Tarikat, cemaat

İsmailağa Cemaati’ne bağlı Hiranur Vakfı kurucusu bir baba, 6 yaşında küçük bir çocuk olan kızını 29 yasındaki bir herifle imam nikahıyla ‘evlendirmiş’; oyun çocuğu yaşındaki küçük kız zincirleme cinsel istismara maruz kalmış…

Ailenin savunmasına bakarsanız, 6 yaşında dini nikah kıyılmış da 13 yaşında fiili evlilik olmuş… Böyle de olsa facia…

Çocuğun okula gitmeye, oynamaya, arkadaşlar edinmeye, kanuni yaşlara ulaştığında kendi hür iradesiyle evlenmeye hakkı yok muydu?

Hak mı dediniz? Hür irade mi dediniz? Eski fıkıh kitaplarında çocukların 6 yaşında ‘velisinin’ kararıyla nikahlanabileceği, ‘büluğa erdiğinde’ fiilen evlendirilebileceği yazılıdır!

Bireysel hak ve hürriyetler fikrinin söz konusu olmadığı eski asırların fetvaları çağımızda böyle facialarla çocukların hayatını karartabiliyor.

FACİALAR ZİNCİRİ

Bu nasıl baba, nasıl anne ve nasıl erkek kardeşler? 6 yaşında bir çocuğu kabul eden bu nasıl bir herif? Hayvan demek hayvana hakaret olur…

Ve nasıl bir adam ki ‘imam nikahı’ kıyıyor?!

Nihayet savcılık iddianame tanzim etti, küçücük bir kızın hayatını mahvedenler hakkında ‘zincirleme şekilde çocuğun cinsel istismarı’ suçundan dava açıldı, cezası ağır ama tutuklama yapılmadı, duruşması da taaa mayıs ayına konulmuş!

Kanunen evlenmeleri yasak olan küçüklere ‘imam nikahı’ kıymak suç sayılmadığı içindir ki iddianamede böyle bir suç yok. Yok, çünkü Anayasa Mahkemesi Mayıs 2015’teki kararıyla resmi evlilik olmadan imam nikahı kıymayı cezalandıran kanun maddesini iptal etti. 2004 yılında evlilik dışı ilişki suç olmaktan çıkarıldığı için AYM de böyle bir karar vermişti, aşağıda bu konuya döneceğim.

DİNİ KÜLTÜRÜNDE SORUNLAR

Eski fetvaların din zannedilmesi çok büyük bir sorundur. Çocuk evlendirmeleri zamanımızda çok azaldı, fakat tarihin din zannedilmesi İslam dünyasında IŞİD’lere, Taliban’lara da, Boko Haram’lara da yol açabiliyor!

Amerikan Anayasa Mahkemesi, 1857 yılında Dred Scott v. Sandford kararı ile siyahi kölelerin eşit vatandaşlık haklarına sahip olması “gerekmediğine” karar vererek köleliği meşrulaştırmıştı! Bugün o karar hukuk tarihinde yer alır, ‘o zaman öyle düşünülmüş’ deyip geçeriz. Ama fıkhın muamelat fetvaları olunca “din” sanılıyor!

Tanzimat devrinde Osmanlı köleliği iptal ettiğinde, Arabistan’da, ‘Osmanlı şeriatı iptal etti’ diye isyan çıkmıştı! Çünkü, tarihsel bir veri olan fıkıh, din sanılınca, Bardakoğlu hocamızın dediği gibi “zihinleri tarihe kilitlemek” şeklinde kapalı ve katı bir zihniyet ortaya çıkıyor. Yeni fikirlere, hak, hürriyet ve adalet kavramlarındaki yeni gelişmelere karşı çıkmalarının sebebi budur. Ali Bardakoğlu hocamızın “Yüzleşme” kitabını önemle tavsiye ederim, özellikle “Fıkıh sorun mu üretir, çözüm mü?” bölümünü

FANUS İÇİNDE

Başörtülü kızının üniversitede okuması için çabalayan samimi dindar vicdanı, böyle faciaları asla hoş görmez, tepki duyar, dinin bu olmadığını bilir. Fakat tarikat deyince iş değişiyor.

Tarikatlar istisnaları olsa da, genelde, kişiyi çevresinden ve farklı bilgilerden soyutlayarak bir fanus içine alıyor, 6 yaşında evlendirmeyi ‘helal’ sanıyor!

Tarikatlar ya da totaliter örgütler; ‘sık dokulu’ bu yapılarda, özgür bireye yer yoktur.

İslam düşüncesinde ‘tarihsel’ tortuları aşarak dinin ahlaki ve uhrevi erdemlerine yönelmek şeklinde esaslı bir tefekkür ve içtihat hareketine çok büyük ihtiyaç var. Fakat dinin siyasallaştırılması, siyasetin de tarikat ve cemaatlere imtiyazlar bahşetmesi, Selefiliğin desteklenmesi gibi sorunlar böyle bir hareketi engelliyor.

YÖK, 2013 yılında İlahiyat’larda felsefe grubu dersleri kaldırmadı mı?! Tepkiler üzerine karardan dönüldü ama felsefe grubu dersler makaslanarak tekrar konuldu.

YASAKLAMAK ÇÖZÜM DEĞİL

Tarikatlar ve bilinen şekilleriyle cemaatler ‘devrim kanunlarıyla’ zaten yasaktır ve yasaklamak, ezmek gibi polisiye baskıların çözüm olmadığı açıktır. Hukuk devletinde AİHM içtihatlarına uygun bir yasak tanımı yapılamaz zaten.

Özgürlükçü kamuoyu, sivil toplum, başta Milli Eğitim olmak üzere etkin denetim ve kaliteli eğitim zorunludur.

Dün bir haber daha, 13 yaşındaki Suriyeli bir kızı imam nikahıyla evlendirmişler, kızcağız hamile.

Sayın Özlem Zengin hukukçudur, kendisine açık dilekçe sunuyorum, Medeni Kanun’a göre evlenme yaşına gelmemiş kişilere imam nikahı kıyılmasını cezalandıran bir kanun teklifi hazırlayıp imzaya açınız. Böyle bir kanun AYM kararına da uygun olur.

YORUMLAR (257)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
257 Yorum
  • mustafa yüksel / 24 Ocak 2023 09:51

    24 Ocak tarihli yazısında Özdemir İnce'nin bu yazıya cevabını herkesin okumasını isterdim. Taha bey ne kadar yanlış yoldasın, çok yazık ! Gericilik genlerinde var maalesef.

    Yanıtla (0) (0)
  • abdurrahman aykın / 11 Aralık 2022 23:56

    Taha bey islam hukukunda 6 yaş ve bluğ yaşına giren kızların evlendirmelerini eski fıkıh kitaplarına atıf yaparak okurlarını yanıltıyor,islam hukukunda kızların rızasını almadan kesinlikle nikah kıyılamaz,isterse bluğ yaşında isterse 18 yaşında olsun,maalesef kapalı toplumlarda nereden geldiği belli olmayan örf ve adetlere dayanarak bunuda islam dinini referans vererek yapmak feci bir durumdur.

    Yanıtla (6) (7)
  • Okumaz / 12 Aralık 2022 00:52

    Altı veya onaltı yaşındaki bir kızın rızası olması ne demek? 18 yaş sınırı var, medeni dünyada. İnsaf be kardeş !

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 13 Aralık 2022 09:27

    Avrupa ülkelerinden Avusturya, Bulgaristan, Estonya, Almanya, Macaristan, İtalya ve Portekiz’de cinsel rüşt yaşı 14, Fransa, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Yunanistan, Polonya, Romanya, Slovakya, Slovenya ve İsveç‘te 15'. Belçika, Litvanya, Letonya, Hollanda, İngiltere, İspanya, Finlandiya ve Lüksemburg'ta 16'dır. Bu ülkeler evlilik dışı ilişki için 14-16 yaşı suç saymazken evliliği suç saymaktadır. Bu da çağdaş bakış açısı olsa gerek...

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim kahraman / 12 Aralık 2022 18:31

    Her zaman olduğu gibi bu yazınızlada kşmseyi rencide etmeden,ötelemeden,din adına yapılan yanlışlarada işaret ederek hukukun içindeki çözüm teklifşnizinde bulunduğu aydınlatıcı bir yaz…sağolunuz

    Yanıtla (0) (1)
  • Aytaç Taşyürek / 12 Aralık 2022 17:17

    Ülkemizde bazı asiret ve ailelerde Beşik Kertmesi denilen bir gelenek var Niyet ve kısmetmis gibi dunyaya getirilen çocuklar için eş olarak vaat edilene söz verilir.Yasal bir zemin bulunmadığından Bu gelenek üzerine sözde din adına tapu malıymış gibi vakfedilir,Yasal düzenlemelerde bununda suç sayılması gerekir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Salih Saraçoğlu / 11 Aralık 2022 20:52

    Fırsat doğunca tarikat ve cemaatlere dil uzatmak hoşunuza gidiyor. Cemaatsizler cemaatinin günahları kimseyi ilgilendirmiyor. Kaldı ki bu hadise cemaatle doğrudan ilişkili değil. İnsaf ölçüsüyle değerlendirme herkes için lazım.

    Yanıtla (11) (30)
  • ar ve namus / 11 Aralık 2022 21:15

    Okura: hiç utanmadan bir de böyle bir rezaleti savunmuyor musunuz? sizinle aynı havayı solumak bile büyük bir ceza bizim için.

    Yanıtla (7) (2)
  • Sarı zeybek / 11 Aralık 2022 21:55

    Günah Allah’ın bileceği iş eğer şirk koşmuyorsan, biz suçla ilgili konuşuyoruz ve o açık, o cemaatin içerisinde yüzlerce kişi bu konuyu biliyordu, bunun suç olduğunu biliyordu ve sustular ve suçu bilip susmak suçtur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Denizci... / 12 Aralık 2022 10:48

    Nasıl cemaatle ilişkili değil.inananların tüm değerlerini yerle bir ettiniz.ne idüğü belirsiz yetersizler ( traş özürlü ) sarık sakal bırakarak çirkin emellerini gerçekleştiriyor.bakmıyor görmüyormusunuz.edep yahu,edep...

