Hukuk yolunda...

Uzun meslek hayatımda artık Karar gazetesindeyim. Beni okurlarına takdim eden anonslarda Karar yöneticileri “hukuk, tarih ve demokrasi ekseninde” bir yazar olduğumu belirtiyorlardı.

Evet, öteden beri yazı ve kitaplarım bu eksendedir.

Tarihinde sert kırılmalar, sert iniş-çıkışlar yaşayan ülkeler gibi bizde de hukuk, değerler hiyerarşisinin tepelerinde yer alamadı. Siyaset ve ideoloji hukuku araç gibi gördü.

Sağda da solda da böyle. Sağda “dava” deyince, solda “devrim” deyince hukukun yeri nerelerdir?!

Hukukun üstünlüğü kültürünü geliştirmek için yazmayı öteden beri görev sayıyorum. Bu imkanı veren Karar yöneticilerine teşekkür ediyorum.

Hukuk devleti

28 Şubat döneminde türbanlı kızların kamu haklarına ağır kısıtlamalar getirilmesini eleştiren yazılarım sonradan Nesil Yayınları’nca “Modernleşme Sürecinde Türban” adıyla kitaplaştırılmıştı.

Türbanın irtica değil modernleşme simgesi olduğunu söylüyor, liberal demokrasiyi, bireysel hak ve hürriyetlerin önceliğini savunuyor, “vesayet”i eleştiriyordum.

1 Mart 1998 günlü “Hukuk devleti” başlıklı yazımda, 19. yüzyıldaki liberal Fransız düşünürü Frededic Bastiat’nın şu sözlerini alıntılamıştım:

“İnsan ilişkilerinin yarattığı sorunların çözümü için temel koşul, özgürlük ortamının yaratılmasıdır.”

Sürekli liberal demokrasiyi, kuvvetler ayrılığını, temel hak ve özgürlükleri savundum.

Zira tarih gösteriyor ki, bunlar olmazsa toplumlar çok sert kutuplaşmalara sürükleniyor.

28 Şubat kâbusunu, “cemaat yargısı” kâbusu izleyecekti; sonra da yargının siyasallaşması…

Hukuk ve yargı ne kadar zayıf görüyor musunuz? Köklü bir zaaf üstelik!

Mecelle Cemiyeti

II. Abdülhamid dönemi, Meclis’in kapatılması, anayasanın askıya alınması… Dağılan bir imparatorluğun içinde bulunduğu şartlarla elbette izah edilebilir. Fakat…

Hukuki modernleşmemizin en önemli kilometre taşlarından biri medeni hukuk sahasında Mecelle’dir. Cevdet Paşa tarafından 1869-1876 arasında yayımlanan 16 kitaptan oluşur. Fakat eksiktir; kişilik hakları, borç ilişkileri, tüzel kişilik gibi bölümler yoktur.

Eksik kalmıştır, çünkü Cevdet Paşa başkanlığındaki “Mecelle Cemiyeti” adlı hukukçular komisyonunu Abdülhamid çalıştırmamış, birkaç sene sonra da kapatmıştır!

Çünkü komisyonda kendisine karşı “fitne” yapılacağı evhamına kapılmıştı. Merhum Ebul’ula Mardin’in “Medeni Hukuk Cephesinden Cevdet Paşa” adlı kitabında ayrıntılar vardır.

Mesele Lozan’da karşımıza çıkacağı gibi, 1926 yılında İsviçre’den kanun alınmasının sebeplerinden biri, Abdülhamid’den sonra kurulan “Mecelle Tadil Komisyonları”nın 1925 yılına kadar ortaya bir kanun metni koyamamış olmasıdır.

Tunceli Kanunu

Atatürk dönemi, Tek Parti devri… 1924 Anayasasına göre idam cezaları ancak Meclis tarafından onaylanırsa infaz edilebilirdi; o zaman Batı hukuk sistemlerinde de böyleydi. 1935’te çıkarılan Tunceli Kanunu’nda ise Ağır Ceza Mahkemelerinin vereceği idam cezalarını onay yetkisi mahalli komutana verildi!

Meclis’in 25 Aralık 1935 günlü oturumunda Muğla Milletvekili Hüsnü Kitapçı, bunun anayasaya aykırı olduğunu, Meclis’e ait bir yetkinin komutana verilemeyeceğini anlattı, itiraz etti.

Kanunu savunan Adalet Komisyonu Başkanı Trabzon Milletvekili Raif Karadeniz kürsüdedir, özetle:

“Terazinin bir tarafına hukuku, öbür tarafına memleketin âli menfaatlerini koyduk, bu kanunu yazdık!”

Raif Bey kuvvetler birliği ilkesini de savundu konuşmasında.

Hüsnü Kitapçı oy vermedi ama Tunceli Kanunu bu haliyle çıktı.

Tek Parti devri de “dönemin şartları” diye izah edilebilir ama bir “anayasallık kültürü” devretmediği açıktır. Nitekim Demokrat Parti’de de bir “anayasallık” dikkati yoktu.

Ve bugün…

Yargının bugünkü hali çok endişe verici. Tutuklamalardaki ölçüsüzlükten nihayet yakınan Adalet Bakanı Sayın Abdülhamid Gül şöyle anlatıyor:

“Temel hak ve özgürlüklere orantısız müdahaleler, bazı haklı eleştirilere neden olabilmektedir. Yine bu tür müdahaleler, yargısal tasarrufların meşruiyetine ve yargıya olan toplumsal desteğe de zarar verebilmektedir.” (29.11.2018)

Çok vahim, “yargısal tasarrufların meşruiyetine” zarar vermek!

Şimdi, “Ulu Önder” ve “Ulu Hakan” kavramları etrafında kutuplaşmak mı doğrudur?.. Yoksa tarihte ortak başarılarımız kadar ortak sorunlarımız olduğunu da anlayarak 21. yüzyılda Türkiye’yi güçlü ve saygın bir hukuk devleti, bir gelişmiş demokrasi haline getirmek için çalışmak mı?

Tarihe de siyasete de bakışımız bu
olmalı.

YORUMLAR (285)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
285 Yorum
  • sümer taşkıran / 15.03.2019 21:02

    sayın TAHA AKYOL," karar" gazetesinde yazdığınızı bugün duydum ve ilk yazınızdan başladım okumağa,tanrıdan dileğim sizin gibi dürüst gazetecileri ülkemden eksik etmesin,dürüst,adil,yol gösterici yazılarınızın devamını diliyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 22.02.2019 17:59

    Allah seni hukuk yolundan hak yola cevirir insaAllah.

    Yanıtla (0) (0)
  • fikri Aksoy / 05.02.2019 23:36

    Yeni yeriniz hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 29.01.2019 09:33

    Tebrikler Taha bey, her zaman ki gibi çok önemli noktalardan bahsetmişsiniz. Allah razı olsun, selamlar ve saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • İdris Akmetin / 28.01.2019 11:59

    Sizin yazılarınızı yıllardır hep takip ettim . Yazmamanız eksiklikti. Hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurettin / 27.01.2019 11:18

    00.45 AKP her türlü vesayeti kaldıracağım diye iktidar oldu.Sivil vesayeti getireceğim diye değil.Sorunlar çözülemeyince ama eskiden de vardı. İyi de O zaman niye yeni Türkiye eskisi gibi olmayacak artık yeni Türkiye var diyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.01.2019 12:07

    Tekrar sizi okumak , cok güzel. ...

    Yanıtla (0) (0)
  • İsmail Vuran / 25.01.2019 22:49

    Öncelikle hoş geldiniz. Sakin ve ölçülü üslubunuzu özlemişim. Hak ve Hukuk yolunda devam etmeniz dileğiyle...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.01.2019 08:52

    Taha abi siz görevinizinden ayrılınca medyaya olan son inancım yerle yeksan oldu. Ama Şimdi biraz ümit var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cesur Bey / 25.01.2019 08:32

    Hayırlı olsun Taha Bey. Yazılarınızı yeniden okuyacak olmamıza sevindim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuyucusu / 24.01.2019 14:26

    Hos geldiniz Taha bey. Hukukun demokrasinin ve ozgurluklerin elinizde bi mesale gibi yandigini biliriz yillardir. Birilerine de isik olur yol gosterir insallah bu cabaniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhsin Kahveci / 24.01.2019 11:59

    Hoş geldin sayın Taha Akyol.. Sözünü-yazını özlemle bekliyordum..

