Seçimin neden iptal edildiği bir muamma

Yüksek Seçim Kurulu İstanbul seçiminin iptaliyle ilgili gerekçeli kararı nihayet açıkladı. YSK Başkanı Sadi Güven hepimizin anlayabileceği bir dille seçimin sonucunu etkileyecek bir ‘ihlal’ olmadığını söyledi. Şu andan itibaren hala oy hırsızlığından söz edenler olacak mıdır bilemeyiz ama, gerekçeli kararda “oyların çalındığı yönünde” en küçük bir kanıtın bile olmadığı net olarak ortaya çıkmış bulunuyor.

Başkan Güven’in hukuk diliyle yaptığı açıklamanın özeti şöyle:

“298 sayılı Kanunun 21 ve 23. Maddeleri gereği 5 kişisi siyasi parti temsilcisi olup 7 kişiden oluşan sandık kurulunda siyasi partili üyelerle birlikte görev yapan usulsüz atanmış sandık kurulu başkanının 31 Mart 2019 günü yapılan İstanbul Büyükşehir Başkanlığı seçimine ilişkin maddi hatalar giderilip geçersiz oyların tamamının yeniden sayılması karşısında tek başına sicimin neticesine tesir ettiğine ilişkin seçimin iptalini gerektirir tespit olmadığından sayın çoğunluğun seçimin iptali ile yenilenmesine ilişkin kararına katılınamamıştır.”

YSK Başkanı açıkça demek istiyor ki; yapılan tespitlerde seçimin sonucunu etkileyecek bir ihlal yok, oy çalınması söz konusu değil, ama Yüksek Seçim Kurulu’nun 7 üyesi iptal yönünde oy kullandığı için seçim iptal edilmiştir.

Hafızalarımızı tazeleyelim; AK Parti Genel Başkan Yardımcısı da 31 Mart seçimlerinin hemen sonrasında “Hiçbir şey olmasa bile kesinlikle bir şeyler oldu ama fark edemedik” benzeri afaki açıklamalar yaparak seçimin iptali için YSK’ya başvuracaklarını söylemişti.

İstanbul seçimine itiraz böyle bir muamma ile başlamıştı ve şimdi YSK’nın gerekçeli kararı ile bu muamma daha da derinleşmiş bulunuyor. İşin başında AK Parti iptal sürecini başlatırken seçmeni ikna edecek somut kanıtlar ortaya koyamamıştı. Herkesin beklentisi “Acaba YSK somut kanıtları ortaya çıkarıp, vicdanları rahatlatıcı bir sonuç açıklar mı?” yönündeydi. Ama gerekçeli kararda gördük ki, YSK da seçim sonuçlarını ihlal edecek kanıtlar bulamamış.

HHH

Nitekim muhalif üyelerden Cengiz Topaktaş da aykırılığın seçimin iptaline neden olabilmesi için neticeye müessir olduğunun kanıtlanması gerektiğini, bu hususa ilişkin somut kanıt sunulmadığını vurguladı. YSK’nın bu durumlarda itirazları reddettiğini hatırlatan Topaktaş, “Yüksek Kurulumuzun en son verilen bu karara kadar sandık başkanı ve sandık kurulu üyesi ataması nedeniyle iptal ettiği bir seçim bulunmamaktadır” yorumunu yaptı. Aynı şekilde YSK üyesi Kürşat Hamurcu da muhalefet şerhinde, itiraz eden tarafından iptali gerektirecek hiçbir somut kanıt ve belge sunulamadığını belirtti.

Peki o zaman İstanbul seçimi neden iptal edildi? Şimdi doğal olarak toplum bu sorunun cevabını bekliyor. Kuşkusuz şu saatten sonra kimse çıkıp toplumu ikna etmek gibi bir zahmete katlanmayacaktır. YSK da son sözünü söylediğine göre, İstanbul seçmeni günler süren yorgunluğun ardından tam bir kafa karışıklığı ile 23 Haziran’da yeniden sandık başına gidecektir, meselenin özeti budur.