    Yanıtla (0) (1)
  • muharrem özalp / 11 Aralık 2022 13:03

    Türk milleti tasavvuf yoluyla müslüman olmuş ve yüzyıllarca büyük hak velileri yetiştirmiştir. Tasavvuf tarihini incelediğiniz zaman bunu görürsünüz. Osmanlı'da önce medreseler çürümüş daha sonra tarikatlara sirayet etmiştir. Bu gün bazı suistimalleri görerek tüm tarikatları suçlamak doğru değildir. Asıl sorun yasaklanan tarikatların hukuk nizamı içine alınarak belli kurallara tabi kılınamamasıdır. .

    Yanıtla (4) (16)
  • Kamil / 11 Aralık 2022 14:17

    Nasıl olacak o iş? Bu herşeyi kapalı, çocuklarını okula bile göndermeyen, müritlere adeta sosyal dikta oluşturan yapılar nasıl denetlenecek? Denetimi kabul edecekler mi?

    Yanıtla (6) (0)
  • cengiz / 12 Aralık 2022 10:46

    Dogru Menzilde Pırlanta gıbı nesil yetişiyor. İnsan haklarına duyarlı. Çevreye duyarlı. Adaletten yana hukuktan yana. Haramı helalı bılır. Aydın deger üretir Örnek insan empati yapar. Türküyenin önde gelen düşünürleri hep Menzilden çıkmıştır. saygılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ekmel / 11 Aralık 2022 23:14

    Fıkıh, müctehit alimlerimizin ayet ve hadislere yaptıkları lüzumlu yorumlar ve izahlardır. Asırlardır milyonlarca alimler hep fıkhı savunmuşlar ve hiç bir proplem çıkmamıştır.fakat nakli(ayet ve hadisi) değilde sadece aklı ölçü alanlar,akıllarını ubudiyyet(kulluk)için değilde rububiyyet(hüküm koymak)için kullananlar,yani avrupalı oryantalistlere uyanlar çıkınca,akıllılar sayısınca yol ve fikirler meydana gelmiş, islamı tam bilmeyenlerde kime inanacaklarını şaşırmışlardır.

    Yanıtla (2) (2)
  • Okumaz / 12 Aralık 2022 00:50

    Asırlardır donmuş bir fıkıha uydugumuz için batının şamar oğlanı olduk. Õvünelim !

    Yanıtla (1) (0)
  • cengiz / 12 Aralık 2022 10:35

    Keşke sizde Aklı kullansaıdınız

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 07:01

    Sayın Akyol bu çirkin olaylardan Saray ve Saray medyası çok memnun ki hiç bahsetmiyorlar ve olayın kapanması için diğer medyayı tehdit ediyorlar. Tek çaremiz kaldı o da 5 ay sonra yapılacak seçimler. Cennet ülkemi bu hale getirenlere bir vatandaş olarak hakkımı helal etmiyorum.

    Yanıtla (31) (5)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:49

    Önümüzdeki seçimi unutun artık. Hedef 2053. Tarikat cemaat ve iltisaklilari bu olay vesilesiyle kime oy vermeleri gerektiğini görmüş oldu. Bu saatten sonra sn KK helallesme bir yana, sarık sarıp, sevgi hanıma çarşaf giydirip çarşambada ev sohbetine katılsa, istismar olayında muhalif medyanın dağıttığı fincancı dükkanını toparlayamaz. Tarikatlari kapatalım diyen azgın azınlığın %25'i ile istiklal mahkemeleri hayalleri kurmaya devam. Akilsiz baslarin gevezeligini tüm Türkiye ödeyecek maalesef.

    Yanıtla (3) (4)
  • Düşünceli / 12 Aralık 2022 05:03

    Sizi duyan da tarikatları çok büyük bir oy deposu sanır. Bu çok sık duyulan tarikat yurtlarında, Kuran kurslarında çocuk istismarı, özellikle de çocuklara cinsel tecavüz haberlerini dindar insanların ezici çoğunluğunun üzüntü, tiksinti, dehşetle karşıladığına da şüphe yok!

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 11 Aralık 2022 15:22

    Devrim kanunlarıyla yasaktır ama ne hikmetse 70 yıldır cirit atıyorlar.Sizde kapatılmasına karşısınız bu topluma ne gibi bir yararları varsa artık.

    Yanıtla (5) (2)
  • Aklı selim / 11 Aralık 2022 21:40

    Hiç meyhaneye gitmedim. Bana da hiç faydası yok. Ama kapanmasın oralar. Oraya gidenlerin tercihine sağım var. Bu saygıyı cumhuriyet tarikatlere göstermedi.

    Yanıtla (1) (1)
  • Düşünceli / 12 Aralık 2022 04:50

    Mesele, temel soru başkasına zarar verip vermediğiniz. Meyhaneye giden adabınca içki içtiği takdirde kimseye zarar vermiyor. Ama din adına çocukların eğitimini engelleyen, çocuklara tecavüzü , kadınları köleleştirmeyi meşru gören tarikatlar, insanlara, insanlığa zarar veriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 11 Aralık 2022 23:26

    Aşağıda bir yorumcu, "beşik kertmesi" geleneği ile bu söz konusu olan, 6 yaşındaki çocuğun, bir herifle evlendirilmesini aynı kefeye koymuş, birkaç yorumcuda itiraz etmeden, bu yorum doğruymuş gibi fikir yürütmüşler. Oysaki, beşik kertmesi, iki çocuk için, büyükleri tarafından, ileride olacak bir evlilik için yapılan bir temenni sözleşmesi adetidir. Bu şimdiki konuşulan sapıklıkla bir ilgisi yoktur.

    Yanıtla (1) (2)
  • Komilfo / 12 Aralık 2022 00:36

    Bu temenni de ne ola? Bu gerçekten ciddiye alınmamalı...

    Yanıtla (3) (2)
  • Ekmel / 11 Aralık 2022 22:51

    Dinimize uygun tarikat dinimizin emridir. Tarikat önderleri hep dinimizin daha iyi yaşanması için üstün gayretler sarf etmişlerdir.Dinimiz, iman islam ve ihsan(tasavvuf)dan ibarettir. İman inanmak, islam inandığını yapmak, ihsanda yaptığını iyi ve düzgün yapmak demektir.Yalanın haram olduğuna inanmak iman, yalan söylememek islam, yalan söylemeyi içinden geçirmemek ise ihsandır.Kendisini takdir ettiğimiz yazarın tarikatı yanlış tanıtmasını yadırgadım.yanlışlar hiç bir noktada ölçü olmazlar.

    Yanıtla (2) (16)
  • Kamil / 11 Aralık 2022 23:49

    Bu konuşulan sapıklıkla ilgili düşüncenizi öğrenseydik daha iyi olurdu. Yazarı eleştirmek kolay olup, sapıklığı eleştirmek zor mu geliyor ?

    Yanıtla (5) (1)
  • Ekmek / 12 Aralık 2022 00:19

    Bu şehvet hırsına kapılmış kişiyi elbette tasvip edemem.Ölçüm dinimdir.dinim böyle bir adiliğe izin vermez. Fakat yazarın bu hatayı müslümanların ölçüsü olan fıkha bağlamasınıda tasvip edemem. Fıkhın(islamın) değildir.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 11 Aralık 2022 23:59

    Tarikatlar bu günkü haliyle çıkar çevresidir. Çok da kazançlıdır. Şeyhleri şıhları lüks villalarda yaşar Mercedes binerler. Müritlerinin oyunu siyasilere satıp çok büyük kazanç elde ederler. Bunu görmüyorsanız bu şirketlerden birine ortaksınızdır.

    Yanıtla (5) (2)
  • Ekmel / 12 Aralık 2022 00:27

    İnsanlığın kemalat sahibi olması, nezih bir toplumun meydana gelmesi için çalışan ve dinimize tam uygun olan tarikatleri bu genellemenizden ayırmanız gerekirdibir. Dinimizi bozmak için çalışan zinde güçler, elbette dinimizin özü olan tarikatları da bozmak için çalışmışlardır.

    Yanıtla (1) (7)
  • Mustafa / 11 Aralık 2022 23:48

    Sayın Akyol, maalesef fıkıh dediğiniz şeyler geçmişte fakihlerin can sıkıntısı ile ortaya çıkan şeyler değil. Ehli sünnet için peygamber ve sahabelerin İslam'ı yaşama biçimi en öncelikli referans kaynağıdır. Sorun geçmişte yanlış yorumlanmış fıkıh değil, kıyamete kadar değişmeyeceği iddia edilen kurallar bütünü dindir. Ne yaparsanız yapın duzeltemezsiniz. Her gün değişen dünyada değişmez bir yapı mümkün mü? Olayda görüldüğü gibi mümkün. Ya olduğu gibi kabul edersiniz ya da ret edersiniz.

