Siyasetin adaleti?

Sinan Ateş davasında duruşmalar başlamadan bir gün önce yazdığım yazıda, bu davaya siyasetin müdahalesi endişesini doğrulayan bulguları yazmıştım. İddianame evvela 22 sanık olduğu halde “örgütlü suç” demiyordu… Sanıkların ve ilişkilerinin siyasi niteliğini örtüyordu. Mesela iki aracın plakasını yazıyor, aidiyetini yazmıyordu.

MHP ve Ocak bu yüzden kurumsal olarak suçlanamaz. “Kolektif sorumluluk”, ilkel kabile çağlarında kalmıştır. Sorumluluk bireyseldi. Fakat partili ve Ocaklı olmak, bir soruşturmada, arkasına sığınılacak bir siper de olmamalıdır.

Üstelik iktidarın yargı üzerindeki tartışmasız ağırlığı da bilinen genel bir gerçektir.

Siyasi etki altında yazılmış bir iddianamenin duruşmalarda aşılarak “soruşturmanın genişletilmesi” mümkün olur muydu?

Bu davada asıl sorunun bu olduğunu yazmıştım.

‘İDDİANAME İLE SINIRLI’

Yazımda iki ihtimalden bahsetmiştim:

. Mahkeme, gölgede kalan konularda mağdur tarafın avukatlarının talepleri üzerine “soruşturmanın genişletilmesine” karar verebilirdi; adaletin ve ceza hukuku felsefesinin gereği buydu…

. Veya soruşturmanın genişletilmesi taleplerini reddederdi. Bunun anlamı, “Yargılamanın da iddianamenin kaldığı sınırlar içinde kalması” olurdu. Maalesef bu ikinci ihtimal gerçekleşti, en azından kovuşturmanın bu aşamasında…

Dosyada, Tolgahan Demirbaş, cinayeti planlayan ve tetikçi Erol Özyağcı’yı saklayan kişi olarak görülüyor. Eski MHP Milletvekili Olcay Klavuz’un evinde yakalanmıştı. Mağdur Ayşe Ateş’in Avukatı bunu sorduğunda, Mahkeme Başkanı, “Dosyaya katkısı olmayacaktır, biz basına yansıyan iddialarla ilgilenmiyoruz, iddianameyle sınırlıyız.” diyerek bu soruyu reddetti.

Mahkeme, “olayın karara etkisi yoksa” böyle talepleri reddedebilir. (CMK. 206)
Fakat, evvela bu konu “basına yansıyan iddia” değildir. Dosyada mevcuttur. İkincisi Sinan Ateş cinayetinde bütün fiillerin ve sanıkların aynı siyasi ve ideolojik camiada seyretmiş olması hem bu sorunun sorulmasına izin verilmesini gerektirirdi.

Ayrıca ceza yargısı “iddianameyle sınırlı” değildir. Sınırlı olmadığı içindir ki ceza hukukunda “soruşturmanın genişletilmesi” ve duruşma sırasında da iddianame dışında herhangi bir delilin araştırılmasını talep edilmesi yetkisi vardır.

Duruşma aşamasında da mahkemenin bütün şüpheli ilişkileri araştırması gerekir.

BAĞIMSIZ, TARAFSIZ

Demirbaş, MHP’li Klavuz’un evinde yakalandığı halde, Emniyet tutanağında bir araçta yakalanmış gibi gösterilmesi davayı “adi cinayet” sınırlarında tutma bayasının bir örneğiydi.

Sanıkların savcılığa verdikleri ifadelerde değişiklikler yaparak cinayeti “adi cinayet”e dönüştürecek ortak bir senaryo halinde yeni ifadelerde bulunmaları da benzer davranışlardır.

Davanın bundan sonraki sürecinin nasıl cereyan edeceğini bilmiyoruz.

Bir ceza davasının taraflardan birinin tezlerinin etkisi altında kalarak adaletin tecellisi mümkün olmaz. Onun içindir ki, hukukta “mahkemenin tarafsız olması yetmez, tarafsız olduğunu göstermesi gerekir” ya da “görünür olması” prensibi geçerlidir.

19. Yüzyılda Mecelle yazarı Cevdet Paşa böyle yazdığı gibi zamanımızda AİHM içtihatlarında da böyledir. (Campbell ve Fell/İngiltere, 28.6.1984)

Duruşmalardan sonra Ateş ailesi, sanık ve müşteki avukatların soruları karşısında mahkemenin farklı davrandığını belirterek yakınmaları, mahkemenin sebebiyet vermemesi gereken bir durumdur.

SİSTEM SORUNU

Bir hukukçu olarak bu davada adalete güvenimi hemen kaybetmeyeceğim. Bu davanın önünde uzun “kanun yolları” vardır. Eksik soruşturmaya dayalı herhangi bir hüküm, evrensel hukuktaki “etkin soruşturma” hakkının ihlali olur.

Türkiye’de yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığı konusunda ciddi sorunlar bulunduğunu da belirtmeliyim. 2014 yılında yapılan kanun değişikliği ile “soruşturma aşamasında” yargıya yani savcıya ve sulh hakimine “emir ve talimat” verilmesi suç olmaktan çıkarılmıştır. (6545 Sayılı Torba Yasa, TCK 277)
Hiçbir hukuk devletinde örneği olmayan bu düzenleme, bir niyet beyanıdır.

HSK’nın siyasal davranışları da gözler önündedir.

Siyasetin adaletine güven olmaz, en keskin taraftır çünkü. Hukuku siyasetten üstün tutan kuvvetler ayrılığı gerçekleşmedikçe bu güven sorunu ortadan kaldırılamayacaktır.

YORUMLAR (150)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
150 Yorum
  • ÖMER KUTALMIŞ / 07 Temmuz 2024 20:18

    Taklit eden, taklit ettiği yapıyı ortaya koyan fikre ulaşamadığı için hep kabukta, şekilde ve taklit durumunda kalır, kalmaya da mahkumdur. Kabuk, şekil esasında ,özünde olmayanı var gibi gösterme aracından ibarettir. Hali hazırdaki devlet sistemimiz, bütün kurum ve kuruluşlarıyla, mevcut sosyal hayatımızın bütün esaslı normları ile taklit edilmiştir. Onun için içleri boş özleri yoktur, taklitten ibarettir. Adalette aynı özü olmayan ancak varmış gibi gösterilen bir olgudur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 08 Temmuz 2024 11:13

