Ankara'nın kapalı kapıları ardında neler oluyor?

Şu tür cümleleri bakalım hatırlayacak mısınız:

"Kapalı kapılar ardında, karanlık dehlizlerde yürütülen siyaset mühendislikleriyle bu milletin kaderini belirleme dönemi geride kaldı."

Bingo, bildiniz. Bunları, AK Parti sözcülerinden, Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan duyardınız.

İktidara gelmeden önce bu tarz siyaseti bitireceklerini, geldikten sonra da artık bittiğini söylerlerdi.

Kapalı kapılar ardında millete rağmen, milletten saklayarak yapılanlar, siyaset mühendisliğiydi.

AK Parti, milletle birlikte ve millete açık siyaset yapacaktı, yapıyordu.

Öyle mi oldu? Kapalı kapılar ardında siyaset bitti mi şimdi?

Bittiyse Erdoğan'la Bahçeli'nin kapalı kapılar ardında ne konuştuklarını niye tahminle anlamaya çalışıyor millet?

Son bir aydır kamuoyunu meşgul eden sorulara bakalım...

Acaba Bahçeli'nin, Öcalan'ı Meclis'te konuşturma teklifinden Erdoğan'ın haberi var mıydı?

Acaba kayyum atamaları, MHP liderine sürpriz mi oldu?

Öcalan teklifi devlet aklından çıktıysa Cumhurbaşkanı, neden bu konuda ısrarla sessiz; sorusu bile sordurulmuyor?

Yoksa Cumhur İttifakı liderleri arasında bir görüş ayrılığı mı var?

Bir araya geldiler, ne konuştuklarını yine öğrenemedi kamuoyu.

Erdoğan'ın, parti kurmaylarıyla toplantısında bir görüş ayrılığı yaşamadıklarını söylediği sızdı.

Bahçeli de dünkü MHP grubunda, görüş ayrılığını sorgulayanlara bir daha çıkıştı.

Şu kızgınlık, Mümtazer Türköne gibi MHP ve Şamil Tayyar gibi AK Parti saflarından "çatlak ses"lere olsa gerek:

"Sayın Cumhurbaşkanımızla aramızdaki diyalogda hiçbir problem yoktur... İttifakımıza çamur atmaya çalışan ahmaklara 'gök girsin kızıl çıksın' diyorum."

Onla da kalmadı Bahçeli.

"Fitne yayan siyasetçileri, gazetecileri, bölücü ve FETÖ'cü mihrakları, casusları rezil rüsva etmek için sabırla bekliyoruz" dedi.

Ve ekledi:

"Öküz altında buzağı arayacaklarına gitsinler, kendilerine münasip kapak arasınlar. Sanıyorum onlar için daha yararlı olacak. Bu sözüm de alayına kapak olacak. Vakit tamamdır, söz konusu vatandır."

Fakat sorular hâlâ somut cevap bulmuş, konu açıklığa kavuşmuş değil.

Ne için vakit tamamdır, Öcalan'ı Meclis'te konuşturmak için mi? Yoksa Erdoğan'ın bu tekliften haberli olduğunu ve desteklediğini açıklaması için mi?

Erdoğan'la Bahçeli arasında tam mutabakat var ama her konuda mı, Öcalan teklifi de buna dahil mi?

Son görüşmelerinde ne konuştular, bu teklif ele alındı mı, konusu nasıl geçti; bilmiyoruz. Onu söylemiyorlar.

Orası milleti ilgilendirmiyor mu? Kapalı kapılar arkasında neler oluyor, sormayalım mı?

Görüş ayrılığına düştükleri spekülasyonlarından rahatsızlar. Bu, iktidar ortaklarını kızdırıyor. Nedeni de anlaşılabilir.

Ama spekülasyonları gidermenin yolu, açıklıktan geçiyor.

Kapattıkları kapıları millete hafif aralamaları, biraz kındırık bırakmaları bile yeter. Bir kaç cümlelik basit ve düz bir açıklama, merakı giderir; varsa fitneciler, ağızlarını kapatırdı.

Üstüme hışım çekmek, hedef olmak istemem. Elçiye zevâl olmaz. Benden önermesi.

İÇ CEPHEYİ GÜÇLENDİRİRKEN TEĞMENLER İHRAÇ MI EDİLİR?

Kara Harp Okulu mezuniyet töreninde, dönem birincisi Ebru Eroğlu'nun ettirdiği kılıçlı alternatif yemin...

Birkaç teğmenle bölük, tabur ve alay komutanları disipline sevk edilmiş. İhraçları bekleniyor.

Bunun sorun olduğunu, iktidar başta fark etmedi bile.