    Yanıtla (4) (2)
  • İstanbullu bir okur / 11 Aralık 2022 23:47

    İmam nikahı diye bir ayet yoktur.İslam inancının bir tek bağlacı vardır,O'da Kur'an dır gerisinin tamamı,bizden öncekilerin ürettikleridir.Bugüne uyanıda olur,uymayanıda.Evlenme modern hukuk diye tarif edilen,yine insanların yorumu olan 18 yaş meselesini,biyoloji bilim alanının meselesi değilmidir.İnsan vardır şu yaşta,insan vardır bu yaşta reşit olur.Bunu krsin bir yaşla sınırlama doğru olmasa gerektir.Resmi nikah dışı,başka saçmalık olamaz,resminin şartıda muhakkak Dr.raporuyla olmalıdır.Syglr

    Yanıtla (1) (0)
  • İstanbullu bir okur / 11 Aralık 2022 23:24

    Tarihi verileri bir kenara koyar isek,ki konu din ve bu din İslam dini ise,birtek kaynağı yokmu?var O'da sadece Kur'an dır.Gerisinin tümü tarih,yani o yaşanılan devir,zamanla ilgili,o devrin insanların üretimi değilmi?ki buna evet diyemeyecekler düalist,şirk,müşriklik olgusuyla karşı karşıya kalmazmı?Rahmetli A.İzzetbegoviç'in İslami Yeniden Doğuşun Meseleleri adlı eserini tavsiye ederim.Rahmetli bulmuş,üretmiş,sunmuş okuma ve düşünme?Günümüz düşünürleri-varsa-ne dururlar?Özgür düşcnn.önü açlmlı

    Yanıtla (1) (3)
  • Samsun / 11 Aralık 2022 22:49

    Ne zamanki tarikat, cemaat gibi yapıları hukuki denetim altına alacak bir yasal düzenleme yapılır ve siyasi partiler bu tür yapıların devlet idaresi içine müdahil olmalarının engellenmesini açıkça ilan ederler, o zaman bir arpa boyu yol almış oluruz. Yoksa kimin neye inanıp inanmadığı umrumda değil. Kaldıki din devlet için yoktur, birey için vardır. Devletin dini mi? O da yalnızca ve yalnızca adalettir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mustafa / 11 Aralık 2022 22:37

    Tarikatlar kendilerini geçmişe kapatmışlar,onun için kapatılsın(!) Kendini pozitivizme kapatanları ne yapmalı?

    Yanıtla (2) (5)
  • B. Gün / 11 Aralık 2022 16:26

    Bütün tarikâtlar terbiye edilmeli, Kemalizm dâhil…

    Yanıtla (3) (6)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 18:02

    Tarikata, şıha, yobaza en karşı adamın ideolojisine bağladık gene konuyu. Çıktık tereyağı gibi yüzeye.

    Yanıtla (5) (0)
  • Aklı selim / 11 Aralık 2022 21:37

    Tarikatler yasaklandı. Kuran okumak, okutmak yasaklandı. Sonra ne oldu? Ağzında besmele olan herkesi millet doğru, dindar, ahlaklı sandı. Cumhuriyet dini öğretecek müesseseyi kuramadığı için halk neye inanacağını şaşırdı.

    Yanıtla (1) (2)
  • Çulluk / 12 Aralık 2022 00:50

    Kuran okumak yasaklandı, camiler yıkıldı yalanlarınız bitmedi gitti! Fetö orduda, emniyette, eğitimde, adalette örgütlenirken karşı çıkanlarada dindarlara baskı yapıyorsunuz diyordunuz!

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 11 Aralık 2022 22:25

    kemalizm diye bir tarikat ilk defa duydum yaş 66.onlardda 6 yaşındaki kıza evlilik uydurup ırza geçmek varmı sayın yorumcu.

    Yanıtla (2) (0)
  • E. Degas / 11 Aralık 2022 22:22

    Tarikatlarin hepsini kapatmaliyiz,, Atatürk ne de güzel yapmis ama ömrü vefa etmemis.. 70 yaşindaki tarikat lideri 16 yaşindaki bir kizcagizi seni ruyamda gördüm bana vahiy geldi diye kendine nikahliyor ahlaksiz. Atatürk ü yad ediyorum

    Yanıtla (13) (3)
  • vatandaş / 11 Aralık 2022 22:16

    özlem zenginmi sayın yazarbence yanlış adres.

    Yanıtla (2) (1)
  • Hakan / 11 Aralık 2022 21:58

    Cahilizmin hoyratlıgına bu kadar prim tanınırsa, duracağı yeri hayal edemezsin

    Yanıtla (5) (0)
  • Sarı zeybek / 11 Aralık 2022 21:49

    ‘Islami’ bir örgüt şiddet uygulayıp teröre bulaştığında islamla terörün ayrıştırılmasını, tarikatlar çocuk tacizine yada yolsuzluğa vs bulaştığında onun ayrımını, Fetullah gibi yıllarca herşeye bulaşmış, bakanlar kurulu kararıyla 15 (evet onbeş) üniversite açmış alçaklar devleti ele geçirmeye çalıştığında bunun ayrımını hep karşıdan bekliyor islamcılar, batıdan, muhaliflerden neden?

    Yanıtla (4) (3)
  • Mürsel / 11 Aralık 2022 19:14

    Baba, damat ve kızı fen ilimleri okumamış. " Aklın nuru fen ilimleri, vicdanın ziyası din ilimleridir. İkisinin imtizacından hakikat tecelli eder/ ortaya çıkar.. Sadece din ilminden taassup / yobazlık, sadece fen ilimlerinden inkar/ küfür doğar.." B.SaidNursi ra.

    Yanıtla (9) (4)
  • Okur / 11 Aralık 2022 21:43

    Ne varsa Nurcularda var, herşeyi öngören bir şeyhi var, modern tarikat vesselam

    Yanıtla (2) (2)
  • Aklı selim / 11 Aralık 2022 21:31

    Okullarda, askeriyede, toplumun her kesiminde çocuğa, büyüğe cinsel saldırı var. Aile içindeki ensest vakaları azımsanmayacak kadar çok. Hiçbirinin savunulacak yeri yok. Hiçbiri daha masum değil. Sanki toplum olarak ahlak abidesiyiz de cemaatler bizi bu hale getirdi.

    Yanıtla (5) (1)
  • AYDIN.K. / 11 Aralık 2022 19:58

    Yıllardır sağ iktidarlar cemaat ve tarikatları oy uğruna himaye etmiştir. Çeşitli zamanlarda bu cemaat gurupları ‘’besle kargayı oysun gözünü’’ misali din dışına çıkarak dinde olmayan absürt işler yaparak iktidarları zor durumda bırakmıştır. Sahi ‘’ne istetiniz de vermedik ‘’denilerek desteklenen cemaatin 15 temmuzda bu ülkeye yaptıklarından bugünkü hangi cemaati soyutlamak mümkündür?

    Yanıtla (16) (1)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 18:22

    Bilge ADAM Diyor ki: ''Medeni Kanun’a göre evlenme yaşına gelmemiş kişilere imam nikahı kıyılmasını cezalandıran bir kanun teklifi hazırlayıp imzaya açınız!..'' El-cevap, Yapamayız hocam!...Malum, önümüz seçim...Seçimlerden sonra arkadaşlara iletirim...Selamlar...

    Yanıtla (18) (2)
  • Okur.... / 11 Aralık 2022 19:29

    Zaten yasak.

    Yanıtla (0) (1)
  • M.NURI GOREN / 11 Aralık 2022 19:21

    ‘’Eski fetvaların din zannedilmesi çok büyük bir sorundur….’’tesbitiniz aslında makalenin özetini ve sorunumuzun da nirengi noktasını gösteriyor Sayın Akyol:Söyleneni,yaşanılanı,geleksel olanı dinin kendisi zannetmek dinin aslında ne olduğu,neyi önerdiği,neyi ‘nehy’ ettiği hususunun göz ardı edilmesine neden oluyor.Okumuş-yazmış olanlarımız bile anne babasından görüp,duyduklarını sorgusuz sualsiz din zannedebiliyor.Oysa ayet-i kerimelerde ‘Siz hiç akl etmez misiniz?’ sorusunun muhatabı herkesdir

    Yanıtla (8) (1)
  • Kararlı Okur / 11 Aralık 2022 18:20

    Özlem Zengin'in, Taha Akyol'un önerdiği yönde bir kanunun çıkarılması içi girişimde bulunmayacağına dair benimle iddiaya girecek olan var mı?

    Yanıtla (9) (0)
  • Sahin . / 11 Aralık 2022 14:34

    Sayın Akyol 29 yaşında bir herif 6 yaşında bir kızla evleniyor diyorsunuz. Burda bir kelime yanlışlığı var .Hata var. Bizde herife ADAM derler. Adam gibi adam derler. Bahsettiğiniz kişi YOBAZ.Farkında olmadan hata yapmışınız düzelteyim dedim . Tekrar söylüyorum o bir YOBAZ. !!! Tıpkı kızın babası gibi. 6 yaşındaki kızınıda evlendirende YOBAZ. Bunlara destek verenlerde YOBAZ. Yetkisi olupta konuşmayanlarda YOBAZ ..Yobaz oğlu YOBAZ hangi birini sayacaksın. Yobazlar ülkesi olduk.

    Yanıtla (30) (1)
  • Karasız / 11 Aralık 2022 18:04

    Ötüken sözlükten: herif [Ar. Îırfet > ÎarĊf] {OsT} is. حريف 1. Meslektaş; arkadaş; yoldaş. 2. Kendisine güven duyulmayan veya güven vermeyen kimse; aşağılık; bayağı adam. 3. argo. Adam.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 18:01

    Boş bir öneri. Çocukla evlenmeyi meşru gören zihniyet nikah İçin imam aramaktan vazgeçmeyi mi meşrulaştırmayacak!

    Yanıtla (1) (0)
  • Sönmez / 11 Aralık 2022 14:36

    Hukuk, "Sayın Özlem Zengin" için mazlum olduğunda vardı. Şimdi hukuka ihtiyaçları yok.

    Yanıtla (33) (2)
  • Selçuk / 11 Aralık 2022 17:58

    Harika yorum

    Yanıtla (1) (0)
  • O aslan / 11 Aralık 2022 17:07

    Resmi nikah kiyilmadan İmam nikahı kıyan hocalar neden cezalandırılmiyor. Bunlara kim göz yumuyor

    Yanıtla (7) (0)
  • Muammer / 11 Aralık 2022 16:46

    Başta DEVLET dahil hiçbir örgütlü YAPIya bel bağlamamak lazımdır..Ne güzel demiş BİLGE Zat : Hararet NARdadır SACda değildir, Keramet BAŞtadır TAÇda değildir, Her ne arar isen KENDİNde ara ; Kudüs'te Mekke'de HACda değildir...

