Güç bozar

Bir dostumla bayramda telefonlaştık. Hayatında ilk defa CHP’ye oy verdiğini söyledi. Tasarruflu yaşayan ama geçim sıkıntısı çekmeyen biri. Maaşının düşüklüğünden iktidara kızmış değil.

Niye diye sordum. Ülkeyi kötü yönettiklerini, eleştirilerden ders almadıklarını söyledi. “Bozuldular, değişmesi lazım diye düşündüm” dedi.

Türkiye’nin “Gri Liste”ye alınmasına, yolsuzluk endekslerinde en aşağılara düşmesine, iktidarın Körfez ülkelerine swap ziyaretleri yapmasına çok içerlemiş.

Milliyetçi muhafazakar olması onu partizanlığa değil, böyle bir tepkiye götürmesi sağlıklı bir gelişmedir.

DEVLET PARTİSİ

Tarih de şahittir ki uzun süreli iktidarlar koltuğa yapışıyorlar. Devletin uçsuz bucaksız yetkilerine alışıyorlar. Kemalizm’in önde gelen yazarlarından Yakup Kadri Karaosmanoğlu “Panorama” adlı mutlaka okunması gereken romanında, Milli Mücadele heyecanıyla yola çıkmış olanların “Devlet Partisi”nin uzun iktidar yıllarında nasıl bozulduğunu anlatır. Bütün siyasi hayat, “Şef’in gözüne girmek”ten ibarettir, çünkü insanlara mevki makam veren, onları milletvekili yapan odur. “O kadar ileri inkılapçılıkla tanınmış bu eski vali”yi, “lök gibi yerinde oturan belediye başkanını”, arsa spekülatörlerini, kodamanların şatafatını anlatır.

Okurken, Namık Kemal’in feryadını hatırlamıştım: “Geldik vatan kavgasına / Düştük rütbe yağmasına!”

Bugün Panorama’yı okuyanlar, “mücahitler müteahhit oldu” sözünü hatırlamadan edemezler.

“Sırtını devlete dayayan siyaset”in yandaşlarına nimet dağıtması ve kitlelerin buna tepkisi…

KİTLELERİN TEPKİSİ

Panorama’nın her satırında, kendi deyişiyle “Milli Mücadele ahlakının de
vam etmemesi”
nin ıstırabı vardır. Roman kahramanlarından idealist Fuat, yazarın duygu ve düşüncelerini yansıtır. “İnkılȃbın köksüz öncüleriyiz ve sayımız o kadar azdır ki, her an milyonların içinde kaybolup gitmek tehlikesine maruz kalabiliriz” diye konuşur.

Halbuki parti binaları dolup boşalıyordu! Bugünkü gibi iş için.

Yakup Kadri neslinde “31 Mart” şokunun yarattığı paranoya, romana da damgasını vurur. “Âyinciler” ayaklanır, Fuat’ı ve onun gibi inkılapçıları vahşice linç edip öldürürler!

Roman 1949’da yazılmıştır. Korkulan “irticai ayaklanma” olmamış, kimsenin burnu kanamamış, DP iktidara gelmiştir.

İnkılapçılar devlet partisine kitlelerin tepkili olmasını irtica sanıyorlardı. Halbuki sorun, halkın yoksulluğu karşısında inkılapçıların “kodaman” hayatına duyulan tepkiydi.

Yakup Kadri de bir ölçüde bunu kabul eder.

Nitekim devlet partisine en büyük tepki, Osmanlı’dan beri en gelişmiş bölge olan Ege şehirlerinde ortaya çıkacaktı. Önce Serbest Fırka, sonra Demokrat Parti…

Bugün, “elim CHP’ye gitmez” diyenlerin CHP’ye bir ölçüde oy vererek onu birinci parti yapmalarında da “sırtını devlete dayayan siyaset”in kibir ve partizanlığına tepki duygusu etkili oldu.

Tarihin bize söylediği, “güç bozar, mutlak güç mutlaka bozar” kanunudur. ‘Dindarlar yolsuzluk yapmaz’ şeklindeki yaygın güveni bu iktidar yıktı. İşte, Türkiye “yolsuzluk algı endeksi”nde hiç bu kadar aşağı düşmemişti. Yirmi yıldır bir Siyasi Etik Kanunu çıkarılmadı!.. Liste kolaylıkla uzatılabilir… Hele de CB sisteminde parti ve devlet iç içe geçtikten sonra.

MODERN DEVLET

Büyük zihinler iki asır önce “güç bozar, mutlak güç mutlaka bozar” kuralına karşı teoriler düşündüler.

“Kuvvetler ayrılığı, hukuk devleti, denetim ve denge, şeffaflık, hesap verirlik, fikir ve ifade hürriyeti” gibi değerler ve kurumlar geliştirdiler. Newton ile Montesquieu’nün aynı asrın insanları olması ve dünyada Sayıştay’ların 18. Yüzyılda ortaya çıkması, (bizde 1862) tesadüf değildir. Hepsi aynı zihnî aydınlanmanın eserleridir.

Dürüstlük, vicdanlara bırakılmamalıydı. Bırakırsanız, güç tutkusu yolunu bulurdu, “dava için” der, “devrim için” der, “siyaset yapıyoruz” der, der de derdi.

Öyle bir anayasal düzen inşa edilmeliydi ki, iktidara gelen gideceğini bilmeli, hatta görmeliydi. Kendini hem Sayıştay gibi denetim kurumlarının hem parlamentonun ve hür medyanın denetimi altında hissetmeliydi. Yargı mutlaka bağımsız olmalıydı…

Özetle, kral değil kural… Kuvvetler ayrılığına, denetim ve denge esaslarına dayalı modern hukuk devleti.

YORUMLAR (325)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
325 Yorum
  • karar okuru / 16 Nisan 2024 14:08

    Tarihi kaynağın özgünlüğünü sorgulamadan; onu meydana getirmiş olan kişi veya kurumların nitelik ve niyetlerini araştırmadan; başka kaynaklarla karşılaştırmadan; anlatınıza bunları eklemeden; kulağınıza hoş geldiği veya diğer kaynaklara çelişip alternatif masallara imkan verdiği için derlediğiniz hikayeleri mi kabul edelim? Atatürk'e ve CHP'sine mırız katır misali habire çifte sallayacağınıza YouTube'da Dr. Selim Erdoğan'ın anlatılarından tarihçilikte hatıratın yerini, kullanımını öğrenin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Batılı / 14 Nisan 2024 21:09

    Kötü yönetim konusunda; çırak olan Akp yi sevmedigimiz gibi usta olan kemalistlerden ve chp den nefret ederiz.Gerçekten modern bir rejim kurma amacında olan yeni bir parti olursa destekleriz ama yalancı kemalizme ve takiyyeci chp ye asla evet demeyiz

    Yanıtla (5) (8)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 22:55

    Şekilcilik ,pozitivizm,tüketim takliti ile Mussolini italyası benzeri rejim kuran şiddet aşıkları, batıcı ve modernleşmeci asla değildir, aksine modernleşmeyi tamamen duduranlardır. AB reformlarına en çok düşman olanlar da kemalistler ve ulusakcılardır.

    Yanıtla (3) (8)
  • karar okuru / 15 Nisan 2024 00:17

    İnsan hayatının iki dudak arasına indirgendiği ilkel bir rejimde, gerçek oy hakkı ve seçim olmadan , partizan meclise 10 kadın atanmasına ilericilik diyen gafillerden degiliz.Gerçek ilericilik; işgal altında miting düzenleyen ama rejimin sürgün ettiği Halide Edip; kadınlar partisi kurmak için dilekce veren ama rejimin akıl hastanesine kapattığı Nezihe Muhittin; demokrasi yanlısı diye sürgün edilen Hüseyin cahit, başı taşla ezilen Sebahattin ali vb isimlerdedir

    Yanıtla (3) (3)
  • karar okuru / 16 Nisan 2024 00:41

    Abdurrahman Çelebi bulunduğu memlekette Osmanlı'da kadının durumunu anlattıktan sonra "Atatürk Osmanlıdan sonra, 100 yıl kadar önce ilk kez 10 kadını meclise soktu. Ayıp etti." dese, pasaportunu eline verip anında Türkiye'ye yollarlar :) Buldun burada üç beş dünyadan bihaber şak-şakçıyı, salla sallayabildiğin kadar :))

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 15 Nisan 2024 00:27

    Milli mucadelenin ilk 5 liderinden 4 ü bile; sadece "var olan kısıtlı demokrasi de ortadan kalkmasın, diktatörlük olmasın" dediler diye diktatörlük yanlılarınca; hain, suikastci,irticacı iftirasına ugradilar,subayların numayisi olmasa idam edileceklerdi.

    Yanıtla (3) (2)
  • Desidero / 15 Nisan 2024 02:03

    Tarihle uğraşma, Bu güne bak. AKP kurucularından şimdi kim kaldı. Ben söyleyeyim Tek Adam.

    Yanıtla (2) (1)
  • ErTuğrul / 15 Nisan 2024 02:00

    AKP'yi 22 yıl daha deneyelim Usta olsun. Öylemi. Konu ile alakasız bile olsa vur CHP'ye. Ama halk inanmıyor bunlara.

    Yanıtla (2) (1)
  • ErTuğrul / 15 Nisan 2024 01:56

    Borç borç borç Sat sat sat. İşte ak ekonominin başarı sırrı. Yatırım tavsiyesi değildir, kimse denemesin, yoksa onlarda batar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 14 Nisan 2024 23:01

    Kötü yönetimin ustaları kemalistler, çırakları da yeşilkemalistlerdir(akp) Bu ülkeye asla Chp ve Akp den hayır gelmez, yeni bir parti şart. Yüzyıllık mumya olan ve sicilya mafyasına benzer kirli sicile sahip, köhne bir partiden medet umacak kadar düşenlere sadece acınır

    Yanıtla (5) (5)
  • Okur / 15 Nisan 2024 00:09

    Chp tabanında; yüzyıldır hiçbir özellestiri vermeden, özür dilemeden halkı aşağılayanlar vardı; kızsalar, begenmeseler bile fanatikce partilerini ve adaylarını körü körüne her zaman desteklediler.Akp ve Mhp seçmeni bu seçimde sandığa gitmeyerek, partilerini körü körüne destekleyen Chp tabanına partizan olmama dersi verdiler.Kemalist burokratik oligarşinin siyasi ayagı olan Chp, 90 yıl yaptıkları için özellestiri vermeden,özür dilemeden asla inandırıcı olamaz, takiyyecilik şüphesinden kurtulamaz

    Yanıtla (4) (3)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 14 Nisan 2024 23:50

    Güç bozar mı, bozdu mu? Ben gücün bozduğu teorisinin genel geçer olduğunu sanmıyorum. Güç, gücün bozduğu söylemi ile ifade ettiğimiz hallerin ortaya çıkmasını sağladı. Aslında bunlar vardı, sadece kendini gösterme, ortaya çıkma imkanı elde edemiyordu, güçle ortaya çıkma kendini gösterme imkanı elde etti...

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 14 Nisan 2024 23:46

    Her sıcacık yüreğin çarptığı yerde,
    Bir dostun varlığını sanırdım.
    Var sandığım o dosta duldalanırdım.
    Geçte olsa öğrendim babo.
    Aldandığımı, aldatıldığımı…

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 22:58

    Aşağıda bir AK Parti destekçisi kardeşimiz memurlar bin dolar maaş alıyor az mı demiş. Bilgi olmadan fikir sahibi olmak böyle bir şey. Tabii ki az. Bundan çok değil 11 yıl önce bu ülkede kişi başına gelir 12 bin dolar civarındaydı yine aynı seviyedeyiz. Aradan bunca yıl geçti ne değişti? Ev fiyatları araba fiyatları okul fiyatları gıda fiyatları 10-15 katına çıktı. Maaş hep aynı yerde. Hatta dolara vurunca yarı yarıya azaldı. Hesap bilmeden savun dur.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru Alperen / 14 Nisan 2024 22:30

    İbni Haldun 'un görüşleri de bu konuda çok aydınlatıcı.
    Kuruluş,yukseliş, iktidarların güç kontrolü sorunu, gerileme ve çöküş+yerine yeni bir yönetim gelmesi.

    Yanıtla (0) (1)
  • Abdullah / 14 Nisan 2024 08:21

    İstiklal harbinin kahramanları bile irtica bahanesiyle tasfiye edildi. En küçük bir eleştiri istiklal mahkemeleri vb aletlerle yokluğa mahkum edildi. İki dönem pek çok açıdan benzerlik arz eder.... Ama romantik dindarlar ve devrimcilerin ağzında iki sihirli kelime vardır: DAVA ve DEVRİM Bu ikisi için yapılan her şey mubahtır.

    Yanıtla (10) (9)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 09:58

    İttihatçılar mı irticacıydı? Ilginç!

    Yanıtla (8) (3)
  • Bilgisayar / 14 Nisan 2024 22:30

    Henüz yedi yıl önce ‘irtica’ darbeye kalkıştı üstelik işbirliği yapan iktidara karşı! Siz tarihi reddetmeye devam edin!

    Yanıtla (3) (5)
  • Sağduyu / 14 Nisan 2024 19:07

    Mevcut iktidar %1(bir) bile oy almaması gerekir normalde. 15 yıldır ülkeyi huzur bakımından Afganistana çevirdiler. Yedi nesil torunları için ülkeyi yağmalaya doymadılar. Kapıcılarını şoförlerini bile mv yapıyorlar yıllardır.

