Şeref ve haysiyet kimlerin hakkı?!

Önce Başak Demirtaş’a sosyal medyada cinsel içerikli saldırı… Sonra, Esra Erdoğan Albayrak’a sosyal medyada cinsel içerikli saldırı…

Sonra da Nevşin Mengü, Canan Kaftancıoğlu, Berna Laçin ve Av. Feyza Altun’a sosyal medyada cinsel içerikli saldırı…

Farklı siyasi duruşlara sahip olan bu kadınların şeref ve haysiyetlerini konuma konusunda yargı eşit ve adil davranmadı.

Başak Demirtaş’a yapılan saldırı karşısında yargı hareketsiz kaldı, toplumdan gelen büyük tepki üzerine iki kişi gözaltına alındı; sonra serbest bırakıldı.

Esra Erdoğan Albayrak konusunda yargı aktif davrandı; saldırgan tutuklandı. Hatta iktidar sosyal medyanın daha sıkı şekilde düzenlenmesini gündeme getirdi.

Ama dört kadına cinsel içerikli saldırı yapılması konusunda savcılık pasif kaldı, suç duyurusu yapılması üzerine mecburen işlem başlattıysa da sonucunda maalesef “takipsizlik” kararı verdi.

‘ADAMINA GÖRE’

Gelecek Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ayhan Sefer Üstün’ün açıklamasının altını çizdim:

“Çoklu Baro’dan sonra ‘çoklu hukuk’a geçmiş bulunuyoruz... Sanığa, mağdura, hülasa adımına göre hukuk.”

Yargı siyasetin etkisi altında kalınca, ister istemez “adamına göre hukuk” endişesi doğuyor.

Hepsi şeref ve haysiyet sahibi olan bu kadınlara cinsel içerikli saldırılar konusunda yargının davranışı bu kaygıları arttırdı.

Halbuki şeref ve haysiyet bütün insanların ırk ve din, siyaset ve cinsiyet ayırımı olmadan eşit olarak sahip olduğu bir temel haktır.

Türkiye’de yargı bağımsızlığı konusunda öteden beri sorunlar var. Siyasetin baskın güç olması toplumda da yargıda da “Temel haklar” şuururun güçlenmesini engelliyor.

Siyaset, iki yoldan yargıyı etkiliyor: Biri soruşturma aşamasında yargıya “emir ve talimat” verilmesi… Öbürü HSK…

Bu iki faktör yüzünden savcı ve hakimler siyaseten kritik olan davalarda gerektiği gibi bağımsız hareket edemiyorlar.

Canan Kaftancıoğlu’nun yedi yıl önceki tviti için CHP İl Başkanı olduktan sonra mahkum edilmesi nasıl izah edilebilir?

‘EMİR VE TALİMAT’

Anayasamıza göre hiçbir kimse, hiçbir makam yargıya emir ve talimat veremez, hatta telkinde dahi bulunamaz.

AB sürecinde 2004 yılında kabul edilen Türk Ceza Kanunu’nun 277. Maddesinde bu kural yer alıyordu. Fakat 18 Haziran 2014’te bu maddede değişiklik yapıldı. Soruşturma aşamasında yargıya emir ve talimat vermek suç olmaktan çıkarıldı!

Savcılara Adalet Bakanlığının ve İçişleri Bakanlığının suç duyurusunda bulunma yetkisi elbette vardır. Fakat maddenin değiştirilmesinde en büyük sorun, sulh ceza hakimlerine “falancayı tutukla!” veya “falancayı bırak” diye emir verilmesinin de suç olmaktan çıkarılmış olmasıdır.

Bu değişikliğin siyasi gerekçesi FETÖ’yle mücadeleydi.

FETÖ suçlamasıyla, haklarında soruşturma dahi açılmadan siyasi kararla pek çok hakim ve savcı atıldı, yerine düşük sınav puanlarıyla ve bilinen türden mülakatlarla bir çok yeni hakim ve savcı alındı.

Siyasi kadrolaşma için fırsat olarak değerlendirildi.

Bir süredir “yargı reformu” lafları ediliyor, gösterişli törenler yapılıyor ama 277. Maddenin düzeltilmesini ağzına alan yok!

HSK’NIN KILICI

Siyasi iradenin rahatsız olduğu kararları veren hakimler HSK kararıyla başka illere sürülüyor veya dosyadan uzaklaştırılıyor.

