Bir dakka bir dakka!

Oolay “One minute!” olarak biliniyor ama ben sanki Türkçe “Bir dakka, bir dakka!” şeklindeki ifadenin, yapılan itirazı daha iyi anlattığını düşünüyorum.

Evet, öyle seslenmişti Başbakan Erdoğan Davos’ta, İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres’e karşı.

Ardından gelen cümleler çok daha yakıcıydı: “Siz kadınları ve çocukları öldürmeyi iyi bilirsiniz!” Şimon Peres ki, dünyada “saygın” diye bilinen İsrail politikacılarındandı.

Tabii ki müthiş bir olaydı.

Filistin’deki, Gazze’deki İsrail kıyımına karşı bir Türkiye isyanıydı bu. Tayyip Erdoğan isyanıydı.

Tayyip Erdoğan’ın “Filistin hassasiyeti” üzerine ne denebilir ki? BM Genel Kurulu’nda Filistin topraklarının gün gün nasıl Yahudileştirildiğini harita üzerinden dünyaya anlatan da oydu.

***

İsrail Cumhurbaşkanı Herzog, Mavi Marmara’ya yönelik İsrail hunharlığının ardından kesilen Türkiye – İsrail ilişkilerini canlandırmak için Türkiye’ye geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın misafiri oldu.

İkili görüşmeden sonra yapılan basın toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan, masaya “Filistin hassasiyeti”ni getirdiğini açıkladı. İsrail Cumhurbaşkanı’nın ziyaretinin “Filistin nereye gitti?” tarzında bir sorgulamaya zemin hazırlayacağını düşünmemiş olamazdı. O yüzden de, konuşmasının ilk satırları arasına girdi “Filistin hassasiyeti.” Ben, sayın Cumhurbaşkanı’nın bu hassasiyeti, basın toplantısında “Filistin nereye gitti?” tarzında bir sorgulamaya maruz kalmamak için yaptığı kanaatinde de değilim. Tayyip Erdoğan’ın Filistin hassasiyetinden şüphe edilmez. Belli ki bundan böyle İsrail ile ilişkilerde Filistin yine ve hep masada olacak. Hani, “bu işler barış - diyalog zemininde daha rahat konuşulur” yaklaşımınca…

İsrail ile ilişkiler…

Varlığının – meşruiyetinin tartışıldığı günlerden Arap dünyasının “Filistin davası diye bir şey var mı?” türünden ıslık çaldığı günlere gelindi.

İsrail’i ilk tanıyan ülkelerdeniz. Yahudi toplumu ile tarihi derinliklerde gelişen bir ilişkimiz var. İspanya’dan kovulan Yahudilere kucak açmışız. Ülkemizde önemli bir Yahudi nüfus var. Dünyada da nerede ise her ülkenin dış ilişkilerini etkileyecek boyutta etkin bir Yahudi diyasporası var.

Türkiye İsrail’in meşruiyetini sorgulamadı. Ak Parti yönetimi de, kadrolarda “yoğun bir Filistin duyarlılığı ve İsrail karşıtlığı” olmasına rağmen, bu Ankara tavrını değiştirmedi. Hatta “Refah’tan en önemli fark sadedinde” bu ilişkileri önemsedi. Tayyip Erdoğan’ın, henüz partinin kuruluş günlerinde Amerika seyahatinde Yahudi lobisi ile “samimi” ilişkiler kurduğu biliniyor.

Mavi Marmara büyük bir travma idi. İsrail barbarlığı doğrudan Türklere yönelmişti orada.

İsrail’in Filistin’e yönelik politikaları ise çoğu zaman “barbarlık” kelimesini bile hafif bırakacak boyutlara ulaşmıştı. İsrail yiye yiye bitirmişti Filistin’i adeta. Kudüs’ü başkent ilan etmişti, Kudüs’ü Yahudileştirmek için elinden geleni yapmaktaydı. Filistin topraklarında sürekli yeni yerleşim yerleri oluşturmaktaydı.

Neresinden bakılsa Türkiye’nin duyarlı olduğu ne v arsa tersi yapılmaktaydı.

Yeni İsrail Cumhurbaşkanı Herzog, farklı bir tip çizmekteydi. İktidarda da Netanyahu nobranlığı gitmişti. Herzog, İsrail’in, ABD Başkanı Trump dönemine denk gelen Arap dünyası ile ilişkileri geliştirme sürecine uygun profil sergiliyordu.

Bu gelişme, Türkiye’nin dış politikada yalnızlaşma ve bunun ülke çıkarlarına olumsuz yansımasının gözlendiği dönemin içinde oldu.

Türkiye, BAE ile, Suud ile ilişkileri geliştirmek için kapı araladı. Mısır ile kopan ilişkileri ısıtma çabası sergiledi. Esed’le bile arka kapı politikalarını devreye soktu.

Ve İsrail ile ilişki.

Demirel’di söyleyen, Davos olayını yorumlarken, “Bu işin Türkiye’ye bir faturası olur.” Yahudi diasporasının gücüne işaret ediyordu. İktidar görmüş olmalı bu faturayı geçen yıllar içinde ki, bugün Herzog’un “Görüşme” adımına karşılık verdi.

