İran nereye?

İran Cumhurbaşkanı Reisi ve Dışişleri Bakanı Abdullahiyan helikopter kazasında vefat ettiler. Komşumuza başsağlığı diliyorum.

Bu vesile ile İran rejimini değerlendirmek ve dersler çıkarmak lazım.

İran hiçbir İslam ülkesine benzemez. İran’ın karakterini tarihî Pers/Fars kültürü ile İslam’ın Şii kolu olan Caferi mezhebi belirlemiştir.

Sünni Osmanlıdan laik Türkiye Cumhuriyeti’nin, Şii İran’dan teokratik İslam Cumhuriyetinin çıkması, Orta Doğu’daki diğer Müslüman ülkelerde bu ikisinin de dışında daha otoriter hatta geleneksel şeyhlik rejimlerinin bulunması tarihi ve sosyolojik bakımdan fevkalade önemli bir araştırma konusudur.

Şİİ USULÜ DEVRİM

Bugünkü İran rejimi, Şah’ın zalim istibdadına karşı, mollaların liderliğinde halk ayaklanmasıyla 1978’de kuruldu. Son Şah Rıza Pehlevi zamanında, petrol gelirleri sayesinde milli gelir ikiye katlanmış, şehirleşme yüzde 20’den yüzde 50’ye çıkmış, okuryazarlık sorunu neredeyse halledilmişti.

Bu düzeye gelmiş bir toplum, eskisi gibi Şah’ı kutsal otorite kabul edemezdi. Üniversitelerde ve şehirlerde karşı hareketler başladı. Şii İnancında “imam”lar, Hz. Ali’nin varisleridir. “12 İmam”dan sonuncusu İmam Mehdi, bir gün dönecek, adaleti tesis edecektir.

Bu köklü inanç sebebiyle, halk ayaklanmasına “Ayetullah”lar önderlik etti. Şah ise “Yezid”di…

Ayetullah Humeyni fıkıhta devrim gibi bir değişiklik yaptı. Aile hukuku kavramı olan “velayet-i fakih”i kamu hukukuna taşıdı. Kurulacak rejim “velayet-i fakih” yani ayetullahların velayeti, denetimi, vesayeti altında olacaktı.

Halk faktörü yani demokrasi… “Velayet-i fakih” yani teokrasi… İran İslam Cumhuriyeti bu iki esasa dayalı olarak İmam Humeyni’nin “rehberliğinde” 1 Nisan 1979(da ilan edildi…

TEOKRATİK VESAYET REJİMİ

Teokratik denetim altında sınırlı bir demokrasi… En tepede Dini Lider, bugün Ayetullah Hamaney var. Cumhurbaşkanı, onun başkanlığı altında bakanlar kurulu, meclis, hepsi Dini Lider’in altındadır.

İran Anayasası’nın 57. Maddesi şöyle:

İran İslam Cumhuriyeti’nde egemenlik kuvvetleri Velayet-i Fakih’in denetiminde yasama, yürütme ve yargı yetkisindedir. Bu kuvvetler birbirinden bağımsızdır.”

Dahası, Şura-i Nigehban (Denetçiler Konseyi) Dini Lider’in atadığı 6 ayetullah ile, Meclis’in seçtiği 6 üyeden oluşuyor, bütün seçim, atama ve yetkileri denetler vb…

İran’ın geleceği bu nokta şu soruya bağlıdır: Şehirleşme ve eğitim seviyesi yükselen, internetle dünyaya açılan toplum, yani rejimin demokrasi ayağı, daha ne kadar Ayetullahların vesayetine itaat eder?

İtaatsizlik gittikçe artıyor.

DEĞİŞİM SORUNU

İran’da kuvvetli bir entelektüel sınıf vardır. Uluslararası atıf indekslerine giren bilimsel yayınlarda İran Türkiye’nin önüne geçmiştir. Rejim, devrim heyecanıyla hayal edilen yer yüzü cennetini kurmadığı, muktedirlerin yolsuzluğa battığı görülüyor. “İslam devleti” kavramını eleştiren, İslam’ı ahlak ve erdem açısından yeniden yorumlayan muhalif fikir hareketleri gelişiyor. Bu konuda Dr. Asiye Tığlı’nın “Devrim Sonrası İran’da Dinî Düşüncenin Seyri” adlı eserini önemle tavsiye ederim. Rejim İslami entelektüellerin de desteğini kaybetmektedir.

Daha dikkat çekeni eğitimli ve kentli nüfusun özgürlük arayışının artması, sosyal muhalefetin güçlenmesidir.

16 Eylül 2022’de başını örtmediği için karakola götürülen genç kadın Mahsa Emini’nin orada öldürülmesinin yol açtığı sürekli ve yaygın protestolar bunun son örneğidir.

Rejimin ideolojik olması dış politikada çatışmalara yol açıyor. Çatışmalar “dış güçler” endişesini güçlendirdiği için rejim tarafından da körükleniyor. Fakat hem dünyaya bu bakış tarzı hem ambargolar İran’ın ekonomik ve teknolojik gelişmesini frenliyor.

İsmet Berkan güzel bir örnek yazdı, Reisi’nin ölümüyle sonuçlanan helikopter kazasının yerini, İran devleti bütün imkanlarıyla 13 saattir aradığı halde bulamamış, bizim Akıncı adlı İHA Batman’dan giderek kazadan sadece 3 saat 6 dakika sonra tespit etmiştir. İran “biz bulduk” dese de gerçek bu.

Netice: Demokrasi ve hukuk devleti sadece bireysel özgürlükler için değil, aynı zamanda ekonomik ve teknolojik gelişme için de zorunludur.

İran’ın istikrarı Türkiye ve bölge için değerlidir. Umarım demokrasiye geçişi, istikrar bozulmadan başarırlar.

YORUMLAR (172)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
172 Yorum
  • MEHMET BAYYURT / 19 Ağustos 2024 17:31

    İran aslında barut fıçısı gibi. Ne bir gelişme oldu ne de halka bir refah sundu yönetim. Fakat şark kurnazlığı ile her olayın üstünü bir şekilde örtüyorlar. Uzun süren uluslararası yaptırımlar da ekonominin belini iyice büktü. Çin'in yardımları olmasaydı çoktan çökmüştü.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22 Mayıs 2024 01:53

    Bence İran'da olan devrim değil. yönetim değişikliği. devrim köklü değişim demektir. bu anlamda Fransız devrimi iyi bir örnektir. Türk devrimi de buna benzer. geriye dönmek mümkün olmaz. toplumları ileriye taşır. İran devrimi böyle değil. hiç bir toplum geriye gitmez. geriye giden bir devrim olmaz. bu tarihin ilerleyişine aykırıdır.