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 22:28

    Yağma düzenine son verdiler demek istemişsin sanırım.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 11:40

    Sayın Akyol'un bu yazısında Ak Parti hakkında ileri sürdüğü görüşlerin hiç birine katılmıyorum.Ben herhangi bir parti binasının eşiğinden içeri adım atmış biri değilim.Bulunduğum şehirde sanayileri geziyorum,devasa işyerlerinin,fabrikaların haddi hesabı yok.Böyle yerler yüz değil,
    ikiyüz değil,binlerce.Kayırılan bir kesim değil bunlar.Üç beş kişi de değil,halkımız genel olarak zenginleşti.

    Yanıtla (3) (29)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 14:16

    Son 20 yılda zenginlik geniş bir kesime yayıldığı.Eskiden devlet desteği ile zengin olmuş bir kaç holding vardı memlekette.
    Şimdi sıradan insanlar hiç de ayrıcalıklı bir muamele görmedikleri halde zengin oluyorlar.Bu durumu gördükçe kendim zenginleşmişim gibi seviniyorum.

    Yanıtla (1) (16)
  • Yorumcu / 14 Nisan 2024 19:59

    Birisi devlet desteğiyle mi yoksa çalışarak mı zengin oldu şöyle anlayabilirsiniz. Koç, Eczacıbaşı, Sabancı, İzzet Baysal vb ülkenin neredeyse her şehrinde bir öğrenci yurdu, kültür merkezi, üniversite, müze vs yaptırırken hükümet beşlisinden tık yok değil mi? Onlar ne yapıyorlardı millete.

    Yanıtla (2) (0)
  • Gerçekçi / 14 Nisan 2024 14:51

    AKPnin sıkı taraftarı hatta çalışanı olduğun aşikar. Muhtemelen İyi bir gelirin var, belki müdür filan yaptılar bir yerde. Halk zenginleşti evet, ama Alım Gücü düştü, 20 sene önceki maaşla aldıklarını bu gün 20 kat artmış maaşlarıyla alamıyor insanlar!. Monacoda ıstakoz yiyen senin milletvekilin, ondan farkın yok ki senin! Erdoğanın yaptığını aynısı: helikopterden bak, aşağıda yollar araç dolu, ekonomi tıkırında! Uzaktan bacası tüten ev, yakından bakınca yanan ev!

    Yanıtla (10) (3)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:00

    Sıradan memurlar 1000 dolar civarında maaş alıyor.Bu mu fakirlik,bu mu alım gücünün düşmesi? En düşük devlet memuru maaşının 1000 dolar olduğu bir zaman dilimi hatırlıyor musun?Bana gelince...Hamdolsun 22.500 lira emekli maaşı alıyorum.

    Yanıtla (1) (7)
  • Felix Shancez / 14 Nisan 2024 16:21

    Daha az maaş almalısın. Bu kafaya aldığın maaş çok.

    Yanıtla (7) (1)
  • Gerçekçi / 14 Nisan 2024 17:21

    Hala anlamamışa yatıyorsun kardeş. Emekli maaşı aldığın da yalan, emekliyim AKPye oy verdim demek için yapıyorsun! Bu gün 1000 dolarla ancak 10 tane çeyrek altın alıyorsun, 20 sene önceki maaşınla 20 tane alıyordun, 20 sene önceki emekli ikramiyenle ev alıyordun, araba alıyordun, şimdi, MV değilsen bunların parçasını bile alamıyorsun. Vicdanlı ol, haşa Allah ile dalga geçme!.

    Yanıtla (5) (1)
  • Çimsaha / 14 Nisan 2024 19:46

    Çayın 25 lira olduğu zamanı hatırlıyormusun? Belediye bahçesinde. Ya da benzinin 40 lira olduğunu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 22:32

    Herkese aklına göre maaş verildiği var sayımından hareket edersek senin maaşın da aklınla orantılı olarak daha düşük olmalı ki beni kıskanıyorsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • TEMELLİ / 16 Nisan 2024 13:24

    22500 lira alan biri Akp'ye şükretmez. Bu para şehirlerde kira parası olur ancak. Haaa, tek yaşıyorsan, 2002 öncesi ev aldıysan, sosyal hayatın yoksa, eski kıyafetlerini giyoyorsan hala bu para sana yeterde artar bile.

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 14 Nisan 2024 15:28

    Hayret, sanayideki bu kadar gelişmişlik neden ihracatımıza yansımıyor da üç kuruşluk döviz için kapıları asindiriyoruz..

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:26

    İhracat 5 kat arttı dolar bazında 20 yılda,
    35 milyar dolardan 250 milyar dolara çıktı.

    Yanıtla (1) (8)
  • Kararcı / 14 Nisan 2024 19:49

    Keşke bu devasalar fabrikaların üretimlerini ve ülkeye kazandırdıkları dövizleri de rakam ve miktar olarak yazabilseydiniz. Peki neden ülke borç batağında? Neden kapı kapı dolanıp para arıyoruz?

    Yanıtla (1) (0)
  • vatandaş / 14 Nisan 2024 21:50

    selçuk tepeli derki., 10000 senin gibi trol yetiştireceğine keşke o kadar sığır besleseydi.millet et yerdi.Haklıymış valla.

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 14 Nisan 2024 21:49

    mukemmel bir özet. bu yaziyi herkesin okuyabilecegi sekilde isyerinin duvarina asmam lazim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 14 Nisan 2024 21:46

    Güç ahlaklı bilğili, insan gibi insan olanı bozmaz, güç muttaki inançlı Allah’a cc. İnanan haramı helali bilen bir kimseyi bozmaz, güç cahil kendini alim sanan, bir şey bilmediğini bilmeyen , ahlak yoksunu, aç gözlü insanlıktan nasibini almamış insan kılıklı kişileri bozar, misal hindi kendini güçlü büyük göstermek için tüylerini kabartır ama bir varlığı yok boştur o hesap, insanları iyi tanımak lazım, cahil cahilliğini örtmek için türlü enstrümanları kullanır dikkat etmek lazım.

    Yanıtla (2) (1)
  • Yorgun Muhalif / 14 Nisan 2024 10:15

    Boşuna demiyoruz, akp yöntem vr uygulama açısından neo-kemalist bir partidir diye. İslamcılıkla uzaktan yakından alakası yoktur. İslamcılık sadece bir aparattır. Tıpkı atatürkün 1923 öncesi yaptığı gibi

    Yanıtla (4) (21)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 11:45

    Sayın Yorgun Muhalif, Atatürk'ün derdi din ile değil, dinin siyasi ve akçalı amaçlarla eğilip bükülmesiyle idi. Biraz dinlenip bir de kahve içseniz, siz de Atatürkçü olacaksınız, inşallah :)

    Yanıtla (30) (5)
  • Yorgun Muhalif / 14 Nisan 2024 13:57

    atatürkün derdi neydi bilmem, gittiği yerde sorarlar nasılsa. Bildiğim, aklındakini uygulamak için olduğu gibi görünmemiş, göründüğü gibi olmamış birisidir kendileri. Bu yüzden akp ye neo-kemalist diyorum

    Yanıtla (3) (14)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 17:44

    Ben de arada bir yorulduğum için kendime Yorgun Muhalif diyebilir miyim?

    Yanıtla (3) (2)
  • sadece muhalif / 14 Nisan 2024 21:39

    Valla siz tarihi dizilerden falan öğreniyorsunuz galiba.

    Yanıtla (1) (3)
  • Zafer / 14 Nisan 2024 21:35

    Secimi kaybetmiş ak parti umursuyormu aslaaa cünkü hersey cumhurbaşkanın elinde güç elinde kimse sorumlu değil tek sorumlu kendisi

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okunur / 14 Nisan 2024 14:56

    Bugünü geçmişle kıyaslamak hiç mi bitmeyecek? Yerel seçim yaptık, bir anda her şey düzelivermiş de, meğer Kılıçdaroğlu engelliyormuş gibi saldırmadan edemedik. Bugün, “Devletin uçsuz bucaksız yetkilerini“ kullanmak şöyle dursun, (Büyük Louis gibi) “Devlet benim“ aşamasına geldik. Bugünü günümüz koşullarında değerlendirmeliyiz. Aksi taktirde kısır bir döngü içinde bilineni tekrarlamaktan öteye gidemez, geçmişin günahını gösterip bugünün kaymağını yiyenlerden kurtulamayız.

    Yanıtla (8) (1)
  • Bay Kamil / 14 Nisan 2024 16:04

    Geçmiş olarak da nedense! 30-40 yıl öncesi değil 80 yıl öncesi referans alınıyor. Çünkü illa Tek Parti dönemiyle kıyaslanacak. Yaw Atatürk bugün olsaydı o zamanki fikirlerini geliştirip, zamana uyar bizi tam bağımsızlıktan ödün vermeden Avrupa Birliğine sokardı

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okunur / 14 Nisan 2024 21:22

    Sanki osmanlı yıkılırken meşrutiyet değil ileri demokratik bir cumhuriyet vardı da kurtuluş savaşı sonrası tek parti dönemine geriledik. Kendini gizlemeyen iktidar yandaşlarının en çok sevdiği konudur bu kıyaslama. 1950 yılından beri Türkiye’yi sağ partiler ve askeri darbeler yönetmemiş gibi, Cumhuriyetimizin “demokrasi”ye dönüşememesinin sorumlusu tek parti dönemi mi? Insaf yahu! Bu nasıl bir mantık?

    Yanıtla (4) (1)
  • karar okunur / 14 Nisan 2024 21:27

    Aslında sorulacak soru çok basit. Modern hukuk devleti getirdiniz de biz mi istemedik?

    Yanıtla (4) (1)
  • Adı değmez / 14 Nisan 2024 21:26

    Yazınızdaki yorum ve tesbitlere katılıyorum. Ancak suistimal kayırma makam ve edimim, mesleki olarak dindarların değil mukalebun tipli munafık’ların mesleğidir onlar istasyonda beklemezler, gelen trene utanmadan ilk binenler olur. Taşyıcılar başka hayali baharlar beklemek üzere her dönem olduğu gibi ötelileştirilirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 14 Nisan 2024 21:13

    Akp İzmir sözde millet vekili.sebnem Bursalı. Bravvo sana. Kime ne size ne sizde yiyin desene.o zaman bizde afiyet olsun deriz.gelsek bizede ismarlarmisin.ne de olsa biz seni sevenler ve seçenler olarak bir eşek akilliyiz.eyy akp bu millet vekili sizi ne güzel temsil ediyor. Almayınız alttan en tepeye kadar kim varsa.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 14 Nisan 2024 11:39

    Akp nin iki büyük zararı var.bir ülke dibe vurdu, ikincisi müslümanların kendine güveni öz guvenini yıktı. Müslüman yalan soyleyen haram yiyen, kendini düşünen sahtekar tetorist yaftasi yedi.bu yıkım nasıl düzelir bilemem.

    Yanıtla (16) (2)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 12:49

    20 yılda 80 yılda yapılanın toplamından fazla hizmet üretilmesi müslümanların özgüvenine tavan yaptırdı.Bunu dost düşman herkes gördü.CHP'nin AK Parti iktidarından daha başarılı olacağına CHP'lilerin bile inandığını zannetmiyorum.

    Yanıtla (3) (25)
  • Dokuzuncu köy / 14 Nisan 2024 13:28

    Karar okuru 20 yılda yapılan şey, bu ülkede 80 yılda yapılan her şeyin 20 yıl içinde satılıp yok edilmesidir. Edep, vicdan ve ahlak böyle çürümüş işte

    Yanıtla (10) (0)
  • Abdullah / 14 Nisan 2024 13:38

    Yok yok inançımız tamdır, fabrikaları satmayız en azından.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:13

    Fabrika dedikleriniz arpalıktı.Oralarda 1 yumurtayı 40 kişi taşır,onu da kırarlardı.
    Şimdi 100 fabrikanın açılışı 1 günde yapılıyor.Vatandaş fabrikasını kendisi kuruyor.Bu kadar eski zamanlarda kalmayın bir sakıncası yoksa.

    Yanıtla (1) (2)
  • Kararcı / 14 Nisan 2024 20:50

    Kim diyor günde 100 fabrika açılıyor? Rüya görüyorsunuz her halde.

    Yanıtla (1) (0)
  • AB / 14 Nisan 2024 20:15

    Bu ülkede demokrasi 1925 de kaldırıldı ama hâla demokrasiyle taçlandıramadık diyen yüzeysel kafalar var.90 yıl Kemalizmle ve 10 yıl yeşilkemalizmle; yüzyıl boyunca yalan, dolan,talan, iftira,demikrasi ve özgürlük karşıtlığı.Dürüstlük,gerçekler, doğru yöntemler ve gerçek modernleşmeyi deneyin birde.Sahte batıcılar olan kemalistler, şekilcilik ve tüketim talitcisi, aslında batılı olan her degere düşmanlar,ülke bizim olsun dertleri; AB reformlarına bile düşmanlar

    Yanıtla (0) (2)
  • TS li / 14 Nisan 2024 20:04

    Yasa be maldivili akp milletvekili.erdogan seçim analizi yapacakmış.yap yap o maldivili milletvekilini de al yap.kabahat sizde değil benim gibi size oy veren eseklerde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kemalist / 14 Nisan 2024 10:36

    Yakup Kadri Panorama romanında tek parti dönemine içerden eleştiri yöneltir ama parti Atatürk ilkelerinden saptı diye istifa edecek kadar da Kemalisttir. İlk 15 yılda Atatürk yönetimi savaşlarla, 29 buhranıyla ortalama %7,5 büyümeyi yakaladı,okur-yazarlık seviyesini 3-5'den %50 nin üzerine taşıyıp şeker, tekstil çimento, demir-çelik gibi temel endüstrileri kurdu. Bu iktidar hepsini sattı,eğitim sürünüyor yolsuzluk tavan yaptı.

