Mütedeyyin insanlar bile bile susar mı?

Zaman zaman dindarlar üzerinden yaptığım eleştiriler konusunda, sanki dindarlara karşı bir husumetim olduğu yönünde eleştirilere, hatta yakın dostların sitemlerine muhatap oluyorum.

Bir kere hemen belirteyim, bu yazılar aynı zamanda bir özeleştiri niteliği taşıyor. Çünkü ben de dini hassasiyetleri olan bir insanım. Doğal olarak kendime karşı bir husumet besleyemeyeceğime göre, bu eleştirileri dindar karşıtlığı gibi görmek hakkaniyetli bir tutum değildir. Elbette herkes istediği gibi anlama ve değerlendirme özgürlüğüne sahiptir.

Açıkçası ben meselenin bu boyutu ile ilgilenmiyorum, esas derdim dindarlar… Çünkü mütedeyyin insanların son yıllarda yaşadığı ahlaki çürüme ve yozlaşma içimi acıtıyor.

Ülkenin şu anda içine düştüğü kirlilikten yorulan dindar-muhafazakar insanların, ciddi bir vicdan muhasebesi yaparak tavırlarını açık ve net olarak ortaya koymalarının zamanı geldi de geçiyor bile…
Maalesef mütedeyyin insanlar son yıllarda yaşanan yolsuzluklar, hukuksuzluklar, daha da önemlisi doğrudan dini töhmet altında bırakan din tacirliği karşısında duyarlı davranıp seslerini yükseltemedikleri için çok önemli bir sınavı kaybettiler.

Öyle ki bir takım din pazarlamacısı hoca taslaklarının “Allah için konuşuyorum. Ekonomi, dolar bilmem ne... Başlarım dolarına, Euro’na be. Adam namazı, abdesti kaldıracam diyor be. Sen kalkmışsın fiyatlar, benzin, menzin. AK Parti’ye inat CHP’ye oy verirsen cehennemde yanarsın cayır cayır!” şeklindeki yalana dayalı hezeyanları karşısında mütedeyyin insanlar susmayı tercih etmişlerdir.

Oysa tarihin bütün dönemlerinde din ne zaman iktidar mücadelesine alet edilmişse büyük acılar yaşanmış ve kaybeden hep Müslümanlar olmuştur.

“Düşmanın kazanma tehlikesi varsa, yalan mumahtır” ya da yolsuzluklara kılıf hazırlayan fetvalar üretilirken mütedeyyin insanların susması dindar vicdanları derinden yaralamıştır.

Her zaman Müslüman duyarlığına sahip olması gereken mütedeyyin insanlar, KKM ile har ay ‘faiz lobisi’ne milletin vergilerinden milyarları akıtanlara karşı vicdanlarının sesini dinlemeyi değil, ideolojik bağnazlığı tercih etmişlerdir.

Bir bakan sırf üç-beş oy fazla alabilmek uğruna kendisini alkışlayanların “vur de vuralım, öl de ölelim” diye bağırmalarına “onun da zamanı gelecek” diyerek açıkça kötülüğü teşvik ederken mütedeyyin insanların kılı bile kıpırdamamıştır.

Millet İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu, Adıyaman Belediye Mezarlığı’nda dua okunurken; ortaya atılan bir kişinin Kılıçdaroğlu’nu hedef alarak, “O Fatiha (suresi) okumayı bilmiyor ki, neden okutuyorsun” şeklindeki provokasyonu karşısında dindar mahalleye mensup bir tek insan çıkıp “Bu doğrudan dine yapılan bir saldırıdır” deme erdemini gösterememiştir.

Cumhurbaşkanı bayram sabahı Sultan Ahmet camiindeki mitinginde “Şu anda muhalefet ne diyor? Gelince Diyanet İşleri Başkanlığını kaldıracaklarmış. Yerine inanç bilmem ne başkanlığı diye bir şey kuracaklarmış” sözleri karşısında içinde bulundukları mekanın nezahatine yakışmayan bir üslupla muhalefeti yuhalayan mütedeyyin insanlar, ne yazık ki mescitlerimizi kirleten bu siyaset oyununun en çok dini yaraladığını görememişler ya da görmemeyi tercih etmişlerdir.

Daha da acı olanı cami cemaatinin “yuh” seslerinden cumhurbaşkanının “Yuh yetmez, 14 Mayıs’a kadar gece gündüz çalışacağız ve onları siyasi mevta haline getireceğiz” sözleri olmuştur.

