Atatürk'ün sıhhat ve afiyeti için kiliselerinde ayin yapıp dualar etmişti... Sen Rum'dan fazla Rumculuk yapmışsın...

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 13:48

    Aç bak bakalım onlar neler yapmışlar yapıyorlar! Tek gözü kör yaklaşımlar, ders çıkarma anlamında işe yaramıyor, milliyetçi bağnazlıkla, karşı olacağım hevesi ile içine düşülen karşıt bağnazlık aynıdır.

    Yanıtla (0) (2)
  • hakikat / 26 Temmuz 2022 13:36

    Reklamı yapılan „turkey passport by investment“ kandırma, kötü bir şeyi iyiymiş gibi gösterme, hile yapma, aldatma demektir. Göz boyayan kişilere hilekar, yalancı, düzenbaz, sahtekar ve şarlatan denir. Çerez fiyatına hiçbir özelliği ve niteliği olmayan Pakistanlılara neden vatandaşlık veriliyor? "Ve Şimdi Pakistanlılar Neden Türkiye'ye Geliyor?" https://www.youtube.com/watch?v=v-9y36fofIM Lütfen izleyin.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 26 Temmuz 2022 13:35

    Pek yakında Cumhurbaşkanı bütün gençlere araba hediye eder. İnsaallah.eeeeer Kılıçdaroğlu söyledi bir kere.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 13:12

    1- 11877-78 Osmanlı-Rus savaşıyla tüm Tuna vilayetleri kaybedildi. 2-1912-13 Balkan savaşıyla Balkanlar elden çıktı. 3-1914-18 1.Dünya savaşıyla Osmanlı dağıldı. 4- 2.Viyana ve Karlofça'yla başlayan toprak kaybı Sakarya ve Lozan’la durduruldu. 5-Adalar Lozan’da verilmedi. 6-İtalya 1911’de 12 Adaları'nı aldı. 7- Yunanistan 1912’de Ege Adaları’nı aldı. 8-Misak-ı Milli ilan edildiğinde 12 Adalar'da İtalyan askeri, Ege Adaları'nda Yunan ordusu vardı.

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 12:54

    Ey AKP'liler, Erdoğan Lozan konusundaki eski görüşlerinden vaz geçti. Erdoğan, "Yunanistan, Lozan Antlaşmasının kayıtlı şartlarını yok sayıyor veya bilinçli olarak aşındırıyor" dedi. Sizin haberiniz yok galiba. Haydi bakalım sizde yorumlarınızı yenileyin.

    Yanıtla (0) (2)
  • ek / 26 Temmuz 2022 12:46

    Cumhuriyetin Kurucu Kadrosu, Balkan Harbi, Birinci Dunya Savasi, Milli Mucadele gibi cok buyuk badireleri yasayarak gormus, kan ve goz yasi ile gercekleri cizmis bir nesil. Merdiven alti Islamcilarin bu ruhu anlayabilmesi zor. Zaten anlayamiyorlar da.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sedat F. / 26 Temmuz 2022 12:42

    Haftalar öncesi RTE müjdesini vermisti.Yandaslar cok sevinmisti bu habere. "Bir gece ansizin,davullu,zurnali Suriye'ye öperasyon yapacak,oralari "darma duman "edecektik.ABD "No"Stop" Rusya "Nijet" Esad "agir ol" Iran'da yavas ol" dedi..Dün gece TRT'de RTE'nin sözlerinden sunu anladik,geriye sadece Yunanistan kaldi, arasira Yunanistan'la uzaktan "söz düellosu"yapilacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Unstoppable / 26 Temmuz 2022 12:18

    Dış politikada gücün kadar söz sahibi olabilirsin. Güçlü bir ülke, güçlü bir siyasetle mümkündür. Bizde ise güçlü olan siyaset değil, siyasetçinin bizzat kendisidir. Hiçbir siyasetçiyi denetleyecek bir sistemimiz bulunmuyor maalesef .

