Asiltürk’e göre ‘biat’ kültürü

Sayın Oğuzhan Asiltürk’ün Saadet Partisi’ni Cumhur İttifakına monte etmek istediği biliniyor. Partisine destek arayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yirmi yıldır hatırlamadığı Asiltürk’ü evine giderek ziyaret etti, Beştepe’de ve KKTC gezisinde ağırladı…

‘Cumhur İttifakı’ fotoğrafında artık Asiltürk’ün önemli bir yeri var.

Fakat Asiltürk Saadet Partisi’nin yönetiminde de tabanında da etkili olmadı… Bunun üzerine Milli Gazete’de bir makale yazarak biat hatırlatması yaptı. Özeti; bana biat ederek itaat sözü vermiştiniz, hadi itaat edin…

BİAT VE İSLAM

Makaleye göre, merhum Erbakan vefat edince ettiğinde, Milli Görüş’ün ileri gelenleri “görevi yüklenmesini” Asiltürk’e teklif etmişler, o da şu şartı koşmuş:

“Sizden inançlarımıza uygun bir şey yapmanızı istersem, itaat edeceğinize söz veriyor musunuz?”

Onlar da şu cevabı vermiş:

“Evet, sen bizden zaten yapmak zorunda olduğumuz şeyi istiyorsun, kabul ediyoruz.”

Burada anahtar “itaat” ve “zorunda olmak” kavramlarıdır. Asiltür “itaat” şartı koşuyor, muhatapları da inançları bakımdan “zorunda” olduklarını söylüyorlar!

Asiltürk, makalesinde Peygamber Efendimiz’i ve Hz. Ebu Bekir’i hatırlatıyor. Doğru, Peygamberimiz ve Ebu Bekir cebir ve şiddetle değil, böyle rızai muvafakatle itaat sağlamışlardı. Üstelik o itaat, gerektiğinde farklı görüşlerin söylenmesini engellememişti.

Dahası, “biat” İslam’dan önce de görülen bir gelenekti. Üstelik “biat” İslam’da itikadî bir konu değil, tarihsel bir pratiktir. Bütün insanlık tarihinde çok defa kanlı çarpışmalar olmuştur ama iktidarın anlaşmalarla belirlendiği de görülmüştür.

İslam tarihinde Sıffin savaşlarında “biat”in yeri ve işlevi neydi?

Mezhep savaşlarında en önemli sebep, iktidar kavgalarının dinî yorumlara dayandırılması değil miydi?

İTAAT VE İSTİBDAT

Siyasi otoriteye itaatin dini bir vecibe gibi gösterilmesiyle “biat”ın ne hale geldiğini 14. asırda İbn Haldun şöyle anlatır:

Günümüzdeki meşhur biat ise el, etek, ayak ve yer öpülmek suretiyle hükümdarların kisralar ve krallar gibi selamlanması şeklinde olmaktadır…” (Mukaddime, S. Uludağ tercümesi, I, s. 580)

Böylesine ezik toplumlarda hür düşünce gelişebilir miydi?

Batı’daki Rönesans’a ışık tutan İslam medeniyetinin güneşi de 13. asırdan itibaren sönmedi mi?

İkinci Meşrutiyet İslamcılarından Said Nursi gerileme sebeplerini sayarken “çeşit çeşit bulaşıcı hastalıklar gibi yayılan istibdat” faktörünü vurgular. (İlk Dönem Eserleri, s. 536.)

Tarihin başka bir tanığı, entellektüel İslamcı Sadrazam Sait Halim Paşa’nın yazdıkları:

Osmanlı milletinin çoğunun… halen cismani veya dini ve ruhani bir reisin hüküm ve nüfuzuna körü körüne itaat etmekte olduğu, bu reislerin ise halkın cehaletini kendi hesaplarına kazanç vesilesi yaptıkları ve bundan insafsızca istifade ettikleri kimsenin meçhulü değildir.” (Buhranlarımız, İz Yayınları sf. 61)

GÜNÜMÜZE BAKALIM

Şimdi düşünelim: Siyasi otoriteye ya da siyasi lidere yahut siyasi partiye itaat konusu hukuk ve özgürlük kavramları açısından değil de Asiltürk’ün dediği gibi dini bir vecibe sayılırsa, günümüzde ne olur?

Evvela dinle ilgisi olmayan ama hayati derecede önemli sorunlarda ilgisizlik ve hatta bilgisizlik oluşur...
Asiltürk Merkez Bankasının bağımsızlığı konusunda ne düşünüyor?

Faiz-enflasyon ilişkisi konusunda fikri nedir?

HSK, yargı bağımsızlığı, KHK mağdurları konusunda ne diyor?

Meclis’in denetim yetkisinin makaslanmasını nasıl karşılıyor?

Avrupa Birliği ve OECED, yolsuzluklarla mücadele yasaları çıkarmıyor diye iktidarı eleştiriyor, aktif siyasete dönen Asiltürk bu konuda niye bir şey demiyor?

En önemlisi, “kuvvetler ayrılığı” konusunda tavrı nedir?

Bu konuları önemseyip de bir açıklama yapmadı ki bilelim!

Nice hayati konular gözden kaçıyor, görüyor musunuz: iktisat ilmi, işletme ilmi, idare hukuku, anayasa hukuku, diplomasi…

Ve, tarihte bilim devrimini, sanayi devrimini nasıl kaçırdık, az çok sezilmiyor mu?

Temel Karamollaoğlu ise bu hayati kavramları Milli Görüş’ün zihniyet dünyasına dahil ederek ve Millet İttifakı’na destek vererek hem siyasi kültürümüze hem demokrasimize değerli bir katkıda bulunuyor.

Milletçe hepimizin, kaybettiğimiz asırları telafi etmek için özgürlükçü demokrasiye, hukuka ve bilime dört elle sarılmamız lazım.

YORUMLAR (184)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
184 Yorum
  • Cemo / 19 Ağustos 2021 19:27

    Bana biaat ettiniz bende bu biatinizi şu kişiye aktardım. Alırım satarim devrederim biat benim biatim. Ya hoca; Bari noter onayı olsunda, sonra ben onu demek istememiştim filan olmasın. La havle, adam olmaz bunlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • çağrı / 30 Temmuz 2021 15:17

    CHP'li vekil, Erdoğan ve bakanlarını istifaya çağırdı: Marmaris’te 300 odalı yazlık saray var ama yangını söndürecek uçak yok
    CHP Muğla Milletvekili Mürsel Alban, Muğla’nın Marmaris, Bodrum ve Milas ilçesinde çıkan orman yangınlarına müdahalelerin yetersiz kaldığını öne sürerek, “Marmaris’te 300 odalı yazlık saray var ama Marmaris’te yangını söndürecek uçak yok. Tüm bakanlarıyla birlikte Tayyip Erdoğan yönetimini istifaya davet ediyorum” dedi.

    Yanıtla (11) (0)
  • Kararokuru / 30 Temmuz 2021 22:12

    Ben de CHP nin kapatılmasını istiyorum ama nerdee

    Yanıtla (0) (8)
  • Okur / 03 Ağustos 2021 15:47

    Vauvvv. Bravo dostum. Harika bir dilekte bulunmuşsun, tebrik ederim.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 31 Temmuz 2021 00:06

    "Cumhur İttifakı’ fotoğrafında artık Asiltürk’ün önemli bir yeri var." Yazar
    Desene bayrağı çekip beni seven benimle gelsin diyecek
    Bölündükçe güç kaybedilir biline

    Yanıtla (0) (0)
  • Horozkentli / 30 Temmuz 2021 23:29

    Sonuna kadar katiliyorum. Ayrica "erkek deveyi disi deveden ayirt edemeyen!" olayi ornek verilebilir.Koru korune biat, ancak bagnazlik ya da cehalet olarak nitelenebilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuyucusu / 30 Temmuz 2021 21:53

    Suriyelilere 40 Milyar Dolar harcadık diye övünenler.
    Deprem oluyor para istiyor.
    Salgın oluyor para istiyor.
    Orman yanıyor para istiyor.
    Sel baskınında vatandaşa çay fırlatıyor.
    Ama asla itibardan tasarruf etmiyor!

    Yanıtla (8) (0)
  • Alıntı / 30 Temmuz 2021 21:45

    Cumhurbaşkanı Erdoğan:
    “Suriyelilere 40 milyar dolar harcadık, evelallah bir 40 daha harcarız.” diyeli 2 sene;
    "Türk Hava Kurumunda yangın söndürme uçağımız yok"
    diyeli de 2 saat oldu.

