Türkiye Gazze için ne yapabilir ne yapmıyor?

Hep gündemde ama Gazze’ye yardım meselesini bir kez de İstanbul Belediye Başkanlığı’na aday olan Murat Kurum hatırlattı. Başkanlığı kazanırsa belediyenin Gazze’ye insani yardım göndereceğini vaat etti. Şu cümleler Kurum’un: “31 Mart’ta Gazze’deki mazlumlar sevinecek… Gazze’nin özgürlüğü için İBB olarak Gazze’ye yapacağımız yardımlar için, inşallah 31 Mart’ta milletimiz yine gerçek belediyecilikten yana tavrını koyacaktır.”

Bu sözler, İstanbul halkı Kurum’u seçecek olursa şimdiye kadar büyük baskılara ve duyarlılık çağrılarına rağmen hükümetin nedense bir türlü el atmadığı Gazze’ye yardımın önünün açılacağı anlamını taşıyor. Bir anlam daha çıkabilir… İstanbullular Kurum’u seçmezse Gazze’ye yardım edilmemesinin sorumluluğu üzerlerine kalır! Yine de “o kadarı aşırı yorum olur” diyenlere itirazımız olmaz.

Ancak, yoruma veya anlam çıkarmaya ihtiyaç duyulmayacak bir gerçek var: Türkiye, çok konuşuyor, çok hassas görünüyor ama Gazze için sadra şifa bir şey yapmıyor, yetersiz kalıyor. Karnemiz iyi değildir ve bugünler tarihe, biz ve bizim gibi birçok İslam ülkesi için iyi kelimelerle geçmeyecek. Gazze için sadece üzülmek bir devletin sorumluluğunu ifa anlamına gelmez. Ayrıca, biz bir-iki yerli ve milli mitingle defteri çoktan kapattık ama sokaklarında eylem ve protestolar bitmeyen ABD’den Avrupa’ya, Latin Amerika’dan Avustralya’ya kadar birçok ülkenin halkı bizden daha çok üzülüyor. Batı’da eylemler ilk günkü gibi devam ediyor. Bizden daha çok ses çıkarıyorlar. Bizden daha çok İsrail ve ABD’ye rahatsızlık veriyorlar. Üzülme ve duyarlılık yarışında da gerilerdeyiz, kabul edelim.

Peki hükümet ne yapabilirdi de yapmıyor?

Öncelikle, İsrail ile yapılan ve önemli kısmı bu ülkenin ordusunun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ticaretin sonlanması, ihracatın kesilmesi gerekir. Mevcut şartlarda bu hem hukuken mümkün hem de ahlaki olarak geciktirilmemesi gereken bir işlemdir. İsrail ile ticaret sonlanmalıdır. Yük gemilerimiz de İsrail limanlarına kendi ürünlerimizi veya başka ülkelerin ürünlerini taşımamalıdır. Başlangıç olarak, ateşkes şartına bağlanarak ticaret kesilmeli, katliam devam ederse tamamen askıya alınmalıdır. Ayrıca, Türkiye’nin sadece kendi ticaretini kesmesi yetmez, uluslararası alanda başka ülkelere de baskı yapması beklenir.

Türkiye aynı zamanda ABD ve bazı Avrupa ülkelerinin Filistin ve Gazze’nin can damları olan BM yardım kuruluşu UNRWA’nın fonlarını kesme kararının ardından bu fonları ikame edebilir ve başka ülkeleri hareket geçirebilirdi. Bunu da yapmadı; hatta konunun kapağını bile açmadı.

Devam edelim…

Şimdi Ürdün ve ABD’nin yapmaya başladığı havadan gıda yardımı için inisiyatif alabilirdi, almadı. Hala da almıyor.

Sivil toplum iktidardan talimat almadan sokağa çıkamadığı için içeride de Gazze duyarlılığı neredeyse bitti. Bütün dünyada akademisyenler işlerinden kovulma pahasına tepkilerini sürdürürken bizim üniversitelerimiz aylardır sessizce olsn biteni seyrediyor. Sanki bir yerden susmaları için ikaz edilmiş görünüyorlar. Görüntü hiç iyi değildir. “Gazze’ye destek ve İsrail’e tepki” konusunda sivil tepki tekeli kaldırılmalıdır.

İsrail’in Uluslararası Adalet Divanı’nda yargılanması sürecinde zayıf kaldık. Ama bu süreçle eş zamanlı birçok uluslararası faaliyet yapabilirdik, yapmıyoruz. Aynı cümleleri tekrarlayarak kendi kendimize konuşmak, Gazze’ye destek anlamına gelmez. Diplomatik açıdan hem Türkiye hem de İslam ülkeleri zayıf kalıyor. Böylesine insani kriz durumları yeni ve yaratıcı yöntemleri zorlar ama bunun işaretlerini göremiyoruz.

Gazze’de hayatın kaybedenlerin sayısı 30 bin geçti… Konuşup durduğumuz ama sonuçta bir şey yapmadığımız trajedi bu boyuttadır. Muhtemelen, Ramazan ayında daha acı tablolar izleyeceğiz.

4 aydır yapılamayanlar Türkiye’ye yakışmıyor… Böylesine acı ve dayanılması güç insanlık dramı karşısında boş boş oturup üstüne bir de bunu yerel seçim malzemesi yapmak ise hiç yakışmıyor.

YORUMLAR (130)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
130 Yorum
  • Tsli / 04 Mart 2024 12:03

    Azarbaycandan şarap ithal edecekmiş, hemde gümrüksüz.

    Yanıtla (8) (0)
  • ihtiyar baykuş / 05 Mart 2024 17:32

    akp dinine göre caizdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 12:01

    başta rte olmak üzere akp çevrelerinin baskıcı ve tehditkar söylemleri sivil toplumu bitirdi. akp bir nevi askeri darbe oldu. sivil toplum bu yüzden pısmıştır. zaten 15 temmuzda "darbe bastırıyoruz" ayağına kendi darbelerini yaptılar. 15 temmuzla oluşan atmosferi bir atlama tahtası olarak kullanmak üzere alelacele, olağanüstü hal sürerken tek adamlık rejimine geçiş referandumu yaptılar . hani şu "atı alan üsküdarı geçti" meselesi. bunlar artık ayan beyan ortadadır.