Doğrusu benim merak ettiğim AK Parti gibi geçmişte büyük reformların altına imza atmış, yıllarca millet iradesinin faziletini savunmuş bir parti neden böylesine belirsizliklerle dolu bir yolu tercih ettiğidir. Çünkü 23 Haziran’da sonucu, somut kanıtlar bulup ikna edemediğimiz yine bu seçmen belirleyecektir.

Şimdi başlayacak kampanya sürecinde İstanbul seçmeni, “Madem oy çalınması ve sonucu etkileyecek bir ihlal yok, o zaman neden millet iradesi bu kadar yokuşa sürülüyor?” derse ne cevap vereceğiz? Maalesef bu soruların ikna edici bir cevabı yok.

Oysa hepimiz biliyoruz ki seçimler sandıkta kazanılır, demokratik sistemlerde bu işin başka bir yolu ve yöntemi de yoktur. Ayrıca millet iradesiyle ilgili böylesine keyfi davranışların kimseye faydası bir olmayacağını en iyi siyasiler bilir.

Kim nasıl değerlendirir, millet nasıl ikna edilir bilemeyiz ama bu iptal muamması özellikle iktidar bloğu açısından son derece sıkıntılı bir tablo ortaya çıkarmıştır. Çünkü gerekçeli karardan sonra hala “oylar çalındı” argümanı kullanılamayacağına göre, milleti ikna için başka gerekçeler üretilmek zorundadır. Ancak unutmamak gerekiyor ki bir yanlışı başka bir yanlışla düzeltmeye çalışmak, sandıkta daha ağır sonuçlar üretebilir.

YORUMLAR (105)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
105 Yorum
  • KARAR OKURU / 25.05.2019 08:07

    Siz de çok degil 4 sene once bu olay olsaydı çaldılar diyecektiniz. Hikaye dediginiz yorumunuz hikaye

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.05.2019 07:56

    CB seçiminde milyonlarca oy fark vardı. Yakın bir sonuç olsa neyse. "Adam kazandı" o seçimi, hiç dert etmeyin ;)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.05.2019 07:54

    Daha önce akpye verdim ama artık chp sezonumuz açılmıştır...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.05.2019 01:01

    Herkes biliyor, geminin su aldığını, Herkes biliyor, kaptanın yalan söylediğini Ve herkes biliyor, zarların hileli olduğunu. Leonard Cohen.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 23:53

    Sagirlar bile ögrendi!

    Yanıtla (0) (0)
  • halo dayi / 24.05.2019 22:39

    iptalcilerden birinin esi akp den aday adayi oldugundan haberin var mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • ceren / 24.05.2019 19:09

    7 her zaman 4 ten çoktur sayın yazar..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 18:19

    O zaman CB seçimi de tekrarlansın. Aynı sandık kurullarıyla yapılmış ama ne farkeder ki siz onu da kazanana kadar tekrarlatırsınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 17:52

    09:00, yahu bu seçimin dünya ve Türkiye kamuoyu önünde sadece ve sadece yenilenecek olması sizi niye bu kadar tedirgin ediyor ? Bir bildiğiniz olsa gerek.....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR 'da KARARLI ADAM / 24.05.2019 17:49

    Sayın OCAKTAN;"Seçimin iptal edildiği bir muamma "diyorsunuz ama,o size göre öyle.Akp, "çaldılar "söylemine devam ediyor,hem de inat ve ısrarla.Çünkü seçmenini başka türlü ikna edemezler.Daha bugün Erdoğan cami açılışında:"23 Haziranda bunu hırsızlara bırakamayız"dedi.Ellerinde başka argüman yok,dolayısıyla buna sarılmaktan başka çareleri de yok.Allah doğralarla beraberdir,biz dahi onlarla beraber olalım.Allah doğruluktan ayırmasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 16:22

