Allah’tan reva mı?

Bu başlığı muhafazakâr camianın içine girdiği “siyasi mücadele iklimi” için seçtim. Önümüzdeki süreçte en çetin mücadele o alanda olacak gibi görünüyor.

Milli Nizam’ın, Selamet’in Adalet Partisi bünyesinden ayrılması ve bir kısım muhafazakarın kitle partisinde kalmak adına AP’yi desteklemeyi tercih etmesinden mi başlamıştı?

Refah çizgisinin, Erbakan Hoca’nın Özal’a muhalefet etmesinden mi?

AK Parti’yi kuran kadroların, “Milli görüş” çizgisini sorgulamaları ve Hocalarına muhalefet edip ayrı parti haline gelmelerinden mi?

Bugün bir yanda Ak Parti var, diğer yanda, Milli Görüş çizgisinin devamı niteliğinde Saadet, Ak Parti’de Başbakanlık gibi önemli görevler üstlendikten sonra ayrılan kadroların kurduğu Gelecek ve DEVA…. Ak Parti bir yanda, üç parti onun karşısında… Muhafazakar değerler noktasında bu dört partinin liderinin birbirinden farklı olduğu söylenemez. Farklılık ülke yönetiminin niteliğinde toplanıyor. Bu dört partinin liderinin birbirini çok yakından tanıdıkları biliniyor. Normalde dördü birden, mesela bir camide, bir teravih namazında, bir Cuma namazında aynı safta yan yana durabilir. Ama ayrıştılar. Mesela Ak Parti kadroları bir kere Refah’tan ayrıştı. O tabii görülüyorsa, Gelecek ve DEVA kadrolarının Ak Parti’den ayrışması da tabii görülmeli.

Aslında ülke yönetimine ilişkin bu tarz farklılaşmaların ülke yönetimine olumlu katkıları da olabilir. Aynı ideolojik çizgiden gelen insanların, iman farklılaşması dışında, hayatın yönetilmesi noktasında farklı arayışlar sergilemesi kadar tabii bir şey olamaz.

Ama iş bu noktada kalmıyor; kitlelerin sadece veya ağırlıklı olarak “çözüm önerileri” ile hareketlendirilmediği, işin içine manevi unsurlar katıldığında sonuç alındığı düşünüldüğünde, rakip yapı, “Çözüm öneriniz yanlış” diye değil, “Siz değerlere ihanet ediyorsunuz” şeklinde suçlanıyor, bu da siyasi mücadeleyi bir “inanç kapışması”na dönüştürüyor.

Aslında kimsenin elinde “iman ölçer” bir araç yok. Öyle bir yola girmek ciddi anlamda “haddi aşmak” anlamına da geliyor. Ama siyasette işe yarıyorsa kimse “haddin aşıldığına” bakmıyor.

Üst katmanlardaki farklılaşma, kitlelere, çok daha vurgulu ayrışma tarzında yansıyor. Daha doğrusu, oy verme tavrını etkilemesi için derin ayrışma zemininin oluşturulması gerekiyor.

Muhafazakar camiada böyle bir duygu anaforunun yaşandığını görmek mümkün.

Aslında FETÖ olaylarının oluşturduğu zeminde, ailelere yansıyan bir gerilim gerçekleşmişti. Orada Ak Parti’nin, “muhafazakar” hüviyeti ile dini zeminde oluşup başkalaşmış bir yapıyla mücadelesinin halktaki yansıması söz konusuydu. O mücadele de sürüyor, toplumsal sancı niteliğinde tortuları da sürüyor.

Başka bir Cemaat – Siyaset farklılaşması, Süleyman Efendi camiası ile Ak Parti iktidarı arasındaki gerilimde ortaya çıktı.

Şimdi de Ak Parti ile üç parti arasında siyaseten başlayıp değerler alanına sirayet eden bir gerilim yaşanıyor.

Bu benzerlerin farklılaşmasının en acısı, geçmişte Sıffin’de, on binlerce insanın, daha ötede sahabilerin canına mal olmakla yaşandı.

Keskin oluyor bu farklılaşmalar.

Şimdilerde yakın aile sohbetleri bile farklılaşma tedirginliği içinde gerçekleşiyor ya da en garantisi görüşmeme tercihinde bulunuluyor.

Biliyorum ki bu duygu karmaşası camilere yansıyor. Hutbede neyin nasıl konuşulduğu ve söylenenlerin hangi adrese gittiği, camiye namaz kılmaya gelen insanları rahatsız ediyor. Hatırlıyorum geçmişte birçok cemaat içinde “Erbakan mı Özal mı?” tartışması çıkmış, kopmalar yaşanmıştı.

Halbuki, ülkeye hizmet söz konusu olduğunda değerlere bağlılıkla yönetim becerisi arasında farklılıklar ortaya çıkabilir. Camide bir elektrik arızasının tamirini cami imamı yapmıyor, bir elektrikçiyi çağırıyor mesela. Bir insan şuraya kadar iyi işler yapıp, şurada problem yaşamaya başlayabilir,

Ülkemizde kimlikler arası gerilim, siyaseti genel anlamda da kıran kırana bir atmosfere sürüklüyor, daha özel anlamda muhafazakar camiayı da derin çalkantılar içine sürüklüyor.

Biliyorum, Sol da, farklı bir ideolojik çalkantı içinde oldu hep. “İhanet” suçlamaları ve fraksiyonlaşma belki orada daha yoğundur. Hatta o iş, “iç infaz”lara kadar gitmiştir. Bir ara Hizbullah’ın sözüm ona dini saikle işlediği cinayetler gibi.

Bilmiyorum siyasi liderler ne düşünür bu konuda? Bilmiyorum siyasetle iç içe geçmiş cemaatler ne düşünür? Diyanet ne düşünür? Toplumsal zemin parçalanıyor, diyorum. Kimsenin birbirinin dilini anlamadığı Babil Kulesi’ne dönüyoruz, diyorum. “Dört eğilim”i buluşturmayı düşünüyorduk bir zamanlar, “tek millet” diyorduk bir zamanlar, ne oldu hedeflere? Bütün bunlar Allah’tan reva mı?

YORUMLAR (167)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
167 Yorum
  • kararlı okur / 18 Nisan 2022 16:52

    Sayın yazar, açtığınız ortam gayya kuyusu, bunu fikir özgürlüğü babında değerlendirebilirsiniz ama uyarması benden, deist, ateist hepsi burada cirit atıyor. Allah kafirleri sevmez nokta.

    Yanıtla (0) (2)
  • bağımsız / 18 Nisan 2022 23:05

    Burada bazı yorumcular hak hukuk adalet ölçü gözetmiyor,sayfanın havasını bozuyor, oysa müslüman inancı üzerine konuşur,muhakeme eder,aklını kiraya vermez, haddi aşmaz, mütevazi, hoşgörülü olur,cevap verecekse de ölçülü olur, üslubuna dikkat eder.(önce şahsıma diyorum; önce kendimi sorgulamalıyım, önce kendimi düzeltmeliyim.)

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 17 Nisan 2022 00:20

    Hocam mesele memleket meselesi değil , vatan millet Sakarya meselesi değil , bu ezan susmayacak bu bayrak inmeyecek meselesi de değil , mesele post meselesi , cep meselesi , koltuk meselesi , esas mesele söğüşleme meselesi , amaca ulaşmak için her şey mübah zihniyeti , ve kullanılan en güzel enstrüman din ve inanç , ne yazık ki durum bu sayın hocam .

    Yanıtla (90) (4)
  • Veli Mirza / 17 Nisan 2022 02:07

    Oruç düşünceyi netleştirir, zihni açar, ilhamı artırır. Ramazan sana yaramış Ali Rıza. Cumhuriyet tarihimizin en büyük din istismarcısı olan siyasetçinin gerçek yüzünü görmüşsün.

