Listeler, listeler…

Eskiden Sovyet hakimiyeti altında olup da bir şekilde Türkiye’ye göç etmiş olanlar ellerinde “Bizi görün ibret alın” şeklinde pankartlar taşıyarak gösteri yaparlardı.

Şimdilerde eski Gülen cemaati mensupları “Bizi görün ibret alın” diye sokaklara çıksalar yeri.

Kılıçlarının her tarafının kestiği günleri düşünün bir, mesela, Emniyet’teki – Yargı’daki fevkalade cesur (!) elemanları ve tabii iktidarın desteği sayesinde Ergenekon – Balyoz davalarının fırtına gibi estiği, kimsenin “Ne oluyor, kurunun yanında yaş mı yanıyor?” diye sorgulamaya cesaret edemediği, çünkü cunta – darbe belası ile boğuşmaya engel olma pozisyonuna düşmekten çekindiği günleri…

Bu işler böyle olurdu. Akıl almaz operasyonlar böyle meşrulaşırdı.

15 Temmuz’un üzerinden 5 yıl geçti, daha önceki gün tv’ler, Ankara’da “FETÖ’nün Jandarma örgütlenmesine yönelik” bir “Mahrem İmam” operasyonu gerçekleştiğini ve 98 kişinin yakalandığını bildiriyordu. Özel harekat polisleri ya da terörle mücadele timleri, ellerinde kapı kıran aletlerle evlere yöneliyor, “Yere yat, polis” diye sesleniyorlardı. Karanlıktı, şafak vakti miydi, gecenin bir yarısı mıydı?

Bu tür operasyonlarda evde kimin olduğuna bakılmaz, çoluk çocuk uyuyor mudur, nedir, hesap edilmez, ya içerde silahlı gruplar varsa…Ne de olsa bir terör operasyonudur!

Topla topla bitmiyor “FETÖ’cü teröristler.”

Önceki gün Karar’da Figen Çalıkuşu’nun yazısında vardı: Mustafa Yeneroğlu bir araştırma yapmış, 15 Temmuz’dan bu yana 1 milyon 576 bin 566 kişiye “terör soruşturması” açılmış.

Terör operasyonu” damgası vuruldu mu, kimsenin diyeceği bir şey olmuyor. Ama 1 milyon 576 bin 566 kişinin “terör örgütü mensubu” diye damgalandığı bir Türkiye… Daha HDP’ye oy verdiği için “terörle iltisaklı” hale gelenler bu sayının içinde olmamalı. Çünkü zaten onlar 6 milyondan fazla.

Baksanıza, “topla topla bitmiyor” şu FETÖ’cü teröristler. Ne de olsa “kılcal damarlar”a sızmışlar.

Meğer bunlardan KHK ile atılan 15 bin kişiye “yanlış işlem uygulandığı”nı açıklamış OHAL komisyonu. Tabii bugünlerin olağanüstü şartlarındaki “cesaret gerektiren” araştırmalarıyla…

Yukarda “Gülen grubunun iktidarın gölgesi altında kılıçlarının her tarafının kestiği günler”den söz ettim. O zaman farklı cemaat mensuplarına “Ayağımızın altında dolaşma” derlermiş. Emniyet’te, Yargı’da gerçekleşen “FETÖ yapılanması”nın hiç kimse farkında değil miydi acaba? MİT’in gerçekten 15 Temmuz gecesi dahil, olan bitenden haberi yok muydu? Yoksa herkes “İktidar böyle istiyorsa bize ne?” anlayışına mı yatmıştı? O günlerin jargonuyla “Camia”, ele geçirme, sızma, kadrolaşma, su akarken küpünü doldurma vs. her türlü “şehvet”in, ya da benim ifademle “Grup nefsi”nin kışkırtması ile kimseyi gözü görmeden operasyon yürütüyordu.

Bu iş böyle olur. Gözünüz görmez. Size alan açılır ve “Yürü ya kulum” dendiğini, “çağın zaten sizi beklediğini” farz ederek tırmanırsınız. “Altın nesil sizsinizdir” Sonra bir gün gelir, ne olur, medyadan bir vatandaşın ifadesiyle “tavuk tarda sayılır” ve hedef alanına girersiniz.

Listeler, listeler çözülür. 5 yılda operasyonlar bitmez. Ev ablaları, ev abileri, polistekiler, jandarmadakiler, yardım derneğindekiler, bankaya para yatıranlar vs… Listeler, listeler, listeler. Sanki listeler tam da böyle operasyonlarda kolayca toplanabilsinler diye hazırlanmıştır.

Bizi görün ibret alın!” diye kime sesleniyor bir vaktin Cemaat – Camia mensupları acaba?

15 Temmuz’dan az önce mi, az sonra mı, örgütlenmeye başlayan arkadaşlara olmasın…

Listeler uçuşuyor ortalarda. Polise girecekler, Kaymakam olacaklar, Yargıya girecekler…. Böyle gidiyor listeler.

Bakın bu listeler içerden “sızdırılmış.” Hep sızdırılır bu listeler, hatta devir değişirse, “itirafçılık”lar devreye girer. “Kendini kurtaracaksan isim ver” denilir, “maklubeye birlikte kaşık salladığınız” kişilerin isimleri verilir.

Vatandaşın birisi “Kimse yığılmadı TÜGVA’nın önüne korumak için” diye hayıflanmış. Böyle olur, böyle zamanlarda “Sarı inek hikayeleri” devreye girer.

İşin garip tarafı şu ki, kimse kimsenin başına gelenden ibret almaz. Kendi adamlarını bir adım öne geçirmek için “soru çalma”nın meşrulaştırıldığı zamanlarda, “Grup nefsi”nin çıldırttığı ortamlarda, her şey “dava – misyon adına” içe sindirilir.

1 milyon 576 bin 566 kişiye terör soruşturması. HDP’lilerin “potansiyel terörist” sayılması ya da “iltisaklı – irtibatlı” bir yerlere sayılması ayrı.

İnsanlar birbirlerine böyle zamanlarda “TURGEV’e gir, TÜGVA’ya gir, KADEM’e gir” tavsiyelerinde bulunurlar. Tırmanmanın yolu oralardan geçer diye. Vaktiyle, “Cemaat – Camia” ile iltisaklı hale gelmenin tırmanma şeridine soktuğuna inanıldığı gibi. Koca koca iş adamları ile “Ananas” ilişkisi yaşanmadı mı?

Yazıyı çok bilinen tarih, tekerrür, ibret alma…. Hatırlatması ile bitirelim en iyisi… Devletin “parsel parsel” hale geldiği durumlar hiçbir devlet için hayra alamet değildir arkadaşlar.

YORUMLAR (158)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
158 Yorum
  • Kutha / 17 Ekim 2021 12:57

    Muhafazakar! kesimin altın nesil yetiştirme söylemleri; masa, kasa ve nisa üçlemesi içinde dünyalarının ve ahiretlerinin berbat edilmesi ile son bulmuştur.