    Oyların çalınmadığı netleşti. Bu gün sn. C B seçimi bu hirsızlara bırakmayacagız dedi. Kim oylar çalındı diyebilir diye yazmışsınız ya.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 16:20

    siz oyle sanin sayin yazar. utanmadan sıkılmadan ayni yalani gobel gibi tekrar edecekler ve millette onun gercekligine inanacak. ama bu arada ahiret imtihanindan zayif alinavak. yazik ne yazik. ibdetinden imanimdan suphemiz olmayan sagislarin menfaat soz konusu olunca islam inanvinin temel akaidlerini bu sekilde ayaklar altina almalari .

    Yanıtla (0) (0)
  • Dursun ERDEM / 24.05.2019 15:53

    Hocam siz çok güzel diyorsunuz da daha yeni Camii açılışında propoganda yapan Reiz bu işi hırsızlara bırakmayacağız dedi.Hemde Ramazan da muhtemelen oruç ta tutuyordur. İşin kötü tarafı bu söylediğine inanan milyonlarda var hayret değil mi? ne yaman çelişki değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • YÜCEL BACAKCI / 24.05.2019 15:45

    DAĞ FARE DOĞURDU!KOSKOCA ADAMLAR C.BAŞKANIMIZI YALANCI ÇIKARTTI!BEN SİZE ŞİMDİ ÜTOPİK BİR FİKİR SÖYLEYEYİM:R.T.ERDOĞAN MAĞDUR EDİLEREK İST.BLD BAŞKANLIĞINDAN C.BAŞKANLIĞINA GELDİ.EN SON HAPİSTEN ÇIKMASINIDA D.BAYKALLI CHP SAĞLADI.ŞİMDİ İŞLER TERSİNE E.İMAMOĞLU R.T.ERDOĞANDAN SONRA ÜLKEYİ YÖNETECEK KİŞİ OLARAK SEÇİLMİŞ OLABİLİR Mİ? O NU DA R.T.ERDOĞAN VE AKP YÜKSELTMİYOR MU?MAĞDUR EDİLEN İMAMOĞLU BU GAZLA EN SON C.BAŞKANI DA OLUR.AKP LİLER 17 YILDA ÇOK GÖMLEK ÇIKARTIP NE HALE GELDİLER.CHP DE DİNSİZLİK GÖMLEĞİN DEN KURULUP HALKL

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 15:41

    Doğruyu eğip bükmeye çalışsan da değişmez. Doğru orada öylece durur boru gibi. Adalet mekanizması her yerinden dökülüyor. Mazlum inim inim inliyor, zalim keyfediyor dağıtılan adaletten! Tuz kokar mı maalesef tuz koktu. Ülke öyle bir noktaya evrildi ki ortadoğu ülkelerindeki rejimlerde yaşananlar benim güzel ülkemde de yaşanır oldu... Adalet, demokrasi, özgürlükler hepsinin içi boşaldı....

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 24.05.2019 14:39

    Ne biçim anlayış,seçimi kaybettiler ve iptal ettirdiler. Bizim dinci muhafazakar larımız böyle.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 14:31

    seçimin neden iptal edildiği muamma filan değil sayın hocam..bu iptalin sebebini bu ülkede nefes alan her canlı biliyor siz de dahil...

    Yanıtla (0) (0)
  • Aliiii / 24.05.2019 13:59

    Hiçbir şey olmamış olsa bile kesinlikle birşey oldu 1 : 0 hukuk

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:58

    İSTANBUL SEÇİMİ SARAYLA MİLLETİN SEÇİMİ HALİNE GELMİŞTİR. MİLLET BU SEÇİMDE SARAYA DERS VERDİ VERDİ; VERMEDİ ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:56

    Seçimi kaybedin yine çaldılar diye fevaran edersiniz. Seçimin tekrar tekrar yenilenmesinden hiçbir şekilde gocunmazsınız ta ki kazanana kadar.Boşuna masal anlatmayın. Takke düştü kel göründü.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:39

