Ak Parti cenahında bir zihinsel açılım örneği

"Biatsa biat” yaklaşımındaydı. “Reis”e ölümüne bağlıydı. Ak Parti milletvekilliği yaptı. Partisini savunmak için TV’lerde gergin polemikler içine girdi. Şimdilerde Yeni Şafak’ta yazıyor.

Mehmet Metiner’den söz ediyorum. Halen de Reis’e bağlılıkta bir değişiklik olmadığını söyleyecektir. “Biat” konusunda bir farklılık olduğuna dair sözü de olmadı.

Bir süredir farklı şeyler söylüyor. “Siyasi Erdemler Risalesi/Nebevi Siyaset” ismiyle bir kitabı yayınlandı. Belli ki kitabı hazırlarken yoğunlaştığı okumalar onda belli çizgileri hatırlamaya vesile oldu.

Haziran’dan bu yana siyasette ve insan ilişkilerinde “Erdem”in altını çizen bazı yazılarını arşivime aldım. Bunlar Ak Parti alanını, ya da daha genel anlamda “muhafazakar camia”yı uyaran yazılar.

Mesela bir yazısı “Başkalarına benzememelisiniz, farkınız olmazsa bitersiniz…” başlığını taşıyordu. (25 Haz 2021, Yeni Şafak) Şu ifadeleri de o yazıdan aldım:

Kendiniz olmaktan çıkarsanız kaybedersiniz.

Kalplerini değiştiremediğiniz insanların bedenleri üzerinde kurduğunuz iktidar sadece münafıkların sayısını arttırır bilesiniz.

Kendinize ait o moral üstünlüğü kaybettiğiniz gün bitersiniz.

Kendi haysiyetinizi ne kadar düşünüyorsanız başkalarının haysiyetini de bir o kadar düşünmelisiniz.

Hakkında kesinleşmiş mahkeme kararı olmadan hiç kimseyi peşinen suçlu-mücrim ilan etmemelisiniz.”

29 Haziran tarihli yazısı “İnsanlığı merkeze alan yeni bir tarz-ı siyaset” başlığını taşıyordu. O yazıdan şu satırları alayım:

Tehlikeli bir dönemden geçiyoruz.

Herkesin bir kampı var.

Birbirimize kulaklarımız sağır, gözlerimiz kör.

Hep yanlışta olan başkaları.

Hiç kimse kendi mahallesindeki bu mutlak doğrucu fanatizmle yüzleşme cesareti gösteremiyor.

Kendi kampındakileri eleştirenler anında ihanetçi yaftası yiyor.

Peki sonuç?

Kazananı olmayan karanlık ve tehlikeli bir anomali. Kaotik bir ortam. Herkesin bir diğerini değersizleştirmeye çalıştığı gayrı insani bir mecra.

Bu kadar kin ve öfke hepimizi zehirliyor.”

2 Temmuz’daki yazının başlığını Sezai Karakoç’tan almış: “Seni öldürmeye gelen sende dirilsin…”

Orada da “aşırı politizasyon”a dikkat çekiyor. “Kalıcı iktidar, yüreklerde kurulan iktidardır. Yürekleri dar olanlar, insanların bedenleri üzerinde mütekebbir bir edayla hükümranlık kurmaya çalışanlar, bilesiniz ki kendileriyle birlikte adına hareket ettiklerini söyledikleri davalarına da zarar verirler” diyor.

6 Temmuz’da “Sonu yıkım olacak anlayışlardan kaçınmak…” gerektiğini vurguluyor. “Sonu yıkım olacak anlayış”, ona göre Kendilerini “Dinin sahibi/jandarması” olarak görenlerin, hâkim oldukları yerlerde yeryüzünü sadece başkaları için değil aynı dine mensup olup farklı düşünen ve yaşayan insanlar için de cehenneme dönüştürüyor” olmaları, Bunları “görmüyor musunuz?” diye soruyor Metiner. Ve sözü şöyle bağlıyor: “Devletin dini adalettir. Adaleti olmayanın dini de sözden ibarettir. Marifet, zayıf iken adaleti savunmak değildir. Asıl marifet, güçlü iken adaleti dimdik ayakta tutmaktır. Yani bize yapılmasını istemediğimiz hiçbir şeyi başkalarına yapmamaktır.”

Metiner, “Yüreklerin giderek daralmakta olduğunu” belirttikten sonra şunu yazıyor:

Kendi dinimizden olanları dahi kendi cemaatlerimiz, kendi tarikatlarımız, kendi ırklarımız, kendi mezheplerimiz, kendi derneklerimiz üzerinden “bizden olanlar-olmayanlar” biçiminde ayrıştırmaya kalkışırsak, dahası cemaatimizden, tarikatımızdan, ırkımızdan, mezhebimizden, derneğimizden olanları diğerlerinden üstün görmeye başlarsak, Arafat Dağı’ndan seslenen o sevgililer sevgilisinin ortaya koyduğu ölçülerden sapmışız demektir.”

Metiner’le ilgili buraya kadar yazılanlar fazla dikkat çekmedi, oysa bunlar ciddi bir özeleştiri zemini sunuyordu. Ne zaman ki “sistem eleştirisi”ne yöneldi, o zaman gündem oldu. Mesela Cumhurbaşkanının aynı zamanda parti genel başkanı olmasına yönelik çok ciddi itirazlarda bulundu. Mevcut sistem içinde Parlamentonun etkinliğinin nerede ise kaybolmuş olmasına, Yargı bağımsızlığının zedelenmesine dikkat çekti. Bunlar geç kalmış eleştiriler miydi, bunlar bizler tarafından defalarca ifade edilmiş şeyler miydi, evet, ama bugün söylenmiş olması bile önemliydi.

Metiner’in sisteme ilişkin eleştirilerini yayınlandığı mecralarda geniş biçimde okumak mümkün. Ben burada sadece Cumhurbaşkanı’nın “parti genel başkanı” olmasına yönelik, bizzat Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın çok ısrar ettiği konuda neler söylendiğini paylaşacağım. Eminim ki bunlar Ak Parti zemininde büyük tartışma çıkaracaktır:

-Cumhurbaşkanı parti genel başkanı olmamalıdır. Parti genel başkanlığı ile Cumhurbaşkanlığı makamının bir kişide olması, beraberinde telafisi zor üç soruna yol açabilir. Birincisi, parti devleti algısının oluşması. İkincisi, Cumhurbaşkanının parti genel başkanı sıfatıyla yaptığı konuşmalar veya verdiği demeçlerle sert siyasi tartışmaların tarafı haline gelmesi ve bu durumda kendisine oy vermeyen vatandaşlardan kopması. Bu durumda bir kısım vatandaşların devlete aidiyet bağının zayıflaması. Üçüncüsü, gündelik siyasi tartışmaların ve kavgaların tarafı olan Cumhurbaşkanının ülke meseleleri söz konusu olduğunda diğer muhalefet partilerini bir masa etrafında bir araya getirmekte yaşayacağı psikolojik ve siyasal zorluklar.

Cumhurbaşkanının sadece kendisine oy veren vatandaşların/partililerin Cumhurbaşkanı, devletin de bir partinin devleti olduğu algısı, devletin bekası ve milletin birliği adına ciddi risklere yol açabilir.