Doğrusu bir Müslüman olarak camilerin böylesine bir seçim arenasına dönüştürülmesinden hicap duyuyorum. Bilelim ki İslami değerlerin, Müslümanların ibadet mekanları olan camilerin üç-beş oy uğruna böylesine siyasete alet edilmesinin kimseye faydası olmadığı gibi İslam’ın izzetine da yakışmaz.

Gerçekten hüzün verici bir durum… Keşke AK Parti zihinlerde İslam’a zarar veren bir fotoğraf karesiyle anılmayı tercih etmeseydi…

Açıkçası kişisel olarak her şeyden vazgeçmeye razıyım, cumhurbaşkanlığı da iktidar da devlet de hepsi AK Parti’nin olsun… Ama Allah rızası için hepimizin tek dayanak noktası olan İslam’a bunu yapmayın ve uzun yıllar Müslümanların yüzünü yere düşürecek bir din pazarlamacılığından vazgeçin…

YORUMLAR (277)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
277 Yorum
  • Mr / 24 Nisan 2023 10:02

    Müslüman okumaz, arastirmaz sadece dinleyerek bir gruba tabi olur, birazda menfaatlenirse değmeyin keyfine.

    Yanıtla (56) (8)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:40

    Sayın Ocaktan bu yorumu yazan ve beğenen kimseler sizce iktidara mi düşman yoksa islamiyetemi. Işte iktidarı beğenmeyen fakat oy veren veya sandığa gitmeyecek dindarlar bu zihniyetten korkuyor.

    Yanıtla (2) (22)
  • Recai / 24 Nisan 2023 13:22

    Bu mu yeni konunuz? Muslumanlara zulm ederler mazallah mi? Musluman da sen oluyorsun tabi.. E bu ulkenin yuzde 99 u musluman degil mi? Kimmis bu yuzde 1? Ben haram yiyeyim, 5 yasinda kiza tecavuz edeyim , herturlu kirli iliskiyi destekliyim, pudra sekerinden burnumu kaldirmiyim, kizilay da cadir satayim, yonetim kuruluna is bilmez akrabalarimi atayim, ama bana kimse laf etmesin.. Muslumanin imaji yerlerde kardesim.. Siz hala kendi derdinizdesiniz. Buyrun 10 donem daha yonetin...

    Yanıtla (24) (5)
  • Cevap / 24 Nisan 2023 13:22

    Dini istismar aracı kılan ,din tuccarlıgı yaparak çıkar saglayan,alnı secdeli diye! devleti cumhuriyet duşmanlarıyla dolduran her kim varsa duşmanım evet.

    Yanıtla (19) (3)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 14:00

    Ömer, kendilerine müslüman diyenler ile İslamiyet kavramlarını karşılaştırmamak lazım. İlki insandır, ikincisi doğru, iyi, güzel bir şekilde yaşama sistemidir. Sistem ne kadar iyi olursa olsun insan o sistemi anlayamayabilir ve yanlış yaşar. Sorun şudur: Yanlış yaşayan insanlar İslamiyet'i temsil ettiklerini iddia etmektedirler. İslamiyet bir mücevherdir. Yanlış yaşayan o mücevhere sahip olmak yerine çöplükte çöp peşinde gezinmektedir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 14:13

    Yalana bak, siz Allah'tan korkuyor musunuz da "din adına" bunca zulme razı/ikna oluyorsunuz. Yanlışı hep başkasına yakıştırıyorsunuz ve haksızlık karşısında susuyor/yutkunuyorsunuz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 17:18

    Senin saydığın istismarcılara senden fazla ben düşmanım. Benim korktuğum sizin gibi yanlış yapan idarecilere değil dine düşman olanlardır. Geçmişte olduğu gibi.

    Yanıtla (1) (3)
  • Yorumcaz / 24 Nisan 2023 21:16

    Acı olan şu nasıl ayıracağız, nasıl ayıracaksınız birbirinden. FETÖ ye yapılan tüm eleştiriler, açılan dava, askeri, polis okullarına girişlerinin engellenme çabası dine karşı gibi algılandı ama adamlar üstelik neredeyse ortak oldukları iktidara karşı darbe girişiminde bulundu! IŞİD ‘kandırılmış çocuklar’ olarak sunulmaya çalışıldı. Adıyaman da İslam Çay Ocağından kaç canlı bomba çıktı bir düşünün, ve neden durdurulamadığın.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 25 Nisan 2023 00:02

    Fetöcülerin engellenmesi, hakkaniyet aşkından değil idi. Bunu iddia etmeye kalkmayın. 5 bin hakim atamakla övünen mogultay vakası, hakkaniyet tarihindeki şanlı yerinde capcanlı duruyor. Kimin teröristi daha çok yarışına da girmeyelim şimdi. Sn KK'nın hakkaniyet vaadine güveniyoruz. Senelerden beri göz önünde bir politikacı. Geçmişe sünger çekmeye, turkiyeyi normlleştirmeye çalışıyor. İnşaAllah kazanır.

