Ey adalet!

Türkiye’de yargı sisteminden kaynaklanan sorunlar yüzünden geniş mağduriyetler hala devam ediyor. 15 Temmuz darbesini bastırma ve uzantılarını temizleme döneminde çok geniş çapta tutuklamalar yapıldı. Hukuk tarihindeki “şüpheliler kanunu” mantığı işletildi, hukuken geçerli “kuvvetli suç şüphesi”ni yansıtan deliller bile olmadan tutuklamalarla cezaevleri doldu.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, darbeden 2019 Mart’ına kadar yaklaşık üç yılda 30.801 kişinin tutuklandığını, 511 bin kişinin gözaltına aldığında açıklamıştı. (10 Mart 2019)

On binlerce kişi de KHK ile kamu görevlerinden atıldı. Dönemin Adalet Bakanı Bekir Bozdağ CNN Türk’te “suçlu olmasalar da idari tasarrufla attık” diyerek durumu açıklamıştı. (24 Şubat 2017)

Anayasa Mahkemesi’nin normal hukukta emsali olmayan “delilsiz kanaat” kararı da bu olağanüstü dönemdedir. (Karar No. 2016/12)

‘ADALET’ ÖRNEKLERİ

15 Temmuz gibi görülmedik derecede gizli ve göz kırpmadan kan dökmüş bir darbe girişimine karşı böylesine geniş tutuklama ve ihraçlar yapılması anlaşılabilir bir olaydı.

Fakat bu kadar insanın hepsi mi darbeye katılmış veya yardım etmişti?

Hepsi mi FETÖ’nün gizli yönünü bilerek ve isteyerek yardım etmişti?

Ceza Kanunu “bilerek ve isteyerek” şartını koşuyordu.

Adaletin süratle kuruyla yaşı ayırması gerekiyordu; maalesef çok gecikti.

Hükümetin, “ne istedilerse verdik” döneminde HSYK 1. Daire Başkanı İbrahim Okur, hükümet politikasına uygun olarak ve hükümet adına FETÖ mensubu yargıçlarla atama pazarlığı yapmış, onların ölçüsüz isteklerini reddetmiş, 17/25 Aralık işlemlerini yapan savcı ve hakimlerin uzaklaştırılmasını sağlamıştı ama hala tutuklu…

Cumhuriyet gazetesinde yıllarca FETÖ’ye karşı mücadele etmiş solcu kalemler FETÖ’ye yardımdan hapse atılıp mahkum edildiler!

Büyük sansasyonlarla “casuslar yakalandı” diye tutuklamalar yapılan Büyükada davası, Deniz Yücel davası nasıl sonuçlandı?!.

İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi, 29 Aralık 2015 günü “Gezi olayları darbeye teşebbüs değildir” diye beraat kararı vermişti. Ama Osman Kavala “Gezi olaylarını organize ederek darbeye teşebbüsten” tutuklu yargılanıyor!

YARGI SORUNLARI

Bu tablo münferit olayları değil, adalet istemindeki problemleri yansıtıyor.

FETÖ ile ilişkileri yüzünden ihraç edilen hakim ve savcılar yerine aceleyle atanan hakim ve savcıların sayısı az değildir. Yazılı sınavda düşük puan alanlar mülakatlarda kazanmışlardır. Adalet Bakanı Gül, hakim savcı açığını kapatmak için sınavlarda düşük puan alanların bile hakim ve savcı olarak atandığını, artık yüksek puan arayacaklarını söyleyerek bu sorunu ifade etmiştir. (3 Aralık 2018)

Yine Sayın Gül’ün söylediği gibi hakimlerin “coğrafi teminatı” yoktur, bu onlarda da sürgün endişesi yaratıyor.

İstenmeyen hakimlerin dosyalardan el çektirilip başka mahkemelerde görevlendirildiği de biliniyor…

Bunların sonucu öyle bir uygulama ortaya çıkıyor ki, ilk derece mahkemesinde ve hatta istinafta “ağırlaştırılmış müebbet hapis” cezasına çarptırılan bazı hükümlüler hakkında Yargıtay bu suçtan “beraat” kararı veriyor!

Normal bir hukuk düzeninde mahkemelerle Yüksek Mahkeme arasında böylesine muazzam bir fark, insan hakları bakımından böylesine bir vahamet olabilir mi?

YARGITAY’I ALKIŞLIYORUM

Geniş kitleler; askeri öğrenciler, erler, tatbikat diye komutan emriyle sokağa çıkıp darbe olduğunu anlayınca kışlaya dönen subaylar, FETÖ’nün iç yüzünü bilmeden yardım eden esnaf… KHK mağdurları…

AİHM’ye göre yazdıkları “fikir ve ifade özgürlüğü” içinde olan gazeteciler…

Gözleri artık Yargıtay’da.

Yargıtay’a yönelik eleştirilerim oldu, olacaktır da… Hukuk diliyle eleştiri hukukun gelişmesi için bir kamu hizmetidir.

Yargıtay’ın 16. Ceza Dairesini ise alkışlıyorum.

Bu daire “darbeye teşebbüs” suçunda “cebir ve şiddet”in olmazsa olmaz bir unsur olduğunu hukuk destanı gibi bir kararla tespit etti…

“Örgüt üyesi”nin hukuki tanımını yaptı, sempatizanlığın suç olmayacağını belirtti. Bank Asya mevduatının, ByLock’un hangi şartlarda delil sayılabileceğini gösterdi.

Cuma günü 16. Ceza Dairesi’nin kararını yazacağım.

Hukukun üstünlüğüne, adalete değer veriyorsak bu meseleyi çok önemsemeliyiz.