    Yanıtla (13) (1)
  • okurum / 05 Mart 2024 01:34

    neler diyorsunuz? inanın defalarca okudum ve hiç böyle görmemiştim. Diğer yorumlarınızı da okudum ve öyle üzüldüm ki. kandırıldık. haklısınız. hem de çok fena kandırıldık. 2 senedir desteğimi çekmiştim ama geç kalmışım, hem de çok

    Yanıtla (0) (0)
  • ihtiyar baykuş / 05 Mart 2024 17:31

    hissî kopuş çok çok önemli. hissen kopmadığınızda gerçekleri de göremiyorsunuz. benim hissî kopuşum soma faciası ile olmuştur. halka zerre merhamet duymadıklarını açık net gördüm. kim bu insanlar diye sormaya başladım. süreç içinde şu noktaya vardım: bunlar dini ve milli söylemlerle narkoz çalışan bir haramhorlar çetesinden başka bir şey değildi. dindarlığımızdan yararlandılar. imam hatipliliğimizden yararlandılar. günün sonunda dinden de imandan da çıktılar ve nicelerini çıkardılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ayak Takımı / 04 Mart 2024 10:12

    Filistin İslam dünyasının meselesi değildir, özelde Arapların, genelde insanlığın meselesidir. İslam dünyası (sanki öyle yeknesak bir dünya varmış gibi) diye ortalığa atılıp durulan ne idüğü belirsiz hayali yapıdan medet ummak gereksiz ve anlamsız, onların her birinin ayrı ayrı kendine hayrı yok ki başkasına olsun. Sizler olayı dini bir cendereye hapsettikçe mevzuya hassasiyet duyan İslam dışı dünyanın sempatisini de kaybedersiniz ve bundan zarar görecek olan yine mazlum Filistin halkı olur.

    Yanıtla (5) (0)
  • UFUKKARDEŞ / 04 Mart 2024 22:28

    Şöyle düşünün küçük bir çocuk (filistin halkı) evde sürekli pisikopat babasından (hamas), dışarı çıksa ha bire şizofrenik komşudan (israil) dayak yiyor. Muhtara gitsin şikayet etsin dersen (Abd) oda şizofrenik komşunun abisi. Başka bir muhtara gitsin dersen! oda hem babanın arkadaşı. hemde komşunun ticaret ortağı. Bu çocuğa çare varmı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem / 04 Mart 2024 21:25

    Hamaset ve goy goy yapar insanların gazını alır. Filistin'e karşı, İsrail'e desteğe devam edilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 14:25

    güney afrika israili mahkemeye verdi, nikaragua müdahil oldu. almanya israile desteğinden ötürü mahkemeye verildi... akp hükümeti, güney afrika hükümeti kadar, nikaragua hükümeti kadar olamadı. olmadı. olmamayı tercih etti. üstelik bombardıman bütün şiddetiyle sürerken israile haldır haldır akaryakıt ve stratejik malzeme sattı. kürsülerdeki atarlar dışında hiçbir fiili tavır koymadı.

    Yanıtla (9) (0)
  • Zülfikar / 04 Mart 2024 19:34

    güney afrika israili mahkemeye verdi, nikaragua müdahil oldu. almanya israile desteğinden ötürü mahkemeye verildi... akp hükümeti, güney afrika hükümeti kadar, nikaragua hükümeti kadar olamadı. Halbuki mesela imam başkan olsaydı ortalığı yıkardı. Amerikan elçisiyle ve Rum patrik ile görüşür, israille ilgili ne yapılması gerekirse anında yapardı. Çok yazık oldu, çok.

    Yanıtla (1) (2)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 21:18

    bırak şimdi imamı müezzini...onların yaptığını seninki niye yapmıyor.? bana bunun açıklamasını yap.

    Yanıtla (3) (1)
  • Hasan Erzincan / 04 Mart 2024 20:53

    Sn, Karaalioğlu, sizde çok iyi biliyorsunuz ki; herkes kendine yakışanı yapar. Havuz medyasını bakmak yeterde artar bile, büyük işler yaptığını anlatıyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Cenk Cemil / 04 Mart 2024 19:58

    Sayın Karaalioğlu ! İlktidar hiç bir şey yapmadı demek haksıİlık olur ! Bugüne kadar hiç bir iktidarın düzenlemediği MİTiNG düzenledi ya !..

    Yanıtla (4) (5)
  • İbrahim / 04 Mart 2024 06:38

    Tayyip birşey yapmıyor, sayın yazar sen ne yaptın, lütfen yazarmısın, gösteriş yapıyor da demeyeceğiz, sen ne yaptım. Bu bir savaş ve Allah, düşmanınızı bulduğunuz yerde öldürün buyuruyor bakara 191-193. Düşman kim, siyonistler ve bunlar senin coğrafyanda da var... Allah böyle emrediyor, sen edebiyat yapıyorsun. Öldürmeye gözün kesmiyorsa , amerikalı genç gibi ölmeyi dene, bu daha zor tabi. Kendinden başka kimseyi suçlama. Kıyamette herkes kendi hesabını verecek..

    Yanıtla (7) (35)
  • M. Kamil Z / 04 Mart 2024 09:29

    Yazara ayar veriyorsun da sen ne yaptın peki, hazır Kuran'dan da ayet paylaşmışsın madem islami hassasiyetin var peki sen ne yaptın. Başkasına ayar vermek kolay değil mi? Yazar en azından gündemde tutuyor, siyasilerin yanliarini söylüyor, farkındalık yaratmaya çalışıyor peki sen? Muhalefeti eleştirseydi içinin yağları eriyecekti değil mi? Ballandıra ballandıra yazara methiyeler düzecektin. Bitmedi şu ikiyüzlülüğünüz. Bizimki ne yapsa doğru yapar tarafgirliğiniz ve cahil ferasetiniz.

    Yanıtla (34) (2)
  • Usakli / 04 Mart 2024 20:08

    Altına imzamı atarım koskoca 84 milyon bir amerikalı olamadık....,

    Yanıtla (1) (0)
  • Hariçten Gazel / 04 Mart 2024 09:38

    Bulduğunu öldür... senin coğrafyanda da var... Ayeti böyle yorumlamak ciddi ve korkunç bir hata. Hele bunu ayette deniyor diyerek demek... Zaten savaş alanında bu denilen oluyor herhalde. Ve tabi savaşı durdurmak için yapılması gerekenler de var ve yapılmalıdır. Kur an ı Kerim bir bütün halinde okunmalı. Barış esastır, bu asla akıldan çıkarılmamalı. Adalette farzdır. Yapılacak çok şey var ateşe benzin yerine su gerek acilen, sel misal hem de.

