Faşizan zümrenin dinle bir alakası olabilir mi?

Son dönemde kutuplaşma üzerinden üretilen faşizan görüntüler hepimizin geleceği açısından büyük bir tehlike arzediyor.

Maalesef fanatik ve saldırgan bir zümre adeta düşman yaratmak için dini duyarlıkları bile kullanmaktan çekinmiyor. Ancak her şeye rağmen şükretmek gerekiyor ki toplumun büyük bir kesimi, bu küçük faşizan zümrenin kışkırtmalarına itibar etmiyor.

Bu azgın azınlığın ülkeye verdiği zararları telafi etmek hiç kolay olmayacak elbette. Zira bu güruh kendisini hiçbir dini değerle bağlı hissetmiyor ve bütün ahlaki bariyerleri yerle bir ediyor. İcat ettikleri “kutsal dava” adına İslami ilkeleri, ezan, bayrak gibi değerleri hoyratça kullanmaktan çekinmiyorlar.

Öyle ki “Bu Dava’nın Liderine, erlerine, çaycısına, bayrak asan çocuğuna sahip çıkın... Omuzlarda insanlık tarihinin en ağır yükü var, ya “Allah” diyerek ayağa kalkacağız, ya da İslam’ın zaferi 100 yıl ertelenecek...” benzeri ifadelerle toplumun bir kesimini sanki bu değerlere karşıymış gibi göstererek müthiş bir ayrımcılık rüzgarı estiriyorlar.

En küçük eleştiride bulunanları bile kökü dışarıda hain, dış güçlere çalışan ajan ya da kılıç artığı olarak yaftalıyorlar. Talihsizlik o ki, toplumu ifsat eden bu ayrımcı politikaların medya üzerinden icra ediliyor olmasıdır. Şu anda medyanın önemli bir bölümünde görev yapan infaz ekibinin zehirli dilini gördükçe, insan ister istemez Hitler’in propaganda bakanı Goebbels’in şu sözlerini hatırlamadan edemiyor: “Bana vicdansız bir medya verin, size bilinçsiz bir halk sunayım.”

Goebbels’e kadar gitmeye hiç gerek yok aslında, zira ahlaki çürümenin sembolü haline gelen Türk medyasının da artık Goebbels’leri var ve kurdukları itibarsızlaştırma mekanizmalarıyla Goebbels’e de, FETÖ’ye de rahmet okuturlar. Bu konudaki en çarpıcı örnek, şu günlerde sosyal medyada ‘beka’ mücadelesi(!) veren Türk bayraklı troller, medyadaki tetikçi abilerinin yolundan giderek kendileri gibi düşünmeyen kadınların iffetlerine, namuslarına dil uzatmayı ‘vatanseverlik’ ve ‘dindarlık’ sanıyorlar.

Esas acı olanı da, “İslam’ın zaferi” sloganlarıyla dindar-muhafazakar kesimlere kutsal hedefler çizmeye çalışan hayal tacirlerinin, ya da ‘dava’ önderlerinin kadınlara yönelik tacizler karşısında sessizliğe gömülmeleridir. Doğrusu çok merak ediyorum ahlaki değerleri önemsediğine inandığım AK Parti’den kurumsal anlamda, bu iffet tacirlerine bir kınama gelmeyecek midir? (Grup Başkanvekili Özlem Zengin’in itirazının altını çizmek gerekiyor.)

Her türlü ahlaki sapmalar karşısında titiz davranan Diyanet İşleri Başkanlığı kadınlara dil uzatan ahlak fukaralarını lanetleyen bir açıklama yapmayacak mıdır?
Geçmişte İslami duyarlığa sahip olduklarına inandığım bazı vakıflardan ahlaki çürümeye ilişkin bir tepki beklemiyorum, zira onların artık ahlakla bir işleri kalmadı...

Hemen belirtelim, dini ve kutsal değerleri köpürterek toplumu “hainler” ve “vatanseverler” diye kutuplaştıran ve bütün tezlerini yalan üzerine bina eden bu faşizan zümrenin gerçek dindarlık bilinciyle de, Muhammedü’l-emin vasfıyla anılan Hz. Peygamberin vazettiği dinle de bir alakası olamaz. Dolayısıyla bu din soslu faşist güruhu, rahmet dini olan İslam’dan kesinlikle ayrı tutmak gerekiyor.

