‘Cumhurbaşkanımıza kabinesine ve bürokrasisine güvenin’

Hazine ve Maliye Bakanı Nurettin Nebati, ekonomideki temel sorunun, güvensizlik olduğu gerçeğini görüyor.

Burada kastedilen, ekonomi aktörlerinin yani yatırımcının, piyasanın, üreticinin, tüketicinin güvenip güvenmemesidir.

Sayın Nebati bu güvensizliği gördüğü için güven talep ediyor, “Cumhurbaşkanımıza, onun kabinesine ve bürokrasisine güvenin” diyor.

Hemen belirtmeliyim CB sisteminde “kabine” yoktur, sadece teker teker bakanlar vardır.

İktisadi anlamdaki güvensizliğin somut kanıtı risk primimizin çok yüksek olması ve bu yüzden yurt dışında ancak Düyunu Umumiye faiziyle kredi bulabilmemizdir.

HANGİ POLİTİKAYA GÜVEN?

Öncesini bırakalım, CB sisteminde ana yetkiler tek elde toplandı. Cumhurbaşkanı’nın hiçbir yetkisi hiçbir denetime tâbi değildir, demokratik dünyada benzeri yoktur. Bu bakımdan CB sistemi “şahsi yönetim” sistemidir.

Şahsi yönetim kolayca görevli değiştiriyor. Üç buçuk yılda 7 bakan görevden “affedildi” yerine yeni 7 isim getirildi.

Kolayca politika da değiştiriyor. Bu bir meziyet değil, zira politikalarda istikrarsızlık yaratıyor.

2018-2020: Berat Albayrak dönemi. ‘Rekabetçi kur’ politikası denildi, aynı zamanda kuru istikrarlı tutmak için 128 milyar dolar sarf edildi. Türkiye ödemeler dengesi kriziyle karşılaşmak üzereydi ki…

2020 Ekim: ‘Faiz acı ilaçtır’ denildi, reform söylemi ön plana çıktı. Naci Ağbal ve Lütfi Elvan gibi liyakatli isimler göreve getirildi. Döviz, gösterge faizi, risk primi ve enflasyon beklentisi düşmeye başladı. Ümitler yeşeriyordu ki…

2021 Mart: Ağbal azledildi, Merkez Bankası’nın başına Şahap Kavcıoğlu atandı. Emirle faiz indirtme politikasına geri dönüldü. Aralık ayında Elvan’ın da görevden alınmasıyla reform ve rasyonalizasyon sözde bile terk edildi. Hem faiz indirtilecek hem ‘liralaşma’ sağlanacaktı, nasıl olacaksa?!

Ve, Hazine’ye dört aylık maliyeti 40 milyar TL olan Kur Korumalı Mevduat… Enflasyon resmen yüzde 61...

Halbuki en azından “Orta Vadeli Program” kavramı bile asgari üç yıllık bir öngörülebilirlik kazandırmalıydı, değil mi?

KURUMLARA GÜVEN?

Kurumlar, mesela Merkez Bankası… Sayın Kavcıoğlu’na göre “Sorosçu güçler” Merkez Bankası’nın bağımsızlığını istiyor! Bağımsız mı olmalı, bağımlı mı olmalı? Bunlar bilimsel verilerle tartışılmalı değil mi? Kavcıoğlu’nun bu konudaki bilimsel görüşü nedir ben bilmiyorum.

Kanıtsız komplo kurguları inandırıcı olamaz.

Merkez Bankası’nın bugünkü durumunu en iyi ifade eden, Sayın Nebati’nin “Merkez Bankası’nı ve faizi önemsizleştirdik” sözüdür. (24 Ocak 2022)

Merkez Bankası’nın önemsizleştirildiği doğru… Merkez Bankası’nın para politikalarına kim güvenir bu durumda?

CB sisteminin verdiği benzersiz yetkilerle yirmi iki ayda dört Merkez Bankası Başkanı, değiştirildi. Bugünkü TÜİK Başkanı, yedi yılda 6. Başkandır!

Erdal Sağlam’a göre Merkez Bankası’nın insan kadrosu yüzde 90 oranında değiştirildi!

Kolaylaştırılan sınavlar ve siyasi mülakatlar yoluyla bürokraside liyakatli isimler kenara itildi, “bizden” isimler yetkilendirildi. SWP adlı Alman araştırma kuruluşu, CB sistemi hakkındaki uzun raporunda, “kamu ile parti arasındaki sınırın buharlaştığını” ve “kamu görevlisi olmak ile parti üyesi olmak arasındaki sınırların da neredeyse ortadan kalktığını” yazıyor. (DW, 8 Nisan 2021)

Derecelendirme kuruluşlarının raporlarında 2014’ten beri “kurumsal bozulma” eleştirileri var…

GÜÇLÜ TÜRKİYE, NASIL?

Efendim onlar “dış güçler” değil mi? Erdoğan’ın deyişiyle, “Hans ne der, Corç ne der biz buna bakmayız” mı? (1 Ağustos 2018)

Fakat Londra’ya giderek yahut Amerikan şirketlerini Beştepe’de ağırlayarak Türkiye’ye yatırım yapmaların istediğimiz dev finansman kuruluşları, politikacılardan ziyade uzman kuruluşların ve kendi uzmanlarının raporlarına bakıyorlar…

Bizim yatırımcımız bile çekiniyor.

Halbuki iktidarın ilk on yılında o raporlar Türkiye’yi övüyordu, ülkemize 220 milyar dolar yatırım gelmişti.

Sayın Nebati’nin “güvenin” sözü güven yaratmaya yeter mi?

Hukuk devletine, kurallar ve kurumlar sistemine, rasyonel politikalara yönelmedikçe “güçlü Türkiye”, özlemimiz olarak kalacak maalesef.

YORUMLAR (191)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
191 Yorum
  • Serhat Doğrusöz / 16 Nisan 2022 17:47

    Yazılı ve görsel medyanın çoğunluğu Cumhurbaşkanının emrinde olduğundan elli yaş üstü halkın çoğunluğu gerçekleri olduğu gibi anlatmayan medyanın etkisi altında kalıyor.O sebeble hâlâ oyları yüzde beşe düşmüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • geliyor... / 13 Nisan 2022 11:34

    Aşiretinin Man Adası operasyonunu açıkladığı için Erdoğan Kılıçdaroğlu hakkında dava açmıştı. Davayı Yargıtay aşamasında Kılıçdaroğlu kazanmış. Dün de Anayasa Mahkemesi velinin rızası olmadan çocuklara dini eğitim verilmesini hak ihlali saymıştı. Önceki günlerde Danıştay Saray'ın kaçak inşaat olduğunu söyledi. Bana göre, üst yargıdan üst üste gelen bu kararlar aydınlık geleceğimizin habercisi.

    Yanıtla (16) (1)
  • Abdullah alkan / 14 Nisan 2022 13:33

    Demekki yargı bağımsızmış,yandaş yargı değilmiş.

    Yanıtla (1) (1)
  • Alıntı / 13 Nisan 2022 12:04

    Bazı emekliler “Aç kalırım da oğlumdan, kızımdan ya da damadımdan yardım istemem” diyor, İlginç bulduğum bir konu şu: Çektikleri bunca sıkıntıya rağmen, kendilerine bu çileli hayatı lâyık gören iktidar partisi AKP'den vazgeçmeyen emeklilerin sayısı, çeşitli araştırmalara göre, yaklaşık 6-7 milyon… Emekli yurttaşlarımız, akıllarını başlarına toplamazlarsa, ömürlerinin sonuna kadar bu çileyi çekecekler. Kurtuluşun tek çaresi doğru oy kullanmak!

    Yanıtla (34) (3)
  • Tavsiye / 13 Nisan 2022 13:48

    Doğru oy kullanmak dedin de aklıma geldi. Kapısından borç sokağa taşan İBB parklara 7 adet heykel yarışması açtı. Özel bir otele 603 bin TL.yemek bedeli ödedi. Size tavsiyem böyle başarılı idareciler her zaman bulunmaz. Gel seçimlerde İBB nin Chp li başkanını , devletin başına getirin ki oylarınız doğru yere gitmiş olsun.

    Yanıtla (7) (32)
  • Mürsel / 13 Nisan 2022 14:55

    Bu heykelperestliğe Kılıçdaroğlu el atmalı. En kalitesiz döküm heykellerle; zanaat çetesi besleniyor ve susturuluyor. Bir de odunumun parası; ölürüz de sanemlerden vazgeçmeyiz temerrüdü.

