Bir ‘Müslüman yufka yüreği’ vardı

Andre Malraux Umut romanında İspanya iç harbinde bir sahneyi tasvir eder. Bir Franko askeri öldürülmüş, yerde yatmakta, onun vücudundan akan kanlar bir çukurda birikmiş durumdadır.

Bir çocuk gelir, parmağını çukurdaki kana batırır ve yandaki evin duvarına “Viva revolte – Yaşasın devrim” diye yazar. İç savaşa Uluslararası Tugaylar içinde iştirak eden Malraux bu sahneyi gördükten ve iç savaş ortamında çocukların bile vahşileştiğine tanık olduktan sonra şunları yazar: “Bize bir Müslüman yufka yüreği lazım.”

Bunu ben konferanslarımda çok anlattım. “Müslüman yufka yüreği” ne güzel tanımlama.

Şimdi gelin 2020 Türkiyesi’ne. Sözümona “islami camia”dan bir kadın (evet bir kadın) çıkıyor ve şunları söylüyor:

“Bizim aile şöyle 50 kişiyi götürür. Biz bu konuda çok donanımlıyız, maddi ve manevi olarak. Liderimizin yanındayız ve asla yedirmeyiz bu ülkede, onu söyleyeyim. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim hala sitede böyle 3-5 var, benim listem hazır.”

Sözümona yine “İslami camia”dan bu defa bir erkek çıkıyor, “Tayyip Erdoğan’ı devireceğiz, idam edeceğiz diyorsunuz.”la başlayan uydurma bir gerekçelendirme esip savuruyor: “Karınızı, çocuklarınızı nasıl koruyacaksınız bizden? Erdoğan’ın bir damla kanına milyonlarca kan dökülür bu ülkede. (Erdoğan’ın) tırnağı kanarsa eğer bu ülkede başınıza neler geleceğinden haberiniz var mı? Biz bir daha sokağa çıkarsak eğer kimleri toplayacağız, listelerden haberiniz var mı sizin? ….zulalardan, listelerden, yaşanacaklarından haberiniz var mı?.... Ailenizi kendinizi nasıl koruyacaksınız? Bir intikam faslı başlar ki bu ülkenin vatanseverlerini yiğitlerini durduramazsınız.”

Kadın aynı siteyi paylaştığı insanlara, yani komşularına göz dikmiş, onların işini görecek.

Erkek, düşman olarak gördüğü insanların “kadınlarına çocuklarına” göz dikmiş, onları imha edecek. Yani bir katliamın askerleri olarak görüyorlar kendilerini.

“Müslüman yufka yüreği” ifadesi bu halet-i ruhiye yanında o kadar naif kalıyor ki.

Bu ruh hali, en başta, İslam’ın en temel, en çok bilinen komşu hukukunu berhava ediyor.

Bu gözü dönmüşlükle en önce “Böyle Müslüman olunur mu?” diye sormak lazım. Sadece birkaç Peygamber (s.a.v.) uyarısını hatırlamak yeter.

“Vallâhi mü’min değildir, vallâhi mü’min değildir, vallâhi mü’min değildir.”

- Kim Ya Rasulallah, diye sorduklarında, Peygamberimiz şöyle buyurdu:

- Komşusu, belâlarından emin olmayan kimse (mü’min değildir).” (Buhari, Edep, 29 (VIII.12)

“Komşusu, zararından emin olmayan kimse cennete giremez.” (Müs)lim, İman, 73.

“Cibril bana komşu hakkını o kadar çok tavsiye etti ki, neredeyse komşuyu komşuya vâris kılacak zannettim.” (Buhari, Edeb,28; Müslim, Birr ve Sıla ve’l-edeb,)

“Yanı başınızdaki komşusu açken tok olarak geceleyen kişi (olgun) mü’min değildir.” (İbn Ebî Şeybe, Kitâbü’l-İman)

Allah Teala da “komşu hukuku”nu Kur’an’la önümüze koyuyor.

“Allah’a ibadet edin. O’na hiçbir şeyi eş (ve ortak) tutmayın. Anaya-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolda kalmışa, sağ ellerinin mâlik olduğu kimselere (kölelerinize) iyilik edin. Allah kendini beğenen ve dâima böbürlenen kimseyi sevmez.” (Nisa:4/356)

Bir de benim Rasulullah’ın “Rahmet Peygamberi” vasfı çerçevesinde anlattığım bir “Savaş hukuku” çerçevesi var. Savaşa gönderilen komutana verilen direktif şu:

“-Kadınlara dokunmayın, çocuklara dokunmayın, yaşlılara dokunmayın, ağaçları kesmeyin, yakmayın. Kiliselerinde havralarında ibadetle meşgul olan kişilere dokunmayın.”

Şimdi bir Müslümanlığınızı bir de “Kadınlarınızı ve çocuklarınızı nasıl koruyacaksınız?” haydutluğunu düşünün. Buna en çok Müslümanın isyan etmesi gerekmiyor mu? Bu, öncelikle İslam’ın nasıyesine çalınmış bir kara değil mi? Ne yapacaksınız kadınlara, çocukları şişe mi dizeceksiniz? Sırplığı alıp getirip Türkiye’de cinayet dosyası mı oluşturacaksınız?

Buna öncelikle kendisi adına silaha sarılınacak olan iktidar mensuplarının isyan etmesi gerekmiyor mu?

Ne kolay söyleniyor bunlar? Ne kadar insan bu duygularla enfekte olmuş olabilir, hiç düşünüldü mü? Nasıl bir dönüşüm geçiriliyor iktidar sürecinde?

Bu haydutluğun medyada, sosyal medyada sergilenebiliyor olması vahametin başka boyutu değil mi?

(+) Bu bilgileri “Sorularla İslamiyet” isimli siteden aldım.