    Yanıtla (42) (3)
  • Bedriye / 14 Nisan 2024 12:07

    75 yılda sağ iktidarlar ülkeyi ihya etti, liberal demokrasi getirdi, haksızlık etmeyin Kemalist bey

    Yanıtla (3) (21)
  • İsmail kalemci / 14 Nisan 2024 12:40

    Devletin tüm gelirleri,özelleştirme gelirleri ve alınan borç paraların yüzde onu ülke için harcansa gerçekten ihya olurduk. Ama çalıp çırpmaya,şatafata,israfa ve lükse harcandı maalesef.

    Yanıtla (11) (1)
  • Dokuzuncu köy / 14 Nisan 2024 13:07

    Bedriye, sen ya bu ülkede yaşamıyorsun ya da hep uykudaymış sın yoksa bu kadar saçma bir şeyi yazmazdın.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 12:24

    Kemalizmin maddi basarısı da Sscb nin yüzde biri kadardır.Tek adamcı eğitim sistemi nedeniyle halk demokrasi yerine lider istiyor, her yeni gelen liderde ilk lideri ve metotlarını taklit ederek mutlak güce ulaşmak istiyor.

    Yanıtla (1) (9)
  • Antikemalist / 14 Nisan 2024 12:28

    İçsavaş ve ikinci dünya savaşına girmiş Sscb ile sütliman haldeki Türkiyeyi 1925-1950 arası kıyaslayınca başarı ancak Sscb nin yüzde biri kadardır

    Yanıtla (1) (9)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 14:10

    Cabibeygil SSCB-TC karşılaştırmalarını yaparken kullandıkları ölçütleri de lûtfedip derç buyururlar mı?

    Yanıtla (5) (1)
  • Liberal / 14 Nisan 2024 12:45

    Ah be kardeşim herşeyi sattık sadık, 500 milyar dolar borç yaptık ama o askeri vesayet yok mu, o askeri vesayet olmasaydı liberalizmin babasını getirecektik, işte o zaman düze çıkardık

    Yanıtla (3) (4)
  • Bay Kamil / 14 Nisan 2024 19:46

    Kemalist yazdıkların doğru olabilir ama artık Atatürk ilkelerinin de 2024 koşullarına uyarlanması gerekir. Mesela özgürlükçülük, adalet gibi kavramların da yer almadı gerekmez mi? Rahmetli sağ olsaydı çağa uydururdu fikirlerini

    Yanıtla (1) (0)
  • Tek umut / 14 Nisan 2024 19:44

    10 yıllık yeşilkemalist Akp yi ve 90 yıllık kemalizmi topyekün reddediyorum.Abdülhamite karşı ittihatçıların herkesle ittifak yapması gibi bu yüzyıllık köhne düzenin yerle bir edilmesi için de herkesle ittifak yapılmalı, herkesten yardım alınmalı.Bu en büyük vatanseverlik ve en büyük insanlıktır; tek gerçek düzelme yoludur

    Yanıtla (0) (2)
  • The end / 14 Nisan 2024 19:42

    İşte akplilerin gerçek yuzu.kimi gizli kimi asikare. Birisi degi hepsi .Aferum AKP'li kıza.bay. tatilini ıstakoz yemiş, instegramda vatandaşların göstermiş.kabahat sende değil seni oraya seçen ve sectiren eseklerde.ne diyem gari.sen utanma ey millet vekili biz yiyemedigimiz için utaniriz.sen keyfine bak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Manifesto / 14 Nisan 2024 19:40

    Tcf, Scf iftiralarla harcayarak demokrasiyi kaldırdılar.90 yıl andıc olaylarıyla, fislemelerle ,sucu karsi mahalleye atmak icin kendi mahallesinden insan (Mumcu, hablemitoglu vb) geçti.10 yıl yeşilkemalizm kötü ama 90 yıl kemalizm berbattı.Biz yüzyıllık kötü yönetimden, iki mahallenizden,kürt ırkçısı vahşi teröristlerden nefret eden modern ve batılı türkleriz.

    Yanıtla (0) (2)
  • Asi / 14 Nisan 2024 00:13

    Yazar yirmili otuzlu yıllara doğrudan girmemiş.kirkli yıllara oralardan gelindi.kemalistler okumadığından bilmiyor.bosuna akp tek parti devrini taklit ediyor demiyoruz.sadece bu konuda değil her konuda.

    Yanıtla (7) (31)
  • Etem / 14 Nisan 2024 01:31

    Kendilerine atfedilen cahil, yobaz, okumaz gibi sıfatları çevirip karşı tarafa söylemek moda oldu. Bu arkadaşta Kemalistler okumaz diyerek bunu teyit ediyor. Böylece kendisinin çok okumuş olduğu intibasını vermek istiyor.

    Yanıtla (39) (5)
  • Okur / 14 Nisan 2024 03:21

    Atatürkle ilgili temel eserler 30 cilt.Önemli meclis tutanakları da ciltler tutuyor.Kemalistlerin okumadığı, yorumlarda sürekli okullardaki tarih masallarını tekrar etmelerinden belli oluyor.Yanlı, taraflı, birilerini karalama amaçlı okunan parti Nutuk'u üstüne tarih kurulursa sonuç bu olur tabi.İnönü bile, idama kalkılan Tcf üyeleri çin "cumhuriyetçi, reformist ve ilericilerdi, keşke kapatmasaydık" diye 1963 de itiraf ediyor.Atatürkün roportajlarını,telgraflarini bile okuduk ya sizler?

    Yanıtla (5) (31)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 18:28

    Pirinçistanlı Abdurrahman Çelebi tarihi de dahil mi bu listeye?

    Yanıtla (4) (3)
  • Tek / 14 Nisan 2024 19:32

    Kemalistler okumaz on ömür verseler ilkokul bilgilerini tekrar ederler.

    Yanıtla (0) (3)
  • Objektif Analiz / 14 Nisan 2024 14:57

    Kesinlikle modern/ evrensel hukuk ve idarede de aynı anlayış ve normlarla yönetimden başka çıkış yolu yoktur. İnşallah iktidar onu bu yoldan çevirenleri dinlemez ve ülkemizin AB yolu tekrar açılır. Hedefimiz sadece AB ülkelerinde uygulanan kurallarla yönetmemek olmamalı; onları da aşan bir seviyede olmalı ve tüm gelişmiş ülkeler bile gıpta etmeliyiz. Vatandaş olarak güzel ülkemizin bu seviyede olmasını istiyoruz. Siyasiler kavgayı bırakmalı, böyle bir ülke inşa etmede kafa kafaya vermeliler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okur / 14 Nisan 2024 15:59

    Çok doğru.

    Yanıtla (5) (1)
  • vatandaş / 14 Nisan 2024 18:26

    Doğru söylemişsiniz taa ki "ben"i bırakıp "biz" dediğimiz zaman...

    Yanıtla (5) (0)
  • Bekir Uney / 14 Nisan 2024 19:12

    79 yaşındayım.Svrupa Birliğine 1959.yilinda müracaat edilmiş, şu ana kadar alinmamisiz.Yasinizi bilmiyorum.Cevabinizi merak ediyorum.1999 da aktif siyaset yaptım.İktidar olduk.Birakin halka kazandirmayi 23 bankayı bosalttirdik.Atanmis secileni rezil etti.Ekonomi nin adı kaldı.Herkes maaş alma derdine düştü, miktarına değil.

    Yanıtla (6) (3)
  • Karar / 14 Nisan 2024 19:10

    Kemalizmi ,Chp yi, Akp yi aynı anda eleştirenlere; Akp liymişler gibi yorum yapanlar da zeka kırıntısı bile yok: bunların oy hakkı olduğunu düşündükçe ülkenin düzelme umudu da yok.İki mahalle aynı kalite.Not: M.Kamil Z kendine kına yak.

    Yanıtla (4) (2)
  • M Kamil Z / 14 Nisan 2024 19:06

    Siz beni örnek almayın, şahsilestirerek ve hakaret içeren yorum yapmayın derim kendim yaparım , karakterim bu kadar.Tek partiyi elestiren herkesi Akp li sanan zancı kıt anlayışlılardanım.

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 14 Nisan 2024 18:54

    Çok zulüm yapıldı
    Eskide ve şimdi de maalesef
    İflah olmaz bu ülke
    Akepe toplumu kaynaştırabilirdi ama yapmadı
    Nefret,kin ,önayargı ve öfkeyi yaydı
    ÖZellikel khk ile milleti diri diri gömdü

    Yanıtla (10) (1)
  • P. Cezanne / 14 Nisan 2024 18:35

    Çeyrek asir,a yakin zaman diliminde iktidarda otururarak, yapilan gayri resmi işleri artik resmi iş gibi görmeye basladilar.
    Öngörüsüz geçen 22 yıl, dile kolay yeni dogan bir çocuk 22 yasinda hiç bir muhalefet görmedi,,

    Yanıtla (6) (1)
  • Haydar bey / 14 Nisan 2024 18:21

    sayın yazar 2milyon kişiyi tkileyen KHK meselesi hiç mi dikkatinizi çekmedi çekmiyor

    Yanıtla (3) (1)
  • AyHan / 14 Nisan 2024 18:03

    Mali sınırlama da olmalı. bir iktidar veya belediye iktidar olacağı yıl kadar.yani 5 yıl borclanabilmeli. Seçime giderken borç sıfırlanmalıdır. Kimsenin gelecekten yeme lüksü olamaz. Uzun vadeli devlet borçları gerekliyse, Muhakkak ana muhalefet başkanının imzası veya meclisin %75'i şartı konulmalıdır. Keyfi yönetimler ülke için zarardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mağdur Okur / 14 Nisan 2024 00:44

    Bu yazının altına yazıyla alakası olmayan şeylerin yazılması hem yazara hem de okuyucuya büyük haksızlık. Sayın editörün de yazıyı okuyanların yorumları da okuyacağını hesaba katması gerekir. Alakasız safsataları yorum diye okumak istemiyoruz.

    Yanıtla (32) (4)
  • tavşan / 14 Nisan 2024 00:54

    Bu yorumcunun sansür uygula hoşumuza gitmeyen şeyler yazılmasın istediğini anlamadınız mı sayın editör. Bu nedenle mi yazılarımı sildiniz.

    Yanıtla (7) (10)
  • Mağdur Okur / 14 Nisan 2024 01:00

    Bak işte kastettiğim bu. Yoruma yazıyla alakalı şeyler yaz. diğer yorumcularla polemik yapma. Bunlar okuyucu için yorucu şeyler. Yazara da büyük haksızlık ve saygısızlık.

    Yanıtla (22) (8)
  • tavşan. / 14 Nisan 2024 01:09

    Senin gibilerin amacı baş edemediğiniz fikirleri susturmak. Gerçek anlamda bir fikrin yok. Olması da mümkün değil zaten. Evet mağdursun. Bilmediğin baş edemediğin için.

    Yanıtla (5) (14)
  • Habur / 14 Nisan 2024 01:15

    Hergun aynı şeyler.kelimesi değişmiyor.konuyu bilsen iki kelime daha eklersin.kaynak kitap adı ver diyorlar konuyla ilgili.analiz önemli deyip kitap makale adı veremiyor ortadan kayboluyorsun.yanlis bilgilerini duzeltiyorlar özür dilemiyorsun yanlış bilgi verdim diye.bes konun var.hergun bunlar.kaynak belirtmeden.ahmak diyorsun yazına başlarken.ozellikle ABD seviciligi yaparken.cahilsin.kitap oku.kaynak belirterek değişik konularda da yaz.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 03:21

    Kimsenin fikirden çekindiği, sansürcülük yaptığı yok. Ama her konuyu her yere taşımanın, insanların boğazından ittirmenin densizlik olduğunu da bilmek gerekiyor. Bektaşinin rakısı camiden ırak!