    Aynen o yavru mankurtlar gibi adalet duygusundan yoksun bir fanatik olduğunu anlamış olduk. Allah ıslat etsin!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:40

    Gorüsü yokki. Delil hiç yok

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:39

    Beka bitti geride kaldın.İmralı turları basladı.Mehmet gidiyormuş zaten

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:37

    Çünkü apaçık yalancılar.Çalan kim hangi sandık kaç tane?Cevap Yok

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:31

    Her seçim farklıdır.secime latışmayan 1,5 milyon kişiden 100 bini binali beye oy verse kazansa gunahları silinecek mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman d. / 24.05.2019 13:33

    Biz. Cem Yılmaz "BEYNİ YOK, FİKRİ VAR" skeci :)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 13:20

    Acaba hangi yandaş yargıcın açıklamalarını okumamızı önerirsiniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • A. Dirim / 24.05.2019 12:38

    Tüm tutarsızlıkları, tuhaflıklar yazmışsınız, ancak benim en tuhafıma giden, seçim iptalinin ana argümanı olan sandık başkanlarının devlet memuru olmaması. Ysk nın kabul ettiği bu kişiler moda deyimle Pontus kökenli mi, Fetö camiasından mı, pkk lı mı? Devlet okulu ile özel okuldaki öğretmenin farkı ne? Adeta bu kişilere cahil, sahtekar denmek isteniyor. Yasaya aykırı seçilmişler ; mühürlü oylar, yanlış yere kaşe basılan pusulalar sorun olmadı ama... gerçekten tarihi belge niteliğinde bir karar ve gerekçesi....

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 12:34

    Bu secimi kayda deger bir farkla kaybetmezlerse secim diye bir kurum kalmaz bu ulkede. Kaybettikleri her secimi 'daha once tekrarla kazanmistik' diye tekrar ettirirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıza / 24.05.2019 12:22

    Ne oldu bizim yorumu iç ettiniz. Hepiniz aynısınız. Kimse ayranım ekşi demiyor. Şakşakcılarla devam....

    Yanıtla (0) (0)
  • E.K / 24.05.2019 12:01

    Sn yazar secimin niye iptal edildigi gercekten muamma mi? Bir kac gun once Fatih Altayli yazdi...3 donem Akp vekilligi yapmis, acik sozlu bir Akp'li sunlari soyluyor: "Reis istedi. Secim iptal oldu. Herhalde bir bildigi vardir." Zaten karsi oy kullanan uyelerin aciklamalarinda iptal icin delilin olmadigi da vurgulaniyor...Sn Erdogan istedi, secim iptal oldu. Biz boyle goruyor ve anliyoruz...Bizim acimizdan ortada "muamma" yok... Alenen, resmen, goz gore gore hukuk cignenmis, adamina gore muamele olmustur..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 11:39

    Yarım asır önceki zihniyet hiç değişmemiş be usta. İnsan, yaşamının bir noktasında nefret ettiği şeye dönüşürmüş. İnsanların profesyonel siyasetin peşinde adalet duygusunu, vicdanını kaybetmesinden daha trajik ne olabilir. Seçimi kimin kazandığının/kazanacağının ne önemi var ki!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 11:10

    Siz 7 üyenin görüşünü okuyup anladiysaniz size zahmet olacak bize özetleseniz büyük sevap kazanirsiniz!!!!!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 10:55

    İstanbul Halkının tercihi sandıkta değil YSK'da çalınmıştır.Bu aziz millet bunlara cevabını 23 Haziranda en güzel şekilde verecektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adaleti mumla arayanlar / 24.05.2019 10:52

    Şimdi birisi çıkıp bu arkadaşı "paramı çaldı, davacıyım" diye suçlasa, bu arkadaş "kanıtın nerede o zaman?" diye sormayacak ve hapse girecek kadar saf olabilir mi? Hepimiz biliyoruz ki bunlar aslında saf falan değiller, politik kurnazlıklara bilerek, isteyerek ortak olan fırsatçı vatandaşlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 10:43

    Sadece muhalif yargıçların gerekçelerini okuyup değerlendirme yapmak da ne ya yavru mankurtlar bile tutmaz bunu.

