Tahran dönüşü Suriye’ye harekatın neresindeyiz?

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Tahran’da Putin ve Reisi ile görüşmeye gitmeden Türkiye’nin Suriye’de operasyon niyeti neredeyse gündemden kalkmıştı. Birkaç hafta öncesinde sık sık dile getirilen bu konu konuşulmaz olmuştu. Müdahale niyeti ABD’nin ama daha çok Rusya’nın itirazları nedeniyle gündemden düşmüştü. Malum, iki ülke Türkiye’nin Suriye’de YPG’yi hedef alacak bir askeri müdahalesini istemiyor. Aynı zamanda sınır güvenliğine dair mutabakatlarla bağlı sözlerini de yerine getirmiyor.

Tahran Zirvesi’yle birlikte şimdi sürece İran da eklendi. Onlar da harekat istemiyor. Zirvenin sonuç bildirisinde genel olarak terörle mücadeleye değiniliyor ama adres olarak PYD/YPG’den söz edilmiyor. Dahası, metindeki ifadeler aynı zamanda Türkiye’ye yakın olduğu bilinen veya iddia edilen grupları da hedef alıyor. Şöyle deniyor:

“Terörün her tür ve biçimiyle mücadele etmek amacıyla birlikte çalışmaya devam etme kararlılıklarını dile getirmişlerdir. Sivil tesisleri hedef alan ve masum can kayıplarına neden olan saldırılar da dahil olmak üzere, Suriye’nin çeşitli bölgelerindeki terör örgütlerinin ve bunlarla iltisaklı farklı isimler altındaki grupların artan varlık ve faaliyetlerini kınamışlardır. Suriye’nin kuzeyi ile ilgili tüm düzenlemelerin eksiksiz bir şekilde uygulanması gerektiğinin altını çizmişlerdir…. Gayrimeşru özyönetim teşebbüsleri dahil olmak üzere, terörle mücadele kisvesi altında sahada yeni gerçeklikler yaratılmasına dair her türlü girişimi reddetmişler ve Suriye’nin egemenliğinin ve toprak bütünlüğünün yanısıra komşu ülkelerin milli güvenliğini tehdit eden sınır ötesi saldırılar ve sızmalar dahil olmak üzere ayrılıkçı gündemlere karşı durma kararlılıklarını vurgulamışlardır…. Suriye’nin kuzeyinde kalıcı güvenlik ile istikrarın ancak ülkenin egemenliği ve toprak bütünlüğünün muhafazası temelinde sağlanabileceği hususunu vurgulamışlar, bu yöndeki çabalarını koordine etme hususunda mutabık kalmışlardır.”

Genel ifadelerde Türkiye’nin kaygılarına vurgu olsa da problemlerin -harekat yoluyla değil- birlikte ve koordinasyon halinde halledilmesi vurgusu daha güçlüdür. Her türlü müdahalenin toprak bütünlüğüne zarar vereceği vurgusu da bir o kadar güçlü… Bunlar genel olarak itiraz etmeyeceğimiz ama aktüel olarak Türkiye’nin işine yarayan vurgular değildir.

Nitekim, Erdoğan’ın zirve sonrası yaptığı açıklamalar da sonuçtan tatmin olmadığının izlerini taşıyor. Cumhurbaşkanı şöyle diyor: “Astana süreciyle alakalı olarak İran ve Rusya ile başladığımız nokta ne ise ben bugün de Sayın Putin’i aynı noktada gördüm, aynı değerlendirmeleri yapıyor gördüm… Gerek Fırat’ın doğusu gerek İdlib gerek Afrin, bütün buralardaki gelişmelerde biz hassasiyetimizi sürdürüyoruz.” Rusya ve İran’ın ise bizimle aynı hassasiyeti taşıdığını dair bir işaret yok. Bu yüzden olacak Erdoğan, zirve sırasında Putin ve Reisi’ye söylediğini bir kez de basın üzerinden tekrarlıyor: “Başından itibaren konuştuğumuz şey şu; sınırdan 30 kilometre güneye kadar, buralardaki terör örgütleriyle mücadelemizde Rusya’nın da İran’ın da bizim yanımızda olmasını istiyoruz. Burada bize gerekli desteği vermelidirler.”

