90’lara dönüş!

Kâbus yılları olan 1991-2001 arasında ülkemiz adeta yerinde saydı. Büyüme oranı hızla düşerken 94 krizi ve 2001 krizini yaşamıştık. Hatta arada bir de deprem nedeniyle 99 krizi vardı.

1991 seçim vaatlerini duyunca rahmetli Adnan Kahveci babama “Süleyman ülke en az 10 yıl kaybetti” demişti.

Ve nitekim 10 yılımız heba oldu.

O seçim vaatlerinin büyük kısmı kamu bankaları ile finanse edilmişti. Popülist ekonomi politikaları için kamu bankaları bulunmaz bir kaynaktı.

Nitekim rahmetli Süleyman Demirel’in “Kim ne verirse 5 lira fazlası benden” vaadi kamu bankalarına yaklaşık 20 milyar dolara patlamıştı.

Bütün bu hastalıklı popülist politikaların kökünü kazımak için bize 2001 krizi ders oldu. Başta kamu bankalarını özerkleştirdik ve siyasetin kullanımından çıkardık. Sonra ihale yasasını değiştirdik ve özerk kurul oluşturduk.

Siyaset eğer kamu ihalelerini ve kamu bankalarını kısa vadeli siyasi emelleri uğruna kullanırsa ülkenin ekonomik kriz yaşayacağını çok net görmüştük.

***

AK Parti ilk iki döneminde ekonomik başarı yakaladı. Sermayeyi özel sektöre bırakarak bu başarıyı sağladı.

90’lı yıllarda devletin bütçesi darmadağın olduğu için, bankaların asıl görevi devlete para toplamak olmuştu. Bütün parayı devlet alıyor ve seçimler uğruna vaatlerle etrafa saçıyordu. Hatta bu yolu da o dönemin meşhur ekonomist Başbakanı Tansu Çiller açmıştı.

Bildiğiniz gibi yıllar sonra Tansu Çiller de yeniden AK Parti etrafında meydanlarda yeni yeni boy göstermeye başladı. Aslında bu boy gösteriş bir tesadüf değildi. Çünkü Hükümet (Ya da ekonomi yönetimi) yeniden 90’lı yılların hastalıklı modellerine geri dönmüştü.

Aslında İhale Yasası delik deşik edileli yıllar oldu. Zaten gördüğünü gibi nerede ise devletin ihalelerini bir elin parmakları kadar şirket alıyor.

Bu şirketlerin isimlerini bir kuşak ezberledi bile.

Ve işin diğer kısmı: Kamu Bankaları...

Bu bankaların yönetim kurullarını inceleyin derim. Ve bu bankaların işlevlerini de...

Son görevleri “İstihdam Seferberliği”

Bu kampanya TOBB liderliğinde Rıfat Hisarcıklıoğlu yönetiminde. Kendilerine yıllardır işsizlerin işsiz kaldıkları dönemde maaş almak için oluşturdukları-biriktirdikleri “İşsizlik Fonu” verildi.

Artık işsizlik fonu işsizlere verdiği paradan çok daha fazlasını PATRONLARA aktarıyor. Amaç istihdamı artırmak...

Bakan Berat Albayrak 2019 yılında 2,5 milyon istihdam yaratacaklarını açıkladı. Ama aradan aylar geçince görüldü ki, bırakın 2,5 milyon kişinin iş bulmasını eldeki 800 bin kişi de işini kaybetmiş.

Hatta sayı Bakan temmuz ayının sonunda gazetecilere “Son iki ayda ülkeye 10 milyar dolar geldi” demişti. Ama Merkez Bankasının açıkladığı “Ödemeler Dengesi” hesaplarında da öyle bir rakam görülmedi.

***

Evet, 90’lı yılların hastalıklı uygulamalarına geri döndük.

Kamu Bankaları yüzde 13,0-14,0’den mevduat toplayacak ve yüzde 11,0-12,0’den kredi dağıtacak.

Hani Nasrettin Hoca’nın fıkrası gibi. Hoca pazardan 50 kuruşa aldığı kazanı diğer tarafta 40 kuruşa satıyormuş. Soranlara da “Maksat ticaret olsun” diyormuş.