    Yanıtla (13) (2)
  • Mr / 04 Mart 2024 10:13

    Hâşâ, Allah Tevrat ta Musevi ye müslümanı öldür, Kur'an da müslümana yahudiyi öldür mü diyor. Hristiyan larda hakemlik mı yapacak.

    Yanıtla (11) (1)
  • okur / 04 Mart 2024 11:07

    İlim sahibi olmayanların Kur'an ayetlerini yorumlamalarının ne kadar yanlış olduğunu gösteren bir örnek ve de çok kötü bir yorum.

    Yanıtla (14) (1)
  • Karar okuru / 04 Mart 2024 12:21

    Bizden farkli dine inananlar, deistler, dusmanimizdir ve oldurulebilir diye (Bakara ayeti ) yaziyorsunuz !! Boyle gaddar bir Allah ve boyle zalim emirleri hic olabilir mi ? Ganimetler, kilic hakki, kutsal savas, cizyeler, koleler, kullar, cariyeler, huriler.....ile ilgili ayetler, Allahin emirleridir diye, inanmak mumkun mu ?? Hosgoru...baris...sevgi...esitlik....gibi ahlaki, manevi, vicdani degerler, bu emirlerin neresinde ?? Butun bu ilahi kavramlar, iyi ve durust hayatin tam tersi !

    Yanıtla (9) (1)
  • Ömer / 04 Mart 2024 13:15

    İbrahim sen ahlaklı ve Allah'ın ayetlerini yerine getiren bir Müslüman'a benziyorsun,hiç şüphemiz yok.Hadi o Amerika'lının yaptığını yap ve herkese gerçek müslüman nasıl olur göster.

    Yanıtla (7) (0)
  • İbrahim Özpınar / 04 Mart 2024 14:33

    Yazarın yazdıklarından hangisi doğru değil.Elestirdiginiz Batı'nın sokaklarında İsrail her gün protesto ediliyor.Nerede AKP nin arkabahcesi olan sivil toplum kuruluşları,niye protesto için sokağa çıkmıyorlar.secim mitinginde İsrail'le ticaret ayıbı kaldırılsın pankartina bile tahammül edemediler. Tabi siz de haklısınız REİSİN tutumu ortaya çıkacak diye düşünüyorsunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Zülfikar / 04 Mart 2024 19:32

    İbrahim bey, eline sağlık. Köşelerinde rahat rahat ahkam kesen yazarların ağzının payını güzel vermişsiniz, Allah razı olsun. Herkes başkasından bekliyor. Bunların kimisi müslüman takılıyor, kimisi kamalist takılıyor, kimisi solcu takılıyor. Yok birbirimizden farkımız.

    Yanıtla (0) (4)
  • Tsli / 04 Mart 2024 15:52

    Akp nin yüzyıllık projesi, ucuz et de diyemem kıyma kuyruğu.akp li belediyelerin kimsenin aklına gelmeyen yüzyılın projesi ise ucuz ekmek kuyruğu.7,7 TL lik ekmek 5tl. Esnaf ile anlaşmışlar, aradaki farkı esnafın vergisinden düşürüyorlar.kazik yine vatandaşa.

    Yanıtla (6) (0)
  • Zermeram / 04 Mart 2024 19:30

    Akp nin yüzyıllık projesi, ucuz et de diyemem kıyma kuyruğu.akp li belediyelerin kimsenin aklına gelmeyen yüzyılın projesi ise ucuz ekmek kuyruğu. Maaşımız artmazsa askere de gitmeyiz, Türkiye elden gitse de düşmanla çarpışmayız. Önce par ! Para yoksa hiçbir şey yok.

    Yanıtla (0) (1)
  • Zermeram / 04 Mart 2024 19:27

    Aaaah ah ! KK cumhurbaşkanı olsaydı derhal İsraili işgal eder, Filistini özgürleştirirdi. Her gün 100 gemi yardım malzemesi gönderirdi. Netekim ulu önder her fırsatta İsrail devletine olan nefretini dile getirirdi. Bu arada bütün komşularımızla aramız bozuldu deyu muhalefet bağırıp çağırırdı. Muhalifler ne yazacaklarını şaşırır, 1 aydan kendilerine gelemezdi...

    Yanıtla (1) (3)
  • VATAN77 / 04 Mart 2024 19:23

    Millet Vatan Yıllardır Zararda. Zararın Sorumlusu Yöneten iktidar ve bahçeli ve ne zaman Haykırarak Yazacaksınız Ne zaman ? Gazeteci dediğin KORKAK OLMAZ !

    Yanıtla (2) (0)
  • Halil / 04 Mart 2024 19:06

    Mustafa Bey'in yazdıkları çok doğru. Ülkemiz zayıf hem de çok zayıf kaldı zalime tepki göstermekte. Sonuç alıcı bir şeyler ya-pa-ma-dık. Bu vebalin altından nasıl kalkarız? Bu yazıda dile getirilen tespit ve teklifler de çok geç kaldı. Gazze şehitlerinin ruhu bizleri asla affetmez. Allah affeder mi bilmiyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • k.okur / 04 Mart 2024 18:34

    hocam iyi hoş diyorsun da bu iktidarın başındaki Sn. Erdoğan; "ben bop EŞ başkanıyım" dedikten sonra senin yazdıklarını yapar mı? sen bile kendi kendinle çelişiyorsun. bir yorumcu-yazar bunları bildikten sonra daha başka ihtimal ne yaparsa Filistin'i bitirmez! diye bi konu başlığı atman gerekmez mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 04 Mart 2024 17:13

    Mola vermiş. Erdoğan'ın ucuz diyip marketlerde etiket yaristiran tarım kredi market bayram sonuna kadar Fiat artirmicakmis. Ne büyük lütuf.oncesinde artırdı.biraz soluklansin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur.A / 04 Mart 2024 17:02

    Arabistan bile kendini sorguluyor artık.Geçenlerde hoparlörlerden çıkan yüksek ezan sesinin insanları rahatsız ettiğiyle ilgili bir haber yansıdı.Siyasal İslam,ülkelerin ve insanların başına bela.Bu siyaset artık can çekişiyor.

    Yanıtla (8) (2)
  • Nuh / 04 Mart 2024 16:20

    Diplomatik girişimler sonuç vermiyor. Geriye tek bir şey kalıyor tüm dünyayı karşına alıp sahaya inmek..(aynı İsrail'in yaptığı gibi)yada kuzu kuzu kabullenmek..bence İslam alemi ikinci tercihten yana.