    Yanıtla (14) (0)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 17:34

    Tavşanın dört beş konusu var bu konular hakkında sorduğu sorarım çoğu doğru. Ama o doğruların arasına asıl ajandası olan abd guzellemesini sıkıştırıp puan toplamaya çalışır.
    Örneğin Karadenize çıkışı olan bir Ermenistan fikri bizzat Başkan Wilsinonun fikri olmasına rağmen, Tavşan utanmasa Turkiyeyi ABD kurdurdu diyecek. O nedenle ciddiye almaya değmez.
    Kaynak: https://www.armenian-genocide.org/wilson.html#:~:text=Wilson%20sought%20to%20create%20a,security%20from%20further%20Turkish%20threats

    Yanıtla (2) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 17:30

    Var hakemin de dışarda olması durumumuzu izah ediyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Gercek / 14 Nisan 2024 17:26

    Eskiyi hatirlatip AKP’yi aklamaya çalışıp aklimizla alay etmeyin yıl olmuş 2024 bazı ulkeler uzay dolmuşçuluğu yapiyor siz ne diye eskiyi kasiyorsunuz o zamanki insan aklı ile bu yüzyılın aklı bir mi?
    Bu balonun patlayacağını bile bile ufurdunuz Atatürk’e olan kininizden dolayı
    Eserimizle ovunun tarih sizleri AFFETMEYECEK

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 14 Nisan 2024 03:04

    Sscb'nin ve İtalya'nın ardından dünyadaki 3.tek parti rejimini kuran ebedi liderimize ihanet mi edelim, kral yerine kural isteyelim de Batı bize Sevr mi dayatsın, bize cumhuriyetçi tek adam lazım, demokrasiye güvenilmez.
    Büyük Atatürk'ten: "Tabiatta kuvvetler ayrılığı yoktur, kuvvetler birliği vardır" ," Diğer ülkeler de mutlu olmak istiyorlarsa, bizim sistemimizi(kuvvetler birliği) benimseyeceklerdir"

    Yanıtla (2) (24)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 11:40

    Çok ilginç bir yorum. Daha doğrusu oxymoron bir yorum. Bu gün kendi eliyle oluşturduğu tek parti iktidarını temize çekmek için 100 yıl önceki tek parti iktidarının hicvini yapıyor.
    Bu günkü tek parti iktidarını eleştiren karar okurlarının bir çoğu kavram olarak zaten tek parti iktidarlar ve otokrasiye karşılar. Bu tip yorumlarla sadece acziyetinizi değil, ahlaki seviyenizi de açığa çıkarmış oluyorsunuz.
    Aslolan kimin tek adamının iyi olduğu değil, tek adamların olmadığı demokratik bir toplum

    Yanıtla (16) (2)
  • Karar okuru'na vatansever'den / 14 Nisan 2024 12:32

    Karar için tayin edilmiş propaganda memuru siz olmalısınız. Her makalenin altında birden fazla yorum veya karşı cevap.İşiniz kolay değil,yaşınıza göre çok kıvraksınız da bravo ama size buradan ekmek çıkmaz zira kalbimiz kararmadı sizler gibi ,ülkede neler döndüğünü görebiliyoruz çok şükür.

    Yanıtla (12) (2)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 17:19

    Kına yakabilirsiniz. O dediklerinin hepsi bu gün gerçekleşti. Tek adamsa tek adam, kutsanan adamsa kutsanan adam. Yolsuzluk, uğursuzluk, çalma çırpma konusunda uzman kurtlu bulgurcu çakma seyhülislama sor. Eserinizle ögünebilirsiniz. 100 yıl öncesindeki olumsuzluklara (evet okumsuzluklar oldu) laf var ama bu günküne bizzat destek olmak neyin nesi? Madem olumlu seyler değil (ki değiller), bu gün aynısına neden destek oluyorum diye sor. Varsa gerçekten inandığınız bir ilah, ıslah etsin siz.

    Yanıtla (3) (1)
  • İdo / 14 Nisan 2024 17:15

    İslam, halife ile kölenin aynı hakka sahip olmasını mecbur kılmıştır. Deve olayı vardır ki ; bu kralların kılıçlarından daha keskin bir olaydır... Hz Ömer ile kölesi bir şehirden bir şehre giderken deveye sıra ile binerler. Zaman zaman, devenin yularını halife çeker, zaman zaman da köle... İşte adalet ve hukukta İslam'ın devrimidir bu. Marksizm ile kapitalizmin ikisi de, insanı sömüren sistemlerdir. İslam bunlara karşı, insana prestijini iade eden semavî dindir.

    Roger Garaudy

    Yanıtla (1) (1)
  • Musto / 14 Nisan 2024 17:12

    Cumhuriyeti hor kullandık. Demokrasi ile taçlandıramadık Halkı özgürleştirip birey yapamadık. Aşiret kabile cemaat tarikat sultasından kurtaramadık. Hele hele yanımızda gözümüzün önünde yaşayan İran halkının öcüsü. Molla rejiminin rezaletini göremedik ibret alamadık kandırıldık aldatıldık aynı rejimin kopyası insanlara ülkeyi tekrar tekrar daha büyük yetkiler vererek teslim ettik .22 yıl uykuya yattık yeni yeni Uyanmaya başladık henüz uyku mahmurluğunu üzerimizden atamadık.Darısı İran'ın başına.

    Yanıtla (4) (2)
  • tavşan / 14 Nisan 2024 00:10

    İslamcı iktidarın sonunun böyle olacağı ülkeyi uçuruma sürükleyeceği belliydi. Dini referans olarak ülke yöneten hiç bir hareket başarılı olamamıştı. Dünyada başarılı olmuş bir örneği yok. Halk kandırılarak dini duyguları ile oynanarak sürekli borçlanılarak bugüne gelindi. Ve sonuç iflas etmiş bir ekonomi düşmüş bir ahlak düzeyi gelir dağılmasındaki aşırı bozulma.

    Yanıtla (41) (8)
  • yorumum / 14 Nisan 2024 01:29

    yanılıyorsunuz. Dini kurallar ile yönetilen veya temelleri ona göre atılan şartlara göre çıkarlarına göre dini kurallarını öncüleyen bir çok tarihi ve güncel devlet vardır. ABD'nin temelleri dinidir. Vatikan bir din devletidir. İngiltere kraliyet ailesi din tabanlıdır. Osmanlı din tabanlıdır. Eyyübiler de öyle. Mesele dini referans alma değil insanların hırs ve dünyevileşmesidir. Tezin doğru olsaydı din temelli olmayan CHP iktidarının ilelebet devam etmesi gerekirdi.Güç herkesi bozar...

    Yanıtla (11) (37)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 15:57

    ABD anayasasını yazan kurucu babalar dindar insanlardı ama din temelli bir devlet kurmadılar. ABD anayasasının 1788'de kabulü ve 1789'da yürürlüğe girmesinden iki yıl sonra, 1791'de anayasada bir düzeltme yaptılar ve şu maddeyi eklediler: Kongre din tesisine cevaz veren, veya bir dinin gereklerinin yerine getirilmesini yasaklayan yasa yapamaz [...].

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:44

    CHP Türkiyenin kuruluşundan beri her ciddi ilerlemesinde öncü olmuştur. Tabi Sn. Cindoruk’ un kendi ile alay ettiği “50 lerde İnönü asker kaçağı derdik inanırlardı” dediği kitle bugün aya çift şeritli yol söylemine inanır oldu. Oysa Tek parti devletinin başındaki “milli şef” 1950 seçimlerini kaybettiğinde “benim en büyük yenilgim aynı zamanda en büyük zaferimdir” diyerek iktidarı itirazsız, kavgasız teslim etti. Oysa bizde seçimde yenilince seçim iptal etmeye kalktılar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 17:00

    Osmanlı din tabanlı olduktan sonra çökmeye başladı zaten. Din sosyal ve siyasal alanda (yani manevi alan dışında) bir Ortaçağ kurumudur. Ve o anlamda hükmünü yitirmiştir. Bu sosyal ve siyasal zeminde kalmaya çalışan ülkelerde Ortaçağ karanlığında kaldılar veya döndüler. Diğer yandan yığınların adanmışlık özelliğini farkeden ABD bunu çok etkili biçimde kullandı, SSCB yi dağıttıktan sonra siyasal islam ülkelerini de birbirine düşürüp dağıttı.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuru / 14 Nisan 2024 17:38

    01:29 yanılıyorsunuz. Vatikan sembolik devlettir. Eyyubileri bilmem, okumadım. Osmanlı'nın din devleti olduğunu düşünüyorum. Osmanlı insani hataları dine yamadığı için yıkılıp gitti. Hem de ne yıkılış! ABD ve İngiltere yönetimlerinin (düşmanlıkları zihnimde saklıdır) her dine saygısı olduğunu düşünüyorum. Yönetimde din referans alındığında ve alınan din atıflı kararlarda yanlışlıklar, hatalar olduğunda o din(İslam) insanların zihninde kaybetmektedir. Bu insanlık için çok büyük bir kayıptır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tek / 14 Nisan 2024 19:37

    Cahiller kitap okumaz.su tez yazanlar bu yorumda beş kitap beş makale adını yazarlarıyla yazın da görelim.yazamazsiniz.okumuyor bilmiyorsunuz çünkü ilkokul bilgisi ile yorum yazıyorsunuz.hadi bakalım yazın ve o kitap makalelerden soru soralım size.

    Yanıtla (0) (1)
  • okur / 14 Nisan 2024 16:18

    akp dindarlığı adnan oktar dindarlığına benzer. dini referans aldıkları filan yoktur. dini referans almış olsalar yolsuzluk yapmazlardı.

    Yanıtla (3) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 16:41

    Tavşan ,
    İslam'a karşıdır birinin dini üzerinden İslam'a saldırıyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • İdo / 14 Nisan 2024 17:06

    Tavşan,
    Kimi kastdettiğini anlıyorum kısmen hak veriyorum .
    Size şunu sorayım sizce, dediğiniz yada dedikleriniz siyasal İslamcı ise Hz Ömer de siyasal islamcı mı ?
    İslam'da; İslam cı cı ...bir terim , kelime neyse yoktur.
    Evet derseniz ,hiç ama hiç örtüşmüyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tavşan / 14 Nisan 2024 10:38

    İran İsrail'e saldırıyor. Asrın liderinden bir açıklama gelmiyor. Bizden habersiz kuş uçmaz demişti. Haklı Siha uçuyor neden ses çıkarsın

    Yanıtla (15) (2)
  • serçe / 14 Nisan 2024 14:17

    Sayın Davutoğlu da bu konuya değinmiş. Neden Ankara neden sessiz diye soruyor. Erdoğan'ın gücü içerdeki halka yeter. . Paraya muhtaç ekonomisi çökmüş uçağı olmayan Türkiye ne diyebilir. Halka dünya lideri olduk demek kolay ama dünyaya ses çıkarmak zor.

    Yanıtla (7) (1)
  • İdo / 14 Nisan 2024 16:58

    Bilmemiş gibi yorum yapmışsın ,ne zaman öğreneceksin.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 16:56

    Yoksa kitabın bir kısmına inananıp bir kısmını da inkar mı ediyorsunuz? Sizden bunu yapanın cezası; dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir .kıyamet gününde ise onlar,azabın en şiddetlisine itileceklerdir . Allah yaptıklarınızdan habersiz değildir.
    Bakara suresi.
    Hidrojen ile oksijen birleşiminde su oluşur .
    İslâm bir bütündür

    Yanıtla (0) (0)
  • Yıldız fatih / 14 Nisan 2024 16:52

    Mütiş bir yazı kaleminizesağlık.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 16:46

    Gömleğimi çıkarmışım siyasal İslamcı değilim diyorum papaz elbisesini de giymişim avrupayada uymak istiyorum halen siyasal islacıyım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 14 Nisan 2024 16:39

    Ülkeyi yönetmek için kollarını sıvayanlara iki dönem yani dört artı dört yönetme hakkı tanınmalı. Bundan sonra altın olsalar, uranyum olsalar asla üçüncü dönem olmamalı. Yeter. Kardeşim git başka işlerle uğraş denmeli. Yoksa güç sahibi olunca haddi aşıyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kemalist / 14 Nisan 2024 16:37

    Demokrasi ve basın özgürlüğü iyi birşey olsaydı Atatürk bunları kaldırmazdı; kuvvetler ayrlığı iyi bir şey olsaydı Atatürk yapardı.Atatürk'ün yolundan ayrılmamak lazım,bize düşen sadece sorgusuz sualsiz itaattir.Biz onun gösterdiği hedefe yürümek için doğduk, varlığım türk varlığına armağan olsun..

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:35

    Muhafazakar cenahtan gelen okumuşlarımız çok ağır ilerliyorlar modern anlayışlara doğru! Buna da şükür.

    Yanıtla (1) (0)
  • cony / 14 Nisan 2024 16:33

    Abd nin bizim çocuklar dediği fırıldak kemalistlerden olan tavşan kadar hızlı döneni yok

    Yanıtla (0) (2)
  • vatansever / 14 Nisan 2024 16:31

    Dünya yine karışıyor; Mussolini,M.Kemal,Lenin,Stalin,Hitler,Mao,Kim İl-sung gibi güçlü liderlere ihtiyaç var yine Uluslarası kurumlar,demokrasi,kuvvetleri ayrlığı ,hukuk,adalet gibi şeyler tatlı ama boş hayallerle, laf salatalarıyla ancak mazlum olunur,güçlü değil.Erdoğan pragmatik davranamadı yanlış ekonomi politikalaları ve konrolsüz göç nedeniyle ülke güçsüz düştü

    Yanıtla (1) (0)
  • M.Kamil Z / 14 Nisan 2024 14:08

    Bize Atatürk, Erdoğan, İmamoglu gibi lider lazım, bizim acizligimize,karakter,ahlak seviyemize uygun olan bu.Ağzı iyi laf yapan ve Bayrak, Kuran, Atatürk elestirisi yapmayan lider zaten kolayca yönetici olabiliyor zaten.Lider demek heyecan demektir.

    Yanıtla (1) (12)
  • Ömer / 14 Nisan 2024 15:52

    M.Kamil, kötü bir çorba olmuş,biz almayalım.

    Yanıtla (8) (1)
  • vatansever / 14 Nisan 2024 16:14

    Kamil bey sonuna kadar katılıyorum,söz konusu vatansa gerisi teferruattır.İstiklal mahkemlerinde masumlar asılırken ebedi liderimiz soğunkanlıca ne demişti; ''varsın kurbanlar verelim''

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 11:50

    Ekonomimiz 17.sıraya yükseldi.Sayın Akyol herhalde bu konuda da bir yazı yazacaktır.