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 21:24

    cübbeli denilen zat neden şu yanmaz kefenlerden 3-5 top göndermemiş yangın mahallerine.bir set gibi yangını çevirir söndürüdü.

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 21:12

    bu asiltürk akp kurulurken neden rte nin,arınç ın,gül ün kuyruğuna takılıp akp ye gitmemiş,akp kurucusu olmamış.truva atı gibi saadetin içinde kalmasını birilerimi empoze etti.durmuş durmuş 20 sene sonra bir rte bir akp sevdası uyanmış gönlünde.git kardeşim,akp seni bekliyor,seni tutan yok.bir m vekilliği sana yada yakınına verirler artık. ve bu şartlar altında aklın varsa bir dakika bile saadette kalmamalısın.

    Yanıtla (6) (0)
  • K.okuru / 30 Temmuz 2021 15:26

    İcmâ-ı ümmet, şeriatta bir delil-i yakînîdir. Rey-i cumhur, şeriatta bir esastır. Meyelân-ı âmme şeriatta mûteber ve muhteremdir."
    -Ümmet/ millet çoğunluğunun oyu şeriatta gözle görülür bir delildir. Halkın oyları; şeriatta bir esastır.Kamuoyu çoğunluğu; şeriatta geçerli ve saygı değerdir.bsaidnursi

    Yanıtla (1) (9)
  • Simsek / 30 Temmuz 2021 20:55

    Talibanin telefon nunarasi varmi sende

    Yanıtla (3) (1)
  • Biat / 30 Temmuz 2021 18:21

    Peygamberler dışında biat imani bir konu değildir. Yönetimsel bir konudur.
    Bitti.

    Yanıtla (10) (0)
  • okur / 30 Temmuz 2021 20:38

    Aynen hutbe konusu gibi. İslamiyet öncesi arap toplumunun toplumsal konuları konusmak için toplandığı hutbe islamiyetle birlikte cuma gününün önemli bir vecibesi haline getiriliyor. Amaç ne; hutbe'de peygamber ve halifelere "biat" ve "itaat" edilmesinin inananlara anlatılabilmesi. Bir arap geleneği islami bir vecibe haline geliyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 20:35

    Asıltürk ün saadette karşılığı yoktur. Yani diyorki bende varım.

    Yanıtla (3) (0)
  • İlke / 30 Temmuz 2021 20:06

    Asilturk anlayışı ülkeyi ve din algısına en büyük zarar oldu gormuyormusunuz ekonomide yolsuzlukta yolda ahlakta hapishanelerin dolması gazeteciler hapiste Allah onunla aynı kafada olanlardan ülkemizi dinimizi kurtarsın din anlayışları istismar aldatma

    Yanıtla (9) (0)
  • ruhi / 30 Temmuz 2021 19:29

    Dini vecibelerden referans alarak devleti ve kurumlarini yönetmek isteyenlerin varacagi nokta. kutsal dava dedikleridir. $ahsim, Taliban ile ayni görü$te oldugunu söylemedi mi? Taliban $eriat ile yünetenlerdir.
    Sn. Asiltürk, dini referanslar göstererek cevap verecegi a$ikardir Bir söz var: "Ne $am`in $ekeri ne arabin yüzü ".
    Örnek ise; Suudi Arabistan, ya da Iran ne halde?
    Insan Temel Hak ve Hürriyetlerin yok edildigi ülkeler degilmidirler?
    Demokrasiyi yeniden kurmak zorunfayiz. Gerisi l

    Yanıtla (3) (0)
  • asker koruyormuş / 30 Temmuz 2021 17:06

    CEM TOKER:
    300 odalı yazlık sarayda umarım herhangi bir yangın tehdidi veya hasarı yoktur
    Allah korusun…

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru.. / 30 Temmuz 2021 17:58

    Yazlik Saray yansa bu ülkede sevinecek milyonlar var..
    Allah'in lütfu olur..

    Yanıtla (1) (1)
  • V.D. / 30 Temmuz 2021 17:44

    Asiltürk vatandaşın oyuna talip değil demek ki! Sadece toplantıda olanların itaatini istiyor! Parti'yi önemsemiyor olmalı !
    Amacı açık: Saadet Partisi içerisinden iktidar nimeti arzulayanların aklını çelerek Saadet Partisi seçmeninin bölmek!

    Yanıtla (7) (1)
  • Y. Evrin / 30 Temmuz 2021 17:39

    Sayın Akyol yazı,görüş ve düşüncelerinizle siz,topluma yararlı olacak değerlerimizden birisiniz.Selametle kalın.

    Yanıtla (6) (0)
  • Erdem Gençoğlu / 30 Temmuz 2021 17:31

    "Biat etme" biat etmeye karşı olanlarda bile bir gerçeklik olarak vardır. Hata biat etmeye en çok karşı olanlar en çok biat edenlerdir. Önemli olan kime/neye biat edildiğidir. Modern dönemde "kurucu siyasi liderler"e atfedilen anlam "derîîîn" biatten başka bir şey değildir. Kimse kafayı kuma sokmasın. Bu arada konu bir ASİLTÜRK" meselesi değil!

    Yanıtla (1) (1)
  • komisyoncu / 30 Temmuz 2021 17:13

    9 ay önceki haber
    ANKA Haber Ajansı

    · Oct 16, 2020
    Orman Bakanlığı’nın yangın söndürmede Türk Hava Kurumu (THK) uçaklarını tercih etmemesi nedeniyle THK elindeki 14 yangın söndürme uçağını satma kararı aldı.

    https://ankahaber.net/haber/detay/turk_hava_kurumu_14_yangin_sondurme_ucagini_satmak_zorunda_kaldi_18710

    Yanıtla (5) (0)
  • O. Asiltürkün dini; / 30 Temmuz 2021 17:07

    Milletin parasını çalan, ülkesini harap eden hakkkı, adaleti ortadan kaldıranları desteklemek için Asitürk biat edin demiş. Saadet partililer bu adamı iyi tanısınlar, Bahçeli gibi, Erdoğan gibi.. Asiltürk ve onu kandıranlar hangi dinden ise ben o dinden asla değilim.

    Yanıtla (11) (0)
  • işte böyle / 30 Temmuz 2021 17:05

    THK’nin eski başkanı emekli korgeneral Erdoğan Karakuş:

    -Ben THK’nın başkanıyken bir yılda 176 yangın çıktı. Hepsini söndürdüğümüz için gündem bile olmadı.

    -Rusya’dan aldığımız uçak 10 ton atıyor ama büyük olduğu için vadilere giremiyor. Bu nedenle söndüremez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Arifasya / 30 Temmuz 2021 17:04

    Sayin asilturk golge etme baska ihsan istemez.mollaoglunun siyasetini takdir ediyoruz.suyu bulandirma da seni iyi ansinlar...

    Yanıtla (5) (1)
  • ykostem@yahoo.com / 30 Temmuz 2021 17:03

    "KHK mağrurları" (!)
    ***
    Düzeltiverin lütfen.

    ------------------------------
    Makaleniz güzel; tebrikler...

    Yanıtla (2) (0)
  • fark / 30 Temmuz 2021 13:55

    Atatürk yönetimi 15 Yıl

    Erdoğan-akp yönetimi 20 Yıl

    Yanıtla (1) (5)
  • Göktürk / 30 Temmuz 2021 16:47

    Atatürk'ün kısa döneminde 7 düvele karşı imkansız bir savaşdan koca bir ülke kuruldu eğitimi, devrimleri, fabrikaları ile AKP döneminde ise ülkenin şeker-tank palet fabrikasından, limanına, ormanından, madenine, toprağına kadar 80 yıllık emek 30 paraya satıldı, hatta geleceğimiz bile.....

    Yanıtla (5) (0)
  • yaparsa kim yapar / 30 Temmuz 2021 15:48

    25 yaşında çocuk kendini sorumlu hissedip yangına motoruyla su taşırken hayatını kaybetmiş, Eredoğanın atadığı kayyum düğüne gitmiş...

    Yanıtla (20) (0)
  • şahsım / 30 Temmuz 2021 16:43

    Eski THK yöneticisi Duman:
    Bizim uçaklarımız niye antika olsun, maşallahı var
    https://sptnkne.ws/GUhp

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 30 Temmuz 2021 16:09

    Cem Toker:

    uçağın fiyatı 10 milyon dolar.