İlişkiyi kesmenin Filistin’e bir faydası olmadı. Bu açık. İsrail bildiğini okumaktan vaz geçmedi. Kadın ve çocuklar öldürülmeye devam etti. Kudüs’ün başkent ilanı ABD ve diğer bazı ülkeler tarafından tanındı.

Şimdi yeni bir kapı açılmıyor.

Herzog’u, basın toplantısında dinledim. Sözlerine “barış” dili hakim. Türkiye’de başka nasıl konuşulabilirdi ki, diye sorulabilir. Ama bu duruş da kayda geçer diplomaside.

Tabii, gidenler nasıl geri gelir, bilinmez. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın dile getirdiği “Filistin hassasiyeti”nin kıymet-i harbiyesi neleri düzeltebilir, bilinmez. Herzog’un İsrail’deki kıymet-i harbiyesi nedir, bilinmez. Bir İsrailli olarak Filistin için en çok neden vazgeçebilir, bilinmez.

Bu arada Türkiye’ye büyük misyonlar yükleyen Filistinliler’e de bir şey diyor olmalıyız. Muhtemel ki “Erdoğan’ın hiçbir masada Filistin’i unutmayacağı” ümidi onları teselli edecektir.

Zaman zaman diyorum ya, bu coğrafyadaki boğuşmada alta düşüp üste çıkmaya hep ihtiyatla yaklaşmak lazım. Malum kovboy filmlerinde silah patladığında kimin yere düşeceği hep biraz sonra anlaşılıyor.

HATIR BULUŞMASI

Antalya’da Ukrayna Dışişleri Bakanı Kuleba ile Rus Dışişleri Bakanı Lavrov’un bizim Dışişleri Bakanımız Çavuşoğlu refakatindeki buluşması, biraz “Türkiye hatırına” yapılmış toplantı oldu. Lavrov bunu “Katma değeri olmayan toplantı” diye tanımlayarak belirti, Kuleba da “Ruslar bizi teslim almak istiyor” diyerek.

Rusya, Ukrayna’ya karşı “Seni başkalarına yar etmem” tavrında, bu Lavrov’un sözleriyle bir kere daha ortaya çıktı. Ateş altındaki Ukrayna’dan gelen dramatik görüntüler ise belli ki Putin’in stratejisinde bir anlam ifade etmiyor. Putin Rusyası miras aldığı, yalana dayanan Sovyet türü propaganda tekniğinin her şeyi çözeceğine inanıyor.

YORUMLAR (126)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
126 Yorum
  • Leylaa / 17 Mart 2022 01:13

    Reıs ıyıkı varsın vatan sevdalısı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2022 22:50

    Otuzüç yıl saatim işlemiş ben durmuşum, Gökyüzünden habersiz, uçurtma uçurmuşum. ***** Masonluk, farmasonluk, yahudilik, deccal, kafir, morris süleymanlık...vs vs tanım ve kavramlar n'ola ki,..Hepsi de siyaset sermayesi mi dediniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 11 Mart 2022 21:38

    İnsanların söyledikleri ile yaptıkları birbirini tutmuyorsa ona güvenilmez. Önce one munite, sonra ben ona demedim modarotere söyledim. Faiz acı ilaç de sonra nass. Daha fazlası var eksiği yok lakin hitabeti iyi ve kolayca ikna ediyor. Hep kandırıldım diyor ama fadıl gibi maalesef çok güzel kandırıuor desem amaan neyse herkesin aklı vicdanı war Allah irade vermiş hesap günü herkes kimi seviyorsa onla haşrolacak. Sebep olan yapan gibidir destekleriniz başkalarına Zulüm oluyor bilin istedim

    Yanıtla (5) (1)
  • Mazlum / 11 Mart 2022 19:47

    Jerusalem Post yazarı Lahav Harkov, İsrail Cumhurbaşkanı’nın Ankara ziyaretini değerlendirdi. Yazar, Erdoğan’ın İsrail’e yönelik politikasını 180 derece çevirmesinin arkasında çöken ekonomisi, bölgedeki yalnızlığı ve Amerikan yönetimi ile ilişkileri düzeltme amacının attığını yazdı ve ekledi: Ancak İsrail hükümetinin asıl niyetin Kıbrıs ve Yunanistan ile ilişkilerimizi bozma amacı olduğu yolunda kuşkuları var.

    Yanıtla (5) (2)
  • Sebahattin GÜL / 11 Mart 2022 18:42

    Devlet hamasetle,duygularla yonetilirse bedeli ağır olur.Devlet adamı olabilecek hasarları ,olumsuzlukları görebilecek tarih bilgisi , kurumları doğru calistirabilmekle gerçekleştirilir.Son 20 yılda kurumlar yok edildi.Monser diyerek diplomatların horlandi.Kurumlar başta Türk Ordusu olmak üzere yipratildi.Cemaatler yoluyla elimine edildi.Simdi hem ekonomimiz tökezledi.Tarimmimiz üretemez hale getirildi.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mazlum / 11 Mart 2022 18:28

    İsrail ile tarihin hiç bir döneminde ters düşülmemiş. Elçiliklerin Kapatıldığı dönemlerde dahil. Perde önünde gözükenler sadece muhafazakarları aldatmak için, yapılan ateşli
    Konuşmalar hepsi maniplasyon ve aldatma. Anadolu da yaşamış, katliama uğramış azınlıkların lobilerine karşı türk tezlerini milyon dolar ile göğüsleyen sadece yahudi lobisidir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dogukan ilbey / 11 Mart 2022 00:29

    Erdogan kurnaz bir siyasetci olsa yeni dostlarina ,bu durumu halkima anlatamam gazzeye bir geleyim ondan sonra anlasma yapalim derdi.dedi,demedi,diyemedi,kabul ettiremedi varsayimlari olabilir.fakat sonuc gosterdi ki bizden cok eski dusmanlarin menfaatlerini kabul ettik...

