Bu defa Bahadır’ın yüreği dayanmadı

Anayasa Mahkemesi Başkanı Zühtü Arslan’ın açıklamasına göre 2021 yılında 66 bin 121 bireysel başvurunun 48 bin 180’inin “Adil yargılanmama” gerekçesine dayandığı bir ülkeyiz. Yargı yolları tükenmiş, “Adil yargılanmadıkları”na inanan insanlar çareyi AYM’ye başvurmakta bulmuşlar. Belki orada da tıkanıp, AİHM’e kadar gidecekler. Kavala ve Demirtaş, henüz AİHM kararlarıyla bile sonuç alamadılar. Amerika sonuç aldı Rahip Brunson’u götürdü, Almanya sonuç aldı, Deniz Yücel’i götürdü. Arkasında dünya gücü bulunmayanlar içerdeki “yargılanma kalitesi” ile yetinmek zorundalar. “Adil” olanını bulurlarsa öpüp başlarına koyacaklar.

1.5 milyon insanın terör soruşturmasına maruz kaldığı bir ülkeyiz. İrtibat – iltisaktan gitse, belki HDP’ye oy veren 6 milyon insan da bir şekilde “terör” soruşturmasına maruz kalacak.

FETÖ davaları… Türkiye hukuk tarihine irtibat - iltisaktan başlayıp, üye olmamakla birlikte terör örgütüne yardım etmeye kadar uzanan tamamı sorunlu gerekçelerle mahkumiyetler…. Mallara el koymalar, kayyım hikayeleri vs ile devam ediyor.

Bugün davaları yazmak değil niyetim. Babanın, annenin FETÖ iltisakı suçlaması ile cezaevlerine düştüğü ailelerdeki çocukları yazmak istiyorum.

Bir ara “İbadet – Ticaret – İhanet” ayrımı yapılmıştı. Sonra çabuk unutuldu ve kim nasıl irtibatlandı ise soruşturma, kovuşturma, yargılama, mahkumiyet, mağduriyetle tanıştı. KHK tırpanı vurdu geçti yüz binleri. Berat alsanız göreve geri dönemediniz. Çünkü “Devlet sadakatinizden emin olmadı.” Devlet kimdi ki?

Çocuklar… Anne – babalarının bir hizmet hareketi içinde yer aldığını düşünüyorlardı. İyi insandılar, iyiliksever insandılar. Onlardan kimseye kötülük gelmezdi.

Sonra bir gün darbe girişimi oldu. Bombalar patladı Ankara’da, İstanbul’da… Uçaklar uçtu. İnsanlar öldü. Böyle bir işe girişenler anne-babalarının içinde yer aldığı hareketin insanları olabilir miydi?

Sonra operasyonlar başladı. Operasyonlar, operasyonlar… Bir gün kapılarına dayandı, polisler. Aldılar götürdüler annelerini babalarını… Evde yapayalnız kaldılar. Babaannelerine sığındılar, dedelerine sığındılar. Onların göz yaşlarını gördüler. Bebeler vardı, küçük – büyük, kız - erkek kardeşler vardı. Her birinin duygu dünyası başka fırtınalar içeriyordu.

Gençtiler. Okullarında duyuldu anne - babalarının tutuklandığı… FETÖ iltisakı kahredici bir damga idi. Akrabalar mesafe koydu. Arkadaşlar mesafe koydu. Öğretmenler ilgilenmeye korktular.

Sandıklı’da Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği bir toplantıya konuşmacı olarak davet edilmiştim. Fen Lisesi Din ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri için düzenlenmiş bir toplantıydı. Öğretmenler Fen Lisesinde din konusunda öğrencilerle nasıl iletişim kuracaktı, bunu konuşacaktık.

Konuşmadan sonra söz verildi öğretmenlere. Bir öğretmen kalktı, “Sınıflarda anne-babası FETÖ’den tutuklu öğrenciler var, onlarla nasıl iletişim kurmalıyız?” diye bir soru sordu. Ben de “Onlar sizin öğrencileriniz, anne-babaları yüzünden dışlanmış hissetmemeleri gerekir” gibi şeyler söyledim. Bir başka öğretmen ayağa kalktı ve “Bunlar her şeyi hak ediyor, öyle acındırmamak lazım, Reis ne yapıyorsa haklıdır” gibi bir tepki gösterdi. Salonu teskin ettim, sonra çay molasında o tepkiyi veren öğretmen yanıma geldi ve “Aşırı tepki verdim özür dilerim” dedi.

Evet, binlerce insan, ibadet – ticaret - ihanet ayrımı yapılmaksızın soruşturmaya maruz kaldı. Değil mi ki, bir şekilde temas olmuştu o hareketle, en azından “mimlenme” gerekçesi sayıldı.

Çocuklar… Bu yükü nasıl taşısınlardı? Anne-babalarının suçu neydi? Darbenin neresinde yer almışlardı? Dava dosyalarında öyle bir şey var mıydı? Bir dönem ülkeyi yönetenlerin dibine kadar irtibatlı – iltisaklı oldukları yapının ucundan kıyısından geçmiş olmak neden suç haline gelmiş, herkesin dosyasına “terör” damgası vurulmasına yol açmıştı?

Çocuklar… Geleceğe bir yük taşıyorlar yüreklerinde. Birisi tahammül edemedi, apartman boşluğuna bıraktı kendisini. Adı Bahadır’dı. Can verdi oracıkta. Enes kadar yankılanmadı. Tıpkı annesinin kucağında Meriç’i geçerken boğulan kundaktaki bebeğin yankısının olmadığı gibi. Nemize lazım dedi herkes, sonra iltisak olur, irtibat olur…

Bu memlekette Bahadır’ın yürek yükünü taşıyan çok çocuk var, emin olun. Evlerinde dini bir atmosfer vardı anne-babaları evde iken, şimdi din ile bağlantılı bir kadro, anne-babalarını nasıl bir suç olduğu bilinmez bir ithamla cezaevinde tutuyor. Dünlerde, iltisak ne, irtibat ne, birlikte operasyon yaptıkları bilinen kimseler suyun başında ahkam kesiyor.

Çocuklar… Bu ülkede, anne-babalara yapılanlar yüzünden çocukların yüreğine ekilen tohumlar sebebiyle barış ötelenip duruyor. Denir ya, Diyarbakır Cezaevinde babalara yapılanlar, pek çok evladı dağa çıkardı. Sonrası kan, kan, kan. Yeni operasyonlar, yeni damgalamalar, yeni çocukların yüreklerini zehirliyor. Ne zaman gerçek barışı konuşacak bu ülke?

YORUMLAR (255)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
255 Yorum
  • Günaydın / 05 Şubat 2022 20:06

    Günaydın Ahmet bey çok geç kaldınız çoooookk.....!

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhammed Erdogan / 27 Ocak 2022 02:52

    Bunları yazmak için geç kalmadınız mı? Yeni farketmiş olamazsınız. Hepimiz bir imtihandan geçtik geçiyoruz. Sizde bu imtihanın tam burasında kaldınız. Allah size de rahmetiyle muamele etsin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah Doğru / 26 Ocak 2022 20:21

    Yazınız güzel. Keşke herkeste sizinki bir vicdan olsa.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 20 Ocak 2022 20:50

    Yaziyi bir daha okudum. O ogretmenin ogretmen olmadigini anladim

    Yanıtla (16) (1)
  • Bahadır Odabàsının akrabası.. / 25 Ocak 2022 17:42

    Amasız fakatsız bìr zulmun, işkencenin olduğu ve kul hakkınin yendìği bir yerde
    Ama cılardan
    Fakat cılardan nefret ediyorum

    Yanıtla (3) (0)
  • Selim Selin / 25 Ocak 2022 16:37

    Sayın Taşgetiren,
    Çok güzel yazmışsınız..En başta çanak tuttuğumuz zulmün masumları nasıl vurduğunu görmeniz çok mutlu etti beni...
    Sizden ricam bu hususta ki hakkaniyetli yazılara devam etmenizdir, Zira bizim mahalle dediğimiz Müslüman mahallesi tam bir servet avcılığı düşkünüymüş.Sizin için de ahirette kefaret yerine geçer başlangıçta ki günahlarınıza, kim bilir!Endişelenmeyiniz, bu çocuklardan kan arzu eden pek çıkmayacaktır.Ama bu çocuklardan mahrum kalan toplumun diğer çocukları...

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 24 Ocak 2022 08:02

    Ahmet bey teşekkür ediyorum,çocuklarim ve torunlarim adına, siyasal islamın gelecegi yer buraya kadarmış bize bir dahami nasuh nusuh tovbesi oldu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Eski eğitimci / 21 Ocak 2022 12:45

    Türkiye deki, dindar ve dindarlardan geçinen kesim, kaybetti. Dindar kesimde kapanmayacak yaralar açıldı. Çok büyük hayal kırıklıkları yaşandı. Artık bu topraklarda dindarlar, umudun bir parçası olarak görülmeyecek. Adamlar kazandı. Kaybettik maalesef..

    Yanıtla (9) (0)
  • FARUK ŞAHAN / 21 Ocak 2022 10:55

    Teşekkürler Ahmet Bey. Bu mevzuyu sık sık dile getirip gündemde tutmak lazım. Yeter artık çok acı birikti. Gerçekten bu kadar yeter. Bu insanların çocukları devletini severek mi yetişecek sizce yoksa düşman olarak mı?

    Yanıtla (4) (1)
  • Fatma arslan / 21 Ocak 2022 02:56

    Merak etmeyin bize eziyet etselerde cocuklarimiz daga cikip kan dokmez Allahin izniyle..

    Yanıtla (11) (0)
  • Arifasya / 21 Ocak 2022 09:54

    “İmandır o cevher ki, İlâhî ne büyüktür! İmansız olan paslı yürek sînede yüktür!” Ne kadar güzel söylemiş Mehmet Akif. Sanki bugünkü insanları görmüş merhum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Türkoğlu / 21 Ocak 2022 02:06

    Ne zaman biliyor musunuz.
    Sadece hak adalet eksenli anlayış olduğunda zulmün ırkı dini rengi milliyeti olmaz mazlumunda öyle.hakki savunmak için şucu bucu şurali buralı renkli renksiz (...) Olmaya gerek yok sadece insan olmak yeterli.Birde Etkili yetkili sosyal dini hassas kimliği ile ileri gelen tanınan geçmişinde hayırlar olan inisiyatif sahiplerinin özelliklede gazeteci kimliği olanların yerinde zamanında konuşması gerekirdi.ancak yapılmadı.sonradan söylenenler değersiz değil ama etkisiz

    Yanıtla (6) (0)
  • Çetin Aköz / 21 Ocak 2022 00:09

    Zaten Perinçekgillerin kanallarında bu 'fetö' operasyonlarına ne kadar destek olduklarını ne kadar sevindiklerini görünce asıl amacın ne olduğu gayet net anlaşılıyor... anlamayanlar için de söyleyecek bir şey yok...iyi uykular...