    Yanıtla (16) (2)
  • YorumluYorum / 17 Ekim 2021 18:44

    Helal

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 18 Ekim 2021 18:03

    Kendinde olanları başkasındaymış gibi görmek çağdaş hastalık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bahattin / 18 Ekim 2021 17:32

    Sonunda ortada yazı yazmaya kadar ilerlediniz. Sonu hayrola!

    Yanıtla (2) (0)
  • suat / 18 Ekim 2021 16:11

    Her gün bakıyorsun iltisaklı , telefonlarda konuştu ve bilmem neli al yüzlerce kişiyi suçlu, suçsuz çoluğu çocuğunun gözü önünde kelepçele götür mahkemeye.... En iyisi siz fetö nün her yıl Türk dünyasımı , türkü yarışmasımı nedir. onu geriye doğru izleyin oraya kim gelmişse hepsini bir seferde toplayın. Böylece toptan bu iş bitmiş olur. Böylece bütün sorunlarımız da bitmiş olur.. Allah hakkımızda hayırlısını versin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 18 Ekim 2021 08:46

    "Kılıçlarının her tarafının kestiği günleri düşünün bir, mesela,.." düşünüyorum, ve görüyorum:

    Derin devletin bütün 'eleman'ları cemaatin yayın organlarında yazıyor.

    Ama devran dönse bile onlar hiçbir takibata uğramıyor.

    Sonra beynime sorular üşüşüyor: NİYE???

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 18 Ekim 2021 05:01

    Ellerinden öpüyorum kandiliniz mübarek olsun

    Yanıtla (0) (1)
  • efedamat / 17 Ekim 2021 21:12

    Geçmişten adam hisse kaparmış... Ne masal şey!
    Beş bin senelik kıssa yarım hisse mi verdi?
    "Tarih"i "tekerrür" diye tarif ediyorlar;
    Hiç ibret alınsaydı, tekerrür mü ederdi?
    (M.Akif Ersoy Safahat 7.kitap)

    Yanıtla (0) (0)
  • Arifasya / 17 Ekim 2021 21:05

    Sayin editor,yorumlarimi yayimlamadin.her dogru her yerde soylenmez mi?diyorsun.

    Yanıtla (0) (1)
  • İrlandalı / 17 Ekim 2021 13:46

    aba altından sopa gösterme yazık iktidara olan düşmanlık sizi suçun şahsiliği ilkesini kenara bıraktırıp listeler listeler diye gezer diyorsunuz bir de üstüne itirafçılarda çıkar her şey ortaya çıkacağını düşünüyorsunuz. Ortaya çıkmayan ama aslında bal gibi belli olan muhalif belediyelerde işe girenler ne olacak? Hukuk bildiğini idida ediyorsunuz?

    Yanıtla (5) (45)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 13:59

    İrlandalı FETÖ paralel yapı soruşturmasında listeler uçmadı mı? soruşturulanlara bize 20 isim ver seni itirafçı yapalım denmedi mi? Bank Asya önünden geçenler bile terörist ilan edilmedi mi,Ahmet hoca onu söylüyor.Ben sana tercüme edeyim,diyorki “Ayarını bozduğun kantar gün gelir seni de tartar”

    Yanıtla (39) (2)
  • MT, / 17 Ekim 2021 16:04

    Aynen katılıyorum.hep öyle, oldu ömrümüz boyunca bunları yaşadık ve gördük.

    Yanıtla (11) (3)
  • Müslüm Gündüz / 17 Ekim 2021 14:33

    muhalif belediyelerin. her ,ayin. 9.unda. 19 unda. 29. unda .denetlendigini biliyormusun,? öyle bir sey olsa, senden önce yandas gazeteler, feryat figan etmezlermiydi? ayda 3 sefer denetime ugrayan bir belediye buna cesaret edebilirmi,? sayin irlandali. bu ülkede 18 bardak limonata. karsiligi 9 tl icin ,bir bakan yüce divana gitti. haberin olsun

    Yanıtla (6) (0)
  • Acz / 17 Ekim 2021 14:55

    Ahlaksız dindarlık son zamanların modası oldu.

    Ahlaksızlık yapan bizden ise ben bizden değilim.

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 17 Ekim 2021 18:01

    Beyin yakıcı bir görüş. Anlamaya çalışmayın.

    Yanıtla (1) (3)
  • Acz / 17 Ekim 2021 20:31

    Sanki bir yaran var gibi...

    Belediyelerde olan varsa yargı "bahane" aramıyor mu? AKP YARGISI Gereğini yapsın.

    Ama onun binlerce katını hükumetin yaptığı halde ne sen görüyorsun nede savcılar.
    Buna ne dersin

    Yanıtla (4) (1)
  • Oğuzhan / 17 Ekim 2021 20:10

    Millet konuşmaya susamış.yorumlari oku oku bitmedi????

    Yanıtla (4) (1)
  • HACI MURAT / 17 Ekim 2021 09:23

    tamam peki yanlış yandaş doldurma ahmet bey; peki birgünde yargıdaki en büyük kadrolaşma olan alevi yapılanmasından bahsedermisiniz?ya da askeriyedeki? herkesin bildiği ama kimsenin nedense bahsetmediği

    Yanıtla (7) (51)
  • Okur / 17 Ekim 2021 11:58

    Hacı sen ya görevli trol ya da vicdan ölçüsü olmayan birisin

    Yanıtla (48) (4)
  • Hacıya Yanıt / 17 Ekim 2021 12:07

    Hacı bey, yazar yargıdaki alevi kadrolaşmasından bahsetse, siz yazarın ana fikrine katılacak mısınız?

    Yanıtla (21) (1)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 12:53

    İktidara dokunan tüm karar yazarları için bulunmaz trol.
    Yargıda da, askeriyede de sizin söylediklerinizin artık esamesi okunmuyor.

    Yanıtla (9) (2)
  • Okur / 17 Ekim 2021 13:52

    Hacı rumuzlu yorumcu önceki kötüyle yeni kötüyü karşılaştırmış ve yeninin adeta haklı olduğu algısını oluşturmak istemiş. Ben de diyorum ki bu kirli, haksız, ahlaksız yönteme kim, ne zaman son verecek? 20 yıllık güçlü bir iktidardan bu kirli çarkı tersine çevirsin diye beklenti içine girildi, ümit edildi, rey verildi, desteklendi. Gelinen noktada hacı/hoca eskiyi kötüyü örnek göstererek yeni kötüyü meşrulaştırmaya çalışıyor. Bu kafa daha iyi yönetilmeye layık değildir. Her şeye müstehaktır…

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur / 17 Ekim 2021 13:56

    Hacı'nın tüm savunmaları hep başkalarının benzer yanlışlarına işaret etme şeklinde. Yani yanlışı kabul ediyor, sadece sıra bizde diyor. Böyle diyenlerin ülke'nin yarınlarına katacakları olumlu birşey olmadığı gibi yarınlara ancak düşmanlık miras bırakırlar. Alevisi, Sünnnisi, sağcısı, solcusu, dindarı, dinsizi, Türkü veya Kürdü, kim ki diğerini ötekileştirerek ülkeyi ele geçirmeye çalışıyor ve gençlerimiz arasına düşmanlık tohumu ekiyorsa Allah onlara selamet vermesin.