    Yanıtla (36) (4)
  • Ali Rıza / Veli Mirza’ya / 17 Nisan 2022 15:48

    Veli bey teşekkür ediyorum sizlere .Yanlış bir yerde olsa hemen düzeltirsin , her yerde yanlış var olunca umutsuzluğa düşüyorsun ,Misal dün haberlerde geçti büyük bir yetkili “ Irak’ı Suriye’yi ABD nin işgalinden kurtaracağız” dedi bu mübarek günde bundan daha büyük bir müjde olur mu? Yalnız bir eksik var tabi nasıl yapacağını söylemedi , inşallah ileride bu müjdeye açıklık getirir.

    Yanıtla (6) (2)
  • okur / 17 Nisan 2022 23:10

    ya bırak o adamı ya sıkıştımı ALLAH yaptırdı,söyletti der.

    Yanıtla (2) (0)
  • MD..Edep..Edep. / 18 Nisan 2022 00:00

    Değerli kardeşim bazen çok komik oluyorsunuz, sizin gibi kardeşlerimizin yorumlarını okuyunca, yüzüme sinirsel bir tebessüm geliyor ve derin bir ümitsizliğe kapılıyorum.. Ya siz kör müsünüz? Irak ve Suriye'de ABD'nin en büyük müttefiki kim di? Irak'ta ancak muhalefetin zoruyla teskere reddedildi, Suriye'de gerçek bir irade ortaya konsaydı, ABD'nin gazına gelinmeseydi, yüzbinlerce insan ölmezdi.. Ben mi körüm yoksa siz mi? Şimdi neyin kurtuluşu bu..

    Yanıtla (3) (0)
  • cumhur / 18 Nisan 2022 14:45

    Aya tren yolu yapacağız desek inanacak bir kitlemiz var! diyebilen her şeyi söyler ve inandırır! Bunda anormallik (!) mi var?

    Yanıtla (1) (0)
  • vahdettin yağmur / 18 Nisan 2022 12:15

    ne zamandır takip etmiyorum sizi. Hala AKP ninmuhafazakar değerlerinden mi bahsediyorsunuz? Ne muhafazakar değeri... Ne zamandan beri muhafazakar bir insan adeta din düşmanlığı aşikar olan Perinçek ile aynı kulvarda olabiliyor. Perinçekin meşhur lafı " Ben yerimde duruyorum. Erdoğan benim safıma geldi" siz de muhfazakarlıktan bahsediyorsunuz. Deyin ki ortada iktidarını korumak için herkes ile ittifak kuran bir anlayış var. Bu anlayış iyi şeyler yapmış olsa bile nihayetinde toplumu ayrıştırmıştır

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 17 Nisan 2022 11:23

    Sıffin'de olanda, Cemel'de olan da, bugün olanda paylaşım kavgasından başka bir şey değil. din filan bahane. kim yönetecek, çeşmenin musluğu kimde olacak savaşında bir araç. her zaman böyle oldu. iyi niyetli 'Adem Babalar' da yok değil tabi.

    Yanıtla (16) (0)
  • Nail / 17 Nisan 2022 13:23

    Sıffıyn de, sahabiler arasındaki mücadele yorum farklılığından meydana gelmiştir. Allah cc ımızın razı olduğunu haber verdiği,islamın öncüleri ve ölçüleri olan kişileri bu şekilde itham etmenize kesinlikle tahammül edemeyiz.

    Yanıtla (3) (15)
  • karar okuru / 17 Nisan 2022 14:22

    Başkalarının dediklerine inanma. sebep-sonuç ilişkisi içinde değerlendirmeni tavsiye ederim.

    Yanıtla (10) (0)
  • Tövbekar / 17 Nisan 2022 15:22

    Değerli kardeşim bu yaklaşıminiz sayesinde Allah'a hamdolsun deizm ateizm yada en azından skulerizm hızla yükseliyor. Ve tüm insanlık bu harika üçlü sayesinde seninde içinde bulunduğun tezgahtan kurtulacak Allah ın izni inayeti ile ..

    Yanıtla (9) (5)
  • Yeğen / 17 Nisan 2022 20:47

    Yorum farkı neden ortaya çıkmıştı acaba? Biraz araştırırsan olayların öncesini ve sonrasını eminim bulacaksın. (İp ucu: iktidar kavgası)

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 23:03

    Ne yorum farklılığı Allah aşkına! Güç ve iktidar mücadelesi. Muaviye Ali'yi yüzükle aldatıp iktidarı kaparken yorum farklılığı mı yapıyordu. Savaş aylarca sürdü. Belki binlerce kişi (sahabe) kardeş kavgasında can verdi. Sahabeler de dahil, hiç kimse günahtan ve zaaftan münezzeh değildir. Onlarda tarihte yaşayıp, ölmüş diğerleri gibi yaşamları ile, iyi ve kötü durumları ile bize birer örnektir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / Nail e / 17 Nisan 2022 23:26

    Hz Muhammed’in neslini kurutanlar islamın öncüleri - muviye / yezit - Kabe’yi mancınıkla yıkanlar - harra olayı - islamın öncüleri öylemi , emevi zihniyeti bu barış sevgi dinini bu noktaya getirdi , biraz hakkı hakikatı konuşun , Hz Muhammed’in vefat anını anlatmama gerek yok okuyun .

    Yanıtla (1) (0)
  • MD..Edep..Edep. / 17 Nisan 2022 23:53

    Hak ve hakikat sadece tektir.. İki hakikat olamaz, Camel ve Sıffın savaşında doğru olan da sadece bir taraftı.. Yok öğle yağma hasanın böreği yok öğle iki tarafta cennete.. Kardeşim sizin kafanız hiç mi basmıyor şimdiki savaşlarda zaten hep fikir ayrılığından başlıyor.. O senin kafanda kurduğun şey Kurana uymaz..

    Yanıtla (1) (0)
  • Hacı Bekir / 17 Nisan 2022 10:35

    Ahmet hocam yazının son paragrafında Diyanet’i de siyasi aktörler arasında saymış. Diyanet bir siyasi aktör mü? Anayasa ve Kanuna göre olmaması gerekir. Ama yazıda da belirtildiği gibi siyasi aktör. Daha doğrusu bu hale getirildi

    Yanıtla (4) (1)
  • Bence / 17 Nisan 2022 23:24

    DİB özellikle son zattan itibaren fiilen şeyhülislâm veya şeriyye vekili gibi davranmaktadır. Bu nedenle, memur değil siyasal bir aktördür.

    Yanıtla (1) (0)
  • Salih İmran / 17 Nisan 2022 11:02

    Çalıyorlar ama çalışıyorlar bu dönemin özeti oldu. İlk iktidara geldiklerinde belediye girişlerine rüşvet alan da veren de melundur hadisini yaşıyorlardı. Sonradan bu yazılar kaldırıldı. Fiilen rüşvet alan da veren de memnundur noktasına geldiler. Ve İslâmî veya muhafazakar kesim denilen insanlar bundan rahatsız olmadı. Olduysa da tepki vermedi.

    Yanıtla (20) (1)
  • Bence / 17 Nisan 2022 23:14

    Haklısınız ama "çalışmıyorlar ve çalıyorlar" olacak

    Yanıtla (1) (0)
  • Bence / 17 Nisan 2022 23:09

    Son soruya cevap: Bence revadır. Hatta böyle giderse bugünleri bile arar, Irak'tan, Afganistan'dan beter duruma düşeriz. Neden mi? Dini siyasetin, iktidar kavgasının aracı yapmayacaksın, seçmeni ve halkı kandırmayı siyasi zeka olarak değerlendirmeyeceksin, akıl ve bilim yolunda yürüyeceksin, çalmayacaksın, ranta değil üretime ve eğitime yatırım yapacaksın, adaletten ve hukuktan ayrılmayacaksın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk Cemil / 17 Nisan 2022 22:42

    Sayın Taşgetiren, Muhafazakar-müslüman çevrelerde politika sahnesinde farklılaşmalar maalesef şöyle ki ; "Ben yiyeyim sen yeme; Ben iyiyim, sen fena" mantalitesinden kaynaklanmaktadır. Bunun başkaca bir tarifi ve detayı yoktur Vesselâm.

