Otobanda ters yola girmek gibi

Ülkeden bir manzara:

-Ülke ekonomisi iyi değil. Halkın çok çok büyük bir kısmı, işçisi, işsizi, çiftçisi, memuru, hatta iş adamları feryat ediyor. Asgari ücretin Çin’in altında olduğu bir ülke haline gelmişiz. Hayat pahalılığı can yakıyor, işsizlik can yakıyor. Dolar 10 lirayı aşmış yahu, dolar 10 lirayı aşmış! Ya da bizim paramız pul olmuş. Memleketin varlıkları yabancılar için haraç mezat hali gelmiş. Dövizli dövizsiz borç yükü, devleti de vatandaşı da perişan ediyor vs.

-Tencere iktidarları götürür, özdeyişi ikliminde siyaset tartışılıyor. Ufukta seçim var.

-Ülkenin ekonomi üzerine eğitim almış bilim camiası, medyanın ekonomi yazarları, dün devletin ekonomi bürokrasisinde görev yapıp da bugün farklı muhalefet partilerinde bulunan bilcümle zevat, çok açık biçimde, yaşanan sorunların mevcut ekonomi politikasının ve hukuk – demokrasi – insan hakları alanındaki yönetim üslubunun ürünü olduğunu ısrarla belirtiyorlar. Evet, çok geniş bir topluluk bu. Mevcut ekonomi politikasını “Rasyonel” bulmuyor, bütün ekonomi bilgisine ters olduğunu ifade ediyorlar.

-Hatta “rasyonel” ekonomi politikası uygulayacak ve hukuk – demokrasi – insan hakları alanında güven verecek bir kadronun, çok kısa sürede ekonomiyi de düze çıkartacağını iddia ediyor, bu kadronun Türkiye’de bulunduğunu belirtiyorlar.

Peki iktidar bütün ekonomi camiasından farklı tavır belirlerken nasıl bir mantık kuruyor olabilir? Tümüyle “rasyonalite”ye meydan okumuş mu oluyor? Hadi, muhalefetteki ekonomi kadrolarını “peşin fikirli” şu bu gibi değerlendirmelerle diskalifiye etmiş olsunlar, nerdeyse tüm akademik camia ile karşıt konuma düşmenin mantığı ne olabilir?

Buna dair ilginç bir değerlendirmeye, bir haber programında rastladım. BBP adına programa katılan seçim işlerinden sorumlu Genel başkan yardımcılarından Ahmet Yelis seslendirdi bu görüşü. Mealen şöyle dedi:

-Üniversitelerde genelde Batı’nın iktisat görüşlerini tahsil eden kadrolar Türkiye’yi ısrarla IMF’den kredi almaya yöneltmek istiyorlar. İktidar da bunu istemiyor. Döviz ihtiyacımızı kendi ihracatımızla karşılayalım, cari açığı kapatalım, IMF’ye ve onun reçetelerine muhtaç olmayalım, diye düşünüyor.

Sizce bu sözlerdeki problemli yan ne? İktisatçılar “düşük faizli kredi ile üretimi artırma, cari açığı ihracatla kapatma, onunla da dövizi kontrol etme” politikasının işleyip işlemeyeceğine dair görüşlerini açıklıyorlar. Genelde de bunun mümkün olmadığını ifade ediyorlar. O tartışma ayrı.

Ben şahsen, bu görüşün asıl “Akademik çevrelerin Batılı iktisat politikaları istikametinde eğitim aldığı, çözüm önerilerini bu eğitimin etkilediği, onun da memleketi IMF’ye muhtaç hale getireceği” kısmına takıldım.

Bu yaklaşım öylesine problemli ki:

Doğru olduğunu kabul ettiğinizde, üniversitelerdeki bütün iktisat eğitimini boşa çıkarmış oluyor, negatif bir anlamla yüklüyorsunuz.

Başka açıdan, bütün bir iktisat bilim camiasını “IMF’cilik” gibi ülke çıkarlarını ıskalayan bir rol ile itham ediyorsunuz.

Ayrıca, bütün bu iktisat eğitimi, Türkiye’nin genel eğitim politikaları içinde gerçekleşiyor. YÖK var, akademik kurullar var ve yıllar içinde siz, yanlış gittiğini düşündüğünüz bir yapıyı değiştirmiyor, yüzbinlerce gencin bu eğitim süreci içinde bilgilenmesine razı oluyorsunuz.

Ya da, sizin bu yaklaşımınız yanlış, kendi kurgularınıza göre bir ekonomi yönetimi oluşturmak istiyorsunuz, bunun için de bütün iktisat camiasını keenlemyekün bir konuma düşürme gereği duyuyorsunuz.

Sayın Cumhurbaşkanının bir iddiası var. Israrla “Ben ekonomistim” diyor. Son zamanlarda “Biz ekonominin kitabını yazdık” sözünü de söyledi. Tartışmalar bir kenara, lisans düzeyinde bir ekonomi eğitimi aldığı doğru, bir süre ticaret yaparak ekonomi çarkının içinde bulunduğu da doğru, bunca yıldır ülkeyi yönetiyor, ekonomi kadrolarını yönetiyor, bunun sağladığı bir tecrübenin olması da tabii, ama bazı birimlerde ihtisas sahibi insanlar istihdam etme gereği duyuyor olduğu, onları seçerken birikimlerine güven duyması gerektiği de bir gerçek.

Bu tercihleri yaparken tam da bizi onaylayacakları mı (“Laf dinleyecek olanlar”ı demem lazımdı) seçiyoruz yoksa bize her şeye rağmen doğruları söyleme cesareti olanları mı?

Herkes Erdoğan’ın iyi kadrolarla çalıştığı zamanları, o zamanlar, ülke ekonomisinin çok daha iyi olduğunu da hatırlıyor, o zamanlar “Ben ekonomistim” ya da “Ekonominin kitabını yazdık” diyor muydu, ben hatırlamıyorum, her alanda ehil kadrolarla çalışmak, “Lider”in yönetim başarısıdır. Başarı Lider’in hanesine de yazılır. Tayyip Erdoğan’ın, taa Belediye Başkanlığı döneminde “iyi kadro oluşturma, iyi elemanla çalışma” başarısından söz edilir. Şimdi onun liderliğini çok önemseyenler bile “Çevre sorunu”na işaret ediyorlar. Ekonomideki sıkıntılar da “Çevre” sorunuyla ilgilidir belki. Ama Liderler çevrelerini de kendileri oluştururlar.