    Yaklaşık 80,000 litre yangın söndürücü taşıyabiliyor…

    Boeing 747 Süper Tanker deniyor…

    Saatte yaklaşık 1000km hızla 6,500km uçuyor



    Katarlıların hediye ettiği iddia edilen 500 milyon$ değer biçilen uçağın modelinden

    Yanıtla (3) (0)
  • Bir okuyucu. / 30 Temmuz 2021 16:05

    Bu Pakdemirli ne biçim bakan böyle? Bundan boș tarlaya bekçi olmaz ama bakanım diye geziniyor ortalıkta.

    Yanıtla (13) (0)
  • Sezar / 30 Temmuz 2021 15:44

    Aslında anlaşılmayacak bir durum yok. Yangın söndürme işi 2019 yılında THK elinden alınarak, özelleştirildi. Hem de hiç havacılıkla, yangınla ilgisi olmayan bir mühendislik şirketine verildi.
    Saatlik ücret ödeniyor hem de thk maliyetinin iki katına.
    Hala anlamayan var mı?

    Yanıtla (13) (0)
  • Otel sahibi turizm bakanı / 30 Temmuz 2021 15:27

    Koruma altındaki Halep çamı ormanını yaka yaka yok edip, fidan yerine beton diktiler
    "Çivi çakılmayacak" denildi. Sonrası şöyle:
    * 2012'de La Blanche Island
    * 2016’da Titanic Deluxe Bodrum
    * 2018'de Lujo Bodrum kuruldu.
    80 hektar daha yandı. İki lüks otele daha yer açıldı

    Yanıtla (14) (1)
  • yaparsa kim yapar / 30 Temmuz 2021 13:47

    Bol bol Makam uçakları var.
    Kurumsal uçaklar var
    İHA var.
    Kağıt üstünde yok yok.
    Buna karşın yangın söndürmek için birkaç Rus uçağı kiralanmış. kendi helikopterimizi de yapıyorduk.

    Yanıtla (15) (1)
  • Bayburt69 / 30 Temmuz 2021 14:58

    Alperen sen nasıl bir alperensin?Büyük Türk Milliyetçisi Ataturk'ü sevmeyip bir de hakaret eden Alperen olur mu?En güzeli sen adını değiştir.

    Yanıtla (6) (0)
  • KÖYÜN DELİSİ / 30 Temmuz 2021 14:55

    Türk Hava Kurumu Müdürü. Yangınlar olurken, düğünde olduğu için, halktan hakkını helal etmesini istemiş. Halkta evini, işini ve hayvanlarını kaybedenler asla hakkını helal etmez de velev ki ettiğini düşünelim. Peki o yangında yanan dilsiz ağaçlar, portu böcekler, kaplumbağalar, karıncalar, yılanlar, tavşanlar ve nice canlıların hakları ne olacak Müdür bey. Bari düğünde iyi eğelene bildin mi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Orhan / 30 Temmuz 2021 07:24

    F.sultan Mehmet han Osmanlı’nın muhteşem padişahı 5 dil bilen insan hocası akşemseddinin ayağına gittiğinde diz çöküp fetva alırdı. Şimdi diyanet işleri başkanı idarenin başına gidip kendi diz çöküyor şimdi sıra diz çökme itaat kesintisiz şartsız ve biat istiyorlar her kurumdan

    Yanıtla (8) (3)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 14:54

    Sayın 07.04. Orhan bey, Osmanlı'da şehülislamları Padişah atar ve görevden alırdı. Yani statüleri Vatikan'daki Papa veya İran mollaları gibi değildi. O nedenle Padişahın fetva alması için Şehülislam'ın ayağına gitmesi gerekmezdi. İstediği fetvayı alırdı. Esasen fetvalara da ihtiyaç yoktu. Bunlar halkın gözünde meşruiyeti sağlamaya matuftu. Ayrıca, Laik Türkiye Cumhuriyeti'nde işler Diyanetin fetvası ile yürümez. Kanunları TBMM yapar, Türk Milleti adına mahkemeler uygular.

    Yanıtla (5) (0)
  • yaparsa kim yapar / 30 Temmuz 2021 14:47

    cihan devleti?
    iban devleti?

    Yanıtla (6) (0)
  • doğru mu bu haber / 30 Temmuz 2021 14:46

    Skandalın böylesi; Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin, orman yangınlarının gözetilemesi için Orman Genel Müdürlüğünün envanterinde bulunan 1 jet uçağı ve 2 helikopteri makam uçağı olarak kullandığı belirtiliyor

    Yanıtla (8) (0)
  • a.lideri / 30 Temmuz 2021 14:45

    bugün kaç yüz ya da bin fagan geldi?
    Güme gitti bu arada....

    Yanıtla (1) (0)
  • erdoğanın 13 uçağı varmış / 30 Temmuz 2021 13:39

    TFF sarı kart başına 1 kırmızı kart başına 5 fidan dikeceğini söyledi

    Cübbeli Ahmet “yangını görünce tekbir getirin söner” dedi.

    THK Başkanı “akşam düğündeydim” dedi.

    Tarım Bakanı “envanterde uçak ve helikopter yok ama alacağız” dedi.

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru.. / 30 Temmuz 2021 14:41

    Tek adamin 16 ucagi oldugunu biliyorum..13 az olmus (!)..

    Yanıtla (3) (0)
  • yine kayıp / 30 Temmuz 2021 13:56

    Kılıçdaroğlu'ndan THK açıklaması:

    Erdoğan ortalıkta yok,

    kayyuma ulaşamadım

    Yanıtla (14) (1)
  • emek / 30 Temmuz 2021 14:38

    Emek Partisi'nden orman yangınları açıklaması:

    • Her şeyi satan iktidar ormanlarımızın korunmasını da özelleştirdi
    • Kimse bu suç hepimizin diyerek hedef şaşırtmasın
    • Yangınlarda ve yangınların söndürülmesinde sorumluluğu olanlar hesap versin

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 14:13

    Saray yapmak için mi iban isteniyor?
    Yangın uçağı almak için stoktaki uçaklar satılabilir, diye düşünüyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru " Bestepe Sarayinin maskotu"oldu.. / 30 Temmuz 2021 14:13

    Oguzhan Asiltürk yasini basini almis bu zat "Saray maskotu"
    oldu, tebrik ediyoruz kutluyoruz,Bu yasta kariyer yapti,
    beles seyahate davetli oldu ,TV'de görüntü verdi..Aklinca bu iktidarin kurtulusu icin caba sarfediyor..Hersey nafile,bosuna
    buna bir Türk Halk sözü; Havanda su dövmek denir buna..

    Yanıtla (8) (1)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 14:08

    saadet partisi çizgisi doğrultusunda hareket edecek diye düşünüyorum.asiltürk o çizgiye uyarsa ne ala,uymazsa başka kapıya.iyilik kötülüğe gitmez,kötülük pişman olur,tevbe eder ve teslim olursa ne ala.

    Yanıtla (9) (1)
  • IBAN / 30 Temmuz 2021 14:05

    Yine IBAN isterlerse tek şartım:
    Alınacak uçağın fatura bedeline istinaden direkt ilgili şirketin hesabına eft yapmak.

    Yanıtla (11) (3)
  • Abuzer Deli Neyzen / 30 Temmuz 2021 13:53

    Ben bunların dininden çıktım.. Başka bir İslama inanıyorum..
    Bana itaat sözü veriniz diyor bunak ve satılık herif.. Mutmelen parasal duygusal işleri var.
    Cehenneme kadar yolunuz var. İslamcı din pazarlamacı sahtekarler

    Yanıtla (16) (2)
  • Alperen / 30 Temmuz 2021 13:51

    Atatürk'ün biate ihtiyacı yoktu,boyun eğdirmeye İstiklal mahkemeleri ve üç Ali'ler yeter..Karşısında kurulan bir partiye tahammül edemeyen,İstiklal mahkemelerinde haddi hesabı olmayan derecede insan idam ettiren adam ve sizin meşhur ÖZGÜRLÜKÇÜ DEMOKRASİNİZ..Ne uydu ama..