    Yanıtla (0) (0)
  • GİRESİNLİ / 17 Nisan 2022 21:44

    Ayrıstıran dili kullanan bundan siyasi ikbal devsiren siyasetçilerin vebali çok büyük.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali Efe / 17 Nisan 2022 21:25

    İman ölçer aramaya gerek yok sayın Hocam, birincisi Sn. M.Ş.Eyginin tabiri ile "süslümanlar" ve daha dün Sn. Dilipak'ın isyan ettiği görüntülerin kaynağının (bu arada pudra şekeri olayını da atlamayalım) nerede olduğuna baksak yetecek. Yoksa bizimkilere yakışıyor mu denilecek ? Sahi bir de Sayın Eygi'nin evinin altında tarihi eser var denilerek yapılan taciz ve eziyetin merkezi de aynı yer olmasın

    Yanıtla (2) (0)
  • Haydar sayin / 17 Nisan 2022 21:22

    Saydığınız dört parti de siyasal islam ideolojisine inaniyorlar. Islami da ideoloji olarak kullaniyorlar. Yaptıkları yanlislar da islam adina yapılmış olarak degerlendiriliyor. Elbirligi ile dini değerleri asindiriyorlar.

    Yanıtla (6) (0)
  • bağımsız / 17 Nisan 2022 21:12

    İlk defa afganistan da ayrışmalar başladığında üzülmüştüm niye tefrikaya düşüyorlar diye. Biliriz ki birlik rahmet, ayrışma azaptır.Allah ım bizlerin önce kendimizi düzeltmemizi nasip eyle, bizlere hidayet ver, bizleri doğru yoldan ayırma Allah ım.

    Yanıtla (2) (1)
  • Gercek / 17 Nisan 2022 21:08

    Bal gibi reva az bile ulkeyi talan ettiniz milyarlara milyar katanlara destekverdiniz
    Kul hakki nin bu dunyadada Allah katinda affi yoktur

    Yanıtla (7) (0)
  • Demokrat hukukçu / 17 Nisan 2022 15:24

    Müslümanlar ve Marksist-Leninist solcular,devrimciler olarak farklılıklara ve farklı fikirlere tahammülümüz yok.Sorun buradan kaynaklanıyor.Müslümanlar kendisi gibi düşünmeyenleri hemen küfürle;devrimciler de ihanetle suçlayıp katli vaciptiri yapıştırıyor.Modern akademik bakış açısı,saygı,sevgi ve hoşgörü yok.Akıllı ve mantıklı düşünme yok.Aynı hedefe ve davaya inananlar bile araç,metot ve yol farkı nedeniyle birbirlerine düşman oluyorlar.Oysa ki insanoğlu kendi kardeşiyle bile aynı düşünmüyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yeğen / 17 Nisan 2022 20:39

    Liberallere, sağcılara, milliyetçilere ve diğer din mensuplarına laf yok mu? Sence onlar çok mu demokrat, aydın fikirli, özgürlükçü ve hoşgörülü?

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 17 Nisan 2022 18:42

    İlber Hocanın söyleşilerine kulak açacağım ramazan boyunca. Bana yeni ufuklar açıyor, üstüne yoğunlaştıkça inanır mısınız saplantılarımın olduğunu kabulleniyor ve alanlarımı ve konumumu yeniden değerlendirme imkanı yakalıyorum. Siyasi alanda da böyle bir savrulma var.Sular bulanmadan durulmaz. F.Çakmak, K.Karabekir C.Bayar bile "Kurucular Kurulu"ndan ayrışmadılar mı? Kimi idamla yargılanmadı mı? K.Karabekir Paşa'nın kitabı neden yasaklı. Tarihi derinliklerde 'altın' var altın inanın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yeğen / 17 Nisan 2022 20:28

    Tarihin derinliklerindeki altın derstir. Doğru ve tarafsız gözle görüp almasını bilirsen altından kıymetlidir. Yanlı ve ideolojik bakarsan ders alamadığın gibi kendini de kandırıp durursun.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hektor / 17 Nisan 2022 20:01

    Bu ülkeyi Emperyalizme peşkeş çekenler halkı yokluğa kuyruğa sefalete teslim edenlerin namazı urucu boşuna Allah onlardan bir gün hesap soracaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • ORCAN TANYALÇIN / 17 Nisan 2022 19:44

    Adem! Haber vereyim mi sana sonsuz bir saltanatı ? ( 20/120 ) Adem'den beri nesiller boyu tükenmez arzuları Kibirle kurulacakları ebedi saltanat tahtı Hayy olan Allah'tır ve sonsuz hayat O'nu anlamaktır Kayyum ancak Allah'tır ve hayat O'nunla yaşamaktır

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 14:13

    "Camiye elektrikçi çağırmak"...Bütün dinlerde ve kutsal kitaplarda "elektrik" kavramının hecesi dahi yoktur?Hayırlı ramazanlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • O k u r / 17 Nisan 2022 18:19

    Elektrik deyince aklına bunlar mı geliyor? Ya da din deyince elektriği mi hatırlıyorsun.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar Okuru / 17 Nisan 2022 18:09

    Onu çürük ipe inciler dizerken, hırsızların yanında saf tutarken düşünmek gerekiyordu. Şimdi Allah'tan reva mı? diye sormanın bir anlamı yok. Layığımız bu. Maalesef.

    Yanıtla (9) (1)
  • Vatandas / 17 Nisan 2022 18:00

    Dış güclerin eniyi yaptigi sey böl parcala yönet politikasi bizi yönetenler tarafindan son 10 senedir artarak uygulandi. Her firsatta topluma nefret tohumlari ekildi. Idareciler agizlerini her actiginda nefret söylemlerinde bulundular. Insanlari birbirlerine düsman hale getirdiler. Herkes birbirini vatan hainligiyle suclamaya basladi. Ekonomiye egitime hukuka karsi söyleyecek tek cumlesi olmayanlar hainler var söylemlerine sigindilar, ezan bayrak elden gider demeye basladilar.

    Yanıtla (10) (2)
  • Demokrat hukukçu / 17 Nisan 2022 16:01

    Biz kim demokrasi,hukuk ve özgürlükleri savunuyorsa onun yanında oluruz.Geçmişe takıntımız ve önşartlılığımız yok.Bugün bu değerleri kim savunuyorsa onların yanında oluruz.2002’deErdoğan ve AKP savunuyordu onun yanındaydık.Bugün Millet ittifakı savunuyor, RTE/AKP savunduklarının tersini yaparak insanlara zulmediyor,bunlar apaçık meydanda iken gözlerini kapatanlar ve bağnazca tarafgirlik edenler birgün gelecek hatalarını anlayacaklar ama iş işten geçmiş olacak zira zulme ortak olmuş olacaklar.

    Yanıtla (11) (2)
  • Beytepe / 17 Nisan 2022 17:27

    Bu anlatım dilini bir yerlerden hatırlıyoruz. Talimatla, ülkeyi adım adım teslim almaya çalışan, başaramayınca kaosa sürükleyen, maşası olduğu örgüte kölelik bağıyla bağlı olan ihanet şebekesinin dili bu.

    Yanıtla (2) (6)
  • Kazim Ceylaner / 17 Nisan 2022 17:06

    Sevgili Abim koltuk mevki ve makamdan Alınan kutret beraberinde gelen Servet. Allah-u,tela demiyormu siz kendinizi düzeltmeden ben size bir şey yapmam önce biz kendimizi düzeltelim Sonra (Allah'ın ve Adeletin )tecellisi için yöneticiler Seçelim inşallah Ozaman kurtuluruz. Sevgi ve saygılarımla Hocam.

