Erdoğan Erdoğan’a karşı

Yirmi yıla yakın bir süredir uygulanan ve son beş yıllık dilimde şahsileştiği için kriz üretmeye başlayan ekonomik model şu sıralarda terkediliyor. Bir anlamda Erdoğan, yetkilerinden vazgeçmek yerine modelden vazgeçiyor. Buna karar vermesi de yaklaşık 5 yıl sürdü. Erdoğan böylelikle, uzun yıllar çok övündüğü, seçimler kazandığı ve kişisel kariyeri açısından da ekonomik başarı örnekleri içeren bir dönemi şimdi hedefe koyuyor. Bugünkü Erdoğan’ı eski Erdoğan’ı eleştiriyor. Eski Erdoğan’ın ekonomik başarılarını yaftalıyor, değersizleştiriyor. Hatta, ilan ettiği ekonomide kurtuluş savaşıyla işi eski Erdoğan düzenini yıkmaya kadar götürüyor.

O dönem Erdoğan’ın güçlü bir ekibi vardı ve Türkiye aynı zamanda demokrasi yürüyüşünde ileri gitmekte olan, dünyaya güven veren ve potansiyelini geliştiren bir ülkeydi. Son beş yılda ve bilhassa başkanlık sistemine geçişle birlikte ekibi dağıttı ve merkezinde sadece kendisinin olduğu bir yönetim tarzına geçti. O günden beri olanlar belli, bütün makro göstergelerin durumu ortada. Kişi başına yıllık gelir 12 bin 500 Dolar’dan 8 bin Dolar’ın altına geriledi. Türk ekonomisinin dünya ekonomisindeki payı yüzde 1,2’den, binde 8’e indi. Türk Lirası’nın döviz karşısındaki çöküşü, işsizlik ve enflasyonun yükselişi ise herkesin ezberinde.

Bugün, “Dolar artarsa artsın, ihracata iyi geliyor” diye reklamı yapılan politikaya da iki satır değinelim. O yıllarda, Dolar 2 TL’nin altındayken de ihracat 160 milyar Dolar’ı bulmuştu. Aynı politika kurallarına göre devam etseydi Dolar yine düşük seviyede kalacak ve ihracat şimdi ödediğimiz ağır döviz kuru bedeli olmadan da muhtemelen 250 milyar Dolar’ı bulacaktı. Nitekim, aynı modelin 2023 hedefine göre de ihracatın 500 milyar Dolar olması gerekiyordu. Programdan sapılmasaydı olabilirdi de…

Eski ekonomik program ve eski Erdoğan dönemi bizzat Erdoğan tarafından kapatıldı. Şimdi, dış güçlerle savaşa girerek, dış güçlerin bizden mal alması için, dış güçlerin parasının değerini paramız karşısında artırdığımız yeni bir modele geçmiş bulunuyoruz. Buna bir model diyebilmek tabii ki mümkün değildir. Yüksek faiz bir ekonomi için felakettir ama enflasyonun sebebi faiz değildir. Böyle olduğu içindir ki faize karşı en büyük lafların edildiği son beş yılda faiz rekorları kırılmış, enflasyon artmış ve işsizlik artmıştır. Dahası, yeni Merkez Bankası yönetiminde gösterge faiz dört puan düşürülmesine rağmen hazinenin uzun vadeli borçlanma faizi artmaya devam etmiştir. Bir faiz lobisi varsa en parlak dönemini yaşamaktadır. Çünkü lafla peynir gemisi yürümemekte, hamasetle ekonomi yönetilememektedir. Aksine, laf, hamaset ve slogan ülkeyi fakirleştirmekte ve geleceğini ipotek altına almaktadır. Sadece son döviz artışı bile Türkiye’nin borç yükünü TL bazında 1,2 trilyon lira artırmıştır. Yani neredeyse yıllık bütçemiz kadar… Artık yıllarca Lira ile kazanıp Dolar ile borç ödemek zorunda kalacak bir ülke için, bunun daha fazla enflasyon ve işsizlik ve kötü hayat şartları olduğunu bilmem tekrara gerek var mıdır?

