İslam Dünyası’nı Gazze’de etkisiz kılan nedir?

İslam dünyası ekonomik açıdan güçsüz ve askeri kapasitesi de caydırıcılıktan uzaktır, doğru. Bu da siyasi gücünü ve diplomatik etkisini zayıflatıyor. Özellikle tarihin kritik anlarında zayıflık daha fazla görünüyor.

Ana ünitelerdeki eksiklik, zayıflık, yetersizlik ve kapasitesizliğin bilindiği gibi sayısız sebepleri var. Listelemenin ve malumu ilanın lüzumu yok.

Mesele şu ki, bütün bu eksikler dahi İslam Dünyası’nın Gazze katliamı karşısındaki acizliğini açıklamaya yetmiyor. Ekonomik, ticari, askeri gücü İsrail’i destekleyen ABD dahil Batılı başkentler karşısında yetersizdir ama ortada da bir dünya savaşı yok. İki dünya, birçok cephede savaşıyor değil. Kimse de bunu istemiyor. Aksine, battıkça batan İsrail’in savaşı bölgeye yaymaması için herkes dikkatli.

Savunmasız Gazze halkı, dünyanın İsrail nefreti eşliğinde katlediliyor. Küresel psikolojik üstünlük ise Filistin halkından yanadır. Gazze için bir şeyler yapmak isteyen ülkeler için bu üstünlük de bir imkan sunuyor.

O halde, İslam ülkelerinin çaresizliğini anlamak için başka bir izaha ihtiyacımız var. Savaşı kazanmaya değilse de durdurmaya yetecek gücü olduğunu bildiğimiz ülkeler bunun niye yapmıyor, yapamıyor?
İslam ülkeleri, 7 Ekim’den beri Gazze’yi öncelikli bir mesele olarak görmediler. Sadece, sınır kapısı olduğu için Mısır ve Hamas liderlerine ev sahipliği yaptığı için Katar oyunun içinde kalabildi. Malezya ve Endonezya gibi güçlü ülkeler bile BM girişimlerinin haricinde tamamen denklem dışıdır. Gazze gündemini siyasi olarak canlı tutmaya çalışan Türkiye ticareti ancak yedinci aydan sonra kesebildi.

Oysa, İslam ülkeleri İsrail katliamlarına karşı üçlü-beşli bloklar kurarak bile ABD ve Avrupa karşısında aktif bir rol alabilirdi ama bunu denemediler.

Elbette birçok ülke Gazze’de olup bitenlerden insani olarak rahatsızdı ama bunun için ortak hamle yapmamaları Gazze’nin kaderini tayin etti. Türkiye de bütün retorik zenginliğine rağmen bu çaresizliğin parçası elbette. Ama, Türkiye son yıllarda diplomatik açıdan hareket serbestliğini kaybettiği için bunu istese de yapamazdı. Çok sayıda ülkeyle problem yaşıyoruz ve birçoğuyla da ilişkilerimizin uzun onarım sürecine ihtiyacı var. Böylesine önemli krizlerde tabiatıyla bu problemler diplomatik kapasitemizi eksiltiyor. Nitekim, hemen her uluslararası ikili görüşmede Gazze’yi gündemde tutmamıza rağmen cılız girişimler dahi oluşturamadık. Bırakın Batı’yı etkilemeyi, İslam ülkeleri üzerinde de moral bir etkimiz olamadı.

Ama Suudi Arabistan, Mısır, Körfez ülkeleri/emirlikleri gibi bunu yapabilecek ve Filistin lehine ağırlık koyarak süreci etkileyecek devletler vardı. Birkaçının girişimi dahi Gazze’de bugün yaşanan kayıpları önleyebilir veya azaltabilirdi. ABD nezaretinde İsrail ile yakınlaşmalarının -İbrahim anlaşmaları vs- bir gereği olarak sessiz kalmayı avantajlı bir tavır zannettiler ama tarihin yanlış tarafında kalmış oldular. Çünkü, dünya vicdanının ilk kez açık ve net olarak Filistin’den yana tutum takınacağını analiz edemediler. Oysa, tam da bu yakınlaşma ve anlaşmalar Gazze lehine tutum takınmak için işe yarar bir tehdit unsuruydu. Sadece bu değil, ABD’nin dahi İsrail’in sorumsuz tavrından şikayetçi olduğu anlarda devreye girerek baskı uygulayabilirlerdi. Ya da BM mülteci kamplarının vurulduğu zamanlarda hamle yapabilirlerdi, yapmadılar.

Çünkü, sürece odaklı olmadıkları için fırsat kollamadılar.
İslam dünyası birçok alanda eksik ama Gazze konusundaki eylemsizliğin gerekçesi isteksizliktir. Biraz istek tabloyu değiştirebilirdi.

YORUMLAR (161)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
161 Yorum
  • Okur / 21 Haziran 2024 00:20

    İşte Hak'tan yana bu isteksizlik iman eksikliğinden. "İslam ülkeleri" yeterince Müslüman değil sayın yazar. İman tam olmayınca da zulme karşı çıkılamıyor işte. Bu ülkelerin liderleri önce tam Müslüman olmalılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.NURI GOREN / 20 Haziran 2024 22:32

    Sayın Karaalioğlu,Ukrayna saldırısından sonra mal varlığı İngiltere,Hollanda,ABD vb ülkelerde olup da Putin’e destek veren Rus Oligarkları’nın başlarına ne geldiğini hatırlıyor musunuz?Bütün mal varlıklarına el konuldu!Bunlardan birisinin Londra’da çok büyük bir serveti vardı ve günlük yiyecek ihtiyacını bile karşılamayınca,intihar etmişti.
    Şu İslam ülkeleri dediğimiz yerleri yöneterken soyanların servetleri nerede acaba?Hepsinin servetlerini Yahudi bankerler yönetiyor.Derdimiz daha derin!

    Yanıtla (5) (0)
  • mavideniz@ / 20 Haziran 2024 21:39

    Dünya Afyon üretimi %90 Afganistan'da yapılıyor.İslam dünyası dediğiniz,brunei sultanı,suudi prensi,katar emiri,kuveyt şeyhi yada mısır cuntası mı ? Bunların lüküs araçlara harcadığı senelik para bile on tane filistin satın alır.İslâm dünyası masallarda kaldı.Saltanat dünyası oralar ve filistin halkı zerre kadar umurlarında değil,hiçbir zamanda olmadı.Benim gariban milletim düşünür mazlumları,başkada umursayan olmaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adem / 20 Haziran 2024 21:37

    Senin gibi sadece adı müslüman olup İsrail'in firmalarından fonlananlardır.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 00:57

    Dünyanın neresinde müslümanlara bir zulüm varsa İslam ülkeleri etkisiz dır neden?
    Ekonomi güçsüz değil paralar nerede olduğu biliniyor...
    Osmanlı dağıldıktan sonra İslam dünyası başsız kalmıştır....
    Osmanlı Devleti'nin topraklarında çıkan devletler bağımsız değiller....
    Birlikleri yoktur bu birliği oluşturacak en etkili devlet TC dır oda....