    Çok yönlü fakirliğinin farkında olmayan, ihtiyaçlarını hissetmeyen bir toplum, başka toplumların etkisiyle nereye varabilir ki?İhtiyaç sathi/yüzeysel ise, karşılığı da kaçınılmaz olarak öyledir.Örneğin adalete olan ihtiyaç özü kaplamıyorsa, özden coşup gelmiyorsa adaletin özü de olmayacaktır.İnsan intiyaçı oranında kök salıp boy atar.İnsanı çalıştıran, özünü, aklını harekete geçiren ihtiyaç hissidir.İtici güç toplumun özünden gelmeli ki kabukları aşıp yaptıklarının bir özü, hoş bir tadı olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gelenek / 07 Temmuz 2024 14:43

    Deli Halit paşayı vuran Ali Çetinkaya'yı, Fatıma Medine'yi vuran Recep Zühtüyü koruyan kemalistler eleştirilmedikçe, gün gelir Sinan Ateşin katillerini koruyan yeşilkemalistler de olur tabiki de

    Yanıtla (2) (7)
  • Okur / 08 Temmuz 2024 00:44

    Musto! Bugün dünün devamıdır.Kafanızı kullanın, düşünün,sorgulayın. "Aptallar uyandı, Genetik" vs diye sayıklamayın veya sayıklayanları korumayın; "bu kumaştan elbise çıkmaz" diye bezginlik aşılamayın, bugünkü sorunlara çözüm önerin; yanlışlarıyla ve hakaretleriyle insanları, Akp ye ve Dem e, eskiden beri ittikleri yetmemiş gibi hâla itenlere destek olmayın!

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 07 Temmuz 2024 23:36

    finlandiyadan siyasetçi ithal etmeliyiz. türk malları ile olmuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 07 Temmuz 2024 23:35

    bizim savcılardan bir cacık olmaz. antonio di pietro'yu göreve çağırıyorum..neredesin antonio? tam senlik işler var türkiyede.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 12:12

    Sağcıları Abd ,solcuları da Sscb kullandı; Taha beye ideolojik davranıyor diyen solumsular hâla ideolojik kincilik yapıyor, soğuk savaş kalıntısı antikalar.Karar okuru,Etem, Bay kamil nickleriyle yazanlar genelde aynı kişi zaten;kendi yorumlarına kendileri cevap veriyorlar; yurt dışında yaşayıp ahkam kesen familyadanlar..

    Yanıtla (3) (7)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 12:52

    Halka bidon kafa dedikleri yetmedi ,şimdi de Akp den soğuyan,uzaklaşan insanlara "aptallar uyandı" vs yazıyorlar.Bunlarda azıcık zeka olsaydı insanları tekrar Akp ye itmezlerdi.Kılıçdaroğlu, Özel, İmamoğlu,Yavas vb isimler halkı kazanmak için çırpınırken; Karar okuru gibiler de muhalafete zarar vermek için çırpınan tipitipler.Yorumlarda günlerdir kemalizm tartışması yokken, sataşarak açmaya çalışmaları da ilginç.Kime hizmet ettikleri ortada!

    Yanıtla (5) (2)
  • Kararlı / 07 Temmuz 2024 13:39

    Madem Karar okuru gibiler Akp nin yanlışları yerine kemalizm konuşulsun dıye çırpınıyor o zaman soralım; sağcıları Abd solcuları Sscb kullanırken kemalist bürokrasi neden seyretti? Ebedi liderin ''ihtilalle,inkılapla'' emrini yerine getirmek için zemin hazırlamak için bu olayları kışkırtmayı yada göz yummayı mı seçti?

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 14:36

    Yorumlara bidon kafalar,uyanan aptallar,genetik vs yazan Karar okuru gibiler eleştirdikleri ortadoğululardan aslında bin beterler; kalitesizlik ve avamlık paçalarından akıyor.Batılı ülkelere yanlışlıkla ülkelerine aldıkları Karar okuru gibiler konusunda dikkat etmeleri; kalitesizleri ülkelerine alarak kalitelerini düşürmemeleri:)

    Yanıtla (2) (2)
  • Zafer / 07 Temmuz 2024 17:31

    Ağzınıza sağlık, bu ülkede Akp ve Dem gibi partiler varsa nedeni kemalistlerin yanlışlarıdır

    Yanıtla (1) (5)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 07 Temmuz 2024 22:52

    Taha Bey'in öteden beri nesnel gerçekliğe yaklaşmak için çaba harcayan biri olarak tanıdım. Kitaplarını da bu çerçeve içerisinde gördüm. Onlar da Kahramandı kitabı geçmişte yaşananlar ile bunların güncele temasını kurması yönüyle de öne çıkar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Musto / 07 Temmuz 2024 01:25

    Bu kumaştan elbise çıkmaz... 3 tane adaleti temsil eden hakimler envai çeşit silahların önünde komandolar gibi sarkık bıyıklarıyla poz veriyor.. Bir cinsel taciz olayıyla şehirler yakılıyor Güvenlik güçleri darp ediliyor.. Masum insanların evleri iş yerleri yakılıyor korku salınıyor... Sözde vatanseverler terör estiriyor... Tıpkı inek hırsızının Şehit cenazesinde Kılıçdaroğlu'nu linç etme girişimi gibi...Korunuyorlar kollanıyorlar topluma korku salıyorlar...

    Yanıtla (40) (3)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 10:48

    Bu kapıları açanlara da sorsan “Kemalizm” masalları anlatırlar

    Yanıtla (6) (8)
  • Karar / 07 Temmuz 2024 13:06

    Biz Akp yi eleştiren yorumlar yaparken, Akpnin yanlışları konuşulsun isterken, siz yine her zamanki gibi kemalizm konuşulsun istiyorsunuz madem ,istediğinizi alıcaksınız! Sinan ateş olayını; Hasan Fehmiden, Deli halit paşadan, Nezihe muhittinden,Fatma medineden,Sebahattin alilerden, kendi mahallesince suçu karşı tarafa atmak için harcanan Mumcu,Haplemitoglu vb isimlerden başlatırız.1 mayıs gösterilerinde birbirine ateş eden solcuları da konuşuruz; Andıç,fişleme vb konuları da konusuruz.