    Yanıtla (20) (0)
  • : M. BAŞOĞLU / 11 Aralık 2022 16:45

    Siz bu önerinizin gerçekleşebileceğire inanıyor musunuz hocam!

    Yanıtla (5) (0)
  • Hüseyin Gülşen / 11 Aralık 2022 16:40

    Rahmetli Aykut EDİBÂLİ son nefesine kadar "İslam Rönesansı" dedi ama sesini duyuramadı. Cumhur başkanı Erdoğan başbakan iken bir kere "İslamı güncellemeliyiz" dedi 6 ama bir daha bu konuda konuşmadı. Ali Bardakoğlu, Hayri Kırbaşoglu gibi bazı hocalar bu konuda kafa yoruyorlar, devamı gelir de İslam Dünyasını uyandırılır inşallah.

    Yanıtla (10) (2)
  • Denizli / 11 Aralık 2022 14:14

    Malesef bazı gerçek İslam'ı temsil etmeyen gruplarda bu yanlışlar yapılıyor ve bütün dindar kesim karalanıyor. Diğer taraftan hiç Allah korkusu ve zinanın haramlığı inancı olmayan ya da zayıf olan kesimde daha ortaokul ve lise çağındaki birçok genç zina yapıyor. Akran erkek çocuklar kız çocuklarına cinsel taciz de bulunuyor aileler çocuklarının o yaşlarda karşı cinsle bir arada olmasına izin veriyor. Günümüzde bu da çağdaşlık ilericilik oluyor (!) bu gençler özgür modern bireyler oluyor (!)

    Yanıtla (6) (18)
  • Okur / 11 Aralık 2022 16:38

    Zina dediğin şey rıza varsa her yerde olabilir. Bireyseldir. Buradaki sorun çocuk evliliklerin örgütlü, sistemli suç olması. Diyanet inden, hocasına, yargıcından doktoruna ve konuya göz yuman cemaat dahil hepsi işin içinde. Ve böyle binlerce konuşulmaya vaka var.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 16:27

    Seçim önü nerden çıkıyor oy kaybettirecek şeyler. seçimden sonra çıkartın ne çıkartacaksanız. hele bu seçimi bi alsınlar

    Yanıtla (0) (0)
  • YÖRÜK AT / 11 Aralık 2022 15:42

    6 yaşındaki bir çocuğu evlendirmek coçuk istismarı çocuğa tecavüzdür kimse islamı kılıf aramasın islamı kirletmeyin bu bir suçtur topluma yönelmiş bir suçtur

    Yanıtla (9) (1)
  • Vatansever / 11 Aralık 2022 12:43

    6 yasindaki kız çocuğunu nikahlayan zihniyetle, 20 yaşındaki kızın başını açan, ya da zorla şapka giydiren zihniyet arasında pek fark yok.

    Yanıtla (3) (26)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 15:42

    Gene döndük 90 sene önceki şapka kanununa değil mi? Bu sefer hiçbir mazeret ile bu rezilliği örtemeyeceksiniz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Tarkan / 11 Aralık 2022 10:38

    Sayin Akyol, cocuk evliliklerinin dini nikahlarla sıkça ilişkilendiriyorsunuz. Evet bu bir vak’a. Ancak kimse dinen bu işte kimin bize örnek olduğunu söylemiyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Kararsız / 11 Aralık 2022 12:09

    Evet doğru. Peygamberin hz. Aişe ile 8 yaşında evlendiğine inanıyor bunlar. 18 yaşında evlendiğine dair bir sürü rivayet de varken. 52 yaşındaki Peygamber 8 yaşındaki bir çocukla evlendi deniyor ve insanlar buna sorgulamadan inanıyor. Bugünkü feci uygulamanın dayanağı bu inançtır. Yasal önlem dışında bu inanç da sorgulanmalı. DİA'da bile Mustafa Fayda 8 yaşında evlendi yazmış. Bk. Aişe mad.

    Yanıtla (11) (1)
  • Mürsel / 11 Aralık 2022 15:38

    Hz Ayşe 10 veya 11 yaşında evleniyor ki; Arabistan' da ergenlik yaşı bugün de; kızlar için 6/ 7 yaştır. Yalan ve iftira ahlaksızlıktır! Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi: "Hz Ayşe 614 de Mekke’de doğdu. Hicretin 2. yılı Şevval ayında (Nisan 624, iki bayram arasında) Hz. Peygamber’le evlendi (Zehebî, II, 141-142). Düğün tarihini hicretin 1. yılı Şevval ayı (Nisan 623) olarak kabul edenler de vardır."

    Yanıtla (1) (3)
  • veli / 11 Aralık 2022 15:28

    Talibana kızarken Talibandan çok daha fazla yanlış fikirlere sahip nice T.C kimliğine sahip vatandaş olduğunu üzülerek ve kahrolarak gördük. Atatürk'ün değerini bir kez daha çok iyi anladık

    Yanıtla (33) (3)
  • Karar okuru..!.. / 11 Aralık 2022 15:11

    Tarikat: kelime manasi YOLLAR DEMEK....Mesela;PKK bir tarikat (ve diger orgutler) degilmidir..?..Idolu yok mu..pesinden gidenler idolun iradesine TESLIM OLMAK ZORUNDA...aksi halde,,tehdit edilir veya öldürülür..Binlerce coluk,cocuk telef ettirilmedi mi.?.Daha dün gibi taze,,sokaktaki COCUKLAR terore alet edilmedi mi.?..Illa sarik,cubbeli olmasi mi lazim.SONUC AYNI istismar,vahset,zulüm...Senin ki kötü benimkisi iyi...

    Yanıtla (5) (3)
  • İstanbullu / 11 Aralık 2022 14:44

    Tarikatler kapatılsın demişler. Açık değil ki kapatılsın. Resmî olarak hüviyetleri yok. Osmanlı sonrası bütün kurumsallaşmış yapılar kapatılmış . Tekke ve zaviyelerle beraber İslam ı da tedavülden kaldıracaklarını zannetmişler.

    Yanıtla (5) (19)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 14:53

    Niye madem 21 senedir o çok eleştirdiğiniz 100 yıllıkTekke ve zaviyeler kanunu kaldırılmamış? Bunların Gizli kapaklı kalması iktidarın işine geldiğinden olmasın?

    Yanıtla (8) (0)
  • m tanir / 11 Aralık 2022 15:01

    acik olmayan nasil kapatilsin , fakat kanuni degisiklik yapilarak acilan cem evleri tekke ve zaviyleri kanunu acisindan bakilip degerlendirilmeli yani cem evleride bektasi yol dan dergah tir !!!!anlama acisindan !!!

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 11 Aralık 2022 14:24

    Tarikatlara hücum etmek iktidarın işine yarar. Onlardan daha çok oy alırlar. Bu ve benzeri kan donduran olaylar her kesimde yaygınlaştı. Bunlar en ağır şekilde cezalandılmalı. Küçük yaşta hamile kalan yüzlerce kız çocuğunun hesabı sorulmalı ve olmaması için tedbir alınmalı.

    Yanıtla (6) (1)
  • Mehmet / 11 Aralık 2022 14:58

    Aynen tarikatlar ak partiden uzaklasirken bu olaylarla saflari siklastirmaya calisiyorlar.Bu olay izinsiz nasil olurda basina sizar veya kapatilmamasi.Sia selefi vahhabi memlekte doldu ve ehli sunnet olan cemaatler rahatsiz.Bunu goren iktidar basin yargi istihbarat vs herseyi kendine göre kullanıyor.Secim yaklaştıkça daha neler gorecegiz.Dun ptt nin onunde ilcenin yarısı para almak için bekliyordu. Devletin milletin vergisini oy almak için kullanmak

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okunur / 11 Aralık 2022 14:44

    Sayın Yazar, affedersiniz son paragraf ölüden borç para istemeye benzemiş. O dediğiniz bunlarla olmaz. „Çocuk istismarının önlenmesi için TBMM’de verilen araştırma komisyonu kurulması önergesi, AKP oylarıyla reddedildi.

    Yanıtla (25) (2)
  • Ali Rıza / 11 Aralık 2022 14:43

    Taha bey; “Kaliteli eğitim zorunludur” derken neyi kastettiğinizi anlayamadım, kim yapacak nasıl olacak?. Yirmi yılda kaç bakan değişti, adım adım bu hedeflendi, bu noktaya getirildi, farklı bir şey mi bekleniyordu? Fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür, bir birey yetiştirilmek istenmedi ki, konuşun gençlerle ne istiyorlar, geleceğe nasıl bakıyorlar? Yazık oldu bu ülkeye, tesadüfen de bu noktaya gelinmedi.!!!

    Yanıtla (11) (0)
  • Fehmi Kır / 11 Aralık 2022 14:39

    Bizi aleme rezil ettiniz, Hoca Ahmet Yesevi’nin, Yunus’un, Mevlana’nın insanlığı cezbeden sevimli dinini ne hale getirdiniz? Hayvanlardanda mı ibret almadınız? FEHMİ KIR ERBAA/Tokat

    Yanıtla (21) (0)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 02:25

    Hanefi mezhebinde kızın iradesi esastır. Velinin iznine gerek yoktur. Ama ortak taraflarda veliye de hak verildiği için beşik kertmesi olayı hanefilerin ülkesinde bile yer bulabiliyor. Olayı her tarafa çekmeden, usulünce beşik kertmesini toplumsal uzlaşma ile ortadan kaldıralım. Turkiyedeki yaygın yaygaracilikla problem çözülmez. Savaş halinde sorunlar buzdolabına konur, saflar sıklaştırılır. Burada iyi niyet yok. Bu olay vesilesiyle savaş başlatıldı. Bu ortamda problem çözülmez.