Adalet ihlalleri dünyada utancımız, ahirette büyük günahımızdır; bundan kurtulmalıyız.

Ülkeye aidiyet ve devlete vatandaşlık hislerinin hasara uğramaması açısından da adalet milli bir vazifedir.

YORUMLAR (125)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
125 Yorum
  • KARAR OKURU / 18.07.2019 23:09

    Adamlar devlete savas acmis. Sen hala uyeliklerden istifa etmedin oyle mi? Yazik ki cok yazik.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.07.2019 23:01

    Bu adamlar devlete meydan okuduklari bir (40 gunluk dediginiz icin) donemde uye olmanizi nasil izah ediyorsunuz. Ya cok saf davranmissiniz ya da sevdiginiz bir arkadasinizin kurbani olmussunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 18.07.2019 19:11

    Komsumun cocugu Fetosun kursunda ders gördü.(abilere.!.bulasmadi ) Unuversitesini Aslanlar gibi bitirdi simdi Devlet Görevinde. Birbirimizi kandırmayalım lütfen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zembilfıroşt / 18.07.2019 15:26

    Türkiye Cumhutiyeti Anayasası’nın 38. maddesine göre; “kimse, işlendiği zaman yürürlükte bulunan kanunun suç saymadığı bir fiilden dolayı cezalandırılamaz; kimseye suçu işlediği zaman kanunda o suç için konulmuş olan cezadan daha ağır bir ceza verilemez”. Kaldı ki; yatırıldığı tarihte devlet garantisi altındaki bir bankaya para yatırmanın, yasal bir sendikaya üye olmanın, hatta balock dahi yasak değilken bunu kullanmanın suç sayılarak insanların ceza alması, işinden olmasını çocuklarımıza nasıl izah edebiliriz?

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 18.07.2019 14:17

    Önce doğunun sonra batının insanlık, tarih ve adalet deneyimini özümsemiş münevverimiz, Sn Akyol u selamlıyorum. İyi ki varsınız Taha bey.

    Yanıtla (0) (0)
  • cumhur / 18.07.2019 13:41

    İktidarlar gelip geçicidir,devlet kalıcıdır.İktidar devleti tümüyle ele aldığında gerçek ten devlet elden gitmiş demektir.İktidarın zorla el değiştirmesi olan darbe demokrasilerde olmaz.Çünkü demokrasi halkın kendini yönetmesidir.Zorla iktidarlık yapmak monarşilerde görülür.Devletin kırmızı çizgilerini,bağımsızlığını geleceğini ipotek altına kimse alamaz...

    Yanıtla (0) (0)
  • nadim hatipoğulları / 18.07.2019 13:01

    adalete olan güven bu gün zedelenmediki moğoltay zamanında sizde hayattaydınız neler söylediğini sizler kaç kez karşı yazı yayınladınız bakmak lazım o gün doğrumu idi hayır bu gün o günkünün binde yüz binde biri dahi yanlış olsa ki yanlışlar yokmu var hemen adaletten doğruluktan dem vuruyorsunuz o gün doğru olmadığını savunsaydınız bu günkü yanlışları söylediğinizde her kes inanırdı önce nefsinizi düzelteceksinizki sonra başkalarına inandırıcılığınız olsun haksızlık o günde vardı bu günde var yarında olacak benim adamım haksılık yaptığında ses çıkarmazsan bu gün kimse inanmaz hata bizim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Hüseyin / 18.07.2019 10:37

    Sayın Akyol yerinde bir yazı tebrik ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ne istedilerde vermedik / 18.07.2019 09:43

    Vatandaslik hisleri zedelenmis bey… O ucaklari, tanklari, bombalari, tufekleri onlara verenlerden sor zedeli hislerinin ifadesini… Acaba istek listelerinde bunlarda varmiydi... “Ne istedilerde vermedik”…

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 18.07.2019 09:31

    Ben vefat etti diye duymustum… Katiller ellerini, kollarini sallayarak hala geziyorlar disarida… Dikkat edin arkadaslar Magandistan a dondu guzelim ulke…

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 18.07.2019 09:22

    2002 den beri bütün askeri şuralarda askerin atılmaları için getirdiği fetöcüleri atmayıp, terfi ettirdiler. Bu fetöcüler general olunca ne yapacaklar diye düşünmemiş olabilirler mi? 2012 de GKBaşkanı Işık Koşaner ve tüm kuvvet kom.ları şura öncesi neden istifa ettiler? Fetö isteklerini yapmaları için iktidar tarafından zorlandıkları ve binlerce haksız tutuklamalar nedeniyle, 15 temmuz darbe değildir. İki dinci yol arkadaşının devleti ele geçirmek için birbirini kullanıp sonra kavga etmelerinin sonucudur. iktidar kendisine yapılan saldırıyı millete maletmiştir. Fırsata çevirip başkan olmuştur

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 23:00

    AK Parti Gulen tarikatiyla can ciger kuzu sarmasi oldu. Tarikatin uyelerini devletin, burokrasinin, yarginin icine yerlestirdi. Amac Kemalistleri devletin, yarginin icinden atip "dindar" insanlari getirmekti. Sonra AK Partiyle Gulen tarkati arasinda iktidar kavgasi oldu ve bu kavgadan ulke ve millet cok zarar gordu, gormekte de devam ediyor. Olay budur. Tarikatla ilgisi olmayan insanlar sirf iktidari elestirdikleri icin fetocu diye hapse atiliyor. Bu adaletsizlik bu ulkenin en buyuk sorunu su anda.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 22:17

    AYM’de hukuk eğitimi almamış yüksek yargıçlar var. Böyle bir şey nasıl normal karşılanıyor bu ülkede?