    Yanıtla (3) (26)
  • KARAR OKURU / 30 Temmuz 2021 13:46

    "Envanterimizde yangın söndürme uçağı ve helikopteri yok. Cumhurbaşkanımızın talimatıyla ihale çalışmalarına başladık. Uzay aracı kullanmamız gerekse Orman Teşkilatı olarak onu da alır kullanırız." Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli'den orman yangınlarına ilişkin açıklama

    Yanıtla (2) (2)
  • THK eski başkanı / 30 Temmuz 2021 13:40

    “19 tane kıvrak uçağım vardı. Bu uçaklar dağların arasına girip orada ateşin olduğu yere suyu vurur. Bu yapılmazsa orman yangınlarının önünün kesilmesi mümkün değildir. Ben THK başkanıyken 1 yılda 176 yerde yangın çıktı. Hepsini söndürdüğümüz için gündem bile olmadı.”

    Yanıtla (6) (0)
  • a.lideri / 30 Temmuz 2021 13:37

    günün sözü:
    Ay a gideceğiz ama
    yangın söndürme uçağımız yok.

    Yanıtla (8) (0)
  • doğru mu bu haber / 30 Temmuz 2021 13:36

    THK’nin işten attığı söndürme uçağı pilotları:

    "Rus uçakları Türkiye coğrafyasına uygun değil. Bugün 'gelin bu yangını söndürün’ deseler o uçaklara atlarız, yangını da söndürüp döneriz"

    Yanıtla (6) (0)
  • şahsım / 30 Temmuz 2021 13:35

    Mevlüt Çavuşoğlu:
    Yardım hesabı açıldı, milletimiz cömerttir

    Yanıtla (1) (0)
  • şahsım / 30 Temmuz 2021 13:34

    Fatih Altaylı’dan THK kayyumu Cenap Aşçı’ya tepki:
    "Keşke tarağı olsaydı. Ülke yanarken taranırdı!"

    Yanıtla (6) (0)
  • kadir yılmaz / 30 Temmuz 2021 13:24

    Oğuzhan asiltürk aç kaldığında karnına midesine tek taş bağlayarak sabrederse emin olun ben iki taşı üst üste bağlayıp sabredeceğim.
    Kıbrıs a da kendi keyfimden giderken devlet mumu yakmadan gideceğim.
    Canım Hz Ali nin dediği gibi (onlar benim gibilerin halifesiydi ben sizlerin halifesiyim) asiltürk gibi olanlar Hz Ali nin ayağının tozu olabilsin ben ona biat ederim. Önce tüm reisler ağalar beyler kendileri o kullanıp çarpıtları muazzez dine kendileri layık olsun bizim biat etmemiz kolay.

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 11:53

    Maalesef bu topraklarda, 'fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür' insan diyenlerle, 'biat eden, itaat eden' insan diyenlerin mücadelesi bir süre daha devam edecek. tabiat kanunları geregi birinciler kazanacak, ikinciler kaybedecek.

    Yanıtla (11) (0)
  • Doğan Avşaroğlu / 30 Temmuz 2021 13:04

    Fıtrat dindir, Dinde fıtrattır. İnsan fıtratına gem vurulamaz. İnsan fıtratı yüce yaratıcı Allah'ın verdiği fikri hür vicdanı hür irfanı hür yaratmıştır. Bunu eniyi yorumluyan insan fıtratının gelişimi için sistem kuran Mustafa Kemal Atatürk'tür. Yüzyıllar geçsede öngörüler değişmiyor. Din ve dince kutsal sayılanların siyaset malzeme yapılmasını yasaklaması v.b.

    Yanıtla (6) (0)
  • Vatandaş Adem / 30 Temmuz 2021 10:21

    Eskiden köylere çerçiler gelir,at arabası ile köylülere para,buğday ,arpa karşılığı birşeyler satar,ürünler pazarlardı.Asiltürk Sadet Partililere maneviyata dönelim güncel politikadan uzaklaşalım diyerek Cumhur İttifakını pazarlamaya kalkıyor.Tıpkı çağı,dönemi,işleyişi,yaşam alanı kalmayan bir çerçi gibi.

    Yanıtla (15) (0)
  • İbrahim Miharbi / 30 Temmuz 2021 12:50

    O çerçileri ben de çok iyi hatırlıyorum. Çocukluğumuzun vazgecilmez "süper marketi" çerçiler. Benzetneniz harika olmuş. Bence haksızlık yapmayalim, o cefakar çercilerden ziyade, bugün insanlarin dakilar icinde uzaya gidip geri geldiği şu uzay çağında hala bizi çağın dışında tutmaya çalışanlara da artık günü geçmiş "esşek" muamelesi yapıp, hepsini birden aya postalasak daha iyi olur galiba. Hazır, 2023'te aya sert bir iniş yapacak olan yerli ve milli fuzemiz de bitmek üzere olduğuna göre?

    Yanıtla (13) (0)
  • konuşması gerekenler, susarken. / 30 Temmuz 2021 12:47

    biat et, kanaat et, itaat et- iş ara, bulabilirsen açlık sınırında çalış,kıt parayla geçin ve bunlara alış.-kuru ekmek yiyorsan toksun, aç kişi açım demez, açlarıda muhalefet doyursun diyenleri ayakta alkışla-uçak filosuyla kıbrısa gidenleri seyret, ormanlar yanarken hangardaki 3 uçak umurunda olmasın-gazete bile okumazsın, iki şair adı bilmezsin, yabancı dil zaten yok-sana bugünler vallahi müstehak yurdum insanı, şimdide 86 lık oğuzhan A. yı alkışla,

    Yanıtla (24) (0)
  • Mudto / 30 Temmuz 2021 12:45

    Mucizeler ve gerçekler.Musaya Isaya nede Muhammedin dinine inanırlar.Peygamberi ve kitabi olmayan Şintoizm nanclari olan Japonya.Deprem bizdeki gibi zina bina çogaldi tanrinin gazabi demezler,onlenemez bir doğa olayı.Demirden çimentodan çalmazlar,hırsız müteahhidin yaptığı binadan 65,saat sonra kurtarilan bebekler İÇİN cumhurbaşkanları rabbime şükür diye twet atmaz.3,gün şehre su veremediği İÇİN belediye başkanı intihar eder.Bekliyoruz ciğerlerimizi yakan sorumlular ne zaman intihar edecek.

    Yanıtla (11) (1)
  • BirOkur / 30 Temmuz 2021 12:42

    Eski moda yönetim şekillerini ne zaman terk edeceğiz? Batı demokrasinin meyvalarını yerken biz hala Biat-İtaat konuşuyoruz. Sonra adalet-ekonomi-eğitim alanlarındaki başarısızlıkları dillendiriyoruz. Zamanın hiç geriye gittiğini gören var mı? Biz hala neyin peşinde koşuyoruz?

    Yanıtla (9) (0)
  • sıradan bir vatandaş / 30 Temmuz 2021 10:44

    Ülkenin 58 yerinde yangın varken THK yöneticisinin düğüne gitmesinin, hakkınızı helal edin demesinin,
    Yunanistan: 38
    Fransa: 26
    İspanya: 17
    İtalya: 19 yangın söndürme uçağı varken
    Türkiye'nin 3 tane olmasının izah edilir bir yanı var mı?
    Hayatını bu vatana hizmet etmekle geçirmiş sıradan bir vatandaşın bunu sormaya hakkı yok mu?

    Yanıtla (27) (0)
  • Adnan / 30 Temmuz 2021 12:31

    Cumhurbaşkanlığı uçaklarını yangın uçakları ile takas etmek lazım,tarifeli uçaklar neyine yetmiyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 11:47

    THK'nın kayyum yönetiminin tek bir görevi var: Kurumun mülklerini aceleyle satmak. Temmuz ayında da 41 tanesi mezata çıktı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 12:29

    Yıllardır yangın söndüren Türk hava kurumu'nun başına ideolojik hesaplarla kayyım atamışsın pilotları işten çıkarmış uçakları çürümeye terk etmişsin Komşun Ukrayna senin çaresizliğine acımış kendi envanterinden iki yangın söndürme uçağı gönderiyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Sezar / 30 Temmuz 2021 12:18

    Dört bir yanımız yanıyor. Kaç söndürme uçağımız var bilen yok. Kimisi 3 diyor kimisi 9. Tıpkı saray emrinde kaç uçak olduğunun bilinmediği gibi. Kimisi 11 diyor kimisi 13.
    Onda birimiz kadar yunanistanın 30 kadar yangın uçağı var. Saray emrindeki bir boeing 737 ile mesela en az 10 tane yangın uçağı alınabilir.
    Ormanların neden yandığı belli değil mi?