Bana bütün ekonomi dünyasını yanlış bakmakla suçlamak, otobanda ters yola girip karşıdan gelenleri ters yola girmekle suçlamaya benziyor. Birileri otobanda ters yolda gidiyor ama acaba kim? Ve Dolar’ın 10 liranın üstüne çıktığı bir durum birilerimizi muhtemel bir felakete uyandırmıyorsa nasıl uyanırız?

YORUMLAR (135)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
135 Yorum
  • Utfalı / 16 Kasım 2021 12:48

    Hocam, Erdoğan'ı eleştiriyorsunuz ama onun yerine talip olanların başta chp olmak üzere ondan daha iyi olduğunu iddia edebiliyor musunuz. Mesela yolsuzluklar konusunda muhalefetin yetkili olduğu yerel yönetimlerde ( belki M.Yavaş gibi birkaç kişi müstesna) akp'den daha temiz olduğunu iddia edebilir misiniz. Mesela Hayrettin K.' nın bir görüşünü çarptırarak haksız bir şekilde ' sapkın provakatif fetva' diye hakaret edenlerin sizi Erdoğan'dan daha fazla sayacağını iddiya edebilir misiniz.

    Yanıtla (5) (20)
  • ERZURUMLU / 16 Kasım 2021 15:39

    CB seni saydı. Şimdi o sayıyı al git BİM'e alışveriş yap. Seni saymışmış. Sen adamın umru değilsin.

    Yanıtla (10) (0)
  • Halk / 16 Kasım 2021 18:25

    Chp bu milletin parasini yemez kimseyede yedirmez bu yeterli degilmi

    Yanıtla (8) (3)
  • Şüphe / 17 Kasım 2021 09:21

    Nerden biliyorsun geçmişinden mi ?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 17 Kasım 2021 07:33

    Kurtlu bulgur iyi bir şey değildir,bir daha düşün.

    Yanıtla (3) (0)
  • Konyalı / 17 Kasım 2021 17:54

    Urfalı arkadaş bu bakış açısıyla santim yol alamazsın hastalıklı çünkü.Erdoğan eleştirilemez mi yahu.o bundan daha mı iyi yok şu ondan daha mı kötü.ortada bir yanlış var Kendi damadı bile sabredemedi bir gece çekti gitti oysa Erdoğan ona çok guvenmis ve yatırım yapmıştı eeee nerde şimdi hepsi kimse yok

    Yanıtla (1) (0)
  • Yakup bitim / 21 Kasım 2021 00:00

    Bu soylemde sorunu çözmuyor bizim bu ďusuncemiz iktadarın surekli yanliş yapmasina nasilsa sesleri cikmiyor biz yaptik dogru derler diye aynı hatayi yapiyor bir tane sorunun ćözülecegine dair bir bilgi veren şurda yanliş yaptik şunu düzeltirsek dogrudur diyen yok ben ekonomistim ben merkez bankasi başkaniyim ben milli egtim bakaniyim ben tarim ve orman bakaniyim diyen bir cumhurbaşkanı var kimse ondan izinsiz ne konusabiliyo ne bir icraat yapabiliyor sistem tikanmiş bir vaziyette

    Yanıtla (0) (0)
  • Yetkin gözcü / 17 Kasım 2021 20:18

    ..........uyarisiyla 25 bin dolar bozdum hakkimi helal etmiyorum beni kandırdı mahserde ve secimde hakkimi ariyacam. Baska sey yazmaktan korkuyorum

    Yanıtla (1) (0)
  • Yavuz 1517 / 16 Kasım 2021 23:52

    Sonuna kadar Recep Tayyip Erdoğan, sonuna kadar Ak parti demeye devam edeceğiz.

    Yanıtla (0) (7)
  • Tanabay ishinbayev / 17 Kasım 2021 01:27

    Sona çok az kaldı zaten. Hep beraber duvara çarpıyoruz sayenizde.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet YELİS / 16 Kasım 2021 10:06

    Türkiye’de krizleri ters yönden gidenler! (üretimden yana olanlar) değil, taraftarı olduğunuz düz yoldan gidenler! (cari açık verelim diyenler) çıkartmıştır.
    Ayrıca Türkiye’de iktisat derslerinde “Üretim ekonomiside” okutuluyor.
    Maşallah taraftarlarınız arasında bir hayli “finans ekonomisi” (yüksek faiz/düşük kur ve ithalata dayalı tüketim ekonomisi hayranı varmış…
    Tercih sizin. 90’lı yıllarda yaptığımız sohbetlerde modelimiz yok diye hayıflanırdınız, bakıyorum modelinizi bulmuşsunuz.

    Yanıtla (1) (13)
  • Karar Okuru / 17 Kasım 2021 00:02

    Ahmet bey,20 yıldır katma değeri yüksek ürünler üretip ihraç ettilerde ellerini kollarını bağlayan mı vardı,ne kadar yetişmiş liyakatli eleman varsa yanlış politikalar nedeniyle elinizden kayıp gitti,IMF’yi kötülerden Londra tefecilerinin ellerine düştünüz,İttifak ortağı partiniz şimdi ittifak ortağı değiliz demeye başladı terkedişlerbaşladı.Bumuydu kalkınmamodeliniz,Sıkıştıkçadışmihraktanbahsedersiniz.Yıldıray Oğur’un Rus Korg. Yazısını okuyun resimlere bakın bizi kimlerin yönettiğini görün

    Yanıtla (2) (2)
  • V A T A N D A Ş / 16 Kasım 2021 17:33

    Sistemde bir sıkıntı yokmuş !
    tek sıkıntı 50+1 miş ! İyide,
    Bu sistemi referanduma götürürken itiraz edenlere,
    " Seçim bu, herkes eşit şartlarda buyursun kendine güveniyorsa koysun adaylığını, ermeydanı
    herkes boyunun ölçüsünü alsın "
    demişlerdi..
    Meydanmı büyükmü geldi,
    Yoksa güreştemi bi sıkıntı varki ?
    Yine yanıldılar sanki !
    yanıla yanıla 20 yıl..

    Yanıtla (5) (0)
  • fatih er / 16 Kasım 2021 23:57

    dün dündür bugün bugündür demiş yaşını başını almış böyüğümüz.Reyisimizdeyaşını başınıaldığına göre bu sözün kendisi için kullanişli olduğunu farketmiş olmali.Dün % de 50 yi ilk turda tek kendisi gecebiliyorken sistem mükemmeldi.Bugün % de 50 yi kendiside gecemediği içinsistemin bu kısmı aksıyor.Bukadar çok yetki muhalif birinin eline geçerse mazallah dü§ündünüzmü?