Ve Erdoğan ardından Türkiye kamuoyuna dönüp aynı cümleyi tekrarlıyor: “Yeni bir harekât konusu, milli güvenlik endişelerimiz giderilmediği sürece gündemimizde yer almaya devam edecek.” Bu cümle, Rusya ve İran’a Türkiye’nin kaygılarını gidermek için yeni bir süre verildiğini; kaygılar giderilmezse harekatın yeniden gündeme geleceğini söylüyor. Ancak Moskova ve Tahran da böyle mi anlıyor, bilemiyoruz.

Sonuçta ne oldu dersek… Denklemin ikincil aktörü olan İran artık ana gruba girdi. Buna neden gerek duyuldu acaba? Öte yandan, Türkiye harekat konusunda sözgelimi ABD’yle bir daha müzakere edecek olursa masaya Tahran’dan iki ülkeyi de ikna edemeden dönmenin yüküyle oturacaktır. Harekat için acelemiz hesaba katılırsa Tahran Zirvesi tempomuzu düşürmüştür. Çok yakın olduğumuz Rusya’yı bir kez daha ikna edemedik ve harekat dosyasında ilk kez bu düzeyde masaya oturduğumuz İran’ın da aklını çelemedik. Genel olarak da hem Doğu’ya hem Batı’ya, hem Rusya’ya hem de ABD’ye derdimizi anlatamadık.

YORUMLAR (49)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
49 Yorum
  • Mümin Niyazi / 21 Temmuz 2022 06:07

    Rusya ve İran ile suriye konusunda hemfikir olduğumuz pek birşey kalmadı. Kürtleri bu kadar karşımıza almanın mantığı ne? Amerika rusya iran politikaları kürtleri kucaklayıcı iken ve kürtlerin en çok türklerin desteğine ihtiyaçları varken ne diye zor yolu seçip herkesi karşımıza aldık? Türkiye ile diyalog kapıları açık kürt grupları yönetmek daha kolay değilmi? Dış politikanın bu kadar çuvallamasını anlamıyorum.

    Yanıtla (15) (0)
  • Kendinde / 23 Temmuz 2022 05:29

    Anlatmam gerekirse fikrimce kürtler ilerleyen yıllarda o bölgede türeyip türkiyeyi tehdit edecek Turgut özaldan sonra türkiyede terör örgütü pkk ve uzantısı nasıl türedi korkutulduk hemde kendi dilimizle. Türkçemize sahip çıkalım.Türkçe annemin sütü gibidir der atasözümüz

    Yanıtla (0) (0)
  • Sinan / 21 Temmuz 2022 09:31

    Butun komsu ulkelere, saldiralim... gucumuzu gosterelim....Zaten hepsi kotu...sadece biz iyiyiz ...ve daima her konuda onceden sadece biz hakliyiz....!! Suriyenin toprak butunlugunu..saglamak icin... ( yikmak - bolmek ) komsuyu karistirdik...Cihatcilari kullaniyoruz !! Militarizm, emperyalizm, din ve altin tuccarligi, ihvancilik, irkcilik, gibi ulkulerimiz baris... ve hosgoru... icindir !! Bizde cifte standart, ilkesizlik, zayiflara saldirma, kadim halklara saldirma ve asagilama gelenektir...

    Yanıtla (15) (2)
  • Kendinde / 23 Temmuz 2022 05:21

    Türkiye hiç bir zaman kendi sınır güvenliğini tehdit etmeyen bir komşusunu tehdit etmez aklına geleni savurma dediklerinle mide bulandırma

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 21 Temmuz 2022 15:31

    Açık ve net;Bir ülkenin sınırında silahlı güçler olamaz bir ülkelenin içinde de olamaz. Bunlar ancak devlet güçleri olabilir. Kıyıdaş bile olmayan 10.000 km den gelen başka ülkelerden para alanlar hiç olamaz bu herkes için geçerlidir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Düşünceli / 22 Temmuz 2022 11:30

    Sorun Suriye devletinin ülkede egemenliği yitirmiş olması. Orada tüm güçler silahlı- Işid de silahlı, Kürtler de, muhalif binbir grup da

    Yanıtla (0) (0)
  • Özgürlük ve adalet / 21 Temmuz 2022 21:57

    Zamanında MİT başkanı ne demişti Suriye'ye 4 tane adam gönderirim Suriye'den Türkiye'ye 8 tane füze attırırım Ondan sonra savaş başlatırım demişti Bu Kuzey Irak saldırısı Bir an önce aydınlatmalı yoksa Türkiye'nin AKP'nin üzerine kalacak çünkü bütün dünya şimdiden bu saldırının sorumlusu Türkiye'dir demeye başladı bile.