    Yanıtla (4) (22)
  • Kul Hakkı / 14 Nisan 2024 12:46

    "Arjantin birinci, Türkiye dördüncü,mart ayında dünyada yüksek enflasyon liginde Venezuela'yı geçerek dördüncü sıraya yükseldi "
    Gururla sunar!

    Yanıtla (17) (3)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 13:46

    Enflasyonun şu an için yüksek olması Türkiyenin dünyanın 17.büyük ekonomisi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • atma ziya / 14 Nisan 2024 13:14

    elinizin altında google var yazmadan önce aratıverin, ülke yıllardır o sıralarda gezinip duruyor, artık ilk 20'de bile değiliz..

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:15

    Aynı şeyi siz yapın bence.Kolayca görürsünüz 17.sırada olduğumuzu.

    Yanıtla (0) (2)
  • Gerçek / 14 Nisan 2024 15:47

    Batı ülkelerinde Suriye’liler gibi yaşayan 10 milyonu nerede konumlandıralım

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKUR / 14 Nisan 2024 16:13

    "Balıkesir Sındırgı'da seçimi kaybeden AKP'libaşkan ekonomik krizle "Çekilin aç Türkler tatilden geliyor" dalga geçiyor sosyal medyada."
    (Güç bozar mutlak güç bozar)

    Yanıtla (1) (0)
  • Halil Durmaz / 14 Nisan 2024 16:10

    Kısacası AK Parti yoruldu. Heyecanını yitirdi. Ak Partiyi ciddi anlamda desteklemiş birisi olarak söylüyorum bunu. Mevlâna'nın dediği gibi yeni şeyler söyleyemezlerse 2028'de Bay Bay AK Parti olurlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Felix Shancez / 14 Nisan 2024 16:08

    Piknik sahasının %80'i ıraklı ya da suriyeli şu an. Türkler olarak azınlıktayız. Buna kim sebep olduysa bir daha güç ve iktidar sahibi olamasın inş.

    Yanıtla (2) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 12:05

    Yazıyooooorrr......yazıyooooorrrr;
    Şöhretin ve makamın gölgesine sığınıp,
    Allah'ı unutanların da hüsrana uğrayacağı yazıyor.
    Bazı haklar güç yetmiyor alınamıyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 12:45

    Sen kendine bak.Eleştirdiklerin faniliklerini de biliyorlar,Allah'ı da biliyorlar.

    Yanıtla (2) (10)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 14:24

    Eğer Allah'ı bilseler ve inansalardi.Allahin yaptıklarını gördüğünü ve bildiğini bilir,bu kadar yolsuzluk ve hırsızlık yapamazlardi.demekki inanmıyorlar

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:06

    Bu dönemde hırsızların köküne kibrit suyu döküldü hamdolsun.Bu sayede nemleketin çehresi değişti.

    Yanıtla (0) (0)
  • BELDİBİ / 14 Nisan 2024 12:43

    Cumhuriyet tarihinin en büyük yolsuzluğu 1,2 milyar dolar inançlar üzerinden İHLAS FİNANSTA yapıldı inançlar üzerinden siyaset yaparak iktidara gelen RTE tarafından yıllarca korundular paravan şirketler kurarak binlerce mütedeyyin insanın paralarını grup holding şirketlerine aktardılar 23 yıldır madurlar hala paralarını alamıyor. Öylesine bir düzen kurdularki araç olarak müslümanlığı inançlarımızı kullanıyorlar .

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 16:06

    Yandaşın kazık attığı insan mağdur olmaz. Bilakis makbul olur. Yandaşlara öyleleri lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Rıza / 14 Nisan 2024 15:51

    Yazınızın esas amacı genel de olsa, ülkemiz için değerlendirme farklı olmalıdır Taha bey; çünkü Osmanlı hakkın rahmetine kavuşup, yerine kurulan ulus devlet yapısını halkın bir kesimi hiç bir zaman kabul etmedi, yıkıp kendi ideolojileri doğrultusunda bir şekil vermeye çalıştılar, çalışıyorlar. Türlü bahaneler iftiralar attılar, kah Kemalist kah yeşil Kemalist, kah dinsiz kah faşist iftiraları attılar, bunu da kutsal değerleri kullanarak yaptılar, sureti haktan yana görünüp yıkmaya çalıştılar!

    Yanıtla (11) (3)
  • serçe / 14 Nisan 2024 11:17

    CIA Ortadoğu'daki gelişmeler hakkında bilgi almak için Hakan Ural'la temasa geçti
    Hakan Ural dan bilgilenen onu ulusal televizyonlara haber kanallarına çıkaranlar ne kadar gurur duysa yeridir.
    Gülmeyin.
    Bizdeki toplumsal seviye Hakan Ural seviyesidir.

    Yanıtla (12) (3)
  • Tek / 14 Nisan 2024 15:37

    Kendi seviyen bugün herkesçe sana söylendi.aynaya bak kuş.

    Yanıtla (2) (1)
  • Camoga / 14 Nisan 2024 15:36

    80 yildir 3.sinif muamelesi goren muhafazakarlar Ak parti ile nefes aldı, özgürlüklerine kavuştu, inancalarini yasadi,birazcik konforu bozuldugunda ise kendisini 3.sinif gören, kistlayan gerektiginde hapse dahi atan zihniyete oy veriyor öylemi.. Bence Timur bir düzine fil daha yollasin. Mustehaktir.

    Yanıtla (0) (5)
  • İdo / 14 Nisan 2024 15:35

    Her kim gelirse ;
    talan'nın üzerine gidilecek mi?
    Yapanın yanına kar kalmamalı.
    Bu millet bunu peşini bırakmamalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mevlüt ABBASOĞLU / 14 Nisan 2024 15:31

    Aynen öyle kırk sonra CHP ye oy verdim.niye yazıda geçen gerçek ler
    Ben ülkücüyüm ama artık suna inandım ne olur bir birimiz ile konuşmalıyız.

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 14 Nisan 2024 15:25

    Mutlak güç bozar, sözüne örnek olarak İnönü donemini örnek vermeniz pek uymadı. Yeni kurulmuş bir cumhuriyet, güçsüz bir ekonomi ve en önemlisi İkinci Dünya Savaşı yılları..Buna rağmen hiçbir baskı olmadan çok partili rejime geçiş sağlanmıştır..Bugünse durum çok farklıdır...

    Yanıtla (1) (2)
  • Salih Türkmen / 14 Nisan 2024 15:24

    Bana çok güç verilirse önce kendime zararım olur, başım döner etraf da panikler. Ne faydası var b

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Tufan / 14 Nisan 2024 15:22

    Sn Akyol un ders niteliğindeki yazılarından biri daha..Sn Akyol, seçim sonuçlarını olumlu yönde etkilemiştir. Tabi ders çıkarana..
    Bu kadar ağiŕ seçim yenilgisine rağmen, iktidar hala Anayasa da değişiklik hesaplarında..Seçimle siyasi mevta haline gelen Sn Akşener i tekrar partinin başında tutmaya çalışıyorlar. Amaç İYI parti milletvekillerini parti içinde konsolide edip, otoriter rejimi daha da kurumsallaştırmaktir. IYI parti milletvekilleri bu oyun gelmeyecektir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sedat F. / 14 Nisan 2024 15:16

    Cehaleti kutsayan toplumlarin sürünmeye mahkum oldugunu ne zaman görecegiz sorusuna cevap görmesine görüyoruz ama

    hala anlayamadik kafamiz hala basmiyor nedense,narkozlu gibi bir kisim kitle. AKP milletvekili istakozu mideye indiriyor bunu paylasiyor hemde gururla..Kimside pazar artiklarinda yiyecek ariyor. Iste Türkiye gercegi size..

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 13:02

    Şu yazacaklarım yazının başlığı ile ilgili:
    AK Parti asla ölçüsüz bir güce sahip olmamıştır.Sürekli kendinden daha güçlü odaklar karşısında mücadele etmiş ve tutunmaya çalışmıştır.Tek başına iktidarda iken kendisini kapatılmaktan kıl payı kurtarabilmiştir.İktidarının 10.yılında bir örgütün darbe teşebbüsünden de kıl payı kurtulmuştur.Ne var ki AK Partinin lideri cesur davranmıştır,şapkasını alıp gitmemiştir.Milletin kendisine tevdi ettiği emaneti zayi etmemiştir.

    Yanıtla (4) (39)
  • Cenk Cemil / 14 Nisan 2024 13:33

    AKP fundamentalistliği veya mankurtluğu işte öyle bir şey ! Bu tiplerden asla ümit yok ama, yine de Allah kurtarsın diyelim !

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:01

    Tabii ki boş ümitlere kapılmamanızda fayda var.

    Yanıtla (1) (4)
  • Abdullah / 14 Nisan 2024 13:40

    Karar okuru, gülmeye ihtiyaç duyulan şu zamanlarda Hızır gibi yetişiyorsun sağol.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 16:03

    Gülmenizde bence bir sakınca yok,açılırsınız,biraz stres atarsınız,nasıl olsa 2028'de yeteri kadar üzüleceksiniz.

    Yanıtla (1) (0)
  • AOS / 14 Nisan 2024 13:50

    Yorumunuz doğru. Ancak bir şeyi gözden kaçırıyorsunuz. Belirttiğiniz engeller aşıldıkça, hakimiyet sağlandıkça bozulmalar, yolsuzluklar, kayırmacılık daha da arttı. Benden olan bir yanlış yaptı ise adli cezaya gerek yok, en fazla siyasi olarak pasifize ederim yeter dönemi başladı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Felix Shancez / 14 Nisan 2024 14:18

    Doğru diyorsun, gitmemiştir. Sarayda çakılı kalıp ülke ekonomisini batırmıştır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ramazan Aslıyüce / 14 Nisan 2024 14:43

    Akp iktidarı, milletimiz için ilk 10 yıl iyi işler yapmak niyetinde idi.! Referan- dumdan sonra:"Hak'tan, yak"a dönüştü! Hukuktan, guguk'a..Birlik,beraberlikten mafyacılığa, kamu malını, arsaları vb, sadece biz satarız..AKP'nin yanında değilse, teröristtir...Tek doğru biziz...ile fakirleri istismar etti...Ülkeyi 1 cent=krş için muhtaç etti ve şimdi dileniyor..!

    Yanıtla (1) (2)
  • Ramazan Aslıyüce / 14 Nisan 2024 14:28

    Atasözümüz; "Tarih, tekerrürden ibarettir, tedbir alınmazsa..!"
    Müslümanlık, dürüstlük, vatanperverlik...vb, hepsi yalancılıkmış. Her dönemde de aynı imiş..! Sadece ve sadece "Asr-ı Saadet" dönemi hariç! Çünkü o zamanda, "insanların en güzeli" hayatta idi..! O anlamda, şimdi güzel insanı mikroskopla aramak şart! Aksi halde, "nefis” taşıdıklarından % 99,9'u hırsız, yalancı, mafyacı, imandan uzak mahlûkat oluyorlar.! Filistin, Doğu Türkistan, Yemen'de müslüman aç ve yardım bekliyor!

    Yanıtla (1) (0)
  • serçe / 14 Nisan 2024 12:09

    Biri yazarımızdan Türkiye 17 sıraya yükseldi bu konuda yazsın istemiş. Övülmek gururlanmak istiyor. Haklı. Ama yine kandırılıyor. Aynı gaz bulduk petrol bulduk siha yaptık Almanya bizi kıskandırıyor gibi. Türkiye ne 17 sıraya yükseldi nede 13000 dolar kişi başı geliri var. Önce TÜİK enflasyonu doğru açıklayacak diğer bilgiler doğru açıklanacak Suriyeliler dahil nüfusa bölünecek işte o kişi başı gelirdir. 13000 dolar kişi başı gelir emekli maaşı 300 dolar. nasıl oluyor?

    Yanıtla (14) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 12:44

    17.sıraya yükseldiğimizi kendimiz söylemiyoruz.Uluslararası kuruluşlar söylüyor.

    Yanıtla (1) (7)
  • tavşan. / 14 Nisan 2024 13:46

    Yabancı kuruluş gelip senin bilgilerine bakıp bir sonuç mu çıkardı. Siz dünyaya ilan ediyorsunuz. Herkesin de inanmasını bekliyorsunuz . Yabancı kuruluşlar öyle bir şey söylemediler. Biraz büyüyün. Türkiye'nin kişi başı geliri 7000 dolar civarında. Fakir ülkeler klasmanındayız. Neden böyle . Çünkü ENAG enflasyonu VE GERÇEKÇİ DOLAR DEĞERİ İLE BO SUNUÇ ÇIKIYOR.

    Yanıtla (5) (0)
  • BELDİBİ / 14 Nisan 2024 13:55

    AKP den önce 17 sıradaydık şimdi 23 sıradayız araştırın öyle yazın

    Yanıtla (2) (2)
  • Tazı / 14 Nisan 2024 16:09

    Tavşan,bu kadar cahil olduğunu bilmiyordum doğrusu.Bir ülke ben 17.oldum demekle 17.olmaz.Onun milli gelirine bakılır,ondan sonra kaçıncı olduğu ilan edilir.Bunu da uluslar arası kuruluşlar yapar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 14:07

    He yaw! Siha yapmadık!Uçurduğumuz, başkalarına da sattığımız Sihaları dışarıdan,mesela İsrail'den falan alıyoruz!