YORUMLAR (143)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
143 Yorum
  • Ramazan nas / 15.05.2020 19:07

    Sayın Ahmet bey bu yazmış olduğunuz kötü durumların müsebbibi iktidar ise ki bu sözleri SÖYLEYENLER İktidar taraftarı, sizde bu iktidar a yazılarınızla destek vererek masuliyet hissediyor, bir nevi özür yazıları diyemi anlıyalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yasar oztek / 15.05.2020 15:24

    Islami yufka yürek islamcoğrafyasinda nezamandan beri yok haz omerin öldurulmesinden sonra osmada olduruldu ali ile muaviye savasi kimler arasinda ve 70 000 insan olduruldu sonralar emevi abasiler arasindaki savaslar selcuklu beyler arasindaki savaşlar osmanoğulari karaman ogulari germiyan ogulari ve şimdilerdeişit taliban hizbulah orgutlerinin camilerebile intihar saldirilari hangisini sayalimki

    Yanıtla (0) (0)
  • Şenol EROL / 15.05.2020 12:38

    Bütün yazdığınız yazıya eski bir asker olarak katılmamak elde değil dediğiniz gibi müslüman insan merhametli olur.Düşeni kaldırır komşularını sever.Bu insanlar herhalde müslüman değil sadece bana göre yalaka birşey daha ekleyeyim böyle atmakla peynir gemisi yürümez sen milletin ailesine senin gibi düşünmüyor diye çökersen birileride senin kapını çalar.Herkese tavsiyem merhamet ve hoşgörü saygılarımla.

    Yanıtla (0) (0)
  • Korkmaz / 15.05.2020 10:09

    Nerlerdesiniz? Biz sizden sorumluluk alan, Müslüman gazeteci profilini ve doğru analiz ve haber öngörüsünü sosyal medyada, sahiplenen öncü örnek olarak bekliyorduk. Meydanı bıraktınız! Herkes konuşuyor! Bir tek müslüman ahlaklılar konuşmuyor ve sorumluluk almıyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil Korkmaz / 15.05.2020 08:57

    Ne İslam ne de Müslümanlar hiç bir zaman yufka yürekli olmadılar. Semavi dinlerin tümü zaten ötekileştirme, ötekini yok etme üzerine kuruldu ve bu açıdan bakınca Pagan dinlerden bile daha vahşidir. Teslim olmuş Yahudi kabilesinin yedi yaşından büyük ve elleri arkadan bağlı bütün erkek bireylerini (600-700 kişi) kılıçtan geçiren, kadınlarını ganimet olarak paylaşan İslam, Hz. Ali, Hz. Muhammed'mi yufka yürekli? Veya peygamberin torunu Hz. Hüseyin'in kellesini kesip 73 aile bireyini Fıratı'n kenarında susuzluktan öldüren Yezit ve Müslümanlar mı yufka yürekli?

    Yanıtla (0) (0)
  • Çağlar Aslan / 15.05.2020 08:05

    Yukarıda verdiğiniz örnekler müslümanın müslümana olan sorumluluğu.Günümüz siyasal islamcıları fikirlerini ayetlerle de destekleyerek (müşrikler pisliktir) kendi gibi olmayanı Allah rızası için sokak ortasında kıtır kıtır keserler ki zaten keseceğiz diyorlar. Ayrıca peygamber döneminde neden sahte peygamberlere savaş açılıyor?Neden onlara sizin dininiz size bizim dinimiz bize denmiyor? Emevi,Abbasi,Selçuklu,Osmanlı dönemleri neden çevre ülkelere cihad adı altında savaş açılıp zorla islam dayatılıyor? Siz eğer Allah nurunu tamamlayacak diye ayet indirirseniz birileri Allah adına iş yapar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ya Hu. / 15.05.2020 06:03

    Musluman?Ne için müslüman?Köpek köpek ise sahibinin hatrı yok nu?Ey gafil aynaya bir bak,var mı sende sana daha kötü düşman?Sen seni bil sen seni kendini bilmezsen....

    Yanıtla (0) (0)
  • Er gazi / 15.05.2020 01:04

    Sayın taşgetiren, yazınız çok güzel ama anlayan kim. N. Tevfik in şu beyti tam da onlara uygun: "Bezmi meyde süfehanın saza meftun oluşu, nazarımda su içen eşeğe ıslık gibidir"

    Yanıtla (0) (0)
  • Dursun Baltacıoğlu / 15.05.2020 01:02

    Bu kışkırtıcı söylemler nereden geliyor belli değil. Manipülatif de olabilir. Ama darbeler gerçek. Darbelerden zarar görenlerin varlıkları yadsınamaz hakikat. Darbelere takaddüm eden zamanlarda idam, itlaf edilen binlerce kişi biliniyor. Talihin garip bir cilvesidir ki eskinin mazlumlarının çocukları, bugün eskinin zalimlerinin torunlarıyla beraber mazlumların güç bir hal oluşturduğu hükumetlerini yıkmaya çalışıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 15.05.2020 00:35

    Komşusuna göz dikmiş yahu. Komşunun suç işlediğini düşünüyorsan polise ihbar edersin olur biter. Onu öldürmek nedir Allah aşkına?! Nasıl bir insansın sen, ya da sen insan mısın?

    Yanıtla (0) (0)
  • nebliyem / 15.05.2020 00:19

    Ortada peşin bir hüküm var: hükumet veya Erdoğan veya AKP taraftarı isen dindarsın, müslümansın, islamla bağlısın... Yahu millet, bu ülkede dine dayalı bir parti de yok iktidar da yok... Bu ifadeler de seküler milletin ifadeleri... niye onları islamla sorguluyorsunuz? Neticede bugün akıl almaz cinayetler işleniyor ve kimse demiyor ki bu vahşetin arkasında yıllardır kesintisiz muhtevasıyla devam edegelen eğitim sisteminin payı yok mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • yusuf / 14.05.2020 23:43

    bu kabalığın, hoyratlığın, yobazlığın adı nedir ki, siyaseti din sanan, dinden değil siyasetten beslenen güruhun istila ettiği ne tahammülü zor bir dönem..kim ektiyse bu tohumları o biçsin ekinlerini.