    Yanıtla (20) (9)
  • Doğan Alioğlu / 22 Mayıs 2024 09:57

    'karar okuru'na: Devrim devrimdir. Devirir yıkarsın düzeni. Elinden geliyorsa daha iyisini yaparsın, elinden gelmezse elindekinden de olur daha perişan olursun. Bu durum devrim yapanların kalitesi ve insan anlayışı ile ilgili bir durumdur.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 22 Mayıs 2024 13:28

    Sayın Doğan Alioğlu, senin söylediğin darbe devrim değil. toplumsal yapıyı geri dönülmez bir şekilde değiştiren hareketler devrimdir. Fransız devrimi böyledir. tüm dünyayı etkilemiştir. halada etkiliyor. Bizim Cumhuriyet ile birlikte yaptıklarımızda toplumsal yapıyı geri dönülmez bir şekilde değiştirmiştir. Sovyet devrimi 70 yılda yıkıldı. insanlar memnun değildi. İran devrimi de aynı insanları memnun etmiyor. fazla sürmez.

    Yanıtla (4) (0)
  • Murat / 22 Mayıs 2024 14:12

    Zamanın dönüşü medeniyet yönünden mevsimlere benzer. İlkbahar yaz sonbahar kış gibi.Şu anda batının ufku kışa, İslam- Doğunun önü bahara bakıyor.
    Sadece teknolojik zaman doğru bir çizgide akar. Bu yüzden teknoloijde uçma atlama şeklinde öne geçmeler olabilir bizdeki iha siha gibi.

    Yanıtla (0) (3)
  • Okur / 23 Mayıs 2024 16:27

    islam dünyasındaki şu bahar müjdesine bir iki örnek verseniz de biz de öğrensek. 1400 yıldır gelmeyen bahardan..

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 23 Mayıs 2024 16:05

    Din ve demokrasi bir arada olmaaz! İslam ülkelerinde hiç olmaz. Son 2000 yıldır dünyanın her yerinde kanıtlanan bu gerçeği daha ne kadar deneyeceksiniz. Güya islamda ruhban sınıfı yok, 4 halifeden sonra, şeyh, gavs, ş islam, hoca, ulema say say bitmez. Müslümanlık satan bir zevat türemiş, tabi bunların arkasından giden zavallılar. En son ve mükemmel dini, bu meshepler, tarikatlar, örgütler, partiler, aşiretler, devletler değiştirip iktidarları için kullanmışlar, emperalist maşası olmuşlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ramazan Topoğlu / 23 Mayıs 2024 09:50

    Teşekkürlerimizi sunuyoruz. Hep.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 22 Mayıs 2024 09:15

    İslam la devlet yönetimini birbirinden ayırmak şirktir.
    İSLAM Allah tarafından gönderilen dindir ve yaşam nizamıdır.
    İslâm , mal, can, nesil, din ve akıl bunları korumak için inmiştir ,her bir müslüman yöneticinin görevi bunları uygulamaktır...

    Yanıtla (2) (9)
  • Murat / 23 Mayıs 2024 04:55

    Afganistan ve İran'da olduğu gibi mi demek istedin.
    İslam zorlama ve dayatma dini midir ?
    Allah CC yerine kullara tapalım öyle mi?
    Türkiye'deki laiklik sistemi dinsizlik değil, dine karşı sömürüyü engellemek için var olmuş bir sistemdir her yerde cami var gittin de önüne mi geçtiler ?

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 09:48

    Şüphesiz Allah katında din İslâm'dır”(Âl-i İmran, 3/19), “.. İşte bu dosdoğru dindir”(Rum, 30/30)
    ALLAH katında başka din yoktur ,kabul değildir.

    Yanıtla (7) (24)
  • Serçe / 22 Mayıs 2024 10:12

    Her din kutsal ve mensubuna göre en doğrudur. Birlikte yaşamak için her dine saygı göstermek gerekir. Bu ancak laiklikle mümkün.

    Yanıtla (41) (4)
  • ido / 22 Mayıs 2024 15:41

    Allah katında geçerli din sadece İSLAM dır .

    Yanıtla (7) (26)
  • Karar okuru / 22 Mayıs 2024 15:57

    Sana göre öyle. Bir budiste göre değil.

    Yanıtla (5) (0)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 16:06

    Allah Bir ise Din de birt nedir..O da Hz. Adem den bu yana Islam dır.Neden bircok peygamber ve kitap gelmuş dersen Kur anda kavimlerin jendilerine gelen peygamberlere nasıl zulmettikleri gendilerine gonderilen Vahiy i nasıl inkar ve tahrif ettikleri anlatilir.

    Yanıtla (0) (3)
  • Hakkaniyet / 22 Mayıs 2024 16:47

    Değildir. Hem zamana hem insana yeniktir. Muktedire güç, topluma kontrol, kasaya bakiye veren bir gerekliliktir. Yoksa iman ehli her yerde iman ehlidir, "din" geriye düşünce kaybettiğin ne? Kıble güce, ganimete, hileye, silaha ve kasaya çevriliyse, sergiye konulan yüzüyle bu din rahmani, vicdani ve insani
    ağırlığını kaybetmek üzeredir. Telaşeniz bu yönde olaydı iyiydi, kuşkusuz Allah katında her din eşittir, her kulunun eşit olduğu gibi

    Yanıtla (1) (0)
  • H.B. / 22 Mayıs 2024 18:56

    Her dine saygı göstermek lazım, ancak İslam'ın Allah katında son DiN olduğunu diğerlerine layıkıyla anlatabilmek de lazım. Bize tepeden monte edilen laiklik siper olarak kullanılmanın ötesinde yanlış uygulamalarla askeri darbe, 28 Şubat türü süreçleri doğurdu. Bu konudaki hatalar M.K.Atatürk Paşamızla başlar. EnÖnceliklerini bilemedi rahmetli. Ülkenin ik yakasını simetrik olarak bir araya getiremedi! O'nun hatalarıyla bugünlere mahkum olduk! Daha iyisi mümkündü.

    Yanıtla (1) (2)
  • okur / 22 Mayıs 2024 19:48

    Herkesin Allah'ı kendine. Din halkı ayrıştırma ve kontrolü sağlama aracı olarak kullanılıyor. Din adına asın kesin öldürün. Sonuç. düzen korunsun. musluğun suyu kesilmesin. Dini çıkarına kullanan herkese lanet olsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 23 Mayıs 2024 16:09

    Nereden biliyorsun muhterem, Allahın sana (haşa) vaadi mi oldu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 23 Mayıs 2024 16:12

    Değildi. Atatürk ve devrimleri olmasaydı. Ülke kurtulsa bile bugün afganistandan daha kötü durumda olurduk.

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat / 23 Mayıs 2024 04:30

    O ancak Allah CC'nun bildiği ve yetkisinin olduğu iştir.
    Biz bize verilenden sorumluyuz, İslam tanımı da Allah CC'nun kendine ait bir ölçüsüdür. Rahmetine sığınırız.
    "Şüphesiz ki iman edenler, Yahudi olanlar, Hristiyanlar ve sabiiler her kim Allah’a ve ahiret gününe iman edip iyi işler yaparsa, onlar için Rableri katında ödülleri vardır. Onlara herhangi bir korku yoktur; onlar üzülmeyecektir de"
    Bakara 62

    Yanıtla (1) (0)
  • İdo / 22 Mayıs 2024 08:43

    Amerika, Fransa, İsrail, İngiltere dizinin dibinde oturup dünya olaylarına bakmak var, birde İran , Rusya yanında durup dünya olaylarına bakmak var ...
    Söz konusu ülke çıkarları olduğu zaman dünyada ona göre yerini kapacaksın ..
    Bu gün YPG ye , PKK ya, çekiç güce yardım edenler ortada,,....
    Ve Kıbrıs hareketinde Türkiye'nin yanında kimlerin olduğu yada karşısında kimler vardı görmek gerek...

