Yine başörtüsü

Türkiye’de başörtüsü yasağı utancı tamamen sona ermiş, mesele çözülmüştü. CHP lideri Kılıçdaroğlu’nun “yasal güvence” girişimiyle, tartışma yeniden alevlendi. Ekonomik kriz, dış politikadaki yalnızlaşma, ‘sansür yasası’ bir tarafa, başörtüsü yine siyasi kavga konusu.

Bu açıdan Kılıçdaroğlu eleştirilebilir fakat Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın CHP’yi hâlâ başörtüsü düşmanı gibi göstermesi onu böyle bir girişime yöneltti.

Meseleye iki açıdan bakabiliriz; biri Erdoğan’ın başörtüsü konusunu tekeline alarak muhalefeti başörtüsü düşmanı gibi gösterme siyaseti… Öbürü, CHP’nin Jakoben geçmişi ve Kılıçdaroğlu’nun partisini geniş kitlelere açma siyaseti…

ERDOĞAN’IN TAVRI

Başörtüsü yasağı ağır bir insan hakları ihlali olduğu gibi, başörtülü kadının okuması, çalışması, sosyalleşmesi önüne konulmuş akılsızca bir engeldi. Bu yasağın kalkmasında AK Parti elbette baş aktör oldu fakat Kılıçdaroğlu liderliğindeki CHP de katkıda bulundu.

Nihayet sorun çözüldü, toplumdaki kutuplaşma faktörlerinden biri ortadan kalktı diye sevinmek gerekmez miydi?

Fakat Cumhurbaşkanı Erdoğan başörtüsü gerilimini sürekli diri tuttu. “Camilerimizi yaktılar… camide bira içtiler…” söyleminin bir parçası eski başörtüsü yasağıdır.

Başörtülü kadınların CHP’ye katılmasına Erdoğan’ın son tepkisi:

“CHP ne yapıyor? Sembolik olarak her zamanki yaptığı gibi istismar. Birkaç tane başörtülüyü nereden buluyorsa buluyor, yakasına bir rozet takıyor. 'Bak işte biz sizden yanayız, sizinle beraberiz.' Buradan o kardeşlerime de sesleniyorum. Gelmeyin bu oyuna. Sizin bu oyuna gelişiniz bilesiniz ki bu işi bu ülkede hakkıyla yapanlara da saygısızlık olur."

Erdoğan, başörtülü kadınların CHP’ye gitmemesi, Ak Parti’ye sadık kalması gerektiğini düşünüyor. Demokraside hür seçmenin kimseye sadakat yükümlülüğü yoktur. Erdoğan’ınki ilke tavrı değil, oy kaygısıdır.

CHP’NİN DEĞİŞİMİ

Erdoğan CHP’nin başörtüsü yasağını hararetle savunduğuna dair belgesel de gösterdi; hepsi doğrudur. İşte Kılıçdaroğlu tam da partisini o dar kalıplardan çıkarıp geniş kitlelere açmaya çalışıyor.

CHP’li bazı eski isimlerin “karşı devrim, laikliğin içinin boşaltılması, laiklikten ödün” gibi sözlerle Kılıçdaroğlu’na karşı çıkması eski otokratik mirasın küçülmüş bir tezahürüdür.

İsmet Paşa’nın CHP programından “Kemalizm” ve “kuvvetler birliği” kavramlarını çıkarması ilk açılım örneğiydi.

Siyasi tarihimizin büyük beyinlerinden CHP’li merhum Turan Güneş, 1961’de yazdığı “CHP halktan nasıl uzaklaştı?” başlıklı makalesinde şu tespiti yapmıştı: “Partinin halkla ilişkisi oldukça kesilmiş ve halkın gözünde bir çeşit ‘devlet aristokrasisi’ izlenimini bırakır duruma gelmiştir.”

Prof. Güneş, DP’nin ise buna karşı “kitlelerin isyanı” ile iktidara geldiğini, olaya “ilericilik, gericilik” diye dar açıdan bakmanın yanıltıcı olduğunu yazmıştır. (Turan Güneş, Türk Demokrasisinin Analizi, derleyen Hurşit Güneş, 2009, s. 33, 39)

Bu yeni perspektif Ecevit liderliğinde “Ortanın Solu” hareketini doğuracak, CHP ancak bu değişimle 1977 seçimlerinde yüzde 40’ı görebilecekti. Merhum Ecevit’in “Atatürk ve Devrimcilik” kitabı da Tek Parti ideolojisine karşı bir özeleştiriydi.

Sonra, CHP’nin 28 Şubat’a destek vermesi, özgürlüklere karşı Anayasa Mahkemesi’ne gitmesi eski “devlet aristokrasisi” damarının yeterince aşılamadığının göstergesiydi. Bugün CHP’nin yasakçılığa devam etmesinde Erdoğan’la eski laikçiler aynı görüşte!

GELİŞMİŞ ÜLKE SİYASETİ

Günümüzde CHP’deki pozitif değişime Kılıçdaroğlu liderlik ediyor. Yeni de değil. Kendisiyle on üç sene önce CNN Türk’te yaptığım mülakatta da söylemişti bunu. (6 Mart 2009)

Genel Başkan olunca “biz de hata yaptık” açıklamalarıyla, “helalleşme” politikasıyla bunu geliştirdi.

Bakın gelişmiş ülkelere, partiler bizdeki gibi kavga ediyor mu? Bizde de siyasetin değerler ve kimlikler çatışmasından özgürlükler yoluyla kurtulması, Türkiye’yi “gelişmiş ülkeler” seviyesine çıkaracak eğitim, üniversite, bilim, ekonomi, diplomasi vb. politikalara odaklanması lazım. Bu açıdan Kılıçdaroğlu’nun açılımı doğru olduğu gibi Altılı Masa da bir umuttur.

Keşke Ak Parti de kutuplaşma yerine, ilk on yılındaki gibi sakin, kapsayıcı, rasyonel politikalara yönelse.

Maalesef ufukta gözüken, çok öfkeli seçim kavgalarıdır.

İktidarın anayasa değişikliği teklifini, metin ortaya çıktığında tahlil edeceğim.

YORUMLAR (196)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
196 Yorum
  • soruYorum / 07 Ekim 2022 15:21

    Sence ülkenin bugün bu durumda olmasının nedeni 1979 dan beri yani 43 senedir muhalefette olan sol partiler yani CHP' mi yoksa 43 yıldır ülke yönetiminde söz sahibi olan muhafazakar sağ partilermidir? Bu sorunun cevabını dürüstce kendi kendimize verdiğimiz zaman inanın ki artık doğru yoldayız demektir.

