Adalet, nereden nereye?

Ahmet ve Mehmet Altan’la Nazlı Ilıcak hakkındaki yargı kararları, bu kişilerin ötesinde, Türkiye’deki yargı sorunları açısından son derece önemlidir ve aydınlatıcı niteliktedir.

Türkiye’nin ağır yargı sorunları var. Adalet çok defa gecikmekte, dahası, haksız tutuklama ve haksız mahkûmiyet kararları da verebilmektedir.

Adalet Bakanı Abdülhamit Gül’ün “yargısal tasarrufların meşruiyetine ve yargıya olan toplumsal desteğe de zarar veriyor” diyerek ağır sözlerle eleştirdiği yargı kararları!

Kıyametler koparılan “Büyükada Davası” ne oldu?

Deniz Yücel’in serbest bırakılacağını mahkemeden önce siyaset açıklamadı mı?

Hiçbir hukuk normuna uymayan Cumhuriyet gazetesi davası Yargıtay kararıyla beraatle sonuçlanmadı mı?

DARBE, ÖRGÜT, ÜYELİK

Göreceksiniz, Osman Kavala da er geç ve en geç AİHM’den aklanacaktır.

Düşünün ki, İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi 29 Aralık 2015 günlü kararında, Gezi olaylarında şiddete başvuranlara bireysel cezalar vermiş, fakat bunun darbeye teşebbüs suçunu oluşturmadığını karara bağlamış, sanıkları bu suçtan beraat ettirmişti. (K: 2015/394)

Fakat bu karar dört yıla yakın Yargıtay’da “sıra bekliyor” ve hâlâ “Gezi olaylarıyla hükümeti cebir ve şiddet kullanarak devirmeye teşebbüs” suçundan tutuklamalar, yargılamalar yapılıyor.

Siyaset siyasi değerlendirmeler yapabilir. Bizde siyaset yüz yıldır karşıtlarını “hain” diye suçlayageliyor. Altanlar’la Ilıcak’ın tahliyesine de öfkeli siyasi tepki gösterenler oldu.

Fakat önemli olan hukuki tanımlardır. Ağızlardan kolayca çıkan “darbe, örgüt, örgüt üyeliği, örgüte yardım” suçlarının hukuki tanımı…

Yargıtay Gezi dosyasını geciktirmeseydi bu tanımlar kamu hafızasında bir ölçüde netlik kazanacaktı…

Şimdi bu kavramlar Yargıtay 16. Ceza Dairesinin kararlarıyla netlik kazanıyor. Nazlı Ilıcak, Ahmet ve Mehmet Altan davaları bu açıdan çok önemli…

‘AĞIRLAŞTIRILMIŞ MÜEBBET’

Altan’lar ve Nazlı Ilıcak “darbe suçunun asli faili” sayılarak müebbet hapse çarptırılmıştı!

Cezalandırma konusunda öylesine önyargılı bir davranış vardı ki, AYM’nin tahliye gerektiren kararına uymayı Ağır Ceza Mahkemesi reddetmişti!

Gazetecilerin ağırlaştırılmış müebbet hapis dosyaları İstinaf’a gitti. İstinaf’ın da kararı aynen şöyleydi:

“Usule ve esasa ilişkin herhangi bir hukuka aykırılığın bulunmadığı, delillerde ve işlemlerde herhangi bir eksiklik olmadığı, ispat bakımından değerlendirmenin yerinde olduğu, eylemlerin doğru olarak nitelendirildiği ve kanunda öngörülen suç tiplerine uyduğu… anlaşıldığından…” (25 Nisan 2015)

Demek ki bu gazetecilere ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verilmesinde “herhangi bir hukuka aykırılık bulunmuyor”muş, “delillerde ve işlemlerde bir eksiklik olmadığı” da tespit edilmiş imiş.

Ama Yargıtay aşamasında, Başsavcı Tebliğname ile bu kararları yanlış buldu. Yargıtay 16. Ceza Dairesi de bu kararları bozdu! (5 Temmuz 2019, No: 2019/4769.)

