Akla en yatkın seçim senaryosu...

Beş yıllık Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminin dört yılı geride kaldı ve ikinci yıldan sonra nedeyse hergün erken seçim söylentileriyle geçti. Kala kala bir yıl kaldı ama hala en çok merak edilen konu yine seçimini zamanından önce yapılıp yapılamayacağıdır. Favori tarih Kasım ayı, favori senaryo ise muhalefetin ortak adayı belli olur olmaz Erdoğan’ın butona basacağıdır.

Evvela şunu kaydedelim… Seçimin dillerden düşmemesi, başka anket ve araştırmaya gerek olmadan işlerin yolunda gitmediğini gösterir. Sandığı erkene çekmek talebi ülkenin bu şartlarda zaman kaybetmemesi fikrini içerir ve görüldüğü gibi erken seçim talebi de hiç yadırganmıyor. Kimse, “Ne olmuş da seçim erkene alınacakmış” diyemiyor. İktidarı seçimi zamanında yapmaya zorlayan şartlar da bizatihi işlerin yolunda gitmemesine ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın işleri yolunda koyacak bir zaman aralığı yakalama arayışına dayanıyor. Ekonomi biraz toparlanırsa, enflasyon biraz düşerse gibi…

***

Bu yüzden seçimin zamanında yapılması hala en güçlü senaryodur. Şartlar da bu tercihin iktidar için zaruret olduğunu gösteriyor. Çünkü, ekonominin içinde bulunduğu kriz halinin yatışması umudu gelecek yıla kalıyor ve Erdoğan’ın 2023’e; yani 100.yıl atmosferine ihtiyacı bulunuyor. 100.yıla ülkenin başında girmek isteyecektir ve aynı gerekçeyle muhalefete 100.yılda yeni başlangıç sloganı imkanı verecek bir psikolojik üstünlük aktarmayacaktır. Bununla birlikte, AK Parti’nin seçim propagandalarında bildiği en iyi yöntem olan büyük projelerin gelecek yıl tamamlanacak olması da bir başka motivasyon… Yerli doğalgaz, yerli otomobil, Kanalistanbul vesaire… Ekonominin gidebileceği yer belliyken, Erdoğan’ın böyle projelere yaslanmadan seçime gitmemesi düşünülemez. En güçlü seçim senaryosu bu yüzden zamanında veya taktik gereği zamanına çok yakın vadede sandığı getirmek gibi görünüyor. Enflasyonun 24 yılın rekorunu kırdığı ortamda iktidar yeni ve daha kötü rekorların gelebileceğini değil, bir şekilde fiyatların yatışacağı hesabıyla hareket edecektir. Zaten şimdiden söyledikleri de enflasyonun düşüş eğiliminde girdiğidir. Bir yıl sonrası şimdiki halden daha kötü olmaz umuduyla, gelecek seneye ya nasip!

***

Gelelim seçime kadar geçecek bir yıllık uzun sürenin nasıl değerlendirilebileceği bahsine… Ekonomide -ve hukukta ve demokraside ve temel haklarda- bir yıl içinde yapılacak çok şey vardır, eğer yapmaya niyet varsa. Başı sonu belli, sahipli ve sahici bir reform hamlesi hem ülkeyi rahatlatır hem de iktidara bütün büyük projelerden çok daha güçlü propaganda imkanı kazandırır. Uzun yıllardır ihmal edilen veya daha önce el atıldığı halde saman içerisinde iktidar marifetiyle bozulan konulara el atmak aynı zamanda Erdoğan’ın ülkeye karşı sorumluluğudur.

Güçlü adımlar atılmayacak olursa -bazıları ülke için değerli olmakla birlikte- büyük projeleri sergilemek ekonomiyi düzeltmeyeceği gibi, iktidarın yelkenini şişirmeye de yetmeyecektir. Zira, iktidarı zayıflatan ve Türkiye’yi gerileten şey artık her alanda yönetim zaafiyetinin başgöstermesidir. Orman yangınlarından kışın enerji tedarikine, kur/faiz/enflasyon ataklarından dış politikadaki geri dönüşlere kadar birçok sahada gözle görülür bir odaklanma, koordinasyon, sevk ve idare eksikliği yaşanmaktadır. Önleyici tedbir kaabiliyeti kalmamıştır, krizlerle mücadele kapasitesi de görüldüğü gibi iyice daralmıştır. Başkanlık sisteminin bir türlü giderilemeyen verimsizliğini yaşıyoruz ve bu da bütün temel göstergeleri yerle bir etmiş bulunuyor. Yerel seçimlerin hemen ardından başlayan, erken seçim taleplerini canlı tutan da bu verimsizliktir. Erdoğan’ın ve genel olarak iktidarın sandık gelene kadar üstesinden gelmesi gereken sorunun adı da budur.

YORUMLAR (123)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
123 Yorum
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 00:45

    Erdogan erken veya zamaninda, secimi hangi tarihte yapmaya karar verirse versin, ulkeyi daha buyuk gerilim ve kutuplasmayla, mumkukse bir beka sorunu tetikleyrek, milliyetciligi daha da korukleyecek adimlar atarak, bu sekilde ekonomik bunalim ve kotu yönetim sorunlarindan ziyade terorizm ve beka tartisarak secime sokacaktir. Hic oyle ekonomik, demokratik hukuki toparlanma ve toplumu rahatlatma hamleleri beklemeyin, bu artik mumkun degil.

    Yanıtla (46) (6)
  • MDS / 04 Haziran 2022 08:18

    Bunu anlayacak seçmen/halk çoğunluğu VAR (mıdır?).

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 09:50

    Var, var…

    Yanıtla (2) (1)
  • MDS / 04 Haziran 2022 11:08

    Hangisi var? Anlayan mı, anlamayan mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Haydar sayin / 04 Haziran 2022 09:22

    Daha önce denedim ve başardı. Geçen zaman içinde halk da uyandı.