2019 yılının ilk 10 ayında mevduat bankaları 112,8 milyar TL kredisi veriyor. Bu kredinin 111,9 milyar lirası kamu bankalarından.

Geçen yılın yine ilk 10 ayında 56,4 milyar TL bazında kredi veriliyor. Onun da 62,9 milyarlık kısmı kamu bankalarından.

İyi ama kamu bankaları bu kaynağı nereden buluyor?

Mesela döviz mevduatlarına bakıyoruz ki, inanılmaz şekilde kamu bankalarının döviz mevduatları artmış. Vatandaş birden döviz yatırmak için kamu bankalarını mı tercih etti?

2017 yılına bakıyoruz. Mevduat bankaları 252,3 milyar liralık TL kredisi veriliyor. Bunun 120 milyar liralık kısmı kamu bankalarından. Kamu bankalarının yeni kredi verme oranı yüzde 50’lerden bir yıl sonra yüzde 100’lere çıktı.

***

İyi ama kamu sermayeyi ne kadar verimli kullanabiliyor? Asıl soru burada?

Mesela yılda 2 dini bayramda trafik olan Çanakkale’ye Hazine Garantisi üzerinden köprü yapmak hangi özel sektörün işi olabilirdi? Ama kamunun oluyor...

Ya da futbol kulüplerini kurtarırken, Şehir Üniversitesine el koymaya çalışmak hangi verimlilikle ölçülebilir?

Yukarıda yazdığım gibi; AK Parti en başarılı dönemini sermayeyi özel sektöre bırakarak gerçekleştirdi. Şimdi ise tüm sermayeyi yeniden kendinde toplamaya başladı. Tıpkı 90’lı yıllarda Çiller’in açtığı yol gibi...

Ama ben umutsuz değilim. En azından geriye dönüş yaptıysak belki 80’lere de döneriz. İşte o zaman Özal misyonu ile yeniden ülke rayına oturabilir. Umudum 90’lardan 80’lere dönüşü beklemek olacaktır.

YORUMLAR (66)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
66 Yorum
  • KARAR OKURU / 14.11.2019 22:44

    Özal ne yapmış; Ülkenin kaynaklarını yabancı sermayeye peşkeş çekmiş. Fonları denetlenemez bir sistem yaratmış. Memurum işini bilir demiş yolsuzlukları çoğaltmış. Anayasayı deldik ne var ki demiş. Peki ne yapılmalı. 1.Ekonomik ve Sosyal konsey toplanmalı. 2. Devlet Planlama (DPT) faaliyetleri yeniden başlamalı. 3.Sayıştay denetiminde çıkan yolsuzluklara derhal dava açılmalı. 4.Belediye tutarsız ve plansız harcamaları kontrol altına alınmalı. 5.Devletin harcaması kısılmalı. 6.Milletvekili dört yıl görev yapıp ömür boyu emekli olmamalı.6.Bir kişi beş maaş almamalı.7.İhale yasası şeffaf olmal

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 03.11.2019 22:18

    Yahu niye bunlari arkada birakip, yeni bir sosyal devlet anlayisi ićin mücadele edelim demiyorsunuz? Geçen de yazdiniz, sol perpestiften beslenen bir ekonomi anlayisina ihtiyaç oldugu mealinde bir sey yazdiniz. Birakin Özal nostaljisini. Ayrica Özal dönemi de fecaatti. Etmeyin..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 03.11.2019 22:16

    Saka mi? Özal, sermayeyi ihya ederken, emekciyi ezdi, memurum isini bilir diyerek bir yanlis kapi araladi. Unutulmaz körfez krizinde bir koyup üc alicaz hayalleri ile sonunda Irak'da kürt devletinin kurulmasina yol açti.. daha neyi sayalim.. Özal dönemi bir felaketti..