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar / 07 Temmuz 2024 14:27

    Bu ülkede sağ yada sol yoktur; ittihatçılığın-kemalizmin sağ, sol, yeşil varyantları vardır; tüm partilerin kökeni aynıdır.İttihatçı-kemalist geçmişte neler yaşandıysa , yeşilkemalist bu dönemde de dejavu gibi benzerleri yaşanacaktır tabiki de, bunda tufah olan birşey yok; ,geçmişle hesaplaşılmazsa gelecekte de yaşanmaya devam edecektir. Darbeciler arasında bile gruplaşma partiler gibi belirsizdir ve geçişler kolayca yaşanır, 9 martçılar-12 martçılar arasında olduğu gibi

    Yanıtla (4) (6)
  • Musto / 07 Temmuz 2024 15:05

    Ne yapalım yani?ülkenin hızla çöküşüne seyirci mi kalalım?? Kimin eli kimin cebinde belli değil..Siz de kalkmış bizanslı papazlar gibi melekler dişimi erkek mi.. Dünkü Güneş'le bugün aklamaya çalıştığınız Kirli çamaşırları aklayamaz paklayamaz kurutamazsınız..Bakınız.. Papazlar meleklerin cinsiyetini tartışırken ellerindeki ayasofya'dan oldular...Aklınızı başınıza alınız bugüne geliniz.. ülkenin selameti için çözümler üretiniz...

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 16:10

    Bizim liberal tayfa 2. Dünya savaşı sonrası soğuk savaş politikalarını Kemalizm zanneder ama o anti kominist zihniyet daima din-milliyet eksenini geliştiren politika yaptı. Neyse konu genetik pek de uzatmaya gerek yok. Millet layığını yaşar.

    Yanıtla (7) (1)
  • okur / 07 Temmuz 2024 22:21

    valla o inek hırsızı ve somada tekme atan adamı unutmadık unuttrmuyacaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • istanbuloğlu / 07 Temmuz 2024 22:03

    Ustad;Siyasetin adaletine güven olmaz size sonuna kadar katiliyorum. Soruşturma aşamasında”yargıya“emir ve talimat”verilmesi suç olmaktan çıkarılmış ise;Bu davada yargiya kesin talimat verilmistir.Yoksa Nicin T.Demirbaş,MHP’li Klavuz’un evinde yakalandığı halde,Emniyet tutanağında bir araçta yakalanmış gösterilmistir. S.Ates davasinda katiller ve onlara yataklik yapanlar aklanip(!);S.Atesin Eşi,Annesi,Babasi ve kardesleri mahkum edilip,hatta katillere tazminat odemeye mahkum edilirlerse şaşmam

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar / 07 Temmuz 2024 20:57

    Musto! Sana okkalı bir cevap yazdım, yayınlanmamış ama tahmin ediyorsundur zaten.İttihatçı-kemalist-yeşilkemalist zihniyetin ve sizin gibilerin, katilleri koruması; 1909-2024 arası değişmez geleneginiz

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 07 Temmuz 2024 11:25

    Milli takımımızı kutlarım, teşekkürler,hepiniz süper'diniz.Benim sanpiyon'um sizsiniz.

    Yanıtla (6) (10)
  • karar okuru / 07 Temmuz 2024 15:48

    hem dünya, hem Avrupa şampiyonu olan Kadın voleybol takımını da kutladın mı Ahmet bey!

    Yanıtla (8) (0)
  • Ahmed 61 / 07 Temmuz 2024 20:55

    İslam'a uygun olmayan şeyleri kutlamayız

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 20:32

    Sayın yazar kolektif cezalandırmaya karşı çıkıyor ama 15 temmuz sonrası toplu torba cezalandırmaya karşı çıkmıyorsun. Bu ne perhiz, bu ne...

    Yanıtla (1) (1)
  • Yener Duman / 07 Temmuz 2024 20:03

    T.C vatandaşı olarak bu aci ve elim bir olayin hukukun üstünlüğü saglanarak sonuçlanması en samimi duygularimla arzu ediyoruz
    ..

    Yanıtla (0) (0)
  • H. Matisse / 07 Temmuz 2024 08:38

    Bozkurt larin hesaplasmasi, hep karanlikta kalan işler.yüzyillardir bu böyle.
    Bu da tozlanip tarihin raflarinda yerini alacaktir.
    Sebep-sonuç iliskisini iyi analiz etmek lazim.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hasbihal / 07 Temmuz 2024 19:48

    Çeteler ve onu açiga çikaranin sonu. Burda Film koptu

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 07 Temmuz 2024 19:25

    Devlet güvenilirlik kaybetti,ülke her yönden çürüdü.Hem siyasal ,hem sosyal çürüme var.İnsanlarda bir ümitsizlik ve çaresizlik var,bunun onarılması çok zor olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 07 Temmuz 2024 19:08

    Hollanda galip gelmesine ben çok sevindim keşke 2 değil de daha fazla gol atsalardı bu alağaz palavracı millete. Gece 12 den sonra rahat uyudum. Yoksa sabaha kadar tepinirlerdi iyi oldu bizim adam bundan kendine pay çıkarırdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 07 Temmuz 2024 18:50

    Kardeşim bu adam konuştukça ben korkuyor. Her kelimesi kurşun gibi. Bu kez de chp mikser gibi ülkeyi karıştırıyor diyor. Asıl kendisi karıştırıyor yönetmiyor yontuyor. Esed ile tatil canı istemiş. Bu seçim filan yapsa bile gitmez anlaşalım teslim olalım da karısı da yardımcısı olsun ölene kadar yönetsin. Yoksa selamete çıkılmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 07 Temmuz 2024 18:47

    The end adam ırkçı bir sembol kullandı. Futbolda başka ırkçı sembollere taraftar futbolcuya UEFA ceza veriyor bunu cümle alem biliyor. Erdoğan ve adamları bunu bile menfaatine kullanıyor. MHP tabanına mesaj atıyor. Fakat bahceliyi ve MHP yi ırkçı Raşit dediği günler çok uzak değil. Yazık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sems / 07 Temmuz 2024 17:55

    Ben sade vatandaş olarak diyiyorum ki; toplumun çok büyük bir kesimi bu davada suçluların ortaya çıkmayacağı kanaatinde.dolayısıyla suçluların isteği doğrultusunda karar verilecek.suçlular yıne öldürmeye devam edecek işte buna güçlülerin adaleti denir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gani Aşık / 07 Temmuz 2024 17:33

    Sayın AKYOL, AYM nin, AKP yi " İrticanın odağı " olmakla suçladığı ama kapatmadığı davada, sayın Cemil Kılıç'ın ve sizin de zamanın AYM başkanı sayın Haşim Kılıç üzerinde hemşehrilikten gelen bir güçle baskı yaptığınız, o yıllarda çok konuşuldu, ben inanmadım.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nasuh / 07 Temmuz 2024 07:42

    Maalesef eski mahallemizi aklamaya çalışmanız bir hukukçu olarak beni derinden üzdü.
    Ergenekocu ve Işidçi bir yapıdan adalet beklemek elbette hata olur.Ne yazık ki bunlar daha iyi günlerimiz .