    Yanıtla (3) (1)
  • TOPRAK / 05 Haziran 2022 11:12

    Barış zamanı bizi; savaştaki ülkelerden daha büyük krize sokanları, savaş sırasında iktidarda görmek istemeyiz. Hükümetin ekonomide ve milli söylemlerde hiçbir kredisi kalmadı. Ekonomiyi bilerek bozdu. Ülkeyi isteyerek göçmen kampına dönüştürdü. Halkın huzurunun bozulduğunu görmezden geldi. Devlet yönetme kabiliyetini tamamen kaybetti. Yani; bir daha asla!

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr. Aks / 05 Haziran 2022 00:10

    Bu yazı, o kadar 'yuvarlak' ki, neleri ekonomik sınır alıp da önerdiğini bile açık edemiyor, psikolojik alanda spekülasyonlara dalarak mutsuz bir "umutlanma" salmak istiyor. Sipariş geldiyse ancak bu kadar olur, derim ben!... Niye? : Tüketilmiş kaynaklardan sonrasına ne /neler canlılık getirecek? sorusu işlenmemiş ki... O projeler raf'dan inebilir mi 2022'de?... Yine ilaç sıkıntısı var, ama sizin sunduğumuz ilacın çare olacağı bir durum yok maalesef!... Hele de Sn Nebati ile...

    Yanıtla (1) (0)
  • Hy / 04 Haziran 2022 23:42

    Liyakat kelimesinin L nin bile esamesinin olmadığı yerde su olsa bu olsa gibi havanda su dövmeler bir ise yaramaz. 11 yıl okuyarak uzman doktor un maaşı 11.500 tl. Gecen bir akrabamizin oğlu meslek lisesi mezunu askeriyeye nakim onarım ci olarak 11.600 tl maasla ise başladı. Varın gerisini siz düşünün

    Yanıtla (0) (0)
  • Adnan Topuz / 04 Haziran 2022 22:31

    Yıllardır siyasetçiler meli/malı cümlesi kuruyordu şimdi de yorum yazanlar kurmaya başladı. Hiç ömrü hayatında proje yapmamış, finans, ekonomi üzerine bilgisi olmadan proje önerisinde bulunuyor. Bu öneriler bir de tarım alanına kayınca iyice trajikomik bir durum oluşuyor. Ülkenin CB vaat yolunu açınca yurttaş benim neyim eksik diyor. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak böyle bir şey. Antiparantez adamın yüzü kızarmıyor aklı olan oyunu Reis'e verir derken.

    Yanıtla (0) (0)
  • köksal / 04 Haziran 2022 11:03

    Biri bizde 4 mevsim var diyorsa cahildir. 4 mevsim olmayan ülke var mı? mesala neresi?

    Yanıtla (1) (7)
  • MusOn / 04 Haziran 2022 21:22

    İlginç olmak için mi böyle diyorsun, yoksa IQ sorunu mu ? 4 mevsim var derken AYNI ANDA 4 mevsim yaşanabiliyor demektir. Nerede yok mesela.......... Uganda , Tayland. Daha da yazarım ama beyniniz sulanır yazı uzarsa !

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet D. / 04 Haziran 2022 08:32

    İçinizde en dürüst olanınız benim. Allah'tan en çok korkanınız da benim. Bana inanabilirsiniz. Ama siyasete girsem ve iktidara gelsem bu sistemde emin olun ben de bozulur, ülkeyi ekonomik krize sokarım. Bizim siyaset sistemimizde kim iktidara gelirse gelsin, vatandaşa değil, oligarşik menfaat gruplarına hizmet etmek zorunda kalıyor. Karaoğlan'dan Demirel'den Erdoğan'dan yediğimiz tokatı, Kılıçdaroğlundan Babacan'dan da yeriz hiç merak etmeyin. Önce sistem değişmeli

    Yanıtla (9) (9)
  • Feylezof / 04 Haziran 2022 12:59

    Çala kalem yazmak ve damardan bir cümleyle okuyucu beğenisi toplamak kolay. Lakin yazılanların önünü, sonunu da düşünmek lazım. Sistem değişmeli tespitine Karar okurlarınıın ekserisi evet diyecektir. Lakin nasıl değişeceğini es geçmişsin. Sistem, ne kendi kendini değiştirecek ne de gökten zembille inecek. İnsan eli değmeden olmayacağına göre, kiminle ve nasıl konusunda, mesela Güç.Parl.S. dışında bir önerin var mı? Bu sistem dürüstlerin megastarı seni dahi bozacaksa, çözüm önerin merak edilir!

    Yanıtla (9) (0)
  • Mehmet D. / 04 Haziran 2022 20:13

    Siyasi Partiler Kanunu ve Seçim Kanunu değişecek. Parti delegelerinin tamamı seçimle görev başına gelecek. İlçe teşkilatlarından il teşkilatlarına kadar, belediye başkan adaylığından milletvekili adaylarına kadar tüm siyasiler parti içi seçimlerle belirlenecek ve bu seçimlerin tamamı yargı kontrolünde yapılacak. İşte o zaman bir tek terörist bile Meclise giremeyecek. Fezlekeler tarihe karışacak. Tabiiki şimdiki siyasetçilerin de çoğu da tarih olacak

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet D. / 04 Haziran 2022 21:11

    Siyasi Partiler Kanunu ve Seçim Kanunu değişecek. Parti delegelerinin tamamı seçimle göreve gelecek. Milletvekili, bld. başkan adayları ve parti yöneticileri parti içi seçimlerle belirlenecek. Bu seçimler yargı denetiminde olacaktır. İşte bunu yaparsak Meclis’e bir tek terörist giremez, fezlekeler tarihe karışır. Tabii şimdiki siyasetçiler de tarih olur

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 04 Haziran 2022 16:10

    Köprüler yıkıldı. Ayrışmalar tamamlandı. Dişler bilendi. Halkın hizmetkarıyız sözünün yalan olduğu ispatlandı. Geriye ne kaldı? Enflasyon düşerseymiş seçim farklı olurmuş! Ekonomi düzelirseymiş insanlar 20 yıl öncesini tekrar yaşarmış! Düşüncelerdeki ve insanlararası ayrışmayı nasıl gidereceksin? İslam'ı yerle bir ettiniz: Yeni nesilleri nasıl tekrar İslam'a susar hale getireceksin? Milliyetçiliğin havanda su dövmek olduğu anlaşıldı: İnsanları Türkiye'de nasıl tutacaksın?