    Yanıtla (1) (5)
  • Karar Okuru / 22 Mayıs 2024 22:30

    ABD den, Fransa’dan İran’a, Rusya’ ya iltica edenle Oralardan batıya iltica edenlere bakmak gerek. Siyasal islam çok başarılı bir ABD projesidir ve onlar eli ile her planları hayata geçmiştir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Murat / 23 Mayıs 2024 04:05

    Sanki Iran ile Rusya çok iyi ülkeler. Rusya, Erzurum'da , Kars'ta, bize sanki çay simit ısmarlamış , yine o tarafta Kuzey kore var ki dillere destan, halk liderleri için ölüyor, gidip bir çay içmeni tavsiye ederim, birde Çin var Uygurlara yaptığı baskılar senaryo mudur ?
    Kıbrıs' ta, belki ABD yanımızda olmadı ama karşımızda da olmadı.
    74 harekatında Kıbrıs rum köylerinde İngiliz gazetecileri , ABD'li sanıp saldıran Rum köylüleri ve ABD'ye serzenişlerini YouTube'da görebilirsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 23 Mayıs 2024 02:33

    Bunları yazarken İran ın başına ülkede petrol olmasından dolayı gelenlerden bahsetmemişsin. Mesela Musaddık zamanı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Kaya / 22 Mayıs 2024 23:26

    Yan komşu önemlidir. Üst komşu önemlidir. Birinden birinde ki huzursuzluk sesi diğer komşuyu huzursuz eder.
    İran bin yıllık komşumuz. İran önemli. Yani tuzuna muhtaçtır, komşu komşunun.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tsli / 22 Mayıs 2024 15:44

    Merak ediyorum devlet Bahçeli ne zaman konuşursa Sinan Ateş ve Ayhan bora kaplan için konuşur. Üzerimize yıkmak istiyorlar der.bunlar hain der, beka meka der, komplo der. Oysa hepside kendileri. Millet enayi sanıyorlar.ulkenin beka sorunu akp ve MHP dir. Millet anladı bunlar kendilerinin ülkenin en büyük sorunu olduğunu anlamadı.

    Yanıtla (29) (2)
  • Tr / 22 Mayıs 2024 21:37

    İntihar bir vakıadır ve insanlardan oluşan siyasal yapılar için de geçerli bir olgudur. İntihar eden önceden hazırlığını yaptığı gibi siyasi sistem intiharları da yıllara dayalı hazırlık sürecinden geçerler! Hakeza, toplu intiharlar da bir vakiadir ve benzer siyasal sistemler de topluca intihar ederler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muteriz / 22 Mayıs 2024 22:38

    Millet anladıysa niye tekrar seçti?

    Yanıtla (0) (0)
  • Yoksul / 22 Mayıs 2024 21:51

    Demek bizim adam savaş yetkisi verdiğine göre kendi kendine 2028 e kadar işi hızlandıracak. Yunan İsrail saldıracak bizde arkasında abd olan yunan isrili yeneceğiz, yenemez sek ne olacak acaba.

    Yanıtla (1) (1)
  • Yoksul / 22 Mayıs 2024 21:41

    Haber global tv de CB na seferberlik yetkisi verildiği tartışılıyor. Mehmet Okkan kararın doğru, olduğunu, Uluç Özülker bey yanlış olduğunu. Okkan adam diyor ki yunanistan 12 mil ilan edip f35 lerle bizi vurursa meclisi mi topla sanki çok zor. Bu ne yapmaya çalışıyor milletin evlatları hadi savaşa gitti tek kişi emriyle, en az 2-3 milyon sığınmacı gençler ne yapacak burada acaba. Ayrıca israil i de durdur gerekirmiş. Bildiği, vazife edindiği büyük bir planı var ama bu millet ne zaman anlayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 12:10

    İnsanlığın sorunlarının üst üste yığılarak neredeyse çözülmez bir noktaya ulaştığı günümüzde Hz.Muhammed (s.a.v.)'e her zamankinden daha fazla muhtacız. Eğer O (s.a.v.) aramızda olsaydı, bütün bu sorunları, oturup bir kahve içme rahatlığı içinde çözerdi…
    George Bernard Shaw
    (Nobel ödüllü İrlanda’lı oyun yazarı)

    Yanıtla (4) (12)
  • Karar okur / 22 Mayıs 2024 12:15

    Kaynak hangi şeyh?

    Yanıtla (6) (0)
  • Hacı Bekir / 22 Mayıs 2024 22:19

    12.10 İdo rumuzlu okur, Georg Bernard Shaw’ın “Hz. Muhammed olsaydı bugünkü sorunların tamamını çözerdi” dediğini yazıyor, 12.15 Karar okuru da “Kaynak hangi şeyh?” diye soruyor. Ne absürd soru, İdo zaten söylüyor, Seyh Bernard Shaw!

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 22 Mayıs 2024 21:09

    Yapma Google diye bir şey var, yapay zeka kontrollü başvuru uygulamaları var. çok uçmamak gerek

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 22 Mayıs 2024 20:32

    Erdoğan doğru söylüyor. Netenyahunun arkasında durdukça katliam bitmez demiş. Kes malzemeyi, gemilere durde katliamda durur.arkasinda gemiler gelip gittikçe İsrail de savaşır. Çünkü gemiler habire İsrail'e taşıyor. Bizede yok yalan diyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 22 Mayıs 2024 20:31

    İran Türk coğrafyasını ayıran bir kilit gibidir. Eğer İran parçalanır ve ülkedeki Türkler kendi devletlerini kurabilirlerse, (Bu mevcut Türk devletlerinin desteği ile mümkündür) Türk dünyasının öncelikle ekonomik ve ardından siyasal birlik tesis etme, federal veya konfedere bir yapıya yürüme, AB gibi bir birlik oluşturma sansı doğacaktır. İran'ın parçalanması ve ülkedeki Türklerin bağımsız devlet veya devletler kurması Türkün yeniden küresel güç olma şansıdır.

    Yanıtla (0) (1)
  • The end / 22 Mayıs 2024 14:30

    Reisinin düşen enkazıni Türkiye biz bulduk, İran siz değil biz bulduk diyor.hangisi doğru.bence iranlilarin dediği doğru. Yalan kp medyadonin bunlarin doğrusu olmuş.herseyleri öyle değil mi.bezdirdiniz.

