Yine çözüm süreci mi?

Bahçeli’nin, kendisinden hiç beklenmeyen bir çıkışla, Öcalan’ın Meclis’e gelerek DEM grubunda PKK’yı dağıtmasını açıklamaya çağırması siyasette yeni bir iklim yarattı: Yoğun tartışmalar içinde “çözüm” kavramı daha çok konuşuluyor.

En önemlisi, artık DEM’in ve İmralı’nın MHP tarafından “adres” kabul edilmesidir:

“Ne Kandil, ne de Edirne; adres İmralı’dan DEM’e uzansın, bu ağır ve tarihi terör sorunu ülke gündeminden tamamen çıkarılsın."

Bahçeli de nihayet Meclis’te böyle bir partinin bulunmasını kabul ediyor.

Bahçeli’nin “Edirne” diyerek Demirtaş’ı dışlaması dikkat çekicidir.

KÜRT HAREKETİNDE ÜÇ FAKTÖR

Bugün DEM’de temsil edilen Kürt siyasi hareketinde, hepsi bir bütünün parçaları olmakla birlikte üç eğilimden bahsedilebilir; Öcalan, Demirtaş ve silahlı örgüt yani Kandil…

Öcalan’ın geleceği bir türlü dışarı çıkıp siyasi bir aktör olmasına bağlıdır. Bunun için çözümde etkin olmaya daima isteklidir. Başkanlık sistemine destek verebileceklerini açıklamıştı.

Mahalli seçimlerde özellikle İstanbul’da Ak Parti lehine tavır aldı, Öcalan’ın açıklaması TRT’de okundu. Osman Öcalan TRT ekranlarında iktidara destek verdi. Bahçelinin bundan rahatsız olmadığı biliniyor.
Öcalan, 2013’te Başkanlık sistemine destek verebileceklerini açıklamıştı.

Demirtaş ise “seni başkan yaptırmayacağız” kampanyasıyla hafızlarda yer etti. Genç yaşta liderlik hırsına sahiptir. Demirtaş için Kandil değil, sandık önceliklidir. Kandil’in Demirtaş’ı azarlayan açıklamaları, Demirtaş’ın bazı terör eylemlerini kınayan konuşmaları hafızalardadır. “Öcalan’ın Demirtaş’tan rahatsız olduğunu” Cumhurbaşkanı Erdoğan söylemişti. (26 Ocak 2022)

Bahçeli’nin Demirtaş’ı dışlaması, Demirtaş’ın teröre daha yakın olmasından değil, siyasi tavrındandır.

Üçüncü faktör, Kandil ise tamamen kan ve silahtır. Çözümün önündeki asıl hatta tek engel buydu. Bugün de engel, Kandil’dir, PKK’dır, YPG’dir.

ÇÖZÜM DERSLERİ

Kırk yıldır kan akıyor. Genelkurmay’a göre, bu kırk yıl zarfında 70 binden fazla terörist “etkisiz” hale getirildi. Suriye olmasaydı, terörün sonu gelebilirdi.

Suriye’de PKK’nın uzantısı PYD/YPG’nin “Rojava devrimi” adıyla petrol bölgelerinde, üstelik Amerikan ağır silahlarıyla donatılmış ‘özerk’ bir yönetim kurması hem motivasyon yarattı hem silah duygusunu körükledi.

PKK daha Suriye’de bugünkü duruma gelmeden, yani 2014’te, Çözüm Süreci sırasında iktidarın da göz yummasıyla, Güneydoğu’da silah ve mühimmat depoları, hendekler, yeraltı geçitleri inşa etmişti, amacı “Rojova devrimini Türkiye’ye getirmek”ti!

İktidar, içerideki “Çözüm süreci”ni, Suriye’deki bu gelişmeler yokmuş gibi yanlış bir zamanda başlatmış, kötü de yönetmişti.

19 Temmuz 2015’te Bese Hozat ve Cemil Bayık “Türkiye’de devrimci halk savaşı” ilan etmişler, terör eylemleri başlamış, nihayet 24 Temmuz’da hükümet “Hendek Operasyonları”nı başlatmıştı….

Demek ki, Suriye faktörü bir türlü bertaraf edilmeden bir “süreç” başarıya ulaşamaz.

Bugün PKK/YPG Suriye’de on yıl öncesinden daha güçlüdür. IŞİD’le mücadele gerekçesiyle ABD tarafından Suriye’deki terör örgütü ağır silahlarla donatıldı. Amerikalı uzmanlar tarafından askeri eğitim verildi. Amerika çekilse bile bu silahlar örgütte kalacaktır.

SURİYE FAKTÖRÜ

ABD öncülüğündeki koalisyonun sözcüsü John Dorrian “bu silahları geri almayacağız” diye daha o zaman açıklamıştı. (17 Mayıs 2017)

Tablo, tek bir formüle, “barış, demokrasi, savaş karşıtlığı” gibi kavramlara indirgenemeyecek kadar karmaşıktır.

Ekim 2015’teki Kobani olayları sırasında, Obama gibi Türkiye’ye pozitif bakan bir başkan zamanında, IŞİD’e karşı ABD’nin terör örgütünü tercih etmesini Ankara diplomasisi önleyebilmeliydi. Suriye politikasındaki hataların büyüklerinden biri budur.

Ahmet Türk gibi tecrübeli bir Kürt siyasetçinin şu sözleri önemli ve değerlidir:

“Kürtler de bu işin silahla çözülemeyeceğini görmeye başladı.” (11 Ekim)

Gerçekten ülke içi şartlar uzun soluklu bir çözüm için dünden daha müsaittir fakat engel yine Suriye’de bugün daha silahlı, daha eğitimli olan ‘terör ordusu’nun teşekkül etmiş olmasıdır.

Türkiye’nin ön önemli sorunu, budur. Bu tehlikeyi telafi etmeyen bir çözüm, yine ve bu defa daha acılı sonuçlarla hüsrana uğrar.

Sanıyorum bu ihtiyatla, Erdoğan konuşmuyor. Aksine konuşsa Bahçeli ortağı… Desteklese devleti angaje etmiş olacak… Bir süre sustu, benimseyen bir ifadeden sakındı, “ortağımızın yaklaşımı” diye niteledi, “önyargısız değerlendirmeli” diyerek ortalama bir açıklama yapmış oldu.

YORUMLAR (195)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
195 Yorum
  • Okçu / 31 Ekim 2024 21:31

    Akp ne zaman sıkışsa şapkadan bir tavşan çıkarır. Aynı tavşanı çıkarması izleyiciyi bunaltır ama bazı saf seyirciler aynı numarayı hep yer.

    Yanıtla (0) (0)
  • Besti / 30 Ekim 2024 23:08

    Esenyurt belediyesindeki durumu görünce anladık ki iktidar bir sonraki seçim için operasyona başlıyor, CHP li belediyeleri zora düşürecek ve Bahçelinin çıkışı yalnızca bir ilgi dağıtma ve bu süreçte bir kısım kürdü ‘umutla’ bağlama olayı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ty / 30 Ekim 2024 22:18

    Esenyurt Belediye başkanını tutuklatarak prova yapıyor muhalif halkı test ediyor. Zayıf tepki olursa boğacak İmamoğlu ve Yavaş'ı tutuklamak için.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 30 Ekim 2024 22:08

    Neden yorum yayınlamıyorsunuz
    Apoya zeytin dalı uzatanlar değil meclise davet edenler AİHM AYM kararları na rağmen kendi halkına okumuş insanına niye merhamet etmez hakkını teslim etmez. "Suçlu olduğu için görevden almadık, yoksa alamadık.... diyenler kimler. Bunlar uzaydan mı geldi 10 20 yıldır kusursuz memuriyet yapan insanlar. Aileleri çocukları gelecekleri

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 30 Ekim 2024 21:45

    ABD'nin Suriye'de kandırdığı yetmedi,bir söz de burada vermiştir.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 30 Ekim 2024 21:43

    Bu tekliften bir şey çıkmaz da adamların aldıkları yanlarına kar kalır.Bu teklifin muhatabı çok, kimi ikna edeceksin?!DEM'in milletvekillerini zaten Kandil belirliyor,onlar sesini çıkaramaz,Öcalan'ın da PKK'nın üstünde gücü olduğunu sanmıyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • serçe / 30 Ekim 2024 00:09

    Türkler Kürtleri milliyetçilikle
    Kürtler de Türkleri Milliyetçilikle suçluyor.
    Peki kim milliyetçi
    Her ikisi de.
    Herkesi Türk yapmak milliyetçilik Türkçe dayatmakta milliyetçilik.
    Kürtçe dayatmak iki haklı bir devlet istemek te milliyetçilik.