    Yanıtla (6) (0)
  • Adnan / 30 Temmuz 2021 12:18

    Bu siyasileri gördükçe Müslüman ülkelerin niye geri kaldığını görüyoruz.

    Yanıtla (6) (0)
  • nihat turan / 30 Temmuz 2021 12:14

    AKP iktidarı hızlı bir çöküş dönemine girdi işsizlik pahalılık paranın değer kaybedip alım gücünün düşmesi vatandaşı canından bezdirdi budurumda SP nin giden milli görüş oylarını geri alabilmek için AKP den uzak durması gerekiyor

    Yanıtla (4) (0)
  • Sade Vatandaş / 30 Temmuz 2021 11:51

    İslam toplumlarını helak eden uygulama biat kültürü, bizim kurumda da şu an biat etmediğimi, daha doğrusu kul köle olmadığımız için çok sıkıntı yapıyoruz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Emekli Müfettiş / 30 Temmuz 2021 11:47

    Bu tek tip insanlar nerelerde yetişti? Aman Yaradan Aman... Utanma, arlanma bilmezler bunlar. Adam iki büklüm olmuş hala düşünmüyor. Allah ıslah etsin. Size saygılarımla.

    Yanıtla (8) (0)
  • bop eşbaşkanı / 30 Temmuz 2021 11:45

    Afganların gelişinden sonra Türkiye'deki mülteci sayısı 20 milyon olacak mı?

    Yanıtla (5) (0)
  • erdoğan hükümeti / 30 Temmuz 2021 08:26

    ağar ben olmasam buraya çökerler demişti.Birsavcı sordu mu? Gel bakalım kim çökecek diye? İçişleri baknaı ...RTE sordumu kim çökecek açıkla diye?

    Yanıtla (20) (0)
  • enişte / 30 Temmuz 2021 09:40

    darbe olur ,sorumlular düğündedir.
    yangın olur kayyum düğündedir

    Yanıtla (18) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 11:43

    Manavgat yanıyor yardıma ihtiyaç var. köylerde sular kesikmiş ve yardıma giden yokmuş. Seydiler, Hacı Ali, Bucak Şeyhler, Ulukapı, Kurtlar Köyleri yanıyormuş. Acil yardım ihtiyacı var.

    Yanıtla (3) (0)
  • tek sorumlu belli demiş. / 30 Temmuz 2021 11:31

    hepsicumhurbaşkanının talimatı ile yapacağız diyor...
    yani asıl sorumlu aslında cumhurbaşakanı aslında bir şekilde tüm bunları engellemeiş.şimdi de talimat veriyor anlamına gelmiyor mu?

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 30 Temmuz 2021 11:28

    Oğuzhan Asiltürk,sen artık bu işleri bırak,git Malatya'ya Otur Orduzu'da serin havayı teneffüs et. Biat senin neyine.

    Yanıtla (10) (0)
  • gerçek / 30 Temmuz 2021 11:18

    Gerçekleri görmeden, Yaz günüde de sık sık "Gömlek değiştirmek" gerekir mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • örnekler ve biat ve zulm / 30 Temmuz 2021 11:04

    Son 10 senedir kin ve nefret ile hareket edilerek öyle suçsuz insanlar suçlandı ve hayatları cehenneme çevrildiki hemde hâin damgası vurularak.
    Kendi sözleri, kayırmaları,
    övmeleri, sevmeleri orta yerde dururken hemde.
    Bugün iktidarın devamı için biat isteyen, zulme ortak olmak istiyor, oysa örnek verdiği Peygamber zulüm yapan, sessiz kalan,
    taraf olan bizden değildir demişti. kim kimden olursa olsun zulm payidar degildir.

    Yanıtla (6) (0)
  • efedamat / 30 Temmuz 2021 10:50

    insanları yoksullaştıran en zayıf muhalif sesi bile tazminatlar hapis cezaları ile susturmaya çalışan adaletin esamesi bile artık okunmayan devletin tüm imkanlarını kendi yandaşlarına ihalelerle üç beş maaş vererek sunan camilerinde vaaz ve hutbelerinde yolsuzluğun adı anılmayan yoksulluk için ise sabır tavsiye eden itibar adı altında lüks yaşam süren bir iktidara destek nasıl inançlarımıza uygun olabilir.uygun diyorsan ey asiltürk vallahi de billahide ben senin inandığın dinden değilim.

    Yanıtla (14) (0)
  • orcan tanyalçın / 30 Temmuz 2021 10:46

    Gerçek olan asıldır
    Akıldır, adalettir
    Fazilettir, erdemdir

    Asıl, saftır kirlenmez
    Çeliktendir paslanmaz
    Yerini tunç alamaz

    Sağlamdır, sarsılmazdır
    Savaşlardan çıkandır
    Gerçek galip olandır

    Asalet gerçektedir
    Övülmeye değerdir
    O, Allah yazısıdır

    Taklit gerçek olamaz
    Kediler kükreyemez
    Kurgunun gücü yetmez

    Devir müsvedde devri
    Kurgunun müsveddesi
    Alemin efendisi

    Yanıtla (2) (0)
  • Yusuf Deveci / 30 Temmuz 2021 10:38

    Yangın mahallerine üç bakan üç ayrı uçakla gitti, neyse ki Cübbeli Ahmet devreye girdi,yakında nefesiyle hepsini söndürür.

    Yanıtla (17) (1)
  • Yunanistan’ın 38 uçağı var / 30 Temmuz 2021 10:38

    “Bu hükümet konağı Kıbrıs’a yakışmıyor.
    Buraya saray lazım” deyip bütçe ayıracağına keşke Yunanistan’ın 38 uçağı varken bize 3 uçak yakışmıyor deyip uçak alsaydık.
    Çok üzgünüm çok..

    Yanıtla (23) (1)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 01:02

    Vay be, ülkenin durumuna bak
    3 tane yangın söndürme uçağımız varmış
    Troller size sesleniyorum
    Sakın uçacağız kaçacağız demeyin sakın bir daha
    Kapayın çenenizi

    Ülkemizde boş işlere o kadar çok para harcanıyor ki,
    harcanan paraların vatandaşa geri dönüşü olmadığı gibi birde üstüne faiz ödüyoruz.
    Doğal afetlerle ilgili yatırım yapsaydık yangını belki çoktan söndürmüştük.

    Yanıtla (53) (0)
  • Haydar sayin / 30 Temmuz 2021 08:44

    THK nin yangın söndürme uçakları var hangarda yatiyor. Kurumun başında kayyum var. Orman bakanlığı gecen yıl yangın söndürme uçağı kiralanması için ihale açtı. Ihale şartı 5 ton su tasima kapasitesi konuldu. THK nin uçakları 4,9 ton yani 100 lt eksik olduğu için ihaleye katılamadı. Hangarda çürümeye terk edildi. Devleti yönetme anlayışımız bu.

    Yanıtla (22) (0)
  • İsyan ediyorum / 30 Temmuz 2021 08:55

    THK Kayyum Heyeti Başkanı televizyon kanalına canlı bağanmış ve "düğüne gittiğini, arayanlar hakkını helal etsin" demiş.
    Kamuya bürokrat olarak atanan kişilerin durumu işte böyle.

    Olmaz böyle bir şey, isyan ediyorum.

    Yanıtla (18) (0)
  • karar okuru / 30 Temmuz 2021 14:34

    kayyum veya başkan yada genel müdür. 24 saat kurumun başında olmaz. 24 saat çalışmaz. Ama hizmet gerektiriyorsa, Kurum 24 saat görevdedir. Bu da sistemle, örgütle, teşkilatla mümkündür. Başkanın görevi, bu sistemi kurmak ve/veya bu sistemin sağlıklı işleyişini sağlamaktır. Yani Kayyım düğünde de olsa, sistem işler. Ancak, sistem kurmayıp da, her şeyi kendine bağladı, bütün yetkileri tek elde topladı ise, işte böyle sistem yürümez, her şey ortalıkta kalır. Allah daha beterinden saklasın

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuyucusu / 30 Temmuz 2021 09:33

    Orman yangınlarında hep aynı feryat yükseliyor
    ama iktidar da

    Bir körlük var

    Bir sağırlık var.