    Yanıtla (2) (0)
  • Veli . / 21 Temmuz 2022 20:43

    Hiç bir yerinde?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali / 21 Temmuz 2022 05:03

    Netice itibariyle ypg pkk falan diyor ancak kimse salak degil ana dusuncenin ne oldugunu Afrine bir bakin bakalim her gun insanlar kaciriliyor hirsizlik talan diz boyu. Butun bunlar kimin semsiyesi altinda yapiliyor tabiki Turkiye cumhuriyeti semsiyesi altinda. Afrinde Kürt kalmadı ya. Hedef terör ama asıl hedef Kürtler olduğunu bütün dünya biliyor.

    Yanıtla (23) (5)
  • AYNEN / 21 Temmuz 2022 13:42

    yav asıl hedef Kürtler diyon ülkeye Suriyeli diye girenlerin %70 Kürt. asıl hedef Türkiyeydi;ve başarıldı. birde vatandaşlık verdik mi tadından yenmez.

    Yanıtla (8) (12)
  • karar okuru / 21 Temmuz 2022 15:27

    Hedef niye Kürtler olsun ne alakasız yorum. Hangi ülke sınırlarında yuvalanmış 40.000 kişilik belki daha fazla silahlı gücü kabul eder. Bu gruplar Türk olsalar ne yazar Kürt olsalar veya Hintli olsalar ne olacak. Mesela Almanya, mesela ABD kabul eder mi ? Hırsızlık ya vardır ya yoktur T.C niye hırsızları himaye etsin. O bölgede bunlar olağan şeyler halini almış gücü gücü yetene oluyor. Fıratın doğusunda da ayni şeyler var.Demokrasi kültürü yok bu bölgelerde anlamadın mı ?

    Yanıtla (5) (6)
  • Karar okuru..!.. / 21 Temmuz 2022 17:20

    Ali bey Apoistlerin ajan,hain diye KAYBETTİĞİ adam sayısıni kim bilebilir ve Coluk,cocugu kaçırıp telef ettirdiği 10 binlerce insani kac tane Düşman yapabilir..K.irak'ta Yuzlerce köy pkk tarafından isgal altinda onlarca yıldır..Yine pyd oldugu yerde zorla harac,adam kaçırma,Arablari vd sür,,,mafyavari PETROLE çök...sonra da gel burada Kürt düşmanı diye bize Masal anlat.kisaca apoistlerin yaptığını düşmanlar YAPAMAZDI...Yüzlerce Kürt arkadaşımız var.bizden once giderler apoist tepelemek icin..

    Yanıtla (4) (3)
  • Ali Badem / 21 Temmuz 2022 12:48

    Yazılarınızdan değerlendirmelerinizden istifade ediyoruz .teşekkürler.Yazınızın son cümlesine itirazım var. ADALETLİ OLMAK GEREKİRSE ANLATILANI ANLAMAK İSTEMEYENE ,İŞİNE GELMEYENE ANLATINCA ANLATAMADIK OLMAZ ...SONUÇTA ANLATILAN KİMYA DEĞİL FİZİK DEĞİL BEN BİLE ANLADIM ....DEĞİLİZ YA..

    Yanıtla (1) (0)
  • özgürlük savaşcısı / 21 Temmuz 2022 12:27

    kuzey ırak zahoda katliam ölü sayısı yükseliyor. bu saldırı aklıma suriyeden bir kaç füze atarız hataya savaş başlatırız, diyen mit aklıma geldi. erdogan çok sıkıştı oylar çok azaldı milliyetçi oylar lazım yeni bir savaş erdogan için hiç fena olmaz.

    Yanıtla (15) (2)
  • Karar okuru..!.. / 21 Temmuz 2022 12:06

    Suriye söyle dursun..Irak zaho'da cok ciddi KUMPAS var..Turk ordusu pkk inlerini dağıtırken sivil halk bombalanip bizim üstümüze birakiyorlar suçu..bu olay kime yarar..Turk Milleti dışında herkese yarar..o zaman SUCLU KIM.?....burda ki apoistler simdiden bizi suçluyor ve bunlar Türkiye Cumhuriyeti ekmegi yiyip,,Dış tarafla kol,kola..hayret..