CB sisteminde bütün üyeleri siyasi irade tarafından belirlenen HSK’nın işlemleri hakim ve savcılar üzerinde Demokles’in kılıcı gibi dolaşıyor.

Soma katliamı davasında mahkeme başkanı ve bir hakim, tam karar aşamasında dosyadan alındılar.

ByLock’un tek başına delil olmayacağına karar veren Gaziantep ve Antalya İstinaf hakimleri başka illere sürüldüler; sonradan Yargıtay aynı yönde karar verdiği halde sürgün düzeltilmedi.

Kılıçdaroğlu hakkında açılmış olan MAN Adası davasında 3 hakim değiştirildi...

Osman Kavala davasında, AİHM içtihadı doğrultusunda karar veren üç hakim hakkında HSK soruşturma açtı, hakimler değiştirildi.

Metin İyidil davasında Cumhurbaşkanı “hepsinin talimatını verdik” dedi, hakimler başka illere gönderildi…

Liste uzatılabilir.

İktidar bir yıl önce ilan ettiği “hakimlere coğrafi teminat” kanununu unuttu, barolarla uğraşıyor.

Yargı bağımsızlığını sağlayacak bir anayasa değişikliği, adil bir yargı sisteminin ön şartıdır.

Bu olmadan vicdani kararlar bile kamuoyunda ‘siyaset’ şüphesi yaratmaya devam edecek.

YORUMLAR (74)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
74 Yorum
  • TARKAN YILMAZ / 14.07.2020 10:02

    "Şeref ve haysiyet kimin hakkı?" Bu hak, "Türkiye’de yargı bağımsızlığı konusunda öteden beri sorunlar var" dedikten sonra, bunu yakın geçmişten birkaç çarpıcı örnekle temellendirebilenlerindir.. Mesela Yassıada duruşmasında yargı adamının sanıklara "sizi buraya tıkan irade idam edinmenizi istiyor" dediğini hatırlatmak gibi.. Sadece mevcut iktidara vurmayı amaçlayan örnekleri vermek ise ancak ve ancak şerefsiz, ahlaksız ve haysiyetsizlere mahsus bir davranıştır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bayrak / 13.07.2020 17:41

    Bırakın maval okumayı Taha bey! Bu millete masal anlatmayın. Cumhuriyetin kuruluşundan bu güne ilk defa bir yargı milletimiz adına bağımsız karar vermiştir. Kel Ali ve Kılıç Alinin hukukumu siyasal değildi. Menderesi idam eden, bir sağdan bir soldan gençleri astık diyen hukuk mu siyasal değildi. 28 Şubatçı hainlerin önünde diz çöken ahmaklar mı daha bağımsızdı. Tayyip beyi Muhtar bile olamaz diyen, Türkiyenin en büyük partisini kapatmaya çalışan ahmaklar mı bağımsızdı. Geçin bunları. Bu millet FETRET DEVRİNİ sona erdirdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • ergenekon / 11.07.2020 03:01

    Ayasofya'nın açılmasını milletimiz sevinçle karşılar, ancak akp'ye bir getirisi olmaz.Milli gelirn 4 kişilik bir aile yüzde 16'sını alıyorsa hakın yarısı ac demektir.Akp'yi bu götürür.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 11.07.2020 01:32

    Taha bey kendi alanınızda yazınca döktürüyorsunuz.. Teoloji alanında çuvallıyorsunuz. Rahatsız olduğunuz hukuk sistemi sizin hukuk sisteminiz, değişmeyen 4 madde dışında bir sabitesi var mı? İstikrarsızlıktan, görecelikten, yargıya siyasi müdahaleden vs. veryansın ediyorsunuz. Çaktırmadan Ayasofya için danıştay kararına gönderme mi yapıyorsunuz? Bence herşey mevcut hukuka uygun yürüyor. Hukuk oysa adalet budur, adalet buysa hukuk odur, arada bir fark göremiyoruz. Mevcut hukuka göre herhangi bir haksızlık da göremiyoruz. İddialarınızın arkaplanındaki koyu zihniyet çok da inandırıcı gelmiyor

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 11.07.2020 01:24

    Taha bey, Ayasofyanın açılmasına mescide dönüşmesine siz de buradaki bazı yorumcuklarda olduğu gibi çok üzüldünüz mü?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikret Çağdaş / 11.07.2020 00:23