    Yanıtla (10) (4)
  • Salih / 20 Ocak 2022 23:57

    saat gecenin nerdeyse 12 si 10 yaşındaki oğlumuz 2 yıldır annesiz ve gözlerine bu saatlerde bile uyku girmiyor konuşmuyor konuştuğunda da annesini soruyor ne zaman gelecek diye. Annesinin suçu devletin açtığı bankaya para yatırmak içişleri bakanlığının onay verdiği derneğe üye olmak. bu adalet nasıl sağlanacak çok acı çok yara birikti. söz tükendi...

    Yanıtla (10) (1)
  • Demokrat Hukukçu / 20 Ocak 2022 08:34

    Sn Taşgetiren bu hukuksuzluğun bitmesi için tam ve kesin tavır almak gerekiyor. Öyle azıcık ucundan tutunca kaldırılamıyor üzerimize çöken zulüm balyozu.

    Yanıtla (15) (2)
  • Sadece Bennnnnn / 20 Ocak 2022 23:26

    Üzerimize çöken zulüm balyozu kolay kaldırılmıyor amenna da mağduriyeti giderilen de maalesef dönüp te mağdurlara bakmıyor bile. Diyelim işten atılmışsın ve işine döndün o zaman haksızlık olabilir demeye bile korkuyorsun. Neme lazım ya yine beni alırlarsa sonum ne olur? korkusu ile hak, hakkaniyet, adalet ... taraftarı duruş?????? hak getire....

    Yanıtla (5) (0)
  • okur / 20 Ocak 2022 11:59

    Fettullah'ın istediği herşeyi verenler suçsuz, hizmet hareketine destek verdiklerini sananlar suçlu. Allah affetsin kandırıldık diyenler suçsuz, kandırıldık diyenler suçlu.
    Darbe girişimine destek verenler ve aktif katılanlar en ağır cezaları almalılar. Bunun haricinde kalanlar suçlu olmmalı. Hepsi bizim insanımız, çocukları bizim çocuklarımız. Suçu olmayanlar cezalandırılmamalı. Adil yargılamayı herkes hakediyor. Kararlar adil alınmalı. Kul hakkı! kul hakkı! kul hakkı!

    Yanıtla (16) (2)
  • Etme bulma dünyası / 20 Ocak 2022 23:09

    Dediklerinize tamamen katılıyorum:"suç şahsidir." Şu da bir gerçek ki şu anda FETÖ mağduriyeti çekenler, devlet onların rahatına dokunmadığı için şu anda büyük mütedeyyin kesimin onlara gösterdiği tepkisizliğin hatta devletin yanında yer alarak mağdurlara gösterdikleri büyük tepkinin aynısını yıllarca yaptılar. Şu anda kendileri aleyhine nasıl ayet ve hadislerle delil getiriliyorsa onlar da o zamanın mağdurlarına ayet ve hadis delil getirerek zulmettiler ya da zulmedenleri alkışladılar...ne diye

    Yanıtla (2) (8)
  • Abdullah ünlü / 20 Ocak 2022 12:59

    ✅İftira suçu, tehlike suçu niteliğindedir, mağdur tarafından işlenmediği bilenen hukuka aykırı bir fiilin mağdura isnat edilmesi yeterlidir. TCK 267
    ✅Bir sahabi savaşta lailahe illellah dediği halde birisini öldürmüştü Resulüllah (sa) buna kızdı ve onu azarladı. Sahabi, ‘o bunu korkusundan söyledi’ deyince Resulüllah ‘kalbini yarıp baktın mı, sen kıyamette bunun hesabını nasıl vereceksin!’ dedi ve öfkeli bir halde bunu o kadar çok tekrarladı ki sahabi, keşke şu ana kadar Müslüman olmamış olsayd

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 22:58

    Maalesef şu anda FETÖ suçlusu demiyorum, FETO şüphelisinin hiç bir masuniyet karinesi yok. Onlara ne savaş hukuku, ne medeni hukuk ne de peygamberimizin o müşriğin/kâfirin öldürülmesine gösterdiği hassasiyet var. FETÖ iltisaklı olmak her şeyden daha tehlikeli... FETÖ iltisaklıya her şey reva... FETÖ iltisaklı oldu mu Kur'an ve Sünnet uygulamaları da üstesinden gelemiyor...Yani FETÖ iltisaklılat HER ŞEYİ , HER KÖTÜLÜĞÜ YAPARLAR... Her kötü muameleyi de sonuna kadar hakederler... Vicdan, merhamet,

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 14:00

    Fetö ile kendileri işbirlik içine girdiler
    Her ikisi de memnundu
    Sonra ortaklık bozuldu
    Fetönün çekirdek kadrosunu yurt dışına postaladılar
    Kendilerinin zaten hiç suçu kabahati yok
    Kandırıldık deyip kendilerini akladılar
    Cezayı ise khk larla gariban vatandaşa kestiler
    Mahkemelerde suçsuzluğunu ıspatla zulümleri başladı
    Bu terörist damgalı garibanların hakkını savunmak Allaha kaldı

    Yanıtla (35) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 22:42

    Geçen Resul TOSUN bir programda, biz milli görüsçülerin Fethullah Gülenle aramız ta eskiden beri hiç iyi değildi.Tayyip Erdoğan da milli görüş tabanında olduğu için bu söz onun için de geçerli anlamında bir şeyler dedi. Yani hep diyorsunuz ya FETÖ ile 2002-2010 arası iş tuttunuz...İş tuttular mı orasını herkes biliyor. Bilmediğimiz taaa iş tuttukları o dönemde de birbirlerini S E V M İ Y O R L A R mış....

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 14:56

    Fetöyü şahsen tanımamış sadece yoksulluk nedeniyle yurtlarından faydalanmak isteyen gencecik insanlar terörist damgası yedi khk larla işlerinden oldu makemelerde sürünüyor
    Fetöyle boy boy fotoğraflar çektirebilme yakınlığı taşımış, içli dışlı, itibarlı olmuş, karşılıklı menfaatlar kovalamış insanlar siyasette hala dokunulamıyor, bakanlık yapıyor, millet vekilliği yapıyor.
    Bu ülke bu kadar kirli bir ikiyüzlülükle hiç karşılaşmamıştı

    Yanıtla (41) (1)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 15:44

    Lisedeyken bir çok arkadaşım bunların yurtlarına dershanelerine gitti. Ben de yoksuldum ama gitmedim, part-time çalışarak hayatımı kazanmayı tercih ettim. Hayat tercihlerden ibaret, ya imamın abdest suyunun kerametine inanıyorsundur ya da inanmıyorsundur..

    Yanıtla (5) (36)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 16:51

    Zihniyete bak! Suç mu bu peki? Ben de part-time çalıştım, ben de yurtlarına gitmedim. Bu benim tercihimdi. İnsanların önüne bu suçtur, bu değildir diye kural koydunuz da uymadı mı? Bu nasıl bir ortaçağ zihniyeti? Size kalsa bugün ülkedeki bütün cemaat mensupları işinden atılsa, terörist muamelesi görse yeridir diyorsunuz yani. Aslında sizin derdiniz tüm dindar insanlarla. Sadece kendi mezhebinizce takiyye yapıyorsunuz.

    Yanıtla (44) (4)
  • Arifasya / 20 Ocak 2022 18:20

    İnsanlari kanaat var diye mahkum eden zihniyet ,yemek tarifi,dua cikan yazismalara5-6 sene ceza verdiler.boyle bir intikam almak icin muktedirler hangi sucu islemis olabilir,merak eden var mi?
    Komusyon kuruluyor hukumetten 10 binlerce basvuruyu kafadan reddediyor.neye gore?kime gore?

    Yanıtla (10) (2)
  • doğan alioğlu / 20 Ocak 2022 20:04

    Sayın 'Karar Okuru'. Teşekkürler. Adaletli anlayışınız ve yazınız teşekkürü hak ediyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ayak Takımı'na / 20 Ocak 2022 20:35

    Vaay Be. Lisedeyken anlamışsınız işi ha...

    Yanıtla (2) (2)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 22:26

    Gördük dindarları. İyice gördük anladık son 20-25 yılda. Ne menem bir şeymiş anladık.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 22:36

    Çok zor olmadı. Nerede sürü halinde hareket etme varsa oradan kaçacaksın, nerede tek tabancalık, mertlik varsa oraya yanaşacaksın. Sağ bir çevrede yetişmiş biri olarak benim ülkü ocaklarına giden arkadaşlarım da vardı, ben hayatımda ilk oyumu MHP'ye atmış biri olarak ocakların da kapısından girmiş değilim çünkü orada da sürü psikolojisi hakimdi. Buralarda kerameti kendinden menkul biri oturur, sürü de ona biat eder. Şeyh uçuracak değildik, uçurmadık da çok şükür. O bilinç fıtratta varmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okurunuz / 20 Ocak 2022 22:26

    Hayatında suç işlemiş, daha önce sabıkası olmamış, illegal hiç bir şeye bulaşmamış, karakolun yolunu bilmeyen insanları suçlu hatta terörist ilan ediyorlar.Sadece iktidar uğruna yazık

    Yanıtla (3) (1)
  • Bursa esnaf / 20 Ocak 2022 22:09

    Meriç te boğulan o çocukları hatırlıyorum o sabah o haberi okuduğum âânı hâlâ unutamıyorum genç bir anne 2yada 3 çocuk bir bot soğuk hava Balıkesir Havran li idi.siyasetin siyasetçileri birinci hedefi seçim kazanmak.secimi kazandı mı ikinci hedef devamlı iktidar da kalmak kaybetmemek.gerisi teferruat....aksini iddia etmek......

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 20 Ocak 2022 20:39

    Kanayan bir yara gördümmü yanar ta ciğeri..

    Yanıtla (10) (1)
  • Dogukan / 20 Ocak 2022 21:45

    ...
    Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim!
    Adam aldırmada geç git! , diyemem aldırırım.
    Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
    Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...mae

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 20 Ocak 2022 21:27

    Kanayan bir yara gördümmü yanar ta ciğerimm....

