O soruya mı cevap arayalım, önümüze mi bakalım?

Yeni İçişleri Bakanı çetelerle mücadele ediyor. Her gün yeni bir operasyon haberi duyuyoruz. Çeteler; yani suç örgütleri varlığını herkesin bildiği ama yakın zamana kadar çok az kişinin şikayet ettiği, şikayet edenlerin de ciddiye alınmadığı bir büyük problemdir. Hukuk düzenini geçersiz kılan, zaten güven duyulmayan yargıyı iyice denklemden çıkaran bir hastalık… Sadece demokrasilerde değil adı ne olursa olsun herhangi bir toplum düzeninde varlığı kabul edilemeyecek bir ayrıcalık alanı…

Silahlı eylemlerden gaspa, uyuşturucudan haraca kadar her türlü yöntemi kullanan ve her türlü karanlık işte parmağı olan yapılar elbette temizlenmeli. Adı konularak çetelerle mücadele edilmesi kadar iyi bir haber olamaz. Böylelikle, sistemin ne kadar zaaf içinde olduğunu, bu tür yapıların bir himaye düzeninden istifade ederek her tarafı sardığını daha iyi görüyoruz, biliyoruz. Esasen bilenler biliyordu ama bu kadarına ihtimal vermeyenler de görüp bilir hale geldi.

Artık yapılması gereken yapılıyor. Ama akla, “Bugüne kadar nedene yapılmadı?” sorusu da geliyor. Bu sorunun alıcısı yok, tıpkı yakın zamana kadar “Çeteler kol geziyor, bir şeyler yapılmayacak mı?” sorusu gibi sahipsiz... Şimdilik bir yanlışa son verilmesi yetiyor herkese.

Tıpkı ekonomide uzun yıllar art arda hatalı uygulamalarda ısrar edildikten sonra artık makul ve mantıklı olana avdet edilmesi gibi. İşler yoluna girmiş değil ama girecek gibi görünüyor. 2026’ya kadar süre var. Ama, muhalif muvafık büyük çoğunluk “Dur bakalım buradan bir şey çıkacak” iyimserliğini koruyor. Sonuçta büyük bir ekonomi olmayacağız ya da vatandaş refaha boğulmayacak ama en azından ülke öngörülebilir olacak. Yerli ve yabancı yatırımcı ertesi günü planlayabilecek. En önemlisi de herşey yolunda giderse enflasyon düşecek. Tahminen, düşmüş enflasyon da bir hayli yüksek olacak ama yine tahminen fiyat istikrarı bugünkünden daha iyi olacak.

Aynı soru burada da geçerli. Bugüne kadar, uyarılara rağmen yapılan yanlışların faturası ne olacak? Beş koca seneyi göz göre hata yaparak ve ülkeli fakirleştirmekle geçiren -her kimse- şimdi makul olana dönerek siyasi sorumluluktan kurtulmuş mu olacak?

Evet öyle olacak. Çünkü, demokraside bu tür soruların cevap bulduğu yer sandıktır ve seçmen mealen, “Yaparsa yine Erdoğan yapar” diyerek iktidara düzeltme şansı ve yetkisi verdi. Muhalefete ise, işler çok kötü olduğu halde ne düzeltme ne de deneme şansı tanıdı. Şimdi Cumhurbaşkanı’nın elinde hem geçmiş dönemine muhalefet etme hem de iktidarını dilediği gibi sürme yetkisi vardır. Bunları da rahat bir şekilde kullanıyor. Ayrıca, sadece normal ve makul olanı yapması ve buna devam etmesi bile Türkiye’yi yine kendisinin yönettiği geçen dönemden daha iyi bir yere taşıyacağı için başarılı olmasına yetecektir. Vatandaş için de kaybettiğini bulmak teselli olacak.

Şimdi önümüzde iki bakış açısı var.

1- Ya, “Buna da şükür… Asayişin ve iktisadın eskisi gibi olmasından iyidir.”