    Genç kuşakları hariç tutarak diyorum ki acaba biz daha iyisine layık mıyız ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 23:54

    Anbdımızı kaldıran kanunuda danıştay kaldırdı.Acaba yeniden ANDIMIZI OKUYACAK MI ÇOCUKLARIMIZ.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 23:24

    İnşallah, kısmet! Bugün değilse bile borç para vereceğimiz ülkeler de bir gün olacak. Bu topraklar boş durmayacak, bu nehirler, dereler boşa akmayacak, üretip bütün vatandaşlarımızı doyuracak, temiz enerji kullanacak ve yeryüzünde ayak izimizi minimumda tutacak ve akıllı gençlerimizi İhracat ürünleri gibi görmeyeceğimiz günleri de göreceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli,din tüccarlari partisi.. / 10.07.2020 22:44

    Danisman ordusunun hazirladigi,Promter isimli cihaza yükledigi yazili metni,RTE "Ulusa seslenis" adiyla,okudu,okudu .Egitim düzeyi düsük bir kitleyi biraz heyecanlandirmis olabilir.Ekonomi iflas etti,enflasyon,issizlik,pahalilik yerine "Ulusa cambaza bak,cambaza masali anlatti (okudu) ..

    Yanıtla (0) (0)
  • Husam / 10.07.2020 20:26

    Afferin Hristiyanliga karsi muthis bir zafer kazandik. Artik bu saatden sonra biz onlara borc para veririz Allahin izni ile. Ya Allah bismillah

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli,din tüccarlari partisi.. / 10.07.2020 19:18

    Turizm can cekisiyordu,ve sonun da beyin ölümü de gerceklesti.Turist gönderin diye daha cok ama cok yalvarirsiniz Istanbul'a Ayasofya icin turistler geliyordu,artik sinek avlariz...AKP panik yasiyor,oylar dondurma gibi eriyor bir-iki oy icin herseyi göze aldi,Ayasofya icin bu yapilanin ne büyük prestij ve mali kaybi olacagini hep beraber görecegiz..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 19:17

    + Alman değirmencisi krala, “Berlin’de hakimler var” diyeli iki yüz yetmiş yıl geçmiş. Biz hangi yüzyıldayız?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 19:17

    “... düzelten de yok.” Bir kaç kişiyle olacak şey değil bu. Vicdanlı ve her türlü kişisel kanaat ve düşünceyi bir tarafa bırakıp hak edene hakkını teslim edecek bir hukuk anlayışı ve kamu vicdanı, onu idrak etmiş bir toplum, bir millet lazımdır. Babanızın uşağı yok orda, istediğiniz gibi karar versin, istemediğinizde yerinden edilsin, kendisini filanca yerde bulsun. Beğenmediğiniz, çıkarlarınıza uymadığında bin türlü iftira atılacak, eziyet edilecek, korkutulacak makamlar değildir yargı mercileri ve karar veren hakimler. Hakimin şeref ve haysiyetini korursanız o da sizinkisini korur... Elin...

    Yanıtla (0) (0)
  • ali namlı / 10.07.2020 18:43

    '' Ya Allah, bismillah, Allahü Ekber '' Ayasofyayı açtık,böylece İslam aleminin en önemli bir sorunu daha halledilmiş oldu hayırlı uğurlu olsun ! Selam ve saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • a.lideri / 10.07.2020 18:06

    Erdoğan, geçen yıl gündeme gelen Ayasofya'nın ibadete açılması tartışmaları hakkında, "Bunlar tezgah, bu oyunlara gelmeyelim" demiş.Sultanahmeti doldurun sonra bakalım...diye eklemiş...

    Yanıtla (0) (0)
  • orhan / 10.07.2020 17:46

    ülkemizde adalet sistemine güven yok denecek kadar az. bu durum bilindiği halde düzeltende yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • a.lideri / 10.07.2020 17:40

    AKP İzmir Buca İlçe Yönetim Kurulu Üyesi Ercan Kırdağ, Ayasofya’nın ibadete açılması kararının ardından Atatürk için “Taştan adam eriyor” ifadesini kullandı. Kırdağ daha sonra tweetini sildi ve hesabını korumalı hale getirdi