Cumhurbaşkanlığı makamı herkese ait olan devletin ve bir bütün olarak da milletin gerçek anlamda temsil makamı olarak işlev görmelidir.” (22 Ekim 2021, Yeni Şafak)

YORUMLAR (152)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
152 Yorum
  • Karar okuru / 25 Ekim 2021 00:01

    Sayın yazar bence,Sedat Peker videolarından sonra, vakit buldukça belgesel seyrediyor. Avcılıkta kurt ile karganın işbirliğine çok önem veriyor. Karga kurttan arda kalacak av leşini kapmak için, ses ve hareketleri ile ağaçtan kurdun görmediği avı ona haber veriyor ve muhteşem bir işbirliği yapıyorlar. Yazı tam bu belgeselden alınmış. İzlenmesini tavsiye ederim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Oğuzhan / 24 Ekim 2021 23:57

    Sanki Mehmet Metiner tipi kişilere yapılacak en doğru muamele, onlara değer atfediyor olmamak için hiç kaale almamak gibi geliyor bana.Haksızsam söyleyin lütfen.

    Yanıtla (5) (1)
  • Ara sıra karar okuru. / 24 Ekim 2021 23:49

    Mehmet Metiner, Siyasi Erdemler Risalesi kitabı yayımlamış. Herhalde günün fıkrası bu olsa gerek. Metiner ve Erdem. İçinde olmasak aksiyonu bol bir ülke burası.

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 24 Ekim 2021 19:42

    Bazı yorumcular çok takmış kafayı Metiner'in kişiliğine. Ahmet Bey'in yazıyı kaleme alırken Metiner'in kişiliğinden ziyade CB'ye yakın ve İslamcı bir kişinin AKP içinde yükselen eleştirisine dikkat çekmektedir. Bu eleştiri samimidir veya değildir. Bu yargıdan bağımsız olarak AKP içindeki bir cepheyi ifade ediyor olabilir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 22:17

    Bir fikrin kıymeti, fikir sahibinin şahsiyeti ile doğru orantılıdır. AKP için neyi ifade ettiği de zerre kadar umrumuzda değil.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 22:07

    Sayın Taşgetiren, söz konusu şahsın aklı başında insanlarımız nezdinde hiç bir itibarı bulunmuyor. Akraba kayırmacılığını,TV de utanmadan ayet ile savunmaya kalktığı gün defterden sildik kendisini. Ne söylediği ile hiç ilgilenmiyoruz artık. Hz. Mevlana güzel söylemiş. "Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verecek cevabım var. Lakin, bir lafa bakarım laf mı diye, Bir de söyleyene bakarım adam mı diye! "

    Yanıtla (8) (0)
  • Nesimi / 24 Ekim 2021 21:48

    Tügva düşerse kudüs düşer riyad düşer abu dabi düşer.elde ne var ne yok tügvaya verelim.bay kemal akcanlar keriz değildir eyyyy

    Yanıtla (2) (0)
  • Adem Bilir / 24 Ekim 2021 21:28

    SAyın Taşgetiren
    Savunduğunuz Metiner milletvekili iken tüm sülalesini devlet kadrolarına yerleştirmişti.Gelen eleştirelere de Hazreti Muhammet ten örnek vererek haklı olduğunu savunmuştu.Anlamadığım şu yapılan herşeyin bir karşılığı geçmiş zamanlarda saklı mı

    Yanıtla (6) (0)
  • okuyucu / 24 Ekim 2021 20:44

    metiner ve zihinsel acilim mi dediniz?gülesim geldi.
    ..AK parti eski gucune tekrar kavussun,siz metineri bi daha seyredin..bakin bakalim zihinsel acilimdan eser kalmismi..geminin battigini idrak etmeye basladi,en yakin filikaya atlamaya cabaliyor..

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 20:01

    Metiner hemşerimin bir özgül ağırlığı kalmadı. Yazdıkları el hak doğru. Fakat Metiner eline tüfek verilen çocuk gibi ne yapacağı belli olmaz. İyi bir karakter değil. Ama diyalektiği güçlü birisidir.

    Yanıtla (4) (0)
  • ahmet ile mehmet / 24 Ekim 2021 14:06

    Ne kadar acı ! Metiner'i suçlayanlar günün 24 saati iktidarı suçluyorlar. Muhalefet sanki uzaydan geldi. Bir milim laf edemiyorlar. Ne farkınız kaldı; ha ikdidar yalakası, ha muhalefet yalakası !.. Millet kokmuş, millet...

    Yanıtla (3) (10)
  • Kararlı okur / 24 Ekim 2021 19:59

    Hay ağzına sağlık nihayet akıl ve vicdanı tefessuh etmeyen birileride var demek

    Yanıtla (0) (2)
  • Ebu Ahmed / 24 Ekim 2021 19:48

    Söylenen söz doğru ama ya söyleyen?
    Muhtemel yeni tabloda kendine yer ayırtmaya çalışıyor. Ya da sus payı umuyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Erkin erkin / 24 Ekim 2021 19:02

    Metiner ciddiye alınacak biri değil, güvenilmez.

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 24 Ekim 2021 18:38

    Ak partinin siyaset görünümlü bir cemaat olduğunu ve ak partili olup bir zihinsel açılım yaşamanın mümkün olmadığını, cemaatlerin içinde kalıp biat/itaat çemberini kırmanın imkansız olduğunu bir önceki yorumumda belirtmiştim, unutulmuş veya yayın kurallarına aykırı bulunmuş anlaşılan. Bence “sinekten yağ çıkarmaktan” vaz geçip siyasetin cemaat kılıfından kurtarılması için çalışmak lazım. Yeter boşuna emek ve zaman kaybettiğimiz.

    Yanıtla (7) (0)
  • Muhtefi / 24 Ekim 2021 18:25

    Zihin/Arapça ḏhn kökünden gelen ḏihn ذهن "akıl, anlama yeteneği" sözcüğünden alıntıdır..//...!....yani Akil anlama yetenegi ile anlaşılır..Ben cok Akıllıyım deyip,ona buna bulgur tarifi ile olmaz...Anlama yetenegi gelismisler arasında sen,ben kavgası pek olmaz..olursa orada Zihin degil EGO vardır...Zihin kadim arkadaslari irfan(anlama) ve hikmet.!...Zihin tek başına acizdir..!..

    Yanıtla (2) (2)
  • Arifasya / 24 Ekim 2021 18:21

    Onemli olan iyi zamanlarda elestiri yapmak.simdi gemi batiyor,yok oyleydi yok boyleydi.gecin bunlari efendi bugune kadar akp nin her pisligini ortmek icin kirktakla at sonra gunah cikarmaya calis.metiner sulalesini ise koysun zavalli iki universite mezunu issiz dolassin.metiner ve benzerleri zemzem suyuyla yikansa bu halk onlari asla ve asla affetmeyecektir.benim hakkim varsa simdiden haram zikkim olsun.

