Faiz demeden faiz

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıkladığı dövize endeksli mevduat politikası Türkiye’yi uçurumun kenarından cevirdi, bu bir gerçek. “Rekabetçi kur” lafının yanlış olduğu görüldü zira yüksek kur enflasyonu körüklüyor, fiyat belirsizliğine yol açarak üretim ve tedarik zincirinde kopmalar yaratıyordu.

Erdoğan fazla öfkelenmiş olsa da TOBB’un “piyasaların ivedilikle istikrara kavuşmasını sağlayacak acil önlemler alınmasını ve öngörülebilirliğin temin edilmesini” talep etmesi, TÜSİAD’in “genel kabul görmüş iktisat bilimi kurallarına hızla dönülsün” çağrısı, , EGİAD’ın “bilimin ışığında, rasyonel politikalara geçilmeli” demesi, TÜRKKONFED’in “faiz kur, enflasyon sarmalına takıldık” diye yakınması haklıydı elbette.

Nihayet, ‘kur korumalı TL vadeli mevduat’ kararıyla dolar 18’lerden 12 liralara düştü.

Eleştiri hürriyeti demokrasinin sadece fazileti değildir; sorunların erken ortaya konularak çözümlerde gecikilmemesi için de zorunlu bir pratik ihtiyaçtır.

DEMİR YUMRUK

Sayın Erdoğan tarafından karar açıklandıktan sonra gergin sinirler rahatladı. Hatta bizim evde uzaktan gördük; Üsküdar’da sevinçten havai fişekleri atılmıştı.

Hele iktidar medyasında ekonomik zafer havası var…

Evet uçurumdan döndük, dövizin düşmesi çok iyi oldu fakat sonrasını da düşünmek lazım.

Eski Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın bir sözünü hatırlayalım:

Ekonomik bir saldırı ile dolar 6, 7, 8, 9, 10 lira olacak diye ülkemize yüklenenler... Cumhurbaşkanımızın liderliğinde yeni sistemin etkinliğinde avuçlarını yalayacakları bir şekilde demir bir yumrukla doları 5 liraya indirdik!” (Trabzon, 2 Mart 2019)

O demir yumruk, Merkez Bankası’nın sarf edilen 128 Milyar doları imiş, sonradan çıktı ortaya.

Fakat hazıra ne dayanır? Merkez’in rezervleri tükenince, Kasım 2020’de Naci Ağbal’ı göreve getirerek “acı ilaç faiz” uygulamasına geçilecekti. Doğruydu fakat maalesef ancak dört ay devam edecekti….

Neyse, bugünkü soru şudur: Şimdi “demir yumruk” vurmuş gibi dövizi düşüren mevduat garantisi değirmeninin suyu nereden gelecek? Hazineden, bütçeden!

MEVDUAT KAZANCI’

Kararı duyduğum gece Durmuş Yılmaz’ı aradım, “kendi modellerine son verdiler, faize döndüler, bu örtülü faizdir, hem de devletin cebinden” dedi.

Yeni kabul edilen bütçeye en az 100 miyar lira daha yük binecek! Merkez Bankası para basacak…

İktisatçı İbrahim Turhan “kurun bugünkü düzeyini esas alır ve enflasyona yakın bir artış olabileceğini varsayarsak, sırf ‘faiz artırmadık’ diyebilmek için son kalan çapa olan bütçenin de feda edildiğini” söyledi.

Kriz içindeki ekonomimizin son kalan çapası, dayanağı bütçe disiplini…

Benim dikkatimi çeken, “acı ilaç faiz” politikasına dönmek zorunda kalınması, ama bunu örtülü veya faiz artırdık demeden yapması…

Ve maliyetinin Hazine’ye yüklenmesi….

Erdoğan’ın konuşması da bu açıdan çok dikkat çekici:

Kur getirisi mevduat kazancının üstünde kalırsa aradaki fark doğrudan vatandaşımıza ödenecek…”

Faiz demiyor, “mevduat kazancı” diyor ama aynı şey değil mi?

Madem böyle, keşke Naci Ağbal’la devreye sokulan “acı ilaç faiz” politikası devam etseydi, geçen bir yılın ağır hasarı olmazdı.

TEMEL SORUN GÜVEN

Oy, seçmen, taban… Bunlar demokraside elbette önemli ama ekonomiyi iktisat biliminin terimleriyle konuşmamak güven kaybına yol açıyor; ekonominin rasyonellikle yönetildiğine olan güven daha da aşınıyor…

Halbuki ekonomideki temel sorun, son 6-7 yıldaki güven kaybıdır; hem uygulanan politikaların rasyonelliğine, hem kurumların bağımsızlığına güven kaybı…

Tekil sorunlara tekil çözümler getirilebilir. Önemli olan temeldeki bu güven kaybını gidermektir. Bunun da şartı ekonomik rasyonalizm ve kurumların bağımsızlığıdır. O zaman ülkemize yatarım yağar, finansman kolaylaşır, iktidarın ilk on yılında olduğu gibi…

Siyasi kütür açısından ve uzun vadede şunu vurgulamak isterim: Kişiler arasındaki ödünç alıp vermelerde faizin (riba) sömürü olması başka… Çağımızda enflasyonla mücadele, istikrar, finansman, yatırım, büyüme alanlarında devletlerin temel “para politikası aracı” olan faiz başka şeylerdir. Muhafazakarlara Süleyman Uludağ, Mustafa Öztürk, Mehmet Azimli hocalarımızın yazdıklarını tavsiye ederim.

YORUMLAR (269)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
269 Yorum
  • vatandaş / 24 Aralık 2021 10:48

    Böyle bir nefis görmedim benim dediğim olsun diye dini bile alet ediyorlar. Bunların İslam dininle hiçbir alakası yok dini kullananların sonu iflah olmaz bunların sonu çok kötü olacak

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Tunçer / 23 Aralık 2021 15:07

    Kuru baskılamak için piyasaya sürülen dövizi alanlar ellerinde Kalan kısmını bir gecede yaklaşık üç katı fiyatına (bir yerlerden talimat almış çasına) bozdurarak ekonominin ateşini düşürmüşler gibi bir tablo ortaya çıktı. Eğer durum bu ise neden düşük kurdan dövizi tekrar toplamasın veya hesaplarını tekrardan dövize çevirerek döviz üzerinden yüzde kırk ve daha fazla kazanmasnlar? Böylece aynı çarkı tekrar tekrar cevirmesinler. Bence açıklanan kararlar bu tezgahı bozacak güçte değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:06

    Sayın Akyol,"faize faiz demeden faizin" nasıl olduğuna da bir açıklık getirseydi keşke.Benim bildiğim parasını faize yatıran kişi,3 ay sonra,6 ay sonra,1 yıl sonra kaç lira faiz alacağını peşinen bilir.Halbuki bu sistem ileride kurun ne olacağı belli değil.Dolayısı ile mevduat sahibinin kazancı da belli değil.Hatta kurda düşme olursa ilave hiç bir şey almayacaktır benim anladığım kadarı ile.

    Yanıtla (5) (6)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:24

    Sayın Akyol'un yazılarını siyaseten ve tabiri caizse muhalefeten yazılmış yazılar olarak görmeye başladım. Çünkü ekonomideki makro ekonomik göstergelerdeki hiç bir olumlu gelişmeye değinmiyor.Örneğin ihracat artışına,işsizlikteki azalmaya,ekonomik büyümeye,cari açıktaki azalmaya hiç değinmiyor.Varsa yoksa faiz.Bir de muhalif kesimin toplumun üzerine karamsarlık boca etmesi sonucu ,hiç bir ekonomik gelişmeyle izah edilemeyecek kurdaki artış.

    Yanıtla (7) (13)
  • Evet / 22 Aralık 2021 13:18

    Sayin Akyol, kamu yarari acisindan gazetecilik meslegini icra ediyor. Kendisine ve meslegine saygi duyan hicbir gazeteci trollerin hosuna gidecek yazilar yazmaz! Gazeteci bozuntusu okumak istiyorsaniz yandas medyaya gidin, bol orada seviyesizlik!

    Yanıtla (14) (3)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 13:47

    Peki düşüş ne

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 22 Aralık 2021 14:35

    Gazeteci ve sanatçı kendi görüşünden de olsa, her iktidara muhalif olmak zorundadır. Yaptığı iyi şeyleri överse o yalakalığa girer. Bir muhalif olarak CHP de , İyi parti de iktidara gelse sürekli hatalarının yazılmasını ve gazetecilerin beni uyarmalarını isterim. Kaldı ki yönetici sınıfında olan partilerde ya da bir müdür de astlarından bunu istemelidir ülke ve kurumun menfaati için.

    Yanıtla (4) (0)
  • İsmail / 22 Aralık 2021 17:25

    Karar okur'una cevap "Herhangi bir işin şerri hayrına galebe çalarsa o iş şerr olarak kabul edilir.

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 22 Aralık 2021 22:09

    işsizlikteki azalma diyorsun ya hacı murat olduğun nasıl belli.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:28

    Buyurun izah edin edebilirseniz yeni sistemin faize dayandığını.Faizli işlemlerde mevduat sahibi 6 ay sonra,1 yıl sonra,hatta iki üç yıl sonra bile kaç lira faiz elde edeceğini bilir.Yeni ileride ne kazanacağını bilemez.Döviz kurunda ileride düşme olursa dövizden dolayı 1 kuruş bile kazanamaz mevduat sahibi.

    Yanıtla (1) (6)
  • cahil / 22 Aralık 2021 13:21

    Ekonomik temelin zayif oldugu icin dolar yukselmeye devam edecek, dolar yulseldikcede mevduatlara faizin uzerinde fazla faiz verecek devlet (dikkat banka degil devlet/hazine, yani vatandasin cebinden odenecek o fazla faiz!).

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 15:05

    Benim anladığım, kişi belli bir banka faizi karşığı parasını yatıracak, dolar o faizden fazla yükselirse hazine bu fazlayı karşılayacak.Yani adam hem faizini alacak, kura göre kazancı düşük kalırsa gerisini millet ödeyecek.

    Yanıtla (6) (0)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:14

    yok be kardeşim kazandığı paralar yetmedi,birazda bu sistemle cukkalanalım olayı.3 ay sonra kuru istediği gibi yükseltir.itiraz eden olabilirmi.Yaş işler bunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:58

    Kılıçdaroğlu bile "Nass bunun neresinde?" demeye başladı.Hey büyük Allah'ın sen nelere kadirsin;Kemal bey bile Erdoğan'ı Nass'a uymaya çağırıyor, bu gidişle mütedeyyin kesimle essahtan helallaşacak!

    Yanıtla (4) (5)
  • cncrd / 22 Aralık 2021 13:39

    bu sistemde faizin garanti cepte sonrası kur fazla olursa o da bonus oluyor . Ama vadeyi bozarsan ve kur aldığından düşükse ana paranda kur düşmesi oranında gidiyor yani devlet senden faiz alıyor. sonuçta faiz öyle ya da böyle işin içinde var.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 13:43

    Yeni sistemde mevduat sahibi ileride ne kadar kazanç elde edeceğini bilemez olacaktı.

    Yanıtla (0) (0)
  • okutman / 22 Aralık 2021 13:48

    hesaba para yatıran yıllık en az %14 faizi alacak. kur yükselirse farkıda ayrı alacak. yani ballı, kaymaklı faiz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 14:22

    Siz hala anlamamışsınız. Parasını TL mevduata yatıran, bankanın verdiği garantili faizi alıyor. O cepte. Üstüne eğer dolar/euro daha çok artarsa o farkı da devlet veriyor. Önceden bilmemek ne demek? En az bankanın verdiği faiz oranını alıyor mevduat sahibi. Yani hükümet insanlara paranızı TL olarak faize yatırın ama az gelirse, dolar/euro daha çok artarsa farkı da biz verelim diyor.

