Şükür şükürsüzlük vs...

Eğitim hayatımızın ilk safhalarında benzerlik var Tayyip Bey ile. İlk okuldan sonra İmam Hatip’te okudum ben de onun gibi.

“Şükür” gibi dini kavramlara aşinadır İmam Hatip nesli. Hoş, bizim normal halk kültürümüzde de bu tür dini kavramlar yer etmiştir. “Elhamdülillah, deriz, Allah’a şükür, deriz, çok şükür, deriz, helal – haram biliriz, Allah affetsin, deriz, Allah’tan kork, deriz, imansız, der kimileri birilerine kızdığında… Böyle din menşe’li daha binlerce deyiş sayılabilir.

Tayyip Bey, zaman zaman kullanıyor bu tür deyişleri. “Şükürsüzlük” onun en son kullandığı, daha doğrusu, kimi çevreleri itham ettiği sözcüklerden… Bir ara “Nankör” kelimesini kullanmıştı. O da herhangi bir “nimeti inkar eden” anlamına geliyor.

İnsanımızın kültüründe tıpkı “tevekkül” gibi yaşadığı mahrumiyetlere yönelik teselli niteliği taşıyan “Allah’a şükür geçinip gidiyoruz” söylemi var, ama şükür kelimesi, “Şükürsüz” şekline büründüğünde suçlamaya dönüşüyor.

“Eline geçenle yetinmeyen, hala bir şeyler isteyen, istemekte artık fazla olan…” Bir ileri merhalede “Gözü doymayan…” insan kitleleri… Bir yerden bakınca böyle gördüğünüz anlaşılıyor toplumun büyük kesimlerini…

Bir süredir toplumun farklı kesimlerinden, işçilerden, emeklilerden “hayat pahalılığı altında ezildik, yandık…” türü feryatlar yükseliyor ve tabii ki aldıkları maaşın iyileştirilmesi isteniyor.

İktidar kimi alanlarda bazı iyileştirmeler yaptı ama enflasyon denen canavar öylesine büyük ki, her şeyi anında silip süpürüyor.

Asgari geçim şartlarına kavuşmak için çare aramak, bunun için de ülkeyi yönetenlere yönelmek kadar tabii bir şey yok.

Böyle durumlarda “Sıkıntıyı anlıyoruz, elimizden geleni yapıyoruz, ama daha ötesine gücümüz yok, onu yaparsak ardından çok daha kötü şartlar gelir, anlayın bizi” demek var. Zaman zaman iktidar da böyle bir dile başvuruyor. Ama bir nokta geliyor ki, ağızlardan “Şükürsüzlük almış başını gidiyor” ya da “Nankör” gibi sözler dökülüyor.

Bu ifadeleri toplum önünde söyleme cesaretini iktidar cenahında sadece Tayyip Bey gösteriyor. Sanırım başka herhangi bir bakan, ya da partili söylese, hem toplumda büyük tepkiye yol açar hem de parti bünyesinde….

Tayyip Erdoğan’a gösterilecek tepkiler ise karşısında “Cumhurbaşkanlığına hakaret” gibi bir barikata tosluyor.

Tayyip Erdoğan bu ifadeyi “seçerek” mi kullandı yoksa, “ağız alışkanlığı” ile mi, bilemiyorum, ama nasıl kullanılmış olursa olsun bir devlet yöneticisi dilinde hoş, sağlıklı, doğru olmayan bir söz.

Her zaman söylüyorum bu tür “din kaynaklı” sözcükleri politik zeminde birilerini, hele sadece rakipleri değil çok geniş toplum kesimlerini hedef alacak şekilde kullanmak, din – toplum ilişkilerini yaralıyor.

Bu, ne yazık ki “patron ağzı” diye nitelenecek bir söz. Bu ağzı kullanmayan iş adamlarını tenzih ederim. Ama vardır böyle kendisini “Rezzak” yerine koyan tipler. Sanki rızkını o veriyor gibi. Çalışanı ile iş akdi yapmış, yani bir tür sözleşme yapmış, emeği alan ve karşılığını veren insan gibi değil, o işi lütfeden, çalışanın işi verdiği için kendisine ayrıca bir ihtiramda bulunmasını bekleyen, her türlü fazladan iş yüküne tahammül etmesini iş bulmuş olmasının gereği görmeye zorlayan, ücret belirlemeyi bir “patron yetkisi”ne indirgeyen, ücret artış taleplerini hadsizlik olarak gören, toplu sözleşme gibi işçi ile ücret pazarlığı yapılan süreçlerde gerilen ve peşinden “şükürsüzlük, nankörlük” gibi tepkilerin sökün ettiği durumlar…

“Şükür” kavramı aşındırılıyor böylece. Dini kavramların, siyasi meta haline dönüştürülmesi sonucu doğuyor. İnsanların sizin davranışınıza karşı çıkarken dini kavramları da aynı pakete sokması gibi bir vahamet oluşuyor.

“İnfak - Sadaka” ilişkisinde bile İslam çok büyük nezaket arıyor. “Sadakaları Allah alır - Tevbe, 104) ayetindeki hassasiyeti anlamak yeter buradaki nezaketi görmek için. Nerede ise infakla ilgili bütün ayetlerde “Allah’ın rızık olarak verdiğinden vermek” şerhi düşülür. Yani patronsan patronluğu veren de Allah’tır, devlet yönetimi emanet edilmişse o da adı üstünde bir emanettir. Yine Kur’an’a baktığımızda “Bunları ben kazandım” demek, “Karun tipi mal – insan ilişkisi”nin işaretidir. Canı da sana Allah verdi sen neyi kazandın ki?

Bence “Şükürsüzlük” gibi bir ithamı kimse kimseye karşı kullanmamalıdır. Orada gizlenen kibir insanı yakar.

YORUMLAR (151)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
151 Yorum
  • KARAR OKURU / 05 Mayıs 2022 20:04

    Obezite günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sağlık sorunları arasında yer almaktadır. AB'ye gör Avrupa'da obezitenin en yaygın olduğu ülke Türkiye... Türkiye'de millet ittifakına göre toplumun kahir ekseriyeti açlık sınırın altında yaşıyor. Demek bizim ülkenin açları, çok yemekten obezite oluyor...

