Biraz tarafsızlığı konuşsak...

Ukrayna – Rusya savaşının neresindeyiz?

Herkes biraz “tarafsız” olmamızdan yana gözüküyor. Rusya ile komşuyuz, derin ekonomik ilişkilerimiz var, hatta S-400 boyutu ilişkilere askeri nitelik bile kazandırmış durumda. Batı ile ilişkilerin gergin olduğu dönemlerde münasebetler “stratejik” boyut bile kazandı, denebilir.

En azından ilişkilerin bozuk olmasını istemiyoruz.

Ukrayna ile de nerede ise “dostluk” denebilecek bir ilişkiler örgüsü söz konusu. İHA -SİHA satışı dışında Savunma sanayiinde etkin alış-verişler, ayrıca Rusya benzeri ağırlıklı bir dış ticaret ve turizm ilişkisi var.

Buradan bakınca iki ülkeye de eşit mesafede durmak anlamına “tarafsız” kalmak en iyi tavır gibi gözüküyor.

Ama “Tarafsız olan bertaraf olur” gibi bir özdeyiş de var bu piyasada. Kaldı ki her zaman “Dominant - Başat” pozisyonu tercih etmiş olan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın siyaset tarzı okunduğunda “Tarafsızlık” biraz “Pasiflik” gibi de okunabilir.

Belki o yüzden, belki doğru olanı bu olduğu için çok “tarafsız” da kalamıyoruz. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Putin’le yaptığı ateş-kes çağrısı ağırlıklı telefon görüşmeleri, Putin tarafından nasıl okunuyordur, diye düşündüğümüzde, belki de “Biz Ukrayna’da iş bitirmek istiyoruz, Erdoğan elimizi tutuyor” şeklinde okunuyordur. Baktığımızda görüşme sonrası Moskova’dan yapılan açıklamalar, sade suya tirit cinsinden boş bir nitelik taşıyor. Diplomaside “boş”luğun da bir anlamı var oysa.

Bir “Ethem Sancak” ziyareti var Moskova’ya. Vatan Partisi ekibiyle, yani Doğu Perinçek yönlendirmesiyle. Ama Ethem Sancak ismi gündeme geldiğinde onun “Erdoğan’dan habersiz su içmez” tarzında bir algıya konu olduğunu cümle alem bilir. “Aşıktır” Erdoğan’a mesela. Tank fabrikası, BMC işleri, Katar vs… Erdoğan’ın bilgisi dahilinde yürümüştür. Orada konuştukları da artık biliniyor. Bu durumda sadece şu soru kalıyor açıkta: Ethem Sancak Moskova’ya Cumhurbaşkanı’ndan habersiz mi gitti? O açıklamaları habersiz mi yaptı? Doğu Perinçek’in kendisini “iktidarla iltisaklı” hale getirmesi ve Rusya yanında konuşlanması hadi kendi kendine gelin – güvey olmak şeklinde algılansın, ama Ethem Sancak işi, basbayağı Beştepe’ye yamanacak bir iş.

Bir bu yanı var Türkiye’nin tavrının. Bir de bizzat Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ifadeleriyle “NATO’yu Batı’yı etkisiz kalmakla suçlayan” tavrı… Bu tavır Moskova’da nasıl okunmuş olabilir, Batı başkentlerinde ya da NATO’da nasıl? O cenah, sanki Türkiye’den hiçbir şey beklemiyormuş gibi hareket ediyor. Ortak değerlendirme toplantılarına davet edilmedik. Ne demek bu? Biz nasıl okuduk bu tavrı? “Zaten gitmek istemiyorduk, gitsek taraf olurduk” gibi mi? “Bizi dışladılar” gibi mi? O toplantıyı tertip eden ve NATO’da müttefikimiz olanlar bizi neden çağırmadılar? Nasıl bir değerlendirme sürecinden geçtik?

Bir başka olgu, Ukrayna’nın saldırıya uğramışlığına sahip çıkıyoruz. Rusya’nın saldırganlığını kınıyoruz. Kırım’ın ilhakını tanımıyoruz. Ukrayna ile İHA – SİHA ilişkimiz, bize açıkça söylemeseler bile Rusya’nın tepki gösterdiği bir durum.