    Yanıtla (9) (0)
  • Fatih Özkan / 24 Ekim 2021 17:58

    Bugün böyle yazıyor Metiner. Yarın tersini yazmayacağının garantisi yok. Hatta yanlış anlaşıldım diyebilir.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karara okuru / 24 Ekim 2021 17:23

    Bir insan düşünün ki ne olduğunu yorumlardan anlayabilirsiniz, yorumlarda bir tane olumlu bir şey yok eski milletvekili ile ilgili.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 24 Ekim 2021 17:08

    AK-parti cenahında bir zihinsel açılım örneğinin oluşabileceğine dair bir kanaat, fetö cenahında bir zihinsel açılım oluşabileceğine dair bir kanaatten daha gerçekçi değildir. Cemaat vari yapılarda zihinsel açılım olamaz. Ak parti de bir siyasi oluşumdan çok bir cemaat yapısıdır. Yorumlarda da görüldüğü gibi hiç ama hiç inandırıcı değildir. Türkiye’de artık cemaat usulü siyaset tarzı tarihe gömülmüştür ve/veya tarihe gömülmeli dir. Bir daha asla hortlamamalıdır…

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmed 61 / 24 Ekim 2021 16:35

    (!) Tövbe leri kabul edecek veye etmeyecek olan Allah'dır.Sen kim oluyorsun??!!!!

    Yanıtla (4) (3)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 17:05

    Tövbeyi kabul edip etmemek tabiiki Allah’ındır.Yunus süresi 90-91 ayetlerde çok güzel izah edilmiş.Musa ve kavmine sürekli karşı çıktığını ve onlara zulmettiği için Firavun’un son nefesteki tövbesini kabul etmediğini belirtmiş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Suat / 24 Ekim 2021 16:59

    Metiner gibi bir adamın yazısını okumak ,adalete karşı zulümdür. Tövbe etsin. Hiç konuşmasın. O dile, o ağıza, artık hak hakikat adına birşey konuşmak gerekmez.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 16:45

    Geminin karaya oturduğunu gören inmeye çalışıyor. Ülkeyi sosyoloji olarak orta yerinden böldüler, akıl sahibi biri 5 dk yandaş medyayı izleyemiyor, aynı şekilde, yandaş biri 5 dk muhalif medya ne diyor acaba diye bakmıyor, iktidar kendi ülkesini milletini sevmiyor, iyiliğini istemiyor, varsa yoksa, kendidine oy verenler ve araplar. Ülkeyi ve kaynaklarını savaş ganimeti olarak görüyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Siçanlar / 24 Ekim 2021 16:29

    Gemi su alinca ilk önce Siçanlar ve Fareler terk edermiş.
    Hz. Ibrahimi ateşe atan adiyamanli Nemrudun Fare çiftliği Meşhurmuş.

    Yanıtla (6) (1)
  • Halil / 24 Ekim 2021 16:20

    Bazı okuyucu-yorumculara da güzel bir şey beğendirmek ne kadar zormuş!

    Yanıtla (2) (1)
  • (!) / 24 Ekim 2021 10:59

    Ülkemi yakan AKP ateşine odun taşıyan hiç kimsenin tövbesini kabul etmiyorum. Metiner'den de davacıyım ahirette.

    Yanıtla (34) (2)
  • ? / 24 Ekim 2021 12:03

    AK parti millet değil mi, zaten milletten mi şikayetçisiniz ,demokrasi bu mudur?

    Yanıtla (0) (13)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 12:59

    Kıyamet Tevbesi kabul olunur mu ? Olunmaz!

    Yanıtla (4) (0)
  • sen kimsin / 24 Ekim 2021 13:43

    tevbeyi kabul etmek/etmemek de ne demek? Öfken belli ki akıl tutulmasına neden olmuş ağzından çıkan kelimeleri duymuyorsun. sen kimsin ki senden tevbe isteyenecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • (!) / 24 Ekim 2021 16:18

    Yorumda tövbenin mecazi anlamda kullanıldığı, yorumcunun ahirette yargıç değil, davacı olma talebinden çok net anlaşılmaktadır. Hukuktaki etkin pişmanlık tövbeye benzetilir. Tövbe bu anlamda kullanılmıştır. Aynen, cumhur ittifakının başkanının "Rabbim de milletim de bizi affetsin" cümlesinde olduğu gibi. Suçlu suç işlediği milletine, tövbesini bildiriyor bu ifadede. Ben o tövbeyi de kabul etmemiştim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 15:34

    Yorumların içinde söylemek istediklerimi söyleyenler olmuş. İsraf ı kelam etmeyeyim. Ama sizin sütununuzda israf olmuş, dememiş olmayayım. Selam ve muhabbetle hocam.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vicdan... / 24 Ekim 2021 15:24

    Allah aşkına bu parti işiyle dini niye karıştırıyorsunuz. Partı demek çıkar, menfeat, koltuk, dünyevi ne varsa hepsi var. Ve bir şekilde hepımız bu işe tanık olduk. İliklerıne kadar dünyevi leş var, bunada din kılıfı giydırıldı. Yazık çok yazık. Allah a şükür ki, mizan var, hesab var, sırat var, mahşer var, ve bugünde hepımız bu sınavda hesab vereceğız. Allah siyadettın şerrınde bizi ve tüm müminlere muhafaza buyursun.

    Yanıtla (4) (0)
  • nemceli / 24 Ekim 2021 15:19

    Ahmet bey, yazinizla alakali degil. benimkisi merak, iste, viyana.nin bir semt hastanesinden örnek verecegim, 10 bölge franz josef spital. 25.30 binadan tesekkül hastane, son 2 senedir, her bölümde. onkoloji kardioloji. ortobetik. vs 3. 5 tane Türk hekim var, ülkemizden yeni geldikleri, konustuklari almanca dan belli oluyor, bu hastanede 50 den fazla Türk doktor var. neden? doktorlarim avrupa,ya geliyorlar? ülkemizde doktorun kazancimi az

    Yanıtla (3) (0)
  • Yazarsever / 24 Ekim 2021 14:40

    Mehmet Metiner azılı bir Siyasal İslamcıdır. Bildiğim kadarıyla başkanlık sisteminin en büyük çığırtkanlarındandı. CnnTürk'ün müdavim yorumcularından o dönemden beri. Elinde bilgi, belge olmadan hamasi sözlerle muhalefete çatmış, kendi görevde iken söyledikleri çokça gündem olmuş(olumsuz manada) bir insandır. Ki insanlığından zaman zaman şüphe ettirecek kadar da kötü söylemleri olmuştur. Yaş geçtikçe düzelecekse bekleyelim görelim.

    Yanıtla (15) (1)
  • Ali / 24 Ekim 2021 14:35

    Metinere şunu deyin Geçti borun pazarı sur eşeği nigdeye. Münafıkları destekle onlarla ol sonra geri don yok öyle yağma sende onlarla gideceksin güle gule cehenneme zebaniler size hoşgeldiniz diyecekler hiç merak etmeyin.

    Yanıtla (9) (0)
  • birokur / 24 Ekim 2021 09:21

    Ayetteki "Akrabanı koru kolla" bölümünü kendi siyasi emelleri için kullanan ve bunu milyonların önünde arsızca savunan kişiyi ciddiye alıp köşenizde yer vermenizi yakıştıramadım...

    Yanıtla (44) (1)
  • KARAR OKURU / 24 Ekim 2021 14:28

    Osman, halifeliği döneminde, kamusal görevlere Ümeyyeoğullarını yerleştirmeye başlayınca kendisine yapılan itiraza aynı ayetle cevap vermişti. Bu ilk örnekten hareketle amaç için Kuran'ı alet etmeye Emevi dini diyoruz. AKP Emevi dininin günümüzdeki temsilcisi. Şam Emeviyye camisinde namaz kılma isteğinin arka planında bu özdeşlik yatıyor.