    Yanıtla (11) (7)
  • Sever / 30 Ekim 2024 20:53

    Türk’ün ülküsü, ‘Türklük bedenimiz, İslamiyet ruhumuzdur’ ilkesidir. Türk, ülküsünde öylesine ete kemiğe bürümüştür ki Türk’ü gören Müslümanlığı anlamış, Müslüman denince de Türk’ü bilmiştir.
    Türk, asırlar boyunca İslam’ın öncüsü ve bayraktarı olmuştur. Dolayısıyla Türk ifadesi, şemsiye konumunda olup tüm İslam ümmetini temsil etmektedir. Türklüğe ırki manada bakan ve onun aslını (ruhunu) çığırından çıkaran kafa cahiliye kafasıdır.

    Yanıtla (2) (3)
  • Sever / 30 Ekim 2024 20:55

    Onlarca yıl başörtüsü ile uğraştırdılar, şimdi de kalkmış Türk mü, Türkiyeli mi diye pösteki saydırmak istiyorlar.
    Türkiyeli Türk’üz, yani hem Türk’üz hem Türkiyeliyiz.
    Bulgaristanlı Türkler olduğu gibi hem Türkler ve hem de Bulgaristanlılar, Özbekistanlı Türkler olduğu gibi...
    Laf salatası, mugalata (safsata) yapmanın manası yok!

    Yanıtla (4) (1)
  • okur 41 / 30 Ekim 2024 15:05

    Gerçekten çözüm için atılan bir adım mı bu? yoksa bir kez daha seçilebilmenin arayışları mı?

    Yanıtla (14) (1)
  • Adamın biri / 30 Ekim 2024 17:58

    Tanı bunları evlat tanıda büyü..bunlar teröristlerle masaya oturan namussuzdur serefsizdir diyen masaya oturdukları isbat edilincede oturduysak biz oturduk diyenlerdir, seçimi kazanmak için şeytanla bile işbirliği yaparlar .

    Yanıtla (8) (1)
  • okur / 30 Ekim 2024 20:15

    siyasilerin ekserisi ahlaken aşağı tabakadır. ahlaki manada ayak takımı insanlardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 30 Ekim 2024 18:03

    Demek ki, Öcalan'ın sözü DEM üzerinde para etseydi Özgür Özel, Öcalan'ın "umut hakkı"na böyle açıktan karşı çıkıp İmralı'yı bu kadar kolay denklem dışına itmeye kalkamazdı, değil mi? Edirne'den, Kandil'den, DEM'den destek almasa Özgür Özel, Öcalan'ı böyle kolayca denklem dışına çıkarabilir miydi? PKK'ya "terörist" diyemiyorlar ama rahat bir şekilde "Öcalan'ın 'umut hakkı'na karşı duracağım" diyebiliyorlar! Ya da Özgür Özel ne dediğini hala bilmeyecek kadar acemi ve şaşkın mı?

    Yanıtla (0) (6)
  • karar okuru / 30 Ekim 2024 20:13

    On binlerce insanın hayatını yitirmesine yol açan bir terör örgütünün lideri için umut hakkı olmasın zaten. Sabıkası yokken, kazara ya da bir gaflet anında birini öldürmüş birinden bahsetmiyoruz. Bir terör örgütünün başındaki kişiden söz ediyoruz. Ne umudu!? Hala yaşadığına şükretsin, otursun oturduğu yerde!

    Yanıtla (2) (0)
  • Turhan Elmas / 30 Ekim 2024 19:53

    31 Mart seçimleri öncesi Sn Erdoğan" bu benim son seçimim" dedi ve Sn Bahceli feryad figan " hayır gidemezsin, bizi yalnız bırakamzsın" demişti. Oyunun çerçevesi, Bahçeli`nin bu zaafiyeti üzerine kurgulandı! Erdoğan ve ekibi bulundukları zor durumu(dışta PYD, içte ekonomik sorun)ancak zorlu bir mücadele ile geçeriz dedi ve senaryo`yu kurdular. Ve Bahçeli´ ye beklenilmez şeyler yaptırdılar! Ama Evdeki hesap çarşıya uymadı. Bahçeli, "TR`de kürt sorunu yok terör sorunu var" dedi ve başa döndük.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali bak / 30 Ekim 2024 19:50

    Taha bey, 2019'da gayet de çarpıtılan Osman Öcalan açıklamasını yazıp, 2023 seçiminde, kendisinin de muhtemelen oy verdiği Kılıçdaroğlu için PKKlı liderlerin yapmış olduğu destek açıklamalarına dair bir kelime dahi yazmaması... Taha bey, objektif olarak yazacaksanız bunları da yazacaksınız, Kent uzlaşısını da.. Hükümetin ikircikli tavır göstermesinden dem vurup, muhalefetin ikircikliğine dair 2 satır bir şey yazmayınca doğal olarak yazının objektifliği azalıyor.Dediklerim bu yazıya mahsus değil.

    Yanıtla (0) (1)
  • Murat Eroglu / 30 Ekim 2024 19:35

    İktidarın siyaset erbabı, 10 gündür bir plan eşliğinde herkesi oyalıyor! Gazetecinin AL-monitor kanalindaki haberi ve X hesabı karartılır. Haberde, Öcalan-Kandil konuşması sonunda aralarında anlaşmazlık çıkmış, konuşma sonlanmış. O halde; masada Öcalan kartı yok, ama -Öcalan gel konuş- denerek bir taşla iki kuş vurmak ister gibiler. Ya herrru ya merru, nasılsa inanırlar deyip büyük oynuyorlar! Senaryolar hep Referandum ve iktidarda kalmayak icin. İyi şeyler yok artık, kalan bunlar, anla yani.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 30 Ekim 2024 18:02

    CHP, Kandil-DEM desteği ve ittifakıyla kendisine konforlu bir alan yaratmış durumda. Hem DEM'in oylarını alıyor hem Öcalan'a -Kandil'e değil- açıktan karşı çıkarak bu konforlu alanı sürdürmeye çalışıyorlar. Hem DEM'in oylarına talip olup hem Öcalan'ın 'umut hakkı'na karşı çıktığına göre Özgür Özel, Kandil'den başkasına güvenmiyordur. Bütün umudunu DEM'in oylarına bağlayan CHP ve Özgür Özel, Öcalan'ın 'umut hakkı'na karşı çıkıyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • A.Derin / 30 Ekim 2024 19:34

    Şimdi sorun Ozel'in Umut hakkına karşı çıkması mi, hersey cozumlendi, oldu bitti de...güldürmeyin insanı. Siz en iyisi Taha beyin yazısını bir kez daha okuyun, dikkatlice...