    Yanıtla (8) (1)
  • okurr / 07 Ekim 2022 18:08

    2011 e kadar seçilmişler gerçek yönetici degildi, chp li bürokratik oligarşi( devlet aristokrasisi) son sözü söylerdi.2000 de genelkurmaya ekonomi brifingi verilmesi ve gnl kurmay baskanının ekonomi programının arkasındayız demesi akıllarda.Keşke ekonomi,siyaset,fişleme,kadın giysisi, yasakcılık vs yerine, defalarca saldırıya ugrayan prefabrik karakolları tekrar dağın saldırıya açık en çukur yerine yapmamak gibi gerçek görevleriyle ilgilenseydiler

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 18:36

    Özal ve Demirel vb sıfırdı, kuklaydı yani? Bırak bu palavraları

    Yanıtla (2) (1)
  • Okurr / 07 Ekim 2022 19:45

    Palavracı olanlar herkese palavracı der, ayna gibi kendini görür.Siyasetçiler sıfırdı yazmıyor, son sözü bürokrasi söylerdi yazıyor.İlkokula giden bir çocuğa okutun yorumları , o size anlatsın:)

    Yanıtla (1) (1)
  • SoruYorum / 08 Ekim 2022 12:22

    Tek adam rejimi emperyal güçlerin en çok terch ettiği rejimlerdir. Çünkü tek adamı kontrol altına aldığında ülkeyi kontolun altına alıyorsun, bürokratlar devre dışı. Örnek rahip bronson, "bu can bu tende olduğu sürece papazı alamazsın" dersin aradan daha 24 saat geçmeden uçağa bindirirsin. Bu kadar basit.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ty / 07 Ekim 2022 21:34

    Aha şimdi kardeşim buda laf mı dersiniz ama, iş yerime 30 metre uzak zengin semt markete gittim ekmek almak için görevli kız market arabasına tavalar içinde mis gibi sigara, su böreği 3-4 çeşit diğer çörek vb.4-5 kilo var ne yapacan bayat mı hayır günlük 9.30 'dan sonra satılmaz bana ver 2 kişiyiz dolaba kor 2-3 gün yeriz hayır olmaz yasak para ile ver yine olmaz ne olacak çöpe bırakacakmış yetkili ye gittim o da olmaz prensibimiz bu saatten sonra satılmaz da verilmez de yasak. Ülkenin bir yüzü

    Yanıtla (1) (1)
  • OKUR06 / 08 Ekim 2022 11:28

    askıda ekmek yapmalarını söyleseydiniz. Çöpe gidene kadar birkaç fukaranın midesine gitmesi daha doğru değil mi

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 07 Ekim 2022 22:03

    Bakan aralıktan sonra enf düşecek demiş. Sn bakanım! İnanalim mi, zira bu zamana kadar hiç bir dediğin olmadı da ondan.

    Yanıtla (0) (0)
  • P. Cezanne / 07 Ekim 2022 21:21

    Din cambazligi ile 20 yil ninni çalip milleti oynattilar. Şimdi de alevilere göz kirpiyorlar Artik kimse yemez böyle boyali sekerleri...

    Yanıtla (4) (2)
  • ASLI / 07 Ekim 2022 13:08

    Müslüman kadınlarda;
    ▪Baş var, (Saçli-saçsız) erkekler tarafından edilir başına bela!
    Siyasi ve kökten dinci erkeklerde;
    ▪Baş var, kadınlara olmuştur heyyula!
    SORU:
    ▪Kadından cennetini esirgeyen yüce Allah'ım!
    Kadın saçından şehvet duyan erkekler yanlışta değil mi?!

    Yanıtla (6) (1)
  • Rüstem / 07 Ekim 2022 14:09

    Kadınların baş örtüsü her şeyden evvel Allah'ın emri olduğu için elzemdir.Allah bir emir vermişse onda türlü türlü faydalar ve hikmetler vardır.O emirlere itaat edenler kazanacak isyan edenler de kaybedecekler.Kaybedenler ahirette şöyle diyecekler :'' Ey Rabbimiz bizi dünyaya tekrar gönder de sana istediğin şekilde itaat edelim kulluk yapalım'' öyle kuru kuruya değil gözlerinden kanlı yaşlar akıtarak yalvaracaklar fakat bu yalvarmaların hiç bir değeri olmayacak.

    Yanıtla (1) (8)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 15:12

    13.08, Allah kadından cenneti falan esirgemiyor. Haramdan gözünü sakınmayan herkim ise ayırmıyor, ikaz ediyor... Galiba yanlış anlamışsın. Haramlar kadına yasak da erkeğe helal değil... Kadın ve erkek cinslerine göre tarif edilen tesettüre uymak zorundadır.

    Yanıtla (4) (2)
  • okur / 07 Ekim 2022 20:54

    kadından cennetin esirgendiği iftirasını geri al, hiç bir ayette “saçınızı örtünüz” diye açık bir emir yoktur, kadın saçından cinsel olarak etkilenenler psikologa görünmelidir..

    Yanıtla (4) (0)
  • Acaba / 07 Ekim 2022 19:53

    Ekonomik kriz kimsenin umurunda değil.Kemalistler başörtüsü, muhafazakarlar şapka taksın da ekonomiye odaklanılsın.Ekomomik kriz bu haldeyken ,kemalistler yüzyıldır giysiyle ugrasmaktan bıkmamışlar belli ki

    Yanıtla (3) (2)
  • Kadir / 07 Ekim 2022 19:17

    Elli yılda geçse bu ülke 3. Dünya ülkesi olmaktan kurtulamaz. Gelişmiş ülkeler, dahada gelişmeye çalışırken. Bizim ülke hala nelerle uğraşıyor.

    Yanıtla (6) (2)
  • KARAR OKURU / 07 Ekim 2022 19:14

    Sscb sanayileşirken, giysi ile uğraşan ""antik mısır" dönemindeki chp nin yerini ekonomik krizle boğuşan ülkede giysiyle uğraşmayacağız diyen yeni chp nin alması trajikomik

    Yanıtla (1) (7)
  • Hemhâl / 07 Ekim 2022 19:01

    İktidar medyası ve kemalist ulusalcılar hep birlikte K.K.na saldırıyor. Demek ki K K. doğru yolda...

    Yanıtla (10) (1)
  • The end / 07 Ekim 2022 18:27

    Kayserili Özhaseki vatandaş derdini anlatırken ""he he de geç ""demiş.icleri kalpleri dillerine yansımış diller kalbin kafanın tercumanidir

    Yanıtla (9) (2)
  • orhan / 07 Ekim 2022 18:24

    osmanlıcıy,ız osmanlının eserlerini koruyoruz deniliyor. ya -geçenlerde atatürk hava alanına gittim metro ile son durak konya günlerine ya oradaki paslanmış havalandırma parçalarını görünce utandım, yassıada yı unutturmak için para kazanmak için oteller yemek salonları yaptılar yabancılar için sanki yabancılar gelip menderes ve arkadaşlarını anacak fatiha okuyacak iyi bir alim şöyle demiş her şeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir. göz ise maneviyatta kördür. maddeci bir toplum olduk.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar. / 07 Ekim 2022 18:17

    He de geç.

    Yanıtla (3) (1)
  • Birisi / 07 Ekim 2022 18:05

    Evet, görünür de, ekonomik sıkıntılarımız asıl baş sorundur. Fakat, derinlerde, başörtüsü gibi sorunlar özel bir önem taşıyor. Karın doyurmayan ama kökünden çözülmesi gereken sorunlardan birisidir. Zira, arka bahçede, ehil bitkileri bozan bir eğrelti otuymuş gibi, olur olmaz durumlarda, siyasetin konusu olmaktan çıkarılmalıdır.

    Yanıtla (3) (0)
  • O aslan / 07 Ekim 2022 15:25

    Yirminci yüzyılda halâ kıldan tüyden bahseden günah sevap çıkarmaya uğraşan toplumlardan bilim teknoloji beklemek akılcılık beklemek bey hüda çaba olsa gerek.

    Yanıtla (9) (0)
  • Turgay / 07 Ekim 2022 15:58

    Beyhude olacaktı.

