3 parti - Niye varlar?

14 Mayıs sonrası oluşan yeni Meclis’in merak duyulan bir konusu da, üç partinin nasıl bir yol tutacağı meselesi…

Saadet, DEVA, Gelecek Partileri…

CHP listesinden Meclis’e geldiler. Saadet’in 9, DEVA’nın 15, Gelecek’in 10 milletvekili var. Bir araya gelebilirlerse 34 milletvekilinden oluşan bir “Grup” haline gelecekler.

Sadece kendi milletvekilleri ile Meclis’te etkin olabilmeleri imkânsız.

Seçimden bu ana kadar sadece “CHP’den hak etmedikleri sayıda milletvekili kazandıkları”na yönelik eleştiriye konu oldular. “Bu kadar milletvekilini neden kaptırdığı” sorgulamasının CHP içindeki gerilimdeki payı ise ayrı bir hesap…

Üç partinin neden yola çıkarken birleşmedikleri eski bir tartışma. Yola çıkarken Davutoğlu ve Babacan Saadet’e girip orayı tahkim etmeyi tercih edebilirler miydi, bu akla gelmedi.. Kimi farklılıklardan söz edildi.

Ama yola çıkarken en azından Davutoğlu ve Babacan’ın birlikte hareket edebileceği, partileşme adımı atıldıktan sonra Gelecek ve DEVA’nın birleşebileceği, birleşmesi gerektiği de konuşuldu. Olmadı.

Olmayışta Babacan’ın ve DEVA kadrosunun direncinden söz edildi.

Sonunda Kılıçdaroğlu’nun koordine ettiği 6’lı Masa’da buluşuldu. Tamam, Masa’da parti logoları korunuyordu ama gene de böyle bir ortak zemsin gerçekleşebilmişti. O zemin neden iki parti ya da üç parti arasında gerçekleşmemişti ki?

Bu soru geriye götürülüp, “Neden Ak Parti bünyesinde gerektiğinde itiraz da edilebilen, eleştirilebilen bir ortam oluşturulup da böylesine ayrı partileşmeye kadar giden parçalanmalar gerçekleştirilmişti ki?” diye de sorulabilir. Benzeri sorular, Refah - Fazilet bünyesindeki “Yenilikçiler” ayrışması için de sorulabilir. Ama anlamı yok o soruların çünkü “insan ve siyaset gerçekliği” o tür idealist varsayımları anlamsız kılıyor.

Geldik, Meclis’teki, benzerlikleri büyük üç partinin daha etkin rol üstlenebilmek ve gelecek ümidi üretebilmek adına ne yapacağına?

Merhum Muhsin Yazıcıoğlu’nu severdim. Mert, yiğit, ahlâklı, mü’min bir insandı. Onun Meclis’te bulunmasını isterdim. Onun için bazı seçimlerde “Keşke birkaç oyum olsa” diye yazdığım olmuştur.

Benzeri şekilde Meclis’te Saadet’in de bur grubu olmasını isterdim. Ak Parti’nin iktidarını önemsiyordum.

Ak Parti’ye karsı Yargı’da, Askeri cenahta, medyada sergilenen müesses nizam dirençlerini kırmak için çaba sarf ediyorduk. Ak Parti’nin gücü de korunmalıydı ama Meclis’te, daha islâmî muhtevada bir ses de yükselmeliydi.

Bu yaklaşımın mantığı şu idi: Meclis’te ana muhalefeti CHP temsil ediyordu. CHP Sol – Kemalist – Laikçi çizgide, yer yer kayıt-dışı siyaset çevreleri ile dirsek teması içinde bir muhalefet sürdürüyordu. Düşünün ki 27 Nisan e-muhtırası Baykal tarafından “sivil toplum tepkisi” denilerek meşru görülebilmişti.

Evet Ak Parti iktidardı ama, sonuçta CHP muhalefetini – CHP’nin toplumsal tabanını dikkate alarak siyaset üretiyordu. Ben diyordum ki, Meclis’te islâmî hassasiyetleri dikkate alan bir Saadet grubu da bulunsun, iktidar, politika üretirken biraz da o grubun itirazlarına cevap verme gereği duysun.

Saadet Meclis’te ancak 2018 seçimlerinde o da CHP listesinden gösterilen bir kişi ile temsil edilebildi.

Grup olamadı.

Şimdi, “3 partinin Meclis’teki varlığı nasıl anlam kazanacak?” sorusu sorulduğunda ben yine o eski formülü hatırlıyorum.

Bir araya gelebilecekler mi? Anlamlı, mantıklı, toplum tarafından yadırganmayacak bir formül bulabilecekler mi, bilmiyorum. Siyasette ayrışmak kolaydır, birleşmek zordur. Ayrışmak kolaydır çünkü siyaset insan nefsinin kırbaçlandığı bir alandır. Genel Başkanlardan aşağıya kadar on binlerce insanı etkileyen statüler edinilmiş… kime nasıl diyeceksin, “sen şundan vazgeç, sen şundan….” gibi sözler? “Ya benim olsun ya da kimsenin…” yaklaşımı siyasette en mütevazi, en diğergâm insanın kimyasını etkiler…

Yani olumsuz etkiler demek istedim.