    Yanıtla (12) (2)
  • Düşünceli / 04 Haziran 2022 20:04

    İnsanları Türkiye’de tutmak için insanca çalışma ve yaşama koşullarının yaygınlaştırılması yeter, ki siyasi irade olduktan sonra bu hiç de zor değil. Yeter ki herkesi ilgilendiren konular kamuoyunda özgürce tartışılıp bir mutabakat sağlandıktan sonra karara bağlansın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru..!.. / 04 Haziran 2022 21:04

    Siyasilerin sorumlu olduğu alanlar tabi ki var..ama herseyi siyasilere yuklersek o zaman ic dunyamizda sorun var demektir..çünkü Hukumetin yerine gelebilecek daha sonra ki gelecek siyasilerde de SIHIRLI DEGNEK yok..ve hicbir zaman da kimsede olmayacak..Bizim kendi VAZIFELERIMIZ yok mu..?..vatandaş olarak..

    Yanıtla (0) (1)
  • Pirireis / 04 Haziran 2022 12:13

    Bu gün a 101 e girdim, alış veriş yaptım. Etiketlere bakıp alış veriş yaptım. Kasada son Rakam garibime gitti, sonra Evde kontrol ettim, raflardaki etiket ile fiş TEK'i rakamlar birbirinden çok farklıydı. Bir eleman sadece fiş değiştirmekle meşgul olduğunu görünce şaşırmıştım ama, o bile etiketlere yetişememiş anlaşılan. Allah sonumuzu hayır eylesin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 04 Haziran 2022 14:13

    Dostum,kontrolünü markette yaparsan,kanunen düşük olan etiketi uygulamak zorundalar,dikkatine.

    Yanıtla (2) (0)
  • SanalKıreş / 04 Haziran 2022 16:39

    Dostum herbir mağza da üç tane görevli çocuk, günde 12 saat bazen 15 saat çırpınıyor. Yedikleri fırçanın haddi hesabı yok. Acayip yorgun durumdalar, o etiket farklarını da ceplerinden ödüyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Pirireis / 04 Haziran 2022 20:15

    Ben müşteriyim, market satıcı, fiyatları satıcı belirliyor ve gözümüzün içine sokuyor. Bu durumda ben etikete bakacağım, malın cinsini yazacağım, fiyatını yazacağım, kasaya gideceğim, kasada mal ve fiyat kontrolü yapacağım, kazıklanmayacağım, öyle mi? Yani fatura vatandaşa çıkarılıyor öyle mi? Hani dürüstlük, ahlak, helal kazanç, kul hakkı yememe? Anlayış değişmedikçe fatura halkımıza çıkarılıyor ama bu kadar kör göze olmuyor du. 3 market halkı soyup soğana çeviriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nihat / 04 Haziran 2022 19:56

    Muhalefete her turlu hakareti eden rte nin tavri ,cb adayligini aciklamamasi ,kamuoyunun aklina secimin yapilip yapilmayacagi suphesini dusurmuyorsa bu kamuoyu ne psikoloji ne sosyoloji biliyor demektir?

    Yanıtla (3) (0)
  • The end / 04 Haziran 2022 19:47

    Bu millet ne krizler gördü ve atlattı diyorlar. Bu krizleri cikaranlari sebep olanları seçimlerde kovarak iterek tekmeleyerek gönderdi. Siyasi seçim tarihimiz boyledir. Yine aynısı olacak.sebep olanların millet sandıkta hakkından gelecek. Menfaatciler cepciler hakyiyenler hakkı gasbedenler direnemeyecek direnemeyecek,

    Yanıtla (3) (0)
  • Perikles / 04 Haziran 2022 18:00

    Demokrat hukukçu! Çözüm sosyalist sistemdir. Kapitalist sistemde demokrasi hayaldir. Finans oligarşisinin demokrasi ikramı kısıtlıdır. Kapitalist sistemde milli gelirin yüzde seksenini, nüfusun yüsde yirmisi alır. Masal okumayın!

    Yanıtla (1) (1)
  • SanalKıreş / 04 Haziran 2022 19:43

    Demokrasi başına, sonuna her ne eklersen ekle hayaldir. Kapitalizm doktrin değil karşı konulamayan temas ettiği herşeyi kendine dönüştüren gerçekliktir. Liberalizm, komünizm, sosyalizm ve diğer falan falanlar dönemsel başarılar göstermiş ihtiyaca göre üretilen doktrinlerdir. En verimlisi liberalizm olmuştur. Liberaller kimseyi taraflı eşitlemeye çalışmadan refah seviyesi daha yüksek sistemler kurdu. Kapitalizm kurtuluş için çözüm bulunamayan lanetli bir olgudur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 04 Haziran 2022 15:47

    CB'yi destekleyen çevrelerin bugünlerde söyledikleri arasında; çözerse yine Erdoğan çözer ya da aklı olan 6 benzemese değil, Erdoğan'a verir şeklindeki cümleler. Düzeltecekse niye bozuyor? Enflasyonun nedeni dış güçler, dış nedenlerse niye savaşan ülkelerde enflasyon %17-22 de bizde TÜİK'e göre %73,5? Niye bazı Arap ülkeleri ile İsrail bizim düşmanımızdı da şimdi dostumuz oldu? Niye Çin'in Uygur Türklerine uyguladığı asimilasyona sessiz kalıyoruz? Bu sorulara cevabı var mı hükümet severlerin?

    Yanıtla (7) (1)
  • Doğrusu / 04 Haziran 2022 19:20

    Böyle zor sorular sormayın. Zorda bırakmayın trolleri.

    Yanıtla (5) (0)
  • ALİ: / 04 Haziran 2022 19:17

    ALİ:Sn:Mustafa bey;Tesbitleriniz doğru.Siz olsanız Ektiğinizi biçmeden görücüye çılarmıydınız:?