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. . / 17.07.2019 22:05

    12:42 kendine özel bir durumun olabilir. Fakat Fetöcüler hep biliyoruz yok Fakir Babamın parası ile Anneciğim el örgüsü ile bana harçlık yaptı. !.yoldan geçerken ugramisim, bir arkadaşa baktım vb hikayeler boş masallar. BAL GİBİ ne yaptığını, yapacağını biliyordu niye Etli tencere ve kısa yoldan makam, mevki için Psikopatin peşinden gittiler.gidiyorlar. yemezler. Bu iş daha devam eder, etmelidır. Elbette Yargı dikkat etmeli, kimsenin Haksız gözyaşı odenemez .ama Fetöcüler de mahsus yapabilirler mağdur propogandasi adına!

    Yanıtla (0) (0)
  • garip / 17.07.2019 21:56

    vijdan muhasebesi herzaman insani rahatlatır.zaman geçti,geçiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 21:36

    Çok güzel bir yazı. Tespitler muhteşem. Tebrikler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 19:26

    Sendikaya üye diye,bankasında parası var diye,insanlar işinden olmamalı.Devlet olarak o bankaya ve sendikaya sen onay vermişsin.Kapatsaydın o zaman.Bu pencereden baktığımızda kardeşlerimiz haklı.Sitemlerini haklı buluyorum.Ya Amerikadan gelen talimatla başka bankalardan para çekerek,bizim bankamız diyerek,devlet el koyana kadar bankaya destek olanlar.Bankanın önünde günlerce Cevşen ve Kur'an okuyanlar.Bu yapı terör örgütü olarak tescil edildikten sonra,be hey kardeşim,sonuna kadar dershanesinde,okulunda,bankasında ne işin vardı.Niçin devletten yana tavır koymadın.

    Yanıtla (0) (0)
  • metn / 17.07.2019 18:50

    Tarihe geçenler güçlünün yanında değil, çıkarı olmasa da hatta zarara uğrasa da hakkın ve haklının yanında olanlardır.Sn.Taha Akyol'da onlardan biridir. En çetin zamanlarda bile devlet adaletten taviz vermemelidir.Ama maalesef "suçlu olamasalar da idari tasarrufla attık" sözündeki rahatlık, Allah'ın en değerli varlığı insana değer verilmediğinin delilidir. "Bir topluluğa kininiz sizi adaletten ayırmasın" İlahi ikazının ihlalidir. Duyarlılığınız için teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 18:25

    Annem köyden ilçedeki pazara tereyağ götürüp satarak, babamda inşaatlarda çalışarak biriktirdikleri paralarla beni okuttu. Dirsek çürüterek atandığım işimden sırf 40 günlük sendikam var diye ihraç edildim ve 3 yıl oldu hala komisyondan haber bekliyorum. Adalete olan güvenim hiç mi hiç kalmadı. Taha bey teşekkür ederim böyle bir yazıyla sıkıntılarımızı dile getirdiniz. Fakat 3 yıldır neredeydiniz söyler misiniz? Ben bittikten sonra işim verilse ne olur verilmese ne olur. Tüm buna sebep olanlara, gücü olduğu halde haksızlığa ses çıkarmayanlara zerre hakkım varsa haram olsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullatif / 17.07.2019 17:47

    Taha bey teşekkür ederiz Türkiye'nin kanayan bu yarasına parmak basmışsınız. Müslüman; masum kandırılmış,gaflette bulunmuş bu ibadet takımıyla ihanet takımı bir mi olacak. Bu Anadolu insanları "bilerek isteyerek " Türkiye'ye Devlete ihanet eder mi. Bu Müslümanları 28 şubatları hiç bitmeyecek mi. Feto Türkiye'nin yetişmiş akıllı zeki 30 yıllık gençlerini yedi. Devlet el uzatıp sahip çımadı . ABD nin İngilizin İsrailin Türkiye düşmanlarının kucağına attı evlatlarımızı. Haine acımayın asın ama masumları düşünün kafa yorun. At izini it izinden ayırın. Sahabe Kadın. ana Ömere öyle diyordu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 17:44

    Devlete savaş açılmaz.Savaş açanların tarafında duramayız.Bu yapının sempatizanları,Amerikadan aldıkları talimatla sözde zâlim olan bir yönetimin(velev haklı dahi olsalar)karşısına dikildiler.Bunlar belkide devlet ile savaştıklarının farkında bile değildiler.Aldandılar.Müslüman aldanır aldatmaz.Ama aynı delikten iki ısırılmaz.Müslüman buna müsaade edemez.Ya 15 Temmuz'dan sonra halen bu yapıyla bağını koparmayanlara ne diyelim.Zulme rıza zulümdür.Küfre rıza küfürdür.251 Şehidin kemiklerini sızlatmayın lütfen.Onların hayatlarını çalanlar ve buna seyirci kalanlar,iki cihandada bedbaht olsunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 17:29

    Buna kimse itiraz edemez.Hukuk Devletinde hukuk herkes için geçerlidir.Pratikte böyle olmazsa bile teorik olarak bu bir gerçektir.Milli Güvenlik Kurulu kararıyla bu hareket FETÖ olarak tescillendi ve Milli Güvenlik Siyaset Belgesine girdi.Cemaat görünümlü bu yapı devletin gözünde artık bir terör örgütü olmuştu.Karar doğru veya yanlış.Karar böyle tecelli etmişti.Bu yapı açık bir şekilde 17/25 Aralık 2013 tarihinden sonra seçilmişlere yargı yoluyla savaş açtı.Dolayısıyla devlete savaş açmış oldu.Daha önceye gidersek Ergenekon bahanesiyle başladı bu savaş veya daha öncesinde.Ama sinsice.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 17:16

