Adalet kimden yana?

Yargı dünyasında Cumhuriyet gazetesi mensupları hakkındaki mahkumiyet kararlarını İstinaf mahkemesi onayladı…

Bir yıl üç aydır tutuklu bulunan Osman Kavala ve arkadaşları hakkında nihayet iddianame yazıldı, darbeye teşebbüs suçundan haklarında ağırlaştırılmış müebbed hapis cezası isteniyor…

Nazlı Ilıcak ve Altan kardeşlerle birlikte 6 kişiye “ağırlaştırılmış mübbed hapis cezası” verilmiş ve yine İstinaf Mahkemesi bunu onaylamıştı. Fakat Yargıtay başsavcısı ayrıntılı bir ‘tebliğname’ yazarak bu kararın yanlış olduğunu, terör örgütüne yardım suçunun düşünülmesi gerektiğini bildirdi. Aradaki ceza farkı muazzamdır.

Bütün bunlar yargı tasarruflarıdır.

Yargının genel manzarasına baktığımızda, dünden bugüne bağımsız ve tarafsız yargı kalitesine ulaşamadığımız açıktır.

İki devirde aynı gazeteci

Hüseyin Cahit, Atatürk’ten önce şapka giyip laikliği savunan bir gazeteciydi. Ama ‘muhalif’ olduğu için hapsedildi, sürgün edildi, gazetesi kapatıldı.

İsmet İnönü “Hüseyin Cahit’e zulmettik” demiştir.

1950’de demokrasiye geçtik fakat Ali Fuat Başgil’in de belirttiği gibi maalesef Menderes hükümeti 1954’ten itibaren adım adım otoriterleşmeye başladı. Hüseyin Cahit yine ‘muhalif’ olduğu için, 1 Aralık 1954’te, 79 yaşında, yazısından dolayı hapse konuldu, 80. yaş gününü hapiste kutladı!

Bu tabloya bakarak “biz iyi yaptık, siz kötü yaptınız” demek mümkün mü?

Doğrusu, Türkiye’nin geleceği için artık bağımsız ve tarafsız yargı ilkesine ve özgürlüğün evrensel tanımına sahip çıkmak değil midir?

Artık adalete tek bakış açımız “siz-biz” değil, evrensel hukuk olmalıdır.

‘Gerekçe’nin önemi

Cumhuriyet gazetesi mensuplarıyla ilgili mahkumiyet kararlarında “Bylock kullananlar kendisine mesaj gönderdi” gibi gerekçeler var; ama cevap bile yazmamışlar ki…

Yayın organı sahipliği (vakıf) sorumlu tutularak suçlu sayılmış, ama AYM’nin aksi yönde kararı var.

Sanıklar PKK, DHKP-C ve FETÖ’ye yardım suçlamasıyla mahkum edilmiş ama hangi sanığın bu örgütlerle suç ilişkisi kurduğu somut delillerle gerekçede anlatılmamış…

İstinaf’ın onay kararında da “delillerde ve işlemlerde herhangi bir eksiklik olmadığı, ispat bakımından değerlendirmenin yerinde olduğu…” gibi genel ifadeler kullanılmış.

Halbuki Anayasa Mahkemesi’ne göre, bir tedbir olan tutuklama kararlarında bile gerekçenin “ayrıntılı ve somut delillere dayanması” zorunludur. “Delil durumu, dosya içeriği gibi genel ifadelerle” gerekçe yazılamaz. (B. No: 2015/18567)

İstinaf kararları için de böyle midir? Saygın hukukçu Sami Selçuk şöyle diyor:

“Kesinlikle böyledir. İstinaf kararlarında da her bir sanık için somut delillerin ortaya konularak gerekçe yazılması zorunludur.”

Gezi davası

Osman Kavala ve arkadaşları hakkında müebbed ağır hapis istenmesinin sebebi, Gezi olaylarının “kalkışma” yani darbeye teşebbüs sayılmasıdır.

Kavala ve arkadaşlarının Gezi olaylarıyla ilişkisi ve bu konudaki deliller nedir; açıklanınca öğreneceğiz.

Bu konuda İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi 29 Aralık 2015 günlü kararında, Gezi olaylarında şiddete başvuranlara bireysel cezalar vermiş, fakat bunun darbeye teşebbüs suçunu oluşturmadığı karara bağlanmıştır. Kararda darbeye teşebbüs suçunun kanuni ve fiili unsurları sayılmakta, Gezi olaylarının bu nitelikte olmadığı belirtilmektedir. (K: 2015/394)

Ama karar üç yıldır Yargıtay’da sırasını bekliyor, Gezi olayları için tutuklama yapılıyor, müebbed hapis talepli davalar açılıyor.