    Yanıtla (3) (0)
  • umutlu / 17 Nisan 2022 08:50

    Sayin Taşgetiren problem yeni partilerin kurulmasında değil kurulan partilerin ilkeli ve omurgalı siyaset yapmamalarinda sağa sola savrulmalarinda muhafazakar seçmen bakıyor bugün akpartiden ayrılanlar lara , Saadet e iyi partiye ve Sayın Gül e yonelmiyor neden çünkü chp ile işbirliği içindeler Sayın Akşener Ve Karamollaoglu akpartiden oy alamadikarını söyleyip duruyorlar bu gidişle de alamayacaklar aynı yanlış uzereler chp nin olmadığı bir ittifakla sonuç alınabilir chp yi iktidara taşımaz

    Yanıtla (8) (20)
  • Yazık / 17 Nisan 2022 13:44

    Derdiniz CHP mi? Bu ülkeyi bağımsız, çağdaş,onurlu bir ulus yapan Atatürk'ün kurduğü partiye bu ne kin ve düşmanlık? Yetmedi mi bu gün AKP nin ülkeyi getirdiği dibe vurma durumu? Allah size akıl ,fikir ve vicdan versin.

    Yanıtla (25) (9)
  • Haydar sayin / 17 Nisan 2022 21:27

    Karanligin, aydinliktan daha iyi olduguna ikna edilmiş kitleye laf anlatmak zor.

    Yanıtla (1) (0)
  • H.Bulat / 17 Nisan 2022 15:36

    Türkiye olarak artük şu sağ sol ayırdımını birakalım.Dürüst ahlaklı vatansever insan olmaya bakalım.Senin gibi düşünmeyenin vatan haini denme hakkın yok. Artık u ilkel faşizmi meshep ideoloji savaşıni bırakın artık.

    Yanıtla (4) (2)
  • Demokrat hukukçu / 17 Nisan 2022 15:35

    Kanaatimce bütün bu anlaşmazlık ve çekişmelerin,hoşgörüsüzlüğün temelinde demokrasi yokluğu yatıyor.Zorla güzellik olmayacağı,insanların farklı düşünebileceği,çoğunluk nasıl istiyorsa ülkenin öyle yönetileceği(ama azınlığı da ezmeden ve temel hak ve özgürlüklerinden mahrum etmeden,zulmetmeden)bir önkabul olarak benimsenmediği sürece çatışmalar devam edecektir.Demokrasi olduğu sürece farklılaşma ve çok partililiğin,çok sesliliğin bir sakıncası yok.Aksine faydası var.Birini sevmeyen öbürünü sever.

    Yanıtla (4) (1)
  • Nail / 17 Nisan 2022 11:27

    Müslümanları bölen,biri birleri ile mücadele eder hale getiren,müslüman görünen yöneticilerin iki yüzlü olmalarıdır.müslümanlar olarak bir kısmımız, iki yüzlü yöneticinin gerçek yüzünü, diğer bir kısmımız ise sahte yüzünü gördüğümüz , ve gördüğümüz yüze göre hareket ettiğimiz için bölündük ve karşı karşıya geldik.tek çare ihlastır ve samimiyettir,yani gerçek müslümanlıktır.onun içindirki dinimize göre, iman ve gereği ne kadar önemli ise,iman ve amellerde samimi olmakta o kadar önemlidir.

    Yanıtla (5) (2)
  • Tövbekar / 17 Nisan 2022 15:32

    Bu gerçek Müslümanlık muhabbeti,ihlas, samimiyet vs baydı bu toplumu kardeş.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuyan Emekli / 17 Nisan 2022 14:55

    Cumhur ittifakı (AKP ve MHP) yeni seçim kanununu çıkartarak Millet İttifakı içinde bir kargaşa ve fitne çıkarmayı başarırsa onları tebrik etmek gerekecek fakat Millet İttifakını temsil eden 6 siyasi parti dik durup bu operasyona boyun eğmeden başarılı bir yol izlerlerse o zaman Millet İttifakını tebrik etmek bizim üzerimize bir borç olacaktır. Hadi göreceğiz kim oyunu kurallarına göre oynayarak Santraçı kazanacak.

    Yanıtla (3) (1)
  • cumhur / 17 Nisan 2022 14:39

    Saygıdeğer hocam ülkeye hizmet dedinizde Tüm bu çabaların ülke ve insanımız için yapılmasını isterdim.Ama partiye hizmet,siyasete hizmet halka hizmetin fersah fersah üstünde! Yeri gelince bayrak yarışıdır bu diyenler bayrağı kaptığı gibi kimseye de vermek istemiyorlar.

    Yanıtla (6) (0)
  • V A T A N D A Ş / 17 Nisan 2022 10:41

    Ak parti 'de siyâset yapan bir çok siyasetçinin bir dönem, Adalet, hak, hukuk, konularındaki söylemleriyle icraatları birbirine çok yakındı ve bugun ki kadar arada uçurum da yoktu. Son beş senedir adalet ve ekonomik hayata dair, ağızlarından çıkanla yaptıklarının arasında ki uçurumu, aklını ve vicdanını kaybetmemiş her insan görebiliyor. Dava ! diyenler hariç. Yirmi sene eylemi söylemi bir diye oy vermiş insanlara bu zulm revamı?

    Yanıtla (6) (0)
  • cvp / 17 Nisan 2022 14:00

    Ya olduğun gibi görün, yâda göründüğün gibi ol misali, Ne göründükleri gibi, Ne 'de oldukları gibi görünmediklerini beş senedir fazlasıyla ispat ettiler. Bir Ayasofya açtılar, milletin içindeki yüzbinlerce Ayasofya yı yıktılar.. !

    Yanıtla (7) (0)
  • S.Gul / 17 Nisan 2022 13:33

    Sayın Tasgetiren,sizi PINAR dergisinde ki yazılarınızda tanırım.33 yıllıkilkokul öğretmenliğim süresince çocuklarımızın İslami yasayarak daha fazla vatan sevgisine sahip olacağını düşünür,destek olurdum.Ulkemin dindar görünümlü yöneticileri ve sozdeMüslümanlar için en değerli olan galiba para para .İslami değerler ,Kur'an ahlâkı umurunda değil.Allah insanımıza ve yonetenlerimize vicdan,adalet,kul hakkı gözetme nasip etsin.Ulkem ve insanımızin sosyal bir cinnet geçirmesinden endişe duyuyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 13:29

    Ahmet bey, Muhafazakar değerler noktasında muhalif 3 parti ile akp arasındaki farklılık “ülke yönetiminin niteliğinde toplanıyor” demişsiniz. Ülke yönetiminin niteliği diye ifade ettiğiniz konuların hepsi “muhafazakar değerlerle ilgili ve onlardan sapma” anlamı taşıyor ve siz bunu siyasi yöntem farklılığı gibi anlaşılabilecek bir tarzda ifade etmişsiniz.Öyle değil, bence.Nepotizm, güce, paraya taparcasına yönelim, hukuksuzluk, ayrımcılık; bunlar siyasi bir yöntem olarak görülebilir mi? Yapmayın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 12:47

    Davutoğlu karar tv’de”muhafazakar değerler”noktasında akp yöneticilerinin nasıl bir ayrışma içinde olduğunu ifade etmek için :”benden sonraki Başbakan gibi milyarlarım olurdu” demiş.Siyasi gücü paraya taparcasına zenginleşmek için kullanan akp yöneticileri hangi muhafazakar değerlere sahipler, merak ediyorum.Siyaset “milletin emanetine” sahip çıkmak mıdır, onu kullanıp kendini, ailesini, çevreni zenginleştirmek midir? Kimin parasıyla? Oyu alınan gariban milletin. Bu Allahtan reva mıdır?

    Yanıtla (12) (0)
  • Takipci / 17 Nisan 2022 12:45

    Deger vs, bunlar kopruyu gecinceye kadardi, simdi hayal oldu. Sn A.Davutoglu diyor ki: Bir yuzukle gelenler hesabi imkansiz servetlere kavustular.

    Yanıtla (7) (1)
  • Bakanca / 17 Nisan 2022 12:34

    Ayrışmayı emperyal güç odaklarının isteği üzerine oluştuğunu siz de “milli mücadeleci” ekininizde çok iyi biliyorsunuz.Burdan bir şey çıkmayacağını görüyorsunuz.Savunan adamdan Direnen adama geçişine destek yerine köstek olmaya çalışmanızı Rabbime şikayet ediyorum.