İnanıyorum ki geçmişte sayısız acılı tecrübelerle sınanan bu toplum, kendi çıkarları için ‘din-vatan-bayrak’ şarlatanlığı yapanlara rağmen birlikte yaşamanın formüllerini üretecektir. Bu konuda Hz. Peygamberin ortaya koyduğu örnekler en önemli rehberdir. “Allah’ın Rasülü’nün hasta olan bir Yahudi’yi ziyaret etmesi ve bir Yahudi cenazesi için ayağa kalkarak hürmet göstermesi hepimizce malum hadiselerdir. Hz. Peygamber’in ayağa kalktığı cenazenin Yahudi bir kişiye ait olduğunu hatırlatanlara verdiği ‘Bu da bir insan değil mi?’ şeklindeki cevabı, insana sırf insan olduğu için saygı gösterilmesi gerektiğinin fiili bir örneğidir.” (Ali Bardakoğlu, Yüzleşme, s.171)

YORUMLAR (69)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
69 Yorum
  • Selim Yıldırım ıldırım / 25.05.2020 19:29

    3 yıl Karar çatısı altında birlikte gururla mesai yaptığım sevgili Mehmet abi samimi bir müslümanı derin şekilde rahatsız etmesi gereken bir konuyu nefis ifadelerle anlatmışsın. Gerçekten eline, yüreğine sağlık....

    Yanıtla (0) (0)
  • Vicdanınızı bırakırsanız / 21.05.2020 00:32

    Din bir kutsal kitabı ve peygamberi olan müessesedir. Bu kitabı yorumlarken vicdanınızı bırakırsanız tecavüze, mal gasbetmeye, haksız yere adam öldürmeye de bir kılıf bulabilirsiniz. Ayetleri ve siyeri nebiyi tarihsel bağlamından çıkarır ve sadece lafına bakarsanız nefsinizin istediği bir çok fetvayı alabilirsiniz. Geçmişte şeyhül islamların kılıç zoru ya da menfaat karşılığı böyle bir çok fecaate çanak tutacak fetvaları tarih kitaplarında dururken niye şaşırıyorsunuz ki. Dini Allahın bir ayeti olan insan vicdanıyla yorumlayan tasavvuftan koptukça neo selefi içtihatlar neden çıkmasın

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 23:19

    Din bir hayat tarzı olmaktan çıkıp siyasal ideoloji haline geldiğinde her türlü ahlaki kayıttan arındırılmış oluyor. Sonuç , inşallah maşallah diyerek çalan hırsızlar oluyor malesef.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 22:13

    iyi ki varsınız...birilerinin güzel nasihatlarına öyle ihtiyacımız var ki...

    Yanıtla (0) (0)
  • Refik / 20.05.2020 21:26

    Bir tarafta namaz, oruç, hac diğer tarafta, adalet, doğruluk, liyakat. Hangi tarafın önemli olduğu bizim zekâ seviyemizi gösterir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 20.05.2020 21:07

    Sorun şu ki hala ak partiyi ahlaki onemseyen bir partinolarak görüyorsunuz çok komiksiniz. Diğeri de şu ki balık baştan kokar. Ucuncusu de şu ki İslam bu topraklarda insanlara fazla birşey öğretememis.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 21:03

    Bir zamanlar çok kullanıyordu bu sözü bu cenahtakiler.``Yaradılanı severiz yaradandan dolayı.Ama tarafsan severiz seni tarfından dolayı olarak değişti.Dinbazlar muradına ermek için kutsalları kullanmaktan hiç çekinmediler.Taraflar keskinleşti bunu onarmak onyıllar alır yada kendi kaosumuzda debelenir dururuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 20.05.2020 19:38

    zulüm ve zalimliğin kötülüğüyle ilgili bunca ayet ve hadis varken bu sorulmaz.ama zulmeden ve zalim müslüman yöneticiler dünde vardı bugünde var.dün var olması bügünkülere asla meşruiyet kazandırmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 20.05.2020 19:14

    Üstad Said Nursi meşhur metaforunda tereyağı ile yoğurdu karşılaştırır ve “Nasıl ki yoğurt bozulursa yine de yenebilir fakat tereyağı bozulursa yenmez zehir olur” " Müslüman tereyağ gibidir"

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 17:49

    İslamiyeti el birliğiyle yerle bir ettiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 20.05.2020 16:49

    Dindar insanlarin özellikle kadın cinselligi konusunda çok konuşmalarının esbabı-mucibizesi ne olaki?