    Yanıtla (5) (3)
  • Tesviye / 13 Nisan 2022 15:28

    İBB'nin kapısından sokağa taşan borçları yapanlar, İstanbul'a ihanet ettik, diyen Erdoğan ve adamları.

    Yanıtla (20) (4)
  • VİCDAN / 13 Nisan 2022 15:42

    tavsiyene uyacağız;peki dövize endeksli ,hesaplara fazladan halkı ilgilendirmiyorken ödenecek garanti 140 milyar(eski para katrilyon)TL . senin söylediğinin yanında devede kulal değil kıl bile olmaz. benim vergimle zengine fazladan(fazia harici)ödenecek para için bir çaren var mı diyeceğin ?

    Yanıtla (9) (1)
  • Bitikçi / 13 Nisan 2022 16:13

    Kardeş üzüm üzüme baka baka kararır il başkanlarını seçilmiş vekillerden üstün tutan emrine veren kimdi bilebildinmi

    Yanıtla (2) (0)
  • 1111 / 13 Nisan 2022 16:54

    Osman gazininde diğer Türk büyüklerininde büst ve heykelleri var,Atatürke gelince kimyanız karışıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Heykeltraş / 13 Nisan 2022 17:05

    Borcu var diye heykel yaptırmaması gerekiyorsa devletin de TRT müzik kanalını kapatması lazım, devletin de borcu var. Sen eğer sanat dalları arasında ayırım yapıyorsan o senin sorunun, toplumu bağlamaz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Celaleddin / 13 Nisan 2022 17:11

    O borcu kim yapti acaba? Belediye parasini parti parasi gibi kullanan sizin parti olmasin?

    Yanıtla (3) (0)
  • Abdullah alkan / 14 Nisan 2022 13:25

    Hiç bir Türk büyüğü kendi heykelini yaptırmadı.Cumhuruyet döneminde yapildilar.fatih sultan Mehmet poz verip heykelini yapın demedi .Alpaslan da demesi.heykel putperestlik adetidir.heykel yapmakla bir ülke bir santim bile ileri gidemez.bir kimse heykeli çok diyede sevilmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 14 Nisan 2022 15:06

    Melihin dinazorlari ne olacak? Devlete ,millete ne faydası oldu? Maliyeti ne bunların ? Ya biraz objektif olun ...İki gözünüzu de kullanın

    Yanıtla (0) (1)
  • Abdullah alkan / 14 Nisan 2022 13:17

    Karşı ittifak da HDP (gizli veya açık olarak)var .Sorun burada.hdp nın olduğu iktidar da güvenlik sıfır olur.Gene eskisi gibi patlamalar ölümler başlar . ekonomi düzelir ama giden canlar geri gelmez .

    Yanıtla (0) (0)
  • Z Kuşağı / 13 Nisan 2022 01:47

    Conrad Adenauer Vakfı’nın Z kuşağı ile gerçekleştirdiği araştırmada; -Gençlerin yüzde 65,9’u Türkiye’nin insan haklarına saygılı bir ülke olmadığı kanaatinde. -Gençlerin sadece yüzde 11,9’u Türk yargısına güveniyor. -Gençlerin yüzde 80,4’ü iktidarın göçmen politikasını hatalı buluyor ve acilen değişmesi gerektiğini düşünüyor.

    Yanıtla (44) (3)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 02:12

    Conrad Adenauer vakfı mı? Bir baktın mı kimmiş o vakfın yöneticileri diye. :) Bugüne kadar Türkiye’ye dair tek bir olumlu söz etmişler mi?

    Yanıtla (8) (47)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 10:58

    Siz baktınız mı, birşey yazmamışsınız. Türkiye hakkında ne yapmışlar, bir şey anlatmamışsınız. Neden? Yazsaydınız da ne olduğunu öğrenseydik.

    Yanıtla (19) (2)
  • Anadolu / 13 Nisan 2022 11:59

    Sen söyle Türkiye hakkında olumlu birşey. Bir vatandaş olarak ben zaten ülkenin soyulmasından, 5 li müteahhitden, enflasyondan, geçim derdinden , asgari ücretde Çin in bile altında kalmaktdan, eğitimden, din istismarından, işsizlikden daha aklıma gelmeyen herşeyden şikayetçiyim. Yabancıya gerek yok.

    Yanıtla (22) (2)
  • okur / 13 Nisan 2022 22:12

    demekki olumlu bir şey olmamış.Pardon sadece sigara konusunda sizinle hemfikirim

    Yanıtla (1) (0)
  • helal / 13 Nisan 2022 23:29

    kesinlikle katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah alkan / 14 Nisan 2022 13:06

    Bir an önce Suriye ile irtibata geçilsin.Kaydi hayat şartı ile sığınmacılar Suriye'ye evlerine gitsin.Ben AKP ye oy vermiş biriyim.Yeter artık diyorum.Ayrica Suriye ile Türkiye birlikte Suriye topraklarından PKK ve PYD yi silip süpürmelidir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Abdullah alkan / 14 Nisan 2022 12:29

    İki yıl süren pandemi,üretimi aksattı arz talep dengesi ni bozdu.terarik Zinciri aksadı.ukrayna savaşı üstüne tuz biber oldu.Dunyada ekonomi enflasyon bozuldu gitti.her ülke kendi ekonomisini düzeltmeye çalışıyor.Taha bey iktidara atıp tutacağına bunları yaz lütfen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Net! / 13 Nisan 2022 23:12

    Abd tipi başkanlık sistemi de ,ingiltere tipi parlamenter sistem de olabilir, esas mesele meclisin önseçim ve dar bölgeyle seçilerek etkin olmasıdır,100 yıldır boş kağıda imza atan, isaretle parmak kaldıran halden kurtulmasıdır

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 23:04

    'Yakında her şey düzelecek' demek bana neden 'Ölme eşeğim olme, yaz gelsin yonca ye' deyişini hatırlatıyor? Bu sözde eşek yaza kadar bekleyecek. Biz ne zamana kadar bekleyeceğiz? Ben şahsen seçime kadar bekleyeceğim. Sonra da gereğini yapacağım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Net! / 13 Nisan 2022 22:46

    Meclis ,ingiltere gibi önseçim ve darbölgeyle seçilmedikten sonra hiçbir şey değişmez.Özgür bir meclis ,kanunla MB baskaninin görevden alinmasini da, suriyeli,afgan,pakistanlı kavimler göçünü de engelleyebilirdi!

    Yanıtla (3) (0)
  • Net! / 13 Nisan 2022 22:35

    Akp, bu saatten sonra ne vaad etcek,enflasyon %100 olcak mı, çanakkale köprüsünde 10 milyon mülteci ile selfi mi, nobel ekonomi! ödülü mü, 1 milyon kapasiteli hapishane mi?

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 00:13

    “Suudi Arabistan futbol takımı Almanya ile karşilaşacagi maç öncesi toplu halde namaz kıldı ve galibiyet için dua etti. Sonuc: Almanya: 8 - Suudi Arabistan: 0” Sonuç ortada

    Yanıtla (32) (3)
  • O k u r / 13 Nisan 2022 13:39

    Dua ettikleri için yenildiler. Dua etmeselerdi Almanya'yı ezer geçerlerdi...

    Yanıtla (2) (6)
  • Organik / 13 Nisan 2022 14:33

    Ne kadar sivri zekalısın O k u r. Futbol maçında galip geleceksen, iyi kadro kuracak, iyi hazırlanacak, iyi oyun oynayacaksın. Allah senin dublörün mü? Çık bizim yerimize oyna da şu Almanları yenelim, beklentisine girersen sadece sen değil, Allah da yenilir. Artık kafandaki Tanrı'yı sorgulamaya başlarsın. Biz onun has kullarıyız, bize niye yardım etmedi, diye sokurdanmaya başlarsın. Sahabenin Uhud yenilgisinde yaptığı gibi.

    Yanıtla (8) (3)
  • Okur06 / 13 Nisan 2022 23:45

    Yenilmek için dua ettiler. Duaları misliyle kabul oldu

    Yanıtla (0) (1)
  • Mürsel / 13 Nisan 2022 14:58

    Kötü emsal ( suud) misal olmaz birader! Onlar riyakar zahirperest! "Dinarın kulları helak oldular!" Hz Muhammed Mustafa asv.