    Yanıtla (2) (0)
  • oto elektrikçi / 16 Kasım 2021 22:15

    Sn. yazar "cari açığı ihracatla kapatma" memlekette bahalılığın nedeni oluyor. Aile gibi düşünürsek, evdeki çoluk çocuğun yiyeceği el aleme gidiyor. Döviz geliyor ama çoluk çocuk perişan.

    Yanıtla (3) (1)
  • Erdinç Demiral / 16 Kasım 2021 20:02

    Bu yapılanların bilinçli yapıldığını düşünüyorum adını ne koyarsanız koyun. İkincisi müslüman kimdir ve yapılan yanlışlıklara niye ses çıkarmazlar. Siz buna niye alet oluyorsunuz

    Yanıtla (3) (0)
  • Efedamat / 16 Kasım 2021 19:53

    Ekonominin kitabını yazmışlar..iktidar olduğunuzda dolar 1.67 tl idi şimdi 10.44 tl
    Ne kitap ama.
    Bence nobel ekonomi ödülü bu kitaba verilmeli.
    Yüzyılın en büýük fiyaskosu ve yalanı olarak.

    Yanıtla (11) (0)
  • Mehmet / 16 Kasım 2021 19:34

    Maalesef iktidarın çevresi israfcı ve yağmacı döküntülerle dolu.Arabalari kırmızı plakalı devletin mali ellerinde çocukları ozel okul mezunu ama devlet kademelerinde.Bize ise bisiklet kaldı 5 li çetenin aylıkları kaldı çocuklarımızın borçları kaldi
    Bunların hesabını kim soracak

    Yanıtla (9) (1)
  • The end / 16 Kasım 2021 18:58

    Akp 20 yıldır otobanda ters yön gidiyormuş yeni!!!!! öğrendik.
    Dinde ekonomide faizde enflasyonda dış politikada devlet yonetiminde aklına ne gelirse hepsi ters yön

    Yanıtla (8) (2)
  • insan haklari savunucusu / 16 Kasım 2021 18:46

    Ekonomi uzmani Erdogan ekonomiyi iflas ettirdi. Artik bundan sonra batti balik yan gider.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 16 Kasım 2021 01:03

    Bence iktidarın ekonomideki eski başarısı devraldığı sağlam temellere oturmuş bir yol haritası (Derviş'ten miras) ve bu yol haritasını uygulamadaki istikrardan (Babacan ve o dönemki ekonomi bürokrasisi) kaynaklıydı. Ancak toplumun ekserisi başarıyı direksiyon başındaki Erdoğandan bilme yanılgısına düştü. Bu algıyı da yine Erdoğan kendi tercihleri ile yıkıyor. Artık çevresinde hatalarını kompanse edecek kimse de bırakmadığı için aslında ekonomiden anlamadığı gün gibi ortaya çıktı. Acı ama gerçek.

    Yanıtla (37) (0)
  • Anadolunun mağdur irfan'ına / 16 Kasım 2021 06:44

    O söylediğiniz muhafazakârlarla sizler hep beraber bu ülkeyi bu hale getirdiniz. Hiç de özeleştiri yapmaz geriye dönüp bakmazsınız, masumsunuz değil mi? Bu huyunuzdan bi türlü vazgeçmediniz.

    Yanıtla (9) (2)
  • Osman Baltacı / 16 Kasım 2021 08:37

    Kıymetli kardeşim sizin bu düşünce tarzınızı anlamak zor. "Batıdan gelen başım gözüm üstüne." Yerli out yabancı in!

    Yanıtla (1) (5)
  • ERZURUMLU / 16 Kasım 2021 15:44

    Baltacı yerli neye karşı çıkılmış ve de yabancı neye buyur denmiş.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sayit Karabulut / 16 Kasım 2021 17:15

    Yahu kardeşim yediğin mercimek nohut bile yerli değil sen neyin kafasındasın. Yerli neyin var Allah aşkına.. En erlisi İHA, SİHA onların bile motoru bir ülkeden, görüntüleme sistemleri başka bir ülkeden.

    Yanıtla (4) (1)
  • Milli ve yerli balta / 16 Kasım 2021 17:54

    Biliyorsun Türkçe konuşan ülkelerle türk teşkilatı kuruldu, Azerbeycan başkanına tarafımızdan verilen madalyada ne yazdığı ingilizceymiş. ya
    (Fatih altaylı'nın yazısını bi oku istersen)

    Yanıtla (1) (0)
  • Esma / 16 Kasım 2021 16:35

    Bunlar ne istediyse verdi. Sonra olayın faturası gariban millete çıktı. Bu ayrıntıyı unutmayalım. Olan gençlere ve çalışana oldu. Yalaka takımı nargile içiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Halk / 16 Kasım 2021 18:23

    Erdogan ekonominin kitabini yazdim diyor. Bu kitap yok satar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakkı kul / 16 Kasım 2021 17:47

    Şimdi çarşıdan geliyorum, dün 10 lira olan pahet helva, şeker zammının mürekkebi kurumadan 14,50 lira.. %45
    Bunların enflasyonla, hayat pahalılığıyla ilgi mücadele gibi bi dertleri yok anlaşılan.
    Körler sağırlar sarayda birbirlerini ağırlıyorlar..
    Eyy tuik idarecileri bu memurun, emeklinin haklarının yenmesine ortak oluyorsunuz,
    Sizlerde bunlar gibi hesap verme gününde yüce yaradana nasıl hesap vereceksiniz bi düşünün bakalım. ...