    Yanıtla (24) (3)
  • Bir Dost / 07 Temmuz 2024 10:08

    Adalet kimlerden beklenir ? "Eski mahallenizi aklamaya çalışıyorsunuz ." Türk devletini yöneten iktidarı kastederek "İŞİD'ci yapılar.." diyerek ıdeolojik nefretten gözü dönmüş önyargılı bir zihniyetten mi adalet beklenir? .28 Şubat, 27 Mayıs zihniyetinden mi adalet beklenir..?

    Yanıtla (0) (10)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 10:53

    Tüm darbecilere, muhtıracılara rahmet okuttular. Ne hukuk, ne adalet, ne ahlak, ne de liyakat bu günki kadar ayak altına alınmamıştır. Bu Ortadoğu mezbelleğine zaten çoktan layıkmışoz da farkına varamamışız. Genetik önemli demekki.

    Yanıtla (14) (2)
  • Bir Dost / 07 Temmuz 2024 16:51

    Oryantalist bakış açısı ile bu coğrafyaya ve islam medeniyetine yaklaşan güruh; mezbelelige dönen kendi ruh iklimlerinden gelen kokuyu hissetmiyorlar bile..

    Yanıtla (2) (4)
  • Dosd / 07 Temmuz 2024 06:03

    Taha abi .bu yapının suç işleme özgürlüğünü ner den alıyor.kendilerni haşa huzurdan.can alan melek mi sanıyorlar.Adaleti kendilerinin sağladığını sanıyorlar ama Allah O kadar büyükki.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 15:59

    İşi öbür dünya ya bırakanlar bu dünyada huzur bulmaz.

    Yanıtla (5) (2)
  • Demokrat hukukçu / 07 Temmuz 2024 15:18

    Bahçeli çıkıp niçin ülkü ocakları başkanlığı yapmış ve hayatını ülkücü davaya adamiş birinin cenazesine gitmediğini ve gidilmemesini emrettiğini açık ve net olarak Türk halkına ve kendi camiasına açıklamalıdır.Velev ki kamuoyunda söylendiği gibi rahmetlinin makamında gözü vardı onun için katılmadı.Ama adam öldü yaa.Bu ne kadar bir kindir ki ölümle bile soğumuyor?Adam öldü gitti işte makamın da kurtuldu.Sanki sen hiç ölmeyeceksin de o makam sana baki kalacak da.Bu kadar mı delisi olunur koltuğun?

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 12:46

    Taha bey sizden Tahir Elçi içinde aynı hassasiyeti beklerdim.Çünkü ölmeden önce Türkiye de yüzyılın davasını kazanmıştı.Kazandığı dava aslında

    Herşeyin özeti gibi bir davaydı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 07 Temmuz 2024 14:59

    Taha bey dahil bu ülkede hiç kimse bu konuda hassasiyet gösterecek cesareti kendinden bulamaz çünkü Silivri soğuktur ha...! deyiveriyorlar da ondan

    Yanıtla (1) (0)
  • muzaffer / 07 Temmuz 2024 14:54

    Tamam kollektif sorumluluk olmazda. Sinan Ateş suikastinde cinayeti işleyen, azmettiren, şüpheliyi saklayan,kaçıran ocak ve parti üyeleri. Cinayette ocağın araçları kullanılıyor. Şimdide şüphelilere ocak ve parti arka çıkıyor. Bunlar ocak ve partiyi olayın içine çekmezmi. Bunlar makul şüphe değilmi.

    Yanıtla (4) (0)
  • MisafiR / 07 Temmuz 2024 14:49

    "Nereden nereye. 9 yıl önce Erdoğan'ı Bozkurt işaretiyle selamlayan kadın gözaltına alınmıştı"siyastin adaleti işte

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 00:42

    Sizin icin uzuldum sayin Akyol. Bu kadar olaya ragmen eski orgutlerinize toz kondurmuyorsunuz. Yuzlerce tehdit, saldiri, yaralama, oldurme olayina ragmen kolektif sorumluluk yok diyebiliyorsunuz. O zaman ayni seyi PKK, FETO, Isid icin de soyleyen olursa cevabiniz ne olacak, cok merak ediyorum. MHP ve Ulku Ocaklarinin isledigi suclar buradan Mars'a cift yol olur. Lutfen objektif olalim.

    Yanıtla (42) (5)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 01:16

    Sağcı ve milliyetçi akımlar ABD’ nin anti-komünist politikasına çok uygundu kullanıldılar, kollandılar ve güç devşirdiler. 80 darbesi sonunda komünizm ve sosyalizm tehlikesi ortadan kalkınca bu yapılan çek-senet işleri, haraç gibi konulara yöneldiler. O günlerde bile kendilerince bir hukuku uyguluyorlardı. Ne yazık ki devlet güvenlik bürokrasisi de bu eski anti-komünist ortaklığı sonra da sürdürdü. Meksika ve benzeri güney Amerika ülkeleri de böyledir.

    Yanıtla (26) (0)
  • Etem / 07 Temmuz 2024 02:08

    Sayın Akyol 70’lerde binlerce gencin ölümünden sorumlu MHP yönetiminde görev yapıyordu. Demek ki o zaman da kollektif bir sorumluluğun olmadığını düşündüğünden örgütten ayrılmamıştı. Kollektif sorumluluk ne zaman oluyormuş yazsa da biraz aydınlansak.

    Yanıtla (16) (1)
  • Hades / 07 Temmuz 2024 03:31

    Uzaylı bir zeka seninki..diğer yorumların gibi..ve beğenenler bu yorumu.taha Akyol şu an bunalımdan çıkmaya çalışıyordur.nasil da yakalandım diye..yazıyı amuda kalkarak okumaya çalışınca genelde senin yorumun gibi olur..amuda kalkma..haa duzunde de sende değişen olmaz.begenenler de..okuduğunu bile anlayamayanlar aleme nizam veriyor.lumpen cehaleti bu ülkenin en büyük sorunu..

    Yanıtla (3) (10)
  • Bay Kamil / 07 Temmuz 2024 09:54

    Taha Bey kolektif sorumluluk yoktur demeniz sanırım ideolojik tavrınız nedeniyle olmuş. Ayşe Ateş eşim bizzat Genel Merkezden gelen emirle gazeteci dövdürdü dedi. Bu yapı hiyerarşik emir-komuta olmadan eylem yapmaz. Parti aleyhine ceza davası gerekir.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 14:43

    Hukuk bilmezsiniz tarih din Kemalizm vs vs bilmezsiniz..hayatınızda tek sayfa okumadan herşeyi bilen lümpen cehaletin timsalisiniz.utanma da haliyle yok sizlerde..ülke niye bu haldenin cevaplarindan birisisiniz.