Bir de halkımızın kadim “mazlumdan yana” tavrı var. İktidar onu da görmezden gelemez. “Rusya’nın tehdit duruşu” da milli hafızada önemli yer tutuyor. Çeçen kıyımı var hafızalarda. ABD’nin Batı’nın günahları bu hafızayı bastırmış olabilir ama Ukrayna hadisesi her şeyi tazelemiş durumda.

İçimizde bu “tehdit potansiyeli”nin bir boyutunun bize yönelik olduğu bilgisi de saklı. Belki oradan bakınca “Ukrayna’nın bir başına kalmışlığı” Ankara’nın “Batı nerede?” şeklindeki refleksif tepkisine de kaynaklık ediyor.

Sonuç itibariyle, Türkiye’nin konumunun zor olduğu doğru. “Tarafsızlık” günü kurtarıyor mu, bir ihtimal, ama işin öteki görüntüsünün “Etkisizlik” olduğu da bir vakıa.

Ben şahsen Putin’in buradan etkili bir ders alarak çıkmasının hem bölge hem de Türkiye’nin güvenliği açısından hayati önem taşıdığını düşünüyorum.

EKONOMİ POLİTİKASI SERBEST DÜŞÜŞTE

Döviz aportta. İpi bırakılsa 14 falan dinlemeyip tırmanışa geçecek.

Her gün lira lira zam yapılan akaryakıt fiyatlarının nerede duracağını bilen birisi varsa beri gelsin.

İnsanlar her gün hangi malın bulunmaz hale geleceğini, hangisinin fiyatlarının fırlayacağını, ekmeğin başına neler geleceğini bilememenin tedirginliği içinde tam bir psikolojik gerilim yaşıyorlar.

Rusya savaşıyor, bizim paramız Rus Rublesinden daha fazla değer kaybediyor. Bu iyi bir ekonomi yönetiminin görüntüsü mü?

Her ay eski rakamın üstüne beşer onar yükselmeyle gelen enflasyonun düşüşü hangi baharda?

Ekonomiyi yönetenler, en yukardan aşağıya doğru, “Üç vakitte işler düzelecek” yönlü “öngörüler”in gerçekten “öngörü” olduğuna inanıyorlar mı?

Açık konuşulsun, pilotlar ne yapıyor bilmem, ama bunun adı serbest düşüştür.

YORUMLAR (77)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
77 Yorum
  • net / 08 Mart 2022 08:16

    Brent petrol varili 200 USD. Petrol varilinin 400 usd olabileceği öngörülüyor. Irak, Suriye, Ürdün, Körfezin diğer ülkeleri, Arabistan ve Kuzey Afrika'daki petrol kuyuları bizim olmadığına göre, zam yapmayacak da ne yapacak. Devlet 3 senedir çoğu vergi gelirinden feragat etti. Pandemide hemen her kesime destek olmaya çalıştı. Değerlendirirken göz önüne alınacak meseleler bunlar.

    Yanıtla (7) (12)
  • Okur / 08 Mart 2022 20:52

    Net atıyorsunuz! Brent petrol an itibarıyla 126 dolar. 200 dolara çıkacak mı diyorsunuz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Şadi şiraZi / 08 Mart 2022 20:40

    Ülkede adalet yok hukuk yok istişare yok güven yok sonuç pahalılık olarak dönüyor

    Yanıtla (5) (3)
  • insan haklari savunucusu / 08 Mart 2022 20:39

    Cumhurbaskani Ukrayna savasi sona ersin diye arabuluculuk yapiyormus gibi demecler veriyor Oysa Turkiye muzakerelerde yok. Turkiye Nato ulkesi ama son yillarda Nato Turkiye'yi dusman ulke olarak goruyor. ABDnin savunma bakani "Turkiye sozde dost ama aslinda dusman bir ulkedir", dedi birkac ay once. Turkiye'nin Rusya ile iliskileri de Ukrayna'ya SiHA sattiktan sonra gergin bir donemde. Cumhurbaskani'nin Rusya aleyhine konusmasi sakincali.

