CHP depremi nasıl atlatacak?

1. Millet İttifakı yola çıkarken tam da “ortak başkan adayı” olarak Kemal Kılıçdaroğlu gibi birisini mi öngörmüştü? Bir masa etrafında buluşulduğunda “Ortak aday belirleme” işini baştan yapmamak, daha baştan “ihtilaf çıkacağı” endişesinden mi kaynaklanmıştı? Yol yüründükçe Kılıçdaroğlu’nun ortak adaylık hesabı yaptığı diğer paydaşlar tarafından anlaşılmamış mıydı? Akşener’in “Kazanacak aday” uyarısı, Masa’nın Kılıçdaroğlu dışındaki diğer paydaşları tarafından hiç önemsenmemiş miydi? Benim yazılarımda “İş Kılıçdaroğlu’nun kendisini dayatacağı bir noktaya doğru gidiyor” yollu uyarılar, başka kimsenin aklına gelmemiş miydi?

Evet Masa’yı kuran Kılıçdaroğlu idi, evet, CHP Masa’nın en büyük ortağı idi, evet Kılıçdaroğlu “Helâlleşme” gibi CHP’yi aşan bir toplumsal uzlaşma hamlesini geliştirmişti. Ama, daha baştan “Arkadaşlar ben Cumhurbaşkanı adayı olmak da istiyorum. Yarın sürpriz olmasın. Masa’yı kendi siyasi hesabım için kurgulamış olma kurnazlığı içine düşmek istemem. Bugünden konuşalım. Başka öneriler varsa onları da tartışalım” dese daha centilmence olmaz mıydı?

Bugün CHP içinde “Değişim” deyince mutlaka “Kılıçdaroğlu’ndan başkası”nı kaçınılmaz görenler, o gün “Gerçekten kazanmak ve değişimi gerçekleştirmek için Kılıçdaroğlu’ndan başkasını aramamız gerekiyor” gibi bir arayış içinde olmuşlar mıydı?

CHP dışından isimlere CHP dünyası sıcak bakmış mıydı? CHP içinden bazı isimler daha adları anıldığında “Geç onu” refleksi ile dışlanmamış mıydı?

CHP dünyası gerçekten Kılıçdaroğlu’nun kazanacak aday olduğuna mı inanmıştı, yoksa “Erdoğan o kadar yıprandı ve ona nefret o kadar geniş bir kitlesel rüzgâra dönüştü ki karşısında kim olsa kazanır” gibi bir ham – hayal herkesi etkilemiş miydi?

2. Kılıçdaroğlu seçilemedi. Evet, iktidar 21 yılın yıpranmışlığı içindeydi. Ekonomi felaketti vs. Ona rağmen seçilemedi. Seçilebilecek bir aday, toplumu yeniden Tayyip Erdoğan’a sarılmaya yönelten kaygıları da giderecek bir aday olabilir miydi, elbet olabilirdi. Ya da Tayyip Erdoğan’ın bu seçimi de alacağı kaçınılmaz mıydı, değil tabii. Kılıçdaroğlu yüzde 48 oy aldı ise, ondan daha fazla toplum duyarlılığını yakalayan insanlar bulunabilirdi. Acaba Kılıçdaroğlu Meral Hanım’ın “Kazanacak aday” sorgulamasını kendi içinde hiç değerlendirdi mi, cevabı ne oldu, tereddüdü nasıl aştı, “Bu seçimi ben kazanabilirim” kesin inancı ile mi aday oldu, yoksa “Erdoğan karşıtlığı yükseldi, evet toplumun bana da rezervleri var ama, belki kazanabilirim” gibi bir değerlendirme ile mi yola çıktı? Belli ki bu duyguların her birinin seçim sonucu ile derin alakası var.

3. Kılıçdaroğlu kaybetti ve bu, CHP’de siyasi depreme dönüştü. Siyasette faturanın kaybedene kesilmesi âdettendir, hele CHP’de “Liderlik hesabı” hiç kapanmaz, şu anda da o yaşanıyor.

4. Bu noktada CHP’ye yakın medya aktörlerinin girdiği taraftarlık psikolojisi ve o çerçevede sergilenen “kılıç çekme” hamleleri, adam harcama dilleri gerçekten ayrı bir klinik vak’a olarak analiz edilmeye değer.

5. Sihirli kelime “Değişim” seçimlerde “Erdoğan’ı değiştirme” anlamına geliyordu. Toplumda özellikle de gençlerde oluştuğu düşünülen Erdoğan’ın 21 yıllık iktidarından “usanmışlığı” vurmak içindi “Değişim” söylemi. Evet, Erdoğan’ı değiştirmek, Türkiye için -niteliği ne olursa olsun- bir değişimdi. Bunun etkilediği kitleler de olmuş mudur, olmuştur. Seçim sonuçlarına bakıldığında beklenen ölçüde olmadığı da anlaşılıyor.

6. “Değişim” kılıcı şu anda CHP içinde Kılıçdaroğlu’nu biçmeye yarıyor. İlk planda muhtemel ki MYK’yı değiştirerek “Değişim” talebini taca çıkartacağını düşünen Kılıçdaroğlu bile bu rüzgârın kendisini savuracağını anlamış olmalı ki, “Değişimin önünü açacağı”nı ifade etmiş bulunuyor. Şu anda iki isim var öne çıkan: Ekrem İmamoğlu ve Özgür Özel.

İmamoğlu, uzunca bir süredir İstanbul’u aşan bir siyasi yürüyüşü planladığını ortaya koyuyor. Son seçimde etkin biçimde Türkiye meydanlarında koştu. Kılıçdaroğlu’na oy istedi ama kendi “PR - Halkla ilişkileri”ni de yaptığı muhakkak. Ne denir? Üslubu, beden dili, meydanlara yakışıyor.

Özgür Özel ise, yılların CHP grup yöneticilerinden… Son seçimde Kılıçdaroğlu Meclis’e giremediği için Grup Başkanı olarak belirlendi. İyi konuşur. Meydan performansı çok bilinmiyor.

İmamoğlu belli ki bir ekiple çalışıyor. Özgür Özel’in bir ekibi var mı bilinmiyor ama adaylık süreci başlarsa etrafında bir ekip oluşacağını tahmin etmek de zor değil.

