‘Tansu Çiller burada siz neredesiniz?’

Hemen belirteyim, çoktan tarihin tozlu sayfaları arasında yerini almış ve de bugün için hiçbir anlamı olmayan bir isim üzerinden yazı yazmayı kendime yakıştıramadığımı söylemem gerekiyor. Ama bazen böylesine absürt durumların bile halen yaşamakta olduğumuz sıkıntılı dönemi daha net anlamamız konusunda önemli bir işlevinin olduğuna da inanıyorum.

İki gün önce AK Partili bir dostum arayarak yazılarımla ilgili bazı sitemlerde bulundu. Elbette bu son derece doğal bir durum, zira insanlar dostlarını övüp taktir edebilecekleri gibi bazen sitemde de bulunabilirler. Dostumun telefondaki sesi biraz öfkeliydi, o ifadeler aynen şöyle: “Neredeyse yüz yıl sonra elde ettiğimiz bir iktidarın kıymetini anlamıyorsunuz, bu yüzden eleştirmenizi kabul edemiyorum, keşke Tansu Çiller’i örnek alabilseniz, o bile şimdi bizim yanımızda duruyor, peki siz neredesiniz?”

Doğrusu bu cümleler karşısında ne söyleyeceğimi bilemedim, elbette biliyordum ama içim o kadar acıdı ki bir türlü kendimi toparlayıp anlamlı bir cümle kurmakta zorlandım. Ve sonra sakin bir sesle dostuma dedim ki “Eğer AK Parti Tansu Çillerden medet umacak kadar çaresiz bir durumdaysa, demek ki yıllarca boş bir hayalin peşinden koşmuşuz…”

Gel de şimdi Berat Albayrak’ı hatırlama… Bugüne kadar AK Parti iktidarına en sert eleştiriyi yapan Albayrak ne demişti: “At izi, it izine karıştı, Allah sonumuzu hayretsin…” Katılmamak mümkün değil, gerçekten Allah sonumuzu hayretsin.

Düşündükçe insanı hafakanlar basıyor, 2002 yılında hukukun üstünlüğü, daha fazla özgürlük, şeffaflık ve hesap verilebilirlik gibi demokratik hedeflerle yola çıkan ve bu konuda önemli başarıların altına imza atan AK Parti, sonunda Türk toplumunun hafızasında çok da itibarlı bir yere sahip olmayan Tansu Çiller’i parlatıp siyaset pazarına sürmeye çalışıyor.

Elbette herkesin olduğu gibi Çiller’in de yeniden siyasete dönmesinde hiçbir mahzur yok, bu bir tercih meselesi… Talihsizlik o ki AK Parti’nin bu parlatma ihalesine talip olması… Çünkü böyle bir durum hem siyaseten bir zaaf göstergesi, hem de son derece hazin…

Esas anlaşılması zor olan, AK Parti’nin toplum nezdindeki itibarını zedelediğini, ‘güç kaybettiği için Çiller’den bile medet umuyor’ algısı oluşturduğunu bile bile bu negatif yolda yürümeye devam ediyor olmasıdır.

Hakkını yememek lazım özellikle iktidara yakın ‘İslamcı’ medya, AK Parti’ye zarar verme ihtimali yüksek olan geçmişin bütün arızalı siyasetçilerini bugüne taşıyıp parlatmada çok başarılı bir hizmet veriyor! Mesela 28 Şubat’ta dindarlara nefret kusan Doğu Perinçek bu İslamcı grupların adeta göz bebeği haline gelmiş bulunuyor. Galiba kimsenin bilmediği bir hikmeti keşfettiler Perinçek’te…

Bu İslamcı medya şimdi de Tansu Çiller’in meziyetlerini keşfetmek için canla başla çalışıyor. Bilindiği gibi bu hanımefendi son günlerde kendince müthiş icatlar yapıyor (!) Dünyadaki bütün siyaset bilimcileri, hukukçuları, hatta geçmiş yüzyıllardaki filozofları bile kıskandıracak demokrasi değerlendirmeleri yapıyor. Geçtiğimiz günlerde “6 muhalefet partisinin parlamenter sistemi umut diye sunması millete ihanettir” gibi dünyayı kıskandıracak(!) bir değerlendirmede bulunmuştu. En son Sabah gazetesine verdiği mülakatta bir adım daha ileriye giderek “Koalisyon darbeden de beterdir” vecizesini ortaya koymuş oldu.

Ne müthiş bir icat değil mi?

Yıllardır Avrupa ülkeleri koalisyonlarla yönetiliyor, bu ülkelerdeki siyasetçilerin hiçbirinin aklına ‘koalisyonların darbelerden beter olduğu’ gibi parlak bir fikir aklına gelmemiş. Ama siyasi tarihimizin en başarısız başbakanlarından birisi olan Çiller, Avrupa’yı bile kıskandıracak böylesine parlak fikirler icat edivermiş…

Muhtemelen AK Parti ve İslamcı medya da Çiller’in başarılarını(!) yeni keşfetmiş olmalı ki önümüzdeki seçimlerde bu eski başbakanımızın dehasından yararlanmak istiyor.