    Yanıtla (15) (6)
  • Ali Baba / 11 Mart 2022 01:35

    Siyasette degil de. Tuccarlikta Kurnazdir. DA.

    Yanıtla (5) (0)
  • Turkeli / 11 Mart 2022 18:02

    Evet denizleri de satmaya basladi..

    Yanıtla (3) (0)
  • Kararlı vatandas / 11 Mart 2022 17:59

    Biz İsrail'i dize getirecektik diye beklerken. baktık bize gelmiş??? Onbeştemmuzu finanse eden BAE ile dost olduk yar olduk fakat söz verdikleri dolarlar gelmiyor ..yarın Rusya Çin ile TL üzerinden alışveriş yaparsak şaşmayın nede olsa uygurlarda Filistin gibi soydasimiz ama olsun dostlar alışverişte olsun Ukrayna gitsede Putin dostu kizdirmamak lazım .,arpa buğday gelmezse neoluruz .yağ gelmezse ya??

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2022 15:27

    Firavunların,nemrutların karşısında"one munite"diye bilecek"siz kadınları ve çocukları öldürmeyi iyi bilirsiniz"diye haykırabilen başka bir lider biliyormusunuz? Kim?

    Yanıtla (4) (15)
  • Organik / 11 Mart 2022 17:22

    Firavunlar, Nemrudlar firavunluklarından nemrudluklarından vaz mı geçti Ahmed 61 pek sıkı fıkısınız da. Yıllardır saklı gizli görüşüyordunuz, şimdi alenen başladınız. Firavunu coşkuyla ağırladınız Saray'da.Firavun yerine, Firavun'un şehit ettiği Mavi Marmara kahramanlarına fırça attınız, giderken bana mı danıştınız, diye. Önemli olan konuşmak değil, sözün arkasında durmak, Ülkemi temsil etmese, hiç umurumda olmayacak ama, ülkemin itibarının zedelenmesi kanıma dokunuyor.

    Yanıtla (13) (1)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2022 18:05

    Organik;Devlet idare etmek zor iştir.Hemide enzor iş.Neyaparsın,dünya ile berabersin.

    Yanıtla (2) (5)
  • Organik / 11 Mart 2022 19:49

    Anladım Ahmed 61. One minute arkasında durulan bir söz değil, siyasi ganimet devşirme amaçlı bir şovdu, diyorsun. Eyvallah! Ben de öyle diyordum zaten.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2022 20:50

    Organik;Dünyada itibarımız gram altını geçmiştir.Hiç aklımdan çıkmaz,Rametli Ecevitle,Demirel'in Bill Clinton'ın karşısındaki ezikliği.Birde davosda'ki Reisin duruşu.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sumela / 11 Mart 2022 22:02

    O yizden mi reisiniz uc kurus para icin seyhler onunde elpence divan duruyor.adamlar bir de avrupa basinina turkiye iflas etti pozlari kesiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kibrisli / 11 Mart 2022 17:50

    Perde onunde bunlari soylerken perde arkasindan gizli anlasmalar yapan,yshudi odulu alan,sehit kanlarini paraya ceviren,suriyede libyada isteklerini yspan 60 filistinli katledilirken turkiye elcisini sinir disi edemeyen biri var.

    Yanıtla (5) (2)
  • istanbullu / 11 Mart 2022 14:32

    beyler bayanlar unutmayın türkiyenin kapısını çalan önce birleşik arap emirlikleri sonrada israil eğer sayın cumhurbaşkanımız önce israile gitseydi sizin görüşlerinizi doğrulardım fakat israil baktıki kendi doğal gazlarını götürecek yer türkiye bize eli mahkum kaybeden israil oldu hem birde hem yalnız kaldık dünyada diye nara atıyorsunuz aslında sizin derdiniz ve korkunuz RECEP TAYYİP ERDOĞAN'ın başarılı olup 2023 yılı seçimlerinde % 60 oy almasından korkuyorsunuz sizin derdiniz bu

    Yanıtla (10) (26)
  • Demirhan Kıvanç / 11 Mart 2022 15:57

    Mısırla yakınlaşmak için RABİA gitti, İsraille yakınlaşmak için FİLİSTİN gitti, Birleşik Arap Emirliğe yakınlaşmak için DARBE İDDİASI gitti. Bu daha başlangıç, tatlı rüyalar değerli kardeşim.

    Yanıtla (10) (2)
  • Ahmed 61 / 11 Mart 2022 19:06

    Demirhan;Uykudan uyansam iyi olur.Reis düşmanlığı aklınızı başınızdan aldı.Reis olmasaydı bunlar olmayacaktı,herşey daha iyimi olurdu sanıyorsun?Daha kötü olacaktı. Etrafımız mayınlı tarla,yılanlı kuyu.Siz uğraşıp duruyorsunuz Reis'le.