    Yanıtla (4) (3)
  • Okur / 17 Nisan 2022 12:28

    Ahmet bey, “Muhafazakar değerler noktasında bu 4 partinin liderininin birbirinden farklı olduğu söylenemez” demişsiniz. Emin misiniz? Söylem olarak belki, ama söz konusu eylem olduğunda muhafazakar değerlerden ne ölçüde sapıldığını; güç ve paraya sahip olmak, itibar diyerek dünyaya yardım gösterişi yapıp, devleti israf batağına batırıp halkını sadakaya layık gören bir anlayış muhafazakar bir anlayış mı? Sizin gibi, millet de henüz bu farkı göremediği için hala akp % 30 cıvarında. Biraz insaf.

    Yanıtla (6) (1)
  • Mehmet / 17 Nisan 2022 11:47

    Sadece man adaları yolsuzlugu ab ülkelerinde olsa hükümet yargı tarafından düşünülürdü.Bizde liyakatsiz olarak atananlar ses çıkarmıyor.Kesinlikle geriye dönük davalar incelenmeli ve hakim ve savcılar gözden geçirilmeli.Yoksa devlet bitecek

    Yanıtla (7) (0)
  • Ferruh Evrem / 17 Nisan 2022 05:39

    Yahu Ahmet bey Ak partiden kopanlar niye koptu,şimdi ne söylüyor kimlerle iş tutuyor açık yazamıyorsun.Sizlerde kopan parçalar gibi savruldunuz , Eleştiri tek taraflı olunca tarafsızlık olurmu. Karar gazetecileri Sol gaz. geçmiş bu kadarmı savruldunuz. Değermi değerleri yok etmeye.

    Yanıtla (12) (80)
  • Karar okuru / 17 Nisan 2022 06:15

    Ne değerleri, yolsuzluklar mı, ailelere servet aktarmak mı, beş yerden maaş alıp, millete fakirlik duası öğretmek mi? Hadi canım bunlar samimi imanları zedeler, din bu mu dedirtir sonunda dedirtiyor.

    Yanıtla (47) (2)
  • Bilgi / 17 Nisan 2022 06:41

    Sen kendi durumuna bak biraz dünyada büyük bir rezillik pislik içindesin insanları rahat bırak. Savrulan sensin. Bunun sonuçlarını da ötede beride taşıyacaksın.

    Yanıtla (15) (5)
  • Bilgi / 17 Nisan 2022 06:46

    Şimdiden yaşıyorsun dünyada depremde ölen sellerde yok olan ülkesinde ağaçları kesilip hızla iklimi değişen çölleşen kadınları katledilip çocukları tecavüze uğrayan gençleri parasızlıktan evlenemeyip üreyemeyen üretemeyen kısacası soyu tükenen yerine başkalarının yurdunu işgal ettiği döndürülüp değiştirilen bebekleri açlıktan ölen bir lokma ekmeğe bir sıcaklığa benzine dünyada en çok para ödeyen açıkça firavunlara köle edilmiş bir kişisin. Bu sonuç beride ötedeki daha fena olacak..

    Yanıtla (13) (3)
  • Bilgi / 17 Nisan 2022 06:48

    Bu yazar uyanmış geç de olsa sen uyanmazsın mühür damga dünya malı iktidar kul hakkı yeme adaletsizlik hırs meselesi..

    Yanıtla (16) (3)
  • Bilgi / 17 Nisan 2022 06:55

    Bahçende yetişen yemişler tükendi tarlan harap oldu harap ettin muhakkak ki zengin ve güçlü olacaktın firavunlara köle oldun adalet dilenecek yerin kalmadı ancak haksızlık için dua et çiftçin helak oldu dururken aç kaldın elden dolarla ekmek bekliyorsun yalvarıyorsun dünyada bir rezillik içindesin..bu bahçe döndürülüp değiştirilecek sen buna hazırlık yap ..aynı 1919 daki gibi..

    Yanıtla (15) (2)
  • F.Misirli / 17 Nisan 2022 07:26

    AKP den ayrılanlar nasıl ki Refah Partisinden ayrılıp yeni Parti kuranlarla Ne farkı var arkadaş Konjonktüre göre yorum yapmayın.

    Yanıtla (8) (2)
  • umutlu / 17 Nisan 2022 11:51

    farkları var akparti iktidar olmak için kuruldu olduda muhafazakar ların mesele lerini çözdü kimse artık giyiminden dolayi itilip katılmıyor horlanmiyor eğitim hakkı elinden alınmıyor kamunun yollari hastaneleri Adliye binaları okulları hulasa bütün hizmet binaları yenilendi hızlı trenimiz marmarayimiz köprüler imiz havaalanlarimi z helikopter ambulansi mız ve ucagimiz var daha sayalım mi

    Yanıtla (1) (9)
  • Erzurumlu / 17 Nisan 2022 14:16

    Anlaşılıyor ki muhafazakarların derdi sizn saydiklarinizin yaninda iktidara gelip tüm kamu kaynaklarına çöküp yandaşa dagitmakmis. Bu arada at yarışı gelirlerine de çöktüler. Tüm at yarışı gelirleri reisinin başkanı olduğu varlık fonuna devrediliyor. Az kaldı tüm bütçeyi varlık fonuna devredecekler.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 17 Nisan 2022 08:15

    Hangi değerden söz ediyorsunuz anlamak mümkün değil. Yolsuzluk, yoksulluk, hırsızlık, yalan dolan, talan, çıkar ilişkileri, kayırmacılık, haksızlık, kul hakkı yemek, değerlerinin yalnızca bunlar. Aklının ve vicdanının kilidini aç ve gör. Ülkeyi bitirdiniz, bitirmeye de devam etmekte kararlısın.

    Yanıtla (21) (2)
  • Yusuf Kayışçı / 17 Nisan 2022 08:26

    Erdoğan’ın ve Ak partinin savrulmalarını, çarketmelerini görmüyorsun karar'a mı, Ahmet beye mi savruldu diyorsun. Allah akıl fikir feraset versin.

    Yanıtla (16) (3)
  • Organik / 17 Nisan 2022 09:03

    Ak Partiden kopanlar, Ak Parti kuruluş ilkelerinden uzaklaştığı, yolunu değiştirdiği, ortak akıl partisinden şahıs partisine dönüştüğü, hırsa kapıldığı, kibre yenildiği, gösteriş bataklığına saplandığı, halktan koptuğu, vicdanını yitirdiği, Bahçeli'nin dümen suyuna girdiği, şeffaflığını kaybettiği, şaibeli bakanlarını yargılatmadığı, millete hesap vermekten Allah'tan daha çok korkar hale geldiği, trenin makinisti arkadaşlarını trenden attığı, seçilmiş başbakana darbe yaptığı için koptu.

    Yanıtla (17) (3)
  • Salih İmran / 17 Nisan 2022 11:06

    AKP ile birlikte olanlara bakıyor musunuz? Devlet Bahçeli, Doğu Perinçek vb.

    Yanıtla (13) (2)
  • ferruh beye.... cvp / 17 Nisan 2022 11:15

    Bugunki dava savunuculugu nöbeti sizde galiba..! Aman siz sıkı sarılın davaya' da bâri siz savrulmayın..! Biz savrulmuşuz, söylemeseniz haberimiz bile olmayacaktı..!

    Yanıtla (6) (2)
  • Mehmet / 17 Nisan 2022 11:43

    Saadetten kopan ak parti soluğunu abd deki yahudi lobisinde aldı ve Erbakan a be devlete ihanet etti.Arinc dilipak ve ethem sancak bunları ilan etti.Bop projesini erbakan kabul etmeyince birileri kapalı yerlerde birilerini eğitmedi mi.Ak parti seçmeni nerede yaşıyor okuması yazması var mi insan şaşırıyor

    Yanıtla (7) (0)
  • Tahir / 17 Nisan 2022 05:58

    Hani vardır ya bir hikaye. Sende evlat acısı, bende kuyruk acısı varken biz dost olamayız diye. Akp dün ve bugün bazı dindarlara cehennemi yaşattı. Yarin da geriye kalan dindarlara utancı yaşatacak.