Aldığım bilgiler doluya konulup olmadığı, boşa konulup dolmadığı tarzında…

Belki yola çıkarken ya da bir formül ararken “Niye varız, varlığımızın anlamı ne, nereden geldik, nereye ulaştık, bundan sonra anlamlı bir şey yapabilir miyiz? İktidarla hangi farklarımız sebebiyle ayrı düştük, bugün iktidarın seçimi yeniden kazandığı bir durumda halkın hangi iradesini Meclis’e taşımalıyız?” sorularının cevabının verilmesi gerekiyor.

Başlangıçta birleşememek, stratejik anlamda yığınakta yapılan hata idi. Kabahat kimde olursa olsun, sonuçta birleşilememiştir. “Nefsimi temize çıkaramam, diyor Hazreti Yusuf, çünkü nefis kötülüğü emreder.” Acaba bir “nefis muhasebesi - öz-sorgulama” yapmak mı gerekiyor?

Meclis’teki varlığı anlamlı kılmak… Üç partinin bugünkü sorumluluğu bu bence…

YORUMLAR (106)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
106 Yorum
  • MURAT KOZ / 24 Haziran 2023 07:56

    Ahmet hocam Allah cc senden razı olsun. Tek cümle ilave etmek isterim'ki ^parti içinde umut küteniyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki / 23 Haziran 2023 23:33

    Sadece CHP'lilerde değil, maşeri vicdan bile bahsi geçen bu üç partinin hak etmedikleri kadar CHP listelerinden millet vekili kazandığına hükmediyor. Hak etmedikleri bir imtiyaz elde ettiler. Bu kazançlar sizce etik mi?

    Yanıtla (0) (1)
  • yorgun / 24 Haziran 2023 05:36

    Doğru, buna müsaade eden de chp idi,, tabi m. ittifakı olarak kazanalım diye yapıldı, bu işin püf noktasılakin lakin , kazanılamayıncda chp zararrlı çıktı bu işten.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yolcu / 23 Haziran 2023 23:29

    Babacan Davutoğlu ve Temel bey ile yanyana Bike fotoğraf vermemeli. Babacan liberal demokrasiyi savunan tek lider ve parti. En azından doğruları söylemeye devam etmeli. Birleşirse Babacan için siyasi intihar olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki / 24 Haziran 2023 04:56

    AKP'den ayrılmakla zaten intihar etti. İkincisi mümkün değil! Buna benzer geçmişte Bedrettin DALAN yapti. ANAP döneminde Rahmetli Turgut ÖZAL'a rağmen yeniden İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığını kazanacağını sandı. İstanbul sermayesi ve "biraderlerine" güvendi, boyunun ölçüsünü aldı. Belediye Başkanlığını Sayın Nurettin SÖZEN'e kaptırdı. Sonra parti kurdu. DEMİREL'in DYP'sine katıldı. Şimdi sırada E. İMAMOĞLU var. Bunlar kendilerini dev aynasında görüyorlar!

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 23 Haziran 2023 10:57

    Değerli karar okur ve yorumcuları Bir siyasi parti liderinin millet nezdinde algısı ne kadar ona benzediği ortak inanç gaye ve yaşam değerlerini patlaştığı.siyaseten hayati önemdedir. Güvenilirliği ve inandırıcılığı uzun bilgi kültür örf anane gelenek ve adetlere riayeti söz ve davraışları ile oluşur. Chp başta millet ittifakı liderleri.Milletin temel inanç ortak yaşam değerlerine uyumlu aday göstermeyişleri.Sarsmıştır.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hasan Erzincan / 23 Haziran 2023 12:34

    Mehmet efe, romana kendini çok kaptırmışsın. Az gerçek hayata baksan. Kılıçdaroğlu yönetimindeki CHP hiç gocunmadan siyaset yapmak ülke için sözü olduğunu söyleyen tüm çevrelerle dayanışma kapılarını açtı.Parti içine de dışına da.Toplum görme özürlü değilse izliyor. Şarlatanları çıkarıcıları kariyeristleri görüyor.namaz niyaz işleri şu an ki CHP de nötr karşı olan mı var. Muharrem rüyasında Cumhurbaşkanı adaylığını ve yığınsal desteği görür müydü? Sonuç; Akp ye stepne oldu?

    Yanıtla (5) (3)
  • tuzcu / 23 Haziran 2023 14:44

    Chp de ne yazık ki dinimize mesafeli olmayı bırak, din karşıtı düşüncede olan bir kısım örümcek kafalı var ve bunlar chp de etkin, hatta bunların istemediği kişi chp de başkan bile olamaz, oysa chp oy veren çok değerli chp liler var, lakin bunlar uzak tutuluyor, bu kişiler kendilerini sosyal demokrat olarak tanımlayor.