7. Asıl mesele “CHP için değişim ne anlama geliyor?” sorusunda toplanıyor. Kılıçdaroğlu da “Helâlleşme” söylemi ile CHP için bir değişim yolu açmıştı. Kendi adıma “Helâlleşme”nin CHP için tarihi önemde bir açılım olduğunu düşündüm, bunu yazdım.

Ama görünen o ki, içeriği, “muhafazakâr toplum kesimleri ile sağlıklı iletişim” diye özetlenebilecek, “Helalleşme” tüm CHP camiası için içselleştirilmiş değil. “Helâlleşme”yi “sapma” olarak niteleyen, “Değişim” adı altında “Klasik CHP”ye dönüşü işaretleyen çıkışlar bile var.

İmamoğlu ya da Özel… Ya da CHP’nin kurumsal yapısı… 2023 Türkiyesi için bir siyasi önderlik profili çıkarmak durumundalar. Bunun için öncelikle “CHP’yi değiştirecekler.” Tamam, liderliğe talipler ama “Nasıl bir Türkiye için nasıl bir CHP?” sorusunun da içini doldurmak zorundalar. Kitleleri ikna etmek kolay değil.

YORUMLAR (144)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
144 Yorum
  • Haktan / 15 Haziran 2023 16:11

    Cumhuriyet Halk Partisi iyi var.Türkiye'nin geleceğine ışık tutuyor.Tertemizdi,tertemiz kalacak inşallah.Tüm siyasi partilere yol göstermeye devam ediyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • yorgun / 16 Haziran 2023 00:00

    chp önce kendisine yön vermeli.

    Yanıtla (1) (1)
  • Birisi / 16 Haziran 2023 03:13

    Mum dibine ışık vermez. Ama odayı aydınlatır

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 15 Haziran 2023 21:34

    Bizdeki çekişme devleti kim daha iyi yönetir çekişmesi değil. TCnin temel taşları olan Türk ulus devletinin laik sosyal bir hukuk yapısının değiştirilmesi çekişmelidir. Kurtuluş savaşının kazanıldığını , tek dil,ay yıldız bayrak, tevhidi tedrisat, gibi kanunları içlerine sindiremeyenlerle , ulus devleti savunanlar arasında 29 Ekim 1923 ten beri mücadele devam ediyor. Ergenekon balyoz davalarıda bu amacı taşır, TSK nin ulus devleti savunan subayların tasfiyesini amaçlar. Amaca kısmen ulaşıldı..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 15 Haziran 2023 00:51

    AKP toplumu korkutarak kazandı. CHP toplumun korkusunu anlayamadığından kaybetti. AKP halkın nabzını bildiği için nabza göre şerbet vermeyi becerdi. CHP yönetimi halkın içine karışamadı ve halkı anlayamadı. AKP nin yalanları öyle büyük yalanlardı ki; düşünemeyenler inanmaktan başka çare bulamadı. CHP 6 lı masanın 4 ü tarafından aldatıldığını anlayamadı. Muhafazakarlar değerlerini yıkma pahasına bir kez daha kazandılar. Yıkılan değerler gün gelip onları da yıkacak.

    Yanıtla (22) (5)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 02:33

    Akp korkutarak kazanmış değil, bazı yanlışlarına, yıpranmışlığına, üstelik bu ekonomik krize rağmen kazanamayan muhalefetin beceriksizliği, dolayısıyle topluma güven verememesi sebebiyle kazandı, tabiri caizse vatandaş bildiği yoğurdu bilmediği daha doğrusu şüphe duyduğu ayrana değişmedi.

    Yanıtla (9) (6)
  • Karar Okuru / 15 Haziran 2023 13:08

    Evet, AKP terörle korkutarak kazandı. Çevremdeki birçok insan bu korkunun esiri oldular. Muhalefetin beceriksizliği, topluma güven vermemesi? Bu noktada haklısınız. Yoğurt, ayran meselesine gelince; AKP nin yoğurdu ekşimişti. Tadı kalmamıştı. Ama Hayrettin Karaman'ın kurtlu bulguru yemek isteyişi gibi, halk güvensizlik ortamında bu ekşimiş yoğurda mecbur kaldı. Üstelik dini anlayışlardaki çelişkiden dolayı, halkın bilmediği(!) ve yaşamadığı(!) dini anlayışı seçmesi işin tuzu biberi oldu.

    Yanıtla (5) (3)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 17:12

    Yoğurt-ayran meselesi: seçmen ak partiyi biliyor(du) fakat m. ittifakından şüphe duydu, güvenemedi, güvenseydi sonuç tersi olacaktı.

    Yanıtla (0) (1)
  • melek / 15 Haziran 2023 02:33

    Halkı anladı da halk KK ya inanmak istemedi, iftiraya yalana pirim verdi. Ayrıca 4'lü benzer, tabanını iknaya çalışmadı vekilleri garantileyince 2. turda RTE ye oy verdi.....vatandaşlık hakkı alanlar kaderimizi belirledi.

    Yanıtla (9) (4)
  • Karar Okuru / 15 Haziran 2023 12:47

    Ben CHP den bahsettim. Siyaset ekip işidir (normal demokrasilerde!). Bir kişinin değil CHP yönetiminin anlaması şarttır. Sadece Kemal Kılıçdaroğlu'nun anlaması yetmez. Kaldı ki; onun da anlayıp anlamadığından şüphem var. İstediğiniz kadar iyi şeyler yapacağınızı ve doğruları söyleyin; halkı anlamaz iseniz boşunadır. Halkın ferasetine (Prof. Bülent Arı'nın kulakları çınlasın!) güvenen veya ferasetine oynayan AKP halkı anlamış. Bu anlayış gelecekte millete zarar verecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Devre / 15 Haziran 2023 20:39

    Gerçekten insanın beyin devrelerini yakan bir yazı. Nasıldı?akp toplumun isteklerini anladı. Chp anlayamadı. Akp toplumun içine karıştı chp karışamadı. İyi de siz halkın seçimi ile kazanmayı düşünmediniz galiba? Peki oyu kimden alacaktınız? Hadi hayırlısı. Nice 5 yıllara.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 15 Haziran 2023 13:43

    Chp asla düzelemez.oyunu %25 oranı üstüne çıkaramaz.Ben yıllarca desdeklemiş bir yurttaş olarak kesin söylüyorum. Günlerdir.İmamoğlu değişim sözünden anladıkları a.dan z.kişiler.medya ve herşologlar tam bir rezalet.materyalizm zirvelelerde Yahu bu chp nin ana hataları kişilerdemi zihniyettemi.teoridemi.idealizimdemi.Mefküre felsefedemi.%1 oy nasıl artar hiç analiz eden konuşan görmedim.kişilee değişirse oy değilir hezeyanı daha 70 yıl sürecek. Camide kuran okuyan adamı chp asla lider yapmaz.