    Yanıtla (1) (11)
  • Angut / 05 Mayıs 2022 22:15

    Obezitenin ana kaynağı sağlıksız beslenme sonucu oluşan hormon bozukluklarıdır. Ayrıca, fazla unlu mamuller tuketilmesi de ek unsurdur. Yani, Türkiye, dünyanın 4. sıraya yükselmiş hormon bozukluğu görülen ülkesi olmuştur.

    Yanıtla (4) (1)
  • Yasar / 07 Mayıs 2022 05:23

    Malesef daha obezite nedir onu bile bilmiyorsun ama maşallah oradan neler çıkarıyorsun. Bu yandaşlık gerçekten siyaset obeziteliği gibi hep unlu mamul yersen olacağı bu

    Yanıtla (1) (0)
  • Seyfeddin Yılmaz / 06 Mayıs 2022 21:02

    Pahalılık var. Pahalılığı rağmen, konfor, israf ve şükürsüzlük de var. Şükürsüzlük varsa, Cumhurbaşkanı bunu dile getiremeyecek mi? Etliye sütlüye karışmayan bir cumhurbaşkanı mı istiyorsunuz?

    Yanıtla (1) (6)
  • bağımsız / 06 Mayıs 2022 19:56

    "Eğer bir gün mesele Suriye olursa, bilin ki hedef Türkiyedir." Rahmetli Erbakan.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa Ekinci / 06 Mayıs 2022 18:07

    Bence hatasıyla sevabiyla AKP. Ülkeyi iyi yonetiyor yapılanlar ortada.Daha iyi yöneteceğini iddia edenler varsa plan projelerini açıklar milletin karşısına çıkar kazanir veya kaybeder.Kaos ve kargaşa ile millet yipratilamaz

    Yanıtla (2) (2)
  • Hüseyin Yıldız / 06 Mayıs 2022 14:44

    Güzel Dinimizi siyasi beceriksizlik ve yolsuzluklarınıza alet ederek, bu ülkede dinsizliği ve inançsızlığı körüklüyorsunuz.Ülkemizde sürekli ezilen alt ve orta gelir grubu (zaten orta gelir grubu kalmadı) şükredecek, ama kamu kaynaklarından beslenen elitler ve iktidar yalaması tayfa devleti soymaya devam edecek. Bütün istenen ve arzulanan bu. AKP bir siyasi partidir. Türkiye Cumhuriyeti ise bir devlettir. Ama parti artık kendisini devlet zannediyor. En büyük sorun budur.Değişim çok zor olacaktır

    Yanıtla (4) (2)
  • Bir düşünür / 06 Mayıs 2022 10:58

    Adam mı var ki oy verelim dedikçe dedikçe azıttılar. Halimiz harap. Ama her millet kendindeki hali değiştirmedikçe idarecileri de halleri gibi olur. Sorun bunda değil bizde.

    Yanıtla (2) (1)
  • M.helvacı / 06 Mayıs 2022 00:38

    Bence Akp seçimde yüzde 30 bile oy alsa şükretmeli,şükretmezse büyük bir günah işlemiş oluurr…Tabi seçim olursa..olur ya olağan üstü bi hal çıkar..falann filann

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 05 Mayıs 2022 18:41

    Akp’li siyasetçiler ülkeyi yönetmekte acze düşmüşlerdir.Ekonomi, “göçmen politikası” (aslında yok), ele yüze bulaştırılan dış siyaset (yanar döner), milletin şikayetlerine sağır; sadece kendi söylediğini duyan “iç siyaset” (aslında o da yok) vesaire.Bu kadar büyük bir acz ve çöküş yaşayan bir siyasi akıl, normal bir ülkede istifa eder, “ben yapamadım, yapan biri çıksın, yapsın” der.Yani ülkenin siyasetinin önünü tıkamaz,

    Yanıtla (6) (1)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 22:02

    Alternatif yok ki olsa bende oy vermem, fakat YOK, var diyenler olabilir, mesela M. ittifakı diyebilir ama onlara güven yok, şimdiden kendi içlerinde problemleri var, iktidar olsalar öyle sorunlar çıkar ki birbirleriyle uğraşmaktan, iyi hizmet yapamazlar,bu yüzden kararsız seçmen oranı yüksek, tabiri caizse tahminim millet bildiği yoğurdu, bilmediği ayrana değiştirmeyecek, az farkla da olsa C. ittifakı öne çıkar.

    Yanıtla (5) (7)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2022 23:26

    Mezarlıklar kendilerini vazgeçilmez görenlerle doludur.Bu millet öyle Necip bir millet ki her zaman doğruyu bulur.

    Yanıtla (4) (2)
  • Nihat / 05 Mayıs 2022 15:12

    Allaha(cc) sukreden kuldur, Siyasetciye sukreden mahluktur...!

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 05 Mayıs 2022 20:45

    Kula kul olmanin acziyetinden Allaha siginirim.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2022 21:39

    Siyasetçinin şükredin telkinine uyan,esfeli sefilindir.

    Yanıtla (3) (0)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 22:07

    Siyesetçiye şükreden ahmak mı varmı ki?(Tövbe Estağfürullah)

    Yanıtla (0) (1)
  • KARAR OKURU / 05 Mayıs 2022 15:07

    Çok şükür ülkemizde adalet yerlerde sürünüyor.... Hamdolsun...

    Yanıtla (18) (1)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 15:41

    O kadarda değil, kısmi hatalar olabilir! sede düzeltilemez değil.

    Yanıtla (1) (15)
  • Görelim / 05 Mayıs 2022 17:42

    Sen bunlara kısmi hata mı diyorsun?

    Yanıtla (9) (1)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 19:41

    Onlar ne?

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 05 Mayıs 2022 22:06

    Sedat Peker e sor. Bülent Arınç’a sor metinlere sor. Khk lılara sor sosyal demokratlara sor. Çiftçi ye esnafa öğrenciye memura emekleye sor adaletsizliği

    Yanıtla (3) (1)
  • Kenzo / 05 Mayıs 2022 19:55

    İmam hatip liseleri İslama hizmet mi ediyor, zarar mı veriyor bilemedim.