    Yanıtla (1) (0)
  • Murat Eroglu / 30 Ekim 2024 19:22

    İktidarın siyaset erbabı, 10 gündür bir plan eşliğinde herkesi oyalıyor! Önce gazeteci Amberin Zaman´ın X hesabı kapatılır. Haberde Öcalan´la Kandil`in Tlf. konuşmaları ve sonunda Kandil ile Öcalan kavga ettikleri varmış. İktidar, istemediği haberleri karartıyor! Masada Öcalan kartı yok, ama -Öcalan gel konuş- diyerek bir taşla iki kuş vurmak peşindeler. Nasılsa inanırlar deyip büyük oynuyorlar. Zaten kaybetmiş haldeler! Hesap kitap Referandum ve iktidarda kalmak için. İyi şeyler çoktan gitti.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 30 Ekim 2024 19:15

    ABD Afganistan da ne yaptıysa burada da aynısını yapıyor. Böl yönet muhtaç et. Tutturabildigini

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 30 Ekim 2024 18:51

    Sayın Akyol, “tablo”nun “karmaşık” olduğu konusunda çok haklısınız. Yalnız ülke içindeki sorunların çözülmesi için önce Suriye’deki sorunların çözülmesi görüşünüzü paylaşmıyorum. Suriye’de sorunun tüm tarafları eli silahlı insanlar; Türkiye’de ise DEMP silahsız, şiddet yoluyla siyasete kesin karşı ve TBMM’de. Dolayısıyla Kürtler’in kültürel haklarından, işçi sağlığı ve iş güvenliği gibi çok Türk’le de paylaştıkları insan haklarına, pekçok sorun pekala TBMM’de tartışılıp karara bağlanabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sabri akın. / 30 Ekim 2024 18:29

    Terör bitsr dahi ayrılıkçı söylemler yıllarca devam eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • H. Matisse / 30 Ekim 2024 12:55

    Teröristlerle hiç bir zaman görüsme olmaz yok edilir.
    Kaldiki bunlar avr. ve Abede nin usaklaridir.
    Artik son darbeyi vurmanin zamani geldi de geçiyor.
    Suriyede isgal ettikleri yere girip büyük temizlik yapilmalidir.

    Yanıtla (6) (4)
  • Vatandaş / 30 Ekim 2024 13:13

    Bence de

    Yanıtla (2) (1)
  • Düşünceli / 30 Ekim 2024 18:28

    40 seneyi aştı, ister (eskiden olduğu gibi) “anarşi”, “eşkiyalık” vs , ister “ terör” densin, sorunun hemen gelecek bahara kadar “yok olacağı”nı çok duyduk. Çok şehit verdik, veriyoruz, ama sorun yok olmadı…. Sorunun gerçekten yok olmasını isteyen, “nasıl” diye düşünmek zorunda; bugünkü tartışma da bu konuda. Yani sizinki gibi “yok ol” diye, artık kimdeyse, birilerine talimat vermekle yok olmuyor sorunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 30 Ekim 2024 18:19

    Coğrafyamızın bütün halkları gibi, Kürtler de bugün bir yol ayrımında. Emperyalist ayartmaların iğvalarına kapılmamak, problemlerin çözümü adına daha kapsayıcı ve kucaklayıcı bakış açıları geliştirmek, İslâm’dan ve ana İslâmî gövdeden kopuk bir Kürt milliyetçiliğinin evvela Kürtlere sonra da bütün bölgeye kurulmuş modern bir tuzak olduğunu görebilmek… Zor da olsa, benimsenmesi gereken duruş budur.

    Yanıtla (4) (2)
  • Ahmed 61 / 30 Ekim 2024 13:36

    Herkes uzlaşmadan yana,peki kimle diyaloğa gireceksin?dem olmaz, demirtaş olmaz,apo olmaz.peki kim olsun?Bu eli Bahçeli uzatıyorsa bunun bir anlamı vardır ve çok değerlidir.Ya bu devletin uzattığı eli tutarlar,yada yok olup giderler.Artık devletin bunlar ile uğraşacak zamanı yoktur.

    Yanıtla (6) (7)
  • Düşünceli / 30 Ekim 2024 18:16

    Devletin görevi “bunlarla uğraşmak”! Sınırları koruma yanında kendi sınırları içinde barış ve güvenliği sağlayarak ülke ahalisinin yaşam hakkını, üretimin dolaşımın aksamamasını sağlamak her devletin asli görevidir. Bugün tartışılan devletin bu görevi en iyi nasıl yapabileceği.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sever / 30 Ekim 2024 18:06

    Ne Abdullah Öcalan PKK-YPG'ye silah bıraktırabilir ne de DEM Parti ya da Selahaddin Demirtaş ile saz arkadaşları terör örgütü ile aralarına bir mesafe koyabilir. PKK'nın kabul edebileceği bir silah bırakma eylemine davet sadece ABD üzerinden gelirse kabul görür. Ancak bu şartlarda DEM Parti 'silahlara veda' çağrılarına müspet cevap verir.
    ABD-İsrail ekseni dışından gelecek her türden silah bırakma çağrısının örgüt ya da siyasi uzantısı parti tarafından bir karşılığı yoktur.

    Yanıtla (5) (1)
  • okur / 30 Ekim 2024 17:11

    Sadece algi olişturup bu milletten yeni bir süre istemektir amaçları.
    22 yılda çözmemiş,çözememiş yeniden bu milletten yatki alma peşindeler.
    Samimiyet yoktur bu işte.
    Bahçeliye bu görev bilinçli olarak verilmiş ve tuzağa düşürülmüştür.
    22 yıl iktidarda olan bir parti ,
    Öcalanı ,Bahçelinin ağzı ile meclise davet etmektedir. Çok vahim,çok vahim.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sumer / 30 Ekim 2024 03:26

    Almanya yenildiği için biz de yenilmiş sayildik.onlarca yıl bu öğretildi..bunun gibi o kadar çok yalan anlatıldı ki..bu ezberlerle beyinler yıkandı..hayatında tek satır kitap okumayan tahsilli tahsilsiz. O kadar çok kişi bu yalanlarla ömrünü tamamladı..kuruluş döneminden düne kadar süren paradigma da buna dahil .özgür Özel bunun iflasını ilan etti sözleriyle..acaba daha ne yalanlar doğru diye aňlatildi düşünün..

    Yanıtla (2) (13)
  • Karar okuru / 30 Ekim 2024 11:34

    Şu yalanların da bir kaçını referans, sayfa ve paragraf vererek yaz da biz de öğrenelim?

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 30 Ekim 2024 12:10

    Birinci dünya savaşında sadece Çanakkalede direnebildik. Mısır'da yenildik, Filistin'e yenildik, Irak'ta yenildik. Ama bunlar bize hiiç anlatılmadı. Müttefiklerimiz yenildiği için yenik sayılmışmışız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yenmek / 30 Ekim 2024 13:43

    O cephelerden savaş bitince çekilnek zorunda kaldık diye biliyorum. Mesela Medine müdafii Medineyi terketmemek için çok direnmişti. Çanakkaleyi geçemeyen İngilizler savaşı geniş alana yaydı. Ayrıca Almanlara da çok güvenmemek gerekiyor. Çanakkalede bir çok askerimizin bol yere şehit olmasına sebep oldular. Bilhassa Temmuz ayında. Esat Paşa müdahale etmeseydi şehit sayısı daha da artacaktı. Ağusta aynısını yapmak istediler. Direnen komutanı görevde aldılar yerine başkasını atadılar. Lima von Sand

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 30 Ekim 2024 14:22

    Kut-ül Amere’ yi unutmuşsun da, Osmanlının o savaşı kazanması zaten mümkün değildi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musta / 30 Ekim 2024 12:15

    Almanlarla savaşa bizi kimin soktuğundan da bahsetmezler. Almanya kaybedecek diyen kurmay akıllarına rağmen sırf padişaha yakın diye sözü dinlenip savaşa sokanlar, o savaşa hayır diyemeyen yücelerden bahsetmezler.