    Yanıtla (3) (20)
  • Recep es / 11 Aralık 2022 04:01

    6 yaşında çocuğun iradesi mi Şaka yapıyorsun her halde

    Yanıtla (36) (1)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:25

    Okuduğunu anlamayanlar da yorum yazmak zorunda mı

    Yanıtla (0) (7)
  • Düşünen / 11 Aralık 2022 05:55

    Ne mezhebi sen ne dediğinin farkındamısın, Herkes kendi fetvasını mezhebe yüklemesin

    Yanıtla (10) (1)
  • R / 11 Aralık 2022 06:40

    6 yasinda çocuğa istismar ve buna goz yumanlar elestiriliyor kardes.. Olayi toplumsal catisma diye tanimlayarak sen ne yapmaya calisiyorsun onu bi anlat hele? Kiminle savasiyorsun suan sen ?

    Yanıtla (18) (0)
  • Tulumbacı / 11 Aralık 2022 09:21

    Ne yaygaracılığı ya? Her yıl binlerce Çocuk evliliklerden dünya kadar bebek düşük olup ölüyor, sakat gerizekalı doğuyor.Bu dava sembol. Sen tepkileri eleştiriyorsun

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali / 11 Aralık 2022 14:20

    Okur m; İmam Azam' ın yaptığı bir içtihad.Arap coğrafyasında doğru.15 yaşındaki kız; evlenmede ailesine uymak zorunda değil. Peki bu yaş neden; 17 18 olmasın? Geçimsizlik olunca; mecburen aile ilgileniyor! 15 yaşa dokunamayan ilahiyatçılar utansın!

    Yanıtla (0) (0)
  • YORUMCU / 11 Aralık 2022 12:01

    1-Kurucularından(şeyh vb.), üyelerine (mürit vb.) ve bütün çalışanlarına kadar, istisnasız her ilgili/bağlı Devlete kaydedilir... 2-Vergiden muaf olsa bile, bütün gelir ve giderlerini maliyeye bildirir... 3-Müfredatları milli eğitim bakanlıği ve diyanet başkanlığınca onaylanır... 4-Yetmez! Her bir müstakil yapıya Diyanet, Içişleri ve Milli Eğ.Bakanlıklarından oluşan ve sıklıkla değiştirilen ( en az 3 kişilik) HÜKÜMET KOMİSERİ heyeti atanır... Olur mu dersiniz?!

    Yanıtla (5) (0)
  • A.Derin / 11 Aralık 2022 14:09

    Diyanetin kuran kurslari, imam hatip okulları, ilahiyat fakülteleri varken cemaatlerin kuran kursları, hele ki yatılı, medreseleri de ne oluyor?

    Yanıtla (3) (0)
  • nuri / 11 Aralık 2022 14:08

    sayın akyol öneri sunduğun insanlar birinden izin almadan nefes alamazlar o ne derse o olur iftira diyecekler ve kapanacak mevzu bu kadar

    Yanıtla (2) (0)
  • A.Derin / 11 Aralık 2022 14:03

    Çok güzel, aydınlatıcı bir yazı, ancak Özlem Zenginden talebiniz gerçekleşmeyecektir. Yeni gelecek iktidar, 18 yas altinda hiçbir şekilde nikah kiyilmamasi, resmi nikah olmadan imam nikahının yasaklanması yanısıra cemaatlerin ticari faaliyetlerine sıkı denetim , kamu kaynaklarının cemaatlere aktarilmamasi konularıni bir paket halinde ele almalıdır.

    Yanıtla (4) (0)
  • RAMAZAN / 11 Aralık 2022 13:54

    Kafamizda şimsekler çakan buna benzer vahim olaylardan sonra, muslüman toplumu olarak kendimizi yeniden sorgulamaliyiz, çeki düzen vermeliyiz, Fadime Şahin Müslüm Gündüz olayinda ortaliğa saçilan tarikat ve cemaatlerdeki buna benzer çirkin olaylarda sorgulamalari yapamadik,,28 subatcilar bunu kullandi belki ama dini kesimler de bundan bir ders cikarıp mıntıka temizligi yapmak yerine"bize karsi komplo"diye gecistirdiler,,dini istismar eden bu yapilara önce samimi muslümanlar karşı cikmalidir,,

    Yanıtla (3) (0)
  • Yavuz / 11 Aralık 2022 13:21

    Sayın Akyol, "Sayın Özlem Zengin hukukçudur, kendisine açık dilekçe sunuyorum, Medeni Kanun’a göre evlenme yaşına gelmemiş kişilere imam nikahı kıyılmasını cezalandıran bir kanun teklifi hazırlayıp imzaya açınız. Böyle bir kanun AYM kararına da uygun olur" diye yazmışsınız. Taha Bey, Sayın Özlem Zengin'in böyle bir kanun teklifi hazırlayabileceğini inanarak mı yazdınız yoksa ironi mi yaptınız?

    Yanıtla (22) (1)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 13:49

    Taha bey bu konularda hata yapmaz bence ironidir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Tek Din / 11 Aralık 2022 13:47

    Tarikat ve cemaatler Pavlus hristiyanlığı gibi ruhban sınıfı oluşturmak için İslam'ın içine yerleştirilmiş truva atlarıdır. Müslüman'a yıl gösterici olarak Kur'an yeter.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 13:40

    AKP nin üç aşağı beş yukarı oylarının yüzde 30 u tarikatların oyudur. Konuşamazlar, konuşmuş gibi yaparlar. Seçimlerde, hele de bu seçimde bu yapılara muhtaçlar. Koltuğun bekası her şeyden önemlidir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Beysefa Ünlü / 11 Aralık 2022 13:23

    Sayın AKYOL,sebep-sonuç analizini yaptığımızda,medyanın önemli kesimi sonuçtan bahseder.Halbuki,işin aslı sebepler üzerinde durmanın daha uygun olacağı kanaatindeyim.Çünkü:Mevcut iktidar partisi ve onun yetkili kişileri,bunları kendi ortakları,yol arkadaşları olarak görüyorlar.Akp'nin genel başkanı Mustafa Kemal ATATÜRK'e hakaret eden Kadir Mısırlıoğlu,Ayasosya Camii açılışında kürsüde ATATÜRK'e hakaret eden imam gibi meczuplara ses sıkarmazsa,onları hasta yatağında ziyaret ederse,sonuç böyle

    Yanıtla (14) (5)
  • Mehmet / 11 Aralık 2022 13:18

    Değerli üsdadım.Konu devletin bekası ve milletin geleceği olarak siyaset üstü sorun görülüp değerlendirilmedikce Defalarca fetö belası yaşasak genede ibret alınamaz Siyasetin sermayesi oydur ticarette para neyse oyda odur.kaybeden iflas eder. Onun için aile bakanı doğru söyledi.Biz 100 yıl bu soruna siyaset din ekseninde baktık sonuç gittikce bataklığa gidiyor. Yasak çözüm değil.Gene sivri sineklerle uğraşıyoruz Din eğitimi anayasa gereği devletin asli görevidir Eğitim barınma parasızdır. şar

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 13:18

    Tarikat liderlerinin bindikleri arabalara bak. Bu arabayı nasıl binebildiğini sorgula. Hangi İslam profesörü bu ilkokul mezunlarının bindiği arabaya binebiliyor?

    Yanıtla (17) (0)
  • Mehmet Ay / 11 Aralık 2022 13:12

    Islam ülkelerinde hala cocuk yasta evlendirmeler var. Cocuga cinsel taciz devam ediyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Kürsü / 11 Aralık 2022 13:08

    Aslında bütün suç geçmişten günümüze,diyanetin. Sahi bu kurum ne yapar. Hala bir açıklama yok. Tekke ve zaviyelerin kapatılması konusunda,Atatürk'ü daha iyi anlıyorum.

    Yanıtla (26) (1)
  • Vatansever / 11 Aralık 2022 12:54

    Hür iradesine göre hangi vekil hareket edebilir?.Baş örtüsü taraftarı iken tamamen siyasi çıkar uğruna yapıldığını anladım şimdi duymak dahi istemiyorum.Oy uğruna kız-erkek çocuk tacizlerine kılıf arayanlara yuh olsun,Allahın gazabına bu dünyada uğrasın inşallah.

    Yanıtla (9) (0)
  • Hüseyin özdemir / 11 Aralık 2022 12:48

    Bu kepazelik tamam. Ama ortaokullarda bile çok yaygın kepazelikler var. Orada 1 ise çağdaş medeni kanun düzeninde 1000. cemaatlere dindarlare bir iki olayla çağdışı vs hücum yanlış.

    Yanıtla (5) (26)
  • CAFER Göktürk Tunçtürk UĞURLU / 11 Aralık 2022 12:46

    “TÜRKİYE’de ki “6 YAŞINDA EVLİLİK” FACİASINI; GELİN USTA HUKUKÇU- YAZAR, DEĞERLİ AĞABEYİMİZ TAHA AKYOL’dan OKUYALIM. ÖZLEM ZENGİN HANIM, SİZE DE YASA ÖNERİSİ VAR.- Haber 2000 http://www.haber2000.com/turkiyede-ki-6-yasinda-evlilik-faciasini-gelin-usta-hukukcu--yazar-degerli-agabeyimiz-taha-akyoldan-okuyalim-ozlem-zengin-hanim-size-de-yasa-onerisi-var--22747.html

    Yanıtla (1) (0)
  • Furkan Kaplan / 11 Aralık 2022 12:45

    Neden diyanet açıklama yapıp bu olayların İslam 'a aykırı olduğunu ve ahlaksızlık olduğunu neden açıklamıyor ? Çünkü diyanette aynı kafada... sorunun esas kaynağı tartışılmıyor... ülke giderek selefi —işid zihniyetli bir din anlayışına teslim oluyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 11:30

    İki tane İslam olduğu kesin: Biri “Akletmez misiniz?” diyen Kur’an’ın İslam’ı, diğeri ise “Aklı terk etmeden cennete giremezsiniz” diyen uydurulmuş İslam.

    Yanıtla (27) (1)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 12:40

    Huriler....., cariyeler, koleler, kullar, konusunda gorusunuz ??

