İşlerin yoluna girdiğini nasıl anlayacağız?

Bir ülkeyi anlamak ve sosyolojisini ve ekonomisini tanımlamak için çok istatistik, rakam ya da araştırma vardır ama o ülke, gençleri ve iyi eğitimli sınıfı için cazip olmaktan çıkmışsa başka gösterge aramaya gerek yoktur. En kestirme sonuç veren ve en dramatik gösterge budur.

Peki, bir ülkenin gençleri ve yetişmiş insanları, yakınlarını, büyüdükleri sokakları bırakıp kendisini yetiştiren ülkeyi neren terk eder? Nasıl bu noktaya gelebilir? İnsanın memleketinden umudu kestiği nokta neresidir?

Türkiye’nin gençleri ve sadece özel alanlardakiler değil sıradan meslek sahibi insanları özellikle son beş yıldır neden Avrupa’ya koşuyor. Hatta, bilmem kaç yüz doktor ya da kaç bin üniversite mezunu Türk, Meksika’ya kapağı atıp kaçak yollarla ABD sınırını geçmeyi göze alabiliyor. Nasıl? Neden?

Geleceğini yurt dışında arayanların ağzından dinlediğimize göre;

1- İşsizlik… İş bulamamak veya aldığı eğitime uygun iş bulamamak.

2- Likayakate önem verilmemesi… Özellikle kamuda, işe alım ve terfilerde siyasal tercihlere; yani iktidarın adamı olup olmamaya bakılması.

3- Düşük ücret… İş olsa bile son birkaç yılda derinleşen ekonomik kriz ve yüksek enflasyon nedeniyle Türkiye’de çalışılan yılların bile karın tokluğuna geçtiği kanaati… Avrupa ile Türkiye arasında, özellikle bazı mesleklerde çok büyük ücret farkı bulunuyor.

4- Gelecekten umutsuzluk… Yani, iş olsa da olmasa da aslında bu ülkenin kalıcı bir huzur ortamına ulaşacağına inanmamak. Toplumsal gerilim ve kutuplaşmanın yükünü taşıma zorluğu, vs. “Ömrümüz böyle geçti, bu kadar yeter. Bari çocuklarımız yaşamasın bunu…” isyanı.

Bir insanın ülkesini iş için terk etmesi kolay bir karar değildir; bu karara zorlayacak sosyal ve psikolojik başka faktörler olmalıdır. Bazen küçük bir hareket, bardağı taşıran son damla olabilir. İnsanın doğduğu, büyüdüğü topraklardan uzağa atabilir.

Şunu unutmayalım… Türkiye, bugünden daha yoksul olduğu ikibinli yılların başında bile Batı’ya bu kadar kitlesel göç vermiyordu çünkü hem gelecek için bir umut vardı, hem de Avrupa ile Türkiye arasındaki refah farkı bu kadar açılmamıştı. 20 yıl önce gerimizde olan ülkeler dahi şimdi gelip bizi geçerken biz gerilemeye devam ediyoruz. Bu can sıkıcı istatistik de gençlerin umudunu kırıyor; yıllar geçtikçe refaha ulaşamayacakları duygusunu güçlendiriyor. Önceden en parlak beyinleri kaybettiğimiz için hayıflanırken şimdi sıradan meslek sahibi olanları da bu yüzden kaybediyoruz.

Bu tablo karşısında çok güçlü bir alarm sesi çalmalı… Ona bile mecal yok, ne yazık ki.

İçeride kendi kendimize büyüklük sloganları atarken, dünya bizi kıskanıyor deyip hamasetle coşarken, bir türlü tutmayan büyük hedeflerle birbirimizi oyalarken hiçbir şey değişmeyecek. Bu yalanlara inananlarımız inanmaya devam edecek ama gerçekler, iyi yetişmiş insanlarımızı uzaklara sürgün etmeye devam edecek. Dindarı da laiki de, muhafazakarı da Atatürkçüsü de, Türkü de Kürdü de aynı kafilede; burada yıllardır anlatılan masallara kulak tıkayıp Batı yoluna dizilecek.

Türkiye’nin bugün bir “düzelme, toparlanma mücadelesi” ya da “gelecek vizyonu” varsa, bunun olup olmadığını ülkesinden uzakta kendisine bir hayat kuran insanların geri dönüşünden anlayabileceğiz. Bu ülkenin yaşanabilir olduğunu ve gençlerine, eğitimli insanlarına adil muamele eden bir ülke haline geldiğini önce göç yollarındaki değişimle fark edeceğiz. Ne zaman ki ufukta onların silüetini görürüz; evet o zaman bu ülke düzeliyor demektir. Ne zaman kimse gitmez olur ve gidenler dönmeye başlar, bazı şeyler toparlanıyor demektir.

Sıradan insanlar, sıradan hayatlarını bu ülkede kurmaya karar vermezse; ne rasyonel politikalar işe yarar ne de irrasyonel nutuklar…

YORUMLAR (134)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
134 Yorum
  • Orhan korkmaz / 08 Ağustos 2023 08:41

    Bir yanlışı diğer yanlışla dúzeltemezsiniz onlar yapıyordu bizde yapalım herkes kendinden sorumlu kim yaparsa yapsın torpil adam kayırma kul hakkıdır yüce yaratan kul hakkı ile gelme demişmi .

    Yanıtla (1) (0)
  • hasan uyar / 07 Ağustos 2023 12:46

    Bu halk neye layıksa yüce Allah onu veriyor verecektirde hırıstiyan batı somon et yerken burdaki halk makarna bulgur yiyip beni kıskanıyor diyorsa batıya sonucun nereye varacağı belli.....

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 13:34

    Avrupa'daki halk gibi, devletlerinin, fakir Afrika, Asya vb. ülkelerin hem kanlarını emmesine hem de yeraltı yerüstü kaynaklarını sömürmesine , haksız yere ellerinden almasına sessiz kalarak hatta destek olarak somon et ( nasil bir et?) yiyeceğime; makarna bulgur yiyip halime şükretmeyi yeğlerim...

    Yanıtla (1) (16)
  • Hikaye / 07 Ağustos 2023 14:50

    Finisndiya,Norveç,İsveç,Danimarka vs hangi Afrika ülkelerini sömürmüş anlat da aydınlatmalı.Öyle işkembeden sallamayla olmuyor bu işler. Bulgur makarna konusuna gelince hiç inandırıcı değil ,tuzu kuru biatcılar hep aynı terane.