    Bu yapının bankasında parası,dershanesinde,okulunda çocuğu olan sıradan vatandaşlar vardı.Bu gayet normal bir şey.Yasal bir haktır.Hem yazarın ve hemde takipçilerin gözden kaçırdığı bir durum vardır.Evet sonuna kadar adalet.Katıksız adalet Düşmanımız dahi olsa adalet.Eksik ve aksak dahi olsa,sayın yazar ve takipçiler Türkiye Cumhuriyeti Devleti,bir Hukuk Devletidir.Buna kimse itiraz edemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 17:14

    Duygu sömürüsü yapmayın.Kul kusursuz olmaz.Cemaat görüntüsündeki bu örgütün,cemaat olarak yaptığı faaliyetlerinde bir çok yanlışları vardı.Olmamalıydı.Başka cemaat mensuplarınında bireysel ve cemaat olarak yanlışları var.Ahir zamanda yaşıyoruz.Ama hiç kimse dünyanın dört bir yanında eğitim faaliyetleri olan ve bunu da algıyla bu millete hizmet diye pazarlayan bu yapının silahlı bir çeteye dönüşeceğini tahmin edemezdi.Devletteki kadrolaşmaları bilinen bir gerçek.Ama kendi milletini ve kurumlarını bombalamak ve kurşunlamak.Şok olduk.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 16:24

    Ülkemizde adalet şu aralar ölüm düşeğinde haklarını helal ediniz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 16:27

    "Adalet ihlalleri dünyada utancımız, ahirette büyük günahımızdır; bundan kurtulmalıyız."

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 16:23

    Ey adalet nedir senin insanlardan çektiğin

    Yanıtla (0) (0)
  • Karanlıktan Özgürlüğe / 17.07.2019 16:14

    -Ağlasam sesimi duyarmısınız, -Kuytu dehlizlerde ; -Dokunabilirmisiniz, -Gözyaşlarıma, ellerinizle ? -Bilmezdim adaletsizliğin bu kadar acı, -Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu -Bu derde düşmeden önce. -Bir yer var, biliyorum ; -Ulaşmak inşallah mümkün; -Ölünce salihlerle beraberce. -Allah’ın izin vermesini diliyorum, -Ellerimi Hakka açıyorum…

    Yanıtla (0) (0)
  • İmansızlık Girdabı / 17.07.2019 16:07

    -Bir şeyler oluyor memleketimde, -Adaletsizlik adına, imansızlık adına. -İmanlı dediklerim bir bir yalancı çıkmakta. -Allahım sezinliyorum, anlamaya başlıyorum, -Çok yaklaştım, işte budur imansız demeye, -Ama bir türlü söyleyemiyorum…

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 15:22

    adaleti yok eden kişi bu ülkeye ihanet ediyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 15:21

    hata olup olmadığı da tartışmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 15:20

    14:20! fetö ile pazarlık yapan, işbirliği yapan ya da fetönün önde gelen elemanlarının hepsi yurtdışına kaçtı. ne tesadüf değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 14:35

    09.51 Allah akil fikir versin arkadasim, Allah yardimci olsun sana

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 14:29

    Her hain cezalandırılacak, hain olmak için güçlü olmaya gerek yok...

    Yanıtla (0) (0)
  • Harun / 17.07.2019 14:21

    Taha bey yürekli insansınız. Teşekkürler. Ama burada boş atıp dolu tutmaya vicdanını rahatlatmaya çalışan adaletsizler var.siyasiler ve cumhurbaşkanı bu işten zarar görmedi. Hata ettik halk bizi af etsin dedi. Kendisi 30.000 beraat almış memuru af etmedi göreve başlatmadı. Kendisi halk olsaydı şu an tutuklu olacaktı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 14:13

    19.20, Fuzuli konuşma... Bank Asya ile çalışmış, Fem'e çocuğunu göndermiş ama tutuklanmamış bir sürü tanıdığım var.

    Yanıtla (0) (0)
  • Khk lı / 17.07.2019 14:04

    Geciken Adelet Adalet degildir YENI MI akliniza geldi. Nerdeydiniz 3 yıldır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mahmut Emre Topsakal / 17.07.2019 13:54

    İnsan başta yapılanları bir nebze olsun anlıyor.Çünkü bir darbe var ve bu tehlikenin bertaraf edilmesi gerekir. Fakat sonrası telafisi mümkün olmayan yanlışlar. Kimse fetöcü hainlerin cezasız kalmasıni zaten istemez,istemiyor.Ama artık kuru ile yaşın, at izi ile it izinin birbirinden ayrılması gerekir. Bu devlet bu millet hepimizin sorunlarımız fazla ama çözüm de çok basit. Nasıl ki Cumhuriyetimizin ilk yıllarında yine iç karışıklıklar nedeniyle Musul,Kerkük, Ege adaları masada kaybedildiyse şuan yine benzer manzara Akdeniz de dogalgaz,Suriyelilern durumu. . . Artık silkelenmeliyz.Yazikolmasin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 13:45

    Ceza hukukunun sert yüzü güçsüzlere uygulanıyor. Yazık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur ve sorar / 17.07.2019 13:20