    Yanıtla (0) (0)
  • ülker pazarlamacısı / 10.07.2020 17:37

    İlahiyatçı Cemil Kılıç, Ayasofya'nın ibadete açılacak olmasına Twitter üzerinden yaptığı şu paylaşımla tepki gösterdi: “Sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed, Yahudi ya da Hıristiyanlara ait hiçbir mabedi camiye / mescide çevirmiş değildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • dindar kindar / 10.07.2020 16:52

    Danıştay'ın iptal ettiği 1934 tarihli bakanlar kurulu kararının altında Atatürk'ün de imzası var, iptal edilen tam olarak o imza olmuyor mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayasofya'yı kapattık da ne oldu?... / 10.07.2020 16:22

    Ayasofya 1934'den beri kaplı... Ama Türkiye bir türlü düzelmedi...

    Yanıtla (0) (0)
  • Kerkük / 10.07.2020 15:19

    Türkiyede hic bir zaman şimdiki kadar yargiya müdahele olmadi ama sizin eskidende böylledi yazmaniz haksizlik insanlar bunlari normalmiş gibi algiliyorlar..sizde biliyorsunuz kactane bakan yüce divanda yargilandi 18.senede öylebirşey oldumu!!!!?

    Yanıtla (0) (0)
  • ali namlı / 10.07.2020 15:01

    Ben geçenlerde de bir yerde yazmıştım ancak yeri geldi ,tekrar ediyorum: Bizde maalesef tarihin hiç bir döneminde adalet tecelli etmemiştir.Osmanlı dönemini geçiyorum, Atatürk dönemi,tek parti dönemi,DP ve ardından 27 Mayıs ,12 Mart muhtırası, 12 Eylül ve 28 Şubat dönemi ve nihayet AKP dönemi adalet katledilmiştir.!Onun için ne söylense boş !Bizde hiç bir zaman Berlinde hakimler olmaz!Selam ve saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 10.07.2020 14:59

    kök sebep nedir. neden herkes kendisi için adalet ister. neden başkalarına yapılan haksızlıga kör ve sagırdır. maddi mi, manevimi? her cuma hak ve adaletten vaaz edildigine görö maneviyat eksikligi yok. geriye kalıyor maddi sebepler. kök sebep budur. yani imkanları paylaşma kavgası. senin mi olacak benim mi? bu kavgada adalet sürekli ertelenecek,ulaşılması güç bir hayal olarak kalacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 10.07.2020 14:52

    Hukukun ve demokrasinin kurallarının işlediği ülkelerde, hukuk kendi mecrasında ve hukuka uygun bir şekilde görev yaparlar. Hükümetten veya herhangi biryerden emir ve talimat almazlar. Aksi takdirde bunun adı hukuk olmaz keyfilik olur. Kişiye göre hukuk olmaz. Haktır haktır küçüğe büyüğe bakılmaz düsturu esastır. Bir zümrenin veya kişi için bir ferdin hakkı feda edilemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Serdar / 10.07.2020 14:45

    Barolarıda yazın Çağdaş hukukçular grubunun nasıl 1998 fen beri sürekli İstanbul’da kazandığını Son seçimde 52 000 üyeden 8000 üyenin oyunu (%16) alarak seçimi bu grubun kazanmasının ne kadar demokratik olduğunu da yazın Aıdatlardan yıllık 60 milyon (trilyon) u nasıl kullandıklarını yazın Bir önceki Başkan Ümit kocasakalın hem İstanbul barosu başkanı hemde CHP üyesi olmasının ne kadar tarafsız demokrat oldugunuda yazın Dürüst olun Dürüst Gerisini bırakın millete

    Yanıtla (0) (0)
  • şehitler tepesi dolacak / 10.07.2020 14:45

    Ne oldu son durum? Bir gazteci sorabilir mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • a.lideri / 10.07.2020 14:40

    Berat Albayrak: Bekleyin Gençler!!! Ama bugün ama yarın Ayasofya açılacak...demiş..bir de buraya bir sürü imam atanır yeni kadrolar açılır...haa bu arada yörsan iflas etmiş...