    Yanıtla (1) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 08 Mart 2022 19:56

    Sayın yazar, siz duygusal bağlarınızı hala koruyorsunuz ama hem Batı, hem Rusya hafız efendiyi ciddiye almıyor. Ona buna dostum demesinin sebebi de o. Kaale alınmadığı gerçeğini kapatmaya çalışıyor. Ciddi ciddi dış politika analizleri yapıyorsunuz! Saray da hiç deve dişi gibi bir diplomat var mı? Bırakın diplomatı doğr dürüst lisan bilir eleman yok, Bir yakının kızını sokuyorlar resmi görüşmeye. Ülke Bakkal Hüsnü amcanın dükkanı oldu. İnşallah yakında bu kabus biter de rahatlarız...

    Yanıtla (13) (6)
  • Ahmed 61 / 08 Mart 2022 17:28

    Organik; milletin yarısına hain diyen,zillet diyen,terörist diyen kimmiş?isbatla ondan uzak olayım.Ama unutmaki hain'e'de HAİN denir.Yarısı haindir'i uyduruyorsun.Bu millettin birliğini,dirliğini Reisten daha çok isteyen, az insan vardır. Vatan'ı'nı millet'i'ni ciğerden sevdiği için,Reis'i desdekliyoruz,.Herkes sever,ama cigerden seven az vardır.Organik,Reis'i birgün seninde seveceğine inanıyorum

    Yanıtla (7) (14)
  • Organik / 08 Mart 2022 18:12

    Millet ittifakına zillet ittifakı diyen kim Ahmed 61? "Bir tarafta cumhur ittifakı, diğer tarafta terör örgütleri" diyen kim? Anayasa referandumunda hayır diyeceklere, terörist destekçileri, diyen kim? Allah'a şükür, aklım başımda; onu sevmek, onunla haşrolmayı göze almak hatasını yapmayacağım.

    Yanıtla (8) (3)
  • mehmet / 08 Mart 2022 18:56

    İBB'deki teröristleri hala bulamadınız mı? Devleti alarma geçirmiştiniz, müfettişleri yığmıştınız İstanbul'a. N'oldu, İmamoğlu belediyenin otobüsleriyle dağa mı göndermiş teröristleri? "Bizi aldatan bizden değildir." Erdoğan bizi aldatıyor!

    Yanıtla (8) (4)
  • bağımsız / 08 Mart 2022 18:41

    Burada bazıları o derecede Kin ve nefret içinde ki anlamış değilim,burada biri ak parti,erdoğan,c.ittifakın dan bahsettiğinde,tahammül edemiyor,ak parti “ağzıyla kuş tutsa” bazıları için hiç önemi yok,oysa müslüman makul olur,,malesef bu yok,hdp ye kızmıyorlar ,eleştirmiyorlar akp ye kızdıkları eleştirdikleri kadar, EVET AKP KUSURSUZ DEĞİL ama chp,ip vs.lerin hiç mi kusuru yok, elbette var,kimin yok ki,şu gerçeĞi biilmeliyiz; SEVGİMİZ VEYA NEFRETİMİZ, doğruları konuşmamıza ENGEL olmamalı

    Yanıtla (3) (7)
  • Organik / 08 Mart 2022 16:46

    Birlik ve beraberliğimiz o kadar değerli ve önemli ki Ahmed 61, bunun köküne kibrit suyu dökmeye çalışan, milletin yarısına zillet diyen, hain diyen, terörist diyen ittifaktan kurtulmamız en hayati meselemiz.

    Yanıtla (11) (3)
  • Ahmed61 / 08 Mart 2022 12:21

    Daha iki hafta önceye kadar evlerinde emniyet ve huzur içinde oturanlar,bugün ne evleri kaldı ne mülkleri.Düşmüşler avrupa yollarına.Siz hala ziytinyağı,patates,soğan derdindesiniz.Hiçbirşey ülkemizden,birlik beraberliğimizden daha önemli deyil.Bu sahip olduğumuz nimetlerin kıymetini bilelim.Türkiyeye güvenelim,başka Türkiye yok....

    Yanıtla (14) (23)
  • OkurX / 08 Mart 2022 13:00

    İktidar da RTE veya AKP'den başka birisi olsa da mı Ahmed61 kardeş???