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 25 Nisan 2023 00:08

    Muhalefet medyası da, aklı başında ikazları hep bu tarz yaygara yapıyor. Sonra da halk niye hala deprem bölgesinde bile %55 bunlara oy veriyor diye şaşıyor. Yok makarna, yok kömür. Siyaset yapacak adam siyaseti öğrenmeli. Halkın damarını bilemeyen, iğneyi elinden atmalı...

    Yanıtla (0) (0)
  • Okumaz / 24 Nisan 2023 19:30

    Sayın Mr ! Eğer bilinçli olarak provake yapmıyorsanız bile, yorumunuz, aşağılayıcı ve kışkırtıcı bir hava taşıyor. Bu ülkenin insanlarını, topyekûn "öteki" halinde değerlendiriyorsunuz !

    Yanıtla (1) (2)
  • OkurM / 25 Nisan 2023 00:05

    Müslüman okumaz lakirtisi nereden çıktı? Yayinevi konusunda dindarlara hitab eden yayinevi sayısı diğerlerinin kat kat üstünde. Hukumetten nemalanma amaçlı yayınları kasd etmiyorum. 90'lardan itibaren dindarların kitab okuma yayınlama konusunda patlama yaptığını görmeyen, protez göz arasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cahil Bir Okur / 24 Nisan 2023 21:08

    İslam ümmeti hangi zaman diliminde senin hayal dünyadaki konumunda bulunmuş ki? Asr ı saadet denilen devre bile peygamberden sonra dinden dönmelerle mücadele ve saltanat- halifelik ugruna akıtılan kan deryası ile doludur. Bu uğurda Haccac 100 bin kelle uçurmuştur. Buğün olanlar kaynağını oralardan almaktadır.

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 23:57

    Ebu Müslim horasani de 600 bin kelle uçurdu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dörtteker / 24 Nisan 2023 20:07

    Dindar bir insan olduğunuzdan kuşku yok ama özeleştiri yapabilme özelliğinizle kültürel olarak ayrışıyorsunuz çoğunluktan. Bu sizin için, ülke için, din için kazanç ama her türlü eleştiriye kapalı, ergen akıllı büyük kesimler için bu ihanet gibi görünüyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru olmadığına şükreden / 24 Nisan 2023 19:28

    Ağzı olan herkes konuşmuş.Elbetteki kronik karar yorumcuları daha fazla.Buradaki sayınız kadar oyunuz olsaydı başımıza neler gelirdi bilemiyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • Dinle yüksel / 24 Nisan 2023 18:18

    Ömer, tam da yazarın anlatmak istediği tekfir dili kullanmışsınız. Hz Hüseyin'i severiz, ama sevmiyorum demekle hemen dinden çıkmaz herhalde... Yazarın anlattığı hayata çok insan düşüyor. Halbuki kalbinde zerre kadar insanı olan mü'mindir. MÜMİNLERİN ÇOKLUĞU HER ZAMAN SEVİNCİMİZDİR.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 19:13

    Hayret o cümleden bu manayı nasıl çıkardın. Zekana hayranım. Ne demek istediğim gayet açık. Allah a ve islama iman eden kimseye kafir diyemem.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2023 19:00

    Dine mensubiyet bir ahlak belirtisi değil tam tersine ahlaksızlıklari din ile vicdani susturarak yaşama hakidir

    Yanıtla (0) (1)
  • Karman Çorman / 24 Nisan 2023 18:54

    Bir dava* uğruna ya Rab, ne vicdanlar kararıyor! [*Ne davası veya neyin davası olduğunu hiç anlamadım ve anlamak istemiyorum]

    Yanıtla (3) (0)
  • Battal / 24 Nisan 2023 14:55

    Kılıçdaroğlu '' Mahpushaneleri boşaltacağız'' demiş.Neyi boşaltacaksın sen mahpushaneleri çuval mı sandın.Anlıyoruz meramını kimlerin orada olmalarından üzüntü duyduğunu biliyoruz.Demirtaş'ın Fiğen Yüksekdağ'ın ve diğer terör mahkumlarının orada olması sana ne kadar dokunuyor malumumuz.Onları çıkarmak için can attığını biliyoruz.Ama unutmaki bunun için önce milli irade engelini aşman gerekiyor.