Furkan Vakfı hakkında yapılagelmekte olan uygulamalarda hukuk zorlanmaktadır.

Ben bütün bu uygulamaların en geç AİHM’den döneceğini düşünüyorum.

Adalet Bakanı ne diyor?

Genel tablonun ne boyutlarda olduğunu, Adalet Bakanı Abdülhamit Gül’ün şu sözleri ortaya koyuyor:

“Temel hak ve özgürlüklere orantısız müdahaleler, bazı haklı eleştirilere neden olabilmektedir. Yine bu tür müdahaleler, yargısal tasarrufların meşruiyetine ve yargıya olan toplumsal desteğe de zarar verebilmektedir.” (29.11.2018)

Evrensel hukuka uymayan tasarrufların, Türkiye lehine olduğunu sanmak büyük hatadır. Türkiye’nin bekası için yüksek kalitede hukuk devleti niteliği gerekir.

Yabancı sermaye getirmek için Türkiye’nin hukuk devleti olduğu söylüyoruz, değil mi?

Not: Merhum Kemal Karpat hocamızı pazar günü yazacağım.

YORUMLAR (132)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
132 Yorum
  • KARAR OKURU / 27.02.2019 12:08

    İyi mühendis olman için kafanı kullanman sorgulayıcı olmak gerekir. Başındaki efendinin her dediğini kabul ederek ancak kul olursun.

    Yanıtla (0) (0)
  • B / 24.02.2019 21:28

    Sayın Taha Akyol, gezi olaylarında birçok otobüsün camları kırıldı. Yakıldı. Sokaklarda kaldırım taşları söküldü. İşyerlerine zarar verildi. Bir insan önce kendisinin olmayan bir mala zarar verilmemesi gerektiğini bilmesi lazım. İkincisi bu vatana hizmet, sokakta yada parkta gösteri yapmakla olmaz. Odtü öğrencileri iyi bir mühendis olup, ülkenin kalkınması için gerekli fabrikalarında yada sanayide çalışarak vatana hizmet edebilirler. Üçüncüsü devlet müdahele etmesinde olaylar daha da büyüsün mü istiyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.02.2019 19:25

    milyonlarca eyt Emeklilikte Yaşa Takılanların hakkkını istemesine, Bakanların gündemimizde yok diyemez

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.02.2019 18:02

    Sayın Taha bey sizi hep takip ediyorum. Yazılarınızı okudukça adeletsizliklere haykırıyorum ama yapabildigim bir şey yok. Fetö den dolayı ihraç oldum. Alti buçuk ay cezaevinde yattım ve dava devam ediyor. Bylok yok yinede 6,3 ay ceza veriyorlar. Ne olacak ülkemize adalet gelir mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.02.2019 00:06

    21:22 ..hangi çadırda ucuz oyuncak var sıraya girelim baaari:)..hele bir secimi kaybetsin,sen o zaman gör 18: 46 ya cevap yazarken bana mi sordun der vallahi:)..yurumekle yollar asinmaz; ama bu soz ayakkibalar için geçerli değildir:)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 23:19

    22:19 cevap yok.konu daldan dala durumu yapmissin :)

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin BULGURCU / 22.02.2019 22:53

    Maalesef Türkiye gibi 3. dünya ülkelerinde "adalet" güçlü olanın emrinde çalışıyor. Burada eğitimli, dirayetli "insan" faktörü devreye giriyor. Bu tür insanlar azınlıkta olduğunda herkesin "bireysel bekası" devreye giriyor, zayıf insanlarımız güce temayülden güce tapmaya kadar geniş bir yelpazede savruluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gökhan / 22.02.2019 22:38

    Adalet,hakimler ve savcılar kimden yana ise,ondan yanadır.Bu ülkede böyle...

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 22.02.2019 22:19

    Yıldırımsavar İsimli Yorumcu: Yorumuma Yaptığınız Yorum için Yazıyorum. Keşke AKP nin FETÖ Savunuculuğundan + TBMM de ÖVGÜBAŞI Olmasını + AKP Milletvekillerinin Pensilvanya Ziyaretleri + B. Arınç' ın Dediği Gibi PARSEL PARSEL Olmasaydı + AKP li Eski Milletvekili Şamil Tayyar' ın FETÖ BORSASI Olaylarını UNUTMAYIN. Hala mı KANDIRILDINIZ? Hala mı ALDATILDINIZ? Hala mı MAĞDURSUNUZ? Hala mı ZARAR GÖREN SİZİSİNİZ? Peki FETÖ Hamiliğiniz için MİLLETİN ÇEKTİKLERİNİ NE YAPALIM. Siz KANDIRILDIK Diyebilirseniz, Ben ise KANDIRILMADIĞINIZI, Bilerek, İsteyerek