    Yanıtla (2) (3)
  • EMEKLİ / 07 Temmuz 2024 10:16

    "Ruhsar Pekcan " dezenfektan"
    Yüce Divan’a gönderilmedi.!
    "Reza Zarrab ! 4 bakan Yüce Divan’da yargılanmaktan kurtuldular.!
    bakan Bayraktar şöyle söylemişti.
    Başbakan .?? ne emir verdiyse onu yaptım…”!
     Yaaa işte .böyle bizde siyasetin adaleti.!!

    Yanıtla (25) (0)
  • Batmanlı / 07 Temmuz 2024 14:35

    Kul hakkı dır o kul hakkı!

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali / 07 Temmuz 2024 12:01

    "MHP ve Ocak bu yüzden kurumsal olarak suçlanamaz. “Kolektif sorumluluk”, ilkel kabile çağlarında kalmıştır."
    Katı hiyerarşik bir KuRuM olan Mhp ve ülkü ocağı nasıl kurumsal değil! Planlama azmettirme baş sallayarak onaylama diye bir şey var. Kim karar verdi kim organize etti kim külli destek verdi kim tetikçileri buldu. Hepsi piramidal ve şiddetçi siyasi kurum ve emrindeki gençlik organizasyonu dışında oldu..Bu 2 yapıyı dış ajanlar mı güdümledi?

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 13:27

    İzinsiz demeç bile verilemeyen bir yerde böylr bir şey habersiz yapılırmı?Büyük soru işareti

    Yanıtla (5) (0)
  • Nuh / 07 Temmuz 2024 13:25

    Bir tarafta kendisine dindar diyenler bir tarafta milliyetçi diyenler ülkenin canına okudular ve hale bunlara inanan milyonlar var ...bu ikili yanyana gelince hangi ülkede olursa olsun o ülkede ne iç barış olur ne huzur aynen bizde olduğu gibi alçak sürünmeye devam ederler.detaylara girmek istemiyorum.(Sığınmacı ekononomi adalet )gibi batırmadıkları ne kaldı...

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 13:25

    Biliyorsunuz Pötürgede Saadet partili müşahid ler öldürüldü.Müebbet alan katiller ise Cumhurbaşkanımız tarafından affedildi.Daha ne söylenebilir ki?Bir dahaki seçimde de olursa affı edilecek?

    Yanıtla (6) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 07 Temmuz 2024 13:22

    Sayın Akyol; Davadan bir gün önceki yazınızda bu davaya siyasetin müdahalesini doğrulayan endişelerinizi dile getirdiğinizi belirtmişsiniz. Sayın Akyol siz bir hukukçu olarak bu davanın hukuk normları ile bakılacağını mı düşünüyordunuz. Hukuk olmayan bir ülkede nasıl böyle bir şeyi beklediğinize asıl biz şaşırdık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Demir / 07 Temmuz 2024 13:22

    Sorun sistemsizliğe sistem vermek

    Düzene ,çekidüzen vermek.İnacın en zayıf tarafı olan ahlakı güçlendirmek.

    Adalet, ehliyet,liyakat..

    Bir memur emeklisiyim geçen sene memurlara seyyanen zam verirken bize vermediler siz emeklisiniz dediler.Şimdi ssk,bağkur emeklisine yüzde 25 bize yüzde 19. bu defa da bize siz memursunuz dediler.Her halükarda memur emeklisi kaybetti.

    Biz kimseyi enflasyona ezdirmedik diyenler 6 aylık tüikin açıkladığı enflasyon yüzde 25 bize verilen yüzde 19,5 .

    adalet nerede.

    Yanıtla (3) (0)
  • engin şahin / 07 Temmuz 2024 13:08

    kuvvedler ayrılığı üzerind dikkad çekilmesi gereken bir ifade

    Yanıtla (1) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 07 Temmuz 2024 12:40

    Slnan Ateş’le ilgili dosyanın ilk aşaması, taraflı yargı konusunda son örnek olay niteliğindedir.Umarım yargı sürecinin son aşamasında adalet gerçekleşir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Necmi Uğurlu / 07 Temmuz 2024 12:14

    Sn Akyol akp mhp
    ( Erdoğan Bahçeli) dayanışması TC yi birlikte dibin dibine vurdurmayı ülkeyi 50 yıl geri götürmeyi hedeflemişlerse gerisi boş..hukukun gugukmuş adaletsiz hepsi hikaye..Erdoğan Bahçeliyi sırtından atamaz ikisi de birbirine gebe..o nedenle bu dava adil bir şekilde sonuçlanmaz..milliyetçiliği ülkücülüğü mhp İslamı da akp bitirmiştir..yazık oldu ülkeme

    Yanıtla (8) (0)
  • Tsli / 07 Temmuz 2024 12:06

    Bakın görün. Bugün akp yi Erdoğan'ı savunanlar, yarın Erdoğan inşaallah gidince o gece u dönüşü yapacak. Yok canım ben hiç akp ve Erdoğan'ı savunmadim. Hep karsiydim. Yanılıyorsunuz diyecek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhammet Apaydın / 07 Temmuz 2024 12:05

    "Terazi", bir de kendini tartabilse...

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 11:59

    Söz verdiği halde mülakatları kaldırmayarak liyakatsiz yandaşları devletin kadrolarına doldurmaya devam ediyor. Bunlar sık sık Ömer in adaletinden, kul hakkından bahsederler.

    Yanıtla (10) (0)
  • haluk d / 07 Temmuz 2024 05:43

    Adalet bir gun Sehit Sinan Atesi olduren ve oldurme talimati verenlerede ( korkak ve zavallilara) lazim olacak.

    Yanıtla (12) (0)
  • Bir bilen / 07 Temmuz 2024 11:57

    Onlar bir şekilde sıyırır siyasi destekleri sayesinde.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mürsel / 07 Temmuz 2024 11:54

    Bir padişahın iyileşmesi için bir çocuğun kanı gerekmiş. Bir çocuk bulunmuş ve babası razı edilmiş. Mahkeme de onaylamış. Çocuğa sormuşlar sen ne diyorsun bu işe?
    Gülmüş ve demiş ki;
    - Bir insanın en yakını babasıdır, babam kanımı sattı. Şikayet edilecek padişah bunu istedi. Adaleti temsil eden hakim uygun gördü.
    Bana da acı acı gülmek kaldı demiş.
    Türkiye acı acı gülüyor inşallah ağlamaz!