Erdoğan, Erdoğan’a karşı çıkıyor; çıksın. Zaten son yıllarda yapmakta olduğu bundan farklı değildir. Ancak, bugün denemekte olduğu şeyin eşi benzeri olmadığı, çelişkilerle dolu olduğu ve ülkeye her geçen günün ağır maliyet ödeteceği gerçeğinden ürkenlere kulak vermese de, saygı duymasa da, öfkelenmemesi gerekir. Türkiye, ekonomide kurtuluş savaşı verecek kadar gerilemişse bunun sorumlusu yol göstermeye çalışanlar değil, iktidardır. Ekonominin iyi ya da kötü yönetilmesi de sadece iktidarın ilgi alanına giren bir konu değildir. Hükümet modelden modele koşarken aldığı yanlış kararların faturasına kayıtsız kalmak hiç mümkün değildir.

Ekonomideki kötü tablodan daha endişe verici olan, durumu kavramaktan uzak bir tavırla toplumu, insanları, uzmanları düşman ilan etmek, TL’yi Dolar’a ezdirirken sorumluluk sahibi insanlara mandacı demek ve makulü yapmak dururken hamasete koşup ülkeyi daha büyük kayıplara sürüklemektir.

YORUMLAR (86)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
86 Yorum
  • fulyasarıbas / 01 Aralık 2021 14:49

    allah adamı düzyoldaş şaşırtırmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Arifasya / 25 Kasım 2021 15:44

    Daha once rte;kandirildik,aldatildik,yolumuza tas koydukar,yanlis yola soktular..ee ekonominin kitabini rte yazdigina gore bu kez suc kimin.rte fena faka basti kendi kendini yalanlar duruma geldi.

    Yanıtla (3) (2)
  • fulyasarıbas / 01 Aralık 2021 14:47

    allah adamı düz yolda şaşırtırmoş

    Yanıtla (0) (0)
  • Fani / 25 Kasım 2021 07:44

    Ne guzel izah etmissiniz gercekleri bir atasozumuz vardir aynen buna uyar kibirlenme padisahim Allah var

    Yanıtla (1) (0)
  • Eyyy Fani / 25 Kasım 2021 23:46

    Var mi gercekten Allah? Allah varsa adaleti nerede? Adalet varsa Allah nerede? Hadi bakalim cevapla eeyyy faani.

    Yanıtla (0) (1)
  • Nail / 25 Kasım 2021 20:37

    Peygamberimiz as, bir kişi yaptığı işin usulünü bilmiyorsa,üstelik bilmediğini de bilmiyorsa, onu reddediniz, kovunuz buyuruyor.memleketimizi de şu anda idare edenlerin ekonomiyi bilmedikleri, bilmediklerini de bilmedikleri ay kadar kesin, güneş kadar açıktır.tek çare bunları yönetimden uzaklaştırmak,güzelim memleketimizi yönetmeye ehil ve layık olanları işbaşına getirmektir.Allah cc milletimizin yardımcısı olsun.

    Yanıtla (2) (1)
  • Numan Erengil / 25 Kasım 2021 16:32

    Don Kişot'un yel değirmenleri ile savaşını seyrediyoruz.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ali / 25 Kasım 2021 16:29

    Enaniyeti kalınlaşan,istişaresiz ve tekbaşına karar veren, uyarılmayan/ dinlemeyen, sıkışınca, çocuklar gibi elifbayı siper eden/ döğüştüğü çocuğa elifba ile vuran.. Erdoğan, eşitler içinde birinci, istişare edebilen, omzundaki akrebi göstereni dinliyen, iktidarı Allah vergisi gören, kutsi ve yorgun Erdoğan' a karşı.. Çare sandık sandık ve sandık..

    Yanıtla (6) (2)
  • okur / 25 Kasım 2021 15:43

    Kişi başı yıllık gelir 8.000 dolar ise ortalama 80.000 tl den 4 kişilik ailenin 320.000 tl yıllık gelir olması lazım. Böyle geliri olan yorumcu varsa parmak kaldırsın lütfen.

    Yanıtla (6) (3)
  • Nebuchadnezzar / 25 Kasım 2021 15:23

    İktidar diyeceğinize neden Şahıs diyemiyorsunuz? Artık iktidar Şahsın ta kendisi, etten ve kemikten hem de ...