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhalif / 10.07.2020 14:29

    ezilmiş hakları yenilmi ılımlı müslümanların iktidara gelince eskiyi mumla aratacak kadar despot bir yönetim sergilemesini anlayamıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman Ezgü / 10.07.2020 14:08

    Çok merak ediyorum nereye kadar.Kaf dağının da zirvesi var ammaa zirvesinden sonrası yok!!! Üstelik zirveler büyüklü küçüklü rüzgarlarla gün be gün aşınır kelim ve sivriliğini yitirir üstelik buzulları da eridiğinde zirveliktwn çıkarlar, güneşin altında pişeeer dururlar üstünde at bitse nee bitmese kime tasa yapayalnız öylece kalıır kupkuru çıkarlar çünkü hiçbir zaman orlarda apaç olmaz ağaçlar aşağıda ama mutlu ortamlarında mesut kök salarlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • Husam / 10.07.2020 14:03

    Sayin Sade Vatandas. Osmanli bir islam devleti idi Halifesi de vardi . Tarih bilgisinden yoksun olabilirsin ama zavalli Osmanlinin son zamanlarinda islamdan cektigini kafirlerden cekmemisti. Nokta. Iyi uyukular

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuyucusu / 10.07.2020 14:03

    Siyaset üstü objektif değerlendirme için teşekkürler. Her kime olursa olsun bu tür hakaretler cezalandırılmalı. Hukukun ise siyasete göre taraflı olması, bu hakaretlerden daha ilkel. Müdahale edilmese de otoritenin siyasete göre kararı çoktan belli oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi.. / 10.07.2020 13:54

    Tek adam sisteminin kac tane Danismani var,bunlar ne ise yariyor?Aylik kazanclari ne kadar?..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 10.07.2020 13:51

    Her gun darp edilen veya oldurulen kadinlarin seref ve hassasiyetini kim dusunup koruyor? Tacizciler, katiller arka kapilardan iyi hal indirimleri ile saliverildigi icin soruyorum. Yeni Turkiye'nin devlet yapilanmasi bu kadinlari vatandastan saymiyor mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 10.07.2020 12:54

    ağır yanlışlar yapıldı. örtüldü. o yanlışları örtmek için daha ağırları yapıldı. giderek daha görünür hale gelenler için de daha da ağır yanlışlar geliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Beysefa ÜNLÜ / 10.07.2020 12:53

    Sayın Taha AKYOL,ülkemizin kurum ve kavramları çürütülüyor.İfade ettiğiniz gibi,o kadar çok hukuksuzluk yapılıyorki,dizerseniz buradan köye yol olur.En büyük hukuksuzluklardan biride 31 Mart 2019 yılında yapılan ve 17 bin farkla kazanılan İstabul Büyükşehir Belediye Başkanlı'ğı seçimin bir kişinin keyfiyle-emriyle iptal edilesidir. Bunlar yapılırken meydana çıkıp"yeter artık"diyen yok...Çok yazık!!Yapanlar"köpeksiz köyde elleri değneksiz gezmeye devam ediyorlar."

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 12:38

    Sayın yazar,Yazdıklarınızın tümüne katılıyorum.Ülkemizde artık sağ,sol,laik,dindar,muhafazakar,liberal tartışmaları palavra.Başta CHP olmak üzere tüm muhalefet partilerini görevlerini yapmağa çağırıyorum.Tek adam,tek parti ve birsürü yalaka sistemi ülkemiz için artık KARA BELA oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • yellenmek / 10.07.2020 12:35

    Sağa Sola En Çok Şerefsiz diyekim bağırıyorsa bilin ki o kişide Şeref ile ilgili ciddi bir problem vardır. İçinde yel birikmiş yellenecek olanın önceden gürültü çıkarıp yellenmesini saklaması gibi!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Gülümsemek için / 10.07.2020 12:31

    "Kanunlar doğru oldukları için değil, kanun oldukları için yürürlükte kalırlar" demiş Montaigne....Belki de dediği doğrudur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 12:28

    Sayın Taha bey,adaletin olma dığı yerde ,toplumda güven duygusu biter toplum huzur suz olur(gerekli cezayı alma yan suçluda vicdanen azab içinde olur).Milleti kızdırıp chp iktidar yapılmak isteniyor ama ,chp milletin değerleri ile barışık değil.Iyi ki gelecek,deva iyiler var.Hz.Ömerler arıyoruz. Teşekkürler ,çok güzel ifade etmişsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 12:21

    Çoklu baro gelirse hakimler davanın taraf avukatlarının vekaletnamelerine bakıp avukatın hangi baroya kayıtlı olduğuna göre karar verebilir. Böylece adaletin tabutuna son çivi de çakılmış olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Almanya'da Yaşamak!... / 10.07.2020 12:20