    Yanıtla (8) (3)
  • İleariye / 22 Mayıs 2024 19:35

    Damat define bulmuş garip gibi atladı fırsatın üstüne ve nemalanmaya kalktı, ama kim inanır bu saatten sonra? Boş heves, kayınpederin yerine geçmesini bu ülke kaldıramaz, padişahlık yok geri dönüşü de yok. Bir politikacı/yönetici ya da lider kumaşı var gibi de durmuyor, üzgünüm yürütemez. Tekrar sultanvari bir "babadan oğula" ile de vakit kaybedilemez, çünkü eli mahkum onun ülkeyi tarumar eden yönetim anlayışını sürdürmek zorunda. Batarız, dibe vurup da yukarıya sıçrayamayacak şekilde batarız!

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 22 Mayıs 2024 19:16

    Dinin vicdanlarda yer alması gerektiğini anlamalıyız. Siyasete alet edilen dinden ne ülkeye nede insanlara yararı vardır. Aksine , her alanda gerilemenin nedeni dindir gibi ,dinin hiç hak etmediği nedene maruz kalır. İnsanları dinden soğutur

    Yanıtla (1) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 18:28

    Azerbaycan nüfusunun nominal olarak %90.30'ından fazlası Müslümandır. Müslüman nüfusun ise hemen hemen %85'i Şii, %15'i Sünnidir.[1] Azerbaycan yüzdelik olarak İran'dan sonra en fazla Şii oranına sahip ülkedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 22 Mayıs 2024 12:27

    Emekliler yılı başlamış. Duyduk duymadik demeyin güm gumde güm. %15 koşun koşun.yasasiiiiin

    Yanıtla (3) (1)
  • Misafir (Emekli) / 22 Mayıs 2024 13:50

    Emekliye Uçak bileti indirimliydi geçen bayramda, tatile doyduk maldiv havai adalarda, Kamu Tesislerde %15 indirimle, Kuşadası Marmaris, Bodrum tatil hesabı yapıyoruz, ucuz market, et süt kuyruğunda,
    bu bayramda !

    Yanıtla (4) (0)
  • 07Cem / 22 Mayıs 2024 16:49

    Kamu bankasıda emekliye kiralık kasalara indirim uygulaması getirmiş " Emekli takma dişinimi saklayacak o kasada:))

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 16:40

    öyle veya böyle Sömürünün hem orjinalını , hem de fasununu yaşıyoruz, ödediğimiz faizin haddi hesabı yok..
    bir araba alırken üç araba parası veriyorum dahası.....

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 16:28

    küçük şeytan etrafındaki ülkeleri ve halklarını birbirine vurdurtarak emellerine ulaşmak istiyor , can kaybı vermeden....

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 16:23

    İran da Azerbaycan nufusunun 3,-4 katı kadar türk var ve şii dirler..
    mesele rejim de değil, mesele şeytanın ocağına çomak sokmasıdır, o şeytanın emelleri var gözü bizdedir de.
    sarı öküz oyununu oynuyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 22 Mayıs 2024 16:08

    israil şii irana düşman , şii azerbeycana dost............

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 22 Mayıs 2024 15:59

    Azerbaycan nüfusunun nominal olarak %90.30'ından fazlası Müslümandır. Müslüman nüfusun ise hemen hemen %85'i Şii, %15'i Sünnidir.[1] Azerbaycan yüzdelik olarak İran'dan sonra en fazla Şii oranına sahip ülkedir.[
    TEK MİLLET İKİ DEVLET .

    Yanıtla (0) (1)
  • ido / 22 Mayıs 2024 15:39

    Futbolcu Benzema, "Tüm dualarımız bir kez daha kadınlar ve çocukları ayırt etmeyen haksız bombalamaların kurbanı olan tüm Gazze sakinleri için" paylaşımında bulundu. Bu paylaşımı sonrasında Benzema, Fransız İçişleri Bakanlığı’nın “terör örgütüyle bağlantısı var” suçlamasıyla karşı karşıya kaldı.

    Yanıtla (1) (11)
  • ido / 22 Mayıs 2024 15:24

    demokrasinin tümünü irana göndermeyin birazı burada deneyin.

    Yanıtla (10) (0)
  • Ali Rıza / 22 Mayıs 2024 15:22

    İnsanlık gelişimi durağan değildir, hep ileri doğru gelişmiştir, peygamberlerin gelişi toplumun ileri gelişmesi içindir, dini kendi amaçları doğrultusunda kullanıp toplumu uyuşturanlar, daha sonra insanlığın gelişimine mağlup olacaklar. İran Suudi Arabistan Afganistan ve bizdeki eşraf hocalar dahildir, gelişen teknoloji karşısında doğruyu arayan insan bunların din budur masallarına inanmayacaklar. Gerçek dini kitabından bulacaklar. Ayetullah, Gavs, Kutup, Şeyhi Azam, hikayesine inanmayacaklar.

    Yanıtla (8) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 15:22

    şu laikliği, demokrasiyi niye diğer arap ülkelerine götürmek için uğraşmıyorlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22 Mayıs 2024 15:14

    Iran'in nereye gittigi belli de...Turkiye nereye?

    Yanıtla (6) (1)
  • Beysefa ÜNLÜ / 22 Mayıs 2024 15:13

    (önceki yazımın devamı)
    açık destek vermesi NORMAL KARŞILANACAK BİR POLİTİKA OLAMAZ.İran'ın birkaç asırdır vaz geçmediği bir politikası var.Oda şudur:Varlığını Türkler'in yokluğunda görüyor.Bu tutumundan dolayı İran'dan dost olmaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Beysefa ÜNLÜ / 22 Mayıs 2024 15:05

    Sayın AKYOL,İran devlet geleneği çok eski olan birikimli bir ülkedir.Ancak;birincisi,rejim değişikliğinin hiçbir konuda faydası olmadı.Adeta,ülke yağmurdan çıkmaya çalışırken doluya saplandı.İkincisi,İran boyundan büyük politikalarla varlığını sürdürmeye çalışıyor.Bölgede Şii Mezhebi'ne mensup olan ülke ve gruplara her türlü destek vererek,ittifak potansiyeli oluşturmak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet Yılmaz / 22 Mayıs 2024 14:17

    İran'da 1979 da anti-demokratik bir rejimi yıkıp, yerine teokratik bir rejim kurdular.Buradan demokrasiye geçiş olacağını beklemek, ancak iyi niyet temennisidir. Bu, tıpkı bizim yıllardır "demokratik bir rejime geçiş" hayalimizden; geldiğimiz noktada tek adam rejiminden kurtulma çabası içinde birilerinin ağzından çıkan içi boş " ‘yumuşama’ ve ‘normalleşme’ kelimelerinden medet ummamıza benziyor...!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 14:10

    İran nereye sorusu önemli ama can yakan asıl soru Türkiye nereye: Bugün Kolombiya’da 151 kilo kokain ele geçirildi, varış noktası da İstanbul.