    Yanıtla (5) (0)
  • Akademi / 26 Temmuz 2022 12:18

    19 yüzyıl ve 20. yüzyılın başında uluslararası sistemin dönüşümünü, Avrupa güç dengesinin istikrarsızlaşmasını ve Balkanlar da ve Ortadoğu'da İngiltere’nin Osmanlı İmparatorluğu’nun toprak bütünlüğüne müdahelesini bilmeyen Lozan'ı hezimet diye anlar. Büyük Savaş’ın yıktığı tek hanedan imparatorluğu Osmanlı değildi. Habsburg, Romanov ve Hohenzollern hanedanları da bu savaşla sona ermiştir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 06:02

    Lozanin bir teslimiyet belgesi olduğu,
    İnönü un kurtuluş savaşındaki ve büyük millet meclisinde iken ki kalpakli fotoğrafla yukarıdaki net olmayan ama başka net resimlerde görüldüğü gibi inönü ve müzakere arkadaşlarının müzakere binası merdivenlerinden çıkarken fötürlü şapkayla tescilli bir şekilde gösterildiği gibi düşmana bizler tam sizden yanayizdir sizdeniz şeklindeki resimle zafermi hezimeti olduğunun net resmidir,
    Başka lafa bile gerek yok.
    Bazan bir görüntu herşeyi net ortaya koyar.

    Yanıtla (6) (33)
  • MANTIK / 26 Temmuz 2022 10:15

    Senin mantığına göre RTE takım elbise ve ray-ban gözlükle batıya hangi mesajı vermiş oluyor. İranlı veya Hint devlet adamlarının otantik, yerli ve milli kıyafetli protokol fotoğraflarını görünce.

    Yanıtla (19) (4)
  • mehmet y / 26 Temmuz 2022 13:53

    RTE batılı liderlerle müzakere ederken şeari islamiyeden yani islam nişanı olan başörtülü tercümanı tercih ederek batı ile olan medeniyet, kültürel, sosyolojik ve siyasal farklılığımızı net bir şekilde gösteriyor. inönünün resm ettiği batı komplekesli melon şapkalı kültürel ve sosyolojik asimilasyonu terse çevirmeye matuf takitere şayan uygulamalardır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:06

    Güzel ve net bir kapak olmuş resimden net analiz yapanlara. Bu gibiler fantastik roman kültürü ile tarihi anlamaya çalışır sanki!

    Yanıtla (0) (1)
  • kararlı / 26 Temmuz 2022 10:36

    Vay be, bir resimden neler üretmişsin. Cinlerle falan mı irtibatlısın yoksa Keramet ehlimisin? Sen neymişsin be abi...

    Yanıtla (16) (3)
  • kalpakçı / 26 Temmuz 2022 11:02

    kalpak askeri bir şapkadır, barış müzakerelerine giderken askeri şapka giymek sizin gibilerin tercihi olabilir. şapka giyiyorlar diye teslimiyetçilik demek için de insafsız olmak lazım. şapka giymeyen osmanlıların verdiği kapitülasyonları kaldırmak bile bu ülke için başlıbaşına bir zaferdir...

    Yanıtla (17) (3)
  • mehmet / 26 Temmuz 2022 11:23

    Sana hayran oldum karar okuru. Ama bizi de aydınlatman lazım. Lozanda nereleri almalılardı nasıl yapmalılardı.. Hangi güçle bunu yapacakalardı. Lütfen anlatırmısın Bekliyoruz.

    Yanıtla (10) (4)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 14:37

    batılılara "bizde sizin gibi olacağız, islami kültür ve yaşantısını toplumdan kaldırmaya çalışacağız diye inönünün o verdiği melon şapkalı görüntü olmayacaktı, herşeyimizle size benzeyeceğiz denilmeyecekti, olmayacaktı, o yola girilmeyecekti, o yol onlara teslimiyet nişanesidir. batılılar istiklal ve bağımsızlığımızı kültürel ve sosyolojik ve isyasal batıya bağımlılık karşılığında şeklen ülke bağımsızlığına razı oldular, bu 1937 yılındaki güzellik kraliçesi seçiminde tescillenmiştir,

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 12:16

    evet bazen bir görüntü bile her şeyi anlatır.

    Son dönemdeki Suud prensi ile RTE nin görüntüsü veya BAE emiri ile RTE nin görüntüsü mesela

    RTE ye "Dik dur eğilme !" diyenlerin seslerini duyamıyoruz

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 26 Temmuz 2022 12:03

    Tarihi gerçeklere rağmen, Lozan Barış Antlaşması ile ilgili kimilerinin hezimet demesini veya benzeri söylemleri başka ülkelerde dillendirmelerinin nedenini biliyorum. -Türkiye’ye özgü bir cehaletin artık bilinçli bir tercih olduğu gerçeğiyle yüz yüzeyiz. -İkra (oku) emrine rağmen, tercih edilen bir cehalet.