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 11:51

    Sanıklara hapiste bile REİS diye hitap ediyordur. 3 -yıl sonra yeni bir afla pardon infaz düzenlemesiyle çıkarlar. Çıkınca da ilk önce kendilerini çıkaranların elini öperler. Sonra da büyük limanları koruyan işadamı olurlar

    Yanıtla (8) (0)
  • Adalet / 07 Temmuz 2024 11:50

    Türkmen beyi ve müritleri buülkede hakimden savcıdan daha güçlü.Anayasa mahkemesi başkanına posta koyabiliyorlar.Sayın Akyol Mhp bin bu davada şüpheli sıfatıyla yargılanması gerektiğini işlenen suçun örgütlü bir şebeke tarafından siyasi fatura kesme adına olduğunu sizde biliyorsunuz bu işler kollektif işler dolasıyla kar zarar sermayeleri oranında bağımlı yargı tarafından dağıtılmalıdır.Reis MHP yi sırtından atamaz ise bağımsız yargı hayal.

    Yanıtla (6) (1)
  • Samil has / 07 Temmuz 2024 11:48

    Siyasetin adaleti olmaz adalet siyasete yön verir tıpkı ABD' de olduğu gibi WATERGATE skandalında bir telefon dinlenmesi yüzünden başkan NİXON görevden alındı devlet kredi kartını kullanan yanloca 80 kron için İsveç basbakanı görevden alındı ama bizim ülkede yani Türkiye' de herhangi bir siyasetçi hakkında dava açan bir hukukçu kendini kodeste bulur bu ülkede adalet ismi var cismi olmayan bir kurumdur bu kadar

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 11:46

    Sayın Akyol, her zaman yazılarınızda hukuk çerçevesinde eleştiri yapıyorsunuz, bu güzel. Fakat bu olayda Ayşe Ateş ve Saniye Ateşin ifadelerine, ve MHP'nin ilk günden beri tavrına, emniyet ve yargının örtbas çabalarına baktımızda cinayetin tamamen hiyerarşi içinde işlendiğini ve KOLEKTİF olduğunu düşündürüyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Filozof / 07 Temmuz 2024 11:33

    Ummetci din, cariye, kole ve ahiret tuccarlari, simdi devletin kullandigi ulkuculere destek yarisinda.. !! Almanyadaki futbol maclari vasitasiyla okuduk. Cifte standart, ilkesizlik, adaletsizlik, hukuksuzluk, neoemperyalizm : dinci - taseron ulkucu - militarist- koalisyonu tarafindan, yeni bir boyut kazandi...Esasinda degisen bir sey yok....Zulum, baski, carpitmalar, magdurlar... tiyatrosu, yeni figuranlarla yine devam ediyor !!

    Yanıtla (5) (0)
  • Beldibi / 07 Temmuz 2024 09:55

    Siyasetci,yandaş iş adamı,mafya ücgeninde yönetilen bu ülkede adalet olmaz bir taraf olan bertaraf olur ya bendensin yada değilsin diyen tek adam rejiminde cıkarlar olur itaat edersen tek adamın kulu kölesi olursan cinayetler işlensede büyük hırsızlıklar yolsuzluklar yapılsada tek adama yağdanlık yapıp onun gölgesinde bedavadan yaşam düşü kurarsın İhlas finans yolsuzluğunu yazabilen bir medya varmı korkusundan hortumladıklarıyla RTE yağdanlık yaparak 22 yıldır korunuyorlar siyasetci,hortumcu

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 11:32

    Yazılması gerekenler değil de; muktedirler, gücü elinde tutanlar tarafından yazdırılmak/tartıştırılmak istenenler... hep yazılır, çizilir, gündeme getirilir... tarihte de şimdi de bu böyledir, gelecekte de böyle olacaktır...

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 07 Temmuz 2024 11:32

    İki milli takım var. futbol milli takımının maçını izlemek için, sayın cumhurbaşkanı Almanya'ya gidiyor. hatta soyunma odasına kadar inip tebrik ediyor. çok güzel. kadın voleybol milli takımı dünya şampiyonu oldu. Avrupa şampiyonu oldu. aynı ilgi ve alaka onlara gösterilmedi. neden acaba?

    Yanıtla (5) (0)
  • Kararsız / 07 Temmuz 2024 11:27

    Ekşi sözlük Ziya Paşadan almış:
    Kadı ola davacı vü muhzır dahi şahit, Ol mahkemenin hükmüne derler mi adalet?

    manası: hakimin davacı, mübaşirin şahit olduğu mahkemenin verdiği hükme adalet derler mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 10:12

    Siyasetin Adaletini KHK lar da gördük yüzbinlerce insan haksız hukuksuz işten atıldı, daha da kötüsü hapse girdi, aile düzenleri parçalandı..

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 11:25

    İşte o konularda, yazarın dahi aklına "“Kolektif sorumluluk”, ilkel kabile çağlarında kalmıştır. Sorumluluk bireyseldir." ilkesi gelmedi, gelemezdi...Çünkü o konu BAMBAŞKA bir açıdan ele alınıp değerlendiriliyor...

    Yanıtla (2) (0)
  • Celaleddin / 07 Temmuz 2024 03:15

    Mhp suçlanamaz. Peki, Devlet Bahceli eski ülkü ocakları başkanı vurulduğunda neden bir baş sağlığı dilemedi?

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 07 Temmuz 2024 11:19

    MHP kurumsal olarak ya da Bahçeli başsağlığı dileseydi, hatta cenaze namazına bile katılsalardı...Bu sefer de katil mutlaka olay mahalline geri döner deyip ...

    Yanıtla (0) (8)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 11:16

    13 uçağın içinden Uçan Sarayla milli maçı izlemeye gitmek vatanseverlik değildir. Millet sürünüyor. Ama hakketti bunu.

    Yanıtla (7) (0)
  • T T K / 07 Temmuz 2024 11:00

    N F K diyor ya # Bir hayata çattık ki hayata kurmuş pusu # Bir mahkemeye çattık ki Sinan a kurmuş pusu. Bu ülke katille torbacı ya tozcu ya Pavyoncu ya hırsıza güzel. Sinan bir rol model . Gündemde tutuyor CHP ve diyor ki tüm Milliyetçi cepheye işte bu senin evladın bak ne halde. Zaten takunyacı AKP lilerin cebine dokunmadıkdan sonra ülke yanmış yıkılmış adaletmiş bana ne. Türk Milliyetçileri bu sefil ruhlu adamdan bir an önce kurtulmalı.

    Yanıtla (3) (0)
  • BJK.Lİ / 07 Temmuz 2024 00:14

    Siyasetinde adaleti yok futbolunda adaleti yok malesef.hollanda 2 kez geldi iki gol
    millilerimiz direkten dönen toplar.yazik oldu (turnuva boyunca santraforsuz oynatmış. Kenarda Cenk Semih golcüler varken) gs.lobisi.!!