    Yanıtla (0) (0)
  • Yasar / 20 Ocak 2022 21:22

    Çok insan niyeti kötü olmadan bunlarin peşine gitmiş bu gün o insanların sadece kendileri değil tüm sülalesi mahvolmuş durumdalar çocuklara içim parçalanıyor hiç bir suçları yok yazik adeta yok ediliyorlar. Bu ülkede solcular ve kürtler yıllardır ayni muameleyi görüyorlar komşun bile teröre bulaşsa başına neler geliyor. Bu şimdi korkusuzca trollük yapan akp yanlilarina ibret olmasi lazim yarin devran dönerse o üsteki politakicilar yöneticiler kendini kurtarir siz kurtaramazsiniz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mert / 20 Ocak 2022 10:03

    Hüseyin Gülerce Televizyon programı na çıkıyor herkesi fetöcülükle suçluyor varmı daha ötesi

    Yanıtla (16) (0)
  • OkurM / 20 Ocak 2022 20:16

    Bi de latif Erdoğan ile birbirine girmeleri yok mu ?

    Yanıtla (1) (0)
  • H.Bulat / 20 Ocak 2022 00:14

    ""Denir ya, Diyarbakır Cezaevinde babalara yapılanlar, pek çok evladı dağa çıkardı. Sonrası kan, kan, kan. Yeni operasyonlar, yeni damgalamalar, yeni çocukların yüreklerini zehirliyor. Ne zaman gerçek barışı konuşacak bu ülke?"""
    Bahçeli ve Perincek ne zaman izin verirlerse

    Yanıtla (22) (2)
  • Okur / 20 Ocak 2022 19:50

    Ha anladım. AKP bu zulmün maşası, masum yani ! Yine mi kandırmışlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Arifasya / 20 Ocak 2022 15:58

    Bu ogrt(!).nin zihniyetiyle ,insanlarin dedesinden kalan mala el koyan,kaynanasini hapse atan,cocugunu isten atan,insanlara agac kabugu yesinler diyen zihniyet ayni degil mi?bu zihniyetle evdeki ogrenciye muebbet hapis veren,egede bogulan cocuklara kacarken bogulan terorist diyen zihniyet ayni degil mi?celali isyanlarini bastirirken eskiyanin cocugu eskiya olur deyip cocuklari kesen zihniyetle o ogrt.(!)nin zihniyeti ayni zihniyet degil mi?.......

    Yanıtla (20) (2)
  • Dogukan / 20 Ocak 2022 19:24

    Maalesef ortacag kapandi ama her devirde o zihniyeti tasiyanlar,insanlara firsat buldukca zulmetmeye devam ediyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Acz / 20 Ocak 2022 19:23

    "Daha adil bir dünya mümkün" kitabının yazarı, belki bir gün " Türkiyede adaleti nasıl tesis ettiklerini" anlatan bir kitap yazar.
    Bu kitapta Bahadır'larıda Enes'leride yazarsa -yazabilirse bizde görürüz...
    Atalarımız güzel söylemiş,
    "Kork Allahtan korkmayandan."

    Yanıtla (6) (0)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 03:29

    Mermiye kafa attı diyecek kadar vicdandan arınmışlardı, halbuki gördüğü muameleyi onuruna yediremeyip mermiye kafa atanların da çoluk çocukları vardı. O kapkaranlık kumpas zamanlarına dair bir nedamet hatırlamıyorum bu "adanmış" hizmetilerden, hiç umursamadılar, hatta eminim hoşlarına gitti. Etme bulma dünyası.

    Yanıtla (21) (59)
  • Okur / 20 Ocak 2022 08:21

    Vicdanı ile ismi müsemma vatandaş, bahadırın darbeyle ilgisi ne bunu da yazsaydın ya.

    Yanıtla (41) (3)
  • Lütfen / 20 Ocak 2022 09:07

    Lütfen izin verin o kapkaranlık günlerin araştırılmasını. Lütfen engellemeyin, lütfen araştırma önergelerini reddetmeyin. Ne olup bittiğini öğrenelim.

    Yanıtla (28) (3)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 09:25

    Siz de bir gün bu ettiklerinizin bu vicdansızlığınızın karşılığını bulursunuz inşallah. Ergenekon davalarında haksızlık yapıldıysa bunun sorumlusu irtibatlı-iltisaklı herkes midir? Bu nasıl insafsız ve insanlık dışı bir yaklaşımdır? Ergenekon davalarında tutuklu sayısı nedir ki ilgisiz yüzbinlerce insana yapılan haksızlıklara gerekçe olsun? Ama sizin derdiniz başka, sizin derdiniz topluca cezalandırma, çoluğuna çocuğuna kadar değil mi?

    Yanıtla (38) (4)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 09:31

    Sizin bir nedametiniz var mı peki üniversite yollarını kestiğiniz ve hayatlarını kararttığınız imam hatiplilerden, üniversiteden attığınız başörtülülerden, kadrolaşmak için dindarlar girmesin diye gizli gizli açtığınız hakimlik savcılık sınavlarından, yazılıda kazanıp dindar diye, imam hatipli diye mülakatlarda elediklerinizden, 367 saçmalığından, refah partisi, fazilet partisi kapatmalarından? 28 Şubat'ta yapılan zulümlerden hiç nedametiniz oldu mu?

    Yanıtla (21) (17)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 10:04

    Bilmem. Muhatabına sor.

    Yanıtla (2) (6)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 09:43

    O dönemde haksızlık yapılanların aileleri, çoluk çocukları cezalandırılmadı. Maaşlarını aldılar, pek çoğu görevine iade edildi, mallarına el konulmadı, iş bulamasınlar diye SGK kayıtlarına işaret konulmadı. Çoluk çocukları ile birlikte açlığa mahkum edilmedi. Maddi yardımda bulunanlar teröre destek diye tutuklanmadı. Kendi gazeteleri vardı, televizyonları vardı, davaları protesto edebiliyorlardı. Haksızlıkları dile getirebiliyorlardı ve bu yüzden kimse tutuklanmadı. Bu kadar yalnız değillerdi.

    Yanıtla (47) (5)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 10:02

    Onlar da devlet hiyerarşisi dışında bir humeyni özentisinin yönlendirmesiyle darbeye kalkışıp, yüzlerce vatandaşı öldürüp, binlercesini yaralayıp, iç savaşa zemin hazırlayarak devletin ve milletin bekasını riske atmışlardı da benim mi haberim yok. Üstelik orada bir faraziye, uydurulmuş suç, uydurulmuş delil vardı, burada buz gibi tüm alemin gözü önünde alenen işlenmiş suç, var.

    Yanıtla (3) (10)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 16:56

    Size bir şey anlatmaya değmez diye diyorum ama diğer okurlar için yazıyorum. Belki haberiniz yoktur suçun şahsiliği ilkesi evrensel bir hukuk kuralıdır. Aynı cemaate, gruba veya derneğe üye olanlar bunların yöneticilerinin veya üyelerinden bazılarının işlediği suçlardan dolayı sorumlu tutulamaz! Daha bundan bile haberiniz yok! Hukukta toplu cezalandırma olmaz. Bu ancak ilkel insan topluluklarının yapageldiği bir yöntemdir. İnsanlık o tarihlerden beri çok ilerledi, sizi bilemem tabi.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 22:24

    Tamamen aynı kanaatteyim. benim itirazım vicdan kartının öne sürülmesine. Muktedirken başkasının uğradığı felakete alkış tutanın, kendisi gadre uğrayınca vicdan talep etmesi can sıkıcı.

    Yanıtla (1) (1)
  • efedamat / 20 Ocak 2022 10:47

    kumpas davalarında ben bu davaların savcısıyım diyen kişi şu an nerede bir bakıver.
    günahsız bir fidanın apartman boşluğundaki naaşı vicdanın da bir kıpırtı yapmıyormu.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 11:18

    O kapkaranlık kumpas dediğiniz dönemlerde davalı sayısı 743 kişiydi. Bunun 335'i tutuklu, kalanı tutuksuzdu.

    Şu ana kadar FETÖ davalarında 1.5 milyondan fazla kişiye işlem yapıldı. 312 bin kişi göz altına alındı. 99 bin kişi tutuklandı. Aileleriyle birlikte 8 milyon kişi etkilendi. Bu rakam çoğu Avrupa ülkesi nüfusundan bile fazla. Kapkaranlık dönemmiş. Bu dönem yıllar sonra tıpkı 6-7 Eylül olayları gibi toplumsal bir cinnet olarak anılacak. Çocuklarınız da sizden ve sizin gibilerden utanacak

    Yanıtla (9) (0)
  • Ayak Takımı / 20 Ocak 2022 15:41

    Bence öyle olmayacak, gelecek kuşaklar bir iltihabın yavaş yavaş toplumun ve devletin bünyesine, bilenlerin bütün uyarılarına rağmen kimlerin yardımlarıyla nasıl sokulduğunu, devletin gövdesinde sinsice habis bir ur gibi büyüdüğünü, kimlerden himaye gördüğünü, bu "heykeli dikilecek" iltihabın çalışma yöntemlerini, neler yaptıklarını, nasıl yaptıklarını, güya mürekkep yalamış, dindar inanların nasıl bu kadar vicdansız olabildiğini okuyacak ve konuşacak.

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 16:01

    Tabi canım 1.5 milyon kişi darbeye karıştı değil mi? İşinize geldiği zaman 15 Temmuz’a tiyatro diyorsunuz işinize geldiği zaman da buz gibi darbe oluyor. Bu arada bahsettiğiniz davalar esastan değil usülden bozuldu. Gerçekte ne olduğunu ise bilmiyoruz. Sütten çıkmış ak kaşık gibi göstermeyin kendinizi. Darbe yapmamış olsanız bile zihniyetiniz darbeci sizin. Ordu göreve yürüyüşlerinizi unutmadık! O davalardaki her iddia da yalan değildi ayrıca. Oradaki haksızlık davanın sulandırılmasıydı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 16:09

    Vicdansızmış. Kimin vicdansız olduğu yorumunuzdan belli. Bir çocuğun intiharı bile yüreğinizi soğutmuyor. Taş olsa çatlardı bu haksızlıklara. Evet dindarlar vicdansız oldular. Sizin gibileri, dindarları habis bir ur görenleri, Vural Savaş’ları, Perinçekçileri dost edindiler. Bu hukuk katliamlarına sessiz kaldılar. Sizin gibilerin geçmişte yaptığı habaseti de görsene! Başbakana küfür eden asker vesayetini istiyorsunuz siz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 16:22

    Vural Savaş sen misin? Senin habis bir ur dediğini Vural Savaş söylemişti bir zamanlar. Tüm dindarlar için. Aynı bu sözlerle. Ayrıca senin FETÖ dediğin bir sebep değil sonuçtu. Sizin devletteki dindarları dışlama politikanız bazı cemaatlerin yer altında gizli faaliyet göstermelerine yol açtı. Güçlendikçe de AKP gibi zehirlendiler. Azıcık da devlete “sızmış” masonlarla da ilgilensenize.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 22:45

    O işlem yapılanların çoğu aman bizim aşkımız, işimiz ... elden gitmesin diye AKP'nin peşinde dolaşmasa bugün iktidarda olmazdı AKP. Herkes aman işime, adıma, çocuğumun işine... bir şey olmasının peşinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur-yorumlar / 20 Ocak 2022 13:33

    Rumuz olarak belirlediğin adında da anlaşılacağı üzere aklı ve vicdanı ile düşünmeyenlere cevap vermeye değmez. Evet etme bulma dünyası...