    Yanıtla (0) (0)
  • Değneksiz gezenler / 14.05.2020 23:26

    Bu efeler, yiğitler nerede ne ve zaman yetiştiler veya nereden ve ne zaman ithal edildiler? Kendilerini 28 şubat sürecinde hiç görmedik ve erkeksi sesleri hiç duymadık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhan / 14.05.2020 23:19

    Allah razı olsun güzel bir yazı olmuş biz nasıl bu hale nasıl geldik

    Yanıtla (0) (0)
  • Veysel / 14.05.2020 23:04

    Selamün aleyküm Ahmet bey,o ismini bahsettiğiniz yabancı,gerçeği araştırmış hakkı bulmuş,gerçek müslümanı tam anlamış ama bizim o islam adına yazı yazanlar şu an nefsi ile islam arasında sıkışmış,islamdan ziyade nefsi ağır basıyor,Akif merhum bunu çok evvelden tesbit etmiş,""kaç hakiki Müslüman gördümse hepsi makberdedir,MÜSLÜMANLIK bilmiyorum ama galiba göklerdedir,onun için bizim hepimizin,idarecilerimizin,çok düşünmesi lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 14.05.2020 22:41

    onlar müslüman değilki,kuran-kerimi söylüyorsunuz.onlar dini kullanarak artistlik yapanlardır.kıyafetlerini bile ona göre hazırlamışlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 14.05.2020 21:02

    " Ey Arabi( bedeviler) İMAN ETTİK demeyin müslüman olduk deyin, İMAN henüz kalbinize girmedi" Furkanıhakim

    Yanıtla (0) (0)
  • KARARLI ... / 14.05.2020 20:57

    Yorumları neye göre seçiyor ve eliyorsunuz ? Sadece yazdıklarınızı alkışlayanları yayınlamakla tarafsız gazetecilik yaptığınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 20:31

    Sayın yazar,izninizle ve affınıza sığınarak burada konu ile ilgisi olmuyan bir yorum yapmak istiyorum.Sirvuvor ekini denen güruh uçakla Türkiye’ye gelmiş ve iki hafta karantinada kalacaklarmış.Karar bundan haber yapmış.Dünyada ve ülkemizde insanlar ölüyor.Hava sahaları kapalı.Acun denen adam ve gurubu şaklabanlıklara devam ediyorlar.Bence karantinada iki hafta yerine bir yıl kalsalar daha iyi olur.belkide vatandaşlarımızın bir kısmı gerçek sorunlarla ilgilenirler.Bu berduş takımı neredeyse bando ile karşılanacaklar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 20:10

    "Musluman yufka yuregi" sozunu okuyunca Beni Kureyza katliamini hatirladim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 19:16

    Gerçek İslamiyeti malesef kaybettik.

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN METİN / 14.05.2020 18:07

    Ahmet Bey, yıllardır savunduğunuz bu iktidarı eleştiriyor olmanız çok önemli bir gelişmedir. Yazınızda belirttiğiniz ahlak yoksunu kişiler, bu cesareti kimlerden alıyor. İktidar yetkililerinden hiç ses çıkmaması manidar değil mi ? Ancak, iç savaş çığırtkanlığı yapmak ve buna karşı tedbir almamak, bu Ülkeye yapılan en büyük kötülüktür. Halkımız İnşallah buna gereken cevabı sandıkta verecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halil / 14.05.2020 17:50

    Ey Rabbim şu mübarek günlerde birbirimize ve "ötekine" karşı toptan gönüllerimizde merhamet izhar eyle. Hem iktidarın hem muhalefetin dilini yumuşat Allahım!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 17:07

    Niye şikayet ediyorsun ki. Beraber haşrolacagın insanlar. Yoksa tanımayacak mısın. Ahh benim saf temiz müslüman kardeşim ah. Müslümanım diyene hayır müslüman değilsin ve olamazsın olmamalısın diyenler. Söz gümüş ise sükût altın demişler.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 14.05.2020 16:57

    (3) Eğer insanlara sert davransaydın etrafından dağılır giderlerdi buyuruyor..Bu nassları çok iyi bilen politikacı danışmanlarının sert söylemle taraftarımızı konsolide edelim önerisine hangi akla hizmetle uyarak dilini çirkinleştirir ? Bu çirkin dil tepeden tırnağa bütün ülkeye yayılıyor ve insanlarımızın huzurunu kaçırıyor,taraftarları konsolide falan da etmiyor, boşuna insanların arasına kin ve nefret tohumları ekmeyin itici oluyorsunuz,danışmanlarınızı sorgulayın niyetleri neymiş,memlekete en büyük kötülüğü bu tavır yapmaktadır...

    Yanıtla (0) (0)
  • yolcu... / 14.05.2020 16:50

    Ahmet beyin yazısında gecen o kadın ve erkeğin söylediklerine akp ve sayın cumhurbaşkanımız Erdoğan neden bugüne kadar bir şey demediler. Sükut ikrardan mı gelir? Bunlar yoksa bile bile mi medyaya servis edildi yada birilerinin bir projesimi.o kadın şu an o komşuları ile aynı site ve mahallede oturmaya ne yüzle devam ediyor.yahu bu ülkenin insanlarına ne oluyor ya Allahdan korkun.Hııı Allahdan korksalar böyle demezler.Bunlar hangi Allaha inanıyorlar.Hangi İslamın Kuranına inanıyorlar. Acizane benim bildiğim 1436 yıldır müslümanları inandığı islam kuran ve Allah inancında bunlara yer yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 14.05.2020 16:49

    (2) Kendisini karşı kampta gören manyaklar da bu tehditleri ciddiye alıp hazırlık yaparsa ne olacak .Birbirine diş bileyen kitleler haline gelirsek o toplumu idare etmek nasıl mümkün olur en ufak kıvılcımda insanların birbirine girmesini nasıl önleyebilirsiniz? Planlarımız hazırdı ama zemin biraz daha müsait hale gelsin diye bir yıl kadar bekledik diyen darbecimiz vardı. Gene planını yapmış fırsat çıksın diye bakanlara imkanmı sunacağız ? Allah,firavuna gönderirken M usa ve haruna ona yumuşak söz söyleyin diye tembih ediyor Bizim peygamberimize ise eğer insanlara sert davransaydın etrafından

    Yanıtla (0) (0)
  • kafaoglu / 14.05.2020 16:37

    (1) Siyasetçilere danışmanları taraftarları konsolide etmek için rakiplerinize sert sözlerle saldırmak gerekiyor diye siyaset dilini sinirlerimizi zıplatacak bir hale getirdiler. Taraftarların içinde göze girmek,bir yerlere mesaj vermek için bu akla ziyan tehditlere başvuran manyaklar çıktı. Kanaatim bu tehditler kuru gürültüden ibarettir. Bu dil karşıtını üretir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Denizci Alperen / 14.05.2020 16:32