    Yanıtla (6) (1)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 22:04

    Kapansın mı istiyorsun?

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmed61 / 05 Mayıs 2022 13:18

    Karar gazetesinde yorum yapanlar, dini konuları bile siyasi polemik meselesi yapıyorlar.Allah şükrederseniz artırım diyor.Nefes almak,görmek,duymak,sağlıklık'lı yaşamak,sayısız nimetlere şükretmek gerekmez mi?Siyasi polemik ler kalplerimizi kararttı

    Yanıtla (13) (19)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 13:48

    Ekseriyeti yapıyor, hemde fütursuzca...

    Yanıtla (5) (8)
  • yorumcu / 05 Mayıs 2022 15:00

    Ahmet kardeş bu köşe yazıları siyasi yazılar, dini sohbet değil ki. Tabii ki siyasi yorumlar yapılacak. Dini sohbet ve yorum yapmak istersen başka platformlar var. Oralara bakman daha doğru olur...

    Yanıtla (9) (4)
  • Ahmed 61 / 05 Mayıs 2022 15:15

    Teşekkür ederim....

    Yanıtla (4) (0)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 16:17

    Sn. Taşgetiren bu defa çok kötü başlangıç yapmış,başlık "Şükür, şükürsüzlük vs." iken, böylesi başlık oluşturmuş iken, daha yazının başında başlamış siyasete, bu kadarını beklemezdim,"Ahmet abi" ye hiç yakışmadı,"Ahmet abi" ye yakışmamış ama, Ahmet Taşgetiren" beye yakışmış, büyük değişim olmuş. O ihtiyatlı, itidalli, hoşgörülü,muhakeme sahibi "Ahmet abi"gitmiş, neyse..Sn.Ahmet Taşgetiren in, bu acizin, cümle müslümanların Allah yardımcısı olsun.Allah bize hidayet versin.Amin.

    Yanıtla (4) (12)
  • Görelim / 05 Mayıs 2022 17:46

    İşine gelmedi galiba.

    Yanıtla (6) (1)
  • kısa soru / 05 Mayıs 2022 17:15

    Oy vermeyi harama/ helale çevirip, bu işi ilk başlatan kimdir? Şimdide dini konuda ahkam kesmek? Şeytan ' Allah yoluna oturup aldatacağım' demiş, Kuran'da yazıyor

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2022 21:48

    İslam ümmeti kadar şükreden ve sabreden başka bir ümmet yoktur,Ama ne hikmetse yöneticiler ve çevresi hep Karun gibi zengin,ümmet ise tam tersi oranda fakirdir,işte bu Karun gibi zengin yöneticiler ve çevresi,bu durumun zıttı oranandaki fakirlere şükretmeyi ve sabretmeyi öğütlerler.Demek ki bu şükür ve sabır tavsiyesinde bir yanlışlık var.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ahmed 61 / 05 Mayıs 2022 14:27

    İbrahim Ethem'e Şakik-i Belhi soruyor;"şükür mevzuunda ne yaparsınız?"-'Bulunca şükrederiz,bulamayınca sabrederiz'Diyor,İbrahim Etem hazretleri..Şakik-i Belhi;"Horasan köpekleri de böyle yapar"-yasiz ne yaparsınız?"Bulunca dağıtırız,bulamayınca şükrederiz"

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 05 Mayıs 2022 21:11

    Tam bir miskinlik örnegi. paylaşmak iyidir. bulamayınca şükretmek yerine bulmak için çalışırız olmalıydı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sorgulayıcı / 05 Mayıs 2022 20:20

    Şükürsüzlüğün yerli ve milli olanı makbuldür.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa Altıntaş / 05 Mayıs 2022 18:59

    Sayın Taşgetiren,ne güzel anlatmışsınız "şükürsüzlük ve nankörlük" suçlamalarını. Dilerim, yolladığınız kimseler,gereken dersi alırlar da,bir daha ağızlarına almazlar ve hadlerini bilirler. Teşekkürler.

    Yanıtla (4) (0)
  • A.Derin / 05 Mayıs 2022 18:58

    Sukretmiyorsan nankorsun, demek istiyor zaten....sanki cebinden ulufe dağıtıyormus gibi...kendi harcamalarını bile verdiğimiz vergilerden yaptıklarını unutuyorlar..

    Yanıtla (8) (0)
  • samimi / 05 Mayıs 2022 15:42

    "Hoş, bizim normal halk kültürümüzde de bu tür dini kavramlar yer etmiştir. “Elhamdülillah, deriz, Allah’a şükür, deriz, çok şükür, deriz, helal – haram biliriz" bak güzel söylemişsin...yazının geri kalanını boşuna yazdığını üstteki cümle yeterince açıklıyor ... eyvallah

    Yanıtla (0) (5)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 17:11

    Halk kültürü değil, Sübhanallah, Elhamdülillah, Allahüekber zikirdir, demek ise Allah ı zikretmektir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bir öğretmen / 05 Mayıs 2022 16:53

    Adam olana bu söz yeter...

    Yanıtla (0) (0)
  • necmi uğurlu / 05 Mayıs 2022 16:22

    sn cumhurbaşkanı siyaset dehası bence..toplumun hassas noktalarını hassasiyetlerini kitlelere nasıl hitap edilip ne söyleyip ne tür dönüşler alacağını..toplumun duygu ve düşüncelerine nasıl şerbet vereceğini çok iyi biliyor..o yüzden çoğunluğu muhafazakar olan topluma allah diyor..din diyor.. islam diyor ..şükür diyor ve gördüğünüz gibi uyutmaya da devam ediyor

    Yanıtla (4) (0)
  • DEVEKUŞU / 05 Mayıs 2022 13:22

    "Tayyip Erdoğan’a gösterilecek tepkiler ise karşısında “Cumhurbaşkanlığına hakaret” gibi bir barikata tosluyor." Partili cumhurbaşkanı sisteminde hemen cumhurbaşkanına niye hakaret anlaşılıyor. Bu kişinin birde parti başkanı kimliği yok mu?