    Yanıtla (1) (10)
  • Karar okuru / 20 Haziran 2024 02:49

    Zihninde ortaçağı aşamamış topluluklar ağır bedel öderler, ödüyorlar, ödemeye de devam edecekler. Batı kötü olduğundan güçlü değil, güçlü olduğundan kötü olabiliyor. Aynı güce sahip olsalar beş beterini yapacak olalar da bu gün dert yanıyor.

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar okuru / 20 Haziran 2024 03:09

    “Birlikleri yoktur bu birliği oluşturacak en etkili devlet TC dır oda....” cümlenin sonu onunda son yirmi yıldır dibi oyuluyor olabilir galiba.

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 20 Haziran 2024 21:33

    Sorun Müslümanların sorunu değil, insanlığın sorunu. Sorunun ana kaynaklarından biri de sorunu Müslüman olan olmayan savaşı biçiminde gösterip, Müslüman olmayanları karşı tarafta göstermeleri.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 20 Haziran 2024 21:30

    Öncelikle İslam ülkelerinin samimiyeti sorgulanmalı. İslamcı çizgide siyaset yapanlarla dini yapılar Filistin meselesini taraftar kazanma ve tarafgirliği artırma amacıyla kullanmaya kalktılar ve kullanmaya da devam ediyorlar. meseleyi bir insanlık dramı, insanlığa karşı soykırım olarak göstermeye çalışmak yerine, adavet referanslı Müslüman Gayrimüslim savaşı olarak gösterip, bütün Müslüman olmayanları karşı safa yerleştiriyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 20 Haziran 2024 20:59

    Çok güzel özetlenmiş halimiz.Hukuk ve özgürlük olmayınca her şey çürümeye mecbur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 20 Haziran 2024 14:09

    Ganimetler, talanlar, kilic hakki, esir cariyeler, koleler, cizyeler, kullar.... din ideolojisini, etkisiz kilan....yanilmiyorsam !! fethedilecek ....( kesinlikle isgal degil....) topraklardaki -devletlerdeki askeri gucun, bugun cihatci barisseverlerden.... daha guclu olmalari olabilir....!!

    Yanıtla (3) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 20:38

    Karar okuru,
    Ertuğrul dizisinde Ertuğrul yumruğunu göğsüne vurarak kılıç hakkım dır diyor onu burda yorum olarak kullanmak ..çok garip

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 19:54

    Kupayı seyrederken Fransa milli takımı oyuncularını büyük çoğunluğu başka bir kıtadan gelenlerdir ,çok insan sever olduklarından dolayı ülkelerine getirmişler...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ufuk / 20 Haziran 2024 19:52

    Dünya lideri el atsa çözülür. Nasıl çözmek isterse öyle çözer.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sem / 20 Haziran 2024 19:51

    En büyük cşhat nefisle yapılan cihattır beyler.cihat naraları atıpta cepheden kacanları çok gördük.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 19:50

    Dil
    PDF'yi indir
    İzle
    Değiştir
    Danimarka'da tüm dinlerin arasında en önde gelen din Hristiyanlıktır. Hristiyan mezhebi Danimarka Kilisesi devlet dinidir. Dolayısıyla, Danimarka, laik bir devlet değildir çünkü kilise ile devlet arasında açık bir bağlantı var ve Din İşleri Bakanlığı var. İkinci en büyük inanç, 1980 yılından bu yana göç nedeniyle artan İslam'dır. Bununla birlikte, genel olarak, Danimarkalılar kendilerini laik saymaktadırlar ve kiliseye katılım genellikle düşüktür.
    Alıntı.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 16:46

    Karar okuru
    İslam köle ile efendiyi denk tutmuştur ....
    Şu söz niçin çıktı ...
    Hz Muhammed develere de hak tanımış fazla yük yüklemeyin diyor...
    Bu günün efendileri de aynı zihniyette

    Yanıtla (1) (4)
  • Kamil / 20 Haziran 2024 19:48

    Bari yalan yazarken utanin. Islamda kole ve efendi denk degildir. Denk ise, sen koleligi kabul et ve kendine de bir musluman efendi bul!. Gor o zaman kole ile efendi esit mi imis?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmed 61 / 20 Haziran 2024 19:07

    En büyük cihat "zalim hükümdara hakkı söylemek"dir.Dünyada zalim olmayan idareci kaldımı?Belki çok az!Bütün zalimlerin canı cehenneme

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 18:57

    Amerika İsrail'e silah , mühimmat yığıyor,
    Halkı da protesto ediyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 20 Haziran 2024 11:25

    Açık ve net yazalım:

    İslam dünyasının YÖNETİMLERİNİ iş başında tutan ve iş başına getiren BATIDIR.

    Bu yönetimlerin Gazze diye bir sorunları yok. Sadece LAKLAKA yaparak günü kurtarırlar.

    ASIL sorun nedir biliyor musunuz? Sorun ŞU: İMAN ve GERÇEK Din Ortadan KAYBOLDU. Daha da uzatmama gerek yok.

    Yanıtla (7) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 18:54

    Bize .ozanda ne yapmamız gerektiğini söylediler

    Yanıtla (0) (0)
  • Yahya Özal / 20 Haziran 2024 18:51

    Son ve mükemmel denilen din ve kitabına inanan insanların çoğu mutsuz, yaşadıkları devletler geri kalmış, eğitimleri, özgürlükleri, adaletleri, ekonomileri... her şeyleri sorunlu. Yöneticilerinin tümü zengin, yatırımları ve tatilleri Müslüman olmayan devletlerde. Ve bu, bu gidişle sonsuza dek sürecek. Hangi konuda etkililer ki Gazze konusunda etkileri olsun? Kral çıplak! Savaşı başlatan kim?

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 20 Haziran 2024 11:51

    BU tür sorunları Müslümanlık, Hıristiyanlık, Yahudilik gibi din üzerinden değerlendirmemek gerekir. bu sonu gelmez din savaşlarına neden olur. Müslümanlar birlik olsa diye söze başlamak karşı dinde ve inançta olanları kışkırtır. konuya insani bakmak gerekir.

    Yanıtla (7) (3)
  • İdo / 20 Haziran 2024 12:59

    32 NATO ülkesi kime karşı birlik oluşturulmuş.

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar okuru / 20 Haziran 2024 14:29

    Bu 32 devlet icinde yanilmiyorsam.... Turkiye de uye ?? Fikriniz - gorusunuz ??