    Yanıtla (12) (2)
  • bağımsız / 08 Mart 2022 16:23

    Evet başka Türkiye yok, gidecek başka yerimizde yok tamam. Ülke yönetimini üstlenmek bilgi, tecrübe, basiret gerektirir, şahsi düşüncem sn. Erdoğan atamalarda hata yapıyor, daha doğrusu hata yaptırılıyor, sağlıklı şekilde bilgilendirilmiyor düşüncesindeyim, aşağılarda ahbab-çavuş ilişkisi var gibi anlaşılıyor, bu durumlar liyakatli insanların işbaşına gelmesini engelliyor, sonuç olarak başarısızlık doğuyor düşüncesindeyim.

    Yanıtla (3) (4)
  • İtiraf / 08 Mart 2022 16:02

    Eşi Samet Ağ, Özlem Ağ'ı bıçaklayarak ağır yaralamaktan tutuklanmış, 3 ay sonra da serbest bırakılmış. Erdoğan, 8 Mart Kadınlar Günü nedeniyle yaptığı konuşmada, olayı duyunca Adalet Bakanımı aradım, adi herifin tekrar tutuklanmasını sağladım, dedi. Hukuk bitti, adalet sistemi çöktü, derken ne kadar haklı olduğumuz tescillendi. Erdoğan mahkemelere istediğini yaptırdığını, itiraf etti.

    Yanıtla (8) (3)
  • KARAR OKURU / 08 Mart 2022 15:27

    Erdoğan'ın dış politikadaki pozisyonunu “Dominant - Başat” olarak tanımlarken ciddi miydin Ahmet Abi? Başat pozisyon dediğine bir örnek verebilir misin? Bana, daha çok, kendi çalıp kendi oynuyor, sözünü hatırlatıyor, onu dış siyaset söylemi.

    Yanıtla (2) (0)
  • cumhur / 08 Mart 2022 14:40

    Aile reisinin ailenin tüm fertlerine karşı nasıl ki sorumluluğu var,ülke yönetenlerin de tüm fertlerine karşı sorumluluğu olması gerekir. yetki sonsuz sorumluluk sıfır böyle bir şey dünyada yok!Sorumluluktan ziyade vebal taşımak ta var.Biz buna layık mıyız?Hz. peygamberin övgüsüne layık olan bir milletin bu duruma düşmsi çok düşündürücü!Allah insanlarımızı islah etsin,akıl fikir versin iyiden,doğrudan ve güzel olandan ayırmasın Allah yardımcımız olsun...

    Yanıtla (4) (0)
  • KAAN / 08 Mart 2022 14:18

    Birazda adil adalet, hukuk, sorumluluk olsa. Tosuncuklara, batan, batırılan ve keyfi iflasları yapanların ekonomiye verdiği zararı gören, çözen var mı? Ona bakmak lazım. Çözümsüzlük önce umutları yok eder,çoraklaşır,

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararlı / 08 Mart 2022 04:34

    Bunun adı tarafsızlık değil, savrulma, liyakatlı kadroların tasviye edilmesi sonucunda ne yapacağını bilmeme durumudur. Bütün dünya Rusya’nın Ukrayna’ya gireceği tarihi bile tutturup vatandaşlarını tasviye ederken bizimkiler savaş çıkmaz deyip Afrika’da seyahatteydi ve vatandaşlarımızı kaderine terk etti. Sonradan gönderdiği uçaklarda havaalanında mahsur kaldı. Ne Biden, ne Nato ülkeleri fikrimizi bile almıyor. Bize’de Moldova cumhurbaşkanı ile görüşmek kalıyor. Allah sonumuzu hayretsin.

    Yanıtla (18) (2)
  • doğan alioğlu / 08 Mart 2022 09:18

    'Kararlı' rumuzlu vatandaş!!! 'Tasviye' diye bir kelime yok. 'Tasfiye' olabilir. O da burada kullanılmaz. Her halde tahliye diyecektiniz.

    Yanıtla (1) (5)
  • fa / 08 Mart 2022 14:08

    Doğan bey batan geminin direğindeki boyanın arızasını ne de güzel tesbit ettiniz!