    Yanıtla (1) (1)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 16:16

    15.25, Bu ülkede günaha sevaba inanmayan Ay'a gitti de tutan mı oldu?...

    Yanıtla (1) (4)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 16:56

    Yahudi ve Hristiyan ülkeler gitti

    Yanıtla (2) (1)
  • Turgay / 07 Ekim 2022 17:54

    İnananlar koltukları doldurunca inanmayanlara yer kalmadı . Ayakta da o kadar yolculuk çekilmez her ne kadar yollar 4 şeritli olsa da.

    Yanıtla (3) (1)
  • İmanı mutlak / 07 Ekim 2022 13:50

    Hz. Ömer bir savaşta bir düşmanı öldürmek üzereyken düşman şehadet getirir. Hz. Ömer yine de onu öldürür. Allah korkusundan değil benim korkumdan iman etti, der. Peygamber efendimiz sav “açıp kalbini baktın mı?” Der.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ebu zer gıfari / 07 Ekim 2022 14:08

    O Hz Ömer değil Usame bin zeyd.

    Yanıtla (4) (0)
  • Necmettin / 07 Ekim 2022 17:24

    İmanı mutlak bilgisi kıt vatandaş o hz.ömer değil başka sahabi usame İbni zeyd r.a

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru..!.. / 07 Ekim 2022 10:51

    Tesettür herkesin ustunde olmalı. Tesettür kadin,erkek HERKESE LAZIM..

    Yanıtla (2) (5)
  • KARAR OKURU / 07 Ekim 2022 13:35

    İroni ise cümlenin veya kelimenin sonuna parantez içinde ünlem (!) işareti eklemeniz gerekir!
    ŞAYET bu kuralı biliyor ve ironi yapmıyorsanız, KENDİ ÖZELİNDE mantıklı öneriniz için kutlarım!
    ANCAK, bu önerinizin dine BAŞÖRTÜSÜ eklemekten bir farkı olmadığına da dikkatinizi çekerim! Ki, müslümanlar ne çekiyorlarsa dine yapılan eklemelerden çekiyor! Değil mi?!

    Yanıtla (2) (0)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 17:08

    13.25, Dini refarans akarak tesettür var demekle, yine dini referans göstererek dinde tesettür yok demek aynı şeydir. Sadece içtihad farkı vardır. İkisi de şeriarçılıktır. Türkiyeli seküler kafalar bu hatayı hep yapıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru..!.. / 07 Ekim 2022 17:17

    İRONİ degil..Biraz kafa patlatalim,caba gösterelim ve Çıkalım günlük icpolitik dedikodulardan..TESETTÜR kelime kökü nedir..?.setr kökünden tureme Örtmek,Örtunmek, bir baska isimde var HICAP perde,gizlemek,gizlenmek ve bir manasida var UTANMA,HAYA vb..Kelime içinde..misal:*Hicap duyarım bunlari konusmaya Muslumana/Mumineye....gibi...

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali Namlı / 07 Ekim 2022 12:39

    Işte bu nedenle ben şahsen devlet kurum ve kuruluşlarında hele standart bir üniformanın olduğu TSK. ve EGM. de kullanılmasını asla doğru bulmuyorum , diğer her yerde kullanılmasının hiç bir mahzuru yoktur. Tabii bir de madalyonun öbür yüzü var ; bizler başörtüsüyle uğraşırken özellikle dizilerde ve televizyonlarda alabildiğine açık saçık kıyafetler ne olacak , bunlar nerde ve nasıl duracak , insanların ar damarı çatlamış ! Bunlar her konuda toplumca savrulmanin tezahürüdür

    Yanıtla (1) (2)
  • K.okur / 07 Ekim 2022 14:39

    İstismar eden anlayışa karşı mücadele yollarını bilemediğiniz bilseniz de zor geldiği için kolaycılık yapıp yasaklama yolunu seçiyorsunuz. Bu yabancısı olduğumuz bir tutum değil. Asker sivil bütün otoriterlerden aşina olduğumuz bir tavır bu. Ve bu tavırla mücadele bir vatandaşlık görevidir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali Namlı / 07 Ekim 2022 17:12

    Bu yorumun ilki yayımlanmamış veya bir aksaklık oldu , bilemiyorum ; öyle olunca da buradaki ifadeler sırıtmış . Başörtüsü konusu ; ne islamın, ne imanın farzıdır , ne de 32 veya 54 farzın içinde yer alır ; geleneksel bir inancın ifadesidir . Bu konu başta siyasetçiler olmak üzere bazı mihraklar ve artniyetli kişiler tarafından siyasete alet edilmiş derin devletin de laiklik damarı kabardığı için bu bir sorun haline gelmiştir ! Ve neticede bir siyasi ve dini bir simge olup çıkmıştır !

    Yanıtla (1) (1)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 00:53

    Erdoğan'dan Yunanistan'a; "Bir gece ansızın gelebiliriz." Ermenistan'a; "İlişkileri bir an önce ısıtalım." İsveç'e; "Parlamentoda teröristler yer aldığı sürece bakışımız olumlu olmayacak." Suriye lideri Esad'a; "Vakti gelince görüşürüz."

    Yanıtla (7) (1)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 01:00

    yalçın, bunların zıddı: Yunanistan dilediğini yapabilir, Ermenistan Karabağ'ı işgal edebilir, İsveç de teröristlere yataklık edebilir, Suriye'de Esed halkını bombalayabilir, demektir...

    Yanıtla (2) (14)
  • Vidi Vidi / 07 Ekim 2022 01:24

    Yani dunya lideri diyor ki “Hamdolsun, naptigimi bilmiyorum. Sabah ola, hayrola”

    Yanıtla (14) (2)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 17:12

    01.24, öyle bir şey demiyor. Sen yanlış anlamışsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07 Ekim 2022 16:55

    6 lı masa ispanyanın 1978 de yaptığı gibi yeni ve temiz bir rejim kurmalı, kemalizm de , falanjizmin akıbetine ugramalı.

    Yanıtla (2) (3)
  • Görüş / 07 Ekim 2022 16:52

    Sayın yazar gördük ki, Sayın Kilictaroglu hariç CHP de en ufak bir değişme yok. Bu da Kilictaroglu nün yasa konusunda ( her ne kadar geri teper de) haklı olduğunu net olarak gösterdi. Bence siz de işin bu acı tarafını biraz sorgulayın.

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar Okuru / 07 Ekim 2022 14:33

    Kılıçdaroğlu başörtüsü ile ilgili kanun teklifi verdi. Çok güzel bir adım attı fakat Erdoğanın haftaya meclise getireceği Anayasa maddesine destek vermezse başı çok ağıracağa benziyor ve başörtüsü karşıtlığını AKP seçim meydanlarında bağıra bağıra iyi bir propaganda yapar. Kılıçdaroğlu, AKP den önce meclise bir maddelik başörtüsü Anayasa taslağını verirse Erdoğanın önüne geçmiş ve başarı onun adına yazılır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaya Türkmen / 07 Ekim 2022 16:50

    Tümüyle katılıyorum. CHP kanun teklifinin aynı metni anayasa değişikliği teklifi olarak versin ve teklifi AKP reddetsin. O zaman "Biz teklif verdik CHP reddetti" argümanı da boşa çıkar.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 07 Ekim 2022 16:49

    Milleti Faturalarını ödeyemez hale getir sonra seni icradan kurtarıyoruz de oh be hükümet be.faturalari kendi cebinden mi odiyecen.