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 22.02.2019 22:11

    Yıldırımsavar Diye Yazan ARKADAŞ: Öncelikle KARAR GAZETESİ Bize Güzel Bir İmkan SUNMUŞ. İsmimizi de Yazarak YORUM YAPMAMIZI Sağlamış Siz NEDEN İsminizi YAZMIYORSUNUZ veya YAZAMIYORSUNUZ? İnsan İsmini Kendisi Koymadı ki, İsmi Ne Olsa UTANILMAZ. Yine Siz Bilirsiniz ama İSMİNİZİ de Yazarak Yorum Yaparsanız Daha İyi Olur. İsim Konusunu Neden İstediğime Gelince Sadece HİTAP Etmek için İsim Diyorum. Lütfen SAYGI ÇERÇEVESİNDE Bizler Nasıl ELEŞTİRİYORSAK, Bizim de ELEŞTİRİLMEMİZ Çok Doğal. Kızmadım, Sadece KARŞILIĞI Olan ELEŞTİRİ Olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • 18:46 / 22.02.2019 21:22

    Oyuncaklarini al şu kum da devam et

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 20:35

    adalet yok ki.hani nerde göremiyoruz. bu konulara değindiğim için teşekkür ederiz.toplumun rahatlaması için kardeşlik için huzur için bir an önce af çıkmalı. herşey den nefret eder oldum bitsin artık bu adaletsizlik.ahiret var ahiret

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 20:28

    Ben de adalet istiyrum. 250 insanımızı şehid Feröcü caniler idam edilsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 20:13

    Kavakci ozel yasantisinda da bu kadar dindar mi?..Evlenme ve bosanmalarini dini kurallara gore mi yapmistir? Bu soru niye zorunuza gitti anlayamadim!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Yıldırımsavar / 22.02.2019 20:03

    Yıldırım bayloz ergenekon diyorsunda chp nin coooook sevdigi can dundar in ergenekon kitabindaki iddalari napacaz ???

    Yanıtla (0) (0)
  • Yıldırımsavar / 22.02.2019 19:59

    17:14 odtululerin ayni pankarti Ataturk icin baska bir universitede taşısa ifade ozgurlugu diyenler başta chp ne diyecekti ?

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 22.02.2019 19:59

    Evrensel Hukuk Kurallarını hiçe sayanlar hesap verecektir ama nerede veya ne zaman Allah bilir.Belki bu dünyada belki de öbür dünyada.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 22.02.2019 19:36

    ZATEN bir Devlet kaldi,YARDIM Edin bir an önce oda cöksün,ki yenisi dogsun,

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 18:55

    17:11..Menderes'e darbe yapanlardan biride Șu an akp nin ortagi mhp nin lideri Turkestir ,soruyu bana degil Bahceli ye sor,burada tekeden sut sagmaya calisma

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 18:46

    2 aylik ucret ile kac kg domates patlican alinacagina bakacaksin:)..domates yari yariya ucuzladigi icin 2 ay onceki tam ucret ile simdiki yarim ucretin alabilecegi domates miktari aynidir; kisaca kayip yoktur:)..copten sana ekmek cikmaz

    Yanıtla (0) (0)
  • Zor tercih! / 22.02.2019 18:38

    Vallahi hiç kimseye düşmanlığım yok.Düşmanım olana bile düşmanlık yapamam.İftira atamam. Allah tan korkarım.Ben var olanı yazıyorum.Beddua eden arkadaşa hatırlatayım.Evlerine ateş düşsün diyen fetö liderinin evine ateş düşmedi mi? Haksız beddua sahibini bulur.İnsan bir kere ölür Allah imanlı ölüm nasip etsin!Bunu isterim! Allah bu dünyada çekemeyeceğim gücümün yetmeyeceği şeyle imtihan etmesin duam budur!Gerisi vız gelir!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 18:17

    Sözlük anlamı: 1. isim Yasalarla sahip olunan hakların herkes tarafından kullanılmasının sağlanması, türe 2. Hak ve hukuka uygunluk, hakkı gözetme "Hiçbir kuvvet beni adaletin tecellisi için çalışmaktan menedemeyecektir." - N. Hikmet 3. Bu işi uygulayan, yerine getiren devlet kuruluşları "Suçlular adaletin pençesinden kurtulamazlar." 4. Herkese kendine uygun düşeni, kendi hakkı olanı verme, doğruluk "Germiyan'da Süleyman Şahımız adaletle hüküm sürer." - F. F. Tülbentçi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 18:16

    Merve Kavakci evlilik ve bosanmalarinda da ,dini kurallarda bu kadar israrci olmus mudur?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 18:07

    Kanunlarımız o kadar da kötü değil bence. İnsan hakları bakımından eksik veya kusurlu olanlar bulunsa da fena değil. Asıl buyuk sorun kanunların icrasında . Bir bakıyorsun kanun ne diyor karar ne oluyor . Arada dağlar kadar fark var. Bence icracilar cesur,ve tarafsız olursa sorun büyük ölçüde hallolur. Böyle olmayacaklarsa bıraksınlar bu işi . Yoksa çöken adaletle devlet de çöker . Hep beraber altında kalınır .