    Yanıtla (11) (0)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 14:02

    Hakaret etmeden de eleştiri getirilebilir ama maksadı başka olan, nefsine hakim olamayan hata yapıyorsa elbet karşılığı olur, ben size öz eleştiri dışında hakaret etsem siz ne der ne yapardınız? ölçü.. ölçü...

    Yanıtla (0) (6)
  • Sayit Karabulut / 05 Mayıs 2022 16:07

    Cumhurbaşkanının Muhalefet için kullandığı kelimeleri bir düşünün derim. Bu dünyada sadece Cumhurbaşkanının onuru yok, muhalif düşünenlerin onuru da var. Muktedirler muhataplarının onurunu düşünsünler ki muhatapları da ona karşı sayılı bir dil kullansın.

    Yanıtla (14) (0)
  • Abdo / 05 Mayıs 2022 16:02

    Şükür Allah'a yapılır. Kul ile Allah arasındadır. Ekonomiyi batırmış halkı fakirleştirmiş bir yöneticinin dönüp "şükürsüzlük var" demesi ayıptan öte kötülüktür. Bıraksınlar artık dini kavramları. Kendi kifayetsizliklerini din ile örtmeye çalışmaları en fazla bu dine zarar veriyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • Sade vatandaş / 05 Mayıs 2022 15:59

    Dolabı kıyafet le dolup taşan...üstüne istediği tişörtü alamayınca kıyafeti yok gibi davranan evladıma şükürsüz olma demeyim mi?...kuru laf kalabalığı...

    Yanıtla (0) (8)
  • Dava / 05 Mayıs 2022 10:39

    Kendisi bolluk içinde yaşayan bir yöneticinin diğer insanlara şükredin demesi kadar nezaketsiz bir laf olamaz.Hele hele kendisini dindar olarak gören bir yöneticinin bunu halka söylemesi daha da nezaketsizlik olur.Bu tür laflardan en çokta din zarar görür.

    Yanıtla (22) (1)
  • MD..Edep..Edep. / 05 Mayıs 2022 11:24

    Şükür kavramı dini bir kavramdır.. Haksız olarak kullanılırsa nezaketsiz değil, zorbalık ve günah olur.. Bu tiplerin yaptıkları eylemlerden din zarar falan görmez, zarar gören insan olur.. Ancak şunu biliniz ki; bu tiplerin dinle veyaislamiyetle, insanlıkla alakaları falan yoktur. Ben dinimi sadece Allah'tan öğrenirim, Allah özellikle bu tip insanları ve grupları Kuranda bizlere tanıtır.. Bunların uyduğu şablon; Eyke ve Medyen Toplumu (ölçü ve tartıda haksızlık yapan), Karun vb. tipler.

    Yanıtla (8) (1)
  • samimi / 05 Mayıs 2022 15:54

    Nezaketen önce Hak'ka bakılır... şükür Hak' tandır...dava ise dava budur...hem öncelikli olarak nezaket ; koskoca ülkemin yöneticisine hakaret edilirken gelsin aklınıza ...

    Yanıtla (0) (4)
  • Boran / 05 Mayıs 2022 14:05

    Kibir şahısları da iktidarları da yıkar.

    Yanıtla (5) (0)
  • samimi / 05 Mayıs 2022 15:46

    O na kibir değil vak' ar deniyor ...

    Yanıtla (0) (6)
  • Fatih Özkan / 05 Mayıs 2022 15:32

    Neden başka dine mensup insanlar yönetirken dini terminoloji kullanmıyor da, sadece müslümanlar bu yola başvuruyor. Demek ki bu yolun faydasını görmüşler ki, iktidarı ve muhalefetiyle herkes aynı yolun yolcusu...Kısa vadede fayda sağlayabilir, ama kısa vadede dinin kutsiyetine zarar verdiği; yani insanların bir kısmını dinden soğuttuğunu düşünüyorum. Laik bir ülkede Devlet dini kurallara göre yönetilmemelidir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmed 61 / 05 Mayıs 2022 15:32

    Yaptığım yorumları "Organik" logosuyla eleştiren kardeşimiz çok zamandır yorum yapmıyor.Hasta olduğu kanaatindeyim.Hasta ise Allah (cc)Acil şifalar versin.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 05 Mayıs 2022 15:10

    brâhîm Suresi - 7-8 . Ayet Tefsiri Ayet وَاِذْ تَاَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَاَزٖيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ اِنَّ عَذَابٖي لَشَدٖيدٌ ﴿ ﴿٨﴾ Meal (Kur'an Yolu) ﴾7﴿ Hani rabbiniz, ‘Eğer şükrederseniz size (nimetimi) daha çok vereceğim, nankörlük ederseniz hiç şüphesiz azabım pek şiddetlidir!’ diye bildirmişti.” ﴾8﴿ Yine Mûsâ, “Siz ve bütün yeryüzündekiler nankörlük etseniz dahi bilin ki Allah kimseye muhtaç değildir, övgüye lâyıktır” demişti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 05 Mayıs 2022 15:01

    İktidarın tüm nimetlerinden faydalananlar diğerlerine şükür edin nankörler diyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Mürsel / 05 Mayıs 2022 14:54

    "Şükrün mikyâsı kanaattir ve iktisattır ve rızadır ve memnuniyettir. Şükürsüzlüğün mizanı hırstır ve israftır, hürmetsizliktir, haram-helâl demeyip rast geleni yemektir." 28 Mektup

    Yanıtla (3) (0)
  • Mürsel / 05 Mayıs 2022 14:52

    ’Rabbinin nimeti gelince, onu minnetle an ve anlat’’ (Duha Sûresi, 11) Yani Allah’ın verdiği nimeti ondan bilerek anlatmak şükrün birinci çeşididir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmed61 / 05 Mayıs 2022 14:15

    Peki, Şükür nedir?Sadece lafız olarak"Şükürler olsun" demekmidir? Elbette hayır!Allah'ın sana verdiği nimetleri başkalarıyla paylaşmandır.

    Yanıtla (5) (1)
  • OkurX / 05 Mayıs 2022 14:51

    Evet aynen öyle: İktidarın, Erdoğanın, israfa, sraylara, lükse-şatafata gelince, "itibardan tasarruf olmaz" ortadoğu bakışıyla, alabildiğince eli açık, ama çalışana-fakir fukaraya gelince gıdım gıdım, cimri olması, devletin nimetlerini paylaşmaması...ne dersin? Allah bunun hesabını sormaz mı?. Yoksa "o kurtlu" bulguru yemeye devam edenlerden misin?. Allah kalbini biliyor, hadi doğruyu söyle!