    Yanıtla (2) (11)
  • mehmet / 21 Temmuz 2022 00:49

    Suriyeden bize terör geldiği yada ypg olduğu için suriyeye müdahil olmadık. Müdahale gerekçemiz katil Esad ve suriyenin bizim bekamız olması gibi saçma gerekçelerdi. Esad katil olabilir halkına zulmedebilir ama bunu çözecek Erdoğan veya Türkiye değil. Uluslar arası güçlerdi Birleşmiş milletler bir sorun görüyorsa müdahale ederdi Ama Erdoğan iç politlada kullanmak üzere suriyeye müdahaleyi seçti

    Yanıtla (19) (1)
  • hüsnü / 21 Temmuz 2022 11:58

    Aslında suriyedeki harekata izin vermeyerek Türkiyeye büyük iyilik yapıyorlar. Böylece Erdoğan propaganda yapamıyor başka bir devletin iç işlerine karışamıyor. Bize hem asker hem para kaybından kurtulmuş oluyoruz

    Yanıtla (12) (0)
  • karar okuru / 21 Temmuz 2022 11:50

    Tahran'da dunyanin anti demokratik grubuna yamanmak icin flort yaptik. Sangay uclusu goruntusu verdik. Uygar dunyadan ayrilmayi istedigimizi cumle aleme ilan ettik. Cunku dunya demokratik olan ve olmayan gucler seklinde iki kutuba donusuyor. Gri listeye girenlerin demokrasi grubunda yer almasi soz konusu degil, o yuzden haydutlar kulubunun kapisinda uyelik bekliyoruz.

    Yanıtla (7) (0)
  • yavuz / 21 Temmuz 2022 11:34

    Konun analizi gayet güzel ve anlaşılır.Yalnız ben sonuç bölümüne katılmıyorum.Zira Türkiye istediğini ülke olarak alamadı doğru ama amaç bu değildi.Erdoğan içpolitikaya yönelik istediğini aldı.Seçime aylar kala son kozu olan operasyon seçeneğini kullanacak ve 'bakınız tüm bölge güçlerini karşımıza alarak yaptık' diyecektir.Bekleyin ve görün.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okur / 21 Temmuz 2022 11:27

    Suriye ye harekat biraz zor gibi fakat Irak a bombalı saldırı yapıyoruz ve sivillerin öldürüldükleri gelen haberlerde mevcut.

    Yanıtla (6) (5)
  • Muammer / 21 Temmuz 2022 07:59

    Soru: Suriye'ye harekât yapılması gerekiyor ise şayet..Bunun seçim sath-ı mailine girildiği günlere denk gelmesi tesadüf müdür!?

    Yanıtla (27) (1)
  • muzaffer / 21 Temmuz 2022 11:14

    Amaç seçimleri OHAL içinde yapmak, seçimleri ertelemek de B planı

    Yanıtla (11) (0)
  • hüsnü / 21 Temmuz 2022 00:57

    Son yıllarda yapılan şatafatlı camilerin içi dolmuyor. İmam Hatipleşen orta öğretim deizmin ve laikliğin yıkılmaz kaleleri haline geliyor. Z kuşağı adı verilen yeni nesil, dinî telkinleri iktidarın sevimsiz algı inşası olarak peşinen reddediyor. Daha önceleri dürüstlüğün, ahlaklı olmanın göstergesi olarak kabul edilen ortalama dindarlık bugün şüpheyle karşılanıyor.

    Yanıtla (17) (3)
  • Karar okuru / 21 Temmuz 2022 09:42

    Din ve altin tuccarlari, ulkucu irkcilar, miitarist Ergenekoncular , sahte laikciler ...Perincekler..binbirsuratlar ....simdi omuz omuza.... !! Vatan, millet, bayrak, somuru, hortumlama icin ve zillet ittifakina ...karsi mucadele veriyorlar !! Medyanin % 80 lik destegi yetmiyor....Daha cok kayyum ... atanmali ....Miilliyetci soylemler daha cok artmali, komsu ulkeler hedef gosterilmeli ...Pahalilik, issizlik, saglik, egitim,ozgurlukler, adalet,gibi halki ilgilendiren konular teferruattir ....!!

    Yanıtla (16) (3)
  • Okur / 21 Temmuz 2022 08:17

    Hiç mi derslerine çalışmazlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kararcı / 21 Temmuz 2022 07:42

    Sorun sanki Rusya ve İranmış gibi bir değerlendirme. Oysa herkes ve devlet ricali de biliyor ki bölgedeki Türkiye karşıtlarına yüzlerce TIR dolusu mühimmatı ABD veriyor. Orada konumlanan ABD maşayı tutan ABD buru bilen Devlet ricali ABD karşısında tepkisini kısa tonla yapar. Oysa RUSYA VE İRAN çözüm odaklı toplanmıştır.