    "Yıllarca çocuklarım okullarında okudu." ve "Tamamı haindir." cümleleri çelişkili ve açıklanmaya muhtaç. Yıllarca hainliğin farkına varılmamış ! Nasıl varılsın ki ?! 2004 de Devlet Güvenlik Kurulu'nun 'fetöye dikkat edin, devlete sokmayın' mealindeki ikaz ve karar cümlesini o zamanki iktidar sümenaltı ederek "Ne istediler de vermedik. Aldatıldık" şeklinde anlamsız cümleleri söylemiştir. Devlet ikaz etti ama iktidar 2004 den 2013 e kadar fetöye çanak tuttu. Şimdi tamamı haindir denilmekte ! Yani hem fetö ve hem iktidar mı hain ?! Ha, ne dersiniz yorumcu Karar Okuru ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Eski öğretmen / 17.07.2019 13:19

    Kendi yağı ile kavrulan çiftçi bir ailenin çocuğuyum.lise ve üniversite okurken bütün yaz tatillerinde inşaatlarda soğuk demir işinde çalıştım. 15 yıl öğretmenlik yaptım. sonra 672 sayılı khk ile ihraç oldum. Beni örgütle iltisaklı yapan unsurlar şunlar. Sakın gülmeyin :1- gazete almak.2-sendika üyeliği 3-dernek üyeliği. Ne kadar büyük suçlar işlemişim değil mi?! Ben devletin gözünde teröristim. Yesinler sizin adaletinizi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaşlık hislerim zedelenmiştir... / 17.07.2019 13:18

    15 Temmuzda kendi silahlarımızla, Fetöcü hainler tarafından bombalanan milletin bir ferdi olarak, bu hainler idam edilemediği için vatandaşlık hislerim zedelenmiştir...

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabır! / 17.07.2019 13:13

    Ben burada Ak partiiyi mi temsil ediyorum.Fetö yü konuşuyoruz.Gizli kardinali,haçlılar karınıza kızınıza ilişmez onlara karşı koymayın diyen.Mankurtları itaatkar olan örgütten söz ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 13:09

    Doğru diyorsunuz, Fetöcü vatan hainlerini idam etmedikçe, AKP'nin isminde adalet yazsa ne olur...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 13:10

    Gel artık, Fetöcü kahpelerin idamı için gel.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 13:05

    Evet, kendi milletine ihanet eden, memleketlerini Batıya peşkeş çeken müptezellerin yargılanacağı bir adalet istiyoruz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 12:52

    Gerçek mağdurlar için elimizden geleni yapmaya hazırız. Evet bilerek kandırıldık. Ahmak lık ettik. Çocuklarımızı da oralarda gururla olutmadik. İHL okullarının katsayıları düşürüldugu için okuttuk. Herkes kendi yaşadığını bilir. Mağdur kardeslere gelince emin olun oda bir fetö oyunudur. Kriptolarin işidir bir çoğu. Vatandaşına kurşun sıkan işinden ettirmezmi. Bir de bu taraftan bakın. Bizler hem devlet tarafından hemde örgüt tarafından mağdur edildik. Haksızlığa uğrayan lar tez günde kurtulsun inşaallah.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 12:42

    Haklısın kavuklu şarlatan için söylediklerinde ama ölçüsüz ve haksız bir uygulama olan sendika üyeliğinden bankadan ihraç edilmeninde karşısında olmalıyız. Devletin izniyle açılmış kurumlara üyelik ihracı gerektirmez. Nokta.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 12:24

    Sayin akyol sessiz ciligimiza tercuman oldunuz sag olun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 12:20

    Bank Asya da hesabin var diye de işten atılır mi? Fem dershanesi ne çocuğunu gonderdin diye tutuklanır mi? İddianame hazirlamadan 3 sene tutuklu kalir mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 17.07.2019 12:14

    Sabır, bizden de ya sabır! Açılım diye terörist ayağına yargıç gönderen, esed ile bodrumda tatil yapab, ne istediler de vermedik diyen biz miyiz. Yok şunu yapan kimdi, bunu yapan kimdi demek yeri 17 yıldır başta olup şikayetten başka hiç bir şey yapama millete saldır. Devleti yöneten kim o zaman. O onu yapıyor bu bunu bizde devlet olarak seyrediyorsak kime ne diyelip, tipik orta doğu tipi yakınmalar bir işe yaramadığı gibi svunmayada yetmiyor artık.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 12:10

    Yani o sorular sadece fetöcülere mi gitti. Aynı zamanda akp den referans getirenlere de gitti. Çünkü o zaman kolkola idiler. O konuda fetö kadar Akp de suçlu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 11:57

    Ey Adalet. Birazcık vicdanın varsa Allah rızası için bin yılda birde olsa islam ülkelerine de uğra ne olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 11:49

    Evet, Fetöcü kahpeler idam edilmedikçe bu memlekette adalet yok demektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 11:41

    Hatalar işleyipte cezasını çekmeyen bir tek siyasetçiler gözüküyor bu ülkede.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 11:28

    Adalet..yoksa liyakat yoktur..Adalet..yoksa merhamet olmaz..Adalet yoksa yalan vardır, riya vardır, aldatma vardır..Adalet yoksa hak yeme vardır, kalitesizlik vardır, iş bilmezlik vardır, yaranma kültürü vardır; çalışayım ve hak edeyim yerine, üsttekilere yaranayım ki şu makama geleyim anlayışı vardır..hamili kart yakinimdir vardır, referans sistemi vardır, hemşericilik, bu bizdencilik, torpilcilik vardır..en dipten en tepeye hakkını alamamış huzursuz, mutsuz insanlar vardır..ve böyle bir düzende malesef..Adalet yoksa, devlet de yoktur..Adalet mülkün temelidir çünkü:)

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 17.07.2019 11:30

    Muhterem Hocaefendi diye ovgu duzenler utansin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 11:10

    Adaleti tesis edecek savcı ve hakim kalmamışsa bir ülkede musibete hazır olun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURUNA CEVABIMDIR / 17.07.2019 11:01