    Yanıtla (3) (4)
  • okur / 13 Nisan 2022 22:08

    Demekki yanlış kişiler için okumuşlar bu duayı.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 13 Nisan 2022 15:03

    2001 Yılında emekli maaşı yaklaşık 150 dolardı. Sen bu gün 226 dolar alıyorsun. Ama haklı olarak 2001'deki emekliden daha çok şikayet ediyorsun. Neden? AKP dünyanın yaşadığı bunca pandemi vs. krizlere rağmen dolar bazında kendinden önceki dönemlerden daha yüksek maaşlar ödüyor. Ama millet AKP'den önceki zamanlara göre daha şikayetçi. Bunun sebebi AKP döneminde hem Türkiye'de hem de dünyada insanların harcama kalemlerinin artmasıdır. Mesela iletişim faturaları, Elektronik cihazlar vs. gibi.

    Yanıtla (3) (24)
  • Vatandaş / 13 Nisan 2022 15:51

    Böyle yorumlar yaparken az da olsa ekonomi bilmek, en azından referans verilen paranın piyasaya sürüldüğü ülkedeki ekonominin ve enflasyonun biraz olsun takip edilmiş olması gerekmez mi? ABD’de 2008’de 25 dolara aldığım aynı marka ayakkabı, şimdi, yorumunuzu okuyunca baktım, 95 dolar. Kaç katı?

    Yanıtla (5) (1)
  • Seyfi / 13 Nisan 2022 15:53

    2.684 TL. emekli aylığım var. Dolar 14.6 TL. Maaşım 183 dolar eder. Ay sonuna borçlu giriyorum. Milyonlarca emekli, benden de beter durumda. Daha yeni en düşük emekli maaşı 1500 TL.ye çıktı. Okur bey, biraz vicdan ?

    Yanıtla (4) (1)
  • O k u r / 13 Nisan 2022 22:13

    AKP'den önce emekli maaşı 150 dolar değildi. O vakitler pandemi yoktu. Fetö kalkışması yaşanmamıştı. Parlamenter sistem vardı vs. Üretmeden tüketmeye alışmış bir toplumuz. Ana sorunumuz bu. İktidar üretime çare bulsa da bireylerin tüketim alışkanlıklarına müdahale edemiyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Bitikçi / 13 Nisan 2022 16:21

    Hayat standartlarına göre iyileşme yoksa 2001 gerisine düşmüş demektir 2001 deki doların alım gücüyle bu günkü aynı mı ki fakirleştiğimizi kendin itiraf ediyorsun

    Yanıtla (5) (1)
  • SanalKıreş / 13 Nisan 2022 17:26

    Anladım. Demek istiyorsun ki 2001 yılında 150 dolar insanların asgari ihtiyaçlarını belki karşılıyordu. Bugün 226 dolar karşılamıyor çünkü teknolojik gelişmeler harcamaları arttırdı. Peki aynı teknolojik gelişmeler neden gereği kadar ücretleri arttırmadı. Acaba dünyadaki üretimden aldığımız pay düşmüş olabilir mi?

    Yanıtla (4) (1)
  • Net! / 13 Nisan 2022 17:30

    Enflasyonun dörtte üçü, ekonomi deneyi nedeniyledir,bir ekonomist! yerine binlerce gerçek ekonomistte kulak verin. Ekonomi deneyi için Türkiyedeki binlerce ekonomistte savaş açtınız,mandacı diye iftira attınız, bir ekonomistin! koltuğu için çırpınıyorsunuz.İnsanlar deney faresi değil diyenlere anca demagoji yapıyorsunuz.Bu akp, 2011 öncesi Ak parti değil; ne kadro, ne ekip, ne ideal, ne rasyonellik hiçbir şey kalmadı.Çıkar için demagoji yapan ,saçmalayan,bağıran, halktan kopuk haldesiniz

    Yanıtla (6) (2)
  • Okura cevap / 13 Nisan 2022 20:35

    Şu anda en düşük emekli maaşı 2500tl oda 170 Usd.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararlı Okur / 13 Nisan 2022 21:01

    Dolar enflasyonunu niye dikkate almıyorsunuz? 2001 yılındaki 1 dolar bugünün 1,6 doları. 2001 yılının 150 dolarlık asgari ücreti bugünkü dolarla 240 dolar ediyor. 20 yıl ülke yönettin ve %7 daha düşük maaş veriyorsun!

    Yanıtla (3) (1)
  • muzaffer / 13 Nisan 2022 21:31

    Sen bir yerlere takılı kalmışsın. 2002 yılında emekli maaşım 510 dolarken bu gün 480 dolar. O zaman maaşım 22 çeyrek altın alırken bu gün 5 çeyrek altın, 136 kilo et alırken bugün 68 kilo et, 142 peynir alırken bu gün 97 kilo peynir,750 kilo ekmek alırken bu gün 400 kilo ekmek alabiliyor. Halen emekli AKP öncesinden iyi diyorsun.

    Yanıtla (3) (1)
  • hacı murat okura / 13 Nisan 2022 21:47

    Haklısın hacım,yurt dışında iletişim masrafları neredeyse bedava,bizde biraz pahalı olmuş,adamlarda enflasyon yüzde 7 gibi fahiş bir rakamla artmış bizde doğruysa yüzde 61 olmuş .ne yani onlarda artıyorsa bizde de artacak tabi... de adamlar hala bizi niye kıskanıyor orasını anlayamadım.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru..!.. / 13 Nisan 2022 21:12

    Ahlak herseyin ilaci..biz etrafimizda kişiye fikri,zikri,firkasi ne diye bakmayız..AHLAK var mi yok mu..?.Ahlak yoksa güler geçeriz...

    Yanıtla (3) (0)
  • Net! / 13 Nisan 2022 20:20

    Çok vergi alınıyor ve israfa ediliyor.TBMM ön seçimle ve dar bölgeyle seçilerek denetimi ele alabilmeli.Belediye kanunu da değişmeli ihale,hibe,kültür ve sanat faailiyeti adı altında israf korkunç halde, her gelen kaldırım taşına kadar değiştirme ihaleleri ile kendi partililerini besliyor,ileride kendine destek burjuvazi yaratmaya çalışıyor.110 yıldır devlet eliyle yandaş burjuvazi yaratma saçmalığı ve halkın en temel ihtiyaçlarından vergi alma kepazeliği!

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 13 Nisan 2022 18:11

    Tavsiyede bulunan AKP'li seçmenlerimiz. İBB idaresinin kötü ve yaptığının yanlış olduğunu kabul ettik. Aynı mantık ile sende CB'nin kötü ve yaptığının yanlış olduğunu kabul ediyorsun demek. İBB Başkanı CB adayı olmazsa senin düşüncen değişmiş mi olacak? İki kötü arasında daha az kötü olanı mı seçeceğiz? Biri 20 yıldır iktidar, 10 yıldır da hem iktidar hem de muktedir. İBB Başkanı iktidar ama muktedir değil. Ramazan günü lütfen biraz akıl ve mantık. Bu ülkeyi senin kadar biz de seviyoruz.

    Yanıtla (4) (2)
  • Necati / 13 Nisan 2022 17:55

    Ben bu hükümete hiç güvenmiyorum

    Yanıtla (5) (2)
  • Net! / 13 Nisan 2022 17:42

    Akp, chp den daha düşük oy almadan uyanacağa benzemiyor.Yüzlerce yıllık halk,1950 den beri osmanlı tokatını artık seçimlerde vuruyor:) Büyük dogu dergisinin kapağında ismet inönüye hitaben ,başımızda kulak istiyoruz yazıyormuş zamanında; yıl 2022 ,halkın durumu aynı; partili c.başkanlığı için , eskiden eleştirdikleri ataturk ve inönüyü örnek gösterdikten sonra!

    Yanıtla (4) (3)
  • duyalı okur / 13 Nisan 2022 17:31

    bakanların tamamı 'cambaza bak' tadında. kimse yetkili falan değil. bir bakanlık alanında sıkıntılar çok görünür hale geldiğinde hemen isim değiştiriliyor. amma, asıl konu ıskalanmamalı: bakanlıklarda harıl harıl kadrolaşılıyor. belli cemaatların ve vakıfların işaret ettiği isimlerce 'bildiğiniz' istila ediliyor. biz de böyle kendi kedimize laflayıp duruyoruz!

    Yanıtla (3) (2)
  • Hamdi / 13 Nisan 2022 00:30

    Malazgirt savaşının bininci yıl dönümü olan 2071 yilinda ekonomi düzelecek ve fert başına düşen milli gelir AB ulkelerini geçerek 30 bin dolara çıkacaktır. Yeter ki cumhurbaşkanına ve kabinesine güvenmeye devam edin.

    Yanıtla (25) (2)
  • Bir düşün / 13 Nisan 2022 14:39

    Cumhurbaşkanı o zamana kadar yaşsyacak mı?