    Bir duyarsızlık var.

    Neden?

    Yanıtla (10) (0)
  • Mustafa Mert / 30 Temmuz 2021 09:46

    Türk Hava Kurumu (THK) envanterinde yangın söndürme uçakları bulunduğu halde, müdahale sonuçlarını olumlu etkileyebilecek uçakların inatla ve ısrarla kullanılmayışı söyleniyor.

    Gerçekten böyleyse aklımızın almadığı bir durum var.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar Okuru / 30 Temmuz 2021 10:32

    Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, yangın bölgesi Antalya'da protesto edildi.

    Vatandaşlar Çavuşoğlu'na, "Türkiye Cumhuriyeti'nin 3 tane uçağı mı var?

    Yanıtla (6) (0)
  • a.lideri / 30 Temmuz 2021 10:03

    tüm büyük olaylarda olduğu gibi yine kayıp , gören var mı?....asker Şehit sayısını bile vali açıklamıştı....

    Yanıtla (3) (0)
  • erdoğan iktidarı / 30 Temmuz 2021 09:45



    Türker Ertürk:



    Sadece ormanlarımız yanmıyor. Ülkemiz kuzeyden güneye doğudan batıya yangın yeri gibi. Sınırlarımızın güvenliği yok, adeta yol geçen hanı. Türkiye sığınmacı kampı haline gelmiş. Dün IŞİD terörü ile tanıştırıldık bugün ise Taliban terörüyle tanıştırılacağız. Sorumlusu iktidardır!

    Yanıtla (11) (0)
  • Normal olmayan bir şey var / 30 Temmuz 2021 09:43

    Antalya, Muğla, Adana, Mersin, Aydın, Kütahya, Kocaeli, Kayseri…

    Sekiz ilde çıkan yangınlara; terör saldırılarının mı, ihmallerin mi yoksa iklim krizinin mi yol açtığına dair soruların cevapları elbette ortaya çıkar.

    Ancak bu tabloda normal olmayan bir şey varsa o da yangın söndürme çalışmalarının yetersizliği.

    Hepimiz Türkiye'nin imkanlarını, birikimi, kapasitesi, kadrolarının gerçekte bu yangınlara zamanında ve etkili müdahalede bulunmaya yetecek ölçüde olduğunu biliyoruz.

    Yanıtla (10) (0)
  • BİAT NEDİR / 30 Temmuz 2021 09:43

    Troller BİAT ettikleri için bu dediklerinizi görmez, duymaz, okumaz, anlamaz... ve ELEŞTİREMEZ. Biat bu işte.

    Yanıtla (14) (0)
  • Reyhan toremen / 30 Temmuz 2021 09:43

    Sayin asiltürk siyaseti değilde ahiret işlerini düşünse onun zamanından bu güne kaç kuşak geçti onun söylediklerini gençler tebessüm ederek dinliyor itaat biat diyor neyin itaati neyin biati kayıtsız şartsız itaat sadece allah ve resuluna olur kendi kendilerine makam biçip itattan biattan bahsediyor hangi devirdeyiz biraz akıl gelişmiş ülkeler düzeyine böylemi geleceğiz itaatle biat ile öylemi

    Yanıtla (9) (0)
  • dindar / 30 Temmuz 2021 09:40

    Cübbeli Ahmet:
    Allah-u Ekber diye tekbir getirin, yangınlar söner

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 30 Temmuz 2021 09:36

    Biat kültürü ile büyüdük oy verdiğimiz partinin yanlışlarına ses çıkarmadık yanlışlar doğru algılandı.3 yangın söndürme uçağına razı olursun ülken yanar sende seyredersin çok üzgünüm değişemedik,sonuçları ağır oluyor 180 bin tl maaş alan bürokratla ilgili ne yapıldı?

    Yanıtla (8) (0)
  • Alperen / 30 Temmuz 2021 09:34

    Sayın Asiltürk ve benzerleri, önce kendilerini, sonra da başkalarını ikna ediyor ya da kandırıyorlar… Daha doğrusu, böyle yaptıklarının farkında değiller…
    Siyasi hayatlarında elde ettikleri ve başarı zannettikleri şeyi, dini/islâmî çevrelerden devşirenlerin alıştığı en fena şey, itikat kılıklı itaat isteği ya da “kolay yönetim/yöneticilik” özlemidir!
    Yani, mürit tabiatlı partililer bulabilirlerse, tarikat ve cemaatlerdekine benzer, siyasi şeyh/lider rolü üstlenmek…

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 07:55

    THK Kayyum Heyeti Başkanı: “Bu akşam özel bir durumum vardı. Çocukluğundan beri büyüttüğümüz bir kızımızın düğünü vardı oraya gittim.”

    Yanıtla (6) (0)
  • Suat / 30 Temmuz 2021 09:12

    Ehh ne olmuş, koca Hava Kuvvetleri komutanı, darbe teşebbüsü sırasında düğündeymiş. 19 , 20 yaşındaki çocuklar müebbet almış, Baş Genaral mazeret beyan etmiş. "" Allah af etsin""

    Yanıtla (10) (0)
  • Mehmet / 30 Temmuz 2021 08:57

    Üstadım..bizim töremizde. Aile büğüğü evin çınarıdır. Ülkemizdede devletin reisi yani cumhurbaşkanıda 84 miyonun büğüğü atası çınarıdır.milletin her ferdine ve evlatlarına eşit mesafededir.eşit davranmak zorındadır.başka türlü birlik dirlik nasıl dağlanacak. Tayyip bey..çok güzel hizmetler yaptı.. ama parti başkan olmasına gerek yoktu.çıktığı makama uymadı.kendisine başbakanken oy verdim..elinide sıktım.keşke cum.bşk lığına partiyi taşımasaydı. Şimdi her davranışı siyasi amaçlı algılanıyo.oy

    Yanıtla (0) (21)
  • Molla Kabız / 30 Temmuz 2021 07:03

    Sayın Akyol, biat kavramının İslam açısından anlamı ve uygulamaları konusunda yazdıklarınıza katılıyorum. Ancak XIII. yüzyıla kadar parlak olduğundan söz ettiğiniz İslam medeniyetinin de bu biat kültürünün hakim olduğu bir dönemde biçimlendiğini unutmamalı. Bazen seçmeci yaklaşımlarla tarihten cımbızlama yapıyoruz. Bu, tarihi olay ve olguları kendi bağlamından koparmaktır ve çoğu kere anakronizme sebep olur. İslam tarihi konusunda söz söylerken Sıffîn'e takılıp kalmak yanıltıcı olur. Saygılar.

    Yanıtla (3) (3)
  • Bazen Karar okuyucusu / 30 Temmuz 2021 08:52

    Özgür bir şekilde yapılan seçimlerde verilen EVET oyu -amacımız illaki konuya din üzerinden Biat’ı tanımlamak ise-yeterlidir.Bugünün hukuk sistemleri 13 ya da diğer yüzyıllara göre son derece gelişmiştir.4-5 yıl da bir “biat kararımı (!)” değiştirebilmek güzel bir uygulama.Kavramların,kelimelerin gelişme ve evrimine ayak uyduramayanlar küçülür,silinir gider.

    Yanıtla (2) (0)
  • a.lideri / 30 Temmuz 2021 08:51

    41 noktada ormanlar yanıyor, kiralık 3 uçakla söndürmeye çalışıyoruz!
    https://patronlardunyasi.com/haber/41-noktada-ormanlar-yaniyor-kiralik-3-ucakla-sondurmeye-calisiyoruz/253470

    Yanıtla (3) (0)
  • erdoğan hükümeti / 30 Temmuz 2021 08:48

    Haberin tarihi 30 Haziran 2021.
    : "İhale şartnamesine “su kapasitesi 5 bin litre ve üzerindeki uçak” koşulunu koyan Orman Bakanlığı,
    4 bin 900 litre kapasiteli THK uçaklarını sistem dışına itti."

    Yanıtla (7) (1)
  • Samimi / 30 Temmuz 2021 08:41

    Asil Türk gibi zihniyetler Türkiye’yi 600 lü yılların Arabistan’ı sayıyor . Sanki insanlar onların kölesi.Bu arada Türk hava kurumu kayyımı yangın esnasında :”Arkadaşlar kusura bakmayın , ben düğüne gidiyorum.” Demiş. Ülkemiz yanarken sadece 2-3 uçakla müdahale edilmiş. Vah halimize vah.