    Yanıtla (4) (0)
  • kaan korkmaz / 07 Ağustos 2023 17:26

    sen şükretmeye devam et bu dünyada makarna bulgur yiyenlerin öbür tarafta somon yiyeceğini hiç zannetme bu dünyayı kaybedenler öbür dünyada kaybedecektir bunuda bil.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 23:43

    13:34 Sen komşusu aç iken tok yatanlardansın. Sen bizden değilsin. Bunun karşılığını bulmanı dilerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 07 Ağustos 2023 18:58

    Mustafa Karaalioğlu ve Yasin Aktay iki yazar, muhafazakar mahallenin iki "düşünen, yazan, ortalarda görünen" elemanı. Türkiye'nin bu günkü görünüşüyle ilgili "çektikleri fotoğraf" taban tabana zıt. Biri Türkiye'yi göğe çıkarıyor, diğeri yere batırıyor (ülkeyi terk edenler refaha doymuş, refahtan bunalmış değillerse). Kim doğru söylüyor?Ben bir okur olarak iki yazarı da okudum.Kafam karıştı.Ya Mustafa bey, ya da Yasin bey bizimle dalga geçiyor. Hangisi acaba? Hangisi doğru söylüyor? İkisi de mi?

    Yanıtla (0) (3)
  • Serhat / 07 Ağustos 2023 20:22

    Yasin Aktay iktidarda. Tabiki pembe tablolar çizecek. O cenahta normali bu.

    Yanıtla (6) (1)
  • BAY YANLIŞ / 07 Ağustos 2023 20:49

    Gemi kıç tarafından batıyor. Yasin Ağa geminin ön tarafında, geminin önü havaya kalkınca gemi şahlanıyor zannediyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 07 Ağustos 2023 21:38

    Sorun ne kardeş işte tam da bu yönlendirmeye,algıya okadar müsaitizki hep başkalarının algı ve yönlendirmesi tamda bu yüzden buhaldeyiz.Allah bize akıl ve irade vermiş.Onu kullanabilir kandırılamzsak herşey çözülecek...

    Yanıtla (0) (0)
  • Birisi / 07 Ağustos 2023 22:43

    O, yurtdışına gidenlerin bir sebebi de, senin bu acaip kararsızlığındır. Yasin beyi desteklemekten farkı yok bu kararsızlığın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 07 Ağustos 2023 21:44

    7/24 emekli ve maaşları ile ilgili bir günde 50 yalan bile söyleyebiliyorlar ve resmen alay ediyorlarlar..bar günlük yalan kotası uygulanmalı..bu bile bazı zavallıların üçkağıtçıların ülkemiz insanlarına nasıl bakıldığının göstergesi..yazık

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin . / 07 Ağustos 2023 02:24

    Mersin"de yaşayan ve yıllardır beklediği atama bir türlü gerçekleşmediği için bunalıma giren 26 yaşındaki Sosyal Bilğiler öğretmeni Hasan Cihan Aslan intahar etmiş Bir yıl öncede babasını kaybetmiş. Siz bu ülkede hiç bir imamın işsiz olduğunu gördünüzmü?Binlerce öğeretmenler işsiz ve kağıt toplayan inşaatlarda iş bulusa çalışan öğetmenlerimiz var .Ne iş olursa çalışırım diyenler var. .İlk okul mezunlar yandaşlar devletten üç beş yerden maaş alıyor. Sizin Adaletiniz yerin dibine batsın.

    Yanıtla (16) (3)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 11:11

    İntihar eden kardeşimize üzüldüm, Allah rahmet eylesin, Allah ailesine sabrı cemil versin... Bunun üzerinde hiçbir imamın ( eğer ilahiyatçı kastediyorsanız bu dönemde rahatlar evet, İHL'lileri kastediyorsan sokakta bir sürü işsiz İHL mezununa rastlarsınız) işsiz olmadığını hatırlatmak yanlış olmuş... Ayrıca yıllarca sırf İHL olduğu için başta işbaşvurusu askeriye başta olmak üzere alınmayan 100 binler yıllarca belki de aç susuz kaldı, inthar eden de illaki olmuştur... Hakszlk yarıştırmıyorum ama

    Yanıtla (6) (1)
  • Hikaye / 07 Ağustos 2023 14:56

    Hiç bir veri olmadan boş konuşarak karşı direnç göstermek..Tipik bir iktidar yaşakalığı.Kimse ihl illere İmam olamazsınız demedi.Sıkıntı seçtikleri meslek ve okul dışında yükseköğrenimle ilgiliydi.Sapla samanı karıştırmayın.

    Yanıtla (4) (6)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 16:43

    Geç bu hiç bir veri olmadan laflarını ... Veri nasıl oluyor bilmesem 94 İHL mezunuyum... Uzman çavuşluğa, uzman erliğe (yeni uygulama old. biliyorum) yani ne bulursam işe girecekken 2003'te ancak sigortalı bir iş bulabildim...benden kaç yaş küçükler EYT'den emekli olurken biz havamızı aldık ... Bunlar zaman aşımına uğramış konular size göre....ama hak, hukuk...benim yerime asker olanlar için...

    Yanıtla (2) (1)
  • hikaye / 07 Ağustos 2023 18:57

    İHL adı üstünde İmam hatip okulları...Madem din ile ilgili bir meslek seçmeyecektin neden İHl ye gittin?Sakın bize ''dinimi öğrenmek için'' deme bunu yutan yok artık..Askeri okullara gidebilirdin. ama kısa yoldan meslek sahibi olma..Hiçbir şey olamıyorsan asker polis ol mantığı...Yıllardır bu şekilde yürüdü bu işler.Sonra çık ,İHL mağduruyum ha! Yersen...

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 20:59

    hikaye, imam hatiplerde milyonlar mezun oluyor ve bunların hepsinin sizin yönelttiğiniz/olmasını dikte ettiğiniz 'madem din ile ilgili bir meslek seçmeyecektin neden İHl ye gittin?' görüşünüze uyarlanabilir/olması mümkün bir tarafı var mı Allah aşkına...

    Yanıtla (0) (0)
  • Kar / 07 Ağustos 2023 21:32

    Peki doktor, hakim, savcı...olmak için üniversiteye giren milyonlarca adayı katsayı zulmü ile eleyip....az adayla yarışarak bu mesleklere sahip olmak da kul hakkı değil desene....

    Yanıtla (0) (0)
  • Tr / 07 Ağustos 2023 21:44

    İsmailağa Kuran kursunda belletmenlik yaparken diyanet görevlisi olmadığı için bir esnafın yanına işçi olarak yerleştirildikten sonra dışardan İHL diploması alıp atanan imamın Kuran Kursu eğitimli ve İHL’yi dışardan bitiren 19 yaşındaki oğlu babasının görev yaptığı camiiye iki hafta önce ‘vekil imam’ atandı. İmam-baş imam- imam Yardımcısı-vekil imam-müezzin, tek bir camide kaç kadro var saymaya matematiğim yetmedi!