    Yanıtla (10) (2)
  • konuk1 / 25 Kasım 2021 14:37

    recep bey tayyib beye karşımıymış "dedim olabilir"

    Yanıtla (4) (1)
  • Gidin artık / 25 Kasım 2021 14:27

    Erdoğan zengine, ceteci müteahhitlere, yandaşlarına hele hele kendine asla karşı değil ama fakir, fukara emekciye karşı.
    Asgari ücret 250 dolara düştü ki hedefinin ülkeyi eski Çin haline getirmek olduğu çok açık.

    Yanıtla (4) (1)
  • hürirade / 25 Kasım 2021 14:12

    Simdi ise, ordusu,okullari,altyapisi,bürokrasisi,kurumlari,yetismis insani olan bir ülkenin cehalet ve ihanet sarmalinda dibe batirilisini.soyulmasini,"dis gücler" dediginiz merkez ve ülkelere pazarlanip, varliklarinin satilmasina,madenlerinin,suyunun,topraginin pazarlanmasina tanik oluyoruz. Ve de en kutsal degerlerimiz bu soygunun perdesi yapilarak.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 25 Kasım 2021 10:10

    Ak Parti ülkeyi 20 yıldır yönetiyor.Yani halk yönetme yetkisini 20 yıldır bu kadrolara veriyor.Bunun anlamı şu:
    Halk memnun ki Erdoğan'ı İktidarın başında tutmakta devam ediyor.Pekiyi,
    muhalefetin bu 20 yıllık sürede "İktidar
    şu işi doğru yaptı" dediğini duyan var mı? Yok.İstanbul Havalimanı gibi devasa eserlere bile bir kulp taktılar.
    Para vermeden yapıldığı gibi,ilk açıldığı yıl devlete gelir getirdi.İktidar'ın
    geçer not alıp almadığına karar verecek olan sandıktır,gazete köşeleri değil.

    Yanıtla (8) (58)
  • kızgın okur / 25 Kasım 2021 10:38

    Halk, yönetme yetkisini 20 yıldır bunlara veriyor değil, bunlar her türlü hile ve dümen ile seçim sonuçlarını kendi lehine gasp etmiştir, zerre kadar hakları ve liyâkatleri yoktur. Mühürsüz oy geçerli olur mu, asla ama bu utanmazlar, yavuz hırsız kelimesini bile yetersiz bırakacak bir pişkinlik ve tıynettedir. Canları cehennemedir, oy verenler de dahil!

    Yanıtla (27) (6)
  • Karar okuru / 25 Kasım 2021 12:16

    Sandık kurulunda özellikle mecliste grubu bulunan bütün partilerin temsilcisi bulunur.Ayrıca vatandaş da sayımı izleyebilir.Hile mümkün değil.Mühürsüz oy pusulaları asla geçerli olmaz.Geçerli sayılan mühürsüz zarflardır.Her partiden üye bulunan sandık kurulu sabah erkenden zarfları
    mühürler.Bazı acemi kurullar bunu unutabiliyor.Ama zarfın içine konulan oy pusulaları mutlaka mühürlü olur.
    Mühürsüz zarfın içinden çıkan mühürlü oy pek ala CHP'ye veya başka bir muhalefet partisine ait olabilir.

    Yanıtla (5) (12)
  • Selim 46 / 25 Kasım 2021 12:58

    Mükerrer oy kullanan kişiler ne olacak? Taşıma ile bir kaç sandıkta oy kullananlar yâni! Hükümetin verdiği seçim rüşvetleri ve bunları zıkkımlanan kişilerin mevcudiyeti, baştan planlanmış hile ve dümen değil midir acaba?

    Yanıtla (10) (3)
  • muzaffer / 25 Kasım 2021 13:05

    1 milyon mühürsüz zarf. Acemi sandık kurulu başkanlarını bilerekmi seçtiler.

    Yanıtla (13) (1)
  • Kazım Çetin / 25 Kasım 2021 13:26

    Kısaca maçın son dakilarında kural değiştirerek 'Atı alan Üsküdar'ı geçti' sözüyle seçim kazanıyorlar.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 25 Kasım 2021 13:37

    Mühürsüz zarflardan çıkan mühürlü oy pusulalarında hangi partiye mühür basılmış acaba? Belki de bu şekildeki oyların çoğu muhalefete çıktı.Ayrıca o sandıklardaki muhalefet partisi temsilcilerinin buna itiraz ettiğini duydun mu?Duymadın.Çünkü itiraz yok.Mühürsüz zarftaki oyun biri Ak Partiye çıkarsa biri de CHP'ye çıkar.
    Ayrıca bu hata o kuruldaki bütün partilerin temsilcilerinin hatası,oy
    veren vatandaşın değil.Sana mühürsüz bir zarf verseler kullandığın oyun geçersiz olmasına razı olur musun?