    Yanıtla (12) (0)
  • Haydar sayin / 30 Temmuz 2021 08:33

    eskiye özlem hayallerle gerçekleşmez. Eski, bitmiştir geri gelmez. Biat kültürü bu çağda birsey ifade etmez. Reis boşuna uğraşıyor, eski tüfek artık işe yaramaz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 08:25

    Biat edin diyor.
    Çünkü, ikna edebilecek kabiliyet, bilgi, kapasite yoktur.
    Böyle gelmiş, böyle gidiyorlar.
    Bütün maharetleri din tüccarlığı bunların

    Yanıtla (22) (1)
  • kayyum / 30 Temmuz 2021 08:23

    THK nasıl batmasın!
    Kara paracı aklayıcısı Sezgin Baran Korkmaz ile uyuşturucu baronu Nejat Daş'ı,
    eski Sultanbeyli Emniyet Müdürü Necmettin Yüksek ile tanıştıran AKP Altındağ İlçe Yöneticisi Sadık Karayel,
    Türk Hava Kurumu Mütevelli Heyeti'ndeydi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Erdoğan kayyumları / 30 Temmuz 2021 08:10

    THK Merkez Denetleme Kurulu eski başkanı Halk TV'de açıklıyor. Mesele sadece uçak olup olmaması değil,
    THK'ya kayyum atandıktan sonra, yetişmiş uzman pilotların hepsi işten çıkartılmış.

    Yanıtla (8) (0)
  • şahsım / 30 Temmuz 2021 08:05

    1 kişiye 13,
    83 milyona 3 uçağın düştüğü cennet vatan

    Yanıtla (25) (0)
  • Erdoğan hükümeti / 30 Temmuz 2021 08:04

    Çavuşoğlu böyle yuhalandı: "Türkiye Cumhuriyeti'nin 3 tane uçağı mı var" Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, yangın bölgesi Antalya'da protesto edildi: "Türkiye Cumhuriyeti'nin 3 tane uçağı mı var? Bravo! THK'de 10 tane uçak var, hepsi yatıyor!"

    Yanıtla (12) (0)
  • Erdoğan hükümeti / 30 Temmuz 2021 08:00

    Süleyman Soylu çıkıyor ve “Yangınların aşırı sıcaklardan kaynaklandığını” muhalefete söylüyor

    Yanıtla (3) (0)
  • Hızır İlyas Aykut / 30 Temmuz 2021 07:56

    Son günlerde gonlanan gazeteler ve gazetecileri duyuyoruz kuşkusuz yazar fonlananlardan deyil fakat fonun amaçları doğrultusunda bir yazı millet ittifakı uygarlığına hizmet deyil batı uygarliginin hizmet karı sanırım yeterince açık yazdım.

    Yanıtla (1) (11)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 07:55

    “Bu hükümet konağı Kıbrıs’a yakışmıyor. Buraya saray lazım” deyip bütçe ayıracağına keşke Yunanistan’ın 38 uçağı varken bize 3 uçak yakışmıyor deyip uçak alsaydı.

    Yanıtla (13) (0)
  • Merak... / 30 Temmuz 2021 00:13

    Karamollaoğlu böyle bir biat isteseydi. Onun içinde aynı yazıyı yazarmıydınız....mesele bu.....biata karşı çıkmak değil....müslümanın bireyselleşmesi değil
    ..bu da ilkesizlik sayın yazar.

    Yanıtla (1) (68)
  • Abbas Bilgili / 30 Temmuz 2021 02:08

    Yazmayacağını nereden biliyorsun? Konu, kişiler değil, ilkeler.

    Yanıtla (9) (0)
  • AB / 30 Temmuz 2021 03:06

    Yorum falan değil hep demogoji hep demogoji. Allah size beyni garnitür olarak mı verdi! birazcık kullanın. Seçtiğimiz insanın bize hesap vermemesi kaypaklık bizim hesap sormamamız koyunluktur.

    Yanıtla (10) (0)
  • Yorumcu / 30 Temmuz 2021 03:40

    Zaten birey olmaktan korktuğunuz için biat ediyorsunuz.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 30 Temmuz 2021 04:35

    Tamamen varsayıma dayanarak hüküm veren bir yorum. Yazarın bugüne kadar yazdıkları yazı ve kitaplara bakarsanız varsayımlarınızın ne kadar yersiz olduğunu görürsünüz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Kim biat isterse ona da yazılır / 30 Temmuz 2021 06:51

    Biatı kimin istediğine mi bakacaktı? Affedersiniz ama boş konuşmuşsunuz. Kim isterse istesin ona da yazacaktı. Size soru: Asiltürk’e mi Karamollaoğlu’na mı biat edersiniz? Bence hiçbirine etmeyin. Bırakın bu kültürü yeter.

    Yanıtla (11) (0)
  • Rubil Gökdemir / 30 Temmuz 2021 01:03

    Biz boşuna DEMOKRATİK HUKUK DEVLETİ ve AKIL-BİLİM demeye devam ediyoruz...

    Oysa ki yazıya konu bu örnekte olduğu gibi muhatap olduğumuz bazı meseleler "hukuk ve demokrasi" teorileri veya bilinciyle açıklanamaz...
    Konuyu bazıları yönünden antropoloji bilimin verileriyle, kabile toplumlarındaki "reis"in konumuyla incelemek daha doğru olacaktır...

    Yanıtla (15) (0)
  • Okur... / 30 Temmuz 2021 06:37

    Elinize sağlık hocam güzel yazı...

    Yanıtla (0) (0)
  • DİN ALET EDİLİYOR / 30 Temmuz 2021 06:10

    Dini hassasiyetlerin TİCARETi, Müslüman ülkelerdeki en ballı-belalı meseledir.
    Cennetin anahtarını cebinde taşıdığını zannederek kendisine itaat isteyen TÜCCAR, buna uyan muhatapları da MÜŞTERİdir.
    Peygamberim vefat edeli 14 asır oldu. Kur'an da ortada ilk günkü gibi duruyor. Aklım da yerinde elhamdülillah.
    Akl-ı evvellere "HADİ ORADAN " diyemezsek, bu meseleden daha çok uyanık ekmek yer.

    Yanıtla (10) (0)
  • Kararlı Okuryucu / 30 Temmuz 2021 01:08

    Yine bir grup insan çıkmış iktidarı eleştirmek için doğru zaman değil diyor.

    Sedat Peker gizli kalmış yolsuzluk, Marina, kokain gibi kötülükleri açıklıyor eleştirmeyin deniliyor,
    Ülkede deprem oluyor eleştirmeyin deniliyor,
    Yangın çıkıyor eleştirmeyin deniliyor,
    Kontrolsüz sığınmacı alınıyor eleştirmeyin deniliyor.

    Tamam da biz ne zaman eleştirelim?

    Yanıtla (42) (0)
  • Müstakim / 30 Temmuz 2021 05:56

    Müslümanlar ,liderine itaat etmek , biat etmek mecburiyetindeymiş gibi algı yaratılıyor. Müslümanın iradesini kullanmasına izi verilmek istenmiyor. Boyunduruk takılmış buzağı gibi istenilen yere yönlendirilmek isteniyor. İktidarda bunu arzuluyor, cemaat ve tarikatler de bunu istiyor. Müslümanın sırtından doyan doyana. Ama artık müslümanlarda uyana.

    Yanıtla (10) (0)
  • Fani / 30 Temmuz 2021 05:36

    Ben ne dersem o olur ben sizin babanizim geri kalmislik beyanidir ne guzel atasozlerimiz ve deyimlerimiz vardir bizim paran kadar konus at binenin kilic kusananin halbuki kitabimuzin ilk emri oku ve ben sizi diger canlilardan ustun kildim kullanasinuz diye akil verdim biz ne yapiyoruz gutmek icin suru ariyoruz ha bizde cok ...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 30 Temmuz 2021 04:44

    Sevimsiz bir insan Oğuzhan Asiltürk. Bu yaşa gelmiş hala yaptığı çıkar hesabına dini alet ediyor. Müslümanların geri kalmasında senin gibilerin katkısı çok. Vıdı vıdı yapmayı bırak ve git artık, düş müslümanın yakasından.