    Yanıtla (16) (2)
  • umutlu / 17 Nisan 2022 11:41

    sayin yorumcu hangi dindarlera cehennemi yaşattı iktidar bi soyleyiver bakalım da bizde bilelim eğer fetocu lari kastediyorsan katilmamiz mümkün değil zaten onlar dindar da değil dış güçlerin maşasi ajanı olmuş bir örgüt devlete savaş acan millete darbe yapmış cinayet şebekesi diğer cemaatlere dindarlera sıra gelmeyecek onlar vatan haini değiller feto gibi

    Yanıtla (0) (5)
  • Emekli Müfettiş / 17 Nisan 2022 11:01

    "...Normalde dördü birden, mesela bir camide, bir teravih namazında, bir Cuma namazında aynı safta yan yana durabilir..." camide aynı safta durmak, aynı saftakilerin tümünün iyi insan olduğu, fesat taşımadıkları anlamına gelir mi? Beraber saf tutmak neden ölçü oluyor? Bu durumu ölçen bir ölçü birimi var mı? Ölçenin nasıl ölçtüğünü ve ne sonuç çıktığını biz bilebiliyor muyuz? Biliyorsak bu ölçenin işine karışmak olmuyor mu? saygıyla.

    Yanıtla (5) (0)
  • O aslan / 17 Nisan 2022 10:55

    Teşekkürler sayın yazar. Benim dinim, Allah 'a bağlılığım, seninle aynı düşünmek, yaşamak veya aynı partiyi tutmami gerektirmez. Ben inançlı biriyim diye illede senimi tutacam. Dinde, dindarlikta kimsenin tekelinde değildir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sami Tezcan / 17 Nisan 2022 01:39

    "Cuma namazında aynı safta yan yana durabilir". Yolsuzluğa hırsızlık diyemeyen imamların arkasında, çalıyor ama çalışıyorlar diyen cemaatle aynı safta namaz kılmıyorum, kılmayacağım, hatta bu insanların hiç bir milli ve dini törenlerine katılmıyorum katılmayacağım, nokta.

    Yanıtla (70) (8)
  • İbrahim Hanif / 17 Nisan 2022 02:42

    Harika bir tesbit Sami kardeşim. Ben de "evimi mescid eyleyip", adeta liderlerin koltuk değneği haline gelmiş paralı dinayet imamlarının arkasından cuma dahil, vakit namazlarını kılmayı çoktan bırakanlar kervanına katıldım hamdolsun!

    Yanıtla (45) (7)
  • Ömer / 17 Nisan 2022 04:36

    Namazı Allah kılınır kul için değil...asıl nokta bu...Birilerinin dini kullanması,münafık olması sizi beynamaz mı yapması lazım.Ne alaka ve ne saçma anlayış.İçinizde kulluk bilinci yok bahane arıyorsunuz...Münafıkların cehennemde en şiddetli yerde yanacağını bildiren İslam dini.Dini kullanarak menfaat eden insanlar en ağır cezalandırılacak kesim iken böyle adil bir dinden soğumak kendine kötülük yapmaktadır.Özeti şu,onlar yanacaksa bende cehennemde yanayım diyorsunuz.Ne kadar acı bir durum

    Yanıtla (12) (33)
  • Dikkat / 17 Nisan 2022 05:27

    Namaz kılmıyorum demiyor. İmamların ardında kılmıyorum diyor.

    Yanıtla (35) (4)
  • H.Bulat / 17 Nisan 2022 05:50

    "beynamaz" olmadı şimdi. Adam evimi mescit yaptım derken , belli ki ailecek cemaat oluyorlar.Yani fitne varken dışari çıkmıyorlar.

    Yanıtla (18) (2)
  • Tahir / 17 Nisan 2022 05:59

    Kulluk bilinci olmasa ibadet eder mi

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 17 Nisan 2022 06:12

    Ne demişler senin dinin sana, benim dinim bana. Bu din istismarcılarının gerçek yüzü ortaya çıktıkça din açıkça zarar görecektir. İmanım var diyenler de bu sorumsuzluklara, yolsuzluklara dur demediği, hatta “bana ne düşer” dediği, cemaat, tarikat işlerinin gönül işi gibi görünüp, siyaset ve ticaret işi olduğu için ağır vebal altındadır.

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar Okuru / 17 Nisan 2022 08:50

    Ömer sen onu yanlış anladın.O iliklerine kadar parti ve tarikat siyaseti yapan hocaların arkasından koşmak zorunda değilsin.Dışarda isen vaktin çıkmasına kadar gidip onların arkasında durmadan namazını kılabilirsin,evdeysen zaten problem yok.Bu çözümü buldum.

    Yanıtla (9) (1)
  • KaraMurat / 17 Nisan 2022 09:30

    Önce diyanet demeyi öğrenin.Namazınızı nerede kılarsaniz kılın.!!!Namaz terkleri hep böyle basliyor zaten.

    Yanıtla (2) (14)
  • İbrahim Hanif / 17 Nisan 2022 10:41

    Ömer, okuduğunu anlamadan yorum yapmak da bir kabiliyet. Bu konuda seni tebrik ediyorum. Allah, Kur'an'in Yunus Suresi 87. ayetinde Hz. Musa'ya: Firavun, Haman (din adamı) ve paralı sihirbazlarinin baskı, şiddet ve negatif propagandaları karşısında bunalan halkına, "evlerini mescid/ibadet mahalli" yapmaları konusunda uyarmış. Gerçi, hamdolsun bugün ne ülkemizde, ne de yeryüzünde firavunlar ve paralı sihirbazlar yok ama, yine de sana tavsiyem Kur'an'in mesajlarına kulak vermelisin derim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kazım Çetin / 17 Nisan 2022 11:02

    Beynamaz değil binamaz olacak yani namazsız. Hem namaz kılmadığını söylemiyor. Ben de cuma namazı haricinde camiye gitmiyorum. Çünkü siyasi nutuk nlemekten bıktım. Ben ki 28 Şubat döneminde inançları yüzünden mesleğinden ayrılmak zorunda kalan bir kişiyim.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sami Tezcan / 17 Nisan 2022 11:28

    Ömer bey, bana münafık demiş. Hemde 30 yıdır bir vakit namazını kazaya bırakmayan bana demiş. Beni tanımadan demiş. İşte tamda benim aynı safta namaz kılmak istemediklerim Ömer bey gibi insanlar!

    Yanıtla (10) (0)
  • Ömercik / 17 Nisan 2022 21:54

    O kadar peşin hükümlüsünüz ki bu insanları yanmak üzere cehenneme yolladınız, bu güç ve kudretin kaynağı nedir? Müneccim misiniz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hüsnü Yüksel / 18 Nisan 2022 05:08

    Cuma namazını da evde! kılmıyorsundur sanırım.Siz baya yol katetmişsiniz cancağızım.

    Yanıtla (0) (0)
  • xvyz / 17 Nisan 2022 05:03

    Açıkçası Ayasofya'yı açan muhafazakar iktidar döneminde camilerin toplumsal ayrışmaya neden olan mekanlar haline gelmesi çok şaşırtıcı! Anlamakta zorlanıyorum, cuma namazı sonrası niçin siyasi açıklamalar yapılır ki?!

    Yanıtla (27) (2)
  • Ferruh Evrem / 17 Nisan 2022 05:43

    Siyasi oldukları için, Çünkü Dini vaazı Din adamları verir. Seninde takıldığın AĞA bak????

    Yanıtla (2) (1)
  • H.Bulat / 17 Nisan 2022 05:51

    Açılan bir ayasofyaya karşın yıkılan binlerce "Kabe" ( kırılan kalpler yakılan gönüller)

    Yanıtla (12) (3)
  • Erzurumlu / 17 Nisan 2022 09:44

    Yahu gerçekten Ayasofya kilisesi cami oldu da ne oldu? Başın göğe mi erdi? 100 metre ötede Sultanahmet te vakit namazlarında 4-5 saf zor doluyor.