    Yanıtla (0) (2)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 18:34

    Sevgili Perikles, Allah aşkına benim yorumlarımda kapitalizmin K’sından bahsetmiş miyim? Sen hayal mi gördün yoksa? Söylediklerim hep somut şeyler. Bir tek özel sektör demişim. O sosyalizmde yok mu yoksa? Senin savunduğun sosyalizm değil de komünizm olmasın sakın?

    Yanıtla (1) (1)
  • Okuyucu / 04 Haziran 2022 16:54

    Ekonomik düzelme beklemiyoruz. Çünkü, Nass diye konuşup, faizi dışladiği halde, milyarlarca dolar yüksek faizi, dış güçlere her yıl ödemeye karşı bir planlama yapmıyorlar. Vergiler ve zamlarla dış faiz parasını topluyorlar. Yani, bunlar ekonomiyi düzeltemez !

    Yanıtla (5) (0)
  • SADAT / 04 Haziran 2022 16:42

    İki hafta önce "SADAT'la ve yöneticileriyle uzaktan yakından hiçbir alakam yok" diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün yaptığı açıklamada ise "SADAT'ın kurucusunu göreve getirdim. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde görüştüm" dedi.

    Yanıtla (6) (1)
  • Bulantı / 04 Haziran 2022 16:36

    Artan hırsıyla birlikte, yıllarca aynı kişi... Boş verdim nedeni, gerekçeyi. Hissetiğim şey, yoğun bulantı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bilge Kağan / 04 Haziran 2022 15:51

    Bir gün kahveye gittim üç sürtük arkadaşımla oturduk benle birlikte etti mi dört sürtük Biz aramızda hep böyle konuşuyoruz sonra bir baktım karşıdan rezil illet zillet ne kadar mahalleli varsa geldi hepsine çay ısmarladım.

    Yanıtla (0) (0)
  • The end / 04 Haziran 2022 13:56

    Demek milletin dili bu yani.dogru taban /alt nasılsa ustude öyle olur demiş atalarimiz

    Yanıtla (1) (0)
  • Düşünceli / 04 Haziran 2022 15:46

    Atalarımızın dediği çok! Her duruma farklı atasözü uyabilir; örneğin kimi sizin gibi önce taban sonra tavan der, diğeri balık baştan vs. der. Burada en önemlisi, yine atalarımızın dediği gibi teşbihte hata yapılmaması- bu şart.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 15:12

    Daha çook yapılacaklar ve proje önerilerim var ama buraya yazmakla sığmaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 15:11

    Planlı kalkınmaya ve bu konuda sıkı kurallar getirmeye (Almanya örneği) geçilmelidir. İhtiyacın üzerindeki yatırımlara izin verilmemelidir.Ülkemiz AVM ve işyeri çöplüğüne döndü.Arsa rantlarına izin verilmemelidir rantı devlet almalı ve böylece bütün halka yaymalıdır(Bu konuda biraz iş işten geçmiş olsa da) Su kaynakları, ormanlar ve tarım arazileri korunmalıdır.Park ve ağaçlandırmada ticari kafa ile düşünülüp meyve/kerestesi para eden ağaçlar düşünülmelidir.Deniz/göl/akarsularımız korunmalıdır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 15:04

    Büyük şehirler yaşanmaz hale getirildi.Derhal gidişat tersine çevrilmeli, kırsal alanda cazip iş imkanları oluşturularak göç tersine çevrilmeli, kırsalda altyapı ve konut desteklenerek kalkınma ülke sathında dengelenmelidir.Bunun için ulaşım altyapısı ve ücretler bazında destek olmalıdır. Devlet gübre, yem ve tohum gibi tarım girdileri konusuna el atmalı ve gerekirse üretime girmelidir.Sulama projelerine ağırlık verilmelidir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 15:00

    Kalkınma ve eğitim seferberliği Atatürk’ün yaptığı gibi olabilir.Devlet ve özel sektör her ikisi de kullanılmalı.Mesela tarım arazileri kamulaştırma ile toplulaştırılıp büyük devlet veya özel üretme çiftlikleri kurularak gıda sorunu çözülmeli.Kel dağ ve tepeler ağaçlandırma seferberliği ile ağaçlandırılmalı böylece ziraat ve orman mühendisleri iş bulur.Doğu-G.Doğu’da hayvancılık, balıkçılık ve arıcılık teşvik edilmeli.Çevreyi akarsuları kirleten fabrikalar derhal kapatılmalı veya taşınmalıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 14:54

    Çözüm tam demokratik sistem.Bürokrasi ve yargının tam bağımsız olması,Anayasa ve kanunların bu bakış açısıyla değiştirilmesi ve uygulamanın da tam bir kararlılıkla tavizsiz yapılması,başta AYM yüksek yargı organlarına tarafsız,bağımsız,liyakatli,bilgili,kaliteli ve demokrasiye gönülden inanan hakimlerin seçilmesi,devletin süratle küçültülmesi,borçlanmanın belli bir oranla sınırlanması,üniversite ve STK’ların bağımsızlığının sağlanması,bir kalkınma/eğitim/halk eğitimi seferberliğinin başlatılması

    Yanıtla (3) (0)
  • Demokrat hukukçu / 04 Haziran 2022 14:42

    Yerli ve milli araba değil TOGG. Motorunu yapamadıktan sonra neresi yerli-milli. Zaten aynı şekilde üretim yapan yerli milli firmalarımız var Tofaş ve Reno gibi. Öemli olan tamamını yerli ve milli teknoloji ile yapmak ve halka yarı fiyatına ucuza vermek ve ihraç etmek. Gerisi hikaye ve propaganda.

    Yanıtla (8) (0)
  • KARAR OKURU / 04 Haziran 2022 14:28

    Erdoğan SÜRTÜK kelimesini savundu. "Her türlü çirkefliği yapanlara hak ettiği teşhisi koyduk” demiş... cumhurbaşkanı milletin diliyle konuştuk diyor. Millet birbirine sürtük diyerek mi hitap ediyor? ülke ve millete yapılmış büyük bir hakaret olmuyıor mu bu?