    Yanıtla (3) (7)
  • Bir dost / 07 Temmuz 2024 09:38

    Montella Merihe yapılanı'Haksızlık olduğunu düşünüyorum'
    Merih'e yapılan haksızlık da Semih'e yapılan haksızlık değilmi...??
    Hayallerimiz yıkan 3 adam
    --Tff.basgan.montella.hamit--!!!

    Yanıtla (2) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 07 Temmuz 2024 10:56

    Bir mucize sonucu galip gelsek de Avusturya maçı ile dün akşamki maç, bizim için adeta bir işkence idi ; çok şükür kurtulduk !

    Yanıtla (3) (1)
  • Derdi Çok / 07 Temmuz 2024 04:26

    Sami Selçuk kendini parçalarcasına anlatıyor... Mahkemelerin verdiği kararlar geçersizdir diye bağırıyor adeta. Yok hükmünde ama baş tacı ediliyor. Bir mahkemede hakimlerin değiştirilemeyeceğini yazıyor. Bizde 3 ayda bir hepsi değişir 30 yıl sürer sonra zaman aşımından düşer. Güçlünün hukuku zirvede. Hukuk sadece fakiri kesip biçiyor.

    Yanıtla (25) (0)
  • Takipci / 07 Temmuz 2024 10:19

    Eski Turkiyede az da olsa Hukuk varmis, 12 Eylulde bile biraz hukuk varmis(Ref: T.Akyol bey). Maalesef, Yeni Turkiyenin tarihi Hukuk Cinayetleri ile anilacak...

    Yanıtla (18) (0)
  • M.D. Edep.Edep.. / 07 Temmuz 2024 10:47

    Buna zulüm denir arkadaş zulüm..

    Yanıtla (6) (0)
  • Emekli pol. / 07 Temmuz 2024 10:36

    Sizi tebrik ediyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • Özgür Yorum / 07 Temmuz 2024 10:13

    Bir Kaç Cümle:
    1. ADALETİn olmadığı yerde zulüm vardır.
    2. Dağ fare doğurmuştur.
    3. Hukuka Güven endeksinde 117. Sıraya gerilemenin fotoğrafıdır.
    An itibariyle, siyasi güç galiptir. Mazlum mağluptur.
    Bekleyip göreceğiz. Ancak göreceğimiz fazla da bir şey kalmadı sanırım.

    Yanıtla (16) (0)
  • Muammer / 07 Temmuz 2024 10:10

    Yeter artık! Bu komediye son verin! Bu ülke yönetilemiyor.Yasa yok.

    Hukuk yok.

    MHP bir parti değil…..

    Yanıtla (18) (1)
  • Objektif Okur / 07 Temmuz 2024 00:46

    Ayse Ateş dünkü basın açıklaması:
    "Biz ne diyorsak onu kabul edecek, çizdiğimiz çerçevenin dışına çıkmayacaksınız. Çıkarsan seni mahvederiz.Çizdiğiniz o çerçeveyi de
    paramparça edip ayaklarınızın altına atacağım"ifadesi kullanmış..vardır mutlaka elinde bir belge,Canı yananınca kamuoyuyla paylaşırmı sizce.?
    siyasi ayağı çıkmasın mi ortaya.?

    Yanıtla (16) (0)
  • Okumazz / 07 Temmuz 2024 10:05

    "Suçsuz ve cesur siyasetçi yargılanmaktan korkmaz"!

    Yanıtla (7) (2)
  • Okur / 07 Temmuz 2024 09:54

    MHP Ülkü ocaklari derin devlet 12 Eylül öncesi bilinen işler. Yazık halen bu işler bir milliyetci olarak üzülüyorum bitsin normallessin hersey

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru - ... / 07 Temmuz 2024 09:04

    en dindar ve en milliyetçi olduklarını iddia eden bir iktidarın adalet isimli tiyatrosunu utanarak izledik. aptal yerine konmak hoş bi şey değil.

    Yanıtla (21) (0)
  • Alper / 07 Temmuz 2024 08:58

    Sayın Akyol başka ülkelerde yaşıyoruz gibi hissettim yazınızda kolektif cezalandırma halbuki bazı davalarda çok yaygın. İnsanlar başkasının suçunun cezasını çekiyor

    Yanıtla (8) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 07 Temmuz 2024 08:42

    Ortada tam bir saklambaç oyunu oynanmaktadır .

    Yanıtla (7) (0)
  • Dr / 07 Temmuz 2024 08:38

    Rahmetli Türkiye. Merhumu nasıl bilirdiniz ey müslümanlar.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ty / 07 Temmuz 2024 08:35

    Şimdi Beyaz tv de Dilan Engin denen terbiyesizler konuşuluyor. Pınar Eliçe sanatçı bir insan, kısaca bu bir şımarıklık hali diyor. Çok haklı vallahi. Bu tiplerin haşerattan farkı yoktur. Kardeşim yüzbinlerce aile geçim sıkıntısı çekiyor bunlar har vur harman savurmuşlar. Böyle iş hayatı, böyle kazanç olur mu. Bunları en az 20 sene hapiste yatırıp karavana ile beslemek lazım ki insan olmayı öğrensinler.

    Yanıtla (4) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 07 Temmuz 2024 07:29

    Adalet beklemek hayalperest liktir....Ama yinede ümit etmek birşey kaybettirmez.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fani / 07 Temmuz 2024 07:21

    Siyasetin adaleti tarafdir. Taraf olmaz iseniz bertaraf olursunuz. Ülkede göz göre göre karanlık odalar oluşturuluyor. Kimsenin kimseye güveni kalmadı, sorun bu çözüm adalet.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar'lı Bir Okur / 07 Temmuz 2024 04:05

    Ülke adaletsizliğin gölgesinde yavaş yavaş çöküşe doğru gitmektedir.
    Kurbağanın kaynar suda haşlandığı gibi....

    Yanıtla (8) (0)
  • OKUR / 07 Temmuz 2024 03:59

    Her şey adamına göre. Adalet, liyakat lüks oldu!İster sus, ister bağır. Bayram mazluma yas oldu!