    Yanıtla (2) (8)
  • TB / 21 Temmuz 2022 06:58

    Mustafa Bey, İran'da dini liderin ayağına gidiyoruz İran bayrağı var Türkiye bayrağı yok! Kimdir bu dini lider ne vasfı vardır? Bıktık artık bu kendini dinimizi temsil eden insanlara verdiğimiz tavizlerden, kul olmaktan, biat etmekten, hak etmediğinden fazla saygı göstermekten. Değil Fatiha'yı, hayatı, insanı zerre anlamamış bir toplumun iki yakası bir araya gelmedi, gelmeyecektir. Kula kulluk edenlerden bıktık...

    Yanıtla (17) (3)
  • Karar okuru / 21 Temmuz 2022 06:10

    Seçime bir seneden az kaldı ve artık son kozlar/kumarlar oynanacak. Önümüz baharda/seçim öncesinde, vatandaşa güvenlik kaygılarını hatırlatacak ve ekonomik çöküşe mazeret oluşturacak bir sınır ötesi operasyon bekleyiniz. O noktada dış güçlerin mutabakatına da gerek kalmaz. Hatta onların itirazına rağmen yapmak, AKP için daha kazançlı olabilir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Kürsü / 21 Temmuz 2022 05:36

    Tarhana gitmeden önce ne durumda isek, görüşmelerden sonra da aynı konumdayız. Gayrimeşru öz yönetim teşekkürleri dahil olmak üzere, terörle mücadele şifresi altında sahada yeni gerçeklikler yaratılmasına dair her türlü girişimi reddetmişlerdir, ortak bildiri durumu ifade ediyor. Bekleyip görelim.

    Yanıtla (3) (3)
  • fani / 21 Temmuz 2022 05:35

    Boyundan büyük laflar edersen dinlemez/anlamazlar. Ayağını yorganına göre uzatacaksın. Burası er meydanı salı pazarı mı sandın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ahmet / 21 Temmuz 2022 01:59

    Hiç bir yerinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdülmetin / 21 Temmuz 2022 01:51

    Erdoğan bir yerlere savaş açmak için harcayacağı enerjiyi Türkiye'deki ekonomiyi düzeltmek enflasyonu indirmek ve Türk halkını rahatlatmak için harcasa hiç fena olmaz

    Yanıtla (15) (1)
  • bingollu muhammed / 21 Temmuz 2022 01:43

    AKP ve Erdoğan Kürtlerle Kürt halkı ile barışmadığı sürece Erdoğan'ın oyları daha da azalacak ve Erdoğan bu gidişle barajın altında kalacak Çünkü son kamera araştırmasında özellikle Güneydoğu'da ve Doğu illerinde Kürtlerin yaşadığı bölgelerde AKP'nin oyu oldukça fazla azalmış neredeyse dibe vurmuş Erdoğan bunun farkında mı bilemem Ama Kürtler Erdoğan'ı göndermenin farkında.

    Yanıtla (17) (3)
  • bingollu muhammed / 21 Temmuz 2022 01:42

    Erdoğan ve AKP Kendi başına hareket etmiyor çünkü Erdoğan ve AKP'yi yöneten Türkiye'deki perinçekçi ergenekoncu Grup Erdoğan'ı parmağında oynatıyorlar Erdoğan sıkışmış durumda bütün yakasını paçasını perinçekçi ergenekoncu derin devlete Kaptırdı.

    Yanıtla (13) (3)
  • Özgürlük ve adalet / 21 Temmuz 2022 01:41

    Benim bir Kürt arkadaşım var Aynen konuşurken şöyle dedi Erdoğan'ın oyları ne zaman azalsa hemen milliyetçilik silahına sarılıyor ve biz Kürtlerin kafasına bomba yağdırıyor demişti Biz Kürtler Erdoğan'ın oy için şamar oğlanı değiliz artık bu sebeple Erdoğan'ın sandığın dibine gömeceğiz demişti arkadaş.