    Yanıtla (10) (1)
  • şahsım / 04 Haziran 2022 14:25

    Kilicdaroglu’nun 10 sorusuna cevap bile verememis. Hakaretle gecistirmis.

    Yanıtla (9) (0)
  • Ahmett / 04 Haziran 2022 14:20

    Ekonomiyimi düzetecek geç orayı o nekdar dayanırım avasında ülkeyi satta sata batırdı.20 yıllık sonucu görüyorsunuz.cumhuriyetin kuruluşundan itibaren en kötü dönemini yaşıyoruz.sanki ülkeyi yıkmak iiçin gelmişler.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sınav / 04 Haziran 2022 13:59

    Eyy devlet, çocuklarımız yarın ve gelecek hafta LGS ve üniversite sınavına girecek mahalle sokak düğünleri gümbür gümbür kulaklarını tıka sanki tüm Türkiye dinliyor dinleyecek. Eyy devlet devletligoni bil. Çocuklarımıza yardımcı ol.

    Yanıtla (4) (0)
  • The end / 04 Haziran 2022 13:53

    Doğru demiş sn cb.kimsede alacakları ahlak dersi yok. Doğru ülkemizde din ve ahlak dersi verecek insan kalmadı. Olsa alırlardı.peygambetimiz güzel ahlak için gelmişti anlaşılan dinleyen yok

    Yanıtla (0) (1)
  • The end / 04 Haziran 2022 13:50

    Yarı liseye geçiş sınavı var. Sokak düğünleri gümbür gümbür. Sonrada üniversite sınavları.eyy devlet devlet olduğunu hatırla biraz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Pirireis / 04 Haziran 2022 12:09

    Ekonominin düzelme imkanı yok. Seçim öyle böyle geldi, gelecek. Tekrar iktidar olmanın tek yolu mideden geçtiğine göre, çare memur ve işçiye yüklü zam yapmak. 1989 , Özal seçime giderken memur ve çalışan kesime %120 civarı zam verdi, ev, araba hayalleri kurdurdu, sonra da cumhurbaşkanlığına çıktı. Aynı enflasyonist ortam, aynı çözüm olacak. RTE %40 enflasyon farkı + 10 puan refah payı verip, Ocak ayında enflasyon farkı + 10 puan Rafah payı vererek 2. Kez seçilmeyi deneyecektir. Yazın bir kenara.

    Yanıtla (0) (1)
  • Pirireis'e / 04 Haziran 2022 13:49

    Bir iktidarın ekonomide olumlu bir hava oluşturması için Avrupa devletlerinin desteğini alması gerekir..Özal, AK Parti'nin ilk dönemlerindeki o ekonominin altın dönemleri hep Avrupa'nın -hadi yanına ABD'yi de ekleyelim- destekleriyle oldu...

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 04 Haziran 2022 13:22

    Öteden beri seçimlerin ertesi gününden itibaren her mevsim erken seçim mevsimidir bizde. Seçim isteyen hazır mı değil mi durumuna bakmaz; olasılık hesabı yapmaz… İlk okulda ülkemizin coğrafi bölgelerini, dünya coğrafyasını, mevsimleri ve iklemleri öğretiyorlardı eskiden. Gençler bilmiyor olabilir. Örnek: Ekvatorda yılın her zamanı aynıdır. Kış ve yaz ayları yaşanmaz. Hava yıl boyunca yağışlıdır. 12 saat gece 12 saat gündüz. Sıcaklık ortalaması 25 C civarında.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur-Yazar / 04 Haziran 2022 12:13

    Şu anda muhalefetin adayının belirlenmesini en çok iktidar istiyor. Adeta yanıp tutuşuyor. Erkeksen çık karşıma ucuzluğunun sebebi bu. Çünkü seçim tarihini ona göre belirleyecekler. Kılıçdaroğlu aday olsa hemen seçime gidecekler. Biraz dişli bir aday görürlerse zamanını bekleyecekler. Karşılarında en çok istedikleri aday ise Kılıçdaroğlu. AKP iktidarının sona ermesini çok isteyen ben bile muhtarlara özel kalem vadeden Kılıçdaroğlu'na oy vermem.

    Yanıtla (4) (7)
  • Yazık / 04 Haziran 2022 13:17

    Çok merak ettim, Kılıçdaroğlu bu ülkeye ne zarar verdi? Neden hedefinize anlatırsanız ben de öğrenirim. Herhalde 20 yılın sonunda geldiğimiz bataklığa bizi getiren KK değil.

    Yanıtla (6) (1)
  • Sahin / 04 Haziran 2022 12:41

    Diken"in 11"ine giren yazılar her zaman kıymetlidir. Yazarın analizlerine katılmamak mümkün değil. Tespitlerine katılıyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 09:24

    Erdoğan 2023 seçimlerinde muhalefete bir gol daha atarsa Ana Muhalefer ve karar muhalefet kahrından hasta olur :)))

    Yanıtla (8) (41)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 09:49

    Yani milletin yüzde altmisi hasta olur diyorsunuz… Olmasina gerek yok zaten millet bitkisel hayatta su anda, siz Mars da mi yasiyorsunuz??

    Yanıtla (19) (1)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 09:50

    Sanırım o golü rüyasında atacak:) Gol attım diye sevinirken millet uyandıracak.

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 04 Haziran 2022 10:01

    Dostum,bu kahır meselesi değil,Ülke meselesi.

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 04 Haziran 2022 11:23

    Evet dediğin gibi olur. Ama sen bu kahrı anlayana kadar memleket elden gidiyor. İşte sen de bu noktayı bir anlasan sevinmek yerine birlikte kahrolurdun.

    Yanıtla (15) (1)
  • Sayit Karabulut / 04 Haziran 2022 12:17

    Tuzunuz ne kadar kur ki yaşananların tüm sorumlusu eğitimden diş ticarete, Tarımdan hayvancılığa, . Antidem0kratik uygulamalardan dış politikaya kadar hükümet sorumluyken siz muhalefete gol atma derdindesiniz.