    Yanıtla (2) (21)
  • Hikmetli adam / 24 Nisan 2023 15:49

    Yani diyorsun ki biz bütün mafyayı katilleri saldık siz zahmet etmeyin

    Yanıtla (16) (0)
  • Hemhâl / 24 Nisan 2023 18:48

    K.oğlunun Mahpushaneleri bosaltacagiz diye bir açıklamadı yok, sen ona kafayı yoracagina etin kilosu olmuş 350, soğanın olmuş 30 TL, ona kafa yor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Doğrucu / 24 Nisan 2023 18:46

    Camiyi siyasete alet etmek, camide miting yapmak bir kaç oy sağlayabilir ama güzel dinimize ve birlik beraberliğimize zarar verir. Yapmayın, etmeyin. cumhurbaşkanlığı koltuğu çok önemli bir koltuktur. Orada oturan kişinin tüm ülkedeki insanları kucaklaması gerekir. Bu ülkede sadece müslümanlar yok, farklı dinlere mensup topluluklar da yaşıyor. Onları göz ardı edemeyiz.

    Yanıtla (8) (0)
  • O k u r / 24 Nisan 2023 13:50

    Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem; Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem. Biri ecdadıma saldırdımı, hatta boğarım! ... -Boğamazsın ki! -Hiç olmazsa yanımdan kovarım. Üçbuçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam; Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam. Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale; Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale!...../ Mehmet Akif ERSOY

    Yanıtla (9) (1)
  • Musta / 24 Nisan 2023 14:13

    Hamaset ve duygu dolu sözler. Buyrun, Sayıştayın tespit ettiği yolduzlukları yapanları “boğun” , Bakara makara diyenleri makamlarından indirin. İslam amelî dindir; şiir dini değildir. Bu şiirleri okurken insana bir heyecan geliyor, ülkeyi kurtaracakmışsınız gibi hissediyorsunuz, değil mi? adı üstünde his, pratiği yok.

    Yanıtla (2) (2)
  • O k u r / 24 Nisan 2023 15:11

    M. Akif dünden bugüne ve yarına zulmü ve karşısında durmayı şiire dökmüş, bende bu güne ondan alıntı yaptım. Siz salvo yapmışsınız âmâ adres yanlış olmuş! Zülüm kimsen, haksızlık hukuksuzluk kimden se ben ondan değilim.. Babam' da olsa.. Bilmem anlatabildim mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Musta / 24 Nisan 2023 18:43

    Okur, çok iyi anlaşılıyor ne yazdığın. Bu tür heyecanlı söylemlere çok hakimim. Bu mahallenin ortasında yetiştim. Heyecan, hamaset, nidalar. Başka da pek birşey yok. Benim bahsettiğim bireysel tutumlar değil. Hamaset şiirlerini, tumturaklı cümleleri seven dindarların, kendinden olmayanlar için hak istememesi halleri. Dini baza dayanmayan hangi topluluğun hakkını savunmuş dindar siyasiler ve taraftarlarıu? Sorunca, herkes bireysel olarak haktan yana. Pratikte onların hakkını verin, kaç kez demiş?

    Yanıtla (1) (1)
  • A.Derin / 24 Nisan 2023 18:41

    Akp iktidarından önce ateizm, deizm kelimeleri bile ağzımızdan çıkmazdı. Şimdi ise ateizmin ve deizmin giderek yaygınlaştığını biliyoruz artık.

    Yanıtla (2) (1)
  • a reader / 24 Nisan 2023 17:55

    Bugün burası çok karışık, ağzı olan ( pardon telefonu veya PC'si olan) yorum yapmıs.Iyi ki bir de ben parazit yapmamışim. Bir şey anladı isem Arap ( zenci/ siyahi degil) olayım. Sevgili mütedeyyin müslümanlar! Makale' nın de içine etmişsiniz. Seçim de böyle geçerse 2 tur yetmez.

    Yanıtla (2) (1)
  • musto / 24 Nisan 2023 17:38

    Allahım sen affet..Senin adınla çalıyorlar..Depremlerden doğal afetler den ibret almıyorlar..Yangından mal kaçırırcasına yine çalıyorlar..Yalanla yatıyor yalanla kalkıyorlar..Yarattığın akıl vermediğin kullarınla başa çıkamıyoruz..Çocuklarımız yalanla doğuyor yalanla büyüyor..Medet ya Resulallah...