    Yanıtla (6) (1)
  • Zihni Açıcı / 07 Ekim 2022 16:38

    Kılıçdaroğlu nun teklif metnini okudunuz mu? Sadece başını örtenlerin değil örtmeyenlerin de özgürlüğünü garanti altına alıyor. AKP nin karşı çıkması ya da işi yokuşa sürmesi bundandır.

    Yanıtla (10) (3)
  • KARAR OKURU / 07 Ekim 2022 15:31

    Kılıçdaroğlu mağaradaki kemalistlere medeniyet götürüyor:) Geçmişi partililerin bile reddetmeye başlaması iyi başlangıç

    Yanıtla (2) (2)
  • Okurr / 07 Ekim 2022 16:29

    Yeni başöğretmen kılıçdaroğlu orkları eğitiyor :) Akp nin içinden eleştiren ,gül, arınç babacan ,davutoğlu çıktı, chp den ise yine başöğretmen,bu başöğretmen eskisinden iyi :)

    Yanıtla (1) (3)
  • Kazım / 07 Ekim 2022 16:26

    İsmet Paşa'nın, parti programından, "Kemalizm" ve "Kuvvetler Birliği" ni çıkardığını yazmanız iyi oldu...Zira, bu konu, hem bilinmiyor hem de çabuk unutuluyor. Teşekkürler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mehmet / 07 Ekim 2022 16:20

    Değerli yazar.Emeğinize sağlık.Tereciye tere satılmaz özür dilerim Güncel gerilim konusunun temelini medeniyetler çatışması oluşturuyor.ABD.li Harvart öğr.üyesi. Savunma bakanlığı danışmanı S.P.Huntingtun 2008 de ölmüştür.ABD dış ve sanma politijalarına yön veren stratejisit olarak hatırlanır 70 yıllarda yugoslavyanın 90 larda Sovyetlerin dağılacağını 20 yıl önceden öngörmüştür 21 y.y.ıl dünyasını Mikro milliyetcilik ve medeniyetler çatışması üzerine şekillelleneceğini T.C.de analizde vardır

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 07 Ekim 2022 13:11

    Siz başörtüsü veya türbanı konuşurken 30 adet M Yumurta 75Tl oldu bile.Konuşun konuşun mazot 27 küsür oldu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Resim / 07 Ekim 2022 16:15

    Sen de haklısın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 14:03

    Bu ülkede sol bitmiştir, uzatmaları oynuyor

    Yanıtla (1) (8)
  • Resim / 07 Ekim 2022 16:14

    İktidarın sonu gelmiştir demek istediğinizi anlıyorum. Teşekkürler.

    Yanıtla (1) (1)
  • Kazım / 07 Ekim 2022 16:12

    Başörtüsü sorununda son durum : bütün iktidar medyası ile beraber bazı "herkesten fazla solcu" yazarlarda K.K.a karşı hücum pozisyonuna geçilmiştir. Keyifle izliyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 15:18

    Ukrayna’yı işgali sonrasında Rusya’ya sekizinci yaptırım paketini açıklayan Avrupa Birliği (AB), savaşın başladığı günden itibaren Rusya ve Rus şirketleri ile giderek artan şekilde iş birliği yapan Türk şirketlerini, bu yaptırımlar kapsamına girme riskine karşı uyardı.. Kasaba kurnazıyız ya ambargo uygulayan Almanya'yı aptal kendimizi zeki sanıyoruz. AB ithalatı durdurur ambargo uygularsa da bağırırız kurnazca Türk düşmanları diyoruruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 15:12

    İktidar ekibinin bu ay Şangay beşlisine bir sonraki ay Avrupa birliğine girme hedefi açıkladığı ülkede Erdoğan'ın dünya lideri olduğunu sananlar var

    Yanıtla (6) (0)
  • Sefa / 07 Ekim 2022 15:04

    Ben başka bir konuya dikkat çekeceğim en düşük emekli maaşı asgari ücretin %10fazlasi olsun ,

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan / 07 Ekim 2022 00:19

    Yeniçeri ocağı ailelerinden zorla koparılan Hristiyan çocukların dinleri ve adları değiştirilerek oluşturulmuş bir orduydu Evlenmeleri de yasaktı. Avrupalıların en nefret ettiği Osmanlı uygulaması buydu. Emperyalizmin dik alasıydı.

    Yanıtla (8) (7)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 11:12

    Yeniçeri ocağının kuruluşunun asker teminin nasıl olduğu belli. Müslüman olmayanların erkek çocuklarının zorla aileden alınması dini adı değiştirilerek asker yapılması ile oluşturulmuş bir ordu.. Bu emperyalizmin en üst noktasıdır. İtirazı olanlar beğenmeyenler neden beğenmediklerini açıklayabilecek bir kaç kelime yazabilir mi? Beğenmeme tuşuna basmak kolay neden beğenmediğini açıklamak zor .

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 07 Ekim 2022 14:33

    Bir insanın evlenmesini yasaklamak gayrı şeridir. Osmanlıda özellikle yönetici elitin gayrı şer'i durumları ve uygulamaları çoktu. Onları da hizaya çekecek bir hukuk düzeni ise yoktu. Yeniceriler arasında bektaşilik yaygın idi. O da özünde anti islam bir tarikattır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Unstoppable / 07 Ekim 2022 14:32

    Anayasa mahkemesi toplumu devlete karşı korur. Vatandaşın temel hak ve özgürlükleri devlet tarafından ihlal edildiğinde vatandaşı savunacak yegane kurumdur. Türkiye'de yazılı bir anayasa ve anayasa mahkemesi bulunmasına rağmen insanların Cumhuriyet tarihi boyunca pek çok kez temel hakları ihlal edildi ve vatandaş hala bu kaygıyı taşıyorsa anayasal kurumlar düzgün işlemiyor demektir. Bunun sebebi de siyaset sisteminin bozukluğudur. Değişmesi gereken anayasa değil, önce siyasi partilerin yapısıdr

    Yanıtla (7) (0)
  • cumhur / 07 Ekim 2022 14:17

    Seçim kazanmayı ölüm-kalım savaşına döndürenler bu ülkeye hiç bir şey veremez! Bunu vatan ve millet sevgisi adına yaptıklarına şahsen ben inanmıyorum.Allah kimsenin aklını alıp zelil etmesin!İnsanlığını kaybetme derecesine düşürmesin.Allah Türk Milleti'nin yardımcısı olsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • İmanı mutlak / 07 Ekim 2022 14:00

    Birileri CHP’lileri cehennemlik, akplileri mutlak cennetlik görüyor. Böyle Müslümanlık olmaz. Peygamber efendimize (sav) azılı kafirler neler yaptı da hepsini affetti. Çoğu da islam ile müşerref oldu.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 07 Ekim 2022 13:52

    Başörtüsü akp iktidarinın 11. Yılinda serbest oldu. Adeta serbest yapmamak için direniyorlardı. Halktan baskılar artınca ve kıliçdaroglu destek verince mecbur kaldılar. Artık yapmasalar ayıp olacaktı. M. Ali şahinin başörtulülere parmak salladığı bir sözü vardır: başörtüsü bu ülke kadınlarının ancak %1'inin meselesidir diye...