Önce Bahçeli, sorun gördü.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'sa ancak bir hafta sonra, imam hatipliler kurultayında damar bulup şerbet verirken mesele etti.

Teğmenlerin kılıçlı yemin görüntüsü, bir anda demokrasiye ve hukukun üstünlüğüyle kanun düzenine aykırı gelmeye başladı.

Her şeyimiz demokrasiye, hukuka uyuyordu da bir bu aykırıymış gibi. Her rengi boyamışlar da, bir fıstık yeşili kaldı sanırdınız.

2 buçuk ay sonra, bu kez meğer sadece askerî disipline aykırı olduğu anlaşıldı.

İktidardan da kimse demiyor ki...

Savaş tehlikesi kapımızda, diye şurada iç cepheyi güçlendiriyoruz, Öcalan'ı Meclis'te konuşturmayı dahi düşünüyoruz...

Çiçeği burnunda yeni teğmenlerle komutanları, bunun için ihraç mı edilir? Hayatları mı karartılır? Ordu bununla uğraştırılıp morali mi bozulur? Disiplini bozdularsa bir daha olmasın, diye uyarmak yetmiyor mu?

YORUMLAR (105)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
105 Yorum
  • Abdullah / 20 Kasım 2024 15:37

    Genel Kurmay Başkanı bende Atatürk'ün askeriyim beyler deyip istifa etmelidir,ya da teğmenlere sahip çıkmalıdır, teğmenler ihraç edilirse orada kalması yakışıksız olur.

    Yanıtla (10) (3)
  • Başka bir Karar okuru / 21 Kasım 2024 16:00

    Kimse kimsenin veya herhangi bir ideolojinin askeri olmasın artık lütfen. Herhangi bir meslek kutsal ilan edilmesin artık. Sorgulanamaz olmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 20 Kasım 2024 23:38

    Bu kadar tutarsız bir suçlama ile genç teğmenleri ordudan atmak hiç bir vicdanda yer bulamaz. Ve ülke adına kayıp olur. Almanya kollarını açar, gençleri kucaklar. İstenen bu mu!

    Yanıtla (2) (0)
  • Süleyman / 20 Kasım 2024 20:27

    Ne olacak apo depremi devam ediyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 20 Kasım 2024 00:32

    “Ne olsa da kışın sonu bahardır, Bu da gelir bu da geçer ağlama” der Aşık Daimi . Şunun şurasında ne kaldı ki, yirmi iki yıl çektik, o zaman doğan çocuk anne oldu baba oldu, dede olacak hali yok ya, üç buçuk senemiz kaldı, o da olmadı sekiz buçuk o da yetmezse on üç buçuk o zamana kadar Allah Kerim bir çıkış yolumuz olur, zahiir , hurileri de fazla bekletmemek lazım, her şeyin bir usulü var yanii!!.

    Yanıtla (52) (4)
  • Hükümsüz / 20 Kasım 2024 07:01

    Şahane yorum :)

    Yanıtla (7) (2)
  • Ali Rıza / 20 Kasım 2024 21:22

    Hükümsüz ve Acun rumuzlu arkadaşlara teşekkür ediyorum. Huriler rumuzlu arkadaş daha “açık yazın” demiş, “Allah Kerim bir çıkış yolumuz olur” demişim, “ hurileri de fazla bekletmemek lazım” demişim, daha ne diyim?. Edebiyatta ‘ telmih var, teşbih var, telkin var, tenkid var, hiciv var, var oğlu var, e bu kadar açık yorumu, anlayamıyorsanız ben ne yapayım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Huriler / 20 Kasım 2024 09:21

    Huriler derken kastınız nedir. Dalga geçmek değildir herhalde. Açıkça yazın.

    Yanıtla (1) (17)
  • Acun / 20 Kasım 2024 10:29

    Sayın Huriler, sizce, "gök girsin kızıl çıksın" derken ne demek istiyor Devlet Bahçeli? Onu anladınız da huriler derken ne denmek istediğini mi anlamadınız?

    Yanıtla (13) (1)
  • İstemi Kurtoğlu / 20 Kasım 2024 18:47

    Elon Musk'ın o konuya bir çözüm bulduğu veya bulmak üzere olduğu konuşuluyor. Fazla ümitlenmemek gerekebilir, ihtiyatlı olmak lazım...

    Yanıtla (2) (0)
  • Keşanlı Ali / 20 Kasım 2024 16:20

    Ordunun temeli disiplindir.Disiplin;Kanunlara,nizamlara ve amirlere mutlak bir itaat ,astın ve üstün hukukuna riayet etmektir.Disiplinsiz ordu savaşamaz.