    Öncelikle az önce gönderdiğim yorumumu lütfen yayım(n)layınız.Bu karar okuru arkadaş toptancı hareket ediyor.Ya hep ya hiç mantığı yani.Yahu,yahu "tamamı haindir'diyorsunuz,böyle anlayış hangi dinde,hangi inançta,hangi hukukta var.Ben ihraç olmuş bir DİKAB öğretmeni olarak,beni hain yapıyorsunuz.Ruz-i Mahşerde, iki elim iki yakanızda olacak,siz kul hakkı diye bir haktan korkmuyor musunuz?Bu ülkenin Cumhurbaşkanı bile,"at izi,it izine karıştı" demedi mi?Siz nasıl oluyor da,herkesi aynı kefeye koyuyorsunuz,Allah'dan korkmuyor musunuz.?Sizi ve sizin gibileri Allah'a havale ediyorum. "Hasbiyallahü

    Yanıtla (0) (0)
  • İsmail / 17.07.2019 10:59

    "Ekmek, su, aş bulmak gecikebilir. Temele taş bulmak gecikebilir. Ülkeye baş bulmak gecikebilir. Adalet gecikmez, tez verilmelidir." Niyazi Yıldırım GENÇOSMANOĞLU

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 17.07.2019 10:52

    Hukuken geçerli “kuvvetli suç şüphesi”ni yansıtan deliller bile olmadan tutuklamalarla cezaevleri doldu. Hukukta emsali olmayan “delilsiz kanaat” kararı Taha bey sizi seviyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuyucusu / 17.07.2019 10:51

    Yürek meselesi kolay değil beyefendi. Adamı ekmeğinden aşından ederler, bir kulp taraklar adam çocuğuna ekmek götüremez hale geldiği gibi, öyle bir algı oluşturulur ki, toplum içine bile çıkamaz.Kim göze alabilir böyle bir riski. Hangi siyasi iktidar olursa olsun, adaletsizliği ayyuka çıktığı halde, toplum tarafından kabul görüyorsa yapılacak fazla bir şey yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. . / 17.07.2019 10:51

    Hepsi ama Hepsi ve Hepimiz Biliyorduk ama ucundan, kıyısından FETOSU ve maksadını. .!...Bilmiyordum falan, filan boş Lakirdilar. Adnan Oktar'ı bilmeyen mi vardı. ?..Ayni sey bunlar. Sahte mesihler. Amerika'daki Kavuklu şarlatan :))..bilmemne oglu.vb Dolu ortalık bedava SERMAYE. eleman dolu (zombi) doktor, esnaf, avukat vb (onurlu, şerefli olanları affetsin) .dolu ,dolu. .cübbeyi, sakalı vb takip Ortalığa atliyorlar. .:))..Biraz Kuran'ı Kerim. .Sazanlar Kafeste. Kimse kusura bakmasın. AKLI kullanmadık ütopik Tanrılara Totemlere inandık. !.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 10:46

    Hiç bir eyleme katılmayan aslada katılmaz benim çocuğumu da pisi pisine içerde tutuyorlar 60 gündür hale iddianame hazırlanacak duruşma olacak.adalet zenginlere ve arkası kuvvetli olanlara karşı var .fakir gariban için kanun yasa yok

    Yanıtla (0) (0)
  • Adalet / 17.07.2019 10:42

    Ey adalet artık gel

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 10:41

    Bu trollerin yalanı da çekilmiyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 10:36

    Çocuklarını okuturken de böyle mi düşünüyordun. Yoksa gurur mu duyuyordun. Bile isteye kandırılmak olmaz, ona ahmaklık denir. Şimdi de iktidar seni sömürüyor, yine aynı durumdasın. Boşuna hayiflanma yani.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabır! / 17.07.2019 10:38

    Karartma yapma benim kimseye kızdığım yok.Muhsin başkanın helikopter kazasında,helikopterin parçalarını sökenler kimlerdi.Şimdi neredeler.Dink cinayetinde rol alan katilin eline bayrak tutuşturanlar nerede,Batmanda polis arabasına bindirdikleri MTA çalışanı niye kayboldu.Bu Fetö bir cinayet örgütü.Başbakanın yatak odasına dinleyici yerleştirenler nerde, Baykal ın mahremiyetini çekenler nerde

    Yanıtla (0) (0)
  • HERMES / 17.07.2019 10:23

    Umuyorum ve diliyorum ki, Taha beyi, yeni kurulacak bir parti, partisine dahil eder ve Adalet Bakanı adayı olarak görevlendirir. Zira bu adam çok adil ve vicdani hassasiyetleri çok yüksek, onu bildim bileli öyle.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süheyl CALISKANOGLU / 17.07.2019 10:13

    Su meshur "ne istedilerse verdik' cümlesine bir türlü aciklik getirilmedi. Neleri verdiniz?Anlatinda bizde bilelim,Emniyet, Adalet,hakimler,savcilar bizimde bildiklerimiz,ya bilmediklerimiz (?) Kemal Kilicdaroglu yürekli bir savci ariyor,Cumhurbaskani'na bu soruyu soracak kadar "yüregi olan'savci mumla araniyor ülkede! Almanya'da ABD'de bu savcilardan tonla bulunur,bizde bir tane dahi bulunamaz veya vardir da ortaya cikmak istemez,neden bu Otoriter Ülkelerin kaderi dir,de ondan..