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 15 Haziran 2023 17:24

    Camide Kur’an okuyandansa, üniversitede ders vereni lider olarak seçmekte bizim milletin aklına gelmez. Sonra dolar niye 24 lira oldu? Dış güçler, rahip Brunson vs. Vs. İnanmaya devam

    Yanıtla (2) (4)
  • Okur / 15 Haziran 2023 20:32

    Doların yükselişini camide kur’an okumaya bağlamak 21.yüzyılın ahmaklık yarışmasında birincilik almak için değilse , bu iddiayı yapan zihniyet sahipleri işte bu yüzden biz neden seçimi kaybettik? Diye diz dövüyor ve birbirini suçluyor birbirini boğazlıyorlar. Yaradan karşı direnen sülükler var mıdır hala?

    Yanıtla (0) (0)
  • Recai / 15 Haziran 2023 20:25

    100 yillikchp tarihinde 5 tane genel baskan var. Kraliyet gibi olmaz.. Degisimin onunu acin gerekirse 5 baskan degissin bes senede.. Ama bu tvlerde konusuldugu gibi yok imamoglu gelsin aslinda ince de olur kafasi bir degisim olacaksa sonuna kadar kilicdaroglu kalsin.. Yani herkes ozunde degisecek. Nasil tayyip ten ozde degisim bekliyorsak aynisini chpden de bekliyoruz. Kilicdaroglu parti ici demokrasiyi tesis etsin sonra geri cekilsin. Orgut karar versin baskanina.. Baska yol dusunemiyorum

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 15 Haziran 2023 19:46

    chp nın derdi bizi gerdi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Murat 61 / 15 Haziran 2023 18:10

    Hangi parti olursa olsun, kaybeden mazaret üretmeden koltuğunu devretmeli. Kör itaate hayır diyemediğimiz müddetce hiçbir şey değişmez.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mehmet / 15 Haziran 2023 18:07

    İddiamı.Çevremde sürdürüyorum. İmamoğlu chp gerçek tabanı 40 yıllık ben dahil genç yaşı kadın erkek enaz 5. Milyon imza toplayıp chp.nin başına liderliğe çağrmadan asla chp.de yarışa katılmamalı. Chp ye parti sola dönmeli sağa kaydı diyen dinazor iç dış ingiliz siyasi kaşarla dolu.Kimse oy artsın derdinde değil isterse beş üniversite bitirsin camide kuran okuyana seyehatine proğramına tarihi cami ekleyene çıldırmış gibi bakan bir kaşar kitle altın olsa ekrem.onu üçgünde bakır yapar.Doku budur.

    Yanıtla (1) (3)
  • Kazım / 15 Haziran 2023 17:55

    CHP, yüzde 25 oy oranına rağmen, elinden geleni yaptı ve muhalefeti toparlamaya çalıştı .. Bu toplum yapısı açısından, CHP'yi, niye bir iktidar partisi olmamış diye eleştirmek doğru değildir. Sağ çoğunluğu temsil edecek bir merkez sağ Parti'nin doğmasını bekleyeceğiz, CHP, işte o zaman işe yarayacaktır.

    Yanıtla (4) (1)
  • Murat 61 / 15 Haziran 2023 17:50

    Bu gidiş fren tutmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Karaboğa / 15 Haziran 2023 06:02

    İmamoğlu gibi halkın gözünün içine baka baka yalan söyleyen birisi bu partide itibar görüyorsa millet ittifakının seçimi kaybettiğine dair başka bir sebep aramasına gerek yok

    Yanıtla (19) (15)
  • özgür / 15 Haziran 2023 13:58

    atma hakkı din gardaşıyız. yalanı umursuyor olsa bu halk açık açık montaj kasedi yayınlatanı; her iki sözünde bir yalan atanı seçermi 20yıldır. bu halk sadece ;kendi gibi atıp tutanı sever. medeni insan sevmez.bal tutup parmak yalamak ister ;bal sahibi olmak istemez tüm meselemiz bu. adalet değil kendine ayrımcılık ister.

    Yanıtla (13) (4)
  • Okur-yazar / 15 Haziran 2023 14:47

    İşin gücün hakaret,başka sermayen yok.Halka hakaret,yorumculara hakaret,echel olan halka ve tercihlerine hakaret eder sadece.Fikir yok,ilim,bilgi yok ,anca aşağılama ve hakaret var.

    Yanıtla (5) (3)
  • Salih / 15 Haziran 2023 18:43

    Fikire fikirle,edeple ,terbiyeyle ,sakin ,saygılı cevap verilir,yoksa düzey,seviye çok düşüyor.Her zaman derim,eğitim şart.Cahillik ve saygısızlık çok kötü.Kap içindekini sızdırır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Salih / 15 Haziran 2023 20:06

    Aciz olan,cahil ,bilgisiz olan hakaretten medet umar. Medeni ,aile terbiyesi almış ,psikolojisi sağlam insanlar asla kimseye hakaret etmezler.Kendi acizliğini,zavallılığını gösterir aleme hakaretçi yorumcu

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 15 Haziran 2023 14:16

    Halkın gözünün içine baka baka yalan söyleyenler itibar görmeseydi akp diye bir şey kalmazdı! Tespitte yanlışlık var.