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU H. Çeşitcioğlu / 22.02.2019 17:51

    Değerli Akyol, yazdıklarınıza bakıyorum; davaların önünde ve ardında hep darbe gerekçesi var. M .Kemal dönemi, Gezi ve 15 temmuz dönemi.Diyorum ki, darbe korkusunu darbe ümidini, darbe çaresini öldürmeden hukuku diriltemeyiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adaletciler nerdesiniz / 22.02.2019 17:27

    Şu garip bırakılan chp belediyelerindeki iscileride savunsaniza.korkmayin akpartili olmazsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hani kemal ?? / 22.02.2019 17:24

    10 mart 2018 de ki tüzük kurultayinda ÖN SECIM vaat eden kemale ,chpli baris yakardas tepki gosterdi ; listeler es dost akraba ile dolduruluyor liyakat kaldirildi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 22.02.2019 17:14

    Taha Bey; ADALET KİMDEN YANA Demişsiniz ya. Son Dönemde Ülkemizde YAŞANANLARA BAKINCA ADALETİN, ADALETTEN Yana Olmadığını GÖRÜYORUM. Balyoz + Ergenekon + Oraj + Casusluk + Vb. Davaları Başta Olmak üzere. Bursa da 16 Yaşında Yazdığı Yorumdan + Bayan Evinin Balkonundan Ayakkabı Kutusu Gösterdiği için + ODTÜ Diploma Töreninde PANKART Taşıdıkları için HAKARETTEN TUTUKLANAN Gençleri DÜŞÜNÜN ce ADALETİN, ADALETTEN Yana Olmadığını Görüyorum. ADALET' in Herkese Lazım Olacağını ve Kimsenin Tekelinde Olmadığını ANLADIĞIMIZ da Tamam.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 17:11

    12:40, onun için mi astınız adamı ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Asgariyi chpli belediyelerde 2200 yapacaiz / 22.02.2019 17:01

    CHP'li Avcılar Belediyesi’nde 2 aylık ücret alacakları olduğu halde kendilerine 1000 TL ödendiğini öne süren işçiler, bugün çöp toplamayarak protesto yürüyüşü yaptı.

    Yanıtla (0) (0)
  • nb / 22.02.2019 16:59

    İstiklal Mahkemeleri ile başlayan adaletsizlik bir sarkaç gibi bir o uca çarpıyor bir bu uca... aradaki başlar ise her iki durumda da eziliyor... Türkiye'de adalet için önce İstiklla Mahkemeleri ile yüzleşmek elzemdir; yoksa her teşebbüs havada kalır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Menderes YILDIRIM / 22.02.2019 16:42

    Keşke KONUYA İlişkin YORUM Yapsaydınız Daha ŞIK OLURDU. Ama Nerede O ANLAYIŞ. Nerede O İNCELİK. Nerede O BELGELİ + TARİHLİ Yorum Yapacak KABİLİYET. CHP yi KARALAYAYIM da NE OLURSA OLSUN DİYEN KAFA + ZİHNİYET. Neyse Beni Takip ET Öğrenirsin. Birde KARAR GAZETESİ Bizlere Yorum Hanesinde İSMİMİZİ de Yazacak Kısım Bıraktı, Neden GERÇEK İSMİMİZİ YAZMIYORSUNUZ? İsminizi ANA ve BABANIZ Verdi, İsmin Güzeli, Çirkini, Utanılacak Olanı Olmaz. Mümkünse İSMİNİZ le Yorum Yazsanız Diye ÖNERİYORUM. Saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Meenderes YILDIRIM / 22.02.2019 16:33

    Bence Olan Konuşulur. Kalan Paylaşılır. ÖR: Bursa da 16 Yaşında Genç Çocuk + İzmir de AYAKKABI Kutusu Gösteren Hanım HAKARET için Bir Ülkede, İnsanlar TUTUKLANIYORSA Bence ADALET En Son Konuşulmalı. Dava Varsa, İfadesini Alın BIRAKIN, Mahkeme Devam Etsin, Tüm Hukuki Aşamalar Sonunda SUÇLU Bulunursa TUTUKLAYIN. HAYIR, Davacı Cumhurbaşkanı Olunca KAFADAN TUTUKLAMA Yapılıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KAFKASYALI / 22.02.2019 15:58