    Yanıtla (5) (0)
  • Harun / 13 Nisan 2022 17:29

    Bunu oy verenler düşünsün.

    Yanıtla (4) (2)
  • umutlu / 13 Nisan 2022 04:26

    sayin yorumcular bukadar karamsar olmayalım Evet büyük bir ekonomik kriz yaşıyoruz yine her on yılda olduğu gibi 94 2001 2009 2013 ten özellikle gezi olayları ile başlayan bugünlerde zirvede olan krizi iliklerimize kadar hissediyoruz ama inseallah buda geçecek gezi oncesi yıllık faiz yüzde 4.5 iken gezi sonrası yüzde 9 oluverdi gezi neden oldu imf ye borcumuzu kapatip ,yolumuzu ayırdığımız için yapıldı ağaçlar bahanesi oldu krizin başlangıcı gezidir . feto dış güçlerin maşasi olduğu için 2016

    Yanıtla (6) (99)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 04:51

    Yazarın makalesini bur daha oku. Yetmezse bir daha ...

    Yanıtla (33) (3)
  • Okur / 13 Nisan 2022 07:49

    Umutlu, sen geleceğini ve cebini Erdoğan'a bağladığın için umutlusun galiba; maalesef bizler adalete, hukuğa ve liyakata bağladık böyle olunca da umutlarımız öldü.

    Yanıtla (36) (2)
  • Anadolu / 13 Nisan 2022 09:50

    Okuduğum en boş yorumlardan biri. Keşke gezide ki gibi faiz % 9 olsa ne iyi olur dimi şu anda. Yılardır gezide döviz arttı diye ağlandınız, ne kadar arttı biliyormusun, sadece 10 kuruş. Hükümetiniz ise doları füze gibi 5 TL den 18 TL ye kadar zıplattığı gibi üstüne de 128 milyar doları buharlaştırdı. Merkez kasan eksi 40 milyar, cebinde kendine ait 1 doları olan daha zengin Merkez bankasından. Bırakın arkadaşlar böylelerini, 20 yıldır tek başına babam yönetiyor sanki ülkeyi.

    Yanıtla (37) (4)
  • okur / 13 Nisan 2022 09:58

    bu krizin gezi ile yakından uzaktan hiç bir alakası yokken neden böyle saçma sapan yorum yapıyorsunuz?

    Yanıtla (27) (1)
  • umutsuz / 13 Nisan 2022 11:02

    Umutlu,yazar bağımsız kurumlar diyor denetlenebilirlik diyor şeffaflık diyor liyakat diyor serbest piyasa kuralları diyor ilk on yılda bunlara riyayet edildiği için türkiye gökte parlayan yıldız gibi idi diyor peki sen ne diyon ?

    Yanıtla (9) (0)
  • Harun / 13 Nisan 2022 17:32

    Sorumlulugu kabullenmeyip. Başkasınin sırtina yükleme taktiklerinden nirkaçı

    Yanıtla (3) (0)
  • Efedamat / 13 Nisan 2022 11:35

    gaziantepte belediye ekmek te indirim kupon vermiş. öğrenci menemeninde sucuk varmış. herkesin cebinde telefon var. daha ne istesin ki bu millet dimi ya. nasıl bu milletin kesesinden bu yorumları yazmak için zıkkımlandığın para ile mükellef bir sofra kurup iftar ediyormusun.

    Yanıtla (8) (0)
  • Atailla / 13 Nisan 2022 13:24

    Umutlu beyefendi Belli ki tuzunuz kuru Ben TC de 30 yillik uzman olarak calismam karsiliginda halen tl.3300 almaktayim. Hakkimi helal etmiyorum.kendiniz torbalarinizi habire doldururken millete sabir ve yine sabir vadediyorsunyz.insanlara vadedecek hicbiseyiniz kalmamis simdi de sabir satmaya calisiyorsunuz.

    Yanıtla (8) (0)
  • Bitikçi / 13 Nisan 2022 16:29

    Hep bahane başarısızlıklar bir bahane var.Kötüyüz diyemezsiniz tabii peki iyi zamanlarında AKP fetihler bağışıklık yoksa iyi şeyleri fetihler mü yaptı güldürmeyin iyiyi sahiplenin kötüyü başkaları yapsın zeytinyağı bile bu kadar hafif değildir

    Yanıtla (2) (0)
  • Abidin / 13 Nisan 2022 08:36

    90'li yıllarda da enflasyon vardi. Şu an o yıllardan daha kötü durumdayız. En azından o yıllarda ülkenin varlıkları, birikimleri vardı. O günkü iktidar pekala bunları satıp gelen sıcak parayla günü kurtarabilirdi ama yapmadı. Şimdi elimizdekiler gittiği gibi merkez bankasının ihtiyat akçesi de gitti. Hazine diye bir şey kalmadı. 5 milyon Suriyeli, 2 milyon Afgan, Afrikalı da cabası. Doktorlarımız, mühendislerimiz ise yurtdışına kaçıyor. İktidar ne yapıyor? Laf üretiyor.

    Yanıtla (36) (2)
  • Ali / 13 Nisan 2022 10:27

    Hey gidi abidin ogunku turkiye ile bugunki turkiye birmi devletin elindeki zarar eden kurumlardan bahsediyosan onlar devlete zaten yuktu 20 yilda nerden nereye geldik her konuda sehirlerimizin cehreleri degisti askerin guclendi ulasim hizlandi en onemlisi senin nufusun 20milyon birden artti sirtinizda yumurta kufesi yok kasila kasila liyakattan bahsedersiniz goruyoruz chpdeki liyakatida cok yakisiyor onlara liyakat

    Yanıtla (5) (23)
  • Hayret / 13 Nisan 2022 15:01

    Evet 10 milyon mülteci var doğru. Buna sebep olanlar şikayet ediyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bitikçi / 13 Nisan 2022 16:24

    Zarar ediyor dediğin kurumlar piyasayı dengeliyordu peki bu gün piyasayı dengelemek için yapılan ithalatta veya süvbansiyonlar,destekleme primleri hükumet övünüyor pekala zarar eden kitlerden daha mı iyi ki

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 07:50

    Reis, fiyatlardaki balon sönecek, yakında iyi ve güzel günlere kavuşacağız, bu sıkıntılar geçecek diyor. Sabırla koruk helva olur. Dünyanın gelişmiş 20 ülkesi içinde yer alacağız, biraz sabırlı olun, tek bizde değil dünyada sıkıntı var dedi. Sayın Nebati de söz verdi enflasyon aralıkta inecek diye.

    Yanıtla (0) (8)
  • Seyfettin / 13 Nisan 2022 16:14

    Pes dogrusu ! 16. ulke iken simdi 21. olduk. Uzaydamisin, asagi gel !

    Yanıtla (3) (0)
  • Dost / 13 Nisan 2022 15:55

    Okur kardeşime cevabımdır 2003 yılında emekli oldum 700 dolar ediyordu şimdi 350 dolar alıyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • Altın Bozkurt / 13 Nisan 2022 15:53

    100 müfettişle prangalanan E.İmamoğlu nun yolsuzluk ve süistimali varsa kelepceyi vurun kardeşim bir yapmadığınız o kaldı zaten.Yemek şahsi özel yemeği ise söyleyin müfettişlerinize zimmet çıkarıp ödetsin.Bursa osmangazi ilçe belediyenizin şahsi seçim reklam afiş ve hediyelerini 600 bin tl yi nereye ödettiğini devletin sayıştayı yazdı.aldınızmı geri.İBB araçlarını parti teşkilatı ve seçimlere tahsisiniz ne oldu.2016 550 bin tl lik kore özel gezisi ne oldu.Devir borç 28 milyar tl.1.9 milr.avr

    Yanıtla (2) (0)
  • Mürsel / 13 Nisan 2022 14:50

    Nebati' nin unutttuğu; TBMM ine güvenin olmalıydı. Halkın yarısını temsil eden meclisi dışlayan hiçbir iktidarı; yabancı devletler gözden kaçırmaz ve gereğini yapar. Sanırım Nebati bakan; hamidist oluduğundan bunları bilmyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Organik / 13 Nisan 2022 15:49

    Bence, bunun gibi, kendi yorumlarını, kendi kelimelerinle yazmalısın Mürsel. Sadece siyasi yorum değil, dini yorum da yapabilirsin. Cifirci kasaba vaizinden neyin eksik?