    Bunlar gayri milli unsurlardır,alçaktırlar fitne çıkaran belhüm adaldırlar. Hepsinin nerelerde kümelendiklerini , nerelerden beslendiğini çok iyi görmekteyiz Ahmet abim sen gönlünü ferah tut Ulan aptal gerizekalılar millet ittifakı demokrasi yoluyla iktidarınızı yenmiş koca koca büyükşehirleri almış , her türlü hile ve desiseleriniz Rabbimizin izniyle atıl kalmış şimdi sizin gibi geri zekalımıyız ki belden aşağı vuralım İyi Parti her şeye rağmen güldür güldür geliyor Meral Başkan memleket masası diye çırpınıyor . Sizlere 12 Eylül bakiyesi ülkücüler olarak diyoruz ki it ürür kervan yürür

    Yanıtla (0) (0)
  • Erdinç Tosun / 14.05.2020 16:03

    Hay Allah razı olsun.Billinçli,bilgili bir müslüman gözüyle ne güzel anlatmışsınız.Ama Kurandan örnek vermeyi unutmuşsunuz.Bir dahaki anlatımlarınız da mutlaka kurandan da örnek verin.Kur an konusunda da donanımlı olduğunuza eminim.Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 15:47

    Rüzgar eken fırtına biçer. Aklı başında bir yönetici Görebiliyorsunuz.ben göremiyorum. Kabine toplantısından sonra güncel olaylarla ilgili bilgi verilecek. Geçiyorsunun TV nin başına sanırsınız. Güncelden birkaç cümle açıklama.Daha sonra, vatan hainleri ekonomik ispiyoncular sizlere bu vatanı böldürtmiyeceğiz naraları. Bu bahsedilenler ülkenin enaz yarısı. Ülkede huzur kalırmı. Tabi ki kalmadı.Bence siyasetin dili hemen değişmeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Er gazi / 14.05.2020 15:39

    Müslüman kimliğe en çok zararı bu gibi densizler veriyor, fakat hey diye haykıran, kendine yalakalık yapmayanları hainlikle suçlayıveren siyasetçilerimiz neredeler?

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 14.05.2020 15:23

    seçimle iktidar değişmediği sürece hiç bir şey değişmez sizleri okumuyorlar bence

    Yanıtla (0) (0)
  • Serhat / 14.05.2020 15:02

    Sayın Editörsizin insani ve islami anlayışınız bu mudur?Yazımda küfür ve hakaret olmamasına rağmen düşüncelerimi ihtiva eden görüşlerimi neden sansurlediniz,bu mu anlayışınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • servet alkan / 14.05.2020 14:36

    dikkatle okudum pay aldım sağolunuz

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 14.05.2020 14:22

    sayın yazar verdiginiz hadis,ayet 1400 yıldır var.ancak insanlarda 1400 yıldır birbirlerini kırıyor. neden böyle oluyor sorusunun kök sebeplerine inmek lazım. sorun paylaşım kavgasının degişik kesimleride kapsayacak şekilde yumuşatılması ve herkesin uyacagı bir toplumsal sözleşmeye baglanmasıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yazar insafı elden bırakırsa / 14.05.2020 13:23

    Yazar insafı elden bırakırsa ne olur?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 13:18

    İslam siyasallaşınca müslümanda yürek kalmadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Realist / 14.05.2020 13:17

    Bence birkaç ne dediğini bilmezin çıkıp saçmalaması, birilerinin kurşun askeri olması tüm camianın ne hale geldiğini göstermez. Belki bunlar günümüzün "Ali Kalkancı"'ları, Fadime Şahin'leri. Bunlar kullanılarak bir grup irtica ile yaftalanmış, aşağılanmıştı. Bence yine aynı güç bu defa başka hesap peşinde. Konuştukça büyüyor, görmezden gelmek daha iyi. AKP'liler bu birkaç "gerçekten AKP'li" olmayan zevata indirgenemez. AKP'lilerin büyük bir kısmı bu gibilerine selam bile vermez. Özellikle CHP'lilerin bilinç altında olduğu düşünülen (darbe/yasaklar) konularda dil sürçmesi yapmamaları lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • dayı / 14.05.2020 13:16

    "AK Parti dışında hiçbir siyasi harekette bulunmam. Hiç kimse benim dilimden Cumhurbaşkanımın aleyhinde tek bir kelime duymayacak. Bu davaya gönül verenleri üzmektense bütün makamları ayağımın altına alırım (...) Ak Parti büyük bir davanın adıdır. Bu davaya ihanet ettiğimi görürseniz yüzüme tükürün.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dindar ve Kindar / 14.05.2020 12:33

    Dindar ve Kindar nesil yetiştireceğiz diyorlardı. Evet başardılar. 18 yıllık iktidarlarının tek önemli başarısı budur. Dindarlıkla kindarlık nasıl birarada olur ki diyordum. Oluyormuş...Dinin içini boşaltınca oluyormuş. Sadece şekilden ibaret bir din.

    Yanıtla (0) (0)
  • İBRAHİM ÖZBEKLİ / 14.05.2020 12:03

    - YAHU DERVİŞ KÖŞEYİ DÖNDÜK NAMAZLAR,ORUÇLAR,ZEKÂTLAR RAMAZAN ZENGİNİ OLDUK demişler.Derviş diz çökmüş bir Hadis söylemiş : " Ümmetimden gerçek müflis, kıyamet günü namazla, oruçla, zekâtla gelir. Şuna sövmüş, buna iftira etmiş, bunun malını yemiş, şunun kanını dökmüş, bunu dövmüş,"

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Turedi / 14.05.2020 11:35

    İslama uygun olmayan, müslümana yakışmayan bu tür iğrenç tehditlere karşı kalabalık bir akil insanlar grubu oluşturulmal. Bu gurup Firavun'a yüce Rabbimiz tarafından gönderilen Musa ve Harun kararlığında önce saraya sonra hükümete daha sonra parti yönetimlerine, basının ileri gelenlerine, sivil toplum kuruluşlarına, ülkede kişisel çapta etkin kişilere gidip bu mevzuyu ciddi anlamda konuşmalılar. Bu tehditlerin inancımız açısından ne anlama geldiği dini önderler sorulmalı ve televizyonlar ve sosyal medya üzerinden halka anlatılmalı. Bu faaliyetler bir seferberlik mantığı içinde gerçekleştirilme