    Yanıtla (12) (5)
  • Zenci Musa / 15 Haziran 2023 14:49

    İstanbul belediye başkanı once nicin seçildiğinin şuuruna varmali...Belediyecilik yapmali mazaretlere,bahanelere bulasmadan...Oyle az,biraz belediyecilikle Kallavi koltuğa zıplamak,, Akli olanlar icin komedidir...Poh,pohlanmis bir karakter ve sonuç büyük ihtimalle hüsran olur...

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 15 Haziran 2023 17:22

    Ne yalan söylemiş? Her şey güzel olacak dedi olmadı. O mu Ekrem’in yalanı? Yaz buraya ne yalan söylemiş? At çamuru izi kalsın.

    Yanıtla (5) (2)
  • Zenci Musa / 15 Haziran 2023 14:36

    Chp kendine oy vermeyenleri dikkate almalidir....Turk Milletinin çoğunluğuna (az,biraz etnik faşistlerden vazgecmeli) gore plan,projeler uretmeli..Genc kadrolar desteklenmeli,,,, yetenekli,donanimli ikna edici,guven verici Geçmiş tarihimizle barışık ve geleceğe çağın araç,gereclerini üretebilecek kadrolar olusturmali..Çünkü bu Millet büyük Millet,,,Derin tarihi olan..Ona gore de Yöneticiler ister...laf ebeligi sapka,rozet solculuk falan,filan ile az,biraz kıyıda,köşede oy alabilir hepsi bu...

    Yanıtla (4) (1)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 16:24

    Chp nin önce kendisinin değişmezi lazım ki t(toplam sol % 35 dışındakilerde) oy verebilsin, bu seçim malum % 35+13 ile 48 oldu, bu 13 ün 10 u yine sağ görüşlülerdir, İyip, sadet, gelecek, deva vs. den oluştu.Ekreme akıl hocaları değişim dedirtti, bu değişim insan ve politika bazında ama bu iş ekrem ile olmaz, çünkü ekrem net değil, demem o ki ekrem hdp nin başına geçse bile uyar, oysa hdp nin parti ünvanı bile sorun saçıyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 15 Haziran 2023 17:20

    Tayyip o dediklerinin hangisini yaptı? Sol alerjiniz yüzünden CHP’ye oy vermiyorsunuz. Sağ sizi sömürmeye devam etsin. Madenlerde, tersanelerde patronun karı için ölmeye devam edin. Sol’un ne olduğunu anlayacak birikiminiz yok maalesef.

    Yanıtla (3) (7)
  • Okur / 15 Haziran 2023 17:17

    Özel, çok sinirli birisi. Bağıran çağıran siyasetçi anlık hoş gelir ama halk duygularına hakim lidere oy verir.

    Yanıtla (2) (2)
  • Nihan / 15 Haziran 2023 17:12

    İmamoğlu'nun ne İstanbul ne de meydanlardaki performansını beğenmedim,özellikle Van'dakini.Siz nasıl meydanlara yakıştırdınız ,hayret.Çok şaşırdım.Kaht-ı rical tam da bu olsa gerek ,adam yokluğu yani.Atatürk'ün partisini bir müteahhite emanet edince her şey çok güzel olacak yani.Hiç inandırıcı değil.

    Yanıtla (4) (2)
  • Kirpi / 15 Haziran 2023 16:39

    CHP, Türkiye'nin en demokrat partisi değil mi? O vakit, genel başkanlığa aday olacaklara eş başkanlık versinler, sorun çözülsün. Türkiye'yi 7-8-9 yardımcıyla yönetmeye talip olanlar, buyursunlar kendi örgütlerinde bir yakmadan baş çıkarsınlar da biz de görelim güçlendirilmiş parlamenter sistemin provasını. Halebi ordaysa arşın burada.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet / 15 Haziran 2023 16:31

    Ben Ecevit dönemi dahil 40 yıllık chp.liyim. Değişimden amaç.kesinlikle kişilerin değişmesi değildir.Bunu böyle anlayan ve anlatanlar.Chp seçkin elit megolaman tayfasının kurulu sistemde biraz daha kendilerinin beslenme yarışıdır.Chp tabanı bu tiyatroyu artık çöpe atmalıdır.Enaz 5.milyon imza ile E.İmamoğlunu parti başına çağırmalı.Halkcılık varken tüzükteki sol kavramını yırtmalı Atamız halkcıydı.sol sosyalist kominst dine karşı değildi.TC.De başka devrim hiç.işe yaramaz. Artık gerçek siyaset

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 15 Haziran 2023 12:16

    CHP, Türkiye Cumhuriyetini kuran parti. ideolojisi var ve 100 yıldır yaşıyor. Ak parti 20 yıllık bir parti ve ideolojisi yok. kendine fayda sağlayacağını düşündüğü her kılığa giriyor. CHP'nin geçmişinde sert uygulamalar yaptığı doğru. devrim böyle bir şey zaten. gönül rızası ile olmaz. itirazın halktan değil de, dini eğemenlerden gelmesi de diğer bir konu. CHP %25 oyu var. bütün sorun %35-40 düzeyine çıkarmak. laiklikten ödü kopan insanlar var. bunun yerine din ve vicdan özgürlüğünü savunmalı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Osman / 15 Haziran 2023 16:07

    Günün en güzel tespiti.

    Yanıtla (3) (1)
  • Bir okur / 15 Haziran 2023 09:27

    CHP.Deprem ve Ekonomik nedenlerden dolayı Umutlu idi ( Ağır toplarını vekil yapmadığından) AKP. de Aynı sebeplerden dolayı Umutsuz idi ( Bakanları vekil yapmasından) Kilictaroglu AKP.nin umutlarını yeşertmistir aday olmakla.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kitlenen kitle / 15 Haziran 2023 15:41

    Tencere demekki boş değilmiş,Erdoğanda depremle gelmişti.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abc / 15 Haziran 2023 14:51

    Sizin hocalar taifesi bir çıkar yol bulur

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 15 Haziran 2023 14:39

    "CHP depremi nasıl atlatacak?" Soru bu. Bunun karşıtı olan 'AKP depremi nasıl atlatacak' sorusu da yakın gelecekte sorulması gerekir. CHP halkı tanımayı, halkla helalleşmeyi devam ettirebilirse depremi atlatabilir. Halkın dini inanışlarını, sosyal yaşayışlarını dert etmeden, bunlara karşı duruş belirtmeden, sadece ve sadece kendi sosyal, eğitim, ekonomi, kültür; vb. politikalarını (tabii ki, uygulanabilir olanlar varsa) halka samimiyetle anlatmaya başlar ve devam ederse depremi atlatabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayna / 15 Haziran 2023 14:39

    CHP değişmez. CHP kadroları değişse de zihniyet değişmez. Kem aletle kemalat olmaz demiş atalarımız. CHP, siyasi arenada kem alettir. CHP'den bu ülkeye hayır gelmez. Bu durum tecrübe ile sabit. İmkan harici şeyler üzerinde kafa yormaya gerek yok. Bırakınız CHP olduğu gibi kalsın. Milletin ve özellikle yeni neslin kafasını boşuna karıştırmamak gerekir.