Ne diyelim, herkese kolay gelsin…

YORUMLAR (124)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
124 Yorum
  • KAAN / 12 Mart 2022 13:19

    Adil adalet, hukuk, toplumsal uzlaşma, hataları düzeltemeden, hepsi yan tesir etkisi gösterir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 12 Mart 2022 00:40

    Eğitim: Rabırt kalıc, yeıl yunivörsidi, basfırıs yunivörsidi Elbette; bu sihirli kelimeleri duyanlar, bu sihirli kelimelere hayran olanlar hanımefendiye veya işaret ettiği kişiye oylarını hemen veriverecekler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan / 11 Mart 2022 13:36

    Tansu çillerde ekonomistti ve bu devir gibi ekomomiyi berbat etti. Allah böyle ekonomistlerden bizi korusun hele kitabını yazanlardan daha çok korusun.

    Yanıtla (14) (1)
  • adnana / 11 Mart 2022 21:29

    Bunlar ancak yolsuzluğun kitabını iyi yazarlar

    Yanıtla (9) (0)
  • ceren / 11 Mart 2022 13:28

    demokratik sağda büyük bir boşluk var.gültekin uysalla olmuyor bu iş.çillere görev düşüyor.

    Yanıtla (0) (20)
  • Deniz / 11 Mart 2022 15:14

    Eskiye ragbet olsaydi bit pazarina nur yagardi..

    Yanıtla (14) (0)
  • vatandaş / 11 Mart 2022 21:25

    Hadi ordan çillere ihtiyaç varmış.

    Yanıtla (7) (1)
  • Barbaros / 11 Mart 2022 20:04

    AKP nin amacı, Tansu Çiller ile Millet İttifakına bir cephe açmak. Seçim zamanı gelince ,Tansu Çiller Cumhur ittifakı lehine seçimlere katılmaz...Yeniden Refah Partisi de,Cumhur ittifakı lehine seçimlere katılmayacak. Bu tür uygulamalar,geçmişte çok yapıldı...Maksat,seçime kadar meydanlarda,medyada,TV. de muhalefet aleyhine çok sesli eleştiri getirip, aradan sıyrılmak.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kararlı / 11 Mart 2022 19:44

    Herkes Çiller’in 2 anahtar (ev,araba) vaadini unutmuş bakıyorum. Bırak 2 anahtarı milletin evini arabasını bile elinden aldılar

    Yanıtla (8) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 11 Mart 2022 19:11

    Ortam sana uygun değil abla... Gülmeye ihtiyaç var, siyasete tat getir, Benzin mazot pahalı, bir de BEYAZ AT getir! Kıratın adını bile değiştirmiştin... Çok kısa kal ve git. Giderken de Tanrıyı bize emanet etme, Senin yüzünden galiba bizi çarptı Tanrı, O günden beri yüzümüz gülmüyor!

    Yanıtla (10) (0)
  • Koç / 11 Mart 2022 18:51

    Tansu hanım anasından kalan çıkınlarin hesabını versin bu Ülkede yolsuzluk yapan siyasilerden hesap sorulmazsa bu ülke asla düzlüğe çıkamaz Bakanlar bürokratlar Belediye başkanlar devlette görev yapan yolsuzluğa bulaşmış adamlardan hesap sorulmalı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Biz kimiz ki.. / 11 Mart 2022 16:49

    Zamanında rahmetli Ecevit'i yaşından dolayı dililerine dolayan anlayış, simdi 78 yaşındaki Çiller'den medet umuyorsa demek ki durum çok ciddi...

    Yanıtla (14) (2)
  • TURAN dan. / 11 Mart 2022 18:22

    Aynı zihniyet o. öcalan'dan bile medet umdu.

    Yanıtla (14) (0)
  • Mehmet / 11 Mart 2022 17:59

    Çiller halk beni özledi demiş. Millet için yapacakları varmış. Burda bu laflara inanan çıkabilir. Ben uyarayım akp ye destek için yapıyor bunu akp kimlere muhtaç görün. Muhtar adayı olsa ben oy vermem. Çok iyi tanıdık 91. 2002 arası.

    Yanıtla (4) (0)
  • ek / 11 Mart 2022 17:56

    Adi zikredilmeyen Akp liyi anlamak mumkun degil. 70 yildir bu ulke muhafazakar/milliyetci/sagci kesimin elinde. Cunki iktidar bizim, yanlislari gormeyelim, olurya bizden olmayanlar iktidari alir. ...! Bu zihniyet cok sorunlu ve zelil bir zihniyet. Zaten bu zihniyet Akp nin hizla cokmesini getirdi. Yanlista olsa bizden oldugu icin ustunu ortelim. Anli, sanli prof.lar, hocalar bile bu dusunce bicimine fetva verdi...Ya bir sey ayaga duser ama bu kadarida fazla...