    Yanıtla (10) (1)
  • adalet / 24 Nisan 2023 10:20

    "Gündüz Hz Hüseyin'nin yasını tutup,akşam Yezid sofrasına oturmak"

    Yanıtla (16) (2)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:37

    Müslümanlar her zaman hz.Hüseyin ra.severler. Zaten ehli beyti sevmeyen hakiki müslüman olmaz. Ama bazı kişi ve guruplar Hz.Ali ra.severiz derler Allah a inanmaz peygamberi reddeder namazı inkar eder.

    Yanıtla (3) (17)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 17:23

    Bu yorumun nesini beğenmediniz. Hz.Ali ra. Çok sevmemizemi yoksa Allah a inanip namaz kilmamizami.

    Yanıtla (3) (1)
  • Kılıç Ali / 24 Nisan 2023 06:34

    Müslümanların sustugunu ,susacağını kim söyledi... Camilerin ahıra çevrildiğini unutmadık, Ezanın türkçe okunması adı altında yapilan eziyeti unutmadık..yakin zamana kadar sol güruhun miting ve yürüyüşlerinde ezanın yuhlanmasını unutmadık ...başörtülü kızların eğitim hakkınıñ ellerinden alınmasını, Kur 'an kurslarının ve Imam hatiplerin kapatılmasını unutmadık...hanımının başı örtülü diye insanların bakan,başbakan, c başkanı yapilmadiklarinı unutmadık, Sen rahat ol..

    Yanıtla (20) (165)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 08:28

    Kılıç Ali'ye: Şimdilerde; ezan Arapça okunuyor, Kuran'ca değil. Kimler anlıyor? Sağ birkaç çeşittir. Sol da birkaç çeşittir. Sağın bazı kesimleri rüşvetçidir, kul hakkı yiyendir, Hak, hukuk, adalet tanımayandır. Bu İslam'ın neresine sığıyor? Başörtü yasağını fiili olarak YÖK ile görüşen Kılıçdaroğlu'nun iyi niyeti kaldırdı. AKP bu konuda, yetkisi ve gücü olmasına rağmen niçin bir kanun çıkarmadı?

    Yanıtla (87) (10)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 08:49

    Mümkün olduğu kadar kullanabilmek için

    Yanıtla (27) (3)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 17:10

    Dini konularda bilende konuşuyor bilmiyende. Ezan şeairdendir. Aslı gibi bütün müslümanlar anlayacağı dilden okunur. Ezan okununca namaza davet olduğunu her milletten müslüman hatta diğer dinlerden olanlarda anlar. Namazda kılmaya niyeti olmayanın ezanda kulağı olmazmış.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 18:07

    Namaza davet sadece Müslümanlara değil, tüm insanlara olması gerekir. Yanılıyor muyum? Kanaatimce; ezan sadece namaza davet değildir. Ondan daha önemlisi Allah'ın en büyük olduğunu, Allah'tan başka ilah olmadığını, Hz. Muhammed'in O'nun elçisi olduğunu tüm insanlara ilan etmektir. Yahu, ben de neler yazıyorum ya! Sanki bir ateiste laf yetiştiriyorum! Karşımda bir Müslüman var. Sürçülisan ettiysem affola.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 21:10

    Ben sadece kısaca namazdan önce okunduğu için namaza davet manasını yazdım. Tam anlamını izah eden alimler ciltler ile kitap yazmışlar. Eğer dinini yaşayan ve bilen biri isen ataistlere iman kuran dersi verebilirsin

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 08:33

    Kılıç Ali'ye: "İktidardan nasiplenen ehl-i kıblenin bir kısmı ahlak, liyakat, hak, hukuk ve adalet tanımıyor, bir Müslüman şöyle dursun vicdanı olan bir insana yakışmayan davranışlar, fiiller, tasarruflar içine giriyor..." şeklindeki cümleleri kim söyledi acaba? Namaz kılanların bir kısmının adaletsiz, ahlaksız, liyakatsiz, hakkaniyetsiz olduklarını Hayrettin Karaman defalarca söyledi. Sizce doğru mu?

    Yanıtla (39) (5)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 08:48

    Kılıç Ali'ye: Kuran kurslarında veya imam hatip okullarında okuyan öğrencilerin bir kısmı (örneğin; Konya'dakiler) niçin deizm düşüncesine doğru kaymaktadırlar? Deizm Sünni-Hanefi düşüncesine uymakta mıdır?