    Yanıtla (6) (2)
  • mehmet / 15 Haziran 2023 14:26

    Zaman tersine işlemeyeceğine göre yararsız tartışmaları artık kesmek gerekiyor. Onun yerine toplumun ahlak-etik bilincini arttıracak şekilde, seçim sürecindeki olmaması gereken propaganda yöntemlerini sürekli gündemde tutmaya devam edilmelidir. Gelecekteki seçimlerde dürüst rekabete dayalı süreçler ümit edebilmek için...

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 15 Haziran 2023 14:19

    Değerli yorumcu Ahmet karaboğa bey.Akparti genel başkanı sn.reisi cumhur RTE.nin gece gündüz uğraştığı bir belediye başkanı.aTüm aleht kara probagandalara. Yerelde genelde tüm engellemelerine rağmen İstanbul da desdek oyu %60 dan aşağı düşmeyen E.İmamoğlunun parti içi parti dışı siyasi rakiplerinin övmesi tuhaf olur.Sende görevini yapmışsın.Teşekkürler. Eminim.Sn.RTE.kadar sağ siyasi yapıdan desdek ve oy alabilecek tek etkili kişi olduğunu chp dünyasıda görürHalkcılık varken solu acilen atı

    Yanıtla (1) (0)
  • Değişim zor / 15 Haziran 2023 13:54

    Ülkenin profiline bakınca CHP’ den daha önemli şeyler var; mesela OECD tarafından yapılan yetişkinlerin temel yeteneklerinin ölçülmesi sonuçlarına göre yetişkin nüfusun büyük kısmı temel yetenekler açısından son sıralarda. PISA eğitim ölçmelerinde eğitim felaket! Aziz Nesin’in ünlü Zübükzade romanında gibiyiz. Elaleme okumuş cahil deriz ama Maliye’ye İngiltere’ den, MB sına ABD den uzman getiririz. İHA, SİHA övünürüz uygulamacılar baştan aşağı yurtdışı eğitim ve tecrübesi var! Acı gerçek!

    Yanıtla (3) (0)
  • Hızır / 15 Haziran 2023 13:21

    AKP yirmi yıldır iktidar,Tayyip Bey gittiğinde akp diye bir şey kalmayacak .Bunu herkes biliyor...CHP pırıl pırıl parlıyor eksiklerine rağmen.Zor zamanlarda hızır gibi yetişir.Ülkeyi pudracılar ve montajcılara bırakmaz.

    Yanıtla (5) (5)
  • Misafir / 15 Haziran 2023 11:58

    Derviş CHP yi kurtarmak sana mı düştü?

    Yanıtla (1) (2)
  • Demir / 15 Haziran 2023 11:57

    Kemal Kilicdaroglu tum toplum tarafindan benimsendi.Bunu herkes biliyor.Sizde biliyorsunuz. Secimlerin adil olmadigini. Tarih bir gun bunuda yazacak. Basının yuzde 90 nının tek taraflı Kemal Kilicdarogluna herturlu karalama yapmasını. Devletin tum imkanlarını kullandılar. Bazı Tarikatlar Cemaatlar din uzerinden Siyaset yaparak Kemal Kilicdarogluna karsi durmalı. Daha neler...Kemal Kilicdaroglu kaybetmedi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mehmet AKİF Büyükdere / 15 Haziran 2023 11:51

    CHP nin derdi herkezi gerdi

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuyan Okuyucu / 15 Haziran 2023 11:23

    CHP artık bitmiştir ve sıfırdan iyi bir genç liderle başlarsa başarılı olur. İmamoğlu tüm Türkiye tarafından tanınan bir marka isim oldu. Özgür Özel ise Ege bölgesinde ancak tanınan biridir. Ben karadenizliyim ve bizim bölgede Sayın Özel tanınan biri değil. Özel sayın Kılıçdaroğlu kadar bile başarı göstermesi mümkün değildir.

    Yanıtla (3) (4)
  • Osman Baharçiçek / 15 Haziran 2023 11:10

    Beklenen değişim sayın Recep Tayyip Erdoğan yaptı. Kabinenin tamamına yakınını değiştirdi.Milletin sahada verdiği mesaja kulak verdi. Bu da şunu gösteriyor, Ak parti ve lideri toplumun nabzını iyi tutmuş. Eleştirilere kulak tıkamamış.

    Yanıtla (10) (4)
  • Baki / 15 Haziran 2023 11:04

    Ben yazıda adı geçen siyasetçilerin Türkiye için derde deva, kadre şifa, yaraya melhem olacak siyasetçi olduklarını düşünmüyorum. Hele onlardan biri var ki, Nasrettin Hoca gibi, kaybolan anahtarı içerde değil hep dışarda arayan tip. İstanbul'un başına bir felaket gelse muhterem; ya tatilde, ya konserde ya da yemekte. Demirel eskiden Rahmetli Turgut ÖZAL'a GAP'ı gapdırmam diyordu. Sayın KILIÇDAROĞLU'nun yerinde olsam CHP'yi kimselere gaptırmam! Kolktukta oturanı değiştirmek, değişim değildir!