    Yanıtla (0) (1)
  • Orhan korkmaz / 07 Ağustos 2023 18:22

    Diyanet işleri başkanlığı na torpilsiz imam memur işçi atanan varmı varsa kaç kişi

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar / 07 Ağustos 2023 21:03

    Tabiki diyanet torpille adam almamalı bu net....Çifte standart olmamalı....Önceki dönemlerde asker, polis alınırken yakınlarından biri o kurumlar içinde olmadan alınan kaç kişi vardı? sorusuna da evap bulmaya çalışır mısınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • Serhat / 07 Ağustos 2023 20:24

    Ne oldu lgbt pkk yaygarası? Tehlike geçti mi?

    Yanıtla (7) (2)
  • KARARLI OKUR / 07 Ağustos 2023 20:55

    Gabardan gabaran mazota ne oldu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahali / 07 Ağustos 2023 20:20

    Zengin ülke olup refah seviyen yükselince ne olacak abi ... en çok intihar orani refah seviyesi yüksek ulkelerde... zengin olunca mutlu ve huzurlu mu olunuyor sanki ... bak keyfine ...

    Yanıtla (1) (5)
  • Hu / 07 Ağustos 2023 18:24

    Kaleminize yüreğinize sağlık Allah sonumuzu hayretsin

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhan korkmaz / 07 Ağustos 2023 18:21

    Güzel ülkemizde torpil bittiği zaman indiragandi bittiği zaman dolar kuru akb bin 2002 de hükümet e geldiği zaman ki değere geri döndüğü zaman

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali / 07 Ağustos 2023 17:55

    Adalet olmadan bu ulke duzelmez Adaletin olmadigini bin bir oadali saray yapanlar da bilir adalet olsaydi zaten o binbir odali gece masallari yapilmiyacagini biliyordu

    Yanıtla (1) (0)
  • Hüseyin / 07 Ağustos 2023 17:15

    Burada beni yanlış anlamayın laiklik için falan yazmıyorum. Kitabın ortasından konuşuyorum. Siyasetle din ikisi bir arada olmaz. Biz cahil insanlarız oyunu vermişsin sandıklar kapanmış seçilen insanda mazbatasını almış. Siyaseti bir dahaki seçimlere kadar bırak. Gel İslam a Allah Kuran Peygamberimiz Sav birbirinizi sevin birbirinizi sevmedikçe iman etmiş sayılmazsınız diyor. Ama sen böyle yapmıyorsun ben falanca partidenim diye insanları dışlıyorsun. YAPMAYIN BUNU ÇOK GÜNAH ÇOK AYIP.

    Yanıtla (2) (0)
  • Seracettin / 07 Ağustos 2023 17:00

    Bu diyanet işleri başkanı varya hah işte o kurtaracak memleketi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cubbesiz / 07 Ağustos 2023 16:49

    Hayatta en tehlikeli insan yalan söyleyendir.aman sakın ha.

    Yanıtla (1) (0)
  • hikaye / 07 Ağustos 2023 16:37

    İşlerin yoluna girdiğini anlamamız için ben şu kritere bakarım.Seçim öncesi ve sonrası bir tane ekonomik verilerle ilgili gerçekci ve ümit verici açıklama duymadım.Bir Allahın kulu çıkıp ekonominin bu şekilde düzelmeyeceğini söylemiyor,hala algılarla millete yalan söylüyorlar.Üretim,istihdam,yatırım,teknolojik gelişmeler vs. hakkında tek bir proje ve çalışma duydunuz mu?Peki döviz nasıl gelecek?Toprak satarak,vatandaşlık satarak,herlda sonunda ülkeyi kökten satarak...

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmed 61 / 07 Ağustos 2023 13:28

    Hem maddi,hem'de manevi durumların çok kötüye gittiğini anlamamak için deli olmak lazım.

    Yanıtla (10) (7)
  • Karar okuru / 07 Ağustos 2023 14:24

    Oy verirken aklın başinda değilmiydi

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 07 Ağustos 2023 14:27

    Ne oldu şimdi61?Biz sana derken kafa bulurdun!

    Yanıtla (7) (1)
  • Hasan / 07 Ağustos 2023 15:18

    Bu orjinal 61 değil, o haramı normal görür.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ahmed 61 / 07 Ağustos 2023 17:44

    Hasan; Nasıl bir iftira!

    Yanıtla (0) (0)
  • Tr / 07 Ağustos 2023 21:55

    Muhit’in editörü Şeyma Subaşı’na öykü yaz(dır)mış; “Peygamberi çok seviyorum, keşke Peygamber zamanında yaşasaydım. Peygamber zamanında yaşasaydım beni sever miydi? Peygamberim bu gün yaşasaydı gene severmiydim bilmiyorum” diye yazmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • kararli / 07 Ağustos 2023 16:04

    Gunaydin Ahmet Bey.

    Yanıtla (3) (0)
  • muammer / 07 Ağustos 2023 16:22

    Bu sahte 61 arkadaşlar..İnanç bağıyla hareket eden gerçek 61'den bu yorum beklenemez.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 16:10

    Neden surekli geri donusum fabrikalarinda yangin cikiyor hic dusundunuz mu? Daha ucuz bir yontem olarak gordukleri icin donusturmek yerine yakiyorlar. Fabrika dediginiz zaten dort duvar hangar. Milleti zehirli dumanla zehirleme pahasina Avrupa'nin plastik copunu para karsiligi yakiyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yabanci / 07 Ağustos 2023 15:55

    Noktasina virgulune kadar boyle dogru bir tespit okumadi yuregine daglik

    Yanıtla (2) (0)
  • KAZICI / 07 Ağustos 2023 15:23

    ▪Çok basit!
    ▪Gümrük kapılarında pasaportlarımıza SABIKA belgesi muamelesi yapılmadığında...
    ▪Adaletin gözleri bağlandığında...
    ▪Azgın azınlığı oluşturan ırkçı bölücü unsurlar ait oldukları çukurlarından çık(ARIL)madıklarında...
    ▪Çalmayan, çaldırmayan, kayırmayan, yalanı, dolanı olmayan , bilimsel bilgi bikimli, akılla, liyakatle hareket eden siyasetçileri iktidara taşıdığımızda.. işlerin yoluna girdiğini ŞIP diye anlarız.
    ▪Ne kadar kolaymış gördünüz mü?(!)...

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 15:23

    Bati kilisenin boyundurugundan kurtulmamis, sekulerlesmemis olsaydi bilim ve teknolojide bu kadar ilerlleyebilir miydi? Akp devrinde egitimde ve bilimde neden geriledigimiz gayet acik.