    Yanıtla (0) (0)
  • sürçü lisan ettiysek, affola. / 24.05.2019 10:38

    o gün birşeyler oldu, kanıt manıt yok ama, kesin olmuştur olan, ne biliim ben öyle işte. yani seçim yenilenmelidir, hep yenilenmelidir, istanbulu gaptırmak kötüdür, sarı kedi şerafettin de kötüdür.. hayali bile kötü , İmamoğlu olursa yine başkan neyin, mazbatayı saklayalım vermeyelim, suya düştü, suyu inek içti dağa kaçtı diyelim. valla eskiden aksakallı dede görüdüm rüyamda, şimdi CeHaPe zihniyetini görüyom.. ne kötüymüş seçim kaybı, hazmedemiyom. daha yazardımda, soğan kuyruğunda sıram geldi,kal sağlıkla..

    Yanıtla (0) (0)
  • Köroğlu / 24.05.2019 10:37

    Ben CHP'nin AKP'den daha iyi bir alternatif olduğunu düşünmüyorum. Geçen seçim oy kullanmadım. Öte yandan bu seçimin apaçık keyfi iptali gerçekten kırmızı çizgiyi geçmek. Demokrasiye tecavüz edildi. Muhafazakar seçmen külahı önüne koymalı. Demokrasi istiyor mu istemiyor mu? İstiyorsa cezayı kesmelidir. Kesmez ise artık kimse böyle keyfi kararları engelleyemez. Gücü gücü yetene dönemi başlar. Demokrasi ve hukuk gider. Bunlarla birlikte ekonomi de gider. Bir daha ne zaman gelir bilinmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:51

    Aslında hiç bir seçimde maddi delil yani fiili bir durum gerekçe göstermeden geçersiz oyların sayılması mümkün değil ama ysk iktidar için bunu yaptı zaten tüm sandıkların sayımı eğer sonuç verecek olsa zaten onlarıda sayarlardı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:52

    Çünki çaldılar AA nın o gece atını çaldılar...üsküdara geçemedi...sabaha kadar atı aradılar...bulsalardı bunlara hiç gerek kalmayacaktı...halen at aranıyor... bakalım nereden çıkacak...

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN P. / 24.05.2019 09:36

    kimin oylarının ne kadar kaç eder 23 haziran akşamı her şey belli olacak.bu sefer kimse hile falan yapamayacak.her şey belli olacak.hırsızlık yolsuzluk yapılmamış ise belli olacak,yapılmışsa da belli olacak.merak etmeyin.kim çıkarsa çıksın tahammül edeceksiniz.çünkü başta demokrasi sandıkla demiştiniz.buna katlanacaksınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:39

    24 haziranda kimler sandık başkanıydı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:38

    kim atıyor o memurları?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:38

    kanıt?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:35

    Hatta akp kazanana kadar yeniden ve yeniden seçim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Donalt TRUMP / 24.05.2019 09:31

    SEÇİMİN İPTAL GEREKÇESİ; 25 yıldır kişisel ve yandaş vakıf, dernekleri, AKP li müteahhitler ihala kaynağı, İstanbul arazi, arsa, kent rantını elde etmenin karar ve yetkilisi olması, Seçimlerde seçmen desteği, görevli, seçim gider kaynakları, İBŞBBaşkanlığı bütce ve makamı sayesinde karşılandığı, eğer burası elden çıkarsa ülkede AKP hakimiyeti son bulacaktır. Bu nedenle yasal somut delil olmasa da yeniden seçime gidip 14 000 aşmamız mümkün olacağına inandığımızdam seçimleri reis tehditi ile iptal ettirdik. Akape