    Yanıtla (2) (0)
  • Duman / 15 Haziran 2023 01:36

    Sayın Kılıçdaroğlu CHP tarihinde ilk defa doğru ve samimi davranan Demok rat bir lider toplumun her kesimini kucaklayan bir sayfa açtı, yeni bir CHP var bu yoldan vaz geçilirse Kılıçdaroğlu başkanlık alınırsa CHP yüzde 20 oy alamaz , yüzde 48,oy aldı beyler şakamı , başka aday bunuda alamaz Akp nin nasıl kazandığını biliyoruz. Muhalefette Kemal beye ihtiyac var Kemal Bey'in bir dönem daha kalması lazım

    Yanıtla (13) (20)
  • tuzcu / 15 Haziran 2023 06:13

    Kılıçdaroğlu, Ekrem imamoğlu dan 2 kat daha samimi,İmamoğlu net biri değil, flu, mesela mansur daha net.

    Yanıtla (6) (3)
  • tuzcu / 15 Haziran 2023 13:19

    sn. Duman a.... sn. Alp biber ben chp li vs. değilim,sadece mukayese yaptım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Duman a..... / 15 Haziran 2023 07:47

    Bir dahaki seçimler 2028 'de ve Sn Kılıçtaroğlu (uzun ve sağlıklı ömür dileriz) 2028 'de 80 yaşında olacak. Ayrıca, yüzde 48 i Kılıçtaroğlu almadı, Yüzde 48 Kerameti, Sn kılıçdaroğlu 'nun başarısı değil yüzde 48, ülkede zammı, zulmü, sefaleti, adaletsizligi, haksızlığı hukuksuzluğu görenler ve buna rıza göstermeyenlerdir.. CHP 'nin klâsik oyu yüzde 23 , 27 arası olduğunu herkes bilir. Vee, Sn Kılıçtaroğlu ismi doğru aday degildi, ispatlandı 'da... Nokta.

    Yanıtla (9) (3)
  • Alp biber / 15 Haziran 2023 11:00

    Tolumu kucaklayana bak,hergün bir devlet kurumuna baskına gitmek,şu partiye oy verenler adam değil demek,belli bölgeye özerklik vermek,khk lıların tamamını hiç sorgulamadan devlete alacağım demek ,sonra tokatı yiyince keşke köylülere 500 dağıtsaydık demek...

    Yanıtla (2) (5)
  • BERKAY YAMANER / 15 Haziran 2023 08:56

    CHP'nin bir misyonu var.CHP'nin bir vizyonu yok.Bu yüzden yapılıyor herşey.Seçmenini nasıl mı elinde tutuyor.?İktidara olabildiğince düşman yaparak.İktidar olabilmek gibi bir derdi yok.Tek görevi var.Kendi seçmenini iktidara karşı azılı bir düşman sahibi yapmak.Bunu da oldukça iyi yapıyor.CHP'ye oy verenlere bir bakın.CHP'ye oy verenler kendilerine bir baksın.Her biri iyi bir iktidar düşmanı.Her biri iktidara oy verenlere iyi bir düşman.CHP misyonunu başarılı bir şekilde yerine getiriyor.

    Yanıtla (9) (5)
  • Karar okuru / 15 Haziran 2023 10:59

    Yamaner hakim kararı olmadan, dava bitmeden insanları yılları kodese tık, manisada madende ölenlerin tazminatını ödeme ,suçlu dışarıda gezsin, korkudan imamoğluna ve mansur yavaşa düzmece dava aç, çocukarını vakıflarını başına geçir, aparılan dolarla ile ABD de bu vakıflar aracılığı ile gökdelen yap,çiftlik satın al, bir kaç kadın bile gösteri yapsa, sokakta polise dayak attır, kafan göre hakim ata. Merkez bankasını soy, soğna çevir,dört uçakla maça git, arabanıda uçakta yanında götür.CHP mi ?

    Yanıtla (6) (1)
  • DALGACI / 15 Haziran 2023 10:07

    -Erdoğan'ın virüs gibi yaydığı bir akıl tutulmasıdır gidiyor! -CHP seçimi kazanamadığı için partide deprem yaşanıyormuş... -Partiyle siyasi bağı en zayıf olan İmamoğlu veya Yavaş aday olsalardı kazanırlarmış vs,vs. -Yahu, İstanbul'u AKP'ye vermemek için İmamoğlu'nun aday olmadığı, Yavaş'ın da HDP seçmeninden oy alamayacağı için aday olmadığı hesapları yapılmadı mı? -Akşener aday olmayacağını söylemedi mi? İttifak'ın 4 lideri Kılıçdaroğlu'nu aday göstermedi mi?! -Kaybeden CHP mi, İTTİFAK mı?

    Yanıtla (3) (1)
  • Çınar58 / 15 Haziran 2023 09:57

    CHP den de dediğiniz adaylardan da bir şey olmaz. Millet ve din karşıtlarından bu memlekete bir hayır gelmemiş ve gelmezde. CHP nin genetiğinde sorun var. Kılıçdaroğlu tüm kesimlere mavi boncuk dağıttı, Kandilini, ırkçısını, ülkücüsünü, sözde dincisini, sözde milli görüşçüsünü ... bir araya getirdi ve kazanamadı. Köylüyü aşağılayarak sonuç alamazsınız.

    Yanıtla (2) (7)
  • bilge / 15 Haziran 2023 07:30

    Belli ki kurultayda aday olamayacak Kılıçdaroğlu. Sanırım partiyi İmamoğlu'na teslim etmemek için Özgür Özel'i sahneye aldı. İmamoğlu ve Akşener'in birlikte hareket ettiklerini düşünüyorum. Fakat delege çoğunluğu İmamoğlu'nu destekleyecek gibi görünmüyor. CHP genel başkanlığı Özgür Özel'e hayırlı olsun..

    Yanıtla (6) (2)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 09:19

    Katılıyorum.

    Yanıtla (0) (1)
  • VM / 15 Haziran 2023 09:04

    Demokrasi adı altında bir tiyatro sergileniyor, her şeyimiz sahte her şeyimiz göstermelik. Potansiyel CB adaylarından biri yıllardır hapiste. İmamoğlu hakkında siyaset yasağı yolda. Kampanya süreçleri ve seçimlerin ne kadar adil ve doğru yapıldığı, oy sayımı ve YSK açıklamalarında herkes şüphe içinde. Oy oranlarıyla ilgili çok bariz tutarsızlıklar var. Ülke devasa bir tiyatro sahnesi olmuş, bize de figüranlık yaptırılıyor. Sorarlarsa, seçimler özgür ve demokratik yapılıyor deriz, kim bilecek!