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdulah / 24.01.2019 10:59

    Evet kardeşim yazdıklarının hepsi oluyordu. Ama profesyonelce yapılıyordu.Olmayan yasalarla öğrenciler baş örtüsünden dolayı okullara alınmıyorlardı, Uyduruk gerekçelerle insanlar tutuklanıyordu, belli bir format' ın dışındaki insanlar orduya, yargıya alınmıyordu, Kürtçe yasaktı, Siyasi partiler niyeti okunarak kapat ılıyorlardı, yasaklı kitaplar vardı saymakla bitiremeyeceğim binlerce despotik uygulamalar vardı. Yani anlayacağın bizde demokrasi seçimden ibarettir.Seçimle gelenler önce devleti ele geçirirler sonra halkı rehin alırlar. Bu kısır dö

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 10:51

    Yazılarınızı hasret ve merakla bekliyordum.Karar’ın bugünkü (24 Ocak) göremedim.Sadece bir gün mü yazacaksınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 08:30

    Fehmi Koru nun hiçbir gazetede yapamadığı ve tv.lere çıkmadığı bir ülke. ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yunus Demiray / 24.01.2019 08:30

    Daha önce Karar gazetesi okumazdım. Burada yazacağınızı öğrenince takip etmeye başladım. Şükür kavuştueana.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 08:21

    Herşey iyidir, güzeldir, hostur hos; doluya dolu; boşa, boştur boş. ..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 07:01

    Elbette, hukuk hukukun emrinde olmalıdır. Ama Türkiye'de bir dönem yargının kendilerini yasama ve yürütme organı yerine koymaya çalıştığı da bir gerçektir. Hele hele hakim ve savcıların çoğunluğu cemaatin elindeyken "yargı bağımsızlığı" ve "hukukun üstünlüğü" laflarıyla bir hukuk darbesi yapmaya çalıştıklarını görmemek de safdillik olur. Darbeler sadece silahla olmuyor. Akyol'un problemi cemaatin bu şekilde hukuk eliyle askeriyeye ve hükümete operasyon yaparken yeterli tepkiyi göstermemesi. Yargının cemaatin elinde kurtarılmaya çalışılmasın

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıfat GÜLTEKİN- SİVAS / 24.01.2019 01:51

    Hoşgeldin sevgili hocam,herzaman dürüstlük ilkesi altinda güzel yazilarinızi özlemistik,hayırlı uğurlu olsun yeni köseniz ve gazeteniz,ayrıca böyle degerli bir yazarı dahil ederek,güç katan karar yöneticilerinide tebrik ederiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin KUT / 24.01.2019 01:01

    Fenerimiz olarak gördüğümüz yazılarınıza kavuşmak çok güzel, dileriz bundan sonra kaybetmeyiz. Dünyanın "çivisinin koptuğu", kanaat önderi diye çıkıp, taban bulabilmek adına, tabansızlaşmak demezsek de, bir guruba yaranmaya çalıştığı zamanımızda, dengemizi koruyabilmek, geleceğe dair fikir oluşturabilmek için sizin gibi yol gösterici, aydınlatıcı kanaat önderlerine ihtiyacımız var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Uğur Soldan / 24.01.2019 00:13

    Hoş geldiniz diyor, yazılarınızın uzun soluklu olmasını diliyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 00:01

    "Tatbik ettiği kanuna inanan hâkim... Kendisini hâkime inandıran kanun... Aldığı dâvanın hak olmasına bağlı avukat... "Kanunun kestiği parmak acımaz" bilen mahkûm... Bunlar oldu mu adalet tamamdır." HOŞGELDİNİZ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.01.2019 00:00

    hukuk cemaatın elinde olmaktan hükümetin elinde olması safsatadan başka bişey değildir. Hukuk hukukun emrinde olur .hükümetin falanın feşöanın elinde olmaz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 23:31

    Iyiki varsiniz...Yazmak en soylu eylemdir...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 23:00

    Taha bey hoş geldiniz sizin yazılarınızı özlemiştik,

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 22:25

    Türkiye’de ortak vicdanın ve ortak aklın sesi Taha beye yazıları için teşekkür ediyorum başarılar diliyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhammet Ünal / 23.01.2019 22:13

    Taha Akyol Karar gazetesine hoş geldiniz yazılarınızı okumak keyifli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozoklu Celal / 23.01.2019 21:35

    Bazı çıkışlarınıza, fikirlerinize katılmamakla beraber hukukun üstünlüğüne riayet ve demokrasiyi savunma konusunda kimse elinize su dökemez. Sizin yazılarınızdan ve kitaplarınızdan çok istifade ettim. Sizin gibi bir münevverin ekranlardan ve basından uzak kalması ülkemiz için kayıp olurdu. Hoş geldin hemşehrim, toprağım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 21:38

    Hayırlı olsun sizin gibi değerli bir yazarın yazılarını tekrar okuyabiliyor olmak büyük mutluluk. Hukuk varsa ekmek var aş var.

    Yanıtla (0) (0)
  • MUHAMMET APAYDIN / 23.01.2019 21:33

    "Zulmün topu var, güllesi var, kal'ası varsa / Hakkın da bükülmez kolu, dönmez yüzü vardır / Göz yumma güneşten, ne kadar nûru kararsa / Sönmez ebedi, her gecenin gündüzü vardır" Yeniden hoş geldiniz sayın Akyol.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikmet / 23.01.2019 21:00

    Akp döneminde ki hukuksuzlukların hangi birini yazayım.Sayfalar yetmez sadece iki tanesini yazayım. 1.Oy sayımı devam ederken mühürsüz oyların geçerli sayıldığı bir dönemi (AKP dönemi hariç)hatırlıyormusun. 2. Bulunduğu makamdan istifa etmeden aday olunabildiği bir dönemi hatırlıyormusun..Bir partinin genel başkanı aynı zamanda Cumhurbaşkanı olduğu en yakın tarih hangisi idi..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yakup Madan / 23.01.2019 20:49

    Hayırlı olmasını dilerim.Sizi Tercüman gazetesindeki yazılarınızdan beri takip ediyorum.Hukuk hepimize lazım..Selam ve saygılar..

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23.01.2019 20:49

    abartının fazlası yalana girer:)

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23.01.2019 20:44

    hukukun üstünlüğü mü, "eski Türkiyedeki vesayetçi üstünlerin hukuku mu?" hangi özel durumlarda hangi tavrı ortaya koydu, taşın altına elini koydu ve "Hakkı tuttu kaldırdı!?"... hukukn üstünlüğüne mi üstünlerin hukukuna mı hizmet etti?... Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz! evet bu konularda pişmanlıkları var mı ve kendi özeleştirisini yapabilecek mi Sn.Akyol merakla bekliyoruz..

    Yanıtla (0) (0)
  • Rasim / 23.01.2019 20:15

    Neresini düzelteyim bu yanlış yorumun, Eskiden de yüksek yargı üyeleri çay toplamaya gidiyor muydu. Danıştay üyesi ana muhalefeti eleştiriyor muydu.Seçim devam ederken mühürsüz oylar geçerli sayılıyor muydu. Mükerrer oyları önlemek için yeniden parmak boyası getirilmesine de eskiden yargı karşı mıydı. Tutuklular aylarca hakim karşısına çıkarılmıyorlar mıydı..hangi birini yazayım. Yargıya güvenin bu kadar düştüğü bir dönem olmuş muydu..Daha devam edeyim mi..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 19:48

    HOŞGELDİNİZ BİLGE VE TARAFSIZ İNSAN SON NEFESE KADAR HAK HUKUK ADALET BİRİLERİ RAJATSIZ OLSADA!!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 19:45

    Sayın Akyol ellerinizden hürmetle öpüyorum. Fikirlerinize emeğinize büyük saygı duyuyorum. Mutlaka hata yaptığınız konularda olmuştur. İnsan hatalarıyla vardır. Saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 19:43

    Hoş geldiniz demokratların cumhuriyetçilerin ve haklının sesi olanların yanına Tarih hep zor zamanda çıkan yiğit seslerden övgüyle bahseder ama osesleri kısanlarıda kötü yadeder Sizin için bundan sonra düzenli karar alacağım Yakın tarih te bu millet mendetesi gönlüne bastı ama onu çarmıha gerenlerin adını bile unuttu ve onları lanetle nefretle anıyoruz sizin gibi bir kalemin yazacak yeri olmaması Türk gazeteciliği ve demokrasi adına ne büyük ayıp ve yazık Bu yönüyle kararı kutluyorum dizede demokrasi platformuna tekrar hoşgeldiniz diler sağlık ve a

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 19:24

    Taha Akyol’un Hürriyet gazetesin de Hukuki konularda yazdığı yazıların bir çoğu, tüm dünya da hukuk a saygılı hukukun üstünlüğüne inanmış ülkelerde uygulanmış benimsenmiştir. Any. Mah. Avrupa İnsan Hakları mahkemesinın kararlarına atıf yapmak suretiyle bu konu da benim gibi hukuk uygulayıcıları için örnek olmuştur. Karar’ da karar kılarak yazılarını okumamıza gırda verdiği için Karar teşekkür ederim. Av. Muharrem Keçeli

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 23.01.2019 19:10

    Yalnız olur mu hiç AB BALONU?Fetönün uydurma tapelerini mecliste dinletenler var.Fetö kaseti ile genel başkan olanlar var.Fetönün fetö olduğu anlaşıldıktan sonra fetö ile işbirliğini daha da sıkılaştıranlar var.