    Yanıtla (9) (0)
  • Ali / 05 Mayıs 2022 14:51

    Yanlış üslupta ve adamdan doğru söz. Halkımız şükürsüzlükte almış başını gidiyor. Göstergesi ise; hırs ve memnunuyetsizlik. Alışmış kudurmuştan beter durumu; daha yok mu daha yok mu? Susuzluğunu deniz suyuyla gidermek çabası. Ondan sonra; Çanakkale' yi bulgur çorbasıyla kazandık hamaseti.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sahin / 05 Mayıs 2022 14:50

    Bir iktidar %70 enflasyonla hala iktidarda kalmaz. Kendiliğinden gider.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2022 13:55

    Cocugunuza kiyafet alamiyorsaniz ailenizi gezmeye goturemiyorsaniz evinizin kirasini odeyemiyorsaniz elektrik su ve dogalgazinizi odeyemiyorsaniz bunun sorumlusu yuce rabbim degil sizi yonetenlerdir.Sukur ve hamd meselesi tamamen maddi meseleler icinde kullanilmaz.Bunu kullanan kisi toplumda her alanda once adaleti saglayacak sonra sukur den bahsedecek.Tabiiki suda var gormeyen gozle duymayan kulakla hissetmeyen bir kalple bunlar olmaz.Butun mesele budur.Adaletli vicdanli hosgorulu dogru olacak

    Yanıtla (3) (0)
  • DEDEM-K. / 05 Mayıs 2022 13:47

    Vatandaşını memnun edecek refah seviyesini tutturamayınca veya ekonomik olarak süratle kötüye gidiş saklanamaz hale gelince mataryalist sol'un kadim sloganı "din kitleleri uyuşturan afyondur" hatırlamak ve şükürsüzler, halinize şükredin noktasına gelmek çaresizliğin itirafından başka birşey değildir ,biz gidersek başınıza gelecekleri düşünün nankörler biz düzeltiriz başkası değil diye bir şans daha istiyor da verilir mi bilmem,iktidardan memnunum diyen hiç kalmadı...

    Yanıtla (3) (0)
  • KARAR OKURU / 05 Mayıs 2022 13:30

    Menüsünde bırakın bizim tadını adını bile bilmediğimiz yiyecek içecek bulunan birisinin halkı şükürsüzlük ile itham etmesinin haklı hiçbir gerekçesi yoktur.

    Yanıtla (13) (1)
  • Numan Erengil / 05 Mayıs 2022 13:17

    Hoca merhumu yazın sıcak aylarında bir konak ağası davet eder, ortaya koca bir tas buzlu şerbet gelir, Ağanın elinde kepçe, Hocanın elinde tatlı kaşığı, Ağa şerbeti kepçe ile götürdükçe, "ohhhh öldüm, öldüm şükürler olsun" deyince, Hoca, "ağam şu kepçeyi ver de birazda ben şükür edeyim deyiverir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Taşgetiren okuru / 05 Mayıs 2022 13:04

    Ahmet Bey, "Bence “Şükürsüzlük” gibi bir ithamı kimse kimseye karşı kullanmamalıdır." demişsiniz ve haklısınız. Ama bir ekleme yapmak şart olmuş: Şükürsüzlük ithamını tabii ki kimse yapmamalı ama ülkeyi yönetenler asla ve asla yapmamalı. Ya ne garip bir iş: Sen gel, ekonomiyi batır. Millet aç kalsın. Sonra da elinizdekilere şükretmiyorsunuz diye suçla. Ne güzel dünya! Böyle bir sorumluluktan kaçış görülmemiştir sanırım.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali Rıza / 05 Mayıs 2022 12:07

    Yinede ( genede ) şükür etmemiz lazım , bayrağımız dalgalanıyor , ezanımızın sesi semaya yükseliyor, nehirlerimiz şakır şakır akıyor , fırınlarımız taze ekmek çıkarıyor , yollarımızda arabalarımız neşe içinde keklik gibi uçuyor , hastanelerimizin kapıları 24 saat açık , daha ne olsun elbette şükür edeceğiz , Allah’a Hamdolsun diyeceğiz . İçinde bulunduğumuz nimetin farkına varacağız ve şükür edeceğiz .

    Yanıtla (2) (16)
  • Salih İmran / 05 Mayıs 2022 12:21

    Nehirler şakır şakır zehir akıyor. Koskoca Marmara Denizini musilaj kapladı. Sorumlusu kim?

    Yanıtla (12) (0)
  • Bi vatandaş / 05 Mayıs 2022 12:28

    Bi susun n olur. Bırakın insanların gizli saklı bir eleştirisi var, bir isyanı arzusu var onada engel olmayın. Umarim yok olup gidersiniz 2023 te

    Yanıtla (9) (0)
  • Salih İmran / 05 Mayıs 2022 12:23

    İktidar bütün kutsalları koltuk uğruna harcadı. Dindar görünümlü insanlar buna alkış tuttu.

    Yanıtla (14) (2)
  • Sebahattin Gül / 05 Mayıs 2022 12:21

    Sevgili Tasgetiren,günümüz Türkiye'nin de İslam'a en büyük zararı galiba imam Hatipli siyaset erbabı veriyor.Genclerimiz bunların yalanlarını, istismarlarini,yolsuzluklarını, yalanlarını gördükçe Kutsal Dinimizden soguyorlar.Allah bunları ülkemizden uzak etsin.

    Yanıtla (9) (1)
  • HAYRETİ MÛCİP / 05 Mayıs 2022 12:18

    Dinî kavramlardan hangisinin içi boşaltılmadı ki Hocam ! Varsın bunun da içi boşalsın , ne olacak ; bir o mu eksik kalsın ! Memleketin zaten altı üstüne gelmiş !

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 12:12

    Keşke bizi yönetenlerde şöyle şükretsede dese yarabbi bu memlekette hiçbir faniyie tattirmadigin dünyalık adına ne varsa tattirdin deyip işi tadında biraksa.