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 08 Mart 2022 13:26

    Vay be! "Komünistler Moskova'ya"dan buralara geldik.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okunur / 08 Mart 2022 13:19

    Türkiye, “Tarafsızlık” havasıyla günü kurtarmaya çalışan, “Etkisiz” saçma hamasetle itibar sağlama peşinde olan, “mazlumdan yana” tavır koyamayan, kara gün dostluğunu unutmuş, güvenilmez bir ülke imajı yarattı. Ankara’nın „Mültecileri otobüse bindirip Avrupa'ya göndeririz“ tehdidini unutmayan Avrupa, yeni oluşumda Türkiye´yi nereye koyduğunu tahmin etmek hiç de zor değil.

    Yanıtla (5) (1)
  • Sabır / 08 Mart 2022 09:57

    Pandemı nın başlangıcında 20 dolara düşmüş petrol şımdı 130 dolar. Kım ışler bu petrolü,tüpraş, star.Bunlar devlet kurumumu? Hayır.Suçladığın kım?Hükümet ,ne alaka, bunun adına da tarafsız konuşma dıyorsun.

    Yanıtla (2) (11)
  • efedamat / 08 Mart 2022 11:49

    bu yorum karar da sayın ibrahim kahveciden alındı. oku anla ve yorumunu gözden geçir.tabi okuma biliyorsan. Temmuz 2008’de brent petrol 145$: Benzin litre fiyatı 3,55 lira; mazot litre fiyatı ise 3,38 lira. Nisan 2011 ise petrol 126$ iken, benzin 4,16; mazot ise 3,62 lira Mart 2012’de yine petrol 126$ ve benzin 4,69; mazot 4,0 lira. sabrın sonu selamettir ama bizde o uçurumun dibi olacak gözüküyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Sabır / 08 Mart 2022 12:40

    sen dolar toplamaya devam et,dolar 30 lıra olacak 40 lıra olacak dıyenlere prım ver. Şımdıde kur farkından dolayı benzın pahalı de hadı ordan

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar Okuru / 08 Mart 2022 13:20

    Millet geçim derdinde, millette para mı var da dolar toplayacak? O geçemediğin yollar, köprüler, tünellerin parası neyle ödeniyor sanıyorsun? Dolarla ödeniyor! Bıldır yediğin hurmalar böyle yapıyor işte. AKP Yol yaptı, köprü yaptı diye göklere çıkaramıyordunuz, ülkede üretim yok, dolar yok, köprünün, yolun borcu var. Yani devlet olarak dolar ihtiyacın var. Dolar bu nedenle artıyor, vatandaş dolar aldığı için değil. Nasıl ki hamsi yoksa hamsi fiyatı artıyor, varsa azalıyor, dolar da aynen öyle!

    Yanıtla (5) (0)
  • Sabır mı? / 08 Mart 2022 13:21

    10 yıldır sabrediyoruz be kardeş! Bana "Sabret" diyorsun Ben sabır taşı mıyım? Döndürüp duruyorsun Değirmen taşı mıyım?

    Yanıtla (3) (0)
  • Sabır / 08 Mart 2022 13:50

    285 mılyar dolar bankalarda vatandaşın hesabı var.yastık altında olanda en az 50 mılyar dolar eder.spekülatörlere yem olma kardeş,altın al,tarla al ev al ama dövız alma o borç ödemede ıthalatta yatırımda lazım.yatırım amaçlı alınan her dolar kuru yükseltır pahalılık olarak gerı döner.

    Yanıtla (1) (4)
  • Şadi şiraZi / 08 Mart 2022 20:38

    Bir malın bir şeyin fiyatını arttıran taleptir. Tekrar ediyorum taleptir ne kadar fazlaysa talep o kadar çok artar malın fiyatı. Dolayısiyle dolara talep artıyorsa ülkede bir güvensizlik vardır. Yabancı kaçacaktır ve Türk lirasını satıp dolara çevirip çıkacaktır ülkeden. Millet farkındadır doların yükseleceğinden çünkü güvensiZdir yargıya adalete en başta hükümete ekonomi politikalarına ve kur artar sonuç olarak. Bilmem anlatabildimmi? Bilmem anladınmı?

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafir / 08 Mart 2022 12:53

    Kimi suçlayalım muhtarı mı?