    Yanıtla (0) (0)
  • musa yalçın / 23.01.2019 19:03

    Türk-Kürd meselesi ve adil dağıtım meselesi çözülmeden nafile.Önerim en zıt fikirli insanlardan bir komisyon kurulacak ve bunlar ortaklaşmadan bulundukları kapalı ortamdan çıkarılmayacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 18:53

    HOŞ GELDİNİZ SN. AKYOL. YETMEZ AMA EVET........!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 18:32

    Herkes bindiği dalın penceresinden değerlendiriyor. Dal değiştikçe pencerede değişiyor. Tek değişmeyende bu maalesef.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 18:26

    Sizi sevyelı durşunuz taktir ediyorum zor zamanda madurların yanında olmanız 28 şubata laik devlete 27 25 mit tırlarında feto şerefsizine karşı dutşunuz herkes alkışlarken srviyeli eleşdirleriniz takdir efiyorum dogru bildiniz dogruları her zaman savun tarih bunları yazacak devire göre deyil hakka hukuka göre yazılarnızı bekliyoruz

    Yanıtla (0) (0)
  • AB BALONU / 23.01.2019 18:17

    Hacı el insaf vicdan. Siyasi destekçilerinden niye bir haber yok. Hep mi gariban imis bu fetocu ler.

    Yanıtla (0) (0)
  • AHS / 23.01.2019 18:14

    En başta yolveren siyasilere de deseydin adamsın derdim. Kötüler le konup göçenler devletin bütün imkanlarını önlerine serenlere birşey yok garibanlar cezasını çeksin hemi. Kanun önünde herkes eşit idi hani nerede adalet nerede eşitlik.

    Yanıtla (0) (0)
  • AB BALONU / 23.01.2019 18:18

    AB uyesi Macaristan da son 3 ayda 87 kişi soguktan donarak ölmüş.nerde avrupa aşıkları.piste buyrun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 18:15

    Hukuk devletinde bırak mağduriyet sıralamasını, mağdur olmamalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 18:13

    Şimdi de beraber çay topluyorlar. Değişen bişey yok

    Yanıtla (0) (0)
  • AHS / 23.01.2019 18:10

    Bir dönem azalmış şimdi zirve yapmıştır.

    Yanıtla (0) (0)
  • AHS / 23.01.2019 18:08

    Mübarek bu akp 'nin yaptıklarını meşru mu yapar. Öyle olmalıydı ki islami temsil eden adamlar hukuksuzluk rüşvet torpil adam kayırma ile anılmamalı idi. Yandaş arkadaşım yanlışa yanlış demek zor değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Ertekin / 23.01.2019 18:03

    Sizi tekrar okuyabilmek güzel, hayırlı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Osman Akyüz / 23.01.2019 17:54

    Taha bey,Tekrar yazmaya başlamanız dolayısıyla,Yazın dünyasına hoş geldiniz.Fikir dünyasının sizin yazılarınıza ve görüşlerinize ihtiyacı var.Birikimlerinizden bizleri mahrum etmeyiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • TAHA AKYOL OKUYUCUSU / 23.01.2019 17:56

    Sayın Taha Bey; yeni seyir halinizde başarılar diliyorum. Ben sizinle siyasal olarak farklı düşünüyorum. Örneğin kendimi liberal demokrat olarak görmüyorum. Ben sol görüşlüyüm ancak sizin yazılarınızı okumaktan büyük bir keyif alıyorum. Karar gazetesini belki de ilk defa ziyaret ediyorum. Bu da sizin kaleminizin gücünden kaynaklanıyor. Her ne kadar liberalizmi sömürü aracı olarak görsem de sizin yazılarınızı okumaktan vazgeçmek gibi bir düşüncem yok. Benim için önce insan ve vicdan vardır. Yeni serüveninizde başarılar diliyorum. Ülkemizde hiç

    Yanıtla (0) (0)
  • KAFKASYALI / 23.01.2019 17:48

    Bu gerçekler, o malum çevrenin umurunda değil. Onlar kafayı, 17 yıl önce kendilerini yenen ve ondan beri her seçimde asabı daha da bozulan laikçi kesim ve Fetö trolleridirler. "-Şeytan azapta gerek. -"

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU H. Çeşitcioğlu / 23.01.2019 17:03

    Yazının çapı oylumu yazarın birikimini gösteriyor.Hergün den beri tanıyıp okuyoruz.Çok yararlanacağımız kesin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 17:01

    Sayın Akyol, müktesebatınızdan yazılarınız yolu ile müstefid oluruz inşallah. Hayırlı-uğurlu olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 16:59

    Allah sizin gibilerin sayısını arttırsın sayın hocam

    Yanıtla (0) (0)
  • Sait / 23.01.2019 16:55

    Hoş geldiniz Taha abi. Ne kadar sevindim tekrar yazmanıza.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa Sevinç / 23.01.2019 16:55

    Sayın Taha Akyol, hoşgeldiniz. Bana göre, yazarların saygınlığını düşünceleri ve düşüncelerin okuyucu tarafından kabul görmesi ile olur. Bir yayın organında yazarlarının düşüncelerini aktarabilmesi için önündeki tek engel okuyucuları olmalıdır. “Farklılıkların” isteği ile engellese dahi o düşünce elbet bir yerde yetişir. Tüm düşünceler tohum gibidir. Zamanında istemesenize bir yerde yeşerir.

    Yanıtla (0) (0)
  • İSKENDER FİDAN ; / 23.01.2019 16:57

    SN.AYOL HOŞGELDİNİZ.YAZILARINIZI ÖZLEMİŞTİK.UMUT EDERİZKİ, UMUT ETTİĞİNİZ HUKUK SİSTEMİNE KAVUŞURUZ.ÜMİTLİMİYİM,KATİYEN!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 16:48

    Taha Akyol hukukun ustunlugu konusunda en son yazi yazacak kisilerden biridir. Zamaninda yargiyi cemaatten temizleme cabalarina hukuk elden gidiyor diyerek tepki gostermistir. Turkiye'de hukukun ustunlugunun Cemaatin ustunlugu ve iktidari anlamina geldigini gorememistir. Darbeye ragmen bir cok liberal gunah cikarirken Akyol hala oz elestiri yapmamistir. Hukukun ustunlugu hukumetin ve meclisin yonetme hakkina tecavuz etme hakkina gelmez. Yargic meclisin cikardigi kanunu esas almak zorundadir. Hukukun halkin oyuna sahip iktidarin gudumunde olmasi, cemaatin elinde oyuncak olmasindan daha iyidir

    Yanıtla (0) (0)
  • MUstafa ÖZTÜRK / 23.01.2019 16:39

    Taha Bey, Karar'a hoş geldiniz. Sizi aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 16:40

    Taha Bey, sizin hakkı söyleyen yazılarınıza ülkemizde her görüşün ihtiyacı var. Umarım sizi memleketimizi yönetenler de duyar ve artık hukuku, hakkı ve merhameti hatırlarlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • kemal yonucu / 23.01.2019 16:35

    Bir komünist olarak, yazılarınızı yıllardır okuyorum ve karar gazetesini ilk günden beri takip ediyorum doğru yerdesiniz hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Veysel / 23.01.2019 16:18

    Selam hoşgeldin, savunan adam,çok zaman oldu yazılarını okuyamıyorduk,hoş geldin,iyiki geldin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 16:10

    17 yasında bir lise öğrencisi olarak başladığım Taha Akyol okumalarını bugün 40 yaşında bir öğretmen olarak devam edebilmesinin mutluluğunu yaşıyorum...Benim için yalnız bir düşünür,aydın değil bir okul da oldunuz. Hoş geldiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. . / 23.01.2019 16:00

    Başarılar diliyorum. Ülke hayrina ve.menfaatine katkılar yapacağınızdan suphem yok. Ülkemi, Milletimi her şeyiyle seviyorum. Asil milletiz. .siyasete çok holigan yaklasmazsak, hoşgörü, sevgi, saygı on planda olursa sanırım çok daha güzel olur, olacaktır. Hatasız kul olmaz. Vatanımızı Aile gibi düşünmeliyiz. Acizane. !.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Hüseyin Çevik / 23.01.2019 15:54

    Sevgili Hocam, yazınızı dikkatle ve soluksuz okudum.Israrla hukukun üstünlüğü diyorsunuz Bundan sonra da okumaya devam edeceğim inşallah

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 15:52

    Hukuk devletinde magduriyetler siraya dizilmez haci murat, hukuk onunde herkes esittir...akp feto ile kol kola gonul gonule is yaparken feto ya karsi cikanlar, feto ile mucadele edenler bugun fetoculukten iceride!