    Yanıtla (2) (3)
  • Diger bir okur / 25 Kasım 2021 19:52

    Hile mümkün değil ise neden sayın iktidar İBB seçimini tekrarlattırdı? Hem de aynı zarftan çıkan diğer oylar geçerli sayılırken… işiniz gücünüz kıvırtmak…

    Yanıtla (6) (2)
  • Jj / 25 Kasım 2021 12:38

    "HACI MURAT" herkes aynı şeyi söylüyor getir sandığı milletin önüne diyor. Kibir abidesi haris getirmiyor.

    Yanıtla (11) (3)
  • Kazım Çetin / 25 Kasım 2021 13:23

    Bu yönetimin 19 yıldır yanlış yaptığım dediği bir şey var mı? Madem her şey iyiyse (%50+1 hariç) merhaba niye ve kime karşı bir kurtuluş savaşı başlattınız? Bu iktidar dönemininizde kaçıncı kurtuluş savaşı?

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 25 Kasım 2021 13:31

    Sandığı ortaya getirmek birilerinin keyfine kalmış bir şey değil.Sandığın ortaya ne zaman konulacağı Anayasada yazılı:2023 Haziran ayında.
    Ayrıca bir kez daha yenilmek için niçin bu kadar acele ettiğinizi de anlamış değilim.

    Yanıtla (4) (9)
  • Karar okuru / 25 Kasım 2021 14:03

    Mühürsüz zarf meselesini daha net bir şekilde şöyle izah edeyim:Örneğin İstanbul'da CHP'nin %70-80 oy aldığı bir sandıkta mühürsüz zarf varsa,
    mühürsüz zarflardan çıkan oyların
    %70-80'i CHP'ye verilmiş oy demektir.
    Bence helal olsun,bu oylar geçerlidir.
    Niçin?Çünkü bu zarfların içindeki oy pusulalarına vatandaş kendisi mühür basıyor.Önemli olan oy pusulası,zarfın
    mühürlenmesi formaliteden ibaret.
    Verdiğim örnekteki zarfları ve verilen oyu geçesiz sayarsak CHP'nin oyunu iptal etmiş oluruz.

    Yanıtla (3) (4)
  • Salih / 25 Kasım 2021 14:03

    BAE prensi dış düşmandı! Ama iki ülkenin MB ları arasında anlaşma yapılmış! Matbaada ha bire karşılıksız TL basılıyor ve bunlarla dolar alıp MB kasasına koyacaklar. Kayıp 128`i hala denkleyemediler.. Mandacı ekonomistler kur ve fiyatları yükseltiyor demişti. Halbuki kendileri TL`yi değersizleştirerek, dış ticareti artırıp, cari fazla ile DOLAR getireceklermiş! Bu hesap tutmaz. Tutmayınca "değmeyin düşüyor" denir. SUYU ılımıştır!

    Yanıtla (6) (2)
  • ali çakır / 25 Kasım 2021 13:49

    Emevi Camiinde ne zaman namaz kılacağız.

    Yanıtla (7) (1)
  • musto / 25 Kasım 2021 13:44

    Hiç umurları değil.Köy yanarken deli taranırmış.Ülkenin ormanları yanıyor adam kafalarına çay atıyor.Ateşin karşısında boş,boş oturmayın keyif çayı için diyor.Ülke yanıyor fiyatlar ateş pahası olmuş evleri ocakları yakıyor,Adam itfaiye gönderip yangını söndüreceği yerde,hamdolsun bu ateş bizi yakmaz doğru yoldayız diyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Arifasya / 25 Kasım 2021 10:39

    Akp li biri erdoganin bir emriyle millet sokaga iner demis.demek bunlarin bilinc altinda yatan hinlikler var.iki tava bir tencere gurultusunden korkan akp isi hemen darbeye bagladi.demek bunlar sokagin karismasini istiyorlar ,sonrada taraftarlarini sokaga salacak ,al sana ic catisma.iktidar devam edecek.o zaman bu laflar erdogan iktidarini surdurmek icin ic catisma cikaracak diyen fuat avnini dogruluyor.