    Yanıtla (0) (0)
  • Fulya aydin / 14.05.2020 11:29

    S Ahmet tasgetiren hocam agzina saglik ne kadar guzel islami prensipleri hatirlattin peygamberimiz yahudi olan komsusuna yiycek gonderir iyilik edermis .huzura kavusmus bir toplumu kin ve nefret soylemiyle ifsat etmek fesad cikarmak kurani kerimde lanetlenmis yasaklanmis .simdi olmamis bisey icin olursa komsunu hedef gostermek hangi dine sigar ki o komsularinin kalbinimi yaripta baktinki oyle bir eylemimi varki olursaa diye kinlenip halkida kinlendiriyosun bu nedir asil teror budur.oyle bir cahillik kim yaparsa zaten basimizda bizi koriycak devletimiz var .artik huzur istiyoruz cocuk dalasini

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 14.05.2020 11:20

    Komutan askere bir hedef gösterirse eh asker de o hedefe saldırır.Yormculardan birisinin ifade ettiği gibi 'söyleyene degil, söyletene bakmak lazım.insanları tahrik edici siyaset dilinin sonuçları işte bu.'Aliya İzzetbegoviç 'kötü benim öğretmenim değildir' diyor,biz kimleri örnek almamız gerekirken kimleri örnek alıyoruz.Müslümanlar peygamberlerini örnek almayı bıraktı siyasi liderlerini, Kur'anı bıraktı parti tüzüklerini önüne aldı.Vallahi billahi tallahi akrabalar birbirine düşman oldu.hayır konuşmak lazım ama halimiz hiç iyiye gitmiyor.Allah sonumuzu hayretsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Husamettin Turkoglu / 14.05.2020 11:17

    Sevgili Tasgetiren, Bu sectigin hadislerden cok farkli olan, Turkiye'de cari olan kanunlara gore, nefret sucu olarak kabul edilebilecek binlerce hadis var. Anadolu tarihi tam bir katliamlar tarihidir. Hakan Aygun twitten ey iban edenler yazdi diye hemen hapse atildi, ama Noyan ve Tezcan'a AKP'den hic kimse bir suclama ya da elestri yapmadi. Sonra hepimiz ayni gemideyiz teranesi. Siyasal Islam her zaman boyleydi. Turkiye cok hizli bir sekilde bolunmeye gidiyor. Tahminim, Suriyelilerin vatandaslik alip, 10 milyona ulastigi 2045-50 arasi bu bolunme gerceklesir. Selam ve dua ile

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbuloglu / 14.05.2020 11:12

    Müslümanlar cahilMuhafazakar (müslümanlık iddiasında bulunan holiganlarMuhafazakar Apaçi ler)geçinenler zır cahil halimiz ve pür melalimizi İhsan Fazlıoğlu hoca Youtube de "ÂMENTU’NÜN BEDELİNİ "ÖDEMEK ve " EĞİTİME ADANMIŞ HAYATLAR" Videolarında çok güzel anlatıyor Bir yerde Hoca "BizlerMüslü manca inanıyor,Katolikçe düşünüyor,Protestanca yaşıyo ruz." diyor. Tam bu günümüzü yansıtıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Göktuğ alp / 14.05.2020 11:05

    Son olarak bu iklim doğru bir ıklim değil.Bizi birbirimize karşı kışkırtmaya çalışıyorlar.Herkes aklını başına toplamalı ve birbirimize saygı duymalıyız.elbette farklı düşüneceğiz.farklı düşünmek aslında iyi bir şey.tenkit,elestiri olmadan olmaz.Demokrasi farklı düşüncelerin temsil edildiği bir sistem.birilerinin dolmuşuna binmiyelim.Çevremize,çevre ülkelere bakıp aklımızı başımıza alalım.Allah korusun toplumsal olaylar bir kıvılcımla başlar.Bunlar da denendi ülkemiz de.en başta da siyasiler gerginliği artırıcı söz ve davranışlardan kaçınmalıdır.Bizim başka vatanımız da yok,gidecek yerimizde.

    Yanıtla (0) (0)
  • adaletin sonu / 14.05.2020 11:02

    İŞİD de insan öldürmek için neden buluyor

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbuloglu / 14.05.2020 10:56

    Ahmet Bey"Bize bir Müslüman yufka yüreği lazım.” diyorsunuz. Müslüman yüreği demek naif, şegkatli, merhametli, şefkat kollarını, tüm yaratılmışların üzerine yayan yürek demek Bir yürekki Şefkat ve merhamet hisleri ile yıkanmamış, bu hisleri hücrelerine kadar emmemiş bu yürek MÜSLÜMAN YÜREĞİ DEĞİLDİR.Efendimiz de Uhud da Hz. Hamzanın, ciğerlerini ve kalbini söküp dişkeyen Vahşi yi bağışlayan şefkat ve merhamet sahibi idi. Ne yazık ki AKP ve Erdoğan Bu naif yüreklilerin dua ve ihlası ile yola çıkmışken bu hareketi Ebu Süfyan zihniyetli insanlar adım adım ele geçirdiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Goktug alp / 14.05.2020 10:51

    Bunlar diplomalı olsalar da tam bir kara cahil.intikam ateşi ile yanıp tutuşuyorlar ve sandıkla da iktidara gelemiyeceklerinin farkındalar.bunlardan her şeyi beklerim.hanımefendinin sözlerine kesinlikle katılmıyorum.Ama bahsettiğim kesim de fırsat kolluyor.Bu benim gözlemim.Devletimiz de tedbirini alsın.biz bu ülkeyi sokak da bulmadık.Sandikta iktidar değişir eyvallah.Ama başka işler çevirmeye kalkanlar karşılarında Türk Milletini bulacaklardır.Bu da bilinsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tr 31 / 14.05.2020 10:45

    Allah razi olsun. Dindarim diyen yazar cizerler Sivil toplum örgütleri STK lar eğer bu konuda bu gün lanetleyen bir şeyler söyleyemesseniz.Bu günden sonra konuşmanizin hiç bir hükmü olmaz. Sizde " "o" kadın ve "o " adam kadar....... siniz . Yazik değil mi müslümanlığa..