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 12:36

    Bugünün tarikatları yarının Fetö'südür. Diyanet ve Milli eğitim bakanlığı artık isim olarak var, bu kurumlar tarikat ve benzerlerini denetleyeceği yerde, tarikatlar M. Eğitim bakanlığını ve Diyaneti denetliyor. Türkiye AKP zihniyetinden kurtulmadıkça yarın bugünleri arayacağız.
    İnsanlar Türkiye ile bu zihniyet arasında bir tercih yapmak zorunda. Gelecek seçim ülke için son çıkış kapısı gibi bir şey....

    Yanıtla (26) (1)
  • Okur 5 / 11 Aralık 2022 12:31

    21. yüzyılda laik demokratik cumhuriyette bu gibi şeyler akla ziyan değilmidir Allah aşkına.

    Yanıtla (14) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 11 Aralık 2022 12:22

    İkaz da etkisiz, gönül hatır da / Çözüm ne ermişte, ne de yatırda / Anlat meramını üçbeş satırda / Kimse sevap gülü, dermiyor hocam...

    Yanıtla (5) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 11 Aralık 2022 12:20

    Ezanı okudun durdun namaza / Cemaat kalmadı, razıydın aza / Ümmet takılıyor, çalıya saza / Postu camilere sermiyor hocam!

    Yanıtla (10) (0)
  • SK / 11 Aralık 2022 12:18

    Meslis gündeminde bulunan baş örtüsü Anayasa değişikliğine Medeni Kanunda belirtilen evlenme yaşının zorulu olduğu maddesi eklenmelidir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alıntı / 11 Aralık 2022 11:14

    ★Arap örfü ile donatılmış bazı tarikatların eline devlet gücü geçerse ne olur? ★Eğitimi ve insanı verirsen ne olur? ★Muhafazakarlar dahil bütün Türk Halkı iyi düşünmelidir.

    Yanıtla (19) (1)
  • Hatice / 11 Aralık 2022 12:12

    Gidişat kötü, Allah, bizi daha beterinden korusun. Hep yazarım, "Verdiğimiz oy kaderimizdir" diye...

    Yanıtla (14) (1)
  • Kararsız / 11 Aralık 2022 12:04

    "Sayın Özlem Zengin hukukçudur, kendisine açık dilekçe sunuyorum, Medeni Kanun’a göre evlenme yaşına gelmemiş kişilere imam nikahı kıyılmasını cezalandıran bir kanun teklifi hazırlayıp imzaya açınız. Böyle bir kanun AYM kararına da uygun olur." Bence bütün partiler ortak bir teklif hazırlamalı...

    Yanıtla (17) (1)
  • Özcan şahin / 11 Aralık 2022 07:37

    Yazınızı ve yorumlar okudum yıllar önce İstanbulca sarıklı iki gencin konuşmasına şahit olup şaşırmıştım sanki ayda yaşıyorlardı birde Ankarada kalenin orda şahit oldum birbirlerinemirim diye hitap ediyorlardı sanki orada onlardan başka kimse yokmuş gibi konuyorlardı bu çocukların BEYNİNİ neyle yıkıyorlarsa tarikatların eline düşen kurtulamıyor tehdit ediyorlarmış iktidarda bunları destekliyor oy için herşeyi yapıyor ülkeye yazzık oluyor efendim

    Yanıtla (27) (1)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:56

    Emirim kelimesi tarikatlarda olmaz. Onlarda vekilim (şeyhin vekili) veya hocam vs gibi kelimeler olur. Emirim kelimesi daha siyasi ve militarist gruplarda olur. İşid gibi. Tarikatlar bu işlerde bulunmaz.

    Yanıtla (2) (3)
  • Karaçavuş / 11 Aralık 2022 11:56

    Cemaat veya tarikat olgusu, sosyolojik bir gerçek. İnsanlar örgütlenir. Bu çok doğal. Doğal olmayan şey bunun çağdışı ve akıldışı olan yöntem ve anlayışla olmasıdır. Avrupa ve Amerika cemaat ve tarikat dolu. Türkiye bu alanda modernleşemezse demokrasiye geçişi çok zor.

    Yanıtla (7) (2)
  • Fikriyat / 11 Aralık 2022 11:52

    Devletin en büyük görevi vatandaşın mal can ve namus güvenliğini sağlamak. Rüşte ermemiş kişilerin namusunu koruyamayan Devlet utansın.

    Yanıtla (22) (1)
  • Zülküf Ayaz / 11 Aralık 2022 11:51

    AKP iktidarında ülkenin getirildiği durum bu mudur?

    Yanıtla (13) (1)
  • Ahmet Dursun / 11 Aralık 2022 09:09

    Bugün ülkenin en buyük sorunu bu tarikat ve cemaatlar bence. İlimin önünde engel, eğitimin önünde engel, hukukun önünde engel. Cehaletin en büyük nedeni tarikatlar. Aslında 85 milyonluk ülkede azınlıktalar ama iktidardan aldıkları güçle ve de devlette köşe başlarını ele geçirdikleri için olduklarından daha güçlü gözüküyorlar. Yüksek öngörüsü ile ileriyi gören ATATÜRK'ün bu tarikatları kapatmakla ne kadar haklı olduğunu bir kez daha anladık.

    Yanıtla (26) (2)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:44

    Said Alpsoy'u dinliyorum. Cinsel ve dinsel hayat konusunda vs ne kadar ongorulu olduğunu anlıyorum. Muteveffa hakikaten bir deha imiş. Bizim rte onun eline su dökemez. Bir milleti alıp donusturebilmek. Mali konularda isbilirlik vs. Nuri conker. Neler neler...

    Yanıtla (0) (8)
  • SaMu / 11 Aralık 2022 11:21

    Sayın Akyol, kararın Mayıs’a ertelenmesi bile, tarikatlar üzerinde bir Demokles kılıcının sallandırılmasıdır. Seçim öncesinde “bakın bizi seçmezseniz, hayatınızı karartırız” demenin başka bir yoludur

    Yanıtla (15) (1)
  • Yaşar AŞCI / 11 Aralık 2022 11:20

    Cahiliye devrindeki kız çocuğunu kuma görmekten ne farkı var. Bu konunun..Selamlar

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur... / 11 Aralık 2022 11:18

    Dilekçenizin karşılık bulacağını sanmam...

    Yanıtla (13) (1)
  • Salih İmran / 11 Aralık 2022 11:16

    AKP siyasi bir tarikat haline dönüştü. Bakanların ve milletvekillerinin özgür iradeye sahip olduğunu düşünmüyorum.

    Yanıtla (19) (1)
  • Baki / 11 Aralık 2022 06:31

    Eski flimlere konu olmuş, bizde "beşik kertmesi"diye bir töre vardı. Aile büyükleri küçük yaşta "görücü usulu" ile kız ve oğlanı birbirine uygun görürler. Evlenme çağına gelincede evlendirirlerdi. Umulur ki bu olay buna benzer bir olay olsun. Yoksa töreyi, adet ve geleneği "din, tarikat" diye topluma yutturmaya kalmak ve bunun üzerinden din ve dindarlara kin ve nefret kusmak kimsenin haddi değil hakkıda değil. Oysa biz biliyoruz ki "Şeriat, tarikat yoldur varana, Hakikat, marifet andan içeri".

    Yanıtla (4) (19)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 09:17

    Umulur ki, öyle ise falan gibi laflara gerek yok . Herifin 13-14 yaşlarında kızla resimleri var, bant kaydı var. Deliller gün gibi açık. Cübbeli in dediği gibi 4 şahit gerek yok. Çünkü eğer tarikattansa o 4 şahit bile yalan söyleyebilir.

    Yanıtla (6) (0)
  • I.öz / 11 Aralık 2022 09:20

    Baki . beşik kertmesini duydunda, evlenmede yaş sınırı yoktur diyen onlarca fetvayı duymadın, görmedin mi? lütfen bu işi araştır bak daha ne pislikler göreceksin.Tabi amacınız doğruyu bulmaksa.

    Yanıtla (5) (0)
  • Atailla / 11 Aralık 2022 11:03

    Baki beyefendi. Besik kermesi ne olaki ? Daha yeni dogmus bir sabiyi gelecekte ne olacagi belitsiz it mi hirsiz mi katil mi olacagi birine iradesi disinda vermek ne demek. O cocuk bir mal midir boyle bir tore varsa yere batsin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 02:18

    """İSLÂM'da ÇOCUK EVLİLİĞİ VAR MI?""" """Din küçük yaş evliliğini onaylar mı?""" """İslâm evlilikte hangi kriterleri esas almıştır?""" """Küçük yaş evliliği Arap örf mü yoksa din mi?"""

    Yanıtla (14) (1)
  • Düşünen / 11 Aralık 2022 06:00

    Dinde yok Onaylamaz Velisinden izin alınmadan,evlenecek kişilerin rızası olmadan evlilik caiz değil

    Yanıtla (2) (2)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:59

    Velinin rızası Hanefi mezhebinde sart değildir. Ülkemiz çoğunlukla hanefi

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 10:56

    Dinden Arabın örfünü arındıralım, derim.

    Yanıtla (3) (0)
  • konuk1 / 11 Aralık 2022 10:48

    hocam akil baliğ olmakla buluğ olmak aynı mı

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur06 / 11 Aralık 2022 10:45

    Her önüne gelen tarikat ve cemaat kuramasin. Bu dini yapılarda dernekler kanununa dahil olsun. Üyeleri ve gelir giderleri devlet tarafından denetlensin. Bunların şayet varsa casusluk faaliyetleri de mit tarafindan denetlensin.

    Yanıtla (11) (0)
  • O aslan / 11 Aralık 2022 10:44

    Herkes üç maymunu oynuyor. Dinayet işleri başkanlığına tarikat ve cemaatlerin hâkim öldüğünü sağır biliyor. Eğer bu zihniyet bu gibi çirkinlik lere karşı olsaydı bu cuma hutbesi bu olur bu işlenir di.