    Yanıtla (11) (1)
  • K.OKURU. / 26 Temmuz 2022 06:17

    k.okuru. YALAN MI ? ülkemize 1850 metre olan Meis adası,1945 lerde adaların bize devredilmesi gündemde iken,Bize kayalıkların gereği yok Mealinde ki açıklamamalar,kime ait.Yunan ın saldırganlığını Meşrulaştırmaya çalışma yazısı ülkemize faydası yok.Dost dedikleriniz de ancak onlara hizmet ederseniz dot tur.Erdoğan sız yazı yazamıyorsunuz.

    Yanıtla (1) (19)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 11:43

    Yunanistan Ege adalarını geçtiğimiz 3-5 yıl içinde silahlandırdı. Elin oğlu adaları silahlandırdığında O tarihlerde iktidarda olan Erdoğan ve Bahçeli milliyetçilik ve hamaset edebiyatı yamakla meşguldü. Neden engel olmadılar veya engel olamadılar. Lozanı beğenmiyorsunuz ama onun basit bir hükmünü dahi uygulatamayacak kadar aciz durumdayız. Yunanistan da bu durumu lehine kullanıyor. Siz hala bölgesel güç olduğunuz hayali ile rüya görmeye devam edin

    Yanıtla (8) (2)
  • Rabia / 26 Temmuz 2022 11:34

    Dunyanin en guzel cografyalarindan biri sana hediye edilmis. Sen naptin?Bi dereni bir koyunu bir denizini mi guzellestirdin? Bu ulkenin bir eksigimi var ? 3 tarafin deniz muazzam bir iklim ama Yerim dar oynayamiyorum diyorsun. Turkiye sosyal problemlerinden siyrilip toplumsal adaleti getirmeli. Sesi cok cikanin, curetkarlarin hakli olduklari duzeni bitmeli. Bu ulkenin vatandasi olan Her turden insan esit haklara sahip olmali ki herkes herseyi konussun. Yoksa boyle bos konularla oyalaniriz daha

    Yanıtla (5) (2)
  • Recai / 26 Temmuz 2022 11:08

    Cinali ve fil , Cin ali otoparkta vb. Hikayeler yapilsa el kitqpcigi gibi. Erdogan ve nas , erdogan ve faiz , erdogan ve lozan, erdogan montreye karsi, erdogan ve bae , erdogan ve halkimiz bizi affetsin.. erdogan ve bitsin bu hasret... ornekler cogaltilabilir. 20 yillik siyasi tarihimizdeki carpikliklara aciklayan mini kitqpciklar cok yararli olur. Reisten beklentimizdir. Tarihe isik tutmasini bekliyoruz kendisinden.

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 01:54

    ---Lozan kimler için hezimettir? ---Keşke Yunan galip gelseydi diyenler için hezimettir. ---Sevr’i imzalayanlar ve onların torunları için hezimettir.

    Yanıtla (55) (5)
  • Abdullah / 26 Temmuz 2022 10:18

    Önce anlamayı öğreneceksin,doğru kaynak okuyacaksın.

    Yanıtla (0) (8)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 11:04

    Tarihi bilgiyi fesli Kadir'den Mustafa Armağan'dan öğrenmeye kalkarsanız "Lozan hezimet" dersiniz, "Keşke Yunan galip gelseydi" dersiniz, "Lozan yüzünden madenlerimizi çıkartamıyoruz" dersiniz, Türk Devleti'ni kuranlara küfür edersiniz. Tarih ciddi iştir, tarihi analiz ederken hata yaparsanız düşmanlarınız bundan istifade eder. Tıpkı Osmanlıdan bize miras kalan Ermeni konusu gibi...

    Yanıtla (14) (3)
  • Ahmed Sadi / 26 Temmuz 2022 09:10

    İnsanlar alsınlar lozan anlaşmasını okusunlar. Türkçesi üçyüz küsür sayfa latin harfli türkçeside bir o kadar. Kaybımız ne kazancınız ne. ben okudum. Bana göre hemizemet diyebilirim. Bir memleketin sınırı demiryolu olabilirmi. Alın size lozan ve sonrası

    Yanıtla (0) (25)
  • kararsız / 26 Temmuz 2022 10:52

    Şimdi daha güçlüyüz, dünya deviyiz. Genişletelim sınırları. alalım adaları. Haydi Sadi Bey... Reis sizi Afrin'e götürsün mü?