    Yanıtla (1) (0)
  • Ayak Takımı'na / 20 Ocak 2022 18:49

    İşte, bu coğrafyalarda "Adalet" i sürgün eden, bir daha da bu topraklara sokmayan anlayış; bu anlayıştır. Gaye adaletin tesisi değil de intikam, kin, bağnazlık olunca bu sonuç çıkıyor ortaya. Ve maalesef kendi hayatına son veren birisinin arkasından "mermiye kafa attı" denebiliyor ve diyenler baş tacı olmaya devam ediyor. Sırf ana-babası kendi grubundan değil diye, 14 yaşında bir çocuğun sona eren hayatına, ölümüne bile üzülemiyor, zımnen destek veriyor, yürek soğutabiliyor.
    Yazık, çook yazık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Anadolu / 20 Ocak 2022 18:48

    Sende az biraz merhamet, vicdan kalmış galiba. Devleti ele geçiren zalimler, milyonlarca masum insanı öldürüyor. Siz seyre devam edin

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 18:40

    Herkes biliyordu fetoslari ,,,sadece bekliyordu sonucu,, masal anlatmayalım birbirimize ..tipki pkk ve uzantilari gibi hepimiz biliyoruz ne yapmak istediklerini ..oyle demokrat cici abla ve abiler degiller aramizda gezenler...Agzi şeffaf net olmayıp,,,,ama,mama,yani,fakat oldu mu kac onlardan...uçurum a doğru sürüyorlar....bu amcada yillardir bize ne anlatir bilemedik.....

    Yanıtla (1) (5)
  • Okur Yazar / 20 Ocak 2022 18:39

    Ahmet Bey yorulmayın anne babalarımız mahkemelerin beraetine rağmen hem de iki üç mahkeme onlar tanrı/rableştirdikleri insanların yüzünden onlar bile bizi mahkum ettiler.Bunlar mahkum etmişler çok mu ? Onları affetmiyorum ama anne babamı kardeşlerimi bile affetmiyorum onlar benim için ölmüştür artık .Mahkemelerin beraet ettirdiği yerde beni mahkum eden suçlu ilan eden babamı arayıp sormuyorum çünkü onlar beni tnarılaştırdıkları insanların yüzünden kalplerinde beni mahkum ettiler ben de onları..

    Yanıtla (2) (0)
  • okur... / 20 Ocak 2022 13:57

    Bahadır'ın babasının'da tıpkı kimi Ak partililer gibi fetö ile yanyana fotografları olsaydı,
    Yâda yine kimi Ak partililerin olimpiyat törenlerinde okyanus ötesine sevgi mevgi lafları ettiği gibi görüntüleri sözleri olsaydı,
    Babası fetöcülükten suçlanıp yargılanırmıydı?
    Yada yargılansada cezası böyle olurmuydu, cezası böyle olsada,
    Bahadır'ı, ciğerparesi kuzusu, önünde üçbeş kişinin omuzunda taşıdığı tabutun içinde mezara götürülürken elleri kelepçeli olurmuydu.?
    Yarab kullarına merhame

    Yanıtla (15) (0)
  • OkurM / 20 Ocak 2022 18:20

    Parası olup inadı olmayan her zaman gemisini yürütür baboo..

    Yanıtla (0) (0)
  • hüseyinn adıyaman / 20 Ocak 2022 17:57

    sevgili hocam bu gün sadece ey iman edenler başkalarına olan kininiz sizi adaletsizliğe sevketmesin hükmüne uysaydık belki bu vahim bilançoya yol açmayabilirdik.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yetkin gözcü / 20 Ocak 2022 16:48

    Valla malesef islam kardesi olamadik fitneyi söndüremedik ve yandık yanmayida hak ediyoruz daha cokkk yanacaz daha kötü gunler bizi bekliyor

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 17:57

    Maalesef müslümanları bırakıp din düşmanlarını dost edindik. O dost edindiklerimiz de dört gözle bekliyorlar sıranın bize de gelmesini. Sadece zamanını bekleyip fırsat kolluyorlar. Müslümanlar bu kadar ahmak olmamalı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Vatandaş Adem / 20 Ocak 2022 17:18

    Akparti iktidardan gidince, bu irtibat ve iltisaktan pek çok Akpartili yargilanir ve eğer şimdiki gibi başka partili yargıç savcılarla ve adil yargılanma hakkı da şimdiki gibi olursa vay anam vay.Ülkede yeni Bahadırlar olmasın.Adil yargılanma herkesin hakkıdır.

    Yanıtla (8) (0)
  • Halk / 20 Ocak 2022 17:51

    Vatandas adem bu gun adil yargilama yok. Hakimler hukumetin istegine gore karar veriyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 20 Ocak 2022 14:50

    Hayatınız boyunca kullanışlı eleman oldunuz Hala bir yerlere mesaj verme derdindesiniz.Hâlâ birilerini aklama peşindesiniz.Birilerinin günahından,sorumluluğundan önce dönüp aynaya bakın ve kendi günahlarınızla yüzleşin tabi cesaretiniz varsa.

    Yanıtla (2) (31)
  • cvp .. / 20 Ocak 2022 17:47

    " kullanılmayı Hayatınız boyunca kullanışlı eleman oldunuz "
    demişsin..!
    Nerden biliyorsun kullanılmışlığı?Tecrüben mi var...!

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 17:45

    Öbür alemde şahit olacak insanoğlu birbirine. Geçte olsa sizin gibi bir kalemin bu mağdurları ğündeme taşıması güzel. Kalemineze sağlık. Biz Müslümanlar olarak tarafgirlik yapmadan öğrenemedik hakkı, haklıyı ve doğruyu söylemeyi, yaxmayı. Teşekkúrler...

    Yanıtla (2) (0)
  • Adil / 20 Ocak 2022 17:00

    Teşekkürler Ahmet bey, maalesef bu kanayan yarayı herkes görmeli, darbeyi yapan başkaları, zulüm edilen alt tabaka, kandırılan tabaka...

    Yanıtla (9) (1)
  • Ahmet / 20 Ocak 2022 16:39

    Hocam yazdıklarınıza kısmen katılıyorum ancak çoğu kısmına katılmıyorum. Zira zihninizde canlandırın Allah muhafaza 15 Temmuz gerçekleşseydi acaba sizin söylediğiniz insanlar hangi safta yer alacaktı. Eğer gerçekten yine Millet Devlet tarafında yer alacaksa baş tacı. Ama o kadar sıkıntı yaşamış bu ülke bazı fetocular hala yaptıklarının yanlış olmadığını savunuyorlar. fetonun üat düzey hainlerine noldu hepsi yurt dışına kaçtı. Altta yer alanlara ben de üzülüyorum ama gözlerini açsınlar lütfen

    Yanıtla (7) (17)
  • Arifasya / 20 Ocak 2022 16:21

    Bu cocuklara nadil davranacagiz diyen ogrt.de hatali.demek ki bu cocuklari fislemissiniz.yaziklar olsun liyakat degil biat kulturunu esas alan bu curumus zihniyete....!

    Yanıtla (12) (0)
  • KARAR OKURU / 20 Ocak 2022 15:50

    Nemize lazım dedi herkes, sonra iltisak olur, irtibat" olur…""Zulmedenlere meyletmeyin. Yoksa size de ateş dokunur. Sizin Allah’tan başka dostlarınız yoktur. Sonra size yardım da edilmez."
    Hud 123

    Yanıtla (13) (0)
  • Arifasya / 20 Ocak 2022 15:37

    Hocam ,konferansinizda o tepkiyi gosteren ogretmen olamayacak kisi gibi binlercesi bu ulkede o insanlari otekilestiriyor.reis demis;reis kanun mu ?adalet mi? Devlet mi?hak mi?hakikat mi?bu kadar koyun olmak en basitinden insani degerlere uymaz.dine diyanete uymaz.insanlik seviyesine kendinizi yukseltin,cukur olmayin.!sonra öldünüz diye biri ustunuze toprak atabilir..

    Yanıtla (20) (0)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 15:22

    Yureginize saglik

    Yanıtla (8) (0)
  • parya// / 20 Ocak 2022 05:22

    Bu dünyada damgalanıp horlanıp,
    elbirligiyle dışlanıp,
    eş, dost, hısım akrabanın bile
    yüzüne bakmayıp
    yanlız bırakılmış bahadır...
    Kendine apartman boşluğunda yer aramış..!
    Yerin yurdun, eşin dostun,
    Hz Hasan ile Hüseyin'e
    komşu olasın çocuk..

    Yanıtla (73) (1)
  • yolcu / 20 Ocak 2022 07:34

    amin

    Yanıtla (10) (0)
  • parya 'ya.. / 20 Ocak 2022 14:54

    Bir garip öldü diyeler,
    üç gün sonra duyalar,
    soğuk suyla yuyalar,
    böyle garip bencileyin..
    demiş yunus..
    Babasız bahadır, burada kimsesiz garip kaldı,
    Belkide komşuları onu çoktan yanına aldı kimbilir..
    Ciğeri kalmışların cigerini yaktın, yüreği yüzü güzel çocuk..

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okunur / 20 Ocak 2022 14:32

    Bir örnek ile „Bu millet umursanılmayan bu travmalardan nasıl kurtulup özgürleşsin?“ diye sordum. Sansürlendi. Hadi örneği sildim. Bu soru da yanlış olan ne? Uzamış ve tedavi edilmemiş yaraların ülkeyi getirdiği yer ortada.

    Yanıtla (11) (0)
  • K.okuru / 20 Ocak 2022 14:12

    Taşlar bağırlarını sulara açarken,sizlere
    neoluyorki bağrınız taşlaşmış...Bakara
    74.ayet

    Yanıtla (11) (0)
  • Esentepe / 20 Ocak 2022 14:07

    Hacı bayagı zihinsel olarak evrilmişsin. Azılı solcu yazarlardan aşagı kalmazsın. Pirincin içindeki beyaz taş imişsiniz. Hele ki ifşa oldunuz.

    Yanıtla (5) (31)
  • Garip / 20 Ocak 2022 09:26

    Ahmet bey,
    Olmaz öyle şey!
    Benim ülkemde dışlanmaz insanlar
    Sivil ölüme mahkum edilmez
    Onlara ağaç kökü yenilsin denilmez
    Öyle hiç tanımıyormuş gibi sırt dönülüp gidilmez
    Aha geldi fetöcü diyerek çocuğu yaftalanmaz...
    Neden mi?
    Biz Filistin için yanarız, Arakan içi ağlarız, Doğy Türkistan için haykırırız.
    Ülkemizdekileri, ilçemizdekileri, köyümüzdekileri, komşularımızı mı görmeyecegiz duymayacağız bilmeyeceğiz.
    İnanmam, inanmaammm..