    Yanıtla (4) (0)
  • KAAN / 16 Kasım 2021 17:18

    Batan, batırılan, keyfi iflasları çözsek, tosuncuklara, kumara, ultra lüks harcamaları kontrol etsek, biraz tasarruf yapsak olur...... ama hiçbiri çözülmüyor... Harca harca bitmez.... biter..... O kadar otabon yaptık.... Yön levhasınıda koymuşlardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • EbuAhmet / 16 Kasım 2021 00:38

    Sayın yazar,bu memleketin yetişmiş kadroları hepsi vesayetçi(!) mesela dışişleri monşer takımı.Onlar hiçbirşeyden anlamazlar.Boğaz köprüsünün yapılacağı yeri,topoğraflar,harita mühendisleri,mimarlar,trafik ve ulaşım uzmanları bilmez.Depremden jeologlar,çevreden çevre mühendisleri anlamaz. Eğitimden eğitimciler,sağlıktan Türk tabipler Birliği anlamazlar.Herşeyi herkesten çok daha iyi bilen bir ASRIN LİDERİMİZ VAR.HAMDOLSUN

    Yanıtla (48) (3)
  • Karar okuru / 16 Kasım 2021 07:28

    Sözcüdeki nickinde bu mu:) Heryere göre nick, herkese göre şerbet, kendi klanın oyu yetmeyince baska klanda taktik falan zor iş, kıvraklık ister:) Bu kıvraklığı liderler yapınca siyasi deha derler, sıradan biri yapınca hakaret ederler :)

    Yanıtla (2) (17)
  • ERZURUMLU / 16 Kasım 2021 15:49

    Adamın yazdıklarına yanıtın yok sadece hakaret edip aklınca aşağılıyorsun.

    Yanıtla (9) (0)
  • Esma / 16 Kasım 2021 16:32

    Oldum diyen olamaz. Benim trenine binen asla yücelemez.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bağa / 16 Kasım 2021 08:30

    Çözüm olarak sayın Taşgetiren, muhalefet Umut vermiyor , kim çözer sorusunun cevabı Tayyip Erdoğan çözer diyor halkın büyük bir çoğunluğu.Siz de yazılarımızda da belirttiğimiz gibi AK parti kendini toparlaarsa yine millete Umut olur.

    Yanıtla (0) (8)
  • ERZURUMLU / 16 Kasım 2021 15:47

    Toparlasınlar da görelim. 8 yıldır patinaj. Başkalığa geçişden itibaren yokuş aşağı.

    Yanıtla (7) (1)
  • 41'li / 16 Kasım 2021 15:41

    Muhalefetin iktidara gelebilmek için uyguladığı taktik Özal bir verecem diyorsa Demirel'in ben üç verceğim demesine benziyor.
    Siz oy verin gerisini düşünmeyin demekten başka söylediği bişey var mı?

    Yanıtla (3) (3)
  • İbrahim Erdoğan / 16 Kasım 2021 15:07

    Reis haklıdır!..
    Tüm dünyadaki iktisat öğretimini kökten değiştirecek bir teoriyi keşfedip, pratiğini de gözler önüne koyarak "ekonominin kitabını yazdı".
    Kıskananlar çatlasın!..

    Yanıtla (3) (2)
  • musto / 16 Kasım 2021 11:48

    Cumhurbaşkanı,yıllar önce yaşadığı ekonomi deneyimlerinden örnekler verirdi.Sucuk imalatı yapan bir firmada muhasebe elamanı olarak çalışırken,satın almayada bakarmış.Bir hayvandan kaç kilo löp et çıkar, bir bakışta bilirmiş.Etin kalitesi marmara,ve İstanbul,burayı alan ülkeyede hakim olur görüşü hakim,Yatırımlarının tamamını bu bölgeye yaptı.Diğer bölgeleri bağırsak işkembe kelle paça olarak gördü..Sucukçunun görüşüyle ülke yönetirseniz olacaklarada katlanırsınız.

    Yanıtla (20) (0)
  • trigger / 16 Kasım 2021 12:34

    Bu adama nasil satinalmayi inanmislar ki...

    Yanıtla (4) (0)
  • musto / 16 Kasım 2021 14:50

    Sucukçu dediysek de anlı şanlı markalı kurumsalaşmış,bir firma değil.Merdiven altı ucuz imalat yapan firma.

    Yanıtla (9) (1)
  • karar okuru / 16 Kasım 2021 14:47

    Lisans düzeyinde iktisat okumak ekonomist olmaya yetmez ki. bu durumda milyonlarca insan var. dahası iktisat bilimi ile ugraşanların zengin olanını ben hiç duymadım. dibine ışık vermeyen mum misali hepsi maaşa talim ediyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURUNDAN / 16 Kasım 2021 14:46

    Freni patlayan araçtan şoförün atlaması kolay değildir.Ya tutarsa.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 16 Kasım 2021 10:09

    yahu hepiniz ekonomist oldunuz her şeyi bilir oldunuz ülkeyi de yönetin bari

    Yanıtla (2) (15)
  • V.D. / 16 Kasım 2021 11:54

    Dolar 10 lira 20 kuruşu geçti.... Ne demek bu? Dışardan aldığımız ne varsa kur 6 lirayken 6 lira veriyorsak bu gün 10 lira 20 kuruş ödüyoruz! ekonomist olmayabilirim ama 10 lira 20 kuruş ile 6 lira arasındaki fiyat farkı 4 lira 20 kuruşu fazladan ödediğimi bilmeyecek kadar aptal hiç değilim...

    Yanıtla (19) (0)
  • cvp / 16 Kasım 2021 13:38

    Ayçiçek yağı 35 iken 110 lira,
    lpg 3.45 iken 6.25 lira, olmuş..
    Daha sayarımda, belliki sende lebalebcilerden sin !
    onun için gerek yok,
    Yada sende dolar, euro var,
    niye çıkıyor diyenlere kızgınlığın ondan..

    Yanıtla (7) (0)
  • Turgay / 16 Kasım 2021 14:38

    Sucukçunun muhasebecesi idare ediyor da ben niye idare edemeyeyim.

    Yanıtla (6) (0)
  • Turgay / 16 Kasım 2021 14:37

    2002 'de iktidarı devraldıklarında enflasyon % 30'un altında ve düşme eğiliminde idi( nitekim düşmeye devam etti) kalkınma hızı da % 6 idi. Yani iflas etmiş bir ülke almamışlardı. Ayrıca artık hepimizin bildiği yabancı paraların yatırım yapmak için yer aradığı zamanlardı bir de bunlara özelleştirmeden gelen paraları ilave edin . Peki sonuç bu mu olmalıydı 3 köprü bir de boğaz alt geçişi ve yollar hepsini toplasan özelleştirmeden gelen paralar kadar etmez o zaman soralım bunca para nereye gitti?