    Yanıtla (0) (0)
  • ahmet çalışkan / 23.01.2019 15:41

    sayın Akyol sizi gözlerimiz devamlı arıyor.bir çok şeyi sizden öğrendim,zaten biz seninle talebelikten beri tanışıyoruz,kabiliyetiniz o günden belliydi,Allah size sağlıklı uzun ömürler versin,selam ve sevgiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuyucusu / 23.01.2019 15:34

    Hoşgeldiniz...adalet için hukuk için

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 15:22

    Hocam hoş geldiniz.Hürriyet ten ayrılınca boşlukta kalmıştık 20 yıldır okurum ufkumu açtınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Denizci Alperen / 23.01.2019 15:24

    Sayın Akyol Karar ailesine hoşgeldiniz , bu gazete de yazacağınız yazıların Hukuk devleti , Demokrasi ve İnsan hakları konusunda önemli bir kilometre taşı olacağını düşünüyorum. 1970 li yıllarda Hergün gazetesinde başlayan ufuk açıcı , makule yönlendiren yazılarınızın devamı dileğiyle tekrar hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 15:06

    Sn taha Akyol hoş geldin yeniden yazılarını okumak ve sizi takip etmek güzel saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23.01.2019 15:03

    hocam hoşgeldiniz, yazılarınızdan istifade edeceğim için çok mutluyum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:57

    Hocam şu akpfobiklere cumhuriyet tarihinde hukukun bagimsizligini anlatinda akp nin kiymetini anlasinlar.90larda coooook hukukiydi ya hersey.hatta ilk akparti doneminde ak partiye karsi yapilan hukuksuzluklari ve yarginin nasil daha iyiye donustugunu.askerin baskilarini.elitlerin tahakkumunu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf DEVECİ / 23.01.2019 14:56

    Ağbeyim,hemşerim,veda yazınızdan bu yana yolunuzu bekledim,hoşgeldin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:56

    28 Şubat sürecinde dindar olmadığı halde dindarların haklarını savunanlar bugün en iyi ihtimalle yazamıyor, konuşamıyorlar. Diğerleri ise ya içerdeler ya da yargılanıyorlar. DİNDARLAR İSE BÜTÜN BUNLARA SESSİZ. Ne tuhaf değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:45

    Ak parti doneminde her zaman olan hukuksuzluklar bariz sekilde azalmıştır. Trol görüşleri sallarsak bunu herkes bilir.neydi o yuksek yarginin karargaha cagrilip brifing vermeler.mogultaylar.dindarlara baskilar.kürtlere baskilar.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23.01.2019 14:40

    Bu durumda eleştirilere de hazır olmak gerekiyor tabii ki...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:41

    Tam tersi ak parti doneminde hukuksuzluklar azaldı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:34

    Yazılarınızı yeniden okumak, sizlerden ilham olmak mutluluk verici. Elinize sağlık

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Ahmet Kolcu / 23.01.2019 14:29

    Hocam hoş geldiniz sizi gergin okumak istiyoruz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARar okuru haydar / 23.01.2019 14:31

    Harika

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:31

    her yazınız da birşeyler öğrendiğim birkaç yazardan birisiniz, adalet bakanimizin tweetlerinden anlaşılacağı üzere hukuk devleti olma yolunda önümüzde ki 4 yıl daha yerimiz de sayacağız, ALLAH size uzun sağlıklı bir ömür versin...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:27

    Gözlerimizi sizi arıyordu hocam. Hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:23

    Ülkemizin geldiği bu gün ki durumda ; özellikle sağın adaletli ve vicdanli kalemlerine her zamankinden daha cok ihtiyaç var.Hayırlî olsun,hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdulah / 23.01.2019 14:26

    Çok sesliliğe ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde, karar gazetesine katılmanız çok iyi oldu.Maalesef memleketimizde hukukun üstünlüğü hiç önemsenmiyor. O ise hukukun işlemediği hiç bir yönetim sistemi toplumsal barışı getiremeyeceği açıktır. Dün istikrar adına, beka adına siyasi partiler kapatılıyordu.Bugün aynı gerekçelerle yuvalar yıkılıyor, insanlar hiç bir fiil yokken suçlanıyor, terörist ilan ediliyor.Toplusal barışı sağlamak için farklı dönemlerde farklı kesimler hedef gösterilip şeytanlaştırılarak bütün kötülüklerin müsebbibi göst

    Yanıtla (0) (0)
  • Bülent ÖRS / 23.01.2019 14:24

    Türkiyenin; Hukuk ve Demokrasi den yana taraf olan, toplumun çıkarlarını kişisel çıkarlarından üstün tutan, duymak istemedikleri dinleyebilen, hoşgörülü yöneticere ve insanlara ihtiyacı var.Bu yönde ciddi katlılarınız olduğunu düşünüyorum. Sizi izlemeye devam

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:21

    Bravo!Çoğu kişi bunu göz ardı ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 23.01.2019 14:11

    Ortada bir mağduriyet varsa ki, var;250 şehit ve yakını ile 2500 yaralı ve yakının mağduriyeti birinci sırada gelir.Sonra topyekun millet olarak uğradığımız mağduriyet ve kayıplar gelir.Fetö ile şöyle veya böyle bir iltisaktan dolayı mağduriyet varsa bu üçüncü sırada gelir.Zira kötülerle konup göçenler sonucuna katlanmak durumundadırlar. Taha Bey'in yazıları ile faydalı olacağına inanıyorum.Kendisinin sürekli makul olanın yanında olduğunu düşünüyorum. Hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • yılmaz / 23.01.2019 14:03

    “....28 Şubat kâbusunu, “cemaat yargısı” kâbusu izleyecekti; sonra da yargının siyasallaşması… “ sıralamasına katılmıyorum. Cumhuriyet kurulduğundan beri anti-demoktik her hadise yargının siyasal olmasından kaynaklandı. Bu düzen en başta böyle kuruldu ve uzun süre özellikle dindar kesimi sindirmek için kullanıldı. Mesela Cumhurbaşkanına hakaret kanununu Atatürk’e hakaret kanunuyla beraber kaldıralım deseniz başarabilir misiniz? Sonuçta özgürlük talebi adı altında birincisinin kaldırılıp ikincisinin kalmasını istemek talep eden adına çok

    Yanıtla (0) (0)
  • Necati ATALAY / 23.01.2019 14:02

    Hoş geldiniz Taha bey ,sizi özlemiştik.Hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 14:01

    Hocam hoşgeldiniz. Yazmamanız büyük kayıptı. Şerif Başboğa

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 13:57

    Hoş geldiniz. İyi ki geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 23.01.2019 13:50

    Bugünü 28 Şubat'la kıyaslayıp,bugünkü hukuksuzluğun 28 Şubat'ı geçtiğini söyleyenler var.Bu iddiayı ortaya atmakta başı çekenler,bu millete 15 Temmuz'u yaşatanlar ve hala onlara sinsi sinsi destek olmaya devam edenler.28 Şubat başörtüsü takan çocuklara,işinde gücünde olan insanlara karşı yapıldı.Bugün mağdur olduğunu söyleyenler,250 kişiyi şehit edip, 2 bin küsur kişiyi yaralayanlar ve destekçileri.Hukuk,adalet su,ekmek kadar önemli.Aksini söyleyen de çıkmaz.Fetönün tasallutundan kurtuldu yargımız hamdoldun.

    Yanıtla (0) (0)
  • yılmaz / 23.01.2019 13:49

    Hayırlı olsun. Sizi burada görmek güzel. Sizi yaklaşık 25 yıldır az ya da çok okuduğumu söyleyebilirim ve çok da yaşlı sayılmam. Burada olduğunuza göre artık daha sık okuyacağım demektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • hayrettın agrılı / 23.01.2019 13:45

    taha bey sız nereye biz oraya çünkü dürüslük de BIR numarasınız

    Yanıtla (0) (0)
  • Birol Ceylan / 23.01.2019 13:30

    1919-1920 Mondros,Sevr ve Kuva-yı Milliye , Bilinmeyen Lozan kitaplarınız okunmaya değer.

    Yanıtla (0) (0)
  • E.K / 23.01.2019 13:25

    Hurriyet'ten ayrilisiniza gercekten uzulmustum. Siz gidince orada buyuk bir bosluk olustu sanki. Sizin sag duyulu ve icerikli yazilarinizi ozledik gercekten. Hayirli olsun. Hosgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Not: / 23.01.2019 13:20

    Sn Metin P. Kac gundur dikkatimi cekiyor, yorumlarinizi buyuk harflerle yapiyorsunuz. Yazi dilinde buyuk harf konusurken biraz bagirmaya es degerdir. Onemlis, cumle ve kelimeleri buyuk harfle yazmaniz tamamda, hepsini niye buyuk yaziyorsunuz? Merak ettim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mahmut Akyürekli / 23.01.2019 13:15

    Yazılarınız ve vicdani sorumluluğunuzla yeniden buluşmak oldukça iç açıcı...Zevkle okumaya devam edeceğiz, yazılarınız bizlere tercüman olacaktır.Saygılarımla MAhmut Akyürekli

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 13:18

    1976 yılında O zaman yazar olarak Her gün gazetesinde okuyucusu olduğum ve bu güne dek itina ile takip ettiğim entelektüel birikimi ve Hukuk ve hususen Ceza hukuku alanında biz okuyucuları aydınlatacağını ümit ettiğim yazarımıza hoşgörüsüne sığınarak ve 21.asrın yitiği olan almış olduğumuz edep ve terbiye gereği hoşgeldiniz Ağabey demek istiyorum.Okuyucuyu aydınlatıcı yazılarının devamı ümidi ile...Saygılar sunarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZLEDİK TAHA BEY / 23.01.2019 13:14