Hani hukuka aykırılık yoktu, deliller falan tamamdı?!

Madem Yargıtay böyle diyor, öyleyse aynı “emsal”de Mümtazer Türköne niye hâlâ hapiste?

‘CEBİR VE ŞİDDET’

Bu sıkıntılı süreçte Türkiye için bir hukuk penceresi açan 16. Ceza Dairesi’nin Hukuk Fakültelerinde ders olarak okutulması gereken 42 sayfalık kararının en önemli tarafı şu: Faşist hukuk sisteminde her türlü iktidar karşıtı hareket “darbeye teşebbüs” suçu sayılır… Demokratik hukukta ise hükümet karşıtı hareketlerin “darbeye teşebbüs” suçu sayılabilmesi için belli kapasitede “cebir ve şiddet” olması gerekir.

27 Mayıs mahkemesi Menderes ve arkadaşlarını mahkum etmek için faşist hukuk anlayışını uygulamıştı.

Gazetecilerin hareketlerinde “cebir ve şiddet” yoktu, bu yönde “kasıt” da yoktu.

Neticede Mehmet Altan beraat etti. Nazlı Ilıcak ve Ahmet Altan yazılarıyla “terör örgütüne bilerek yardım” suçu işledikleri gerekçesiyle ceza miktarı nispeten az bir mahkumiyet aldılar, bu sebeple tahliye edildiler.

Bu karar da İstinaf’a ve oradan yine Yargıtay’a gidecek.

Sonunda onlar da beraat edecek; çünkü FETÖ’nün illegal yönünü ve darbe örgütlenmesini MİT ve Genelkurmay bile bilmiyordu; gazeteciler nasıl “bilerek yardım” etmiş olsunlar!

İnsanın aklına gelmez mi; Yargıtay’la mahkemeler arasında niye böylesine uçurum var?

Bu nokta “yargı bağımsızlığı” ve “hakim teminatı” alanlarındaki ağır sistem sorunları kendini gösteriyor.

Tahliye kararlarına sert siyasi tepki gösterenler de var. Ama suçu ve cezayı siyasi görüşler değil, hukuk tayin edecekse, eleştirenler de hukuk diliyle konuşmalıdır. Gerisi siyasi politikten öteye gitmez.

YORUMLAR (69)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
69 Yorum
  • Ademoğlu / 13.11.2019 10:33

    Sayın Akyol, ( Gazetecilerin hareketlerinde “cebir ve şiddet” yoktu, bu yönde “kasıt” da yoktu.) demişsiniz. Peki darbeye yakın günlerde hükümeti darbe ile korkutan, askeri darbe yapmaya çağıran, Cumhurbaşkanını ima yolu ile ölümle tehdit eden bunlar değil miydi. bunlar eline silah almadılar, ama eline silah alanları yönlendirdiler, 12 eylül deyimi ile toplumu ve ortamı darbeye elverişli hale getirmeye çalıştılar. Tüm bunlar bu kişilerin darbeciler ile iş tuttuğu gerçeğini açıkça ifşa ediyor. ben sizi objektif bir insan bilirdim. Lütfen taraf tutmayın her konu da objektif olun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.11.2019 15:59

    Yorumlara bakıyorumda herkes kendi müşahedesinin mahkümiyeti içinde laf ve ihtilaf harmanlarında savrulup duruyor.Yunus Emre ne güzel söylemiş.Cümleler doğrudur sen doğru isen/Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.11.2019 04:26

    Kafirler ayandan saldirir oldu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.11.2019 01:50

    Cumhur bey, Fatih'in kadı ile mahkeme edilmesi bizim uydurdugumuz bir hikaye ama "herkese helal müslümana haram çeşmesi" bir gerçek. ..isterseniz bunlarla ilgili Molla Google'da bir araştırma yapın...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.11.2019 00:09