    Yanıtla (3) (4)
  • Tr / 04 Mart 2024 16:47

    Asağıda niye böyle oluyor peki? Diye sormuştum, T24 sitesinde Gökçer Tahincioğlu'nun yazısında cevabını buldum;

    Faili meçhul cinayetler davasında mahkeme kararına 160 sayfa şerh düsen hakimin yazısından bir bölüm şöyle: "Mossad eğitti.
    Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığınca bilgisine başvurulan Ertaç Tinar, söz konusu kursu İsrail vatandaşı eski askerlerin verdiğini ve çok beğenildiklerini bildirmiştir. Bu kişilerin Mossad ile bağlantılı oldukları ise herhalde izahtan varestedir"

    Yanıtla (2) (0)
  • Cahil Bir Okur / 04 Mart 2024 16:15

    Sayın yazar saaf saf :'' Bütün dünyada akademisyenler işlerinden kovulma pahasına tepkilerini sürdürürken bizim üniversitelerimiz aylardır sessizce olup biteni seyrediyor.'' diyorsun ve sadece Ankara .İlahiyat'da 64 Prof bulunan inv.lerimizi Gazze'ye duyarsızlıkla itham ediyorsunuz. Oysa onlar Şeyhülislam Ali Erbaş'ın meleklerini gönderiver ya Rab'bi dediği andan itibaren, tasavvuf aleminde istikşafi görüşmelere çoktan başlamışlar. Duyumlara göre gökten Mehdi'nin inmesi bekleniyormuş bilesin.

    Yanıtla (7) (1)
  • The end / 04 Mart 2024 15:49

    Eyy Erdoğan İstanbul'u alırsan doları hayat pahalılıği mi, enflasyonu mu durduracaksin.birak İstanbul'u enfldyona, dolara, çarşı pazara pirince nohuta kıymaya peynire bak. Kısaca işine bak.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ertan / 04 Mart 2024 15:03

    doğru.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 04 Mart 2024 14:40

    "Türkiye'nin yaptıkları yetersiz kalıyor" ifadesi yanlıştır, çünkü Türkiye gazze için hiç bir şey yapmıyor. Gazzeye bir şişe su gönderemezken israile manavgat suyunu akıtıyor. Gazzede bir kişiyi doyuramazken israilin sebze meyvesini, zeytinyağını, petrolünü, demir çeliğini, silahını, kıyafetini vs karşılıyor. Bu utanç Türkiyeye dünyada da ahirette de yeter.

    Yanıtla (13) (4)
  • Adnan Topuz / 04 Mart 2024 13:20

    Dindar aydının dindar bilince niye ulaşamadığını sorgulaması gerekir. Kendi mahallesinin insanından bu kadar kopuk olma durumu, ülkenin belki de birinci meselesi olmalı. Hiç bir Gazze anlatımı da dindar bilinçte etki uyandırmıyor. Mesela İsrail'e ihracatın artması, gemilerin fotoğrafı ilgisini çekmiyor. Depremde belediye yardımlarını engelleyen devlet, şimdi 31 Mart seçimlerinden sonra Gazze sevinecek diyebiliyor. Bunları sorgulamayan dindar bilince ne denebilir ki...

    Yanıtla (10) (1)
  • Ali Öztürk / 04 Mart 2024 14:40

    “Dlndar bilinç” bir oxymoron’dur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 04 Mart 2024 14:19

    Murat kurum demek istiyor ki , merkezi yönetim de Filistin'e yardım edecek kaynak kalmadı.Eger İstanbul belediyesi ni kazanırsak buradan gelecek rant ile Filistinlilere yardım edeceğiz demek istiyor.
    Tabiki Akpartililerden birşey kalırsa

    Yanıtla (8) (0)
  • Nebi / 04 Mart 2024 14:11

    Tebrikler. Doğru ve güzel bir yazı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nuri / 04 Mart 2024 12:21

    Gazze ye akp milyarlarca dolar yardim etti.zaten bu kayitsizca yapilan yardimlar ulkeyi mahvetti ama simdiki durum cok farkli simdi diplomatik olarak yardima ihtiyaci var ama bunun icin cok guclu devlet olmasi gerekir dis borcla faizle enflasyonla coken bir devlet disarida itibari da olmaz

    Yanıtla (3) (2)
  • okur / 04 Mart 2024 13:42

    Sayın hocam, nereden biliyorsunuz milyarca dolar yardım ettiğini. Yaptıkları yardımların hiç birisi ceplerinden çıkmıyor. Dolayısıyla AKP yardım etti demek de yanlıştır. Şeffaf olsalar biz de en azından paramızın ne kadarı mazlumlara gitti bilirdik. 15 Temmuz gazileri, deprem için ayrılan fonlar ve söz verilen milyonlardan haber yokken bu iddia biraz fahiş olmuş.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ömer / 04 Mart 2024 13:20

    Gazze ve Filistin için hiçbir müslüman ülke birşey yapamaz onu geçelim.Belki biraz İran ama onun da cesareti var ama gücü sınırlı.

    Yanıtla (3) (2)
  • okursa okur / 04 Mart 2024 13:17

    Zaten Gazzeli müslümanların tek derdi de şu Murat Kurum kazansada bi sevinsek diyorlarmış. Yeter ya. Bu kadar din istismacılığıda artık mide bulandırıyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 04 Mart 2024 13:15

    M Kurum seçilince Gazze'de analar ağlamayacakmış. bizim analarımızın ağlamaması için de seçilmemesi gerekiyor. herkes oy kullanırken bunu dikkate almalı değerli vatandaşlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Osman / 04 Mart 2024 13:07

    Recep Bey sene sonu enflasyonu düşüreceğiz demiş! Elinde böyle seçmen var ! Dünyayı fethedersin vallahi billahi!

    Yanıtla (6) (0)
  • Osman / 04 Mart 2024 13:05

    Bugün Türkiye'de AKP değil de başka bir iktidar olsaydı, İsrail bu kadar kolay katliam yapamazdı.İsrail,Erdoğan'ın öfke nöbetlerinin birkaç gün sonra biteceğini çok iyi biliyor.Kime katil dediyse bir süre sonra dostum kardeşim diyeceğini çok iyi biliyorlar.