    Yanıtla (5) (2)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:18

    kendi cebinden verirse bişey diyemem.Ama bir gecede kurları farklı bir şekilde düşürebiliyorsan,vade sonunda dövizin kurunu yükseltebilir böylece büyük vurgunlar vurabilirsin.Bence daha doymadılar,biraz daha kalkınalım ayaklarındalar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Turgay / 22 Aralık 2021 18:58

    Ocak ayında yine nas deyip faizi düşürsünler görürsün dolar artıyor mu , artmıyor mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • Emmi / 23 Aralık 2021 06:08

    Döviz kuru düşmesi dışardan döviz kazanmakla olur.Yada döviz basacaksın.Bu olaylar patetesi ve soğanı yurtdışından almakla başladı.Ulkende ueetene destek için pahalida olsa ulkenden alacan.Oglum sen çalış farkı ben vereyim

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet Demir / 23 Aralık 2021 10:19

    Hatta eksik bile alacaksın

    Yanıtla (0) (0)
  • Sehnaz Ulucan / 22 Aralık 2021 05:25

    Merhaba,
    Amerikan universitelerinde Finans ve Bankacilik, Isletme lisansini yapmis, ayrica Endustri ve Organizasyon Psikolojisi masteri diplomasi olan biri olarak rasyonel olanin faizsiz bir ekonomi oldugunu soylemek isityorum. Turkiye`de faziler ve vergiler dusurulmeli. O zaman zenginler az kazanacak ama Turkiye`nin az ve orta gelirlileri zenginlesecek. Tabii bu sistem iceride ve disarida paradan para kazananlarin isine gelmiyor.

    Yanıtla (6) (15)
  • Ulucan'a / 22 Aralık 2021 11:11

    Sayın Ulucan sozleriniz teknik olarak doğrudur. Ancak, tükettiğin ürettiğinden fazla ise, harcaman kazancından fazla ise, yatırımın birikiminden fazla ise, ithalatın ihracatından fazla ise istemesende borçlanırsın. Bu borç ta; faiz, enflasyon, kur artışı, vb. sonuçlara ve sonuctafa ekonomik krizlere yol acar. Bunu önlemenin yolu faizi azaltmak/artırmak, dış güçlerle savaşmak değil, yolsuzluğu ve vergi kaçağını önleme ve boyundan büyük borçlanmaya gitmemektir. Saygılar.

    Yanıtla (38) (0)
  • Sayın şehnaz ulucan / 22 Aralık 2021 12:06

    "Faizsiz ekonomi" tabiri hiç şüphesiz kulağa hoş geliyor. Ama bunun rasyonel / sürdürülebilir bir yöntemi henüz keşfedilemedi. Sadece haram diyebiliyoruz. Pratikte uygulama yöntemini izah edemiyoruz. Haram demekle, kanunlarla, yasaklamalarla, polisiye tedbirlerle vs. Faizsiz bir ekonomik model mümkün degil. Asri saadette vardı diyenler, o zamanlarda bankacılık denen bir kurumun olmadığını herhalde akıl etmiyorlar. Banka olmadığı için, saklı saklı tefecilik yapanlar vardı.

    Yanıtla (18) (0)
  • Doğrusu / 22 Aralık 2021 12:14

    Bankalar faiz alamayınca ne yapacak üretime yönelecek beyefendi.
    Aklını çalıştır biraz.Faizden başka bir şey bilmediğin belli.
    Faizsiz sistem niye olmasın.Parası olan parasından para kazanamayınca ne yapacak riske girecek ya ticaret ya üretime yönelecek.
    Hem kendi kazanacak hem fakir çalışacak kazanacak hem vergi alan devlet kazanacak.

    Yanıtla (2) (26)
  • rrrr / 22 Aralık 2021 12:40

    bilader faiz gelmeyince parasını kim bankada tutar. Parça parça olan tl'ler, altınlar kimin işine yarar

    Yanıtla (9) (1)
  • Dogrusu'na / 22 Aralık 2021 12:50

    Benim şahsen faiz ile banka ile para stoğu ile bir ilişkim yok. Keşke faizsiz bir sistem bulunabilse. Ama daha bulunamadı.
    Senin ifade ettiğin bir sistem değil bir temenni. Temenniler kulağa hoş gelir. Ama benim bahsettiğim sürdürülebilir model icad edilemediği dır. Temenni ile sürdürülebilirlik ayrı şeylerdir.

    Yanıtla (13) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 12:36

    Tamam da kardeşim kimse ilkesel olarak bu dediğine karşı çikmiyorki,
    Yanlış olan
    Bir oldu bitti ile zorla baskı ile iktisadi yaşama aykırı bir şekilde reyi vahit ile yapılmaya çalışılmasidir.
    bunun bir programı müzakeresi riskleri halka olası zarar ve tahribatlari ilgili taraflarla konuşulup müzakere edilip, ortak akilla kur oynakliğinin sebepleri rasyonel bir şekilde kabul ederek halka zarar vermeyecek seklinde kabul edilerek
    Halkada izah ederek,
    Halkida uyararak uygulanırsa kimse birsey

    Yanıtla (7) (0)
  • Ayak Takımı / 22 Aralık 2021 16:20

    Adam yıllardır faiz emirle düşmez diye bas bas bağırıyor, okumuyorsun daha buralarda ne geziyorsun. Paraya ihtiyacın varsa ve paran yoksa gider fazla parası olan birinden istersin, o biri de sana bedava vermez, niye versin beraber mi kazandınız. Adına faiz de kar payı de ne dersen de. Bunlar boş laflar.

    Yanıtla (14) (0)
  • İbrahim Hanif / 22 Aralık 2021 18:59

    Enflasyonun kronik hale geldiği bir ekonomide faizsiz bir model nasıl oluyormuş onu da öğrettiler mi Şehnaz? İf your answer is yes, you should be the next economy minister i think (lol). Understand?

    Yanıtla (0) (1)
  • okur / 22 Aralık 2021 22:07

    anlamamıştır,amerika falan sallama belkide sadece lise mezunudur da kendini kabul ettirmek istiyor.ama helal olsun yine kafayı çalıştırıyor y.ne.

    Yanıtla (1) (0)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:11

    I think he did not understand . Because he doesnt speak english.

    Yanıtla (1) (0)
  • insan haklari savunucusu / 22 Aralık 2021 22:37

    Amerika'da finans, bankacilik, psikoloji okudum diyorsunuz, bu dogruysa okuduklarinizi anlamamissiniz. Acemoglu'nun yazdigi kitabi okuyun; cok basit bir dille yazilmistir. Ya da bu sistemin 1967de ve 70lerde de denendigini ve ne sonuclar verdigini okuyun. Devlet hazinesi tamtakir olmus ve devlet yuzlerce bankaya borcunu odeyemez duruma gelmis....

    Yanıtla (1) (0)
  • Yavuz Kır / 22 Aralık 2021 22:58

    Enflasyonu sıfırlarsan bu olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Acaba.. / 23 Aralık 2021 05:47

    Üretmeden ,dışardan hazır yersen,ülkede uretileni pahali diye dizginler dövizle saman bile alırsan .Bir yıl içinde yine patlar.Disa tamamen kapanır kendine yeten ülke olursan.Calmazssan..Olur.Su an toplanan dövizle seçime gidecekler,ya sonrası,Amerika ekonomisi ile Türkiye Ekonomisini okumak farklı Bak burada parası olmayan devlet desteği alamaz,tarım aleti almak için önce öde der vatandaşa.Kim öder ,zengin..Su an biraz gaz alındı..

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 23:54

    Çillerin 1994’de bir gece ansızın yaptığının tam tersini yaptılar. Sonuç aynı. O zaman elinde döviz olmayanlar kaybetmişti şimdi elinde döviz olanlar kaybetti. İkisinde de “normal” halkın başına geleceklerden haberi yoktu. Bu topraklarda yaşamak hiç kolay olmadı zaten.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Emin yılmaz / 22 Aralık 2021 23:01

    İktidarın verdiği sözlere gövenmiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sabır / 22 Aralık 2021 22:55

    Faız önceden mıktarı bellıdır,Halkımız bunu bılır, borç verırken altın yada dövız cınsınden vermek faız değıldır,Bu halkın para değerını koruma çabasıdır,Devlette bu güvenceyı verıyor hepsı bu!

    Yanıtla (0) (0)
  • İlke / 22 Aralık 2021 08:21

    Ey TÜİK devlet vergilere 36% zam yapmış söylesene yıllık enflasyon kac.

    Yanıtla (3) (0)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:33

    Tüike kalsa enflasyon %10 diyecekte,sahipleri o kadarda abartma biraz bari çık diyor.Tabi bizlerde tüikin açıklamalarına göre maaş aldığımız için bizim hakkımızı yiyorlar.Yani kul hakkı,yetim hakkı yiyenin ne iş,ne sağlık nede ev düzeni tutmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 22 Aralık 2021 00:34

    Faiz döviz altın sarmalına sıkışmış,üretimi unutmuş bir iktidar.Senin kurtulusun üretimi artırmak yıllardır ithalatla üreticinin belini kırdın.Milyonlarca hektar arazilerde ekim yapılmıyor.Onlara alim garantisi versen ekilmeyen araziler İÇİN kooparatifler ve ihracat şirketleri kurdursan üretim planlaması yapsaydın bunlar başımıza gelmezdi.Çalışıp çabalayacağız bankada birikimi olana hizmet edeceğiz.Bu kafayla ancak günü kurtarırsın.

    Yanıtla (31) (1)
  • AD / 22 Aralık 2021 18:52

    bizim köyde 100 dönüm tarla var bedava kiraya vereyim .ek biç üret sat sein olsun ürün...lafla peynir gemisi yürümüyor...

    Yanıtla (1) (3)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:20

    ben talibim buradan söyle yer neresi,hangi köy.çünki tarlaya ihtiyaç var,hele verimli bir araziyse çok memnun olurum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 22:08

    Aynen oyle diyor. Sadece sunu demesi bile faiz: Lutfen paralarinizi bozdurup bankaya faize verin. Normal faizi alin , eger dolar artarsa, fazlasini biz fakirlerden alip size odeyecegiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 20:48

    Taşıma su ile değirmen dönmez!Sonuçlar önceden düşünülmüş olsa hatalar yapılmaz!Gerçekleri ve doğruları yazmaya bıkmadan ve usanmadan dile getirmek her vatandaşın görevidir.Kalemi nize ve yüreğinize sağlık .Allah yardımcımız olsun...

    Yanıtla (3) (0)
  • 3600 / 22 Aralık 2021 20:22

    Memura 3600,
    2011, söz veriyoruz vereceğiz,
    2017, gündeme alıyoruz,
    2019 ,üzerinde çalışıyoruz,
    2020, çalışmalar tamamlanmak üzere,
    2021, 2022 nin sonuna doğru bitmek üzere çalışıyoruz dediler..
    ve yine, hâlâ, daha, vermediler..

    Yanıtla (8) (1)
  • Turhan / 22 Aralık 2021 20:20

    Ekonomi konusunda bunca tutarsızlık bunca güvensizlikten sonra, DÇM hikayesine inanıp dövizin bozdurulması inandırıcı değil! Öfkeden burnundan soluyan insanlar 1 gecede doların 17 Tl den 12 TL`ye inmesine neden olan döviz satışı yapmaz. Psikolojik olarak imkansız! Bu birkaç kişinin ya da belli kişilerin yüklü miktarda döviz satışıdır, Operasyondur çekmesidir yani. Bizimle dalga geçmekteler. Erdoğan ve ekibi başarı hikayesine muhtaç.

    Yanıtla (6) (1)
  • The end / 22 Aralık 2021 20:17

    Ey akp alanda satanda yükselten de dusurende sensin bir süre sonra yineyukseltip düşürüp karı cebine koyacaksın bukumpadi senin yaptığını öğrendik.

    Yanıtla (7) (1)
  • Dolar / 22 Aralık 2021 20:14

    Doları düştüğü yere bakanlar dolar18 den 13mi düştü yoksa 8den13 e mi çıktı. Ey akp hukumetci başı yine kandırıyorsun. Artık kanmiyoruz birkaç davulcu zurnacı halayciya bakıp işler iyi gidiyor palavrasi atıyorsun .