    Yanıtla (23) (4)
  • Merak.... / 24 Nisan 2023 15:53

    Hangi bilimsel makaşe ve araştırmanın sonuçları....açıklarmısınız....bizde bilimsel!!!!!!! verileri. Bilelim

    Yanıtla (4) (3)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 17:14

    https://sputniknews.com.tr/20180403/milli-egitim-mudurlugu-calistayi-imam-hatipliler-deizme-kayiyor-1032887857.html İnternette karşıma çıkan ilk link. İnternetteki haber güvenli olmayabilir. Konuyu kaynağından, MEB den araştırmanızı öneririm.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 17:54

    Bir üniversitede yapılan doktora tezine ait veriler: https://acikerisim.erbakan.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12452/8234/S%C4%B0BEL%20KANDEM%C4%B0R.pdf?sequence=1&isAllowed=y Bu tezde geçen "Yakın zamanda imam hatip lisesi öğrencileri ile yapılan bir çalışmada anne ve babaları demokrat anlayışlı olan gençlerin en yüksek dindarlık puan ortalamasına sahip olduğu, buna karşın ebeveynleri ilgisiz olan gençlerin en düşük puana sahip olduğu tespit edilmiştir" cümlesi çok ilginç.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 08:54

    Kılıç Ali'ye: Devir teslim töreninde, cumhurbaşkanlığı köşküne girerlerken Erdoğan'ın başörtülü eşinin geri planda kalarak yürüdüğünü, Gül'ün ise başörtülü eşini kendisinin önüne çıkararak yürüdüklerini unutmadım. Burada, kadına verilen değeri ön plana almaktayım.

    Yanıtla (11) (2)
  • Eğitim Uzmanı / 24 Nisan 2023 09:13

    Hangi camii ahıra çevrilmiş, ad ver . Siyasal islamcıların iktidar olmak için on yıllarca ürettikleri yalanı tekrarlama eyy müslüman.

    Yanıtla (55) (7)
  • Bekir / 24 Nisan 2023 10:41

    Hiç yakın tarih okumamış bir eğitim uzmanı. Hangi birini sayalım sana..Satılanları mı, yıkılanları mı , depo ve ahır yapılanları mı.

    Yanıtla (5) (34)
  • Turgay / 24 Nisan 2023 10:56

    Sayalım mı demişsin ama saymamışsın. Bu arada sakın Menderes döneminde yol açacağız diye yıkılan içinde Mimar Sinan'ın eserleri olan camileri de unutma.

    Yanıtla (29) (3)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 12:32

    Bekir, Osmanlı'da ve CHP nin tek parti döneminden sonraki dönemlerde yıkılan, amacı dışında kullanılan cami var mıdır? Bu arada; CHP'nin tek parti döneminde amacı dışında kullanılan camilerden bir kaç tanesinin adını yazar mısın?

    Yanıtla (12) (0)
  • Eğitim Uzmanı / 24 Nisan 2023 12:44

    Sözünde doğru isen say hadi... Bekliyorum...

    Yanıtla (13) (0)
  • Cami cemaati / 24 Nisan 2023 17:48

    Uzman;Git bulunduğun beldedeki camileri gez.Hangi caminin cemaati yoksa işte orasıHARAP'TIR

    Yanıtla (2) (0)
  • Koltukçu / 24 Nisan 2023 21:51

    ‘Mabetsiz belde’ denilen Beşiktaş ın göbeğinde 8 tane cami var dolayısıyla bu konularda yalan ya da yeni iktidar diliyle‘ dezonformasyon’ çok. Kolaygelsin

    Yanıtla (0) (0)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 23:56

    Sultanahmet gibi camileri sanat galerisi olarak kullanmak istediler. Anadolu'daki bir çok cami, balkanlarda olduğu gibi amacı dışında kullanıldı. Sonradan demokrasiye geçerken bir çoğu toparlandı. Tek parti döneminde, kuruluş döneminde tevhidi tedrisata muhalefetten asılıp, hakkında terör iddiası düzenlenen yüzlerce belki binlerce din adamı. Bu defterleri kaşimanin kimseye faydası yok artık. Hem bunları, hem dersimi bilen biri olarak KK boşuna helalleşme demedi. Ama muhalif kanat maalesef...

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 24 Nisan 2023 09:40

    Kılıç Ali,''ufak at da civcivler de yesin.''O kadar güzel sallamışsın ki bir eksiği kalmış''İslamiyeti de yasakladılar.' yalanını eklemeyi unutmuşsun.