    Yanıtla (8) (0)
  • DEDEM-K. / 16 Kasım 2021 14:07

    Derler ki patlamış bir araba kalabalığın içine dalmak üzere iken şöfor Temel bir çocuğu gözüne kestirir, bunu ezersem kalabalık kurtulur diye düşünerek çocuğun üzerine yönelir. Ertesi gün onlarca ölünün hesabı sorulunca ben bir tek çocuğu ezecektim ama o kalabalığın içine kaçtı savunmasını yapar.. İktidar faiz sebep enflasyon sonuç tezini ıspatlamaya çalışıırken memlekete çok büyük hasar verdi hala devam ediyor ,tamam senin tezin doğru desek ıspattan vaz geçer mi bilmem,olan memlekete oluyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • Önemli / 16 Kasım 2021 14:00

    Ben artık döviz konusunda yapılanların yanlışlıkla değil istenilerek yapıldığını düşünüyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hüseyin Şenel / 16 Kasım 2021 13:29

    Kısa bir bilgi:
    Trafikte ters yönde araç kullanmanın cezası 1340.00 ₺,hemen ödenirse indirimi %25’dir.
    Her yılbaşında artan ceza ödenmez ise,her ay yüzde 5 faiz biner, bilahare haciz ya da icra işlemleri başlayacaktır.
    Biiitmedi:
    Diyelim ki aracın muayenesini 2023 yılında,yani daha 15 ay var,cezayı ödemeyen araç muayeneyi geçemez ve trafikten men edilir.
    Trafik polisi veya müfettişi olmanız şart değildir.Her vatandaşın şikâyet etme hakkı vardır.
    Unutmayın, ilgili madde “46/2-h”
    Kanun böyl

    Yanıtla (0) (2)
  • Adamın Biri / 16 Kasım 2021 11:48

    Millet 20 yıl sonra bizi Temellerin yönettiğini anladı galiba.

    Yanıtla (17) (1)
  • İbrahim Hanif / 16 Kasım 2021 13:11

    Pardon! Yanlışlıkla dislike oldu. Like'liyorum kardeşim! Doğru tesbit vesselam!

    Yanıtla (5) (0)
  • birokur / 16 Kasım 2021 12:59

    Millete, ülkeye göre yönetim sistemi değil de, kişiye göre sistem olursa olacağı budur... Ekonominin de kitabını yazar, adaletin de...

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 16 Kasım 2021 12:55

    Hala ayni seyi soyluyorum. Erdogan icin en hayirli cikis ulkeyi derhal secime goturerek bir kenara cekilip emekli olmaktir. Obur ihtimallerin hepsi birbirinden fena.

    Yanıtla (3) (0)
  • Gülümse r / 16 Kasım 2021 12:48

    Hocam bişey diyicem,
    Bende ekonomisti olmak istiyorum,
    Hatta bi fikrim geldi şu an,
    Tam da zamanı gibi,
    Liradan bir sıfır atsak dolar 1 lira olmazmı.
    Nası ama,,, bi yiğit bulut olamam belki ama,

    Yanıtla (5) (0)
  • Kurt kışı geçirirde, yediği ayazı unutmazmış / 16 Kasım 2021 12:43

    Ekonomistin babası, kralı benim bennnn..
    Üç kuruşla ev kirası, elektrik, su giyim, ısınma, okul harcamaları, yeme içme, toruna pisküvet,........
    Gelsin saray danışmanlarından birisi bir ay dayansın da görelim ekonomistliğini.

    Yanıtla (8) (0)
  • trigger / 16 Kasım 2021 12:32

    Sayin yazar Cumhurbaskani icin -Lisans düzeyinde bir ekonomi eğitimi aldığı doğru- demissiniz. Lisans duzeyinde egitim demek 4 yillik Universite egitimi demektir. Cumhurbaskaninin Universite egitimi alip almadigi tartismalidir. Cikarip Lisans Diplomasini gosterememistir. Varsa diplomasi cikarsin gostersin niye gosteremiyor ki

    Yanıtla (6) (0)
  • Cahilll / 16 Kasım 2021 12:32

    E ama ayasofia yeniden ibadete açıldı ya,
    Simitleride yedik,
    Daha ne olsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • Türkoğlu / 16 Kasım 2021 12:29

    Ahmet Yeliz denen beyefendiyi bazı programlarda gördüm. Çoğunlukla boş konuşuyordu; konuştuklarının içinde bulunduğumuz çağ ile bir alakası bulunmuyordu. Hasılı siyasette yer tutanların epey bir kısmı kafası çalışanlardan ziyade çenesi çalışanlardan oluşuyor... Maalesef.

    Yanıtla (4) (0)
  • Takipci / 16 Kasım 2021 12:22

    'lisans düzeyinde bir ekonomi eğitimi aldığı doğru'
    Allah Allah, nerede, ne zaman?
    Neden kimsenin haberi yok?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali Baba / 16 Kasım 2021 12:16

    Otobana ters girmedik.
    Otoban bize ters girdi.

    Yanıtla (7) (0)
  • F.Misirli / 16 Kasım 2021 12:14

    Ahmet Bey serbest piyasa faizi ile IMF faizi arasında yüzde 50 fark peki Hükumet neden yüksek faizli borclanmayi tercih ediyor.
    Neden şu IMF Ülke Bilançosunu görür ve tavsiyeler önerir zannederim Bilançonun ortaya çıkmasından pek memnun kalmayacaklar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Arifasya / 16 Kasım 2021 12:01

    Abdullatif senerin dedikleri felaket.
    Aka p lilere bakinca insanin aklina neler geliyor?
    Biz sizin cemaziyelevvelinizi biliriz.simdi ipek don giyiyorsunuz lakin ulkenin borc yuzunden kici umit burnundan gorunuyor.lakin toz pembe gosterdiklari tablonun tozlari kara kurum olarak milletin ustune yagiyor...

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 16 Kasım 2021 10:55

    Temel'in meşhur bir fıkrası vardır. Temel otoyolda ters yöne girer. Temel'i gören trafik polisi, sürücüleri uyarmak için radyodan anons yapar: "Dikkat ters yönde ilerleyen bir araç var." Bu anonsu duyan Temel bağırır: "Ne bir tanesi hepsi hepsi..."

    Yanıtla (12) (0)
  • Mehmet / 16 Kasım 2021 10:40

    Iktidar bop projesinin devamını sağlıyor.Istanbul yabancı funas merkezi olavak ve kanal istanbul bunlara hizmet edecek.Iktidarda hiç vatanını seven yok mu

    Yanıtla (8) (0)
  • Arifasya / 16 Kasım 2021 10:35

    Temel fikrasini hatirladik:

    Temel otoyolda giderken polis anons yapiyor tc.ankara001 plakali arac sahibi ters yondesin ,geri don kaza yapacaksin.temel cevap veriyor ben mi?herkes ters yonden geliyor.