    Yanıtla (13) (1)
  • Kazım Çetin / 25 Kasım 2021 13:33

    2015 örneği tekrar edilsin istiyor Recep Tayyip Erdoğan

    Yanıtla (3) (0)
  • Bilmiyorum / 25 Kasım 2021 08:40

    Maşallah herşeyi biliyorsunuz. Niye 19 yılda doların ak parti döneminde 7 kat daha önceki 20 yılda 11880 kat arttığını yazmiyorsunuz. Mutlaka yanlışlar var, Erdoğan görüşünü hiç dikkate almadan, ben bilirim o yanlış diyorsunuz oysa siz bir ekonmist değilsiniz. Dünya gerçekleri ortada ciddi bir kriz var. Bundan bir çıkış yolu aranıyor.

    Yanıtla (4) (34)
  • Ergün / 25 Kasım 2021 11:15

    Bu değeri 11880 nereden buldunuz? TCMB’den şimdi baktım, böyle birşeyi hiç biryerde bulamadım. Yardım eder misiniz?

    Yanıtla (22) (2)
  • Bilmiyorum / 25 Kasım 2021 11:58

    Madem biz yanlış yazdık lütfen baktığıniz merkez bankası verilerinin ak parti 20 önce ve 20 sonrasını siz yazın farkı görelim.

    Yanıtla (1) (4)
  • Hacı Murat / 25 Kasım 2021 11:56

    Rumuz doğru olmuş.
    Gerçekten bilmiyorsun, sallıyorsun.

    Yanıtla (6) (2)
  • muzaffer / 25 Kasım 2021 12:15

    Burada konu doların artması değil, doların 7 kat artmasına rağmen ihracatın 1 kat bile artmaması. Senin anlayacağın Reisin ihracat artsın diye doların artışına göz yumuyoruz söyleminin yanlışlığının ortaya konması.

    Yanıtla (9) (0)
  • Okur-Yazar / 25 Kasım 2021 12:33

    Karşılaştırdığınız dönemin koşullarına göre değişir. Mesela Cumhuriyet ilan edildiğinde 1 TL yaklaşık 1 $'dı. 1945 gelindiğinde 1 $ ancak 1,31 TL olmuştu. Yani sadece 0,3 kat artmış. şimdi tek parti dönemi ekonominin kitabını yazmış mı diyeceğiz?

    Yanıtla (6) (0)
  • hürirade / 25 Kasım 2021 14:05

    Evet,o asagiladiniz dönemde Türkiye en büyük sanayi hamlelerini yapmis,sanayide ve tarimda kendi imkanlari ile kalkinma younu secmis,disariya borclanmamistir. Üstelik 1929 yilinda "büyük buhran"dünya capinda bir kriz, 1938-45 arasinda dünya savasina ragmen..Üstelik Düyün-u Umumiye kaldirilmis,demiryollari, limanlar, posta ve bankalar millilestirilmistir. Bunlarin hepsi, yillar süren savaslardan cikan, yetismis insanlarini savaslarda kaybetmis bir Halkin geyreti ve fedakarligi ile olmustur.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kazım Çetin / 25 Kasım 2021 13:29

    Yazıyorlar ve tv:lerde açıklıyorlar. Ama yandaş basın ve biat etmişler onları görmüyor ve konuşulanları dinlemiyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Takipci / 25 Kasım 2021 13:05

    Bu yazi dogrumu dogru, haklimi hakli, fakat imza sn Karaalioglu olunca bir sure dusundum, dusuncelerimi yaziyorum.
    Genelde Islam dunyasinda, ozelde Islamcilarda Uretim Kulturu yoktur, Ganimet Kulturu vardir(istisnalar kaideyi bozmaz).
    Maalesef, 20 yildir Ganimet Ekonomisi uygulaniyor...

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru / 25 Kasım 2021 12:58

    Maalesef olup bitenlerin üstü din iman söylemi ile kapatılıyor. yurdum insanı hala 'Allah ile kandırılıyor' daha dogrusu zaten kanmak istiyor. kanmak isteyenleri kandırmakta kolay oluyor. en büyük düşmanımız diş güçler değil, cehaletimiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru, / 25 Kasım 2021 12:39

    Millet uysal koyun oldukça, bunlar rezalette sınır tanımazlar. Tüm muhalefet partileri bir arada şehir şehir mitingler yapmalı. millet sokağa meydanlara inip tepkisini demokratik yoldan dile getirmeden bunlar seçim vs yapmaz. Hata ve kasıtlarından dönmezler. Koca bir ülkeyi soyup soğana çevirmeye devam ederler. Allahtan korkusu olmayanın, kuldan utanması olmaz!