    Yanıtla (1) (1)
  • karar okuru / 30 Ekim 2024 12:36

    Savaşı istememek başka, savaşmamak başka şeydir.

    Yanıtla (2) (0)
  • İttihat / 30 Ekim 2024 13:49

    İttşhat ve Terakki partisi Abdülhamiti devirince zaten iş bitmişti. Abdülhamitin 33 yıldır pişirdiği aşa soğuksu kattılar.Fatihten beri uygulanan prıtestan katolik ayrılığından istifade etmeyi bırakıp bu iki mezhebin arasını buldular. İttihatçı komutanlar arasındaki ayrılık bilhassa balkan savaşlarında büyük yenilgilere neden oldu.

    Yanıtla (1) (5)
  • Musta / 30 Ekim 2024 16:50

    Hayallerle savaşa girmek ve odaklanarak savaşmak farklı şeyler.

    Yanıtla (0) (1)
  • Nasrettin hoca / 30 Ekim 2024 16:48

    Özgür Özel bahcelinin sözleri üzerine el artiriyorum ..Kürtlere devlet ve eşit vatandaşlık vaat ediyorum .bunun için anayasal düzenleme yapalım .mecliste çözelim diyerek Erdoğan'ı yeniden başkan sectirmek istiyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karara okuru / 30 Ekim 2024 16:44

    Sorun sadece KÜRT sorunu olsa iyi esas sorun genetik gibi görünüyor. Bağımsız bir Kürt devleti kurulur mu? Dökme su ile kurulur bakınız, 1. Dünya savaşı sonrası kurulan Arap devletleri. Böyle bir devlet kurulabilse kurulurdu şimdiye kadar. Büyük Britanya’ daki İskoç ve Galler gibi hep konuşulur sonuç değişmez. Çözüm TBMM, nitelikli ve medeni bir yönetim bunun aksi İsrail-filşstin kavgasına döner.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur* / 30 Ekim 2024 16:43

    Vallahi çözüm sürecini hendek, çukur olaylarında hayatını kaybeden 800 güvenlik gücünün yakınlarına bir sorun! Onların da diyeceği bir şeyler vardır mutlaka! Bahçeli efendi Apo'yu Meclis'e davet ediyor! Ne Türk ne de Kürt yemez bu oyunları.

    Yanıtla (3) (0)
  • Etem / 30 Ekim 2024 01:44

    Bu gün kalkıp ABD YPG’yi destekliyor diye gocunmanın alemi yok. IŞİD’le savaşta insiyatifi PYD/YPG’ye biz kaptırdık. ABD IŞİD’in daha büyük bir tehlike olduğunu görünce Esad’ı devirmekten vazgeçti. Sınırlarımızı “bir kaç sinirli genç”e yardım için yurt dışından gelenlere açma yerine ABD’nin yanında yer alsaydık PYD/YPG’ye gerek kalmayacaktı. Ama biz Esad’ı düşürmeyi kafaya koymuştuk. Bu yüzden uzun süre IŞİD’i yardımcı güç olarak gördük.

    Yanıtla (28) (6)
  • Tavşan / 30 Ekim 2024 09:25

    Etheme Birebir katılıyorum.

    Yanıtla (9) (5)
  • Zakir Efendi / 30 Ekim 2024 10:27

    "....ABD’nin yanında yer alsaydık..." (Etem)
    Hangi ABD'nin yanında yer alacaktık??.
    Katil PKK'ya devlet kurmaya çalışan ABD'nin mi?
    Zalim İsrail'e koşulsuz destek veren ABD'nin mi?
    Hain IŞID'i kurup Müslümanların üzerine salan ABD'nin mi?
    Senin aklın başında mı arkadaş??

    Yanıtla (5) (7)
  • Düşünceli / 30 Ekim 2024 18:03

    ABD’ye destek derken “arkadaşın” maksadı tabii ki ABD’nin her zaman her politikasını destekleyelim demek değil. IŞİD’e karşı mücadelede ABD’yi baştan biz destekleyeydik, ABD de PYD/YPG’yi ortak seçip silahlandırmazdı diyor. Bu o kadar garip, hiç tartışılmaz bir konu değil -hele sonradan bizzat Türkiye’nin ABD’ye IŞİD’e karşı mücadeleyi yürütmeyi önerdiği gözönünde bulundurulursa.

    Yanıtla (2) (1)
  • 4 madde / 30 Ekim 2024 13:54

    İlk dört madde ile ilgili görüşlerini dillendirmekten korksa da çoğu kişinin paylaştığını düşünüyorum. Ama İsraille ilgili kısmı anlayamadım. Nerede öldürdüğünden bahsediyorsun. Filistinde Lübnanda olup bitenleri zaten herkes neredeyse naklen seyrediyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karara okuru / 30 Ekim 2024 16:35

    Birisi devletlerin örtülü faliyetleri ile ilgili belge sorarsa ya laf ebesidir ya da akıl yoksunu. Bu aptalca sorunun cevabı: bu faaliyetlerin belgesi olmaz ama son yıllarda ABD ordusunun Kuzey suriyede ne yaptığını idrak edemiyorsan laf anlatmanın anlamı da yok!

    Yanıtla (2) (0)
  • RAMAZAN / 30 Ekim 2024 16:22

    Örgütün başı Öcalan'ı meclise getirip konuşturmak istiyorlar, diğer taraftan %50 oyla halk tarafından Belediye başkanı seçilen Ahmet Özer'i örgüt üyeliği suçlamasıyla gözaltına alıyorlar, ve bu kişi aynı zamanda Prof.Dr ünvanlı bir bilim adamı, muhtemelen akıllarında görevden alıp yerine kayyum atmak var.,Keza Selahattin Demirtaş gibi seçilmiş birçok siyasetçi hala cezaevinde..Neymiş Kürt sorununu çözmek istiyorlarmışş, yapmayın yaa..'!! kimi kandırmayı düşünüyorlar acaba...!!

    Yanıtla (4) (0)
  • TAMER / 30 Ekim 2024 15:44

    Demokrasiyi pek sevmeyen ve otoriterleşen bir kişi Kürk sorununu hayatta samimiyetle çözemez, Esenyurt Belediye Başkanın gözaltına alınmasında talimat veren Erdoğan' ın Kürt sorununu çözmeye çalışıyormuş gibi zamana oynayıp toplumu kandırma ve kendi siyasi ömrünü tamamlama çabasından başka bişey olmadığını günün sonunda tekrar göreceğiz, Bu defa Bahçeli'yi de dahil etmesi sadece kendine inanmayanları inandırmak içindir,,Erdoğanı 20 yıldır tanımadıysanız artık....!!

    Yanıtla (14) (0)
  • Adamın biri / 30 Ekim 2024 15:31

    Taha bey sormuş .yine çözüm süreci mi diye..evet oylar her dustugunde

    Yanıtla (9) (1)
  • okur / 30 Ekim 2024 15:22

    bahçeli düpedüz apoyu mecliste konuşmaya çağırıyor, rte ise “önyargısız bakın” diyor. işlerine gelince buluttan nem kapanlar, montaj videolarla kara çalanlar işlerine başka türlüsü gelince de 50 bin şehit bir “ön yargı” oluşturmaya yetmiyor. bu milletin acılarına karşı her zaman gamsız oldular. umurlarında değildir, bu millete acımaları olsaydı yolsuzluk yapmazlardı.