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 15:55

    Öyle deme,Afrin lafını duyunca çark eder bunlar.Hepsi askeri heyet bana raporverdi sen asker olamazsın der.

    Yanıtla (0) (0)
  • misafir / 26 Temmuz 2022 10:57

    sınır dere yatağı oluyor da demiryolu niye olmasın?

    Yanıtla (5) (2)
  • ŞÜPHECİ / 26 Temmuz 2022 10:54

    Din adamlarının ve özellikle devlet adamlarının çok okuması bilhassa tarih okuması ,yabancı dil bilmesi gerekir.

    Yanıtla (2) (0)
  • O k u r / 26 Temmuz 2022 07:00

    Lozan'ı baştacı yapanlar Lozan'da Türk tarafının müzakerelerini yürüten kişiye sapık diyor. Bu ne yaman çelişkidir?

    Yanıtla (2) (15)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 10:32

    Lozan'ın gizli maddeleri "benzin fiyatlarını" indirmelerine engel oluyormuş. 2023'te indireceklermiş.! Sahiden inanlar var. Bu Siyasal İslamcılar dini "beyin yıkamak" amacıyla kullanmakta çok maharetliler. Cahil cühela Lozan neresidir bilmez, Lozan Antlaşması hangi tarihte imzalanmıştır bilmez, ne için yapıldı bilmez, kaç maddeden oluşur bilmez ancak bir sapık gizli madde var, 2023'de açıklanacak demiş işte bir tek onu bilir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru..!.. / 26 Temmuz 2022 10:17

    Politikacilar ve Kurnaz şöhret peşinde olan yarim,yamalak tarihçiler de atmayi,tutmayi sever. oysa teee 3.Selimi gavur duzeni getirecek diye kestiler,2.Mahmud (gavur dediler) kesenleri topa tutup fes,pantolon,ceket devrimi yapti sırasıyla padisahlar yönetim duzenlemeleri yapti ve dikiş tutmadi vura,vura anadoluya cekilmek zorunda kaldik.kuşatıldık ve ancak bu kadarını Kurtarabildi Ecdat.simdi Kimsenin elinden tutan yok.horoz sesi duyulan ada'ya gidip horozu mangal yapmaya..ama bedeli de VAR.....

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 26 Temmuz 2022 10:13

    Hakikatları konusma zamanı geçiyor. Lozan bir zafer falan değil der işin iç yüzünü bilenler. . Acaba birileri bunları söylersek peşinden başka şeyler gelir diye mi korkuyor. Bu ülkede Vahdettin hain değildir, yüksek sesle Ecevitt söyledi . Hakikatlarin eryada geç ortaya çıkma özelliği hep vardır

    Yanıtla (1) (4)
  • The end / 26 Temmuz 2022 09:55

    Sabır isteyene, ya sabır diyorum.2023 e kadar. Seçim sabahı sabrın sonu selamet olacak. Ogün akp den kurtuluş günü olacak.insaallah.ogun calsin davul zurna kurulsun halaylar kesilsin kurbanlar olacak. Milli kurtuluş günü olacak.

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 00:53

    Cumhuriyeti kuranlar bu kadarını becermişler. 800 bin km ülke bırakmışlar. buyurun, siz iktidar oldunuz elinizi tutan mı var. geri kalanı da siz alın.

    Yanıtla (30) (3)
  • Aman / 26 Temmuz 2022 09:52

    Aman deyim inanırlar falan.

    Yanıtla (4) (1)
  • Aslan Kılıçarslan / 26 Temmuz 2022 09:03

    Taha Bey, Emekleriniz, yazılarınız için teşekkür ediyoruz.