    Yanıtla (5) (5)
  • Hikaye / 23 Haziran 2023 16:41

    En büyük din karşıtı kitle dini kullanan dinci dinsiz yobazlardır.Dine en büyük kötülüğü yapıp yeni nesilleri deist yapan bu zihniyet ve buna destek verenlerdir.Chp yi bırakıp önce kendi din anlayışınızı bir sorgulayın bakalım.

    Yanıtla (10) (3)
  • ÖTÜKENLİKURT / 23 Haziran 2023 17:32

    Sizin din hangisi oluyor? Alnı secdeli ama hırsızlıkta dünya lideri bir ahalinin dini mi? Ağzına rakı koymayan ama günde 50 defa yalan söyleyenlerin dini mi? Kuran kurslarında erkek çocukların Irzına geçilip bütün ülkenin kör ve ahraz olduğu din mi? Ülke yönetenler Karun gibi yaşarken, çocukların yatağa aç girdiği din mi? Bir rartismaki şahsa o bizim Peygamberimiz ona tapıyoruz dedikleri din mi? ALIN HAYIRINI GÖRÜN...

    Yanıtla (9) (4)
  • yorgun / 23 Haziran 2023 23:05

    Chp hk. sözün özü; değişime kapalı chp, ülkeyi yönetmeye vakıf olamaz,başka bir ifadeyle bu mevcut chp ye bu millet yetki vermez.

    Yanıtla (0) (0)
  • kararokuru / 23 Haziran 2023 12:48

    Ak parti ( tabi sayın Erdoğan demek) tüm siyasi alanları konsolide ediyor. ideolojisi olmayan tek parti denebilir. bir anda, ümmetçilikten milliyetçiliğe, türkçülüge geçiş yapabiliyor. sol söylemleri çok rahat kullanabiliyor. nas var diye faiz indiriyor( kaldırmaktan hiç söz etmiyor) bir anda tersini yapabiliyor. dahası bunu sorun etmeyen geniş bir seçmen kitlesi var.

    Yanıtla (4) (1)
  • istanbuloglu / 23 Haziran 2023 17:31

    Azizim, bunun adi oportinizm degilmi? Ne yazik ki, bazi muhafazakarlar oportinizmden rahatsizlik duyma şöyle dursun, oportinizmi hayatin bi geregi olarak kabul ediyorlar.Halbuki Allahin Rasulunun tavri net." Bizi aldatan bizden degildir " buyururken, bunlar yillardir insanlari aldatmak ve kandirmakla meşguer...

    Yanıtla (2) (1)
  • Maraşlı / 23 Haziran 2023 20:52

    Kesinlikle katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Hamit Altun / 23 Haziran 2023 23:40

    Siyaset kandirir Niye ahlak vaazi veriyorsunuz insanlara.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 23 Haziran 2023 22:59

    Sorulabilir ki muhalefet aciz kalıyorsa kabahat iktidarın mı, yoksa milletin mi,kusur aranacaksa tabiki suçlu olan muhalefettir,özellikle baş sorumlu chp dir, 21 yılda bir adım mesafe (yani % 25+1) alamadı, bu kafaylada alamazlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • hüseyin adıyaman / 23 Haziran 2023 21:37

    değerli hocam sayın davutoğlunu bilmem ama sayın babacanın gerek ayrılma sürecindeki rezervleri gerekse şu yaşanan gelişmeler aslında çizgisinin ne kadar isabetli olduğunu gösteriyor ancak sözün bittiği yerdeysek çok da yapılacak bir şey kalmıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbuloglu / 23 Haziran 2023 01:17

    Bu ulkede, kalem gibi, adam gibi, dos dogru, dogruya dogru, egriye egri diyebilen, parti, grup, hizip menfaati ve cikari gozetmeden, dogruyu egip bukmeden kabjllenen, yanlisda klimden gelirse gelsin dur diyebilen 2 tane yigit lider cikti ... Merhum Muhsin yazicioglu ve Merhum Hasan Celal Guzel..28 Subatin kasvetli ve karanlik gunlerinde Dinozor genarallarin tehditlerine pabuc birakmadan,her ne pahasina olursa olsun,millete çevrilmiş namlulara karsi yiğitçe dik durmasini bildiler.

    Yanıtla (13) (4)
  • Kazım Çetin / 23 Haziran 2023 05:28

    Tamamen haklısınız. Her ikisine de Allah Rahmetiyle muamele eylesin Amin.

    Yanıtla (3) (0)
  • yorgun / 23 Haziran 2023 08:00

    Allah rahmet eylesin, iyi insanlardı.

    Yanıtla (3) (0)
  • İstanbullu bir okur / 23 Haziran 2023 18:13

    Evet evet evet Sn.istanbuloğlu;aynen katılıyor,bu yürekli yoruma alkış tutuyorum.Elbette arada,politik ustalıklı davranışlar olsada,bu iki yürek,yüreklerinden başka,hiçbie güçleri olmayan bu iki yüreğe Rahmet diliyor ve milketimizede buradan çağrı iletiyorum.Yeniden yeni cesaretler arayalım.Nevcutta,o kadarını göremiyorum.Syglr.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 23 Haziran 2023 14:47

    Değerli Hasan Erzincan dost. %90 müslüman olan bir ülkede cami cemaatinden oy almadan.Siyaset yapmak nasıl pragmatikliktir.İlim bilim akıl bin profösör buna bir açıklama yazabilirmi.