    Yanıtla (3) (1)
  • İdo / 20 Haziran 2024 18:47

    D8

    Yanıtla (0) (0)
  • Ülkesini Seven Vatandaş / 20 Haziran 2024 16:00

    Her şeyin başı cehalet!!!.Egemenler toplumun aydınlanmasını kendi varlığına bir tehtit olarak gördüğü için özellikle halkın cahil kalması için elinden geleni yapar.Siz arap yarım adasını arikada bir sürü yeri işgal etmişsiniz yüzlerce yıl sömürmüşsünüz bunları kendinize hak görüyorsunuz Hollandalı,İngiliz,İspanyollar işgal edince onlar sömürdü oluyor.En başından ilkesel olarak AHLAKLI olacaksınız...

    Yanıtla (3) (1)
  • Osman / 20 Haziran 2024 18:31

    Bizimkiler "Fetih" ama! :)

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 18:14

    Fransa milli maçını seyrederken takımın büyük çoğunluğu beyaz tenli değildiler ....düşündüm yav bunlar onların dedelerinin dedesini ne kadar da çok seviyorlar mış...

    Yanıtla (0) (0)
  • Uyarıcı / 20 Haziran 2024 17:55

    İslam dünyası diye birşey yok; kemalist,yeşilkemalist ,baascı,mollacı,mezhepçi devletler var

    Yanıtla (0) (0)
  • Cunki / 20 Haziran 2024 17:54

    Cunki islam ulkeleri kendi icinde ve kendi azinliklarina adil davranmiyorlar. Israile soyleyebilecek dagplan bir sozleri tok.
    “Muhakkak ik Allah Adil olmayi emrediyor” kurani Kerim.

    Yanıtla (0) (0)
  • OKUR / 20 Haziran 2024 09:28

    MESELE GAZZEMİ HAMASMI önce ona karar verin

    Yanıtla (3) (1)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:58

    Tavuk mu yumurtadan yumurtamı tavuktan...

    Yanıtla (1) (3)
  • Emino / 20 Haziran 2024 21:35

    Gazze eşittir Hamas ise, Masumlar ölmeye devam edecek. İsrail yaptığı soykırımın refaransını Hamas'tan alıyor. Bunu görmeyen zalimin ortağı olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 20 Haziran 2024 17:44

    güzel ve haklı bir soru, bravo.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa Kabaoğlu / 20 Haziran 2024 05:43

    "Bırakın Batı’yı etkilemeyi, İslam ülkeleri üzerinde de moral bir etkimiz olamadı" Diyorsunuz da. Her İslam ülkesinin başında Erdoğan gibi bir lider varmı diye bakmak lazım.

    Yanıtla (2) (37)
  • Kazım ÇETİN / 20 Haziran 2024 07:54

    Erdoğan ne yaptı da Erdoğan gibi lider arıyorsunuz?Hamasetten gayri ne yaptı? Ticari faaliyeti önce inkar sonra kısmen yürütmedi mi?

    Yanıtla (17) (2)
  • Haci Cav Cav / 20 Haziran 2024 09:38

    Allah kimseye RTE gibi bir ülke temsilcisi nasip etmesin

    Yanıtla (20) (3)
  • İdo / 20 Haziran 2024 16:30

    Gel de işin içinden çık..

    Yanıtla (1) (2)
  • Abdullah / 20 Haziran 2024 17:28

    Katil İsrail ile yedi ay tam gaz ticaret yapan lider nerede bulunur?

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 17:00

    Diriliş seyredilirse ,ona göre karar verilirse cihad da öyle anlaşılır.....
    Kültür savaşı bu....

    Yanıtla (1) (4)
  • İdo / 20 Haziran 2024 16:55

    Cihadın , hedefi ne olduğunu Allah'ın kaynağı Kuran'da ,ne anlama geldiğini bakmadan anlaşılmaz...

    Yanıtla (2) (4)
  • İdo / 20 Haziran 2024 16:53

    O günün kılıçları bu günün patrion füzeleri dir her yere niçin kurmuşlar..

    Yanıtla (0) (2)
  • Remzi Kocataş / 20 Haziran 2024 15:21

    İslam Ülkelerinin hiç bir şey yapamayacakları gerçeğini İsrail başbakanı, İslam ülke devlet başkanlarının ilk toplantısında söyledi.

    "Koltuğunuzdan olmak istemiyorsanız Gazze işine karışmayınınız".

    Bu uyarı yetti 57 İslam ülkesinin Başkanlarına.

    Yanıtla (9) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 16:25

    Doğrudur,
    Onların üst aklı

    Yanıtla (0) (1)
  • Musta / 20 Haziran 2024 16:18

    5 vakit namaz kılma oranı %21. Kendi devletini Darul Harp görenleri çıkart; yolsuzluk hırsızlık değildir diyenleri çıkart. İhlaslı Müslüman Kaldı %10-11. Bunların kaçı siyasette ve orduda olabilir? Belki %0,3.

    Yanıtla (3) (3)
  • ErTuğrul / 20 Haziran 2024 16:18

    Gazze halkı İslam dünyasının tüm rejimleri tarafından cezalandırılıyor. Kimi ticaretle kimi sessiz kalarak. BM ve Tüm dünyanın tanıdığı meşru Filistin yönetimini bölmesi sebebiyle Hamas'ın hakim olduğu Gazze halkı yapayalnız bırakıldı.

    Yanıtla (0) (0)
  • İlkokullu / 20 Haziran 2024 16:08

    Yazar İslam ülkeleri derken hangilerini kastediyor acaba? Japonya Güney Kore Almanya İngiltere Hollanda İsveç Danimarka Finlandiya canada Amerika gibi İslam ulkelerini kastediyor galiba!

    Yanıtla (0) (2)
  • Cenk Cemil / 20 Haziran 2024 15:36

    "İslam Dünyası" tabirinin içi boş, Sayın Karaalioğlu içi boş-bomboş ! Pek çok İslam Ülkesi adıyla anılan ülke, Suud, Mısır, Urdün, Kuveyt, Bahreyn,Birleşik Arap Emirlikelri, Katar gibi ülkelerin yönetimleri maalaesef ABD'ye ve batıya o şekilde kayıtsız-şartsız bağlıdırlar ki, brunalrı dibindeki kadeşlerininölümü bile kendilerini asla bir duyarlığa ve harekete geçirmiyor ! Hal böyle olunca da herkesin şaşkınlıkla izlediği tabloyu maalesef Türkiye olarak da biz de aynı şekilde izliyoruz !

    Yanıtla (1) (1)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:59

    Yahudi sevdası yorumcular büyük baskı yapıyorlar...

    Yanıtla (2) (8)
  • Dede / 20 Haziran 2024 03:21

    İdoya;türkiye islam birliğini çok güzel oluşturuyor.bütün arap mültecileri ülkemize doldurarak demekki islam birliği oluşturacak.ha iş yahu.ilginç olanda şu kahramanlık naralarıyla bir ülke sığınmacılarlar tarafından işgal ediliyor.bizdede hala övünenler var.