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş / 02.11.2019 23:21

    Sonları çiller gibi olacal

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 02.11.2019 08:59

    Saka mi yapiyorsunuz. Bu bankalarin gideri yok mu? Ve verdikleri her krediyi tahsil edebiliyorlar mi saniyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Türk oğlu ! / 01.11.2019 23:15

    Doğalı bu. İslam'da İmamlık diye bir kurum olmadığına göre, o da kendini kuran güce itaat edecek ki hayatta kalsın.Gerçek İslam'ı anlatsa kendini inkar ve imha eder tarikatçılar ve imamlar.Doğanın kanunu bu güçlü zayıfı yer.Ve gücü bırakmamak için her haltı yer.Buna dini yemekte dahil.İslam veya diğeri, hangisinde dinin temel öğretisi kalmış.Çıkarcılar her yanı sarmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Türk oğlu ! / 01.11.2019 22:57

    İnanmam, şaka yapıyor olmalısın, başımızda ki ne o zaman.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 22:41

    Hangi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Türk oğlu ! / 01.11.2019 20:48

    Bu kibir abidesi orda durduğu müddet.Hangi yıllara dönersen dön düzelmez.Adam daha bu gün yine Türkiyenin cebinden Suriyelilere ev yapıp dağıtmaktan bahsediyor.Adamın Türk halkı diye bir derdi yok ki.Varsa yoksa Suriyeli ve yalaka mütahitleri.Suriyeliye 50 milyar dolar,Suriyeyi karıştırmak için bilmem kaç milyar dolar harca ve devam et, ülkeyi yandaşlarına peşkeş çek etkisi olmasın,başkası kendi vatandaşına vereceğim deyince ülke batsın öyle mi.Bu ülke neden 8 milyon Suriyelinin bütün ihtiyacını karşılıyor, biri çıkıp açıklasın mecburiyetimiz ne bizim kardeşim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 20:46

    97 YIL ÖNCE BUGÜN "SALTANAT" KALDIRILMIŞTI !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 20:23

    46 yaşında emekli olanlar 40-50 yaşında emekli mi olunur diyerek EYT'lilere bütçe ayırmıyor. Şimdi de dalga geçer gibi erken emeklilik bunama yapar diye Anadolu Ajansına haber yaptırıyorlar.--Kanıtlanmış bi gerçek olabilir 46sında emekli olanlardan

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 01.11.2019 18:51

    Memlekette devletçi ecevit ve en önemlisi erbakani bilirim.Siyasetci erbakan gibi olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Emekli Bankacı / 01.11.2019 16:15

    Halk Bankası ve Vakıfbank halka açık, hisseleri borsada işlem gören bankalardır. Bildiğim kadarıyla Halk Bankasınında halka açıklık %49, VakıfBank'ta %45 mertebelerinde. Bu bankalara zararına kredi verdiriliyorsa hissedarların hakkı ne olacak? Büyük sorumluluk ve vebal.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cidden mühim şahsiyet / 01.11.2019 16:11

    Osmanlıyi kurmak için mevcudun yıkılması gerekir bunu teklif etmek suçtur lütfen akıllı olalım

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 16:11

    bana beddua ettirme simdi -- ismet inonu'den sonra bu ulkeye en buyuk zarari suleyman Demirel verdi ....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 15:42

    Ekonomiyi halkı soyarak ve dışardan borç alarak halledenlerin toslayacagi duvarın resmi gozuktu

    Yanıtla (0) (0)
  • Raşit / 01.11.2019 15:43

    Düzeltme : 100 milyarın % 5 i 20 milyar lira sehven yazılmış olup, doğrusu 5 milyar lira, 80 milyar da 95 milyar olacaktı.Düzeltir özür dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 14:38

    Ilahiyat mezunuyum. Teorik olarak iktisat bilmem, yaşım 53. Gördüğüm kadarı ile ekonomik olarak hep geri gidiyoruz . Hasta garantili dev şehir hastaneleri, kanal istanbul, en büyük hava alanı, en büyük saray, araç garantili köprü ve oto yollar, yetmedi çanakkale köprüsü, yolcu garantili hava limanları artık YETER. Tarım, hayvancılık, sanayi, üretim, nitelikli eğitim, istiyoruz .çok şey istemiyoruz sanırım. Yazara saygılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 01.11.2019 14:35

    Rahmetlı Demirel dünyaya Türkiyeden baktı baraj yol yaptı ogünün şartlarında toplan vergileri halka hızmet olarak geri verdi lüx harçama yapmadi tarifeli uçakla uçtu her zaman halkı düşündü fabrika köprüleri unutmayalım garp unutmayalım bitse Türkiyeni gıda ihriyacini karşılar ihracat yaparız kuru fasulye vs ithal edmeyiz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 14:34