    Yanıtla (6) (1)
  • fani / 26 Temmuz 2022 08:51

    Bunların dünü bügün ü yarını hep aynı zikzaklar dolu. Nabza göre şerbete devam bu millet yemeye devam ettikçe verirler. Ne zaman gerçekleri isteyeceğiz gelir dağılımında adil paylaşım olur ise herşey düzelir. Yoksa düzene devam ederler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Itirazım var / 26 Temmuz 2022 08:36

    Lozanı imzalayan büyük devlet adamlarının hiç birisinin her hangi bir yabancı devlet adamının karşısında ezik, pısırık durdugu bir resim yoktur. Ama RTE nin katillerin karşısında acınacak a bir şekilde durduğunu gösteren resmi yine katilin adamları dünya basınına servis ettiler ve o pısırık duruş ülkemizin onurunu rencide etti.

    Yanıtla (3) (2)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 07:59

    O kadar olmuş,beğenmiyorsan ben tek taraflı fesh ettim OTURUP YENİDEN KONUŞACAĞIZ DE BAKALIM..kim takacak...iki tane kayalığa sahip çıkamamışsın 12 adaları mevzu yapıyorsun..HERGÜN bu kadar reklam reklam reklam....tv lerdeki dizilerin yarısınında reklam olması gibi..

    Yanıtla (1) (1)
  • AHMET HAMDİ KARA / 26 Temmuz 2022 07:57

    Sayin Taha bey, Hukumet kıtabınızı bır kez okusa barı....

    Yanıtla (0) (1)
  • Tortumlu / 26 Temmuz 2022 07:14

    Cumhurbaşkanı tüm bu açıklamaları bile bile yapıyor. Her açıklamanın alıcısı çıkıyor nasıl olsa. "Lozan hezimettir" diyor "alkışlar", "yaşa" sesleri... "Lozan ülkemizin kurtuluş belgesidir" diyor, "bravo", "işte bu", "büyük lider" sözleri... Boşuna dememişler, her toplum layık olduğu şekilde yönetilir diye.

    Yanıtla (0) (1)
  • KARAR OKURU / 26 Temmuz 2022 06:25

    Tarihi Kadir Mısıroğlundan okuyan bir kişi devletin başına gelirse sonuç böyle olur.
    Bilgi.tecrübe,reel politik, diplomasi vs. Yerine, hayal ve hamasetle devlet yönetirseniz 20 yılın sonunda devlet kaybeder.

    Yanıtla (15) (4)
  • Ty / 26 Temmuz 2022 06:16

    Kardeşim hiç önyargılı olmadan dinleyip anlamak istiyoruz. Adam diyor ki Akp 'nin kazanması Türkiye'nin kazanması demektir. Diyor dayanılır gibi değil artık ruhumuza duygularımıza alenen işkence ediyor!

    Yanıtla (3) (3)
  • Ddt / 26 Temmuz 2022 05:55

    ,,,,savrulmadığımız / yerden yere vurulmadığımız köşe- bucak kalmadı,,, ,,,”lozan zafer mi hezimet mi” ,,, nerdeeen - nereye baktığına bağlı,, Küçümsedik/ küçük gördüğümüz şey/ şeylere hep mühtac kaldık… İki Ayyaş,,, ( eyvaah ben neler söylüyorum)

    Yanıtla (0) (1)
  • Ty / 26 Temmuz 2022 02:13

    Kardeşim iyice amerika hayranı oldular. Ağızlarında bir güçlü lafı. Güçlü lider, güçlü irade, büyük ve güçlü türkiye vb. Bu nasıl güçlülük. Paran değeri yerlerde hergün askerlerin şehit oluyor yunanistan sürekli tehdit ediyor. Senin gücün içeride kendi vatandaşını polise dövdürmek. Öyle 50 bin liralık gözlük, hergün çeşit çeşit pahalı elbiselerle televizyonlarda konuşmakla, saraylar uçaklar onlarca makam arabaları ile oluyorsa tabii ki güçlüsün yaşıyorsun reis.

    Yanıtla (34) (2)
  • Yorum / 26 Temmuz 2022 05:27

    Hayatları yalan olduğu için, güçlü ‘görünmeyi’ güçlü olmak sanıyorlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Numan / 26 Temmuz 2022 03:26

    Son zamanlarda akp ve Erdoğan destekçilerinde şöyle bir hava gözlemliyorum; samimi bir şekilde konuştuklarında kendileri de bin pişman, özellikle başkanlık sistemi konusunda. Ama yiğitliğe halel gelmesin diye kuru inat bir sahiplenme de halen devam ediyor. Erdoğan’ın eleştirilmesini hazmedecek olgunlukta değiller hala. Üzerlerine çok varmayınız. Hesap sorucu olarak kendi nefsleri yeter.