    Yanıtla (5) (0)
  • ek / 11 Mart 2022 17:50

    Tansu Ciller tepeden inme bir liderdi. Tabandan tirmanmadi. Sahada karsiligi olmayan bir siyasetci. Iktidarda oldugu donemde ulkeyi batirdi, icine etti gitti. Simdi hangi yuzle geri donmek istiyor ki? Cillerden medet ummanlar acinacak durumdadir. Cillerin halk nezdindeki imaji negatiftir. Cok hevesliyse meydan orda buyursun gelsin, boyunun olcusunu alsin. Yazi icin tesekurler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Fasih ÖZDAŞ / 11 Mart 2022 17:39

    AKParti'nin Tansu Çiller'e teklif götürdüğüne inanmıyorum. Çiller'in etrafındaki bir kaç kişinin milletvekili olabilmek için harekete geçtiklerine inanıyorum. Hangi ittifaka dahil olsa, ya da tek başına seçime girselerde, geçmiş sicili nedeniyle bir varlık gösteremez. Eğer Cumhur İttifakına dahil olursa, faydadan çok zarar verir.

    Yanıtla (5) (0)
  • vehbi / 11 Mart 2022 15:58

    Tansu Çiller deyince benim aklıma kriz, develuasyon , kötü yönetim, Koalisyonu bozarak Merhum Erbakan Hocaya attığı kazık, yolsuzluk,ballı ihaleler geliyor nedense, vesayete karşı sessiz duruş vs vs...geliyor...Eğer şimdi acil imdat kolu olarak o görünüyorsa vah ki vah. Dövize endeksli mevduatın da onun aklı olduğuna dair haberler çıkmıştı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hamza Demirci / 11 Mart 2022 17:12

    Koalisyonu Çiller bozmadı. Demirel bozdu

    Yanıtla (3) (1)
  • Enver / 11 Mart 2022 16:39

    Vatan-Millet-Sakarya-Sömürü fraksiyonu rotasını tamamen şaşırdı. Milli irade kayasına nasıl çarptıklarını hep birlikte göreceğiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Halil Güngör / 11 Mart 2022 16:33

    Dertleri Çiller'in başarı olup olmaması değil, AKP'ye gitmeyecek olan merkez sağ oyları Millet İttifakından koparmak.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa duman / 11 Mart 2022 16:27

    Aklın yolu bir.ikdidarda kalmak için ikdidarın neler yapabileceğine çok güzel bir örnek.insanların bukadar küçüleceğini düşünemiyorum.konuyu güzelce işlediğimiz için teşekkür ederim.

    Yanıtla (2) (1)
  • Fasih ÖZDAŞ / 11 Mart 2022 16:04

    Selçuk Parsadan'a örtülü ödenekten ödediği 500 milyar ( o zamanki lira ile ) ne oldu ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Tufan / 11 Mart 2022 15:45

    Yaşım 72..Türkiye siyasetini takip etmek ve bilmek için yeterli bir yaş. Akp ye oy vermedim. Ilk 8 yılını da takdir etmişimdir. Ancak tosunlarına rant sağlamak için zamanında arsalar alan, Devletin parasını bir dolandırıcıya kaptıran bu hanımefendiden medet ummak hiçbir Akp liye yakışmaz. Parti kurup ta ne yapacak. Binde 1 mertebesinde oy alacak bu siyasi mevtayı ekranlarda görürsem midem bulanır diye endişe ediyorum. Yazarımız güzel bir yazı kaleme almış ama yumuşak bir üslupla..

    Yanıtla (3) (1)
  • Mamosta / 11 Mart 2022 12:20

    Değerli karar okurları; 40 yılı aşkındır Türkiye siyasetini yakından takip ederim. Şimdiye kadar bu ülke de gördüğüm en kifayetsiz, en niteliksiz siyasetçi çiller olmuştur. Erdoğan’ın Çiller’den medet umar hale gelmiş olması Erdoğan siyasetinin bitişinin en büyük ispatıdır.

    Yanıtla (17) (0)
  • halil alkan / 11 Mart 2022 13:38

    tabi dünya liderleri onun için gidip geliyorlar ah be dünya böyle körlerinde varmış

    Yanıtla (0) (7)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 13:39

    Ikinciligi kime veriyorsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Mamusa / 11 Mart 2022 14:35

    Aynen katiliyorum,ayni zamanda ulkenin de bitirildiginin son perdesidir...

    Yanıtla (9) (0)
  • Nihat / 11 Mart 2022 14:21

    Ab ye girmeden ulkeyi gumruk birligine sokup kaziklatan,gun ortasi havai fiseklerle cahil halka kurtladan kadin birileri tarafindan bulunmaz hint kumasi diye piyasaya surulmek isteniyor. Simdiden akp liler bu kumasa sarilmaya hazir...!

    Yanıtla (4) (0)
  • Kadir / 11 Mart 2022 14:16

    Ülkeyi yöneten zihniyet. Çiller ve perinçek e muhtaç hale geldi ise vah ülkem vah ne hale geldi.

    Yanıtla (1) (0)
  • A.Derin / 11 Mart 2022 13:52

    Meraklanmayin, yakında bu konuda anketler yapılır ve Çiller macerasından vazgeçerler, de Çiller vazgeçer mi bilemem....