    Yanıtla (32) (4)
  • okur / 20 Ocak 2022 10:31

    ÇOK UZAKTA ARAMA DİZİ DİBİNDEKİ SUÇLANANLARA İYİ GÖZLE BAKABİLDİNMİDE KONUŞUYON

    Yanıtla (2) (0)
  • Baybars / 20 Ocak 2022 13:11

    Önemli olan sizin kafadakilerin neye inanıp inanmadığı değil, Allah'ın nasıl değerlendireceğidir. Eğer O, bu kitlesel sosyal ölüm cezasını zulüm olarak kabul etmişse, zulme katkısı olanların vay haline!

    Yanıtla (9) (0)
  • OkurM / 20 Ocak 2022 18:21

    Mevla ahiret mahkemesinde zalim damgası yemekten muhafaza buyursun...
    Dunyaninki bir diş sıkımı...
    Geçip gidiyor işte...

    Yanıtla (2) (0)
  • Zeynep / 20 Ocak 2022 13:53

    İnanın yaşayan biri olarak söylüyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • HERMES / 20 Ocak 2022 13:15

    Şucu bucu olmadan, vicdan ehli olmak budur. "FETO" konusunda en büyük vebal Gülen'in ve sonra da başta Erdoğan olmak üzere bütün AKP'lilerin omuzundadır, AKP'liler darbeye kalkışan ile, yani suçlu ile masumu kasten ayırmadılar, kin ve öfkeyle hareket ettiler, Şeytanı, "Kınından çıkmış kılıç gibiyiz" diyenleri de rehber edindiler, sonra "had" aşıldı. Böyle durumda Allah bir hakem tayin edecektir, o hakem seçim olur, deprem olur, yoksulluk olur ama mutlaka birşey olur, Sünnetullah budur.

    Yanıtla (11) (1)
  • Hasan hoca / 20 Ocak 2022 13:09

    En çokta o acımamak lazım diyen pilavlarını yemiş olabilirö. KHK lılar üzülmesin. Bu topraklarda bu işler bi döngü halinde devam eder. En azından kendileri,sevenleri Atatürk ve laikliğin kıymetini anlamışlardır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Polat Yaver / 20 Ocak 2022 13:01

    Ülkemin dışarıdan röntgen i;Cumhurbaşkanı var ama vicdanının sesini dinlemiyor. Vekillerin çoğunda vicdan yok. Adalet Sarayları var , içinde Adalet yok. Lüks üniversite binaları var , içlerinde eğitim yok .İtibara gelince para bol ama vatandaş a gelince kuru ekmeğe devam.Gırtlağına kadar partizanlığa batmış,hurafeler i toplum kültürünü din kabul etmiş ,muazzam bütçesi olan Diyanet var, Halkına dinini sevdirmeyi beceremeyen, Cumadan Cuma'ya bir kısmı dolabilen 120bin cami,

    Yanıtla (5) (0)
  • Yavuz Özçelik / 20 Ocak 2022 12:48

    Bu sorunların dini ticarete siyasete,kşisel ikbale alet etmekten,dahası din kurallarının hakim olduğu bir devlet kurma hayal ve çabasından doğduğunu,emperyallerin de bunu besleyip
    destek olduğunu görünüz artık.Bir yanda laik demokratik devlet
    isteyen çoğunluk,öte yanda bir ortaçağ din devleti isteyen dış destekli ve güdümlü bir azınlığın varlığı ve mücadelesi.Sonuç kan
    gözyaşı ve sefalet..

    Yanıtla (1) (0)
  • Oğuz Han / 20 Ocak 2022 12:35

    Bu Fetö canavarını yaratan kim?
    Reis lafa gelince Dicle'nin kenerında bir kuzu kaybolursa ondan mesuluz diyor. İcraat bunun tersi.
    Bahadır'dan Reis de sorumlu. Öbür dünyada nasıl hesap verecek?
    Allah'ın rahmeti büyüktür. Bahadır ve Enes'e de rahmet edeceğine inancım tam.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 20 Ocak 2022 12:32

    Bence Fetö yargılamalarını devlet yada bagımsız mahkemeler yapmıyor. bu olayın iki tarafından biri diğerini yargılıyor. suça yardım ve yataklık bu suçlarda geçersiz. İşlenmiş bir suçun miladının olmayacagı da maalesef unutuluyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Namlı / 20 Ocak 2022 12:32

    Hiç bir zaman konuşmayacak Hocam !
    Bu memlekette tarih boyunca , ülkeyi yöneten siyasetçilerin kavga etmedikleri bir gün var mı , yok !
    Bu gün de adeta kan gövdeyi götürüyor ! Birbirlerine bir silah çekmedikleri kaldı !

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 12:22

    Bütün kesimlerin özgürlük anlayışı sakattır bu memlekette. Herkes kendi gibi düşünmeyenleri Terbiye etmek için iktidara ve güce taliptir bü ülkede. Aslında yoktur birbirimizden farkımız. Kısaca yaşanacak bir ülke değildir burası

    Yanıtla (1) (0)
  • Yunus / 20 Ocak 2022 12:20

    Geç de olsa,mazlum ve magdurlarin ve gariban anadolu insanina yapilan zulmü dile getirdiginiz icin tesekkürler.Tarih yazacak ,HIRSIZLIKLARINI unutturmak ve intikamini almak icin ,acimasizca zulüm yaptilar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 12:18

    Fetö ile iktidar arasında zihniyet bakımından ne fark var Allah aşkına? Güç zehirlenmesi insanı bu hale getirir üstelik din gibi iştah açıcı bir istismar aracı varsa elinizde tadından yenmez olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vicdan sahibi. / 20 Ocak 2022 12:17

    Malesef ve malesef. Biz varlıkta kaybettik. Biz yönetir koltuğuna oturunca kaybeettık. Biz dünya nimetlerı ne kavuşunca kaybeettık ve biz dibine kadar dünyevileştık ve kaybeettık. Onu. İçin Allah adaletıyle muamele etsın. Selamlar

    Yanıtla (1) (0)
  • Taşgetiren müdavimi / 20 Ocak 2022 12:15

    Ağzınıza, kalbinize sağlık hocam. Bu yazınızı insancıl geçinen tüm siyasilere, aydınlara ve entelektüellere ithaf ediyorum...

    Yanıtla (3) (0)
  • Ramazan Yüksel / 20 Ocak 2022 12:09

    Sayın Hocam bu maduriyetleri dile getiriyorsunuzda 2500 şehidin çocuk ve ailesi için ne düşünüyorsunuz Bunlar hiç olmaz ise ana ve babasını istedikleri zaman görebiliyorlar ya o çocuklar. O gazileri hiç saymıyorum.Ayrıca bunların hedefi iktidar değiştirmek olsa neyse belki anlaşılır.Bunlar Türkiyeyi ve Tüm İslam alemini yoketme amacıyla bu işi yaptılar. Sizin bu konudaki yaklaşımınıza üzülüyorum.ve hayret ediyorum.Yıllardır bir okuyucunuz olarak.

    Yanıtla (1) (9)
  • Belirsiz / 20 Ocak 2022 11:58

    28 Şubat döneminde, başörtülü kızlarımız için yaptığımız protestolarda en büyük desteği sol görüşlü öğrenciler verirdi. İstanbul Üniversitesi’nde ne zorluklar çekmiştik. Bazı anlı şanlı proflar? Kapılarını kilitliyordu korkudan. Şimdi sahte Aslan kesilmişler. Böyledir bizim camia. O dönemi hatırlıyorum; malum cemaat? da sessiz kalıyordu. Olan, fakir fukaraya, garip gurebaya oldu. Yıllarca beraber yürüdüler, adamı olan kurtuldu, olmayanlar ezildi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Takipci / 20 Ocak 2022 11:54

    Hocam, boyle gelmis, boyle gider.
    Sahabeler de birbirlerini oldurmusler (Siffin Savasi).
    Bir kisim cennetle mujdelenmis buyuk sahabeler birbirleriyle savasmislar(Cemel Savasi).
    Emeviler Medineyi basmis, Ensarin butun erkeklerini oldurmusler, kadinlarina tecavuz etmisler, cocuklarini kole pazarinda satmislar(Harre Vakasi).
    Maalesef, Ilahi Dinlerin tarihi kanla yazilmistir...

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan Aydın / 20 Ocak 2022 11:39

    Teşekkür ederim. Hissiyatıma tercüman oldunuz. Bu travma insanları değilse bile ötekileştirdi ve siyasallaştırdı. Çocuklardaki yansımalarını hiç kimse aklına bile getirmedi...

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustafa / 20 Ocak 2022 09:44

    Hocam adaletin hukukun insanligin olmadigi vicdanin olmadigi bir ortamdayiz bir ogretmenin dahi kalbi bu kadar kararmissa varin dusunun not omrumde hicte feto iltisakim yok ama ben bir insanim

    Yanıtla (25) (3)
  • Halk / 20 Ocak 2022 11:35

    Mustafa o ogretmen mudur olmak.istedigi icin boyle konusmus. Ahmet abi arastirsin o ogretmen ya mudur olmustur yada milli egitim sube muduru olmustur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet / 20 Ocak 2022 11:32

    Maalesef basarili olan yeğenim şimdi babası dan dolayı psikoloji sorunlar yaşıyor.Babasi cıktı ama şimdi de çocuklarıyla hapis hayatı yaşıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • TB / 20 Ocak 2022 03:01

    Ahmet Bey, fetöyle mücadele filan edildiği yok malesef. Devlet güçsüz gariban fetöcülerin bazılarını cezalandırırken aileleri için hiçbir insani plan yapmadı. Parası olan fetöcülerin mallarına çöküldü, siyasi ayağındakiler ise hiçbir şey olmamış gibi aramızda gezmeye medyada konuşmaya devam ediyor. Allah aşkına bir işleri de düzgün olsun!!!