2- Ya da “Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler…”

İkinciyi; yani kaybolan yılların eleştirisine mesai ayırmak haklı bir tercih ama mevcut siyasi ortamda ve özellikle ekonomik kriz halinde biraz zayıf kalıyor! Seçmenin cevabından sonra bilhassa…

Ama eğer birinciden gidersek madem bazı işleri fabrika ayarlarına dönüyoruz; o zaman eğitimde, üretimde, ehliyette, liyakatte de aynı yolu izlesek demeden geçemeyiz. Eğitim ki en önemli meselemiz. Ne asayiş ne de faiz artırmak eksik eğitimin yerini tutamayacağı için vakit kaybetmeden Türkiye’yi eğitimli ülkeler sınıfına sokmak için kolları sıvasak fena olmaz. Ya da öncelikli sektörler belirlense de üretim gücümüz artırmayı denesek. Yahut yüksek potansiyelimiz olduğu halde bir türlü ayağa kalkamayan tarımı ihya etsek. Ve vaktimiz var hepsini birden yapsak…

Olan oldu önümüze bakalım” diyeceksek tam bakalım.

YORUMLAR (58)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
58 Yorum
  • Adem / 05 Ekim 2023 22:43

    Hicbirseyi değişmeyecek. Gereksiz umutlar. Halk degismeden bu devran böyle sürer gider.

    Yanıtla (0) (0)
  • Gülşen / 05 Ekim 2023 18:50

    Siz bu gelişmelerin ülke yada insanlar için mi yapıldığını düşünüyorsunuz? Tüm bu manevralar, anayasa vs vs gelecek dönem de hükümdarlık için tabiiki

    Yanıtla (0) (0)
  • Kazım / 05 Ekim 2023 17:19

    Hepimizde bir yorgunluk var. Bazen, böyle gelmiş böyle gider havasına giriyoruz... Sonra birden canlanıyoruz : "biz böyle değildik yahu, bize ne oldu" diyoruz... Sonra tekrar bezginlik sarıyor bizi.. Bir öyle bir böyle gidiyoruz şimdilik.

    Yanıtla (3) (0)
  • Baybars / 05 Ekim 2023 18:04

    Evet, çok haklısınız. En sonunda da yine gidip aynı adamlara oy veriyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baybars / 05 Ekim 2023 18:03

    90'larda bile büyük şehirlerin ortasında böyle büyük ve uzun süren silahlı çatışmalar olmuyordu. Sebep olanlar yargılanmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 05 Ekim 2023 01:14

    Ülkemiz,dünya kamuoyunda artık suç dünyasının kara paranın uyuşturucu dagitiminin merkezi haline geldiği görüntüsü veriyor. Cadde ve sokaklarımız her gün silahli çatışma görüntüleriyle çalkalanıyor.. Bòyle bir ülkeye kimse parasını getirip yatırım yapmaz..Sadece gayri meşru yoldan kazananların sığınağı olur..Erdoğan bunun farkında yatırım ve dışarıdan kaynak gelmezse cart,curtla eskisi gibi,iktidarinin sonunu getiremeyeceğini biliyor..

    Yanıtla (24) (4)
  • Musto'ya / 05 Ekim 2023 01:45

    Ben de Musto geç kaldı nöbete diyordum,hemen yetiştin:))

    Yanıtla (4) (23)
  • Musto'ya / 05 Ekim 2023 01:52

    Ressam olsan ne güzel kara tablolar çizerdin,ne her şey güllük ,gülistanlık,ne de her yorumunda yazdığın gibi kapkaranlık.Bırak artık algı yapmayı!

    Yanıtla (4) (27)
  • Musto / 05 Ekim 2023 02:23

    3,gün önce Kayseriden,döndüm..Doğa katledildi.Eskiden ellerimizle topladığımız,bıldırcınları itleriyle,kuş serisi araçlarıyla gelen magandalar tabiatta ne hayvan,nede trollarıyla balık bıraktılar..Nehirleri,denizleri kirlettiler,tarım arazilerini,meraları,ormanları yok ettiler...Ben ülkemin ve iktidarın düşmanı değilim,iyi bir şeyler görsem yazacağım.. Keşke,,Sizlerin gözleriyle bakabilsem,geceleri rahat uyuyabilsem..