    Yanıtla (15) (2)
  • karar okuru / 04 Haziran 2022 12:01

    Benim siyasi deneyimlerime göre söylem üstünlüğünü kaybeden partiler gerilemeye başlıyor. Ak parti tam bu durumda, Kılıdaroğlu'nun kendisine sorulan 10 soruya 1-2 saat içinde cevap vermesi Ak partide şaşkınlık yarattı. hiç cevap verilmeyecegini hesap ediyorlardı.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mumin / 04 Haziran 2022 11:57

    Kürt sorunu çözülmeden bu ülkede hiç bir sorunu çözemezsiniz Kıbrıs'a 200 bin Türk için rumlar hangi koşulda yaşamak istiyorsa burdada olması şart çünkü bunu daha fazla surduremezsiniz ekonomiden siyasete dünyada bütün kanallarının tıkanmış bunu aşmak zorundayız yoksa başkası gelip sana rağmen senin istemediğin şekilde çözer böylece Avrupa Birliği gibi Müslüman dünyada belki bir sistem oluşur

    Yanıtla (0) (1)
  • Kadir / 04 Haziran 2022 11:08

    Yaparsa Erdoğan yapar mantığı içinde yazılmış. ak partiden hâlâ ümidini yitirmemiş(ya da yitirmek istemiyor). Bir yazarın dili gibi geldi bana

    Yanıtla (19) (6)
  • Abdo / 04 Haziran 2022 11:55

    Hayır! Yazar Erdoğan'ı tanıdığı kadarıyla ne yapacağını anlatıyor. Yapılabilecek doğru şeyler var diyor. Eğer yapmaya niyet varsa! Yok. O zaman mega projeler işe yaramaz diyor. Sağduyu ile hareket etmek lazım. Bu gazete Reisçi olmadığı için kuruldu. Not: Bin oyum olsa Erdoğan kişiliğine oy vermem. O ayrı konu.

    Yanıtla (3) (1)
  • The end / 04 Haziran 2022 11:25

    Memlekette şeker yok TÜİK enflasyonu gizleyemiyor Ekonomide işler kötü Tarım hayvanda işler kötü Basindakileri görevden al. Beceremediler. Beceremeyenlerin en iyisi birincisi niye orada, onunda millet görevden alir

    Yanıtla (5) (0)
  • Çatlak / 04 Haziran 2022 11:07

    Sayın Yazar! Erdoğan’a yol göstermeyi bırakın! AKP yokuş aşağı hızla giden, freni patlamış Austin marka bir kamyondur.

    Yanıtla (18) (4)
  • köksal / 04 Haziran 2022 11:06

    Türkler neden kürtlerin Suriyede Irakta hak kazanmasına karşıdırlar. Değişmez yasamı dır karşı olmak. Ya bu fikir hatalıysa?

    Yanıtla (5) (9)
  • köksal / 04 Haziran 2022 11:05

    Dünyada kendi kendine yeten yedi ülkeden biriysek diğer altı ülkeyi bilmemeniz sizin suçunuz mu? Öğretmenin hatası mı. Yoksa dolduruşa geldiniz de bu palavraya inandığınız gerçeği mi.

    Yanıtla (1) (5)
  • sebep / 04 Haziran 2022 10:36

    Ekonmist Erdoğan ın : Faiz Enflasyonun Sebebidir - Hikayesi de paramparça oldu.

    Yanıtla (13) (1)
  • recerp / 04 Haziran 2022 10:31

    "Başı sonu belli, sahipli ve sahici bir reform hamlesi hem ülkeyi rahatlatır hem de iktidara bütün büyük projelerden çok daha güçlü propaganda imkanı kazandırır. " sen okadar saf olabilirsinde biz altı ay sonra başka kanujnla iptal edilecek özgürleşme olduğunu bilecek kadar akp iktidarında yaşadık
    tek çözüm Erdoğan’ı sandıkta göndermek.

    Yanıtla (18) (1)
  • ekonomist.e. / 04 Haziran 2022 10:31

    Enlasyonla mücadele sertleşmiş: resmi gazete: TÜİK in 20 bölge müdürü değiştirildi.

    Yanıtla (7) (1)
  • reyiz / 04 Haziran 2022 10:12

    seçin kardeşiniz görün bakın diyen erdoğan son olarakda ben ekonmistim dedi.faizleri düşürdü ama kur kruma diyerek öte tarftan takkiye gibi fazileri yükslertmiş oldu.mevduat diye geriye bir şey kalcak mı? Bu arada son durum: İhracat artışı % 15 İthalat artışı % 45 Dış ticaret açığı artışı % 157 Aylık dış ticaret açığı 11 milyar Dolar...

    Yanıtla (8) (1)
  • Hatemi / 04 Haziran 2022 09:59

    SEcimi zamaninda yapsimda onada taziyiz Zaman kazanmak için bekâ meselesi diye pel âlâ ertelebilirde seçimi

    Yanıtla (1) (0)
  • soran / 04 Haziran 2022 09:51

    Ayvalık'ta lüks restaurant ve tüm garsonlar Afgan. günlük 130 tl 'ye çalıştıracak adam bulamıyorlarmış. Vergi kaçakcılığı son gaz...bu daha ne kadar devam eder? Enflasyon olarak geri gelir RTEhükümetinin israfını diyanet çalışanları danışmanlar uçaklar saraylar krumalar ödenene ücretler nerden karşılanacak?

    Yanıtla (6) (1)
  • Eyy / 04 Haziran 2022 09:49

    Akp den sonra2023 gelen hükümet şöyle dememeli bi bu ekonomiyi hukuku tarımı vb yani enkaz devraldık dememeli. Akp devraldigindan daha kötü teslim edecek.ulke koşulları kötü olduğu zamanlar oldu hiç bu kadar kötü olmamıştı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Deli Oğlan / 04 Haziran 2022 09:45

    Kendi otomobilimizi kısmen de (Motor vs ithal) üretmek güzel ama asıl önemli olan halkın o otomobili alacak maddi gücünün olmaması. Akp seçmeni kamu (devlet) bankalarının verdiği düşük faiz kredilerle verilen garantilerle kendi cebinden ödediği hiç geçmediği ve geçmeyeceği köprü ve yol, hiç uçamayacağı havalimanı yaptı diye oy verdiği için reis haklı halk alamayacağı otomobil için bile akp ye oy verir. Kemik akp seçmeni ne zaman açlıktan kemikleri çıkar sonunda ölürse o zaman oy vermeyi keser.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kakuça / 04 Haziran 2022 09:43

    yani çözerse yine Erdoğan çözer ,diyorsunuz. Doğru diyorsunuz, çünkü muhalefet sorunlara odaklanmıyor ,kişiye odaklanıyor, bizi ilgilendiren sorunlardır bunun çözümü de belli.