    Yanıtla (3) (0)
  • satılmış sevinç / 05 Mayıs 2022 12:07

    Şükür bize fakir fukaraya verilmiş görev sanki. Bende istiyorum koluma 700 bin liralık saat, hanımın koluna 50 bin dolarlık çanta, altımda son model araba yada 3-5 yerden maaş çok şey mi istiyorum?

    Yanıtla (10) (0)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 07:25

    Sn. Taşgetiren;"Şükür şükürsüzlük" üzerine kaleme aldığınız yazınızın en başında sn. Erdoğan ile şahsınızın benzer bir yönünü dile getirmeniz anlaşılır olsa da, daha sonra siyasi bağlamda söz etmeniz, yazınız başlığı ile hiç bağdaşmadı,bu noktayı savunma amaçlı söylemiyorum.Başkaca yönden bir çok konuda, döndürüp, dolaştırıp,yada kıyısından, köşesinden de olsa olayı sn.Erdoğana,ak partiye,iktidara bağlıyorsunuz,muhalefetin günah galerisinden bu denli bahsetmiyorsunuz.Tabi takdir size ait.

    Yanıtla (3) (59)
  • Taha Güven / 05 Mayıs 2022 08:04

    Muhalefet mi ülkeyi yönetiyor? Ekonomik krizi iktidar oluşturdu sorumlusu da iktidardır.

    Yanıtla (45) (0)
  • Bağımlı / 05 Mayıs 2022 09:45

    Sen Yarabbi şükür de bağımsız, Ahmet beye uyma...! Çok şükür de. Çok şükür de... Şükürsüz isen de diyene çok şükür de.

    Yanıtla (3) (7)
  • Özgür / 05 Mayıs 2022 09:49

    Çok şükür muhalefet yönetmiyor. Şükürsüz diyene çok şükür de bağımsız pes vallahi. Sen Çok şükür de genede. Hatta yarabbi çok şükür de bağımsız. Adını değiştir emi. Yani kod adını bağımlı.

    Yanıtla (7) (3)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 13:58

    Sn. özgür gerekli gördüğüm her konuda eleştiri yapana bağımlı denilmez, doğruya eğri diyenlerde bağımlıdır, Cumhurbaşkanı ağzıyla kuş tutsa, tutmadı yada tutturuldu yahut başka bir kulp takıyorsunuz, ölçülü olalım kim olursa olsun, eğriye eğri, doğruya doğru diyelim ama buradakiler diyemiyor çünkü senin gibi bağımlılar.

    Yanıtla (0) (4)
  • bağımsız / 05 Mayıs 2022 10:22

    Elbet şükrediyor, hamdediyoruz. Körü körüne bağımlıda değilim.Dini bir konuyu siyasete bağlamak ne alaka?

    Yanıtla (4) (9)
  • uyi / 05 Mayıs 2022 11:48

    Dini konuyu siyasete ilkin bağlayan cumhurbaşkanı.

    Yanıtla (8) (0)
  • Haydar sayin / 05 Mayıs 2022 11:42

    Her çiçek kendi ikliminde yetişir. Muhafazakar iklimde yetisenler de bunlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • cumhur / 05 Mayıs 2022 11:37

    İtikatta mezhebimiz İmamı Maturidi hz. mezhebidir.İtikatta yanlışa düşersek amellerimizden de gerekli faydayı sağlayamayız.Şükür,sabır vb. davranışları yerli yerinde yapmak gerekir.Nelere sabredilir,nelere müdahale edilir iyi bilmek gerekir.Sabır da böyledir.Allah'tan gelene sabredilir ama Allah insana irade vermiştir.Herşeyi kabullenmek insana uygun değildir.İrade ile doğruyu bulmak ve onu uygulamak gerekir.Her şeyi eğmek,bükmek,sündürmek ve kendimize uygun hale getirmekte üstümüze yoktur...

    Yanıtla (7) (0)
  • Necati / 05 Mayıs 2022 11:18

    Yüzde 150 olan enflasyon karşısında memura emekliye yüzde 25 yüzde 30 zam vererek şükür etmeleri isteniyor. Peki üç beş yerden yuksek maaşlar alanlar şükür ediyormu. Mesala bir bakan yardımcısı aylık toplam 312 bin tl maaş alıyormuş. Bu bir aylık maaş bir emeklinin kaç yıllık.maasi ediyor. Bence vicdanlar kaybolmuş.

    Yanıtla (8) (1)
  • TALKIN-SALKIM... / 05 Mayıs 2022 10:32

    Deveyi hamuduyla, üzümü salkımıyla yutan hocanın cemaate şükür talkını gibi... Aymaz, utanmaz siyasetçiler ve şürekaları milletin hazinesini talan edip yutarken, mal sahibi millete "APTAL-SALAK" muamelesi yaparak, TALKIN veriyor... Becerebilseydi bu hale düşermiydik?.. Değişim şart!.. Tek çare ACİL seçim...

    Yanıtla (17) (1)
  • musto / 05 Mayıs 2022 10:18

    Cürmü meşhut..(Suç üstünde şahitli ispatlı)Yakalanma hali eski dilde...İktidar yandaşına yoldaşına verdiklerini inkar etmedi ne istediklerse verdik dedi...Merkez bankasını tam takır etti..128,milyarı sattı..Düzelen ekonomiye sanki şeri kanunlarla yönetiliyoruz... NASS var diye darbe vurdu...Daha fazla faiz vererek günaha girdi nass unutuldu...Daha önceleri ben sadece halkıma hesap veririm der işin içinden çıkardı.Bu gün şükürsüz halkından yeterli desteği alamıyor.

    Yanıtla (15) (0)
  • yorumcu / 05 Mayıs 2022 10:11

    Vatandaşa sabır ve şükür tavsiye edenlerin biraz kendilerinin de aza kanaat etmesi gerekmez mi? Bir ilde iftar yemeği veriliyor, sofrada yok yok. Bu oruç nefis terbiyesi için değil mi? Üç dört yerden maaş alanların, halkın hazinesini itibardan tasarruf edilmez diyerek talan edenlerin, vatandaşa şükürsüz demesi en basiti ile aymazlıktır, vicdansızlıktır...