    Yanıtla (9) (0)
  • Adnan Topuz / 04 Mart 2024 13:05

    Bizler dindar bilince anlatamadığımız gibi dindar aydınlar da anlatamıyor ülkenin halini. AKP seçmeninden biri 22 yıldır ampule basma nedenini işçilerin devlet hastanesine almaları olarak gösteriyor. Yeri geldiğinde her türlü uyanıklığı da gösterse kendini haklı kılma gerekçesini zihninde bulabiliyor. İnsanın anlayamadığı, kimsenin de anlayamadığı bir sosyolojik vaka. Hukuksuzluk ve ekonomik çöküş onu ilgilendirmiyor. Geriye. tek bir çözüm kalıyor o da eşekten düşmek.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bilal / 04 Mart 2024 13:03

    فَتَمَسَّكُمُ النَّارُۙ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ مِنْ اَوْلِيَٓاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ
    Hud Suresi 113.Ayeti kerime.

    – Zalimlere sakın sempati/ meyil duymayın, onları DESTEKLEMEYİN; yoksa size de cehennem ateşi dokunur.
    Sizin ALLAH’tan başka dostlarınız yoktur, sonra size yardım da edilmez.
    E.Yüksel meali

    * “Zâlimlerin hiçbir dostu ve şefaatçısı yoktur.”
    Mü’min sûresi, 18

    Yanıtla (4) (4)
  • Hasan / 04 Mart 2024 12:41

    AKP ve genel başkanı Tayyip Bey enerjisini İstanbul mitingine harcıyor.Murat Kurum damardan reklamlara büyük paralar harcıyor.Başka şeyleri görecek durumda değiller.

    Yanıtla (8) (1)
  • The end / 04 Mart 2024 12:34

    M kurum diyormuş ki.bize oy verin Gazze sevinsin. Eyy Murat kurum Gazze nerede yerini biliyor musun.

    Yanıtla (10) (1)
  • memmet / 04 Mart 2024 12:17

    Türkiye Gazze için bir şey yapamaz. İki ara bir derede kalmış, ülkesine ve insanlarına bile faydası olmayan böylesi bir iktidarın, kendinden başka kime faydası var ki...

    Yanıtla (9) (0)
  • Polis / 04 Mart 2024 12:08

    Memleketimde Filistinli kardeşlerimizi nerde bir can varsa ve bunlari kayitsiz şartsız katleden İsrail askerlerin kicindaki kiyafetine kadar tedarik edip adeta şüphesiz İsrail'e can suyu olup Filistin'e de dua edip hamaset uretiyorsak yapilacak hicbir şey kalmamıştır.bilakis o katlima dogrudan katkı daglayip yarin mahşerde o zalimlerin katliaminda hesaba çekileceği bizide unutmamak gerekir.

    Yanıtla (3) (0)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 12:05

    rte ve ekibi istismar edilmedik hiç bir duygu bırakmadı. bir gazze gösterisine katılmak "akp'ye destek" olarak algılanmaktadır. anti akp seçmen bu yüzden katılmıyor. akp seçmeni ise zaten sivil toplum hissiyatı taşımıyor.

    Yanıtla (14) (0)
  • The end / 04 Mart 2024 12:01

    M şimşek söylemese bilmeyeceksin. Demek faizler tek haneye düşünce kredi alıp ev alacakmış. Ya sen ne zeki adamsın. Milleti şimdide böylemi kandırıyorsunuz.cikar ağzındaki bakmayı. Ben/ biz yapmayacağız desene.

    Yanıtla (4) (0)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 11:52

    bütün yeşerişler ahlak yeşerişidir. kanserli dokunun büyümesine yeşeriş denmez. müslüman mahallesinin bir ahlak ayaklanmasına ihtiyacı var. hassasiyetlerini ve korkularını sömüren koltuk düşkünü ve yoz, kolpa siyasetçilerden ancak bir ahlak ayaklanması ile kurtulabilir.

    Yanıtla (3) (0)
  • ihtiyar baykuş / 04 Mart 2024 11:49

    ortalığa saçılan tüm rezaletlere rağmen akp'nin vagonundan inmeyen sözde islamcı kesimler, akp'nin gazze meselesindeki tavrına daha doğrusu tavırsızlığına rağmen yine de o vagondan inmezlerse kendi kendilerini artık bariz şekilde inkar etmiş olacaklardır. zaten uzunca bir süredir esasen kendi kendilerini inkar ediyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • MFÖ / 04 Mart 2024 11:48

    Malesef kırılgan bir ekonomiye sahibiz.Ticari ambargonun bir bedeli olur.Bu bedeli ödeyecek bir halkta,devlette ortalıkta gözükmüyor.Kimse kendini kandırmasın.İslam ülkeleri ve toplumları aciz ve acınası bir durumda.Dünyayı kimin yönettiği konusunda Gazze bir dönüm noktası oldu.Adeta herkesin kafasına kazıdılar.Yüzyıllar boyu evrensel değerler diye caka satanlar tüm değerlerini adeta çöpe attılar.Herkes ayağını ona göre denk alsın.yaptıkları yapacaklarının teminatıdır. öğrenilmiş çaresizlik....

    Yanıtla (4) (0)
  • Mumin / 04 Mart 2024 11:48

    Yapılanlar sadece milletin gazını almak bir asırdır Filistin nüfusundan fazlasini yerinden yurdundan edenler faili belli onbinlerece faili meçhul işleyenler dünyada kurtlerin lehine her kazanımı ortadan kaldırmak için her şeyi yapanlar kürdün üstüne her gün bomba yagdiranlar kürde ülkesinde yaşamayı zehir edenler gazzeyi bile kürdün yok etmek pazarlığını yatirdiklarindan kimsenin şüphesi yoktur kürde zehir saçarken gazzeye ilaç olamasın selamlar

    Yanıtla (5) (0)
  • 03EMEKLİ / 04 Mart 2024 11:46

    Bir seçimin sonucu henüz alınmak üzere iken bir yıl sonraki seçimler için teşkilatına emirler yağdıran BİR LİDERDEN GAZZE için ne yapması beklenir?. ' HERKES PAZARDA AMBARINDAKİ DARI KADAR KONUŞUR ' Atasözü Türkiye nin durumu için yeterince açıktır Gazze konusunda. Daha ilk günden uçak gemilerini Dikmişler burnunun dibine.kaynaşta yolalım kıllarını.diye.MARTİNİ kimin omzunda onun BORUSU.kalanının GERİSİ ötüyor, gerisi yalan,

    Yanıtla (3) (0)
  • Tr / 04 Mart 2024 11:27

    Niye böyle oluyor peki?