    Yanıtla (17) (0)
  • Okur / 30 Ekim 2024 15:28

    Bunlar algı ustası hocam, 23 senede tek başardıkları şey algının nasıl yönetileceğini öğrenmek

    Yanıtla (10) (0)
  • Cenk Cemil / 30 Ekim 2024 14:29

    Eskilerimizin bi tabiri vardır ! "Benim olum, bina okur, döner-döner yine okur " diye !.. 22 yllık iktidarımız bu tabire en çok sahip çıkan ihitdar olarak tarihe geçmiştir. Önce, Maliye ve ekonomik politikalarda dönmiş-dönmiş yine okumuştur, şimdi de terör çözüm süreçlerinde dönüp yine okuyacaktır ! Dönemekten kim usanır ! Mevlana bile sürekli dönmüştü !

    Yanıtla (9) (0)
  • Hikaye / 30 Ekim 2024 14:23

    Çözüm süreci başladı ama ne çözüm süreci.Bahçeli bir taşla iki kuş vurma derdinde.Bu hamle iktidara nefes alma imkanı verdi gündem 360 derece değişti.Muhalefeti acaip tuzağa düşürdü ki Özel balıklama atladı.Sonra ''Kürt sorunu yoktur pkk sorunu vardır'' deyip bombayı muhalefetin kucağına bıraktı.İlk işaret Esenyurt'ta ortaya çıktı, devamı gelecek gibi.Mhp li devşirmeler salya akıtmaya başladılar bile.

    Yanıtla (6) (0)
  • Musto / 30 Ekim 2024 14:14

    Vespa crabro.. Kısacası Eşek arısı.. istilacıdır etçildirler genellikle de tatlıları çok severler.. iri çirkin cüsseleriyle üreten Bal Yapan kolonileri basarlar Talan ederler.. Çalışmazlar üretmezler çirkin vızıltılarıyla korku salar sadece Yok ederler.. Faydalarından çok zarar verirler..Maalesef ülkemiz bu durumda,içeride ve dışarıda bal yapmayan zararlı haşeretler tarafından işgal edilmiş durumda.. Bunlar def edilmediği müddetçe bu ülkeye huzur refah Barış ve Adalet gelmez...

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 30 Ekim 2024 13:32

    Milletin AKP ve MHP ye güveni kalmadı. Dün başka bugün başka söylemlerle Ülke idare edilemez. Bahçeli Dem parti kapatılsın demiyormuydu? Güven bunalımı var ,böyle siyaset olmaz,olmamalı.
    Elbette ki silah bırakılması istenebilir ama bunların izlediği politika ile olmaz,Tutarlılık şarttır. Devlet yönetiminde ciddi projeler esas olmalıdir. Millette güven kalmadı artık.
    Erken seçim tek çare.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cemil Halis / 30 Ekim 2024 13:26

    Zamanı uzatmaya gerek yok. Türkiye var olan toplumları dikkate alarak devlet olmadı. Bundan dolayı bu devletin yeniden yapılanmaya gitmesi zorunludur.

    Yanıtla (1) (1)
  • Fuzuli / 30 Ekim 2024 13:24

    Kurt sorunu diye adlandirilan mesele partiler ustudur. Ayak ustu siyaset jargonlariyla cozumlenemez. Olmadi zaten. Cagin ve demokrasinin gerekleri neyse o olmali. Ocalan, kandil ve Edirne'ninde ustunde bir meseledir. Koltuk, oy hesaplari bir kenara birakilarak cozumlenebilir. Cengiz Candar'in deyimiyle paradigmal degisim olmadan cozum zor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Türkoğlu / 30 Ekim 2024 08:21

    Türkiye, öngörüsüz, sonucu bilinmeyen günlük ve anlık politikalarla idare edilen bir ülke. Böyle olmasa Suriye'de devlet otoritesinin zaafa uğramasının terör örgütünün ve israilin işine yarayacağı öngörülebilirdi. Amerikanın önceden kurgulannış ve tıkır tıkır işleyen bölge politikasına hizmet ettik. Bedelini de ağır bir şekilde ödüyoruz. Ayrıca terör örgtüne yönelik izlenen politika diğer terör örgütlerine de yol gösteriyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • muhammet karadağ / 30 Ekim 2024 13:20

    Amerikanın önceden kurgulannış ve tıkır tıkır işleyen bölge politikası:
    bop projesi
    adam ben bop projesinin eş başkanıyım dedi mi evet dedi
    bu yani abd ye çalışıyorum
    kendini müslüman ve milli gören seçmen ve bazı partiler ona oy vermeye devam ettimi etti
    normalde o açıklama partisinin kapatılma nedeni başka nedene gerek yok.
    bop hala tıkır tıkır işliyor ve yetkililerimiz abd ye hizmete devam ediyor yani
    hayırlı işler hacı
    yani

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 30 Ekim 2024 13:16

    Bu gün nihayet ortağını tasvip ettiğini beyan etti .
    Bence işin doğrusu şu ; 200 seneden beri aralıklı olarak ama son 40 sene devamlı olarak ve şiddet kullanarak bu beladan kurtulmaya çalışıyoruz, gördük ki bu işin üstesinden gelinemedi , gelinemiyor .
    Bunu başka türlü çözmek için ortada
    ne gerçekleri gören, ne irade ne cesaret ne de azim vardır, vaziyeti böylece idare edip gidiyorlar !

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 30 Ekim 2024 12:52

    Esenyurt bb gözaltına alınmış.Artık komediye dönüştü oyunları. yalnız söyleyeyim buradan ne akp ye ne MHP ye ekmek çıkmaz.Millet artık bu siyasi cumhuriyet düşmanlığı hareketlerini görüyor.Türk milletini aptal yerine koymayı tarih ve türkler affetmez Ne olduğunu artık herkes görüyor vesselam.

    Yanıtla (3) (2)
  • EMEKLİ / 30 Ekim 2024 00:14

    Cuma namazından sonra salavatlar,hatimler ve
    dualarla açılan "TBMM"de Bebek katiline konuşma yaptiracaklar
    Şehitlerin kemiklerini sızlatırlar
    Konuşturulursa.

    Yanıtla (27) (5)
  • Arşiv unutmaz / 30 Ekim 2024 08:51

    Aslı Genelkurmay arşivinde bulunan 21 Nisan 336 (1920) tarihli belge ...- Allah'ın cömert ihsanı ile Nisan'ın 23'ünde Cuma namazından sonra Ankara'da Büyük Millet Meclisi açılacaktır Atatürk özellikle istedi; TBMM salavatlar, hatimler ve dualarla açıldı...

    Yanıtla (9) (2)
  • KAMAL / 30 Ekim 2024 11:41

    O açılış "siyaseten", yani göstermelik idi !

    Yanıtla (3) (11)
  • EMEKLİ / 30 Ekim 2024 12:22

    -10-larda OLMAYAN :
    Kamal Arapçada "mükemmellik, üstünlük, ayrıcalık" ve "tamamlanma, sonuç, başarı" anlamlarına gelir (كمال‌ kamāl

    Yanıtla (3) (0)
  • Adamın biri / 30 Ekim 2024 12:04

    Eh artık ,bu gidişle Devlet Bahçeli DEM Parti'ye eşbaşkan olur..ne diyelim biji serok Bahçeli

    Yanıtla (6) (1)
  • The end / 30 Ekim 2024 12:03

    Anıtkabir'e akp liler alındı slogan RTE diyip gittiler sonra vatandaşlar alındı ziyaretlerini dualarını okudular gittiler.kameralar akp lileri gösterdi diğerlerini mecburen gösterdi. TRT ve benzeri kameralar.