    Adalet kel aliden mogultaya, seyfi oktaydan özdene ordan fetoye ve sana.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 23:42

    7.37, Yüz binin üzerinde Fetöcü yargılanıyor. Bu sayı çok daha fazladır ancak kriptolara ulaşmak kolay olmuyor. Mehmet Altan gibi beraatla sonuçlanan tutuklamalar olmasa daha iyi olur elbet. Ancak hiç hata olmasın diye Fetöcüler yargılanmasın mı? Bunca kuru için bir kaç yaş yanacak... Bir daha yaşlar yanmasın diye...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 23:29

    7.21, Çok düz kontak bir kafan var. Kolay maniple ediliyorsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 23:27

    13.23, Suçsuz vatandaşı yargılanmanın Tayyip'e ne faydası olur? Yüz bini aşkın Fetöcü yargılanıyor. Bu kadar sayının içinde elbette hatalar vardır. İnş. bu hatalar en kısa sürede girilir. Fetöcü hainler de yagılamaları sulandırmak için her yolu deniyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 22:11

    eyvAllah..

    Yanıtla (0) (0)
  • MUHAMMET APAYDIN / 06.11.2019 22:06

    Düzeltme yapılmalı diye düşünüyorum: son satır: .... siyasi polemikten...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 21:03

    Cumhur. Osmanlı adaletine girersen kardeş ve oğul katlini oturtacak adet kavramı bulamazsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 21:02

    Politikaları elestireyim derken acitasyon yapmayalım. Bu ülkede asgari ücretle geçinen insanlar varken öğretmen maaşının girdiği evdeki 4 insan intihar ediyorsa ya ayağını yorganına göre uzantmamistir yada başka dertleri vardır zaten 4 lu intihar çok garip...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 18:40

    Osmanli ve Adalet kelimeleri birbirine pek yakin durmuyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • ati / 06.11.2019 17:49

    tek istediğim, ihtiyacım olan adaletli bir devlet sistemi idi. bunun ülkemizde hiç bir dönemde mümkün olmadığını ve olmayacağını düşünüyorum. terk eden 137 bin kişinin de aynı hayal kırıklığıyla gittiğini zannediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Özay İbrahimbaş / 06.11.2019 17:45

    Yanıt yazan sayın karar okurunun cümlesinin altına imzamı atarak ilave etmek istiyorum. "Yoksa müslüman ülkelerde siyaset, zaten hiç olmayan insanlığımızın toplumsal vitrinde güç gösterisi yapan teşhirinden mi ibarettir..."

    Yanıtla (0) (0)
  • ali namlı / 06.11.2019 17:21

    Bir hukukçu olarak siz bile söyleyecek söz bulamıyorsunuz ; hoş söyleseniz ne olacak ! Ben , bu ağır cezada ve istinaftaki hakimlere hayret ediyorum ,bunlar nerden geldiler ,nerde yaşıyorlar , nerde okudular ,nasıl böyle kararlar alabiliyorlar ; doğrusu akıl almıyor ! Ağırlaştırılmış müebbetten 8 sene hapse savrulan adalete bak ! İyi de bunlara kimse hesap sormaz mı Allah aşkına ! Nazlı Ilıcak da maşaallah Mata Hari gibi bir kadın ; TBMM ,hükümeti ,Anayasayı tek başına ve bu yaşına rağmen nasıl da gözüne kestirmiş ; vallahi bravo doğrusu !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 16:46

    Özelikle Müslüman ülkelerde dersek daha anlasilir bir yazi olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 16:46

    Ne adaleti Allah aşkına.Önce ağırlaştırılmış müebbet ver, sonra tahliye et. Ergenekon ve Balyozda da aynı. Bu son tahliyeler bir hakkın iadesi değil, Fetö ile barışma projesi. Pahalılık, haksızlık, hukuksuzluk, yandaş kayırma aldı başına gidiyor, oylar da tepe taklak düşüyor. Şimdi Makyavelist bir anlayışla, "Tek ben iktidarda kalayım da gerisi önemli değil" anlayışı ile her yola başvuruluyor. Kuvvetler ayrılığının olmadığı bir ülkede bunların olması mukadder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Lacivert nane / 06.11.2019 16:32