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 07 Ekim 2022 13:47

    Kilıçdaroğlu rte'nin elinden bir istismar ve ajitasyon aracını almaya yeltendi, rte el yükselterek o aracı kolayca vermeyeceğini gösterdi. Rte şimdi başörtüsü yanına başka şeyler de koyarak işi köpürtüp yokuşa sürecek kiĺiçdaroğlu ve seçmenlerinin taşıyamayacağı noktalara sürecek. Amacı başörtüsüne özgürlük filan değil sonuçta...adama sorarlar şimdiye kadar sen neden inisiyatif alıp yadal düzenleme yapmadın diye...

    Yanıtla (1) (2)
  • Karali / 07 Ekim 2022 13:31

    Bu yasağın kalkmasında AK Parti elbette baş aktör oldu fakat ''Kılıçdaroğlu liderliğindeki CHP de katkıda bulundu.'' Anayasa mahkemesine iptali için imza veren biri nasıl katkıda bulunabiliyor ? yorumsuz.

    Yanıtla (1) (2)
  • Halk / 07 Ekim 2022 13:07

    Akp anayasayı kendi çıkarına göre değiştirmek istiyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • musto / 07 Ekim 2022 00:33

    Ülkenin gerçek gündemi bumudur...Geçenlerde iki kız kardeş yeğenim aralarında sesli tartışıyorlar,,,Psikolog olan ablasına artık tesettüre gireceğim kıyafet alacağım diyor,,,Ablası şimdi masrafın sırasımı,,ucu ucuna zor yetiştiriyoruz diye karşı çıkıyor. İktidar ülkenin gerçek gündemi ekonomi geçim sıkıntısı olduğunu biliyor,,,ve bunu saptırmak için her yolu deniyor...Yakında bırakın başörtüyü,,Adem,babamız ve Havva anamız gibi örtünecek bir parça örtü bulabilirsek ona şükredeceğiz..

    Yanıtla (15) (5)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 02:29

    Başörtüsü yasası gündem değiştirmekse bunu iktidar teklif etmiyor ki!..

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 10:40

    Değerli yorumcu geçenlerde sözcü Ömer Çelik sayın CB nın gurup toplantısında çok önemli ve özgürlükler ile de ilgili açıklamalar yapacağını duyurmuştu!! Sonra ne oldu?, Ne açıkladı? Hiç,,,!!! Muhtemelen bu Türban konusuna filan girecekti ama KK ön alıp, önceden konuya yasal bir yol önerince iktidar boşa düştü ve beklenen “önemli açıklama” da güme gitti. Kimse işin bu yönünü görmüyor. Muhalefete muhalefet cenahı da iktidar da boş eleştiride! Sahi ne oldu o çok önemli açıklama??? Siz duydunuz mu??

    Yanıtla (3) (0)
  • musto / 07 Ekim 2022 11:08

    Şaşkın,ördek kıçın,,kıçın,,yüzermiş...Br Demirel,,Ecevit Erbakan hoca,vb,,,muhalefette olsaydı,,,Ülkede bu kadar yolsuzluk hukuksuzluk olabilirmiydi ???hiç bir şey olmamış gibi 20,yıl iktidarda kalabilirlermiydi ???Alimallah gök kubbeyi tepelerine yıkarlardı...Aslında inancın meta olarak alınıp satılmasının önünü kapamak için zamansız atılmış bir adım,Kaybedeceğimiz çok şeylerimiz var ERDOĞANIN,,her sıkıştığında demir attığı bir liman...

    Yanıtla (5) (2)
  • Ali Baba / 07 Ekim 2022 13:00

    Ya Musto yapma gözunu seveyim. Saydigin ve saymadigin Liderler ve Cevreleri 80 yilda göturduklerini Bunlar 20 yilda göturduler. Biraz aceleleri vardi o kadar... Yoktur bir birlerinden farki..

    Yanıtla (2) (1)
  • Ty / 07 Ekim 2022 12:59

    Kardeşim bu helalleşme de nerden çıktı. Kürdün türkün alevinin sunninin ortak sorunu adaletsizlik. Hiçbir kesimin (geneline) eziliyor sorunları var veya yok denemez. Her kesim adaletsizlik yararlanıyor. Bugün kürt diyorsun zenginlerin çoğu kürt. Alevi diyorsun çok alevi daha iyi yaşıyor. Cemevi mi sanki cami benim karnımı doyuruyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tacettin / 07 Ekim 2022 12:30

    Mecliste "Sansür Yasası" çıkarılmak üzere ve medya zapturapt alınacak! Ortalığa başörtüsü kılçığı atmak ise Akp`nin ekmeğine yağ sürmektir. Bu konu çoktan zaten kapanmıştı. Niye yeniden? Sansür Yasası konuşulmasın, başörtüsü konuşulsun diye mi? K.K anlaşılan CB`ığına aday. Başörtüsü yasası ile kararsız muhafazakarı kazanırım sanır. Anayasa ile ve dinsel motiflerle oynayan Akp Anayasayı yok etti. Sansür yasasının onayı ile 1933 Almanyası olacağız! Buna itiraz yok, Akp ekmeğine yağ sürmek var!

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin . / 07 Ekim 2022 11:53

    Güldürme beni.
    Erdoğan ne zaman Anayasayı tanıdı.
    AİHM tanıdı"da bizim haberimiz yok.

    Yanıtla (10) (0)
  • Vidi Vidi / 07 Ekim 2022 12:17

    Unutma kardes, seytanda bir melekti once. Bu zat aslinda (kendi emelleri icin de olsa) en az ilk 5 yil ulkeye katkisi oldu, AB parlementosu Turk Bayraklariyla doldu. Vaktiyle “Takiyye yapiyor” demislerdi inanmamistim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ty / 07 Ekim 2022 12:17

    Kardeşim ne olacak böyle 4 kişilik tutumlu bir hane. 30 günde en fazla 15 ton su 70 i, 140 kvs elektrik 75 lirayı geçmezdi hepsi üçe katladı kışın su gaz elektrik 2 bin lirayı bulur telefon faturaları 300 lirayı bulur her hafta marketler zam yapıyor. Yazın 40 lira olan ucuz yumurta 80 e dayandı hala düşecek dedikçe zam geliyor. 4 kişi ailenin en az 6-7 bin geliri olması lazım kira hariç tabii. Emeklilerde 5 bin alana da 25 bin alana da aynı oranda zam oluyor böyle adalet olmaz ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 07 Ekim 2022 12:09

    Son 20 yila laboratuvar olarak baktigimizda gorunen sudur: Islamci Camiada SosyalSermaye sayilabilecek donanimli insanlar cok az, hatta yok gibi. Bu nedenle olacak, Basortusu(aslinda Turban) disinda soyleyecek sozleri yok. Ulke yangin yeri, icinden cikilmaz sorunlarla karsi karsiyayiz, bunlarin icinde Yolsuzluklar en onemlisi, maalesef Muhalefetin gundeminde Yolsuzluklar yok. Bemim bir dilegim var, Basortusu Yolsuzluklarin kilifi olmasin...

    Yanıtla (16) (0)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 11:20

    Brüt rezervler elimizde ve banka hesabımızdaki para mevcudunu, swaplar hariç net rezervler ise bu tutarlardan borçlarımızı düştüğümüzde ne durumda olacağımızı anlatır. Sayın İslamcı kardeşim Merkez bankasının doları yok olmadığı gibi 60 milyar dolar da borcu var. İşte böyle batmış durumda ülke.. Ve sen Almanya'nın Türkiye'yi kıskandığını sanıyorsun.. Acaba neden ? Bir sor kendine.