    Yanıtla (0) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 04 Mart 2024 11:26

    "Diplomatik açıdan hem Türkiye hem de islam alemi çok zayıf kalıyor " diyor yazarımız; ben de bu 'sözler de bana göre çok zayıf kalıyor' diyorum !
    Biz ve islam alemi resmen çuvalladık !

    Yanıtla (6) (0)
  • Sahin / 04 Mart 2024 11:09

    "Krizleri fırsata çevirmeliyiz"DEDİ.
    Daha ne desin...

    Yanıtla (9) (0)
  • Sahin / 04 Mart 2024 10:56

    Erdoğan Gazze "ye gölge etmesin ,
    O,da yeter...

    Yanıtla (4) (0)
  • Dr / 04 Mart 2024 10:55

    Akp nin iftar yemeklerinde bol bol hamasi nutuklar atılır. Bunlar oya ciro edilir.

    Yanıtla (4) (0)
  • okur / 04 Mart 2024 10:14

    Sayın yazar, bir konuda yanılıyor olabilirsiniz. Bir örnek vereyim. Özal kamuda artan rüşvet iddiaları için 'Benim memurum işini bilir" demişti. Bu ifade farkına varmadan daha yerleşik kültürel kodları yansıtıyor. Aslind bu 'işini bilirlik' ve 'işine geldiği gibicilik' oldukça yerli ve milli bir tavır. Yolsuzluk, adalet, rant, liyakat, Gazze vs vs. Hiç farketmez, işimize geldiği gibi.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 04 Mart 2024 10:52

    Türk milletini aldatmak sevapmış gibi bir durum yaşanıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • O aslan / 04 Mart 2024 10:50

    Sayın Karaalioğlu Türkiye Gazze için hiç bir şey yapamaz, İslam ülkeleri de hiç bir şey yapamaz.
    Yapamadıkları oradayken böyle bir soruya da gerek yok, bence.
    İslam aleminin yapacağı bir tek şey var, rasyonel akila dönmek bilime pozitif eğitime analitik düşünceye geçmek.

    Yanıtla (9) (1)
  • İkiyüzlü / 04 Mart 2024 10:32

    Gazze'ye yardımı İstanbul seçimlerine malzeme yapıyor daha ne yapsın.

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan. / 04 Mart 2024 00:13

    Suudi Arabistan'da ilginç ve hızlı değişim:
    Ramazan ayı kuralları:
    -Ezan sesi üçte birine düşürülecek
    -Camilerde ve çevresinde iftar etkinliği düzenlenmeyecek
    -Camilerde iftar için yardım toplanmayacak
    -Teravih namazları gereksiz uzatılmayacak
    -Kuran okunurken cami dışına hoparlör açılmayacak

    Yanıtla (16) (0)
  • Okur / 04 Mart 2024 07:04

    Suudi Arabistan da seçim olsaydı bunların hiçbiri gündeme gelemezdi. Çünkü dine saldırıyorlar diye feryatlar yükselirdi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 04 Mart 2024 10:14

    Kralın(katil) ayağına gidip dostum diye sarmaş dolaş olmuşlardı!

    Yanıtla (5) (0)
  • Hakkı / 04 Mart 2024 10:28

    Katılıyorum. Kur an ı Kerim'in dininin reklama ihtiyacı yol, tebliği yaşanılarak olmalı, o yaşanıldıkça başka şeye, özellikle de üst perdelere gerek yok. Zaten su akar yolunu bulur. Ondan başka yol olsa idi dosdoğru, o vahyedilir idi. Hüküm O'nun cc. Herkes neyin doğru neyin hata olduğunu anlayacak ötede nasılsa. Uhuletle ve suhuletle yaşanmalı her şey. Gücü buradadır hakikatin. Zor ve Baskı yok. Seçim hür.

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 04 Mart 2024 10:00

    Ya m. Şimşek, ne olur konuşma. Sana guvenmistik. Sende yanıltmaya, kandırmaya çalışıyorsun. Demek yağmayan para seçimden sonra gelecek. Yapma ya.ne zaman ülke iflas etti diyeceksin.vatandad onu bekliyor. Yine ek vergi mı diyeceksin. Ben maasimi size bırakayım. Onunla düzeltin. Milletin cebine elinizi uzatmayın.yazik oluyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Takipci / 04 Mart 2024 09:56

    Yasadigimiz dunyada ABD varmi? Var. ABD Petrol icin dunyayi yakarmi? Yakar. "Kendi icinde son derece tutarli, insancil, hukuka ve Insan Haklarina saygili" (kafir) Bati nezdinde Islam Dunyasi yok hukmundedir, maalesef boyle...

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan. / 04 Mart 2024 00:12

    Doğrusunu söylemek gerekirse Laik kesim için Gazze'nin özel bir önemi yok. Dünyanın diğer yerlerinde olan katliamlardan farkı yok. Gazze İslamcıların propaganda yaptığı yer. 50 yıldırıda Filistin diyorlar. bu nedenle bir şey yapmamaktan yapamamaktan travma geçiriyorlar.

    Yanıtla (9) (1)
  • serçe / 04 Mart 2024 00:34

    Yemende Çin de yapılan katliamlara seyirci kalıp sonra Gazze sevdalısı olmakta doğrusu pek inandırıcı değil. Kimsede inanmıyor zaten. Kendilerinde inanmıyor. İstanbul seçimlerini kazanırlarsa Gazze'ye belediyeden yardım edeceklermiş. Seviye bu kadar mı düşer. Layık mıyız biz buna.

    Yanıtla (15) (0)
  • Olur / 04 Mart 2024 06:36

    Layığız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş / 04 Mart 2024 09:42

    Evet boş vermek kafaya takmamak en iyiyi, dar bir alanda kuşatılanlar her geçen gün öldürülüyor, 30.000 i geçmişmiş... İzleyelim kahve içerken bakalım ne olacak, ilerde nasılsa onlarda bizi izler... Hayat güzel manzara güzel kebap güzel, anı yaşa değil mi ya !!!! Aklı selim ve kalbi selim dilerim.

    Yanıtla (1) (3)
  • SG / 04 Mart 2024 09:36

    Kabe'de bir bayan Hacı adayı FİLİSTİN bayrağı açtı DİYE Suudi ASKERLERİ hemen tutukladılar.Yahudi Siyonistlerden önce Allah bu körfez ülkelerini perişan eder inşallah Araplarda Mersin limanına bak Mersin limanına derlerse.Asagi tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakkı / 04 Mart 2024 08:26

    Aaron Bushnell Gazze için öyle bir şey yaptı ki... Övülecek özendirilecek bir şey değil, Bu derece duyarsızlığa ve ilgisizliğe İSYAN etti hem de yanarak.. O yanarken bağırıyordu: Free Palestine... İnsanoğlunu bu derece haksızlık karşısında bu duruma itenlere yarın mahşerde neler olur neler...