    Yanıtla (11) (1)
  • Cevdet Sezgin / 24 Ekim 2021 14:27

    Sn Taşgetiren; Siz Mehmet Metiner'in fikri değişikliklere uğradığından bahsederek bazı yazılarıdan pasajlar almışsınız. Ben bu yazılanları okuduğumda bunları kimin yazdığına bakarım.Geçmişi 'biat' kültürü ile geçmiş, halen daha biat etmekten geri kalmayan birilerinin söyledikleri beni tatmin etmiyor. Bu neye benziyor biliyor musunuz? Kadının birisi 30 yıl genelevde çalıştıktan sonra cami yaptırmasına. Hangisine inanalım?

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 14:23

    Sayın Taşgetiren, sen bari bu dönek adamı tebcil etme ve sözlerine değer verme. Aynı mahalleden ta üniversite çağından beri en az 40 yıldır tanıdığım, ciğerini bildiğim bu değirmen taşını siz de benim kadar biliyorsunuzdur. Cuma namazı karşıtlığı (İran yandaşlığı) ve oy vermenin küfür olduğu tezinden bugünlere gelen biri. Şimdi de gidişatı fark etti ve yeni bir limana dümenini kıvırmaya başladı. Yani hiçbir zaman kaybedeceğini anladığı kimsenin/grubun yanında olmadı. Yeni bir manevranın peşinde.

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 14:22

    Ahmet Bey, AKPde hiç kimsenin sözüne itibar etmeye gerek yoktur. Zira çok ve istenmeyen şekilde konuşurlarsa reisleri ağızlarına biber sürüverir. Bu yandaşlarda adalet ve vicdan olsaydı bunca şeyi yapmaz, yaparken de dini alet etmezlerdi. Bir sürü masuma zülmettiler. Bakalım buradaki güçleri onları ahirette kurtaracak mı! Metiner, yılmaz savunucularından birisidir bu adaletsizliğin. Ettiklerini bulmalarını dilerim.

    Yanıtla (15) (0)
  • Ahmed 61 / 24 Ekim 2021 14:21

    Siyaset'te vefa'mı olur?erdem'mi olur? Siyasal islam'mı olur?

    Yanıtla (9) (0)
  • zihinsel açılım / 24 Ekim 2021 14:10

    Makaleden acayip etkilendim. Metiner, mevcut sistem içinde cumhurbaşkanı ve akp genel başkanı olsun, dertler bitsin. Bir ara fethullah gülen'e kefil olduğunu gördük sonra tayyip erdoğan'a. Başka yerlere de kefil olmuş, can siper savunmuştu. Herkese kefil. Hem solcu, hem islamcı, hem kürtçü, hem demokrat, hem alim, hem de gönül adamı, devir oyle buyuruyor, kendini iyi pazarlıyor. Hışımdan korkmuş saklanacak yer arıyor gibi…

    Yanıtla (13) (0)
  • Demokrat hukukçu / 24 Ekim 2021 14:08

    Allah aşkına bizi çıldırtmak mı istiyorsunuz, sabrımızı mı deniyorsunuz sayın Taşgetiren?Yazacak konu, adam mı bulamadınız da bu adamı yazıyorsunuz?Dalkavuk yalaka ile samimi adamı; müslüman ile müslüman gözükeni ayıracak kapasitesi olan bir insansınız. Bu adamın dediklerine mi inanıyorsunuz?

    Yanıtla (10) (2)
  • Bende söyledim bende söyledim / 24 Ekim 2021 14:01

    Nagehan hn da benzer şeyler söylemişti,
    Yarın da o konuda yazsanız hocam,
    Halk ne düşünüyor acaba fikir sahibi olurduk.
    Hatta nagehan sarayı da boşaltıp Çankaya yı göstermişti

    Yanıtla (8) (0)
  • Demokrat hukukçu / 24 Ekim 2021 13:53

    Onca adaletsizlik,yolsuzluk ve zulüm yanında bula bula sadece c.başkanının partili olmasını mı bulmuş?Partili olmuş olmamış pratikte hiç bir önemi olmayan bir konu.Erdoğan için farketmez,partili olmadığı zamanı da biliyoruz farkeden hiç bir şey yok sadece hakaret davalarında farkediyor,kendine bir koruma zırhı sağlıyor.Metiner kadar demagoji yapan ve körü körüne yandaş birini tanımadım.Reisi bugün ak dediğine yarın kara dese o da aynısını diyen birisi.Sn Tasgetiren bu adamı yazmanıza değmezdi.

    Yanıtla (8) (0)
  • acınacaklar / 24 Ekim 2021 13:47

    Günaydın, sabah şerifleri hayırlı olsun Metiner'in. Sn Taşgetirin, lütfen bu kadar naif olmayınız. Bunun gibi yazarlar hem eleştirip hem de güç sahibinin medyasında yazmaya devam edemez. Bu, dün Doğan medyasında da böyleydi, şimdi de. Siz bir-iki eleştiri yazdınız -daha sonra haklılığınız ortaya çıksa bile- aforoz edilmediniz mi? Eğer hala yazıyorsa bunun gibi tipler artık maşa olup kullanılıyordur: aklı-fikri özgür değildir....

    Yanıtla (3) (0)
  • YorumluYorum / 24 Ekim 2021 13:47

    Timsahın gözyaşları bunlar. Aldanmayın.

    Yanıtla (7) (0)
  • Demokrat hukukçu / 24 Ekim 2021 13:44

    Metiner’in söyledikleri ile yaptıkları birbirini tutmuyor.Yahudi Ferisileri gibi gereğini yapmadığı zor kuralları zavallı halka yaptırmaya ve iktidarın kaymağını yemeye devam ediyor.Konuşmak ve prensip tekrarlamak kolay.Papağan da yapar onu.Bence biraz daha okuması ve elden ayaktan düşmesi hastalanması vs lazım bazı şeyleri tam anlaması için.Yani varlığın bir hiç olduğunu hakkal yakin öğrenmesi gerekiyor.Körü körüne kayıtsız şartsız biat diye bir şey ne islamda ne de demokraside vardır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 13:24

    Bir fırıldak ışıktan hızlı dönebilir mi ? Bu örnekte dönebildiği ispatlanıyor? Heyhat Einstein haksızmış. (mSR= m0 / Kök içerisinde (1-v2/c2) )

    Yanıtla (4) (0)
  • Les kurdes connu at inconnu / 24 Ekim 2021 13:21

    metineri yazmış karar yazarı ahmet bey dediler, bende okuyayım dedim. senin köşene benim gözlere yazık oldu. Qet bawer neke. ''asla güvenme.''