    Yanıtla (1) (4)
  • Sade okur / 14 Nisan 2024 14:07

    Yazarın "Bir dostumla bayramda telefonlaştık. Hayatında ilk defa CHP’ye oy verdiğini söyledi." cümleleri, Cem Yılmaz'ın mavi hapı anlatırken "Prospektüsünde bile yan etkilerini belirtirken sen kullanmıyorsun da arkadaşına söyle..." sine benziyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Abbas / 14 Nisan 2024 14:06

    Sultangazi belediye binası nı hepimiz gördük. Kremlini bırak Beyaz saray yanında sönük kalır. İstanbul un en fakir ilçelerinden biri. Ama ustası demiş itibardan tasarruf olmaz diye. O da ustaya uymuş. Jakuzi si hamamı masaj salonu ne ararsan var içinde. Ya bunlar da ne kuldan utanma var ne Allah korkusu var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Gercek / 14 Nisan 2024 14:04

    Seçen seçilenin kulu olursa netice bu olur
    Güçte degil kula kulluk yapanlardır esas mesele

    Yanıtla (2) (0)
  • Felix Shancez / 14 Nisan 2024 14:03

    Gücün dengelendiği bir parlamenter sistem gereklidir. Tayyip Erdoğan'dan ve yeni Tayyip Erdoğan olmaya niyetli olanlardan kurtulmanın/korunmanın şifresi budur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 14 Nisan 2024 13:04

    Dindarlar yolsuzluk yapmaz şeklindeki yaygın güveni bu iktidar yıktı diyorsunuz ancak "PARA BOZAR ÇOK PARA MUTLAKA BOZAR" Demek ki Dindarlığın görüntü ile olmayacağı kesin bir teoridir. İyi bir eğitim ahlaklı ve vicdanlı toplumlar yetiştirir. İşte, Türkiye “yolsuzluk algı endeksi”nde bu kadar aşağı düşmesi dindarlık kisvesi altında bir devletin temel kurallarının ayaklar altına alınmasıdır. Bence Müslümanlığın veya insanım diyen herkes için en temel krul eline, beline ve diline sahip olunmasıdır

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 13:44

    Güç bozar lafını kendi köyünüzün sakinlerine söyleyeceksiniz.

    Yanıtla (1) (2)
  • dokuzuncu köy / 14 Nisan 2024 18:48

    Okura: Bizim köydekileri hiç bir güç veya maddiyat bozmuyor, senin gibi çabucak bozulup çürüyenleredir sözüm.

    Yanıtla (0) (0)
  • ihtiyar baykuş / 14 Nisan 2024 13:47

    din baştan sona ahlaktan bahsediyorken ahlaksız bir insan nasıl dindar sayılabilir? adnan oktar gibi bol bol "inşallah, maşallah" demesi mi onu dindar kılıyor? herhalde din şifahi bir söyleme indirgenecek kadar basit değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Beysefa ÜNLÜ / 14 Nisan 2024 13:41

    Sayın AKYOL,sorun yasa-anayasa değil.Sorun,kaide-kural-yasa-anayasa tanımayan Akp ve onun genel başkanıdır.Gözümüzün içine baka-baka uymuyorlar.Mühürsüz oyların geçerli sayılması,İstanbul B.Bld.Bşk.lığının emirle iptal edilmesi...gibi onlarca örnekler verebiliriz.Devlet Bahçeli,"cumhurbaşkanı anayasaya uymuyorsa,anayayı onun isteğine göre düzenleyelim"demedi mi...?Demekki sorun yasa-anayasa değil.Sorun yasa-anayayasa tanımayan ceberrut zihniyettedir.Bu zihniyet gitmeden bu ülkenin rahat etmes

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 13:37

    Bayram bitti. Iran Israil'i vurdu. Dunya cok tekinsiz bir yone ilerliyor ve biz kendi ulkemizin insanlarini besleyecek tarimdan yoksunuz. Ata tohumlarini imha ettiler, Israil tohumlari ile tarimi bitirdiler. . Artik elinde parasi olanlarin dahi istedigi gidayi bulamayacagi zorlu gunler geliyor ve bunun tek susclusu bu iktidar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 14 Nisan 2024 13:31

    Milletin 31 Mart'taki öfkesi artarak devam edecektir diye düşünüyorum. İktidarın seçim sonuçlarını "yok gönüller alacağız, değişeceğiz" v.s. gibi, bilindik pişkinliklere yorumlaması akıl alır gibi değil ! Bundan sonra artık AKP diye bir parti politika hayatından çok büyük bir ihtimalle silinecektir. Çünkü, her şeyin bir miadı vardır ve AKP'nin miadı dolmuştur diyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dokuzuncu köy / 14 Nisan 2024 12:51

    Sayı Akyol, Bu "Güç Bozar Mutlak güç mutlaka bozar" kuralına karşı teoriler üretmek zor değil Hukuk'un standartlarına uyulduğu zaman hukuku guguk yapıp ayaklar altına alıp oynanmadığı veya çiğnenmediği zaman (Yürütme erkinin Anayasa üzerinde yemin edip sonra da o anayasayı yok sayması) Yüksek mahkeme üyelerinin yürütme erkinin önünde ayağa kalkmadığı zamanı yakalarsak her şey düzelir. Örneğin Amerika'daki sistemi bir bir alıp uygularsak dikta heveslileri de yok hükmünde olurlar

    Yanıtla (5) (0)
  • BELDİBİ / 14 Nisan 2024 12:50

    Akp iktidarının bu ülkeye verdiği en büyük zarar inançlar ve müslümanlık kullanılarak siyaset yapıp yolsuzluk yapmak ve yapan yandaşlarını korumasıdır. RTE siyasi ahlak yasası çıkaralım dendiği zaman ben il ve ilçelerde siyaset yapacak insan bulamam sözü bütün ülke genelinde akp de siyaset yapanların yolsuzluk yapmalını olağan hale getirmiştir. Milletin verdiği vergilerle şaşalı yaşayan ve artık aşikare yapılan yolsuzluklar milletin canına tak etmiştir.

    Yanıtla (8) (1)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 12:42

    Ak partide aynısını yapıyor. kendisini eleştirenleri İslam düşmanı, şeriat düşmanı ilan ediyor. partisinden bir adam çıkıp, memlekette şeriat mı var ki, düşmanı olsun demiyor. aslında olan biteni sosyoloji çok güzel açıklıyor. çevreden hareket edip merkezi ele geçirenler bir süre sonra eski merkezin yaptıklarının aynısını yapmaya başlıyor. ta ki yeni bir dalganın gelip merkezden(iktidardan) kovulmasına kadar. Ak parti bu yolda hızla ilerliyor önümüzdeki seçimlerde merkezi terk edecek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Osman / 14 Nisan 2024 12:38

    Milliyetçi muhafazakarın akp ye oy vermesi zaten anlaşılabilir birşey değil.
    Ülkenin namusu olan, emperyalist sömürgeci alçaklara el avuç açmamak için kurulan o güzelim fabrikaları kendi partisinin malıymış gibi satan kafalara neden oy verelim !!!!!!!!!!! Yok öyle bir şey.

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 14 Nisan 2024 05:55

    ABD.nin kurucu başkanlarından Washington çok sevilen , çok takdir edilen , beğenilen bir kurucu liderdi .Buna ragmen ilk dört yıllık başkanlıktan sonra tekrar göreve devam etmek istemedi ancak her çevreden o kadar büyük ısrarlar oldu ki istemeyerek de olsa kabul etti.Ikinci dört yılı da tamamladıktan sonra kesinlikle kenara çekildi ve şunu dedi : Bu uygulama benden sonra kural haline gelecek , bu nedenle ben asla daha fazla devam edemem !
    Nitekim bu gün orada kural öyle işlemektedir!

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 12:32

    1951'e kadar ABD'de başkanın dönem sayısı hukuken sınırlı değildi. Yine de birkaç istisna dışında, üçüncü kez başkan olmak isteyenler seçmenin teveccühüne mazhar olamadılar. 1951'de ABD Anayasasına yapılan 22. yamayla :) iki dönem kuralı hukuki bir zemine oturtuldu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 11:49

    Eskiden yolsuzluk olur bankaların içi boşaltılır,bazıları devlete katrilyonları takarak yurt dışına kaçar,halkımız mağdur olurdu.Şimdi yolsuzluğun kendisi yok,lafı var.Muhalefet partileri bile ortaya bir yolsuzluk dosyası koyamıyorlar.Liyakat,
    ehliyet,adalet lafları havada uçuşuyor.
    Eskiden her tarafımızı ehliyet,liyakat,adalet sarmıştı sanki! Ne gezer.Adaletsizliğin de liyakatsızlığın da en koyusu kol geziyordu.

    Yanıtla (1) (22)
  • Mehmet Ay / 14 Nisan 2024 12:18

    Biz de AKP yi onun için iktidara gelmesine yardimci olduk.
    Eskide bankalarin kasasini bosaltanlardan hesap sorsun diye oy verdik.
    Devleti soyanlari yakalayip hesap sormasini istedik.
    AKP hesap sordu mu, yoksa eskilerden daha beter oldu mu?

    Yanıtla (8) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 12:18

    Osmanlı egemenliği altında üç,dört asır kalan milletler bu gün hiç birinin resmi dili osmanlıca veya arapça olmamıştır.
    İngiltere ve Fransa gibi ülkeler bu kadar uzun zaman egemen olmadığı ülkelerin resmi dilleri ya ingilizce yada franszıca kalmıştır.niçin?

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar / 14 Nisan 2024 12:16

    İktidarın geçirdiği değişim kelimenin tam anlamıyla KORKUNÇ. Şom ağızlı biri hayatta olmadım. Bir pkklı, bir belediye başkanını yönetiyor diyorlardı. Asıl olansa ergen yandaş bir iktidar trolünün Meclis başkanı Şentopu nasıl fırçaladığını nerdeyse tüm Türkiye gördü. Trolleri bile kodaman yani.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet Ay / 14 Nisan 2024 12:14

    Türkiye gibi ülkelerde, kanunlarin iktidardaki kisinin iki dudagi arasina düsünce, islemedigi görülür.
    Kendi yandaslarina devlet imkanlari sonuna kadar acilir.
    Kanunlar islemez.
    Hele iktidardaki kisinin devlet yönetecek kabiliyeti hic yok.
    Dini kullanarak buralara gelmistir.
    Devlet, ben yaptim oldu, diyerek yönetilmez.
    Türkiye de vatandasin isi, asi parasi olsa, bu partilerin pesinde hic gitmez.
    Hollanda da yasiyorum, burada kanunlar isler, particelerin sözleri degil.

    Yanıtla (3) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 12:10

    Bütün İslam ülkeleri dediğimiz ülkeler tutsak tır ,bu ülkelerde yaşayan insanlar ve halklar da (mevcut yönetimlere) tutsak tır.
    Ondan İşimiz çok zor.

    Yanıtla (5) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 11:58

    Padişah, baş vezirine sormuş:
    Eğitim mi önemli karakter mi ?
    Vezir hemen cevap vermiş :
    Karakter önemli sultanım!
    .......

    Yanıtla (1) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 11:54

    İsrail ne kadar sağa sola saldırır sa dünyadaki tepkiler gördüğümde ,birde bir örgüt olsun ,bir devlet olsun İsrail'in yaptığına karşılık karşılık verirse bu tepkileri görünce de batının (emperyal) devletlerin tutumunu görünce !
    medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar
    söylemi aklıma geliyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Niyazi Koyuncu / 14 Nisan 2024 11:44

    Bana göre bir insana bir amire fazla güç vermeyeceksin sonra kendini dev aynasında görür kendini kral ilan eder seni de cüce olarak sadece cüce olarak sever.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 14 Nisan 2024 11:31

    En büyük tahribat dini değerlere yönelik yapılan tahribattır.Düzeltilmesi çok uzun Zaman ve Emek alır.

    Yanıtla (6) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 11:31

    Hani diyor ya at iz it izine karışmış
    bunu iyi başarmış.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ülkesini seven vatandaş / 14 Nisan 2024 06:11

    Demirel'in bu konuları çok iyi anlatan meşhur ve vecizesi "Ülkeyi kurtarıcılarından kurtarmadan ülke kurtulmaz.Bu durum Abdulhamid te de ,Vahdettin de de Atatürk te de İnünü de de Menderes te de Özal da da nihayet Erdoğan da da yaşanıyor!!!Sorun binlerce yılın kötü mirası .Devleti ele geçirene kayıtsız şartsız biat !.Coğrafyada sorgulama kültürünün gelişememiş olması(Uzmanlarca objektif olarak değerlendirilmesi gerek bir konu.

    Yanıtla (10) (0)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 11:30

    Bunun adı doğu despotizmi.

    Yanıtla (1) (0)
  • İdo / 14 Nisan 2024 11:27

    Akp 2009 a kadar normal göz boyama sonrası süper göz boyama.
    Bütün kurumlar ve değrler tahrip edilmiştir.

    Yanıtla (4) (2)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 11:15

    Doğu despotizminin norm olduğu kültürlerde demokrasi mümkün değildir. Ama demokrasiden vazgeçmek bu halka yapılacak en büyük kötülüktür.
    Burada bazı yorumcuların ısrarla tekrarladığı gibi partiler yasası değişmeden demokrasi gelmesi mümkün değildir. Özü itibari ile demokratik olmayan bir oluşumun iktidarda demokratik davranmasi ve demokrasiyi gliştirmesi mümkün değildir.
    Partiler yasası hemen demokratiklestirilmeli, partiler parti delege ve başkan tasallutundan kurtarılmalıdır.