    Yanıtla (7) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 25 Kasım 2021 12:35

    Bakınız o gelişme döneminde çok önemli bir unsur vardı hayatımızda; GÜÇLÜ TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ... Vesayet masallarıyla, ABD'nin CIA desteğiyle ordu perişan edildi, korku duvarları yıkıldı dinci hırsızlar için! Artık çalmak için engel kalmamıştı. Francis FUKUYAMA diyor ki, "bazen güçlü bir ordu despotu frenlemek için en etkili unsur haline gelebilir" Ordu ile birlikte yargı ve bürokrasi de ele geçince yalanlarla talanlarla bazıları karun oldu, halk ise sefil - perişan! Meseleye geniş bakmalı!

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali rıza / 25 Kasım 2021 12:31

    Hayatta esas olan ahlaktır bilğidir bilimdir , bilginin kaynağında okumaktır , düşünmektir , çalışmaktır, bilerek , bilinçli hareket etmektir , bu değerleri ıskalayan önemsemeyen toplumlar , başarısızlıklarını kabul etmek durumundadır , her hatanın bir maliyeti vardır , köyü terk edip apartmanda oturmanın , mevduatı dolarda tutmanın bir faturası var , şimdi durum bu ,bağırıp çağırmanın bir faydası yok,o bulut bu toluyu ( dolu) fırtınayı getirdi ,

    Yanıtla (3) (0)
  • İbo / 25 Kasım 2021 12:23

    Milli gelirin yüzde seksenini nüfusun yüzde yirmisi alıyorsa, kişi başına düşen milli gelir 50 Bin Dolar da olsa hiçbir şey farketmez.

    Yanıtla (6) (0)
  • İbo / 25 Kasım 2021 12:18

    Bilmiyorum rumuzlu şahıs! Gerçekten de hiçbir şey bilmiyorsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • İbo / 25 Kasım 2021 12:16

    Erdoğan bile Erdoğan’a karşı ilken, Abdülkadir Selvi, Mehmet Metiner, Metin Özkan, Ahmet Hakan, Hulki Cevizoğlu, Salih Tuna, Mehmet Barlas, Engin Ardıç, Hande Fırat, Rektör bozuntusu, hukukçu taklitçisi hala dalkavukluk ve yalakalık peşindeler.

    Yanıtla (6) (0)
  • neslihan çelik / 25 Kasım 2021 12:00

    harika bir yazıydı, kaleminize fikrinize sağlık.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ebu dingil / 25 Kasım 2021 11:31

    muhalefet secim hilesine engel olamazsa. yine akp kazanir. kendi gözlerimle gördügüm. sahit oldugum.fakat ispatlayamadigim. bir olay. bu tüm anadoluda uygulaniyor. köyümde benim bildigim 20 kisi. protesto amacli oy kullanmiyor, ama katilim %100. hic bir tane oy gecersiz sayilmiyor, sanki tüm köy. hukuk fakültesi mezunu. benim oy verdigim partiye oy cikmiyor.. itiraz ediyorum. halki. kin ve nefrete tesvik etmekten jandarma beni tutukluyor, sadece kendi sucumu ispat edebiliyorum. halki kin v

    Yanıtla (6) (2)
  • okur / 25 Kasım 2021 09:35

    Kişi başı 8.000 dolar lafına fit oluyorum.Asgari ücret 2.825 lira . Çarp 12 ile 33.900 tl eşittir 3.000 dolar aile 4 kişi olsa nerde kişi başı 8.000 dolar ?

    Yanıtla (17) (0)
  • O hesap yanlış / 25 Kasım 2021 10:44

    5 yerden karı koca maaş alanlar var. Onlar ortalamayı yükseltiyor. Senin matematiğin kötü

    Yanıtla (11) (1)
  • Dil bilgisi polisi / 25 Kasım 2021 11:03

    Fit olmak değil, doğrusu "ifrit olmak.".