    Yanıtla (8) (3)
  • Hasan / 07 Ağustos 2023 15:17

    Montajla miting yapılan ülkenin işi rast gitmez! Harama bulaşılan işin sonu hayırlı olmaz! Günaha onay verenin işi de rast gitmez!

    Yanıtla (5) (0)
  • vatandaş / 07 Ağustos 2023 15:10

    İşlerin yolunda gittiğini bazıları yolunda gitmediğini gördüklerinde kendi hesaplarına anlarlar. Önceki seçim kaçırıldı.. Millet işlerin her geçen gün kötüye gittiğini seçimden önce çoktan anlamalıydı.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 12:19

    Türkiye'mizin kök sorunu halkın %50'den fazlasının mesleksiz yığınlardan oluşması ve hazineden geçiniyor olmaları. bu durum doğal olarak oy tercihlerine de yansıyor. meslek sahibi ve liyakatli, hazineye yük olmayan insanların tercihleri yok hükmünde. bunun aidiyet duygusunu zayıflattığı açık. kendi vatandaşlarına yönelik din iman, vatan millet söylemi de rahatsız edici. iş ahlakı, meslek ahlakı olmayan insanların vatanseverlğide sahte olur.

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru - atd / 07 Ağustos 2023 14:52

    demokrasiyi biraz daha geliştirip oy verme şartı olarak seçmenlerin vergi mükelleflerinden oluşması sağlanmalı veya örneğin 1milyartl üstü vergi verenlerin 10 oy, 500milyontl üstü vergi verenlerin 5 oy hakkı olmalı...

    Yanıtla (3) (3)
  • konuk1 / 07 Ağustos 2023 13:16

    herhangi bir ilde halay çekilsin her yer güllük gülüstalık olmuştur vergilerin artışından meydana gelen zamları da cumhur iktidarıyla ilişkilendirmek abesle iştigaldir rtenin gözlerine bakan hipnoz olup elindeki kabağı muz görmeye devam ediyor iken zaten işler yolunda demek değilmi

    Yanıtla (1) (0)
  • Zülküf Ayaz / 07 Ağustos 2023 12:57

    Çok doğru tespitler.

    Yanıtla (1) (0)
  • selahattin / 07 Ağustos 2023 12:40

    1940 lardaki alman halkıyla bugünkü halkın yarısından fazlasının zerre farkı yok alman halkı nasıl anladıysa en fazla çeyrek asır sonra bizim halkta anlayacak ...................

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 04:01

    Bir akrabam Avrupa'dan bana bir Mercedes getirirse 2 yılda bir gümrükten giriş çıkış yaparak binebilirim... yoksa 20.000 avro vererek 1990 model arabaların kahrını çekmeye devam ediyor olacağım...

    Yanıtla (4) (0)
  • Tavsiye / 07 Ağustos 2023 09:23

    Akrabaya gerek yok. Git Gürcistan a al 5000 avroya bir araba getir iki yıl kullan .çık gir iki yıl daha...

    Yanıtla (4) (0)
  • Kar / 07 Ağustos 2023 11:41

    Vize, git gel kaça mal olur Gürcistan'da araba almak?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ty / 07 Ağustos 2023 11:41

    Değerli Mustafa abi, bu bizim adamlar aslında iki işi, çalma ve çalışma işini iyi yapan popüler insanlar. Dün Bakan bey Yusufeli barajı yılda 1.8 milyar kilo vat saat elektrik üretecek Antalya gibi bir kente yeter, büyük başarı. Fakat iyi güzel de külliye ve ekibi de yıllık bir antalya kadar masraf yapıyor. Bu iş nasıl olacak.

    Yanıtla (7) (1)
  • O aslan / 07 Ağustos 2023 11:40

    Sayın Karaalioğlu tespitleriniz için çok teşekkürler ama, bugünkü durumun bir beceriksizlik yönetim işi değil Kader olduğuna inanan milyonlar var ve bütün bunlara dünyanın bundan daha kotu olduğuna ikna olmuş durumdalar. Çünkü dünyadan bı haberler.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasan / 07 Ağustos 2023 10:00

    Akp tarih olana kadar geri kalmışlık kaderimiz .Akp gidince bahar gelecek memlekete.

    Yanıtla (14) (1)
  • O aslan / 07 Ağustos 2023 11:35

    Hasan bey ak parti gökten inmiyor, bu Halk seçiyor. Aydınlanma, aydınlanma, mesele vatandaş olma durumu. Kıralı kıral yapan hâlinden memnun olan kölelerdir.. Bu ülkede hâlâ tarikat cemaat peşinde koşan yuzbinlerce insan var .

    Yanıtla (7) (0)
  • Osman / 07 Ağustos 2023 09:10

    Polis katili kafa kesen Hizbullah uzantısını meclise sokaklardan ülke için iyi şey bekleyenler,cahil denilince kızmayın Allahınızı severseniz .

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar / 07 Ağustos 2023 11:32

    Osmancığım biz maalesef; yavrusunu yemek isteyen kedinin fareye benzetmesi gibi ülke insanını hep hain, düşman, rejim düşmanı diye diye zulmettik... özellikle de biz güçlü onlar zayıfken...onlar güçlendiği ve kendilerini elemize edemediğimiz zaman da onların içinde BİR SARI ÖKÜZ seçtik...AKP'ye açılan kapatma davası iddianamesi, Erbakan hocanın Erdoğan'dan bir farkı olmamasına rağmen onunla ilgili YAPILAN zulümler... hâsılı elimize güç geçse Erdoğan'la ilgili ne güngörmemiş suçlamalara...

    Yanıtla (0) (10)
  • O aslan / 07 Ağustos 2023 11:28

    Teşekkürler sayın yazar. Bu ülke bu hale nasıl geldi. Bu millet bunu hak ediyormu. Bu varlıkları yabancılara neden satıldı. Bu ülkede tarım ürünleri dünya piyasalarından neden daha pahalı. Pamuk tütün pancar yok edildi şimdi sıra zeytinlikleri kesip, ondada dışa bağımlı yapılmak mı isteniyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Ali Sinan / 07 Ağustos 2023 07:41

    Eskiden buralar,hep dutluktu klişesi dillerde değilken , yine buralar hep dutluktu da , artık öyle değil

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 07 Ağustos 2023 11:16

    Bu çok derin paradoks, yüzme bilmeyenler uzak durmalı.

    Yanıtla (2) (0)
  • muammer / 07 Ağustos 2023 11:15

    Yazının son paragrafı tam ölçüyü vermiş: '' Sıradan insanlar, sıradan hayatlarını bu ülkede kurmaya karar vermezse..'' Yandı gülüm keten helva.