    Sabahattin- onlar asker subay vatanı koruyor kolluyor onlara can feda

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 14:00

    Sayın İbrahim Kahveci, 53 yaşındayım ve makalende merhum amcan Adnan Kahveci'nin adını görünce bir anda ümit dolu gençlik yıllarım gözlerimde canlandı... Adnan Kahveci'nin zamansız ölümüyle bizim de umutlarımız öldü ...Delikanlıydı, dürüsttü ve muazzam ileri görüşlüydü...Kürt açılımını başlatmak üzereydi... Ekonomide ve siyasette büyük adımlar atmaya hazırlanıyordu.... Özal için onsuz ANAP'ı bir arada tutabilmek çok güçleşti ve kısa sürede dağıldı, ve kötü günler geri geldi... Mekanı ebediyyen bir gül bahçesi olsun. İnşallah Prof Davutoğlu hocamız yakında onun bıraktığı yerden yola devam eder

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 01.11.2019 12:26

    Sn.Kahveci artık işsizlik fonu işsizlere verdiği paradan daha çok patronlara aktarıyor demişsiniz. Geçenlerde erken emeklilik kararı yüzünden SGK maddi yönden zora düştü demiştiniz. Erken emekllilik yasası doğru idi demiyorum ama o yasa olmasa da veya çalışanların çok emeklilerin az olması gibi sebeplerle SGK çok güçlü olsa idi de durum değişmeyecekti. Yukarıda bahsettiğiniz gibi SGK kaynakları ya payronlara ya da başka yerlere gidecekti. Maddi kaynaklar verimli harcanmazsa ülke ekonomisinin düzelmesi çok zor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Raşit / 01.11.2019 12:14

    Sn. yazar, Sn.Demirel'in karşısındaki parti ne vermişti de kamu bankaları 20 milyar lira zarara uğradı.Yani asıl verilen 100 milyar lira kamu bankalarını zarara uğratmadı da % 5 i olan 20 milyar lira mı uğrattı. O zaman asıl veren 80 milyar verse idi demek ki kamu bankaları zarara uğramayacaktı.Niye vermemiş acaba...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 11:10

    Her alanda toplumun,ülkemizin ve çevremizdeki ırak ve suriyenin bu duruma gelmesinde Turgut Özal ın payı çoktur...

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 01.11.2019 10:51

    Anavatan partisini kurduk ilk dönem amatörce güzel işler yaptık.2,dönem Semra hn lale bahceleri bizim Ahmedin Amerikadan getirdiği altın çocuklar meydana çıktı ve çöküş başladı her taşın altından onlar çıktı Ataşehirin temellerini atan mütaahhit ile mahkemelik oldular Emlak bank genel müdürü olan zat ben rüşvet almadım ispat etsin hani belgesi diye mahkemeye,soruyor batan müteahhit de rüşvetin belgesimi olur P.. nk aynen mahkeme kayıtlarına bunlar geçti ve Emlak bank battı.Maalesef Akp artık bir aile partisi bizim Bilal ve Beratın arkadaşları ülkeyi yönetiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabahattin / 01.11.2019 10:18

    Önce bütün orduevlerinin ve misafirhanelerin satılması lazım. Lokanta otel işletmek devletin işi değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 10:11

    Aynen kardeşim rotşildci görünümlü masonik trumpist kızılderili komünistlerin derin dünya lordlar konseyinin haince eylemleri sonucu enflasyon yükseldi. Bölücü farmasonik hospitaler şövalyelerinin malta şövalyesi görünümlü büyük israil kontlar kamarasının iğrenç planlarıyla işsizlik maalesef arttı. Dövizdeki yükselişin tek sorumlusu ise işid görünümlü esedçi ludistlerin presbiteryen intikam tugaylarıyla oluşturduğu haarp teknolojisi sonucu meydana geldi. Çok şükür milletimiz senin gibi mümin kardeşlerimizle birlikte büyük oyunu gördü de ejder meyveli smooti yerine kış rüyasına geçti. Ama ne ge