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 10:39

    Hükumet tarikatlara arka çıkıyor, destek oluyor. Bunu kendi ifadeleri ile ayan beyan görüyoruz. Suç sahsidir, cemaate mal edilemez deniliyor. Bu kural gecerliyse eğer, bunu her kesim için uyguluyor muyuz? 15 temmuz ile alakası olmayanlara ne yapıldığını söylemeye gerek var mı?

    Yanıtla (8) (0)
  • SG / 11 Aralık 2022 10:34

    Türkiye'deki İslami cemaatlerin ve tarikatlarim büyük çoğunluğu devlet denetiminde ve devletten NEMALANİRLAR.12eylulde askeri darbe oldu.Tarikat ve cemaatlerin(FETO)hepsi lüks villalarda ağırlandı.82 Anayasi çalışmaları için dağ taş çalıştılar söyleyecek çok şey varda.Asagi tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık.KABALA tarikatıni araştırın derinleri birinci yüz yıla dayanır.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 01:53

    Recep Tayyip Erdoğan'ı 6 yaşındaki çocuğun yaşadığı vahim olayla ilgili söyleyeceği bir söz yok mu? Türkiye bu olayla çalkalanırken Cumhurbaşkanı neden sessiz kalıyor anlayan var mı?

    Yanıtla (29) (0)
  • Serdar / 11 Aralık 2022 06:52

    Çocuk Arap olsaydı Erdoğan dünyayı ayağa kaldırıp Birleşmiş Milletler kürsüsünde resmini gösterirdi.

    Yanıtla (25) (0)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 10:33

    Bu vahim olayla ilgili Erdoğan ne diyecek diye Beklemiyorum. CeHaPe diyecek, bay Kemal diyecek, zillet diyecek falan filan.

    Yanıtla (6) (0)
  • Nedim erdem / 11 Aralık 2022 10:31

    Devlet görevini yapmıyor. Dinci, İslamı yapıları usul, mali, insan hakları yönü ile sürekli izlemiyor. Çocuklar 18 yaşına kadar devlet ce eğitilmeli dir, eğitim. parçasıdır. 18 yaşına kadar çocuklar kuran kursu, tarikat okullarına gidemez

    Yanıtla (8) (3)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 10:29

    Türkiye ab birliğine girmeli Acil olarak Cumhuriyet demokrasi insan hakları Herkese lazım

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali Namlı / 11 Aralık 2022 10:22

    Bu gün Taha Bey bile bir hayli sinirlenmiş . Evet gerçekten sinirlenmemek elde değil . Ülkemizde küçük yaşta evlilik ve doğum konusu kelimenin tam anlamıyla felaket boyutundadir ! Tarikat konusunda ise durum daha da içler acısıdır , ne söylense boş ! Tarikatlar zaten hep vakıf veya dernek ismi altında faaliyet göstermektedir, tarikat adını kimse kullanmıyor. AMY. 'nin , 12 yaşındaki çocukların evlenebilmesi ile ilgili bir çağdışı kararı daha var , sadece bu değil ki !

    Yanıtla (6) (0)
  • Önemsiz / 11 Aralık 2022 10:18

    Cemaate gireceğin kendini yeni doğmuş ya da cansız gibi kabul edip, ağaların her emrini sorgusuz yerine getirmesi ana prensipmis. Yazık ki bize; bizi de bunlara göz yumanlarin yonetmesine razı geliyoruz .

    Yanıtla (20) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 11 Aralık 2022 10:15

    Sayın yazar bu millet şayet Bardakoğlu Hocamızın YÜZLEŞME dlı şaheserini okusa başucu kitabı yapsaydı bu sapkınlıkların hiçöbiri olmazdı. Tek tük olduğunda ise çok sert tepki verirdi. Bahsettiğiniz hanım vekil benim hemşehrimdir sayın yazar. Ondan böyle bir davranış isteyeceğinize benden Marsa uçarak gidip gelmemi isteyin aynı şey. Olur olmaz yerde ateşli konuşmalar yapan vekil kendisi için "partide adam mı kalmadı da bu KARIYI getirdiler diyen adama bile cevap veremedi! Geçiniz!

    Yanıtla (27) (0)
  • Kk / 11 Aralık 2022 06:59

    Kıza 6 yaşında imam nikahı kıyıldığını ailesi nerde söylüyor. Ben görmedim.

    Yanıtla (1) (39)
  • Kk / 11 Aralık 2022 09:01

    Şimdi de beşik kertmese olayından bahsedenler var, beşikteki bebeği 30 yaşındaki adamla kertme mi olur, iddialar tutarlı olsun

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 11 Aralık 2022 11:53

    6 yaşında nikah olayının Anadolu'daki adı beşik kertmesi. Orta ve Doğu Anadolu'da unutulmaya başlansa da yer yer uygulanıyor. Hanefi mezhebinde yeri yok. Bu konu usulünce, toplumsal mutabakatla ortadan kaldırılmalı. Toplumsal mutabakat karşı takıma gol atma hevesiyle bağdaşmaz. Sorunlarımızı çözme niyetinde olursak çözeriz. Sorunları bahane edip gol atmaya heveslenirsek... ezeli rekabete devam...

    Yanıtla (0) (4)
  • Kk / 11 Aralık 2022 13:27

    “Beşik kertmesi yapmışlar galiba” cümlesi aynı cemaatin genç bir hocasının münferit bir olay deyip cemaatini savunurken kullandığı bir cümle. Savunma tamamen çökmüş görünüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kk / 11 Aralık 2022 09:57

    Bu iddia bir hayra vesile olacağına inancım tam. Bu cemaatlerin yüzlerce sene eskide kalmış eğitim anlayışlarını değiştirip zıt görüşlere ve din dışı kesimlerin eleştirilerini de ciddiye almalarının ne kadar önemli olduğunu kavrayacaklarını umuyorum! Erdoğan adaletsizliğini bu istismar davasını seçim sonrasına bırakmasının nedeni de iyice anlaşılmış oldu. Dava kesinleşince oy deposu yok olurdu çünkü. İddianamesi hazır davayı 6 ay sonraya ertelemenin başka ne sebebi olabilirki!

    Yanıtla (5) (0)
  • Yener YILMAZ / 11 Aralık 2022 10:06

    fIKIH SÖYLÜYOR BUNU DİN ZANEDENLERDE UYUYOR SİZ GÖRMEMEYE DEVEM EDİYORSUNUZ

    Yanıtla (0) (0)
  • O aslan / 11 Aralık 2022 10:12

    Eğer bu tarikat cemaat işleri imansa din ise , bana ne böyle din nede böyle İman lazım. Fatiha süresini Okuyan birinin tarikat ve cemaatlerin yanında işi olamaz,

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 10:03

    Sayın Akyol, son paragraf hakkında, öyle bir kanun teknik olarak olmaması gerekir. Burada, reşit olmayanın istismarı olarak içtihat geliştirilmelidir ve dini nikah kıyma işleminin bu istismarın göstergesi veya cüzü olduğu belirtilmelidir. İlk derece mahkemeleri hakimleri ile savcılar bu konuda egitildikten sonra, bir de bu duruma müsamaha olmayacağı söylenir ise etkili bir çözüm olabilir.

    Yanıtla (6) (0)
  • CUMA / 11 Aralık 2022 09:59

    Teklifi teklif ettiğiniz kişi özgür iradesi ile bir şey yapabilir mi? Hukukçuymuş!

    Yanıtla (24) (0)
  • O aslan / 11 Aralık 2022 09:43

    Teşekkürler sayın yazar. Her cuma hutbede hoca 4 yaşındaki çocuklarinizi Kur'an kursuna hafızlığa gönderin diye nutuk atıyor. Dört yaşındaki çocuğun din öğrenmesi ne demek , bütün bunlari kim yapıyor din işleri başkanlığı . Hepimiz iki yüzlüyüz ,o çocukların vebalini hepimiz çekeceğiz

    Yanıtla (31) (1)
  • Sahin . / 11 Aralık 2022 09:28

    Bu rezilliklere bütcesi milli eğitimtimden fazla olan , Dinayet işleri başkanı ,Devleti yöneten tek adam niye susuyor ? Susmak kabullenmek demek değilmidir? Hani Fıratın kıyısında kaybolan koyun ondan sorulurdu. Bunlar koyun değil çocuk çocuk!!!

    Yanıtla (26) (1)
  • Hasan Gül / 11 Aralık 2022 09:13

    Sn. Akyol, Özlem Zengin hanımın önerdiğiniz kanun teklifini hazırlamayacağı sizinde malumunuz. Çünkü sorunun kaynağı bunları esir almış şer'i olmayan çağdışı zihniyet.

    Yanıtla (15) (1)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 09:11

    Hoçam çok şükür bizde Müslümanız. Namazımızı kılıyoruz, orucumuzu tutuyoruz, kimsenin hakkını yemiyoruz. İşlamın şartlarına inanıyoruz, bu tarıkat, cemaat nedir anlamadık gitti.

    Yanıtla (17) (3)
  • Jübile / 11 Aralık 2022 08:44

    Hem suçlu hem güçlü,,,,hem zalim hem mağdur,,,yine "MAĞDUR ESAS BİZİZ BİZ" DİYE OLAY BAĞLANIRSA,,,,,,

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 11 Aralık 2022 02:22

    """Gülşen şakayla "İmam Hatipte okumuş, sapıklığı oradan geliyor" dediği için tutuklanırken muhafazakar çevrenin bu sapıklığa karşı anlamlı sessizliğin sebebi nedir?""" """Gözler bu kadar mı köreldi?""" """Vicdaniar bu kadar mı karardı?""" """Samimiyet bu kadar mı çürüdü?""" """Muhafazakarlar bu sapıklığa neden sessiz?"""