    TAHA BEY Allah ömrünüzü uzun etsin. Bu hukuk ihtiyacının zirve yaptığı dönemde siz hep HAKKI HUKUKU DEMOKRASİYİ savundunuz. Haksızlıkların önlenmesinde payı olsun ya da olmasın, ben tarihe karşı vicdanınızın gereği sorumluluklarınızı yerine getirdiğinize tanıklık ederim. Keşke birkaç kişi daha olsaydı sizin gibi demokrasinin, hukukun yanında duran. KARAR GAZETESİne çok teşekkür ederim sizin gibi kalemlere sayfalarını açtığı için. Yıldıray Oğur, Elif Çakır, Akif Beki ve diğer yazarlar da bu dönemde vicdanın sesi oldu. Allah yolunuzu açık e

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat Özcan / 23.01.2019 13:16

    Aynı siyasal çizgide olmasam da saygı duyduğum; rasyonalist tutumu, objektif bakış açısıyla ve sürekli hukukun üstünlüğü vurgusunu yaparak akademik nitelikteki makaleleri ile günümüze ışık tutan Sayın Taha Akyol’a Karar Gazetesi’nde ki yazın hayatında başarılar dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ekrem / 23.01.2019 13:16

    Hoşgeldiniz sayın Akyol,sizi aramızda görmek ,hukukun üstünlüğü, adalet ve hak adına bizi çok mutlu etti, inşallah sizin gibi kıymetli aydınların hakkaniyetli çabaları sayesinde memleketimiz daha iyi yerlere gelecek.Kaleminize sağlık, Allah'a emanet olun, sefalar getirdiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 13:05

    1976 yılında bu tarafa itina ile takip ettiğim entelektüel bir yazar.Hoşgörüsüne sığınarak kendilerine hoş geldiniz Ağabey demek istiyorum.Yazıları ile hususen Ceza Hukuku üzerine yazıları bu süreçte faydalı olur diye düşünüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 23.01.2019 13:01

    Dün akşam geç saatlerde sitede yazısını bulamadım. Acaba dedim daha başlamadan bitirdiler mi. Sabahleyin yazıyı okuduğumda sevindim. Hayırlı ve uğurlu olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Çelikten / 23.01.2019 13:04

    Önyargısız,aydınlatıcı,öğretici.Hukuku,demokrasi ve özgürlükleri savunan yazılarınıza tekrar başlamanıza sevindim.Hepimize hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:49

    Hukukun üstünlüğü hukuku uygulayan Erkin yani devletin dolayısıyla devleti temsil eden insanların güçlü olmalarıyla mümkündür. Hukukun üstünlüğü adı altında bu hukukun yürüyücülerinin güçlülüğünü eleştirmek anlamsızdır. Hukuk ancak güçlü devlet bürokrasisi ve adamları ile uygulanabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Çağrıcı / 23.01.2019 12:50

    Belki biraz küçük ama gerçek "Hürriyet" dünyasına hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:48

    Sayın ve değerli hocam sizi tekrar takip edebileceğimiz için çok mutlu oldum. Yokluğunuz büyük bir eksiklikti. İyiki varsınız ve hoş geldiniz..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:47

    Her dönemde bazı hukuksuzluklar olur yalnız akp dönemindeki hukuksuzluğun ölçüsü iyice kaçmış da kaçmış

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:47

    Hoş geldiniz Sayın Akyol. Yazılarınızdan istifade edememek bizi üzüyordu. Kavuşturana şükürler olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:47

    Hoşgeldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:39

    Hosgeldiniz kiymetli Hocam, zevkle okuduk..

    Yanıtla (0) (0)
  • d / 23.01.2019 12:30

    Yazılarınızı ilgiyle.takip edecegiz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:29

    Sizin yeriniz yuvanız burası, hayırlı olsun. Radikal yobaz tiplerin olumsuz yorumlarını lütfen dikkate almayın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Candan Altıntaş / 23.01.2019 12:27

    Güzel bir yazı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:13

    Kimin hukuku? Tanrıyı "iplemeyen" seküler hukuk mu?. Fenere Trabzon forması giydirip sahaya çıkartırsan taraftar isyan eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23.01.2019 12:12

    HAyırlı olsun Taha bey..."Hukukun üstünlüğü kültürünü geliştirmek için yazmayı öteden beri görev sayıyorum" diyorsunuz. Ancak bu ülkenin yakın tarihinde hukukun üstünlüğüne vurulan darbelerdeki ideolojik ve holding memurlarının olumsuz etkileri konusunda sizin "kişisel tecrübelerinizi" ve "samimi özeleştirilenizi" öncelikle okuyucularla paylaşmanız bu konudaki yazılarınızın inandırıcılığını ve değerini artıracaktır diye düşünüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 12:11

    tuttugunuz turk islam sentezi hukukun yolu degil hocam, kusura bakmayin! en ufak bir ozelestiri yapmadiniz hala..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Çakır / 23.01.2019 11:53

    Her zaman orta yolu,uzlaşmayı,hukuka uymayı tavsiye eden ve alabildiğince demokrasiyi savunan yazılarınız ve ortalama "muhafazakar" duruş ve anlayışınızla bu memleketin en çok ihtiyaç duyduğu entellektüel aydınlardan birisiniz ve öyle de olacaksınız..Yeniden yazılarınızı okuma fırsatı bulacağım için kendimi mutlu ve bahtiyar hissediyorum..Allah ömrünüzü uzun etsin;saadetinizi artırsın..!

    Yanıtla (0) (0)
  • Şerif / 23.01.2019 11:54

    Ulu önder değil, Ulu hakan Değil, Ulu reis değil. Yalnızca ULU HUKUK etrafında kenetlenmemiz Lazım. Yeniden başlamanız hayırlı uğurlu olsun Sayın Akyol.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:50

    Saygideger hocam hosgeldiniz siz gittinizden beridir o gazeteyi biraktim sadece osman muftuoglunu okurum hukuk yazilariniza devam.lutfen benim basima gelenler cok sukur hukukla cozuldu yinede durust hakimlerimizde var

    Yanıtla (0) (0)
  • Çetin Güney / 23.01.2019 11:46

    Taha Bey, Hürriyet'ten ayrıldıktan sonra yazı hayatınızı sonlandıracağınızı düşünerek çok üzülmüştüm. Hürriyetten ayrılışınızı Türkiye erdemini kaybetti diyerek yorumlamıştım. Yeniden yazmaya başlamanız beni ziyadesiyle mutlu etti

    Yanıtla (0) (0)
  • ati / 23.01.2019 11:42

    ben her zaman ''bilen insanların'' sorumluluk duyması ve bir tavır göstermesi gerektiğini düşünürüm. bu tavır, en azından, ''diğer insanların da bilgilendirilmesi'' şeklinde tezahür etmelidir. saygılarımla. hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:42

    HOŞGELDINIZ.ÖZLEMIŞTIK.İYİKİVARSINIZ HEMŞERİM.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:35

    Hocam hayırlı olsun Adalet savunmasında yolunuz açık olsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • N. Şafak / 23.01.2019 11:35

    17 yılda hukuk alanında geldiğimiz durumu tarihi süreç içinde anlatan harika bir yazı.

    Yanıtla (0) (0)
  • / 23.01.2019 11:35

    Hoş geldiniz.Yazılarını özlemiştim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:29

    Özlemişiz sizleri

    Yanıtla (0) (0)
  • Necati Tanrıverdi / 23.01.2019 11:22

    TAHA BEY tekrar yazmaya başlamınıza çok sevindim. BU ÜLKENİN SİZLERE ihtiyacı var.Özellikle bu dönemde.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:14

    Hayırlı olsun Taha bey bizleri tarafsız bakışla aydınlattığınız için teşekkür ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • TAHSİN ÇAPANOĞLU ADANA / 23.01.2019 11:17

    DÜRÜST AYDINLARIMIZA ÇOK İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZ BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ.YAZMAMANIZ ÜLKEMİZ İÇİN CİDDİ BİR EKSİKLİKTİ.AYLAR ÖNCE HÜRRÜYET BİR OKURUNU KAYBETMİŞTİ,ŞİMDİ KARAR BİR OKUR DADA KAZANDI.SEVĞİLER.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil İbrahim YAMAN / 23.01.2019 11:13

    Hayırlı olsun. Her yazınızı büyük bir keyifle okuyorum. KARAR' a hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:13

    moğoltay en büyük darbeyi vurdu. sonra toparlanamadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:15

    Hoşgeldiniz taha bey yazilarınızi özlemiştik

    Yanıtla (0) (0)
  • Musa karadeli / 23.01.2019 11:12

    İyi ki varsınız. Yazıyorsunuz mahrum kalmıştık. Hemşehrim...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 11:03

    Hayırlı olsun sizin gibi demokratik yazarlara ihtiyaç var

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararlı okur / 23.01.2019 10:57

    Şu sayfadaki yorumların yüzde doksanı Ak parti ve Erdoğan eleştirisi ile dolu. Nedir bu otomotoğe bağlanmış gibi tekrarlanan "eleştirememek" edebiyatı anlamadım gitti. Algı operasyonlarının devamı mıdır yoksa ?