    Yanıtla (3) (3)
  • okur / 20 Kasım 2024 17:51

    Teğmenlerin yaptığı disiplinsizlik değildir. Disiplinsizlik, orduya siyaset sokmaktır. Askerlik te hekimlik, mühendislik vb gibi bir uzmanlık, ihtisas alanıdır. Başına bir imam getirseniz olmaz. Gerçi, Tübitak ın başına veteriner, mimarlık fakültesine ilahiyatçı dekan, bütün üniversitelere İHL mezunu çakma profesör atayan ve onları destekleyenlere ne anlatsanız boş. Hamakat akılla ikna edilemez. Belki bilgiyle..

    Yanıtla (21) (1)
  • Matrakçı... / 20 Kasım 2024 19:09

    17:51..Tegmenleri ihrac etmezdim bize kalsa ama bal gibi DISIPLINSIZLIK VAR.. Konu ne olursa olsun..!..Ust Komutanlıktan yapılmayacak emri varsa,,tartışmaya kapalıdır ve yapılamaz...Yapılacak emri gelirse o yapılır yine tartışmaya kapalıdır...Asker eşittir Disiplin demektir..!..Bunu idrak edemeyen Askerlikten ayrılmalıdır..

    Yanıtla (1) (3)
  • muzaffer / 20 Kasım 2024 18:40

    O zaman genç teğmenlerin eyleminin TSK dan ilişik kesme cezası verilebileceği kanunun ve yönetmeliklerin neresinde yazıyor. Orta yerde hizmetin ifası yönünde verilmiş bir emir yoktur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 20 Kasım 2024 01:02

    Bu teğmen kardeşlerime siyasi alanda yer açılması yerinde olur. Böylesine parlak , zeki ,cesur iyi eğitimli gençliğe siyasi alanda ihtiyacımız var.
    Liyakatsiz, adaletsiz karaya oturmuş Türkiye yi azimli ,inatçı, akıllı gençlerimiz ilerletecek.
    Gelecekleri kararmayacaktır.

    Yanıtla (47) (4)
  • Teğmenler / 20 Kasım 2024 09:19

    Evet siyasete atılsınlar ve istediklerini söylesinler. Ama üzerlerinde üniforma bellerinde silah ellerinde kılıç varken değil. Akıllı yetenekli gençlere siyasetin daha çok ihtiyacı var.

    Yanıtla (3) (20)
  • Ddd / 20 Kasım 2024 09:56

    Teğmen Mehmet Ali Çelebiye siyasette yer açıldıda ne oldu en kısa zamanda CHP den AKP ye geçti.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 20 Kasım 2024 18:25

    Mehmet Ali Çelebi ile kıyaslamak doğru değil. Ayrıntılı incelerseniz farkına varırsınız.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cemal AYDIN / 20 Kasım 2024 09:52

    Sn yazar sizin hassasiyetiniz kalmamış olabilir ama bizim için Sincan sokaklarında yürütülen tankları hatırlatan, e muhtıraları düşündüren, genç subaylar rahatsız gazete başlıklarını zihinlere çağıran ne idüğü belirsiz bir hareket görünümündedir. Hem dönem birincisi olacak kadar zeki sanki haki renk çarşaf giyimi içinde "bize şeriatçı diyorlardı" diyecek kadar karşı cenahı aptal gören bir söyleme sahip. Siz rahat olun biz olmayacağız.

    Yanıtla (5) (59)
  • Hikaye / 20 Kasım 2024 10:16

    Sakın olma,rahat olma.Rahat olursan biat ettiklerin senin dini inançlarını nasıl kullanıp karşı algı yaratacak ve 23 yıl daha iktidarda kalacak.Böyle devam edin ki iktidardakiler her türlü rezilliğe devam etsinler sizlerde bunlarla gurur duyun.

    Yanıtla (46) (4)
  • Efedamat / 20 Kasım 2024 13:50

    İktidardan bayağı memnunsunuz.
    Şu anda yaptıkları 28 şubata rahmet okutuyor.

    Yanıtla (19) (2)
  • Cemal AYDIN / 20 Kasım 2024 16:36

    En kötü sivil hareket en iyi askeri hareketten iyidir. Seçimle bir çok yer el değiştirebiliyor tıpkı son seçimde olduğu gibi ama askerin postalının bastığı yer iflah olmuyor.

    Yanıtla (3) (6)
  • okur / 20 Kasım 2024 17:43

    Ya bırak Allah aşkına, sizi duyan da demokrasiden, insan haklarından, adaletten nasiplenmiş sanır. Askerler de bu ülkenin evladı, oldu olacak Orduyu toptan terhis edin, ettirin. Bakalım kaç saat böyle atıp tutabileceksiniz.