    Yanıtla (14) (1)
  • Acz / 17 Ekim 2021 14:53

    Hacımısın bilmiyorum.

    Müslümanmısın o da anlaşılmıyor.

    Ama bu gün mevlit kandili.
    İstersen aç bir Hz. Muhammedin (bizim peygamberimiz olur) Ahlakını oku,öğren.
    Din güzel ahlaktır diyen.
    Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim diyen.

    Zira Ahlak olmadan insan olunmaz.

    Yanıtla (12) (1)
  • Okur / 17 Ekim 2021 19:45

    İnsan mı o da anlaşılmıyor. Bot mot olmasın :)

    Yanıtla (6) (0)
  • hacı Murat a cevap / 17 Ekim 2021 16:36

    Yargıda ve kurumlarda alevi yapılanması mi kaldi hacı Murat? İnsaf allasen yahu.sende hiç mi vijdan yok ( Not:Alevî değilim)

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar / 17 Ekim 2021 17:35

    Devletin hiç bir kurumunda değil alevi yapılanması, ilaç için bir tane bile alevi yoktur. Olanlar da kimliğini saklamak zorunda hissetmektedir işten atilmamak için.

    Yanıtla (7) (0)
  • Kazım Çetin / 17 Ekim 2021 18:38

    Birileri haksızlık, adaletsizlik yapıyor kul hakkını gözetmiyorsa Müslümanım diyen bir kişinin de aynı şeyleri yapması mı gerekir yoksa Efendimiz'in ısrarla üzerinde durduğu liyakatı mı öncrlemesi lazım? Kabe'nin anahtarını kime nasıl teslim edildiğini çocukluğumuzdan merhaba beridir dinleyegelmek mi?

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 17 Ekim 2021 19:52

    Mübarek kardeşim bunlara laf anlatmaya çalışmak beyhude. Tek ahlakları var, sınırsızca hukuksuzluk, haksızlık, soygun vs. Artık saymaktan yorulduk ama onlar yapmaktan yorulmadı. Kötülüklerini sabık kötülükleri örnek göstererek meşrulaştırıyorlar. Oysa Kur'an sabık kötülükleri yapmayın diye örnek verir. Onu bile anlamazlar ama onlardan daha müslümanı yoktur. Din adına haksızlık ve soygun yapan kim varsa kendilerine ahirette bol ceza diliyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • Kartal / 17 Ekim 2021 19:28

    Tebrikler. Anlayana sivri sinek saz...

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 17 Ekim 2021 13:25

    Yazınızı okuyunca insan, ettiklerini bulmuşlar gibi bir kanaate kapılıyor. Yenilere öğüt vereyim derken, şimdi güçlü olanın zulmüne hücum etmeyi unutmuşsunuz. Sizin yazılarınızda (okuduklarımda) çoğu kez, bir tutukluk, bir ihtiyat, bir kendini garantiye alma, bir tevil imkânı bırakma tavrını hissetmişimdir.

    Yanıtla (10) (2)
  • Sami / 17 Ekim 2021 16:23

    aynı kanaatteyim

    Yanıtla (6) (1)
  • Acz / 17 Ekim 2021 18:36

    Ona nezaket diyoruz.

    Yazarın seçtiği konulara ve yaptığı tespitlere baktığımızda zalimin zulmüne karşı mücadelesine şahidiz.

    Yazarın şahsi olarak bedel ödeme pahasına cesaretle hakkı ve adaleti savunması keşke başka yazar ve aydınlata örnek olmasını temenni ediyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar / 17 Ekim 2021 17:39

    Terör örgütü dediğin gizli yapılanmadir. Bir buçuk milyon üyesi olan terör örgütü komiktir. O kadar adamla gizlilik mi sağlanır?

    Yanıtla (1) (1)
  • Hakkı Karamustafaoğlu / 17 Ekim 2021 17:37

    Kılıçdaroğlu'nun sözlerini tehdit olarak algılayanlar umarım sizin bu güzel yazınızı okuyup anlarlar. Saygılarımla.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 17 Ekim 2021 13:24

    İnanç ayrı din ayrıdır. her inanç din değildir. inancın örgütlenmiş haline din denir. içsel değil dışsaldır İslam dini de örgütlenmiş bir dindir. her örgütlü din aynı zamanda ideolojidir. aracı kurumlara ihtiyaç duyar. olmadan ayakta kalamaz. inanç örgütlenmeye ihtiyaç duymaz. bireyseldir ve özneldir. dışsal değil içseldir. din ideoloji olmaktan (yönetmekten) vazgeçip. inanç alanına çekilmediği sürece bu sıkıntılar bitmeyecektir.

    Yanıtla (4) (3)
  • Kamil / 17 Ekim 2021 16:45

    Bu nedenle ne öğretide, ne Kuranda ne sünnette yok iken, İslam 'da kimin mümin olduğuna varıncaya kadar racon kesen devasa bir ruhban sınıfı türemiştir.

    Yanıtla (9) (2)
  • Sami / 17 Ekim 2021 16:11

    1.5 milyon üyesi olan bir terör örgütünü kabul ettikten sonra bu tür analizler yapmaya gerek yok direk hükümet - devlet yapıyorsa vardır bir bildiği de geç yok bu kadar üyesi olan bir terör örgütü mü olur kardeşim diyeceksen de o zaman bir zahmet hükümet - devlet jargonu ile analiz kasmaya gerek yok ki bunun da kimseye faydası yok ortada top dolaştırmadır bunun adı

    Yanıtla (3) (0)
  • Gözün aydın / 17 Ekim 2021 16:02

    Yunanistan'ın 127 yıllık sağcı gazetesi Estia, İngiltere'nin Atina, Lefkoşa ve Ankara büyükelçilerinin Yunan siyaset ve medya temsilcilerini toplayarak, “Erdoğan'ın günleri sayılı, kansız bir geçişe gidiyoruz” dediğini yazdı.