    Yanıtla (6) (1)
  • istanbuloglu / 22 Aralık 2021 01:18

    Ziraat Bankasi Gn.md; gece 1 milyar dolarin bozduruldugunu soyluyor. 1-) Gecenin o saatinde, o kadar dolari,18 tl.den ozel bankalar almaz hangi banka aldi?
    2-) gece 18 tl den alan sahis, sabah 11 tlden $ aldimi?
    3-) Bu sahisin icerden bir tüyo almadan, 1 milyar $ i bir kalemde,gecenin o satinde bozdurmasi, sizin akillariniza bir takim supheleri getirmiyormu?
    4-) Sahis kimdir
    5-) 21 aralik 2021 ,sali gunu vatandaslarimiz ne kadar $ satin aldilar

    Yanıtla (38) (1)
  • AD / 22 Aralık 2021 18:50

    o satanlar olmasa döviz zaten 11 e gelmezdi..dogru veya yanlış iyi iş yapmışlar...kasıt varsa cumhuriyet savcıları acık 24 saat

    Yanıtla (0) (0)
  • Akif / 22 Aralık 2021 10:53

    Benim anlamadığım;
    Paramızı döviz olarak tutmak caiz ise, Sn. Cumhurbaşkanı, “caiz olan yöntemi bırakın, paranızı faizli mevduat hesabına yatırın” mı diyor? Hatta faiz kazancın dövizin altında kalırsa bunu “beytülmal” dan karşılayacağını taahhüt edip faize teşvik mi ediyor? İmdi Hayrettin Karaman’a soruyorum: 1000 USD param var, bu şekilde mi saklayayım, yoksa TL’ye çevirip 3 ay vadeli mevduata mı yatırayım?

    Yanıtla (18) (0)
  • Abdullah Yolcu / 22 Aralık 2021 11:08

    Aynı şeyi ben de düşünmüştüm, bu teşvik kendi kendini açıkça yalanlamaktır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Halk / 22 Aralık 2021 11:24

    Cumhurbaskani hem.nass var deyip faize karsi oldugunu soyluyor hemde paranizi duviz garantili faize yatirin diyor. Nass nerde kaldi. Butun islamcilara duyurulur.ayrica cumhurbaskani bunu uzun zamandir planliyordu. Ayni gece 1 trilyon 700 bin dolari kim satti kimin bundan haberi vardi.Maksat garibanin aldigi 100 ve 200 dolardan zarar ettirip kimsenin bir daha dolar almamsi.Ama dolar enflasyona gore yukselecek aradaki farki 84 milyon odeyecek. Faize karsi oldugunu soyleyenler de faiz odeyecek.

    Yanıtla (9) (0)
  • AD / 22 Aralık 2021 18:48

    sıfır faiz olmuyor mu..abd doları na...yurt dışına % 5 % 6 fark veriyon...bunun nesi yanlış...

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa Mert / 22 Aralık 2021 12:15

    Hayırlı olsun canım kardeşim… Geçmediğin köprünün, girmediğin tünelin, uçmadığın havalimanının, görmediğin otoyolun, yatmadığın hastanenin dolar karşılığıyla parasını ödüyordun, bundan böyle almadığın doların dolar karşılığıyla parasını da ödeyeceksin.

    Yanıtla (31) (1)
  • Mustafa Mert / 22 Aralık 2021 12:31

    Kesene bereket canım kardeşim…
    Bundan böyle dolar yükseldiğinde, hem zamları ödeyeceksin, hem dolar garantili mevduatların aradaki kur farkını ödeyeceksin.

    Yanıtla (19) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:35

    Boş laf bunlar.İstanbul'daki bir vatandaş Kars'a yapılan bir köprüden ömrü boyunca hiç geçmese bile onun masrafına katılır.Bir devletin vatandaşı olmak bunu gerektirir.Senin hiç geçmediğin yoldan senin ayağına memleketin öbür ucundaki illerimizden
    nakliyeciler sebze getirir,meyve getirir,
    başka malları getirir.Biraz akıllı olun bir
    sakıncası yoksa.

    Yanıtla (2) (21)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 16:17

    Evet bu konuda haklısın geçmediğim köprünün parasını vermek vatandaşlık borcum.
    Benim memleketimde olan köprüden çanakkaledeki çoğu vatandaş ömründe belki hiç geçmeyecek ama oda köpru masrafına ortak olur.
    Her şeyide yanlış haksız görmeyin objektif karar okuyuculari
    Hakkın ş'eni insaflı olmaktır.

    Yanıtla (3) (5)
  • Mantık hatası / 22 Aralık 2021 22:20

    Köprüden belirlenen sayıda araç geçmediği halde geçmiş gibi parası ödeniyor

    Yanıtla (0) (0)
  • vatandaş / 22 Aralık 2021 22:24

    Bana bu konu ile ilgili bir ülke göster dişimi kırmazsam namertim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Saadet / 22 Aralık 2021 17:58

    Bir yorumcu "boş laf bunlar" demiş.
    Ben de diyorum ki;
    1-Fakir halkın parasını har vurup savuracakları,
    2-Uçak inmeyen Kütahya, Balıkesir havalimanlarına dolarla ödeme yapılmasını,
    3-Yanlış hesaplanan yolcu garantili yollara dolarla hazineden para ödenmesini,
    4-Dolar sahibi faizcinin dolar-faiz farkını benim üzerime yıkılmasını hoş görmemi isteyemezsin.
    Sen ödeyebilirsin itiraz etmem, ama benimde bu yanlışa katlanmamı isteyemezsin.

    Yanıtla (14) (1)
  • karar okuru / 22 Aralık 2021 18:20

    AKP, bırakın bizi çocuklarımıza hatta torunlarımıza dahi büyük borç yükledi.
    Zenginin faydalanacağı hizmetin yükünü yoksullara yükledi.
    Bunun adınada hizmet dedi.
    Nimet zengine külfet bana.
    Boş laf diyen bomboş kafaya en hafif tabirle hadi ordan diyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • Gökbulut / 22 Aralık 2021 17:50

    Taha bey, kapitalist dünyanın oluşturduğu sistemin ürettiği sorunlara İslamın içinden cevap ararsanız yanlış olur. Faiz de bunlardan biridir. Faizsiz sistem devlet düzeyinde de pekala mümkündür. Bugün faizden mevduat sahibi de bankada kredi kullanan da bir takım menfaatler elde edermiş gibi görünür. Ama tüm toplum zarar görür. Artık insanlar paralarını şurda burda tuttuuğndan kardeşler bile birbirine zor zamanında ödünç vermez oldu, başta İslam olmak üzere çoğu din ve ahlakı emrettiği iyilik yap

    Yanıtla (1) (0)
  • Alıntı / 22 Aralık 2021 11:24

    "Her türlü hatayı, yanlışı yap yap,
    Ondan sonra “vay efendim, dış güçler!”
    Çarşıya uymazsa evdeki hesap,
    Ondan sonra “vay efendim, dış güçler!”

    Arif der ki; dış güçlere uyup be,
    Bırakın bu ağızları ayıp be,
    Sayenizde yıllarımız kayıp be,
    Ondan sonra “vay efendim, dış güçler!"
    Ozan Arif'e Allah Rahmet Eylesin.

    Yanıtla (15) (1)
  • Yavuz / 22 Aralık 2021 12:01

    Arif'e rahmet diliyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kürsü / 22 Aralık 2021 17:30

    Alıntı, Ozan Arif'in şiiri tamda yerine oturmuş. Büyük ozanımız arif'i ben de rahmetle anıyorum.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 17:21

    itici ve sıkıcı ayrica ne isaya ne musaya..bunca yil nasil ekmek yenmiş. Hayret..

    Yanıtla (0) (0)
  • Polat Yaver / 22 Aralık 2021 16:46

    Çin modelinin çarpmasından korkarken gariban halkı Erdoğan'ın NAS CİNİ çarptı.bankalarda parası olanların kur kaybını garip guruba vergileriyle ödeyecek, Koyun sürüsü garibanlar bu durumu halay çekerek kutluyor lar , " işletilmeyen beyinlerin üstünü pislikle örterim" ayeti tam yerine oturuyor, Erdoğan ın NAS ı yine zenginden yana , uyanma zamanı ne zaman gelecek?Bu millet daha neyi bekliyor

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 16:40

    Hazine parası kimin parasıdır?
    Memurun, emeklinin,garibanın maaşından ve esnaftan kesilen vergiler
    değil mi? 80 milyonun parası değil mi?
    Zengin parasını faize yatırır.kazancı
    dövizden eksik olursa,hazineden,seksen milyonun parasından farkını alır.Şaşıyorum,günahtır,yazıktır.Benden al zengine ver.Dine imana nas a sığmaz.
    paramızdan farkını alır

    Yanıtla (10) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 15:41

    Benim paramla faizi az gelenin parasına hazineden takviye yapacak. Her olasilikta parası olan kazanacak, devlete vergisini ödeyip devletten el avuç açarak iyi maaş bekleyen kaybedecek, çünkü faiz farkı ödemekten, müteahhitlere garanti ödemekten, dış borcun faizini ödemekten geriye para kalmayacak, darphane basacak, enflasyon coşacak. Neyi konuşuyoruz ki?

    Yanıtla (5) (0)
  • N. Öztirk / 22 Aralık 2021 15:29

    Nasıl turist olalı, Gavur'a Gavur demiyor isek madem işimize böyle geliyor Faiz'e de Faiz demeyeverelim gitsin!

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 22 Aralık 2021 15:26

    Doları yükselten Dış gucleri bulamadım hala ariyorum. Bulunca soylicem
    Fakat iç güçleri buldum asgari ücretli köylü çiftçi emekli memur KHK li cemaatciler akp ye oy vermeyen hakiki Müslümanlar ve badortululer kısaca akp li olmayan herkes doları yükseltti. Nasıl ama iyi tespit dimi

    Yanıtla (2) (0)
  • Gidin artık / 22 Aralık 2021 15:23

    Pazartesi öğleden sonra 100 avro bozdurdum, yedim içtim. Ertesi gün kendime gelince kalan parayla 120 avro aldım. Hayat meğerse ne güzelmiş. 20 yılda ilk kez fark ettim.

    Yanıtla (7) (0)
  • Faiz / 22 Aralık 2021 10:32

    Faize karşı gibi görün faizle doları yükselt dolardan kendini ve ihaleci ekibini doyur semirt. Bu bir devlet millet soyma taktigidir. Bunlar rüşvet haram faiz haram derler doları yükseltip indirip cepleriidoldurur akp nin halipurmelali bu. Dayan milletim az kaldı gidecekler.

    Yanıtla (16) (0)
  • Doğrusu / 22 Aralık 2021 10:45

    Sanki gelen farklı bir şey yapacak.
    Düzen soygun düzeni kimi getirsen getir.
    Birileri ülkenin kalbur üstü takımı onlar kaymağı yerken diğerleri alın teri döküp çalışmaya ve üst tabakanın değirmenine su taşımaya devam edecek.

    Yanıtla (0) (10)
  • Görelim / 22 Aralık 2021 15:12

    Ne yapalım? Değiştirmeyelim mi?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmed 61 / 22 Aralık 2021 10:35

    Dolar kısa bir sürede 9 tl den,20tl çıkınca bunun dış güçler tarafından yapıldığına inanmadım deyil? Ama bir gecede 12 TL seviyesine inince daha çok endişe duydum!Bunun bir aldatma'ca olduğunu anlamak için ekonomi profesörü olmaya gerek yok.Peyganberimiz "Bizi aldatan bizden değildir"buyuruyorlar.