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan / 24 Ekim 2021 13:11

    Sayın yazar konu sıkıntısı çekiyorsunuz herhalde,bir köşe yazısına konu olabilecek son kişi bu düşkün adam mı kaldı yazacak, Allan'ın ayetini bile kendi tıynetine göre yorumlayan bu zat-ı na muhteremi keşke köşenize konu edip paye vermeseydiniz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 24 Ekim 2021 13:03

    Eski milli mücadelecilerin geçen 50 yılın sonunda hala (a'ların üstünde şapka var) birbirlerini desteklemeleri takdire şayan bir durum.
    Yazıda geçen kişinin samimi olduğuna ancak ahmaklar inanır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 11:58

    Hocam Selamlar; yazdıkları doğru fakat bu yazıları ölen kişi arkasından “yasin okuma” ya benziyor. Önemli olan bunları elinde yetki, imkanı ve söz hakkı varken söyleyebilmektir. Kenara çekildikten sonra bunları yazmak, çıkar sahiplerinin işidir, arkadaşlık bitince ceplerindeki taşları dökerler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 24 Ekim 2021 11:57

    Maalesef ak parti bitti.Ne kadar menfaatçi varsa burada.Hatta ömrünü 15 temmuza uzattı. Bir milletin siyasetçilerinin yüzde 90 i hırsız olur mu.Biz müslüman değil insan bile olmamisiz

    Yanıtla (2) (1)
  • Sezar / 24 Ekim 2021 11:38

    Bu sözlere sahip birisinin hem Yeni Şafak'da hem de AKP'de barınması mümkün değil.
    Gerçek fikirleri olsa çoktan Fetö, PKK damgası yerdi, işi biterdi.
    Belli ki HDP oylarına el atmaya yönelik projenin bir parçası.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 11:36

    Gerçekten samimi olan adam kapıyı çekip çıkar, hem güya uyarıcı yazılar yazıp hem de biat demez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ferhat / 24 Ekim 2021 11:31

    Erol Taş Ediz Hun la rol değişmiş ,bayağı güzel olmuş, Abicigim siz daha ciddi işlerle uğraşın lütfen, hayat kısa, nefes sayılı...Karakol önünden geçmemiş insanların şeytanlastirilip içeri doldurulmalarini konu edinin,mümkünse hergun.Amasiz, fakat siz....

    Yanıtla (16) (0)
  • Selami34 / 24 Ekim 2021 11:28

    metiner yağmur nereye yağarsa tarlayı oraya kaldıran birisi. Devranın döndüğünü hissetmiştir.

    Yanıtla (31) (0)
  • Peşkir / 24 Ekim 2021 11:22

    Sayın Taşgetiren ne güzel bir yazı ,son günlerde okuduğum en güzel yazı ,kutluyorum, böyle derin teşhisleri tahlilleri çok harika ...iyi ki varsınız, Allah sizden razı olsun. Türk basınının medarı iftarısınız. Seni çok seviyoruz. Sizin yenişafakta starda da takip ediyordum burada da takip ediyorum cizginizden taviz vermediniz.

    Yanıtla (4) (7)
  • Mevzu o değil hocam / 24 Ekim 2021 11:21

    Olası bir iktidar değişiminde bu büyük gücün muhalefetin adayına geçeceğini biliyorlar. İş oraya gelmeden c.b'nın yetkilerini tırpanlayıp parlementoya, kendi çıkarlarına göre havale edecekler. Zemin yokluyorlar. Yoksa Metiner bunu rahatça ifade edecek biri değil. Samimiyetten uzak, psikolojik harp çalışması. İtimat edilmemeli.

    Yanıtla (17) (0)
  • Ferhat / 24 Ekim 2021 11:14

    Mavi boncuk dağıtmayı bırakın abicigim, karakol önünden geçmemiş garibanlarin terörist ilan edilerek içeri tikilmalarina odaklanın nolur.Belki

    Yanıtla (14) (0)
  • Aşut / 24 Ekim 2021 11:08

    Sayın yazar, Metiner bu görüşü hep savunduki, yeni bir söylemiyor ki!

    Yanıtla (1) (3)
  • test ediyor test / 24 Ekim 2021 11:06

    akparti bişeylere hazırlık yapıyor ve metiner test ediyor.haaaa eğer yok anladığımız bildiğimiz metiner ise ve yeni bir limana gemiyi yanaştırıyorsa ki herkes öyle düşünüyor referansınız o olması sizin maalesef ....neyse

    Yanıtla (9) (0)
  • M can / 24 Ekim 2021 10:58

    ¨Hakkı söyleyin velev sizin nefislerinizin aleyhinde olsa bile ¨
    Şerif kelamına ma sadak olmuş bir yazı. Her şeye rağmen tebrik ederim. İstiğfar etmek ihtiyacı asliyedendir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Çetin / 24 Ekim 2021 10:49

    Nihayet akli başına geldi.Darısı diğer yalaka yazarlara.Şartsız biad edenlere.

    Yanıtla (10) (0)
  • Mehmet KARA / 24 Ekim 2021 10:47

    Değişim güzeldir, ancak bir Humeynici, bir bölücü, bir laikçi, bir Reisci sonra farklı görünmeye çalışırsanız zerre miskal değeriniz olmaz. Zaten kırkbeş yıldır tanıyoruz, amelsiz bilgiden başka birşey yoktur. İlim, irfan ve hikmet ile taçlanmazsa sonu böyle olur.

    Yanıtla (12) (0)
  • M. T / 24 Ekim 2021 10:46

    Diğer uyuyan AKPlilerin de uyanması dileğiyle darısı başlarına diyorum .

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 10:37

    Metiner kendini affettirmek için Emine hn eline eğilen bir profil. Ne dediği çok önemli değil, hiçbir değer atfedilecek biri değil diye düşünüyorum.

    Yanıtla (14) (0)
  • Kararcı / 24 Ekim 2021 10:37

    Yapmayın Taşgetiren, Metiner için bir köşe yazısını heder ettiniz. Metinlerin kendisini affettirmek için Emine Erdoğan’ın elini öptüğü kare hala gözümün önünde.
    Kendisi için biraz ışık görse bu söylediklerinin tam tersini söyler ve yazar. Siz niye bu oyuna geldiniz anlamadım. Yazık ettiniz kendinize.

    Yanıtla (14) (0)
  • FD / 24 Ekim 2021 10:36

    Metiner’in hakikaten, samimi ve dürüst olarak bu yazıları hem de Yeni Şafak gibi hak ve adalet ile işi olmayan bir gazetede yazması, işin içinde başka bir iş olduğunu ve bunu henüz bilme imkanımız olmadığını düşündürtüyor. Metiner, dürüst ve haktan taraf ise yapacağı şey belli, tövbe istiğfar edip bugün Akpartiden istifa etmek, bütün ilişiğini kesmek. Aksi muvazaa ve aklımızla alay demektir.

    Yanıtla (15) (0)
  • Zihinsel uyanış / 24 Ekim 2021 10:31

    Metiner vb. nin zihinleri çıkara dayalı olarak çalışır. Dolayısıyla bir uyanıştan değil de bukalemuna özgü adaptasyon süreci denebilir. Gerek yoktu bu kadar söze bence 3 satır yazsanız yeterdi.

    Yanıtla (6) (0)
  • DEDEM-K. / 24 Ekim 2021 10:28

    Bir kimsenin ne dediğine değil istikrarlı olarak neyi savunduğuna bakmalıyız,polemğe girmeyi çok sevdiği için dost-düşman ayırmadan herkese saldırmaktan çekinmeyen,ayak altına almaktan beri durmuyacağı hiçbir kutsal tanımayan birine güvenip alkışlayamam , biraz sonra tam tersine sert bir polemiğe girmeyeceğini bilemem onun için yazdıklarına sadece bakar geçerim..

    Yanıtla (6) (0)
  • Orhan goren / 24 Ekim 2021 09:55

    Bu adamın sözleri ni ciddiye alıp köşeye koymanizdan dolayı sizi esefle kınıyorum.Bu adama nasıl oluyorda köşede yer veriyorsunuz.