    Yanıtla (3) (8)
  • Mustafa / 11 Mart 2022 17:48

    İsrail Cumhurbaşkanını biz davet ettik yanılmıyorsam, İstanbullu kardeşim??

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 00:16

    Filistin konusunda duyarlı olmak İsrail ile savaşmak anlamına gelmez. Türkiye'nin İsrail ile milli bir sorunu yoktur. Araplar ile Yahudiler kardeş halkdır. din farkı bu iki halkı düşman yaptı. tabi bu durum din üzerinden bize de sirayet etti. abartmamak lazım. ilişkilerin gelişmesi iyidir.

    Yanıtla (17) (10)
  • bağımsız / 11 Mart 2022 09:46

    Miili sorun vardır. Genel manada araplarla yahudiler kardeş değiller ve olamazlar. Siyonizmin baş aktörü israildir.

    Yanıtla (0) (10)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 11:49

    Birader, Hz İbrahim'in iki oğlu vardır. Hz. İshak'ın soyundan gelenlere İsrailoğulları denir. Hz İsmail'in soyundan gelenlere Arap denir. iki halk arasındaki mücadele çok eskilere dayanır. Türkler o yıllarda Orta Asya'da Şaman idi. vaaz dinlemek yetmez, biraz araştırmanı tavsiye ederim. selamlar.

    Yanıtla (15) (1)
  • bağımsız / 11 Mart 2022 13:18

    Bilinenler üzerinden gelinen nokta da"Kardeş demek yetmez, Habil mi, Kabil mi? "diye sormazlar mı?

    Yanıtla (1) (2)
  • İstanbullu bir okur / 11 Mart 2022 15:15

    karar okuru;ilişkilerin gelişmesi elbet vedeki,herkesle her zaman iyidir.Amaaa yahudi ve israil mantığının, nekadar farkındasınız bilinez elbet,cografyayı gözlemlemenizi rica edeyim,1947 de hiç yoktan,inğiliz hediyesi ile kurulan devletin,bu günkü sınırlarına ve yahudideki arz-ı mevut anlayışına dikkat,aslında tehlike burada.Syğlr.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 17:47

    siz 'arz-ı mevut' hikayesinin gerçek olacagına inanıyorsanız diyecek bir şey yok kardeş.

    Yanıtla (1) (2)
  • Tarafsız / 11 Mart 2022 16:56

    CHP yapınca ooo çok güzel. AKP yapınca cık cık olmamış. Ondan sonra Devletlerin çıkarı vardır dersiniz. Konjektürün değiştiğini kurnazca saklarsınız. Bir Soru : Alman Başbakanı Olaf Scholz niye seyirte seyirte Türkiye'ye geliyor. Adam neyin telaşında. Efenim duyamadım. Yoksa cevabınız mı yok?

    Yanıtla (3) (8)
  • Demirhan Kıvanç / 11 Mart 2022 15:53

    İktidar için her türlü DAVA eşittir KOLTUK, İHALE, AVANTA. Gerisi sadece bir hikaye.

    Yanıtla (7) (0)
  • hüseyin adıyaman / 11 Mart 2022 15:49

    ideal insan idealist düşünen ancak realist yaşayan insandır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Şükrü Kaplan / 11 Mart 2022 14:53

    Ahmet Bey: Bu "öne minute"nin çok kötü bir kurgu olduğuna ilişkin AKP'nin kurucularından Prof.Dr.Nevzat Yalçıntaş'ın açıklaması ve videosu var.Zaten Erdoğan toplantı çıkışında kurmaylarının uyarısı üzerine "ben basbakana değil moderatöre söyledim"diye düzeltme yaparak adeta Yalçıntaş'ı doğrulamış oldu.Bu olaydan sonra İsrail ile kurulan oğlu Bilal'in de içinde olduğu ticari ilişkiler cumhuriyet tarihinde görülmemiş seviyeye çıktı....

    Yanıtla (9) (1)
  • Ali rıza / 11 Mart 2022 13:12

    Filistin bir çok bitkinin gen merkezi ,belki insanın gen merkezi bu topraklar , bu topraklarda peygamberler yaşadı üç kutsal kitap bu topraklarda yazıldı kuran Arabistan’da yazıldı , demem o ki aslında , İsrail Filistin Ürdün Lübnan Suriye , federal bir devlet şeklinde oluşturulursa , devlet başkanı Arap ,Başbakan yahudi dışişleri Dürzi içişleri Maruni , Gibi bir devlet kurulsada bu kan , revan bitse huzur gelse ne olur , Hani kardeştik ,Hz Adem’in çocuklarıydık , kavga bize yakışırmı?

    Yanıtla (8) (0)
  • Mamosta / 11 Mart 2022 12:51

    Eğer CHP iktidarda olsaydı ve israil Cumhurbaşkanı Türkiye’ye davet edilip devlet töreni ile karşılansaydı günler öncesinde akit gazetesi ve diğer yandaş gazeteler CHP aleyhine manşetler atar, Fatih ve Bayazit camisi müminleri bu cuma gününde CHP aleyhine sloganlar atar, siyonist işbirlikçi CHP diye ülkeyi velveleye verirlerdi. Hani Kudüs kırmızı çizginizdi!!!