    Yanıtla (5) (6)
  • Zeki / 15 Haziran 2023 09:03

    Bütün köylülere 500 yüz lira versin seçim garanti. Ama veremez cepte akrep var

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar okuru / 15 Haziran 2023 08:55

    Bırak ne halleri varsa görsünler hacı,

    Yanıtla (4) (0)
  • Barut Osman / 15 Haziran 2023 08:43

    CHP depremi atlatsa da netice de bir şey değişmez ve CHP nin aldığı alacağı oy bellidir...Kısacası CHP hep bir muhalefet partisi gibi olsa da iyi muhalefet yapamadığı için ve hep yerinde bocalayıp gerek Anadolu'dan gerek doğu ve güney doğudan ve Karadeniz den oy alamamaktadır ve oy aldığı yerler hep kıyı şeritleri ve sıcak bölgelerdir. CHP nin oyunu arttırabilmesinin tek bir yolu vardır o da Anadoluya inmenin yollarını aramasıdır.Yoksa yüzde 25 lerde hep kalır ve asla iktidar olamaz...

    Yanıtla (18) (0)
  • P7{ / 15 Haziran 2023 08:38

    Seçimde aday önemli İstanbul ve Ankara da unu gördük aynı şehirlerde farklı adaylar aynı başarıyı gösterebilirim, Ayrıca anketler mansr başkan ve İmamoğlu açık ara önde gösterince kılıçdaroğlu bu iş bitmiş diye aday olmuş olabilir

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - atd / 15 Haziran 2023 01:52

    chpnin seçmen profili genelde aydın kesimden oluşuyor. chp gibi bir partinin, iyi eğitimli, kritik ve zor zamanlarda akılcı kararlar alabildiğini gösteren, hitabet yeteneği yüksek, zeki, güleryüzlü ve güven veren bir lidere ihtiyacı var. bu kişi millet ittifakını da muhafaza edebilmeli. özgür özel, halkın talebini ve kılıçdaroğlunun kazanamayacağını öngöremediği gibi kılıçdaroğlunun adaylığında ısrarcı da oldu, liderine yanlış yol gösterdi. hezimette payı büyük...

    Yanıtla (16) (6)
  • Bediş / 15 Haziran 2023 04:53

    C.H.P.seçmeni aydın ve kültürlü diye yazmışsınız,tamamıyla bir şehir efsanesi.Kadıköyün arka sokaklarında boş beleş gençleri dinlediniz mi,yada deprem mağdurlarına edilen hakaretleri duydunuz mu?

    Yanıtla (5) (10)
  • Turk / 15 Haziran 2023 08:52

    Gardas bunlar okumus aydin degil okus gorunumundeki dunyanin en cahil bilgisiz toplulugudur

    Yanıtla (7) (6)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 14:16

    Genelleme yapmamalıyız, elbet iyiler var, lakin bu iyiler yönetime getirilmiyor, iyiler genelde kendilerini sosyal demokrat olarak tanımlayanlardır.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 15 Haziran 2023 08:36

    Aydın kesim yerine okumuş cahiller desek daha uygun olmaz mı ? İnsan okula gidince adam olur mu ? Merkebe kitap yüklesen merkeplikten çıkar mı ?

    Yanıtla (7) (5)
  • Ali Rıza / 15 Haziran 2023 00:37

    CHP nin görevi TC nin temel kuruluş felsefesinin yani Türk ulus devletinin Yilmaz bekçisi olmaktır, anayasanın ilk dört maddesinin değişmesine mani olmak, mısak’ı milli sınırları dahilinde vatan bir bütündür parçalanmaz düsturunun ,Atatürk ilke ve inkilaplarının Yılmaz savunucusu olmaktır. Gençliğe hitabeyi hep göz önünde bulundurması ve ona göre sorumluluk dahilinde vatanı savunmasını ilke edinmesi gerekir. İktidar olmasına gerek yok, zaten laik ulus devleti içine sindiremeyen oy vermez.

    Yanıtla (16) (7)
  • Karar / 15 Haziran 2023 01:07

    Aynen böyle devam et Ali Rıza bey, aman ağzımızın tadı bozulmasın.

    Yanıtla (8) (2)
  • Denizlili / 15 Haziran 2023 09:58

    Muhafazakar kesimin istediği CHP formatı bu. Her iki tarafta da ne kadar destekçileri var değil mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Osman / 15 Haziran 2023 07:54

    İktidar olmasına gerek yok dedi orada koptum:) burası dernek mi yahu.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ali Demir / 15 Haziran 2023 09:01

    Bahçeli MHPsini de tarif ediyor. Iktidar olmasına gerek yok. Onlar ülkeyi yönetmeye talip olmazlar, askeri polisi olup ölmeye hazırlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 15 Haziran 2023 08:33

    CHP nin görevi TC nin temel kuruluş felsefesinin yani Türk ulus devletinin Yilmaz bekçisi olmaktır, anayasanın ilk dört maddesinin değişmesine mani olmak, mısak’ı milli sınırları dahilinde vatan bir bütündür, vs, vs...20 yıl öncesine kadar olduğu gibi CHP'nin amacı vesayet partisi olmak. İktidar olmasına ne gerek var. Aferin, devam edin...

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 15 Haziran 2023 08:31

    CHP kendini feshetmeden, diğer partiler gibi sıradan bir parti olmadan memleket kurtulmaz. Adamlar ikide bir biz Atatürkün partisiyiniz deyip duruyor. Atatürkün partisi ve diğerleri ! Buradan bir nane olmaz. CHP'liler ülkeyi kendilerinin kurtardığını, diğerlerinin karınlarını kaşıyanlar olduğunu düşünüyor. En son KK numarasını gördünüz. Köylüye ayda 500 lira versen harcayacak yer bulamazmış. Kafa aynı kafa !... Helalleşmeymiş ! Fetöye inandık, buna da mı inanalım, geçiniz...