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 20.05.2020 16:27

    (3) Oysa kendim dindar bir adamım ve aman dindar birisi hakkında karar verirken üç gün fazla düşünün diyorum uyarıyorum. Çünkü çok güvendiğim ölümüne sahip çıktığım insanların yaptıkları beni o kadar şaşırttı ki şimdi tavsiyem : kişinin dinine bakmayın o kendisini ilgilendirir,faydası-zararı kendinedir siz karakterine ,cibilliyetine kumaşına bakın,kumaş iyiyse gavur olmuş,ateist olmuş o da kendini ilgilendirir,bize lazım olan hizmeti yapacak kapasite,liyakat varsa iş yapabilirsiniz oy verebilirsiniz,arkasına düşebilirsiniz noktasına geldim maalesef,getirenler de dindar görünenler.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 20.05.2020 16:18

    (2) Aynı bunun gibi dindar müslümanlar hemen hemen her dönemde dışlanmış zulüm görmüş ezilmiş oldukları için,Alınları secdeye deyen insanlar,simalarında secde eseri görülen insanlar,Allah korkusu olan insanlar diye gözü kapalı güvenilen insanlar,bunlardan zarar gelmez,bunlar haksızlık yapmaz,Allahtan korkarlar diye bakılan insanlar,ahir ömrümde öyle dersler verdilerki,sütten ağzım yandı (yaşımıza hürmeten fikir danışanlar oluyor) dindar insandan korkmayın güvenin destekleyin,kız alıp verin,beraber iş yapın aldanmazsınız tavsiyelerinden vaz geçtim. Dindarlar hakkında uyarıyorum,ne acı oysa

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 16:10

    Mehmet bey çok güzel yazıyorsunuz Allah razı olsun.Vatandaş olarak din ile(en çok )kandırılıyoruz yıllar yılı.Bir türlü aklımızı kullanamıyoruz.Ülke bir yerlere sürükleniyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 20.05.2020 16:07

    (1) Mehmet Bey harika bir yazı olmuş Allah reazı olsun..Faşistlik,merhametsizlik,gaddarlık,zalimlik gibi menfur vasıfların dinle diyanetle ilgisi yoktur,cibilliyet,yatılan kasık,emilen süt,yetiştiren ana elbette önemli ama asıl insanı firenliyecek mekanizma ALLAH KORKUSU dediğimiz duygudur. Bu duygu yoksa müsliman,hrıstiyan,yahudi,budist,hindu her dinden kötü örnekler tarihte mebzul miktarda bulunmaktadır. İşin garibi zulme uğrayanlar ellerine güç geçince zalim,gaddar olmaktan çekinmiyorlar.Bakın yahudiler tarihe ibret olacak zulüm gördüler güçlenir güçlenmez ibret olacak zulüm gösteriyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • dindar kindar / 20.05.2020 15:46

    Türkiyede deniz sahillerini Anayasa’ ya aykırı olarak duvar-tel örgülerle kendi halkına kapatan lar var.RTE ve hükümeti gitsin yunanistan a baksın her yer açık.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 20.05.2020 14:54

    bazı yorumcu arkadaşlar gerçek dindar insanlar böyle şeyler yapmaz diyerek Kurandan ve Hadislerden örnekler veriyorlar.1400 yıldır bu örnekler var. bun ragmen insanlar birbirlerini kırıyor.Cemel-sıffin-emevi-türk-emevi-abbasi-Timur-yıldırım-çaldıran-otlukbelı-osmanlı,memlük savaşları oldugunda bu örnekler vardı. kök sebep güç-iktidar mücadelesidir. yapmayın etmeyın demekle olmaz. çözüm.paylaşım kavgasını en aza indiren toplumsal sözleşmedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • e.k / 20.05.2020 14:47