    Yanıtla (0) (0)
  • oy bizim eller / 23.01.2019 10:59

    Hoşgeldiniz...Hakkın hatırı için Allah razı olsun..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:51

    oda bişeymi binali sayın davut oglunun başbakanlıgını elinden aldı halkın seçtigi başbakanın yerine atanan bir kişi olarak tarihe geçti binali yıldırım

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:50

    Hoş geldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Erdoğan / 23.01.2019 10:43

    Sayın Akyol, Gidişinizle birlikte "Hürriyet"te okuyacağım köşe kalmamıştı zaten. Sizi burada gördüğüme sevindim. Hayırlı olsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • Emekli bir vatandaş / 23.01.2019 10:43

    KARAR'a hoşgeldiniz.AMİRAL GEMİ'sinden ayrıldığınınızda beri o gazeti okumuyorum.İNŞAALLAH istedğiniz ortamı burada bulursunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yozgatlı sendikadan ihraç öğretmen / 23.01.2019 10:42

    Yeni yayın hayatınız hayırlı olsun. Özlediğimiz yazılarınızda yine bolca hukuka davet ve mağdur insanlar için vicdana çağrı umuyorum. Allah mahcup etmesin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kadir Yayla / 23.01.2019 10:38

    Sayın Taha Akyol, Sizi 28 Şubat sürecinin en şedit döneminde hukuki duruşunuzla, Çevik generali sosyolojik düşünmeye davetinizle tanıdık. Yazınızda özetlediğiniz kurumsallaş(a)mamış hukuk ve idari yapı yüzünden hep birileri mağdur ya da düşman. Böyle bir dönemde yazılarınıza öyle çok ihtiyacımız var ki. Hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgay / 23.01.2019 10:33

    İslamcı denilen gruba zıt görüşler taşımama rağmen bazı yorumlarımın yayınlanmaması hariç gösterdikleri tahammülden ötürü Karar yöneticilerine tebrik ve teşekkürlerimi sunarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayhan ARSLAN / 23.01.2019 10:30

    Taha Bey, Karar gazetesine hoş geldiniz diyor; Karar Gazetesi'nede sizin gibi bir değeri, hukuk adamını ve doğruya doğru, yanlışa yanlış diyebilen(vede bunu her dönemde diyebilen) bir fikir insanını tekrar bizimle buluşturduğu için teşekkürlerimizi sunarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:29

    Sayın Akyol, bu ortamda, özellikle, hukukun üstünlüğünü konu alan yazılarınıza çok ihtiyaç vardı. İyi ki geldiniz, hoş geldiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:28

    Hocam hoş geldiniz.hayırlı olur inşallah

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:22

    Sayın hocam, yeniden yazmaya başlamanız bizler için çok sevindirici. Hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:25

    Taha Bey hoşgeldiniz. Mustafa Akyol'u da inşallah Karar gazetesinde görmek nasip olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Onur / 23.01.2019 10:21

    Yazılarınızı okumadan başladığım her gün eksik bir gündü... Tekrar yazdığınız için teşekkürler...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:20

    Hoş geldiniz, adaleti, insan hak ve hürriyetini savunan abimiz. Sizi özlemiştik.

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN P. / 23.01.2019 10:16

    TAHA BEY HOŞ GELDİNİZ.ALLAH UTANDIRMASIN.EN BARİZ ŞEKİLDE YAZILARINIZ HUKUK VE ADALET ÜZERİNDE CEREYAN EDİYOR.ANCAK BU HUKUKUN VE ADALETİN AÇILIMLARINI SANKİ TOPLUM OLARAK YETERİ KADAR YAPAMIYORUZ GİBİ GELİYOR BANA.EN YALIN ŞEKLİYLE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜNDEN NEYİ ANLAMALIYIZ?HERKESE VE HER ŞARTLARA UYGUN BİR ADALET VE HUKUK ANLAYIŞI OLMAZSA OLMAZ MADDELERİ NELERDİR?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadık Ahmet / 23.01.2019 10:19

    Taha bey tekrar yazılarınızı okumakdan memnun olduk.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 10:18

    Öncelikle hoş geldiniz taha bey, ülkemizin herzaman iyiye gitmesi için hukukun üstünlüğüne önce inanç sonra uygulama şart. Hukuk devleti olmak mı yoksa siyasallaşan yargı mı? Herkes ikincisini beğenmez deriz ancak yarın birileri dönem, konjonktür öyleydi diyip geçmer mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • İSMAİL DUMAN / 23.01.2019 10:11

    HOŞGELDİNİZ HAYIRLISI OLSUN.ÖZLEMİŞTİK YAZILARINIZI.HAKTAN HUKUKTAN BAHSEDEN PEK KALMADI ORTALIKTA.MERAKLA HEYECANLA YAZILARINIZI BEKLEYECEĞİZ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet KÜÇÜKOĞLU / 23.01.2019 10:09

    Taha Akyol,bu çorak topraklarda yetişen nadide çiçeklerimizden biri.Öncelikle hayırlı olsun diyorum.Gerek kitaplarını gerekse HERGÜN gazetesinden bu yana neredeyse bütün yazılarını takip etmişimdir.Bilhassa 'BİLİM veYANILGI, HAYAT YOLUNDA' eserlerini genç okurların birer başucu kitabı yapmalarını tavsiye ediyor; KARAR gazetesini de bu güzel insanı tekrar bizimle buluşturduğu için kutluyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Arada sırada karar okuru / 23.01.2019 10:08

    Taha bey yazılarınız için çok teşekkür ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hattat / 23.01.2019 10:04

    Hoş geldiniz, safalar getirdiniz üstadım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Alı Gülçelik / 23.01.2019 10:02

    İyiki de geri geldiniz. Hoş geldiniz! Kutluyorum, seviniyorum. Allah, kaleminizi düşürmesin. Adalette Kararlı olmak ne güzel.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurullah Nuri Yavuz / 23.01.2019 10:00

    Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • M.can / 23.01.2019 09:53

    Fakirhanemize hoş geldiniz.Buyurun Efendim Ehlen ve sehlen ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:50

    Bugün her anlamda kötüyüz. Sadece yargı değil

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:45

    Evet çok doğru. Hukuk, tarih, demokrasi, sağduyu... Deyince ilk hatırıma gelen, donanımlı, bilge kalemlerdensiniz. Doğru karar, hoşgeldiniz. Özlemiştik. Saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • Erhan Demir / 23.01.2019 09:48

    Objektif ve her zaman hukukun üstünlüğünü ön planda tutan yazılarınız, Karar okuyucularınca takdir edileceğinden eminim. Hoşgeldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:42

    Hoşgeldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:34

    Problemin ana kaynağı; Cumhuriyet ve Demokrasi yorumlarında. Cumhuriyetin meşveret. Demokrasinin çoğunluk rejimi yani çoğunluğun azınlığa tahammülü meselesi ilaveten tahakkümün reddi. Bu iki fikrin felsefesi oturmadan hukuktan bahsetmek yersizdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 23.01.2019 09:32

    Hosgeldiniz. Hukuk ile ilgili yazilarinizi kendim için referans olarak kabul ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • ali / 23.01.2019 09:29

    Hayırlı olsun.Yazılarınız anlayanlara kılavuz niteliğinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:28

    Aynı siyasal çizgide olmasam da saygı duyduğum; rasyonalist tutumu, objektif bakış açısıyla ve sürekli hukukun üstünlüğü vurgusunu yaparak akademik nitelikteki makaleleri ile günümüze ışık tutan Sayın Taha Akyol’a Karar Gazetesi’nde ki yazın hayatında başarılar dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hulusi Yıldırım / 23.01.2019 09:20

    Taha bey hayırlı olsun, ilk yazınızda harika özlemişiz sizi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:17

    Sizi yeniden okuma imkanına kavuşmak güzel Yolunuz açık olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 09:02

    Sayın Akyol; 16 Aralık 2013 tarihli suç ve hakaret içermeyen bir paylaşımım polis ve savcı eliyle 17 Aralık 2016 yapıldı ve 17 Aralık itibariyle devleti eleştirmeye başlamış iddiası üzerine bina edilen bir soruşturmada 17 ay hapis yattım 30 ay sonra beraat ettim, ne çektik bu ihtilal hukukundan. Bizde hukuk bireyleri korumak için değil, hizaya getirmek için devletin elinde bir sopadır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:56

    Taha Bey Hoşgeldiniz. Çok özlemiştik sizi. Türkiyenin karanlığa gömüldüğü herkesin kendi mumunu yakarak yol bulmaya çalıştığı şu zamanlarda bilginizle irfanınızla sizin gibi saygıdeğer bir yazar ve gazetecinin meşalesini yakıp diğer insanlara da "eğriyi doğruyu" her fırsatta dile getirmesi çok önemli. Suskun

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes Fırat / 23.01.2019 08:58

    Sayın 4:40 ve 4:47; AKP'den önce de hukukun ayaklar altında dolaştığını biz de biliyoruz. Ama yıllardır ah bir gelse de ülke nasıl idare edilirmiş herkes görse diye beklediğimiz isminin başında ADALET olan partinin yönettiği ülkede insanların 28 Şubat'ı bile arar hale gelmesi düşündürücü değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:52

    Taha Bey Hoşgeldiniz. Türkiyenin ortak aklının size çok ihtiyacı var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:44