    II. Ödediğin verginin hesabını soramıyor veya sormayı akıl edemiyorsan bunca yıldır, yazar sana ne desin, sayın vatandaş? Hukuka, siyasi tavrına göre işine gelecek şekilde bakmaya devam et, hıncını yazardan çizerden çıkar, daha da alamadıysan birbirine saldır, nefes bile aldırma beğenmediklerine. Herkes kendi yazdığını kendi okuyacak daha kim bilir kaç sittin sene bu gidişle. Ömrümüzün geri kalanı bir sittin sene bile değil ah sevgili vatandaş.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 16:31

    7 milyon mülteciye baktık ama Fatih'te yoksulluk yüzünden intihar eden 4 kardeşe bakamadık

    Yanıtla (0) (0)
  • Lacivert nane / 06.11.2019 16:30

    I. Sanırsınız memleketi yazar, çizer, düşünür tayfası idare ediyor; işlerini yapamamışlar devletin asli görevlerini yerine getirmesini sağlayamamışlar, milleti larvalı domatese bile muhtaç etmişler. Siyasetin, hükümetin görevi onlarınmış da bizim mi haberimiz yok? Tuttuğun bir siyasinin eteğine yapış canhıraş onu savun, vatandaş. Zaten savundukların da avukat arıyordu kendine. Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakan ALP / 06.11.2019 15:06

    MHP intihar etti. Altaylarda uluyan Enginyurt ve 75 yaşındaki Nazlı Ilıcak'ın cezaevinden çıkmasına öfkelenen genel başkanına ne demeli? Hainler, darbeciler, FETÖ elebaşları cezalansın da masum insanlardan ne istiyorsunuz? Bu solculuk değil, milliyetçilik değil, muhafazakarlık değil, Türklük töresinde de yeri yok. Bu adamlar neyi savunuyor? İnsanlar ucuz ve ahlaksız insanların çekememezliği ile, şahsi hesaplar ile ispiyon edilmiş, hayatı çalınmış; çocuğu kanser olmuş, karısı kanser olmuş, kocası kanser olmuş. Bu insanlar adaletsizlikle zindanlarda çürüyor. Allahın adaletini diliyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Evladi Fatihan / 06.11.2019 14:50

    Zor bir soru sormussun. Ama biz test usulunu severiz o yuzden bir dusunelim asagidakilerden hangisi olabilir? a) ne istedilerse verenler b) olimpiyatlarda cilginca alkislayanlar c) meclis kursusunden ovguler dizenler d) merve kavakci hanim mecliste yuhalanirken yaninda olan nazli ilicak

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer / 06.11.2019 14:39

    Taha bey, ittihat ve Terakki nasıl ki; ittihat, böldü parçaladı; terakki çöküş oldu; şimdi de aynısı. ..Adalet zulüm oldu, kalkınma batış oldu...Kısaca manzara bu...Meta nasrullah! demekten başka çaremiz yok gibi...

    Yanıtla (0) (0)
  • cumhur / 06.11.2019 13:55

    Hukukun üstünlüğünün olmadığı yerde siyaset her şeyin üzerine çıkmaktadır.Osmanlının torunu olmakla övünenlere Osmanlıdaki adaleti anlatmak gerek.Mahkeme Fatih'in kolunun kesilmesine karar vermedi m?Fatih'in kadıya söyledikleri ve kadının cevabını da anlatmaya gerek yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 13:44

    "İroni" diye bir kelime duymadınız mı hiç?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 13:23

    Şimdi yargılananlar onlar değil kardeşim. Yani çok azı. Gerisi ya kaçtı ya kayırıldı. Yargılananlar senin gibi vatandaş...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 13:20

    Adam hukuk diyor, adalet diyor. Kızmak, bağırmak, sövmek demiyor. Mümtaza sayan söven yeterince var, zaten... Yazarın derdi ülkenin sistemi ve geleceği... Bunu anlamak bu kadar mı zor?