    Yanıtla (2) (0)
  • iyildiz / 11 Mart 2022 13:49

    ..."çoktan tarihin tozlu sayfaları arasında yerini almış ve de bugün için hiçbir anlamı olmayan bir isim"... aynen

    Yanıtla (1) (0)
  • eskiden, / 11 Mart 2022 13:49

    1-Her dost, dosdoğru dost olmuyor, o dostunuzdan kaçın. 2-Tansu(hoca) hanım, çok eski acı/tatlı anılarımızda kalmıştır. (siyaset öncesi okul seneleri dahil), 3- Başarısız bir siyasi figür'dür. 4- Bu birliktelik, karşılıklı siyasi, ekonomik çıkarlar (imar ve krediler dahil) için kurulduğu düşünülebilir. 5- Bu teklifi Sn. Erdoğan'a kimler ve hangi gazeteci götürdü? 6- Eğer başına geçeceği söylenen partiyle (Adp) ittifak halinde, Sn. Fatih Erbakan'ın Cumhur ittifakı hakkında fikri değişecek mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Özkan / 11 Mart 2022 13:45

    Büyükşehir yapamadığı Büyükşehirler var daha. Çünkü fırsat vermediler. Hatta Ankara'yı bile Büyükşehir yapacaktı. Demirel devirdi onu. Ortalık şenlensin diye oyum Tansu hanıma. Bir an önce siyasete dönmesini bekliyorum. Ha gayret.

    Yanıtla (0) (0)
  • ülkesini seven vatandaş / 11 Mart 2022 09:40

    Buradan 6 koalisyon partisinin hukukçu kurmaylarına ihbarda bulunuyorum. Tansu Çiller ve kocası Özer Uçuran Çiller'in bu millete vermedikleri bir "İstanbul Bankası yolsuzluğu " vardır. Amerika'daki mal varlıklarının kaynağı bu bankanın hissedarı olduğu şirketlere geri dönmemek üzere akıtılan kredilerdir, Bunlar sır değil bu milletin Çiller hırsızlarıyla görülmemiş bir hesabı vardır. İnşallah gelmekte olan iktidarın bu millete ilk hizmeti bu hırsızları yargı önüne çıkartıp sokağa çıkamaz hale ge

    Yanıtla (9) (0)
  • Adnan / 11 Mart 2022 13:42

    O yolsuzluk dosyasını refah ve dyp mecliste akladılar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 12:27

    İttifİttifakla koalisyonun ne farkı varki?bence koalisyon daha iyi hiç değilse bir protokola neler yapılacağı yazılı hakeme geliyor.ittifakta oda yok tamamen sözlü anlaşma.

    Yanıtla (4) (2)
  • Muammer / 11 Mart 2022 13:32

    Son millet ittifakında yazılı anlaşma yapıldı ve deklare de edildi kamuya.. Ali Babacan bu konuda çok titiz ve her şeyin belgeye ve ilkeye bağlanmasını şart koşuyor..Bence de bu tutum çok çok önemli.. Yoksa kuru güven sözleri bir anlam taşımaz.. Hele de siyasetçi gibi yalanı peynir ekmek yer gibi söyleyenler için hiç anlamı olmaz...

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali / 11 Mart 2022 13:24

    Atalar boşuna dememişler; suya düşen yılana sarılır." Şimdi de AK Parti yılana sarılıyor, çırpınıyor ve umudu geçmişin ihtiraslı, ama kifayetsiz siyasetçilerinde ve bazı "ne olduğu belli olmayan" zevatta arıyor.... İslamcılık konusuna gelince; İnsanları, kendileri istemediği zaman onları kategorilere ayırmamak gerekir. Bu gidişle AK Parli'liler de İslamcılığı çoktan boşamış olmalı. Onlara da Müslüman diyebiliriz elbette, ama İslamcı demeyelim. Onlar muhafazakâr! Payeleri onlara yeter'

    Yanıtla (0) (0)
  • Bala Karaburun06 / 11 Mart 2022 12:08

    Demirelin hediyesi olup ondan sonra pişman olmuştur.çiller deyince ağarlar,çatlılar,devlet için vuranda vurulanda şereflidir,ekonomik kriz,özer çiller uçuran tarafından yönetilen Türkiye,ABD de avm ler şatolar yatlar olan abd vatandaşı daha saymakla bitmeyen türkiyenin karalık yüzü olarak anıyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 12:02

    Tansu Çiller,toplum vicdanında aklanmamış (Selçuk Parsadan , Vakıfbank 500 Milyar TL örtülü ödenek vs) olarak ne kadar etkili olur bilemem..Ama Cem Uzan ın %7 ler oy alabildiği bu ülkede balık hafızalı seçmenler oldukça herşey mümkün..

    Yanıtla (3) (0)
  • musto / 11 Mart 2022 12:01

    Gel...gel...Sen de gel...Bizim meşrebimiz geniştir ne olursan ol yeter'ki gel...Hocaya sormuşlar...Eskiyen Ay'ı ne yaparlar? Kırpıp kırpıp yıldız yaparlar....