    Yanıtla (14) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:35

    Dedeye,
    Biz bunu daha trollare anlatamamısız ,sizlere nasıl anlatacağız...

    Yanıtla (0) (7)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:56

    Dede
    Siz meseleyi anlasaydınız bu yorumu yapmazdınız

    Yanıtla (1) (7)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:55

    Sizler kendi kurduğunuz düzeni eleştirdiğinizin farkında dahi değilsiniz.

    Yanıtla (0) (6)
  • Abbas Yolcu / 20 Haziran 2024 01:07

    İslam dünyası Batı’ya karşı korkak, kendi içine karşı cüretkâr. Bir Almanya’nın umumi tuvaletlerine bakın, bir de İslam dünyasındaki camilerin tuvaletlerine bakın. Hangisi temiz ise medeniyetin orda olduğunu görüyorsunuz. Batı’nın kitapları meşhur, İslam dünyasının ise kebapları. Berlin’de ‘hayat’ var oluyor, İslam dünyasının Gazzesinde ise ‘ölüm’ hayattan önce geliyor. Batı’da hayat kitap ve fabrika arasında geçerken, İslam dünyasında hayat kebap ve tuvalet arasında geçiyor.

    Yanıtla (27) (1)
  • Yorumcu / 20 Haziran 2024 02:23

    Çok haklısınız. Müslüman ülkelerin hükümetleri sadece kendi halklarına karşı cesur. FETÖ nün finansörü dediğimiz BAE ile bir anda kardeş olduk, fakat aynı şeylerle suçlanan Türk vatandaşları halen hapiste. Terörist ajan dedikleri Branson’u serbest bıraktılar, fakat Kavala hala içerde. İsrail’in Araplara yaptığını biz kendi milletimize yapıyoruz ama insanlık dersi vermeyi de çok seviyoruz.

    Yanıtla (13) (0)
  • Karar okuru / 20 Haziran 2024 03:00

    Efes harabeleri mallattan yüzlerce yıl önce yerleşik yaşamın olduğu bir dönemi yansıtıyor. Sosyal alanlar, sanat, bilim, umumi alanlar ve hatta umumi tuvaletler, kanalizasyon gibi kalıntılar uygarlığın o günkü seviyesine işaret ediyor. O dönemde çadırda yaşayıp, yer sofrasında eli ile yemek yiyip, tuvalet ihtiyacı içinse dere kenarında çalı dibi arayanlarla arada çok fark olması doğal değil mi?

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 15:07

    Çık şu harabelerden de normal hayata dönüş yap. Fransayi gezdiren arkadaş da ikiye bir dönüp dolaşıp, bizim gıcır gıcır tuvaletlerimiz varken bunlar pariste odaya büyüğünü yaparlar pencereden firlatirmis. Fransada sosyete onun için şemsiye ve yükse topuklu ayakkabı ile dolasirmis diye anlatıp duruyor. Hikayeyi bırakalım bugüne bakalım.

    Yanıtla (0) (3)
  • okur / 20 Haziran 2024 08:39

    ve bir kaç istisna dışında tüm batı hükümetleri katliama destek oldular...uçak gemileriyle israili korumaya alarak rahat rahat soykırım yapmasını sağladılar, her türlü silahını verdiler.. ne güzel medeniyet değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:54

    Sizler sadece bu günü örnek veriyorsunuz ,biz nasıl yönetildiğimizi biliyoruz...
    Tarihte bizlerde hamam varken onlar üçüncü yıkama suyu ile çocuklarının başını aynı su ile yıkıyorlar dı .

    Yanıtla (0) (3)
  • Mustafa Kemal / 20 Haziran 2024 09:29

    İslam Dünyası!????
    Öyle bir Dünya varmıdır!?
    Akıl yok,Bilgi yok,Demokrası yok,Kuvai milliye yok,İttihat Terakki yok,Mustafa Kemal’ler hiç yok!Ne var?Zulüm var,İtiat var,Biat var,Krallar var,Otokrasi var ,Teokrasi var!Sonuc HÜSRAN VAR.

    Yanıtla (18) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:46

    Kemal bey,
    dünya son 100 yıl mı

    Yanıtla (1) (6)
  • hasan / 20 Haziran 2024 14:46

    Aktif-bağımsız ve kullanma iradesi olan bir nükleer tehdit eksikliği. İsrail'in en büyük korkusu da bu. Pakistan'da olmakla birlikte onların derdi Hindistan. Boşuna kendimizi yerin dibine sokmaya gerek yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 20 Haziran 2024 10:29

    Teşkilat-ı mahsusanın ilk lideri Süleyman askeri Bey Irak'ı kurtarmak için toplamış olduğu birliklerle bir alay teşkil eder..İngilizlerle çatışmaya girer yaralanır setye üzerinde muhabereyi yönetir..Seyreden araplara seslenir.. Ben sizlerin kadınlarınızın bile savaşa katılmasını Beklerken seyrediyorsunuz... Köpekler bile mahallelerine yabancıları sokmaz.. Köpekler kadar olamadınız der...31 yaşında kafasına sıkar ve intihar eder.. Kurtuluşun İslam ittihatında olacağına inananlardan birisidir...

    Yanıtla (7) (7)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 13:02

    Senin kahraman düzenli ordun nablusta ingilizin önünden kaçtı anadoluya dogru. Komutanı malum. Sivil gariban arap mi kurtaracak kalanı gideni? Sivilin düzenli orduya saldırması savaş suçudur aynı zamanda.

    Yanıtla (1) (8)
  • Musto / 20 Haziran 2024 14:42

    Söz konusu vatanınsa gerisi teferruattır... Dedem rahmetli anlatır Rus Ermeni Bitlis'e kadar geldi elinde silahı orağı bıçağı olan..Toplandık gittik onlar havan topu atıyorlar Biz keven yakıp onlara atıyoruz Muş ovasında Allah'tan bir yangın çıktı..Ova yanıyor Rüzgar Rusların ve Ermenlerin üzerine ateşi sürdü. Peşlerinden Ravana kadar gittiğimizi hatırlıyorum der di..

    Yanıtla (3) (2)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 15:10

    Ahmed muhtar paşayı rahmetle anıyoruz. Erzurum mudafaasi kahramanı. Nablusta ingilizn önünden kaçan meşhur kahramana anlat halkımızı

    Yanıtla (0) (5)
  • Musto / 20 Haziran 2024 14:32

    Müttefik olduğunu almanlara orduyu teslim ettin..Kudüs düşüncede Almanya'da kiliseler günlerce Çan çaldılar. Size ölmeyi emrediyorum diyen Çanakkale kahramanı Mustafa Kemal hiçbir şeyden korkmaz..1 meclis Ankara'da yokluktan mızmızlanır memleketlerine dönmek isterler.. Mustafa Kemal olarak tek başıma silahlarımı kuşanıp Elmadağına çıkacağım düşmanla orada hesaplaşacağım kanımın son damlasına kadar savaşarak Şehit olacağım der... şükret ki dağılmış yenilmiş orduyu toparlayıp Anadolu'ya taşıdı..