    Yanıtla (0) (0)
  • Göktuğ alp / 14.05.2020 10:40

    Söylenen sözler hoş değil.Allah korusun böyle bir durum gerçekleşse islami kesimden böyle bir şey zuhur etmez.Ama Ahmet bey benağzını açtığında çomar,cahil,gerici,makarnacı,yalama,yandaş diye başlayanların yoğun olduğu bir semtte oturuyorum.erkegi kadını kudurmuş vaziyette.başörtülü gördüklerinde kırmızı görmüş boğaya dönüyorlar.markette,parkta kendi aralarında konuştuklarını duyunca insan kulaklarına inanamıyor.Bunlardan biriyle eşim yanımda iken kavga etmek zorunda kaldım.karakolluk oldum.yaniBunlar kendilerini aydın falan diye pazarlıyorlar ya,ben bunlar kadar cahil ve vicdansız bir güruh

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 10:14

    Güzel ahlak, güzel söz, güzel davranışalar sevilir. Kötö ahlak, kötü söz, çirkin davranışalar sevilmez, tepki alır. Kötü söz sahibine aittir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah ÖĞÜTÇEN / 14.05.2020 10:04

    Tv ekranında boy gösteren bu iki zibidi bana 28 Şubat sürecindeki Hürriyet Gazetesi'nin attığı "TOP YEKÜN SAVAŞ" narasını hatırlattı.

    Yanıtla (0) (0)
  • kararcı / 14.05.2020 10:03

    siyasette ve basında yaratılan erdoğan düşmanlığını millet görmüyor farketmiyor sanmayın.yazarlarda bu yangına odun taşıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • H.K. / 14.05.2020 10:03

    Tehditvari bu söylemler mangalda kül bırakmamak adına bu ülkede gelişen siyasi söylemlerin radikalleşmiş & haddi aşmış bi uzantısıdır. Tabi aynı zamanda CHP döneminde devleti ele geçirmiş zihniyetin tehdit & söylemden öte (Menderes &arkadaşlarına) yaptıklarının mutasyona uğrayıp millete bulaştırdığı bi “virüs” türüdür. CHP,bilmem bu ülkeden & milletten bu konuda özür dileme noktasına gelebildi mi hiç? Siyaseti pek takip etmem, bi dişi & bi erkek bu radikal söylemleri kaçırmışım.Bu sözleri sarfedenler "Siyasi tahriklere kapıldık.Oldu bi kere!" deyip ülke adına bütün milletten özür dilemeliler.

    Yanıtla (0) (0)
  • CEVDETT / 14.05.2020 09:58

    İSLAMİ SÖYLEMLERLE OY TOPLAYANLARIN, KİŞİLERİ PUTLAŞTIRANLARIN VE KUTSALLAŞTIRANLARIN PİLİ BİTTİ ARTIK. MİLLET GÖZÜNÜ AÇTI.

    Yanıtla (0) (0)
  • Efedamat / 14.05.2020 09:35

    Bu söylemlere en yüksek makamdan islam adına itiraz gelmesi gerekmiyormu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 14.05.2020 09:28

    Bütün bu olup biten dinin kullanılmasın ötürü, bunu biliyoruz. Din hiçbir zaman siyasete girmemeliydi, ama çok geç. Belki bundan sonra dini ait olduğu kişisel alana çekmeyi akıl edebilir dindarlar da.

    Yanıtla (0) (0)
  • Maske de yetmez... / 14.05.2020 09:21

    O erkek (!) cihatçı yazar, şiddet ve geçimsizlik nedeniyle eşiyle mahkemelikti. Diğer bayanın ise cv'si malum. Çarşı gerçekten enfekte olmuş. Saygılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayfur / 14.05.2020 09:15

    Sayın Taşgetiren, yine hak söz ile batıl kast ediyorsunuz .(ayet ve hadisleri nefsinizi göre yorumluyorsunuz buna hakkınız.)Allah hepimize hidayet versin. Aldatıcılar sizi Allah ile aldatmasın ,ayeti ne girer mi,yazdıklarımız?

    Yanıtla (0) (0)
  • osman / 14.05.2020 09:12

    kadınlara çocuklara göz diken eleman mezhepsizlerin önde gidenlerinden. youtubeden aratın bakın. 2 kitap okuyunca müceddid sanıyor kendini.

    Yanıtla (0) (0)
  • selim / 14.05.2020 09:04

    yine teşekkürler hür ve menfaatsız yazınız için işte siyasi islamın gelmesi için çırpınanlardan biriside bendim ama bakıyorum lemananlar işi nereye kadar getire biliyor ve bunlar kendilerince cihat ediyor ve cennet bekliyorlar ne yazık şu durumumuza bakın İslamiyet bumu ayette (insanlar hayra dua ettiği gibi şerrede dua ederler) demek böyle bir şey bir Müslüman olarak böyle bir Müslüman anlayışından kendimden utanıyorum “Bize bir Müslüman yufka yüreği lazım.” sözünü söylettren dedelerimiz ama şimdi nefret ettirmeye çalışan torunlar ne yazık ne üzücü geldiğimiz son durum.allah yardımcımız olsu n Müslümanlığı lafta deyilde hakkıyla yaşamayı nasip etsin hepimize (ey iman edenler iman ediniz) ayetine anlamayı nasip etsin ebedi saadeti ve allahın rızasını arayanlardan eylesin yoksa ahirati ebedi alemi şu kısacık dünyaya değişmiş alacağız .allah korusun.sizdende allah razı olsun müminlerin sesi oluyorsun çünkü bu gemide hep beraberiz herkesin sorumluluğu var.ya batarsa

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 14.05.2020 09:02

    "sosyal medya etikleri " yayınlayan AK Partinin, bu kişiler hakkında suç duyurusunda bulunması gerekmektedir. Bu da önümüze çıkan ilk samimiyet testidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hulki / 14.05.2020 07:49