    Yanıtla (1) (1)
  • DH. / 17 Ekim 2021 15:51

    Olaylara,olgulara ve kişilere demokratik ve hukuki zaviyeden bakan objektif ve tarafsız hak eri analistlere ihtiyaç var.Hem cemaatin hem de hükümetin hata ve sevaplarını çekinmeden dobra dobra ortaya koyacak babayiğitlere selam olsun.Doğruya doğru eğriye eğri.Müslümanlık da hakperestlik de,insanlık da,demokratlık da bunu gerektirir.Bırakın herkes de fikir ve düşüncelerini terörist damgası yeme ve hapse atılma tehlikesi olmadan özgürce açıklasın(hükümete)O zaman bütün gerçekler gün yüzüne çıkar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sezar / 17 Ekim 2021 15:13

    Kamu, devlet malı ve parası herkesin ortak varlığıdır. Bu nedenle belli bir düşünce, belli bir din, belli bir mezhep, ırk, bölge lehinde kullanılamaz. O zaman bunun adı peş keş cekmedir.
    Sünni İslama yani diyanete servet aktariyorsaniz, ülkedeki her din ve mezhep için oranları dahilinde benzer desteği vermek zorundasınız.
    Bakanın birisi tugva, ensar ve turgev'e desteğimiz sürecek açıklaması yaptı. bu ülkede başka vakıf yok mu?
    Kendi adıma bu haksız avantalar verene de kullanana da haram olsun

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 15:12

    İktidara güvenen onları 20 yıldır iktidarda tutan onları destekleyen. Onlar çağrıldıklarında sadece ortaya çıkarlar. Çağırana,onları itilmiş kakılmış,yoksayılmışlıktan kurtaran, özel hayatlarını yaşama özgürlüğünü verene vefa duyarlar. Vefa kendi güçlerini onlara hatırlatanadır. Minnet değildir. Bizler onlara günlük hayatta rastlamayız. Bizler
    Ak partinin seçmeni değiliz.iyi ki değiliz. Bizim tuzumuz kuru. Onlarla hiç bir ortak yanımız yok. Onların frekansı vefadır. Bizimki ise bencillik.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hamdi aktaş / 17 Ekim 2021 15:11

    "Girdikleri inleri kendilerine yuva yaptılar her HALDE" desek sözü uzatmış olmam herhalde. Çünkü mahsul aynı. Yurt öğrenci liste

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 17 Ekim 2021 09:56

    Ataturk nekadar haklıymıs,bu cemaat,tarikatları kapatarak.

    Yanıtla (29) (5)
  • TB / 17 Ekim 2021 11:29

    Guzel insan Ataturk, ahlakli insan Ataturk, vatansever insan Ataturk

    Yanıtla (16) (2)
  • Atatürk ve II. Mahmut / 17 Ekim 2021 15:05

    Sadece Atatürk bu tehlikeyi görmemiş II. Mahmut da Yeniçeri Ocağı’nı kaldırdıktan sonra tam da HACI MURAT'ın istediği gibi Bektaşileri ve Bektaşi dergahlarını yok etmiştir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 17 Ekim 2021 14:57

    Keser döner, sap döner ; bir gün hesap döner.Hiçbir kimsenin ettiği yanına kâr kalmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 14:52

    Tam bir “pusucu” yazısı. 15 Temmuz’da
    Direnen kahramanlara ve onların ailelerine devlete”had bildirme” manifestosu. Bir meydan okuma. Çalılıkların arasından. Elinde Tatar yayı ile. Sakalını sıvazlıyarak. Sessiz soğukkanlı. Rövanş almak için dünyayı yakmaya ayarlı. Sakallı masum yüzünde
    görevini yerine getirmenin “grup nefsi ve şehveti”ile. Adı “vahşi”miydi. ?..

    Yanıtla (0) (7)
  • Hermes / 17 Ekim 2021 14:44

    İktidar ve destekçilerinin topu "İHANET" içindedir. Neye ihanet: dinimize!. İslam öğretisinde "İNSAF" dinin yarısıdır denir.
    Bunlar İNSAFSIZLAR kardeşim, hemde zırnık yok. O nedenle yarım dinli bunlar.

    Geriye kalan dinin yarısında da açık-gizli şirk ne istersen var bunlarda. Gerisini siz anlayın.

    Yanıtla (1) (1)
  • Kamil / 17 Ekim 2021 10:07

    Vakıf dediğin müesseseye paranı, malını, mülkünü garip gureba için bağışlar, vakfedersin. Bunlar bu sistemin de içini boşaltıp içine ettiler. Devletin kanını emip arpalık olarak kullandılar.

    Yanıtla (29) (1)
  • Alper / 17 Ekim 2021 13:37

    Kendilerine mülk peşkeş çekmeyen kamu görevlilerini de fişleyip ihbar etmeleri de cabası.

    Yanıtla (4) (2)
  • Derdo / 17 Ekim 2021 14:32

    İktidarın dönüşü olmayan bir yola girdiğini başta halkın içine çıkamayan vekilleri ve eski seçmenleri görüyor. Erken seçimi de bunlar getirecek zaten.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 14:30

    Aslında kör gözüm parmağına diyor. Tehdit ediyor iktidarı. Zihnine dostları tarafından tutuşturulan bir yazı. Önümüzdeki zaman dilimi içinde daha sert acımasız tehditler bekliyoruz. Bu “mazlum ve masum Gülen sakal yüz”den. Mesela 15 Temmuzun “ mizansen” olduğunu meclisin bombalanması insanların üzerine havadan karadan ateş yağdıranların masum olduğunu,işin tatbikat olduğunu ve hepsinin aklanması Gerektiğini iadei itibar olması gerektiğini Daha tehditkar şekilde yazacaklarını görüyorum.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 14:25

    Sizi çok sık okumuyorum ama bir zamanlar siz de bir tarikatın içinde ve AKP'ye yakındınız. Umarım artık ikisinden de uzaksınızdır. Tarikatlar kalp temizliği ile ilgilenen masum kuruluşlar değil, İslamcılık da çelik ahlaklı Müslümanların ideolojisi değil.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 14:06

    Erdogan'in butun hayalleri gercek oldu, simdi sira kabuslarinin gercek olmasinda.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhtefi / 17 Ekim 2021 14:03

    Sn Haci Murat politik olmak AKLI BLOKE eder.."Bir tane" Irfan,hikmet sahibi gormedik ve mumkun değil.! .hersey böyledir.AŞIRILIK Dinde olmaz !.Yemekte olmaz..Para'da olmaz.Sporda olmaz..Kendini bile sevmekte olmaz.pek tabi ki GAZtecilikte de OLMAZ.Adam almış GAZ'i gidiyor.:).atlaya,ziplaya yazıyor bu da olmaz..DUSUNCE DUNYAMIZ dar,kısır,kabiz olursa başkalarını itiyoruz demektir.Mesela Kadın tum Akp'lilerden NEFRET ediyormuş ! Hukumete Aday bide.!. isid,Taliban vari yobazligi uzakta arama.!.:)

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 14:01

    Ben iktidarin yerinde olsam derhal secim yapar, kaybettigimi kabul eder dusuk bir profille en az zararla bitirmeye calisirim. Secim iktidarin en iyi secenegi. Milyonlar issiz ve ac, vatandasin cani burnunda. Secim ile kaybetmeye razi olmazlarsa sonlari Mari Antuanetli Fransiz sarayinin sonu gibi olacak diye korkuyorum. Midesi bos insanlari, sadat madat da durduramaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 14:01

    İrlandalı,hayırdır korkumu sarmaya başladı.?

    Yanıtla (0) (0)
  • GİRESİNLİ / 17 Ekim 2021 14:00

    Kamu hakkını haksız yere çalan kim olursa olsun hakkım haram zıkkım olsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 13:43

    Yüksek Uçan Gönül Yorulur Bir Gün
    Mizan Terazisi Kurulur Bir Gün
    Herkesin Ettiği Sorulur Bir Gün
    Döner Mi Yarabbim Dil Yavaş Yavaş
    Selam ve dua ile.