    Yanıtla (4) (3)
  • Buharalı / 20 Kasım 2024 18:02

    Sakın rahat olma arkadaşım, İslam adına, dindarlık adına geldiğimiz noktayı içine sindirebiliyorsan, ülkede bu kadar liyakatsizlik, adam kayırma, rüşvet , çeteler vb. seni rahatsız etmiyorsa hiç uyuma. Desteğe devam et. Nasıl olsa yarın hak divanı kurulur......

    Yanıtla (6) (2)
  • okur / 20 Kasım 2024 17:24

    MSB son açıklamasında, sorun yemin metninde değil motivasyonda, TSK nin Atatürkle bir sorunu olamaz. dedi. Mugalata hastalığı askerlere bile bulaşmış. Atatürkün askerleriyiz diyen çiçeği burnunda genç subayları, ordudan atmayı düşüneceksiniz, Atatürkle sorunumuz yok diyeceksiniz, bu nasıl saçmalık. siz kimi kandırıyorsunuz! Bal gibi siyasetin oyuncağı olmuşsunuz, Bal gibi Atatürk e karşısınız. Sizi motive eden tarikatlar ve onların sözcüleridir. Dürüst olun!

    Yanıtla (8) (2)
  • yener Duman / 20 Kasım 2024 16:55

    Sayın yazar sıyası lıderlerın söyleşılerınde kullandıkları ıfadelerı sıyası lıdere değıl normal vatandaşın söylemınede hıç yakışmıyor hıç usanmadılar hep hakaret varı veya küçük düşürücü ıfadelerı kullanıyporlar ben 1969 yılından berı sıyası lıderlerı yazılı basında veya radyoda yapılan söyleşılerde lıderlerın bır bırılerıne hakaret sayılacak hıç bır cümle duymadık şımdı sıyası lıderlerı TV lerde hıç ızlemıyorum çünkü kulandıkları dılı benımsemıyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Toku / 20 Kasım 2024 16:20

    Başka bir parti kurma nedeni siyasi görüş ve önerilerinde temel bir farklılık olması demektir. Onun için MHP nin hem her şeyde anlaşıyoruz deyip hem ayrı parti olarak kalması garip bir durum. AKP nin tek başına iktidar görünümünde kalması için bulunmuş bir kurnazlık gibi.

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR / 20 Kasım 2024 15:24

    Yürürlükten kalkmış andı amirlerine kabul görmemesine karşı 7 defa kim okuyacağız demiş veya dedirttirmiş kokuyor..

    Yanıtla (3) (1)
  • Vatandaş / 20 Kasım 2024 15:24

    Kuvvetler ayrılığın olmadığı ülkelerde iktidarlar, arkalarında bir çok sorun bırakarak ayrılıyorlar. Ayrılan belediyelerde olduğu gibi. Ülke bazında olduğunu düşünmek ürkütüyor. Hangi görüşte olursak olalım ,her kademedeki yönetimlerden şeffaflık ve hesap verebilirlik talep edelim Seçimden seçime hesap verme yaklaşımını bedelini millet ödüyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 20 Kasım 2024 15:18

    Ben bir anımı anlatacağım.
    1987 yılında bir teğmenimiz , komşu birlikten bir teğmen arkadaşıyla firar etti , üç gün firarda kaldılar , dördüncü gün sabahı geldiler , böyle durumda ya disiplin mahkemesine verilir veya amir kendi yetkisini kullanarak basit bir disiplin cezası verir, konu kapanır; diger teğmeni disiplin mahkemesine verdiler , bir ay ceza aldı, onun sonu gelmedi ,sonradan da ihraç edildi ,biz ise ikinci yolu kullandık ve o teğmeni kurtardık , uzun yıllar hizmetine devam etti .

    Yanıtla (3) (1)
  • Sems / 20 Kasım 2024 14:56

    Bahcelinin vakit tamamdır demesinden seçim işi tamamdır manası çıkar.her şey istetediğimiiz gibi ayarladık ne pahasına olursa olsun koltuğumuzu koruduk,korıyacağız.demek istiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer / 20 Kasım 2024 14:52

    Teğmenlerle ilgili alınacak haksız, hukuksuz bir karar insan olan herkesi ilgilendiriyor.Biz bu çağda daha fazla demokrasi ve ahlâk beklerken maalesef ilkelliğe demir atmak üzereyiz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Osman / 20 Kasım 2024 14:45

    Sinirli Bahçeli amca kendini Ak Parti'ye öyle bir adadı ki tutabilene aşkolsun! Grup toplantısını iple çekiyorum! Esiyor gürlüyor sonuçta bizi güldürmeyi başarıyor! O kadar.