    Yanıtla (3) (1)
  • Vicdan / 08 Mart 2022 12:44

    Ah be Ahmet hocam bu kadar yorma kendini bak yavuz donat a şehir şehşr geziyo yok kebabın başkenti yok şampiyon şehir nede güzel yazılar döşeniyo içim açılıyor valla karamsarlığın k sı yok

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okuru / 08 Mart 2022 12:19

    AKP 2002 yılında,muhalefeti eleştirken:yapılan zamları ZULÜM olarak değerlendirirken,yapılan ihaleleri de SOYGUN-HIRSIZLIK olarak değerlendirirdi.Bunları söyleyerek.:ÇALMAYACAĞIZ-ÇALDIRMAYACAĞIZ diyordu,meydanlarda.Kendi dönemlerde,çalanlarla,çaldıranlarla ilgili rüşvet ve yolsuzluk raporları ve kitaplar yazıldı.Bir tanesi dahi YARGIYA intikal ettirilmedi.2002 yılında ne dedilerse hep TERSİ gerçekleşti.AKP de siyaset yapanlar hep YALANCI,İFTİRACI,İNKARCI,olarak anılacaklar.

    Yanıtla (8) (3)
  • Okur / 08 Mart 2022 12:18

    Daha 10 yıl önce AB'ye üye olmak üzere olan bir Türkiye vardı. Sonra AKMHVP Türkiye'yi bir Doğu diktatörlüğüne dönüştürmeye karar verdiler. Güya Batı zayıflıyordu. Çin ve Rusya bizi sevecekti. Şimdi bütün bir Batı Rus canavarına karşı ayağa kalktı ve hiç beklenmedik bir şekilde "mallarınızı alarak sizi besleyen benim" dedi. Doğu'nun karşısına tek bir cephe haline geldiler. Moldova, Ukrayna ve Gürcistan'ıda AB'ye üye yapacaklar. Biz hem ekonomisi hem demokrasisi çökmüş bir Doğu ülkesi olacağız.

    Yanıtla (4) (1)
  • bağımsız / 08 Mart 2022 12:09

    Evet tarafsız olmalıyız lakin Ahmet beyin dediği gibi bi taraf da kalmamalıyız, çok yönlü ihtiyata ihtiyacımız var, zor süreçlerden geçiyoruz. Evet ekonomide biraz içerden birazda dışardan kaynaklı sıkıntılar var, kolay değil, bu da zor süreç oluyor. Allah yardımcımız olsun, devlet yöneticilerimize Rabbim basiretler versin inşaALLAH.

    Yanıtla (1) (1)
  • ahmet soyaslan / 08 Mart 2022 12:07

    ahmet bey .Eleştiri yapma hakkını kulandınız amenna lakin sadra şifa bir öneriniz yok mu.

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okuru / 08 Mart 2022 11:37

    AKP nin uzun zamandır sürdürdüğü ALGI siyaseti,duvara tosladı.Artık halk gerçeklerle yüz yüze geldi.Her gün akaryakıta gelen zamlar,halkın belini büktü.Ama Türkiye'yi yönetenler, politikalarını gözden geçireceğine SUÇLU arıyorlar.Suçlu bazen dışgüçler,bazen muhalefet,bazen hava şartları,Asla kendilerinin politkalarının,ön görüleri hiç bir zaman YANLIŞ DEĞİL olarak vatandaşa gösteriliyor.Ama muhalefet her şeyden sorumlu.Elektirik zamlarını dahi CHP yaptı diyerek açıkladılar.Hem de GÜLEREK,

    Yanıtla (9) (2)
  • Abdullah birisi / 08 Mart 2022 11:08

    Hukuk ve adalet in olmadigi yerde ne beklenir ? Zam,zulüm.Iktidar in yaninda yer almayan herkes terörüst,vatan haini.

    Yanıtla (4) (1)
  • H.Bulat / 08 Mart 2022 07:19

    "Şanslı adam Erdoğan" Erdoğan ne şanslı adam. 2019 da Ekonomik kriz başgösteriyor imdadına pandemi yetişiyor."tüm dünyada kriz var tedarik zincirleri bozuldu" diyor. Halkin en %32 si inaniyor. 2022 de Ekonomi daha da kötüye gitmeye başliyor Rusya Ukranya savaşi çıkiyor ve "krize savaş sebep oldu" diyor. Halkin en az %30 u inaniyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • okur / 08 Mart 2022 11:07

    anlaşılan bu mükemmel tesbitteki %30 luk kesim de havuz medyasından sıkılmış karar okuyor. Yorumlar tam gaz savunma.