    Diyanetin her turlu ahlaki sapmanin karsisinda oldugu fikrine katilmiyoruz..Camiler Akp nin probaganda alanina dondu..Diyanet nerde? Din aspirin gibi herkes hersey icin kullanmaya basladi..Ekranlar, basin, sosyal medya din tuccarlariyla doldu tasti. Yazi icin tesekurler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 14:35

    Bugün de Fatih Erbakan imdada yetişmiş. Yarın ve devam eden bir kaç gün de bunun hakkında yazılır. Sair günler için Allah kerim. Hayırlısı... Gündem oluşturamayınca yapanın peşinde sürüklenilir. Geriye doğru bir bakın ltfn. neler yazmışsınız? Sadece siz değil tüm basın erbabı ve eli kalem tutanlar. Ne gördünüz?

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi (!). / 20.05.2020 13:28

    Nazi Almanyasi'nin ,Paul Joseph Goebbels'i bizimkilerin yaninda "hafif kalir" onlarin bir tane P.J.Goebbels'i vardi,bizdekilerin sayisini unuttuk..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ekrem Küçük / 20.05.2020 13:20

    Zalimin faşisti ,koministi, laiki ,Atatürkçüsü ,müslümanı ,dindarı ,dinsizi ,ateisti ,deisti , yahudisi v.s olmaz. Zulüm tek millettir diye bir söz kalmış hatırımda, bence olanlar sanki bu sözü doğrulamak için oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Freeboy / 20.05.2020 13:13

    Ne yazıkki Türkiyedeki din anlayışı akp yüzünden çok yara aldı. Artık her namaz kılan, başını örten, Allah Allah diyen insanların söylem ve eylemleri arasındaki tutarsızlık, samimiyetsizlik ve yapaylık nedeniyle birçok insan dinden soğumakta ve ya ateist yada deist olmakta. Çünkü saçının tek bir telini göstermeyen insanlar torpille iş başına geliyor, kul hakkı yiyor, tv'de milleti tehdit ediyor, kendisine yapılmasını istemediğini bir başkasına rahatlıkla yapabiliyor, çıkarı ve menfaati için üç maymunu oynayabiliyor. Haliyle insanlar da müslümanım diyen bunları yapıyorsa demekki sorun dinde dyr

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurullah / 20.05.2020 12:29

    Tüm toplumlarda dindar akımlar herzaman o topluma çözüm değiş bela olmuşlardır.Çünkü dini kendi çıkarları için kullanmak gibi ortak bir adetleri var.Buna kısaca hizmet ve dava derler. Hristiyan,yahudi, aklınıza gelebilecek tüm dinlerde bunlar ortak kavram hizmet ve dava kavramları. Toplum dini inancını ve siyasi süreci ayrıştırmadıkça siz buna laiklik deyin herzaman din faşizmin salyasında boğulmaya mahkumdur. Bu hasta toplumların tamamında Cennet ve Cehennem günah sevap vatan millet kurtarıcı vs başkada bir nane bulamazsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adelet / 20.05.2020 12:21

    Sizde bismillah çekmeden yazı yazmıyorsunuz. Bu huyunuzdan vaz geçin. Birilerine şirinlik yapmayın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adnan / 20.05.2020 12:05

    Miletin namusuna dil uzatanlar yunan artığıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • PALMETİN / 20.05.2020 11:51

    Sayın yazar haklı olarak isimlendirdiğiniz o şahıslar gerçekten faşisttir.Ve bunların gerçek islamla bir alakaları yoktur.Allah kendi kartvizitine(tabir caizse) rahman ve rahim adını koymuş,Bunlar celal ve kahhar sıfatlarını öne koyuyorlar.Bu durumda bunların ,incilde Tanrıyı güç olarak isimlendiren hristiyan olmaları lazım.Bunların çoğu FETÖdür.Çoğu KRİPTO kesimlerden gelmektedir.Yani anlayacağınız sadece misal olsun diye değil,gerçekten HRİSTİYAN-MUSEVİ kişilerdir.İnanmayacaksınız ben bu satırları yazarken tam da bu arada bir hristiyan işyerime geldi.Hiçbir ahlaki,insani ve İSLAMİ değerleri