    Yanıtla (2) (0)
  • H. Matisse / 30 Ekim 2024 12:00

    Barisma yeri yurdu olan düsmanla yapilir keza kürtler bizim düsmanimiz degidir. Pkk ile hiç bir sekilde görüsme yapilmamali aksine minimize edilene kadar savasilmalidir. Çünkü pkk kürtlerin değil batinin terör örgütüdür.
    Kürtlere verebilecegi bir şey yok, batinin büyük emellerinin kuklasi olarak tarihe geçecektir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Musto / 30 Ekim 2024 11:47

    Tabiri caizse 72 milletin yaşadığı yıllar önce boşaltılmış Ermeni köyünde.Şarktan 50, 40 30, 20, 10 yıl önce para ile satın alınan dere kenarına toplanmış, aralarında Kürtçe konuşan gelinlerle sohbet ediyorum.Yanlarında bulunan çocuklarına torunlarına bildiğim birkaç kelime Kürtçe ile, adlarını kimlerin çocukları olduklarını soruyorum.O birkaç kelimeyi bile bilmiyorlar.Neden öğretmediniz diyorum. öğrenmek istemiyorlar. çocuklara torunlara niçin öğrenmiyorsunuz? Abi amca ne işimize yarayacak...

    Yanıtla (8) (1)
  • karar okuru / 30 Ekim 2024 00:49

    Terörün kendisi bir problem midir? Yoksa bir problemin varlığına işaret eden, ateş gibi, ağrı gibi bir işaret midir? İşaretse, işaret ettiği problemin paydaşları kimlerdir, amaçları nedir, güçleri nedir? Aralarında çıkar birlikleri ve çatışmaları var mıdır? Paydaşların problemin nedenlerine dair temel varsayımları nelerdir? Problemin tanımı konusunda asgari müşterekleri var mıdır? Karşılıklı taviz vermeye ne kadar hazırdırlar? Yarın tasavvurları birbirlerine ne ölçüde benzemektedir? Efendim?!...

    Yanıtla (5) (1)
  • Doğan Alioğlu / 30 Ekim 2024 11:46

    'karar okuru' ve diğerleri için iki cümle cik: Bu sorular ve cevapları çok önemli. Herkes kafa yormalı derim.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 30 Ekim 2024 04:40

    Kuruluş dönemi paradigması şuydu .Kürt yoktur.bu yakın zamana dek uygulandı .Kürtler Orhun abidelerinde türk boyu olarak geçer.kurtce diye bir dil yoktur.vs vs.diyanet kontrol altında bir Sünni kurum olarak kuruldu.alevilik bu kurumda yer almadı .Dersim'de ezildi .tarikatlar ve seriatcilik gericilik irtica ilan edildi.komunizm ezildi .bu proje iflas etti .yok saydıkları varız dedi..Kemalizm bunları yok edemedi..en son CHP devlet ve eşit vatandaşlık vaat ederek bu projenin ölümünü ilan etti.

    Yanıtla (4) (8)
  • Karar okuru / 30 Ekim 2024 11:42

    Yine yanılıyorsun NET kurtuluş savaşı ve Lozan da Kürt yok filan denmedi. Azınlık statüsü kabul edilmedi: İsmet İnönü Lozan’da da Türkleri ve Kürtleri temsil ettiğini söyler. Bilgileri doğru değerlendirmek gerek. Sorunlar Aşiret ve gerici isyanlarla başladı. Bunlar da maalesef tüm dünyada oluyor. Travmatik gözlükleri çıkarıp bakmak gerek!

    Yanıtla (5) (9)
  • ALINTI / 30 Ekim 2024 09:04

    "Bu ne demektir? Bu 2. açılım süreci demektir.Demirtaş'ın Medyascope röportajı: "Hdp CUMHUR İTTİFAĞI ile işbirliğine evet deseydi Saray’da HDP’ye Özel Ofis açılırdı"dedi. Demirtaş’ı cezaevinden Özel Jet ile alıp Babasının ziyaretine niye götürdüler? HDP belki bizi destekler diye.Akp ile işbirliğine evet deseler şimdi yerli ve milliydiler.Millet hepsini görüyor. Şimdi de Anayasa değişikliği için DEM'e ihtiyaçları var.Ülke için için değil ikballeri için o koltuktan imemek için siyaset yapıyorlar."

    Yanıtla (13) (0)
  • okur / 30 Ekim 2024 11:41

    milleti zerre düşünmüyor. kendine 13 süper lüks makam uçağı, 85 milyon halka yangın mevsimine girerken 1 tek yangın söndürme uçağı yok...bu kadar bariz bir gösterge olamaz ya...ne yapıyorsa kendi çıkarı ve ikbali için yapıyor nokta...

    Yanıtla (9) (0)
  • Milliyetçi Okur / 30 Ekim 2024 11:40

    IŞİD'i diğer adları ile DEAŞ ve DAEŞ'i kuran bizzat ABD'dir. Bunu, dış politika ile ilgilenen herkes bilir. IŞİD'in, Suriye'de faaliyet göstermesinin sebebi ise ABD'nin, IŞİD ile mücadele gerekçesi ile PKK'nın Suriye kolları olan PYD/YPG'ye binlerce tır silah vererek Suriye'de devleştirmek ve sonra da Türkiye'ye karşı kullanmak. PYD/YPG şu an Suriye'de bir bölgeyi ele geçirdi ve özerk bir yönetim oluşturdu. Sonraki hedef ise Türkiye'ye saldırtmak. Mevcut iktidar ve TSK buna engel olacak.

    Yanıtla (3) (1)
  • serçe / 30 Ekim 2024 00:18

    Bunca ölüme rağmen barış olmalı mı.
    Bence evet.
    Bundan sonra kimse ölmesin diye barış sağlanmalı.
    Türkiye insanları zorla Müslüman Türk milliyetçi yapmaya çalışmamalı.
    Türkiye'de baskı yok deniyor ama zorla din dersi
    okutuluyor
    Aleviler dini cemaat olarak tanınmıyor.
    Mülakatlarda hak hukuk göstere göstere yeniyor.
    Yandaşlara ihaleler veriliyor.
    Vatandaşlar arsındaki ayrım huzursuzluğa yol açar.

    Yanıtla (23) (12)
  • karar okuru / 30 Ekim 2024 11:40

    Din düşmanlıklarınız nüksetmeden yazsanız etkili olacaksınız ama. Bir türlü vazgeçemiyırsunuz.

    Yanıtla (2) (5)
  • Misafir / 30 Ekim 2024 11:40

    Atatürk’ün vermediği devleti, akepe-mehepe' cehepe- dem kimse veremez.

    Yanıtla (5) (0)
  • Gündem / 30 Ekim 2024 11:27

    MHP, güzel oyun kuruyor. Yargıdaki gücünü de devreye koydu. Apo sürecini ortaya koyatken uzlaşma olmaması için de toplumsal dinamikleri kurcalıyor. Böylece uzlaşmayı MhP önermiş olacak ama iktidar ve Dem uzlaşmayı becerememiş olacak. Bu şekilde MHP, o kadar alan açtık hala aynı yoldasınız diyecek ve yargı gücüyle sertleşecek. Kimse de gık diyemeyecek çünkü oyun bozan o görünmeyecek. Siz hala analizler yapın, ya tutarsa diye senaryolat üretin. Konu çok basit aslında.