    Yanıtla (8) (2)
  • Ayak Takımı / 07 Temmuz 2024 02:51

    Mehepe ve milis örgütü bu cinayetteki tavırlarıyla işin bir şekilde içinde oldukları şüphesini uyandırıyorlar. artık suçun şahsilğinden falan söz edilmez. Organize bir cinayettir ve organizasyon 22 kişiyle sınırlı değildir. Bu örgütün geçmişi kapkaranlık bunu da en iyi sizin bilmeniz gerekir. Yoksa sizvde mi hedef olmaktan korkuyorsunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • okur / 07 Temmuz 2024 02:50

    Sayın Koru, siz "“Kolektif sorumluluk”, ilkel kabile çağlarında kalmıştır. Sorumluluk bireyseldir." derken Türkiye'deki uygulamaların farkında/ayırdında değilmiş gibi bir yargıda bulunmuşsinuz...Tıpkı diğer müslüman kardeşlerim gibi...'Fitne (!) büyük suçtur, suçu da topludur' anlayışı ile torbanın içine suçlu-siçsuz kim atılırsa atılsın müstehak gözüyle bakılıyor...Oysa fitnenin asıl kendilerinin yaptıkları olduğunu unutuyorlar...

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 07 Temmuz 2024 02:40

    YİNE kazan kazan devriyeye girdi Bahçeli koltuğunun altındaki kırmızı dosyayı RTE verdi,Oda hukuku otomatiğe bağladı.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 07 Temmuz 2024 01:26

    'Kolektif sorumluluk' sorumluluk olmaz doğru ama bir kuruma kayıtlı iki aracın ne işi var bu olayın içinde denmesi gerekmez mi?

    Yanıtla (5) (0)
  • Hades / 07 Temmuz 2024 01:20

    Sayın Akyol..lumpenlik çok yaygın değil mi..günde bir dk. Okuyanlar nasıl da herşeyi biliyor.gozlerinden de hiç bir şey kaçmıyor değil mi..suçu örtmeye kalktiginizi eski yapınızı akladiginizi şıp diye anladılar..kötü yakalandiniz...nüfus planlaması şart diye düşünüyorsunuz bunları görünce eminim...

    Yanıtla (4) (4)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 01:09

    Bu davadan sonra İçişleri Bakanı ve Adalet Bakanı çıkıp da vatandaşın güvenliğinden bahsetmesin. Bu ülkede hukukun üstünlüğü yok. Üstünlerin hukuku var. Adam dövdürmeler, gazeteci dövdürmeler ve akabinde cinayet hepsi aynı kaynaktan geliyor. Bunu herkes biliyor ama yetkililer üç maymunu oynamayı tercih ediyor. Veyl olsun böyle siyasete...

    Yanıtla (28) (1)
  • Karar Okuru / 07 Temmuz 2024 00:32

    "Bir hukukçu olarak" kendini tanımlayan yazar, kollektif olarak işlenen bir suçu nasıl "kollektif suç" kategorisine sokmaz ve o kategorideki partiyi ve ocağı suçlamaz? Burada genlerde hala saklı bulunan o ideolojinin derin etkisi olmasın! Üstelik yazının devamında da kollektif suç ortaklarından bahsederken...

    Yanıtla (19) (0)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 01:07

    Yazar o mahalleden geldi de ondan.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 07 Temmuz 2024 01:05

    Bir siyasi yapı örgütlü suçlara yataklık da yapmamalı. Adi suça karışmış kişilerin siyasi liderler ile, siyasi kişiler ile, kamu görevlileri ile, hele hele yüksek düzeyde güvenlik bürokrasisi personeli ile boy boy fotoğraf verdiği ülkede kimle neyi tartışıyoruz. Yazarlarımız da ilk on yıl yol verip, şimdi rasyonellik ve kuvvetler ayrılığından bahsetmemeli.

    Yanıtla (8) (0)
  • F.A / 07 Temmuz 2024 01:03

    Cumhurbaşkanı tek elde yargıyı yürütmeyi topladı. Denetim askıda hocam ne beklerizki. Kendimiz ettik. Alman köylü kaç yüzyıl önce devletin başındaki yöneticisine Berlin’de yargıçlar var diyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Abbas / 07 Temmuz 2024 01:00

    Türk Adaleti. İhtişamlı Adalet sarayı. Güçlünün tiyatro sarayı. Buralardan adalet çıkmaz. Tamamen tiyatro algı operasyonu. Yazılmış çizilmiş oynuyorlar. Yoksa bu olayın ilk günü Süleyman başta olmak üzere birçok emniyet müdürü görevden alınması gerekirdi. Hakim olayı sulandırmak için elinden geleni yapacaktır. Sonra Bahçeli cezaevine gider Eryağcı yı alnından öper. İki gün sonra özel afla çıkar olay biter.

    Yanıtla (19) (2)
  • 0606 ANK. / 07 Temmuz 2024 00:58

    "Maalesef bizde siyaset böyle!
    Alakasız ne var? onu konuşur...
    Esas konulara katiyyen girmez,
    Bilgisi az olunca aklı ermez,
    Millete çekilen kılıçı görmez,
    Kılıcı bırakır kını konuşur...
    Yürünecek yol-mol, iz bulamazsa,
    Savunacak fikir, tez bulamazsa,
    Güne dair eğer söz bulamazsa,
    Ta geriye döner dünü konuşur...
    Kimisi de var ki, koltuktan bıkmaz,
    “hakaret" edene kaş bile yıkmaz!
    Elalem sövünce hiç sesi çıkmaz!
    Sağda solda mertlik konuşur!.."
    ..Ozan Ariften..

    Yanıtla (9) (0)
  • Ali Rıza / 07 Temmuz 2024 00:42

    Siyasetin adaleti olmaz, çıkarı olur, çıkarın olduğu yerde , yalan dolan, olur, yalanın olduğu yerde ne adalet olur, ne huzur olur, ne bereket olur..

    Yanıtla (17) (1)
  • Mustafa / 07 Temmuz 2024 00:39

    Sonunda Ayşe Ateş in ve adalet umanların payına büyük bir hayal kırıklığı kalacak.

    Yanıtla (7) (2)
  • İbrahim Diri / 07 Temmuz 2024 00:22

    Dediklerini yaptılar, üstünlerin hukukuna son verip en üstünlerin hukukunu tesis ettiler. Bu memlekette cumhur ittifakının koruması altında birine dava açabilecek savcı varmı? Velevki! emri ben verdim ne olacak dese bile!

    Yanıtla (8) (0)
  • Itirazım var / 07 Temmuz 2024 00:19

    Bütün bu olumsuzluklardan o kadar bıktım ki Amazon ormanlarında yaşamak istiyorum. Kı...mda bir yaprak , elimde bir mızrak her gün avlanıp huzur içinde bir yaşam istiyorum. Gözü gönlü doymayan bu insanlarla ilgili bir şey duymak istemiyorum .

    Yanıtla (12) (1)
  • 07Cem / 07 Temmuz 2024 00:17

    "5 gazeteci Ayşe Ateş e tehdide başlamışlar,..
    siyasi ayağı açığa çıkmasını
    İstemeyenler.mi hocam!!"

    Yanıtla (13) (0)