    Yanıtla (0) (0)
  • Yalçın kardeş / 13 Nisan 2022 10:12

    Ben artık iktidarın hiç bir dediğine inanmıyorum ,,,,tek adam rejiminden beri her şey daha da kötü oldu ,,,10.000 gün prim ödedim 3290 tl gibi komik bir emekli maaşı alıyorum ,,, geçinemiyorum ,,ve bu iktidarın akp nin mhp nin umurunda değil

    Yanıtla (15) (0)
  • Ayna / 13 Nisan 2022 14:08

    Aylık kaç lira prim ödediniz.

    Yanıtla (0) (3)
  • VİCDAN / 13 Nisan 2022 15:48

    % 85 ini tavandan ödüyorum , 25 doldu eyt çıksa bana gösterdiği 4500 tl.30 yıl önce emekli olan babam aynı maaşı bağlıyor bana. asgari ücretli olsam en alta olan 2500 bağlıyor ,oda devlet destekli 2500 oluyor. 2000 ve 2008 den sonra maaşlar yarıyarıya düşük bağlanıyor. ssk sitesinden kontrol edebilirsiniz ne kadar emekli maaşı alacağınızı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ulaş-Ali / 13 Nisan 2022 15:22

    Uyuz Tilkiye Acmaz açmaz deme Nar cicegi.. Elbet bir gün açaçak.

    Yanıtla (0) (0)
  • samed yasin / 13 Nisan 2022 14:57

    bunlar bakkala cırak bile olamaz nerde ülke yönetmek.durum ortada.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ahmet dursun / 13 Nisan 2022 13:58

    ''Hukuk devletine, kurallar ve kurumlar sistemine, rasyonel politikalara yönelmedikçe “güçlü Türkiye”, özlemimiz olarak kalacak maalesef.'' Bu tespitinizin olabilmesi için de AKP'nin biran önce gitmesi ve ülkenin akılla,bilimle, demokratik kurallarla adaletli bir şekilde yönetilmesi gerekiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 13 Nisan 2022 13:43

    Bill Keating kimdir, ne yapmaya çalışmaktadır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 13:36

    Erdoğan'ın enflasyonla mücadele yöntemini okuyunca, "Asırlık marka: Ezmeci Hüsam. 125 yıldır ezme bizden sorulur." diye bir reklam mı okudum acaba diye afalladım. Sıkı durun: " Terör örgütlerinin başını nasıl ezdiysek fiyatlardaki yükselişin belini de aynı şekilde yine biz kıracağız." Eziyor, kırıyor, dil koparıyor... Kendisiyle barışık bir insan böyle konuşamaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Uyuz tilki / 13 Nisan 2022 12:59

    Hepimiz ahırda ışığı görmek isteyen atlara döndük malesef... Şöyle bir kapı aralansada ışığın şavkından neşelenip galayana gelsek ve hep beraber kişnesek.... Kimbilir belki dışarıda bahar vardır ve deli taylar gibi koşma ihtimali doğar... Sucuk olmadan önce...

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru, / 13 Nisan 2022 12:33

    Ustalık dönemi dediği döneme denk gelmeseydik iyiydi.

    Yanıtla (10) (0)
  • OKUR06 / 13 Nisan 2022 12:21

    insanın yaşadığı ömür sınırlıdır. Biz ömrümüzü hep bahar gelecek yalanlarıyla geçirmek zorunda mıyız? Şairin dediği gibi: “Ömür Dediğin Üç Gündür / Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür / O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür, O Da Bugündür.”

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 13 Nisan 2022 12:07

    sayın bakan bana güvenin demiyor ki, kararı Cumhurbaşkanımız alıyor, biz uyguluyoruz diyor. ben kendini temize çıkarmak istiyor şeklinde anladım.

    Yanıtla (3) (0)
  • Nihat / 13 Nisan 2022 05:04

    Butun sermayeleri yalan ve millete iftira atmak olan kisilerin idare ettigi bir hukumete kim guvenir.krizlerin yuzde elliisi guvensizlik diyor ekonomistler,peki nebati kendi soylediklerine inaniyor mu?geldiginden beri taklaci guvercin gibi soylemlerine devam ediyor.

    Yanıtla (26) (2)
  • Nihat / 13 Nisan 2022 12:02

    Boyle bir idare olabilir mi? Muslumanligi kimseye birakmazlar,yalani dolani dillerinden eksik etmezler,oruc tutar namaz kildiklarini soylerler,beytulmali yagmalatmakta,kul hakki yemekte,satafatli hayata devam etmekte bir beis gormezler.lafa geldimi yerli milli derler yaptiklari isleri somurge valisi ancak yapar.milletin ustune ölü topragi serpilmis uyuyor lakin uyandiklarinda cok gec olacak..

    Yanıtla (14) (0)
  • İrfan Soyalp / 13 Nisan 2022 12:00

    Bütün yaşadığımız sıkıntıların tek nedeni C.B. sistemidir. Ülkede tek adamın egemen olmasıdır. Ekonominin kuralları uzun yıllar içinde belirlenmiştir. Ekonomi bir bilim olmuştur, sebep ve sonuç ilişkisi kesin olarak saptanmıştır.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 00:11

    * AKP Kayseri Milletvekili Hülya Nergis: Vatandaşımızın serzenişleri haklı. Haklı buluyorum. Bu yangın her yerde var. Biz de bu ülkenin vatandaşıyız. Biz de bu yangını yaşayanlardanız. * Kayseri MHP Milletvekilini Baki Ersoy'u ihraç ile disipline verenler bu açıklamaya ne diyecek.

    Yanıtla (26) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 01:03

    AKP genel başkanı kendi milletvekiline hiç bir şey demeyecek. Çünkü, evet ekonomik sorunlar var biliyoruz, bu sorunu ancak biz çözeriz diyorlar.

    Yanıtla (16) (2)
  • karar okuru / 13 Nisan 2022 11:33

    ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz diye bir söz vardır. 20 yılda çözmeyip yarattığı problemleri yine kendileri nasıl çözecekler. Bu laflar halkı avutmaktan başka bir şey değildir.

    Yanıtla (15) (0)
  • umut / 13 Nisan 2022 11:29

    toplam finansal varlığımın binde biri bile TL değil, o kadar güveniyorum ekonomi politikasına bakan beyin.

    Yanıtla (2) (0)
  • M. T / 13 Nisan 2022 11:20

    Bu hükümet aynı çocuk oyunu gibi . Küçük çocuklar oynadıkları oyundan çabuk sıkılır başka oyuna geçerler . Akp hükümetinin başı baktı olmuyor sil baştan yapıyor . İkide bir Bakan , bürokrat, merkez bankası başkanı mı değişir . Tarihe geçecek bu rezillik .

    Yanıtla (4) (0)
  • Bünyamin / 13 Nisan 2022 11:18

    Antep'ten yazıyorum. 2.5 tl'lik ekmeği 1.5 tl'ye almaları için vatandaşa fiş vermişler. Dün iftar vakti ekmek fırınlarının önünde 20- 25 metre kuyruklar vardı

    Yanıtla (8) (1)
  • Bürokrasi? / 13 Nisan 2022 11:02

    Cumhurbaşkanının bürokrasisi mi olur? Kurduğu bir kabine olur ama bürokrasi devletindir. Bakanlarıyla birlikte, giderken yanında mı götürecek devletin memurunu?

    Yanıtla (5) (0)
  • Bürokrasi? / 13 Nisan 2022 11:13

    Malzemelerini fazla sahiplenen mülkiyetçi aşçıların, “etim-yağım” demelerine benzemiş. Yanlışlıkla söylendiğini düşünmek istiyor insan.

    Yanıtla (3) (0)
  • suat / 13 Nisan 2022 11:09

    Keşke yönetimi nedeniyle zarar görenler yönetenler olsa... ne de iyi olurdu. belki liyakatin, adaletin ve hukukun ne kadar önemli olduğunu anlarlardı. Oysa öylemi onlar yanlış yapıyor 84 milyon cezasını çekiyor.. Onlar ise mart sonu , yaz ortası olmadı aralık a kadar ışığı göreceğiz diyorlar... Sizce ışığı görme ihtimalimiz nedir.. Belki de göreceğimiz ışık tünelde üzerimize doğru ilerleyen trenin ışığı olmasın.. ne dersiniz.. Allah sonumuzu hayretsin....

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuyucusu / 13 Nisan 2022 01:32

    Cumhurbaşkanlığı seçiminde benim öncelikli tercihim, Suriyeli ve Afganları ülkelerine göndermeyi taahhüt edene olacaktır.