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:16

    Hoşunuza gitmedi bahane üret her seferinde seçim yenile oh ne güzel

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:00

    Hukuki guvenlik mi dediniz? Nedir o, yenilir icilir bisey mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 09:00

    Baskan usulsuz atanmis. Kurulun geri kalani usule uygun atanmis. Kurul birlikte oylari saymis. Baskanin yaptigi her sey kurul gozetiminde. Bu kurullarin nerdeyse hepsinde en az 1 bazen 2 AKPartili uye var. Hicbiri 'bir tuhaflik var' diye secim gunu itirazda bulunmamis. Kurullarin hepsi oylari sayip islak imzali tutanaklari imzalamis. 'baskanlar sonucu degistirdi' diye bir delil yok. Bu sandiklarda 2 puanla Binali Yildirim onde. Sonucu degistirdiklerine inanmak icin hicbir sebep yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 08:50

    Arap sabunuyla yikansaniz bile temizlenmez bu. Kokusu da 50 yil gecmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 07:44

    Muamma falan yok sebep çok açık. Çünkü çaldılar. Bunu temize çıkarmanın tek yolu yeniden seçim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 07:03

    Hukukta görüş yoktur, delil vardır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 06:28

    El insaf üstad 300 bin şüpheli oy var diyorlar İstanbulda 200 bin memur var 31 bin sandığa neden memur atamıyorlarda dışardan hatta KHK ile ihraç edilmişleri dahi atıyorlar diyor gerekçeli kararda daha ne desin adamlar seçimlerin yenilenmesi gayet doğru bir karar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 04:33

    Madem yazar yer vermemiş, siz yazın onların görüşlerini öyleyse! Bakalım kendi yazdıklarınız mantıklı gelecek mi kendinize.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 04:02

    O yedi üyenin bir görüşü yok ki. Öyle emir buyruldu diyecek halleri de yok. Lafı eveleyip gevelemişker, hukuki bir sebep ortaya koyamamışlar. Ortada işlenmiş bir suç olmamasına rağmen kesin bir şeyler olmuştur diye karar vermişler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 03:58

    Muhalif üyeler her şeyi o kadar güzel açıklamışlar ki konuşmaya gerek yok. Ortada kanıt yok, suç yok. Mazbata çalınmış, adalet, hukuk katledilmiştir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa ALSANCAK / 24.05.2019 03:56

    Görünen odur ki İBB de akıl almaz büyüklükte yolsuzluklar ve adamkayırma işlerinin meydana çıkarılacağını çok iyi bilenler şimdi korku içindelerdir .Sanki Belediye değil de kendi yandaşlarını palazlandıran imarethanesiymiş gibi kendilerine yakın dinci Vakıflara para aktarmayı sürdürdükleri tesbit edilmiş olduğundan kayıtların silinmesi için zaman kazandıkları söylenmektedir. Seçimi iptal ettirecek hiçbir tutarlı delilleri olmadığını çocuklar bile anlamış durumdalar. Çaldılar yaygarası ile milleti inandıracaklarını sandılar.Vatandaşın g

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 03:29

    Sayın okuyucu inanmak istediğine inandığın ve üzerinde bile düşünme zahmetinde bulunmadığından için aynı teraneyi tekrar edip duruyorsunuz. Arada ki farkın azalmasının sebebi sadece ve sadece geçersiz oyların yeniden sayılıp ite kaka geçerli hale gelmesinden kaynaklanıyor. Sandıkların bir kısmında yapılan yeniden sayımlarda kayda değer bir şey çıkmadı çıkmazda. YSK kararında oyların çalınması ile ilgili tek bir kelime yok ! YSK nın dayanakları sandık kurul bşk kamu görevlisi değil ve birleştirme tutanagı düzenlenmemiş.İçlerinde AKP nin de ol

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman d. / 24.05.2019 03:06

    Ne dış güçler ne pkk ve türevi terör örgütlerinin istese de başaramayacağı mevcut adaletsiz ortam yüzünden 23 haziran "TÜRK MİLLETİNİN BEKA SEÇİMİ" olacak! Diriliş ve payitaht ile aşkı memnu-sorviver arasında zapping yapanlardan umut beklememekle beraber, bıçak sırtındaki seçimde denge unsuru olacak STRATEJİK SEÇMENE GÜVENİM TAM!