    Yanıtla (9) (1)
  • Okur / 04 Mart 2024 09:02

    Müslüman dünyanın tamamının bir Aaron Bushnell kadar değeri yok gözümde. Böylesine zulmü seyreden insanlarla aynı gezegeni paylaşmayacak kadar onurlu bir çıkış yaptı. Bu protestoyu insanlık hep hatırlayacak.

    Yanıtla (5) (0)
  • Hakkı / 04 Mart 2024 09:30

    Rabbim cc bazen bir örümcek ağı ile bile korur korumak istediğini bir felaket/helak var etmeden. Belki de bir VİCDANLI İNSAN bedeni yanarken, dünyanın cehennemi sönmüş olabilir, buna mukabil Dünyanın vicdanlı insanları galeyana gelir ve boğar ruhsuzluğu.... Adı hatırlanmalı. Özgür Filistin de bir caddede belki de bir şifahanede adı anılmalı. Rabbim cc özgürlük nasib etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 04 Mart 2024 08:11

    Afganistan'a yeşil ışık yakılmış tır,
    Iraka yeşil ışık yakılmış tır,
    Suriye'ye yeşil ışık yakılmış tır,
    Libyaya yeşil ışık yakılmış tır,
    Filistin'e yeşil ışık yakılmış tır...
    Dem, başörtüsü,Gazze , Ayasofya olmazsa neyi siyasi malzeme yapacaklar

    Yanıtla (12) (0)
  • Editör notu / 04 Mart 2024 08:56

    Değerli yorumcumuz ido,
    Kelimelerin sonundaki tır hecelerini ayrı yazmanız imla kurallarına aykırıdır. Böyle hatalar yorumların okunmasını zorlaştırmaktadır. Bu şekilde yazılan yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmayacaktır.

    Yanıtla (4) (3)
  • Barut Osman / 04 Mart 2024 08:36

    70 yıldır ne yapmışsa onu yapıyor...Bize sadece dua etmeyi ve kabadayılık yaparak atıp tutmayı bırakmışlar...Gerisi masaldan hikaye...

    Yanıtla (9) (1)
  • Doğan ilbaz / 04 Mart 2024 08:53

    İnsanlık dramını yine insanlar durduracaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • ömür / 04 Mart 2024 08:25

    amerikada yahudi aktvistler tüm dünyayı global genel greve çağırıyor.katil siyonistler ve işbirlikçisi kapitalistlere karşı global genel grev!.gazze için evinde kal,okula-işe gitme.tüm dünyanın sınandığı gazze imtihanında herkesin yapabileceği birşeyler vardır.

    Yanıtla (7) (1)
  • İdo / 04 Mart 2024 08:18

    İslam ülkeleri sadece şunu yapsalardı yetmez miydi itrail'e hava sahalarını kapatsalardı ,ticari ilişkilerini askıya alsalardı .
    Ama bunu yapmak için koltuklarını batıya muhtaç olanların bu koltukları feda etmeleri gerekir,özgür olmaları lazım,işbirlikçi olmamaları lazım..

    Yanıtla (11) (0)
  • Özkan / 04 Mart 2024 07:58

    Neden yakışmaz mış çok da güzel yakışmış insanların gerçek yüzlerini imanlarını ahlaklarını anlamak kabul etmek bu dünyada mümkün sayısız örnek var yaşantılarında ….sorun bizde adamları parası var makamı var diye ses çıkaramamamız ….Onlara kaybettiriyor hem dünyada hem ahirette

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - ... / 04 Mart 2024 07:23

    normal zamanlarda meydanlarda atıp tutmak çok kolaydır, zor zamanlarda herkesin gerçek yüzü ve aslında ne olduğu net olarak ortaya çıkıyor. adımız hıdır elimizden gelen budur muş, bence daha fazla zorlamaya zorlanmaya da gerek yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 04 Mart 2024 06:59

    Çocukların ölmeleri ,acı çekmeleri beni çok üzüyor. Sadece çocukları oradan çıkarmanın acil olarak bir yolu bulunmalı. Belediye başkanları ile olacak bir şey değil. Gazze yi seçim propagandası için kullanmak ise sorunlu bir zekanın ürünü.

    Yanıtla (9) (0)
  • Fani / 04 Mart 2024 06:49

    Uçuyor ve kaçıyoruz durum bundan ibarettir. Herşey de ve her işte olduğu gibi salla sallaya bildiğin kadar, şimdiye kadar kim yalandan ölmüş. Benim bildiğim müslüman yalan söylemez, bizde gırla.

    Yanıtla (6) (0)
  • Necati Demir / 04 Mart 2024 06:42

    Sayın yazar haklı, yapamayacaklarimiz tâbi ki var ama yapmamız gerekenleri yapmadık, yapmıyoruz. Gazze bütün dünya için bir imtihan ve biz sınıfta kaldık.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 04 Mart 2024 06:08

    Kurum, kefen falan göndermek istese gerek.
    Başka bir yardıma niyetleri yok.
    AKP sömürü çeteleri İsrail'le iyi ticaret ilişkisinde.
    Ilahlari para, gerisi laf!

    Yanıtla (4) (0)
  • Muhriç / 04 Mart 2024 05:27

    Ben de yazıda ortaya koyduğunuz tutumumuzu, bize nasıl yakıştıramadığınızı anlayamıyorum. Tam da bizden beklenebilecek tutumu sergiliyoruz. En yakınlarına, kapı komşusuna yapılan zulümleri görmeyenlerden, taa Gazze'deki zulmü görmelerini bekliyorsunuz. Kendi insanına zulmedenlerden, bir başka coğrafyada ki zulmü engellemesini bekliyorsunuz. Hele de ortada şahsî çıkarlar varken.

    Yanıtla (3) (0)
  • sıtkı sıyrıldı / 04 Mart 2024 05:26

    Kurum seçilirse, sapan ile füze/roket vurabilen Bahçeli'nin komutasında, Cübbeli'nin okuyup üflemesi sayesinde bir mermi ile 100 düşmanı vurabilen tüfeklerle donatılmış Zabıta Özel Harekat'ı gönderip Gazze'yi özgürleştirecektir.