    Yanıtla (0) (0)
  • K / 06.11.2019 11:55

    "Bir hoca varmis, meslek hedefli talebe okutuyormus. Cocuk avukat hakim vali doktor vs hangi meslegi secerse sadece o derslere calisiyor ve buyuyuncede oluryormus." diye ilk dugumda yıl 1978 idi. Biz de tanistik. "Fakir cocuklari okutuyoruz" derler, sadaka zekat kurban vs isterlerdi. Edeb ahlak bilen insanlardi. "Memlekete guzel insanlar yetistiriyorlar" dusubcesiyle verdik yillarca hemde keyifle. Bunlar buyudu devlete yön çizer oldu. Yönetime talimat verir oldu. 1parti kurun siyasete girin" dedik yapmadilar. Şimdi Ermeni Rumdan beter bize dusmanlik ediyorlar. Merhamet nerden nereye

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozok / 06.11.2019 11:41

    tamam Osman Kavala'da hapisten çıkarsa çıksın. Mümtazer Türköne için de iki satır çiziktirseniz ya..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 06.11.2019 11:40

    Hepimiz şunu anladık: Türkiye, Başkanlık Sistemini kaldırabilecek kıratta değil. Bunda ayıp yok. Yeteneğimiz, gelişmişliğimiz bu kadar. Bu sistemle kafasında huniyle gezen herkes Türkiye'de devlet başkanı olabilir. Bu çok, çok büyük bir tehlike. Hepimizin çocukları, torunları var. Bunların geleceğini tıbbi sorunlu insanların ellerine bırakamayız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 11:20

    "Dün TSK ya Kumpas Kuranlar, PKK yı Tanık, TSK yı ve Mensuplarını Sanık yapanlar şimdi" yargılanıyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Isa / 06.11.2019 11:08

    Hukuk kanun maddesi ve delile göre karar verse de yoruma dayalı neticede. Düşünün mesela bir mahkeme heyetinden 2 üye bir yönde karar verirken diğer üye karara katılmıyor. Halbuki 3 de hukuk fakültesi mezunu, olay aynı, kanun aynı delil vs aynı. Ya da heyetin 3 de oy birliği ile karar verseler bile, istinaf yada yargıtayda bozulabiliyor. Kısaca bu dünyada adalet yok gibi bir şey.

    Yanıtla (0) (0)
  • arif onur / 06.11.2019 11:06

    sacmalamanin yasi ve meslegi yok maalesef.. bastan asagi facia bi yazi..lafa bak genel kurmay ve mit bilmiyormus bu yazarlar nereden bilecekler imis de bilerek yardim edeceklermis ? gulermisin aglarmisin ..o mantikla belki guleninin de haberi tv lerden olmustur diye dusunebiliriz ..yargitay hosuna giden bi karar verince dogru tersini verince tu kaka..o kadar emin ki beraat ediceklerinden duyanda karari bu arkadasin onayi ile veriyolar sanir .."Gazetecilerin hareketlerinde “cebir ve şiddet” yoktu, bu yönde “kasıt” da yoktu." bos laflar ?mumtazda ciksin da peki hainler ve ortaklari kim idi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 10:57

    Sayın Akyol haklısınız. Peki darbeden terörden ve fetönün amaçlarından bu adamların bile haberi yoksa, sıradan vatandaşı nasıl terörle suçluyoruz? Sizin dediğiniz gibi Ilıcak beraat ederse, bu yargı terör örgütüne üyelikten 6 yıl ceza verdiği üniversite öğrencisine ne diyecek? Bırakın vicdanı akla bile uymayan çelişkiler var. Hukuk işlemediği zaman önce en alttakini vuruyor bizim ülkede. Yönetenler yurtdışında, rant sağlayan iş adamları yolunu yine buldu, gazeteciler de düşünce özgürlüğünden yırttı. Suçu bir tek “fetönün ne olduğunu yukardakilerden daha iyi bilebilen” sıradan vatandaş işlemiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • kaan / 06.11.2019 10:54