    Yanıtla (0) (0)
  • VATANDAŞ / 24.05.2019 01:43

    Son sozunuze butun ictenligimle katiliyorum. Umarim demokrasi ve millet iradesine yine millet tarafindan sahip cikilir

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 01:37

    Sayın yazar,seçimin neden iptal edildiği bir muamma değil.İşin sırrı, Muaviye nin, Küfeliye söylediğinde gizli. - Ey Küfeli, dinle! Sen de ben de biliyoruz ki, bu deve senindir ve dişi değil, erkektir. Ama sen Küfe'ye dönünce gördüklerini Ali'ye anlat ve de ki: "Ey Ali, Muaviye'nin, dişi deveyi erkekten ayırt edemeyen, o ne derse evet diyen 10 bin adamı var! Ayağını denk al!"

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 01:22

    Seçimin neden iptal edildiği muamma mi? Kesinlikle muamma değil, her şey o kadar açık seçik ortada k! Muamma olan bundan sonra seçim sandığının bir öneminin kalıp kalmadığı ve demokrasimizin geleceği. Gerçi galiba o da muamma değil, sadece söylemeye çekiniyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 24.05.2019 00:54

    Seçimin tekrarlanması gerektiği yönünde oy kullanan 7 üyenin görüşlerine neden yer vermiyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 00:47

    Evet sayılan oyların yüzde onuyla fark kapanmıyor ,ysk kararına itiraz eden üyelerin de dediği gibi sonucu değiştirmiyor... ve fakat kılıfına uydurulmuş "yanlışlıklar" düzeltilince 29 bin fark 13 binlere iniyor. Tamamı sayılınca ne olurdu kim bilir ...23 haziranda göreceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 00:41

    Oylar çalınmasada çalındı demeye devam tabiki Sn. Ocaktan. Sn. Binali’nin yüzüne bakarak tanıdığı AKP’li seçmenin bunu yutacağını düşünenleri 23 Haziran’da büyük bir ders bekliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 24.05.2019 00:36

    YSK Başkanı Sadi Güveni mühürsüz oyları geçerli saydığında çok eleştirmiştim karşı kararlarını okuduğumda karşı çıkanların kararlarından sonra milletin iradesi talimatla yok edilmiştir.Türk milleti adına karar veren YSK bağımsızlığına gölge düşmüştür istifa ediyoruz diyebilirlerdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 00:23

    Gerekçeli Karasızlıkta gördük kü resmen İmamoğlunun Başkanlığı elinden alınmış.. Elimizde görüntüler var diyen, oylar çalındı diyen AKP Genel Başkanı ve Binali Yıldırım acaba bunları kamuoyuyla paylaşırmı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 24.05.2019 00:22

    Secim hukuken gecerli bir delil olmadan siyaseten iptal edildi. Bu Turkiye' de secimin hukuki guvenliginin olmadigini gosteriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • M.GÖKDUMAN / 24.05.2019 00:19

    Sayın ocaktan bey.Ben şunu çok merak ediyorum.Sayın Sadi Güven beyi bir önceki geçersiz zarf muammasinda sosyal medyada savunan arkasinda duran ak partili Dursunbey seçmeni bu kararda Sadi beyi mi savunacak yoksa Red veren 7 hakimi mi?işte istanbul seçiminin sonucunü da bu olay karşında Dursunbey li seçmenin vereceği tepkiden tahmin edebilir miyiz?

    Yanıtla (0) (0)