    Yanıtla (20) (1)
  • Okur / 11 Mart 2022 12:39

    "Tayyip Erdoğan’ın Filistin hassasiyetinden şüphe edilmez"siz bu sözünüzü inanarak söylüyorsunuz belki ama bendenizin gözünde bu düşüncenizleen azından saf olduğunuzu ilan ediyorsunuz.rte nin ne filistin ne kudüs,ne ümmet ne ümmetin fertleri,ne türkiye ne türkiyede yaşayanlar,ne mısır suriye libya ve nede burada yaşayanlarla ilgili bir hassasiyeti yoktur.olan biten yapılanlar ve yapılmayanlar bunu gösteriyor ve yazarımız adeta kefalet derecesinde rte nin filistin hassasiyetinden bahsedebiliyor.

    Yanıtla (11) (4)
  • Takipci / 11 Mart 2022 12:38

    'Filistin Hassasiyeti' RahmetiRahmana kavusali cok oldu. Artik birtek hassasiyet var: Para Hassasiyeti...

    Yanıtla (13) (1)
  • Filistin hassasiyeti / 11 Mart 2022 12:25

    Erdogan ve ayni siyasi mesrepten gelenlerin filistin hassasiyetini, artik ici iyice bosaltilmis, sembolik bir karsi durus olarak goruyorum malesef. Populizm yapiyor siyasiler, tribunlere oynuyorlar. Mavi Marmara olayi oncesi ve sonrasi gelismeler ve savrulmalar bunu cok iyi gosterdi aslinda. Derdi gercekten Filistindeki ezilen insanlar olan birisi, sonunda hic bir getirisi olmadigi gorulen ve simdi de cark edilen gerilim siyasetiyle, Israil zulmunu artirip, kendi elini de baglamazdi onca yil...

    Yanıtla (6) (0)
  • Hakkı / 11 Mart 2022 12:25

    Sayın yazar birazcık omurgalı gibi davranın, ne olur. Ne Filistin hassasiyeti kaldı, ne de teselli, çevir kazı yanmasın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mamosta / 11 Mart 2022 12:10

    Türkiye’de, tutarsız, ilkesiz, bir gün öyle bir gün böyle siyasetinin adını “pragmatizm” koymuşlar. Hani zammın adını da güncelleme koymuşlardı ya.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 11 Mart 2022 12:09

    Van minüt tu minüt tıri minüt ....

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 11:30

    sayın taşgetiren yanlış yerde duruyorsunuz... Bunu chp ile iktidar (olmazsınız inşaallah) olursanız şayet o zaman göreceksiniz.. Ben Mersin de CHP ye oy vermiş biri olarak UYARIYORUM bunlar PKK ile işbirliği halindeler KAOStan başka birşey veremezler bu ülkeye... İLLA yaşayarak görecem derseniz siz bilirsiniz tabiii...

    Yanıtla (8) (27)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2022 11:59

    Deme yahu? sahi mi söylüyorsun ? Bir CHP seçmeni !!! olarak hakikati görmüş gibisin ! Mersin'de yaşayan bütün Kürtler neden PKK lı oluyormuş? Yalancı çoban " megri megri " diye PKK lılarla halay çeksin mi?

    Yanıtla (12) (3)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 11:56

    '' İsrail'deki siyonistler de yeni cumhurbaşkanlarını, "Erdoğan'ın ayağına gitti" diye saçma sapan gerekçelerle yerden yere vuruyorlar'' haberlerini okumadınız galiba ????

    Yanıtla (2) (4)
  • O aslan / 11 Mart 2022 08:31

    Teşekkürler sayın yazar. Bütün bunlar olurken cezasını çeken kim? Cezasını halk çekiyor, faturayı biz ödüyoruz. Evet bunlar ikdidar seçmeninin dini ve millî duygularını okşayan kabartan harekete geçiren ifadeler ama, her hey heylenmenin faturası bize çıkıyor: oda ikdidarini sürdürmüş oluyor

    Yanıtla (9) (1)
  • Mevlüt Kanbur / 11 Mart 2022 11:28

    Ülkedeki ekonomik zorluk Filistin meselesi yüzünden mi yoksa iki yıl süren dünyayı kasıp kavuran pandémie yüzünden mi. Şimdi de savaş çıktı. Dünya piyasasında petrol ün varili 140 dolar oldu. Ukrayna da savaş çıkıyor bizim millet sıvı yağ paniği yaşıyor. Allah a şükür savaş bizde değil bizde olsa burada ki bazı yorumculara saman yetmez. Bu ülkede iki kere daha ekonomik kriz oldu. Onlar neden oldu Acaba.

    Yanıtla (1) (12)
  • ülkesini seven vatandaş / 11 Mart 2022 11:27

    Mao' ya 1960 ta Fransız ihtilali hakkında ki fikrini sormuşlar, adamın cevabı(1789 İhtilal tarihi -soru 1960) Fransız ihtilali hakkında sağlıklı-isabetli bir analiz yapabilmek için vakit henüz erken!!!.Erdoğan severler Erdoğan'ı layüsel görenler Erdoğan'ın bu ülkeye ve islam algısına verdiği onarılamaz zararı ileride tarihçiler yazacaklar. Üniversitelerde bir ülkenin Allah ,peygamber vatan millet denilerek nasıl talan edildine örnek olarak Erdoğan'ı gösterecekler

    Yanıtla (9) (0)
  • Musa derman / 11 Mart 2022 10:49

    Rabbim,ülkemizi içi ,disi farkli olanlardan korusun.