    Adalet nereye?Türkiye nereye?İnsanlar nereye?İyiye,doğruya,güzele gitmek varken,çözümsüzlük içinde ,tek kürek sal ile yol adığımızı sanıyoruz.Suçlamalarla bir yere varamayız.Doğru kararlar ve iyiye güzele yönelmek ve teşvikle huzura ,doğruya,güzele ulaşırız.Güzeli düşünerek çalışalım.çabalayalım.Sonuç güzel olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 10:53

    "Adalet mülkün temelidir." Sözünün özünü anlayamadığımız icindirki belki birkaç yüzyıldır çalkantılar yaşıyoruz. Yönetenler ve yönetilenler (yada iktidar ve muhalefet) ADALET'i doğru anlamaya gayret etsek, ülke daha güzel ve daha huzurlu olur. Kısa aralıklarla uçurumun kenarına gelmeyiz. Adaletin hakim kılınması, ülkenin ilelebet payidar olmasına, adaleti esas almamaksa (zulmün hakim olmasıdır ki) ülkenin berbat olmasına yol açar.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 06.11.2019 10:51

    Muhafazakar camianın her zaman başvurduğu yöntem destek olmayanların işyerlerine vergi müfettişleri dikeceksin alış verişini engelleyecek iflas ettireceksin.Halkı ikna etmek için Akit yazarını televizyona çıkarırsan kaç kişi söylediğine inanır.Az çok bilinir liberal kişileri kullanacak işin bittiğinde günah keçisi yapacaksın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 06.11.2019 10:22

    Taha Bey; HATIRLATIRIM? 1960 da, TRT den "Türk Silahlı Kuvvetleri, memleketin idaresini ele almıştır. Kabineye mensup şahsiyetlerin, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne sığınmalarını rica ederiz. Şahsi emniyetleri kanunun teminatı altındadır." Diyenleri HATIRLAYINIZ. 1980 de Aynı kişi KENDİ SÖYLEDİKLERİNİ TATBİK EDEMEMİŞ ve 3 Gün Ortadan Kaybolmuştur. BEN BUNA; YÜCE RABBİMİN ADALETİ DİYORUM. Dün TSK ya Kumpas Kuranlar, PKK yı Tanık, TSK yı ve Mensuplarını Sanık yapanlar şimdi NEREDE? Bugün de yanlış yapanlar varsa Hatırlatırım. ASIL ADALET YÜCE RABBİMİN KARŞISINDA OLACAKTIR. Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 06.11.2019 10:06

    Taha Bey; T. C. Devletinin 96 yıllık ki tüm DEĞERLERİ ile OYNANIYOR. AKP ile Hukuk ta yeni bir kavram; Terör Örgütüne Üye Olmamakla birlikte = Teröristlik kavramı. Örnekleme ile anlatacak olursam. Oradan Geçmemekle birlikte geçmediğin yerdeki SUÇLARDAN SORUMLULUK. Arabayı kullanmamakla birlikte arabanın karıştığı kazada aracın arka koltuğunda oturarak KAZA da TAM SUÇLULUK. Tanık Gizli + Suç ve Dosya Gizli + Basın Yayına Gizlik. AKP ye OY Vermiş ve Vermeye Devam Edenlere DİYORUM ki; İşte AKP ADALETİ. Unutmayın ADALET BANA LAZIM OLMAZ DEMEYİN. Saygılarım

    Yanıtla (0) (0)
  • Özay İbrahimbaş / 06.11.2019 10:05

    Sayın yazar, rica ediyorum, bir başka gün konu başlığımız şu olsun: "Neden Türkiye ve benzeri az gelişmiş ülkelerde siyaset, insanı insanlıktan çıkaran bir iştir."