    Yanıtla (1) (6)
  • The end / 04 Haziran 2022 09:42

    Bizler türk milleti akpbize öğretti. İşte bir ülke istismar demogoji adaletsiz ve hak yeme cep doldurma kısaca din adına din dışı işler yani bir ülke nasil kötü yönetilir örneğiyle uygulama ile gösterdi. Kim gelse bu kadar istesede kötü yönetemez. Vesselam
    Editörün notu: Keşke meramınızı anlatabilmek için nokta, virgül kullanmayı deneseniz.

    Yanıtla (1) (1)
  • DEDEM-K. / 04 Haziran 2022 09:35

    Seçime hemen gidip gitmeme keyfi yapılacak bir tercih değil bir mecburiyettir, memleket yangın yerine dönmüş,vatandaş yandım anam çağırmaktadır, memleket sevdalıları yangını ne zaman söndürsem veya itfaiyeyi ne zaman çağırsam diye düşünemez, iktidar vatandaşın durumunun farkında görünmüyor veya bilmezden geliyor ama vatandaşın sabrını çok zorlamamak lazım. Karı-zararı düşünmeden hemen seçim kararı alınmalıdır,sonucu ne olursa olsun. Allah (cc) yardımcımız olsun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Aslan / 04 Haziran 2022 09:21

    Sayın Karaalioğlu hukuk, özgürlük, demokrasi,adalet hükümetin en korktuğu alanlar..hukuk bağımsız olsa yargılanırız diye korkuyorlar çünkü .geriye ne kalıyor kaos senaryosu.en iyi bildikleri şey kaos yaratmak,daha şimdiden durup dururken Suriye'ye giriyoruz bu ekonomik darboğazda.Haziran seçimini kaybettiğinde ülkede kan gövdeyi götürmüştü.Dolayısıyla bunlardan adalet hukuk beklemek safdillik olur .en iyi bildikleri işi yapıp ortalığı karıştırıp milliyetcilik pompalayıp seçime öyle gidecekler

    Yanıtla (14) (2)
  • Mimli / 04 Haziran 2022 08:32

    Sayın yazar; demek sizin Erdoğan'dan hâlâ umudunuz var. Öyle anlaşılıyor ki KARAR Gazetesi yayın politikası gereği olarak anladığım yazılarınızdan çıkan sonuca göre CB Erdoğan'ı halen bir 'umut' olarak görme eğilimindesiniz.

    Yanıtla (13) (2)
  • Fani / 04 Haziran 2022 08:27

    Artik kapi kilit tutmuyor, fetret devri yasaniyor, kapanin elinde kaliyor. Vatandasin acligi,sagligi,guvenligi ve adalet ne durumda yoneticiler bi haber, uc bes maas alanlarla, yoksullar olusturuldu. Secim tercihimiz gelecegimizi belirlerken yasadiklarimizi unutarak gidersek keten helva vesselam.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 04 Haziran 2022 08:22

    Ne demis sair 'Gafil! Gittin mi bir daha gelmek yok. Altin degilsin ki gomup cikarsinlar'. Buradan bakinca Erdogan'in endisesi anlasilabiliyor. Altin olmadigi icin gidince bir daha gelemeyecegini biliyor. O yuzden savassa savas, ic kargasa ise ic kargasa, her yolu deneyecektir...amma milletin de iradesi aclik yoksulluk yuzunden celik gibi percinlenmis durumda. Ne kadar zorlasa bosa cikar.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 08:18

    Bir yıl kalmış seçime, adaletten, hukuktan, demokrasiden, insan haklarından, tekrar reform yapacak seçim kazanacak, geç bunları bu millet onun bağırmasından bıktı.

    Yanıtla (13) (2)
  • Mehmet D. / 04 Haziran 2022 08:18

    Siyaset sisteminin değişmesi için umut beslediğim yeni partiler de beni hayal kırıklığına uğrattı. Acilen değişmesi gereken Siyasi Partiler Kanununun yenilenmesi ile ilgili ne yeni partilerden ne de 6’lı masadan hiçbir açıklama gelmedi. Sadece “Siyasi Etik Kanunu çıkaracağız siyasetçiden mal beyanı isteyeceğiz” diyorlar. Malı çalan siyasetçi, o malı kendi üzerine yapmıyor ki kimdem mal beyanı istiyorsun.

    Yanıtla (4) (2)
  • O aslan / 04 Haziran 2022 08:17

    Aşık oldunmu birine bütün olumsuzluklara karşı umudunu kaybetmekten korkarsın. Yanlış sorunun doğru cevabı olmayacağıgibi, aynı deneyin farklı sonuç vermeyeceğini de artık bilmemiz lazım.

    Yanıtla (2) (0)
  • MDS / 04 Haziran 2022 08:11

    Ben kendi adıma konuşuyorum ve pek çok seçmenin de bu kanaatte olduğunu düşünüyorum; AKP/Erdoğan değil eliyle, ağzıyla kuş tutsa OY YOK... Yetti artık yahu!..