    Asıl herkesin belirtiği gibi söyliyene degil söyletene bakmak gerekir. Nerede duruyor ve ne yapıyor. Analtik bir baķışla her şey ortada.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 07:47

    m.asım köksal ın islam tarihinde ben neler okudum neler a.t sen de biliyorsun bunları..seni,anlattıklarını,yaşadıklarımızı....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 07:16

    balkondan çöp atan komşu kadını uyarıyorsun ve yere ve arabasından çöp atanı...karşındaki canavar...en ufak farklı düşündüğünde seni dinlemeyen hakaret eden kendi gibi düşünmeyene ağzına geleni söylüyor...linç kültürü...oooooooooooooo..NE DEMİŞTİ O ADAM...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 06:33

    Konuşmaya ayetlerden sürelerden bahsedilince müslüman vicdanlı merhametli edepli vb olmalı övüne övüne anlatılır, siyasete olunca yakarız, keseriz, acımayız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 06:29

    Bunlar mi ülkeyi büyütüp geliştirecek hiç sanmam ancak bunlar ülkeyi yerler sonra da böyle nutuk atarlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 06:27

    Keşke cenazeyi çıkarıp yakarız diyen canavarca düşünceye de dokunsaydınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demirbey / 14.05.2020 05:43

    Bu zihniyet,"acırsanız ,acınacak hale gelirsiniz"zihniyetinin iz düşümüdür.Yani balık baştan kokmuştur bu ülkede.Oysa ki bizim medeniyetimizde "merhamet edin ki,merhamet göresiniz" vardır... Allah bu milleti sözde "milli ve yerli" haydutların,vampirlerin eline düşürmesin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar'cı / 14.05.2020 05:31

    Bunlara :"Siz müslüman mısınız"diye sorsanız,onlar:"Ne demek,tabi ki müslümanız,hem de radikal islamcıyız"derler her halde.Ama müslümanlıkta bu tür söylem ve eyleme izin yok desen,seni bile aforoz ederler.Bu tipler aynı zamanda güya ümmetçidir de.Cahilliğin sınırı yok vesselâm. Allah bizlere şuur versin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Darbeci mi var ki alınıyorlar / 14.05.2020 05:20

    Darbe yapmak isteyen yoksa bu sözler bir anlam ifade etmez. Ama da birileri alınıyor ise bu sözlerden o zaman orada da bir problem var.

    Yanıtla (0) (0)
  • sami / 14.05.2020 05:11

    Dinleri ve dilleri farklı olsa da dünyanın bütün faşistleri tek millettir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir kul... / 14.05.2020 04:44

    1- Bu söylenenler suç değilse, bir tweet atmak mı veya muhalif olmak mı suç? İnsanlar ne gerekçelerle hapse atılıyor hiç düşünülüyor mu? Hal böyle iken alenen “ katlederiz “ diyen bu insancıklardan her şeyden önce yargı hesap sormalı değil mi? 2- Bu tehditleri savuranlar dindar(!) kılıklı ve dindar kimlikli(!) olduğuna göre Diyanet işleri başkanlığı neden susuyor? İslam’a bundan daha büyük bir zarar verilebilir mi? 3- Sonra da oturup, ateizm ve deizm neden yükseliyor diyoruz. E ne bekliyordunuz... 4- Olacak Ahmet bey, az daha gayret...

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah / 14.05.2020 04:32

    Ahmet abi, yanlış anlamış ve değerlenirmişsiniz. Bahsettiğiniz ve eleştirdiğiniz kişilerin sözlerini bir bütün olarak degerlendirseydiniz maksadlarinin sizin anladığıniz gibi olmadığını görürdünüz. Ben bu kardeşlerimin sadece bir üslup hatası içinde olduklarını düşünüyorum. Bu açıdan eleştiriyorum. Yoksa darbe ve darbeci zihniyete ve terör işbirlikçilerine hoşgörülü olmak mı gerek sizce? Eminim siz de bunları hoş görmezsiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 04:27

    İkinci dünya savaşından beri 30 milyona yakın müslüman katledildi. Ayrıca vietnamda Ruanda da milyonlarca insan katledildi. sayın karar okuru bunları evrensel terbiyesi almış zalimler yaptı, sen hala neden bahsediyorsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 04:21

    Andre Malraux, islamı ve bu dinin medeniyete yansımasını idrak etmiş bir kişi olarak bu ifadeyi kullanmıştır. Bu ifadenin kaynağıda dini Allaha has kılarak yaşanılan örneklerdir. Problem bu dinin temsilinde kendini göstermektedir, din aynı din, kitap aynı kitap yerinde duruyor. İslamın yufka yüreklileri var da, şeytan taşlamaktan yüreklerini ortaya koyamıyorlar. bir kişinin hezeyanlarını tüm müslümanlara yıkamazsınız, muhalefet çıkaramazsınız, yazınızın altındaki sırıtan mesajı anlamadık, zannetmeyin, bu yazının nereye hizmet ettiği röportajlarınızdan hakperest kılıklı yazılarınızdan belli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kadar Okuru / 14.05.2020 04:14

    Müslümanlik nerde! Bizden geçmis insanlik bile... Adem aldatmaksa maksad, aldanan yok, nafile! Kaç hakiki müslüman gördümse, hep makberdedir Müslümanlik, bilmem amma, galiba göklerdedir Haa..birde: " Eski 1.ordu komutanıda 28 Şubat günlerinde benzer şeyler söylüyordu Hepsini statlara dolduracağız! Bu sefer hiç birine acıma yok, merhamet edilmeyecek vs"...Dünden bugüne güzel ülkemde ne degişmiş ki?

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. / 14.05.2020 04:05

    Mesela Bosna, Sirp savaşında Komsular arasinda cok Hainlik yaşandı, Sirp komşusunu sattı.!..Ama satmayan Sırpta vardi..Cunku Komsuluk hatiri vardi.,Insan komşusuna böyle konusamaz.Hele Musluman ise asla.!.Politika,Seçim gelir,gecer Komsuluk Ahirete hatta Ebediyete kadar.!.Şahittir komşu,komşuya. Biz Adalette,Ahlakta ornek olacağız. Ic politika üstü Zalimlik,zulüm kimden gelirse gelsin Mumine yakışan Suurlu Haktan yana durustur..Boş boğazlık Islami Suur değildir. Vesselam.