    Bu ülkede iki ana muhalefet genel başkanı saldırıya uğradı...Birinin evi basıldı. Diğeri canını zor kurtardı. Saldırganlar övüldü!..Yumruk atan kahraman ilan edildi. Toplumun bir kısmı bu duruma sevindi, deşarz oldu... Adalet ilahlarının bu Troya Savaşı'ndan haberi olmadı nedense...Demokrasisi gelişmiş, çağdaş ve modern bir ülkede bunların olduğunu düşünün bir an için...Şimdi anladınız mı, muhafazar gencin bile Almanya 'da yaşamak istemesini....

    Yanıtla (0) (0)
  • efedamat / 10.07.2020 12:07

    bize ömerler gerek diyenler hz.ömerin adalet mülkün temelidir sözünü hatırlarına getirmiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 11:53

    Hukuk dahil içine etmedikleri kalmadı

    Yanıtla (0) (0)
  • misafir / 10.07.2020 11:38

    meral hanımdan levent özeren hakkında açıklama bekliyoruz.o twiti atarken alkollüymüş..sonra silmiş zaten diye geçiştiremezsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Realist / 10.07.2020 10:58

    28 Şubatta 1997'de askerleri alkışlayan ve onların direktiflerini uygulayan bir yargı vardı. Neredeyse hiçbir şey değişmemiş, şimdi yine direktif alan bir yargımız var. Eskiden sol cenah yargıya hakimdi şimdi sağ/devletçi cenah güçlendirilmeye çalışılıyor. Kimse bağımsız yargı istemiyor, herkes kendine bağlı yargı talep ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru. / 10.07.2020 10:24

    Yazarın tesbitlerinin tamamına katılıyorum.Akp genel başkanı ,ToplumaÜSTÜNLERİN HUKUKU DEĞIL,HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜÑÜ sağlıyacağım sözü verilmiştı.Gelinen nokta :bana hakaret yapılmışsa suç,muhalife yapılmışşa eleştiri ve takipsizlik.Türkiyenin geldiği yer burası.Benim hayal ettiğim TÜRKİYE BU DEĞIL.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 10:03

    Şeffaflık, adil adalet, iyilik, doğruluk, ahlak güzel kavram,içini doldurarak yaşamak, yapmak tarihteki iyilere selam, halka güvendir, umuttur. Ama iyilik yapmak zordur, engeli çoktur. Ama şifadır, ilaçtır. Zamanı geçince keskin sirke gibi önce küpüne, sonra kendine, sonra bize zarar verir. Halbuki yapması TBMM için kolaydır.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 10.07.2020 09:29

    Sayın yazar artıkUganda'da Tanzanya'da yaşadığımızı anlamadınız mı? Basın hürriyetinde, ifade hürriyetinde, yargı bağımsızlığında bu ilkel ülkelerle aynı seviyedeyiz! Siz bu ülkede tarafsız yargı arıyorsunuz! Haysiyet şeref yoksunluğu korkuyla silikleşip doğru bulmadıklarını yapmaktır. Bugün ülkemiz tam bir çadır devletidir. Korkarım yakında eski Uganda lideri İdi Amin gibi, muhalifleri kazanda haşlayıp akşama sofraya getirin diyecekler! Zaten demişti reiz Afrika'dan öğreneceğimiz çok şey var!?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sade vatandaş / 10.07.2020 09:29

    Söylenenler doğru lakin biz cumhuriyeti yalan ve ihanet üzerine kurmadıkmı? padişahı ve islamı kurtacğız dedik, padişahı sürgün ettik, islama savaş açtık, savaş kazanan halka şapka tamkadı diye zulüm ettik, ezan okudu diye hapsettik, maalesef ilk düğme yanlış iliklendi ve öylece devam ediyor. inşallah düzelir lakin benim pek ümidim yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • yeni türkiye / 10.07.2020 09:02

    AKP MKYK üyesi Ayhan Oğan: "Yeni bir devlet kuruyoruz, kurucusu da Erdoğan"... Ve Ayhan Oğan, Erdoğan’ın yeni danışmanlarından biri olmuş...