    Yanıtla (54) (1)
  • Düşünen / 11 Aralık 2022 05:57

    Sesimiz gür çikiyorda duyan yok Sen muhafazakar dediğin kesim ondan olmayıp ondanmış gibi gözükenler

    Yanıtla (4) (0)
  • D Hakkı / 11 Aralık 2022 08:44

    Nasılsa gündemi değiştirecek bir olay patladığında unutulur diye geçiştiriliyor. Savunacaklar ancak iyice rezil olacaklarını da biliyorlar. Gizlenemeyen başka bir olayda görüşürüz.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 11 Aralık 2022 08:20

    Tarikatlar oy tabanı diye desteklendiler ve sonuç olarak zenginleştiler. Zenginlik mürit sayısını genişletti. Türkiye var olan klikleşme zihniyetiyle de güçlendiler. Sonra kirlendiler ve cüretkarlaştılar. Her istediklerini alabilir oldular. Zaten dini yorumları rasyonel olmayan eski ve sembolik yorumlardı. Hepsi bir araya gelince ortaya bu tür trajikomik vakaların çıkmasına şaşırmamak gerekir.

    Yanıtla (6) (1)
  • ALİ / 11 Aralık 2022 07:44

    Ozlem Zengin hukukcu olsa da akp lidir. Boyle bir kanun taslagi aklinin ucundan bile geçmez. Çünkü Ideolojisine aykiridir.

    Yanıtla (17) (1)
  • Fani / 11 Aralık 2022 07:36

    Toplumda esas olan adaletdir. Adalet ise hukuk devletlerinde hurdur ve kanundan gucunu alir. Ha bizde paradan nufuzdan ve dahi mulkden alir. Fakirden alir zengine verir akil parem.

    Yanıtla (18) (0)
  • Ty / 11 Aralık 2022 06:50

    Kardeşim bu rezilliğe ben de yazıp eksik olmayım bari. Bu işler karışık dolaşık işler. Kimse kimseden daha temiz değil bakın internete çocuk tornosu filan ne pislikler var. Hele insan bir de meyilli ise bunlar oluyor. Eğitim şart şart işte meyilli insanlar böyle tarikat vakıf yurdu gibi yerlerde 4-6 yaş çocuklara din öğretsin diye bir araya gelince dine büyük zarar veriyorlar.

    Yanıtla (7) (1)
  • R / 11 Aralık 2022 06:05

    Sayin hukukcu denilen bakanimiz tv de akp ye toz konudrmadigi icin bakan olmus bir zat.. Bu insanlardan adalet mi bekliycez? Adalet kavrami olsa kafasinda, ben bu mevkiiye haketmeden getirildim der , once kendi istifa eder..

    Yanıtla (17) (0)
  • Cem Öz / 11 Aralık 2022 05:48

    Özlem Zengin'in böyle bir teklif hazırlamaya gücü yeter mi?Tarikatlar buna izin verir mi?

    Yanıtla (22) (0)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 02:48

    Çoğu insan; kent yaşamının zorlukları, kalabalıklar içinde yalnız olmanın verdiği ıstırap, özgüven eksikliği vb. nedenlerle güvendiği daha önce tanıdığı kesimlere hem kendi gidiyor hem de çocuğunu...

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 11 Aralık 2022 02:34

    6 yaşindaki kız çocuğunun evlendirilmesine tepki gösterip o çocuğun ve benzer çocukların hakkını arayanlara dinsiz gözü ile bakan zalimler var. Elhamdülillah Müslümanım...

    Yanıtla (35) (1)
  • kararlı / 11 Aralık 2022 02:17

    Fatih Altaylı, ''Elinde kılıçla laik Cumhuriyet'e mesaj veren Diyanet İşleri Başkanı'na: "yine sessiz. Suskunluğunuzun nedeni ne! Sizi ilgilendirmeyen her konuda ahkam kesmeyi pek seviyorsunuz, sizi ilgilendiren rezalet hakkında ne düşünüyorsunuz?" demiş.

    Yanıtla (33) (3)
  • Okur / 11 Aralık 2022 02:12

    Bence her şey bilinçli olarak yapıldı. Köy okulları kapatıldı. Köyler imamlara teslim edildi. Çocuklar taşımalı eğitim adı altında tarikat ve cemaatlere kaptırıldı. 1.200 .000 çocuk ne işte ne de okulda. Kayıp çocuklar. Medrese adı altında bir takım yerler açıldı. Ben servis şoförü olarak çalıştım. Evi hemen bir kilometre uzakta olan çocuklar bir tarikat yurdunda yatılı olarak kalıyor. Hafta sonları evine gidiyor. Bunlar dernek adı altında ,kamu yararına sıfatına sokuldu para toplama yetkisi

    Yanıtla (39) (1)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 02:12

    Tayyip Erdoğan, 'son' defa destek istemiş. Ne yazık ki Türkiye her alanda çöküş yaşıyor. Gidişin daha da kötüleşmemesini istemediğim için oy moy yok.

    Yanıtla (38) (0)
  • Ekonomist / 11 Aralık 2022 01:29

    Dinimize en büyük zararı veren bu cemaat ve tarikatlardır,,madem diyanet var bunlara ne gerek,bunlar olacaksa diyanet ne işe yarıyor,, vakıf ve dernek adı altında kurulup para topluyorlar,,holding ve ticari muesseselere dönüstüler, devletten ihaleler aliyor,devlete bir kuruş vergi vermiyorlar,,bu nasıl iş arkadar,,biz Fetö den hiç mi ders almadik,,,!!

    Yanıtla (22) (0)
  • karar okuru / 11 Aralık 2022 01:27

    Siyasallaşmayan din yok ki sayın yazar. dinin dünyaya bakan tarafı da var. bunun için bir teşkilata, personele, araca gerece ihtiyacı var. siyasetin dışında olması mümkün mü? sanılanın aksine Allah ile kul arasında olan din değil, inançtır. İslam düşüncesinde yenilenme olacaksa buradan başlamak lazım.

    Yanıtla (7) (0)
  • tavşan / 11 Aralık 2022 01:07

    Dosyadaki mağdur ifadesi ve ses kaydıyla ortaya çıkan korkunç gerçeklere rağmen davanın beş ay sonraya ötelenmesi ve vahim olayda henüz gözaltı kararı dahi alınmaması toplumdaki infiali büyüttü.. Çünkü İslamcılara göre ortada suç yok. Olsa da önemli değil diyorlar. Oy gelsin de nasıl gelirse gelsin cematı küstürmeyelim derdindeler..

    Yanıtla (27) (0)
  • Öfke / 11 Aralık 2022 00:57

    Her koşulda sakın kalan Taha bey, dahi, yine de nezaket sınırları içinde öfkesini kelimelere dokebilmiş. Eşcinsellik üzerinden aile büyük tehdit altında diyen Diyanet başkanı, bu vakanın da dine nasıl zarar verdiğini de anlatsa ya biraz

    Yanıtla (20) (0)
  • Ty / 11 Aralık 2022 00:55

    Kardeşim fetva fıkıh sünnet vd bu lafları hiç sevmiyorum. Ben beynamaz ama inançlı bir insanım. Böyle konuşunca dinciler hemen o zaman senin cenaze namazın kılınması caiz değil diyorlar bunlar ne biçim insanlarmış böyle.

    Yanıtla (9) (0)
  • Aklı Selim / 11 Aralık 2022 00:54

    Sayın Akyol, Olayı sadece cemaat tarikat düzleminde ele almışsınız. Sanki toplum ahlaken çok iyi durumda, sanki tarikatler toplumu bu hale getirdi. Bu insanlık dışı çirkin olayı kimse kabul etmez, mübah sayamaz. İşine gelmeyen iftira diyerek kendini kandırıyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • mem / 11 Aralık 2022 00:51

    İşte böyle zihinlere fıkhın muamelat bölümlerinin din olmadığını söylediğinizde sizi dinden çıkmış gibi görürler, gösterirler... Belki şimdi birileri de kızcağızın kaderi buymuş diyorlardır..

    Yanıtla (10) (0)
  • Molla Kasım / 11 Aralık 2022 00:50

    Taha Bey teşekkürler. Çok ihata edici ve ufuk açıcı bir yazı olmuş. Elinize, ve dimağınıza sağlık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Önemsiz / 11 Aralık 2022 00:39

    Her sozde din kökenli insani ve ahlâkî vukuatta ortadan kaybolan olmaz olası DİB başkanı yine kendini ne güzel ispatlıyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • A. Şevket Börtücen / 11 Aralık 2022 00:33

    Dünyaya gelen her canlı evrimsel gelişiminin bir sonucu olarak yaşamanın yolunu bulur/bulmaya çalışır. Bu yanıyla insanların hayvanlardan farkı yoktur. Bilgileri gördükleri/duydukları ile sınırlı insanlara her türlü masal/hikaye/senaryo gerçekmiş gibi yutturulabilir. Tarihte dinlerin ve inançların ortaya çıkışının temel nedeni budur. Bu gerçeğe ulaşmak din(ler) tarihini irdelemenin anlamı yoktur.

    Yanıtla (2) (3)
  • Kararla kararlı / 11 Aralık 2022 00:31

    Yazınızın altına imza atıyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • musto / 11 Aralık 2022 00:27

    Artık yeter...Ya göründüğünüz gibi yada olduğunuz gibi görünün. Kanadı kırılmış kuş avcıdan şikayetçi olur..Hz.Süleyman avcıya sorar neden yaraladın..Ava çıktım kuş beni gördüğü halde kaçmadı..Avcıyı gördüğün halde kaçmamışsın..Kuş:Gördüm, üzerinde derviş elbisesi vardı kaçmadım.Bir dervişin hiç bir canlıya zarar vereceğini düşünmedim.Kısas kararı verilir.Kuş itiraz eder.kolu iyileşir tekrar canlılara zarar verir...Üzerindeki derviş elbisesini çıkartın..Üzerlerinize yakışan kıyafetler giyinin.

    Yanıtla (9) (1)
  • Demokrat / 11 Aralık 2022 00:15

    İmamlar resmi nikahı olmayanların dini nikahını kıymıyorlar zaten. Bu yasak.

    Yanıtla (2) (19)