    Yanıtla (5) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 07 Ağustos 2023 11:03

    Yazarımızın dedikleri doğrudur, eksiği var fazlası yok , bunlar bizim maalesef acı gerceklerimizdir ! Ancak çok daha acı olan büyük bir gerçek var ; bu ülke ben bildim bileli yani 1960 dan bu yana bir türlü rahata , huzura iyi ve güzel günlere kavuşmadı ! Bir türlü millet olarak devlet olarak iki yakamız bir araya gelmedi gitti ! Allah bu yöneticilerin ve siyasetçilerin müstahakını versin !

    Yanıtla (7) (1)
  • 1OKUR / 07 Ağustos 2023 10:48

    Freni patlamış, Ters yönde bodoslama giden Kamyon Sürücüsü durumu. Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete.

    Yanıtla (6) (1)
  • iki defa okur / 07 Ağustos 2023 10:17

    sayın karaalioğlu. ancak bu kadar güzel anlatılırdı.

    Yanıtla (5) (0)
  • Osman / 07 Ağustos 2023 09:59

    AKP Türkiye için buldozerdir.İyi olma ihtimali olan her şeyi yerle bir eder.

    Yanıtla (16) (0)
  • alp doğan / 07 Ağustos 2023 00:35

    Türkiyenin ana problemi cahil dediği halkın parasıyla okuyan halka öncü olması gerekirken halka hakaret ederek bir şey olduğunu kanıtlamaya çalışan az gelişmiş aydınlardır. hitlerin peşine takılan almanlarmı, katlin kasabı stalinin peşine takılan ruslarmı,mussoloniye tapan italyanlarmı ,her 7 cezayirliden birini katleden fransızlarmı, tekstil sektörleri zarar görmesin diye hintli ustaların parmaklarını kesen ingilizlermi örnek alınacak milletlermidir.

    Yanıtla (2) (34)
  • Rabia / 07 Ağustos 2023 01:18

    Dedem okuma yazma bilmezdi, biz okuyalim diye disinden tirnagindan arttirarak calisan babam orta okul mezunuydu. Bizim gibi cahil olmayin ,okuyun cocuklariniza yokluk yasatmayin diye buyuttuler. Bugun o babam hala torunlari icin calisiyor. Ama yettiremiyor. 3 kisi calsiyioruz 2 cocuka bakamiyoruz. Bugun o cahil babam bu ulke bitmis diyor. satayim ben herseyi al cocuklari git diyor.. Allah ulkeyi bu hale getirenlerin basina pislik yagdirsin..

    Yanıtla (34) (5)
  • Recai / 07 Ağustos 2023 01:22

    Hayirdir ? Bizi babalarimiz okuttu kardes. Namusuyla calisti hakkiyla kazandi biz okuyalim diye cahilden , hirsizdan bizi sakinarak buyuttu. Hayirdir ben nasil milletin parasiyla okumusum? Haksiz yere Burs mu vermis devlet bana? Iskembeden konusma. Ayrica cahilsen cahilsindir.. cahillik egitimle olmaz bir tutumdur. Bilgiye ilgi duymamaktir cehalet. Bilmiyorsan ogren derler ya. Bilmiyorsan da ogren kardes. Korkma bu kadar bilgiden. Cahil olma..

    Yanıtla (23) (3)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 04:08

    Tekstil sektörleri zarar görmesin diye Hintli ustaların parmaklarını kesen İngilizler'i ilk kez duyuyorum... Bu günümüzdeki NÜKLEER silah üret(e)mesinler diye ülkelere savaş açan, bilim adamlarını bir şekilde öldüren günümüz EMPERYAL devletlerinin eski bir versiyonu gibi...

    Yanıtla (1) (1)
  • Hikaye / 07 Ağustos 2023 15:10

    Sorma gitsin,bu beyni yıkanmış zihniyetin dış güçleri,argümanları hele evlere şenlik alternatif tarihleri var ya bitiriyor izi.Bu komedi tarih bilgilerini nerden öğreniyorlar hep merak ederim.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 05:40

    Iktidar secmenine cahil diyen yok. Ben bilakis bencil ve cikarci olduklarini dusunuyorum. Kendini yetistirmis ve durust insanlarin da bu secmene bir sey anlatma sansi yok. Cunku anlamadan inanmisa dogruyu ne kadar anlatsaniz anlatin inandiramazsiniz. Akbelen ormani kesilirken yagmadan ekonomi duzelecek diye sevinen secmen onlar.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 11:18

    Evet "Kendini yetistirmis ve durust insanlarin(!) da bu secmene bir sey anlatma sansi yok. ' çünkü bu seçmen evladı askerde iken başörtülü diye ziyaretine alınmamayı, hastaneye, hiçbir resmi kuruma başörtülü alınmamayı seyreden, uygulayanların zulmünü unutmadığı gibi ve bu zulmü yapan zihniyet başa geldiğinde - Davutoğlu kefil olmasına rağmen - AYNISINI YAPMAYACAĞINA bir türlü GÜVENEMEDİ. anlayacağınız büyük travmalar kolay atlatılmıyor....

    Yanıtla (2) (4)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 15:34

    Cahil bilmeyen degil, ogrenmek istemeyendir. Her kavrami isinize geldigi gibi kullaniyorsunuz. Cehaleti haksizliga ugramisligin, ezikligin es anlami gibi gostermek isinize geliyor. Insanlari boyle kandiriyor, kin asiliyorsunuz. Cunku yarattiginiz asagilik kompleksi size oy getiriyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 07 Ağustos 2023 05:54

    Ucuz nutuklara prim veriyorsanız cahillikten nasiplenmişsinizdir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Abuzettin / 07 Ağustos 2023 07:51

    Arlkadasim, sen milyonlarca Arap aclik icinde yasayip, TC basta olmak üzere, baska ülkelerde sürünürken bir Fransiz futbolcuya bir yil icin 1 milyar Euro teklif eden Arabin pesine, ya da 10 yasinda büyük kiz cocuklarinin okula gitmesini yasaklayan Afganin pesine takil. Zaten en iyi anlastiginiz milletler bu ikisi degil mi? Kültür, dünya görüsü ve yasam tarzi olarak size daha yakin bir millet yok zaten. Ne sen bizi görürsün, ne de biz seni. Böylece sen de mutlu olursun, biz de.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 07 Ağustos 2023 08:48

    İki tane oğlumu okuttum, devletten 5 kuruş yardım alamadım.Universite mezunu oğlum benzin istasyonunda çalışıyor.Bir belediye ye işe girmek için bile AKP üyeliği istiyorlar.uye olmakta yetmiyor birde torpil lazım.peki söyler misin bu gençler geleceklerini yurt dışında aramasın da ne yapsınlar.iyilesmeye dair hiçbir emare yok iken

    Yanıtla (12) (1)
  • Kararlı / 07 Ağustos 2023 09:28

    Devlet kimi okutmuş?!.. Evinden, arkandan,arabandan ç, aldığından, sattığınız, yediğinden içtiğinden vergi alan devlet bunun cüzi bir miktarını eğitime ayırmış, benim paramla benimi okutmuş?!.. Azıcık aklınızı kullanın?!..