    Yanıtla (4) (1)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:31

    Biz herşeyden önce özgür olmalıyız .

    Yanıtla (0) (2)
  • Batur Alp / 20 Haziran 2024 14:26

    İslam Dünyası’nı Gazze’de etkisiz kılan tek gerçek, siyonizmin Türkiye üzerinde ki; hegemonyosıdır. Türkiye'yi Türkler yönetmiyor. Siyonistler yönetiyor. Darbelerin, ihtilallerin ve kumpasların ardında ki; gizemli yapı onlardır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur_İzler / 20 Haziran 2024 14:08

    Maalesef islam ülkelerinin yöneticileri kendi ülkelerini soyup büyük paralar yaptılar ve bu paraları batılı ülkelere kaçırdılar.Yine bu paralar yüzünden batının rehini konumundalar.Eğer batının istek ve iradesinden çıkarlarsa mal varlıkları açıklanır ve el konur! Bu liderlere hamasetle söz söylemelerine izin verilir ama en ufak bir ciddi eylemde bulunamazlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 20 Haziran 2024 14:02

    Sayın Yazar, İslam dünyasının değil dünyanın Filistin diye bir derdi vardı ancak ABD, İsrail ve Liderimizin sayesinde artık yok. Çünkü ortak olarak kurdukları Hamasın amacı tam da Filistin davasını dünyada itibarsızlaştırmaktı onu da başardılar. Yine Hırıstiyan dediğimiz ülkeler mücadele veriyor insanlık adına, aslında 7 ekimde olup biten Hamasın terör eylemi bile israilin kontrolünde yapıldı ve sonuç günahsız Filistin halkına oldu. İhvancılık peşinde koşan liderimiz sınıfta kaldı.

    Yanıtla (4) (0)
  • başgün / 20 Haziran 2024 13:35

    Müslüman ülkelerin idarecileri, iktidarda kalabilmek için Abd nin yalakası olmuşlar.Dibinde Müslüman kardeşi katlediliyor Onlar seyrediyor.Sadece hamaset dolu konuşmalarla bu iş olmuyor.Yaprtırım gerek .Yahudiler veya Abd ondan anlar.Bu kadar korkmak neyin nesi.Verme dünyaya petrol.Bakalım sonuçları ne olur.Birlik olsak.Bu kalleş oyunu bozarız.Filistinli kardeşlerimizin güveneceği hiç bir liman yok.Yazık..

    Yanıtla (0) (1)
  • Ali / 20 Haziran 2024 13:17

    Peygamberimiz (asm) şöyle buyurdu:“Düşmanla karşılaşmayı arzu etmeyin.Mecbur kaldığınız zaman da sabır ve sebat ediniz.Allah’tan daima barış ve esenlik dileyiniz.Ancak bütün çabalarınıza rağmen savaşa mecbur kalırsanız şunu bilin ki, Cennet kılıçların gölgesi altındadır.” (Buhari-Cihad, 112/ Müslim- Cihad, 19) Kaynak: Mücahit Albay Hoca - Hüseyin ÇEŞİTCİOĞLU

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar / 20 Haziran 2024 13:16

    Dünya tarihinde Müslümanların bu kadar aciz duruma düştüğünü bilen duyan varmı?Bizim neden bu durumda olduğumuzu çok iyi biliyorumda.

    Yanıtla (3) (0)
  • Musto / 20 Haziran 2024 10:22

    Kralı Faysal İslam teşkilatını büyük çabalarla kurdurur... İsrail'i destekleyen devletlere petrol ambargosu uygulatır.. Yahudi Dışişleri Bakanı Kissinger Faysal'ı tehdit eder.. Faysal gerekirse deve sütü keçi sütüyle de besleniriz... Ama siz petrolsuz yaşayabilecek misiniz... Arabistan'ın desteği ile mısır ve Ürdün gibi ülkeler güçlenir.. Mısır kaybettikleri yerleri geri alır..Kral Faysal abd'den gönderilen yeğeni tarafından bıçaklanarak öldürülür...

    Yanıtla (9) (2)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 13:04

    Bugün artık maalesef ne faysal var, ne de keçi... biz yaş olarak o günleri görmedik tabii. Sizin kuşak faysali takdir ediyordu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 20 Haziran 2024 13:02

    Menfeaattir. Bana dokunmayan yılan hesabı yani. Para Müslümanları değiştirebilen bir aparattır

    Yanıtla (1) (0)
  • Mamosta / 20 Haziran 2024 12:58

    İşte ikiyüzlülük, işte onursuzluk ve omurgasızlık buna denir. Vatandaşın gazını almak için sözüm ona başta cola olmak üzere İsrail’e ait mallara boykot çağrısı yap, sonrada TRT’de cola reklamı yap! UEFA şampiyonluk maçları öncesi her maçtan önce cola reklamı yapılıyor. Tek kutsalı para olanın hiç bir kutsalı olmaz!

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 20 Haziran 2024 12:51

    Bilimdir. Yalnızca tüketen, üretmekten uzaklaşan bir dünya köle olur. İslam dünyası bilimsel olarak ne alanda var ? Yüksek teknolojide yok. Ekonomik olarak yok...

    Yanıtla (1) (0)
  • Abdullah ÖZBEK / 20 Haziran 2024 12:37

    Sayın Karaalioğlu,
    "İslam Dünyası" deme yerine, "İslam Dünyası Denilen Dünya" deseniz, acaba nasıl olur? Çünkü bu dünyanın ilkokul kitaplarını kısmen incelemiş bir kişi olarak bunu soruyorum. Az da olsa, bu dünyanın bazı ilim adamlarını tanımış birisi olarak soruyorum. Ayrıca, bu dünyanın geri kalış sebeplerini ele alan pek çok kitabı okumuş birisi olarak söylüyorum... Aslında söylenecek çok şey var. Ama....

    Yanıtla (3) (1)
  • Bilal / 20 Haziran 2024 12:04

    Resulullah sav' e Vehn hastalığı nedir? ' diye soruyorlar diyor ki;
    'Ölümden çok korkmak, ve dünyaya aşırı muhabbet etmek. ' Bu iki hastalık vehn hastalığıdır ki, herkese bulaşınca Müslümanlar ahir zaman Müslümanı olmuştur.