    Yanıtla (6) (0)
  • ÖTÜKENLIKURT / 17 Ekim 2021 13:24

    Son yıllarda ülkemi nasıl görüyorum biliyor musunuz; kocaman bir inek yatırılmış yere, yüzlerce ayi, domuz, sansar, sırtlan saldırmış, parca parca koparıyor etlerini... İnegin sahipleri ödlek ve korkak bu hazin durumu seyrediyor... Tanrıya şükürler olsun birazcık kıpırdanma başladı, o saldırgan hayvanlar kovulacak ineğin başından. BİR daha da ı ege gözü gibi bakacaktır sanırım...

    Yanıtla (4) (1)
  • KOCA YUSUF / 17 Ekim 2021 13:18

    Haci Murat Alevilerin keske hepsini yoketselerdi ne sevinirdin dimi, hadi saklama icindekini , devir sizin devriniz, seninki de fikir özgürlügü ,haykir cihana, kafandaki ( bas desem daha dogru) nizamin nasil birsey oldugunu. Kendi nefretinde bogul „Haci“ Murat.

    Yanıtla (6) (0)
  • KOCA YUSUF / 17 Ekim 2021 13:13

    Neyi paylasamiyorlar, polis teskilati Mhp de, Ordu Sadatcilarda , istihbarat Hakan ve Hulusi de „ Mafya“ isleri Süslü ve derin cetesinde , geri kalan da hemseri akraba ve tarikatlar arasinda bölüsülmüs. Neyi paylasamiyorlar!

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 13:10

    Tebrikler sayın Taşgetiren.
    İnşAllah yaşayacağımız "Mevlit Kandilimizin" yüzü suyu hürmetine, bakar körlerimizin gözlerini açmasına yardımcı olursunuz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Samsunlu / 17 Ekim 2021 13:00

    Vakiflar ya da stk lar , kendilerince dogru olan yoldaki islere hizmet ediyor ve buna gore de yatirim yapiyor, hatta dunyanin obur ucuna bile. ABD kaynakli vakiflarin ulkemizdeki bazi medyaya kaynak aktarmasini tartismistiniz gecenlerde, tersi de var elbette. Vakif islerinde manevi bklentiler birinci sirada olur malum, dolayisiyla da hedef de en tepe. Kimin dogru kimin yanlis olduguna karar verecek olan verir elbet. Selamlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Sezar / 17 Ekim 2021 12:47

    Genel mesele İslamcıların güçlüden ve iktidardan yana oldukları dönemde; Hayrettin Karaman'in da belirttiği gibi yanlışları asla dile getirmemeleri, doğrudan yana olmamaları. Tıpkı iyi zamanlarında tüm İslamcıların Fetö'ye göz yummalari gibi
    Buna karşın ister beğenin ister beğenmeyin solda en azından belli kesim doğrusunun peşinden gitmiş, kendi camiasina muhalefet etmiştir. Türbanı desteklemiştir mesela özgür lukler çerçevesinde. Parti kongre ve yönetimleri tartışmalı, hatta kavgalı olmuştur.

    Yanıtla (13) (0)
  • Yahya / 17 Ekim 2021 12:22

    Vakıf nedir :
    Bir hizmet ve yarar sağlamak amacıyla (buraya dikkat) KİŞİLERİN, kendi arzusu doğrultusunda bağışladıkları para ve mülklerle oluşturulan bir kuruluşu ifade eder.
    Dikkat edileceği gibi kişilerin bağışladıkları para ve mülk deniliyor,
    Milletin tamamının malını mülkünü demiyor.
    Şimdi sorsak bu vakıfların kurucularından kaçı, kaç kuruş veya kişisel mülklerini bağışlamışlardır acaba

    Yanıtla (14) (0)
  • Haydar sayin / 17 Ekim 2021 12:41

    Adi geçen vakıflar kamu kaynaklarından beslenmek için kuruluyor. Şahsi ve siyasi menfaat sağlamak için çalışıyor. Zamani gelince tabii ki hesabi sorulacak tıpkı feto gibi.

    Yanıtla (7) (0)
  • OKUR / 17 Ekim 2021 00:55

    Her İslamcı havayla listelere adını yazdırıp, boynu bükük mahkeme kapılarından çıkacak görünen o ki.

    Yanıtla (20) (0)
  • Hasan / 17 Ekim 2021 12:40

    inşaallah dediğiniz gibi olmaz keza yıllardır ulusalcılar ve kafatasçı milliyetçiler ummadıkları nimetlere garkoldu zulmü ve ıstırabı hep alnı secdeliler gördü.

    Yanıtla (0) (10)
  • Muammer / 17 Ekim 2021 01:18

    Camia veya Cemaat veya FETO veya Paralel Yapı ; Devlete sızarken SUÇ oluyor da..(ki her türlü sızma kabul edilemez)
    Peki TÜGVA kanalıyla yapılan sızmalar ne olacak!? Bununla ilgili sizden bir yazı bekliyorum sayın Tasgetiren.

    Yanıtla (55) (0)
  • Hasan / 17 Ekim 2021 12:37

    Kılıçdaroğlu söyledi ne olacağını bekleyip göreceğiz

    Yanıtla (6) (0)
  • Brahma / 17 Ekim 2021 09:06

    Bu listelerin bir amacı vardır. Bu amaç demokratik kuralların etrafını dolaşanlara şşşt demektir. Liste sızdırılır. liste yayınlanır. Ardından bir takım hukuksuzluklara kalkışacaklara uyarılar yapılır. 15 temmuzdan öncesine bakınız. Recep Tayip ERDOĞAN defaatle uyarmış ve biz onları biliyoruz. anlamına gelen cümleler kurmuştur. Bu ülkenin yolunu çizen bir dip dalga vardır. Yeri geldiğinde uyanır ve hadsizlere haddini bildirir. 28 şubatçılar, cemaatçiler ve görünen o ki AKP bu dalganın hedefidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan / 17 Ekim 2021 12:33

    Yakın geleceğin müstakbel terör örgütleri ve bunlarla irtibat ve iktisaklilari listesi harıl harıl hazırlanıyor malum mahfillerde muhtemel.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adamın Biri / 17 Ekim 2021 12:26

    Çocuklarını Süleymancıların yurtlarına kurslarına gönderen bir tanıdığım şimdi onları geri çekme telaşında. Demek birileri kulağına kar suyu kaçırmış. Güçlünün haklı olduğu ülkelerde Tarih tekerrürden ibarettir.

    Yanıtla (8) (1)
  • KAAN / 17 Ekim 2021 12:10

    Çorba gibi olmuş.Ne yapsan suç gibi. Suçun tanımı yok mu? Anayasa, kanunlar, yasalar, yönerge, yönetmelikler yok mu? Korku iklimi gibi bir yazı olmuş. Bu iklimle adil adalet, hukuk, özgürlük, ekonomi, sanayi, tarım, turizm,eğitim, kültür nasıl gelişecek, boy atacak...