    Yanıtla (29) (3)
  • 1983 / 05 Ekim 2023 08:05

    Mosti.cevap vermeye değmez,muhatabın kaliteli olsun,cevap vermeye değsin.

    Yanıtla (5) (3)
  • Coşkun / 05 Ekim 2023 08:15

    Sizi bu yorumunuzdan/cevabınızdan dolayı kutluyorum. Bu kaderci, vurdumduymaz, sorgulamaz ama sadece biat eden asalaklara ne anlatsan boş… Halbuki tehlikeye düşen kendi çocuklarının geleceği.

    Yanıtla (9) (2)
  • Coşkun'a / 05 Ekim 2023 13:03

    Ben de seni kutluyorum asalak gibi nazik bir kelime seçtiğin için ve misliyle iade ediyorum.Seviyeni belli ettin sadece,kötü söz sahibinindir,kab içindekini sızdırır,belli ki senin kabın zehir dolu,agresif ,saygısız yorumcu!

    Yanıtla (1) (6)
  • 1983'e / 05 Ekim 2023 14:15

    Ön yargılı arkadaş,beni hiç tanımıyorsun ,kalitem hakkında nasıl yorum yapabiliyorsun ,TSE mübarek,elinde kalite ölçüm cihazı mı var?

    Yanıtla (2) (1)
  • Zenci Musa / 05 Ekim 2023 15:10

    02:23.Katılıyorum..misal:Köyün kenarinda BIR TAVŞAN görsek sanki Gulyabani görmüş gibi sopayi,tufegi kapan koşa,koşa gideriz..bu partiler direk ile alakalı degil sanırım. Adamlik ile alakalı .Adam olan kendine yakışanı yapar..olmayana ise hangi taraftan rüzgar eserse essin nafile..Kanı bozuk bir kere dikiş tutmaz..Tum siyasiler Milli Duruş ile temel toplum ilkelerini bozanlara cokkk ciddi yaptırimlar getirmeli. Misal maaş,gelir oraninda ciddi ceza. Insan ya Allahtan ya da kanundan,sopadan korkmaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Musto / 05 Ekim 2023 02:49

    Kayserili,bir şey alacaksa satıcıya SORARMIŞ;Senmi kazandın..Babandan mı kaldı?? Ülkenin her şeyini sattılar..55,yıl bu ülkenin alt yapısına alin teri döktüm yurt dışından döviz getirdim.Bunlar gibi miras malını bit pazarında satmadım..Bak.Enflasyonda en çok artan defter,kitap..SEKALARI,yok ettiler..Alin teri dökmeyenler ülke kıymetini bilemez..

    Yanıtla (26) (3)
  • Okur / 05 Ekim 2023 06:56

    Musto,55 yıl deyince yaş ortaya çıkıyor ,ben diyeyim 75,sen de 80 .O zaman hepimizin dedesi oluyorsun,ver o mübarek elini öpem Musto aga,hürmette kusur ettiysek affola:))

    Yanıtla (2) (0)
  • Gurbetci / 05 Ekim 2023 06:31

    @Musto'ya 01:52 Musto'nun cizdigi gercekci tabloyu begenmediyseniz siz bize söyle bir AK tablo cizinde, bizde durumumuzun aslinda o kadar da kara olmadigini bilelim.

    Yanıtla (16) (3)
  • Gurbetçi'ye / 05 Ekim 2023 06:53

    Gurbette dura dura Türkçe okumayı unuttunuz herhalde.Yorumumu okuyamamışsınız,ciddi anlama probleminiz var,ben ne diyorum,her şey güllük gülistanlık değil ama zifiri karanlık da değil diyorum.Sorunlar olabilir,gidermek için gece gündüz çalışan çok donanımlı,iyi yetişmiş,liyakatli bakanlarımız var,güveniyorum zamanla düzeleceğine de inanıyorum bir çok sorunun,ekonomi başta olmak üzere.