    Yanıtla (3) (2)
  • Georg / 20 Haziran 2024 11:49

    Nedir mi? Kendi reisinizden örnek alın. Gizli mahvellerde sadakat yemini yaptırılan, sahnede alenen boynuna madalya takılan
    "devlet adamları" ndan ne bekliyorsunuz?

    Yanıtla (4) (0)
  • Yener K. / 20 Haziran 2024 11:24

    Arap ülkelerinin Filistin'i destekleyip İsrail'le, sonucu savaşa gidebilecek bir tavır takınmaları, onları tahtlarından,koltuklarından edebilir.Bu ihtimal onları ürkütüyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • HTT / 20 Haziran 2024 11:21

    Nedeni Hamas'ın bir israil organizasyonu olduğunu bilmeleri, çoğu ülkenin yönetimininde göbekten israil-abd ikilisine bağlı olması nedeni ile en fazla tepkicik vermeleri olabilir bence.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cahil / 20 Haziran 2024 10:50

    Bir tiyatro sahnede ve bütün oyuncular rollerini oynuyor. Cenab-ı Allah (cc) peygamberine ve dolayısıyla ümmetine La Tahzen demiş. Peygamberi İlim müslümanın kayıp malıdır, müslüman yalan söylemez demiş... Hangisine uyuyoruz ki güçlü olalım?

    Yanıtla (1) (2)
  • Dogru Söyler / 20 Haziran 2024 10:44

    Islam Dünyasini Gazze’de etkisiz kılan sözde müslümanlarin Allah yerine paraya tapmalaridir

    Yanıtla (9) (0)
  • okur / 20 Haziran 2024 10:43

    Eski Türkiyenin arap ülkeleri üzerinde bir ağırlığı saygınlığı vardı. Yeni osmanlıcılık ve hilafet hayalleri bunu ortadan kaldırdı. Üstine ihvancılıkla hem doğuda hem batıda zemin kaybettik. Arap ülkelerini suçluyoruz da onlar hiç olmazsa israille ticaret yapmıyorlar. Biz bir taraftan gazze deyip, bir taraftan ticarete üçüncü ülkeler üzerinden devam ediyoruz. Katliama ortak olmak, daha iğrenç değil mi? Sahi, RTE nin tek başına İhvan ortaklığını yandaşları destekliyor mu? RTE 2. Enver Paşa mıdır?

    Yanıtla (3) (0)
  • kararla kararlı / 20 Haziran 2024 10:38

    Sn. yazar,fikrinize katılmıyorum,durum kuru bir 'İsteksizlik'le açıklanamaz.Önce tarihe bakın;İsrail'i kuran güçle, Osmanlıdan koparılıp -sınırları cetvelle çizilip,başlarına memur krallar atanan- Arap devletçiklerini kuran güç aynıdır.Aynı takımın üyeleri birbirine itiraz etmez,şu anki gibi birbirleriyle uyumlu çalışırlar.Ayrıca siz de bilirsiniz; Arap ülkelerinde, baştaki kralların-prenslerin,diktatörlerin sözü geçer,Arap halkı etkisizdir.İsraili koruyan halkanın garantörleri Arap liderlerdir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ayak Takımı / 20 Haziran 2024 10:27

    Çünlü İslam ülkeleri demokrasi değil, kamuoyu baskısı ve bundan çekinen hükümetler yok. Arap alemi kendi davasıına sahip çıkmayınca diğerlerinden bunun yapmasını beklemek de gerçekçi değil. Türkiye'nin durumu ise özel, akepenin merkezinde durduğu lümpen siyasal islamcı tayfası konuyu dar bir çerçevede o kadar hunharca ve yer yer barbarca istismar etti ki, genel siyasi kamplaşmayı da düşünürsek, toplumun diğer kesimleri herhangi bir konuda bunlarla ortak düzlemde yer almak istemiyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • KAZICI / 20 Haziran 2024 10:09

    Katil Netenyahu, soykırımına sesini yükseltmeye kalkışan Müslüman ülkelerin iktidarlarına '..Etiniz ne butunuz ne ki, kabadayı gibi car car ötüyorsunuz. Akıllı olun, koltuklarınızı korumaya bakın..' dedi ya...

    İslam Dünyası'nın hali ahvalini anlatmak için, daha ne desin?!

    Yanıtla (7) (0)
  • Okumaz / 20 Haziran 2024 09:48

    Görece küçük bir ülke başka bir ülkeyi ele geçirip, şehirleri bombalayıp, katliam yaptığında tüm dünya ayağa kalkıyor. Bunu güçlü bir devlet yaptığında ise bir "kılıf" bulunuyor. Kıbrıs harekatında katliamı önlemeye çalıştık, "işgalci" olduk hala KKTC'yi tanımıyorlar. ABD Irak'ı tarumar etti, "kılıfı" yalan çıktı da ne oldu? Rusya Ukrayna'yı işgal etti. Ambargo vs. çok da etkilenmedi. İsrail ise ABD güdümlü, nerdeyse tüm batı "bizden" diye katliamı "hoşgördü".

    Yanıtla (0) (0)
  • Yıldız / 20 Haziran 2024 09:46

    Ne islam dünyası, bu bir hayaldir.Hiristiyan dünyası mı var? Olsaydı Ukrayna’da 490000 asker ölürmüydü? Siyasi islamcıların rüyası islam birliği ve islam ordusu.Bunuda imam hatip açarak yapacaklarını zannediyorlar. Kafalarına bomba atanlar, sabah akşam Tevrat okuyan uzun sakallı karısının başı bağlı yahudiler değil. Uyan artık, cami yapacağına üniversiteye laboratuvar yap, başka çaren yok. Gazzelilerde hamas sayesinde şeriat ve cami odaklı yaşıyorlardı ne oldu?

    Yanıtla (8) (1)
  • İdo / 20 Haziran 2024 01:01

    İngiltere... halen krallık la yönetiliyor..
    İslam coğrafyası için, Halifelik birlik için en büyük etken di ...

    Yanıtla (1) (22)
  • Anonim / 20 Haziran 2024 02:04

    İngiltere fiilen krallıkla yönetilmiyor. Hanedanın siyasi varlığı sembolik, şekli ve kültürel temeldedir. İngiltere kralının elinde kayda değer hiç bir yetki yoktur. Avrupada'ki krallıkların hepsi böyledir, vitrin süsüdür.

    Yanıtla (14) (1)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 03:23

    Kesinlikle sembolik falan değildir. Osmanlıda devletin her şeyini sadrazam yönetirdi, ekonomi diplomasi vs. Avrupa ülkeleri sadrazam ile muhatab idi. Bugün İngiltere biraz böyle. Sadrazamin yerinde İngiltere başbakanı var. Seçimle geliyor. Ama monarch aile her şeyin sahibidir. Mülkün sahibi krallıktır. Ingilterede buna herkes saygı duyar.