    Yanıtla (3) (1)
  • okur 41 / 20 Kasım 2024 09:19

    Bir şehit yakını olarak merak ediyorum. Yıllarca PKK ve bebek katili üzerinden oylarımıza talip olan MHP ve Bahçeli ne oldu da bir anda bebek katilini meclise çağırdı? Gerçekten ülke menfatine olacak ise niçin bu vahim olayı yıllar önce yapmadı ve maddi manevi olarak ülkeye zarar vermeyi devam edildi. Eğer bu hamle sadece gündem değiştirme amaçlı ise bizlere yazık değil mi? eğer gerçekten gerekli ise kaybedilen yıllar ve yanlış politikalar için bir özrü hak etmiyor muyuz?

    Yanıtla (23) (2)
  • Esra Ülker / 20 Kasım 2024 13:56

    özür hak ettiğini söylüyorsun da, o usturuplu yalanları, devletin bekası dolmasına sarıp, etrafa dağıtan, yaşını başını almış bu kişiye (lere) niye söylemiyorsun. şste hep uykusuz ve gözleri yorgun. Ama tesbih gibi ezberden sıraladığı laf- güzaf´nın hiç eksiği yok. Gece yolculukları mı yapıyor, olabilir! Herkes 3 defa gece tuvalete gitmeye mecbur mu?

    Yanıtla (1) (1)
  • Pirireis / 20 Kasım 2024 13:43

    Teğmenler, malum kişiler dua etsinler törende hata yaptılar, ya havada uçarken, denizde dalarken, fırkateyn de vardıya tutarken hata yapsalardı? Bu zihniyet ile asılmaları bile istenirdi! TSK iç hizmetleri talimatını Allah rızası için açın okuyun, ihracın i sini gerektirecek suç yok ortada. Ama, birileri maalesef egolarını tatmin etmesi gerekiyor bu ülkede.

    Yanıtla (8) (2)
  • Ayetullah / 20 Kasım 2024 13:36

    Lokomotif gücünü ardında ki vagonlardan aldığından vatmanın seçeceği yol vagonlarda ki yolcuların göstereceği iradeye bağlıdır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 20 Kasım 2024 13:08

    Doksanlarin turkiyesi vesayetçi anlayış bütün herkezdeydi.herkez her sanatçı her tartışmada Atatürk kozunu kullanıyordu.simdide tegmenler işgüzarca bir hareket yapıyor aba altından kılıç sallıyor. Bir Kürt olarak vesayet döneminin zorluklarını biliyorum

    Yanıtla (1) (2)
  • Musto / 20 Kasım 2024 00:39

    Gelen vuruyor giden vuruyor.. Bir sen eksiktin Karadağ... Belki günün yorgunluğunu stresini atarız dedik, tarihinde hiç yenilmediğimiz karadağ'da ipimizi çekti.. Ekonomist ve aynı zamanda futbolcu olan Cumhurbaşkanımızın sayesinde ülkemiz her yerde dökülüyor.. Artık ülkenin acilen kan değişimine ihtiyacı var. Negatif kanlardan kurtulup, pozitif kan bulmamız gerekiyor...

    Yanıtla (55) (2)
  • OKur / 20 Kasım 2024 01:35

    futboluda aynı ekonomisi gibi yazık.600 bin nüfuslu karadağ resmen dalga geçti.taaa brezilyadan yine "dünya 5 ten büyük " demiş.

    Yanıtla (47) (0)
  • Şero / 20 Kasım 2024 06:38

    Yetenekli 11 oyuncuyu 600bin kişi içinden seçmek, 80 Milyonun içinde aramaktan daha kolay. :)

    Yanıtla (4) (0)
  • Musto / 20 Kasım 2024 13:02

    Yahu Milyonlarca dolar ödeyip yurt dışından teknik direktör getiriyoruz. Kabahat iktidar da Karadağla milli maça 15-20 gün kala kumar operasyonu yapıyorsun.. Onlar da işte böyle ipini çekerler..Kumar kanyotasını hep Sizi alacak değilsiniz ya..Bir daha oraya Kumar oynamaya gazinolarına gitmeyelim, ceza olarak..

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk Cemil / 20 Kasım 2024 12:45

    Bunlar, kapalı kapıalrın sayısını arttırmaktan başka ne yaptılar-yapıyorlar ? Başka yaptıkları bir iş mi var ? Ülkenin yarısı açlık sınırının aktındaki maaşla hayata tutunmaya çalılıyor, bunların derdi ise koltuk muhafazası 1.. Tekrar seçilebilmek için harıl harıl parlementer- belediye balkanı transferi gibi iğrenç bir şekilde çalışıyorlar ! Yuh Olsun yuh !