    Yanıtla (4) (0)
  • Kimsesiz / 17 Ekim 2021 12:04

    Geçmişten adam hisse kaparmış (ders alırmış) ne masal şey (hikaye hepsi)
    Beş bin seneliktir bu kıssa (öğüt)
    Yarım hisse mi verdi. (kim anladı ki beşbin yıldır)
    "Tarih'i tekerrür diye" diye tarif ediyorlar.
    Hiç ibret alınsaydı, tekerrür mü ederdi.
    Diyanet sitesinden.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kazim Ceylaner / 17 Ekim 2021 11:47

    Sevgili Abim doğru söylersin'de hani biz müslümanlar Adil Olacaktık
    Adilliğimiz Ortada bizi yönetenlere. (İTHAF OLUNUR).

    Yanıtla (9) (1)
  • tarafsız / 17 Ekim 2021 11:43

    Müthiş bir yazı daha önce hiç bir yerde duymadığım şeyler

    Yanıtla (3) (1)
  • Cahill / 17 Ekim 2021 11:36

    Yazınızdan benim anladığım, devran değişince, fetönün tarzından giden bugünün muktedirleride yarın, fetöcülerin bugün yaşadıklarını yaşarlar.
    İbret alırlarmı ki,

    Yanıtla (14) (0)
  • Mamosta / 17 Ekim 2021 11:34

    Mutlak din aptallaştırır, mutlak bilim ateistleştirir. İzzet Aliye Begoviç. Aslında bu veciz söz bu ülkede ki din-insan,din-siyaset,din-tarikat cemaat ilişkilerini çok güzel anlatır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Osman Baba / 17 Ekim 2021 11:27

    Muhafazakar camianın neredeyse tüm unsurları bu süreçte; güçle, parayla ve makamla imtihanı kaybetmiştir. Bir bölümü bu imtihandan darbeci, hain ve katil olarak PARALEL dindar olmuş, diğer kısmı da her türlü değerini yozlaştırıp yolsuzluğa batıp zalim ve YAMUK dindar şeklini almıştır. Acaba bu süreçte dinin hakimiyet alanı kurma ve yayılmacı niteliği ile tek tipleştirici vasfının hiç mi payı yoktur. Bence din ve dindarlık tam da böyle bir şeydir. Dava veya hizmet adına herşey meşrudur vesselam!

    Yanıtla (8) (2)
  • Ahmed 61 / 17 Ekim 2021 11:21

    Bir türlü bitiremediklerine göre kurunun arasında yaşı'da yakıyorlar.Buda herkesin içini acıtıyor.Kin ve nefretle dolu yüzbinlerce insanın korku ve endişeyle yaşaması büyük bir trajedi'dir.Yarın Hakk'ın divanına varınca Süleyman'dan Hakk'ın alır karınca.KANDİLİMİZ KUTLU OLSUN.İYİKİ DOĞDUN YARESÜLELLAH.SONSUZLARCA SELAT VE SELAM OLSUN....

    Yanıtla (6) (0)
  • Takipci / 17 Ekim 2021 11:15

    D.Cundioglu diyor ki: Alni secde goren cocuklar calmaz, cirpmaz derdik, Kazin ayagi oyle degilmis.

    Yanıtla (14) (0)
  • Sadi şirazi / 17 Ekim 2021 11:02

    İnsanı bitkiyi hayvanı sev ve koru iyi insan ol vicdanlı merhametli adaletli ol hırsız yalancı kendini beğenmiş olma kimseye yüksekten bakma alçak gönüllü ol aç olanı doyur paylaşımcı ol bencil olma

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadi şirazi / 17 Ekim 2021 10:58

    Allahtan başka ilah yoktur ve insan sadece onun kuludur mutlak doğruyu yalnız Allah bilir.İnanç iman Kutsal olan önemlidir Lakin özgürlük diğerinin özgürlüğüne kadardır o yüzden inançtan önce İnsan hakkı onuru gelir. Kendine yapılmasını istemediğini başkasına asla yapma.2. Empati kur kendini karşındakinin yerine koy. 3. Öğrenmek için korunmak için din için dava için çağdaşlık için diye şeyhe şıha öndere lidere başkana güvenme kendine güven araştır karıştır aklını vicdanını kullan kula kul olma

    Yanıtla (2) (1)
  • Seyfi / 17 Ekim 2021 10:44

    Bizim din, devlet, cemaat algılarımız sorgulanmalı. Nasıl oluyorda, dinin yasakladığı hırsızlığı cemaat kurumsal olarak yapıyor.Neden herbirimiz doğruluk, dürüstlük vaazları verip dinlerken, doğru bir kurum kuramıyoruz.Neden bir öncekilerin arsızlığı hırsızlığı ortadayken onları temizlemek derdinde olanların arsızlığı hırsızlığı ortaya yayılıyor neden.. Bizler hakkı hukuku ortadan kaldırıp, başkasının hakkına basarak alınacak yere koyuyoruz hep. Aynı sonuçları almamız şaşırtıcı değil

    Yanıtla (11) (0)
  • Abdi / 17 Ekim 2021 10:29

    Aga demedi deme... Zulüm ile abâd olanın ahırı de berbâd olur.

    Yanıtla (14) (0)
  • Mevlid / 17 Ekim 2021 10:06

    Rûhum sana âşık, sana hayrandır Efendim,

    Bir ben değil, âlem sana kurbandır Efendim.

    Doğ kalbime bir lâhzacık ey Nur-i dilârâ,

    Nûrun ki; gönül derdime dermandır Efendim...

    Yanıtla (8) (0)
  • Haydi cahil halk öyle der peki... / 17 Ekim 2021 10:00

    Haydi cahil halk tırmanmanın yolu nereden geçiyorsa oraya yönel... Vaktiyle Cemaat – Camia” ile iltisaklı hale gel tırmanma şeridine gir ; şimdi ise “TURGEV’e gir, TÜGVA’ya gir, KADEM’e gir tırman” tavsiyelerinde bulunur da peki kelli felli cemaat liderleri, tarikat şeyhleri, dini kanaat önderleri.. niçin yıllarca FETÖ'ye hiçbir şey demedi.. Şimdi de hükümete...

    Yanıtla (8) (0)
  • Sorgulayıcı / 17 Ekim 2021 09:59

    Artık şu dava kelimesi yasaklansın arkadaş. Her fırıldak bu kelimenin altına gizleniyor.