    Yanıtla (22) (1)
  • Nafi / 20 Ocak 2022 11:26

    Siz bile gariban fetöcü deyip o kişilere suçlu öcü muamelesi yapıyorsunuz ula ne fetöcüsü eline silah vb bir şey almamış masum suçsuz insana gariban, suçsuz, alt tabaka adı altında fetöcü ithamında bulunmayın. Offf sıkıldım yahu deveye hendek atlatayım bundan iyi dir yahu. Allah ın size verdiği vicdanı bi kullanın artık öyle ilk günkü gibi durmasın durduğu yerde.Kraldan fazla kralcısınız gt korkusunun Allah korkusunu geçtiği yerde sende bende ne desek boş Zulüm olan yerde bereket kalkar

    Yanıtla (2) (1)
  • bahtiyar / 20 Ocak 2022 11:24

    Ah Bahtiyar. Zavallı bahtiyar. Ne yazılabilinir ki. Kim bilir ne baskılar gördün, ne yoklulkar gördün de bu kararı verdin.Bu yorumu okuyan arkadaşlara sadece şunu söylüyorum. Bir an için bahtiyarın yaşadığı psikolojiyi hayal edin. Ve kendi çocuğunuzu bahtiyarın yerine koyun. Mekanın cennet olsun.

    Yanıtla (2) (1)
  • EKİN / 20 Ocak 2022 11:24

    ATALAR söylemiş;ektiğinizi biçiyorsunuz.

    Bir gencin ölmesi çok acı ve asla ailesinin yaptığından hak etmez,etmemelidir.
    ama insan sormadan edemiyor ?
    şu an bunu yapan iktidarı buraya kimler getirdi ?
    bu kanunları, mahkemeleri, kimler ele geçirmesini sağladı.
    binlerce BAHADIR ın ,sınav sorularını çalıp haksız öğretmen, memur,hakim oldu?haketmeden oraya gelip atılınca ağlamak ?ya sınavda çalarak hakkını yedikleriniz çocuklar ?
    binlerce başka Bahadırın hakkını hizmet diye kimler yedi;

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar'lı Bir Okur / 20 Ocak 2022 11:10

    5,5 yıl sonra bu doğrular yazılıyorsa, üç-beş sene sonra 15 Temmuz sonrası yaşanan on binlerce mağduriyetler için sayısız kitap yazılıp filmler çekilecek... Hemde ıslak imzalı belgeleriyle birlikte.... O zaman "biz böyle bilmiyorduk. Özür.... " ifadeleri bir işe yaramayacak. Herkes ahiretteki azığını hazırlıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • trigger / 20 Ocak 2022 04:08

    Bu soruları "Ne istedilerse verenlere" sormak lazım.

    Yanıtla (15) (3)
  • Hayır öyle değil / 20 Ocak 2022 08:37

    Bu soruları ne istedilerse alanlara sormak lazım

    Yanıtla (5) (7)
  • Sadi Tayyib / 20 Ocak 2022 10:31

    Her ikinizede de sormak lazım. Lakin Allah için soruyorum bir insan mermiyi bırak taş ı bırak laf atmadan sövmeden kötü söz bile söylemeden tanımadığı bilmediği Ankarada ki istanbuldaki olaylardan dolayı terörist ilan edilir veya bir sendikaya bir bankaya para yatırmaktan dolayı senide terörist ilan etseler razıysan bir şey demiyorum.sizler bozacının şahidi şıracısınız. Aklınız vicdanınız nerede acaba ahlakınız yerlerde Allah kınadıklarınızla imtihan etsin seni

    Yanıtla (3) (0)
  • trigger / 20 Ocak 2022 11:09

    Kimin ne aldigini kimin ne verdigini bilebilmemiz icin VERENIN 17-25 Aralik surecinde istifa etmesi ve bagimsiz yargi surecinin isletilmesi gerekirdi. ALAN terorist oldu VEREN ise onu yargilayayan mahkeme oldu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hatıp / 20 Ocak 2022 11:06

    Muhterem Taşgetiren; Yazılarınızda
    Din ile bağlantılı kadro diye tarif etsenizde yapılan yanlışlar,hukuksuzluk,adaletsizlik aldı başını gidiyor.Nerede kaldı KUL HAKKI, nerede kaldı bu dindar kadronun AHİRETTE vereceği hesaplara inancı. Bahsettiğiniz aileleri bazı çocukları anne babasına siz dindar oldunuzda ne oldu başınıza bunlar geldi deyip dini yaşamaktan(namaz,niyaz,baş örtüsü vb.) uzaklaşmaya başladılar. Bunun VEBALİ bile bu kadroya yeter artar bile.F.gülen haini ve etrafı en ağır cezayı a

    Yanıtla (1) (0)
  • Aydın / 20 Ocak 2022 10:47

    Bir sabah götürdüler canlarımı. iltisaklı oldukları gerekçesi ile. Aynı gün anne ve babası götürülen 4 yaşındaki bebe evde anne babasını ararken düşüp kafasını yarıyor. Bebenin kafasının dikilebilmesi için gereken ebeveyn onayı olamadığı için dört hastane gezip beşincide imanlı bir başhekimin onayı ile attırabiliyoruz 12 dikişi. Hayatımın en büyük travmasına sebep olanları, her namazdan sonra ‘’Allah'ım bunu bana yaşatanlara aynısını yaşattığını görmeden canımı alma’ ’diye dua ediyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • Halk / 20 Ocak 2022 10:33

    Ogretmendim idareci olmak istedim. Milli egitimde bir mudur bana git fetoculardan referans getir didi. Ben gitmedim idarecilikten vazgectim. Sonra yazili ve sozlu sinavi kazandim sube muduru oldum. 2016 yilinda facebok paylasimlarim hukumetin aleyhinde diye beni gorevimden aldilar. Cok uzuldum. Intihar etmek istedim. Tedavi gordum atlattim. Paylasimlarim birkac tv tartisma programi idi.teroru kinayan paylasim yapmistim. Hic dikkate almadilar. Cunku tv tartisma programlarinda akp elestiriliyordu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Halk / 20 Ocak 2022 10:25

    Bir donem ulkeyi yonetenlerin hepsi dibine kadar iltisakli olduklari cumlesi her seyi anlatiyor. Fetoya gidip etek openler ceketini ilikleyip feto ile fotograf cektirenler bu gun devletin icinde ust kademelerde gorev aliyorsa fetonun kiyisindan kosedinden gecen insanlarin isinden edilmesi acliga mahkum edilmesi bence dogru degil. Ben hayatim boyunca fetodan nefret ettim. Ama hukumet fetoyu destekliyordu ne istedilerse veriyordu. Insanlarda buna inandi. Cocuklar perisan oldu.

    Yanıtla (4) (0)
  • talha ödemir / 20 Ocak 2022 10:20

    Hocam yine kaleminizi kalbinize batırarak yazmışsınız,kalplerimize hançer sapladınız

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadi Tayyib / 20 Ocak 2022 10:15

    Eyvallah doğru yazı teşekkürler. bu ülkeye kalıcı baharların gelmeyişinin sebebi bu ülkede kalıcı düşmanlıkları sebebi bu ülkede gücü ele geçirenin diğerine zulmünün sebebi zulümde haksızlıktan kinde nefrette işkencede bir sınırının olmaması. Birilerinde evlat acısı birilerinde Kuyruk acısı var Ülkede kraldan fazla kralcı var. EJDERHAYI öldüren insanlar ejderhanın yerine geçip ejderha oluyor ve zulüm yapıyo haksızlık yapıyor. Ve bu topraklarda kavga da bitmiyor kin de nefret de bitmiyor maalesef

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 10:07

    Yazar kanayan yaraya tuz basmıştır. Allah'ın hakim olduğu bu dünyada kendisini allahlaştırıp rızık kesmelerden tutun da cinayet işlemelere varana kadar her türlü zulmü yapanlara hala ve hala net cümleler söylenememekte. Ne de olsa "viran olası hanede evlad ü ıyal var" değil mi?!

    Yanıtla (2) (0)
  • fikret aydoğdu / 20 Ocak 2022 02:35

    Dün söylenmesi gerekenleri ancak bugün söyleyebilen yazarlarımızın tövbeleri ne zaman kabul edilirse belki barışı o zaman konuşabiliriz.Herşeye rağmen siz yazmaya devam edin.Görmesi gereken kul görmese de “ALLAH" görüyor ya !..

    Yanıtla (15) (3)
  • Taşgetiren okuru / 20 Ocak 2022 08:59

    Sayın Taşgetiren dün de bugün olduğu gibi doğrunun ve mazlumun yanında olmuştur. Bu at izi it izine karıştı denildiği zamanlarda bir yazısında;(çok iyi hatırlıyorum) "Bir kavme olan kininiz,sizi adeletsizliğe sevketmesin." ayetiyle rahatsızlığını dile getirmişti. Bir adam bir adamdan ibaret değil,o adamın annesi,babası,eşi ve çocukları var demişti. Hem de o sıralar kimsenin sesi çıkmıyordu. Hatta sağcısından solcusuna herkes hükümete destek veriyordu bu konuda.

    Yanıtla (11) (2)
  • Hasan hoca / 20 Ocak 2022 13:19

    Muhafazakarların genellikle ilk işi kendilerini sağlam bir yere atıp oradan hafif hafif suya sabuna dokunmadan sonradan kazandıkları lüküs hayatı sürdürmektir. Onlar için o lüküs hayat çok büyük bi çaba sonucu ulaşılan dünya cennetidir. O hayat için herşeyden taviz verilebilir. O yüzden İslam dünyasından pek aydın felan çıkmaz. Yani Ebu Hanife de ağam paşam deyip rahat bi hayat yaşayabilirdi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 10:01

    Yazdığın her kelimen ile acı gerçeği haykırdığın için teşekkürler...

    Yanıtla (0) (0)
  • yorum / 20 Ocak 2022 09:52

    Diyorum ki zamanında FETÖ ile diz dize oturmayı gurur vesilesi yapan, onu öven kişiler, ne istedilerse veren kişiler niye ifade vermez? Bunlar bu kadar mı masum? Dün yazınızda yazdığınız gibi benim liderim doğrusunu bilir, yapar, bi bildiği vardır diye diye gidiyoruz. Sesi birazcık çıkanı FETÖ cü, Terörist yaftasını yapıştırıveriyorlar ondan sonra bu yaftayı temizlemekle uğraştırıyorlar insanların hayatlarını karartıyorlar.

    Yanıtla (33) (4)
  • yorum / 20 Ocak 2022 09:46

    Ahmet hocam elinize, kaleminize, aklınıza sağlık. FETÖ gerçekten ülkemiz için bi felaketti. Hamd olsun pastayı paylaşamadıkları için gücü yeten ayakta kaldı. Dün sayın Bahçelinin beyanatı vardı Tarikat ve Cemaatler var olacak ve olmaya devam edecek diye. Sen kontrolü sağlayamazsan yarından sonra aynı FETÖ işi, bilmem ne tarikatı olarak hortlayacak. Eskiden Çevik BİR vb. paşalara da kızıyordum. Şİmdi de bi tane dahi olsun, bırak FETÖ den tutuklanmayı ifade veren bi siyasetçi var mı?

    Yanıtla (17) (8)
  • karar okuru / 20 Ocak 2022 09:38

    Allahümmağfir ente erhamürrahimin.....