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar / 07 Ağustos 2023 11:24

    Valla beni hem devlet hem de millet okuttu. VEFASIZLIK, nankörlük yapamam...Hem burslarını hem kredilerini hem yardımlarını alıp sonra da SİZ BANA NE YAPTINIZ Kİ... Yapmak zorundaydınız, yapmak zorundasınız anlayışı bizim henüz anlayışımız oldu. Ülkeyi ne HÂLE GETİRDİĞİ de ortada bu anlayış sahiplerinin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman / 07 Ağustos 2023 09:57

    Alp doğan Bismillah de kendine gel!

    Yanıtla (4) (0)
  • mavideniz@ / 07 Ağustos 2023 09:39

    Açlık sınırının altında yaşayan toplumun üstüne 17 milyon sığınmacı yığdılar.Bu göçmenlerin üreme hızı % 7 gibi korkunç bir seviyede.Birileri güzel ülkemin etnik yapısını değiştirmek için telaşla nüfus taşıyor.Biraz kafası çalışan,bu ülkenin geleceği olmadığını görüp kaçıyor.Onlar,kaçıp kurtulabilen şanslı bireyler.Ya bizler ?

    Yanıtla (11) (0)
  • Engin bora / 07 Ağustos 2023 09:28

    En az 20 yıl hayal bile kuramayacağını düşünen her meslekten insanlar umutla, hayallerinin peşinde başka ülkelere gidiyorlar. Gidemiyen gençler iddia bayilerinin önünde toto, loto, at yarışı iddia VS için kuyruk oluşturup bir günlüğüne olsa bile kazandığını düşünüp mutlu oluyorlar

    Yanıtla (8) (0)
  • Özkan / 07 Ağustos 2023 09:22

    Size Yüz de yüz Katılıyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Murad Yarar / 07 Ağustos 2023 02:08

    Ülkenin cazip bir tarafı kalmadı. O yüzden giden gidiyor, gidecek de. Neden kalsınlar ki? Liyakat yok, herşey torpile, adamına göre işliyor. Haksızlık hukuksuzluk her alanda. Adalet duygusu yok, kişileri yeteneklerine göre değerlendirme yok. O zaman herkes değerinin bilindiği bir yere gider. Kalanlar da sürünürler.

    Yanıtla (25) (1)
  • kararla kararlı / 07 Ağustos 2023 09:16

    Bu gidişatın sonu Mad Max! Herkes kendi adaletini kuracak, kimseye 'Daralttın beni,öte git.' diyemeyeceksin.''Ama bu benim hakkım.' diyip bir yerde hakkını arayamayacaksın. Çünkü karşındaki kimdir,kimin adamıdır bilemeyeceksin! Sen ondan daha torpilli ve zalim olmadıkça yaşam alanın daralacak.Varsa evin senin kalen olacak, oraya saklanıp yaşayacaksın. Çünkü sokaklar senin için tehlike dolu ve sana yaşam hakkı olmayacak. Çok mu ütopik geliyor? Bunların pek çoğu şu anda yaşanmaya başladı bile!

    Yanıtla (10) (1)
  • Adem / 07 Ağustos 2023 09:12

    Bu yazdığınız "Türkiye, bugünden daha yoksul olduğu ikibinli yılların başından" dogru değil. Türkiye ikibinli yılların başından daha fakir. İbrahim Kahveci okuyunuz.

    Yanıtla (9) (1)
  • Sinan / 07 Ağustos 2023 09:04

    Turk - islam sentezine inanan insanlarimiz, gavurlara, Batiya, dinsizlere, nicin gitmek istiyorlar ?? Ganimetler, kullar, sualsiz biat, kilic hakki, cariyeler, huriler...gibi kavramlarin....hosgorunun...barisin... klasik paradigmalari olan, kardes ulkeler, Afganistan, Pakistan, Iran, Suudiler, niye tercih edilmiyor !! Medya, dindar ve dogru hedefler...icin yonlendirmeye yardim etsin !! Yeni Akit, Sabah, Milliyet, medyanin % 75 i , daha cok bu kardeslere odaklansin.

    Yanıtla (7) (1)
  • Dr / 07 Ağustos 2023 08:58

    Ali yazar, Veli bozar. Küp suyunu çeker azar azar. Durum böyle. Gittikçe fakirleşiyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • kararla kararlı / 07 Ağustos 2023 08:50

    60lı-70li yıllarda Almanya ve Fransa başta olmak üzere oraya çalışmaya gidenler niye gitmişti?Yeni bir yaşam için mi karınlarını doyurmak için mi?Daha çok ikincisidir.Bugün ise gidenler karın tokluğundan ziyade umdukları bir yaşam için gidiyorlar,hem kendi hem çocukları için.Evet çoğunun işi, evi,arabası var ve onları satarak gidiyorlar yabancı ülkelere.Peki niye?Evi var ama sokağı yok artık,caddesi yok,sahili yok,nefes alacağı yaşayış iklimi yok!Layıkıyla çocuk yetiştirecek bir ortam hiç yok.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hakkı / 07 Ağustos 2023 08:40

    Yalan... Evet en büyük sorun bu! yani "mış" gibi yapmak! Her genç üniversite okumalı mı? Buna mecbur mu olmalı hayatını insanca yaşayabilmek için? Fiiliyata zaten bu mümkün değil de gerekli mi? Buna göre eğitim ve iş hayatımızı ve buna bağlı da ücret politikalarımızı yapılandırmalı değil miyiz? Yani zorunlu bir eğitim sürecimiz var ve sonunda ne vaat etmeli? Üniversite sadece meslek mi? Araştırma geliştirme bunun neresinde? Her yere üniversite, imam hatip, kamuya eleman alımı ile bu çözülür mü?