    Yanıtla (4) (0)
  • Önemsiz / 11 Mart 2022 10:40

    Yıllarca destekleyip, gaz verip, işi bitince Mavi Marmara için "Giderken bana mı sordunuz?" diyen kim di acaba?

    Yanıtla (14) (0)
  • Nihat / 11 Mart 2022 10:31

    10 sehidin uluslararasi mahkemelerini para karsiligi geri ceken zihniyetten Allahaskina birsey beklemeyin.10 kisi sehit degil de deniz korsani miydi.bunu akp secmeni icine sindirebildi mi?

    Yanıtla (19) (1)
  • Dogukan ilbey / 11 Mart 2022 10:23

    Akp nin filistin hassasiyeti oldugunu soylemek safdilliktir.bugune kadar yapilan katliamlara camii avlularindan katil devlet diye insanlari bagirtmaktan baska ne is yapti.

    Yanıtla (15) (0)
  • Vatansever / 11 Mart 2022 10:16

    Gücün ( paran ) vars söz sahibi olursun, Türkiyenin neyi var, ha bir de herkesle düşman olarak bir şey yapamazsın

    Yanıtla (3) (1)
  • Süleyman Aydogmus / 11 Mart 2022 01:59

    Sayın yazar, Hala hükümetin Filistin politikasi konusunda böyle samimi oldugunu düşünüyorsanız, bence ya cok safsınız ya da çok korkuyorsunuz. Bütün bu olanlardan sonra insafa davet ediyorum: Kral çıplak

    Yanıtla (15) (4)
  • bağımsız / 11 Mart 2022 10:07

    sn. Yazar yeterince açıklama yapmış, tebrik ederim.

    Yanıtla (1) (1)
  • soru / 11 Mart 2022 08:27

    Ayasofya'yı camiye çevirenlerin Mescid-i Aksa savunusunun ahlaki tutarlılık açısından sorgulanması ne zaman yapılacak acaba? Başka bir ifade ile, "kılıç hakkı"nı kendilerine caiz görenlerin, İsrail'e görmemelerinin izahı var mı? Ayasofya'nın cami yapılması İsrail'in elini güçlendirmemiş midir?

    Yanıtla (11) (5)
  • Engineer / 11 Mart 2022 09:48

    Orayı savaşla mı aldılar ki kılıç hakkı olsun.Kılıç hakkı nedir,orayı bir savaş neticesinde mi almışlar,önce bunları öğren savunduğun şey bilgiye dayansın duyumlarına,adavete değil

    Yanıtla (0) (9)
  • mimar / 11 Mart 2022 10:30

    İsrail, Türkiye dahil ülkelerin çoğunluğu tarafından kabul edilen bağımsız bir devlet. Devlet olmak için toprak olması lazım. Toprağın, savaşla işgal edilmesi ile, siyasi manevralarla elde edilmesi hakimiyetin sonuçları açısından nasıl bir farklılık oluşturuyor? "Kılıç hakkı" denilen şey de siyasi bir kavram değil mi? Allah kiliseleri, havraları cami yapın mı dedi?

    Yanıtla (5) (0)
  • vatandaş / 11 Mart 2022 10:06

    Ne ilgisi var. Ne alakası var. Ne alaka...

    Yanıtla (0) (4)
  • osman baharçiçek / 11 Mart 2022 09:47

    Yorum yaparken de insafı elden bırakmamak gerek. Sayın Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan nın Filistin davası ile ilgili hassasiyetini kimse görmezlikten gelmesin. Bugün bile o konuşmasını izlediğimde tüylerim diken diken olur ki o dönem canlı yayında izlemiştim o çıkışını. Bugüne kadar israil e kim böyle bir çıkış yaptı. Başka yönden eleştirileblisiniz ama bu husustaki eleştiriler insafla bağdaşmaz...

    Yanıtla (5) (10)
  • Ziya Bayrak / 11 Mart 2022 09:40

    "Bir dakka, bir dakka" olmaz. Ya "Bir dakika, bir dakika" ya da "bi ya da, bi dakka bi dakka" olmalıydı başlık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 00:40

    Bir dakka bir dakka. Ağıl yönetmek bile bir tecrübe bir başarı bir sebat bir sabır ister. Havayı soğuğu suyu yağmuru sıcağı ince hesap yapmak zorunda çoban. Tarihinde 16 devlet kurmuş yıkmış bir toplum, 21 yıl önce ağıl çırpıcılığına isyan ederek, prangaları kırarak köle düzenine isyan ederek yürüdüğü uzun yolun kendisine verdiği deneyim, daha uzun bir yoldaki zorlukları tuzakları şeytan tavsiyelerini hendekleri dehlizleri bir bir aşarak menzile ulaşmaya and içmiştir. Bir dakka bir dakka!!!

    Yanıtla (2) (27)
  • Turgay / 11 Mart 2022 09:32

    Ne kadar haklısın. Ağıl bile yönetemeyecek adamlar ülkeyi yönetmeye kalktılar sonuç ortada.