    Yanıtla (44) (2)
  • Organik / 22 Aralık 2021 11:13

    Bir ara çakma HACI MURATLAR türemişti. Bu Ahmed 61'in de çakma olduğunu düşünüyorum. Gerçi o güzelim imlasından bu yorumda da izler var ama, kafa aynı kafa değil. Biz, KARAR yorumcusunun ortalama zekasına sahip Ahmed 61 istemiyoruz. Biz Recep Tayyip Erdoğan, Recep Tayyip Erdoğan... diye slogan atan Ahmed 61'i istiyoruz. :)) Yine de bu gerçek Ahmed 61 ise, sevinirim. Darısı HACI MURAT'ın başına, derim. İnşallah o da hidayete erer. :)

    Yanıtla (20) (0)
  • Ahmed 61 / 22 Aralık 2021 13:11

    Organik;Kabiliyetsiz olmak kusur deyildir.Ama karaktersiz olmak büyük bir kusurdur.Molla kasımlık yapıp durma...canımı sıkmaya

    Yanıtla (3) (18)
  • Organik / 22 Aralık 2021 14:04

    Yorumu senin yaptığına, senin ağzından Erdoğan'ın güvenilmez biri olduğunu, insanları kandırdığını duyduğuma o kadar çok sevindim ki, kabiliyetsizliğini İKİ GÜN görmezden geleceğim Ahmed 61. :)

    Yanıtla (18) (0)
  • Ahmed 61 / 22 Aralık 2021 14:32

    Organik;Kişinin kendini beğenmesi aklının zayıf olduğuna delalet eder(Hz Ali)

    Yanıtla (1) (6)
  • İKRA / 22 Aralık 2021 15:02

    özeleştiri yapabilmek erdem dir. sen erdemli bir uşak çıktın, aferin ahmet. Fatr 5. ayet-i kerime ''ALLAH ile aldatanlar''dan bahseder... Sen bir daha aldanma onlara, ayet-i kerime'ye sırt çevirme.

    Yanıtla (16) (0)
  • Huseyin / 22 Aralık 2021 14:53

    Taha bey Faiz Demeden Faiz yazınıza ve son paragraftaki önermenize teşekkürler

    Doğru olan çok basit;
    DENK BÜTÇE SAĞLAM PARA

    Yanıtla (1) (0)
  • iyildiz / 22 Aralık 2021 10:05

    Faiz, ALLAH ve RESULÜ'ne savaş açmaktır, nokta. Savaşın galibi de, mağlubu da bellidir, nokta.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 11:58

    El Sual: Habil, Kabil'e 100 koyun bedelindeki 50 altini bir yilligina borc verir, Kabil de bir yil sonra Habil'e yine 50 altin geriye oder. Bu borc uygulamasi adil midir?
    El Cevap: ???

    Hadi bakalim zahitler... Tam size gore bir soru... :)))

    Yanıtla (1) (2)
  • Yazdım dostum / 22 Aralık 2021 12:44

    Boş işleri bırak arkadaş millet kafayı yemiş makara yi kaldıracak hali yok

    Yanıtla (1) (0)
  • (!) / 22 Aralık 2021 14:44

    Soru eksik kalmış arkadaş.
    Kabil Habil'e 50 altını geri verdiğinde 50 altın kaç koyun alıyor onu da söylemeliydin?

    Yanıtla (3) (1)
  • yurdum insanı / 22 Aralık 2021 14:40

    Türkiyede, dolar 5tl. olunca sahte para yakışını, son 1 yılda TL. nin % 100 değer kaybedişini, dolar garantili faiz'in kıralının verilişini, daha düne kadar haram olduğu söylenen faizin adının artık mevduat oluşunu ve bu dolar garanti farkının esas kendi cebinden çıktığını anlamadan davul-zurna ile sokaklarda oynayıp kutlama yapan halk oldukça, bu yapı değişmez. iyi uykular Türkiye. her nerede kanıp kandırılıyorsan...

    Yanıtla (13) (0)
  • Mehmet C. / 22 Aralık 2021 14:32

    Dolar sabah yükselse gece 12:00'de zam yapılıyor. 2 gündür indirim gelmedi. Roketle çıkan petrol fiyatları paraşütle inmesin lütfen

    Yanıtla (3) (0)
  • Recai / 22 Aralık 2021 13:11

    50 yas ustunde olanlari gelecek nesil cope atacak. Ne otobuste yer verecek, ne yuzune bakacak, ne adamdan sayacak. Toptan kurtulacak bu ust bas irk din konusmaktan baska birsey bilmeyen zihniyetten.

    Yanıtla (10) (2)
  • Atailla / 22 Aralık 2021 14:28

    Yapma Recep efendi
    Ben 73 yasindayim ama senden gencim!

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuyan Vatanperver / 22 Aralık 2021 14:27

    AKP ve MHP hükümeti Türk Parasını kaldırarak biz Türk Vatandaşlarını Amerikan Dolarına bağladı. Cennet ülkemde TL geçmiyor artık herşey dolar bazında hesap edilir oldu. Zengin dolar Baronları bizi sömürerek daha zengin hale geliyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Antinkuntin / 22 Aralık 2021 14:21

    İlahi Taha Bey, çok safsınız. Naci Ağbal'la devam edilseymiş. Bu ülkede başarı puanı tek kişiye yazılır. Aylarca nas öyle nas böyle diye diye doları şişirip suçu dış güçlere attılar. Finalde RTE milyonların önünde doları tepetaklak eden son vuruşu yaptı, arada birileri de malı götürdü. Yandaş gazte elemanı boşuna demiyor "bir taşla beş kuş vuruldu" diye.

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 14:16

    Bunu yapanlar sadece dolar alanlara kazık atmadı...

    Doları 18 liraya bilinçli çekerek tüm ürünlere bir ayda yüzde 50 zam yapmadılar mı?

    nas dedi.sonuç dolara endeksli faiz eklemesi..yani faiz yükseltmesi ga bugün ha 6 ay sonra

    Yanıtla (2) (0)
  • Sedat F. / 22 Aralık 2021 14:07

    Yilbasi gecesi icin Bestepe kokteyi.Cok palavra, biraz "nas" cok SWAP, cok taviz,az faiz,cok buz..Iyice karistir ve sonra ic..

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuyan emektar / 22 Aralık 2021 14:07

    Erdoğan dolar garantili TL için herhalde NAS'dan fetva aldı ki Hacısı ve Hocası faizli paraya koştu. Vadeli Mevduat hesabı faizle çalışan bir banka hesabıdır ve onun için süreleri 3,6 ,9 ve 12 aylık gibi vadelerle tanzim edilmiştir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hatice / 22 Aralık 2021 11:13

    Bizim iktidarla neden anlaşamadığımızı Victor Hugo anlatmış. “Siz, yardım edilmiş yoksullar istiyorsunuz, biz ise ortadan kaldırılmış yoksulluk. O yüzden anlaşamıyoruz.”

    Yanıtla (12) (1)
  • Arifasys / 22 Aralık 2021 13:50

    İnsanlari sehirlere toplayip ac bi ilac birakip,karinlarini kuru ekmekle doyurduktan sonra,duygu somurusuyle oylarini almak akp nin vazgecilmez politikasidir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Molla Kasım / 22 Aralık 2021 13:02

    Evet doğru: Eleştiri hürriyeti demokrasinin hem erdemi hem de sorunlara erken çözüm bulmak için bir emniyet sübabıdır. Ancak fikir hürriyetini "Kaçınılmaz görünen ağır ekonomik bunalım sebebiyle OLAĞANÜSTÜ HÂL ilânına toplum olarak hazırlıklı olmamız gerekir" diyerek toplumda panik havası oluşturmaya hizmet edecek sözleri sarfetme ve sarfettirme hürriyeti olarak da anlamamak gerekir.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 22 Aralık 2021 12:52

    Dolar düsurduk diyenlere çıkarken neredeydin evde yokmuydun.cunku sen çıkardın sen dusurdun.

    Yanıtla (3) (1)
  • okur.. / 22 Aralık 2021 12:50

    Faiz enflasyon, sebep sonuç
    dinin emirleri kuralları ile başlayan, 8 den 18 e çıkartılan sonrada bir saatte verilen bir kararla başlanan yere geri dönülen,
    elindeki üç beş kuruşuda eriyor diye dövize mecburi koşan millete ters köşe oldu, yazık..
    Birde asıl halayı başkaları çekerken bundan bi haber bazı halay severler,
    meydanlarda halay çekmişler..!

    Yanıtla (3) (0)
  • KAAN / 22 Aralık 2021 12:50

    Batan, batırılan ve keyfi iflasları yapanların ekonomiye verdiği zararı çözmek lazım. Tosuncuklara giden paranın sorumlusunu bulmak lazım. Adil adalet, hukuk terazisinde tartmak lazım. Halınının sorunları altına süpürmemek lazım. Sorumluluk lazım. Yaptırım lazım. Çok çalışmak lazım.

    Yanıtla (1) (0)
  • rrrr / 22 Aralık 2021 12:49

    her seçim öncesi iktidar bu oyunu oynuyor. zannederim gizlice bastırdığı milyarlarca lirayla piyasadan dolar topluyor. Dolar bir noktaya ulaşınca bu sefer dolarları çıkarmaya başlıyor. Zannederim aradaki farkla seçimi finanse ediyor. son cumbaşkanlığı seçimi dahili belediye seçimlerinden birisi dahil hep böyle. Şimdide baksın seçime gideceği için olsa gerek seçimi finanse ediyor. Yani halkın üç otuz kuruşunu vergisiz topladı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hadi TL ye / 22 Aralık 2021 12:45

    Bu kaçıncı kandırma aldatma
    Şimdide TL mevduat kandırma adı
    3 ay sonra dolar geldiği yeri hatırlar oraya gider. AKP'de dış güç der

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 12:33

    allah rızası için gazetedeki köşenizi ümmet kardeşliği hassasiyeti geliştirme için kullanmayı düşünürmüsünüz allah rızası için . çünkü bizim imtihanımız budur lütfen imtihanımızın kolay geçmesine yardım edermisiniz allah rızası için

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 12:00

    Kurların yükselmesinin sebebi ekonomik göstergelerimizdeki olumsuz bir gelişme değildi.Tam aksine ihracatta artış,işsizlikte azalma,
    bütçede fazla,cari açıkta azalma,büyümede çok iyi bir oran vardı.Merkez Bankası faizi 100 baz puan artırdı,dolar fırladı denemez,
    çünkü bu,artışı izah edemez.Dövizin zıplamasının sebebi muhalefet kesiminin topyekun battık,batıýoruz
    savaşı başlatarak panik havası pompalaması idi.

    Yanıtla (0) (8)
  • Temel / 22 Aralık 2021 12:32

    Muhalefet bugün de -haklı olarak- yaptığınız örtülü faiz artımının hazineye belirsiz risk yükleyeceğini, batmaya devam ettiğimizi gümbür gümbür söylüyor ama dövizin fiyatı düştü HACI MURAT. Anlayacağın (hiç sanmıyorum ya) faizle dövizin fiyatı arasında doğrusal ilişki var. Faizi düşürüyorsunuz dolar fırlıyor, doları, ölçmede milli para yapıyorsunuz, sakinleşiyor. Sizi mandacılar sizi!

    Yanıtla (5) (0)
  • muaccelleşen borç / 22 Aralık 2021 12:25

    2001 krizinin sebeblerinden biride ogün çok büyük borç ödemesi olmasıydı.3ay sonra hazinenin vermesi gereken fark bir günde nerden bulunacak.meclis kararı olmadan nasıl bütceden kaynak aktarılacak.borçlanma tavanı nasıl yükseltilecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 01:37

    Doları düşürmek için formül bulundu. Faize para yatıranlara ek faizi, faize para yatıramayan benim gibi "bi çareler" ödeyecek. Allahım sen büyüksün, ya sabır...

    Yanıtla (80) (2)
  • Kazım Çetin / 22 Aralık 2021 02:02

    Ben senin gibiyim kardeş yalnız değilsin.

    Yanıtla (42) (4)
  • TRIGGER / 22 Aralık 2021 05:14

    Siz sabredin. Zira öbür tarafta size büyük ödül var.

    Yanıtla (1) (7)
  • H.bulat / 22 Aralık 2021 07:51

    Biz fakirlerede 3 ayda bir miktar tl nin sadece "kur farkı" ödense.Faiz istemiyoruz.
    Adalet eşitlik bu olsa gerek.
    Geçmediğin köprüye tünele ücret öde. şimdi de bankada parası olanların zararinı öde.Insaalla doviz kuru düşerde bankada parası olsnlar eksi (!) faiz alirlar

    Yanıtla (3) (0)
  • Faiz lobisi / 22 Aralık 2021 10:29

    Dün gece itibariyle yeni ekonomik model bitti.
    Faiz lobisine teslim olduk.
    Bu model zengin ile işbirliği modelidir.
    Bu model ucu açık faiz veriyorum, hatta ne kadar isterseniz o kadar veriyorum demektir.