    Yanıtla (6) (3)
  • Hasan Erzincan / 23 Haziran 2023 15:56

    Ben CHP’li değilim. Kılıçdaroğlu ve ekibinin ülkenin normalleşmesi demokrasi ve hukuk için siyasal ve toplumsal alanda yaptığı açılım, ya anlaşılmak istenmiyor yada art niyetli şartlanmışlık siyaseti ile red ediliyor. Oy için rant için olsaydı, bunca mv niye versin kendisi kaç defa açıkladı. Normal bir süreç yaşamıyoruz herkesi göreve çağırıyorum. Diye.chp ve Kılıçdaroğlu na oy vermeyip Erdoğan a oy verenler en çok eleştiriyor. İttifak kaybetse de kazandı. Tarihsel olan da budur.

    Yanıtla (5) (2)
  • Adamın biri / 23 Haziran 2023 17:29

    %90 mı? Akapeden önce%99 du akapeye faizi düşür dedik müslümanların sayısını değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet. / 23 Haziran 2023 10:18

    Üstadım.CHP.yi 40 yıldır içerden tanırım.Bu nedenle bir aydır E.İmamoğlu değişim garabeti konusunda uyarıyorum.Buna devam edeceğim. Kk.nu Mezardan Atatürk gelse parti baraj altı kalsa o koltukdan kimse indiremez Mevziler.üye ve delege yapısı çok tahkimli.M.inceden bu yana Chp.de camide namaz kılıp kuran okuyan asla lider olamaz 70yıldaha kaybedilse gene olamaz Bu laikliğe aykırıdır.Anlaşıldı.81 il bşk.tüm besleme örgüt çılgınca kk.alkışlıyor.Seçimi sağ partiler ve asena kaybettirdi.KK.Kahrama

    Yanıtla (6) (4)
  • Tarafsız / 23 Haziran 2023 11:20

    Vay arkadaş camide namaz kılmayı kuran okumayı millet için mi kendiniz için mi yaparsınız?

    Yanıtla (9) (3)
  • Hikaye / 23 Haziran 2023 16:46

    mehmet, helal olsun sana.55 yılık bir chpli olarak ''namaz kılanların chp'de başkanlık yapamayacağı'' kuralını bizlere öğrettiğin için.Ne içiyorsunuz,nasıl bademleniyorsunuz,nasıl yutuluyorsunuz bilmiyorum ama böyle akıldışı bir yorumu yazmak için çok mu uğraştınız?

    Yanıtla (3) (5)
  • Okumaz / 23 Haziran 2023 16:33

    Birçok yorumcu da belirtmiş, AKP'ye alternatif muhafazakar bir parti lazım. Partinin başına da güçlü liderliği olan, hitabeti kuvvetli, halkla yakın ilişki kurabilen, karizmatik biri gerek. Partinin ana ekibi de bilindik ve güvenilir olmalı. Ne yazık ki bu üç partide birleşseler de ne liderlik ne de bilindik ekip yeterli. Babacan liberal takılıyor, Türkiye'de liberal %1 bile yok. Oysa en az %60/%70 muhafazakar/milliyetçi taban var. Bu partiler başkanlık seçimlerini şimdiden planlamalılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Akademisyen / 23 Haziran 2023 16:33

    Davutoğlu ve Babacan neden Saadet’e girip orayı tahkim etmedi demişsiniz. DEVA ile Saadet arasındaki büyük farkı bilmiyor olamazsınız. Saadet ile Gelecek Partisi DEVA altında (tabii CHP-İYİP ittifakının içinde) ayrı bir grup olarak seçime girebilselerdi sonuçlar farklı olabilirdi. Ben 2002'den 2015 Kasım ayına kadar AKP'ye oy verdim, 2018 seçimlerinde A. Gül üzerinde uzlaşamadıkları için Temel Beye verdim. Saadet Partisine oy vermem. DEVA'da büyüme potansiyeli var, diğerlerinde yok.

    Yanıtla (1) (2)
  • Abc / 23 Haziran 2023 16:14

    Hocam neyin kafasını yaşıyorsun sen de bal gibi biliyorsun ki, Ahmet Davutoğlunun hırsı, ötekilerin ben olacam hevesi, bu mümkün müydü acap

    Yanıtla (2) (0)
  • ADALET / 23 Haziran 2023 14:01

    Ahmet hocam bu üç partinin sorumluluk hissedeceğini düşünmüyorum, adamların sesi soluğu çıkmıyor niye çıksın memleket umurlarındamı hedefe ulaştılar yani meclise haketmedikleri bir oy potanseliyle kapak attılar bir dönüm bostan tarlasına girdiler ne gerek dert edindiğin şeyleri düşünmeye,bunlarda azıkıcak memleket sevdası olsaydı yedi başkanlı hayalci bir anlayışla iki yılı heba etmezlerdi .Bunlarda boşmuş be,gözümden seçim öncesi düşmüşlerdi abuk subuk hayalleri güven vermemişti zaten.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mehmet / 23 Haziran 2023 13:35