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 09:55

    Din kisvesine bürünerek
    Gariban liyakatli gençlerin hakkını çalarak, sadakatli yandaşlara yedirmek!
    Bu nasıl bir din anlayışı be kardeşim???
    Allah dindarlara hak yeme lüksü tanımıyor. Kul hakkı yeme diyor.
    Dini kendi çıkarlarına hizmet eden bir yapı haline getirdiler.
    Onunla dünyevi hayatlarını saltanatlarını dizayn ediyorlar.
    Gidecek kapısı olmayan, sadece kendi çabası ve zekası sayesinde bir meslek edinmeye çalışıp ta sizin hakkını çaldığınız o temiz gariban gençlerin ahı sizin üzerinizd

    Yanıtla (10) (1)
  • Eskiden...Şimdi... / 17 Ekim 2021 09:46

    Eskiden 'cunta – darbe belası ile boğuşmaya engel olma' suçlamasından korkulduğu için onca adaletsizliklere, haksızlıklara, herkesin aynı torbaya konulmasına ses çıkarılmadı....Şimdi de 'fetö belası ile boğuşmaya engel olma' korkusundan...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 01:04

    1 milyon 576 bin 566 kişi terörist olamayacağına göre bu kadar kişinin göz altına alınmasının nedeni ne olabilir peki? Bütün cemaatlere gözdağı vermek mi? Yoksa ailelere gözdağı vererek çocuklarını cemaatlerden uzaklaştırmak mı? Türkiye’yi cemaatler ve tarikatler ülkesi olmaktan çıkarmak mı?

    Yanıtla (12) (6)
  • Aklını Kiraya Vermek / 17 Ekim 2021 09:39

    Yani siz hala Türkiye'nin cemaatler ve tarikatlar ülkesi olmasının iyi bir gelişme olacağını mı savunuyorsunuz, anlayamadım?

    Yanıtla (5) (1)
  • Tuna Turan / 17 Ekim 2021 07:52

    Nedense bu soru çalma,torpil,kadrolaşmaları hep alnı secdeye gidenler yapıyor.

    Yanıtla (26) (2)
  • Jj / 17 Ekim 2021 09:17

    Onlara hak, çünkü Dava lari var. Biz yumurtadan çıktığımız için bize yok.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 09:33

    Hep öyledir zaten, üretemeyen, geliştiremeyen zihniyetler etfafı yağmalayarak geçinir, bunu yapabilmek için de yığınlar halinde hareket eder. Din bu yığınların en etkili çimentosudur. Ancak bunları tartışmanın anlamı yok talan ülkeyi çökertti, ayağa da bu toplumsal doku ile kalkılmaz doğrusu daha medeni yerlere gitmek, daha kötü olanlar da buraya geliyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Aklını Kiraya Vermek / 17 Ekim 2021 09:33

    Ahmet bey, gülenciler sanırım liderlerinin Allah tarafından yönlendirildiğine ve hep doğruyu yaptığına inanırlardı...Tarikatçılarda da benzer bir inanç var:" Bir Şeyh müridinin yatakta yatarken kaç defa sağa sola döndüğünü bile Allah şeyhe bildirir."

    Yanıtla (9) (1)
  • Ali / 17 Ekim 2021 09:29

    Bu kadar mı veciz yazılır, Ahmet hocam vicdanınıza, kaleminize sağlık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hocanın iyisi / 17 Ekim 2021 09:29

    Eğer hocanızın, üstadınızın, şeyhinizin, gavsınızın bir mesleği, işi, hesabını verebildiği bir geliri yoksa, yaptığı tebliğ karşısında sizden, toplumdan bir ecir, ücret talep ediyorsa ondan kaçın

    Yanıtla (8) (0)
  • Mehmet Dert Edinir / 17 Ekim 2021 00:59

    Bu eller,bunlara oy verdi,bu dil savundu,bu kalp 30 lu yaşlarımda bunlardan gelecek umudu,büyüttü.
    Ellerim kırılsaydı,
    Dilim kesilseydi,
    Kalbim kurusaydı,yanlışlarına oyumla ortak olmasaydım.
    Düpe düz aldatıldım.
    Kemalist ulusalcılardan,kaçarken,BEN im dediklerim tarafından dolandırıldım.
    İmanı etmişler suya tirit,
    Elin bahçesinde görür hep ifrit.
    Kendi elimizle ektik,
    Ektiklerimz atıyor cirit.

    Yanıtla (53) (0)
  • Gariban / 17 Ekim 2021 04:58

    Sevgili kardeşim ben yas olarak haddimi aştım lakin şunu gördüm kimki rahmetli erbakan hocamıza ihanet etti kem gozle bakti hakaret ettiyse hepside hem ulkeye ve hemde kendilerine umut baglayanlarada destek olanlarada aynisini yapti
    Bakin nurlu başbakan cumhurbaşkanı demirel alni secdeli ozal vd i öldü rahmetli erbakan hocamız kadar anılan gundemde olan kim var

    Yanıtla (1) (11)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 09:28

    Ülke gerçekleri de, hayat da neyin doğru neyin yanlış olduğunu illa gösterir. Ancak zaman ve değerler kaybolur ve geri de gelmez. Orta cağ din anlayışı ile siyaset olmayacağı çok anlatıldı. Şimdi ağır faturaların ödenme zamanı! Ancak yetişmiş gençler bu faturayı ödemektense bu diyardan gitmeyi tercih ediyor. Son pişmanlık da fayda etmiyor, etmesin de zaten. Son pişmanlık da fayda etmiyor, yazık oldu memlekete dümen tutmaz artık, başımızın çaresine bakacağız. Vesayet, kemalim vs vs çok uğraştık!

    Yanıtla (3) (1)
  • A D A L E T / 17 Ekim 2021 09:24

    Ergenekonda kumpasmış dediler, kendileri yanıldı haksız yargılananlar mağdur oldu yenildi !
    Fetöyle kimsenin olmadığı kadar iç-içe oldular, cemaat, eğitim, iyilik hareketi dediler, ekranlarda kürsülerde Türkçe olimpiyatlarında yere göğe sığdırmadılar, milletin çoluk çocuğunu okuluna dersanesine yönlendirdiler..
    15 temmuz darbe girişiminden sonra yine yeniden yanılan onlar
    Yenilen mağdurlarrr !
    Önemli not:
    Ülkemizde liste hazırlayanlar hep yanılır, listeye girenler'de hep yenilir !

    Yanıtla (4) (1)
  • DEDEM-K. / 17 Ekim 2021 09:24

    Eğer gücünüz varsa HAK-HUKUK_ADALET_VİCDAN_ALLAH KORKUSU;ULU DİVANDA hesap verme kavramlarını bir tarafa atıp o gücünüzle birilerinin omuzuna basıp yükselebiliyormuşsunuz ,buna kendinize göre mazeret de bulunuyor galiba, CAMİA da bunu gördük,şimdi başka cemaatlar (!) ve iktidar yanlılarında bunu görebiliyoruz. Şunu anladık ki DİNDARLIK hiç bir haksızlığa engel olmuyormuş...