    Yanıtla (9) (0)
  • Dünya Biryerlere Gidiyor / 30 Temmuz 2021 04:19

    Asiltürk herhalde kendi Peygamber zannediyor ki herkesin ona biat etmesini istemiş. Peygamber Efendimiz zamanında bile Sahabe Peygamberimizin bildirdikleri ve açıkladıkları bazı konularda bu görüşleriniz Vahiy mi yoksa kendi görüşün mü diye Ona sorarlardı eğer Kendi görüşüm dediğinde Sahabeden yorum yapanlar ve değişik ifade kullananlar olmasına rağmen Asiltürk hangi ilmiyle kendine Biat istiyor?

    Yanıtla (6) (0)
  • TB / 30 Temmuz 2021 04:03

    Allahim oyle bir surum olsturuyorki, siz ben istesek bu kadar olmaz. Itaat, biat, ummet dedikce ayaklari birbirine karisiyor.
    Yasin olmus 80, torun sevecegine, millete maskara oluyorsun.
    Bu tek basina olmaz ben Rabbimin mudahalesine inaniyorum. Bazen almaz olur, olacak olmaz.
    Ah be Oguzhan Bey ah, malesef tarihe gectiniz

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur Karari / 30 Temmuz 2021 03:51

    Sn. Asilturk, davasini ve serefini bir ucak koltuguna satmistir. Ne olurdu kendisi parasini verip ayri ucakla gitseydi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Aslında ne oluyor diyene yanıt. / 30 Temmuz 2021 03:37

    Ben çok iyi anladım yazınızı umarım ısrarla anlamak istemeyenlerde anlamıştır o 12 eylül darbesinin önünü açan işbirlikçileri

    Yanıtla (3) (0)
  • İnsan olmak / 30 Temmuz 2021 03:00

    İnancımda biat yok,olamazda.
    Ben Allah katında sorgulanırım neden insan olmayı değil ona buna biat etmeyi tercih ettin diye...
    Ben böyle bilirim böyle davranırım.Ama kendine inançlı diyen bazı kesimler kime inanır kime biat eder bilemedim henüz

    Yanıtla (2) (0)
  • Sahin / 30 Temmuz 2021 02:39

    AKP, nin eski kadrolarına bakın Erdogan,ın yanında olan varmı? Bir şekilde neredeyse tamamı biat etmedikleri için ayrılmışlar. Erdogan varlığıni biatcı siyasetcilere yürütüyor. Şimdi Asiltürk Bunlardan biat istíyor.Hemde biat edilenden,
    Buna, tereciye tere satmak denir. Yanında hiçmi kendisi olmasada siyasi islamcı yok. Asiltürk sorsun o anlatsın. Siyasi islamcının sermayesinin kaynanağının bir bölümünün biat olduğunu anlatsın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ekonomister / 30 Temmuz 2021 02:10

    Sevgili Taha Akyol sondaki temenni aynı zamanda öneriniz çok güzel. Şunu söylemek isterim, 80 yaşında biri(yaştan dolayı eleştirileri anlayışla karşılarım) bırakın siyaset yapmayı ittifaklara dahil olup ayrılma kararları alması kesinlikle sakıncalı gruptur. Yeni nesille 50 yaşındakiler dahi kopukluk yaşarken 80 yaşında bir adamın"Sizler biat edin, ben aydınlığa çıkaracağımvari açıklamaları yaşına yakışmaz en başta".

    Yanıtla (2) (0)
  • aslında ne oluyor? / 30 Temmuz 2021 01:23

    2 eylül 1980, yer Milli selamet p. genel merkezi. oda'da 6 kişi var ve 'malum' konya mitingi tartışılıyor..Orgeneral B.D.'nin sözleri(!!!) Erbakan hoca'ya aktarılır..Bir kişi bu sözlere karşı çıkar, bu kişi kim olabilir? Merhum hoca şaşkın ve kararsız..Sonunda şeriat gösterisi olan miting cumartesi günü yapılır..12 eylül 1980'den sadece 6 gün önce..( Biz yazdık, artık okuyanlar anlasın bir zahmet.)

    Yanıtla (12) (6)
  • JND / 30 Temmuz 2021 01:11

    Görünüşte herkes müslüman, ama mümin olanların sayısı çok az. Bir müminin tek derdi Allah’tır. O (kendi) sahibiyle yakınlık kurmaya bakar.

    Biat edecekse ölümlü padişaha değil Allah’a ve Resulüne eder.

    Ağa dururken marabasıyla yakınlık kurayım diye harcamaz zamanını…

    Yanıtla (17) (0)
  • Karar okuru / 30 Temmuz 2021 01:03

    Faiz-enflasyon ilişkisi konusunda fikri nedir?

    HSK, yargı bağımsızlığı, KHK mağrurları konusunda ne diyor?

    Meclis’in denetim yetkisinin makaslanmasını nasıl karşılıyor?

    En önemlisi, “kuvvetler ayrılığı” konusunda tavrı nedir?

    Bu sorularınıza Asiltürk ün cevap verebilecek kapasitesi yoktur sayın AKYOL
    Bunların siyasette uzmanlık alanı dindir.
    Dini söylemlerle yol alırlar ve alıştıkları üzere biat beklerler.
    En kolay pratik yol Biat.
    Sorgulama. Biat et.
    Çünkü ikna edebilecek bil

    Yanıtla (22) (1)
  • Alıntı / 30 Temmuz 2021 00:46

    Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Gürün, yangınlara ilişkin THK'yi uçak kiralamak için aradığını, ancak 'Burada kimse yok. Herkes saat 15.30'da çıktı.
    Yarın sabah arayın' yanıtını aldığını söyledi.

    Yanıtla (16) (0)
  • Ali Baba / 30 Temmuz 2021 00:45

    Gunumuze Bakinca
    Cilgin Turkler.Hala
    1400 Yil Önce.ki
    Duydugu Ya$ami Özluyor.
    Cag Atlama Buna Denir.

    Yanıtla (11) (3)
  • Yazik / 30 Temmuz 2021 00:44

    Biat gibi herseyi kusatan bir soylem yerine sunlari sunlari yapacagim; destek verir misiniz demiyor! Dini soylemi kullanarak siyaset yapmak tam da bu olsa gerek.

    Yanıtla (21) (0)
  • Mehmet / 30 Temmuz 2021 00:37

    Aklınıza yüreğinize sağlık.20 yıldır sn asiltürk neden hatırlanmadı acaba...tıpkı. ahlata 20 yıldır yapılmayan saray ve 20 yıldır gidilmeyen rahmetli Türkeş.in mezarına şimdi gidildiği gibi. Amaç belli değilmi...üstat birilerinin nasırına basmışsınız.troller maşallah harekete geçmiş.birde.merhum Erbakan...BOB eşbaşkanı olurmuydu..sn asiltürk e sorsaydınız.bunun içinde itaat istermiydi.selamlar.

    Yanıtla (16) (0)
  • İstanbullu bir okur / 30 Temmuz 2021 00:25

    Üsdat;döktürmüşünüz yine,son derece teşekkür ediyorum.Aklın yoluna tercüman olmuşsunuz.21.yüzyılda din bezirganlığı cok sırıtıyor artık,adaletin olmadığı yerde Dinin olamayacağını haykırmanın tam ama tam yeridir burası,bezirğanlığa müslümanım diyenleri karşı koymağa çağırma zamanı olmalı diye düşünüyorum.Ve size sayğı sunuyorum.Kalem ve zihnize kuvvet diliyorum.

    Yanıtla (13) (0)
  • Okur / 30 Temmuz 2021 00:23

    Ülkemizi bu biat kültürü geri bırakmıştır. İktidarlar yıllarca bu kültürden faydalanmış, sorgusuz sualsiz oy almıştır. Son dönemde bu yaklaşımın değişim sürecine girdiği gözleniyor. Umarız, sorgulayıcı, olumludan yana olmak yönünde bir değişim,hayatın içinde yer bulur.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ali rıza / 30 Temmuz 2021 00:20

    Tövbe tövbe hocam , bu nasıl öneri , özgürlükçü demokrasi , hukuk ve bilim , bin beşyüz yıldır , akılcılığı , bilimi , müspet bilimi savunanlar kafirdi zındıktı , ne oldu , ruzuu mahşer sertifikası , gerçersizmi şimdi , tövbe tövbe , aman hocam biraz dikkat , bu kışta bu fırtınada yol alınmaz ,

    Yanıtla (7) (0)