    Yanıtla (33) (4)
  • Mustafa / 24 Nisan 2023 10:01

    Yaşın kaç ki. İnsanlar köle olarakta satılıyordu. Bu ülkeyi yok ettiler komşu sadece zenginlerin yüksek yerde tanıdıkları olanların ülkesi oldu. Seni Müslüman kardeşim. Sana bir soru peki bu Müslüman hükümet ülkeyi neden bikinili hatunlarla oldurdu. Bütün sahilleri neden yağmalayıp otele döndürdü. Cesaretin varsa Zübük e bak. Kemal Sunan filmi. Neden hiç tv de gösterilmiyor.

    Yanıtla (16) (5)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2023 10:10

    Bunları kimse yemiyor artık. Din tüccarlığı mide bulandırıyor!

    Yanıtla (34) (4)
  • Cetin / 24 Nisan 2023 10:21

    Teskereler Red oyu verenleri unutmadık.Rusya-ukranta savaşında taraf olacaklarını unutmadık.

    Yanıtla (2) (9)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2023 11:15

    İşte kindar bir neslin örneği. İşin garibi her işlerini de Allah adina yapiyorlar. En iyi meziyetleri kolaylikla yalan söyleyebilmek.

    Yanıtla (17) (1)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:24

    Sayın Ocaktan bende bunların tekrarlanmasından korkuyorum. Çok mantıksız uygulamalar yapıldı. Vatanı için şehit olanların annesi törene alınmadı. Bundan daha düşmanca bir tavır olurmu.

    Yanıtla (4) (2)
  • M.D.Edep. Edep. / 24 Nisan 2023 12:31

    Allah sizi sevdiklerinizle haşretsin bizi de sizden uzak ve beri kılsın.. 21 yıldır ne değer bıraktınız ne ilke.. Ne din bıraktınız ne de islam..

    Yanıtla (14) (1)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 13:47

    Yorumları okuyorumda kimse biz hata yaptık demiyor. Kılıçdaroğlu bile helallik istiyor. Her iki tarafda yanlışları kabul edip. Hak hukuk adalet demokrasi insan haklarını uygulamak için gayret gösterseler mesele çözülür.

    Yanıtla (2) (0)
  • Izmirli / 24 Nisan 2023 15:30

    Bu din taciri İslamcı yalanları artık mide bulandırıyor. Dinden imandan bahsedenler ayak üstü bin yalan söylüyor, ya bunlar Müslüman filan değil, ya da İslam buysa ben Müslüman değilim.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar / 24 Nisan 2023 15:40

    birazda kul hakkı yiyeni, adaletsizi, ötekileştireni, sebepsiz zenginleşeni sorgula bakalım. gelir dağılımı niye bu kadar dengesiz hele bir onu sorgula. hele şu sebepsiz zenginleşenler var millet fukaralaşırken bir onları da sorgula bakalım. sen de sebepsiz zenginleştin, hak etmeden iş, makam mevki sahibi oldun, üç beş maaş alıyorsan başka tabii.

    Yanıtla (4) (0)
  • Turen / 24 Nisan 2023 15:48

    Tek birşeyi unuttunuz ama.Allahın sözüyle makara geçilmesini.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hikmetli adam / 24 Nisan 2023 15:54

    Farzedelimki yazdıgın herşey doğru. Tövbe etmek pişman olmak yanlız sanamı hak. Yoksa tüm insanları cehenneme yollayınca sana cennette daha fazla yer kalacagını zannediyorsun.

    Yanıtla (4) (0)
  • Servet uçar / 24 Nisan 2023 16:15

    İslam diye gelip islamı pazarlayıp islama zarar verenleri de unutmayacağiz.Hz ömer " Biz yanlış yaptığımızda bizi uyarmazsaniz sizde hayır yoktur. Siz uyardınız da biz düzelmezsek biz de hayır yoktur " demiştir.Vesselam Önce dürüst olacağız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hami Bolulu / 24 Nisan 2023 17:10

    Alkışlamaktan kendimi alamadım. Yüreğinize sağlık

    Yanıtla (0) (0)
  • Karaçavuş / 24 Nisan 2023 17:19

    Dünya yıkılana kadar anlatırsın artık. AKP zihniyetinin ülkeyi getirdiği yeri görmeyip, siyasal islamcıların tüm mukaddesatı alt-üst ettiğini es geçip sonra da lale devrindeymişiz algısı oluşturmak için 50 sene geriye gidip ahır-cami, başörtüsü-memurluk eşleştirmesi ile siyaset kurmak kurnazlığı yap sen. Biz de yedik. Rahat ol.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 24 Nisan 2023 17:14