    Yanıtla (5) (1)
  • The end / 14 Nisan 2024 11:14

    CHP ne yapacak diyene. Akp nin yaptiginin tersini yapsa ülkeyi uçurur. Hazineyi soyma, din sömürme istismar etme, dürüst ol,yalan söyleme, milletin bir kuruşuna dokunma bu kadarcik bile ülkeyi uçurur.

    Yanıtla (7) (0)
  • serçe / 14 Nisan 2024 11:13

    Erdoğan seçimi kaybetti çünkü anlatacak masalı kalmadı
    SİHA yol köprü lider ülkeyiz Osmanlı oluyoruz Avrupa bizi kıskanıyor artık emir alan değiliz bizden habersiz kuş uçmaz masalları ile büyüyen nesilde olmadığını görüyor yavaş yavaş.
    Ama bayağı yavaş görüyor. Hala yüzde otuza yakın oyu var. Ne yapalım . halkımız biraz zor uyanıyor

    Yanıtla (7) (1)
  • Orhan / 14 Nisan 2024 11:07

    Ne şiş yansın ne ne kebap deriz . Ancak pişirirken ya şiş yada kebap yanar ama bunlar şişi de kebabı da ocağında yaktı. Nokta

    Yanıtla (2) (0)
  • Ddt / 14 Nisan 2024 06:18

    Türkiye,,,, PARLAMENTER SİSTEME ACİLEN DÖNMELİDİR!!!!NOKTA.

    Yanıtla (21) (3)
  • Abidin / 14 Nisan 2024 11:00

    Şimdi değil, Akp'lilerin yaptıklarını temizleyip, ülkeyi düzlüğe çıkardıktan sonra sıra ona gelmeli

    Yanıtla (8) (2)
  • GörüŞ / 14 Nisan 2024 10:55

    En büyük tahribat da "Müslüman çalmaz ve iftira atmaz " kanaatin Erdoğan tarafından yıkılmasıdır. Tahribat çok büyük maalesef.

    Yanıtla (19) (1)
  • Adil / 14 Nisan 2024 10:49

    Yaşadıklarından ders almayan tek millet Bizim milletimiz

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 14 Nisan 2024 10:44

    22 yıllık İslamcı iktidar dış siyasette hiç bir yerde başarılı olamadı. Böyle bir yönetimle dünyadaki karışık ortama giriyoruz

    Yanıtla (13) (0)
  • KARAR okurr / 14 Nisan 2024 10:43

    milliyetçiler, devrimciler, solcular, muhafazakârlar, sosyal demokratlar, liberaller, her renkten siyasetçiler; sadakat değil, ahlak inşa etmelidirler

    Yanıtla (10) (1)
  • Kazim Ceylaner / 14 Nisan 2024 10:43

    Sevgili Abim
    Bende bu arkadaş gibi
    düşünüyorum yalnız bugünün siyasi partilerinin hangisi sizin söylediğiniz kuvvetler ayrılığını denetleme mekanizmasını yapak veya yapacak partivarmı bana göre yok size göre varsa yazarsanız sevinirim.

    Yanıtla (0) (4)
  • GörüŞ / 14 Nisan 2024 10:42

    Bence CHP için ,AKP bir rakip değil. AKP kendi menfaatlerini din diye bu millete yuturmaya çalıştı son seçimde millet bunu gördü ,AKP daha iflah olmaz .
    CHP için en büyük tehlike ,din düşmanları ,Perinçekgiller in ekran ve artıklarıdır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Tavşan / 14 Nisan 2024 10:37

    Yıllardı Siha yaptık diye övünüyorlar. İsrail'e gönderilen İran Sihalarının biri bile hedefi vuramadı. Siha sivil hedeflere teröre karşı etkin olabilir ama savaşta değersiz. Ama bizimkilerin övünmeye ihtiyacı var

    Yanıtla (7) (1)
  • SG / 14 Nisan 2024 10:35

    Can ALLAH'IN,Mal DEVLETTİN.Bir dur diyecek olan çıkacaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Tavşan / 14 Nisan 2024 10:34

    Teleferikle son kişide kurtarılıyor. AFAD yetkilisi Cumhurbaşkanımızın koordinasyonunda başardık diyor. Cumhur başkanı olmasa kurtarmayacaklar mı.

    Yanıtla (24) (2)
  • O aslan / 14 Nisan 2024 10:33

    Taha bey vatandaş diyor ki bunlar müslimansa ben müsliman değilim.
    Müslümanlık adına hırsızlık adaletsizlik devletin soyulması hoş görülemez.
    Bunlar Müslümanlık adı altında her yaptıklarını mübah saydılar.

    Yanıtla (11) (1)
  • Abdullah / 14 Nisan 2024 10:32

    Evet güç kimde olursa bozar.AKP lileride bozmuştur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Doğan ilbaz / 14 Nisan 2024 10:32

    Çook iyi güzel ve yerinde bir tespit.Teşekkürler Taha akyol

    Yanıtla (2) (0)
  • O aslan / 14 Nisan 2024 10:29

    Teşekkürler sayın yazar.

    Hatırlayamadığım bir filozof derki.

    Önemli olan kedinin rengi değil,fare tutmasıdır.

    Yani benim için ülkemi yönetenin sağciliği solculuğu, İslamcılığın değil, ülkeyi iyi yönetmesidir.

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru - ... / 14 Nisan 2024 03:52

    ak partiyi eleştirirken, hemen ama yol yaptı, köprü yaptı, şehir hastanesi yaptı, havaalanı yaptı, görmüyor musun savunması geliyor. arkadaşlar, açık ihalesi yapılmayan, sayıştay tarafından denetlenmesi engellenen, suç varsa hukuk tarafından cezalandırılmayan hiç bir iş, hiç bir üretim ülkenin iyiliği için veya vatandaş için verilen bir hizmet değildir. bir apartmanda bile denetçi vardır. yönetici ben size hizmet vereceğim ama kimse beni denetlemesin dediğinde ne düşünürsünüz. peki der misiniz.

    Yanıtla (73) (4)
  • Karar okuru. / 14 Nisan 2024 04:56

    20 yıl boşmu duracak, maaş alacaklardı da. O kadar vergimizi aldı bir zahmet yol hastane yapiversin deyivermeli.

    Yanıtla (17) (0)
  • Abdullah / 14 Nisan 2024 08:18

    Cumhuriyetin ilk otuz yılı da böyle yazarın dediği gibi. O dönem içinde "olmasaydı olmazdık" "şu kadar fabrika-müessese kuruldu" "kulduk vatandaş olduk" denip eleştirinin zerresine yer verilmez. Halbuki o dönem çekilen fotoğraflarda bir halka bir devletlulara bakınca halkın kılık-kıyafetinden bile çektiği sıkıntılar anlaşılır. Birileri de (siyaset-bürokratidareciler)Ankara'da konforlu bir hayat yaşıyordu. Köylü lafta milletin efendisiydi. Sefalet içinde bir hayat yaşıyordu...

    Yanıtla (8) (19)
  • M. Kamil Z / 14 Nisan 2024 11:01

    Bu günü 1920-1930lara kıyaslamak, aslında ne kadar geriye gittimizin resmini çizmektir. Abdullah rumuzlu arkadaş haklı, bu günkü ekonomik durum kurtuluş savaşından çıkıp, 1929 ekonomik buhranını yaşamış üstüne üstlük 2. Dünya savaşının gölgesindeki bir ülke ile aynı. Hayaldi AKp gerçekleştirildi. Sıra da Tanzimat dönemi ekonomisi var, oraya doğru gidiyoruz. Duyunu umimi zaten londra mahkemelerini hakem tutarak başlamıştı.

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar Okuyucusu / 14 Nisan 2024 10:27

    Çok haklısınız, torunlarımızı bile borç batağına soktular. Borcu tavan yapan ülke hiç bir zaman tam bağımsız olamaz

    Yanıtla (7) (0)
  • Misafir (Emekli) / 14 Nisan 2024 00:16

    Emekliler kan ağlayıp,Halk ay sonunu zor getirirken:
    Gençler Eminönü’nde balık-ekmek yiyemezken, Akepeli vekil ıstakoz ziyafeti paylaşırken,Yerli toog dururken,Menzil şeyhimiz,lüks GMC.ye binerken,Akp.den Chp.ye geçen 1milyon nüfusl
    Belediyeye 11milyar borç bırakmışken Enflasyonda, Venezeula'yı bile gecmişiz Akepe lilerin dedikleri doğruymuş.UÇUYORUZ.
    Şapka düştü kel göründü.

    Yanıtla (38) (2)
  • 07Cem / 14 Nisan 2024 10:18

    Yola çıkarken 3Y ile mücadele "yolsuzluk, yoksulluk ve yasaklar" diye Gösterilen fragman,"Fredinin kabusu " yaşatılan.!

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru. / 14 Nisan 2024 03:23

    Bende alakasız yazayım. Bir haftadır reisimizin sesi yok ne kadar güzel. Hep tatil yapsın biz parasini verelim sorun değil. :) sussun. Otursun.

    Yanıtla (48) (2)
  • Kul Hakkı / 14 Nisan 2024 10:10

    Emine hanım demişti "şiir yazmıyoruz şiir gibi yaşıyoruz" nereden nereye.

    Yanıtla (9) (1)
  • Milliyetçi Okur / 14 Nisan 2024 06:32

    Ülkeyi bölmek istediğini her fırsatta dile getiren terör örgütünün uzantısı bir parti ile siyasi işbirliğini savunanların, kendilerini “milliyetçi” ve “Atatürkçü” olarak tanımlaması mümkün mü?…

    Yanıtla (3) (34)
  • Kul Hakkı / 14 Nisan 2024 10:06

    Huda parlı meclis kürsüsünde
    Milliyetçi, Muhafazakar vekillerin gözünün içine bakarak söyledi " Kürtçe anadilde eğitim, özerklik, eyalet sistemi " falan.. İttifaklarınızdan !

    Yanıtla (15) (1)
  • BİRokur / 14 Nisan 2024 10:00

    ‘Godfather’ filmi izleyecekken ‘Titanic’ izletilecek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sami Yüceyurt / 14 Nisan 2024 09:49

    Önce 3Y yi yok edeceğiz diyordular. Kutlu Dava demeye başladılar. Sırtları devletde elleri devlet Hazinesinde yürüdüler. TR, gelir dağılımında (OECD) sondan 4. ve 26 milyon hanenin 5 milyonu yardıma muhtaçmış. Chp K.K yi atıp yeni başkan Ö Ö deyince perde kalktı! 1 Nisan şakası gibi! O kıl aldırmayan kibir, yolsuzluğa batmış dindar geçineni, devlet kurtarıcı havarileri, daha neler neler analiz demeye başladı. Yok efendi, bize Kuvvetler ayrılığı, Hukuk devleti, kısacası Parlamenter sistem gerek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okur / 14 Nisan 2024 09:40

    Sn Yazar ben de hayatımda hep milliyetçi muhafazakar partilere oy verdim ama bu 22 sene bizi o kadar yordu ki bu sefer sandığa gitmedim. Bu kafayla devam ederlerse asla vermem, CHP belediyelerde ne yapacak bakacağız

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 14 Nisan 2024 09:20

    Yazarın uzun zaman sonra her satırına katıldığım bir yazı... Aynı şeylerden şikayetçi olduğum için sandığa gitmedim. Yazarın makalesine katkı: Yeni rejimi kabul ettirmek için, devlet kontolünde kalkınma modeli kabul edilmişti. Bu aynı zamanda, aç kalmamak için rejime teslim olmayı getiriyordu. O sistem, ülkenin geri kalmasına yol açmıştı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 14 Nisan 2024 01:00

    Taha bey, tamamen haklisiniz da, eger halk kural degil kral istiyorsa ne yapacagiz? Bunun caresini de soylerseniz seviniriz.

    Yanıtla (3) (11)
  • Yorumcu / 14 Nisan 2024 01:11

    Eğitim sistemi tek adamcılık aşılamayı bırakacak!

    Yanıtla (10) (1)
  • S. K / 14 Nisan 2024 01:17

    Kurallar/yasalar, her alanda konumu ne olursa olsun herkese esit uygulanirsa halk ," KRAL degil KURAL" dan yana tercihini kullanir.

    Yanıtla (7) (1)
  • Kazım Çetin / 14 Nisan 2024 09:16

    Taha Bey yıllardır başka çaresinin olduğunu söylüyor, yazıyor, konuşuyor. Hâlâ anlamakta direniyorsanız söylenecek söz yok demektir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Alp Doğan / 14 Nisan 2024 08:37

    Mücahitler müteahhit, devrimciler para sayma makinalarının emekçisi oldular. Bir belediye başkanının beceriksiz ,kör veya rüşvetçi olup olmadığını sokaklarda gezerken anlarsınız. Bahçe duvarını yapmak için belediyeden izin almak zorundasınız. Bir dükkanın önünde veya yan komşu alanlarında kapalı sabit ilaveler yapmak için tüm kat malikleri noterden onay verse bile yapamazsınız kanunlarımıza aykırı ama rüşvete uygundur.

    Yanıtla (21) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 14 Nisan 2024 08:23

    Tek adam rejimini seçim şartlarını değiştirerek ülkeye getirdiler bütün yetkileri tek adamda topladılar DENETİMİ kaldırdılar ben herşeyi bilirimin neticesinde halkımızın büyük bir kısmı açlığa mahkum oldu ÜLKEDE KURAL KAİDE kalmadı anayasal kararlar uygulanmıyor halkımız nihayet tepkini gösterdi inşallah düzelir.