    Yanıtla (0) (0)
  • “karar’lı” / 14.05.2020 04:00

    abi her yeni günde öyle acayip şeylerle karşılaşıyoruz ki, önce aman Allahım buda mi olacaktı diye hayret ediyoruz sonra hiç yaşanmamış gibi bilinçaltımıza atıp unutmaya yok saymaya çalışıyoruz. katlırsınız veya katılmazsınız bilemem ama ben artık 28 şubat süreci ve ardından yaşadıklarımızı çok garipseyemiyorum. çünkü bu toplumun mayasında gücü ele geçirinceye kadar masum rolü yaparak karıncayı bile incitmez görüntüsü vermek, gücü ele geçirdiğinde de maskeleri çıkartarak gerçek yüzler ile zulüm etme ve ezme makinesine dönüşmek var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 03:55

    Sayın Taşgetiren siz de pekala biliyorsunuz ki, gelinen akıl tutulması ve güç zehirlenmesi neticesinde bırakın bu sözlerden rahatsız olmayı, memnuniyet dahi duymaktalar. Bunu siz de biliyorsunuz. O yüzden, Allah gerçekten sonumuzu hayır etsin diyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 14.05.2020 03:55

    Duygusallığa gerek yok dini bütünler melek değildir, onlarda günah işleyebilirler. Geçmişe baktığınızda örnekleri görebilirsiniz. Ülkemizde de İŞİD kafalı çok kişi vardır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 03:44

    Yedirtmeyiz, harcatmayız vs vs. Bu söylem ne zaman gelişti, kim buna çanak tutuyo, kim bundan faydalanıyo. Kendi ülke insanımızın birbirine düşmesi, birbirine düşman olması pahasına.

    Yanıtla (0) (0)
  • Davut Doğrucu / 14.05.2020 02:54

    Bu söylemde bulununlar büyük ihtimalle yazdığınız örnekleri biliyorlardır. Ama şunları da biliyorlar ve haklılıklarını ona dayandırıyorlardır: "Hz. Ali haklıydı ama Muaviye de haksız değildi!" veya Hak'ken Hz Ali haklıydı ama siyaseten Muaviye haklıydı!" Sonra "Dava.. Kutsal...Mübah!" Ama yine de : Et tekrarü ahsen, velevkane yüz seksen...Ama nafile!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 02:36

    Yufka yüreğin hiç bir din veya dinsizlikle alakasi yoktur.Hiç bir dini inancı olmayan o kadar yufka yürekli olur ki bir ağaç veya bir hayvan için bile ağlarken görürsün.Haaa kötü kalplide olabilir.İnancli birisi de yufka yürekli veya kötü kalpli olabilir. Bu durum ,evrensel ahlak eğitimi alıp-almamasi ile ilgilidir. İşte bizde bu yok hocam. Tespit ettiğiniz hastalik doğru . Tedavi için önerinizi ben din olarak anladım. Eğer doğru anladıysam tedavi öneriniz yanlış.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 02:25

    Sayın yazar,Türkiye’de iki sefer kuran kursuna gittiğimi söylediğimde bazı arkadaşlar gülüyor.Tanıdığım dindar insanlarda var.Ben hayatımda kendisini müslüman olarak tanıtan kişilerin,bugün Türkiye’de katliam yaparız diye tehdit savunacaklarını düşünemezdim.Maalesef gerçekleşti.Şimdi sorum şu: Her konuda görüşleri olan Diyanetin acaba Katliam tehditleri ile ile ilgili bir görüşü varmı? Müslümanlar sessizliğini nezaman bozacak?Yemene sessiz,Filistin’e sessiz,Çin’e sessiz.Kendi ülkesindeki vatandaşlarından sessiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 02:20

    Bu insanlar bu sözleri durduk yere bir anda söylemiyorlar yani o anda bişeylere kızıp da ağızlarından bir anda çıkmıyor bu laflar yani demek istediğim bu gibi insanlar bir araya geldiklerinde böyle şeyler konuşup planlamalar yapıyorlardır bundan hiç şüpheniz olmasın derim işin daha kötü yanı bu kafadaki insanlara iktidar tarafından ya da muhafazakar camiadan doğru düzgün hiçbir tepki gelmemektedir

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Can / 14.05.2020 02:19

    İslamî camia demişsiniz ama bunları söyleyenler İslam ile bağdaşmaz. Dünyadaki kötülüklerin hepsi insanın kendisini haklı ve pir u pak görmesinden ötekileri ise tam tersi damgalamalarından dolayıdır. Müslüman birey önce kendi hata ve pisliğini düzeltmeli. Ondan sonra başkalarını eleştirmeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 01:51

    Allah Sizden Râzı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 01:30

    yazıda nisa suresi ayeti kerimeyi meal geçmişsiniz. zannederim yayın kusurundan sehven ayet numarası hatalı geçmiş, 4/36 olmalı... yüce yaratanımız bizleri kem gözden, kincilerden, katliam takipçilerinden, iyiliği yardımı elinin tersiyle itenlerden, komşusuna garez duyanlardan, kan koklayıcılarından, birlik dirlik bozucalarından korusun inşallah. cahillik en büyük insanlık düşmanıdır...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 14.05.2020 01:29

    söyleyene degil, söyletene bakmak lazım.insanları tahrik edici siyaset dilinin sonuçları işte bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 14.05.2020 01:28

    Bu hale gelmede feto nün rolünü de sorgulamak lazim. Maalesef. ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 14.05.2020 01:18

    Bu yazıyı okuduktan sonra müthiş pişmanlık duyacak ve özür dileyecektir kesin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Özkan / 14.05.2020 01:14

    Bu canavarları siz - biz yarattık sayın yazar anlayana ....

    Yanıtla (0) (0)
  • Bizdengeçmişinsanlık / 14.05.2020 01:13

    İslamı camia diye bir şey yok hocam islamı kirleten bir camia var...istinalar hariç-güzel dinimizi bu tür insanlarla aynı cümlede kullanmak bile sorunlu..ahlak,vicdan,empati,hakkaniyet,merhamet var mı sizce? Neresi müslümanlık bunun? 28 Şubattaki fadimelerin yeni versiyon, demek bin yıl sürecek lafı doğruymuş...Müslümanlık göklerdedir

    Yanıtla (0) (0)