    Yanıtla (0) (0)
  • Adil / 17.07.2019 10:12

    Su an itibariyla bagimsiz karar verebilecek savci kalmadi gibi. Tek cozum yurtdisindan savci transferi. Yoksa adalet istiyoruz cigliklari dinmiyecek. Bu arada adaleti kim istemez veya altini oymaya calisir? Cevap basit kirli islerinin ortaya cikmasini istemiyenler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 17.07.2019 09:58

    İyi de onlara (fetö) ne istedilerse verenler ile her türlü faaliyetinde sahnede olanları bırakıp da hayatı boyunca fetö ile mücadele etmişlere kızmak niye? Herkese terörist diyip terörist başını mektupla devreye sokan aranan teröristi devlet televizyonuna çıkaranlar için olsun bizi nereye çekseler giderim mi diyeceksiniz. Bu adamlar tehlikeli diyenleri dinleme rütbe almalarına destek ol sonra aldatıldık. Hadi canım sende!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 09:57

    Muhteşem. ...

    Yanıtla (0) (0)
  • HERMES / 17.07.2019 09:53

    İnşallah önerilerinizi-eleştirilerinizi dikkate alırlar değerli yazar. Gözaltında kalmış, sonra tutuklanmış veya tutuklanmamış ama davaları 2-3 sene sürdükten sonra beraat etmiş masum insanların ve ailelerine yaşattıkları tarif edilemez sıkıntılar için devletin onlara, bu devlete aidiyetlerini yeniden tesis edecek şekilde, bu insanların mahkemeye başvurması aranmaksızın, tatmin edici bir tazminat belirleyip ödemesi gereklidir acilen, gecikmeden. Yoksa, bu insanların ahı bu yönetimi tarumar edecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 09:51

    Isminde adalet olan bir parti doneminde en cok talep edilen seyin adalet olmasi ilginc. Icsellestirme olmadan tabelaya yazmakla olmuyor demekki

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 09:47

    Binlerce teşekkür,kaleminize zeval gelmesin. İnşallah hukuk ve adalet duygusu alt yapıda,başka bir deyişle toplum tarafından da talep edilerek,üst yapının 'Ben yaptım oldu'' keyfiliğininde rücu etmesini sağlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 17.07.2019 09:50

    Türkiye maalesef yıkıma giden bir sürece doğru gidiyor. Ekonominin büyük kısmı yabancıların. Ve kur nedeni ile her gün büyük şirket ve yatırımlar yabancıya satılıyor. Eskiden ülkeden kaçırılan tarihi eserlere üzülürdük şimdi ise iyiki götürmüşler yoksa burada ya tahrip olur ya da heba olurdu düşüncesi dilleniyor. Benzer şekilde yerlinin elinde yandaş, akraba kayırılırken batar hiç olmazsa yabancıda maaşla çalışacak düzgün iş olur diyen bile oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 09:26

    Bunların hakkından AKP den başka hiçbir siyasi güç gelemez .CHP böyle bir mücadeleye girseydi din elden gidiyor diye yer yerinden oynardı.AKP kendi içinde korudukları yüzünden zarar görmeye mahkum.Mücadeleyi de akamete uğratacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • ADALET / 17.07.2019 09:25

    Adalet ihlalleri dünyada utancımız, ahirette büyük günahımızdır; bundan kurtulmalıyız. Ülkeye aidiyet ve devlete vatandaşlık hislerinin hasara uğramaması açısından da adalet milli bir vazifedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 17.07.2019 09:17

    Kimse size altın tepside hakkınız olanı vermez. Hakkınız olanı almak için mücadele edeceksin gerekirse yakalarına yapışacak sokağa çıkartmaz edecek sopayı koysam seçilir siyaset dahisiymiş vb şımarıklarına vereceğin oylarla terbiye edeceksin

    Yanıtla (0) (0)
  • hadi / 17.07.2019 09:04

    çok iyi tespit ama anlayana hocam

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 09:01

    Sadece Yargıda mi MEBde de Dershane öğretmeni alımında diğer dershane öğretmenleri mülakatta yüksek puanla atanırken 2015 te FEMden ilişiğimi kesmiş olmama rağmen beni iltisakli diye elediler ve ben Ankaradaki 27.Komisyon üyeleüyelerine hakkımı helal etmiyorum.Bir zamanlar bu yapıyı göklere çıkaranlar aldatıldı bizler aldatilmadik.Erdogan,Arınç hadi ordan batsın sizin ADALET anlayışınız!Böyle giderse 2023 Hedefleri asla tutmayacak.Sapla samani karıştırmanın ne olduğunu anlayacaksınız ama çok geç olacak.Rabbim Hz.Ömer ADALETINI size de lütfetsin.Halka değil yandaşa hizmet ediyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gazete okuru / 17.07.2019 08:49

    Eski adalet bakanı “suçlu olmasalar da idari tasarrufla attık” diyorsa daha ne adaleti beklenebilir ki? Bir kişi devlet memuru olmak için yıllarca okuyor, emek harcıyor, sınavlardan geçiyor sonunda birilerinden intikam alma hırsının kurbanı oluyor, idari tasarrufla görevine son veriliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Özkan / 17.07.2019 06:27

    Milyonlarca insanı küstürdünüz dış güçlere gerek yok düşman olarak biz bize yeteriz hadi cahiller cahil onları kaale almayalım ya alimlerimiz çok çok geç kaldınız milyonlarca yüreği yaraladınız oysa tek beklentileri biraz adaletti ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 06:25

    Sayın Akyol güzel yazınız teşekkür ederim.Elekten deve geçtiğini de hatırlatmakta yarar var.Hukuk varlığımızın teminatıysa iyi işlemeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmedâ / 17.07.2019 05:26