    Yanıtla (4) (0)
  • Tsli / 22 Mayıs 2024 12:31

    Seferberlik kanunuda degisiklik yapılmis. Haksız hukuksuz zalimce muamele gören KHK lar seferbetlikte cagrilacakmis.ne oldu Erdoğan onlara ihtiyaç mi var. Ben olsam gitmem.akp li troller buna dahil mi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 13:10

    Askerlikten sanatını hakkıyla bilen bu adamları iç siyasetin gereği olarak terörist deyip ihraç etmişsin, çoluk çocuğu ile birlikte fişleyip hiçbir yerde çalışamaz hale getirip, "idam etmiyorum ama siz yavaş yavaş kendiliğinizden ölün" demişsin. Şimdi onların yerine doldurulan kişilerin yeterliliğine güvenmediğinden savaş çıkarsa KHKlılara gelin vatanı savunun diyorsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 13:10

    İran rejimi kendi halkına din adına zulüm ediyor. Allah mollalarin şerrinden korusun.

    Yanıtla (9) (0)
  • The end / 22 Mayıs 2024 13:09

    Seferberlik yetkisinin Erdoğan'a verilmesi çok çok tehlikeli. Üç beskisiyi hukimete karsi ayaklandirip sonrada kalkışma var diyip hukuk demokarasi insan temel hakları askıya alıp rakiplerini hapse doldururlar. 15 temmuz gibi. Cumhuriyet ve hukuk icinTeklikeli bir yetki.

    Yanıtla (6) (1)
  • Adalet / 22 Mayıs 2024 13:06

    Bu İran varlık içinde yokluk çekiyor cenazesini bile bulmaktan acizler neden acep?

    Yanıtla (1) (0)
  • Fatih Özkan / 22 Mayıs 2024 12:52

    1979 İran kalkışmasında solcular tarihi hata yaptılar bu mollaların arkasından gitmekle...Nitekim iktidarı ele aldıklarında solcuların bir kısmını öldürttüler, bir kısmını da zindanlara attılar. İran/ Acem/ Fars Devleti/ milleti kadim bir devlet ve medeniyet. Türkiye gibi bölgenin en önemli ülkelerinden. Dolayısıyla Mollalar yönetimi bu kadim medeniyete aykırılık teşkil ediyor. Ortadoğu'nun parlayan yıldızı olması gereken bu güzel ülkede, insanlar nefes alamıyor. Ekonomi kötü. Yazık...

    Yanıtla (5) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 10:40

    ermenistan azerbeycan savaşında israil azerbeycanın yanında yer aldı

    Yanıtla (5) (2)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 12:28

    Azerbaycan da gazzeli katledilmiş, çocuklar parçalnmış vs. hiç umursamadan petrolünü İsrail'e yağdırarak teşekkür etti. Bizimkiler de "Aliyev kardeşlerine" tek kelam edemedi.

    Yanıtla (4) (3)
  • HAYRETI MUCIP / 22 Mayıs 2024 12:03

    Iran , ne tarihi boyunca ne de bu gün hiç rahat durmayan , çevreye hep kendi rejimini ihraç etmeye çalışan , komşularına karşı dürüst ve samimi olmayan , kendine özgü farklı bir din anlayışı olan ülkedir.
    Allah Iran halkına yardım etsin .

    Yanıtla (7) (3)
  • Hasan / 22 Mayıs 2024 12:26

    İran Şii İslâm'ı yaşıyor, herkes saygı duymalıdır.Sünni İslam'a saygı duyulmasını istiyorsanız her ülkenin dini değerlerine saygı göstermek zorundasınız.

    Yanıtla (6) (4)
  • Halil Durmaz / 22 Mayıs 2024 12:25

    Sayın Akyol İran laik olarak yönetilirse inanın bizi her bakımdan 2'ye katlarlar. Onların bu şekilde yönetilmeleri çaktırmadan bizim işimize de geliyor. O yüzden çaktırmamaya devam.

    Yanıtla (3) (0)
  • KARAR okurr / 22 Mayıs 2024 12:23

    "Yıllardan beri muhalifler; rejimi sarsmaya başladığında ABD, İngiltere ve İsrail devreye girer, İran rejimi yıkılmalı diye peş peşe açıklamalar yaparlar!

    Petrol gelirlerinin %20’sini “Hakkullah veya Fey” diye hortumlayan Ayetullahlar da din, iman, Allah, kitap, imamlar, şehitler…”le donatılmış din sömürüsü nutuklarla sokakları hareketlendirirler."ALINTI

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan / 22 Mayıs 2024 12:22

    Şeytan Amerika ve İsrail rahat bırakırsa
    İran kendine yetecek,bir de İran'a Şii diye
    düşmanlık yapan kafa var ki Allah onları ıslah etsin.

    Yanıtla (6) (1)
  • okumaz / 22 Mayıs 2024 12:15

    İran'da şahlık rejimi yıkıldı. Şahlık, padişahlık aynı şeyler. Devrimle cumhuriyet geldi. Şah dönemini mumla arar oldu İranlılar. Cumhuriyet ideolojiye yüklenmişti. Demokrasi yalnızca ideolojiye uyanlara vardı. Bu ideoloji derin bir fars dini yorumundan ve teşkilatlanmasından besleniyordu. Şah yoktu, babadan oğula geçmeyebiliyordu yönetim. Fakat beteri geldi, özgürlükler, inanç kısıtlandı, baskı arttı. Ülkeye yön verme salahiyeti ise küçük bir azınlığa kaldı.

    Yanıtla (1) (0)
  • ŞAHİN YAĞMUR / 22 Mayıs 2024 12:05

    güzel bir yazı ama sık sık google müracaat ettim.

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 11:59

    HAMAS küresel teröristlere karşı ülkesini, milletini savunan kuvayımilliye hareketidir.

    Yanıtla (2) (13)
  • ido / 22 Mayıs 2024 11:56

    FRANSA gündüzün kamera önünde uçaktan bir palet tıbbi malzeme atarak kamuoyunu yardımsever görünmeye çalışıyor .Ancak binlerce ton bombayı da gece karanlıkta gazzenin başına yağdırıyor.
    bütün dünya gözünde gazze yanıyor .
    bu durum önce evi yakıp sonra SU dökmeye benziyor.
    iki yüzlü....

    Yanıtla (2) (1)
  • mizan / 22 Mayıs 2024 10:11

    Yazar şöyle fikirle yazmış anladığım: İnsanlar bilim ve teknoloji cihetinde geliştikçe sanki dini hassasiyetini, hislerini bırakacakmış da daha seküler hayat tarzını alacakmış gibi İran hususunda iddia etmiş. İran'ın resmi dini fikriyatını tasvip etmiyor olsam da yazarın yaklaşımını yanlış buluyorum.

    Yanıtla (2) (6)
  • KARAR OKURU / 22 Mayıs 2024 11:55

    Eğitim, şehirleşme, dünyaya açıklık ve verimlilik için kurum ve kurallar, hukuk devleti, ifade özgürlüğü ve nepotizmden uzak bir meşru yönetim şartı var. Bunları yapmayan ülkelerin hali ortada. Bu kavramları dinin temel belirleyici olduğu ülkelerde, dinin siyasal alana hakim olduğu ülkelerde bulabiliyor muyuz? Cevabı dürüstçe verelim gerisi gelir bence...