    Yanıtla (4) (13)
  • karar okuru / 20 Haziran 2024 09:08

    büyük mülkleri olabilir. halkın saygı duyması olabilir. hatta belirli konulardı tavrı da önemli olabilir. ancak yönetim esas itibarı ile seçimle iktidara gelendedir. yönetimi çeşitli baskı grupları etkiliyor olması ayrıdır. karar verici bunlardır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ayak Takımı / 20 Haziran 2024 10:28

    Asla öyle bir şey yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • muzaffer / 20 Haziran 2024 12:58

    İngiliz kralının elinde meclisi fesetmekte dahil olmak üzere çok büyük yetkiler vardır. Ancak bu yetkiler yüzlerce yıldır kullanılmamıştır. Bizde böyle bir şeyin mümkün olmadığı tecrübe ile sabittir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar / 20 Haziran 2024 13:12

    Anonim biraz okuyup öğrenseydin İngiliz krallığının sembolik olmadığını öğrenir böyle ahkam kesmezdin ingiliz kralı ülkenin sahibidir

    Yanıtla (1) (3)
  • Mürsel / 20 Haziran 2024 13:32

    Vitrin süsüne sayısız imtiyaz ve para akıtıyor akılsız ingiliz!

    Yanıtla (0) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:28

    İnternet e bak biraz.. Biz her şey doğrudur demiyoruz ,yanlışlarla beraber bütün doğrular da yok edildi ...bu günkü ne olduğu belli olmayan bir yapıyla karşı karşıyayız... Dünyalarımız farklı.

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:31

    Onların üst akılları yoktur bizim üst akıllarımız vardır...

    Yanıtla (0) (0)
  • Yorumcu / 20 Haziran 2024 02:29

    Halifelik o kadar harika bir şeyse, Birinci Dünya savaşında neden bir işe yaramadı??? Ha, evet dış güçler(!)

    Yanıtla (15) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 03:49

    Hem İslam'a ,hemde tarihe bakmak lazım

    Yanıtla (0) (1)
  • Yorumcu / 20 Haziran 2024 06:48

    Arkadaşım, tarihe baktığım için soruyorum zaten. Halifelik dediğin gibi “en büyük etkense” İngilizlere neden yenildik ?

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 20 Haziran 2024 12:58

    Halife olunca herhalde Maradona gibi tek başına maçı kurtaracak adam değil. Nablusta liman von sandersin dizdigi üç ordudan biri Anadolu istikametine kaçınca, geri kalan iki ordu sarılıp imha edildi. Halife sahaya inip dur vurma mi diyecekti?

    Yanıtla (0) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:38

    Yorumcu ya ,
    Önce halifeliği öğren lütfen yardım

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 14:43

    Bin yıl bütün dünya bize yenildi ,
    niye yenildi .
    Biz niye kaybettiyimizi biliyoruz , çok iyi biliriz ,
    Ama daha trolleri uyandıramadık

    Yanıtla (0) (2)
  • Haci Cav Cav / 20 Haziran 2024 09:43

    Bilmeden arastirmadan yorum yapmissin. Bilsen trolluk yapmazdin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Haci Cav Cav / 20 Haziran 2024 09:43

    Bilmeden arastirmadan yorum yapmissin. Bilsen trolluk yapmazdin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 20 Haziran 2024 09:31

    Yaser Arafat Beyrut kuşatmasına ilişkin
    açıklama yapıyor.
    "Kadınlarımız çoluk çocuklarımız tam
    79 gün bir cehennemin içindeydi.
    Kanımız ve etimiz dışında hiçbir güç
    bu Cehhenem"e bir son vermeye yanaşmadı .Sadece bir gün içinde
    Hiroşima Nagazaki ye atılan bombalar
    sayısında bomba ve top ateşiyle ile
    dövüldü.Beyrut bu vahşi saldırı karşısında, Birleşmiş Milletler nezdinde
    her hangi bir proteto yapılmadı
    Avrupa ülkeleri bir gerçek karşısında
    gözlerini kapadı.Bu son derece utanç verici

    Yanıtla (4) (0)
  • EKREM HAYRİ PEKER / 20 Haziran 2024 09:12

    Öncelikle HAMAS gibi yapılar İslam ülkelerindeki iktidarları hedef aldılar. Bir zamanlar bu hataya FKÖ'de düşmüştü. Mısır ve Suriye'de yaşanan İhvan deneyimleri HAMASS ve Filistin davasını birbirinden ayırdı. İsrail'in amacının tüm Filistinlileri yok etmek olduğu geç anlaşıldı.
    HAMAS'a destek veren HUSİ ve HİZBULLAH'ın Sunnilerin Kafirlerden aşağı gördükleri Şİİ mezhebinden olması ayrı İRONİ. Müslümanlar 1400 yıldır emire itaat FARZ diyen molla zihniyetini yıkmak mecburiyetindeler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bayram Eyvaz / 20 Haziran 2024 09:06

    Tek bayrak ve Islam hilafeti altında toplanmadan, devletler bir araya gelemez.

    Yanıtla (1) (11)
  • HAYRETI MUCIP / 20 Haziran 2024 08:53

    Mustafa Bey en başta söyleyeceğini en sona saklamış , evet en büyük ve temel sebep isteksizliktir.
    Ibrahim anlaşması , böyle bir vahset , böylesine bir katliam karşısında asla bir engel olarak görülemez !
    Peki isteksizligin sebebi nedir diye de işin ötesine gecmek lâzım, yani vicdanlar bu kadar mi kararmış, hic mi rahatsızlık duymadılar ?
    Acaba bu Filistin meselesi artık onlarda bıkkınlık mi yarattı , yani temel sebebi bilemiyoruz ?
    Bizim ticaretimiz de tam bir açgözlülük!

    Yanıtla (3) (0)
  • Dr / 20 Haziran 2024 08:38

    Müslümanlarda bilim ve teknoloji yok. El zenaatleri var. Bol bol hurafe ve hamaset var. Eldeki malzemeyle bu kadar oluyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Trabzonlu / 20 Haziran 2024 08:28

    Müslüman ülke olmaz; Müslüman insanlar, Müslüman haklar olur. Müslüman insanlar, Müslüman halklar sesini çıkarmadan ülke idarecileri harekete geçmez.