    Sayın yazar makalenize şunları da ekleyelim mi? İnsan çok insanlık yok denecek kadar az; müslüman çok islam yok denecek kadar az; kanunlar çok hukuk yok denecek kadar az; söz çok öz yok denecek kadar az...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 05:13

    Gerçek gazeteci..Zor günlerin hukuk adamı budur işte.Bana ne demiyor.Riske girerek yanlışları haykırıyor.Nerede bizim dindar camianın korkak yazarları.Nerde Diyanet ?Nerde kanaat önderleri cemaat liderleri?10 yıl sonra ben söylemiştim demeye başlamayın.Şimdi konuşun.15 Temmuz Kötülüklerin en kötüsü.Korkuncu.Ama acısı masumlardan çıkartılmamalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmedâ / 17.07.2019 03:49

    Hoca sizin bu yazı Karakuşî'nin birine denk gelip "Fetö üyesi olmamakla birlikte fetöye yardım" suçuna sokulmasın sonra. Artık ağzımızı açamaz olduk.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 03:35

    Kaleminize kuvvet ve yüreğinize sağlık... Siz bu ülke için hakiki bir entelektüelsiniz. İnşaAllah kıymetinizi bilinir,sözünüz dinlenir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabır! / 17.07.2019 02:21

    15 Temmuzda bir günde verilmiş şehit ve yaralı sayısı düşman işgalinde bile verilmedi masum insanlar öldü kimleri savunuyorsun.Bu darbe teşebbüsü sivil imamların yönetiminde gerçekleşti.Adamlarda kumpas var.Soru hırsızlığı var.Şu saydığım iki şey bile kaç bin kişinin hayatını kararttı bilirmisin.Benim evladım %01eksik puan geldi diye bir yıl üniversite tahsiline ara vermek zorunda kalırken birileri soru çalarak evladımın önüne geçti.Vicdansa her şeye top yekün bakacaksın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 02:04

    Dünyanın her yerinde vatana ihanet için en ağır ceza talebi ile dava açılır. Suç ıspatlanamazsa beraat verilir. Yani bu kadar makul bir işi büyük vehamet gibi anlatmak yakışık almıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 00:51

    Benzer suçlamalara farklı kararlara imza atan mahkemeleri mi tebrik ediyorsunuz damdan düşenler iyi anlar ancak çanınız yanmadığı için boş yorum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 00:36

    Ellerine sağlık.Sizin gibi her zaman dogru çizgisini muhafaza eden malesef cok aza kisu var

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 17.07.2019 00:36

    Evet sayın yazar fetöculerin tamamına yakını bile isteye yapmışlardır. Aksini kimse iddia edemez. Yıllarca çocuklarım okullarında okudu. Taki devletimiz bizi uyarana kadar. Anlamadık mı birçok şeye bile isteye kandırıldık. Bunlar için kafamızı duvarlara vuruyoruz belki. Ama çok geç. Tamamı haindir. Sürekli yalan söylerler. Verdikleri hiç bir sözde durmazlar. Sürekli bağış çeki pesindedirler. Ödeme yapmayanı hapse atarlar. Hepsini yaşadık. Masumu çok azdır. Ne yapsın devlet nasıl ayiklasin hiç kolay değil. Görülmedik bir cins tir fetöculer.Hala çok orgutluler. Bunları temizlemeye güç yetmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KaRAR OKURu / 17.07.2019 00:31

    Teşekkürler sayın Akyol.Samimi bir mümin ve mağdur bir kişi olarak ifade ediyorum. Hiç kimsenin ahirette hesap veremez durumda olmasını istemiyorum.Yanlışta ısrar edenlere Hz.Peygamberin yaptığı gibi gerekirse bin defa hakikatimi haykırmaya kararlıyım. Hepimiz bu topraklarda büyüdük yetiştik.İyilik de yaptık hata da da yaptık. Ama haksızlık karşısında susturulmak, işsiz kalmak, hain diye yaftalanmak, dışlanmak...bunların hepsi zulüm.Adalet bana on yıl sonra gelecekse, gelmesin, ahirete kalsın diyorum.Kendileri bilir yine de...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur ve sorar / 17.07.2019 00:13

    En acısı nedir bilirmisiniz ? Hz. Ömer'in adaletini anlatanlar bizzat adaletsizliğin daniskasını savunmakta ve adaletsiz düşünüp davranmaktadırlar. Kaybeden ne İslamiyettir ve ne de masum olduğu halde suçlanandır. Kaybeden, bu dünyada adil olamayıp gerçek dünyada Allah'a hesap veremeyecek olanlardır. Peki kaybeden kimdir ? Sahabiye "Kalbini yarıp baktın mı ?" diye soran ve kızan Peygamberimizin yaşadığı olayı kendi kendilerine anlatıp da yine de kalpleri yarıp baktım diyerek hüküm verenlerdir. Kaynak : Faruk Beşer'in, 4 Şubat 2018 tarihli Yeni Şafak yazısı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali baba / 17.07.2019 00:16

    Ey Adalet, 90 yildir seni ariyoruz nerdesin, ? bak Ay,a otoban yapip seni oralarda arayacagiz, yeterki senin orda oldugunu bizim Reis söylesin,vallahi bizim millet inanir senin ayda olduguna, biner arabasina düseriz otobanli yoluna,bak Adalet bilesin, düśürme Ecdadi milleti yoluna

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 16.07.2019 23:57

    Darbeye bile/isteye/farkında olarak katkıda bulunanlarla, bildiği halde önlemeyenlere Rabbim adaletiyle muamele etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 16.07.2019 23:55

    Geçmişe dönük anekdotları tarihi ile birlikte vermeniz yok mu...Mest oluyorum...Teşekkürler sayın Akyol.

    Yanıtla (0) (0)