    Yanıtla (37) (4)
  • radikal / 13 Nisan 2022 09:59

    Benim tercihimde bu konu ikinci sırada. Ben oyumu, devr-i sabık yaratacağım, bu halkın çarçur edilmiş kuruşunun bile hesabını soracağım, diyen çıkarsa, ona. İsterim ki yeni seçilen, devir teslim töreninde, ellerinizin temiz olduğu bağımsız yargı tarafından tespit edilmeden önce elinizi sıkmayacağım, diyecek babayiğide.

    Yanıtla (26) (0)
  • Hesap / 13 Nisan 2022 11:05

    Bence siz kamunu paralarını çok isabetli yerlere sarf eden Chp li İBB başkanına ver.Belediyenin tesisleri dururken 603 bin lira özel bir otele yemek parası ödeyen başka bir tutumlu idareci bulamazsın.

    Yanıtla (0) (20)
  • Kararcı / 13 Nisan 2022 15:38

    Yok gezi, yok rakı sofrası, yok 603 bin lira lokanta faturası siz bunlarla oyalanın ama hala 128 milyar dolar nerede diye sormayın. İBB den vakıflara giden yardımların kesilmesi çok fena oturmuş galiba.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali / 13 Nisan 2022 10:30

    Niye suriyeliler afganlar yuzunden ismi bulamiyorsun evmi bulamiyosun neden gitmeleri senin onceligin baska sikintiniz yok galiba sanirim tuzunuz kuru

    Yanıtla (0) (27)
  • Ali'ye / 13 Nisan 2022 12:12

    Savaş vardı, sığındılar. Savaş bir haftada bitecek, cuma namazını Şam'da kılacaktık, geçiciydiler, misafirdiler, gideceklerdi. Kamplarda kalıyorlardı. Erdoğan her işinde olduğu gibi bunu da eline yüzüne bulaştırdı. Bizim siyasinin hatasıdır, dedik yıllardır sineye çektik. Artık savaş bitti. Ülkelerine dönmelerinden daha normal olanı ne? Suriye'de iş yokmuş. He canım Türkiye iş kaynıyor. Benim halkımın % 25'i iş bulamıyor.

    Yanıtla (13) (0)
  • KİRA / 13 Nisan 2022 16:00

    evet ali paşa,7milyon kaçak mülteci vb , 7kişi bir evde kalsa ;BİR milyon ev boşa çıkar ve ben dandik eve 2000 lira kira vermem. çocuğum kırk kişi aynı sınıfta olmaz . mesela yağ ithaletmek için yalvardın rusa ,gemi için, yıllık adam başı 2 litre yağ düşse 14 milyon litre yağ yapar:) 2 milyon800 bin teneke 5lt lik yağ yapar. daha verdiği zarrarları yazayım mı ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 11:06

    "2022 sonuna kadar hedef 2 milyon Suriyeliye vatandaşlık vermek. BM kaynakları 600 bin Suriyeliye vatandaşlık verildi diyor. Göç Idaresi’ndeki vatanseverler 900 bin diyorlar. Sayı her geçen gün artıyor." Oy uğruna yapılan bu uygulamayı sandıkta protesto olarak görecekler.

    Yanıtla (16) (0)
  • Korkut Ate / 13 Nisan 2022 02:58

    Türkiye Erdoğan liderliğinde daha özgür, daha zengin ve yaşanabilir bir ülke olmuştur. Bugünlerde yaşadığımız küresel ekonomik kriz yansımaları da geçecektir. 2000 yılında hazine bitti, bankalar battı, memur maaşlarını ödemek için zorlandı bu ülke ama atlattı. Bugünleri de atlatırız. Reise güvenin enseyi karatmayın.:)

    Yanıtla (3) (87)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 04:55

    Yazar tamda onu anlatıyor !!! Okuduğunuzu anladığınızdan emin misiniz ? Sorun "nasıl" ? Hangi politika ile ve hangi kadro ile...

    Yanıtla (25) (0)
  • Turgay / 13 Nisan 2022 10:34

    Keşke ironi yaptığınızı daha belirgin bir şekilde belirtseydiniz.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 10:56

    Dam üstünde saksağan, vur beline kazmayı! Uzaya gideceğimiz söyleniyordu. Sanırım ilk gidenlerdensiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 04:50

    Bu ülkenin bir kısım insanları "açım, aç!" diye bağırırken, ülkeyi yönetenler "elhamdülillah aç ve açıkta kimse yok" diyor.

    Yanıtla (29) (0)
  • Kararsız / 13 Nisan 2022 08:16

    Milleti bilmem ama, bağırdına göre sen açsın galiba. Kemal amcana git, belki lüks otellere verdiği paradan ayırır da karnını doyurur senin. Ya da o IQ'su yüksek denilen hokkabaz belediye başkanına. İngiliz büyükelçiyle birlikte seni de götürsün restorana.

    Yanıtla (1) (32)
  • karar okuru / 13 Nisan 2022 11:23

    Milleti bilmediğin kesin. Anlaşılan ne markete ne de pazara çıkmayan tuzu kurulardansın. Bana göre karnı aç olan Kılıçdaroğlu yerine saraya gitmeli belki ejder meyveli sumuti yiyenler bir lokma da onlara ikram ederler.

    Yanıtla (12) (0)
  • Seyfo / 13 Nisan 2022 16:05

    Lakabın "kararsız", ama maşallah, iktidarın sesi olmakta bayağı kararlisin kardeş. Kolay gelsin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 10:51

    Kararsız size cevabım şu şekilde olsun. -Franz Kafka şöyle diyor: "Zerre kadar anlamadıkları şeyler hakkında konuşuyorlar. Sırf aptallıkları sayesinde kendilerinden bu kadar eminler." -George Orwell da ekliyor: "Cahillik güçtür."

    Yanıtla (15) (1)
  • GİRESİNLİ / 13 Nisan 2022 10:46

    Güven istenilmez dilenilmez,VERİLİR HİSSETTTİRİLİR.

    Yanıtla (5) (0)
  • Turgay / 13 Nisan 2022 10:43

    Aklıma bir seçimden sonra hastanenin doktoruna nasıl .eçirdik diye yazan teknisyene doktorun verdiği yanıt geldi. Doktor kısaca kendisinin ve eşinin durumlarının iyi olduğunu rahat bir yaşam sürdüklerini dışarıda yemek yiyip tatile çıkabildiklerini arabaları , evleri olduğunu bunlara senin de sahip olman için uğraşıyorum madem öyle istediniz ne haliniz varsa görün demişti. Ben de aynısını düşünüyorum ne halleri varsa görsünler.

    Yanıtla (7) (0)
  • Erdem Gençoğlu / 13 Nisan 2022 10:36

    Sayın Akyol her konuyu "Merkez Bankası"na getiriyor. Teorik olarak bir devlete ait kurumun "özerk" olması ne derecede mümkün olabilir ki! Belki başkalarına bağımlı kılmak için devletinden "bağımsız" olması gerekebilir; çünkü bağımsızlık "iki yere ait olmaya" engeldir. Merkez Bankası Diyanet kadar bağımsız olmalı, fazlasına gerek yok.

    Yanıtla (1) (9)
  • Turgay / 13 Nisan 2022 10:32

    Bunları sucukçunun muhasebecini başımıza getirirken düşünecektiniz. Gerçekten geçmişinde hiçbir başarı olmayan muhasebecilikten bisküvi toptancılığına yükseltilen ( herhalde rica ile olmuştur) bir adamdan beklentiniz farklı mıydı? Yılların tecrübesi ile böyle bir yanlışa nasıl düştünüz, hayret.

    Yanıtla (6) (0)
  • O k u r / 13 Nisan 2022 10:31

    Bakıyorum "Hans neder, Corç de der, biz buna nakmayız" sözü birilerinin çok ağırına gitmiş. Neden acep?

    Yanıtla (1) (8)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 10:25

    Kaleminize sağlık.

    Yanıtla (8) (0)
  • Güvenli hizmet / 13 Nisan 2022 10:20

    İBB, kendisine ait onlarca tesis yerine, konuklarını Çırağan Palace gibi otellerde ağırlıyor. İBB sadece 1 yemek için Çırağan Palace'ye 603 bin lira fatura ödedi. İBB Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Dış İlişkiler Müdürlüğü'nün, 29 Kasım 2021'de Çırağan Palace Kempinski Otel'de yenilen yemekle ilgili faturada "Balkan Şehirleri Ağı Zirvesi akşam yemeği bedeli" olduğu ifade edildi.