    Yanıtla (1) (0)
  • Adaletsiz / 07 Ağustos 2023 08:19

    Keşke bizimde yalan söylemeyen siyasetçilerimiz olsaydı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Zekeriya / 07 Ağustos 2023 08:09

    TC vatandaslari cok agir vergiler ödeyerek, milyonlarca Suriyeliyi finanse ediyor. Ve bu vergiler 20-30 yil sonra olusacak yeni Türkiye'de, su anda vergi veren kesime karsi olan cok daha büyük bir kesim yaratacak. Muhalefeti olusturan her grubun hareket alani daha da daralacak, yasam tarzlarina daha da fazla müdahele olacak. Böyle bir yapi icinde, neden bir muhalif ülkede kalmak istesin ki? AKP'yi finanse etmek icin mi? Ülke zarar görürmüs? AKPliler ne kadar zarar görürse, biz de o kadar görürüz

    Yanıtla (4) (0)
  • Zekeriya / 07 Ağustos 2023 08:06

    AKP, Aralik 2013'ten itibaren sadece muhalifleri degil, Islami gruplar icinden kendine biat etmeyenleri, milyonlarca Kürdü ve Aleviyi de küstürdü. Ayrica ülkenin demografisini de radikal bir sekilde degistirdi. Ülkede kim oldugunu bile bilmedigimiz nereden baksan 13-14 milyon egitimsiz kacak ve siginmaci var. Bu insanlarin ülkede kalici oldugu, AKP'nin bu insanlari göndermeyecegi cok net bir sekilde gözüküyor. Bundan 20-30 yil sonra nasil bir Türkiye olacagi ortada.

    Yanıtla (8) (1)
  • Zekeriya / 07 Ağustos 2023 08:00

    TC'de son 10 yilda her sey kötüye gitti ve görebildigim kadariyla Karaalioglu hala ülkenin normale dönebilecegine inaniyor. Ben TC'nin düzelmesi icin hicbir neden göremiyorum. AKP, sosyolojik, demografik ve kültürel olarak ülkeyi bir daha geri dönülemez bir sekilde degistirdi ve birbirinden nefret eden gruplar yaratti. Karaalioglunun göremedigi göc nedeni bu kültürel ve demografik kirilmadir. Son secimden sonra muhalif kesim zaten ülkeden tamamen ümidini kesmis, ne olursa olsun modunda.

    Yanıtla (5) (0)
  • Maho / 07 Ağustos 2023 07:31

    Ama AKP 20 yilda bu ümidi yok etti. Artik kimsenin ülke daha iyi olacak gibi bir ümidi kalmadi. Hasteneye, parka, metrobüse vs. nereye giderseniz gidin her taraf egitimsiz, Türkce bilmeyen, Arap, Afgan vs, dolu. Bu kacaklar ve siginmacilar AKP'liler icin bizden daha degerli varliklar. Insanlar kendilerine deger verilmedigini ve ülkenin 15-20 yil sonra bambaska bir demografiye sahip olacagina görüyor. Neden kalsinlar ki burada? Kendilerinden nefret eden sistemin degirmenine su tasimak icin mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Maho / 07 Ağustos 2023 07:26

    Ülkeyi terk eden insanlar sadece ekonomik nedenlerle gitmiyorlar. AKP'nin üretmis oldugu, kendilerini düsman gibi gören, sistemden kaciyorlar. Bu öyle bir nefret ki, AKP'liler 28 Mayis'ta ülkeye kacak girmis, bu ülke ile hicbir tarihi, etnik ve filoljik baglantisi olmayan, haksiz bir sekilde ülkenin kaynaklarini sömüren elin Afgani, Pakisi, Surisi ve digerleriyle muhalete karsi kazandigi zaferi kutladi. TC her zaman fakir bir ülkeydi ama ülke bir gün iyi olacak diye bir ümit vardi.

    Yanıtla (8) (0)
  • Nuri / 07 Ağustos 2023 07:22

    Ne diyor yuce insan giderlerse gitsinler suriyeli misirli afgan kardeslerim bize yeter benim inancim tutk nufusunu kirip ortadogulasmak

    Yanıtla (3) (0)
  • Ts li / 07 Ağustos 2023 06:58

    H karaman, yazısında tesettürlü kadınların davranışlarından bahsediyor, yanlışlardan yazıyor.islama ve yeni ogrenenlere zarar vereceğini yazıyor. İyi de birde Erdoğan'ın akp nin verdiği zararları yazsa da halk milletimiz bunları bilse.gerci akp ülkeye millete verdiği zararları sağır sultanda biliyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 07 Ağustos 2023 06:44

    Malesef, yalan yalan var birazda sen oyalan..malesef ulkemizin halí.kimdaha iyi kandirirsa iktidar o oluyor.simdilik akp ve MHP. Sonrası bakalım kim.

    Yanıtla (1) (0)
  • behlül / 07 Ağustos 2023 06:41

    Beğenmediğimiz 90larda bu kadar yokluk yaşamadık. Köyde en fakirimiz bile çuvallarla karpuz alırdı. 1kg altı Meyve sebze almak akla hayale sığmazdı, hatta 1 kilomu olur, doldur poşeti ne gelirseydi. Et lüks olsada yine de ulaşılamaz değildi, süt peynir her eve girerdi. En fakir düğünde 50 çeyrek altın takılabilirdi. Para azda olsa bereketliydi. Umut vardı hep, daha iyi olacağız, geçiciydi yaşanılanlar. Cahil haddini bilirdi. Okumuş insan değerli saygındi. Ayaklar ayak, başlar baş, eller eldi.

    Yanıtla (15) (0)
  • KARAR VER / 07 Ağustos 2023 00:41

    Bütün gençler umutsuz değil. Bazı gençler gemi filolarına bile sahip olabiliyor memlekette. İş bilenin kılıç kuşananın. Partini iyi tercih edeceksin, üniversite bölüm tercihinin o kadar önemi yok.

    Yanıtla (15) (3)
  • Eyüp Can / 07 Ağustos 2023 01:39

    Demek insanların çoğu bu durumdan şikayetçi degil.

    Yanıtla (2) (5)
  • okur / 07 Ağustos 2023 05:52

    Bu yüzden gidiyor gençler, liyakatlılar. İşini bilmekten kasıt ballı ihaleler, torpiller vs olsa gerek.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 07 Ağustos 2023 05:34

    Ekonominin boyle duzeltilecegini iciniz kaldiriyorsa, kesilen Akbelen ormanina, yagmalanan sularimiza, madenlerimize, dogal kaynaklarimiza bakin. Binlerce agac, kurt kus helak olmus, ekosistem bitmis, insanoglu olarak kendimize soluyacak oksijen birakmiyormusuz olsun. Aman iktidarimiza zarar gelmesin.

    Yanıtla (6) (1)
  • Yalçın / 07 Ağustos 2023 05:29

    Gidenler kadar bir de getirilenlerin bu ülkeye ekonomik, demografik, sosyolojik maliyeti var ve her geçen gün daha da artacak. Görünen köy klavuz istemez. Maalesef ülkemiz neredeyse tamamı olumsuz çok şeye gebe.

    Yanıtla (9) (1)
  • KARAMSAR / 07 Ağustos 2023 05:29

    İşlerin yoluna girdiğini nasıl anlayacağız? El Cevap; Bunu hiçbir zaman anlayamayacağız. Çünkü işler hiçbir zaman yoluna girmeyecek.