    Yanıtla (8) (1)
  • Mehmet D. / 04 Haziran 2022 08:09

    Türkiye’de bugüne kadar gelen iktidarlar ülkeyi yedi bitirdi. Bundan sonra gelecekler de aynısını yapacak. Siyaset sistemimiz yüzündenne yazık ki liyakatli insanlar liderlerce siyaset dışına itiliyor, sadece kişisel menfaatlerini düşünenler insanlar siyaset sahnesinde yer bulabiliyor. Muhalif liderlerden medet umanları da anlamıyorum. İktidara geldiklerinde “komşuda pişer bize de düşer” mantığıyla destek veriyorsanız yanılıyorsunuz. Sistem değişmediği müddetçe daha çok ekonomik krizler göreceğiz

    Yanıtla (2) (2)
  • Okur / 04 Haziran 2022 07:30

    Muhalefet parmak boyası mevzuunu ciddi olarak olmazsa olmaz hale getirmeden istedikleri kadar seçim yapılsın sonuç değişmeyecektir..Bunu başarırlarsa sandığa giderim,yoksa aptal yerine konulmanın anlamı yoktur diye düşünenlerdenim..Mevcut iktifar hile hurda konusunda uzmanlaştı çünkü..

    Yanıtla (4) (1)
  • TB / 04 Haziran 2022 06:28

    Mustafa Bey, Erdoğan’ın Kemal Bey’in aday olmasından başka şansı yoktur. Kemal Bey’in de aday olmak istemesi ile hem ülkemizi hem kendini hem de bizleri büyük bir riske atacaktır. Bekleyip göreceğiz. Kim kendini kim vatanını düşünüyor göreceğiz. Sabrediyoruz…

    Yanıtla (9) (1)
  • Okurum / 04 Haziran 2022 06:16

    Barut bitti. Tayyip şimdi arsa, liman, sahil, yol, köprü, havalimanı, orman satarak para bulmaya çalışıyor. Asıl problem yiyiciler. Yeni hükümetin de işi çok zor. Ekonominin düzelebilmesi için en az 10 yıl lazım. Yoksulluk, yolsuzluklar, yasaklar diyerek geldiler, aynı şarkıyla gönderilecekler.

    Yanıtla (8) (1)
  • Sahin / 04 Haziran 2022 06:03

    Samimiyetimle söylüyorum . Bana Türkiye"de en sevmediğin insan kim diye sorsalar Erdoğan derim. Ne kendini görmüşüm ne de bana kişisel zararı olmuş.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 04 Haziran 2022 05:44

    Tuhaf zamanlardayız. Son on yılda ülkemizde ve dünyada akla gelmedik şeyler yaşandı ve yaşanmaya da devam ediyor. Bir zamanlar aklı başında-iyi dediğimiz idareciler tarafından, ülkemiz akıl almaz şekilde, göz göre göre uçuruma doğru itiliyor. AKP açısından, şok edici bir oranla seçim yenilgisi bu sürecin son halkası olabilir.

    Yanıtla (3) (1)
  • okurfokur / 04 Haziran 2022 05:09

    “100. yıl atmosferi” mi? hahahaha.... şaka mı yapıyorsunuz sayın yazar..

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 04 Haziran 2022 02:53

    Artik farketmez. Millet Erdogan'dan hayirli bir is beklemiyor. Degisim, donusum istiyor. Tebdil-i iktidarda ferahlik var. Erdogan iktidari yordu, biktirdi.

    Yanıtla (32) (6)
  • Okur... / 04 Haziran 2022 02:24

    Bu muhalefet herzaman seçim istemiştir. Krizlerde iktidar kendisi kaçmak için seçime gitmiştir hep. Biz böyle gördük.iktidar yönetmekten endişe etmemektedir. Seçimi zamanında yapacak.Muhalefetin iştahini kabartan şeyler var. O DA o nedenle iktidara talip. Dış politika performansı ekonomik düzlük beklentileri mevcut iktidarın devamını sağlayacak. Çünkü sosyal medyadaki sırası suskunluk böyle okunuyor. Köşe yazarları da pazar tezgahında mallarını satmaya çalışıyor.

    Yanıtla (3) (37)
  • Cemo / 04 Haziran 2022 02:15

    Dini ve milli hamaset sağ partilere %50 garanti oy sağlar. Sistemden beslenenler ve sermaye desteği %25 daha oy getirir. Bütün bu avantajlara rağmen Cumhur İttifakı %35 bandına indiyse deniz bitmiş demektir.

    Yanıtla (21) (8)
  • Sahin / 04 Haziran 2022 02:10

    Bir ülkede her gün seçim konuluşuyorsa , O ülkede sorunlar yumağı vardır. Batıda böyle olmaz. Seçime bir iki hafta kaldığında haraketlenilir. ABD hariç . Biz ne yapıyoruz?Allahın günü seçimle yatıp seçimle kalkıyoruz. Niye acabaca çünki ne maddi nede manevi huzurumuz kalmamış. Seçimler onun için önemli. Bizim kim gelirse lüksümüz yok . Yönetenler bizim için çok önemli. Kendilerine değil ülkesine hizmet eden siyasetcilere yöneticilere ihtiyacımız var.

    Yanıtla (23) (4)
  • Ali Rıza / 04 Haziran 2022 01:46

    Aslında seçim tarihi belli , zamanında yapılacağını daha önce hükümet yetkilileri söylediler. Rıza Tevfik’in bir dörtlüğünün iki mısrasında dediği gibi .” Aklıma gelmedik bilmece sorar”” Beni hülyalara salan gözlerin” gibi.Aklıma, şöyle geliyor, acaba seçim tarihinin ertelenmesi üzerinde düşünmemiz , o hülyalara dalmamız ihtimal dahilinde değil mi? Bu kışta kıyamette seçimin yapılma ihtimali yok gibi geliyor bana. Havaların sıcak olduğuna bakmayın, aslında çok soğuk….!

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okunur / 04 Haziran 2022 01:21

    Erdoğan’ın üstesinden gelmesi gereken sorunun adı „verimsizliktir.“ Maşallah sıkıntı veren, bunaltan ne varsa her gün veriyor. "hafif dertler konuşur, büyük dertlerin sesi çıkmaz" demiş büyüklerimiz.

    Yanıtla (4) (4)
  • Ty / 04 Haziran 2022 00:22

    Akla en yatkın, iktidarın işine yarayacak seçim değerli yazarın dediğine benzer mayıs 2023 olabilir. Kardeşim kasım da seçim olur mu kış ayı başlıyor zamlar daha da artacak ki aleyhte bir durumdur.

    Yanıtla (8) (6)