    Yanıtla (0) (0)
  • asım arslan / 20.05.2020 11:42

    kaleminize saglık

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur... / 20.05.2020 11:11

    01:13 . Gazete-dergi küpüründen fotoğraflanmış görünümlü taze aldığım bir ileti (üreti kime ait bilemem!) insan vücudunun susuz kaldığında göreceği zararları madde madde sıralıyordu. ! çoğunluğun oruçlu olduğu bir gruba.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 20.05.2020 11:06

    Tevhid dini İslam'a göre hakkı/adaleti zulmü tek olan Tanrı/Allah azze ve celle belirler.Kur'an-ı Kerim Yahudi ve Hristiyanların bu yetkiyi aynı zamanda haham ve rahiplere vermesini şirk olarak isimlendirir ve meşhur ve mütevatir Adiyy bin Hatim hadisinde Hz.Peygamber (s.a.v.) de bu durumu aynen bu ayeti açıklayarak teyid eder.Bu gün malum bir partinin taraftarları İmam-ı Azam'ın hapiste Emevi hanedanlığınca işkenceyle öldürülmesini zulüm/haram görürken bu gün şirke düştüklerinin farkında bile değiller.Siyasi Rablerinin her söylediğini hak/adalet, her çirkin dediğini zulüm/haksızlık sayarlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbul 2020 / 20.05.2020 10:51

    araftasınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • ileri demokarsi / 20.05.2020 10:50

    Kayseri Valiliği: Balkona İngiliz bayraklı havlu asan yabancı uyruklu şahıs hakkında işlem başlatıldı .

    Yanıtla (0) (0)
  • yavuz / 20.05.2020 10:47

    O zaman neymiş? Önce din değil eğitimmiş.Cahil bireyler için din bir silah oluyormuş.Cehaleti kaldırmadan din içi boş bir meşgale imiş.Bunun en güzel örnekleri bugün ülkemizde yaşanıyor.Ahlak olmadan din olmaz kendinizi kandırmayın.Bilinçli toplum ahlaklı bireyler doğru eğitilmiş kişilerdir.Bu kişilerinde din ihtiyacı başkalarının dayatması ile değil kendi iç dünyalarından doğar.Laiklik dediğiniz sistem tam da budur.Laiklik dinsizlik değil,dinselözgürleşmenin sigortasıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 10:24

    Sağ/muhafazakar cenahta sizin gibi sağduyulu insanların olması bir solcu olarak bana umut veriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 20.05.2020 10:17

    Sayın 01.13 ve 04.37, ülkemiz dizayn edilirken her kesime verilen roller var. İlk görevimiz ideolojimizin içini boşaltmak ve şekilden ibaret kalması. Örneğin Atatürkçülüğü liselere 100.yıl adını vermeye indirgemek. Örneğin Şeriatçılığı sakal bırakmaya indirgemek gibi. İkinci görevimiz granülleşme. Nasıl olacak bu? Çözümsüz konuları konuşmak. Mesela kureyza katliamı. İşin içinden çıkılabilir mi? hayır. Mesela Dersim işin içinden çıkabilir miyiz? hayır. Hedeflenen toplumda iletişim olmayacak, insanlar granülleşecek belli kümelere hapsolacak. Ülke elden gidiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kani / 20.05.2020 10:00

    Bir hakikati ortaya korken onu desteklemek düşünceyi perçinlemek için bir kavme olan kininizi ortaya dökmek zorunda değiliz tek parti dönemine rahmet okutacak gobelsi arayacak emevileri kıskandıran uygulamalar liderlerin yönlendirmesiyle olur günümüzü yaşayanlar inönünün ruhundan helallik dilemek zorunda kalabilir çünkü ellide menderes kazanınca gece birtakım dinamik güçler inönüye koşarak seçimi iptal edip yönetime el koyalım diye evine gelirler İnönü tarihe geçecek sözünü söyler demokrasi halkın tercihine uymaktır der ve gelenleri eliboş gönderir .İstanbul da ki son yerel seçim tartışmaları

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakikat / 20.05.2020 09:38

    Sayın ocaktan bu hakikat kar i yenimi gördünüz , reis le ters düşüncemi aklınıza geldi , işlenen günahlarda vebaliniz var ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Değir-men / 20.05.2020 09:22