    Yanıtla (8) (0)
  • Kaya / 04 Mart 2024 03:19

    Bir ülkenin soft powerının ne kadar güçlü olduğu pasaportunun değerinden anlaşılır. Vizesiz girebileceğimiz kaç ülke var? Bu gün sesimiz çıkmıyorsa, bunun tek sebebi ekonomidir. Ekonomisi güçlü olan devletin askeri gücüde yüksektir. Sözününde, politikasınında ağırlığı olur.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 04 Mart 2024 00:24

    Muhalefet ayrı ayrı birer emekli ve birer gazze mitingi neden yapmaz arka arkaya.

    Yanıtla (5) (1)
  • Adem / 04 Mart 2024 02:28

    Yassak yassak. Saadete yaptırılmadi

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 04 Mart 2024 02:46

    Emekli mitingi. Hukuk mitingi vardı. Bahanesi olanlar başarısız olanlardır. Bahanesi yanında başkalarını suçluyorsa beceriksiz dir. Bunların yanında başaramadığı ve başkalarını suçlarken kendi beceriksizliği i örtmek için birilerine seçime konu halkı aşağılayıp hakaret etmeye başlamışsa bunu yapan beyinsiz bir ahlaksızdır. Bunların ideolojisinden düşüncesinden kaçacaksın.

    Yanıtla (0) (2)
  • Adem / 04 Mart 2024 02:26

    O kadar Hamaset yapıyoruz daha ne istiyorsunuz. Hele bir İstanbulu kazanınca Gazze de kurtulacak.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 04 Mart 2024 01:46

    Öncelikle başta dostumuz! Katar olmak üzere Suud ve körfez derebeyliklerinin ve kısmen İran’ın elinde maskara olmuş FKÖ ve Hamas dışında derdi kendi halkı olan bir Filistin yönetimini desteklemeliyiz. Bununla aynı anda da elimizde ne araç ne imkan varsa kalıcı ateşkes için kullanmalıyız. Derdi Kendi halkı olmayanlarla İsrail zulmü bitmez.

    Yanıtla (2) (1)
  • Etem / 04 Mart 2024 01:36

    KAAN’nı uçurduk, Gabar’da üretim 25 bin varile çıktı, büyümede de rekor kırdık. AKP adaylarını seçersek o belediyelerin üç büyük sorununu şimdiden halletmiş olacağız.

    Yanıtla (4) (0)
  • UFUKKARDEŞ / 04 Mart 2024 01:25

    Bir Akp büyüğü paranın dini imanı yoktur demişti. İşte bu mantık her ticareti meşru görür. Halbuki paranın dinide vardır, İmanıda vardır. Yani paranın helali haramı vardır. Kirli ticaret haramdır.

    Yanıtla (12) (0)
  • Musto / 04 Mart 2024 01:13

    Güney Amerika ülkesi olan Nikaragua..Güney Afrika ile birlikte davaya müdahil oldu yetinmedi..Uluslararası mahkemede soykırıma destek suçunu İşleyen Almanya hakkında dava açtı.. İslam ülkelerinin birçoğu tescillenmiş yalancı.. Înancımıza göre de tescillenmiş yalancıların ne şehadeti kabul edilir ne de sözlerine İnanılır.. Bıkmadan usanmadan yalanlarına tekrar tekrar devam ediyorlar...

    Yanıtla (13) (1)
  • tavşan. / 04 Mart 2024 00:17

    Enflasyonun çok yüksek olduğu ve kurun baskılandığı ekonomilerde GSYH ve kişi başına gelir artışlarının gerçeği yansıtmadığını, bu yüksek artışların bir illüzyondan ibarettir .Ekonomiyi olduğundan iyi göstermeye yönelik bu durumu elde etmek için kuru baskılamak 2004 – 2014 arasında ülkede sahte bir cennet yaratmıştı. Ne var ki yaşanan bu sahte cennet sonradan cehenneme dönüşmüştü. İlk on yılda iyiydik bir efsane sadece.

    Yanıtla (3) (0)
  • serçe / 04 Mart 2024 00:41

    Gayrisafi millî hasıla hesaplanırken Suriyelilerin üretimi hesaba katılıyor ama kişi başı gelir hesaplanırken onlara pay verilmiyor. Böylece kişi başına düşen 8 bin dolar gelir çeşitli yöntemlerle 13 bin dolara çıkarıveriyor İslamcılar da soramıyor. 13 bin kişi başına düşüyorsa bir emekliye neden yılda 3600 dolar veriyorsunuz.

    Yanıtla (8) (0)
  • Eşref... / 04 Mart 2024 00:17

    Muhalefetin Gazze için vaadi trubinlere göre olmuş ama dışarıdan durumu degerlendiren de baya Fransız .uluslararası güç dengesine..misal:Sokağındaki fırından haberi var mı veya ust komşudan o bile şüpheli..ama herseye te uzmaniz. Ne güzel bir konfor.

    Yanıtla (0) (8)
  • Erk Yıldırım / 04 Mart 2024 00:32

    Ne demek istiyorsun Allah aşkına

    Yanıtla (8) (0)
  • karar okuru / 04 Mart 2024 00:24

    türkiye ve islam dünyası denilen devletlerin ayrı hareket edip de içi boş görüntüler vermesinin hiçbir anlamı yok. tabii ki büyük zulüm, insanlığın meselesi, hepimizin meselesi, amerika, avrupa, her dinden, her kesimden insanla bütünleşik hareket edilecek. görüntüden, üfürmeden bıktık ya. kuru gürültü de abes. diploması, mutabakat dışında hareketler anlamsız. sanki birşey yapacakmış gibi davranıp da yeni gerilimlere malzeme saçmalığın daniskası. insanlık çözecek, dünya ile beraberiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mücahit Cihangir / 04 Mart 2024 00:17

    Bir bir Müslüman duruşu insan duruşu nasıl olmalığının kısa özeti olmuş elinize sağlık

    Yanıtla (2) (0)
  • tavşan. / 04 Mart 2024 00:13

    Dünya üzerinde bir ülkenin sorumluluğu gücü kadardır. Türkiye dünyanın yüzde birinden az bir gücü temsil ediyor. Türkiye tek başına bir şey yapamaz. Yapmak zorunda da değil. Dünyanın diğer ülkeleri ile beraber hareket edebilir.

    Yanıtla (4) (3)
  • Karar okuru / 04 Mart 2024 00:08

    Gazze yerine İsrail'e gönderiyoruz. Bir yanlışlık mı var acaba?

    Yanıtla (6) (0)