    Yanıtla (9) (0)
  • efedamat / 22 Aralık 2021 10:30

    ağa ile kahyası tek bir at ile şehire seyehate çıkmış.
    ağa kahyaya bir şey teklif etmiş kahya kabul edip ata binmiş.
    şehre yaklaşırken ağa böyle olmaz demiş kahya da ona teklif sunmuş ağa kabul etmiş.ata ağa binmiş.
    ağa kahyaya köyden çıktığımızda ben ata binmiştim sen yaya gidiyordun.
    şimdi de durum aynı.
    peki o teklifleri neden sunduk demiş.
    artık teklif kelimesinin yerine hangi kelimeyi koyacağını yorumcu arkadaşların engin ferasetine bırakıyorum.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 11:14

    "Faize karşıyız" deyip 85.000.0000 kişiyi zenginlerin faiz zararını ödemeye ortak ettiler!

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 12:12

    Sabır sabır da nereye kadar. Sabrın da bir sonu var be kardeşim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Alıntı / 22 Aralık 2021 00:58

    Ekonomide öngörülememezlik tam da budur.
    İstikrarsızlık budur.
    Keyfi yönetim budur.
    3 gün tırmanış, bir gün çakılış…
    Ertesi gün yine tırmanış…
    Bir gün öyle, bir gün böyle…
    Uzun vadede yatırım için haritada bile bakılmayacak bir ülke.
    Bekleyin göreceğiz…

    Yanıtla (38) (1)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 01:41

    Dolar yükselince "Maaşını dolarla mı alıyorsun", "İşimiz dolarla değil, bize ne!" deyip, dolar inince davul, zurna ve halayla kutlamasını yapanlara AKP seçmeni deniyor.

    Yanıtla (59) (3)
  • Karar verdim / 22 Aralık 2021 10:20

    Bir gecede Çin modelinden vazgeçip, Cin modeline geçiş yaptılar.

    Yanıtla (12) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 11:39

    Maliye Bakanı "Türk modeli" dedi. Bir Ülkücü olarak İslam, Türk, Vatan, Millet gibi kavramların ulu orta siyasetin her alanında saçma sapan şekilde kullanılmasına itiraz ediyorum. Türk Milleti "dininden soğutuldu" şimdi de milliyetinden mi soğusun isteniliyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 12:10

    Organize kavga döğüşlerde genelde milliyetçi duyguları istismar edenler çıkıyor ne dersin ülkücü kardeş ülkuculuk ve milliyetçilik slogan ve kitleleri yonlendirmekte hata ve yanlişliklar olamazmı,
    Tıpkı dindar çevrelerde birileri dini istismar ettiği gibi,
    Tıpkı sol kesimde halkın mağduriyetini istismar etiği gibi...
    Biliyorsun her kesim kendisine kullanacak ahmak ariyor, sırtına basıp kendisni göstermek için.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 12:07

    Paramızın adı TL, ama dolar muamelesi görecek!

    Yanıtla (2) (0)
  • ??? / 22 Aralık 2021 12:06

    Eyy yüce Allah'ım,
    Neyi/neleri yanlış yaptık ki;
    ■soyuldukça davul zurnayla sevinen milyonlarca kulunu saldın Türkiye çayırına?

    $'ın 10 lira olduğu bir ortamda 100

    Yanıtla (4) (0)
  • ı bankaya tl olarak %14 faizle 12 aylık faizle yatırdık.

    12 ay sonunda $ %20 değer kazanıp 12 lira oldu.

    Banka %14 faizle 1,140 tl verecek,
    MİLLET %20 faize tamamlayıp 60 tl verecek.

    Faiziyle birlikte ele geçen 1,200 tl ile yeniden 100 $ alabiliyorum.

    ■Benim kazancım SIFIR iken,
    ■Milletin 60 lirasını KİM KAZANDI?

    Yanıtla ({ratingPlus}) ({ratingMinus})
  • Atailla / 22 Aralık 2021 12:05

    Benim kafam karisik
    Ne yani bir iki saat icerisinde RTE ye guven tavan mi yapti bu nasil bir istir.
    Bu nasi bir piyasadir.
    Doviz kuruna endeksli mevduatin gercek getirisi belli olmadan usd.17.tl den 12 tl ye nasil dusebilir.
    Allahim sen aklimizi koru. Bu baska birseydir bu ne ekonomi nede matematik.
    Kafalar allak bullak.

    Yanıtla (2) (0)
  • Misafir / 22 Aralık 2021 12:00

    Tefeciye açık senet verip bunu bir zafer gibi kutlayan bir insana ne anlatılır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Savurganlık / 22 Aralık 2021 11:57

    Devlet savurganlıktan ve olmayan parayı harcamaktan vazgeçmedikçe faiz ve israfı kaldırmadıkça bu kargaşa sürecektir.
    Halk devletin harcamasına para yetiremiyor.
    Parası olanlar param yerinde dursun karnım doysun deyip çalışmadan kazanmak istiyor.
    Çalışanlar emeğinin karşılığını alamıyor.
    Yapılan tedbirler pansuman tedbir olup derde çare değildir.
    Parası olanları memnun etme gayretidir.
    İşin garip tarafı bu tekere çomak sokacak bir babayiğit de görünmüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 11:55

    Bir ülkenin büyüklüğü ve güzelliği ve sağlamlığı;
    zayifa, makamı ve parası olmayana ve orta direğine sağladığı guven ve huzurla tezahür eder. yoksa jolelilerin yüksek perdeden konuşmaları ile değil.
    Hem devlete kapağı atan ekseriya devlet aygıtıni kendi çıkarina ve nefsi tatminine alet ediyor.
    Ama perde önünde vatan millet sakarya edebiyatlari ile.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuru / 22 Aralık 2021 11:41

    Dolar düşerken: Ben yaptım
    Dolar yükselirken: Ben yoktum

    Yanıtla (10) (0)
  • Kimler fonlayacak / 22 Aralık 2021 01:31

    "Karnını zor doyuranlar, dolar 12 liraya düştü diye bayram edenler, ekmek kuyruğunda bekleyenler,
    bankaya dolar yatıracak kadar birikimi olan varlıklı kesimi fonlayacak".

    Yanıtla (40) (1)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 02:42

    Dolar tasarrufu yapanların fonlama gibi bir talebi yok ama iktidar getiriyor tasarrufu bile olmayan destekliyorsa onlar da allah razı olsun der. Ancak bu bir operasyon gibi zira MB nin birkaç milyar müdahale ile durduramadığı dolar saat 20”den sonra alış satış makası yüksek makaslı banka dövizlerinden vatandaşın yapacağı satışla bu düşüş olmaz. Çok yüksek satış ya da sisteme bir şekilde giriş oldu. Bunu ancak, bankalar, devlet ya da dışarıdan milli dış güçler yapar.

    Yanıtla (3) (3)
  • yavuz / 22 Aralık 2021 10:47

    Çok büyük bir oyun oynandı.Sırf reis başarı hikayesi yazabilmek için..128 milyarı harcayarak doları 1 kuruş indiremeyenler bir gecede doları nasıl indirdi?Asıl soru bu olması gerekirken herkes kulağının üzerine yatmış reisden gelecek yeni hamleleri bekliyor.Aferin muhalefet ,sen bu kafayla 3023 de iktidar ancak olursun.Hiçbir şeyin fiyatı inmezken kurun düşmesinin vatandaşa ne getirdiğini anlatamayam muhalefet ,muhalefet değildir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Öztürk / 22 Aralık 2021 11:34

    Katar yada yeni dostumuz BAE olmasin dis gücler…

    Yanıtla (1) (0)
  • Ty / 22 Aralık 2021 10:52

    Ben de yemedim içmeden para biriktirdim 8.5 'dan 2600 dolar aldım. İtibar için har vurup harman savurdu. Eksi denen de döviz mevduatı karşılığı onu da bitirdin 460 milyar dış borç var döviz mevduatı çözülse dahi yetmiyor evdekini de getir diyor olur yakarım yine vermem. Öyle 3 adet milyonluk makam aracını almasaydın sıra milletin tasarrufuna mı geldi.

    Yanıtla (7) (0)
  • Öztürk / 22 Aralık 2021 11:33

    460 milyar dolar dis borcun ana parasi + 120-160 milyar dolar 2022 de ödenmesi gereken faiz borcu=580-620 milyar dolar dis borc. Arti ihracat-Ithalat acigi (30-40 milyar dolar)..yani 600 milyar civarinda bir acik..

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 10:52

    Sayin Akyol biz kime neye güveneceğiz, itimat edeceğiz, itimat guven istikrar herseydir. Bunlar olmazsa insan yaşayamaz, güven istikrar yoksa o memleket komple açık hava timarhanesidir. Her şey kural ve nizam üzerine döner ister mecusi ister yahudi ister İslam fark etmez, insanı mahf eden istikrarsizliktir çünkü hicbirseyi muhafaza emniyeti yoktur. bir öyle bir böyle olmaktır.
    Hiç kimseye hiç bir şeye itimadim kalmadı 50 yillik hayatımda,
    Bir Allah inancım var, herkes benden uzak olsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • Halk / 22 Aralık 2021 11:25

    Kime guvenmeyecegini hala anlamdinmi. O belli herkes onu taniyor

    Yanıtla (2) (0)
  • Yaz Dostum / 22 Aralık 2021 09:13

    Bulgar vatandaşi İstanbul a gelip bin dolar bozdurup 18 bin lira alıyor . alış veriş yapıyor üçbes gün gezip tozuyor.otelde kalıyor. Geriye bakıyor 12 bin lira kalmış onunla bin dolar alıp Bulgaristan a dönüyor. Bin dolarla gelip bin dolarla dönüyor.harcadigi altı bin kimin cebinden çıktı. Bu bilgiyi kimden alabilirsiniz

    Yanıtla (5) (0)
  • Yazdım dostum / 22 Aralık 2021 11:21

    Otelde yan odada kalan Türk vatandaşı akşam yattığında cebindeki 18 bin TL nin 6 bin TL sinin sabah kalktığında otelci tarafından cebinden çalınıp Bulgar vatandaşının cebine konuşulduğunu görüyor biliyor ama hiç birsey yapamıyor cunku Bulgar vatandaşı sırtını otelciye dayamış otelcinin bana ikramıdır diyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 11:09

    128 milyar usd 6.5-7 tl den toplandi 18 den bosaltildi.Simdi 12 den gene topluyorlar secimden sonra,6-12 ay sonra 25-30 dan gene satacaklar.Memleket boyle soyuluyor.yok faiz inmis falan,filan,hepsi hikaye.

    Yanıtla (8) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 11:08

    Sayılı akyol dolar kuru 9 liradan 18 liraya çıkarken canı yanan garip gureba,
    dişinden biriktirdiği 3-5 kuruş TL sini eridiğini görünce 20 Aralık günü altin yada dövize çevirdiği gece aniden kur 18 den 12 lere gelince 21 Aralık günü TL sinin üçte birini kayb etti yani 20 aralıkta diyelim 15 bin TL si 21 aralıkta 10 bin TL ye düştü
    Böyle nice insanlar ters köşeye düştüler yazık degilmi bu insanlara
    Dolar yükselirken nasıl kötüyse ani sert düşüş dahada kötüdür, bunun bir sorumluluğu yokmu ?

    Yanıtla (5) (1)
  • tb / 22 Aralık 2021 11:07

    zamanı evvelde bir ada ülkesi varmış adada insanlardan başka birkaç çanlı türü yaşarmış bunlardan biride ceylanmış ada halkı ceylanı kutsamışlar etini yemiyorlarmış et ihtiyacını balıktan karşılıyorlarmış ceylanlarda çogaldıkça çogalmışlar gün gelmiş denizden balık çıkmaz olmuş halk açlıktan kırılmaya başlamış ceylanlarsa sere serpe geziyorlarmış ileri gelenler toplanmış ve bir çözüm bulmuşlar ceylanın adını dag balıgı olarak degiştirmişler ve problem çözülmüş ancak ....