    Yanıtla (3) (0)
  • Engin bora / 20 Haziran 2024 08:27

    İslam ülkeleri kendi rejimlerinin devamı için Müslüman kardeşler, Hizbullah, hamas gibi oluşumların başarmasını istemiyorlar o sebepten kendi aralarında anlaşamıyorlar. Demokrasi, insan hakları, çevre, bilim, teknoloji barış, işte gerçek olan bunlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 20 Haziran 2024 08:20

    Sebebi basit. Özellikle bölgedeki İslam ülkelerinin liderleri, kralları, vs ABD ve İngiliz desteği ile tahtlarına oturtulmuş, yine onların desteği sayesinde ayakta kalabilen kukla devlet adamları. Sokaktaki halkın sesi duyulmuyor, çünkü bu ülkelerde demokrasi yok, İslam adı altında ceberrut yönetimler mevcut. Gazze nin ve bölge halklarının gerçek düşmanı, bu kendi çıkarını öne koyan, kukla krallar, şeyhler, vs dır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Seyfettin / 20 Haziran 2024 08:16

    Bu, İstanbul’un doğusunda bitmeyen oyundur. Emperyalistler her şeyi en ince noktasına kadar planlamışlardır. İslam dünyası da, “La ilâheillallah allahu ekber” diye bağırır durur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Boşadam / 20 Haziran 2024 07:34

    İslam dünyası bölgede stability istiyor. Hamas, hizboullah, houtiler ve diğer proxy iran militer grupları bunun önünde bir numaralı engel. İsrailin bunları yok etmesi bölgedeki bütün ülkelerin faydasına o yüzden sessiz kalıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • ihtiyar baykuş / 20 Haziran 2024 07:10

    türkiye dahil müslüman devletler, sözde batı karşıtı özde ise batı kuklası ve işbirlikçisi kolpa liderler tarafından yönetiliyor. bu kolpalardan ne bekliyorduk ki? ne zaman ne yaptılar ki? petrol ambargosu dahi taa 70'lerde kaldı....

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okunur / 20 Haziran 2024 02:59

    Ortodoks Hristiyan Dünyası’nı Ukrayna´da etkisiz kılan nedir? Bu soruyu böyle sorduğumuzda, galiba akla ilk gelen cevap; bu savaş din savaşı değil olurdu. Olaylara, Hristiyan, Yahudi ya da Müslüman katlilamı üzerinden bakılınca, insanlık düşüyor. “Yapan bizden“ hesabı terörizmin hoşgörüyle karşılanmasına neden oluyor. Işid´den ağzı yanmış İslam dünyası HAMAS´ı üfleyerek içiyor. Gazze´de İsrail'i ve destekcilerini İslam dünyasına karşı üstün tutulan ve onları pasifize eden en büyük koz budur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yorumcu / 20 Haziran 2024 06:43

    Aynen! Hamas sivil insanları katletmek yerine askeri hedeflere saldırsaydı durum çok farklı olurdu.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 20 Haziran 2024 06:14

    İran C.bsk , kazada ölen, Hamas saldırısından sonra bu saldırıyı biz yaptırmadık ama yapanların ellerinden öperim demişti. İsrail bugün değilse yarın İran ve Hizbullah in kendisini yok etmeye kalkacagindan emin. Fırsat bulmuşken İran rejimini yıkabilir miyim diye herşeyi göze almış görünüyor , İran rejimi Suudi ler için de tehdit.Kısaca.

    Yanıtla (2) (1)
  • Efedamat / 20 Haziran 2024 05:52

    İslam Dünyası denilen dünya sadece bir hayaldir.

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur / 20 Haziran 2024 05:07

    Filistin konusunda İslam ülkelerinin çaresiz ve aciz olduğunu düşünmüyorum.Gerçek şu ki; Filistin meselesi uzun yıllar yöneticilerinin yanlış kararları ve kötü yönetimleri sonucu destek kaybetti.Birbiriyle anlaşamayan,ayrılığa düşen toplumlar eninde sonunda yalnız kalacak ve kaybedecektir.Olan budur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Pele / 20 Haziran 2024 05:02

    İsrail’in masum insanları katletmesini kınıyorum. Tamam. Ancak, kanaatime göre Filistin tüm yönleriyle tartışılmalı ve anlaşılmalı. Gazze’nin Filistin’de yeri Bedir, Hamas kimdir, Filistin Devleti ile Hamas’ın ilişkisi nasıl bir ilişkidir? Neden birlik içinde değillerdir? 1. Dünya savaşında Filistin Osmanlı ilişkileri nasıldı, Filistin ‘de kendini Türk olarak tanıtanlara Filistinliler neden birilerinin “affedersin Ermeni” demesi gibi “Estağfirullah” * diyorlardı ?(F.R.Atay, Zeytindağı * )

    Yanıtla (5) (0)
  • İdo / 20 Haziran 2024 03:45

    Önceki hatalar ayrı da ,
    En büyük hatayı OSMANLIYI silmekte yapmışsız.

    Yanıtla (1) (2)
  • İdo / 20 Haziran 2024 03:11

    100 yıl öncesi savaştığımız
    İngiltere, Fransa, yunanla, Ermeniler, Ruslar la savaş bitince bunlarla değil Araplarla düşman olduk . neden?
    Bu günün temelleri atılmıştı....

    Yanıtla (2) (2)
  • Alp Demir / 20 Haziran 2024 02:57

    İslam dünyası diye bir dünya yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • MisafiR / 20 Haziran 2024 01:09

    "Davutoğlu, Halid Meşal’e ‘İsrail’in büyük katliamı gerçekleştirdiği yer olan Şucaiyye’nin ’Gazze’yi İngilizlere karşı savunan son Osmanlı birliğinin son ferdine kadar şehit düştüğü yer’olduğunu söyler. Halid Meşal, duygulanarak gözyaşları içinde kalır.
    Gazze’de ağlayanlar ve ağlatanlar vardır. Filistin ağlarken hiçbir şey olmamış gibi seyreden Müslümanlar da var!" Alıntı)

    Yanıtla (3) (3)
  • İdo / 20 Haziran 2024 01:05

    D 8 mutlak suretle etkili duruma getirilmeli,
    Gazze ,doğu Türkistan vs için en büyük caydırıcı güç olurdu ...

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 20 Haziran 2024 00:55

    Gazze savaşı hesapsız tesadüfen başlatılan bir savaş değildir, tıpkı Rus - Ukrayna savaşı gibi bir plan dahilinde askeri kurmaylarca düşünülmüş hesaplanmış ve başlatılmıştır. Yılan kurbanını hemen yutmaz yavaş yavaş yutar. Gazze savaşından önde gelen islam ülkeleri günlük haberdar ediliyordur, hepsi ABD kontrolünde , bila istisna, gık çıkaramazlar, hani fetö yü getirebildik mi?. Öyle kürsüden atıp tutmayla heyt çekmeyle olmaz. Ha şu anda da dedikleri şu olabilir çok uzattınız bitirin..

    Yanıtla (13) (0)
  • karar okuru / 20 Haziran 2024 00:39

    dünya kamuoyu... istek olması v.s. bunlar soyut şeyler. güçle desteklenmedikçe kayda değer bir anlamları olmaz. güçlü devletlerin tavrı, açık ara kapasiteleri belirleyicidir. diplomatik çabalar olabilir.

    Yanıtla (1) (0)