    Yanıtla (8) (0)
  • Turgay / 11 Mart 2022 09:26

    Bu Filistin hassasiyetinin temelinde din var , Kuran var. Yoksa reel hiç bir tarafı yok. Bizim bu amcaoğulları kavgasında ne işimiz var. Dönüp tarihe baksak Araplarla savaşmışız , Kuteybe'nin katliamları ortada. En son Filistin cephesinde ihaneti görmüşüz.Buna karşılık Yahudiler ile ne savaşımız olmuş ne bize ihanet etmişler tam tersine Almanya'dan kaçan yahudi bilim adamları bize bilimi getirmişler.Filistin'e eğitim kamplarına giden komünistlerin Türkiye'yi kardeş kavgasına sokmaları da cabası

    Yanıtla (3) (0)
  • H.Bulat / 11 Mart 2022 07:26

    "bir dakika bir dakika" çıkışını Simon Peres e değil de "modilatöre" dediğini aynı dakikada kendisi söylemişti. Ama ne olduysa bir el bunu iç siyasette bol oya tahvil etmek için kullandılar. Erdoğan filistini kurtarmış gibi karşılanmıştı. içerid e "başörtüsü" ,dışarıda "filisti davası" 20 yıl Akp yi iktidara taşıdı.Hala da taşıyacak mı ilk seçimde göreceğiz.

    Yanıtla (22) (2)
  • Karar okuru... / 11 Mart 2022 09:07

    Evet...moderatore dedik,,dedi..bu dogru 100%...devris baba geyik yapıyor..o olsa belki kapida ki adamin omuz hizasına denk gelene dedik..demesi kuvvetle muhtemel,,,

    Yanıtla (0) (1)
  • Düşününce / 11 Mart 2022 08:53

    İnsan düşünüyor, Batı Şeria da, Kudus'un kenar mahallelerinde sürünen bir halk var. Ama,,yöneticileri, üstelik onun bunun parasıyla, bunun içinde israil parası da var, saraylarda yaşıyor. Bir avuç ELİT bir eli yağda, bir eli balda. Zavallı halk, sıvı yağ kuyruğunda. Alemi İslam niçin böyle. EN fakir islam ülkeleri idarecileri nasıl oluyorda dünyanın sayılı zenginleri arasında sayılıyor?. Bu zavallı halk da hâlâ uyanmıyor

    Yanıtla (5) (1)
  • Kakuça / 11 Mart 2022 08:29

    Sayın yazar, Türkiye ,büyük ve bağımsız devlet olma özelliklerini kullanarak ve zamana göre hareket ediyor . Bu özgün tavır birilerini rahatsız, etsin. Herkes tanıyor ve biliyor ki Türkiye Filistin kardeşlik bakidir her zaman onların yanındadır. Not: Antalya görüşmeleri "hatırına"çok sığ bir yorum gibi duruyor.

    Yanıtla (1) (19)
  • Okur / 11 Mart 2022 07:54

    Dış politikada aslolan ülkenin âli menfaatleri öncelenmelidir ve diplomasi çok iyi yönetilmelidir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Cemil / 11 Mart 2022 07:47

    Çok istikrarlı bir şekilde her olayda 180 derece nasıl dönülür, onu devam ettiriyorlar. Bazı olaylarda bu dönüş biraz gecikmeli oluyor. Örnek isterseniz Fehmi Koru'nun bugünkü yazısı... https://fehmikoru.com/uzmanlar-cumhurbaskani-faiz-artisina-izin-vermez-diyorlar-gerekcelerine-elestirilerim-var/

    Yanıtla (4) (1)
  • Mustafa TALMAÇ..ACIK AÇIK.. / 11 Mart 2022 07:18

    Sayın TASGEYIREN...El Aleme Özellikle ISRAILe soru soruluyor...Onlardan once bizimkiler Cevap veriyorlar.. Bu ne yaman Çelişki.. Bu sabah sabah...Vallahi anlamıyorum...Kiminle Dostsunuz..anlayayım bari..

    Yanıtla (3) (1)
  • Demokrat hukukçu / 11 Mart 2022 07:15

    Sıfıra sıfır elde var sıfır.Peki bunca ekonomik ve siyasal kayıpların sorumlusu kim ve hesabı sorulmayacak mı?Bir one minute milyar dolarlarla hesap edilen zararlara yol açtı.Ortadoğu’da bundan sonra yoksunuz denildi.Turizm gelirleri gitti.Ne elde edildi?Kocaman bir hiç.Sadece radikal islamcıların oyu geldi birkaç seçim daha kazanıldı ama sonuçta TR kaybetti.Umurunda mı bunların.Daha neyi kaybettiklerini bile bilmiyorlar veya bilmezden geliyorlar ki.Neticede yapmayın etmeyin diyenler haklı çıktı

    Yanıtla (4) (1)
  • Yorumcu / 11 Mart 2022 06:02

    Aslında İsrail ile ilişkileri tümden bozmasaydı, Filistinlilere daha çok yardım edebilirdi. Ben onun ağzından çıkan hiçbir lafa inanmadığım için, ‘Filistin hassasiyetine’ de inanmıyorum. Onun tek derdi kendi reklamını yapmak.