    Yanıtla (5) (0)
  • Gerçekler / 22 Aralık 2021 10:59

    Sanayicinin, girişimcinin, piyasanın öncelikli beklentisi kurun fiyatı değil, istikrar. Erdoğan'ın müdahalelerle doları 18'den 13'e düştü göstertmesi henüz tedavi edilememiş tansiyon hastası için, cepten para ödenerek tek doktor imzası ile alınmış bir belge. Hastalık derinleşerek devam ediyor. Çözümü ise: demokrasi, hukuk, bağımsız Merkez Bankası, bağımsız TÜİK, bağımsız Hazine, Varlık Fonu'nun tasfiyesi, kamusal israfın engellenmesi vs. Erdoğan'a bunların bir tekini bile yaptıramazsınız.

    Yanıtla (3) (0)
  • cüneyt sezer / 22 Aralık 2021 10:58

    Yorumların hepsi birbirinden güzel ve de çok tutarlı yaklaşımlar. Taha Akyol'un kalitesi onu takip edenlere de yansımış. Umarım böyle insanlar çoğalır.

    Yanıtla (11) (0)
  • Derinay / 22 Aralık 2021 10:56

    Dolarda alım zamanı olduğunda soyledinizmi

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 22 Aralık 2021 10:52

    Sayenizde para biriktirerek hiçbir şey alınamayan sevgili ülkemde kredi ve faize bulaşmadan tek yol, döviz ve altın almak. İhtiyacın olmadığı halde yatırım adıyla arsa, ev, araba alıp elde tutup satmanın adı ise asla ticaret değil. Bizim esas sıkıntımız enflasyon; İki teneke yağ almamızın da benzin kuyruğuna girmemizin de sebebi bu, sandığınız gibi fırsatçılık değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Manisali / 22 Aralık 2021 10:45

    Şimdi marketten geluyorum marketler fiyatları guncelliyor fiatlar yarıya düşmüş.!!!!!!!! Kandırıyorsun çünkü kandırma aldatma hastalığı ilk elden basliyor

    Yanıtla (2) (0)
  • fikrin zikri / 22 Aralık 2021 10:38

    Anlamadığım şu, para ister döviz ister altın ister tl'de dursun bankada durduktan sonra zaten piyasada demektir. Acaba niyet dışarıdan alamadıkları dövizi vatandaştan toplamak mı? Hala tasarruf kelimesi yok neye yetişmeye çalışıyoruz? Çocuklarımıza borçtan başka ne bırakacağız?

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 00:42

    Benim şahsen herhangi bir bankada tasarrufum yok,hiç de olmadı malesef.Bankalarda mevduatı olanlar zaten hatırı sayılır düzenli geliri olan varlıklı insanlardır.Eminim ki memleketin büyük çoğunluğu da benim gibidir…
    Millet yıllardır geçmediği köprülere,gitmediği yollara para vermeye alışmıştı.Ancak bundan böyle zenginin parasını da finanse edecek öyle mi?..Bunu da yazsana Taha Bey..

    Yanıtla (49) (2)
  • tanerus / 22 Aralık 2021 00:47

    yazmış hem de 3 kez.

    Yanıtla (26) (1)
  • Nedim / 22 Aralık 2021 07:56

    Anlamamıştım Tenerus,aslında okur başka birşeye parmak basıyor burada.O malum yap islette ki imtiyazlı kıyağı nasıl ki garlp-gurabaya yiktiysa reis; bu defa da zengine ödenecek faizi hazineye ve dolayısıyla gene bize giydirdi demeye getiriyor..

    Yanıtla (2) (0)
  • Salim / 22 Aralık 2021 00:55

    Zengin ve kulağı gizli sesleri önceden duyanlar, açıklamadan önce dolarları yüksek kurdan sattılar, Şimdi de TL lerinin kazancını halka finanse ettirecekler.

    Yanıtla (40) (0)
  • Hacı / 22 Aralık 2021 10:45

    Al takke ver külah

    Yanıtla (3) (0)
  • TRIGGER / 22 Aralık 2021 05:21

    Siz sabredeceksiniz. Zira Allah sizi yoklukla, mallarınızla ve canlarınızla sınıyor. Ben demiyorum Erdoğan diyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okura / 22 Aralık 2021 10:34

    Okur kardeşim, Taha bey zaten bunu anlatıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • konuk1 / 22 Aralık 2021 10:33

    ekonnomi savaşı ilan edenler hazinenin anahtarını davul zurna ile dolara ve dolaylı riba'ya teslim teslim etti yük gene garip gurebanın enflasyonla ödeyecek olması hazineye yük neden enflasyon neticedir

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 22 Aralık 2021 10:27

    Hiç bir siyasinin haddi değildir İslami dini kuranı siyasetine cepciligine alet edemez.

    Yanıtla (1) (1)
  • Doğru mu anladım? / 22 Aralık 2021 10:24

    Doları, Euro' yu bırakın. Haydin vadeli mevduata, haydin faize, (hatta katmerli faize). haydin kurtuluşa....

    Yanıtla (4) (0)
  • Aynaya bakınız! / 22 Aralık 2021 10:18

    Dünkü katakullinin özeti:
    Adam yurtdışından gelmiş.
    $1,000 bozdurmuş 17,000 TL almış.
    Yemiş içmiş, eğlenmiş 4,000 TL harcamış.
    Geri kalan 13,000 TLyi bankaya götürmüş vermiş, banka buna $1,000 vermiş.
    Günün sorusu:
    Adamın yediği,içtiği ve eğlencesini kim mi ödedi?
    Aynaya bakınız!
    Tabii ki biz!

    Yanıtla (10) (0)
  • Hac / 22 Aralık 2021 10:16

    Reis’in yaptığı Eşeği kaybettirip sonra buldurma taktiği.

    “ Halk süt bulamazsa halkın elindeki suyu da alın. Bir süre sonra suyu halka geri verin. Böylece halk, Hükümdara minnettar olacaktır. “

    Yanıtla (5) (0)
  • Bir garip karar okuru / 22 Aralık 2021 10:14

    6 milyar döviz satımı ile bir tık kıpırdamayan dolar, bir gecede sadece 1 milyar satış olunca nasıl %30 düştü? Hazineye (yani bize hepimize) yükü 360 milyar olacak, daha üç gün önce 1.75 trilyonluk bütçe geçirmiştik oysa. Sonuç: Deli gibi para basılacak, enflasyon hiper olacak.
    Bir de hukukçu Ersan Şen'e göre Merkez Bankası'nın kelalaka birkaç kişinin mevduatını kompanse etmesi anonim şirket statüsünde olan MB'nin yasasına alenen aykırı. (Hoş, "yasaya aykırı" diyecek mahkeme de yok ki ülkede.)

    Yanıtla (3) (0)
  • Ty / 22 Aralık 2021 10:06

    Kardeşim kasa boş eksi denen vatandaşın döviz karşılıkları o da bitti sıra geldi vatandaşın bankada yüzde 60 üzeri dedikleri döviz mevduatına bunu tl ye çevirme oyunu bu da 260 milyar civarı. Dış borç 460 milyar kuraklık var tarım ürünleri ithal ediliyor daha da artacak şiddetli döviz ihtiyacı var eldeki dövizde yetersiz kalacak evdekini de getirin diyor. Ülke iflas ediyor son çırpınışlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kürsü / 22 Aralık 2021 10:05

    Emeklinin, çalışanların, kısaca sabit gelirlilerin maaşlarını da o günkü kur üzerinden üzerinden verseler. Aslında bu kadar oyun oynamaya da gerek yok. Geçelim güçlü bir para birimine diyorum da o da olmuyor. Para Bir ülkenin namusudur. İngilizler Avrupa birliği'ne geçmelerine rağmen namusları olan sterlinden vazgeçmediler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Durum değişmez / 22 Aralık 2021 09:51

    İşbaşına kim gelirse gelsin faiz sistemi olduğu müddetce bu ülkede kaos devam eder.
    Faizden kaçanlar dövize ve altına yüklenmeye devam eder bunun neticesinde kur ve altın yükselir.
    Üretimin artması istihdamın artması hep hayal olarak kalır.
    Birileri her gün fakirleşirken birileri zenginleşmeye devam eder.
    Alım gücü düşen TL den kaçış sürecektir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kürsü / 22 Aralık 2021 09:50

    Adını koyamadığımız, yaptığımız işlerde hep bir şeyler gizlediğimiz politikalarla buraya kadar geldik. Nass böyle diyormuş. Faizi açıktan yapmayın da, dolaylı yoldan gizlice yapın. Bekleyip göreceğiz, inşallah sonuç memleketimiz için hayırlı olur. Ah ne var sanki yaptıkları işlere güzel dinimizi de karıştırmasalar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Meydan Dayakçısı / 22 Aralık 2021 09:43

    Faiz faizdir Nokta

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 09:39

    Niye ben ödüyorum zenginin kur farkını!Benim vergim bana hizmet olarak dönmeli,başkasına faiz olarak değil!Ve bu konuya hiç değinmemişsiniz Taha Bey !

    Yanıtla (4) (0)
  • O aslan / 22 Aralık 2021 09:37

    Bütün mesele bu
    Bindort yüz yıl önceki ribayla bugünkü faiz in ne olduğunu o zaman hangi gerekçelerle koyulduğunu bilmek
    Bugünkü iktisadi ekonomik dönemde bankacılığın ve parasal araçların nasıl çalıştığı kuraları bilmek . bunları karşılaştırmadan



    bilmeden,veya bildiğin halde din sömürüsü i için nas,i ortaya atmaktır

    Yanıtla (0) (0)
  • Objektif / 22 Aralık 2021 09:31

    Yeni ekonomik model: Züğürdün vergisi zenginin faizini öder. Hadi halaya

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet y. / 22 Aralık 2021 09:30

    Sayin akyol siz aydinlar günlük, gün aşırı genel geçer mantığı dile getiriyorsunuz.
    Fakat bir çok can alıcı nokta bu mütemadiyen yazılar arasında kaniksaniyor,
    gereken ciddiyet ve ehemmiyeti vermesi gerekenler vermiyorlar.
    Sizin biz okurların yaptığı her gün bir taşı tepeye çıkarıp tam tepeye varmadan yada varıp tekrardan taşin yuvarlanip aşağıya düşmesi gibi her kes bildiğini okuyorsa.
    Ne yapalım kime güvenelim inanalım
    Vallahi kimseye itimadim kalmadı ne devlete nede dini cemaatlere.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 09:29

    Sn. Nebati kredi kartları ve kredi faizlerini sıfırlayın. Nass a uygun bir hareket olur. Nedense vatandaşın sırtına yüklenen faize karşı değilsiniz.

    Yanıtla (4) (0)
  • yorumcu / 22 Aralık 2021 09:19

    Sayın yazar güzel söylüyorsunuz da "kellim kellim la yenfah" (konuş konuş faydasız). AKP liler döviz düştü diye davul zurna ile kutlama yapıyor. Sanki doları 19 TL'ye dedem çıkardı. Allah bu millete akıl fikir versin...

    Yanıtla (5) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 09:18

    Sayin akyol insanları yolda satmak kolay harcamak göz yaşına aldırış etmemek sırf hedefine odaklanıp icabinda dini inancıda kullanarak dolar yükselmesinde suçü dışa atıp,

    Döviz karşısında biriktirdiği 3 kuruş dahada erimesin dolar 18 lirada iken altina yada dövize çeviren sonra aniden 18 den 12 liraya düşürmek onu perişan etmek değilmidir.

    Ulke yönetmek bu kadar kolaymi, hesap vermemezliği nasıl getirir ani dalgalanmalara ne dayanabilir.

    Biz kobay farelerimiyiz,

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustafa Tellioğlu / 22 Aralık 2021 09:10

    Fitneyi, nefret edenler çıkarır, ahmaklar yayar, aptallar inanır.