    Yanıtla (0) (0)
  • TurgutTATAR / 01.11.2019 09:34

    "Geçen yılın yine ilk 10 ayında 56,4 milyar TL bazında kredi veriliyor. Onun da 62,9 milyarlık kısmı kamu bankalarından" üstadım bu paragrafta bir hata var sanki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cidden mühim şahsiyet / 01.11.2019 09:33

    Adı ne olursa olsun bu topraklar üzerinde başka bir devlet kurmaya kalkışmak mevcut anayasamıza göre suçtur Cumhuriyet savcıları resen vaziyet eder

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 09:21

    Esas sebep AB ile ilişkiler. Türkiye AB ile iyi ilişkiler içinde iken yatırım alıyordu, ilişkiler bozulunca yatırım durdu. En temel denklem budur Türkiye'de. Türkiye'de sermaye yok. Bilgi yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 09:16

    Eskiye rağbet olaydı,bit pazarına nur yağardı...

    Yanıtla (0) (0)
  • Metin / 01.11.2019 09:09

    Sayın Kahveci yazılarınızı zevkle okurum.Tutarlı,ögreticidir.Ben sadece ne ürettigimize ,ne ihrac ettigimize baktıgımda degişen birşey yok.Hallen tekstil,montaj araba,hammade,gıda vs.Hiç akıl içermiyen,ucuz işçilige. Dayalı işler.üstünede 500 milyar dolar borç. Egitim,akıl,verimlilik,bilim yoluna girmeden bir yere gidemeyiz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 08:53

    Sn Mensur Bin Ubeyde, Şu içtiğin ne, nerede içiyorsun, bir de onu söylesen de bizde içip senin gibi gurur duysak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 08:30

    Mektup mektup. Trumpın mektubu. Ecevit o mektuba cevap veremedi maalesef!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 07:39

    Daha çok beklersiniz.Bu bitmek tükenmek bilmeyen iştaha bunlarda oldukça

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 06:59

    13 le para toplayip 11..ile.12 vermek zarar olmaz merak etmeyiniz...% 1kredi kullandirma parasi...% 1 e yakin dosya bedeli expertis bedeli ara sira yanliş oldu vb paralar denkleşir....merak etmeyin....kamu bankalari uyanik...eskisi gibi degil....verdikleri.mevduata faiz de o kadar degil...ondan da vergi kesiyorlar...havale eft masraflari vb

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 06:58

    Ülkeyi teknokrat bir ekip düzlüğe çıkarabilir. Sadece işine odaklanmış, samimi, dürüst, liyakata önem veren, İnsanlar arasında ayrım yapmayan, ülke menfaatini her şeyin önüne koyan bir ekip başarılı olacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 06:53

    4734 sayılı ihaleden önce ihaleler nasıl yapılırdı biraz araştırın bence sayın yazar.. Tabii ki bu demek değil herşeyiyle mükemmel.. ihale yasasının delik deşik olmasının sebebi şuan e-ihale vetiresine ulaşan gelişmedir... Doğruya doğru yanlışa yanlış..

    Yanıtla (0) (0)
  • evin / 01.11.2019 06:49

    akp, amerikan merkez bankası dünyaya dolar saçarken doğal olarak başarılı gibi gözüktü. havadan ucuz dolar yağıyordu, onlar da dolarlarla her yere 20 katlı inşaatlar yaptılar...sonra amerikan merkez bankası normalleşti ve akpnin balonu söndü...bu kadar basit.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mensur Bin Ubeyde / 01.11.2019 03:13

    Kim ne derse desin. Bu ülke asla o eski kemalist vesayet dönemlerine geri dönmeyecek. Halk uyandı. Osmanlı yeniden kurulurken bu devlet bütün bir ümmetin lideri olmayı başardı. Bugün ABD, İsrail, Nato, Avrupa, Vatikan, İngiliz Derin Devleti, Masonlar, Tapınak Şovalyeleri ve onların maşası olan faiz ve döviz lobilerine inat dik duran siyonist emperyalistlere boyun eğmeyen cihanşumül bir Türkiye yani yeni Osmanlı vardır. ABD'ye inat Suriye'de operasyon düzenleyip terör örgütünü felç ediyoruz. Böyle bir şey ABD başkanı önünde el pençe divan duran Ecevit'in aklına ve hayaline dahi gelir miydi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Akseki / 01.11.2019 01:54

    80'lere atlayalım derken, ya bir de hızımızı alamayıp 70'lere atlarsak? Barış Pınarı - Kıbrıs Barış Harekatı, benziyor ya birbirlerine. Sonra silah ambargosu, eh petrol fiyatları da kıpırdıyor gibi...