    Yanıtla (5) (3)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 09:29

    Kanayan yaraları gören nadir insanlardansınız.

    Yanıtla (13) (3)
  • saygın / 20 Ocak 2022 09:25

    Dilerim "Rabbim ve milletim herkesi affetsin" yoksa bu memlekette bişeylerin düzeleceği yok. En büyük bahtiyarlığım iki taraftan da olmadım.

    Yanıtla (4) (0)
  • “karar’lı” / 20 Ocak 2022 04:42

    abi özür dileyerek, yazınız, çok çok acıklı ve trajik böyle bir olayın ruhunu tam olarak yansıtmamış. siz bu olayı bir trajedi manifestosu gibi yazabilirdiniz. yine de Rabbim razı olsun. sizleri okudukça huzur buluyorum mahallemde.

    Yanıtla (20) (3)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 09:16

    Bu konuda Murat Sevinç'in yazısını okuyun. Muhafazakârlar maalesef çok ürkek bu konuda. Çünkü dindarsanız mimlenmeniz çok kolay. Davutoğlu'na bile çakal diyecek kadar müptezel bir medya özellikle dindar insanların bu konulardaki insani yaklaşımını değersizleştirmeye çalışıyor. Ayrıca bu olayların arkasında sadece AKP de yok. Perinçek'in dediği gibi belli bir kesime göre yargı altın çağını yaşıyor.

    Yanıtla (14) (4)
  • Hasan / 20 Ocak 2022 09:10

    Ey Bahadır... Cennet kuşu Bahadır. Rabbim Efendimiz(s.a.v)'e komşu etsin seni. Sana bu zulmü yapanları ve bu zulme kör ve sağır kalanları bekle hesabını sormak için.

    Yanıtla (20) (1)
  • Gurbetçi / 20 Ocak 2022 09:10

    Almanya'ya gelmiş 3 KHKlı aileyle tanıştım. Bir tanesinin iki oğlu babaları hapisteyken EMEP'e katılmışlar. Adam çocukları ölmüş gibi üzülüyordu. "Bizlerden çakı bile çıkmadı ama terörist olduk" diyorlar. Bunlara yapılan zulüm, Türk toplumuna kan ve şiddet olarak geri dönmez muhtemelen ama Allah da zalimleri sevmez. Türkiye toplumu illaki çekecek bunun cezasını. Belki de çekiyor bile. Kuraklık, geçim sıkıntısı... Allah bilir.

    Yanıtla (15) (2)
  • İbrahim Ada / 20 Ocak 2022 09:08

    Aslında o öğretmen toplumun büyük bölümünü temsil eden bir figür. Hakkı, hukuku, adaleti, merhameti ve daha önemlisi hesap gününü, büyük mahkemeyi düşünmeden yaşayan sözde müslüman. Bu insancıklarla ülkede aynı havayı teneffüs etmek bile zoruma gidiyor. Geçen hafta 2 erkek ve 2 kadın tarafından saldırıya uğrayan hamile hemşireyi hepimiz gördük. Vahşi, nobran, ahlaksız bir millet olmuşuz. İnsanlığımızı kaybetmişiz, kaybedecek hiçbir şey kalmamış maalesef.

    Yanıtla (16) (1)
  • yorumcu / 20 Ocak 2022 09:07

    KHK sorunu ile insanlar adaletin en az hava kadar önemli olduğunu anladı. Bu sorun kendisine dokunmayanların ise umurunda olmadı. Bu konuda acele ve intikam hırsıyla hareket edildi. Masumların zarar görmemesi için gerekli özen gösterilmedi. Binlerce kişi kendini anlatamadı ve hayatı karardı. Maalesef Bahadır da bunlardan birisi oldu. Muhalefet de bu sorun konusunda samimi olmadı işi siyasi çıkar açısından baktı.

    Yanıtla (12) (0)
  • Giyotin / 20 Ocak 2022 09:04

    "Ayak takımı" kardeşim "Mermiye kafa attı" diye bir şey varsa yazıda kastedilenlerin binde birinin bile böyle bir şeyden haberi yoktur. Ayrıca suçların şahsiliği, kanuniliği, masumiyet karinesi, suçların geriye yürümezliği gibi evrensel hukuk ilkeleri vardır ama bunları anlamak için ceza hukuku bilmek, adalet ve vicdan sahibi olmak gerekir. Kim ki suçlu, hain ve terörist ise Allah belalarını versin. Allah'ın laneti de Masumlara iftira atanların üzerine olsun. Amin. Sen de bir amin de bakalım.

    Yanıtla (8) (1)
  • Adı Bahtiyar / 20 Ocak 2022 08:59

    RABBİM, NİHAYET SANA
    Rabbim, nihayet sana itaat edeceğiz...
    Artık ne kin, ne haset, ne de yaşamak hırsı,
    Belki her sabah vakti, belki gece yarısı,
    Artık nefes almayı bırakıp gideceğiz...

    Ben artık korkmuyorum, herşeyde bir hikmet var
    Gecenin sonu seher, kışın sonunda bahar.
    Belki de bir bahçeyi müjdeliyor şu duvar,

    Birer ağaç altında sevgilimiz, annemiz.
    Gece değmemiş sema, dalga bilmeyen deniz,
    En güzel, en bahtiyar, en aydınlık, en temiz
    ÜMİTLER İÇİNDEYİM, ÇOK ŞÜKÜR ÖLECEĞİZ...

    Yanıtla (13) (1)
  • hak / 20 Ocak 2022 08:57

    hepimiz suçluyuz aslında ne yaptıysak hep beraber yaptık bu zulmü kimi zülme taraf olmayla kimi susmayla oysaki susmayla bitecek zannettik oysaki allah unutmadı unutmazda şimdide hep beraber çekeceğiz malesef oysaki bir bizi inim inim inletenler alah diyeni ezen öncesi ve ya 28 şubat meselesinde toplam atı yorum 40-50 kişi tutuklu sayalım onlarda hastanelerin en lüks odalarında belkide orda gözüküyor işte halimiz ne yazık değilmi kendimizi kandırıyoruz

    Yanıtla (3) (1)
  • Murat Sarıçam / 20 Ocak 2022 08:38

    Sayın Taşgetiren, haktan yana durdunuz. Hatta bir yazınızda pirincin içindeki taşmışım diyerek orayı terk ettiniz. Sizi dinlemediler. Aynı süreci Altınoluk ta yaşadınız. Emin olun siz kazandınız. Bazen manevi gözü kocaman olduğunu iddia edenler göremiyor. Asıl beni kahreden de o. Hani Allah’tan başka kimseye hesap vermeyeceklerdi. Hatta tasavvuf üstadları bu dönemde korktukları kadar hiç bir dönemde yürütmeden korkmadılar...Büyük imtihandan geçiyoruz bütün Türkiye...

    Yanıtla (13) (1)
  • Kararokuru / 20 Ocak 2022 08:24

    İnanılmaz bir nefret ortamı oluşturuldu. İrtibat iltisak diyerek birbucuk milyon insan mahkemelerle ceza evleriyle taniştirildi.Allah aşkına birbucuk milyon insan darbe yapılanması içinde yer alabilir mi? Burada büyük bir yanlışlık var fakat bu yanlışı kim farkedecek? Herkes kim daha çok fetö ile mucadele edecek yarısında. Yazık bu ülkenin insanlarına. Vicdan eğitimi gerekiyor Sayı Taşgetiren. Vicdanlar koreltildi. Bize acıları hisseden vicdanlar gerekiyor

    Yanıtla (2) (0)
  • Or / 20 Ocak 2022 08:21

    Kin ve nefret tohumları ekmenin faydasını oy olarak kısa süreliğine alabilirler. Ya bu Milletin geleceği. İnşaallah ektikleri nefret tohumları yetişmez.

    Yanıtla (1) (0)
  • Taha Güven / 20 Ocak 2022 08:19

    Ahmet Abi eline sağlık, söylenecek her şeyi yazmışsınız, teşekkür ederim. İktidar ve taraftarlarının, tek derdi KOLTUK,İHALE,AVANTA başka bir şey düşünmüyorlar, düşünemez oldular. Yapılan adaletsizliklerin, dışlanmışlığın, sevgisizliğin elbette ülkemize bir faturası olacak bunun düşünen kim...

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 03:57

    Adı Bahadır’dı. Can verdi oracıkta. Enes kadar yankılanmadı. Tıpkı annesinin kucağında Meriç’i geçerken boğulan kundaktaki bebeğin yankısının olmadığı gibi. Nemize lazım dedi herkes, sonra iltisak olur, irtibat olur…
    Bir de muhalefetin derdi sadece oy oy oy yani rey rey rey... Çünkü şunu biliyorlar: iktidara gelmelerinin yolu, Ak Partinin hata yapıp toplumu kendisinden uzaklaştırmasından geçiyor... Büyükşehir zaferi de bunu ispatlamadı mı zaten...

    Yanıtla (9) (3)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 08:18

    Keşke Ak parti görebilse.. Tabanını nasıl yok ettiğini veya ettirildigini..

    Yanıtla (1) (1)
  • Orhan Akay / 20 Ocak 2022 08:00

    "Ne zaman gerçek barışı konuşacak bu ülke?"
    İttihatçılar ve İttihatçılık yok olduğu zaman.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 20 Ocak 2022 07:59

    O çocuklar büyüyecekler kimi siyasete atılacak, kimi is adamı, kimi doktor olacak. Kimi yurt dışına gidip bir daha gelemeyecek. Memlekete nasıl bakıyor olacaklar? Bu çocuklar her zaman içlerinde Türkiye ile ilgili bir tatsız bir duygu içinde olacaklar gibi geliyor bana. Ülkede her konuda olduğu gibi sonu iyi düşünülmemiş şeyler yapıldı bu konuda da.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 20 Ocak 2022 07:54

    Olanlar oldu artık. Acı ama. Bir daha yaşanmasın. Ak parti veya Reis, lütfen bu sorunları çözsun. Şiddete bulaşmamış, lanet yapı ile arasına mesafe koymuş, aldatılmış, kandırılmış, nadim olmuş, taban olarak tanımladığı insanlara, çocuklara, anne ve babalara uygulamalarından vaz gecsin. Şayet Ak parti toplum ne düşünüyor acaba merakı varsa, toplum bu işten bıktı artik. Ak partiye bu konuda tepkili artık. Ama önemlisi Allah herşeyi görüyor, masum insan ve çocuklar için bitirin bu yanlış işleri...

    Yanıtla (4) (1)
  • Hakikat / 20 Ocak 2022 07:42

    Akp’li maliye bakanının Fettullah Gülen ile çok samimi fotoğrafına ne demeli.Belki hayatında Fettullah Gülen ile yan yana gelmemiş insanlar işinden,eşinden,evladından oldu.Fettullah ile samimi fotoğrafları olanlar bakan bile oldu.Bu ne yaman bir çelişki.