    Su an ulkenin durumu bu,kendilerinin dogru olduguna inanan arızalı bir zihniyet .sonuc ta temele carpacak kirk araba ,ulkenin basina gelecek buyuk felaket.

    Yanıtla (12) (0)
  • okur.. / 16 Kasım 2021 10:15

    " Otobanda ters yola girmek gibi " sözünüzde,
    gibi fazla olmamışmı?
    Son 10 senedir, düz yolda gitmediklerini kendileri biliyor,
    koltuk belası ya susuyor yada inkâr ediyorlar.
    Son 10 senedir Kişi, parti, güçlü, zengin, yandaş ayrımı yapılarak, adil yargı, hukukun üstünlüğü denilerek adalette yapılanlara bakın,
    Ekonomik koşullar, pahalılık toplumu (yandaşlar hariç) inim inim inletirken, Dolar 10 TL,
    birde bu başarı diye kitabı yazılmış !!

    Yanıtla (7) (0)
  • Murat Yeter / 16 Kasım 2021 10:15

    Bu şu demek oluyor. Batı tipi bir iktisadi bırakalım islami iktisat öğretimi verelim. İslami iktisat ne? desen cevap yok. Belki faiz haram filan diyecek hepsi bu kadar işte.

    Yanıtla (10) (1)
  • Okur / 16 Kasım 2021 10:15

    Sayın yazar,
    Otobanda kim ters gidiyor biliyoruz. Kaza olacak ve ülke altında kalacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dolar / 16 Kasım 2021 09:51

    Üzülmeyin dolar düşecek fakat önce akp liler ihaleciler ceplerini doldursun bu yükselişte paylarını alsınlar sonra düşecek. Sonra da zamanı gelince akp düşecek 2023.isin doğrusu bu ama akp eğri yollardan düzlüğe ccikmaya çalışıyor

    Yanıtla (5) (0)
  • Sorgulayıcı / 16 Kasım 2021 09:50

    Yerli ve milli diye diye milleti bu kavramlardan nefret ettirecekler. Çünkü her yerli ve millilik iddia eden söylem keyfilik içeriyor, akla ve bilime aykırılık taşıyor. Sonuçları da felaket oluyor. Yerli ve milli söylem otobanda ters giderek değil, akla, bilime uygun politikalar üreterek geliştirilir.

    Yanıtla (4) (0)
  • İlke / 16 Kasım 2021 09:46

    Her şeyden konuşan Hukumetci başı bir kelimede dolardan konussa ya dolarları yakın çöpe atın deseya

    Yanıtla (4) (0)
  • The end / 16 Kasım 2021 09:45

    Bir ülkenin kötü yönetildiğini anlamak görmek için surye lubnan yemen ırak mi olmalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kazım Çetin / 16 Kasım 2021 07:02

    Lisans düzeyinde eğitim aldığını şu ana kadar eline diplomasını alıp "Ey bre gafiller bu ne" diyemedi. Onun için o iş hala şüpheli.

    Yanıtla (20) (1)
  • H.Bulat / 16 Kasım 2021 09:35

    İkide bir diploma diploma demeyin.Bir Ülkeyi kötü yönetmek için diplomaya gerek mi var?

    Yanıtla (2) (1)
  • Halk / 16 Kasım 2021 09:25

    Bbp ve mhp menfaat saglamak icin cumhur ittifakini destekliyorlar. Destici hayatinda vekil olabilirmiydi. Bu sayede vekil oldu. Bir daha vekil olamazsa bile ayda 16 bin vekil emekli.maasi alacak.

    Yanıtla (5) (0)
  • Halk / 16 Kasım 2021 09:21

    2022 yilinda devlet harclarina yuzde 36.2 zam yapildi. Ama.memure yuzde 5+7 yuzde 12 zam verildi. Yani hukumet memurun ve memur emeklisinin yuzde 24.2 hakkini yedi. Hukumetin acilen memur ve.memur emeklisinin maaslarini yilbasindan bu yana dolar artisina bagki bir guncelleme yapmasi gerekiyor. Biliyirum bunu yapmayacaklar. Yandas sendikada ses cikarmiyor. Memurlarda gidip yandas sendikaya uye olup bu sendikayi yetkili sendika yapiyor. Memur ve memur emeklilerinin secimde hesap sormasi lazim

    Yanıtla (6) (0)
  • Ramiz / 16 Kasım 2021 09:07

    Rahmetli Özal' ın partisinin başına gelenler bugün mevcut iktidarın başına gelmiş durumda. Menfaat grupları kuşatmış ha bire gaz veriyorlar ki ne kadar daha mevcut durumlarını korusunlar. Bu sebeptendir ki doğru söyleyenler hep dışlandı. pardon onların tabiri ile trenden indirildi. Zannettiler ki bunlar giderse ülke her alanda şaha kalkar. Sonuç; emanet ehlinden alındı, istişareyi bir kenara bırakıldı, her şeyi bel bilirimin edasıyla harcanmadık adam ve harcanmadık değerlerimiz kalmadı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Z KUŞAĞI / 16 Kasım 2021 09:01

    Türkiye IMF'nin ortağı. Madem İMF tu kaka çıkın ortaklıktan; IMF'nin başka ülkelere vereceği zarara ortak olmayın. IMF daha geçenlerde Türkiye'ye 6 milyar dolardan fazla SDR aktardı. Bunu Merkez Bankasının bilançosuna kaydedip döviz rezervlerimiz şu kadar milyar dolar oldu diye hava attınız. Hani onların doları varsa sizin de Allah'ınız vardı; cenabet IMF'nin SDR'sine mi kaldınız? IMF disiplin ister, denetim ister; Erdoğan'ın işine gelmeyen bu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Tr / 16 Kasım 2021 00:57

    Erdoğan gerçekten lider
    .....toplumu büyük değişime zorluyor.