    Yanıtla (23) (4)
  • Ahmed 61 / 17 Nisan 2022 18:03

    Ayasofya'yı karıştırmayın.Onun sembolik önemi tartışılmaz

    Yanıtla (0) (1)
  • Krr / 17 Nisan 2022 19:07

    Neden yeni bir dogmamiz yeni bir kutsalımız mı oldu ayasofya çamur ve taştan mürekkep değil mi bırakın bu bağnazca tafraları

    Yanıtla (1) (0)
  • geveze / 17 Nisan 2022 22:02

    Evet dini duyguları istismar için uydurulmuş "davanın" önemli bir sembolüdür Ayasofya. Ama unutmamak gerekir ki ilk sahipleri de benzer bir dava peşinde koşmaktadırlar. Onlar için de semboldür.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 17 Nisan 2022 10:53

    Namazı dini imanı şarta şurta bağlayan vatandaş, Allah'ın senin ibadetine ihtiyacı yok! Sen muafsın zaten.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 17 Nisan 2022 01:40

    "Muhafazakar değerler noktasında bu dört partinin liderinin birbirinden farklı olduğu söylenemez." Ne kadar boş bir cümle. Şimdi siz Saadet tabanı ile AKP tabanının, Erdoğan ile Karamollaoğlu'nun İslam denilince aynı şeyi anladıklarını mı sanıyorsunuz? Erdoğan ile Davutoğlu'nun, Babacan'ın emanet, liyakat, akçeli işlerde hassasiyet, şura konusunda aynı değerlerden beslendiğini mi düşünüyorsunuz? Eğer aranızda bu kadar büyük fark varsa, değerlerinizin ortak olması mümkün mü?

    Yanıtla (16) (2)
  • hayret / 17 Nisan 2022 10:45

    Gerçekten hayret. Erdoğan'ın değerleri ile Karamollaoğlu, Babacan ve Davutoğlu'nun değerleri aynıymış. Ahmet Bey galiba diliniz sürçtü. Dini, ikbali için tepe tepe kullanan biri için din, değer sayılabilir mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Yahya / 17 Nisan 2022 10:44

    Hocam bu anlattıklarınızın şu an ki sorumlusu Erdoğan’dır.Erdoğan’ın davranışları insanları dinden uzaklaştırıyor,bu böyle olmamalıydı.

    Yanıtla (6) (2)
  • Eyyy / 17 Nisan 2022 10:38

    Eyyyy ülkeyi her yönüyle düzelteceğiz diye yola cikanlar. Değil düzeltmek devraldiginizda daha beter ettiniz.20sene evvel düzeltmek daha kolaydı şimdi daha zor.hala iç dış güçler diyorsunuz.ulkeyide milletine dinide perişan mahçup ettiniz.yok mu içinizde bir akıllı adam arkadaşlar beceremedik bu iş bize göre değil millete daha fazla zarar vermeyelim delikanlı gibi hayde gidelim diyecek babayigit

    Yanıtla (4) (1)
  • Abdullah / 17 Nisan 2022 10:29

    Bu bir değerler, ilkeler kavgası değil ki. Hizmet için yapılan bir rekabet hiç değil. Bu bir rant kavgası. Mevcut iktidar, eline geçirdiği iktidar ninetlerinden vaz geçmek istemiyor. Bu kavgada bütün değerleri kullanıyor. Amaç olması gereken değerler birer araç olmuş.

    Yanıtla (4) (0)
  • Tunç / 17 Nisan 2022 05:06

    Tilkiye sormuşlar: "Seni tavuk çiftliğine bekçi yapalım ne kadar maaş istersin" Tilki:"Para pul istemem ben dava adamıyım" demiş.

    Yanıtla (41) (0)
  • İbrahim Hanif / 17 Nisan 2022 10:13

    Görevi gereği, asıl ve tek işi bugün adeta bitkisel hayatta can çekişen halkının geçim derdiyle ilgilenmesi gereken Nebati Maliye Bakarı olacak zat, bir de utanmadan sıkılmadan meydanlarda "dava! dava!" diye bağırıp, "bayrak inmeeez, ezan susmaaaz" nakaratlariyla gazel okuyorsa, bil ki tilkiler çoktan ülkeye çökmüşler Tunç kardeşim.

    Yanıtla (10) (1)
  • Çok möhim bunlar oldu / 17 Nisan 2022 10:09

    Üniversite girişi sınavı bitti lise girişinde de sınav, Parti seçme geçti bir rakamı (50+1) (%7) tutturabilme yarışı başladı???? SON TREND: Parçalasak ta mı bölsek???? Bölünsek te mi çoğalsak???? Gerisi teferruat ????

    Yanıtla (2) (0)
  • Dert bana / 17 Nisan 2022 09:38

    Hiç biri sütten çıkmış ak kaşık değildir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Emin Ökte / 17 Nisan 2022 07:23

    Kardeşim Ahmet bey meselere siyasi makam, koltuk meselesi olarak bakmak yerine bu ülkede dindar kesim'in çektiği zorluklardan kurtuması yününden bakmalı.Merhum Erbakan'ın bütün partilerininkapatılması dolayısıyla AKP müslümanları iktidar olsuun diye kuruldu.AKP ayrılanlar ise tekrar laikler iktidar olsun diye AKP yi yıkmak için ayrıdılar.Bu apaçık belli değilmi.Hasan Damarın sözleri tamda bu sözlerimi onaylar mahiyette değilmi.Kaybettirdik kaybettireceğiz derken yerine mi koydukları İstanbul İBB

    Yanıtla (8) (19)
  • F.Misirli / 17 Nisan 2022 09:36

    M.E.OKTE İktidarın göreve getirdiği Diyanet İşleri Başkanının verdiği Fetvaları.benimsiyorsaniz sizlere söylenecek bir kelam sözüm yok.

    Yanıtla (8) (2)
  • Nokta / 17 Nisan 2022 09:16

    Ahmet Davutoğlu soruya çok sinirlendi, Binali Yıldırım'a gönderme yaptı: İsteseydim benden sonraki başbakan gibi milyarlarıma milyar katardım

    Yanıtla (15) (1)
  • mem / 17 Nisan 2022 09:02

    Ömer meseleyi yanlış anlamışsın..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 04:38

    "bu dört partinin liderinin birbirinden farklı olduğu söylenemez."bu sözü söyleyebilmek hem gözün,hem beynin hemde kalbin kör olmasıyla mümkün olabilir.yine "Aslında kimsenin elinde “iman ölçer” bir araç yok" sözüne kimse itiraz etmez fakat ayinesi iştir lafa bakılmaz demiş şair.zaten kimse imanı ölçmeye kalkmıyor ama yapılanlar ve yaşananları mihenk taşına vurup aradaki derin uçuruma dikkat çekiyor.yani siz yapılanlar ne kadar yanlış olursa olsun bunu iman meselesine getirip,ölçme meselesine...

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 17 Nisan 2022 08:52

    Fark olmazsa neden ayrışırlar ve hepsi neden AKP muhalifi, demek ki bir farkları var.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hamdi Denizci / 17 Nisan 2022 08:30

    "Ülkeye hizmet" vergilerle, yani milletin parasıyla yapıldığı sürece, siyasetçinin o hizmeti hangi amaçla yapıldığını bilemezsiniz. Örneğin geçmişte ve bugün yapılan birçok hizmetin asıl amacının, kalkınma değil, hortumlama (siyasetin finansmanı ve komisyonlar) olduğunu artık biliyoruz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ramazan / 17 Nisan 2022 02:19

    Ana gövde den koyanlar niçin koltuklarını ve gerekçelerini halka inandırıcı şekilde anlayamadıkları için sıkıntı yaşanır,yasaniyorda zaten.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 17 Nisan 2022 04:01

    Bence gayet güzel açıkladılar, anlamak istedikten sonra gayet anlaşılır şekilde anlattılar.