    Yanıtla (10) (0)
  • Muammer / 25 Kasım 2021 11:01

    DİNDAR bilinçte çelişki, tutarsızlık olmaz.
    Çünkü muhayyileden, düşten beslenir..
    Dindar bilinç için, hedefe varmada her şey mübahtır..
    Çünkü her şey ALLAH'ı memnun etmek için yapılır..Onun için TAKİYE bunların en temel esasıdır..
    Bunların hiçbir sözüne güvenilmez, dayanılmaz..

    Yanıtla (18) (0)
  • karar okuru / 25 Kasım 2021 06:53

    Muhalefet liderleri tek tek aciklamalar mitingller yapmak yerine hepsi bir arada Millet ittifaki ve demokrasi cephesi olarak miting yapmali, iktidari derhal secime mecbur birakmalidir. Insanlarimizin bu yuksek enflasyonda bir gun dahi dayanma gucu kalmadi. Haydi muhalefet, simdi birarada ortaya cikamayacaksaniz zaten sonra da birarada is gorebileceginize kimse inanmaz. O gun, bu gundur, umut olun.

    Yanıtla (9) (1)
  • kara kazım / 25 Kasım 2021 10:59

    arkadaş şifreyi çözmüş büyük resmi görmüş helal olsun

    Yanıtla (2) (0)
  • Sade Vatandaş / 25 Kasım 2021 10:22

    'Zararın neresinden dönülse kardır'.
    Seçim sandığı bir an önce halkın önüne getirilmeli.
    Sistemin halktan 'güven oyu' alması şart olmuştur.

    Yanıtla (5) (1)
  • Ziya / 25 Kasım 2021 09:02

    Erdoğan iyi ama kendisi kötü

    Yanıtla (15) (2)
  • Karar / 25 Kasım 2021 10:11

    Erdoğan iyi ama Recep kötü. Tayyip ise arayı bulmaya çalışıyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 25 Kasım 2021 09:44

    Ellerinde kandiracak saf kalmayincaya kadar ulkeyi yagmalamaya devam edecekler. Sonra hepimiz icin cok gec olacak.

    Yanıtla (19) (1)
  • Kutsal yol / 25 Kasım 2021 01:11

    "Şimdi, dış güçlerle savaşa girerek, dış güçlerin bizden mal alması için, dış güçlerin parasının değerini paramız karşısında artırdığımız yeni bir modele geçmiş bulunuyoruz." Sevgili ak partili kardeşlerim. Bu cümleyi bize yorumlarsanız ve uygulamasındaki mantığı anlatırsanız sizin kutsal davanızı anlamamakta ısrar eden biz muhalifleri aydınlatmış olursunuz. Bakarsınız belki biz de bu yolun hikmetini kavramış ve biz de ak partili olmuş oluruz.

    Yanıtla (27) (3)
  • Okur / 25 Kasım 2021 09:36

    Sayın yazar ezcümle belirtmiş;"Türkiye, ekonomide kurtuluş savaşı verecek kadar gerilemişse bunun sorumlusu yol göstermeye çalışanlar değil, iktidardır"

    Yanıtla (1) (1)
  • Kotu / 25 Kasım 2021 09:36

    Türkiye Cumhuriyet tarihinin en kötü iktidarı ve iktisad günlerini yaşatıyorlar. Bu ulkenin Yiğit evlatlari vardır.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yüksel / 25 Kasım 2021 09:35

    Sn. Erdoğan iktidara gelmeden önce "dış güçler nedeni ile kalkınamıyoruz görüşüne katılmıyorum" demiş.

    Yanıtla (5) (0)
  • O aslan / 25 Kasım 2021 09:15

    Şimdi arkadaş trafik kazası geçirir, veya hastalanır ölürsen ne ala,ölmezde sakat veya yatağa bağlı kaldıysan nanay yedin demektir.
    Şimdi demem şüki, bu hükmet böyle bu kafayla devam ederse zaten nallari diker yani ölür kurtuluruz.
    Seçime gitdide başkası geldi bugünkü durumu düzeltmek için en ön yıl lazım demek çünkü ekonomiden ,kurumlara,adaletten liyakata yani bir devletin devlet olabilmesi için ne varsa yerle yeksan oldu ,onun içinde hükumet değişse bile bir onyil bu ülke yatalak olarak