    Aynen, sorun adaleti daha çağdaş daha iyi yapıp daha ileri götürmek kaygısı değil, bu kavramları silah olarak kullanıp hükümete karşı alan kazanma fetbazlığıdır. Mızrak çuvala sığmıyor, ve sığmayınca da köpürüyorlar. Dürüst ve namuslu demokrasi savaşçıları, bu malum güruhun kendilerini rehine almasına müsaade etmemelidirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 15:56

    Bu AK Partili belediyelerde işçilerin hakkı tam veriliyor herhalde, sarı sendika da yok demek. Grev yapmıyorlar. Helal olsun onlara.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR''LI ADAM / 22.02.2019 15:39

    Adalet kimden yana mı?Adalet;çoğuzaman olduğu gibi,güçlüden yana.Güçlüysen; haklıysın.Doğrusu ne?Haklıysan;güçlüsün.Ama bu kuralın işlemesi için,adalet-i mahza'nın işlemesi lâzım.Yani;99 cani için,bir masum feda edilmez.Şimdi ise;bir cani için,99 masum feda ediliyor.Adaletin ruhuna el-fatiha.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yine chp yine grev yine eylem / 22.02.2019 15:15

    Chpli BORNOVA belediyesinde haklarini isteyen isciler grev karari aldi. CHPLI AVCILAR belediyesinde maaslarini isteyen isciler eylemde..iscilerin hakkini verin kardeşim.hani adaletciler ?????

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 15:05

    Adalet!! Adalet !!! Adalet !!! Demokrasi!!! Demokrasi!!! Demokrasi!!!! İstiyoruz... Teşekkürler sayın Akyol.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 15:00

    Kesinlikle katılıyorum, bir hukukçu eğer eğitim sistemi modern,yenilikçi, insan hak ve özgürlüklerini temel alan,özgür düşünen birey yetiştirmeye yönelik olmazsa; hukukçu ise evrensel hukuk ilkelerini özümsememiş, konjonktüre göre şekillenebililiyor ise o zaman kimse adalet beklememeli...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 14:29

    Biraz dikatlı yazın, İRONİYİ anlamayanlar var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 13:58

    Ben ülkemizdeki yargıdaki sorunları bir eğitim sorunu olarak görüyorum. Hemen her alana hakim olan kalitesizlik, yargıya da hakim. Vesayete boyun eğecek, dışardan emir alacak, insan hak ve hukukunu gözetmeyecek, hükümleri kanunlara göre değil kendi hizbinin ideolojisine göre verecek insanların değil devlet kurumlarına girmek, daha eğitim sürecinde otokontrol mekanizmaları tarafından elenmesi gerekir. Bir de hukukçu olma yeterliliğine sahip olmadığı halde mezun olup sisteme dahil olabilmiş kişiler var, o belki de yargıyı sabote etme potansiyeliyle en az birincisi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 13:56

    o süreçte tek masum görünen ahmet altan idi.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 22.02.2019 13:33

    Nazlı ılıcak genç yaşta babasından dolayı Yassı ada mahkemelerinin,adaletsiz uygulamalarını görmüş rahmetli Demirel yasaklı iken korkusuzca onu savunmuş bir bilen adı ile yazılarını yayınlamış gazetenin, kapanması pahasına merve kavakcıyı, türbanlı meclise sokmuş derinliğini bilmeden masum askerlerimizi, her gün nagehan alçı, ile birlikte televizyon proğralarında suçlu ilan etmişlerdi o zaman sadece NAZLIMI, suçlu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.02.2019 13:10

    Hangi adalet Taha Bey? Adalet kaldi mi ki ayrintiya girip tartisalim?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 13:02

    Recep baskaninin basini kasiyacak vakti yok,su an aya otoyol yapiyor,bitsin adalate de el atacaktir.:)o gergin ama siz bizi yeterince gulduruyorsunuz:)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 12:51

    Senin de vicdanin lokavt olmus

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 12:40

    Aklinda sadece Inonu nun dedigi bolum mu kaldi? O erdemlik gostermistir.Menderes zulm ettiginin farkinda bile degildi; hakki saniyordu..