    Yanıtla (19) (0)
  • TS li / 14 Nisan 2024 08:18

    Ey bahçeli ne demek istedin açık şöyle. Askeri, polisi, jandarmayı sandığa giden size oy vermeyen milli iradenin üstüne mı sureceksin. Dediğinden o anlaşılıyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • P7{ / 14 Nisan 2024 08:17

    Bunun çözümü hangi makam ve mevkide olursanız olun 5+5 iki dönemden fazla o makamda kalmak, liyakat, ehliyet işte bütün mesele budur birde hesap verilir olmak

    Yanıtla (14) (0)
  • Thee end / 14 Nisan 2024 08:15

    Erdoğan diyorki neyim yanlış, vatandaş cevap veriyor neyin doğru.

    Yanıtla (17) (2)
  • Karar Okuru / 14 Nisan 2024 08:10

    Yine klasik bir Taha Akyol analizi gerçekten aydınlanıyor, öğreniyor ve farkındalık kazanıyoruz yüreğinize ve kaleminize sağlık...

    Yanıtla (11) (2)
  • Muhriç / 14 Nisan 2024 08:05

    Durum ortada. Peki ne yapılmalı?
    1- partilerin, milletvekili ve belediye başkan adaylarını parti üyelerinin direk seçmesini sağlayacak yeni bir "Siyasi Partiler Ve Seçim Kanunu" yapılmalı, devlet başkanlığı iki dönem ile kesin şekilde sınırlanmalı.
    2- Devlete personel alımı, terfi ve tayinler adil bir sisteme bağlanmalı.
    3- Kamu İhale Kanunu 2002'deki ilk haline döndürülmeli, değişiklikler iptal edilmeli.
    4- İmar değişiklikleri ancak referandumla mümkün olmalı.
    Bakın; ne kadar kolay...

    Yanıtla (3) (0)
  • Karakedi / 14 Nisan 2024 08:04

    Yakup Kadri örneği o kadar karmaşık ki, cumhuriyet kurulurken M Kemal’e karşı çakan bazı arkadaşları da padişahın ekmeğini yedikleri düşüncesiyle, milletin, devletin değil, karşı çıkıyorlardı ve günümüzde bunu iyi bir şey diye örnek verenler var. Yani o kısmı kültürel gibi görünüyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 14 Nisan 2024 07:39

    Mutlak güç Diyorki,Halk sizi sandıkta seçse bile,biz size iktidarı devretmeyiz Çünkü size DEVLET emanet edilmez.Buna zehirlenme degilde tekamül altına alma denebilirmi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fani / 14 Nisan 2024 07:25

    Adalet olmayan yerde, güven olmaz.Herkes kendi kanunu uygular. Sonuç güçlü olan hep kazanır, oldu bittiyle işler yürür. Kibir ve hırs sonun başlangıcıdır vesselam.

    Yanıtla (3) (0)
  • GİRESİNLİ / 14 Nisan 2024 06:56

    Sanki ben yazdım.O kadar benim düşüncelerimi ifade etmissiniz.Tam da bu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakikat / 14 Nisan 2024 06:53

    Sadece son yüzyılda değil, Osmanlı tarihinin 18. ve 19. Yüzyılı da dahil ( bu yüzyıllar Osmanlı kurumlarında çürüme tavan yapmıştır…) böylesi bir çürüme, yolsuzluk, hukuksuzluk, denetimsizlik görülmedi bundan sonra da görülmeyecek…
    Siyasal islamcılar ve avaneleri için tam bir yağma dönemidir.
    Haram yemeyi bir ganimet ve hak gibi gördüler.
    Olan da islam ve Müslüman imajına oldu, bu minvalde yüz yıllık bir tahribat oluşturdular…

    Yanıtla (4) (0)
  • ata / 14 Nisan 2024 06:46

    su testisi su yolunda kırılır derler iktidarın yolu halkın yolu değildi bu yol onları uçuruma götürdü ve o testi kırıldı artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak , üstat Ferdi Tayfur'un dediği gibi ,''bilinmez neleri getirir zaman''

    Yanıtla (2) (0)
  • Musto / 14 Nisan 2024 01:33

    Daha ne olmasını bekliyordunuz.. Devleti imam hatipler yönetiyor. Yüzbinlerce İmam camilerde AKP'nin propandasını yapıyor. Devlet memurlarının tamamı siyasete bulaşmış. Bir şarkıcı kadının şaka yapması bile olay oluyor anında derdest ediliyor..Cemaatler tarikatlar artık eğitime müdahil oluyor.. uzanlara sormuştum neden paranızı yurt dışına taşıyorsunuz? Bu ülkede yüz binlerce cahil imam vaaz veriyor bir sabah kalktığınızda bırakın malınızı can güvenliğiniz olmaz..

    Yanıtla (47) (10)
  • Musto'ya / 14 Nisan 2024 02:32

    İmam kadar başına taş düşesice Musto!Bu kadar imam düşmanlığıyla imamın önüne gelir cenazen.Ben imamların yerinde olsam cenazeni kıldırmam.

    Yanıtla (9) (59)
  • Musto / 14 Nisan 2024 03:17

    Her Müslüman imamdır.. İslamiyette Ruhban sınıfı yoktur. Kur'an-ı Kerim'i okuyup anlayan ve anladıklarını eğmeden bükmeden hülle yapmadan anlatan insanlara saygımız hürmetimiz sonsuzdur.. Allah bizleri dini inancı meta olarak alıp satanlardan korusun cenazelerimizden bile uzak tutsun..

    Yanıtla (57) (4)
  • Okur / 14 Nisan 2024 04:35

    Kemalizmden sonra bunlar ate kalıyor..hele komünizm dininden sonra..çok çalışıyorlar taklit ediyorlar ama bu iki dönemi gecemediler daha.

    Yanıtla (2) (8)
  • Ülkesini seven vatandaş / 14 Nisan 2024 06:40

    Amcam 1925 doğumluydu medrese alimiydi.Bir gün bir iş yapmamı istedi ,özetle Sokratesin savunmaları üzerine çalışıyorum müsait değilim dedim.Ben sana yardımcı olayım dedi ,başladı Sokratesi anlatmaya!!!.Şimdiki imam hatiplilere bakıyorum!!!.Hepsi cahil güce tapar olmuş.12 yıl oldu namazı aksatmıyorum camilere tövbe ettim.

    Yanıtla (9) (1)
  • Doğan Alioğlu / 14 Nisan 2024 07:57

    Mustonun duası için:
    Kocaman bir AMİN

    Yanıtla (8) (1)
  • Kuşluktan / 14 Nisan 2024 10:18

    Celal Bayar dönemindensiniz galiba!

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf / 14 Nisan 2024 06:30

    Az bir ücret karşılığında hakikatleri gizleyen din adamlarından Allah bizi korusun ve cenazelerimizden uzak tutsun.

    Yanıtla (15) (1)
  • Tarihli / 14 Nisan 2024 06:29

    Muhterem Üstad. Şu “güç bozar, mutlak güç mutlaka bozar” ilkesini, bir de negatif yapılanmaların bozulması olarak anlamaya çalışın lütfen. Meselâ, gücünü milletten ve bağlı olduğu insanlık değerlerinden alan bir yapı gelip kökleşmiş ve kireçlemiş yapıları bozarsa ne olur. Mesela merhum Özal kambiyo rejimini değiştirdi (mevcudu bozdu) fena mı oldu? Mesela Devletin görmezden geldiği merhum Menderes ve arkadaşlarının naaşlarını getirip İstanbulun ortasında bir ziyaretgâh oluştur dufena mı oldu?

    Yanıtla (1) (17)
  • haluk d / 14 Nisan 2024 06:22

    Denge ve denetlemenin oldugu Hukuk Devleti elimizi kolumuzu bagliyor istediklerimizi yapamiyoruz TEK ADAM Sistemine gecince ucacagiz dediler ve milletten yetki istediler Millette yetkiyi verdi , gordu etkiyi

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 14 Nisan 2024 05:07

    3. Dünya savaşı çok yakın ve ABD İsrail ve Batı Dünyası artık bölgenin güvenliği için İrana savaş ilan etmesi an meselesi. Irakın sonu ne ise İran içinde aynı bahtsız bir gelecek hazırlanıyor. İranın İsraile yaptığı saldırı büyük bir fiyasko ile sonuçlandı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuyucusu / 14 Nisan 2024 03:19

    Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş. Şahsen ben de bahsettiğiniz arkadaşınızın duygusuyla CHP 'ye verdim. Milliyetçi muhafazakar bir kişiyim. Gençliğimde ülkü ocaklarında yıllarım geçti. AK Parti İslama, MHP milliyetçilere yük oldu. Açıkçası artık sağ partiye oy vermeyi bıraktım. Hukuksuzluk, yolsuzluk, kayırmacılık, çetecilik, mafyacılık almış başını gitmiş. Arsızın itibar gördüğü bir devirdeyiz. Bu kadar kötülük bu ülkeye yapılmamalıydı.Bu zihniyet gitmeden düzelme şansı da yok.

    Yanıtla (39) (1)
  • karar okuru / 14 Nisan 2024 03:08

    Yazar tek parti dönemine bütünsel bir açıdan bakmak yerine, sadece tek adam rejimini ele alıyor ve siyasi açıdan tartışıyor. Bir kısım okuyucu yorumlarında (kibarlığım üstümde, trol demedim) yapılmayanı o da yapmıyor, tartışmasını yer ve zamanın konjonktürüne ve sosyo-ekonomik bir bağlama oturtmaktan kaçınıyor. Işine gelen delillerle benzerlikleri görüyor, farkları gör(e)miyor, göster(e)miyor. Kırılma noktalarında farklı gelişmeler olsaydı ülke nereye giderdi, bunu da sorgulamıyor. Yazık.

    Yanıtla (6) (3)
  • İstanbullu bir okur / 14 Nisan 2024 01:56

    2-Şuda bir gerçekki,ben diyorum ki Akp.31 Martta yine aşırı oy aldı,bana göre 2002 seçimleri gibi,Dsp.Mhp.örnegi gibi olmalıydı.Bu insanımızda daha halen Demokratik bilince ulaşmada halen çok zamana ihtiyaç var,gibi.Akp.adeta bir mezhep halinimi aldı sorusunu sordurtuyor,insana.Durum bu gibiyse,Allah vermesin çok tehlikeli bir gelecek bizi bekliyor demektir.Ümit ederim yanılırım.Ve millet ve halk olaraktan,bu yazıdaki son parağrafı yakalarız,İnşallah.Allah hayırlı uzun ömür versin,millet vicdnsz

    Yanıtla (9) (2)
  • İstanbullu bir okur / 14 Nisan 2024 01:46

    Sn.Üstat;öncedende yazdım.Sizi mümkün mertebe 1977-78 den beri takip ederim.Köşe yazıları ve kitaplar.Ve sizi yüzyüze birdefa görüp dinledim.1977'de ve o günden beride takipçinizim.Katılmadığım tarafınız,bir ara veriler ortaya koyaraktan,ver kurtulu işlemiştiniz,bugün nasıl bakıyorsunuz,bilmem.Ama bu ülkede Pkk.politikasıda hep tartışılır.Ve tartışılacaga da benziyor,daha nice.Bu dışında muhteşemsiniz.Benimde Akp.konusunda epey yanlışım oldu,ama son 7-8 yıldır yolu toparladım.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar Okuru / 14 Nisan 2024 01:35

    Dünya tarihinde yalanla, dolanla, aldatmayla, soygunla, zulüm, haksızlık ve eşitsizliklerle hiçbir ülke iflah olmamıştır. Hele ahlaksızlıkların dini ve milli söylemler kullanılarak yapılması, dinin siyasallaştırılarak sömürü aygıtına dönüştürülmesi, başta o dine ve gerçek milliyetçiliğe yapılabilecek en büyük kötülüktür!

    Yanıtla (16) (2)
  • S. K / 14 Nisan 2024 01:13

    Kurallar/yasalar, konumu ne olursa olsun her vatandasa eşit uygulanirsa halk o zaman "Kral degil kural" dan yana tercih kullanirdi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Baki / 14 Nisan 2024 00:55

    Sayın AKYOL'a hatırlatmak için yazıyorum. Eskiden yani parlamenter sistemde TBMM'inde KİT(Kamu İktisadi Teşekkülleri) komisyonları vardı. Komisyonlarda iktidar çoğunluktaydı. Böylece kendi atadığı genel müdürleri kendi denetliyip aklıyordu. Ankara'dan yola çıkmadan müfettişin oteli hazırlanıyordu. KİT genel müdürlerinin verdiği kahvaltılarda bir tek kuş sütü eksik olurdu. Bunları SEKA, TÜPRAŞ,PETKİM ve YARIMCA SERAMİK Fabrikalarından biliyorum. Hepsi birer arpalıktı.

    Yanıtla (6) (2)
  • Merdo** / 14 Nisan 2024 00:28

    *Şeytan’ın varlığı sonrası insanın işi çok kolaylaştı:
    Her türlü rezillikten sonra ilk cümle “ şeytana uydum” Oluyor .Hırsızlık,Yolsuzluk yapan,Rüşvet alıp veren ,
    Cinayet işleyen,Tecavüz eden şeytana uydum,Kandırıldık diyor,Nedir bu şeytanın
    çektiği insanın elinden?*

    Yanıtla (9) (1)