    Artık.Chp üst yönetim organları.81 il başkanları milletvekilleri.Vede delege ekseriyeti yapısında değişim vitrin ve biraz taban iştirakli aday belirleme bazlı yapılacağı.zihinsel.ilke ve siyasi açılım derinliğinde bir değişim dönüşümün olmayacağı net anlaşıldı.İmamoğlu ısrarı bundan öte akıl dışılıktır CHP.ye Türkiye kapsamlı siyaset kapandı.%20.25 sol kulvar oy payı onları 70 yıl daha mutlu edecektir KK.ve avanesi geleceğe umuttur.Düzen aynı.Düzülen çaresiz.umutsuz.Alkışlar.CHP oligarkl mutlu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muharrem Keçeli / 23 Haziran 2023 13:02

    Laiklik ilkesi Türkiye’nin çimentosudur ülkemizde çok değişik gruplar , ırklardan mezheplerden tarikatlardan gelen insanlar var. Laiklikte Kimse kimsenin, dinini, imanın, mezhepini, ırkını sorgulayamaz. Herkes inancında ve ibadetinde özgürdür .Laik devletanlamı budur. Ancak bazıları laikliği dinsizlik olarak vasıflandırıp siyaset yapıyor. Dinimiz kimsenin tekelinde değildir. Atatürk medeni K. da dini nikah vardı. Mahkemede yemin Allah’ın üzerine yeminederim” şeklinde idi kalktı.

    Yanıtla (6) (1)
  • Zenci Musa / 23 Haziran 2023 12:58

    Guguk kuslari varmış. Yumurtalarıni baska yuvaya yapip,, Belesten geciniyorlarmis...Bazıları sanki kopyalayıp kendi çıkarlarına uydurmus.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 23 Haziran 2023 12:41

    Bu platformda okurlar kendi düşüncelerini veya özümsedikleri başkalarının düşüncelerini yazarlar. Az da olsa bazıları kendi düşünceleri aksini söylese de manipülatif farklı yorumlar yapmaktalar. Gazete moderatörü niçin bazı yorumcuların bazı yorumlarını yayımlamazlar? İşlerine gelmediği için mi? Yorum bazılarına göre yanlış olsa bile yayımlanmalıdır. Ama işlerine gelmediği için yorumların yayımlanmamasına ne denir? Düşünce özgürlüğü kısıtlaması olabilir mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Dadaloğlu / 23 Haziran 2023 12:37

    Bu üç partinin biraraya gelip birleşememeleri karşısında iyiki diyorum millet ittifakı iktidara gelemediler yoksa Türkiye’yi perişan edecekleri bu inatlarından belli olmuştur. Erdoğan meydanlarda bu altılı masayı çok güzel anlattı ki seçimi ezici bir çoğunlukla kazandı.

    Yanıtla (5) (5)
  • Bilal Bilgin / 23 Haziran 2023 12:25

    Olmayacak duaya amin diyorsun! Bu iş olmaz! Onlar geldikleri camiaya ihanet ettiler! Yakaları bir araya gelmez, boşuna uğraşma!

    Yanıtla (3) (3)
  • ASLI / 23 Haziran 2023 11:52

    ☆Üçü de siyasi SAĞ yelpazede yeralan SP, DEVA ve Gelecek Partinin gurup kuramamaları Kılıçdaroğlu'nu acımasızca eleştirenlere ders olsun!.. ☆Sözkonusu vatan/milletse gerisi teferruattır diyerek 5 sağcı partiyle ittifak oluşturmak her babayiğidin harcı değilmiş, öyle değil mi?! ☆Eyy, Millet Ittifakı bileşeni partilerin başkan, milletvekili ve seçmenleri! Tarihte ilk örnek olan bu birlikteliğin millette yarattığı umudu yarınlara taşıyamazsanız; TARİH de TORUNLARINIZ da sizleri affetmez!...

    Yanıtla (3) (1)
  • Galip / 23 Haziran 2023 11:48

    Erdoğan kendi yazdığı KOD'larla ülkeyi yönetiyor. Babacan ve Davutoğlu hazır, ithal veya yabancı KOD'larla ülke yönetimine talipler. Bu nedenle AKP den ayrılıp ayrı parti kurdular. yalnız Her iki lider farklı KOD'ları kullanıyor. Bu yüzden bir araya gelmeleri imkansız. Ama tek KOD üzerinde anlaşabilirlerse, bir araya gelebilirler. Sadece Davutoğlu başbakan iken aldığını zannettiği oyları Erdoğana verilen oylardı, bunu unutmasın.

    Yanıtla (1) (1)
  • Muammer / 23 Haziran 2023 11:12

    Rasyonel bir analizi yazının sonuna doğru irrasyonel bir kıssa ile sonuçlandırmak da, bir muhasebe gerektirmez mi!? Acaba ben bu yazıyı okuyanları avam yerine koymuş olur muyum!? diye..