    Yanıtla (0) (0)
  • 17-25 Aralık yol ayırımı / 22.02.2019 12:29

    Fetönün, 17-25 Aralıkta başlattığı paralel devlet müdahalesi 15 Temmuz kanlı darbe gişrişimiyle noktalandı. Bu süre zarfında AKP de yeni bir yapılanmaya girdi. Fetö ile berebarliğinde yaşadığı bu ihanet AKP'yi daha milli bir eksene çekti. Buna karşılık, Fetöcü olsun ya da olmasın, sureti haktan gözüküp Erbakan'dan haz etmeyen ne kadar müptezel varsa AKP treninden indi. Bir asır önce Osmanlıyı yok eden sahte "adalet, musavat, hürriyet" çığırtkanları yine sahneye sürüldü... Bakalım bu sefer ne olacak?..

    Yanıtla (0) (0)
  • Çerkez Ethem / 22.02.2019 12:00

    Adalet, güç kimdeyse onun tarafındadır ! t.c kurulalı, başta hangi kutsal lider varsa, Onun ve taraftarlarına adalet mucizevi bir şekilde işlemiştir ! Bu mucizevi adalet sadece bizlere daha gelmemiştir oda kutsal liderlerin hatası değildir çünkü hergün dış güçlere karşı cephelerde savaşmaktan yorgun düşüp zamanları olmamıştır okadar ! Bizim için hergün hayatlarını ortaya koyan kutsal liderleri böyle basit meselerle yormuyalım, yemeden içmeden, barınaklarında sabah akşam bizleri en iyi nasıl(yardım)edebiliriz diye hayatlarını zehir etmişler, İnsaf

    Yanıtla (0) (0)
  • hikmet / 22.02.2019 11:27

    adalet ve evrensel hukuk uzerıne yazdıgınız yazıları ıple cekerek okuyorum.ulkemızın sızın yazılarınızdakı evrensel ve herkes icin adıl hukuk cızgısıne gelmesı ıcın cabalarınızı takdırle karsılıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 11:18

    Somaliler Fetöcü müdür?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 11:11

    Aynen

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 11:10

    Durum vahim ama umutsuz değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Şerif / 22.02.2019 11:09

    Elinize, kaleminize, yüreğinize sağlık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Araştırmacı / 22.02.2019 11:01

    Allah izan versin vicdan versin.Dört duvar içinde günlerce, aylarca yaşayacaksın, yaşamak denirse, insani bütün hak ve hürriyetinden, ihtiyacından mahrum kalacaksın sonra pardon denecek.Bu fikrinde sabitsen Allah tez zamanda başına getirsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.02.2019 10:59

    Allah en büyüktür.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:58

    Bir Amerikan yargıcı ile Türk sanık arasında geçen nefis bir diyalog içeren video geçenlerde sayfama düştü.Sanık suçluydu trafik suçöu da işlemişti .Ama yargıç bizim hukuk fakültelerimize rehber olacak nefis bir mantık kurmuştu.Önce söze şöyle başlıyor .Bu yargılamayı seyreden Türkler ve Türkiye;Amerikan yargıcı ve yargısı hakkında kötü izlenim edinmemesi lazım adalet adına.Ve nefis bir hukuk felsefesi yapar...Genç beraat eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. .. / 22.02.2019 10:54

    Şaşı bakılınca sizde bir türlu, bizde bir türlü oluyor. .Şairin dediği gibi. .oluyor. .***Sevgi baht olmuş ezelden bize Sizde bir türlü bizde bir türlü Alaca düşmüş gördüğümüze Sizde bir türlü bizde bir türlü .***....bu KÖYDE işler göründüğü gibi değil. .:)))..Bu Gazetede bile siz başka telden, bi başkası başka telden caliyor.:)) türlü, türlü oluyor.Türlü aslında güzeldir. Fakat Türlüyu bir kişi yaptığı zaman olmuyor.TOPLUM olarak hep beraber yaparsak lezzetli olur. İsteyen patlıcan isteyen istediğini yiyebilir.!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.02.2019 10:35

    Zor Tercih! Umarım ki hiç bir hukuksuz bir hal başına gelmez. Ve yıllarca ve ızdırapla bir üst makamın kararını beklemek zorunda kalmazsın...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 22.02.2019 10:31

    İsmet İnönü “Hüseyin Cahit’e zulmettik” demiştir. Ama iş şten geçmiştir. Bugünde mazluma zulmedenler aynı şeyleri söyleyecekler. Ama iş işten geçecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:31

    Altan kardeslerin, iktidari elestirmekten baska sucu yok. O da suc degildir hukuk devletinin oldugu bir ulkede. Bahse girerim sen iddianameleri bile okumamissindir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:24

    evet, ahmet altan'a özgürlük!