    Yanıtla (2) (0)
  • Samil has / 22 Mayıs 2024 11:47

    İran her zamanki yerinde . Geleneksel ve hiç terk etmediği d8ş politikasını taviz vermeden sürdürüyor Taaa Şahnİsmail döneminden berrinİran dış politikası Şah' ın eski eşi Dah Diba alilesinde ve halen bu aile mensuplaronon çoğunluğu ziran dıspolitkasonın saygın aktörleri Büyikelci konsolos veya dışislerinin diğer kurumlarında halen görevdeler hiç değismediker diğer alanlarda benzer durumda neden bileği bükülmez bir devlet alın size sebep her ikdidar değiştiğinde aktörler değismiyor

    Yanıtla (1) (2)
  • tavşan. / 22 Mayıs 2024 00:19

    İran televizyonları açıklama yayınladı. Türkiye arama çalışmaları için İHA göndermeyi teklif etmiş. Gönderilen İHA 1o km mesafe hatalı olarak tespit yapmış. Biz kendi imkanlarımız ile bulduk diyor İran.
    Doğru mu bilmiyorum. SİHA nın gönderilmesini fırsat bilen Türkiye hemen oy kazanma propagandasına başladı Twitter da troller devreye sokuldu. Bayraktar İranın bulamadığını bulmuştu.
    ,

    Yanıtla (27) (5)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 09:45

    Tavşan Turkiye Nefretinden dolayi yakinda kafayi oynatabilirsin..

    Yanıtla (4) (17)
  • Serçe / 22 Mayıs 2024 10:17

    İran'a İHA yolladık biz bulduk bizden yardım istediler propagandası yaparsan İran senden nefret eder aksi açıklama yapar
    Her alan propaganda yeri değildir.
    Zaten İsrail'e mal göndermiyorduk değil mi bay CUT

    Yanıtla (20) (0)
  • tavşan. / 22 Mayıs 2024 10:46

    Türkiye düşmanlığı . Enteresan Erdoğan'ı hükümeti eleştirdiğimiz zaman hemen Türkiye düşmanlığı din düşmanlığı devlet düşmanlığı arkasına saklanan zavallı bir kesim var. Erdoğan ne Türkiye ne din ne devlet. Eleştiriye açık bir zat sadece. Yanlış yaptığı zaman haksız olduğu zaman elbette eleştirilecek. Birey olamamış kişiler devletin milletin yanındayım gibi boş laflar söyler.

    Yanıtla (10) (1)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 11:20

    Serçe senin kadar ince düşünememişim...İyi de Akıncının operasyonunu dünyada 5 milyona yakın kişi canlı olarak izledi.. Internet görüntü dolu...İran halkına sansür mü uygulamalıyız Kafesteki Özgür Serçe..Hem Sana birşey söyleyeyim mi Galiba İran Akıncıyı ve dolayısı ile Türkiye yi Gayet bilerek ve gönüllü olarak davet etti.. Gerisini sen anlayıver..

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar Okuru / 22 Mayıs 2024 12:32

    Türk dronlarını kim kıskanır ? Ortadaoğu'da drone teknolojisi üzerinde rekabet ettiğimiz ülke hangisidir? Kim rekabet edemediği "Akıncı" nın adına bile tahammül edemez ve medya dronlarını Karar Gazetesi yorum sayfasına gönderir? Cevap ? Doğru cevabı bulabilirsen Ortadoğu'yu ABD'yi bile istediği gibi kullanarak şekillendiren "Kara Gölge" yi bulacaksın "Cut"

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 22 Mayıs 2024 13:16

    Sadece 11 olumsuz oy var "tavşan" hemen yoklama yapmalısın bir "drone" kaçmış, muhtemelen eve gitmiştir. Eğer oylar yetmiyorsa yan odadan talepte bulun hemen katılsınlar. Bu İran konusu tam sizin kaleminiz doğrusu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22 Mayıs 2024 13:21

    Zıplayan dronlar bu alanda büyük yenilik. Yüzen, Uçan ve Yürüyenlerin yanına zıplayan dronlar da geldi. Bakalım neler göreceğiz yaşadıkça?

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 14:15

    12:32 Yani bizim Turkiye Yuzyilini da Kara Golgeye mi borclu olacagiz..Haydi konuşalım.Bazilarina Japonya ,Kore ,vs olmak yetiyormus da.Kara Golge hangi millettendir,Dini mesrebi nedir...Buyrun..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22 Mayıs 2024 18:56

    Kara Gölge her millettendir, her dinden, her mezheptendir. Dünyadaki malum "Beş" ten ve BM üyesi toplam 193 devletten büyüktür. Kralların, Padişahların, Başkanların, Meclislerin, Devletlerin çağlar boyu vergi almak isteyip alamadığı, diş geçiremediği ele avuca sığmaz sermayedir. Kazanç bulduğu her yere gider ve yerleşir. Buğday, mısır,pirinç,kahve,şeker,petrol,İnternet, vb. herşeyi kontrol eder.Savaş çıkarır.Savaş bitirir.Menfaat dışında hiç bir şey onu ilgilendirmez. İnsan canı değersizdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 10:13

    Başlık atılmış "KARAR"da :

    "İran: Helikopter enkazını kendi İHA'larımızla bulduk

    İran, Cumhurbaşkanı İbrahim Reisi'nin düşen helikopterinin enkazının kendi İHA'ları tarafından bulunduğunu açıkladı.

    21/05/2024 20:59"

    Yanıtla (4) (1)
  • Okuyucu / 22 Mayıs 2024 11:23

    Enkazı biz bulduk atışması ayrı bir rezalet, basitlik, üçüncü sınıf diplomatik didişme. İç propaganda amaçlı Akıncı buldu haberi alelacele servis edildi. İran destek istemiş, gitmişsin bulmuşsun veya yardım etmişsin, yaygaraya ne gerek var. Diplomatik nezaket veya usul bilmezmisin. Sen de, o da biliyor kimin bulduğunu, biraz ağırdan alırsın, hemen açıklamaz beklersin bir-iki hafta karşı taraf ne diyecek, ona göre gazeteciye sızdır ne olduğunu, belgesiyle birlikte.

    Yanıtla (8) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 22 Mayıs 2024 11:17

    İran denince hemen Güney Azerbaycan ve Türkmen kardeşlerim gelir gözümün önüne. Sonra TARKTOR takımı ve onun Atatürkçü taraftarları. NE MUTLU TÜRKÜM diyene diye slogan atan o canlara kurban olurum... Sonra cennet yurdumu Araplaştırmak isteyen bunun için sınırları açan, çapulcuları, eroin baronlarını, silah tüccarlarını yurda dolduran Türk düşmanlarını! Neden derim neden, Türk yurdunun kaymağını Türk olmayanlar yiyor da Türkler perişan! İnşallah bu arada İran Türkmenleri özgürlüğüne kavuşur!