    Yanıtla (17) (5)
  • Milli görüş neferi / 21 Temmuz 2022 01:37

    AKP Genel Başkanı Erdoğan azalan oylarını yükseltmek için yine milliyetçi söylemlere sarıldı Suriye'nin kuzeyine yapacağı bir askeri areket için nabız yoklayan Erdoğan her gittiği ülkeden eli boş dönüyor İran Suriye Rusya ve diğer ülkeler Amerika bu operasyona karşı çıktı Erdoğan içte ve dışta çok sıkıştı düşen oylarını yükseltmek için yine hamasi nutuklar ve bir yerlere operasyon yapmak istiyor ama bu sefer zor.

    Yanıtla (18) (3)
  • Azadi Velat / 21 Temmuz 2022 01:35

    Kuzey Irak Türk bölgesinde bombalama olmuş 8 tane sivil ölürken hayatını kaybederken 23 kişide ağır yaralanmış yaralıların durumu ağırmış bombalanan yer turistik yermiş Irak yönetimi yaptığı açıklamada bu bombayı atan Türkiye Cumhuriyeti derken Dışişleri Bakanlığı bunun reddetti Ancak bölgedeki yetkililer bu bombalamayı Türkiye yaptı demeye başladılar bile.

    Yanıtla (6) (1)
  • Amerikalı Sergio / 21 Temmuz 2022 01:33

    Büyük Ortadoğu Projesi eş başkanı Erdoğan 2011 yılında Arap baharı adı altındaki palavra ile ülkemizi sığınmacı çöplüğüne çevirdi o günden bu yana ülkenin burnu pislikten çıkmıyor Bugün dolar 20 liraya dayanmış enflasyon %200 olmuşsa Bunun tek sebebi Erdoğan'ın halife olma kaprisleri yüzünden.

    Yanıtla (13) (1)
  • Amerikalı Sergio / 21 Temmuz 2022 01:33

    Türkiye'de Suriyeliler Etiler'de gece kulübü açmışlar Vur patlasın çal oynasın göbek atıyorlar oynuyorlarmış vay babam vay akp'lilerin ve Türkiye'deki siyasal islamcıların Takva ehli Suriyeli Arap kardeşleri.

    Yanıtla (9) (0)
  • Şahin / 21 Temmuz 2022 01:18

    Sanki önceki harekatlarda bizi anladılar destek mi oldular. İlerde ki ve dışarıdaki köstekçilere rağmen süriye’ye harekatlar yapıldı

    Yanıtla (1) (3)
  • mehmet / 21 Temmuz 2022 00:55

    Suriyeye harekat yapacağız diye onlarca kez duyurmak ve yapamamak nasıl bir siyasi davranıştır. Türkiyeyi dünyada ne hale düşürür hiç düşündünüz mü?

    Yanıtla (9) (1)
  • mehmet / 21 Temmuz 2022 00:54

    Irak Suriye il ABD Fransa Almanya Rusya İran Mısır Yunanistan İsrail ile sorunlarımız var Hepsine had bildiriyoruz. Hepsine had bildirecek gücümüz var mı? Neden hep biz haklıyız? Hep kendimizi haklı bulmak bizi mutlu ediyor mu? Haklı çıkıyormuyuz. İstediğimizi alabiliyormuyuz.

    Yanıtla (9) (0)
  • mehmet / 21 Temmuz 2022 00:45

    Sorunu açıkça yazarsak Türkiye ypg nin suriye toprağı üzerinde kuracağı federasyon veya devleti engelleme imkanı yoktur. Türkiyenin suriyedeki terörü engelleme gibi bir görevi de yoktur. Türkiye hamasi hayallerle suriye fatihi olma hayaliyle çıkılan yolun hatalarını hem ypg nin bir güç kazanması hem de milyonlarca suriyeli sığınmacıyla ödüyor

    Yanıtla (11) (1)
  • insan haklari savunucusu / 21 Temmuz 2022 00:41

    Turkiye'nin bu zirveye katilma sebebini anlayamadim. Cumhurbaskani Rusya ve Iran'i ikna edip Suriyeli Kurtlere operasyon yapmak istiyor ama bu 2 ulkenin ikna olmayacagi zaten belli degil miydi? Putin bu operasyona yesil isik yakmayacagini daha once soylememis miydi? Bu operasyon ihtimaline karsi o bolgeye fuzeler yerlestirmis, Suriye ordusunun da Suriyenin toprak butunlugunu korumak icin gerekeni yapacagini da ilan etmisti. Olmayacak duaya amin denmez.

    Yanıtla (8) (1)