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 09:59

    Yok. O iş reiste.

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 06.11.2019 09:53

    Taha Bey; Evet ŞİMDİ ADALET Arayanlar AKP ye tam destek verenler, YETMEZ ama EVET diyenler DEĞİL mi? DİYORUM ki; GÜNAYDIN, YENİ mi ANLADINIZ? Siz Büyükada ve Cumhuriyet Gazetesi Örnek vermişsiniz. Ben ERGENEKON - BALYOZ - ODATV - ORAJ - CASUSLUK - Vb. Davalarda = BERAAT Yok mu? MİLLİ İRADE ile SEÇİLMİŞ Adana B. B. B. Aytaç Beyi Görevden SUÇLU DİYE aldılar ve HAPİSE ATTILAR. SONUÇ = BERAAT. Siz HUKUKÇUSUNUZ YÜREĞİNİZ VARSA, Türkiye de HUKUK var mı? ADALET Var mı? BAŞLIK ATARMISINIZ? Ben YAZIYORUM ve HAYKIRIYORUM. Benzetmem Kral Çıplak, hatta Çırıl Çıplak. Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 09:50

    Tahliye olmaları çok bir şeyi değiştirmedi bence, sadece kapalısından açığına geçmiş oldular.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 06.11.2019 09:45

    Bu gazeteci kılıklı kişiler Fetönün gücüne o kadar inandırılmışlardı ki, milletin seçtiği bir hükumeti tehdit edip duruyorlardı. 10 yıl hapis cezası aldılar. Mevcut infaz yasası gereği 3.5 yıl yatıp tahliye edildiler. Ilıcak ve Altan kardeşler şunu bilsinler ki, roller değişik olsa, aynı durumda Fetö bunları asardı...

    Yanıtla (0) (0)
  • selman / 06.11.2019 08:37

    Köleler herkesin köle olmasını ister. Sorgulamayanlar, sorgulayanlardan hoşlanmaz. Sen bir kölesin. Zihnin köle. Özgürlük düşüncesi bile seni ürkütüyor. Ve bunun farkında bile değilsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 08:13

    Allah akil ve onu calistirma kabiliyeti versin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 08:13

    Turk insanina disarida dusman bulmaya gerek yok, iceride birbirine o kadar dusman ve kinli ki. Allah yardimci olsun diyecegim ama cogu bu kotu durum Allah’in yardimiyla is yaptigini soyleyenler tarafindan yapiliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 07:37

    Mehmet Altan beraat etti onu nereye koyuyorsunuz? Niye o beraat ediyor da bunlar suçlu?

    Yanıtla (0) (0)
  • evin / 06.11.2019 07:21

    yeni ucube sistemde güçler ayrılığı yok. yani yargı da diğer tüm kurumlar gibi saraya bağlı. saray içeri at deyince atıyor, bırak deyince bırakıyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 06:34

    Temennim verilen kararlar beş, on sene sonra pardon yanlış yapmışız Allah bizi affetsin olmamalı, beşeri vicdana ve adelete uygun olmalı. Karar vericiler siyasi konjoktore göre değil kanunlara, adelete uygun olarak karar vermelidir. Siyasiler hakkı söylemeden çekinmemeli, yazarlarda hakkı savunmalı, adeleti yazmalıtır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 05:44

    Utanmasi gereken senin gibi yobazlardir. Ama bu son birkac yilda gorduk ki senin gibilerde utanma duygusu yok. Zaten utanma duygusu olmasi icin once vicdan lazim. Gulunc iddianamelerle sucsuz insanlari hapse atmak Allah'a karsi gunah islemektir. Iddianameleri hic okumadigina bahse girerim. Butun dunyada alay konusu olduk bu hukuka aykiri isler yuzunden. Ama bu gunler de gecer, senin gibiler de arazi olur gider.