    Yanıtla (4) (1)
  • Yurtsever / 26 Temmuz 2022 03:02

    Benim yorum yayınlanmamış. Bu nasıl bir düşünce özgürlüğü? Yorumda hakaret falan yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Serkan millet ittifakı / 26 Temmuz 2022 02:16

    Enflasyon altında inim inim inleyen Hayat pahalılığı altında sürünen ağaç ve Yorgun Düşmüş milleti Erdoğan yine ben yaparım ben ederim diyor. enflasyon %200 olmuş dolar 18 liraya çıkmış Hayat ağlılığı insanların belli bir Erdoğan yine Ben çözerim diyor Erdoğan Sen çözemezsin daha da batırırsın.

    Yanıtla (30) (3)
  • Karar Okuru / 26 Temmuz 2022 01:48

    PKK terör örgütü, bağımsız bir Kürdistan'ı engellediği için Lozan’a öfkelidir. Doğuda Ermenistan'ı önlediği için Ağrı Dağı’na sahip olma hayalini yaşayanlar Lozan’ı nefretle anarlar. ABD, İngiltere, Fransa, İtalya, Yunanistan Sevr çöpe atıldığı için Mustafa Kemal Atatürk’ü sevmezler.

    Yanıtla (36) (2)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 01:42

    LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI ONURUMUZDUR! Bağımsızlığımızın, egemenliğimizin, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin varlığının belgesi olan Lozan Antlaşması’nın 99. Yıldönümünü, Cumhuriyetimizin bütünlüğünü, ulusumuzun birliğini koruma kararlılığıyla kutluyoruz.

    Yanıtla (26) (1)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 01:31

    Lozan Antlaşması 552'deki Türk Kağanlığı'ndan sonra 1923'te yeniden 2. kez Türk adıyla kurulan devletimizin dünyaca kabulünün göstergesidir. Lozan, Türk devletine geçişin ifadesidir. Bundan ancak Türk düşmanları rahatsız olur. Yaşa, var ol Türkiye Cumhuriyeti!

    Yanıtla (24) (3)
  • Alıntı / 26 Temmuz 2022 01:27

    Lozan mı? Adalar Lozan’da verilmedi. 1- 11877-78 Osmanlı-Rus savaşıyla tüm Tuna vilayetleri kaybedildi. 2-1912-13 Balkan savaşıyla Balkanlar elden çıktı. 3-1914-18 1.Dünya savaşıyla Osmanlı dağıldı. 4- 2.Viyana ve Karlofça'yla başlayan toprak kaybı Sakarya ve Lozan’la durduruldu. 5-Adalar Lozan’da verilmedi. 6-İtalya 1911’de 12 Adaları'nı aldı. 7- Yunanistan 1912’de Ege Adaları’nı aldı. 8-Misak-ı Milli ilan edildiğinde 12 Adalar'da İtalyan askeri, Ege Adaları'nda Yunan ordusu vardı.

    Yanıtla (20) (2)
  • Hüseyin Hüsnü Atılgan / 26 Temmuz 2022 01:21

    Sayın Taka Akyol, Yazılarınızı devamlı takip ediyorum. Bilgi ve birikime saygı duyanlardan ve istifade etmeye çalışanlar danım. Kitaplarınızın bazılarını ekonomi iyi olduğu dönemlerde almıştım. Sizde taktir edersiniz ki bu dönem biraz zor hele emekli ve kirada oturuyorsanız. Ama genede İnternet ortamında yazılarınızı okumak bu açığı azda olsa gideriyor.

    Yanıtla (14) (1)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 01:17

    Bir yurttaşın ''Lozan'ın gizli maddeleri var mı?'' sorusunu sorması üzerine CİMER'den yanıt geldi: ''Lozan Barış Antlaşması'nda gizli maddeler bulunmamakta olup maden çıkartmamıza engel teşkil eden herhangi bir madde yer almamaktadır. Türkiyenin her yerinde petrol ve maden çıkarılırken yok orada burada petrol bulduk haberleri müjde olarak verilirken bunlara inanların aynı zamanda Lozanda gizli maddeler var a inanması komedi mi drammı karar vermek zor.