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 20 Kasım 2024 12:41

    Üçüncü Dünya savaşı olasılığı gündeme gelirse.TC'NE,ABD ya bizdensin yâda değilsin(Bizden değilsen düşman tarafındansin). Aynı söylemi Rusya'da TC'Ne Söylerse yani Düşman saffinda görürse.İste o zaman, zaman neyi gösterecek

    Yanıtla (0) (0)
  • Samil has / 20 Kasım 2024 12:36

    İster açık ister kapalı kapı olsun o kapıda olan biten herşey artık millete inandırıcı gelmiyor. İktidarın en büyük handikap inanılor olma özelliğini dipten kayıp etmesidir . Bu durum muhalif kanatta değil bizzat ikdidarı tam destekleyen çekirdek kadro için de durum aynı . Artık söyleyecek yalan bulamıyor o kadar yalan söylediki şimdi yalan bile üretmiyor ißte iktidar ve güzel ülkem

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 20 Kasım 2024 12:21

    Sayın Beki şu gerçek muhalefet tarafından anlaşılmamış. Erdoğan ve Bahçeli hiç olama şansı olmayan bir çözüm süreci ve Öcalan ile görüşme safsatasını ortaya atarak muhalefet ile çok iyi dalga geçiyorlar. Türkiye’mizin gerçek problemleri unutuldu ve boş bir Kürt sorunlarını çözüyoruz havaları ile balonlar havalarda uçuyor. Erdoğan ve Bahçeli muhalefet belediyelerine kayyum atamaları yaparak muhalefeti perişan ettiler. Erdoğan seçimlere çok güçlü olarak tekrar hazırlamıyor ve başarılı olacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • pollos hermanos / 20 Kasım 2024 08:38

    Teğmenler o kılıçları devletin başına çektiler ve bedeline katlanacaklar. Bedeli olmazsa yarın neler olabileceğini düşünemeyen otomatik muhalifler var.

    Yanıtla (4) (25)
  • Vatandas / 20 Kasım 2024 12:04

    Bu Devleti kuran kim?Şu anda siyaset mi yapiyor?Ulkeyi kurtaran Cumhuriyeti kuran kişiye bu düşmanlık niye?Sizde mi keşke yunan kazansaydı diyenlerdensiniz?

    Yanıtla (8) (4)
  • Türkoğlu / 20 Kasım 2024 10:06

    Daha oyu 30 larda gezen iktidar partisi dış siyaseti içe alet ettiği müddetçe, bu makarnacı sürüsü bunları desteklemeye devam eder. Bunların tek derdi bu koltukta ölene kadar nasıl kalırım hesabıdır. Bu kadar kötü ekonomi, mülteci sorunu, eğitim hukuk bozukluğu varken bunlara oy veren her şeye mustehaktir. Allah aklı selim vatandaşın yardımcısı olsun.

    Yanıtla (35) (1)
  • Vatandas / 20 Kasım 2024 11:56

    Gerçekten Türkoğlu gibi konuşmuşsun.

    Yanıtla (8) (0)
  • Vatandas / 20 Kasım 2024 11:52

    Sayın Beki denize düşen yılana sarılır misali bazı siyasiler için vatan ve milletin durumundan ziyade kendi durumları daha önemli! Hala anlayamadınız mi?Gerekirse kendi için ülkesini ve milletini feda edebilecek zihniyette siyasiler var.Musluman yalan söyler mi?Kendi çıkarı için yalanı mubah görenler yok mu?

    Yanıtla (1) (0)
  • ömer kurudere / 20 Kasım 2024 11:13

    Her filimin bir sonu var halk ruyasında görse inanmayacağı kazanımlar elde etti. bu nereye kadar sürecek hep beraber göreceğiz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Rgp / 20 Kasım 2024 11:13

    Tgmnlr af.. olmaz.. ilk günden bunlari diyen sonra neler yapar düşünün...

    Yanıtla (0) (0)
  • Misafir11 / 20 Kasım 2024 11:04

    Ekonomiyi düzeltemeyen, fikir özgürlüğü ve demokrasiyi inşa edemeyen, ortaçağ zihniyetiyle yönetilen ülkede devlet aklı varmış ve bu akıl öcalanı meclise çağırmış. Dam üstünde sakağan vur beline kazmayı.
    Kısaca rte seçilecek ülke de umurumuzda demenin başka yoludur bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • düşünen. / 20 Kasım 2024 11:00