    Yanıtla (4) (0)
  • Elbaki huvel baki / 11 Mart 2022 11:35

    Her alanda bu kadar çelişkisi, açığı, yanlışı olan bir iktidar; Tansu Çiller'i oyuna katıp muhalefeti ekarte etmeye çalışıyor ya... Yazıklar olsun bu muhalefete.Akp nin normalde şu an %5bile oy alamaması gerekirdi.Ulke 2002 den daha dipte...Ama bunu anlatamayan bir muhalefet var...Garip.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 11:23

    Parlementer sistemin ne kadar sakat olduğunu en iyi bilen ÇİLLER dir doğruyu duymak zorunuza mı gitti.. Bulanık su bulamayız diyemi korkmaya başladınız....

    Yanıtla (2) (26)
  • AYdın... / 11 Mart 2022 11:05

    Gözün aydın Türkiyem! Sabık başbakan Tansu hanım MİLLETİMİ özledim diyerek siyasete soyunmuş... Artık HEM SOYAN hem de MİLLETİN ORASINA KOYAN kuduz erkek çetelerden kurtulacağız.. Gerçi soyulmaya devam edeceğiz ama en azından ANALARIMIZ KİRLETİLMEYECEK... Durmak yok yola devammm...

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 00:17

    Avrupada sistem yerleşmiş,6 ayda Hükumet kurulmasa tıkır tıkır işliyor. Bizde böylemi,Hükumet kurmak için 1.parti 5 mv.line ihtiyacı varsa 5 kişiye 5 bakanlık istiyor. Bunu herkes bilir.Koalisyon değil,devlet nasıl bölüşülür hesabı yapılır. Bunu en iyi yazar bilir

    Yanıtla (21) (9)
  • Numan / 11 Mart 2022 05:59

    Koalisyon devleti bölüşmekmiş!! Devleti bölüşme öyle olmaz, şöyle olur; Mesela hangi ihaleyi kim alacak, 1 TL lik iş nasıl 10 a mal olacak, 9 TL nasıl paylaşılacak, medyaya ve trollere ne kadar aktarılacak, ki onlar da yapılan soygunu vatandaşa dev hizmet gibi anlatacak vs vs. Sen daha iyi bilirsin gerçi.

    Yanıtla (28) (1)
  • KOALİSYON / 11 Mart 2022 10:27

    Avrupa sitem oturmuş yani kolaisyon işliyor;ee tamm işte güçlendirilmiş parlemeter sitem bunu yapmak istiyor. yani orada işleyip burada işlemiyorsa onu düzeltin ? tek adam peşine ülkeyi katacağınıza. adam ölse açıkta kalıyoruz şu anda.

    Yanıtla (4) (0)
  • Gerçekçi / 11 Mart 2022 11:00

    Parlementer sistem demokrasi analışının en ileri olduğu ülkelerde olur..En ilerici dien demokrat sistemdir..Tek adam rejimi modern padişahlıktır..O tarz yönetilen ülkelerin ne durumda olduğunu hepimiz biliyoruz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur,,, / 11 Mart 2022 01:30

    Sn Çiller ile tek ortak yanları, ekonomik kriz..! gerisi fasa fiso... Haaa birde krizden sonra seçim sonuçları ortak yanları olacak gibi..! 2023 'de...

    Yanıtla (12) (0)
  • cvp / 11 Mart 2022 10:54

    inşaallah...

    Yanıtla (2) (0)
  • ASIL / 11 Mart 2022 10:52

    Hah, tamam, şimdi oldu(!).. AK Partinin YAP, İŞLET, SOY çarkının eksik dişlilerinden biri olan, ANASININ ÇIKININDAN ÇIKAN servet sahibi "ÇÖMEZ, ARSIZ, YÜZSÜZ" kadın yedek parça da temin edildi... Eh artık HANIM ELİYLE İNCİTİLMEDEN,NAZİKÇE soyulacağımız için çalıp oynarız gari (!)...

    Yanıtla (7) (0)
  • Yusuf / 11 Mart 2022 10:46

    Perincek ve ciller le nereden nereye....

    Yanıtla (2) (0)
  • ŞAHİN / 11 Mart 2022 09:51

    AKP NİN CUMHURBAŞKANI ADAYI ÇİLLER OLABİLİR. herkese 2 anahtar vaat etmişti ne zaman verecek. siyasetçinin illaki yalancımı olması lazım.

    Yanıtla (9) (0)
  • Mustaa / 11 Mart 2022 10:31

    Belki de Çiller bunun rüyasını görüyor olabilir. Eğer Cumhur ittifakı da parlamenter sisteme dönemil derse RTE başbakan olacağına göre bir cumhurbaşkanı adayı gerekecek.

    Yanıtla (3) (0)
  • Mustaa / 11 Mart 2022 10:25

    “Koalisyon darbeden de beterdir” diyorsa niye parti kurup siyasete atılıyor. Doğrudan AKP üyesi olması gerekir. Öte yandan elbette RTE'ye rakip olabilecek bir merkez sağ politikacıyı parlatacak değiller.