    Yanıtla (3) (0)
  • KOCA YUSUF / 22 Mayıs 2024 11:16

    Alt tarafi bir iha gönderdiler, günlerdir reklam,iyilik yaptiysan birak digerleri övsün, adamlar pisman oldu cagirdiklarina.

    Yanıtla (6) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 11:13

    Onlar, göklerin ve yerin melekûtuna (kâinatın ve tabiatın bağlı oldukları İlahi kudret ve kanunlara) ve Allah’ın yarattığı (bütün) eşyaya (tüm varlıklara…) Ve (kesin bir) ihtimalle, ecellerinin (ölüm gelip bu dünyadan göçmelerinin) de pek yakın olduğuna (hiç) bakmıyorlar mı? Bundan (Kur’an’dan) sonra onlar artık hangi söze inanacaklardır?

    Yanıtla (1) (7)
  • tavşan. / 22 Mayıs 2024 11:12

    Türkiye hiçbir zaman sömürge olmadı. Bizdeki batı karşıtlığını besleyen dinamik daha çok geri kalmışlığımızın hıncı diyebiliriz.
    Geri kaldık, beceremedik, vasatlığa teslim olduk. Bu canımızı acıtıyor ve başarılı olan batıya karşı duyduğumuz duygu kıskançlıkla karışık bir hınç duygusu.
    Becerememiş olmak bizim hatamız ama bunu kendimize itiraf edemeyince bir suçlu arıyoruz ve buluyoruz.
    Bilinçaltında kendimize kızıyoruz
    Yönetenlerde zaafımızı bilip dış düşmanlar hikayesini sömürüyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • tavşan. / 22 Mayıs 2024 00:25

    Uluslar arası ceza mahkemesi savcısı HAMAS ve İSRAİL hakkında soruşturma yapılması için mahkemeye başvurdu.
    Bu başvuru kabul edilirse soruşturma açılacak.
    Bu mahkemenin kararlarını Türkiye tanımıyor. Uluslar arası bir çok mahkemenin de kararına uymuyor.
    Hamas ın terör nedeni ile yargılanmasının istendiği gizleniyor İsrail öne çıkarılıyor.
    Bizim adalet anlayışımız bizim çıkramıza olduğu sürecedir.

    Yanıtla (16) (2)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 10:05

    Filistin Bir devlettir.Bir Ordu kurma hakki Israil tarafindan zor ile elinden alinmis bir devlet.Hamas bu devlet in mesru topraklarini isgalden korumak icin mucadele eden askeri birliklerdir.Israil tarafindan teror orgutu olarak gorulur. 7 ekim saldirisinda Israil in olu sayisini arttirmak icin helikopterlerden konsere katilanlari vurdugu goruntuler medyada mevcut.UCM den de Adalet beklemiyoruz dogrusu. ABD ye yaranmak icin Hamas liderine de yakalama karari vermis.

    Yanıtla (1) (6)
  • serçe / 22 Mayıs 2024 10:52

    Bence İsrail tamamını vurdu CUT. Hamasın saldırısında da haberi vardı. Hamas aslında güvercin yetiştirme derneğidir.
    Mahkemeye güvenmiyorsunuz ama dün ne kadar yandaş varsa savcı iddianamesini mahkeme kararı diye paylaşıyordu. Elbette hamas kararını gizleyerek. Biraz büyüyün bay CUT.

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 10:48

    Şu Amerika ya ,Batıya bu zenciler ne zaman ne şartlar altında oralara gitmişler...

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 22 Mayıs 2024 10:39

    Yalnız bizim Cumhurbaşkanı le İran Reisi yanlış hatırlamıyorsam 3 ay önce Kuran dan tefeül yapmışlardı, zalimin sonu yakındır gibi bir ayet çıkmıştı, ilginç olmuş:)

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 22 Mayıs 2024 10:39

    Her ne kadar sanayisi gelişmemiş olsa da indekse giren bilim alanında bizden önde, savaş teknolojisi alanında geri değil. Bu durumda helikopteri bulamama hadisesine farklı bakmakta fayda var.

    Yanıtla (2) (0)
  • ido / 22 Mayıs 2024 10:37

    İran Ortadoğu da(sözde islam ülkeleri içerisinde )kendi çıkarına göre oyun kuran ve ona göre hareket eden tek ülkedir . batının derdi de bu

    Yanıtla (2) (3)
  • Ali İncirci / 22 Mayıs 2024 01:22

    İranda, baskı rejimine rağmen dinamik ve zulme isyan edebilen bir genç nesil var, parlak beyinlerin çoğu İranı terk etti ediyor, bu gün Avrupa ve Amerikan üniversitelerinde adeta Iran'lı istilası var. Türkiye'de bu anlamda İran olma yolunda ilerliyor ama sorun şu: İran'ın parlak beyinlerine vize veren Avrupa, Türkiye'nin genç nesline-parlak beyinlerine vize vermiyor!. Erdoğan Türkiyesi bu!

    Yanıtla (7) (3)
  • ido / 22 Mayıs 2024 10:20

    demek ki ,
    muasır medeniyet seviyesin de olan yüz yıllık ülke daha kötü durundaymış.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 22 Mayıs 2024 10:12

    İran'da bütün yetkiler dini liderin elinde, o ne derse o oluyor. Bizim başkanlık sistemine her yönüyle çok benziyor. Bizdeki Reis de ne derse o. Yargı bile itiraz edemiyor. AIHM' nin kararlarını bile takmam ve tanımam diyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali / 22 Mayıs 2024 09:13

    Dünyanın kurtuluşu yapay zeka ile oluşturulacak bir din ile olacaktır. Bütün dünya aynı dini inanca sahip olunca savaşların önemli kısmı nedenini kaybedecektir. Bütün dünya bir ümmet olacaktır.

    Yanıtla (2) (5)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 09:34

    Ali, sosyal medyadan buraya cümle kopyalama...Kime ve neye hizmet etmekte oldugunun farkinda bile degilsin.. Yapay Zeka nın nasıl bir Din sunabilecegini anlat bakalım.Her inac ve din den birseyler alip ortaya karısık birsey mi..Din ile Etik i birbirine karıstiriyor olmayasin.

    Yanıtla (4) (2)
  • Cut / 22 Mayıs 2024 09:43

    Dunyadaki sorunlarin sebebi Din degildir.. Insanlarin ve Bazi insan gruplarinin azginliklaridir..Din insanlara bu azginliklarini nasil azaltabilecelerinin yolunu gosterir.Ama Insan bu soz dinlemez...Komunistler "yarin yanagindan baska herseyde hep beraber" utopyasina inaniyorlardi. Simdi de Yapay Zeka mi bizi kurtaracak..Insanlari cebren esitlemeye kalkmak zulumdur. Bir tek yol var :Her Birey kendi nefsini terbiye edecek.Toplum ve Devlet bireye bu yolda yardimci olacak..Gerisi seytan in tuzaklar

    Yanıtla (2) (4)
  • Doğan Alioğlu / 22 Mayıs 2024 10:04

    'Ali' rumuzlu vatandaşa: Senin gibi bir deha var mı acaba dünyada? !!!!!