    Yanıtla (8) (0)
  • Muhammed / 20 Ocak 2022 07:26

    "Diri diri toprağa gömülen kız çocuğunun hangi suçla öldürüldüğü kendisine sorulduğu zaman... " (Tekvir, 81/8-9)

    Bahadır'da o ogretmenden ve bizlerden sorulur mu?
    Sanırım sorulur.Sorulur fakat cevabımız geçerli olurmu. Sanmıyorum.Allah toplumumuzun sonunu hayreylesin.
    Ama çok umitlimiyim.Sanirim bu konuda korku ve kaygılarım ziyade. Sebebi?
    Herkes kendi cevabını kendi vicdaninda versin
    Söylem ayrı, eylem ayrı. Ibadet,ticaret,ihanet üçlemesinde en büyük mağdur kim Ibadet kesimi!!!

    Yanıtla (8) (0)
  • Vicdan / 20 Ocak 2022 07:22

    Bir büyük hesap gününe inanmıyorlar,inandık sanıyorlar. Dünya ve dünyalık ne varsa zifiri zindanları olmuş.(Allah'ın ayetlerini az bir paha karşılığı satmayınız. "AYETİNE İNAT") Din bezirganı oldular maalesef.

    Yanıtla (21) (0)
  • Muhriç / 20 Ocak 2022 07:05

    Yazınızda geçen öğretmen, belki hatasını fark etmiştir. Belki...
    Toplumun en az %90'ı o öğretmenin ilk tepkisi gibi düşünüyor. En tepenin fikri değişmeden de öyle düşünmeye devam edecek. Maalesef çok ciddi bir adalet ve vicdan sorunumuz var. Hatta kendisi zulme uğrayanlardan bile bir ayrımcılık damarı var. Yine maalesef Muaviye'den bu yana gençlerimize işlemiş bu hastalıktan kurtulabileceğimize inanmıyorum. Bu insan yapısı, bu kafayla mümkün değil. Onlarca intihar oldu. Ne gam...

    Yanıtla (21) (0)
  • Taşgetiren okuru / 20 Ocak 2022 04:44

    Ülkede kötü niyetli herkes işine geleni görüyor,işine gelmeyeni görmüyor. Gencecik insanların yitip gitmesi gibi son derece trajik olayları bile kullanabiliyorlar. Yaşanılan acı olayların hangisinden nemalanacaksa onu seçiyor bu insan dışı varlıklar! Yıldım artık bu ülkenin (olumlu mânâda)değişmeyen,gelişmeyen ve aynı havayı solumak zorunda olduğumuz ruhsuz,vicdansız,merhametsiz,uyuşmuş ve çürümüş bütün zihniyetlerinden...

    Yanıtla (20) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 04:31

    ...inanılmaz bir "nefret çağı"na girdik. Bundan bir şekilde çıkmayı başaracağız herhalde. Ama bundan tam bir arınma sağlamak kolay bir şey değil. Bugün böyle bir duruma gelebilmişsek, böyle bir potansiyeli zaten taşıyoruz demektir. M. Belge

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 04:22

    AKP iktidarı "şaşırma" duygusunun sonsuzluğunu bize kanıtlamaya çalışıyor. Hani "Bu da olabildiyse artık her şey olabilir demektir. Herhangi bir şeye şaşırmamıza gerek yok," diye bir sonuca varmışsak, bu iktidar bize, "Hayır, şaşırmanın sonu yoktur. Biz her gün seni yeniden şaşırtacak bir numara icat edebiliriz" diyor ve bu dediğinin doğru olduğunu da kanıtlıyor.Murat Belge

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 04:07

    Muhalefet ne kadar haksızlık yapılırsa o kadar oyumuz artar pragmatist yaklaşımı ile hareket ettiği için mi AKP'den uzaklaşan seçmen kitlesi muhalefet partilerinden hiçbirine yönelmiyor??? Muhalefeti tercih etme kararının hiç bir şey ifade etmeyeceğini mı düşünüyor??? Oylarını aldıktan sonra STATÜKO ile hareket edeceğini mı düşünüyor???? Ya da muhalefetin zaten savunduğu şeylerin hiç te yeni şeyler olmadığını mı düşünüyor???

    Yanıtla (5) (0)
  • İstanbullu bir okur / 20 Ocak 2022 04:04

    Sn.Taşgetiren;tebrik ediyorum sizi,sizi böyle bir yazıdan dolayı terik eden,bu şahıs,tabir caiz ise,bir 15 Temmuz gazisi,özde şunu söylemek istiyorum.Eğer ülke bu yarasını tedavi edemez ise,çok,ama çok yazık olacak,yazıyor ya duvarda,orada kalmamalı,o ADALET.Türkiye bu evlatlarını kazanabilir.Abd.azanlığına gelecekteki,bir başka gönüllü kapıyıda kapatmalı.Politik malzeme yapılmamalı,bu milli mesele,sizden Allah için,bu vari yazmanızı rica ediyorum.Çok hırpalanıyor,zavallı olanlar.Sayğılar

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 03:49

    Bir tarafta "babanın, annenin FETÖ iltisakı suçlaması ile cezaevlerine düştüğü ailelerdeki çocukların suçlu muamelesi" var maalesef bir tarafta da 40-50 yıl belki de daha fazla "bizzat FETÖ yapılanması içinde olup bugün saltanat sürenlerin gerçeği" var...iltisak ne zaman düşüyor biliyorum: AK Partiyi savunduğu zaman...

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 03:42

    Altını çizmek istedim: 1.5 milyon insanın terör soruşturmasına maruz kaldığı bir ülkeyiz.

    Yanıtla (7) (0)
  • İbrahim Hanif / 20 Ocak 2022 02:53

    İltisakı bir yana bırakalım, peki, bugunlerde gözlerinin içi ışıl ışıl olan taze bakanımızın bizzat feto elebaşı ile olan fotoğrafını nereye koyalım? Mesela, arşivde hala duruyor; en tepelerden birilerinin Amerikaya giderken, gazetecilerin "Pensilvanyayi da ziyaret edecek misiniz?" sorusuna verdiği cevaba bakar mısınız Allah aşkına: "Gökten ne yağdı da, yer kabul etmedi?" Buradaki gök kim, yer kim? Hangisi üstte hangisi altta kalır sizce? Ey vicdan neredesin?

    Yanıtla (13) (0)
  • Vişneli Cami / 20 Ocak 2022 02:30

    Ahmet abi, şu son üç hafta içinde toplumu şöyle veya böyle etkilemiş iki yetişkin insan öldü. En az 80 yaşlarında. İslamî, sağ kesimde bu ölümler, fazla yankı bulmadı, hatta kekre birer haber olarak arşive geçti denebilir. Aynı zaman diliminde gencecik Enes Kara ile Bahadır Odabaş'ın travmatik ve trajik ölümleri ise kaderin bir Civesi mi, yoksa tarihin sinsice bir oyunu muydu ! Geleceğin romancısı bunu yazar ; yönetmeni de rejisini yapar belki...

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali akar / 20 Ocak 2022 02:29

    Diyelim anne babalar suçlu çocuklardamı suçlu esas cezayı çocuklar çekiyor

    Yanıtla (7) (0)
  • Kararlı / 20 Ocak 2022 02:24

    Ne zaman mı gerçek barışı konuşacak bu ülke, yakında, çok yakında değilse en geç 2023 de. İnşallah iktidardaki gerçek iltisaklılar, irtibatlılar masum çocuklara çektirdikleri ızdırapların karşılığını bu dünyada bulur.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 20 Ocak 2022 01:25

    Annesinin KHK ile ihraç edilmiş olduğu okula devam etmek zorunda kalan bir evladın babasıyım. Çocuğumun okuldan ağlayarak geldiği günleri hiç unutmuyorum.

    Yanıtla (26) (1)
  • Mehmet Turan / 20 Ocak 2022 01:19

    Sayın Taşgetiren , öncelikle çok önemli bir konuyu dile getirmişsiniz ve yürekten kutlarım cesaretiniz için. Ama inanın yetmez bu , çok daha fazla gündeme getirmeli ve bu zulmün ortadan kalkması için siyasiler özellikle de iktidar mensupları harekete geçene kadar durmaksızın yazılarınıza devam etmelisiniz.

    Yanıtla (14) (0)
  • Abdullah / 20 Ocak 2022 01:07

    Ah keşke ah keşke ah keşke artık hepsi mazide kaldı.bundan sonra bu yara kapanmaz geçmiş olsun.

    Yanıtla (6) (0)
  • istanbuloglu / 20 Ocak 2022 00:45

    Muaviye, Hz peygamberin ashabindandi,lakin tarihde, Meşru halifeye ilk isyan eden vali olduHz.Hasan la yaptığı akide uymiyarak Oğlu Yezid i kendinden sonra halife ilan etti.Muaviye;1-) Saltanat i ümmetin başına bela ederek gelenekselleştirdi.2) Oğlu Yezid doneminde Ehli Beyt e yapılan zulmün ve akan kanin müsebbibi oldu;3) ümmetin, Sünni ve Şii diye ikiye ayrılmasına sebeb oldu 4) Hz. Ali ile yapılan savaşlarda, binlerce masumun kanının akmasına sebep oldu
    5)MUAVIYE ve dönemleri devam ediyor

    Yanıtla (20) (2)
  • karar okuru / 20 Ocak 2022 00:41

    yazılara karşı iyice lakaydlaştım galiba. kabahat bendedir mutlaka. bir öyle... bir böyle... bunu da yazayım demek için mi yazıyorsunuz bilmiyorum. bir iki gün sonra neyi nasıl yazarsınız acaba. Yazınızda en çok öğretmen hoşuma gitti. toplumun içinde feto tepkisini ibraz edip reisçiliğini göstermiş, sonra şahsınıza gelip özür dileyerek sizi de ihmal etmemiş. ne diyelim... yurdum insanı...

    Yanıtla (3) (10)
  • OkurM / 20 Ocak 2022 00:33

    Osmanlı ile kıyas yapılıyor arada bir. Timurla savaşta, herkes savaş meydanını terk etti, 20 bin sirp sonuna kadar Osmanlı için savaştı. Gününüzde islam dünyasının en büyük düşmanlarından. Ermeniler milleti sadika idi. Daha Abdülhamid döneminin mutemedleriydiler. Modern tc nin en büyük düşmanı konumundalar. Kurtler, lozanda etnik grub bile değildi, aslı unsur idiler. Bugün en tehlikeli etnik gruplar arasında. Muhafazakar kesimin en göbeğindeki, en okumuş kitle. Bugün f grubu da en büyük düşman.

    Yanıtla (8) (0)