    Yanıtla (10) (0)
  • O aslan / 05 Mayıs 2022 10:01

    Şükretmek gerekiyorsa kimin şükretmesi gerektiğini biliyoruz. Şükursuzleri de, doyumsuz larida biliyoruz. Kimsede cebinden bir şey vermiyor, halkın parasını halka veriyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Cenk Cemil / 05 Mayıs 2022 09:54

    Hiç kimse çok şükretmiş olsa da, hiç şükretmiş olmasa da onun hakkında politikacılar asla karar vermemelidir ! Çünkü, bu kainatın bir sahibi var ve herkes hesabını O'na verilecektir !

    Yanıtla (4) (0)
  • Cemal AYDIN / 05 Mayıs 2022 09:48

    " bu tür “din kaynaklı” sözcükleri politik zeminde birilerini, hele sadece rakipleri değil çok geniş toplum kesimlerini hedef alacak şekilde kullanmak, din – toplum ilişkilerini yaralıyor." islamın siyasette kullanılmasının zararları...

    Yanıtla (4) (0)
  • Hektor / 05 Mayıs 2022 09:23

    İhanet ülkeyi sarmış oğul Mustafa Kemal'in Gençliğe Hitabesine bak ona göre karar ver yoksa yaşayacağın bir Vatanın olmayacak

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 05 Mayıs 2022 09:22

    Pahalılığa karşı isyan etmek istiyorum. Tuzu kuru hoca şükredin diyor. Evimde çoluk çocuk yarı aç diyorum. Kumandası başkasında hoca nankör diyor. Bizde giyim kuşam bitti diyorum. Hoca elbiseni yama da giy diyor. Eğitim iş aş istiyorum diyorum. Kendin ara kendin bul diyor. Ama komşum tavassutla iş buldu diyorum. Sen de katılırsan bize sana da iş var diyor. Hani komşusu açken tok yatan bizden değildi diyorum. İsyan etme çağırırım polisi diyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • The end / 05 Mayıs 2022 09:01

    Erdoğan doğru diyor kime sukursuzler dedi. Onca kul yetim insan hakkı yiyen devleti soyup semirenlere . Akp liler bal tütü parmağını yaladı semirtti denirdi hala sukretmiyorlar.onlara daha sizin için ne yapabilirim. Nankorler diyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • DİNİME KARIŞMA! / 05 Mayıs 2022 08:43

    Müslüman tipli siyasetçilerin temel problemi, kendileri dini yaşamadan başkalarına yaşatmaya çalışmaları, hatta işlerine geldiği şekilde dayatmaları. Sonuçta şu oluyor: 1-Geniş kitleler dinden soğuyor 2- Münafıkların sayısı artıyor.

    Yanıtla (4) (1)
  • Okurum / 05 Mayıs 2022 08:27

    Sözde müslüman kapitalist ve feminist zihniyet gavurdan daha tehlikelidir. İslam'a daha yakın olan sosyalist zihniyettir.

    Yanıtla (3) (0)
  • GİRESİNLİ / 05 Mayıs 2022 07:33

    Sermaye yapılmayan nemiz kaldı ki.Nas ı faizi belli oranda indirmede babalar gibi kullanmadık mı.. Daha neler neler...

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 07:13

    Zafer havaalanı 100 yolcu dedik, 1 oldu. Şükür
    Çanakkale köprüsü 4 dedik, 1 çıktı. Şükür. En iyi yatırım garanti oranlarimiz çok değil, iki katı. Şükür. Devlet kasasından çıkmayacak dedik, haklı çıktık vatandaşın cebinden çıkıyor şükür. Herşeyi "tek" dedik, domates, biber, kabak, CB tek oldu şükür.
    Başlangıçta ihaleleri haklı olarak düşük bedellerle cetelerimize verdik oyu kaptik şükür. Hemen peşinden bedeli, süreyi arttırıp, garantiyi yükseltip kendi cetemizi koruduk şükür.

    Yanıtla (20) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 06:44

    Kimin hangi kavramı nasıl kullanması gerektiği önemlidir. Ya Şükür, ya da nankörlúk vardır.
    Şükür güzel, Nankörlükte kötüdür. Müslüman mutlaka herşeyde şükredecek bir güzellik bulur. Gerçekten nankörlük kötüdür. Dini kavramlarla savaşmak insana sıkıntı getirir. Allah adına konuşmaya kalkmak gibi olur. Siyaseti başka kavramlarla yapmak gerektiğini düşünüyorum.
    Onun yerine bu vatanda birlik, beraberlik, dostluk, kardeşlik ve vatanın güçlenmesi, selameti için çırpınmak gerekir..

    Yanıtla (3) (0)
  • Amca / 05 Mayıs 2022 06:22

    Sayın yazar Allah aşkına biraz ekonomi okuyun.bu asgari ücreti arttiranlar kimin parasını kime veriyor.ben yanımda adam çalıştırıyorum..bana hükümet senin yanındaki adamın maaşına bin lira zam yap.bende kanuna uyarak bin lira Sami yapıyorum.ben binlirayi nereden bulup yapacağım.senin benden aldığın ürüne bende zam yapıyorum.lutfen kavramları doğru kullanalım.hergun sizlerin yazısını okuyorum.ibrahim kahveci bir yazı yazdım bu konuda.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karadelik / 05 Mayıs 2022 05:25

    "Tam bir karadelik.” Balıkesir Havalimanı’nın açılışının üzerinden iki yıl geçmesine karşın bir uçak dahi inmedi. İşte bu AKP’nin kamu kaynaklarını heba ettiğinin örneğidir. Bunu kim yaptı? Şükretmiyorsunuz diye bizi azarlayanlar yaptı.

    Yanıtla (10) (0)
  • rmzngrg / 05 Mayıs 2022 04:52

    "orada gizlenen kibir insanı yakar" bende inşaAllah diyorum, yaksın Rabbim eldeki kamu gücü ile çok can yakıldı, çok ocak söndürüldü...