    Yanıtla (1) (0)
  • talebe777 / 22 Aralık 2021 09:07

    Taha Bey, muhafazakâr dediğiniz kesim ismini andığınız hocaları mı okuyacak? Ve onlara mı itibar edecek? Ne kadar iyimsersiniz. :)

    Yanıtla (1) (0)
  • BirOkur / 22 Aralık 2021 09:07

    2018 başında emekli oldum. O ğünkü konjonktür içinde sayın Erdoğan’ın ekonomi söylemlerini dinleyip emekli ikramiyemi TL de tutum. Sonra ne mi oldu, papaz Branson ve Berat Albayrak’ın etkileriyle elimdeki para kuşa döndü. 30 yıllık birikimim sıfır oldu.
    Madem devletin insanların zararlarını telafi etmek gibi özelliği var, aynı şeyi bende istiyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • Halk / 22 Aralık 2021 09:00

    Duviz garantili faizde zenginler kazanacak fakir halk odeyecek. Artik bu ulkede 84 milyon insan faiz ile borclanacak. Faiz almak ve vermek haramdir diyen islamcilar siz hepiniz faiz ile borclanacaksiniz faiz odeyeceksiniz. Hadi gidin halay cekmeye devam edin. Aslinda bu anayasaya aykiri. Hic bir kazanci olmayan vatandas neden faiz odesin. Sonucta hazinedeki para 84 milyonun parasi degilmi. Bu olay bir kac sene sonra hazineyi batiracak devlet iflas edecek. Butun vatandaslar bunu bilsin

    Yanıtla (3) (0)
  • cut / 22 Aralık 2021 08:59

    Madam Smith zamanında söylemiş: "Şayet yüksek kurdan şikayetçiyseniz işi örtülü faizle halledebilirsiniz" Zaten kendisi katılımcı bankacılığın babaannesi olmakta. Herşey "Ekonomi Bilimi" çerçevesinde yürümektedir kimse merak etmesin.

    Yanıtla (0) (1)
  • Haydar sayin / 22 Aralık 2021 08:57

    Arabası olanın köprü ve otoyol parasının bir kısmını köprü ve otoyol kullanmayanlar ödüyor Hazine aracılığıyla. Şimdi de faiz kazancının bir kısmını bankada parası olmayanlar ödeyecek Hazine aracılığıyla. Benim payımı ben helal etmiyorum. Kuran'da bununla ilgili bir ayet vardır, kul hakkıyla ilgili.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ty / 22 Aralık 2021 08:55

    Lükse şatafata bol bol döviz harcandi. Kuraklık var tarım ürünleri de ithal edince/daha çok edilecek borç da var döviz bitti kasa tam takır. Önce ufak ufak dolar 8 9 10 tam 20 olacakken oltayı aniden çekti. Şimdi boş kasayı dolduracak eğer bankada döviz mevduatı çözülürse iş kolay dövizi makul düşük seviyede tutup bu arada faizi de yüzde 8 lere çekebilir. Bankacılara şu kadar döviz bozuldu laflari yaptırması da oyunun parçası. 460 borç 260 vatandaş dövizi yetmiyor evdekini de getir diyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 22 Aralık 2021 08:54

    Duviz garantili mevduat tamamiyla adi konmamis bir faizdir. Yanliz dolar milyonerleri parasini duviz garantili faize yatirdiklarinda duvizin yukselmesi ile aradaki fark hazinden odenecek. Yani zenginler kazanacak fakir halk odeyecek. Bu sidtemle 84 milyon faiz ile borclanmis olacak. Urfada dolar 12 tl ye dusunce halay cekmisler. O halay cekenler faiz ile borclandiklarini bilmiyorlar. Secmeni boyle olan ulkeler bunu hak ederler

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 08:49

    Paranı tl de tut,kendini dolar sahibi san ve doların varmış gibi düşün.Sonra,dolar ne kadar artarsa vade sonunda o kadar faizi hazineden karşılayacağım de öyle mi?E bankalarda mevduatı olanlar zaten para ve güç sahibi insanlar ya reis;hani sen garip gurebanın adamıydın?..Benim emekli maaşımdan bile kestiğin vergiyle para ve güç sahiplerine kıyak çek bakalım nereye kadar???

    Yanıtla (2) (0)
  • Kandırmak / 22 Aralık 2021 08:48

    Allah ile kandırma yetmedi şimdi de Allah'ı kandırma dönemine girdik. Satın alan oldukça vay halimize...

    Yanıtla (4) (0)
  • Manisali / 22 Aralık 2021 08:35

    Doları indirenler çıkarken neredeymis katarda olabilirler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Arifasya / 22 Aralık 2021 08:35

    70 lerde ecevit doneminde denenip fiyaskoyla biten kur garantili mevduat uygulamasini tekrar uygulamaya kalkti akp.
    "Denenmisi denemek ahmakliktir"

    Yanıtla (2) (0)
  • Ben / 22 Aralık 2021 08:26

    'Milleti faiz lobisine ezdirmeyeceğiz!' Alkışlar. Alkışlar, kahrol düşman al sana bomba. Nass var nass, ezdirir miyiz biz! 'Parasını faize yatıranları, yani faiz lobisini, döviz karşısında ezdirmeyeceğiz!' Bravo, bravo, harika! Faiz lobisi sağolsun, onlar gizim canımız!

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖZET / 22 Aralık 2021 08:25

    İktidarın ekonomik modeline dünya inanmadı, Türkiye'nin risk primi düşmedi; CDS 577 puan. 2) Erdoğan'ın doları 17 liraya çıkaran YEM'ine güvenip ihracat fiyatını düşüren ihracatçı zarar edecek. 3) Dövize endeksli faize ilaveten bir örtülü faiz artırımı da vergiden vazgeçilerek yapıldı. Hazine Bonosu ve tahvil faizlerinden vergi kaldırıldı. 4) Erdoğan para basmaya, enflasyonu artırmaya devam edecek.

    Yanıtla (1) (0)
  • Theend / 22 Aralık 2021 08:19

    Akp nin ülkesine dolar kumpasi kurdugu anlaşıldı.yukselt indir.kim kazandı.isci köylü asgari ücretli emekli mi. Geceyarısı kim internetten bozdurdu önceden haberi olanlar

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakkı Tutan / 22 Aralık 2021 08:15

    Belli ki Türkiye'yi yöneten şahsın belirli bir dünya vizyonu yok.Sadece slogandan öteye gideneyen bir ideolojik çizgisi var. Bankalarla toplantıda ortaya atılan fikir hiç tartışılmadan ve hiç bir hazırlık yspılmadan kabullenilip millete açıklanıyor.İlk etapta maksad tam olarak karşılanmasa da en azından biraz soluklanacak zaman kazanılıyor.Ne pahasına?Parası olanın kayıplarını devletin ödeyeceği, yani 83 milyonun sırtına yüklendiği ucu açık faiz artırımı ile.Ne güzel dünya.

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 22 Aralık 2021 08:01

    Döviz ihracata bağlı...ihracatta sanal artış (tl yi düşürüp) mümkün...ama hokus pokus olur bu...ülkenin izlediği peşinde olduğu medya tv magazin programlarına bakınca hangi standart ve kalitede ürün üretebileceği ortada...velevki iyi şeyler üretebilir o iş için en az bir kuşağı bu ortamdan izole yetiştirmek ve onlardan beklemek gerekir......oooofff of...takkeleri çevirmeceye devam..........

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhriç / 22 Aralık 2021 08:01

    Tükettiğiniz kadar üretemiyorsanız, aradaki farkı ya borçlanarak, ya da babadan kalma malları satarak kapatırsınız. Burada özne devlet olunca, bir de para basma seçeneği var. Maalesef bu üç seçenek de sürdürülebilir değil. O yüzden kronik bir devalüasyon kaçınılmaz. Keşke kaynaklarımızı, aldığımız borçları "betona gömmek" yerine üretimde kullanabilseydik. Akıllanmıyoruz, popülizmden kurtulamıyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Anlam / 22 Aralık 2021 07:50

    Halk yalnızca parası olanın kur farkını ödemeyecek, bir süredir yapılan yanlışlar nedeniyle oluşan zamlar geri dönmeyeceği için aşırı ve anlamsız pahalı bir hayata mahkum olacak

    Yanıtla (2) (0)
  • H.bulat / 22 Aralık 2021 07:47

    iktisadın gereği olan şey faiz değilse biz niye faizsiz bankacılığa para yatıriyoruz.
    Faizsiz bankadan dövizimi çekip "dövize endeksli tl mevduat hesabına" yatırmam caiz mi oluyor?
    Hani kăr payıydı hani ...."helal kazançtı".....Akp nin islam dinine katkısı(!) bu olsa gerek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cesur Türk / 22 Aralık 2021 07:27

    Faiz haram diyeceksin sonra da dolarını bozdur, oaranı faize yatır, dolardan doğan farkı da ben vereceğim diyeceksin. Bi dedikleri bi dediklerimi tutmayan siyasete davam..

    Yanıtla (3) (0)
  • İbo / 22 Aralık 2021 07:20

    Demir yumruk halkın kafasına indi.

    Yanıtla (1) (0)
  • TB / 22 Aralık 2021 06:11

    Akp secmeni ile Turkiye Cumhuriyeti vatandasi arasındaki fark her geçen gün açılıyor. Üzülüyoruz

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 22 Aralık 2021 05:45

    Bu yeni enstrüman insanları faize teşvik değil mi? Dövizin varsa TL karşısında değer kazanıyordu. Bu enstrumanda ise ana paranın üzerine faiz + kur farkı (örtülü faiz) alacaksın. Hani Nass vardı.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 22 Aralık 2021 01:03

    Bin yıldır faizi tartışıp duran ve bir sonuca da varamayan bir toplum olur mu. yada bin yıldır tartışılan bir konu olurmu.

    Yanıtla (13) (0)
  • Sehnaz Ulucan / 22 Aralık 2021 05:29

    1000 yil faiz yoktu. Son 400 yildir faiz var. Nitekim duraklama cokus ve surunus caglari bu caglardir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ad / 22 Aralık 2021 03:59

    Vatandaş sisteme bedava para veriyor..üstü örtük faiz diyorsunuz..öbür yandan da politika faizini % 20 yükseltmeden bahsediyor saydiginiz ekonomistler..ayni paraya yurt dısı piyasalara hazine % 5 % 6 yillik 20..25 milyar dolar fark faiz bedeli ödemiyor mu..
    Vatandaş sıfır bedelle hazine veriyor...
    Enflasyon oranlarini % 4 ..5 civarina cekmeden bu tartişmalar bitmez...
    Herkes olayin bir yönünden hakli oluyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okurum / 22 Aralık 2021 03:44

    Devlet garantili faiz ödemesi de garibanın sırtına yüklendi. Sözde faizle mücadele edenler, resmen faizi teşvik etti. İslam'a göre faizin azı çoğu, kişiler arasında veya devlet tarafından yapılması hiç fark etmez. İsmi sayılan sözde hocalara diğer hocalar gülüp geçiyor. Yazar Akyol, Osmanlı âlimleri ve özellikle Ebussuud belirli olaranda faize caiz dedi diyerek gerçeği çarpıtıyor. Ebussuud ribh yani kârdan bahsediyor. Bir mal satımındski kârdan bahsediyor. Borç para vermedeki faizden değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ayak Takımı / 22 Aralık 2021 00:51

    Olanı söyleyelim, enflasyondan korunmak için dövize yatırım yapan vatandaşın alın teri birikimi piyasalar kapandıktan sonra yapılan operasyonla hiç edilmiş oldu. Vatandaş parmağını kıpırdatamadan birikimi gözlerinin önünde eridi gitti. Servet bir defa daha haksız şekilde el değiştirdi. Gündüz çuvala mı girdi? Bu gece yarısı operasyonları devlet eliyle soygundur. Hak yemektir. Alkışlanacak tarafı yoktur. Benim emeğim kimin kursağında gittiyse zehir zıkkım olsun.