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurX / 08 Mart 2022 10:50

    İsrail'e dediği "van münüt"ü diyemiyor Putin'e,. Bu günlerde İ. Cumhurbaşkanının ziyaretini bekliyor iyi mi?. Ukraynalılar müslüman olsa kesin "van münüt" derdi :)). Kendi ülkesinde bir kısım müslümanlara yapılan adaletsizlikler ve zulümler için kendine de "van münüt" diyemiyor. Evinde huzur yoksa, başka yerdeki huzurun sana faydası var mı?. "bitaraf olan bertaraf olur" diyen kendisi değil mi? Şimdi ikircikli bir yaklaşımla, yakında "dostum Putin" ile görüşüyorum der mi der :)).

    Yanıtla (0) (0)
  • vatandaş / 08 Mart 2022 10:29

    Ahmet senin zoruna gitmiş herhalde.karar okurları valla ukrayna-rus savaşı biter covit biter ama sizdeki bu Erdoğan hazımsızlığı bitmez valla.ama haklısınız ne güzeldi o günler.isteyen vekil oldu,danışman oldu,hürriyette yazdınız,trt de program,gençlik sporda başkan ağanız davutoğlu bakan ve başbakan.heygidi günler.insan ömrü çok değil bir daha gelmez.bunları babanız vermezdi.şimdi hayal kırıklığı o gğnler gelmeyecek yaşta ilerliyor ee Erdoğana kızılmazmı haklısınız.

    Yanıtla (4) (16)
  • Karar Okuru / 08 Mart 2022 10:21

    "Ethem Sancak Moskova’ya Cumhurbaşkanı’ndan habersiz mi gitti? O açıklamaları habersiz mi yaptı?" Perinçek ve Sancak TC Devletini temsil edemezler. TC Devleti Cumhurbaşkanlığı Makamı, bilinçaltlarında komünistlikten ve maoculuktan izler veya düşünceler bulunan bu iki kişiye elçilik görevi verecek kadar küçülmedi.

    Yanıtla (6) (2)
  • Baba Korkut / 08 Mart 2022 10:13

    4 adet nükleer santrale sahip, dünyanın en büyük kargo uçağını üretebilen, yerli üretim diye gurulandığımız Altay tankının motoruna bir dönem talip olmuş bir ülke Rusya karşısında bu hale düştü. Şu anki ekonomik gücümüzle şavaşın muhatabı Ukrayna yerine Türkiye olsaydı akıbetini düşünmek bile istemiyorum. Allah vatanımızı daim eylesin, düşmanlara fırsat vermesin, tam demokratik bir yönetime kavuşarak süper güçlerin arasına bir an evvel dahil olmayı nasip etsin

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar Okuru / 08 Mart 2022 10:04

    "Açık konuşulsun, pilotlar ne yapıyor bilmem, ama bunun adı serbest düşüştür." Pilotlar uygun bir zaman ve zemin aramaktalar paraşütle atlamak için. Uygun bir coğrafyayı gördüklerinde derhal atlayacaklar. Fazla yakıtları da ve zamanları da kalmadı. Ama uygun coğrafyayı görebileceklerine dair şüphelerim var. Çünkü gözleri doğru istikamete bakmıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet H. / 08 Mart 2022 09:17

    Sayın Cumhurbaşkanı, esas tarafsız kalması gereken yerde tarafsız kalmadı 83 milyon vatandaşın C.Başkanı olamadı sadece Akpartililerinin C.Başkanı olmayı tercih etti. Şimdi ise hacı yatmaz gibi bir o tarafa bir bu tarafa sözde arabuluculuk yapmaya çalışıyor (kim iplerse).