    Yanıtla (9) (0)
  • doğan alioğlu / 17 Nisan 2022 07:57

    Ramazan! Türkçenin başını yarıp gözünü çıkararak ne dediğin belli değil. Dilimizi bu kadar kötü kullanmanı protesto ediyorum. Biraz dikkat ya hu!!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Hasan / 17 Nisan 2022 03:19

    Bu zihniyet ile zamanında aynı safta kıldığım namazları kaza ediyorum ve Allah'tan niyaz ediyorum bir daha aynı saf'a düşürmesin.

    Yanıtla (16) (2)
  • doğan alioğlu / 17 Nisan 2022 07:53

    Ben de mi kaza etsem diye düşünmeye başladım Hasan.

    Yanıtla (4) (0)
  • Numan / 17 Nisan 2022 04:25

    Ganimet paylaşımı peygamber hayattayken bile sorun olmuştu.. Hatta bir keresinde peygamberin açık emri dahi dinlenmemişti. Bilmem başka söze gerek var mı?

    Yanıtla (12) (0)
  • Muammer / 17 Nisan 2022 07:31

    Aynen..Hem hayattayken sorun olmuştu ve hem de öldükten sonra en yakınındakiler arasında ve tüm İslam tarihi boyunca.. Ganimet sadece mal paylaşımı degil, iktidarın paylaşımı da en büyük ganimettir malûm..

    Yanıtla (6) (0)
  • Ömer GÜNEY / 17 Nisan 2022 07:16

    Ben emekli maaşı ile zor geçiniyorum. Telefonum eksidi. 90 yaşında babam ölüm döşeğinde yatıyor. Bir kaç lira para verdi.Türk markası yeni bir cep telefonu aldım. İstihbarat telefona girerek beni yazmadığım mesajları yazıyor. Bir ilde başıma gelen bir olaydan dolayı gizli proje yürütüp beni yıllardır süründükleri onca zülümleri yetmedi de ölüm döşeğindeki babamın parasını zayi ediyorlar. Allah'ta bu reva

    Yanıtla (6) (1)
  • TB / 17 Nisan 2022 06:49

    Muhafazakar camia kadar bölünen kendiyle kavga eden, kimseleri beğenmeyen camia zor bulunur. Birey olamıyor, karar veremiyor en garibi herkesin inancıyla uğraşıyor. Böyle oldukça gram ilerlenemeyecektir. Yüzyıllardır böyle…

    Yanıtla (11) (0)
  • Yazarsever / 17 Nisan 2022 06:22

    Soru eğer bize ise demek ki reva ki yaşamamız ve tecrübe etmemiz isteniyor. Maalesef düşünerek kafası gam alan bir millet değiliz. Yaşamadan, tecrübe etmeden doğruyu bulduğumuzu düşünmüyorum. En dibi görüp yine yükseklere çıkma ferasetini gösterebilmek bizim nadide iyi huyumuz. Kötü davranış ve huylarımızı görürken iyileri de görmezden gelmiyorum ama niye daha iyisi olmayalım diyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tahir / 17 Nisan 2022 06:02

    Akpden ayrilanlara bir bakın. Nereyse hepsi yolsuzluğa bulamamış adamlar. Bu bile bir referans kaynağıdır.

    Yanıtla (12) (3)
  • H.Bulat / 17 Nisan 2022 05:57

    S.Yirmibeşoğlu ' nun yıllar evvel açıkladığı söylenen bir mesele var. Gerçek mi şehir efsanesi mi bilmem.Erbakan Hocaya , A. Türkeş' e de AP güçlü olmasın Anayasayı degiştirecej güce erişmesinler diye parti kurdurdukları efsanesi doğru mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 17 Nisan 2022 05:54

    Bana göre ekleme yapılması gereken bir cümle: "kimsede iman ölçer araç yok."tabi ki Allah dışında.Bu eksikliğin sehven yapıldığını düşünüyorum zira cümleyi kuranın iyiniyetinden şüphe duymuyorum.Allah kimin ne kadar imana sahip olduğunu bilir.Bunun siyasette yanlış kullanımı ise bence de vahim.İslamiyet,iman siyaset vs. aracılığıyla yanlış aktarılmaması gereken önemli konulardır.Şunu da ekleyeyim:mesela Allah'a şirk koşulduğunda "bu gerçek iman değil şirktir" demek de olması gereken değil mi..

    Yanıtla (0) (0)
  • karari / 17 Nisan 2022 05:36

    "Hayata beraber başladığımız, dostlarla da yollar ayrıldı bir bir; gittikçe artıyor yalnızlığımız." Demiş şair. Artık kimseye bir şey anlatmıyorum. Kimseyle de görüşmüyorum. Zaman en büyük hakem. Bir kişi ile bir dini bu kadar müşterek kılmanın utancını ve vebalini onlara bırakıyorum.

    Yanıtla (26) (1)
  • Okur / 17 Nisan 2022 04:50

    İslam münafıklardan çektiği kadar kafirden çekmedi , Allah tan korkan herkes çıkıp içimizdeki münafıkları haykırmalı ve onlar ile ayrışmalı, münafık olan bir kitle içinde muhafazakar veya İslami grup cümlesi kurmamalı. Allah'ı şahit gösteren ve millete zulm eden kitleye destek olmamalı,

    Yanıtla (15) (0)
  • Özkan / 17 Nisan 2022 04:31

    Ülkeyi bekleyen en büyük tehlike kötü ekonomiden bile kötü...

    Yanıtla (6) (0)
  • Nihat / 17 Nisan 2022 03:47

    Akp nin ulkeye soktugu siyaset anlayisi hem dindar hem milli oldugunu soyleyip ,kendilerine karsi cikanlari bu degerlere de karsisiniz soylemiyle tekeline alip devleti ele gecirne politikasidir.perde onunde bunlari yaparken ayni degerleri siyasi rant icin erozyona ugratan akp nin yaptigi tam nanasiyla riyakarliktir.lakin secmende korkunc bir manevi cokus yasandigindan akp nin bu sureti haktan gorunup batila hizmet eden siyasetini cozememektedir.

    Yanıtla (16) (2)
  • Kararsız / 17 Nisan 2022 01:25

    Ne oldu hocam? göklerden inen bir karaaaaar vardı ya hani.Şimdi bu "Allah'tan reva mı?; ya ne çabuk geldik. Daha,kör dünyanın göbeğine , kuşların gözbebegine hatta bir kaç yere daha HAK YOL İSLAM yazacaktık. Karpuzda kesecektik. Sanırım Anadolu lu İRFAN duymuyor sizi .

    Yanıtla (30) (1)
  • Orhun / 17 Nisan 2022 00:45

    Siyaseti din üzerinden yürüten,yürütmeye calışan hatta imâ bile edene oy moy yokkkk,kimsenin dinine, inancina karışmasınlar kendi işlerini yapsınlar,ibadetini eden eder,etmeyen de kendi bilir,size ne arkadaş,sanane benim dinimden,tek amaç istismar etmek,ranta cevirmek.

    Yanıtla (31) (1)
  • Karar Okuru / 17 Nisan 2022 00:39

    Güç bozar, mutlak güç mutlaka bozar. Konu tam olarak bu söz çerçevesindededir. İktidar yönetme gücüdür ve denetlenmelidir, denetlenmiyorsa bozulması mutlaktır. Mesele bozulmayı görüp görememe, gördükten sonra hala birarada olup olmama meselesidir.

    Yanıtla (19) (0)
  • Karar okuru..!.. / 17 Nisan 2022 00:20

    Isin icinde POLITIKA varsa..Hakikat kendini sırlar..Kalani dedikodu olur o da maskeli balo gibi çıkarlar vardir sadece...Din konuşulursa o da CIKAR ICIN olur.Hakikati olmaz.....bu durumda Mumin uyanik olmali..Haci,Hoca,sakal ve vaaz-u nasihatler ,gazlara gelmemeli...özellik sandik arefesinde..Kisinin yaptığı işi,pratigi Ayinesidir kişinin...gerisi PALAVRA...

    Yanıtla (19) (1)