    Yanıtla (2) (1)
  • Hakan / 25 Kasım 2021 08:48

    Toplum hala afyonlanıyor, sosyolojık kulturun de değişime ihtiyacı var

    Yanıtla (5) (0)
  • Dertli / 25 Kasım 2021 08:46

    Şimdi ye kadar duyduğum dış güçlere karşı dış güçlerin parasını kazanmak tespiti en doğru olanı nasıl olur bir anlatsalar hem düşman olacak hem sizden mal alacak savaş açan bunu yapar mı ? Akıl bir kaç soruyla hemen çözüyor ama akıl akıl olacak

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur-Yazar / 25 Kasım 2021 08:38

    Bir hafta önce Temel Karamollaoğlu'na ekonomik gidişat çok iyi deyip, bir hafta sonra ekonomik kurtuluş savaşı ilan etmek büyük bir çelişki yaşadığını ortaya koyuyor. Nasreddin Hoca sendromu yaşıyor. Ekonomi çok iyi diyenlere -evet haklısın, ekonomi çok kötü diyenlere -evet haklısın, ikisi birden nasıl haklı olur diyenlere -valla sen de haklısın diyor herhalde.

    Yanıtla (9) (1)
  • karar okuru / 25 Kasım 2021 01:41

    2002 yılında milli gelir 3500-4000 dolar civarında idi. bu yıl 7 bin dolarında altına düşecek. 2023 de 6 bin doları görürüz. 20 yılda geldiğimiz nokta bu kadar. yani bu kadar sürede hiç hükümet olmasa bile ekonomi kendi dinamikleri ile bile bu rakamın üstüne çıkardı.

    Yanıtla (20) (6)
  • Erzurumlu / 25 Kasım 2021 08:03

    2002 deki 3600 dolar bugünün 5000 doları. İki defa hesaplama yöntemi değiştirildi 3000 dolar civarında bir artış oldu sadece hesap üzerinde. Yani 2002 deki milli gelirimiz bugünün hesabıyla 7500 dolardı. Şu anki kurla 2023 değil 2022 de 6000 dolara iner milli gelirimiz. 8 milyon yabancıyı da hesaba katarsak TC vatandaşına 5500 dolar kalır. Bu da 2002 ye göre yüzde 30 fakirleşme demek.

    Yanıtla (5) (0)
  • TB / 25 Kasım 2021 04:16

    O veya bu Erdoğan, hangi Erdoğan bilemeyiz. Ancak, bir Erdoğan var ki tüm ülkemizin en kötü dönemini yaşatmaktadır. Öyle bir ülke oluşturdu ki; hayata katma değeri olan insanlar mutsuz ve umutsuz, hayata hiç bir katkısı olmayan insanlar mutlu ve yine umutsuz. Eğitimlisi mutsuz, cahili mutlu, ahlaksızı huzursuz, ahlaksızı huzurlu. Allah'ın izniyle en kısa sürede gidecekler inşallah...

    Yanıtla (16) (1)
  • Çok Az Kaldı Sabır / 25 Kasım 2021 03:25

    Sayın Erdoğan dış güçlere meydan okuyor fakat dış güçlerin yani Birleşik Arap Emirliklerinden yardım istiyor. Dış güçlere karşı olan onlardan yardım istemez. Demek ki Erdoğan iç siyasete Dış Güçleri kullanarak oy alma peşinde. Artık 20 yıldır Dış Güçler sözlerinden bıktık ve kendisininde 1994 yılında dış güçler sözleri saçma ve inanmadığını söylüyor.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sahin / 25 Kasım 2021 03:23

    Sayın Karaalioğlu,
    Eskiyi anımsatırken;
    "Erdoğan,nın güçlü bir ekibi vardı"
    diyorsunuz.
    Doğru tespit.Ekibi güçlü olunca nasıl tek adam olacaktı.
    Kararları tek başına nasıl alacaktı.
    Şimdi öylemi?
    Kendi bıyık bırakıyor, Milletvekillerine siz, de bırakın diyor.Kendi siğara içmiyor öbürleri Meclis bahcesinde siğara içmek için kapıda bir milletvekilini gözcü koyuyorlar .
    Abdülhamit,in patlıcanı yasakladığ gibi bir şey.
    Sizlerde yanındaydınız.
    Şimdi neden burda.?
    Güçlüyü sevmez.

    Yanıtla (12) (1)