    Yanıtla (7) (0)
  • Beldibi / 23 Haziran 2023 07:59

    Üç parti birleşsede RTE o partileri parçalar. Para ve devlet gücü kimdeyse istediği sonuca ulaşır .Paranın yüzü sıcaktır. RTE kendisine rakip olan her siyasi oluşumu yok etti. Kendi partisi içinde eritti. Mehmet ağar,erkan mumcu siyaset dışında numan kurtulmuş,soylu,ve en son hamle refah partisi fatih erbakan makam,siyasi güç,para fatih erbakan şimdi medyada fazla gündem oluyormu yok çünkü medyanın coğu RTE emrinde karşısında bir yapılanma oluşursa medya ,para,ve devlet güçüyle yok ediyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Istanbuloglu / 23 Haziran 2023 10:38

    Bu ulkenin icine eden RTE ve Kilictar ogludur.Bunlar Birer Terminetor gibi, butun alternatif olusumlari yok ederek, milleti alternatifsiz birakip,kendilerine mecbur biraktilar.RTE;A.Gul,L Şener,A.Babacan, A Coşkun,B.Arinç, C.Çicek,H.Çelik,B.Atalay,Nevzat Yalçintaş gibi daha bir cok kabiliyeti bozuk para gibi harcarken,Kilictaroglu da,Millet RTE den kurtulmak isterken,Secimde aday olarak kendini dayatarak,alternatif adaylarin ortaya cikmasininin onunu keserek bu gunku halin musebbibi olmustur.

    Yanıtla (2) (2)
  • SH / 23 Haziran 2023 08:50

    Lütfen bırakın artık bu İslâmî hassasiyetli siyaset arzusunu. AK Parti sayesinde gördük ve görüyoruz ki, siyaset ile din bir araya gelmemelidir. Devletin yapması gereken, herkes için inanç özgürlüğünü sağlamaktır, fazlası değil. Ben dindar bir çevrede doğup büyüdüm, kendimi "müslümanım elhamdülillah" diye tanımlarım. Fakat olmuyor, kardeşim! Devlet ve siyaset, dinden elini çekmelidir, dünyaya bakın, bu her zaman tersine etki yapan bir ilişkidir. "Bizden", "onlardan" zihniyeti terk edilmelidir.

    Yanıtla (19) (3)
  • nuri / 23 Haziran 2023 10:35

    helal olsun kardeş

    Yanıtla (4) (1)
  • Mehmet / 23 Haziran 2023 10:04

    Değerli üstadım. Değerleme ve analiz ettiğiniz üç parti ayrı kulvarlarda yürüme garabeti tabanları iyice küstürüp tabela partisi oluncaya kadar. Sürecek gibi. Diğer yandan millet ittifakı amiral partisi chp.de de garabetin ötesi bir süreç yaşanıyor 21 yıllık ikdidarın zayıf oylarının seçimden üç dört ay önce oylarının %30 lara düştüğü dönemde yapılan seçimlerin ikisini de kaybetmesi.Sanki bir zafer.mv.leri ilbaşkanları hatasız lideri ayak alkışlıyor.Sağ partiler çalışmadı Tayyip iftira se

    Yanıtla (2) (0)
  • Unstoppable / 23 Haziran 2023 09:49

    Güçler ayrılığının olmadığı bir ülkede, partiler de demokratik bir yönetime sahip olamıyor. Chp tüzüğü değşmeyeceği için lider değişikliğinin hiçbir faydası olmayacak. Gelen lider de partiyi ele geçirip yıllarca sulta yürütecek. 3 parti lideri aklını başına devşirip birleşmeli, demokratik bir parti tüzüğü çatısı altında siyasetimize yeni bir soluk getirmeli, kadrolarını tamamen parti içi demokrasi ile belirlemeli ve diğer partilere de örnek olmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • İttifak / 23 Haziran 2023 09:48

    Bence 20 şerli 2 grup kurşunlar; DEVA ile DEMOKRAT parti bir grup, GELECEK ile SAADET bir grup kurmalı…

    Yanıtla (1) (1)
  • Can / 23 Haziran 2023 07:23

    Efendim, bir kişi bu sistemde küçük bir partiye niye oy versin ki? Niye oradan aday olsun ki? Birleşirlerse güç olurlar. Yoksa Sn Babacan 4 eğilimi falan toplayamaz. Arkadan Sn. Gül çekilsin. Ondan bir siyasi alternatif olmaz. Savaşçı değil.

    Yanıtla (9) (1)
  • Ali / 23 Haziran 2023 08:46

    Üçü de siyasal islamci parti. İdeoloji olarak Akp den bir farkları yok. Sadece şahsi beklentileri farklı. Bu nedenle birlesemezler. Ortak grup kurarlarsa belki sonradan birlesebilirler. Akp, siyasal islam ideolojisini bitiriyor, bu üç partinin geleceği yok.