    Yanıtla (44) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 02:32

    Bu iktidarın genel gidişini görenler orta-küçük tasarruf sahibi 2014-2015 sonrası kendi güvenceye alabilmek için dövize yöneldiler. Onların dolar maliyeti ortalama 2-3 TL. Asıl darbe doların 10 lirayı aşarak ani bir çıkışla yükselmesi nedeni ile paniğe kapılan ve alım yapan çoğu küçük tasarruflu insanları vurdu. Bu darbeden büyük oyuncular genelde menfaat sağladı ve faiz lobisi golü yine attı. Zira 10 lira üstü adeta bilerek isteyerek şişirildi. Piyasayı takip edenler ile içerden olanlar kazandı

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 02:56

    Bu şekilde aldatılmak ve aldanmaktan vazgeçmeyen milletin kendisi değil mi. Geçmişte özellikle muhafazakarlar hem de aynı kişilere aldanıp dolandırılmadı mı? Bosna paralarından, Yimpaş’a, banker yalçından, Kastelli’ ye, çiftlik banktan, kripto paralara?? Hepsi siyaset ve iktidarlar ile kolkola idi. Böyle ülkelerde yastık altı altın, gayrimenkul revaçta! O yüzden betona yatırım yapılıyor. Son zamanlarda yastık altı da yukarıların dilinde dikkat etmek gerek. Bir sonraki adım varlık vergisi mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Okuyucu / 22 Aralık 2021 02:47

    Çok güzel birilerine çalışılıyor şöyleki nas diyerek dövizi çıkarılarak birileri gerçekten kazandı, bu kazancını dahada katmerletmek için bir gecede farklı söylemle dövizlerini Tl ye çeviriyi, vede bu kazancı muhafaza etmek vede katmerlestirmek içinde dövize çevrilir mevduat adı altında tam bir faiz yiyeceğinin borcunu gariban vatandaşın sırtına sardı taşıyabilirsen

    Yanıtla (2) (0)
  • Alaattin / 22 Aralık 2021 01:50

    TCMB'nin tebliğine göre destekten bir kez yararlanılabilir.
    Maliye Bakanına göre ise sınırlama yok.
    "Bir kereye mahsus nereden çıktı" diyen Maliye Bakanına birisi söylesin!
    "Ben yaptım oldu"yla olmuyor.
    Gündüz Maliye başka telden, gece MB başka telden.....
    Maliye diyor ki, kur korumalı mevduattan şu vadedeki TL mevduat yararlanır.
    Merkez diyor ki, döviz hesabından TL'ye geçen yararlanır.
    Hangisi doğru?

    Yanıtla (26) (1)
  • Kazım Çetin / 22 Aralık 2021 01:59

    İkisi de doğru. Çünkü sistem ucube

    Yanıtla (22) (1)
  • Turgay / 22 Aralık 2021 01:46

    Naci Agbal olayına yol açıp bu kadar alt üst olusa yol açmak kendi kendine konu yaratıp siyaseten bir kazanç sağlama değilse spekuletorlere hizmettir.

    Yanıtla (11) (1)
  • kararlı / 22 Aralık 2021 00:54

    Dolar ve enflasyon ekonomik gerekçelerle fırlamamıştı.
    Rejimin getirdiği belirsizlik, güvensizlik, hukuksuzluklardan, Anayasa ihlallerinden artmıştı.
    Bu şartlar ortadan kalktı diyorsanız, mutluluktan kendinizden geçebilirsiniz.
    Yok bu şartlar devam ediyor diyorsanız tedbir alınız.

    Yanıtla (40) (2)
  • Yavuz / 22 Aralık 2021 01:43

    Ülke paramızın değer kaybına itiraz eden iktisatçılara "Mandacı" diyenler kimlerdi?

    Yanıtla (20) (1)
  • Abrek / 22 Aralık 2021 01:42

    Hoca, bunun adı " Konyalı faizi"dir. Ve bahse konu ilimiz de değişik bir varyant olarak yıllardır uygulanır.

    Yanıtla (33) (0)
  • Alıntı / 22 Aralık 2021 00:56

    Bir ayda %70 değer kaybeden, sonra birkaç saatte %30 değer kazanan para birimli ülkede ne yatırım yapılır, ne ticaret!!
    Para ve yatırım rasyonel öngörülebilirlilik ister.
    Ülke ekonomisi rulet masası değildir.
    $ çıktı veya aniden başaşağı düştü diye sevinen cahillerden olmayacağız.

    Yanıtla (34) (1)
  • Malcolm X / 22 Aralık 2021 01:26

    Malcolm X, sanki bu günleri görmüş, bizim için söylemiş gibi...

    “Bıçağı size dokuz santim saplayanın, bıçağı altı santim geri çekmesi lütuf değildir.”

    Yanıtla (38) (0)
  • İstanbullu bir okur / 22 Aralık 2021 01:06

    Sn.Akyol;bence siz,bu yazınızla kendinizi,yani bilimsel ve vatanseverce yaklaşımınızı bir kez daha isbat etmiş oldunuz.Her ne kadar gecikmiş vede olması gerekene uygun olmasada,uçuruma gitmeden bir nefes gibi bu önlem.Bence uzun vadeli olası değil.Üretici,katma değeri yüksek ekonomi modeli olmadan,artık bu dünyada olmaz,bu palyatif bir tedbirdir.Hiç yoktan da iyidir.Bir özgürlük,iki bilim,hemde yepyenisinden,gerisi duvar toslaması,toslamaya doymuş isek tabi.Sayğılar

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 22 Aralık 2021 00:56

    Parasi olanin kur karsisindaki zarari bankada bes kurusu olmayanlar tarafindan karsilanmasina kur farki diyorlar.

    Yanıtla (22) (0)
  • Kazım Çetin / 22 Aralık 2021 00:54

    Bankayla, mevduata alakası olmayan vatandaşlardan faiz kur farkı adında ödemenin Hazine'den yapılması adaletsizlik ve kul hakkıdır.

    Yanıtla (26) (0)
  • Hep ayni el / 22 Aralık 2021 00:52

    Gece yarisi bir saat icinde 18 tl den dolar satanda 11.00 tl ye dustugunde alanda ayni el...gece yarisi hangi garibanin dolar almak aklina gelir.

    Yanıtla (21) (0)
  • okur,, / 22 Aralık 2021 00:40

    Her şeyin olduğu gibi ekonomi ve finansı yönetmeninde belli temel kuralları olduğu,
    bu kuralların dışına çıkılamayacağı, çıkılırsa neyin olup olmayacağı mâlum iken,...
    Onca lafa söze ne gerek vardı..
    Yada maksat neydi ?
    kendi kendimize çıkardığımız ve kendimizle yaptığımız kavgayı biz kazandık diye halay çekmek yada çektirmek...!
    yazık..

    Yanıtla (15) (1)
  • Özal Diyor ki-2: / 22 Aralık 2021 00:33

    "...İşte geçmişin hatalarının bir topluma ne kadara mal olduğunun basit bir bilançosu budur."

    Sonuç: Kur krizinin durdurulması tabiki önemli ve elzemdir ama yöntem bu mu olmalıydı? Faiz demeden (mevduat kazancı diyerek) faiz veriyorsunuz, üstelikte tüm millete ait bütçeden.

    Yanıtla (15) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:31

    Bankalarda açılacak hesaplara artık LİRA görünümlü DOLAR hesabı diyebiliriz.

    Yanıtla (19) (0)
  • Diyanetten alıntı / 22 Aralık 2021 00:30

    Bankaların, belirlenen vade sonunda kendilerine yatırılan paraya belli bir oranda fazlalık/faiz vermek üzere açtığı hesaplara “vadeli mevduat hesabı” denir.
    Müslümanlar faizli mevduata bilerek ve isteyerek para yatırmamalıdırlar. Çünkü bu tür mevduat hesaplarına tahakkuk ettirilen fazlalıklar faiz olup dinen haramdır. Söz konusu faiz oranlarının enflasyonun altında ya da üstünde olması, bu işlemi faiz olmaktan çıkarmaz. Bu itibarla bankaların vadeli mevduat hesaplarına para yatırmak caiz değild

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 22 Aralık 2021 00:29

    İktidar ne yapıyorsa, ülkeye zarar yazıyor. Borçların üstüne borç birikiyor. Bu gün, gün kurtarıldı, yarın daha zor bir sürece girilecektir. Kuralına, kaidesine uygun yapılmayan işler, daha büyük bir sorun olarak iktidarın karşısına çıkacaktır.

    Yanıtla (8) (0)
  • Özal Diyor ki-1: / 22 Aralık 2021 00:28

    1970'li yıllarda uygulanan kur garantili mevduat hakkında Özal'ın 1989 yılında yaptığı açıklama: "İnşallah gençlerimiz bundan ders alır. Bir daha böyle hesapsız kitapsız hatalar yaparak, gelecek nesilleri zor taşınan yük altına sokmaz. 84-89 arasında bu ödemeleri yapmasaydık aile başına herkese 1 milyon TL para ödeyebilirdik. 9 bin ilave okul, 900 orta boy fabrika, 500 hastane ve 4 bin km otoyol daha yapardık. 100 bin insan iş sahibi olabilirdi."

    Yanıtla (16) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:28

    Naci Akbal merkez bankası başkanlığına getirildiğine tl ye değer kazandırmıştı. Yaptığı sadece faizleri 6 puan yükseltmekten ibaretti.
    Ne dış güçler nede iç güçler bir şey yapmamıştı.
    Ne zaman ki faizler enflasyonun altına indirildi hesaplar dövize kaydı.
    Erdoğan hatasını kabul etmek yerine onu bunu suçladı.
    Dolaylıda olsa faizler artınca tl değer kazandı
    Ne iç düşman ne de dış düşman var. Sadece akılsızlık var.

    Yanıtla (19) (0)
  • Karamanlı / 22 Aralık 2021 00:27

    Her yol mübah.Hile-i şeriyye.Nas var nas, faiz yerine,mevduat getirisi.Doları ve mevduatı olanlar daha da kazanacak,onlar makbul insan, oy veren bizler, asgari ücretin altına talim.(Bu arada şirketler 4.250 TL uygulamayacaklar görecekseniz)Benim olduğum yerde herkes burnundan soluyor.Her an bir sosyal ve ekonomik çöküntü olabilir.Kimse farkında değil. Anne,baba,çocuklar,esnaf,memur, işçi vb tavır ve davranışlar inanılmaz değişti.Araştırılmaya ihtiyaç var ciddi anlamda.Herkesi uyarıyorum.

    Yanıtla (19) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:24

    Faizler yükseltilseydi mevduata merkez bankası kaynakları ayrılmayacak döviz garantisi verilmeyecekti.
    Ama sırf faiz artırmak zorunda kaldık dememek için kamu kaynaklarını yükümlülük altına soktular.

    Yanıtla (16) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:22

    Dolar yükselince türk ekonomisini dolara bakıp değerlendirmeyin diyenler dolar düşünce neden sevinç çığlıkları atarlar?

    Yanıtla (15) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:22

    Doları dış güçler bizi çekemeyenler yükseltmiyormuydu
    Bir gece alınan kararla yok olup gittiler mi?

    Yanıtla (20) (0)
  • bilimsel / 22 Aralık 2021 00:21

    Yeni modelimiz yüksek kur düşük faiz değilmiydi.?
    Üç beş gün sürdü tekrar eski modele döndük

    Yanıtla (16) (0)
  • Acz / 22 Aralık 2021 00:21

    Diyanet İşleri Başkanı Yargıtay binası açılışında, Amerika'daki Türkevi açılışında  RTE nin yanında ve yedeğinde ateşli dualar ediyor...
    RTE "Bir Müslüman olarak ortada nass var benden faiz artışı beklemeyin" diyor . Bir gün sonra RTE  " Faiz az gelirse biz ilave veririz yeterki paranızı bankaya Faize yatırın." diyor.

    DİB bir Müslüman olarak diyen RTE nin Bankaya ve Faize daveti hakkında neden susar ? niçin susar ?

    Bir Müslüman olarak ben bir şey anlamadım.

    Yanıtla (12) (1)
  • Çılgın / 22 Aralık 2021 00:17

    Özal yıllarca bu son modelin borçlarını ödemiş ve umarım bizden sonraki iktidarlara ders olur demiş ama hiç bir şeyden ders almadığımız gibi bundan da ders almamışız

    Yanıtla (11) (0)
  • Hamdi / 22 Aralık 2021 00:11

    Kimse iktidara şu soruyu sormuyor. Hükümetin dovizi düşürecek ek tedbirleri varsa dolar 18 liraya yükselmeden önce neden. almamıştır. Birilerinin yüksek kurdan dolar bozdurmasinı mı beklemiştir?

    Yanıtla (24) (0)