    Yanıtla (0) (0)
  • Aliş / 06.11.2019 05:21

    Her sorun, işin çözümü için, 3 şey bilinmesi,bulunması şarttır.1-Sorunun mahiyeti nedir? 2-Nasıl çözülecektir? 3-Nasıl biri ile çözülecektir? Şimdi savcı ve yarğıçlarımız gerçekten yaptıkları işi ne kadar biliyorlar! Ehliyet ve liyakat yeterlimidir!3 yıllık hizmeti olandan savcı ve yargıç olur mu! Ama olsada olamsada oluyor.Tabi sonuçta beraat eden de ceza alanda adil, hukuka uygun olarak sonuçla mağduriyet üretiyor. Adaletin içine bu kadar dili, eli ile dahil olmuş cumhurbaşkanı gördünüz mü! Siyasi atamalar ve yargı her zaman mağduriyet üretir.Bu gün ona, buna yarın bana, sana!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 03:34

    Yahu sizin kafanızdakilerin okuyacağı gazeteler de var, bu kaliteye bünyeniz alışık değil, niye okuyup da sinirlerinizi harap ediyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 03:32

    Aynı şeyi, önceden hüküm vermeyi, devletin başı yapınca da tepki veriyor musunuz? O da yargı makamı değil sonuçta, üstelik yargıyı etkileme gücü daha fazla bir gazeteciye göre.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 03:30

    Bu tahliyelerin hepsine sevindim. En çok Büyükada ve rahip Brunson davalarına üzülmüştüm, pisipisine insanların haklarına girdiler. Göz önünde olanlar şükür tahliye ediliyorlar, darısı Kavala'nın başına. Sanki bir kaç sembol ismi tahliye ederek, uluslararası tepkiyi azaltmaya çalışıyorlar, ama perdenin arkasında binlerce insan hala iltisak vs gibi nedenlerle içeride. Hepsinden öte hamileler, bebekli anneler içeride.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 03:20

    Sayın hocam AKP de yönetici yeğenim malum banka aracılığı ile havale çıkarıyor adıma ben örgüt üyesi olarak yargılanıyorum lakin bu bankanın üst düzey yöneticisi şuanda başka bankada yönetici konumda hayır zaten bir sendika üyeliği dolayısıyla atmıssın görevden bırak yakamızı devlet olarak bütün KHK lılar şuanda uç yıldır büyük bir travma yaşıyorlar gördüklerinin tamamı pisikolojikmen bitmiş vaziyette toplum dışladı devlet tokatladı enyakınlar dışladı ve vebalı insan muamelesi görüyoruz düşün yakamızdan Allahın aşkına otuz yılda beş altı okulu sıfırdan kurmuş ve binlercesine faydalı olmş bir

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali baba / 06.11.2019 02:06

    Tûrk tipi baškanlik sistemin Antrôneri ,her tarafa burnunu sokmamali, hani A,Î,H,M,sinin Sayin Selahattin Demirtaš için verdigi karara karši,,,Hamlemizi yapariz,,,diyen antrôner,, Baba Turumpa gitmeden ônce bir,,,Hamle olmasinmi, ? hamleleri sever,

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 06.11.2019 01:16

    Mahkemelere gerek yok. Bu kadar masraf gereksiz. Karar yazarları kimin suçlu, kimin suçsuz olduğuna karar versin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gazeteci kılıklı terör yandaşlarına on yıl ceza. / 06.11.2019 00:29

    Savcının istediği ceza onanmadı diye sanki bir haksızlık var gibi davranıyorsunuz. Savcı ağırlaştırılmış müebbet demiş, yargıtay da bozmuş, mahkeme 10 yıl 6 ay vermiş. Yani ortada suç var. Beraat yok. Gerektiği kadar yatmış. Tahliye olmuş. Yani bu gazeteci kılıklı terör destekçileri on yıl ceza almış... Sen gazeteci olarak bundan utanman lazım gelirken mahkemeye çamur atıyorsun... Bunlar gazeteciliğin yüz karalarıdır...

    Yanıtla (0) (0)