    Yanıtla (9) (0)
  • veli / 23 Haziran 2023 08:41

    Kaybeden her zaman haksızdır.Kim açısından yorum yapanlar açısından.Yarış sürecinde herkes savunduğu yeri olabildiğince metheder.Kendisine rakip olanları olabildiğince eleştirir.Kaybedince kaybeden tarafa başlar vurmaya.Aslında temizlenmesi gereken köşebaşlarını tutanlar.Televizyonlarda.Gazetelerde.Sitelerde.Oraları temizleyeceksin.Her alanda.Siyaset.Futbol.Ekonomi.Ne varsa.Biz alayını topla bir Recep Tayyip ERDOĞAN etmezler derken.Siz bize ağzınıza geleni söylüyordunuz.Noldu şimdi.

    Yanıtla (3) (1)
  • kararla kararlı / 23 Haziran 2023 08:39

    Ben bu 39 kişiden kaçının AKP ye döneceğini merak ediyorum.

    Yanıtla (4) (0)
  • byd / 23 Haziran 2023 08:34

    Saadet bitik, deva deyince sadece babacan akla gelir, keza gelecek diyince de davutoğlu, iletrisi yok, siyasi vizyon yok, kişisel olgu, oluşumlar var,

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 23 Haziran 2023 08:20

    Hiç önemli değil, sıfırı tüketmiş 3 lider, fazla anlam yüklemeyin. bu yazıyı da hak etmiyorlar bence

    Yanıtla (3) (0)
  • Molla / 23 Haziran 2023 08:17

    Nefsimi temize çıkaramam, diyor Hazreti Yusuf, çünkü nefis kötülüğü emreder.” Acaba bir “nefis muhasebesi - öz-sorgulama” yapmak mı gerekiyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • tuzcu / 23 Haziran 2023 07:56

    Bu üç parti birleşse elbet bir güç oluşur, önemli olan farklılık, farkındalık oluşturabilmek, lakin akp den ne kadar farklı olacaklar ki de toplumda kabül görebilsinler,sadece renklilik olabilir o kadar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Süleyman / 23 Haziran 2023 07:28

    Babacan 4 eğilimi birleştirmek deyip duruyor ya. Bu siyasi sistemde olmaz. Nereden oy almak niyetinde? Bir grup ve güç olan CHP varken ben bir sosyal demokrat olarak niye oy vereyim ki? Oyum boşa mı gitsin? Sonra sen niye varsın? Muhafazakar tabandan oy alacaksın, benden değil. Benim partim var, hem de myhalefette.

    Yanıtla (2) (0)
  • Rasim / 23 Haziran 2023 07:18

    Sn.Taşgetiren çok haklısınız. Ama Sn. Babacan'a biri tabanının muhafazakar olduğunu söylesin. Öncelikle o tabandan oy alınması gerek. Bu sistemde sosyal demokrat veya liberaller CHP varken ona oy verip oylarını heba etmez. Ben muhafazakarım ben de heba etmem. Alternatif güç olsunlar veririm.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakim / 23 Haziran 2023 07:14

    Bu birleşmeye karşı asıl direncin Babacan'dan geldiği görüntüsü var. Bu görüntüyle kendisi asla başarılı olamaz. Ben şahsen ona bu görüntü nedeniyle oy vermem, 3'ünü de vermem. Birleşirlerse olur. Yoksa niye vereyim ki, oıyym boşa mı gitsin. Ben o kadar zengin değilim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dahi / 23 Haziran 2023 07:10

    Ben bir muhalif muhafazakar olarak bu üç partiye de oy vermem. Esameleri yok, ağırlıkları yok. Güçlü isimleri yok. Birleşirlerse bir toplanma olur, yoksa muhalefeti parçalarlar o kadar. Akpye alternatif bir muhafazakar güç olmalılar. Biri Babacan'ı uykusundan uyandırsın

    Yanıtla (0) (0)
  • Cavit / 23 Haziran 2023 07:05

    Babacan sanki bu konuda direnç gösteriyor, baştan beri. Güçlü bir lider özelliği yansıtmıyor. 3'ü de bu halleriyle büyümez, birleşip grup olurlarsa bir umut olurlar. Yoksa bir anlamları yok. Muhafazakar muhalif entelektüellerle çalışmalılar. Babacan'ın Anap modeli tutmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Saim / 23 Haziran 2023 06:53

    Bu 3lü birleşemezse gelecek seçime kadar silinip gider. Etkileri, sesleri yok. Babacan güçlü bir lider değil, özerk de değil. Sn Davutoğlu da öyle. Birleşseler oy verilebilir. Aksi takdirde ben oy vermem, boşa gider çünkü. Oy almak istiyorlarsa güçlü alternatif olmalılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali / 23 Haziran 2023 06:47

    Babacan'ın baştan beri bu konuda direndiği kanaatindeyim. Kendisi bu konuda güçlü bir başkan imajı veremiyor maalesef. Sanki onu arka planda birileri yönetiyor görüntüsü var. Birleşirlerse bir etkileri olur. Yoksa ben mesela oy vermem. Niye vereyim ki? Sebep?