    04:32deki arkadaş,bi konuyu atlayarak kutsala hakaret etme istersen.dinimiz hiçbir gönül hareketini zorla ve kılıç zoruyla yapmaz. "Benim dinim bana,senin dinin sana,bilmem anlatabildim mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Anti-Fa / 20.05.2020 08:57

    Hocam Diyaneten umudu kesin. O ifşa edilen yeşil toplu Türk bayraklı küfürbazlardan biri bir caminin aktiv dernek üyesi. Diyanetin bütçesi adalet bakanlığı bütçesini ona sağlık bakanlığını dörde katladı. Imam efendiler paralandıkça toplumda hayasızlık tavan yaptı. Topla bayrak yanyana gelmesi faşizmi hortlatı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 20.05.2020 08:53

    insan sormadan edemiyor, acaba bu yazıyı yazan bu konuda ne kadar samimi zira vekillik yaptığınız zamanda bunları kendi ellerinizle besleyip büyültmediniz mi? Tabii şimdi kontrolden çıktılar panik ondan, kontrolunuzde kalsalardı hiç sorun olmazdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 08:48

    Trollerden bazıları, bir zamanlar Meral Hanıma bir tv de canlı yayında iftira bile atmışlardı. Atan troll de ilahiyayçı olduğunu iddia ediyor. Dinimizde namuslu kadına iftira atanın şahitliği bile kabul olmuyor diye biliyorum hocam. Yanlışsam söyleyin. İlahiyatçı oluğunu iddia eden bunu yaparsa, gerisini düşünmek bile istemiyorum.. Arkasını kütüpheneye dayayıp, millete poz verip, ulema zehabına kapılan bir güruh peyda oldu ahir zamanda!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 08:18

    Din adına her nane yeniyor ama sorsan dinle alakaları yok. dinle neyin alakalı neyin alakasız olduğunu ilahiyat hocalarına mı bıraksanız artık. inanç sistemimiz iç dünyamız da mi kalsa. yahudi midir ateistmidir mi eşcinsel midir diye bakmasak da artık yavaş yavaş, İşinin ehli midir? dürüst müdür merhametlimidr, gibi insani degerlere mi baksak ? bu kafaya mı geçseniz yavas yavaş. çünkü bu kafaya geçmesseniz, daha ne fetöler, ne reisler gelir başınıza da çok güzel kuran okuyorlardı halbuki dersiniz arkalarından.

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi (!).. / 20.05.2020 06:51

    Siyasi Islamin acizligi her yerde ayni.Cahil halki dinle,mehzeple manipüle edip iktidarini sürdürme...

    Yanıtla (0) (0)
  • AK-Pak katakulli partisi (!).. / 20.05.2020 06:33

    Namertlik bu topraklara sinsi sinsi ekilen kindar nesil tohumlarinin ,hasatidir...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 20.05.2020 04:32

    Ne pahasina olursa olsun butun dunyayi musluman yapma emri yayan bir dinin fasizmle alakasini sormaniz epey ironik olmus.

    Yanıtla (0) (0)
  • Doğan kaya / 20.05.2020 04:23

    Allah razi olsun üstadım sözün bittiği yer!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararlı okuyucu / 20.05.2020 04:04

    Ne demişler "ön teker nereye, arka teker oraya". Doğru, Türkiye bir çok yönüyle giderek 1930'lu yılların almanyasına daha çok benziyor. İnşallah sonumuz onlar gibi olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 03:49

    dini kurtarma çabaları

    Yanıtla (0) (0)
  • “karar’lı” / 20.05.2020 03:21

    “Ey Ali, Allah’a yemin ederim ki, senin irşadınla Allah’ın bir tek kişiye hidâyet vermesi, senin kırmızı develere sahip olmandan” (Buhari, Megâzî 39) -bir başka vesileyle ifade buyurdukları gibi- “üzerine güneşin doğduğu her şeyden daha kıymetli ve daha hayırlıdır!” (Hudarî, Nûru’l-Yakîn, s. 255). peki bunun tam tersine sebep olanın hali nice olur.bknz son zamanlarda gençler arasında artan deizm.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 20.05.2020 03:09