    Belki asıl sorgulanması gereken bu kılıç sallama olayını asıl kimin yada kimlerin organize ettiğini, yada ne tür bir eğitim veriliyor ki gençler böyle bir slogan atmaya neden ihtiyaç duydular, onu çözmek lazım. Bir diğer hususta: Eğer gençlerin attıkları bir slogansa , bu slogan bir gün silah atmaya dönme potansiyeli taşıyor mu diye sormak lazım. eğer organize edilmişse bir bataklık var demektir. kurutulması lazım.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sedat F. / 20 Kasım 2024 10:47

    Öcalan öncelikle Bestepe Sarayi'n da "misafir edilmeli,
    Saray'in danisman ordusuyla beraberce bir "nutuk" hazirlanmali, süphesiz bu yazili metin promptere yüklenmeli
    TBMM'inde okunmali, Öcalan heyacandan akim derken, baska bir sey söyler en iyisi prompterden okusun (!)
    Devlet Bahceli ayakta alkislasin..

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 20 Kasım 2024 10:39

    Aynen katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 20 Kasım 2024 10:26

    Aylardır batırdıkları ülkeyi,çekirdek kabuğunu doldurmayacak boş ve gereksiz laflarla oyalayanların bu zırvalıklarını gündem yapan Türk basını; Allah akıl fikir versin.

    Yanıtla (39) (1)
  • Evrensel Karar / 20 Kasım 2024 09:09

    Sayın yazar ve değerli yorumcular; islam ülkelerinde ve doğu toplumlarında hiç bir yüz gerçek değildir. Sermayeye, bilgiye ve teknolojiye sahip olanların kendilerine yükledikleri rolü oynarlar. Din, milliyetçilik ve kutsal devlet misyonu üzerinden siyasi ve politik olarak toplumu uyutma ve kontrol etme görevleri vardır ve toplumun cehaleti ve sürü psikolojisi kültürü ile mükemmel şekilde oyun oynanır ve devam eder. Bu döngü nasıl değişir kafanızı ona yorun lütfen.

    Yanıtla (34) (3)
  • Barut Osman / 20 Kasım 2024 10:22

    Her toplum laik olduğu iktidarı seçer..

    Yanıtla (20) (3)
  • Hasan / 20 Kasım 2024 09:16

    Sıkıntılı yapmayın bir dahaki seçimde atılacak teğmenler bir şekilde chp den meclise sokulur iki yıl çalışıp emekliliği hak ederler,bir sonraki seçimde çelebi paşa(!) gibi başka partiye yanlarlar bize de tiyatro gibi izlemek kalır.

    Yanıtla (7) (19)
  • Hikaye / 20 Kasım 2024 10:20

    Yani 28 Şubat ve e muhtıra gibi sebeplerle mağdur olduğunu söyleyip bugün saraylarda ,bir eli yağda bir eli balda planlar gibi olurlar diyorsun.

    Yanıtla (29) (5)
  • Ersin / 20 Kasım 2024 09:50

    Bu ordu ideolojilerden arindirilmali

    Yanıtla (8) (11)
  • Hikaye / 20 Kasım 2024 10:18

    Mustafa Kemalin askerleri olmak ideoloji ise sizin ki ne oluyor bir anların bakalım derdinizi.

    Yanıtla (18) (6)
  • Tuna / 20 Kasım 2024 10:12

    Atatrükün askerleriyiz! yeminine tepki gösterenler utanmadan ordu diaiplinine aykırı hareket ettiler yalanına sarılıyorlar.Diaipline aykırı hareket etmenin cezası TSK tüzüğünde yazılıdır.En fazla disiplin cezası verirsin.Ordudan atmak ,Tarikat ve cemaatlerin isteği ,Erdoğan'ın emridir.

    Yanıtla (32) (3)
  • Teğmenler / 20 Kasım 2024 09:16

    Teğmenler konusunda hükğmeti destekliyorum. Yazar ve onun gibi düşünenler haklı olabilirler ama bu millet bu konudan çok çekti. Artık yoğurdu üfleyerek yiyor. Zaten teğmenlerin bu çıkışını da anlamak mümkün değil. Keşke şimdiye kadar darbeler olmasaydı da halk da yazar gibi düşünseydi. Sanırım bu konuda halkın çoğu hükümet gibi düşğnüyordur. Konuşmasa konuşamasa ve açıklamasa da. Kurt siyasetçi de bunu ranta çevirir.

    Yanıtla (3) (13)
  • Barut Osman / 20 Kasım 2024 09:08

    Bunlardan bi cacık olmaz...