    Yanıtla (0) (0)
  • ati / 22.02.2019 10:22

    kardeş, zamanı geri çeviremiyoruz. içeride olmanın ne olduğunu anladığınızı sanmıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:18

    2-herşeye tahrik olup hezeyana kapılmasın. Beni iktidardan alaşağı edecekler, rejimi değiştirecekler, ülkem bölünecek..gibi yerli/yersiz kaygılar siyasetçiyi, yönetenleri adaletten, hukukun prensiplerinden dışarı çıkarmamalı. Eğer öyle yaparlarsa ki, araçı istikametinden şaronpol yanlı çıkarmak gibi, koruyacakları ülkeyi yolundan çıkarmak anlamına gelir. Eğer siyasetçi bu denli soğukkanlılık, eleştirel muhalefet lisanına tahammülsüzlük yapıyorsa ki; o zaman, siyaset yapmasın gitsin bir şirkette çalışsın veya kendi işin yapsın.. O zaman

    Yanıtla (0) (0)
  • Yine chp yine grev / 22.02.2019 10:20

    Izmir bornova belediyesinde haklarini isteyen isciler grevde

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:13

    Adaletin benden yana olmadığını biliyorum da kimden yana olduğunu bilmiyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • zeynel / 22.02.2019 10:13

    TARAF OLUNCA VİCDAN ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 10:10

    1-Toplumun arkasında bıraktığı izler nereye gittiğinin kanıtıdır. Arkamızda doğru işler, taktir edilecek ahlaki erdem bırakalım ki; gelecek nesiller hem taktir etsin hem de örnek alsın. Bu açıdan bakınca mağdur olan, haksızlığa uğrayan ya da gerektiğinden çok mübalağa edilen devlet değerleri, toplumsal değerler bireyle birlikte toplumun geleceğini çalıyor, çağdaş gelişmeyi 100 yıl geriye atıyor. ABD’de de Trump muhalifleri var ve güçlü, etkili onlar, neden hapse atılmıyor. Arkadaş, siyaset yapacak insanın derisi gergedan dan olsun haznes

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararlı / 22.02.2019 09:55

    Gençlere kendilerine uygun bir hayat aramalarını öneririm. Şunun bunun kalitesine laf edene bakınca toptan çürümüş olunduğu görülüyor. Ortadoğunun kalitesi bu. Allah beterinden korusun diyelim ama beteri yok bunun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 09:36

    Kaç gündür çok üzgünüm.Yani bir gün kızımın başına birşey gelip polise sığınsa güvenliği olamiyacak.Cunku annesi feto KHK mağduru ve başına gelecek her durumu hakediyor.Adalet sesimizi duymuyordu şimdi evlatlarımızın can ve namus kaygısını da yuklendik.İnsan kendini bu kadar çaresiz hissedebilir mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 09:30

    28 Şubat sürecinde Merve Kavakçı'nın yanında duran tek kişi Nazlı Ilıcak'tı. Yine ayn dönemlerde Ak Partiyi destekleyen STK lar Mehmet Altan'a konferans verdirmek için yarışırlardı. Bu iki şahsın FETÖ'cülüğüne asla inanmıyorum. Bunları dillendirdiğimiz de FETÖ destekçisi suçlamasına maruz kalıyoruz. En çok adaletsizlikten şikayet edenler bizlerdik. Ak parti idaresi adalet umudumuza darbe vurmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 09:21

    Sanki butun muhalifler suçlu gibi bir tema var yazida.Suç işleyen muhalif te olabilir, ama her muhalif suçlu degildir.Ulkemizde muktedir olma olanağını kaybedenler onunmaz cürümlere imza atmislardir.Birakalim da adalet suçlu ve suçsuzu ayırt etsin.Toptanci anlayisla adeleti yere vuruyoruz,ama en kucuk bir anlasmazligimizda mahkemenin yolunu tutuyoruz. Bu bir çelişki. Cumhuriyet Gazetesi Fetocu degil bana göre de.Ama isteyerek ve bilerek Feto ye yardim etmiştir. Can Dundar in yaptığı fiil her ulkede suçtur. Bir gazetecinin gorevi degil "bir gun çöplükte öldürülür "dem

    Yanıtla (0) (0)
  • cem aydın / 22.02.2019 09:17

    Bence kritik sorular şunlar; hata ile salıvermek mi yoksa hata ile tutuklamak mı daha önemli? İnsanlar için turnusol kağıdı bir cevap olur. Ayrıca hata ile tutuklansan ve devletin uzun süre sonunda özür dilese cevabın vatan sağolsun mu yoksa vatan adına bana zulmettiniz mi olurdu? Maalesef birbirimizden hiç farkımız yok. Her muktedir kendi düdüğünü çalıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • ati / 22.02.2019 09:16

    '''Temel hak ve özgürlüklere orantısız müdahaleler, bazı haklı eleştirilere neden olabilmektedir. Yine bu tür müdahaleler, yargısal tasarrufların meşruiyetine ve yargıya olan toplumsal desteğe de zarar verebilmektedir.” (29.11.2018)''' bu bir eleştiri mi, itiraf mı? her ikisi de fena...!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 08:21