    Yanıtla (3) (0)
  • ibrahim eldivan / 30 Ekim 2024 11:22

    sayın yazar her zaman ki gibi kronolojik bir tarih oluşturup ordan bir cümle burdan bir cümle ile kafasındaki düşünceleri empoze etmiş yine. rojova devrimini buraya taşımak, devrimci halk savaşı başlatmak gibi sığ analizler kusura bakmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 30 Ekim 2024 10:49

    emperyal güçler ne bizim nede coğrafyanın hayrını istemez..

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 30 Ekim 2024 10:48

    kürt sorunu çözülmeden bu coğrafyaya huzur gelmeyecek.
    İstiklal savaşında bize kim saldırdı?
    ingiltere , fransa italya ,yunan , yahudi ermeni..
    savaş bittiğinde biz kimi düşman olarak gördük ---Arap'ı...

    Kendi sorunumuzu kendimiz çözeceğiz...
    Irakla ,Suriye ve İran'la...

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 30 Ekim 2024 10:40

    niyetlerin başka olduğunu düşünüyorum ,
    geçmişlerine baktığımızda.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 30 Ekim 2024 10:38

    sayın Bahçeli ile Erdoğan şöyle bir geriye baksalar , ne söyledik neler yaptık acaba ülke menfaatine bir şey yapacaklar mı?
    halen buna inanan varsa ne diyelim artık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Zakir Efendi / 30 Ekim 2024 10:38

    Sayın yazar;
    S. Demirtaş hakkındaki görüşlerinize katılmıyorum.. Onu sanki silahla ve PKK ile hiç ilişkisi yokmuş ve sadece siyasal mücadele verme peşinde olan biri gibi göstermeye çalışıyorsunuz.. Bunu PKK'yı terör örgütü olarak görmeyen (kardeşi o örgütün üst yönetiminde olduğu için zaten göremeyecek olan) ve 6 - 7 Ekim olaylarının hükümlüsü olan biri için söylerken, o dilinizden hiç düşürmediğiniz "analitik düşünme" adına biraz daha ihtiyatlı olmak gerekmiyor mu??

    Yanıtla (3) (2)
  • The end / 30 Ekim 2024 10:33

    Erdoğan teröristlere nefes aldırmıyorum demiş. Teröristler TUSAŞ a nefeslerini tutarak gelmiş.erdogan doğru diyor!!!!.inanıyorum!!!

    Yanıtla (3) (0)
  • Sokrates / 30 Ekim 2024 10:32

    Ne çözümü hiçten kördüğümu oldu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ulke yönetimi / 30 Ekim 2024 09:47

    Benim merakım şu, mevcut yönetime şuan sorunları çözebileceğine dair herhangi bir güven var mı? Gerisi fuzili konuşma. Bu nedenle bir an önce erken seçim olmalı ve ülke sözüne güvenilir bir yönetime kavuşmalı

    Yanıtla (5) (0)
  • Ty / 30 Ekim 2024 01:12

    Şimdi 12.5 ve 72.5 bin emekli maaş alanlarda ölmedi yaşıyoruz. Aylık 245 milyar emekliye 300 milyar lira da çalışanlar 600 milyara yakın yüzde 15 zam yapsa aylık 90 milyar var mı bu para. Atatürk denk bütçe demiş enflasyon nedir gelirden fazla tüketiyor demek başka anlamı yoktur. 20 bin emekli maaşı iyi para ama millet sen çok yersen bize de çok ver diyor. Birde emeklinin yüzde 2 si ki 300 bin kişi 60 bin tl üzeri maaş alıyormuş 30 alsa ölür mü.

    Yanıtla (1) (3)
  • Anlaşılmadı / 30 Ekim 2024 09:22

    Tam olarak ne söylemek istiyorsun. Tek cümle ile.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abbas / 30 Ekim 2024 06:32

    İmralı dan Meclise Umut Hakkı mı olacak unut Hakkı mı olacak göreceğiz. Bu ülkede sende o kapının önünden geçmişin mektebin sırasına oturmuşun telefon da tuşa basmışın diye insanlar zindanlara atıldı. Toplumsal barış olacaksa eğer Kral önce suç olmayan suçtan içeri atılan kişilerden başlamalı. Kırk Elli Bin kişinin katilin den değil .

    Yanıtla (15) (3)
  • Suç olmayan suç / 30 Ekim 2024 09:17

    Çok güzel tarif. Tebrik ederim.

    Yanıtla (4) (1)
  • bcc / 30 Ekim 2024 09:07

    Çözüm süreci değil,
    PKK/ABD/AB'ye kaptıdığımız KARDEŞLERİMİZİ geri alma süreci
    ANAMIZ, BABAMIZ bir (Adem A.S., HAvva annemiz),
    Irkçılık yapan, apaçık küfre düşmüştür.
    Gayri İslami fikirler, İslam karşısında yok olmaya mahkumdur.

    Yanıtla (4) (10)
  • Mehmet Zeki Gayberi / 30 Ekim 2024 08:51

    ABD'nin hedefi bir şeyler bahane edip Suriye'ye yerleşmekti.Bunun için kontrolünde olan IŞİD adlı örgütü sunni Kürtlere saldırtıp uyduruk bir devletçik kurdurdu. Daha sonra da onunla mücadele ediyorum bahanesiyle buraya yerleşti. Zaten kontrolünde olan PKK ile işbirliğine girişti bu bu kadar açıkken siz nasıl ABD tarafından Türkiye değil de örgüt tercih edildiğini söylüyorsunuz Kusura bakmayın Taha Bey bunu bilmiyorsanız hiçbir şey bilmiyorsunuz demektir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dr / 30 Ekim 2024 08:50

    Yere düşen sakız yeniden ağıza alıp çiğnenmez.

    Yanıtla (4) (0)
  • Fani / 30 Ekim 2024 08:26

    Adın çıktı dokuza inmez sekize. Aynı hata ikinci kez yapılınca aptal denir yapana. İstiklal marşı yeniden mi yazılacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • natali / 30 Ekim 2024 08:14

    devlet beyin "cözüm sürecinden" anladığı ile dem tarafının anladığı birbirinin aynısı değil
    dolayısıyla burada bir taraf diğer tarafı tuzağa düşürmeye calışıyor ve bu işin sonu hic de sanıldığı gibi barışla bitmeyebilir

    Yanıtla (5) (0)
  • Taha Güven / 30 Ekim 2024 07:51

    İktidar ve ortakları asla yeni bir süreç başlatmazlar, başlatamazlar. Toplumsal destekleri %30'a düşmüş durumda. Daha da önemlisi "GÜVEN" sorunu var. İktidar daha önce söylediklerinin 180 derece dönerek karşısına rahatlıkla geçebiliyor. Tek amaçları Sayın Erdoğan'ın görev süresini uzatmak başka hiçbir motivasyonları bulunmamaktadır diğer bütün düşünceler ham hayalden öteye geçemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş / 30 Ekim 2024 07:47

    Bu durumda Apo bebek katili midir? Değil midir?

    Yanıtla (3) (0)
  • Ty / 30 Ekim 2024 07:45

    Binlerce aile sudan bahanelerle işini aşını kaybetti yuvasini yikti bu adam üstüne sınırsız saltanat sürüyor o külliye denen yer binlerce m2 alan derhal iş makineleri ile yıkılıp yerine millete piknik alanı yapılmalı veya fidanlık filan yapılmalı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Gariban / 30 Ekim 2024 06:44

    İnsanlar arasında adaleti te' min etmek samimi bir inanca bağlıdır.eğer te' min edilemiyorsa inançsız söz konusudur.toplumsal sorunları illede çözmek istemeyen bir iktidarla karşı karşıdayız.bu dünyada bu sorumsuzluk onlara yeter. Yazık çok yazık insanlar ölüyor.insanlar arasında adaleti işlemek kadar güzel bir şey var mıdır.?