    Eğer,bir mevziyi,(kale,il,ilçe,köy,şehir,ülke)ele geçirmek istiyorsan,amacına ulaşmak için,her tür aracı,silahı,mühimmatı,kullanırsın.Esas sorun,ele geçirilen mevzilerin,savunulması.Ya adaletle,eşit gelir dağılımı,veya ağır baskılar ile kutuplaştır,böl ve yönet.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gariban / 20.05.2020 02:32

    Hocam bu bahsettiğiniz gürûhu besleyen mekanizmadan bunları kınamasını, yaptırım uygulamasını beklemek son derece safça bir beklenti olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 02:16

    Diyanet "talimat" alacak ki beyanat versin. Mazlumun değil kendisi gibi inananların kurumu olmak böyle bir şey

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim DİRİ / 20.05.2020 02:07

    küçük bir zümre tespitinize katılmıyorum,bizim rijit ve kolpa görüp kim dinler dediğimiz o zibidilerin her birinin sosyal medyada iki/üç binlik sadık cemaatleri var,şimdilik organize kabiliyetleri ve cesaretleri yok,ama uygun ortam oluştuğunda sonucunu 80 öncesinden biliyoruz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:58

    Halk arasında " at sahibine göre kişner" diye bir söz vardır. Toplumun eğitim seviyesi zaten belli, önüne konulan her şeyi sorgulamadan kabulleniyor. Kendisini lider kisvesi altında pazarlayan şarlatanlar toplumun birbirini kırmasından zerre kadar vicdan azabı çekmezler. Bir zamanlar sağ - sol diyerek kardeşi kardeşe düşman ettiler. Ve utanmadan tekrar siyaset sahnesine çıkacak yüz buldular kendilerinde. Tavsiyem insanlara gaza gelip sonra dizinizi dövecek işlere kalkışıp pişman olmayın. Bu vatanda herkese yer var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:46

    Sayın yazar,yazınızda dile getirdiklerimizin tümüne katılıyorum.Ülkemizde inançlı dindar insanlar var.Ben bu insanlarımızın çok sessiz kaldıklarına inanıyorum.Ülkemizde bu insanlar her dönemde mağdur oldular.Şimdi ise başkaları mağdur.Biraz seslerini çıkarsalar tüm topluma faydası olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:41

    celladına aşık olmuşsa bir millet, ister ezan ister çan dinlet. itiraz etmiyorsa sürü gibi illet, müstehaktır ona her türlü zillet.

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhun / 20.05.2020 01:22

    Dini kullanarak ahlaksızlığın dışavurumu diyelim buna,başka bisey değil.Onun için dinden önce ahlak ve dürüstlük gelir,bizim dinimiz her ikisinide öğretir ama cahillik ortaya çıkıyor o zaman,sadece içi boş bir din kalıyor vede hertürlü pislik ve musibetler yüzeye çıkıyor,bugünkü iktidarın profilide böyle mualesef

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:21

    Düşmanlaştırmak, Küfretmek, kutuplaştırmak, slogan atmak ve bu vesileyle oy toplamak. Kusura bakmayın ama bu yapılanın İslam dini ile alakası olmadığı gibi insanlıkla da bir ilgisi yoktur. Medyaya gelince :Bazı yazarlar maalesef maması kesildikten sonra eski mahallelerinin gerçek yüzünü görüyor. Umarım başka gerçekleri görmek için geç olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:17

    Siyasi Islam fasizm degil midir? Peygamber'in bir Yahudi cenazesinde ayaga kalktigini daha once defalarca duyduk da Beni Kureyza olayindan hic bahsedilmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20.05.2020 01:13

    Hoca ramazan da şekerler biraz düşüyor. Şekeri artırmak için adrenelin da bir miktar artıyor.Sonra millet barut fıçısı . Milleti gerenler insanlardaki bu fizyolojik durumuda biliyorlar. Yakindiginiz sorunları kasimanin en uygun zamanı ramazan ayı oluveriyor. Dikkat edin her ramazan ayları son yıllarda bilinçli bir gerginlik haliyle geçirtiliyor. Dini hassasiyeti habire kaşıda kaşı.Goebbels bile bu kadar teknik olamadı . Müthiş bir strateji...

    Yanıtla (0) (0)