    Yanıtla (1) (0)
  • Azmi Yurtsever / 11 Mart 2022 10:24

    Çiller, Erbakan'ın koalisyon ortağı. Erbakan CHP koalisyonundan hareketle CHP ile sıkı fıkı olmak normalse Çiller ile ortak olmak neden yadırganıyor? Fark etmez Çiller de CHP gibi helallik diler geçer

    Yanıtla (0) (1)
  • Ddt / 11 Mart 2022 10:21

    ,,,, a macı ,,,,, parti kurmak diğil,,,, kendinden sözettirmek,,,,,,,, bunuda başardı……

    Yanıtla (1) (0)
  • Analitik Mütefekkir / 11 Mart 2022 01:18

    Karadenizliye sormuşlar "hamsiden hangi yemekler yapılır?" O da saymaya başlamış "1. Tatlı. 2.ciyi söylemeden karşıdaki yeter demiş tatlısını yapıyorsanız her şeyi yaparsınız. Bu hesap siyasi yelpazenin iki zıt partisi Saadet ile CHP ittifak ettikten sonra her ittifak normaldir.
    Editörün notu: CHP-MSP ittifakı da var (arşivlerden)

    Yanıtla (5) (9)
  • Mehmet / 11 Mart 2022 07:33

    Sizin beğenmediğiniz o koolisyon kıbrıs'ı kurtardı, sallamadan önce biraz tarih öğrenin.

    Yanıtla (17) (2)
  • muzaffer / 11 Mart 2022 10:01

    Almanya yıllarca koalisyonlarla yönetildi. Bizim ihracatımız kadar cari fazlaları vardır, eksi faiz vardır, yüzde beşlik enflasyonu problem görürler. Bizde 20 yıldır tek partiyide bıraktık tek adam vardır. Buna rağmen 2008 yılından beri GSYİH mız artmadı, enflasyon yüzde elliyi aştı, hep cari açık veriyoruz, faiz bırak eksiyi yüzde 25 lerde. Problem koalisyonda değil kafa yapısında.

    Yanıtla (12) (0)
  • veli / 11 Mart 2022 09:57

    asıl kıymetini bilemeyenler AKP liler. 100 yıl sonra elde edilen iktidar şansını iyi kullanamadınız, ülkenin geçmiş, şimdiki ve hatta gelecekte kazanacağı gelirleri yandaşlara verdiniz, muhafazakar toplumu, dindarları bile yaptıklarınızla dinden soğuttunuz. kıymet bilmiyorsunuz diyenler dönün de bir aynaya bakın nerelerde hata yaptık diye. emin olun sizin yaptığınız hataları 100 yıllık cumhuriyet döneminde hiçbir iktidar yapmadı.

    Yanıtla (13) (0)
  • Turgay / 11 Mart 2022 09:47

    Bu kadar kıymetli bir politikacı hemi de ekonomi profesörü o zaman Tayyip onu hemen bakan yapsın elini tutan mı var. Bilgisi ve tecrübesi ile bakarsınız ülkeyi içine girdiği krizden çıkarır. Tabi Nasrettin hoca hikayesindeki gibi kuyudan çekip kurtardığını damdan da çekip kurtarma durumuna düşmezsek.

    Yanıtla (2) (0)
  • Dogukan ilbey / 11 Mart 2022 09:41

    Akp inkitalari oynuyor, Bu sebeple denize dusen cillere sarilir rolunde .

    Yanıtla (5) (0)
  • xlm / 11 Mart 2022 09:39

    Eee kılavuzu karga olanın burnu pislikten kurtulmazmış, görelim bakalım etkisi ne olacak.

    Yanıtla (3) (0)
  • Renas / 11 Mart 2022 09:26

    İktidarda kalmak İçin komünizm yönetimi gerekli görülse yarın tüm dinciler kominist olur. Hatta ataist olmak gerekiyorsa o da olunur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Realist / 11 Mart 2022 01:47

    Muharrem İnce, Mustafa Sarıgül, Öztürk Yılmaz kim parti kurdurup destek veriyorsa, Tansu Çiller i de o sahneye çıkmaya hazırlıyor.Tansu Çiller evinde oturup torun bakarsa bu ülkeye büyük iyilik yapmış olur.Onun tecrübesine falan bu ülkenin ihtiyacı yok.Ama birileri mama veriyorsa bilemeyiz...

    Yanıtla (14) (0)
  • Düşününce / 11 Mart 2022 09:13

    Ev, dediğin kocaaa Yalı . En az 100 milyon dolar. Milleti fakir et. Yalıda oturmaya devam et. Ya millet çook saf, ya da

    Yanıtla (12) (0)
  • Nail / 11 Mart 2022 09:08

    Peygamberimiz as, dünya malını ona taparcasına sevmek, her türlü hatanın başıdır buyurmuşlardır.Çillerde kuş adasında elde ettiği dünyalıklara taptığı için, dinimizi de dünyamızı da berbat edenleri destekliyecek demekki.yazık çok yazık.Net ve mert olan devlet adamı çok yok. Dünyalıklar, dünyalıklara tapanlar, dünyamızı da ahiretimizi de berbat ediyorlar.Allah cc hidayet versin

    Yanıtla (2) (0)
  • yorumcu / 11 Mart 2022 09:05

    T.Çiller kimin yanında duruyor? Eski müflis siyasetçi hakkın, hukukun ve demokrasinin yanında değil gücün ve paranın yanında duruyor. Yarın güç kime geçerse emin olun dümeni hemen oraya kıracaktır. İktidar, eski maocudan, eski demode siyasetçiden medet umuyorsa artık geçmiş olsun demek gerekiyor...