    Yanıtla (5) (0)
  • Namlıoğlu / 30 Ekim 2024 06:12

    Ak Parti Genel Başkan‘nın söyleyeceği bir şey yok tüm Suriye probleminin ve süreçteki şehitlerin sorusudur dünya konjektörnü bilmeyen aptal bir başbakan ve onun yöneticisi artık Barzani gibi otobom bir bölge kabul etmekten başka çare yok Bop hedefine ulaştırılmıştır Ak MHP kandil’deki teröristlerin ve Suriye’deki de birleştirip ordulu bir yapıya inşa etmiş oldu 30 yıl sonra gol tepeleri ile birleşir 100 yıl sonra Türkiye dört parçasıyla bir devlet kurulur Haini uşağı çok Türkiye’nin yönetici

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 30 Ekim 2024 04:59

    Türk Ordusu Suriye'deki/Irak'taki PKK kamplarına kök döktürüyor.Ama PKK beyni olan KANDİLE bir SORTİ Dâhi yapmadı/Yapamadı niçin.ABD Tarafından uçuşa yasak bölge ilan edildigi için,çözümun adı kendin çal kendin oyna adinada ÇÖZÜM SÜRECİ DE.Not iş çok vahim Öcalan yaraya merhem olmaz.Turkiye Kendi göbeğini Kendi kesti kesti,ya değilse tehlike sınıra dayandı

    Yanıtla (2) (0)
  • SG / 30 Ekim 2024 04:34

    Münafığın üç ALAMETİ
    Konuşunca yalan söyler.Emanete İhanet eder Söz verdiğinde sözünde Durmaz. Dördüncüsü Siyonizm'in (El altından)yılmaz savunucusudur.

    Yanıtla (8) (1)
  • SG / 30 Ekim 2024 04:28

    İsrail'in, Türkiye'ye tehdidinden(Saldıracak )Çözüm sürecine evrildi.Anadolunun beka sorunu GAZZE'DEN başlar, GAZZE'DEKİ DİRENİŞ KUVAYI MİLLİYE DİYORUZ.O zaman niçin MERSİN Limanında (Askeri mühimmatı) kalkan yük gemisi(Karar gazetesi) elini kolunu sallayarak İSRAİL limanı/asod giriyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hakkı Tutan / 30 Ekim 2024 04:01

    Yanlış değerlendirme.Çözüm süreci sloganlarla günlük düşünülerek değil çok detaylı bir hazırlık yapılarak sorunun bütün tarafları ile ele alınması Gerekir.Maksat olası bir erken seçimde Erdoğan'a yol açmak maksadına yönelik tuzaktır.Memleket millet diye bir dertleri yoktur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa T. / 30 Ekim 2024 02:57

    Kürt toplumunun, Suriye'de yaşayan kesimi, yok sayılmaya karşı çıkıp, bir statü elde etmek istiyorlar. Bunu talep ederken de, bir ulus devlet kurmayı ideolojik olarak reddettiklerini, mevcut Suriye devleti kapsamında statü istediklerini beyan ediyorlar.Biz, 100 yıldır kafamızı kuma gömüp, Kürt Sorunu' nu çözümsüz bıraktık diye, Suriye'de yaşayan Kürtler neden statüsüz kalsın ki?

    Yanıtla (7) (2)
  • Abidin / 30 Ekim 2024 02:46

    Akp ve Mhp gerçekten kürt sorunun çözülmesini mi istiyor? Güldürmeyin. Asıl amaç anayasal çoğunluğu sağlamak ve Erdoğan'ı bir kez daha başkan seçtirmek. Maalesef kürtler yine oyuna gelecek gibi görünüyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ty / 30 Ekim 2024 02:03

    Kardeşim bu mhp li vekiller bu partide hala nasıl durup bu insanı ayakta alkışlar insanın aklı almıyor. Hele Semih Yalçın diye biri var bugün tv de açıklama yaptı. Ahmet Şık a tipsiz demişti. Bundan çocuklar korkar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ratio / 30 Ekim 2024 01:48

    Kürdün haklarını pkkya meze yapmadan pkkyı yok sayarak verseydik bugün pkk diye bir sorun olmayacaktı. Türkçü islamcı ulusalcı kafalar anlamadı hala da anlamış değiller. "Anayasaya herkes Türktür" önermesini bir lütufmus gibi gevelemekten başka bir şey yapmadılar. Nato kafa nato mermer.

    Yanıtla (6) (4)
  • Ali Rıza / 30 Ekim 2024 01:43

    Dünyada en geçerli olan kanun güçlü olanın hayatta kalmasıdır. Güçlü olan kalır, güçsüz olan göçer gider. Kişi bağışıklık sistemi de böyle, devletlerde milletlerde böyle, kurtuluş savaşında yenilseydik Türkiye diye bir devlet olmazdı. Bu günde güçsüz olursak ülkeyi karpuz gibi dilimlerler, kimsede gözünün yaşına bakmaz, Gazze canlı örnek. Dünyada hak hukuk yok, güç var, güçlü olan haklıdır, güçsüz olan haksızdır, bu kadar basit ve geçerli bir kanun. Bilgi birikimi bunu önlemek için şart.!!

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar / 30 Ekim 2024 01:26

    İnşaallah bu süreç işi kendi mecrasında ilerler. İşin ucu Anayasaya dayanırsa bu kimsenin samimi olmadığı anlamına gelir ki ondan sonraki yorumlamalar devlet çıkarından ziyade kişisel ikbal ve çıkar içinmiş der haklı olarak. Elbetteki meselenin bir ucu anayasa olabilir demek istediğim bireysel siyasi çıkar için bunun anayasayla ilintilenmesini haklı çıkaracak gelişmeler süreci telafisi zor boyutlara taşır. Mevcut zihniyet maalesef bu konuda güven vermiyor esas sorun bu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Al Riza / 30 Ekim 2024 01:13

    Devlet aklı. Ömrünün son demlerine yaklaşan Öcalan dan faydalanmadan ölmesini istemiyor, Çünkü sonrasında muhatap alacağı kimse bulamayacak.Pkk ya silah biraktirirsa ne ala, birkaç yasal düzenlemeyle işi ucuza kapatmış olacak..Ancak ya isler ters giderse ve eldeki bulgurdan da olursa..Tamda bu Sebeple inandirici olsun diye Bahceli olayın içine dahil edildi..

    Yanıtla (1) (0)
  • Mavi / 30 Ekim 2024 00:56

    Deniz gezmiş ve arkadaşları deneme yayını yapan TRT studyosunu basmış ortalığı dagitmisti .sadece kadikoyden izlenebilen bu yayınların burjuvalara hizmet ettiğini fakir halka faydasının olmadığını söylüyordu..sol yeniliklere paradigma değişimlerine hep direndi .ilk kez CHP paradigmanın iflasını ilan etti vaatlerde bulundu..sol adına güzel bir adım ..

    Yanıtla (3) (1)
  • Hemhâl / 30 Ekim 2024 00:39

    Çözüm daha önce bu iktidarla denendi ve çözülmedi seçimden onra gelecek yeni iktidarla çözülmesi gerekir

    Yanıtla (6) (1)
  • serçe / 30 Ekim 2024 00:13

    Toplumda genel düşünce ABD PKK yı destekliyor şeklinde
    Türkiye'yi bölecek yıkacak denilen başkasının maşası bir siyasi hareketle neyi görüşüp çözmeyi planlıyorlar.
    PKK veya Kürtlerin haklı talepleri var bunları yerine getirelim bu olayı öyle mi çözelim diyorlar.
    Bilgisi olan yok sanırım

    Yanıtla (4) (7)