    Yanıtla (20) (4)
  • MD..Edep..Edep.. / 24 Ekim 2021 10:21

    Aynen kardeşim düşüncenize imzamı atarım; Ben gözümle gördüm, kulağımla işittim aklımla tefekkür ettim; adam Diyarbakır'da bir TV kanalında spikerle konuşuyor; konu şu Metiner akrabalarını torpille belediyede işe sokmuş;, spiker konu hakkında soru yönelttiğinde adamın cevabı Kuranda; Allah akrabaya yardımı emreder ayetini okuyarak siz şimdi bu ayeti inkar mı ediyorsunuz diyerek spikeri suçladı... Bu adamın konuşmasını, yazısını ve kendisini dikkate almak bir müslüman yakışmaz.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 10:10

    İnandırıcı mı? Hayır. Kurtlu bulgurdan yapılan kokan pilav iştahla yenebilir mı. Pilav iştahla yeniyorsa bulgurun kurtlu olduğu uyarısı inandırıcı olabilirmi.

    Yanıtla (3) (0)
  • GİRESİNLİ / 24 Ekim 2021 10:09

    Kral giyinik degil diyebiliyor ancak.Bakalım troller ve menfaat /yalaka takımınca ne zaman aforoz edilecek.

    Yanıtla (5) (0)
  • Suat / 24 Ekim 2021 10:08

    Aslında, Fetö Baronlarının, ve Akp Baronlarının kamuda yüzbinlerce MemurTEOMAN olmasından memnun olmadıkları anlaşılıyordu. Çare düşündükleri belliydi. Çareyi buldular, işte Türkiye

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 24 Ekim 2021 09:55

    Metiner son dönemde miletvekili yapılmadı. Bundan sonrada miletvekili yapılmayacak. Metiner de artık umudunu akp kesmiş. Millet ittifakının kazanacağı kesinleşirse bence metiner millet ittifakına geçer böylece bir daha vekil olma şansını kazanabilir.

    Yanıtla (13) (0)
  • Vatandaş Adem / 24 Ekim 2021 09:37

    Mehmet Metiner'de yolun sonuna gelindiğini görüyor,gelecekte kendisine bir yer bulmak için biraz hümanizm,biraz eleştirel,biraz gerçeklik yol bulmaya çalışıyor,"Zihinsel açılım" değil onunki.Yeni bir parti bulursa şaşırmamak lazim.Biz ekranlardaki o eski halini iyi hatırlıyoruz.

    Yanıtla (12) (1)
  • Turgay / 24 Ekim 2021 09:31

    Bu adam değil miydi kendisine niye hep kendi akrabalarını devlete yerleştirdin diyenlere Allah Nahl suresinde akrabalara yardım edin diyor demiyor mu diyen Ama Allah ayetin başında da adaletli olun da diyor tabi orası işine gelmiyor tıpkı namaza yaklaşmayın gibi. Kısaca hakkında konuşmaya değmez tipik bir siyasal islamcı.

    Yanıtla (18) (0)
  • Karar'lı Bir Okur / 24 Ekim 2021 09:27

    İş kötüye giderken Metiner'in yaptığı bu kıytırık hatırlatmalar ileride "Ben size zamanında uyarmıştım" demek için olabilir mi?

    Yanıtla (17) (1)
  • O aslan / 24 Ekim 2021 09:16

    Filozoflardan Diagos güpegündüz gaz fenerini yakıp,eline alıyor. Koşar adım pazara dalıyor,pazarlıklar Diagos gündüz vakti fenerle ne arıyorsun diyorlar,O da Tanrıyı arıyorum diyor.
    Evet maalesef bugün Tanrının adaletinden yana ne varsa yok oldu.bizde Tanrıyı arar olduk,Çünkü başka kapı kalmadı,
    Durum ciddi,Durum vahim tabi gözü kulağı olan için

    Yanıtla (7) (0)
  • Aklı selim / 24 Ekim 2021 08:55

    Bravo!!!Metiner sonunda doğruyu aklı selime hakikate ermiş !!!!!! Oonun ulaştığı bulduğu doğrular insanlık siyaset tarih din varolali beri var. Darası diger akp ve siyasilerin basina CHP MHP de dahil

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 24 Ekim 2021 08:50

    Sabır, işte Cumhurbaşkanları için en öncelikli özellik olmalı...

    Yanıtla (1) (0)
  • A.kerim / 24 Ekim 2021 01:15

    Hocam Allah aşkına metineri ciddiye alıp referans göstermekte ne hayret kemal Sunal’ın Zübük filmi aklıma geldi

    Yanıtla (38) (1)
  • Okur / 24 Ekim 2021 08:49

    Hakikaten merak ediyorum, bu şahıs yazıya konu olacak kadar ciddiyete alınacak biri mi? Sizinki saflık mı eski mahallelik hukuku mu yahut boşluğa mı geldi;) Sizi bugün okuduğuma pişman oldum örneğin.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 08:36

    Metineri gördüğüm kanalı değiştiriyorum

    Yanıtla (13) (0)
  • Koç / 24 Ekim 2021 08:28

    Halkbank genel müdürünün evinden çıkan paraları faizi ile iade ettik bu paralar ne oldu cami yaptıracağı söyleniyordu şimdi Halkbank yargılanıyor parayı millet ödeyecek halkımıza bilgi veririseniz seviniriz.

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur / 24 Ekim 2021 08:27

    Kendisi 3-5 senede bir yanıldığının, cahillik yaptığının farkına varır! Sebebi hikmeti bilinmez! (eğer Metiner de böyle konuşuyorsa işler cidden çok kötü demektir. Onunkisi "ben yeri geldiğinde uyarım yaptım" demek için malzeme biriktirmek)

    Yanıtla (5) (0)
  • Mavi bavul / 24 Ekim 2021 08:14

    Gerçi bu ayakları çok koktu mavi bavul varmış bütün planlar onun içinden çıkmış yemezler bu bavul 5senedir neredeymis kimdeymis kim saklamış kim bulmuş söyleyince bilelim daha mantıklı şeyler yapinda inanalım

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 00:49

    Ulkemizde tum calisanlarin yuzde 60 kadari asgari ucretle calisip aclik hududunun altinda yasiyor. Ote yandan eski bir basbakan ve ailesi Hollanda'da 20 milyar dolardan fazla servet istiflemis. Hak midir?

    Yanıtla (17) (1)
  • CEVDET / 24 Ekim 2021 07:57

    Dostum, lütfen züğürt tesellisi olarak düşünme ama, herkesin bilmesi gereken şey, kefenin cebi olmadığıdır. Kişi ne yaparsa kendine yapar. Elbette gayri meşru kazançlar ait olduğu yere geri gelmelidir ama bunu görmeye ömrün belki yetmese bile ilahî adalete güvenmekten başka ne yapabiliriz? Ahireti mi bekleyeceğiz diye itiraz edebilirsin belki ama yapabileceğin tek şey, bunlara oy vermiş cühelayı çok zor da olsa narkozdan uyandırmaya çalışmak olabilir.

    Yanıtla (4) (0)
  • teheccüd / 24 Ekim 2021 03:20

    ALLAH ile aldatan siyasal islamcılar buralarda yokken teheccüd bile ne güzelmiş.. geçti artık o güzel günler, ettiğim Secde yi bile sardı hüzünler....tilkinin hırsızını, çakalın kurnazını, saf tutanın fetbazını tanıdık.. okudukları sureye, ettikleri tavafa, verdikleri fetvaya aldandık.. üzerlerinde eğer varsa hakkımız, işte böyle niyazımız: Haram zehir zıkkım olsun, güneşi saran geceyede şu ahir vakitte yemin olsun..