    Yeniden yazdığınızı görmek beni mutlu etti.Siz bilgi ve birikiminizi öyle güzel ve yerinde aktarıyorsunuz ki denge ve huzur hissi veriyorsunuz bana. İyi ki döndünüz . Hoşgeldiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:43

    Taha Bey, Yazılarınızı özlemiştik,kararda yazmanız çok güzel,hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 08:36

    HOŞGELDİNİZ!..... Umarım değeriniz bilinir..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:36

    Hoşgeldiniz Taha Bey, siz bize lazımsınız mutlu olduk görmekten.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:35

    Adalet iyilik diyenlere selam olsun hoş geldiniz Taha Bey hayırlı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:33

    Sayın Akyol, Sizin gibi 3 kelamından 2' si hukuk ve adalet olan birini tekrar sahalarda görmek mutluluk verici, sizleri kapısını açan karar yönetimine de teşekkür ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:28

    Bu ulkede demokrasi oldugunu iddia eden biri mi kaldi? Tabi ki kose yazarlarinin cok buyuk bir cogunlugu korku icinde. iktidari elestirdiklerinde hafifce, urkutmeden elestiriyorlar. Cumhurbaskanini elestiren bir kose yazari da kalmadi bu gazetede. Acaba bu boyle olsa daha iyi olmaz mi? Kizim sana soyluyorum gelinim sen anla mealinde makaleler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Misafir / 23.01.2019 08:30

    hayırlı olsun, Allah pişman etmesin.Kıymetli yazılarınızı bekliyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:29

    Hayırlı olsun Taha hocam, yeni işinizde başarılar dilerim..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:19

    Hocam tekrar köşe yazarlığina başlamanıza çok sevindim.sizin gibi birikimli ve cesur yazarlara bu memleketin ihtiyaci var.aerik iktidarın tepkisinden dolayı birçok gazteci isten çikartiliyor, ve istifa etmek zorunda birakiliyor.hoşgeldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU-Habele-Hubele / 23.01.2019 08:15

    Abdülhamit Gül, eşi sıradışı izinler ile işe mümkün mertebe az giderek CB takın yere atanan biri. Kayınpederi de Şeref Malkoç’tur. Ombudsman! Böyle bir adamın hukuk devleti hakkında söylediklerine şaşırmalı mı?Türkiye’nin başına ideolojik boyutları da olan belirli başlı aileler musallat olmuştur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Omer nuri çağlar / 23.01.2019 08:11

    Taha hoş geldiniz hayırlı olsun sizi çok özledik güzel ülkemizde sizin gibi gerçek çağdaş demokrat düşünür yazar hukuk insanlarına hava gibi ihtiyacımız var hukukun üstünlüğü hukukun bağımsızlığı ileri demokrasi anlayışı hakim olmadığı müddetçeh iki yakamızdan bir araya gelmez yarınlarımız hukukun üstünlüğü olduğu çağdaş demokrasinin insan haklarının hakim olduğu Türkiye'de buluşmak arzusuyla size sonsuz saygılar sunuyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 08:05

    Ne yanar ne kokar...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 07:57

    Taha bey yazmanız ne güzel ve bir o kadarda anlamlı..... hürriyet te tek okuduğum kişi yazar aydın münevver Allah cc hayırlı ömürler versin ve hep düşünün ve bizle paylaşın Allah cc razı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 07:59

    Yazılarınızı okumaktan keyif aliyorum. Tekrar hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • norm / 23.01.2019 07:50

    Hergün, Tercüman, Meydan, Milliyet ve Hürriyet gazetelerinden sonra yeni gazetem belli oldu. Karar, hoş geldin evimize.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kazım Ceylan / 23.01.2019 07:53

    Taha Bey, hayırlı olsun.Hak,adalet,tarih şuuru,kültü,medeniyet,hukuk...dolu yazılarınızı özlemiştik.Allah utandırmasın.Bugün ekmek kadar,su kadar adalete ihtiyacımız var.Çünkü biliyoruz ki"Adalet devletin dinidir". Allah, yardımcınız olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 07:36

    Ne hukuk kaldı ne adalet ne de moral Yaşanmaz oldu güzelim ülkem hoşçakal

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 07:33

    Binali Yildirim'in meclis baskanligindan istifa etmeden Istanbul belediye baskanligina aday olmasi yasal ve hukuki midir? Kimlerden hukuk bekledigimizin farkinda miyiz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karın ağrısı / 23.01.2019 07:27

    Hoşgeldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • Midyat derizbinli / 23.01.2019 07:26

    Hoş geldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • Ne gerek var / 23.01.2019 07:21

    " Uzun meslek hayatımda artık Karar gazetesindeyim." Böyle anlamı düşük cümle olmalı mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 07:22

    iyi ki yazıyorsunuz özledik sizi hoş geldiniz. hayırlı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Yıldız / 23.01.2019 07:15

    Özlem bitti, teşekkürler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 07:02

    Taha Akyol! Hayırlı Olsun! Etyen Mahçupyan’ı da isteriz!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 06:29

    Taha Bey, oncelikle Karar'a hos geldiniz. Yillardir hep "Hukuk ekmektir" diyordunuz. Sizi dinlemediler. Bugun ne hukuk kaldi ne ekmek( siz ekonomi anlayin). Ne kadar hakliydiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 06:13

    dogru ancak şu editör yazılarımızı sansürlemese dahada iyi olacak mualif olmak şu dönemde yürek ister

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 06:02

    Taha bey hoş geldiniz.KARAR'a, okurların yerli yersiz yorum ve görüşlerini paylaşma imkanı verdiği için teşekkür ediyoruz.Ben her yorumu da değerli bulurum.Çünkü bireysel ve toplumsal halimizdir.Bilinmeli. Bu nedenle özgürlük ve gelişmeye muhtaç olduğumuz ortamı(hukuk, ahlak,demokrasi),yaşatma kültür ve bilincni aile,okul, toplum ilişkilerinde öğretmek, benimsetilmelidir.Hatamız,"Demokrasi bizim için araç bir tramvaydır. İstediğimiz durağa gelince ineriz.” diyen kafaya kaderimiz terk etmemiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 05:02

    Mahcupyandan gec olmadan kurtuldu ak parti.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 05:01

    Nerden biliyorsun muneccimmisin.ak parti iktidari yesil alan rekoru donemidir.betonlasma da ak parti kriterinde istenmeyendir.rezidanslarin cogu chpli belediyelerde kuleler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:59

    Mesela yorumcuların akparti karsitligini tatmin icin yazmak yazarlik mi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 05:02

    Akpartiye saldırmıyor diye adama saldırmayın da.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 05:01

    Bence en cok hukuk devleti oldugu donemde .simdi daha kotu diyorsan ya cahilsin ya kotü niyetli.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:49

    Konuda ak partiye sataşma bulamayan troller tatmin olmamışlar ki hemen yorumlarda ak parti ye iftirasyon carpitmasyon derdine düşmüşler. Bu kadar belli etmeyin :)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:44

    Hic olmadigi kadar hukuk devletidir ak parti doneminde.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:47

    Yuksek yargi mensuplari emekli olur olmaz solugu chp de aliyordu.o zamanki hukuk mu iyide bu kotu.ak partiye lafı getirecm diye sallamışsın da sallamışsın.acizmendi lideri canli yayin canli yayin dolasip laiklige ataturke hakaretler yagdirirken tek sorusturma acilmamisken ajda pekkan imam nikahi kiydik dedi diye ceza aliyor.bu hukuku mu ozledin. Ak parti abd nin israilin tekerine comak sokmustur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:40

    Yargi mensuplarinin karargaha cagrilip brifing verildigi 28 subati mi ozlediniz.tabiki cumhurbaskanina saygi gosterecekler. 70 yasindaki teyzenin ne zaman ne aciklamayla para yatirdigi onemli.yaş ile hukuksal sorumluluk kalkmaz Bankasyaya para yatirip aciklamasina da fetullah gulen icin vb yazanlar da var tabiki iceri alinacak.hukukun geleneksel yanlislarini da ak partiye mal edemezsin.ak parti zamaninda hukuk asker vesayetinden cikip ozune döndü

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:30

    367 sabih olabilir

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:23

    Bu yoruma aynen katılıyor , Sayın Taha Akyol’a HOŞ GELDİNİZ diyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuyucusu / 23.01.2019 04:17

    Nedense bilgi ve zekayı tartışmalarda dışarıda tutuyoruz. Bu dayatmacı anlayışların bu ülkeyi bu hale getireceğini görmediğimiz için mi destek verdikde şimdi ağlıyoruz? Tarih, inanç olsun doktrin olsun ideolojik dava peşinde ulusların nasıl totaliter ve kısır bir çukura düştüklerini yazmıyor mu? O zaman soru şu totaliter koşullar ya ağır travmatik sebepler ile ya da genetik olarak zeka ve buna bağlı bilgi yoksunluğu olan toplumları mı etkisi altına alıyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 04:11

    Sayın Akyol , bir hukukçu, gazeteci ve yazar olarak Türkiye’e ait bir değer olduğunuz gerçeğini dikkate aldığımızda sizlerin fikirlerinizi bize ulaştırmaya vesile olan Karar gazetesine teşekkür ediyoruz .