    Yanıtla (3) (1)
  • ido / 22 Mayıs 2024 09:55

    batının yıllar öncesi yüzünü de bu günkü yüzünü de görüyoruz .
    batı kendisine iyidir,
    Afrikayı , Ortadoğuyu, amerikayı gördük, görüyoruz...

    Yanıtla (1) (1)
  • Yoksul / 22 Mayıs 2024 09:47

    Milletlerin daha adil yaşayabilmesi için dünyada tek para birimi olması şart. Yoksa bugün dolar ile abd dünyayı sömürür yarın başkası.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 22 Mayıs 2024 09:32

    Erdoğan 90 yaşında ölen Suudi Arabistan kralı için Türkiye "de yas ilan etti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Barut Osman / 22 Mayıs 2024 09:31

    yıl 1982 Hollanda ya iltica eden bir İranlı öğrenci ile aynı sınıftaydık...İranlı 24 saat isyandaydı ve Hollanda da değil, İran da yaşamak istediğini hep söylerdi..(mühendislik fakültesinde okuyordu İran da) Çok zeki ve müthiş bir felsefe bilgisini sahipti. Okul idaresi ellerinden gelen her tür yardımız fazlasıyla yapıyordu ona..Çok güzel bir yaşamı olmasına rağmen İran da ki rejime olan düşmanlığı nedeniyle orada yaşayamam isyanı onu bitirmek üzereydi ve tedavi için hastaneye kaldırılmıştı...

    Yanıtla (6) (0)
  • Rıfat / 22 Mayıs 2024 09:27

    Her şeye rağmen İran bağımsız bir ülkedir çünkü cehennem coğrafyasında uranyum zenginleştirmiş ve nükleer silah yapma aşamasındadır, nükleer mühendisler en yüksek maaşı alan daldır tıpkı aklı başında Hindistan'da olduğu gibi, birileri kendini kandırmaya devam edebilir

    Yanıtla (0) (0)
  • Necmi Uğurlu / 22 Mayıs 2024 09:23

    Sn. Akyoldan yine muhteşem tespitler..sadece bir iki cümle şii kültüründe ayetullahlar doğrudan Hz. Ali ve dolayısiyle allahın temsilcisidirler ve sünnilerden farkları bu dini iderlere kayıtsız şartsız sorgulamadan biat şii inancının kültürünün gereğidir. Aynen katoliklerde orta çağ döneminde "papa doğrudan isanın dolayısıyle allahın temsilcisidir ve onun her dediği doğrudur papa yanılmaz " anlayışı ile benzerdir.. o nedenle mollalar bu insnc sistemini çok iyi kullanmış.sorgulatmadsn biat ettirm

    Yanıtla (1) (1)
  • OKUR / 22 Mayıs 2024 09:06

    ıran cehaletın batagında mollaların elınde bır ulke.nıye dın devlet ıslerı ayrı olmalı,nıye laıklık onemlı,bak ırana anla.hep yanlıs yollarda harcanan kaynaklar,ınsanlar,enerjı,bakın musluman ulkelere,akıl yok,bılım yok,hıcbırsey yok.Gercak dınde yok

    Yanıtla (4) (0)
  • Düşünen / 22 Mayıs 2024 09:16

    Cahillere bakarak islama saldırmak moda oldu
    İslâm dini hakkı,hukuku,adaleti emreder
    Ister devlet yönetiminde ister başka bir şey
    Laiklik islama ters değil bizatihi alt koludur

    Yanıtla (4) (1)
  • İdo / 22 Mayıs 2024 09:00

    İngilizler, Hindistanı işgal ederken İngiliz konutanla Hintli işbirlikçisi ile bir köyden geçerken Ezan sesi duyulur komutan endişelenir ne ses bu sorar ezan sesi namaz için camiye davet ..komutan işgalimize engel mi , yok der köylü o zaman çifter çifter okusun der....
    Söz konusu olan rejim değil , batılılar sevincileri için ..

    Yanıtla (1) (1)
  • Yoksul / 22 Mayıs 2024 08:55

    Vay be baktım adam çok yaşlı değilmiş benden 2 yaş küçük.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yoksul / 22 Mayıs 2024 08:51

    Bu adam çok can yakmış epeyce yaşlı herhalde bakmadım keşke daha önce vadesi ile ölse daha sevinirdim.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sahin / 22 Mayıs 2024 08:45

    Azarbeycan Cumhuriyetinin Siyonist İsrail ile askeri savunma ve ekonomik ilişkilere baktığımızda Bakü nün neden desteklendiğini anlayabilirsiniz.
    Bu buzdağının görünen yüzüdür..

    Yanıtla (2) (2)
  • Sahin / 22 Mayıs 2024 06:24

    Azerbaycan nereye?

    Yanıtla (3) (0)
  • Cemil / 22 Mayıs 2024 05:45

    Sn Akyol
    Rica etsem Cimer'e bir şey göndermeyi dener misiniz? Orada doğum günümüzü yazmamız için bir takvim çıkıyor, günümüzden 50 sene geriye gitmek için anamız ağlıyor! Ve zaten her türlü bilgilerimiz tc miz adresimiz orada olduğu halde bu eziyet cimerden vazgeçmrmiz için olabilir mi? Yoğunluk mu?
    Lütfen bir gòz atın bana hak verip belki ce konuyu köşenize bile taşıyacaksınız.
    Saygılar

    Yanıtla (2) (0)
  • Abbas / 22 Mayıs 2024 04:23

    1992 de Karabağ Hocalı katliamı sadece bir kasaba burada 10 binden fazla Türk katledildi. Kim katletti Ermeniler. Kim bunların dostu Ruslar ve İranlılar. En son Azerbaycan Savaşı'nda Ermenilere ellerinden gelen her türlü desteği verdiler. Türk Düşmanına Yas İlan ettik. Deprem de 60 bin insan kaybettik. İran neredeydi. Reisi ile yatıyor reisi ile kalkıyoruz. Bahçeli nerdesin..Yandaş TV da matem esiyor. Arabistan kralı öldü yas İran reisi öldü yas..Çin li de Yunanlı da yas a dahil olsun.

    Yanıtla (9) (3)
  • Yorumcu / 22 Mayıs 2024 01:14

    Özgürlük isteyen vatandaşlarını öldüren bir Devletin başkanı için bir gün yas ilan ettik.

    Yanıtla (29) (2)
  • Adil / 22 Mayıs 2024 02:16

    Kim ilan ettiyse yasını o tutsun. Ben tutmuyorum!

    Yanıtla (24) (1)
  • tavşan. / 22 Mayıs 2024 00:16

    Din ile mezhep ile bir ülke yönetilemeyeceğinin İyi örneklerinden biridir İran. Doğal kaynaklara petrolüne rağmen yıllardır huzur ve refah bulunamadı. Kadınlar baskı altına alındı. Demokrasi yok. Otokratik bir rejim hüküm sürüyor.
    Savunmaları da gerçek İslam bu değil olabilir.

    Yanıtla (27) (3)