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 08 Mart 2022 09:04

    Sayın Taşgetiren; Serbest düşelim de paraşütümüzde yok. Tepe üstü çakılıp deve kuşu gibi olacağız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 08 Mart 2022 08:27

    Yazar, "Buradan bakınca iki ülkeye eşit muamele anlamında tarafsız kalmak en iyi tavır gibi gözüküyor"diyor. Sayın yazar, Seyrettiğimiz "Savaş filimi"değil. Bir diktatörün bir ülkeyi işgal edip 10gün içinde harabeye çevirmesi binlerce insanı öldürüp yüzbinlerce insanıda yerinden yurdundan edip mülteci durumuna düşürmesi.
    Yanıbaşındaki dost ülke bu haldeyken tarafsız kalmak İnsanlığa sığarmı. Hani biz "Mazlum"un yanındaydık.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sebahattin / 08 Mart 2022 08:05

    Ellerini oğuştur keyfini çıkar elbete bu günler gecer kul sormasada Allah hesap sorar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 08 Mart 2022 04:58

    Bu güzel ülkemizin jeopolitik ve jeostratejik konumu gereği, her durumda barışçıl bir tutum alması bir zorunluluk gibi duruyor.. Boşuna "yurtta sulh cihanda sulh" ilkesi ortaya konmamış.. Bu iki arada bir derede durumu gereği tarafsızlık tavrımız sürmeli.. Ama bu da nasıl olacak!? O da ayrı bir paradoksal durum tâbi..

    Yanıtla (7) (1)
  • TB / 08 Mart 2022 03:02

    Ahmet Bey, "serbest düşüş" diyorsunuz, katılıyoruz ve bu tanıma eklemeler yapalım. Mesela, "savruluyoruz", "sürükleniyoruz", "saldım çayıra, Mevla'm kayıra" gibi ifadeleri de kullanabiliriz. 3 ay önce benzin 11,3 TL idi bugün 20 TL. Nisan başında inşallah enflasyon tek haneli olacaktı. "Bakın burası çok önemli" diyen Berat Bey vardı, ne oldu ona? Durumumuz bu...

    Yanıtla (16) (2)
  • Mehmet / 08 Mart 2022 02:42

    Dış politika uzmanlarla konuşarak yapılır. Hariciye uzmanlık işidir. Cuma çıkışı natoya sallamak. Üç gün sonra oylamada çekimser kalmak ikili oynamaktır. Cumhurbaşkanı natonun aleyhinde konuşmayacak. Ethem sancak ta ağzına yüzüne bulaştırdı geldi. NATO aleyhinde ne laflar öyle ya

    Yanıtla (7) (2)
  • Özer / 08 Mart 2022 02:35

    Su alan gemiyi kıyıya çekip onarmak yerine zorla yüzdürmeye çalışıyorlar. Batış mukadder. Herkese geçmiş olsun.

    Yanıtla (7) (3)
  • Karar okuru / 08 Mart 2022 02:11

    Üstadım bu millet daha kötü bir yönetimi hak ediyor. Bilinçli bir toplum da kimse böyle keyfi davranamaz. Çakılmadan ayağa kalkma imkanı sıfır

    Yanıtla (20) (2)
  • Şevket Müslüm Ötkün / 08 Mart 2022 01:57

    Buna at gözlüğü denmez Ancak bu kadar tarafgir olunabilir. Vicdanınızı nereye emanet ettiniz ?...

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar okuru... / 08 Mart 2022 01:11

    Bu işler Dervis baba gibi takilanlari coook hemde coook aşarr...dön baba dönelim yiyelim,icelim..

    Yanıtla (3) (0)
  • Fatih Özkan / 08 Mart 2022 01:05

    Taraf tutmak bize birşey kazandırmaz. Ama maalesef tarafsız kalmak da iki tarafı memnun etmiyor. Üçüncü bir yol da yok. Mecburen seyirci kalacağız. Hayat pahalılığı hem sinirimizi, hem de sağlığımızı bozuyor. İnşallah savaş da bizi komaya sokmaz. Umarım kısa sürede bir barış sağlanır.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 08 Mart 2022 00:53

    Avrupa'da İngiltere tam bir kışkırtıcılık yapıyor. Almanya ve İtalya daha sakin. Fransa bir yanıp bir sönüyor. kimsenin bir şey yapacağı yok. yazık oldu Ukrayna'ya. Kırımı unutmaları lazım.

    Yanıtla (1) (0)