    Ne kadar insan kalitesi o kadar hukuk

    Yanıtla (0) (0)
  • Şahin Gündüz / 22.02.2019 08:07

    Bıkmadan usanmadan Adalet diyeceğiz. Bu gün adalet sözüne kulak tıkayanlara lazım olduğundada adalet, yine adalet diyeceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baykuş / 22.02.2019 08:01

    Benim ümidim yoktur. Ümitvar olanlara da acırım

    Yanıtla (0) (0)
  • Zor tercih! / 22.02.2019 03:24

    Kurdu bağışlamak kuzuya zulümdür!Her şey kendi mecrasında ilerliyor.Hakkı ve adaleti sağlayacak kurumları kendi haline bırakmayı neden denemiyoruz!Bir şekilde adalet tecelli ediyor.Anladığım kadarıyla yanlış bir yargı kararı çıkmışsa üst mahkeme buna itiraz ediyor doğrusu da bu!! 15 temmuz gibi bir şok yaşadık meclis bombalandı.Seçimle gelmiş iktidar devrilmeye çalışıldı.Elbette bunun sonuçları olacak.Sabredelim mevla görelim neyler neylerse güzel eyler!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 02:47

    Sizce Altan kardeşler nazlı ılıcak vs.. Bunlar dışarı çıkmalımı yazar bey? Herkes herşeyi sınırsız ve özgürce yazacak söyleyecek ama cezası olmayacak. Siz baya Bi dönmüşsünüz yazarım. Bakalım 2023 te nereye döneceksiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • avukat ertan / 22.02.2019 02:36

    İstanbul’un Kartal ilçesinde gece bekçiliği yapan H.A. polis memurları tarafından durdurularak, kimlik kontrolü yaptı. H.A, üst araması yapan polislerin üzerindeki parayı çalmakla suçlayarak dava açtı. Mahkeme iki polis kaçma ve delil karartma şüpheleri bulunduğu gerekçesiyle tutuklandı. işte akp kadrolarından bekçi polis olanların hali tuzda koktu artık

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 02:31

    Yabancı sermaye sahipleri hukuk bekçileri midir?

    Yanıtla (0) (0)
  • Nurullah / 22.02.2019 02:20

    Recep Başkan gergin ama ne kadar sinirli olursa olsun vicdanını kaybetmez. Masumların en ağır şekilde mağdur edildiğini görecektir. Recep Başkan ülkenin tüm sorumluluğunu üzerine aldı ve bugün hukuksal hataların farkına varıp düzeltecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 22.02.2019 02:12

    Somalide turk HUKUKU dedinizmi,somalier gug gik,guuguk,gikl,gukk,gugukkk,

    Yanıtla (0) (0)
  • Kısır döngü... / 22.02.2019 01:12

    Karar yazarları bu makalenin türevlerini yazıp duruyor... Okyucuların bir kısmı aynı şekilde mest oluyor, bir kısmı da benzeri gerekçelerle itiraz ediyor. Yani açık seçik bir kısırdöngü yaşanıyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 01:05

    türkiyede olmayan adalet varsa kesin güçlüden yanadır akp adaletsizlikte sınırları zorluyor

    Yanıtla (0) (0)
  • ABDULHAMİT / 22.02.2019 01:02

    Islam Kitap diniydi, Adalet KADI'nın eliyle dağıtılırdı. Türkiye'de adalet çöktü. Yani din iflas etti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hersoy / 22.02.2019 00:56

    Bizde yargı her devirde muktedirlerin vesayetinden ezilmiş, çoğunlukla muktedirlerin istediği yönde kararlar vermiş gibi görüntü veryor. Sanırım daha çok vicdanı ve fikri hür hakim ve savcılar yetiştiremediğimiz sürece, adalet kanayan yara olmaya devam edecek gibi duruyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 00:35

    Adalet bakanı neyi kime şikayet ediyor acaba? Madem sorunu görüyorsunuz, bu yanlış uygulamalarda ısrar niye? Dilerim yarattığınız bu sistemin meyvelerini siz de toplarsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 00:32

    Kavala'ya yapılan zulm son bulsun artık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 22.02.2019 00:18

    Adaletsiz olandan yana.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 00:15

    Madem bu yargısal hatalar bu kadar aleni ,bu hakimler neye dayanarak ve neden müebbet ağır hapis cezası veriyor?Konu hukuki mi ,siyasal mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.02.2019 00:04

    Turkiye' de "hukuk" sarayda hazirolda!

    Yanıtla (0) (0)