    Yanıtla (12) (0)
  • yalçın / 07 Ekim 2022 11:06

    Georges Orwell'in "bir toplum gerçeklerden ne kadar uzaklaşırsa, gerçeği söyleyenlerden o kadar nefret eder sözü tam Türkiye için söylenmiş. Uzaydaki haklarımızı koruyacağız görünmez uçak yaptık ilk ona olmadığı kadar yakınız diyenlere inananlar göz önündeki swap dilenciliğini göremiyor. Türkiye'nin her gün fakirleştiğini hukuksuzlaştığını söyleyenlerden nefret ediyorlar

    Yanıtla (17) (0)
  • Dogukan ilbey / 07 Ekim 2022 11:04

    Bugun basortusunun yasak mi?serbest mi?tartismasindan cok tesetturun bir parcasi ise ,yuzde 98 musluman diye ovundugumuz bu ulkede,basortusu kalben ve bedenen amacina uygun uygulaniyor mu ?durumu tartisilmali.kultur emperyalizmine karsi koruyucu kalkani olmayan ruzgar onunde kuru yaprak gibi savrulan turk halkinin siyaset eliyle basortusunu moda ikonu haline getirmesi tartisilmali.yoksa yasak olmus serbest olmus bir onemi yok,cunku ruhu yok...

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okuru / 07 Ekim 2022 11:02

    Bence, doğrusu başörtü ve ya tesettür konusunu yeniden ele almak. bu dini hükmün tarihsel koşullarını iyi düşünmek lazım. başörtüsü takmayan kadınlar, eski deyimle mefhumu muhalifinden hareketle aşağı bir konumda oluyor. yani başörtülü kadınlar fazilet timsali olunca, diger tarafa bunu tersi kalıyor. yapmamak lazım bu bölücülük olur ve toplumsal barışa zarar verir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ali / 07 Ekim 2022 11:01

    Kulıçdaroğlu devam etmeli. Türkiye' de sağ sol sorunu değil, dindar/ münafık, demokrat/ despot, laikçi/ siyasi dindar meselesi var. Chp demokrat sol, kültürel İslam tarafından yerini almalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hatemi / 07 Ekim 2022 10:53

    Başörtüsü ,alevi sorunu,kürt sorunu,azınlıklar sorunu hasılı kelam demokrasi ve insan haklarında zirveye çıkaracak tüm girişimler desteklenmeli

    Yanıtla (2) (0)
  • Muammer / 07 Ekim 2022 10:53

    Şaka gibi değil mi! Başörtüsü kadınlarla İlgili bir konu ama erkeklerin tartışması garabeti bir yana..İktidarı 20 yıldır belirleyen öncül etken ve biz toplum olarak felah bekliyoruz.. İmkânsız!

    Yanıtla (23) (0)
  • Mamosta / 07 Ekim 2022 10:37

    Bu ülke de maalesef her zaman insanların kılık kıyafetini dizayn etmeye çalışan ilkel insanlar olmuştur. 28 şubatta başörtülü öğretmen arkadaşı üstlerime bildirmedim diye müdürlük görevinden azledilmiştim.Akp iktidarın da bir gün il milli eğitim müdürü ile görüşmeye gittiğim de benim pos bıyıklarım milli eğitim müdürünün dikkatını çekmişti. Müdür, bana neden bıyıkların üst dudak çizgisini geçmiş diye memurların kılık kıyafet yönetmeliğini hatırlatmıştı.

    Yanıtla (5) (1)
  • tavşan / 07 Ekim 2022 00:22

    Osmanlıda civelek taburları denilen taburlar vardı. İsteyen ne olduğunu internetten araştırabilir.

    Yanıtla (5) (3)
  • Battal / 07 Ekim 2022 09:26

    O bahsettiğin bilgileri yazanlarda senin gibi Osmanlı karşıtı batı aşığı kimselerdir.Kütüğünü taşlamayı marifet zannedenler batıya şakşakcılık yapar.Oysa ki Osmanlı Türklerin kurduğu en büyük devlettir.Şu anki topraklarımız Osmanlı'nın ayakkabısı kadardır.

    Yanıtla (1) (9)
  • Yalçın / 07 Ekim 2022 10:34

    O zaman yazmayalım battal gizleyelim. Iç oğlanları da yazmayalım.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hulusi Keskin / 07 Ekim 2022 10:30

    Sayın Kılıçtaroğğlu'nu tebrik ediyorum. Anayasanın 24.maddesi bana göre başörtüsü sorununu çözmüyor,onun içindir ki bu sorun kökten halledilmelidir. Ancak söylemde %98 müslüman denen ülkede gençler ve sokaktaki halk basit dini ilkeleri bilmiyorsa büyük bir sorun var demektir. Okullarımızda 12 yılda bir yabancı dil öğretemediğimiz gibi dinimizi de öğretemiyoruz.Kılıçtaroğlu din istismarcılarının istismarını önlemiş olacaktır.Kimse laikliğin gideceğine inanmasın.Laiklik yaşayacaktır,yaşamalıdır.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hakkı Karamustafaoğlu / 07 Ekim 2022 10:28

    Seçmenler olarak partileri takım taraftarı gibi desteklemek hepimizin kaybetmesine yol açıyor. 6'lı masanın oluşması bile demokrasi için bir umuttur. İktidarda olmayanlara onlar ne yaptı ki demek yersizdir. İktidarın tek derdinin koltuğunu korumak olduğu ve bu uğurda bütün kamu kaynaklarını kullanma niyeti hissediliyor. Saygılarımla

    Yanıtla (2) (0)
  • Okumaz / 07 Ekim 2022 10:28

    Ben de dahil dini duyarlılığı olan pek çok kişi CHP'nin iktidara gelmesi halinde baş örtüsü yasağı dahil pek çok kısıtlamayı gündeme getireceğini düşünüyor. Kılıçdaroğlu CHP'ye rağmen siyaseten damardan CHP taraftarlarını karşısına almak pahasına da olsa güzel bir adım attı. İster siyaseten deyin, ister samimi olduğuna inanın. Gerçekten CHP'nin din ile dindar ile arasını düzeltmesi lazım. Toplumsal iç barış ve bloklar arasındaki çatışmayı dindirmek için önemli. Konu sadece başörtüsü değil yani.

    Yanıtla (4) (2)
  • Vatansever / 07 Ekim 2022 10:18

    Samimi olanlara eyvallah ancak türbanla para.makam kazanan çok.Ara kademelerde görev yapmadan bakanın 76.maddesi ile daire başkanı olan çoook türbanlı var görev hak getire helalmidir.Kendi özel işlerinde çalıştırmayacakarı insanı devlet kademesine atıyor devlete .millete acımıyorlar.

    Yanıtla (7) (1)
  • Sahin . / 07 Ekim 2022 01:09

    Kılıçtaroğlu İran olmayalım diye baş örtüsünü yasallaştırma için teklifte bulunuyor. İstiyen takar istemeyen takmaz diyor. İktidardan hiç bir ses yok. Bu sözü niye destelemeleri gerekirken neden susuyorlar? Başka planlarımı var.