    Yanıtla (6) (0)
  • O aslan / 11 Mart 2022 09:02

    Tansu Çiller değince birden aklıma parsadan geldi

    Yanıtla (9) (0)
  • Hakan / 11 Mart 2022 08:52

    Bir kaç gün zamları konuşmayız belki hedeflenen odur

    Yanıtla (9) (0)
  • Enes yıldırım / 11 Mart 2022 08:34

    Bazı durumlar vardır çaresizlik mesala! evet bazen çaresiz,umutsuz,inançsız olunabilir ama onursuz olmaya dahada zavallı olmaya alçalmaya gerek varmı bu kadar düşmeye dibe vurmaya acizliğe ne demeli .. Daha fazlasınıda beterinide görebiliriz artık benim için bazılarının yapabileceğinin sınırı kalmadı inancı yaygınlaştı yaparsa kim yapar tabiki bunlar yapar hani meşhur bir slogan var ya bildiniz siz onu!..

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim Ada / 11 Mart 2022 08:15

    Eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı, diyor atalar nur içinde yatalar. Atamayla, bir projeyle başbakan olmuş sicili bozuk bu eski siyasiden medet uman her kimse hemen vaz geçsin. Onun kazığını yemiş benim yaşımdakiler ve yeni nesil ona kesinlikle inanmaz. Hadi gidin evinizde, çiftliğinizde oturup kedilerimizle oynayın. Düşün artık bu milletin yakasından.

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 08:02

    Memleket bu kadindan medet umuyorsa vay halimize yazik çok yazik hangisini yazayim parsadan denen dolandiriciya verilen örtülü odenegemi beyaz toroslarami kaybettigimiz 2 anahtarami daha yazayimmi?

    Yanıtla (13) (0)
  • Kazım Çetin / 11 Mart 2022 06:49

    Eskiye rağbet olsa bir pazarına nur yağardı. İki anahtarı ve 5 Nisan'ı unutmadık.

    Yanıtla (8) (0)
  • Münekkit / 11 Mart 2022 01:20

    Türkoloji mezunu birisinin "takdir" diyeceği yerde "taktir" demesini fevkalade yadırgadım

    Yanıtla (4) (8)
  • Okur / 11 Mart 2022 06:42

    Buradaki "d" telafuzda y'ye yakın vurgulanır.Sİze önerim küçúk istasyonlarda durmayin.

    Yanıtla (6) (1)
  • Muammer / 11 Mart 2022 05:21

    Ciddi olarak Tansu Çiller hanımefendi siyasete giriyor mu gerçekten..!? Yoksa bu bir geyik muhabbeti mi!? Umarım geyik muhabbeti olarak kalır, zira insanın inanası gelmiyor böyle absürtlüklere...

    Yanıtla (7) (0)
  • Aydın ARAÇ / 11 Mart 2022 04:35

    Eğer AK Parti Tansu Çillerden medet umacak kadar çaresiz bir durumdaysa,.... ișin özeti bu. Ak Parti ayak oyunlarıyla seçim kazanma peșinde.

    Yanıtla (10) (0)
  • Özer / 11 Mart 2022 04:29

    Çiller hazır kurulmuş parti arıyorlar. AP ve dp reddetti. Bulurlar bir parti. Ne olacak yani ahı gitmiş vahı kalmış seksen dayanmış kadından oy bekliyorlar. Eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı. Tükenmişlerle siyaset yapılmaz. Akpye de bir hayrı dokunmaz. Akp milletin sesine kulak versin

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 04:25

    Bence Ciller bir eksi olmaz. Bakin o bile bizi destekliyor diyecekler. Ama sadece cekirdek secmeni etkiler. Uzulerek soyleyeyim : Erdogan yine basari gosterecek galiba. Ulkedeki partiler ve gazeteciler isin ozunde O nu destekliyor. Soylemini tekrar ediyorlar. Detayina giremeyecegim ulkedeki durumdan dolayi. Gercek bir muhalefet henuz yok. Erdogan cok sansli bir insan. Maalesef, maalesef.

    Yanıtla (3) (1)
  • TB / 11 Mart 2022 03:51

    Tansu Çiller, Devlet Bahçeli, Doğu Perinçek önemli ve deneyimli bir kadrodur. Akp ve Erdoğan'a çok yakışmaktadır. Allah sonumuzu hayır etsin, bize yardımcı olsun, evlatlarımıza iyi bir gelecek bırakabilmek için bizlere destek olsun...