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 03:45

    Hoş geldiniz sayın Akyol.Yazılarınızı özledik. Muvaffakiyetler dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • bingöllü muhammed / 23.01.2019 03:41

    haberlerde okudum mahkemede karısını öldüren şahsa hakim diyorki neden öldürdün karını katil diyorki çok seviyordum öldürdüm dedi bu nasıl bir sevgi ki öldüresiye seviyor! işte türkiyede hukuk ta tam böyle güçsüze zalim despot kesilen hukuk kodomona zengine arkası olana oluyor sevecen 17 yıllık akp ikdidarında en çok katledilen kurum adalet ve bakanlıgı oldu sşiyasal akp islamcılıgı her zaman bir yeri ele geçirirsek başarılı oluruz dedi ve sonunda ülkeyi yaşanmaz hale getirdiler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 03:36

    Taha bey hayırlı olsun. CNN ve Hürriyet gazetesinin satıldığı gün eyvah eyvah demiştim. İçim açımıştı. Ve o gün sonrasın da bir daha ne TV nede hürriyet gazetesi...Ebru baki, Zeyrek, Ahu hanım... diğerleri... Neyse; hoşgeldiniz, nerede kalmıştınız! Hukuk hukuk illa da hukuk, devam. Yalçın kaya

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 03:36

    bizler trol olarak ak trolleri biliriz kanka onlar ak troller maaşlı troller

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 03:33

    Birleşmiş Milletler'in bağımsız uzmanlarının açıkladığı verilere göre, dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı. İlk on ülkenin değişmediği ve ilk üç sırayı İskandinav ülkelerinin kapsadığı listede Türkiye, 156 ülkenin yer aldığı sıralamada, geçen yıla oranla 5 sıra gerileyerek 74. Sırada yer aldı. afrika ülkeleri katogorisinde yer aldı türkiye dış güçler bizi kıskaniyiiiii

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 02:59

    Alakali bir sey koysaydiniz yorumunuza.

    Yanıtla (0) (0)
  • AHMET EKİCİ / 23.01.2019 02:57

    Taha Bey Hoş geldiniz. KARAR da buluştuk. Gene yazılarınızla aydınlanacağız. KARAR yöneticilerini kutlar, başarılar dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 02:56

    Aynen yorumunuza katiliyorum. Hakim ve savcilar kurulunu adalet bakanligi belirledigine gore kendinden sikayet ediyor olmali. muhalefeti de kendileri yapmaya calisiyorlar, kanarsaniz tabi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 23.01.2019 02:51

    Hukuk benim der gibi davrandigi icin inandirici olamiyordur belki. Yaptiklariniz soylediklerinizden daha guclu mesajlar tasir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:46

    Kaleminiz hakkaniyetli ve keskin olsun hayırlı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • Ramazan Görgülü / 23.01.2019 02:47

    Etyen Mahçupyan, Gülay. Göktürk birde Ahmet Şık olsa kararda çok daha güzel olurdu. Hayırlısı inşaAllah

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:43

    Hoşgeldiniz demiyorum. Zaten hep olduğunuz yerdeydiniz Sizin gibi evrensel olanlar insanlığa kılavuz olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mükerrer yazar.. / 23.01.2019 02:30

    Mehmet Ocaktan'ın mükerreri bir yazar. Zaten Ocaktan yazılarını mükerrer yazıyordu, şimdi duble mükerrer olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:31

    Aman taha bey bu sitede ak partiye dogrudan dolaylı sallamazssaniz troll yorumcular kızar.ona göre yazın :))

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:19

    Tamam da bugun bu ulkede hukuksuzlugun sorumlusu kim? Onu yazmaya unutmussunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:10

    Hosgeldiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • serkan aydoğdu / 23.01.2019 02:04

    taha bey merhaba türkiyede adalet ve hukuk var diyenlerin dilini eşşek arısı soksun akp ilçe başkanından savcı yapılıyor üst düzey yargı mensupları akp genel başkanı rte nin önünde olmayan dügmelerini ilikliyorlar 10 yerinden bıçaklanan piskopatlar mahkemede beraat ederken bank asyaya 100 lira yatırdı diye 70 yaşında nineler ceza evinde çile çekiyorlar lütfen söyleyin akp adaleti neden katletti halbuki adaleti ayakta tutsaydı halkla iyi geçinseydi yandaşa çalışmasalardı bu halkın yüzde 90 ı desdeklerdi akp yi ancak onlar hizipçiligi yandaşlı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:07

    Cumhurbaskani "Turkiye bir hukuk devletidir" diyorsa yaniliyor mu yoksa?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 02:06

    Sizi Hurriyet' ten ayirdilar bizde Hurriyet okumayi biraktik. Sizin gibi objektif, bilgili, analitik ve erdemli yazarlara ihtiyacimiz var. Hukuk uygarliktir. En gelismis devlet hukuk devletidir. Turkiye hicbir zaman tam bir hukuk devleti olamadi, ama bu donem tamamen cikti hukuk rayindan. Insan haklarina dayali hukuk devleti sorunlarimizi cozebilmenin olmazsa olmaz kosuludur..Cok tesekkur ederiz yazilariniz icin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Hersoy / 23.01.2019 02:03

    Sizi tekrar okuyabilmek iyi, 1982de okuduğum Türkiyenin Stratejik Meseleleri kitabınızla tanımıştım sizi. Kitaplarınızın çogunu okumak nasip oldu; Gökalp, E Güngör çizgisini liberalleştiren çizginiz etkileyici. Sİzden öğreneceğimiz daha çok var. Tekrar hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:52

    İyisinizdir inşallah.Hayırlı olsun Sn.Yazar..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:52

    Hoş geldiniz her gece 12 sen sonra okuduğum karar yazarları arasında sizleri görmek güzel hep hukuk anlatmaya devam edin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:45

    Karar Türkiye nin birikimi olma yolunda... Sizin yazılarınızı da görmek oldukça memnuniyet verici hoş geldiniz Taha Akyol bey.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali baba / 23.01.2019 01:29

    Aman amman , hukuk devleti demeyin turkiyye,

    Yanıtla (0) (0)
  • Adıyamanlı / 23.01.2019 01:25

    Karara hoş geldiniz hocam. Evet çok önemli bir konuya değindiğiniz, adalet bir toplumun seviyesine işaret eder maalesef bizim toplumda adaletin önemi ve bilinçi hiçbir zaman yerleşmedi. Toplumda bunun büyük bir ihtiyaç olduğu halde neden gelişmiyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Soma301 / 23.01.2019 01:23

    Endişelenmeden yazabiliyormusunuz? Bunu açık yüreklilikle söyleyiniz, birilerinin hışmına uğramamak içi korkuyla köşe yazısı yazmak demokrasimidir?

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr. Mert / 23.01.2019 01:16

    Taha Bey, sizin Karar'a geçeceğinizi istifanızın ilk gününden tahmin ediyordum. Yazılarınız tekrar okuyabilmek büyük bir zevk.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:19

    Sayın bakanın yakınmaya hakkı yok, bozuk bir şey varsa düzeltsin, yoksa yakınmasın, düzeltemiyorsa da ne yapılacağı bellidir. Dostlar alışverişte görsün tarzında konuşmalarından gına geldi artık. Cumhurbaşkanı da kalmış betonlaşmadan, zamlardan şikayetçi. Çözüm makamı sizsiniz, ki öyle bir derdiniz olmadığını da biliyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kasım Özdemir / 23.01.2019 01:18

    Ayrıca belirtmeliyim: Eğrisi dogrusu programından ve yazılarınızdan çok faydalandım. Bilge ve duru bir limansınız. Sağlıklı ve uzun hayat sürmenizi dilerim

    Yanıtla (0) (0)
  • Kasım Özdemir / 23.01.2019 01:12

    Hocam hoşgeldiniz. Her şeyin kıymeti zamanla anlaşılıyor. Ancak hukuk ve adaletin kıymeti kıyamete kalacak gibi. Ben aile hayatımda dinimizin emrini yaşayacağım. Devlet idaresinde kişi ister ateist ister dindar...Ne olursa olsun yeter ki adil olsun. Bu anlamda en dürüst fikirliler liberal demokratlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:12

    Hoşgeldiniz. Darısı Mahçupyan (hiç unutmadık) ve Gülay Göktürk'ün başına.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 01:02

    Hocam hoş geldiniz. Siz bu ülkeye en lazım yazarsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • bir not / 23.01.2019 01:00

    Hos geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hulusi / 23.01.2019 00:49

    Sayın Akyol yazilarınızdan mahrum kaldığım için çok üzülmüştüm. Yeniden yazılarınızı takip edebilmek, fikirlerinizden nasiplenebilmek çok güzel. Karar'a hoş geldiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Rubil GÖKDEMİR / 23.01.2019 00:47

    Hoşgeldin ağabey, yazılarını çok özlemiştik...Hürmetlerimle...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.01.2019 00:43

    Mesala Stalin "insanlarin Sbirya'ya surgun edilmeleri Kabul edilemez' deseydi ne derdininiz?

    Yanıtla (0) (0)