    Yanıtla (2) (10)
  • Baki / 16 Kasım 2021 08:50

    Katılıyorum bir daha hiçbir aklı başında adam bu sisteme mevcut duruma evet demez

    Yanıtla (5) (1)
  • Baki / 16 Kasım 2021 08:48

    İstişare ve ortak akıl yerini tek akıl ve tek nefis hesabına bıraktı fırsatçı tipler lağım faresi gibi köşeleri kaptı kanalizasyon tıkanıklığında ortalık foseptik işte meydan ciğeri oksijen ve temiz hava solumamış tipler hariç nefes almaya hak getire

    Yanıtla (1) (0)
  • Nuri lef lef / 16 Kasım 2021 08:32

    Her şeyi en iyi ben bilirim diyen kişiler, en çok kendileri yanılırlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bir Okur / 16 Kasım 2021 08:23

    Dolar nereye kadar yukselecek ?
    Ulkemizin herseyi Dolar, Euro bazinda ucuzladi. Borsada sirketler, gayri menkul varliklar, ulkenin tasi, topragi, denizi.. Hepsi yabanci icin bedavadan da ucuz.Kapisacaklar, yani yagma. Ulke halkimizin elinden kayip gidecek.
    Garanti Bankasi’ndan basladi bile.
    Kendisine “yerli,milli” diyen hukumetin ulkeyi getirdigi durum bu. Yeni bir ‘Ekonomik Kurtulus Savasi’miz’ cok zor ve agir olacak.
    Ey bu ulkenin evladi ! Ataturk’un Genclige Hitabi’ndaki ’gorevini unut

    Yanıtla (2) (0)
  • Sahin / 16 Kasım 2021 08:23

    Ters olmayan yol nerde ?
    Beraber yürüdüğümüz yollarda ıslandı tabana su kaçırıyor. Çimentodanda çalmışlar oda dökülüyor.
    Netice,yolsuzluk çekilmiyor. Araba yürümüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tuna / 16 Kasım 2021 08:18

    "Lisans düzeyinde eğitim aldığı doğru" derken?
    Madem lisans düzeyinde eğitim aldı göğsünü gere gere işte diplomam bu diyemiyor?
    Aranan diploma hala bulunamadı mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • samed yasin / 16 Kasım 2021 08:04

    bbp partisinin başındaki zat mustafa desticinin çapı neki yardımcısının çapı ne olsun.bunlar ne ülkeyi yönetecek kabiliyete, bilgiye, dünya görüşüne,ahlaka sahip degiller.akp ve türevleri partideki bu tip insanların tek derdi cebini doldurmak, ihale kapmak, bir yakınını devlet dairesine yerleştirmek,kupon arsa kapmaktır.

    Yanıtla (23) (0)
  • YorumluYorum / 16 Kasım 2021 07:51

    Kendisine asla oy vermeyecek olsam da Sayın Davutoğlu'nun şu tezine katılıyorum: Güç yozlaşmasından rant devşiren bir grup parti ve Erdoğan'ı esir aldı.

    Yanıtla (8) (0)
  • Muammer / 16 Kasım 2021 01:36

    Batılı iktisat eğitimi ne yaa!!??
    Doğu'da iktisat bilimi mi varmış!?
    Sayın Tasgetiren, sizin bir gazetede yazı yazmanız, aydın/münevver olduğunuz varsayımına dayanır..
    Oysaki yukarıdaki ifadeleriniz insanı tebessüm ettirecek cinsten..Din iman ile devlet yönetilmez kardeşim.. Dücane Cündioğlu her tarafta bas bas bağırıyor, aklınızı başınıza alın diye..
    Hayra alamet değil, Allah sonumuzu hayreylesin..

    Yanıtla (17) (6)
  • Yolcu / 16 Kasım 2021 05:28

    Arkadas ya okudugunu anlamamissin yafa okumadan yorum yapmissin.BBP nin genel.baskan yardimcisindan bi farkin yok.yazara yonelttigin suclamalar saçmalığın daniskasi.bende tebessum etmek isterdim ama idrakin bu seviyede oldugu bir topplumda ancak aglanir.

    Yanıtla (5) (8)
  • Muammer bey / 16 Kasım 2021 06:39

    Yazıyı tekrar okuyun azizim. Sanırım hızlı okudunuz. Sn Yazar sizin söylediğinizi söylüyor yaklaşık olarak. :) Lütfen dikkat Muammer Bey. Okur seviyesi önemli.

    Yanıtla (5) (5)
  • muammer / 16 Kasım 2021 15:04

    Arkadaşlar, Sakin olunuz!
    Sayın Taşgetiren'in alıntı yaptığını bile bile bu yorumu yaptım.
    Nasıl anlarsanız anlayın!

    Yanıtla (5) (1)
  • Acaba / 16 Kasım 2021 07:15

    O lafı yazar mı etmiş BBP li yöneticiden mi aktarmış? Okudugunu anlamayan ama başkasına laf çarpan biri nasıl biridir? Böyle birinin devlet yönetme konusunda yada herhangi bir konuda akıl verme hakkı var mıdır? Batı medeniyeti böyle kişilerle mi gelişmiştir yoksa başka türlü kişilerle mi? Düzeltmeye başkalarından mı kendinden mi başlamak gerekir?

    Yanıtla (3) (6)
  • MT, / 16 Kasım 2021 07:42

    Sana zorla oku diyenmi var .bu meydan okuman ne ,o yazarın gõrüşü, beğenirsin veya beğenmezsen.

    Yanıtla (2) (7)
  • A.kerim / 16 Kasım 2021 07:26

    Yönetenler kendi bekalarını milletin bekasından üstün gördüğü ve milleti uyutmak için çeşitli enstrümanlar geliştirir bunu kimi yazar çizer ve din tüccarlarının vasıtasıyla propogandalarını yaparlar Ortadoğu toplumlarında asırlardır kişiler değişir metod hep aynidir yani hamaset cehalet ve milliyetçilik hep prim yapmış birey öne çıkmamış tebaa kalmışız sonuç elalem çıkmış aya biz bakmışız yaya

    Yanıtla (4) (0)
  • Kararlı bir okur / 16 Kasım 2021 07:25

    Sayın Cumhurbaşkanı Keçiören'deki mütevazi evde otururken işler iyi gidiyordu. Ne zaman saraya (!) geçti işler bozulmaya başladı...