    Yanıtla (0) (0)
  • ülker pazarlamacısı / 10.07.2020 08:50

    Erdoğan, nikah şahidi olmuştu! Şimdi danışman yaptı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla yayımlanan kararlara göre, Ayhan Oğan ve Hamza Gedikoğlu Cumhurbaşkanı Danışmanlığına atandı. Öte yandan Erdoğan, geçtiğimiz aylarda Hamza Gedikoğlu'nun nikah şahitliğini yapmıştı.

    Yanıtla (0) (0)
  • kimin ki doğru? / 10.07.2020 08:44

    Bakan Albayrak: Türkiye 'V' şeklinde toparlanacak/ Merkez Bankası Başkanı Uysal: ‘V’ tipi demek için erken http://patronlardunyasi.com/haber/Albayrak-Turkiye-V-seklinde-toparlanacak-Uysal-V-tipi-demek-icin-erken/237720

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 10.07.2020 08:30

    Albayrak'a ve Kaftancıoğlu'na ne dendiğini bilmiyorum. Çünkü sosyal medyayı pek takip etmiyorum.Karar ve diğer bazı gazetelerden haber başlıklarını okuyorum. İlgimi çekenlerin içeriğine de bakıyorum.Bu 2 bayana yapılan saldırılar bire bir aynı mahiyette olsaydı ve davaya aynı hakim baksaydı saldırganlar hakkında aynı karar verilmeliydi diye düşünürüm.Öyle olması da gerekir.Ama hakaretin mahiyetinin farklı olma ihtimali var.Hakaret aynı olsa bile hakimler farklı ise farklı bir karar çıkabilir. Çünkü bir hakimin kararı diğerini bağlamaz. Hakimlerin farklı kararından dolayı yürütme suçlanamaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 08:21

    İkiyüzlüyüz vesselam...

    Yanıtla (0) (0)
  • Molla / 10.07.2020 07:15

    "CB sisteminde bütün üyeleri siyasi irade tarafından belirlenen HSK" dan daha tabii ne olabilirki! Meşruiyetini doğrudan seçmenden yani Milletten alan iki tane kurum var: TBMM ve CB. Ve HSK üyeleri bu iki kurum tarafından atanıyor.Ülkemiz'de tahkim edilmesi gereken kurum Siyaset Kurumudur. Halka /seçmene karşı muhatap olan, hesap veren ve onu ciddiye almak zorunda olan tek kurum Siyasettir.

    Yanıtla (0) (0)
  • sabır / 10.07.2020 07:08

    Sizin şu yazdıklarınızdan sonra,kendinize ait bir ağırlığınız olamaz.Merkezi çekim kuvvetini aşmışsınız helyum balonu gibi göklerde dolaşıyorsunuz.Hakim atamalarında ne zaman dosyalar kıstas alındı.Hakim kararnamelerine bakın.Fetö den içeri alınan,başka bir hakim kararnamesi sonucu serbest bırakılabiliyor Hükümet bunu murat etmiş olamaz heralde.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 06:16

    O bütün hanimlarin şeref ve haysiyet önde eksiklik yok. Mesele öbür tarafda olmaması. Merak etmeyin, bunlar tarihe yazılıyor ve sadece biz değil bütün dünya görüyor. Bindikleri gemiyi batiriyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 05:22

    AKP Genel Başkanı mı HSK'yi belirliyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 04:13

    Sayın yazar,yazınızda ayrım yapmadan tüm kadınlara yapılan saldırıları dile getirmişsiniz.Ülkemizdeki bazı erkekler çıldırma noktasınamı geldi?Kim bu lümpenlere gerekli cevabı verecek ve olayları takipsizlik kararı ile geçiştiremiyecek?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.07.2020 02:53

    Cennet mekân dedem derdi ki , “ Başkanın namusunu bilmeyenin kendi namusu olmaz.”

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim DİRİ / 10.07.2020 02:33

    Baro kanunuda çıktı,artık çoklu hukuka geçtik,üstünlerin hukuku hayaldi gerçek oldu,reaya bana dokunmaz diye seyrediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 10.07.2020 01:40

    Sayın yazar huzuksuzluğun hiç bir gerekçesi devlet için olabilir mi? Bunu kabul ediyorsanız magazin yazın lütfen!

    Yanıtla (0) (0)
  • Şeref ve haysiyet kimlerin hakkı?! / 10.07.2020 01:19

    Şeref ve haysiyet ne demek?!

    Yanıtla (0) (0)