    Yanıtla (27) (4)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 06:40

    01.09. Aynı CHP 2008 yılında çıkartılan benzeri bir yasayı Anayasa mahkemesine giderek iptal ettirmişti. Bu yüzden Erdoğan bu mevzuda yasa değil, Anaysa değişikliği yapalım diyor...

    Yanıtla (1) (5)
  • H.Bulat / 07 Ekim 2022 09:41

    Akp de Alevilik ve Kürt konusunda suistimali Chp nin elinde alsa. Aleviler Diyanette bir daire başkanlıği seviyrsin de de olsa temsil edilse. Dedeler maaşa bağlansa, Alevilik egitimi alevi din adamlarina birakilsa Devlet okullarinda isteyene egitimi verilse. Kürtçe Devlet eliyle Devlet okullarinda verilse Hem chp nin işi biter hem de Pkk nin işi biter... İngilyerede bir Türk kokenli Başbakan olabildiği gibi şimdi de Yahudi kökenli biri Başbakan olabiliyor. Demokrasinin zirveye dogru yol akma

    Yanıtla (4) (0)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 10:07

    09.41, İngiltere başbakalarının kökenine değill icraatına bak...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 08:34

    Basortusu , kadinlarin saclarinin azicik gorulmesi buyuk gunahindan !! baska, cariyeler, cennetteki kadin huriler....., kullar, koleler, ganimetler, kutsal savaslar hakkinda, sahte laikcilerden CHP ve IYi lerin,ozde hosgoru... ve esitlik... dini ideolojisi cercevesinde,Allahtan geldigi iddia edilen bu baskici, zalim, yasakci, merhametsiz, degerler konusunda , goruslerini, tavirlarini, ogrenmek gerekmez mi ??

    Yanıtla (2) (4)
  • Hür akıl / 07 Ekim 2022 10:05

    Başörtüsünün Allah’ın emri olduğuna inanmıyor olabilirsin. Neden inancım gereği tercih ettiğim şeyi sorguluyorsun? Bu ülkede asıl sorunlardan birisi herkesin başkasını kendi hayat görüşüne göre mahkum etmesi.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuyucusu / 07 Ekim 2022 10:02

    “Tamamen sona ermiş”çözülmül,kapanmış bir konu da “Erdoğan’ınki ilke tavrı değil, oy kaygısı”da,Kılıçdaroğlu’nun ki oy kaygısı olmuyor mu Taha Bey.

    Yanıtla (4) (4)
  • Ahmet Dursun / 07 Ekim 2022 10:01

    Taha bey, ülkemizde hiçbir şekilde sorun olmadığı halde bu başörtüsü konusu tartışıldığı şekliyle yasaylamı yoksa anayasa ilemi teminat altına alınınca ; 1- Mülteci krizi, 2- Ne acı ki 250 bin dolara satılan Türk vatandaşlığı sonucu oluşan Konut krizi, 3- Tutarsız politikalar sonucu oluşan ekonomik kriz sonamı erecek, 4-mahkemeler bağımsız karar vererek adaletimi sağlayacak. vs. vs Bu başörtüsü meselesini konuşup, tartıştığımız kadar bahsettiğim sorunları tartışsaydık bu sorunları çözmüş olurduk

    Yanıtla (12) (2)
  • vatandaş / 07 Ekim 2022 09:54

    Bunca yıl olan bitenden sonra, başörtüsü mağduriyeti yoktu aslında diyenin üç şeyinden şüphe ederim. Hafızasından, aklından veya insanlığından.

    Yanıtla (2) (8)
  • Furkan Kaplaner / 07 Ekim 2022 09:20

    Taha bey, eğer bu ülkede bir helalleşme yapılacaksa öncelikle bu ülkenin Kürt ve Alevi vatandaşları ile yapılmalı. Ülke tarihinde en çok mağdur olan ve acı çeken kesimler bu vatandaşlarımızdır. 28 şubat ve başörtüsü sömürüsü ve muhafazakar duygu sömürüleri artık bitmeli. Ülke gerçek gündemine odaklanmalı , Örneğin Ülkemiz neredeyse 10 milyon sığınmacının istilası altında ve halen göç alıyoruz. Bunlar neden gündeme getirilmiyor ? Ekonomi bir yıkıma gidiyor...

    Yanıtla (12) (1)
  • okur / 07 Ekim 2022 09:50

    Siz başörtüsü mağduriyetine 'muhafazakâr duygu sömürüsü' dediğinizde, Alevi ve Kürt haklarını savunurken yapayalnız kalırsınız, o kesimlerin de desteğini alamazsınız. İnsan haklarını ele alırken 'bendensin, benden değilsin' ayrımı yapanlar sebebi ile bu sorunlar çözülemedi.

    Yanıtla (4) (0)
  • yetim hakkı / 07 Ekim 2022 09:18

    gazte haberi: temsil ağırlamayı faturalarına ekleyen elektrik dağıtım şirketleri şimdi de ar-ge çalışmalarını faturaya eklemişler RTE ve hükümeti neden bunları engellemiyor , denetlemeiyor?

    Yanıtla (2) (0)
  • Düşünüyorum / 07 Ekim 2022 08:51

    Türkiye'de son gelinen nokta göstermiştir ki bu ülkede solun her kolu marjinal hale gelmiştir.Artık muhafazakar sağ merkezdir.Bu ülkede kim iktidara talip ise muhafazakar sağın değerlerini ve eğilimlerini dikkate almak zorunda.Eski zamanları özleyenler olabilir ama kabul etmek gerekir ki sular tersine akmaz kimsede akıtamaz.

    Yanıtla (3) (7)
  • Ty / 07 Ekim 2022 08:46

    İnsanlar içsel duygular ile her türlü giyinip kuşanıyor. Erkek küpe takıyor saçları topuz yapıyor kadınlar mini etek şort, dar kot bir kısmı da kendine kapalı giyinmeyi yakıştırıyor öyle giyiniyor rengarenk çiçek bahçesi gibi kime neye ne zararları var hiç sadece çeşitlilik bunlar hoş güzel şeyler. Kadınların açık kapalı olduğuna karışan insanlar belli sokaklar et dolu diyor kimi kapanma soyunun diyor sorun bu. Atatürk ün dediği gibi akıl ve bilim yolundan gidilse ahlaksızlık ve sapıklık olmaz.

    Yanıtla (7) (1)
  • tavşan / 07 Ekim 2022 00:16

    Tarihte bazı İslam Hukukçuları “teslim olmayan şehirler yenilince, şehirdeki herkes ve her şey bir ganimete dönüşür ve sistemli bir şekilde yağmalanır” mealinde onlarca fetva vermiştir. Ve yağmalamaya gittiğimiz ülkelere medeniyet götürdüğümüzü iddia ederiz.

    Yanıtla (7) (5)
  • O k u r / 07 Ekim 2022 06:35

    Fetret döneminde Balkanlar'daki azınlıklar Osmanlıdan ayrılmadı. "Hıristiyan serpuşu göreceğine Müslüman sarığına razıyız" diyerek Osmanlının toparlanmasını beklediler.

    Yanıtla (1) (6)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 08:40

    Osmanli hosgorusunu... ( ganimet -talan -yagma -koleler - cariyeler ) cok iyi tarif etmissiniz !! Bu hosgoruye...devletin bekasi icin, kundaktaki binlerce kardes - bebegin ve sehzadelerin, kan akmasin diye..... bogdurtularak katletmek destani...da eklenebilir !!