    Yanıtla (0) (13)
  • orcan tanyalçın / 13 Nisan 2022 10:00

    "Sen istedin böyle olsun" Durumumuz budur Taha Bey. Üzülmeyin diyeceğim ama memleket için üzülmemek elde değil. Daha kötü olanı da henüz yaşamadık kanaatindeyim. Taha Bey maalesef böyle. Bizler bir zamanlar insandık. O zamanları hatırlayın. Saygılar

    Yanıtla (21) (1)
  • O aslan / 13 Nisan 2022 09:44

    Teşekkürler. Sayın Akyol sizde biliyorsunuz ki bir devlette (kişiler) insanlar güvence olamaz. Neden? çünkü insan ölümlü dur. Yani bugün var, yarın yok, akşam yatar Sabah kalkamaz. Trafik kazası geçirir, kalp krizi geçirir. Onun için güvence olamaz. Bir devlette güvence yasalar, kurallar ve kanunlar dir. Bakan güvence olarak insanları gösteriyor. Bütün dünyaya rezil olduk,bu bakan'ki ülkenin ekonomisini yönetiyor. Vay halimize. Siz de biliyorsunuz ama,suya sabuna dokunmaktan imtina ediyor.

    Yanıtla (13) (0)
  • Ekonomister / 13 Nisan 2022 09:04

    En temel problem liyakatsizlik. Halk şunu biliyor, doğru bir isim getirilse de ilk hükümete hoş gelmeyecek durumda gider. Halkın hoşluğunu düşünen yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • Adnan Topuz / 13 Nisan 2022 08:54

    Güvenden anlaşılan tek bir şey var, o da CB ve AKP iktidarının devamı. Bunun için her yol mubah. Kurumların, kişilerin, hukuk düzeninin nasıl olduğunun önemi yok. Onlar sadece emirleri yerine getiren araçlar. Düzeni bozan da enflasyonu yaratan da dış güçler olunca çözüm aramaya gerek yok.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ahmett / 13 Nisan 2022 08:24

    Biz güveniyorız demekle olmuyor.güven yaratacak hareketlerde bulunmak gerekir.daha geçenlerde 18 lişi geliyor senin ülkende kaşıkçı cinayeti işlyor sen başta ben yargılayacam diyorsun sonra sana para vereceğim dediğinde delileri alıp katile vereceksin.yatırımcı bunu görmüyormu.sen hukuku liyakatı yerlebir edeceksin sonra çıkıp güvenin diyorsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • Türkoğlu / 13 Nisan 2022 08:11

    "Hans ne der Corc ne der" Seçmenin egosunu okşayan laflar bunlar. Gel gör ki, Londra'da, yahut başka yerlerde para istediğin, yatırın yapmasını rica ettiğin insanlar hans ve corc ama. Onlar sana değil, sen onlara muhtaçsın.

    Yanıtla (8) (0)
  • ÖTÜKENLIKURT / 13 Nisan 2022 07:47

    Sayin yazar, siz koltuklara konuşup yazıyorsunuz. Halbuki koltukların ne gözü var ne kulağı. Nebati aslında bir gömleği, iyi gömleği uzaktan bile tanır ama ekonomi nedir, risk primi nedir, Merkez Bankasının bağımsızlığı hangi amaçla konmuştur bilmez. Hafız da öyle padişah koltuğunda oturan bir gofretci. Gofret satışını iyi bilir ama yönetimin en temel kurallarını bilmez. Istişare nedir, beyin fırtınası n3dir dersen sadece yüzüne bakar. O sebeple yazdıklarınızı halk okur ve aydınlanır. O da yeter

    Yanıtla (5) (1)
  • Vatandaş / 13 Nisan 2022 07:22

    128 milyar dolar eridi şimdi halkın elindeki döviz kurunu korumak için eritiyorlar. Kimse bu açıdan bakmıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • The end / 13 Nisan 2022 05:54

    Türkiye her alanda güçlenecek ekonomi hukuk demokrasi insan hakları din inanç iç dış siyaset mutlu vatandaşlar her şey fakaaat bunların hepsi AKP'nin olmadığı 2023ten sonra olacak. Çünkü bozan yıkan yapamaz. Millet 2023ten sonra işi bilene ehline teslim edecek.bunlar hakiki müslümanlar hakiki milliyetçiler olacak millet bıyık milliyetçiler ,bıyık müslümanlarından ve yüzük müslümanlarından kurtulacak.insaallah

    Yanıtla (14) (1)
  • Net! / 13 Nisan 2022 05:42

    Eğitim ve propoganda ürünü kitleler sadece seçim konuşur, lider ister, başkanlık yada parlamenter sistemi şeklen ister ,içeriğini sorgulamaz ; az sayıdaki kişi ise, "lider değil ekip ,kurallı devlet, önseçim,dar bölge, etkili meclis" ister; bunlar olmadan parlamenter sistemde olsa, fiilen tüm yetkilerin başbakanda toplanacağını,meclisin durumunun değişmeyeceğini öngörür.Atamayla gelecek mecliste , gensoru vs uygulanmayacak,atamalardaki bakan imzaları da boş kağıda atılacak geçmişteki gibi!

    Yanıtla (5) (8)
  • ALDATILDIM / 13 Nisan 2022 05:27

    Hükümet, TL nin değeri namustur ve bize güvenin dedi, ama bütün birikimim altı ay önceye göre yarı yarıya yok oldu. Paramı altın veya dövizde tutmamakla enayi yerine konuldum.

    Yanıtla (27) (0)
  • Yorumcu / 13 Nisan 2022 05:15

    Hatırlayın, bir kaç ay önce Kılıçdaroğlu bürokratlara usulsüzlük yapmayın deyince ‘vay efendim, devlet memurlarını tehdit etti’ diye bağırıp çağırmışlardı. Nebati kendi memurlarına ‘yabancı yatırımcıya zorluk çıkaranın gözünün yaşına bakmam’ dedi. Yok böyle bir komedi dünyada gerçekten…

    Yanıtla (25) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 00:45

    Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Hiç şüphesiz bir hayat pahalılığıyla karşı karşıyayız, ancak enflasyonun sadece ülkemize mahsus bir durum olmadığı bir gerçektir.” ★ Enflasyon oranları ★ Avrup Ortalaması....: %5,6 ★ Amerika..........................: %8,5 ★ Türkiye............................: %61,1 Taha Bey, “güvenin” sözü güven yaratmaya yetmiyor. Bunu seçimlerde görecekler.

    Yanıtla (43) (0)
  • karar okuyucusu / 13 Nisan 2022 04:29

    Sorunu oluşturan çözüm üretemez. Çözüm üretebilseydi sorun oluşmazdı. NOKTA!

    Yanıtla (22) (1)
  • Kartal / 13 Nisan 2022 05:12

    Meseleleri mesele yapmazsan mesele olmaktan çıkar.(s.demirel) sayın bakan da benzer şeyler söyledi.

    Yanıtla (10) (2)
  • Mustafa Miran avci / 13 Nisan 2022 08:00

    Erdoğan artık çözüm ögrettemez ,derin devletin kucağına düştü,gitsin .Türkiye son 50 yıllın en büyük krizini yaşıyor ve salt ekonomik değil siyasi politik

    Yanıtla (8) (0)
  • sahipsiziz / 13 Nisan 2022 04:48

    Türkiye'deki enflasyondan büyük olan ABD'deki enflasyonu çıkaralım. (61.1- 8.5= 52.6) %52.6 daha fakirleşmişiz. Avrupadan daha fazla fakirleşmişiz. Avrupa bizden kötü diyenler, hesap ortada...

    Yanıtla (12) (1)
  • Kürsü / 13 Nisan 2022 04:41

    Sen Güven vermezsen, sana hiç kimseye güven duymaz. Merkez ankaası bürokratınin,bir o kadar da diğer bürokratların yüzde doksanı değişmiş ise tekrar liyakat sahibi bürokrati iş başına getirmedigin müddetçe hiçbir şey düzelmez.

    Yanıtla (4) (0)
  • kararlı / 13 Nisan 2022 00:49

    Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati: “Enflasyon korumalı tasarruf ürünleri üzerinde çalışıyoruz.” Sayın Nebati Bakanımıza sesleniyoruz, enflasyon korumalı maaş istiyoruz.

    Yanıtla (28) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 04:37

    Emeklilerde enflasyon yada kur korumalı maaş istiyoruz.

    Yanıtla (12) (0)
  • TB / 13 Nisan 2022 04:35

    Taha Bey, hükümetimizin hiçbir kararına, yöneticisine, liderlerine, yaptıklarına, ettiklerine zerre kadar güvenmiyoruz. Bu kadar saçmalıktan, akıl dışılıktan, plansızlıktan, liyakatsizlikten, mantıksızlıktan, iş bilmezlikten sonra konuşacak hiçbir şey kalmamıştır. Yazık bu millete, devlete, insanlarımıza...