    Yanıtla (8) (0)
  • Dr.Aks / 11 Mart 2022 01:16

    Zamanında övülen ekonomi modeli UDİDEM ile başaramadığını mı şimdi başarabil....?..! Kırdığı potlar ile hatırlarım: Örneğin Sivas'ta halk'a "Sevgili Erzurumlulaaar..." demeleri (veya tersi ????belki de ...????????

    Yanıtla (4) (1)
  • Orhun / 11 Mart 2022 03:02

    En güzel potuda "Allahı size emanet ediyorum demesiydi :)))"

    Yanıtla (3) (1)
  • Kararlı Okur / 11 Mart 2022 02:39

    Çiller, Kuşadası'nda 49 yıllığına kapattığı milli park işletme hakkını ve bilimum ballı imtiyazını kaybetmemek için mecburen AKP ye destek veriyor. Çocukları için bir zamanlar götürdüklerinin diyetini ödüyor. Bakın bu rejime destek vermek zorunda olanlar imtiyazlarını kaybetmek istemeyen hırsızlardır, bu saatten sonra dürüst birini bulmanız mümkün değildir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Muhterem / 11 Mart 2022 02:10

    Abi hiç sesini çıkarma, bırak Çiller yeniden girsin siyasete de alsın boyunun ölçüsünü. Eskiler zaten onu iyi tanıyor, yenileri de cezbedeceği bi numarası yok. En az 2-3 puan da o kaybettirsin AKP’ye.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 11 Mart 2022 01:56

    Tansu Çiller buradada, İki anahtar nerde? Bu bacımız, millete iki anahtar hediye edecekti. Biri ev anahtarı öbürü araba anahtarı. Ama anahtarı eşi Özer Çillere verdi. Istanbul bankasına girdi ne var ne yok aldı.. Bacımız bu iktidarada kötü örnek oldu. Bunlarda onu örnek alarak ,Merkez bankasını boşaltıp bu konuda rekor kırdılar.Çiller rövanş almak için geliyorsa boşa gelmesin. Bankalar boş.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru... / 11 Mart 2022 01:07

    //Ben Milletvekiliyim, benimle ilgileneceksin’ diye bağırdı. Tanımadığımı söyledim. Kimliğinize bakayım dedim. ‘Sen kimsin ben sana kimlik göstereyim. Sen AK Parti döneminden kalan güvenliklerdensin galiba’ dedi..//.....ve bunu söyleyen *firsat* verildi mi sana,bana DERMAN olacakmış .eyyy yavrum..eyyy..Aya yol yapılmasini beklemek daha inandırıcı.!..bu vb (diger partilerde de var) Metro'ya bile binmem..ola ki dönüp benimle ilgileneceksin demesin.:)..Oysa biz,bize HIZMET icin gorev verdik...

    Yanıtla (1) (17)
  • Hamza Demirci / 11 Mart 2022 01:04

    Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi referandumunda muhafazakar camiayı evet demeye iten sebeplerden birisi de CHP'nin asla iktidar olamayacağı düşüncesiydi. Bugün görüyoruz ki muhafazakar camianın bazı kesimleri CHP'yi iktidara taşıyacak yolun kilometre taşlarını örüyorlar

    Yanıtla (11) (6)
  • Ultrayandaş / 11 Mart 2022 00:29

    Yorumcuların bu tür yazılarının altına "git bir heykel bul, etrafında üç tür at ve sakinleş" yazıyorum ben. Olmamış.

    Yanıtla (2) (13)
  • karar okur / 11 Mart 2022 00:54

    yorum yazarın yazısınaysa bence de katlıyorum

    Yanıtla (4) (0)
  • Tavsiye / 11 Mart 2022 00:48

    Sayın Yazar, size Tansu Çiller'i örnek almayı öneren dostunuzla olan dostluğu bitirmenizi tavsiye ederim. Zira böyle dostluk olmaz!

    Yanıtla (24) (3)
  • Saffet Özgüven / 11 Mart 2022 00:40

    Çiller 'den medet ummak çok büyük çaresizlik ifadesi. Böyle bir işe girişirse Ak Partiye çok büyük bir eksi yazar.

    Yanıtla (15) (1)
  • karar okuru / 11 Mart 2022 00:26

    Tansu Çiller ile kimse yola çıkmaz. hiç iyi bir hatırası yok. 5 nisan kararlarını almıştı. memurlar zam alamamıştı. sanıyorum Meral hanımın karşısına çıkarmak istiyorlar ama boş iş. hükümete yakın durması da çıkar hesabı.

    Yanıtla (15) (0)
  • Efedamat / 11 Mart 2022 00:20

    Çiller umut olmuşsa iktidarın durumu pek iç acıcı değil.
    Ülkeye ilk en büyük krizi yaşatan başbakanla en son krizi yaşatmaya devam eden iktidar elele.
    Allah sonumuzu hayr etsin.

    Yanıtla (17) (0)
  • Karar okuru / 11 Mart 2022 00:19

    Bir kaç sene önce, oğullarının şirketine önemli bir imar kıyağı çekilen Çiller ailesine muhalefetteki "sağ"dan üç beş oy (ç)almaları karşılığı hangi ihale verilecek çok merak ediyorum.

    Yanıtla (21) (0)