    Yanıtla (64) (1)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 07:43

    Laik Cumhuriyeti mumla arayacaklar bunlar bile!!

    Yanıtla (11) (1)
  • Okur / 24 Ekim 2021 07:43

    Metiner, şikayet ettiği ne varsa, faillerinin en önde gidenlerinden birisidir. O da anladı; gemi batıyor.

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 07:43

    Hocam sizlerinde laf dolandırmasından bıktık ve usandık sizler sayesinde bu günlerdeyiz! Kimsenin ne sizin din anlayışınızla ve din siyasetinizle ilgilendiği filan kalmadı! Nitelikli gençler ve genç yetişkinler harıl harıl yurt dışına göç için uğraşıyor, geleceğini oralarda arıyor. Yarattığınız ülke koşulları ile baş başa kalın. Temennimiz ABD nin Afganistan’ı terk ettiği gibi, batının Türkiye’yi tümden terk etmesi. Böylece bir musibet bin nasihatten iyidir’e geliriz.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 00:20

    O adamı Televizyonda görmeye bile tahammül edemiyorum. Şimdi mi aklına gelmiş? 5-6 yıldır devam eden zulmü hiç mi fark etmemiş? Bugün söylediklerini söyleyenleri hain ve nankör ilan eden kendisi değil miydi? Üstelik yazdığı gazete yalan makinesi Yeni Şafak! AKP’nin gidici olduğunu anlayınca dönüş çabasından başka bir şey değil yaptığı.Samimiyetine zerre kadar inanmıyorum. AKP eski gücünde olsa elleri patlayana kadar alkışlamaya devam ederdi. Şimdi bize Müslümanlık taslamasın!

    Yanıtla (50) (1)
  • Saçmalık / 24 Ekim 2021 07:42

    Yüzünü görmeye tahammül edemediğim bir adamın erdemi olamaz.Mide bulantısı ,baş ağrısı kaynağı birinin yazıya konu edilmesi de tuhaf bir durum.

    Yanıtla (7) (0)
  • ÖZELEŞTİRİ-TÖVBE HAKKI / 24 Ekim 2021 07:25

    Metiner'in söylediklerini yazdıklarını AKP cenahında duyan yok. Az bir duyan varsa da ciddiye alan yok. Bu gidişle Metiner "EĞER SAMİMİ İSE", sesini yükseltecektir. O zaman da önce Yeni Şafak'tan kovulur. Sonra da AKP de "hain" ilan edilir ve trenden atılır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bizi adam / 24 Ekim 2021 07:18

    Metiner doğru söylemiş ortalığa bir sürü sözü özü başka seçmenler doldu .dinde bu kişiliklere ne deler çok açık cami namaz başörtüsü bilmez şimdilerde herkese açık alanda cami namaz başörtüsü .yalnızken (!) Bunlara dinde ne denir? .bakalım ilmihale .ortalığa sacildilar

    Yanıtla (0) (1)
  • İlke / 24 Ekim 2021 07:11

    Bize metineri okutarak zaman kaybettirmeyin lütfen Metiner ve benzerlerini geçiniz.badortusu savunucusu Metiner başörtüsü taksın.camiden çıkmasın.akli varsa TV kere çikmadin maalesef Türkiye'nin seviyesi sağda -solda boylesi turedilerle dolu.aklimizla alay etmeyin

    Yanıtla (4) (2)
  • The end / 24 Ekim 2021 07:06

    Şark kurnazi Metiner i geçiniz çok biat ettiği sevdiği ona sen bir süre doğrucu davut ol demiştir.iyi niyetli olmadığı her halinden belli. Devletin dini devletmis binlerce masum Anadolu hayırseveri hapislerde başörtüsü dediler basortululeri hapse attılar yaftadina feto yazdılar. CHP lilerin bir çoğu şimdi ne olduysa dine saygili oldu başlarına taş düştü .akp lilerde öyle birdeN musluman oldu sakal sarık camici oldu.sn yazar bunları(Metiner) nazara vererek lütfen algı olusturmayin

    Yanıtla (4) (2)
  • Metiner / 24 Ekim 2021 07:04

    Adalet diyor ya sevgili Metiner tüm halkı kandırmanın, yolsuzlukların, yalanların, talanlarin, hilelerin ve en önemlisi kayırmacılığın adaleti olacak mı? Kitap yazıp erdemli ve aydın gibi görünene ne kadar inanacağız? Asla dışlansın, linç edilsin falan demiyorum ama aynı delikten iki defa zehirlenmek de istemiyorum.

    Yanıtla (3) (1)
  • Bence böyle / 24 Ekim 2021 06:54

    Yorumcular bilinçli yorum yaptıkları için tebrik ediyorum demekki insanlar her şeyin farkında balık hafızalı değillermiş

    Yanıtla (5) (1)
  • TB / 24 Ekim 2021 06:30

    Mehmet Metiner'den gelecek hayır Allah'tan gelsin. Sizlerin bu ruhen ve vicdanen bitmiş insanlardan ümitkar olmanızı anlayamıyorum.
    Ümitkar olacağınız insanlar Gelecek, Deva ve Saadet gibi partilere geçtiler. Bu saatten sonra mücizevi bir durum olmazsa %40'dan pek bir umudumuz yoktur.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hatemi / 24 Ekim 2021 06:12

    Daha metiner elif ba..
    Akparti oylari düştükçe bülbüller şakiyacak..cünkü menfaat ve menfaat..

    Yanıtla (5) (1)
  • Kazım Çetin / 24 Ekim 2021 05:57

    Mehmet Metiner'den bunları duymak. Şok olmadım desem yalan olur. O hırçın, ötekileştirici, kavgacı adamda ki böyle sözler. Allah sonumuzu hayreyleye

    Yanıtla (4) (0)
  • Yorumsuz / 24 Ekim 2021 04:48

    Nihal Bengisu Karaca

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 24 Ekim 2021 04:17

    AYİNESİ İŞİĎİR,ĶİŞİNİN LÂFINA BAKILMAZ.Mehmet Metıner,Milletvekiliyken bu dediklerinin hic birini yapmadi.Akp nin ayrimci ötekileştirici politikalarınin hiç birine de karşi çikmadi.Hep oartı dısiolinin savundu.Yanlışlara hep meçliste oarmak kaldirdi.Bu nedenle söylediklerinin hiç bir kiymeti yok.Milletvekili yapsalar yine bu dediklerinin hiç birini yazmaz,söylemez

    Yanıtla (5) (1)
  • Betiner / 24 Ekim 2021 04:11

    Metiner’in aralarında en bilge olduğu cenahın kalitesini anlayın yani.....
    Yazık koca ülkeye yazık gelecek nesillere

    Yanıtla (5) (0)
  • Can / 24 Ekim 2021 04:04

    Sayın tasgetiren referans aldığınız kişi ak parti ideolojisini yazmış ve sonrada bundan vazgeçmiş bir kişi değil sizin gibi mahallesini terkeden bir insan, yalnız o sizden daha dürüst eleştirisini icerde yapıyor sizin gibi mahalle değiştirerek yapmıyor.