    Yanıtla (3) (12)
  • 1983 / 05 Ekim 2023 13:19

    @6:53. de Aya dört şeritli yol yapacağıza inananlardan sanırım..

    Yanıtla (7) (1)
  • Sedat F. / 05 Ekim 2023 16:47

    Türkiye gelecekte tek haneli enflasyon oranini görebilecek mi? Ben sanmiyorum,ne yazik ki...

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 05 Ekim 2023 13:13

    Türkiye'ye seçime yakın para girişi olacak. ancak bu para yabancılara ait yatırım parası değil. daha önceden yurtdışına kaçırılmış para. yurt dışına çıkarılan paranın bir trilyon dolar olduğunu yazıp çizenler var.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru'na / 05 Ekim 2023 16:43

    Haber kaynağınız çok sağkam."Diyenler var"ajans:))

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 05 Ekim 2023 15:58

    Anayasanın nesi var. Anayasa sorunumuz yok hukuk devletine insanı haklara uyma, evrensel hakları kuralları uygulama sorunumuz var. Akp ülkeyi ve milleti yeni anayasa diyerek gerçek sorunlardan kaçırmaya ve manupile ediyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr.Aks / 05 Ekim 2023 13:53

    Dersiiz ki: < Olan oldu önümüze bakalım” diyeceksek tam bakalım."> Buradaki lâf'ın başlangıcının < gerçekleri örtücü > olduğunu 20.yy ortaya koymuştu. Devamındaki "tam bakalım" da bir akılsız laf diye kalıyor, niye? : Geçmişin hatalarını çıplak edip görmedikten sonra, neyin /hangi gözün" bakma"sı bu, ya da "gösterme"si bu?... Yoksa 'gizleme'si mi oluyor /olacak bu?... Bu günlere gelene kadar olduğu gibi!... Ve sizden gelen katkı da yalnızca statüko tarafına hizmet edebiliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • OKURlar / 05 Ekim 2023 08:01

    @Musto'ya.1:45 Bizde de 7-24 nöbetçi Musti hayranı hiç geç kalmaz diyorduk,hemen yetişmiş.)) Not,1.45 ve 1.52 "Yanıtla" butonu YANIT vermiyor.??

    Yanıtla (1) (4)
  • OKURlar'a / 05 Ekim 2023 13:26

    Evet ,saklayamayacağım,çok hayranım ,ben bugüne kadar işini bu kadar ciddiye alan ,aşkla ,şevkle yorum yazan ,her yazara ,her sayfaya yetişen,her konuda yazacak hikayesi ,tevatürü olan gayretli bir troll görmedim,doğrudur hayran olduğum:))

    Yanıtla (1) (3)
  • Zenci Musa / 05 Ekim 2023 12:47

    Klasiktir..Nasreddin Hoca hanimi,cocugu ve eşeği yolda.Hoca ve Hanımı eşeğin üstünde, Halk hocaya bak parmak kadar çocuk yaya,Hanimi,çocuğu esekte.Hocaya bak kendi yaya vb lakirdilar ile halkin gazteci gundemi..Isi,gücü olmadimi insanın lay,lomlarda olması normal..

    Yanıtla (1) (2)
  • Perikles / 05 Ekim 2023 12:40

    Özhaseki, depremin maliyeti 100 Milyar Dolar “ demiş. Bir de 128 Milyar Dolarlık deprem vardı, ettimi sana 228 Milyar Dolar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sedat F. / 05 Ekim 2023 12:17

    AKP dönemindeTürk insaninin fabrika ayarlariyla oynandi,ahlaki seviyesi cok düstü,cehalet ödüllendirildi ,dinden,imandan bezdirildi..Gina getirdi..