    Yanıtla (11) (0)
  • Ahmet Yelis / 16 Kasım 2021 07:16

    Siz Konuşmamdan akademik dünyayı “suçladığım” zorlama sonucunu çıkaracağınıza;
    %5 büyüme, %5 cari açık ve %5 enflasyon politikasının sonsuza kadar uygulanabilir mi? Yoksa krizlere mi sebebiyet verir? Sorusunu akademisyenlere sorsanız okurlarınızı daha iyi aydınlatmış olursunuz.
    Ayrıca Karar gazetesinden M. Ali Verçinin yazılarını okumanızı tavsiye ederim. Selamlar

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 16 Kasım 2021 06:52

    Ahmet Yelis Bey Marmara İktisat mezunuymuş. Marmara İktisat dünyada olmayan farklı bir iktisat ekolü mü acaba? Bir iktisatçıdan, iktisat politikası savunmasını komplo ile değil iktisat ilminin temel prensipleriyle yapması beklenirdi. Yüksek lisansını Marmara Üniversitesinde tamamlamış olan İbrahim Turhan bunlar için boşuna cahil demiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Akıl bey / 16 Kasım 2021 06:51

    Birde bizi ve kâinatı yaratan yokken var eden mülkün sahibinin sözüne kulak versek .Kullarının haksızlığa adaletsizliğe ve zulme saptiklarinda onları uyaririz Şayet anlamaz ve dinlemezlerse işlerini yokuşa sürer sarpa sararız .mealindeki ayetlerden hicmi haberdar değiller.suanda hapisletde tutulan mahkemelerde sürünen yuzbinlerce masum mazlum ve mağdur ekonomi için kötü gitme gerekçesi olmasın...

    Yanıtla (1) (1)
  • Ömer Doğru / 16 Kasım 2021 05:49

    Uçak türbülans a girmiş

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okunur / 16 Kasım 2021 04:27

    „Cumhurbaşkanı Erdoğan: Türkiye IMF defterini tekrar açmamak üzere kapatmıştır" dedi.

    Oysa ülkeyi devraldığında IMF´in yol haritası ile ekonomik durum düzelmişti. Şimdi denetimden korktuğu için, hiçbir kritere uymadan, açıklamasıyla büyük rehavet yaratıp toplumu yanılttığını bilerek, aynı illüzyonlarla ilerleyemiyor. „Rafları boş batı bizden korkuyor, artık eski türkiye değiliz''e çakıldı kaldı.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 16 Kasım 2021 03:42

    O kadroları söz dinleyen kadrolarla değiştirmek için KHK'lerle biçtiler.

    Yanıtla (9) (1)
  • Kara tren geldi / 16 Kasım 2021 03:26

    Ters yola giren araba uyarma ile olmuyor ancak seçimde iyi bir oy kaybıyla kendine gelir ters yolda olduğunu fark eder

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali Baba / 16 Kasım 2021 03:21

    Kopenhag kriterleri yerine

    Ankara kriterleriyle yolumuza devam ederiz dediginde Anlamadiniz. AB yerine Asya dediginde yine Anlamadiniz. Yetmez ama EVET dedinez. ama neye EVET dediginizi. de okumami$tiniz. Söylenenlere inandinizmi ? Ne söylendigini. de bilmiyordunuz. Makarna.Kurtlu Bulgur. Yag. Mercimek Dagitirken Sormadiniz Nerden geliyor diye. $ekerin kilosu olmu$ ???

    Eee. Bayrak inmez Ezan susmaz. Vatan. Millet. Beka yalanina inandiniz. Size Haktir. Ver Mehteri.

    Yanıtla (11) (2)
  • TB / 16 Kasım 2021 03:11

    Esas sorun Erdoğan ve çevresinin gerçekle ilişkisinin koptuğudur. Öyle olunca da mantık ve akıl devre dışı kalıyor. Sorun Erdoğan değil; onu her koşulda her şartta sınırsızca destekleyen zihin yapısıdır. O çözülmedikçe bir Erdoğan gider diğer bir Erdoğan gelir. Olan budur…

    Yanıtla (13) (0)
  • Ahmet / 16 Kasım 2021 03:10

    Imf den koruyan hukumetimiz,yuz milyarlarca dolarlik krediyi ingiliz mahkemelerine bagladi.Bunun neresi vatanseverlik,bagimsizlik,milliyetcilik ? Kimi kandiriyorsunuz Allah askina . Heleki bunu sizden söke söke alirlar demeci,daha acik nasil anlatabilir ülkenin getirildigi durumu asrin liderimiz bilemedim.

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 16 Kasım 2021 02:51

    Erdogan icin artik cok gec. O dedigini biliyor, vatandas yedigini (veya yiyemeyip ac kaldigini) biliyor. Erdogan artik ulkenin ekserisi ile ayni dili konusmuyor. Dusunceye kadar kosmaktan baska secenegi kalmadi. Ne deseniz nafile.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kayıp yıllar / 16 Kasım 2021 01:43

    Gönüllü BOP eşbaşkanlığı işi hem ülkemize hem bütün bölgeye büyük zararlar verdi.
    Bu arada senelerce ve büyük emeklerle örgütlenip güçlenen Milli Görüş olayı da fena darbe aldı.

    Yanıtla (10) (1)
  • Anadolu'nun mağdur irfanı / 16 Kasım 2021 01:13

    Altın, gübre ,mazot ve tarla fiyatından başka hiç bir ekonomik bilgisi olmayan siz muhafazaKÂR kitleye bahsettiğiniz iktisadi terimleri zorlada olsa öğretti ya şu göklerden inen bir karar sonucu vücut bulmuş iktidarınız,vallahi çok büyük bir devrimdir bu.ahada buraya yazıyorum.

    Yanıtla (7) (3)
  • İstanbuloğlu / 16 Kasım 2021 01:00

    "Allah bir emîr için hayır diledi mi ona doğru sözlü bir vezir nasib eder. Bu, ona unuttuğunu hatırlatır, hatırladığı zaman da yardımci olur. Allah emîre hayır dilemezse, O na kötü bir vezir musallat eder. Bu vezir, ona unuttuğunu hatırlatmaz, hatırladiğı is de de o na yardımcı olmaz." [Ebû Dâvud, Harâc 4, (2932); Nesâî, Bey'at 33, (7,159).]

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 16 Kasım 2021 00:53

    İMF' ye muhtaç olmak elbette iyi değil ama tefecilerden yüksek faizle borç almaktan iyidir. tabi bir de İmf verdiği parayı takip ediyor. bunun için istenmez. halbuki Ak partinin çok övündügü ilk iki dönem İmf'nin yaptırdıgı programın sonucudur.

    Yanıtla (11) (0)
  • Tr / 16 Kasım 2021 00:41

    Reis hariç herkes ters yolda gidiyor(!?)

    Yiğit bulut öyle diyor ama.

    Yanıtla (28) (0)