    Yanıtla (6) (1)
  • Suat / 07 Ağustos 2023 00:47

    Apple Firmasinin yıllık kari 100milyar dolar. 1 Apple kadar teknoliji uretemiyorsan islerin duzelmesini beklemek hayal olur. Almanya ile Turkiyeyi kiyaslamak icin 10 tane Mercedes Benz Firmasi degerinde sirketin olacak. Gerisi bos bir hayal.....

    Yanıtla (10) (2)
  • KARAR OKURU / 07 Ağustos 2023 00:59

    Öyle deme öyle deme Almanlar bizi fena kıskanıyor.

    Yanıtla (8) (2)
  • Eyüp Can / 07 Ağustos 2023 01:38

    Hollanda, Belçika, ispanya vb. Apple kadar teknoloji üretmiyor ama insanları daha mutlu ve huzurlu, burda konu para degil demokrasi işleyişi. Bizim toplum tarafgir kural, kanun ve düzenden bi-haber.

    Yanıtla (10) (2)
  • Ad / 07 Ağustos 2023 06:22

    Bilgi eksikliği hemen başlıyor... Hollanda'nın ihracatına bir bak ...ondan sonra yorum yapalım...7 ayli k cari açığımız 70 milyar dolar...borç yiyoruz...cari fazla vermeden bu işler düzelmez.... Gazeteciler de bol bol yorum makalesi okuyorak da olmaz... Mühendisine 300...500 dolar maaş vererek teknoloji gelişmez...Ver maaş 3000...5000 dolar...bak gör gelişmeyi...

    Yanıtla (1) (0)
  • Yolcu / 07 Ağustos 2023 07:20

    Hollanda konusunda yanlış bilgi sahibisin. Apple kadar şirketleri mevcut.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - atd / 07 Ağustos 2023 04:46

    bizim millet olarak ahlak ve kültür seviyemiz çok düşük. organizasyon ve plan program yapma kültür ve yeteneğimiz yok. elimize 3 kuruş para geçince kendimizi bir halt sanıp dünyaya meydan okuyoruz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 07 Ağustos 2023 04:22

    Mustafa bey, yorumcu olmak da amma da zormuş....hergün yeni bir alanla ilgili kafa yormak zorunda kalıyorsun...bir hatalı yorum yazsan al başına belayı...Sürekli gündemi takip edeceksin... sürekli kendini geliştirmek zorundasın....

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 07 Ağustos 2023 03:56

    Bir geňc illa Avrupa diyormuş... Gerekçesi ben bu kazancımla (öğretmen maaşı) ömrüm boyunca bir Mercedese binecek parayı biriktiremem...

    Yanıtla (0) (1)
  • Aslan / 07 Ağustos 2023 03:14

    ..faiz sebep enflasyon sonuç diyerek hazine boşaltıldı,dolar 44 TL tahminleri havada uçuşuyor..zam yağmurları durmuyor..türkiye tarihinde ilk kez barınma sorun olmaya başladı kiraya çıkmaya para bulamıyor insanlar...sorumlusu beyfendi cebinden çıkartıp hazineye getirdiği yükü yani -57 mlyar doları ödeyecek abi..vatandaşa vergi yüklenmeyecek..seçim kazanmak için hazineyi boşalt faturayı millet ödesin ne güzel iş...kafayı yememek elde değil ..

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustafa / 07 Ağustos 2023 01:47

    Kendi lüks yaşamlarının inat politikalarının sonucu iflas eden ülkenin enkazını üç kuruş sadaka maaşı verdikleri emeklinin üzerine yıktılar.

    Yanıtla (18) (0)
  • Ben / 07 Ağustos 2023 00:21

    Özal orta direk kavramını ortaya atıp orta direğin zenginlikten daha fazla pay alması gerektiğini savunurdu. Mevcut hükümet orta direği eze eze zenginler dışındaki herkesi asgari ücret düzeyinde buluşturan politikalar geliştirdi. Bilinçli yapılmadığını varsayarsak büyük bir gaflet, dalalet ve cehalet aslında. Ülkenin bugününe ve yarınına büyük zarar veriyor. İnşallah yanlıştan dönülür.

    Yanıtla (20) (2)
  • Eyüp / 07 Ağustos 2023 01:34

    O tren çoktan kaçtı, bugünler iyi günler!

    Yanıtla (12) (2)
  • Musto / 07 Ağustos 2023 01:30

    Ülkeyi yönetenler,5,10,20 yıllık planlamalar yaparak hedef koyar...Planlamasız tek bir adamın keyfi yönetimiyle buraya kadar..85,yılında seyit ömer termik santralinin montajini yaptığımız alman firmasiyla2003 yılında yaşlanmış ayni elemanlarla Afsin elbistan,Santralini yaptık..Bizim elemanlarımızın her biri başka bir yerlere savruldu..Süreklilik sağlayamadık..

    Yanıtla (13) (3)
  • Etem Duman / 07 Ağustos 2023 00:51

    Reis giderlerse gitsinler dedi. Aslında işine de geliyor. Gidenler okumuş aydın kesim dolayısı ile muhalefetin oyları azalıyor. İçerde de Afganlıya, Suriyelilere vatandaşlık verdin mi artık ilelebet iktidar garanti.

    Yanıtla (19) (2)
  • Ali Rıza / 07 Ağustos 2023 00:22

    Bir çocuk başında anne ister, anne kucağı onu hayata bağlar, bir anne başında koca ister, kocaya sadakat, güven eve huzur getirir, bir koca, başında devlet ister, yarınından endişe etmemesi için güven içinde evine ekmek götürebilmesi için devletini başında görmek ister. Devlete güven yoksa devlet o güveni kaybettiyse , o koca kendine sığınacağı güvenli yer arar. Bu göçlerin ana temel kaynağı budur, bunu gençlere tek kişiye de indirgeyebilirsiniz. Lafla olmuyor, yirmi yılda gelinen nokta bu…

    Yanıtla (16) (1)
  • Ülkesini seven vatandaş / 07 Ağustos 2023 00:21

    Yazdıklarınızın hepsi doğru.Bir yanımız Asya diğer yanımız Ortadoğu iki coğrafyanında ortak özelliklerini taşıyoruz! .Biri gelsin bizi kurtarsın!.Kendine güvenmeyen ,cahil okuğunu anlamayan ,dünya değerlerinden bi-haber bir toplumuz.Göbels propogandalarına aldanan aldatıldığını hala anlayamayan milyonların olduğu bir halkımız var.6 Şubat depremini kalkınmamızı istemeyen dış güçler yaptı diye iddia eden 25 yıllık eğitimci gördüm!!!

    Yanıtla (27) (2)