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemal / 23 Haziran 2023 06:42

    Sn. Babacan, Abdullah Gül talimatıyla hareket ediyor görüntüsü veriyor. Bu şekilde lider olamaz ve rağbet görmez. Dediğiniz gibi 3 parti birleşirse alternatif olur. Yoksa silinecekler siyaset sahnesinden, özgül ağırlıkları yok çünkü.

    Yanıtla (3) (0)
  • Uzaylı / 23 Haziran 2023 02:48

    Sol ve kemalizm bir arada... Eşyanın tabiatına aykırı.

    Yanıtla (2) (1)
  • İstanbullu bir okur / 23 Haziran 2023 02:00

    Sn.Taşgetiren;bende bu iyi niyet ve samimiyetinize teşekkür ediyor;sizden farklı düşünmüyorum.Bahis konosu camianın da bu düşünceleri aynen paylaştığı,paylaşacağından hiç şüphem yok.Ve buradan,bu camiaya çağrımdır:Lütfen herkes olabildiğince en güçlü baskıyı uygulasın.Bu üçlü nefislerini yenerek,demokraki düşünce kapsamında bir ataya gelmeli,yereği gibi yapılanırsa,ciddi altarnatif oluşturabilirler derim,-önümüzdeki 5 yıl içinde-siyaset kibrin en güçlü olduğu alan olasına rağmen,ben mümkün gryrm

    Yanıtla (3) (0)
  • alp doğan / 23 Haziran 2023 01:51

    Bu üç partinin oyu yoksa chp oyu Muhafazakar seçmenin yoğun olduğu Ankara da % 3 Kırıkkale de % 10.1 Çorum da % 9.4 Kayseri de % 4.4 Konya da 1.7 Afyonda %3.2 Niğde de % 2.7 nasıl artmış. Laik seçmenin yoğun olduğu Edirne de % 7.1 Tekirdağ da % 2.7 İzmir de % 1.2 Muğlada % 3.9 niye azalmış. Suriyelilerin yoğun olduğuHatayda chp oyu % 3.1 azalırken Antep de % 4.1 artmış. El cevap halkın % 48 Erdoğan gitsin % 52 Kılıçtaroğlu gelmesin demiş.

    Yanıtla (3) (3)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 23 Haziran 2023 01:38

    GÜNAYDIN liderlik kolay değil iyi yetişmek ve fiiliyata koymak lazım KILIÇDAROĞLU BUNU GÖSTERDİ sayın MERAL AKŞENER yaptığı hatayla hem kendisi kaybetti enaz5 6 puan hemde masayada kaybettirdi oylar MHP ye gitti ÜLKEYE YAZIK OLDU EFENDİM

    Yanıtla (8) (13)
  • Kararcı / 23 Haziran 2023 01:36

    Acele etmesinler canım birbirlerine güne gider gibi gitsin dursunlar. Altılı masa da öyle yaptı sonuçlarını gördük. Erdoğan tam gaz yerel seçim startını vermiş bunlar hala sen-ben kafasındalar. Bunlar uyanana dek atı alan Üsküdar'ı geçer.

    Yanıtla (7) (3)
  • Ratio / 23 Haziran 2023 01:18

    Deva ve Gelecek yeni bir parti altında birleşmeliler. Buna Demokrat parti ve diğer sağdaki küçük partilerin de katılımı da gerçekleşirse seçmenden ciddi rağbet görür. Erdoğan her alanda geriye götürdüğü bir ülke bırakarak sahneden çekilecek. Saadetin duruşunu önemsesem de milli görüş miadi çoktan dolmuş bir hareket. Yeniden Refah bunun bir karikatürü. Saadet sahici ancak orada da ciddi bir ideolojik katılık var. Bakalım bu vizyon Babacan ve Davutoğlu'nda var mı göreceğiz?

    Yanıtla (5) (2)
  • Okur / 23 Haziran 2023 00:57

    Kimin tokmagini tutuyorsan onun davulunu çalarsin sayın yazar. Kimin oyuyla hangi siyaseti yapacaklar

    Yanıtla (4) (5)
  • Karar oluru / 23 Haziran 2023 00:38

    Sayın Taşgetiren hocam;Figen Çalıkuşu genel affı yazmış..Siz de yazın Allah için.İhtiyacı olan binlerce insan var.3 partide bu konuyu politize etmeden gündem yapsa..milyonlarca insan umutla bekliyor genel affı

    Yanıtla (2) (14)
  • Okur / 23 Haziran 2023 00:16

    Bu 3 parti belediye seçimlerinde sakın CHP yi desteklemesinler. Aday ilanından bugüne yemedikleri hakaret kalmadı. Tek başına oyunu artıramayan CHP bunu sorgulayacağına hakaret dolu laflarla bunlar az oy verdi dedi ve neler neler. CHP tek başına alsın belediyeleri. İyip bir kaç Büyükşehir almak için mecbur CHP ye. Keşke onlar da tek girse. Böylece parçalanıp bölünüp silinip giderler.

    Yanıtla (5) (12)