    Yanıtla (0) (0)
  • Has Parti / 01.11.2019 01:50

    Ben en çok Tüik'in enflasyon ve işsizlik açıklamalarını seviyorum. Özel okula gidip takdir alan öğrenci velisi gibi bunu açıklayan bakan. Aslında kendi de inanmıyor ama ne yapsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 01:49

    aman özal dönmeyelim zira ahlaksızlıkta ayrı bir zivreydi kendisi ve çevresi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 01:30

    Bu ülkede yaşayanların %90'ı mutlu ve gelecek endişesi taşımıyor..! Finlandiya’da

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 01:32

    SAYIN YAZAR ARTIK GÜLEMEZ OLMUSTUK BU BAKAN BİZİ GÜLDÜRÜYOR,. İki gün önceki açıklamasına TÜRK HALKININ HANE HALKI GELİRİ ÜÇ MİSLİ ARTTI açıklamasına çok güldük. Herhalde kamu ihale kurumundan palazlananlarla bizi karıştırdı. YA GİDER NE KADAR ARTTI? Buna sizin yanıt vermenizi beklerdik. BİZİMLE ALAYMI EDİLİYOR? AMA DAVUTOĞLU BEY PARTİ KURUNCA İLK SEÇİMDE BİZDE ONLARLA ALAY EDECEĞİZ.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 01:06

    Sn Kahveci: Aslında bizim 2023 hedeflerimiz var. 2 trilyon dolar GSYH’miz ve kişi başına gelirimiz de 25 bin dolar olacaktı. Ama maalesef gittiğimiz yol 2023 değil 2003 yılı oluyor.diye yazınızı yazalı iki ay olmadı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:56

    Berat Albayrak:Acı bir reçete varsa bunu hep beraber üstleneceğiz Saraylar size;Kuyruklar millete Uçaklar size;Zamlı faturalar millete

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:49

    4.500 lira maaş alacak imamlar, 2000 lira ile geçinen asgari ücretliye "2000 liraya şükredin, 85.000 lira alan yöneticilere de itaat edin" diye nasihat verecekler...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:43

    kurtuluş savaşının hemen sonrasına dönersek belki kurtuluşumuz olabilir. eğitimde, sanayide, kültürde atılım yıllarıydı. türkiyenin önemli aydın ve sanatçılarının hepsinin köy enstitüsü geçmişi vardı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:45

    24 bin lira maaş alıp "geçinemiyoruz" diyen vekillerimizden Meclis Lokantası'nda yedikleri kavurmalı pilavdan 6 ₺ ücret alınmasın. Ayıptır, ayıp...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:38

    Cb Erdoğan:Kurduğumuz sistem sayesinde ülkemizdeki sığınmacıların hepsi de tüm şehirlerimizdeki sağlık kurumlarından vatandaşlarımızla aynı şartlarda hizmet alıyor.Hastalarımıza ilaçlarını da ücretsiz olarak veriyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:24

    Keşke dönsek! düşünüyorumda akp yok, insanın içi ferahlıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:21

    96 da Refah Yol hükümetini kurduğunda ilk icraatı işçi memur emekli ve asgari ücret maaşlarına tarihimizin en yüksek zam yapmıştı Ya siz 17 senedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:13

    Kişiye, kişilere, adamlara, derneklere, vakıflara, cemaatlere ve Suriye’lilere paraları aktarırsan 90 lar değil herşeyi ararız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 01.11.2019 00:03

    Evet 91 seçimleri etkendi ama seksenli yıllarda masum değil İbrahim Bey. Ne doksanı ne sekseni bizim başta eğitimde devrime ihtiyacımız var. Gerçekçi Politikalara, Kanun hükmünde planlara ve bu planları sonuna kadar uygulamaya ihtiyacımız var.

    Yanıtla (0) (0)