    Yanıtla (14) (0)
  • Mustafa Mert / 13 Nisan 2022 00:54

    Tarım Bakanı’na göre gıda siyasete alet edilecek bir konu değilmiş. Tarım Bakanı siyasetçi olduğunu unutmuş. Bakan bey din siyasete alet edilecek bir konumudur? Bakan bey, tarım ve gıda beka sorunudur, beka da siyasetin konusudur.

    Yanıtla (28) (1)
  • Pes doğrusu / 13 Nisan 2022 04:35

    Siyasete alet etmedikleri bir şey kalmış gibi birde en başarısız oldukları konuda eleştireni eleştiriyorlar. Pes doğrusu...

    Yanıtla (11) (0)
  • Hakkı Tutan / 13 Nisan 2022 02:34

    Kaşıkçı,Rahip Brunson ve Deniz Yücel davalarında Sayın Recep Tayyib Erdoğan'ın iç söyledikleri ve yaptıkları ortada.Böyle bir devletin kim neyine güvenecek?Adalet felç olmuş, öngörülebilir ne ekonomik politika, ne dış politika var.Para için mahkeme dosyalarını satan bir sistem ne kadar güvenilir olabilir ki?

    Yanıtla (24) (0)
  • Tatarbey / 13 Nisan 2022 02:32

    Kör topalda olsa, bir zamanlar Demokrasi varmış...

    Yanıtla (27) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 02:02

    İsmail Saymaz: Toplum yorgun ve yoksul düştü. Güçlü, adil, işini yapan bir hakem arıyor. Mansur Yavaş sanırım o kantarı temsil ediyor.

    Yanıtla (18) (3)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 01:58

    Haberler doğruysa Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin, yurttaşlara ekmek karnesini aratmayan ekmek indirim kuponu dağıtmış. Benzer uygulama 2. Dünya Şavaşı döneminde yürürlüğe konmuştu. Bu iktidar ekmeği karne ile veriyorlardı diye oy devşirmeye çalışmıştı, şimdi ise kendi belediyesi yürürlüge koymuş.

    Yanıtla (25) (1)
  • Alıntı / 13 Nisan 2022 01:52

    Sayın Bakan Nebati’ “Bürokratları alaşağı ederiz” “Arkamızda Cumhurbaşkanımız var, bürokrasi bizi durduramaz” demişti. Aradan 20 gün geçti ve aynı Sayın Bakan Nebati “Kendinize, Cumhurbaşkanımıza ve bürokrasiye güvenin” dedi. “Kendinize, Cumhurbaşkanımıza ve bürokrasiye güvenin” dedi. Acaba Bakan Nebati’nin fikrini değiştiren ve bürokrasiyi güvenilir hale getiren gelişme neydi!

    Yanıtla (14) (0)
  • Ali Rıza / 13 Nisan 2022 01:41

    Bu Dünya kimseye yar olmaz , bu da gelir bu da geçer Taha bey , yara iyileşir kapanır ama iz bırakır . Uzaya dört şeritli yol yapacağız desek inanacak kitlemiz var , var diyen beyefendi doğrumu söylüyor ? Evet doğru söylüyor , bu sözün üzerine söz söylenir mi ? Asla söylenmez . Hani Şener Şen’nin Züğürt ağa filminde var “ağanın sözünün üstüne söz olur mu” Hangi kitapta yazıyor ? Onun gibi , Gele gele bilime inanmadık bundan sonra belki gelenler ninni dinlemeyi bırakıp bilime inanırlar.

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 01:17

    Sn. Nebati problemleri çözmek için uğraşmıyor. Bize güvenin, merak etmeyin demekten başka bir şey yapmıyor ki, CB çözecekmiş. Öbürü de çıkmış aç kalalım yeter ki vatan elden gitmesin diyor. Yüzsüzlüğe bakar mısınız? Hepinize büyük yaziklar olsun. Allah sizlere ne bu dünyada ne de öbür tarafta yedirmesin. Haram zehir zıkkım olsun. Oy verenlere de yazıklar olsun! Açız aç!

    Yanıtla (23) (0)
  • Okur / 13 Nisan 2022 01:12

    Bizi bu fahiş piyasanın sömürü düzeni ile imtihan ettiğiniz,,,ve sabır telkinleri ile de sevap kazandırıp "cennete gitmemize vesile olduğunuz için" minnettar olalımmı..!?

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 01:11

    “Taksi şoförleri en zarif duyguların insanlarıdır “. Charles Darwin yazsam ne kadar inanırsanız bazı karar okurlarına da o kadar inanın.

    Yanıtla (4) (7)
  • Karar Okuru / 13 Nisan 2022 00:59

    Araplar kadar güzel masal uyduran, İranlılar kadar güzel masal anlatan, Türkler kadar masallara inanan başka bir millet yoktur. Mirza Fethali Ahundov

    Yanıtla (38) (1)
  • karar okuru / 13 Nisan 2022 00:58

    “Seni cennet vaadiyle kandırıp fakirliğe mahkum edenlerin hayatlarına bir bak, bu dünyada cenneti yaşadıklarını göreceksin.” Charles Darwin

    Yanıtla (36) (0)
  • Karar okuru / 13 Nisan 2022 00:55

    Bakan Nebati bugün bakanı olduğu ülkenin çarşı pazarında dolaşıp esnafla halkla sohbet edebilir mi? Bir muhalefet partisiyle, muhalif bir gazeteciyle aynı programa çıkabilir mi? Madem bizim de güvenmemizi istediğin bir politikan var, in meydana çatır çatır anlat da ikna olalım.

    Yanıtla (29) (0)
  • Ddt / 13 Nisan 2022 00:47

    Örneğin;;;,,,”””- Şekere zam olmayacak”"” dedi. Şeker, bir anda X3 kat zamlandı,,,, Depodaki şekere gelse gelse “depolana maliyeti” gelir. Ucuza pancar alınmış,,işlenmiş ve paketlenmiş…. Pekâla 3 misli zam yapıyorsun,,,, çiftçiye,,,pancarı üreten kişiye, ,,,, ufak bir “ kırıntı” atsana, Bu güvensiz/ enflasyonist ortamda uzun vadeli taahüte çiftçi girer mi??? Biraz zor.7

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru Alperen / 13 Nisan 2022 00:25

    Maalesef Taha Bey. Neresini düzeltip neresini tenkit edeceksiniz. Kurumlar tepetaklak edildi. Devlet "CİDDİYETİ" yer ile yeksan oldu. Devlet PARTİ Devletine dönüştü. Şeffaflık tamamen bitti. Bakan ağzından kaçırınca bazı ihalelerin gizlice yapıldığını öğreniyoruz. Rant uğruna güzelim Zeytinlikler yok ediliyor... Vs..vs...Allah sonumuzu hayreylesin.

    Yanıtla (18) (0)
  • musto / 13 Nisan 2022 00:23

    Umut fakirin ekmeği ye memet ye...Adam 20,yıldır iktidarda ülkemiz 2,savaşta da hakettiği yere gelemedi diyor...1,inci savaşta senin gibi har vurup harman savurdular,borçlandılar,belki galip geliriz diye birilerinin yanına yanaşma oldular,ülkeyi kaybettiler.Vatanseverler ülke kurdular borç ödediler,2,inci savaşta her iki taraftan uzatılan havucu da sopayıda ellerinin tersiyle geri çevirdiler.Allaha şükir'ki o dönem sizler gibi birilerini başımıza musallat etmemiş.Masal dinleyecek yaşımız geçti.

    Yanıtla (14) (0)
  • İspirli / 13 Nisan 2022 00:19

    Türkiye, tarihte, son üç buçuk yıldaki kadar kötü yönetilmemişti. Devletimizin kodlarını bozdular. Bir daha zor toparlanırız. Adam kayırma ve liyakatsizlik iliklerimize kadar işlemiş durumda. Hiç mi vicdan kalmadı? Gariban Anadolu evlatlar ne olacak?

    Yanıtla (16) (0)
  • A. S / 13 Nisan 2022 00:10

    Bugun degisik birsey yazmamissiniz gene kibar yaziyorsunuz siz de biliyorsunuz aslinda bu zihniyet ancak geriye goturuyor kimbilir bilemedigimiz, tahmin edebildigimiz, sizin de soyleyemediginiz ama gercek var ortada asirlardir tek adam sevdasindan cekmedikleri kalmadi anadolunun insanlarinin israrla devam neyse internet cikti da yeni nesil bos zirvalari dinlemiyor bu iktidara ait tek teselli bu olacak

    Yanıtla (12) (0)