    Yanıtla (7) (1)
  • Abbas yolcu / 20 Kasım 2024 09:07

    Eğer her şey yolunda olsaydı gizlemezlerdi. Gizliyorlarsa bir yerlerde problem var demektir. Öyleyse artık yolun sonu görünmüş.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sinirli / 20 Kasım 2024 09:05

    Mhpli kişi çok sinirli çok asabi laflar etmiş. Bu normal durumlarda olmaz. Demek ki aralarında bir çatlak var. Ve bunun bilinmesini duyulmasını istemiyorlar. Ama bu tavır onları ele veriyor. Bana göre artık Abbas yolcu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Melahat abla / 20 Kasım 2024 09:01

    “Üstüme hışım çekmek, hedef olmak istemem. Elçiye zevâl olmaz. Benden önermesi.” Cümleniz Bahçeli nin aayarından daha vahim sayın yazar.
    Basın işini yapamıyorsa Bahçeli haklı demektir; BASIN İÇİN VAKİT DOLMUŞ:(
    Hukuk kısmı baroların işi. Guguk kısmı tavukların derdi. Yasama zaten gayet yerinde çalışıyor; her renkten siyasetçi bulunuyor! Demekki en kral meclis oluyor bu durumda.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr / 20 Kasım 2024 08:59

    Teğmen M. Ali Çelebi adres versinde kına gönderelim. Kumpas mağduruyken kumpas kurucu olmuş. Atatürkçü subay avcılığına çıkmış.

    Yanıtla (10) (0)
  • Mr / 20 Kasım 2024 08:30

    Vakit tamam, ' bizi nasıl bilirdiniz '.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ayak Takımı / 20 Kasım 2024 07:45

    Kapalı kapılar arkası ve karanlık dehlizler tam da bahçelinin yaşam habitatı zaten, erdoğanın iktidar zaafını iyi kullanıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Zafer / 20 Kasım 2024 07:43

    Saray ne isterse o oluyor ve halkın kaderi padişahın elinde

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 20 Kasım 2024 07:28

    Erdoğan, Bahçeli ve Perinçek'ten birinin (belki de ikisinin birden) "elenme" vakti yaklaşıyor. Bakalım kim gidiyor? Fırtına kapıda.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fani / 20 Kasım 2024 07:27

    İktidar olmak yetmez muktedir olan kazanır. Güzel günler göreceğiz diye diye ömrümüz debelenmek le geçti be hayat.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hükümsüz / 20 Kasım 2024 06:58

    Yeni trend gizemli işler olsa gerek. Millet yer mi yer. Bakın ne kadaa büyük adamlar devlet bekasini düşünüyorda kimsenin ruhu duymuyor. Ben bayıldım bu taktiğe. Ayılmam zaman alır. Size de Bahçelinin her sözüne atlayın diyen yok

    Yanıtla (0) (0)
  • haluk d / 20 Kasım 2024 06:23

    Sayin yazar cumhur ittifaki bilesenleri hızla ulkeyi içinden bir daha cikilamayacak dehlizlere sürüklüyor. Bunlar ülkeye daha fazla zarar vermeden hemen acilen bir erken seçime gidilmeli. Malesef erken seçimi bizler değil ozgur beyin CHP si istemeli ama onlarda bu irade mevcut değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 20 Kasım 2024 04:45

    Görelim Mevla neyler neylerde güzel eyler Allah tan başkasına kul olmayalım yeter

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 20 Kasım 2024 03:55

    Kapı arkasında kızarmış tavuk yiyorlardır, kokuyu nasıl alamıyorsunuz

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 20 Kasım 2024 03:53

    Hacivat"Ia Karagöz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 20 Kasım 2024 01:19

    Kapalı kapılar ardında ne konuşuluyorsa herkes biliyor. Ama belge olmadığı için yazamıyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • Özer / 20 Kasım 2024 01:10

    Önce Bahçeli yucelerden baktı gel meclise konuş dedi.Arkasindan Erdoğan kayyumlar atadı İsrail saldıracak dediler arkasindan yenidoğan faciası patladı Neticede 20 vundur boş işlerle Bahcelinin videolariyla vakit geçiriyoruz.

    Yanıtla (38) (0)
  • OKur / 20 Kasım 2024 01:02

    Teğmenler TSK'yı kamuoyuna tartışmaya açmışlar, itibarını zedelemişlerdir.??? aboyu meclise çağıranda yüce meclisin itibarını zedelemiyormu ..?? Koskoca devlet aklı abo'nun aklına mı muhtaç oldu. Bir ülkücü olarak,düşüncemi yazdım hemde,5bin ülkücü ve onlarca şehitleri,vede ŞEHİT annelerini Üzmeden..

    Yanıtla (30) (2)
  • Dogru Söyler / 20 Kasım 2024 00:19

    Cok basit, rant entrika, rant entrika, rant entrika, baska bir sey olmuyor

    Yanıtla (27) (2)