    Yanıtla (11) (0)
  • Özer / 05 Mayıs 2022 04:10

    Herkes haline şükreder etmelidirde. 2018 ver yetkiyi gör etkiyi derseniz millet tabi ki soracak verdik yetkiyi göremedik etkiyi heryıl bir öncekinden kötü kur patlamış enflasyon azmış maaşlara fazla zam yapmamak için enflasyon düşük gösterilmiş en temel ihtiyaçlar karşılanamaz olmuşşikayet edincede şükredin nasihati. Hani görecektik etkiyi. O zaman yönetemedik deyip bırakacaksınız. İktidar şikayet makamı değil.

    Yanıtla (8) (0)
  • Aydın ARAÇ / 05 Mayıs 2022 03:52

    Bu iktidarı tek kelime ile tanıtın veya bu iktidarın en büyük özelliği nedir deseler, "kibir" derdim.

    Yanıtla (19) (0)
  • TB / 05 Mayıs 2022 02:53

    Sanki rızkı kendileri dağıtıyor, haşa! Allah'a şükür bu millet nankör ve şükür süz değildir. Ancak, bu kadar kötülüğe, günaha, liyakatsizliğe de eyvallahı yoktur. Hakkını hep aramıştır, gelecekte de arayacaktır. Durum budur...

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 02:22

    Allah sizi,,"kendi başına bi nane yiyemeyecek olan vede bunu çok iyi bilen bizlerin" başından eksik etmesin,,,sen kazandır biz dua edelim..sen emir ver biz yakıp yıkalım...verdiğin rantın üç beş maaşın hakkını veremeyen biz aciz avaneni cezalandırma,,şükredin de şükredelim,,,,isyan de isyan edelim....sen olmasan BİZ HİÇİZ.....

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 01:54

    “Canı da sana Allah verdi sen neyi kazandın ki?” Keşke yanında aklı da verseymiş rabbim bu akılsızlığa bakılırsa!

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 01:52

    Hocam hep eleştiriyorsunuz, artık mahallenize dönüp şükrediniz! Sizin karşı mahallede hiç karşılığınız yok, ve hiç bir zaman da olmaz! Mahalleniz aklı ile “ahiretinizi yakmayın”. Sözünüzün anlamı yok muhalefet ettikçe. Davayı unutmayın!!

    Yanıtla (0) (22)
  • Orhun / 05 Mayıs 2022 01:43

    Ülke halkı kimlerin sonradan görme,şükürsüz ve nankör olduğunu çok iyi biliyor sayın yazar,açıklamaya gerek yok.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 01:41

    avrupa bizden kötü,bizi kıskanıyor dahil bilinçli konuşuyor.seçmeninde tutuyor.hele şükür konusu tam seçmeninin büyük kısmında benimsenen bir dil.ve bu seçmen en az ya da az gelirli olmasına rağmen benimsenen bir dil.seçmeni hala nasıl toplamda 40 dolayında sanıyorsunuz.bu v.b dil sayesinde.muhalefet seçmenini akp nin tanımıyor.ve sokakta nuhalif seçmen bu akp seçmenini küçümsüyor, hakaret ediyor.ve medyası. bu seçmeni ikna edecek bir dil lazım.yoksa bir dönem daha akp.20 yıldır böyle.......

    Yanıtla (3) (0)
  • Has Parti / 05 Mayıs 2022 01:30

    Sayın yazar kutsal topraklara sevap için gitmek ile swap için gitmek arasında kategorik bir fark var mıdır, size göre?

    Yanıtla (11) (0)
  • Cem'den Alıntı / 05 Mayıs 2022 01:25

    Amerikalı ahmaklar enflasyon yükseldi diye faiz arttırımına gitmişler.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 01:01

    Şükür kelimesini, sözlük ve istişari manada veya kitabımızdan ayet mealleri ile açıklayacaksınız zannettim. Ancak siz Bunları başkalarına ait sözlerle açıklamayı tercih ettiniz. Tabi bunlar sizin iddialarınız. Yeri ve zamanı okuyucu bilemez. Belki bunları bağlamından kopararak ta yazmış olabilirsiniz. Bu mübarek günde başkalarını zemmetmek Gıybet etmek size yakıştı mı? Soru kipi ile sordum ama bence size çok yakıştı. Fitneye devam. İnsan hayatı ve yayınlar Sürelidir.

    Yanıtla (2) (51)
  • Karar okuru / 05 Mayıs 2022 00:53

    Şeytan insana musallat olduğunda onunla oyuncak gibi oynar durur. Kötülükte limitleri aşmaya zorlar onu. O kadar ki Kadir gecesi bayram Kandil kutsal mekanlar, onun için hiç bir şey ifade etmez. O kadar cesaret pompalar. Ancak şeytan için de bir kötülük sınırı vardır. İnsan sınırı aşınca:şeytan ona der ki” benden buraya kadar artık ben daha ileri gidemem. Ben Allahtan korkarım”Demem o ki dikkatli olmak lazım, el dil her söylediğinden ve yazdığından sorumludur.

    Yanıtla (1) (15)
  • Numan / 05 Mayıs 2022 00:47

    Türkiye epeydir bir patron şirketi gibi yönetiliyor. Hatta patron şirketi tabiri bile mevcut durumu tam karşılamıyor çünkü patron şirketlerinde bile yöneticiler belli oranda söz sahibidir. Oysa mevcut sistemde bakanların patron şirketlerindeki yöneticiler kadar bile söz hakkı yok. Türkiye 1 den büyüktür.

    Yanıtla (24) (1)
  • musto / 05 Mayıs 2022 00:43

    Dil sürçmesidir..(!) Gelen tepkiler üzerine yarın ben üreten kıt kanaat geçinen...Geçinemeyen aziz vatandaşlarıma demedim der...Ne istedilerse verdiğim,şükürsüzlere.. Birde darbe yapmaya kalktılar...Kastım onlaradır.Teşvikler,destekler yap işlet devretler,ucuz krediler 5,kata 20,kat imar izinleri, hazine arazileri verdiğim... Kazandıkları paraları nerelere kaçırdığını bildiğim şükürsüzlere...3,..5 yerden maaş alıp beni yeteri kadar savunmayan nasıl olsa artık gidici gözüyle bakan şükürsüzlere...

    Yanıtla (36) (3)