    Yanıtla (5) (6)
  • O k u r / 15 Haziran 2023 08:23

    "Bu ülkenin bir muhalefet sorunu var ve iyi'de bir muhalefete ihtiyacı var" sözü belki de iktidarın 21 senedir söylediği en doğru söz olarak kabul edilebilir !

    Yanıtla (3) (1)
  • Halk hacı / 15 Haziran 2023 07:01

    İstanbulu idare edemeyen icraat ve hizmette sınıfta kalan.demogoji siyasetiyle.gündem olan başkan yakışır chp ye hayırlı olsun.

    Yanıtla (9) (3)
  • Bekir elma / 15 Haziran 2023 07:00

    Degisim Ben anlamiyorum neyin degisimi onlarin derdi Erdogan gittimi degisim geliverecekdi degisimden kasit bu ise Hele bu Chp ve kilicdaroglu zihniyeti oldukca siddin sene muhalefette kalmaya devam ederler Not; sizlerdeki bu bu Erdogan Erdogan hazimsizligini anlamak mumkun degil Ama halk GUVENMEDIGI SIYASETCIYE OY VERMEZ

    Yanıtla (3) (5)
  • Okur / 15 Haziran 2023 06:26

    Atlatamayacak

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 06:17

    Muhalefet partileri depreme hazırlıksız yakalandı, özellikle chp zor durumda,yerel seçimleri etkileyecek derecede sarsıntı yaşaması yüksek ihtimal.

    Yanıtla (1) (1)
  • Özer / 15 Haziran 2023 06:13

    Chp 2002 den beri altıncı seçime girdiyirmi bir yılda oylar %19 %25 bandında. Nasıl kazanılacak seçim. Chp parti örgütü çok çalışması lazım.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakkaniyet / 15 Haziran 2023 05:46

    Sayın yazar; Türkiye gibi Ortadoğu toplumlarında kanaatimce LİDER tapılan bir varlık. İsveç de, Norveç de o kadar önemli olmayabilir. Mesela AKP de lideri al geriye ne kalır bir gör. Bence HİÇ kalır. Keza CHP de de diğer değişim konularının yanında lider değişimine ihtiyaç var. SİZCE; BİR PARTİLİDERİ KAC SENE PARİSİNİN BAŞINDA KALMALI ? AKP seçim kazanıyorum diye liderini değiştirmiyor ya da değiştiremiyorsa o kendi bileceği şey. Ama Ülke kaybediyor.

    Yanıtla (3) (2)
  • Mehmet / 15 Haziran 2023 04:19

    Değerli üstadım.
    Ecevitden sonra chp ye oy veriyorum.Dün baktım.ülkenin demokrasi tarihinde 21 yıl tek başına iktidar.yıpranmışlığa ilave insan yaşam şartları nüfusun 5/4.ünde ekonomik sorunlar haksızlık eşitsizlik umutsuzluk arşı alaya çıkmış bir ortamda seçim kaybetmiş bir ittifakın chp lideri gurup toplantısına alkışlar arasında girdi.Birde özürsüz konuşma yaptı.Birde 5.dönem mv.yoldaşı kuşcuda lider gene aday gösterilir.Gitmez dedi.Genel kanı chp sağa sapmış oy kaybetmiş.Söz bitti.Tuz koktu.

    Yanıtla (4) (2)
  • Etem Duman / 15 Haziran 2023 03:38

    Demokrasinin işlediği ülkelerde seçimi kaybeden lider koltuğunu bırakır. Hatta seçim kazananlar bile bir süre sonra yerini gençlere bırakır. Bakınız İskandinav ülkeleri, İngiltere, Almanya, Fransa. Bizde ise parti liderleri bir ayağı çukurda olana kadar koltuğa yapışıp kalmaktadır. Bu partiler içinde demokrasinin olmadığını da gösterir. Ülke içi demokrasinin düzgün işleyebilmesi için önce parti içi demokrasilerinin düzgün işlemesi gerekir.

    Yanıtla (5) (0)
  • yorgun / 15 Haziran 2023 02:38

    Evet aday seçimi yanlıştı, İmamoğlu daha şanslı idi,yüksek tercih oranı çıksada mansur da olmazdı, çizgisi kırık ama başlangıçta oklar ekremi işaret ediyordu.

    Yanıtla (3) (1)
  • akrebin gözleri / 15 Haziran 2023 02:19

    Seçimde atılan oylarına bile sahip çıkmaktan aciz olan CHP, sansasyon/iç entrikalar partisi halindedir ve bu çok üzücüdür. Fatura sadece K.K.'na kesilemez, hesabı hepsi ödemelidir. CHP, hiç bir depremi atlatabilecek basiret ve kalitede değildir artık, tuz kokmuş yapı bozulmuştur. En zayıf gününde bile akp'yi devirmekten aciz, ortaklarıyla beraber bir 'Sağ' parti kılığındadır.. Acı gerçek en hafifliğiyle maalesef böyledir.

    Yanıtla (5) (2)
  • Yahyalı / 15 Haziran 2023 01:56

    Öküz öldü ortaklık bitti. Altılı masada gerçekler konuşulmaya başlandı. Elle yapılan kalplerin aslı yokmuş. Sadece kandırmaca olduğu ortaya çıktı. Millete hakaretlere başlandı.

    Yanıtla (7) (5)
  • Özer / 15 Haziran 2023 01:38

    Son beş yıldaki çok berbat bir yönetime karşı chp rüzgar estiremedi. %25 le seçim kazanılmaz. Oylarını%30 un üstüne çıkaramaması büyük başarısızlık. Chp medyasında partiye zarar veriyor. Benim gözlemim bu.

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 15 Haziran 2023 00:16

    Küçük büyük tüm değişimler yeni bir düşünce ile olmuştur. Düşünce devrimi yani. Eski düşünce ile tek bir icat yapılmadı. Sosyal devrimler de. Her türlü sanat akımı da eski düşüncelerle gerçekleşmedi. Toplumun ve dünyanın ihtiyaç ve gelişmesini doğru okuyanlar a gerçekleşti ve toplum benimsedi. CHP iyip in düşünceleri değişmedi ki değişimi gerçekleştirsinler. Değişim vaadi inandırıcı değildi. Toplumu okuyamadılar.

    Yanıtla (4) (1)