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 17 Ekim 2021 09:17

    “Devletin “parsel parsel” hale geldiği durumlar hiçbir devlet için hayra alamet değildir arkadaşlar.”…….yaptınız şimdi pişman olup, şikayrt mi ediyorsunuz! Asıl ibret alınması gereken ve hayra alamet olmayan bu tip ideolojileşmiş, dava olmuş inanç suistimali ile yürüyenlere dayanak olmuş olanların da” Bizi görün ibret alın” pankartları ile gezmesi yakındır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah / 17 Ekim 2021 09:08

    Bu millet kadar geçmişte yaşanan ya da yaşadığı ibretlik olaylardan ders almayan balık hafızalı mı desem, vurdum duymaz mı desem, bön mü desem, başka bir millet var mı acaba? Jet Fadıl tarafından aynı yöntem ve vaadle çarpılmak gibi mesela. Bu olayda da fetö meselesinden hiç ibret alınmadığı ortada. Oysa daha şimdiden çarşaf çarşaf listeler günü geldiğinde işleme konulmak üzere bitilerince kayda alınmıştır...

    Yanıtla (1) (0)
  • Dnz / 17 Ekim 2021 08:56

    Devleti ele geçirme amacında olan bu tür yapılar, devleti çöküşe götürüyor. Bu işin sonunda ortada ne ülke kalmaz. Milletten vatandaş çalan bu oluşumlar milletin varlığına, birliğine, dirliğine vurulmuş birer darbedir. Tek yol anayasaya sadaket ilkesine sahip vatandaşlar yetiştirmektir. Bu da fikri hür, vicdanı hür nesiller yoluyla mümkündür.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararli / 17 Ekim 2021 08:36

    Altı ibadet ,ortası ticaret dediler yapılan ihanetin hesabını faturasını bu iki guruba kestiler .kestilerde Allah'a inanan bir babayiğit çıkıp böyle bir dönemde çıkıp durun kalabalıklar bucadde çıkmaz sokak . Kuran fermanı kimse başkasının suçunu çekmez diyebildikmi hayır oh olsun! ibretlik duruma düşün! diye sevinenler camianın yaşadığının beterini yasamadikca kıyamet kopmaz .Diyanette yetmisbin alimden ses çıktımı sayın hocam bunlar kuzuyu yemeye niyetlenmis.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.NURI GOREN / 17 Ekim 2021 08:25

    Aaaaaa,George Orwell 1984’de sen bunları mı anlatıyordun yoksa?

    Mutlak Otorite’ye inananların, bugün canla başla savunduklarından yarının haini olacaklarını anlatmak için başka hangi örnekler gerekiyor?

    Dün başörtüsü için getirilen yasaklamalara karşı olanlar,iktidar olduklarında başörtülü ‘Ablaları’ kelepçeleyerek götürdüklerinde,bu resimleri görüp şöyle sormuştum:

    DIŞARIDA KAÇ KİŞİ KALACAK ACABA?



    SON SÖZ:HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN DİLSİZ ŞEYTANDIR !

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 17 Ekim 2021 08:22

    eden bulur güzelim ne istedinizde vermediler allah af etsin ummeti muhammede kurşun sıktılar

    Yanıtla (2) (0)
  • Tamda oyle / 17 Ekim 2021 08:16

    Muammer dediğini derim

    Yanıtla (0) (0)
  • TB / 17 Ekim 2021 07:21

    O kadar sıkıldık ve bıktık ki bu cemaat işlerinden, haksızlıklarından, iradeyi devre dışı bırakan ümmet, itaat ve biatçı zihniyetlerinden… Allah askina hayirlari olsun bir tanesinin. Tabi ki az da olsa iyi olanlari vardir ancak ne zaman para menfaat isin icine girer o cemaat biter…

    Yanıtla (20) (0)
  • Fani / 17 Ekim 2021 07:04

    Bizde bir atasozu vardir miri mali deniz yemeyen domuz ne olaki bu niye devam ederki diye dusundunuzmu biz buyuz diyen oldumu bu memleket de olmaz kardesim olmaz olamaz biz anlatmazmiyiz surda su isi soyle halletdim surda soyle diye boburlene boburlene anlatir ve dahi havamizi atariz yaka numaraniz kac vesselam.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bence böyle / 17 Ekim 2021 05:34

    Ülkemizin kaderi böyleymiş demekki yağmurdan kaçarken doluya tutulmak helal kazandığını allah rızası için harcarken terörist olmak tabiki kimin ne niyette olduğunu bilemiyor insan al birini vur ötekine ülkede taşlar yerine oturur mu bilmiyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • Muhtefi / 17 Ekim 2021 01:44

    Listeler, listeler…:)))...ağustosta yilandan...Ramazanda Softadan kork demiş Arifler...Softanin dili etrafına, eli midesine çalışır..;))..cok ta iştahlıdirlar.....!..

    Yanıtla (25) (3)
  • karar okuru / 17 Ekim 2021 01:01

    Umarım onlar başka bunlar başka demezler. Haber-Türk kanalında bir Ak partili 'alınları secdeye gidiyor' benzeri şeyler söyleyip 28 şubat ile ilişkilendirdi. ibret alma hak getire. kimse bir sivil toplum kuruluşunun devletle ne işi olur demiyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 00:59

    Uzunca bir süreden beri Taşgetiren’in manevi dünyasının tıpkı benim gibi sarsıldığını hissediyorum. Onun da gözü tıpkı benim gibi yavaş yavaş açılmış görünüyor. Hükümetin propagandasına kapılmayıp gözünün açılması gereken birkaç husus daha görüyorum. Gerçi belki de biliyordur ama dillendirmiyor olabilir. Ne de olsa zamanın ruhu böyle.

    Yanıtla (16) (2)
  • Karar Okuru / 17 Ekim 2021 00:53

    Bir müslümanın görevi herkesi iman ettirmek değildir, yalnızca tebliğdir. Davası da devleti ele geçirmek değildir, İslamiyeti en güzel şekliyle temsil etmektir. Bütün cemaatler esas İslami davayı unutmuş kendi cemaatlerinin davasının peşine düşmüş. Sonuç adaletsizlik ve kul hakkına girmek! Bu halleriyle kime ne diyebilirler ki? Kimse de Gülencilerin yurtlarını istemeyiz dememiş, ganimet diye tepe tepe kullanmışlar. En azından demeliydiler ki biz istemeyiz, bunlar devlet yurdu olsun!

    Yanıtla (34) (0)
  • musto / 17 Ekim 2021 00:46

    Yaş 70,dayandı toplasan 20,yılımız huzur içinde geçmedi.Bayar ve menderes ikilisi daha fazla güç elde etmek için ülkeyi,gerdiler,böldüler.Ülke bir daha tek vücut olamadı.Siyasal islamcılarda üzerine tüy diktiler.Siyasetin girmediği,cami ve kışla kalmıştı onlarda siyasetin emrine girdi.Allah yardımcımız olsun bu enkazı kaldırmak her yiğidin harcı değil.

    Yanıtla (51) (5)
  • Ali rıza / 17 Ekim 2021 00:38

    Hasan dağı arpalıktır eğer saban sürerse Her dereye bir değirmen eğer suyu gelirse , Her köylüden bir tavuk eğer köylü verirse , Güzel gidiş bu gidiş eğer sonu gelirse , rahmetli Hasan Pulur Milliyet’te çok güzel yazılar güzellemeler ve nükteler yazardı köşesinde , vaktiyle o bu dörtlüğü yazmıştı ,

    Yanıtla (37) (2)