    Yanıtla (8) (2)
  • Dersu Uzala / 07 Ekim 2022 08:00

    KK 80 yıllık paradigmayı ve %25 kilidini kırmaya çalışıyor. Risk aldı , başarılı da olabilir. En azından hiç bir samimi vatandaş (CHP kurumsalı için değil) ama KK için “başörtüsü düşmanı, din düşmanı, vs.” diyebilir mi an itibari ile? Zaten adaya oy veriliyor. Risk aldı. Aldığı riski söylüyorum: Her parti kendi lideri ile katılırsa seçime, bir ihtimal ikinci tura götürememe riski. Ama ikinci tura kalırsa artık KK kazanacak adaydır.

    Yanıtla (4) (1)
  • TB / 07 Ekim 2022 07:05

    Taha Bey, yeni Akp eski Chp gibi, yeni Chp eski Akp gibi davranıyor. Hayırlı bir süreç yaşıyoruz.

    Yanıtla (12) (2)
  • tavşan / 07 Ekim 2022 00:25

    TCMB’nin, bankalara (Bankaların TCMB’den ucuz faizle borçlanması) yağmalatılması ise enflasyonun bir nedenidir. Kredi kullananların karı toplumun üzerine enflasyon yani pahalılık olarak geri dönmekte. Devletin parası yoktur. halkın parası vardır. Halkın parasını birilerine ucuz olarak verirseniz diğerlerinin fakirleşmesine neden olursunuz. Yeni düşük faiz hikayesi de bu.

    Yanıtla (16) (2)
  • OKUR / 07 Ekim 2022 06:49

    Sonuçta bankalar yüzde 505 kar açıklarken, çalışanlarına ballı maaşlar/pirimler dağıtırken, vatandaş bir teneke yağı 20 TL daha ucuz alabildiği için mutlu oluyor!!!!

    Yanıtla (7) (0)
  • efedamat / 07 Ekim 2022 06:45

    İslamın tüm şartlarını bedeni ve mali ibadetleri yerine getirmeye gayret eden bir aileyiz. akp ve erdoğana oy verirsek ellerimiz kırılsın.

    Yanıtla (6) (1)
  • REFAH / 07 Ekim 2022 06:38

    Kılıçdaroğlu akıllı gidiyor. Başörtüsü kozunu iktidarın elinden alıyor. Altılı Masa, seçim tartışmalarını hükümetin başarısız olduğu Ekonomi, Sosyal barış, Adalet, Liyakat, Yolsuzluk, Uyuşturucu, Şiddet ... gibi konulara çekebilirlerse, önümüz seçimi rahat alırlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Fani / 07 Ekim 2022 06:34

    Bu turden hikayeler havanda su dovmektir. Esas meseleye gelin ,uretim ,isszlik, adalet, ozgurlukler, egitim ve adil paylasim gerisi faso fiso . Neden adam olmuyoruz iste bu yuzden ceviz kabugunu doldurmayan meselelerden firtina kopartiyoruz, memleket batiyor kimin umurun da.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 07 Ekim 2022 05:58

    Hala, bunlar gelirse başörtüsü çıkartılır, camiler ve kuran kursları kapatılır, din elden gider, memleket satılır zihniyetine sahip azımsanmayacak yığınlar mevcut maalesef. Satılacak ne kaldı ki? Camilerin durumu herkesin malumu, içi boş. Örtü ise samimi olanlara bir sözüm yok. Diğer şekilde nasıl olduklarını görüyoruz. İslam dini ile uzaktan yakından alakası yok, moda gibi.. insi ve cinni şeytanlardan Yüce Allah bizleri korusun. Amin.

    Yanıtla (23) (2)
  • Dr.Aks / 07 Ekim 2022 02:43

    Harvard'dan bir kurs almıştım 2015'te, Birçok ülkeden vak'a örnekleriyle birlikte Türkiye'nin başörtüsü çatışmasının da işlendiği bu kursta çook şey öğrendim (Londra'da okumuş Esad üzerinden yapılanlar da çok ilgi çekiciydi.) Harvard Divinity School bu konularda çok analitik yaklaşıyor (Profesörlerin neredeyse hepsi ateist ama!) İlgilenebilecekler için kurs şu: "Religion, Conflict and Peace," Professor Diane L. Moore, Harvard Divinity School. Link: tinyurl.com/y2k4f2en

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okunur / 07 Ekim 2022 01:50

    „CHP gelirse kazanımlarımızı kaybederiz“ korkusunu yenmek, kurtlu bulgurdan kurtarmak için „yasal güvence“ hamlesi akp veya Erdoğan'dan gelmesi gerekmez miydi? Aslında Kılıçdaroğlu hepsine büyük bir iyilik yapmış oldu. Çünkü dini hassasiyetleri iyice sorgulanır olmuştu. Kılıçdaroğlu evliyaları yanına alsa, bunlar için hiç bir şey değişmeyecek. Çok sevdikleri nefret diline devam edecekler. „Bazen oy kaybetmeyi bile göze almak gerekiyor.“(KK) işte bu da aradaki insan kalitesi farkı.

    Yanıtla (15) (1)
  • Ali Rıza / 07 Ekim 2022 01:28

    Altmışlı yılların başı, cumartesi öğlene kadar okul vardı, eve geldim , komşu kadınlar toplanmış, pohçacı kadın , pohçasını sermiş iğne iplik boncuk yağlık kadın iç çamaşırı satıyor, yanlarına yaklaştım annem kovdu , uzaktan bakıyorum, pohçacı bu da yeni çıktı , askılı kombinezon , bu torbalı don, dedi. Ayşe teyze kadına ,“utanmıyormusun bunları satmaya bize göstermeye, biz fahişemiyiz”dedi saçından tuttu , kadını elinden zor kurtardılar, kovdular. O günlerden bu güne geldik binlerce şükür

    Yanıtla (8) (0)
  • Rebel / 07 Ekim 2022 00:53

    Basortusu yasagina bastan beri karsi cikmis birisi olarak Kilicdaroglu'nun girisimini takdir ediyorum. Bugunku ekonomik kosullarda buna gerek var mi diyenler aslinda bu yasagin toplumda dogurdugu yarilmayi fark etmeyen cahillerdir. Bu yaranin kapanmasi gerekiyordu, Ister yasa, isterse anayasa degisikligiyle bu yara kapanmali ve diger sorunlara yogunlasmaliyiz. Kemalistlerden ve siyasal islamcilardan cektigimiz artik yeter.

    Yanıtla (18) (2)
  • karar okuru / 07 Ekim 2022 00:47

    Tapulu arazime gecekondu yaptırmam diyor açıkçası.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ali Rıza / 07 Ekim 2022 00:34

    Eğer tek parti döneminde o günün şartlarında çok partili hayata geçmiş olsaydık ülke bu duruma gelirmiydi? İlk tv çıktığında köyümüzün ileri gelen büyükleri tv eve giremez ahlaksızlıktır, derdi. Kravatı kim takardı, evlerde masa yoktu yemeği masada yemek günahtı , düne kadar kadınlar pantalon giyebilmeleri için ne mücadele verdiler. Sanki her şey güllük gülistanlıktı da CHP engel oldu. O günün şartlarında o gerekiyordu, laik ulus devletin kurulması için . Şimdi yıkmaya çalışıyorlar..,!

    Yanıtla (23) (8)