    Yanıtla (8) (1)
  • Muammer / 11 Mart 2022 05:14

    "Ruslar bizi teslim almak istiyor” diyen Kuleba'ya ; Uyan da balığa gidelim! demek lazım... Bu basiretsiz yönetimler yüzünden, tüm faturayı sivil halklar yükleniyor maalesef...

    Yanıtla (6) (0)
  • TB / 11 Mart 2022 03:58

    Ahmet Bey, önce Mısır'a karışma dediler, karıştı şimdi yüzüne bakan yok, BAE'ye "katil" dedi sonra hop "kardeşim" de anlaştı, Libya'ya girdi pek beklemedi hemen çıktı, Suriye'de "Esad"tı sonra "Esed" oldu şimdi durum nedir kendi de bilmiyor, İsrail'le "one minute"dı şimdi "every minute"e döndü. Bu kadar çok dönüşe doğal olarak bizim de nevrimiz döndü. Hep beraber dönüyoruz...

    Yanıtla (20) (1)
  • Sahin / 11 Mart 2022 03:58

    Filistin, Yakındır sana özğürlüğün... Yakındır ey miracın anahtarı... Daha yürümeyi öğrenmeden, ölmeyi öğrenen bebeklerin şehri GAZZE.!

    Yanıtla (2) (3)
  • Sahin . / 11 Mart 2022 03:38

    Rus dışişleri bakanı Lavrov, "Katma değeri olmayan bir toplantı" demiş.Lavrov halt etmiş. Ona kimse inanmaz . Asıl haberi yarın bizim hem yazılı hem görsel bağımsız medyadan alacaksınız. Size nasıl bir tarih yazdığımızı anlatacaklar.Dikkatle gazete başlıklarına bakın yazarlarını okumadan geçmeyin.Dünya bizi konuşuyor kıskanıyor .Dik duruşumuza hayran Erdoğan"ın arabulucuğu ile başlayan diye manşet atmamışlarsa bunlarda Lavron gibi halt etmiş demektir. İşlerine son verilmeli .Verlirde.

    Yanıtla (11) (1)
  • insan haklari savunucusu / 11 Mart 2022 02:48

    "Ulkemizde onemli bir Yahudi nufus var" demissiniz....Sayin yazar, 85 milyon nufuslu ulkemizde 14 bin Yahudi vatandasimiz var. Yanlis okumadiniz 14 bin Yahudi vatandas....Cumhurbaskanimizin Filistin hassasiyetine gelince: birkac yil once Cezayir'i ziyaret ettigi gunlerde dunyaca unlu Cezayirli yazar Kamel Daoud'un sozlerini hatirlayin. "Sayin Erdogan, Filistin sizin icin sadece bir vitrin. Orta Dogu'da magdurla aglayip cellatlariyla is antlasmalari imzaliyorsunuz".

    Yanıtla (10) (1)
  • bilimsel / 11 Mart 2022 01:09

    İsrail değişmediğine göre Erdoğan değişmiştir.. Yeni bir u dönüşü yapmış oluyor.

    Yanıtla (24) (6)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2022 01:26

    5 yıl daha Erdoğan. :))) Sonra da sırf senin gibilere inat Bilal. Müstahaksınız.

    Yanıtla (3) (10)
  • Hira Dağı / 11 Mart 2022 01:06

    "Kınamayınız, kınadığınız şey başınıza gelmedikçe ölmezsiniz." Ahmet bey, neyi kınadılarsa başlarına geliyor, gelecek. Adını da koymuşlar; çıkar. Peki adama sormazlar mı, dün çıkar yok muydu? Türkiye, ortak aklı kaybetti ne yazık ki. Keskin bir şekilde böldüler, yazık ettiler yazık.

    Yanıtla (45) (1)
  • Özkan / 11 Mart 2022 01:04

    İlke mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Tr / 11 Mart 2022 01:01

    ....o zaman şöyle diyelim: Sevmek bir ömür sürer .......................bir dakika.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdi / 11 Mart 2022 00:48

    Rahmetli Barış Manço bir şarkısın da derki Alla beni pulla beni, al koynuna yar! Geldiğimiz son nokta İsrail'e payanda olmak, kimse kızmasın .... Erbakan hocamızın Reis hakkında söyledikleri danışıklı bir dövüş değildir...Bence gerçeğin en yalın halidir...

    Yanıtla (19) (2)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2022 00:40

    Özetin özeti: Güçlüysen haklısın, haklı değilsen bile bir yolunu bulup haklı çıkarsın...

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 00:29

    filistin hassasiyeti insaniyetin gereğidir. bunu israillilerin belirli bir kesimi de teslim ediyor. iyi ilişkilerle birlikte bu konu da devam ettirilmeli. insan haklarına inanan her dinden ve kesimden insanların makul bir noktada buluşması sıfır ihtimal değildir. herzog gibi makul politikacıların zamanla etkisinin artması, anlaşma zemini oluşturabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2022 00:18

    Büyük ölçüde iç politikaya ve kısmen " İhvan" hassasiyetlerine yönelik " One Minute" fırtınası geriye büyük bir zarar bilançosu bırakarak sona erdi. Rüzgarı Estiren de Dindiren de aynı kişi. Doğrusu enkaz kaldırma bedelini de aynı kişi ödemeli fakat şahsının sebep olduğu hasarları ödememek gibi bir alışkanlığı var. Kelimeler kifayetsiz.

    Yanıtla (23) (3)