    Yanıtla (4) (1)
  • M.Duran / 05 Ekim 2023 10:48

    Her "olan oldu" iyimserliği iyimserlik değil, aptallıktır, avanaklıktır, cahilliktir, sonuçta her yükü omuzlarında taşıyıp beş dakika bıraktığında da beş dakikalık geçici bir "oh!" çekme ile "kendini aldatma, teselli etme" ortamı yaratmadır.

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 05 Ekim 2023 11:38

    Evet aynen öyle, ancak akıl kıtlığı bu coğrafyanın en bilinen özelliğidir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 05 Ekim 2023 11:36

    Eskidende iktidar destekleyenler, parti devleti yerleştikçe temkinli iyimserlik ile fabrika ayarlarına dönüyorlar! Gerçek şu ki bu ülkede umut edecek bir şey kalmadı! Gidebilen kendini kurtarıyor! Yakında hiç bir alanda nitelikli personel kalmayacak, yerlerine imitasyon meslekli göçmenler dolacak!

    Yanıtla (4) (2)
  • Halil İbrahim D. / 05 Ekim 2023 10:39

    Sayın yazar, çok net ve güzel özetlediniz..Güzel ülkemizin, çilekeş insanlarımızın çağdaş medeniyetler seviyesine çıkmasına ve hatta aşmasına o kadar ihtiyacı var ki..

    Yanıtla (2) (0)
  • mimli / 05 Ekim 2023 10:32

    Güven vermeyen bir iktidarın İçişleri Bakanınin yarattığı iki günlük iyimserliği Karaalioğlu neredeyse CB Erdoğan'a "yaparsa yine Erdoğan yapar"a kadar vardırmış! Hele dur bakalım dün bir bugün iki...

    Yanıtla (4) (3)
  • TS li / 05 Ekim 2023 09:52

    Anayasa yapacakmış. Eskisinin nesi var.ona bı uy da gel bakalım. Anayasami yoksa saray kanunu mu olacak. Aklilli muhalefet iseler sana yeni anayasa yaptırmaz

    Yanıtla (6) (2)
  • The end / 05 Ekim 2023 09:50

    Akp nin 22 yıl aldığı emaneti bozarak yıkarak gidiyor. Eskisi arızaları sorunları vardı daha iyidi.ne yaptı yol köprü çeşme. Bunlar önceden de vardı ihtiyaca göre yapılıyordu.marifetiniz ney. Bugünkü Türkiye. Öncesi daha iyidi.

    Yanıtla (4) (2)
  • Dr / 05 Ekim 2023 09:36

    Uyuşturucudan ve suç örgütlerinden beslenen siyasiler ve bürokratlar olmasa bu kadar hakimiyet kuramazlardı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Barut Osman / 05 Ekim 2023 09:27

    Masaldan hikayeler...

    Yanıtla (3) (1)
  • ALİ EFE / 05 Ekim 2023 09:25

    Bataklık kurutulmalı diye bir söz vardır. Ama ülkemizde bu kavram çok geride kaldı. Öyle bir açmazdayız ki. Binlerce mülteci, işsiz ve dar gelirli insan. Bunların hepsi çeşitli çetelerin elinde kullanılmaya hazır insan gücü. Bu hale gelirken hangi yollardan geçti isek geri sararak taa SURİYE SINIRINDAKİ MAYINLARA kadar gitmeliyiz. Aynı kaset sarar gibi. Bu gidiş sırasında iyi niyetle dahi olsa bu hale gelişe neden olanları hakkaniyetli bir şekilde sorgulamalıyız.

    Yanıtla (2) (0)
  • dr. okur / 05 Ekim 2023 09:12

    Bugüne kadar, uyarılara rağmen yapılan yanlışların faturası ne olacak? Beş koca seneyi göz göre hata yaparak ve ülkeli fakirleştirmekle geçiren -her kimse- şimdi makul olana dönerek siyasi sorumluluktan kurtulmuş mu olacak? öyle bir sorumluluk da mı varmış? hem de bu ülkede! ne zaman, kim ne hesabı verdi ki bu ülkede?