    Yanıtla (3) (7)
  • Karar Okuru / 24 Ekim 2021 04:02

    İnsan Haklarını koruma konusunda bütün Dünya ülkelerinin ve Türkiye de dahil hemfikirdir ve bir ülkede insan hakları ihlalleri varsa bütün Dünya ülkelerinin o ülke hakkında İnsan haklarına saygılı olun diye bir bildiri yayınlanabilir. Çinde Uygur halkına yapılan zulüm karşısında da 45'e yakın ülke Birleşmiş Milletlerde bildiri yayınladı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Davut / 24 Ekim 2021 03:50

    Metiner duruşu, üslubu,ses tonu, tarzı, savunmaları ile bana hep karikatür bir tip gelmiştir.

    .

    Yanıtla (5) (2)
  • Demokrat Vatandaş / 24 Ekim 2021 03:43

    Erdoğan 10 ülkenin büyükelçilerinin ülkelerine gönderileceğini söyledi fakat pek inandırıcı gelmedi bana. Erdoğan 10 ülkede ki Türk Büyükelçilerini de geri çekmesi gerekir. Mısır gibi 10 ülke ile ilişkileri kesmek çok zor. 19 yıl böyle radikal çıkışları ve söylemleri çok gördük ve soununda sözkonusu ülkelere yalvararak barışmaya çalışan bir Erdğan var. Avrupa İnsan Hakları mahkemelerinin verdiği kararlara uymak zorundayız.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 03:04

    Akp cenahi Erdogan'a steroidlerle doping yapa yapa goturebildigi yere kadar goturecek. Hem ulkeye hem Erdogan'a kotuluk ediyorlar.

    Yanıtla (16) (2)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 01:28

    Metiner'in yillarca susup simdi konusmasi hepimize iktidarin nihayet gitmekte olduguna dair bir isaret, umut veriyor. Demek ki duvara dayandilar.

    Yanıtla (29) (1)
  • yolcu / 24 Ekim 2021 02:36

    Susmadi ki.simsi sikayet ettigi polemikleri en sert uslupla yapan bizzat kendisidir.

    Yanıtla (17) (1)
  • Okuyucu / 24 Ekim 2021 01:35

    Ciddiye aldığınız adama bakın gerçekten sayın yazar bozuk saat de günde iki kez doğruyu gösterir.

    Yanıtla (19) (2)
  • Okur / 24 Ekim 2021 01:22

    Kendisi hiç güven vermez bana nedense. O kadar zaman geçti bir tek olumlu tarafını göremedim. Bir kibir, bir yaptık oldu edası, yüksekten bakmalar, dalga geçmeler falan neyse. Şimdi ne oldu da farklı şeyler söylüyor? Zamanında söylenmeyen söz, tarihi geçmiş ilaç gibidir, zehirleyebilir

    Yanıtla (26) (1)
  • Muammer / 24 Ekim 2021 01:18

    Siyasetçilerin kendi ikballeri için biz halkı nasıl süründürdüğünün örnekleri tarihte mebzul miktarda var..Yeter artık!

    Yanıtla (9) (1)
  • Sahin / 24 Ekim 2021 01:17

    Açık oturumlarda,
    Erdoğana yaranmak için kılıktan kılığa giren diğer konuşmacılara abuk sabuk laflar yetiştiren Metiner"in aklı şimdimi başına gelmiş.
    O da biliyor iktidarın gidici olduğunu. Şimdiden yol yapıyor.
    Biz bu tiplere, her devrin adamı diyoruz.
    Sizin gibi tecrübeli birisinin böyle insanlara aldanmasına inciler düzmesi
    ne şaşırdım doğrusu.
    Hayrını görün. Türkiye fokur fokur kaynarken;başka bir konumu bulamadınız .
    Yolunu şaşırmış birine harcanan zamana yazık değilmi.

    Yanıtla (44) (4)
  • musto / 24 Ekim 2021 01:07

    Metiner için boşa vaktini zamanını harcamışsın.Daha dün tartışma proğramında söylediği her sözün yalan çıkması üzerine hem kanala hem tartışmacılara köpürdü.Anlaşılan bir kaç eleştiriden sonra istediğini aldıki,tekrar partisini yalanlarla savunmaya geçti.

    Yanıtla (25) (1)
  • Ali Baba / 24 Ekim 2021 00:55

    Metiner mi.?
    Gidici olduğunu anladı
    Hangi bölgede yağmur varsa.Tarlasını oraya götūren devşirme tiplerden biri.Yarin rūzgar tersi estiğinde en çok ben eleştirdim diyeceklerden.

    Yanıtla (42) (1)
  • Donus / 24 Ekim 2021 00:52

    Metinerin cok yakin gecmise kadar soyledigi ve savunageldigi okadar Islam ahlakina ve insani degerlere aykiri seyler var ki, bu son donusunun, artik iyice gorunen cokus oncesi sicilini temizleme ve bakin soylemisim deme cabasi olmasindan baska bir ihtimali akla getirmiyor. Hani derler ya, esyanin tabiatina, hayatin normal akisina aykiri. Bunlarin samimi olmasi da ayni kategoride bence

    Yanıtla (21) (1)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 00:52

    Fakirler kader oyle oldugu icin fakir degildir, hirsizlikla, yolsuzlukla zengin olanlar zemin bulabildigi icin fakirdir. Iktidardakilerin yirmi yil onceki mal varliklari ile bugunku mal varliklarini karsilastirirsaniz ulkecek niye sefalete suruklendigimizi anlarsiniz.

    Yanıtla (17) (1)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 00:47

    Isid insan kafalarini govdelerinden ayirarak cennete gidecegini varsayiyor. Taliban kadinlari taslayip oldurerek, kamcilayarak egitim ve calisma haklarini ellerinden alarak cennete gidecegini var sayiyor. Biz de de kul hakki yiyerek, yolsuzluk ve hukuksuzluk ile (cunku guya dava icinmis), hayatlar sondurerek cennete gidilecegi bir kesim tarafindan varsayiliyor. Bu nasil bir inanc ki icinden hersey yetisiyor da durust ve insan sevgisi ile yasamak isteyen bireyler yok denecek kadar az yetisiyor.

    Yanıtla (17) (1)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 00:41

    Bence Metiner Psikolojisi bozuk bir adam. Tv görüntüsü de öyle gibi. şizofren bir insana benziyor. her tartışmada kavga ediyor. liderime baglıyım diye mesaj veriyor ama tüm şizofrenler gibi kurnaz.

    Yanıtla (13) (2)
  • karar okuru / 24 Ekim 2021 00:30

    Sn. Taşgetiren, itina ile susuz sabunsuz aklamayı nasıl beceriyorsunuz, akıl sır ermiyor. Sn Metiner'in anayasa referandumunu savunurken yazıp çizdiklerini de bu köşeye taşısanız, ne kadar becerikli olduğunuza hayret edersiniz.

    Yanıtla (15) (1)
  • Uyanık vatandaş / 24 Ekim 2021 00:26

    Bu adam da paronoyak çıksın adam gibi konuşsun lafı yuvarlamasın geç metineri sıradaki gelsin?

    Yanıtla (15) (2)
  • Homeless / 24 Ekim 2021 00:22

    Metineri samimi bulmakta zorlandım, araştırma yapın işin arkasında isteyip de alamadığı ihalelerin olduğu görülecektir, tıpkı diğerlerinin yaptığı gibi…

    Yanıtla (22) (2)