    Yanıtla (22) (1)
  • Alıntı / 26 Temmuz 2022 01:16

    Lozan hezimet mi? 1-ABD’li diplomat, James Gerard: “Lozan’da Hıristiyan medeniyeti çarmıha gerilmiştir” der. 2-İngiliz Başbakanı L. George, 28 Temmuz 1924'te Daily Telegraph'ta, “Türklerin başarısı, uygarlığın başarısızlığıdır” diyerek hakkını teslim eder. Tarih nankör değil. Keşke Yunan galip gelseydi diyenleri unutmadık.

    Yanıtla (27) (3)
  • Yavuz / 26 Temmuz 2022 01:14

    ★Bir devletin güçlü olabilmesi için: ★Tarih bilen devlet adamlarına, ★Güçlü bir ekonomiye, ★Kuvvetli bir orduya, ★İstikrarlı ve ulusal çıkarları esas alan bir dış politikaya ihtiyaç vardır. ★Bu dört ayak sağlam olmalı. Değilse sehpa devrilir.

    Yanıtla (14) (3)
  • Sahin / 26 Temmuz 2022 01:00

    Lozan,yüzyıllardan beri hazırlanmış ve Sĕvres anlaşması ile tamamlandığı satılmış büyük büyük bir suikastın sonuçsuz kaldığını bildirir belğedir. Osmanlı tarihinde benzeri görülmemiş bir siyasi zaferdir. Atatürk ,büyük eseri nutuk "da Lozan"ı böyle anlatıyor. Sayın yazar, Erdoğan Lozan için ne söylüyor.duyulmadıda .

    Yanıtla (14) (1)
  • Ayak Takımı / 26 Temmuz 2022 00:51

    Çünkü İnönü devlet adamı, Erdoğan hiç bir zaman siyasetçi olmanın ötesine geçemedi. Zamanda yer değişseler Erdoğan'ın ülkeyi ikinci dünya savaşına sokmak için elinden geleni yapacağına şüphe yoktur. Olan olduktan sonra Rabbim affetsin der çekilirdi kenara.

    Yanıtla (27) (3)
  • karar okuru / 26 Temmuz 2022 00:47

    Taha Bey, teşekkür ederiz.

    Yanıtla (11) (1)
  • Ali Rıza / 26 Temmuz 2022 00:43

    Mesele Türk ulus devleti, demokratik laik , bağımsız bir devlet olması , resmî dilinin Türkçe olması , göklerde kan kırmızı bayrağın dalgalanması , mekanları cenneti ala olsun Atatürk ve silah arkadaşlarına neden kin nefret var, Mustafa Sabri ,Akıllı Kadir ve fikirdaşları , kadınlarımızın emzirmesinler diye meme uçlarını kesen Yunanlının kazanmasını neden temenni etti ?

    Yanıtla (18) (1)
  • Ty / 26 Temmuz 2022 00:32

    Kardeşim bu söylemleri elbette çelişkilerle dolu ama bunu bilinçli yapıyor çünkü hedeflediği menzile bir doğru iki yanlış söyleyerek varılabileceğini biliyor, çok zeki bir insan. Hap yaptım alıştıra alıştıra yutturacağım gibi bir laf etmedi mi hadi yalan deyin. Suriyeliler yarın benim dilimle ibadet ediyorsunuz bize türkçe konuş şartı getiremez siniz derse ne yapacağız.

    Yanıtla (10) (1)
  • Mehmet / 26 Temmuz 2022 00:25

    İslamcılar ve Erdoğanın Lozanı kötülemesi haklı bir nedende dayanmaz. Asıl neden Atatürkü kötülemektir.. Laik düzeni Türkiyeye getirdiği için Atatürkü sevmezler.. Onlarda bilir yenilen bir devletin barış anlaşmasının kayıplarla sonuçlanacağını. İslamcılar iktidarlarında sınırı genişletmeye çalıştılar ama tek zaferleri milyonlarca sığınmacıyı Türkiyeye sokmak oldu. Süleyman şah türbesini kaçırmakta zafer onlar için.

    Yanıtla (17) (2)
  • vatandaş / 26 Temmuz 2022 00:17

    lozan ile ilgili kitabınızı okuyan biri olarak anlattıklarınızı tahmin ederek okuyacağım birazdan :)

    Yanıtla (3) (1)