    Yanıtla (4) (2)
  • Muhammed / 05 Ekim 2023 07:56

    3.bir yol yokmu?Bu gidiş nereye? diyen birileri çıksa bizi yonetenlerden
    Iktidar,imkan elindeyken evrensel hukuk gelse güzel ülkeme daha iyi olmazmi
    4.bir yol yokmu?
    Cebri ve istibdadi biri gelse Hz Ömer gibi hakikat adına bizleri kırbaçla kötüluklerimizden arindirsa!
    Ne kadar kanun ,o kadar karmasa !
    Herkes davalı birbiri ile
    Çakallar, sırtlanlar arada türedi bir tek ekmek yiyen onlar bizim davalardan sebep
    Adıda meslek!bu çakal ve tilkilerin yaptığı haramzadelik.

    Yanıtla (2) (0)
  • Organik biri / 05 Ekim 2023 07:25

    Çeteler hep vardı. Üzerlerine gidilince iktidarın yanaşması oluveriyorlar. Bunu bilen siyasiler ,bürokratlar ,iş adamları gerektiğinde kullanmak üzere rezervlerinde tutmaktan geri kalmayabiliyorlar. Peker ,Çakıcı...gibi finansal sürdürülebilirlik kazanmış olanların ilişkileri doktora tez çalışması olabilir nitelikte. Az çalışarak çok para kazanma yöntemleri kesilmeden bataklık kurumaz.

    Yanıtla (4) (0)
  • natali / 05 Ekim 2023 06:38

    suriye operasyonu bağıra bağıra geliyor bu şartlarda her şeyin daha iyiye gitmesi sadece temenni olabilir

    Yanıtla (1) (3)
  • Aslan / 05 Ekim 2023 04:09

    Erdoğan'ın hukuka döndüğü yok,çetelere de zorda kaldığı için müdahale ediyor..çünkü Londra para babaları,ya kara parayla mücadele edersiniz yada nanik alırsınız dedi..Arap sermayesi de gelmeyince Londra yatırımcıları gelsin diye makyaj operasyonlar..Tayyip Erdoğan'a güvenmek için fazla iyimser olmaya gerek yok.180 derece yerine göre 360 derece dönüyor..bu çeteleri gönderir başkası yerine gelir..al gülüm ver gülüm ilişkisi var çünkü..

    Yanıtla (14) (3)
  • Özkan / 05 Ekim 2023 04:02

    Siz hayal görmeye devam edin bu kadar iyimserlik POLYANADA bile yok azar azar kaybediyoruz siz de bunu göremiyorsunuz.

    Yanıtla (8) (3)
  • İstanbullu bir okur / 05 Ekim 2023 02:53

    Teşekkürler Sn.Karaalioğlu;yazı güzel döşenmiş döşenmesinede,ülke geçmiştede böyleydi,bir ara dinlenmeye(yeniden yapılanmaya) yönelmiş suç suç örgütleri,çeteler.Acaba şimdi,yeniden yeni yapılanmamı söz konusu demeden edemiyor,insan."Ya devlet başa,ya kuzgun leşe"güven ve güvenligin olmadıgı yere,devlet diyemem ben.Devletin birincil esası güven ve güvenliktir.Çeteler arasında güç mücadelesi, nedir! nedendir! Devlet nedir,ne içindir?Platon'un tarifindeki gibimidir?Yoksa Cihan devletinin krucsndkimi.

    Yanıtla (6) (1)
  • Mustafa / 05 Ekim 2023 00:42

    Yıllardır ülkemizin sınırları yolgecen hani.son olayda iki teroristte Suriye'den girmiş.allahtan vatan evlatlarına bir zarar gelmedi.bu sınırları korumakla görevli bir numaralı sorumlu kulağından tutup bir kenara atılması gerekmez mi.

    Yanıtla (11) (2)
  • Yıldırım / 05 Ekim 2023 00:22

    Nereye bakarsak bakalım bence boş…

    Yanıtla (10) (2)