    Hırsızlık ve yolsuzluk yapanların ne kadarı içten dindar -AK parti iktidarı döneminde dindarlık kılıfına bürünen münafıklar- değil ne kadar araştırmadan incelemeden dindarlara laf söylemek tehlikeli. Hakiki dinin mensupları ne kadar az bağlanırsa bağlansın yine diğerlerinden her zaman daha erdemlidir

    Yanıtla (0) (0)
  • Hemhâl / 24 Nisan 2023 06:29

    Adamı dinden soğuttular, cumaya mi gidiyoruz parti mitingine mi belli değil. Soruyorum, iktidarı kaybetmemek için dini değerlerimiz niçin seçim meydanlarına alet edilerek değersizleştirilir? Neden buna gerek duyulur?

    Yanıtla (30) (3)
  • Ali İncirci / 24 Nisan 2023 16:01

    Kardeşim, imam siyasi mesaj vermeye ve bir partiye yönlendirmeye kalkarsa, ayağa kalkıp nazikçe, sesli bir şekilde ihtar edilmeli, itiraz edilmelidir!. Tepki olursa da o camiyi terk etmek evladır!.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ali İncirci / 24 Nisan 2023 15:48

    Kızı Fatımayı bile ahirette kurtarmaya gücü yetmeyeceğini söyleyen bir Peygamber'in dini bu. Bizim Milletimiz o kadar günahkar ki... Peygamberin onları kurtaramayacağından eminler,(yüzüne bakacak yüzleri yok, bunu bilirler), ama "Şeyhleri" veya "Reisleri" veya "partileri/davaları(?)" onları ahirette mutlaka kurtaracak umudundalar!. Sapkınlık budur!. Sağda/solda "Fetiş" bakış açısı ile sadece bir objeye odaklanma en büyük hastalığımızdır!.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ramazan Öztürk / 24 Nisan 2023 14:20

    Her ne kadar başlangıçta "öz eleştiri" olduğunu söyleseniz de bu öz eleştiri değildir, tam aksine seçim öncesi öz eleştiri kamuflajı ile Ak Parti ve ona destek verenleri eleştiriye dönüşmüş bir yazı olmuştur. Kastınız kötüniyetli olmasa da zamanlaması bakımında doğuracağı sonuç itibari ile öz eleştiri (!) amacınıza hizmet edecek doğru bir yazı olmadığı kanaatindeyim.

    Yanıtla (1) (13)
  • kararsız / 24 Nisan 2023 15:13

    Cami avlusu: -Yuh yetmez 14 Mayısta onları sandığa gömelim. -Amin! Oldu mu gardaş? Rahatladın mı?

    Yanıtla (6) (1)
  • Sedat F. / 24 Nisan 2023 14:49

    Beni,din,iman kelimeleri etkilemiyor. Meksika'da yüzde 53 oyla secilen yeni sosyal demokrat lopez obrador eski diktatörün ucaklarini satiyor ve bu parayi "Calinanlari Halka Iade Etme Ofisi'ne"tahsis ediyor.Iste beni bu etkiliyor.Yeni Hükümetin böyle Calinanlari Geri Iade Etme" Bakanligi olursa müthis olur.birakalim,din,imani böyle seyler bu ülkenin yararina degil,din tacirlerini zengin etti,sadece..

    Yanıtla (4) (1)
  • Ali / 24 Nisan 2023 14:49

    İnsanlar ahirette dünyada iken kimi sevdiklerinden kimi dost edindiklerinden ve kimin yolunda gittiklerinden de hesaba çekilecekler.Pek çoğu şöyle diyecekler : ''Keşke falancayı sevmeseydim,keşke falancayı dost edinmeseydim, keşke falancanın yolundan gitmeseydim bu günkü düştüğüm bu hüsrana düşmezdim'' diyecek ama bu pişmanlıklar hiç bir işe yaramayacak.O gün sadece Kuran'a ve Peygambere tabi olanlar sevinçli ve muzaffer olacaklar.Gün onların günü bayram onların bayramı olacak.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 24 Nisan 2023 14:46

    Din ve siyaset iki ayrı kavram. Kuranın %95'i İmani konulardan ibaret (cennet, cehennem, namaz, oruç, mümin kafir vb.) geri kalanı dünya hayatı ile ilgili ve tarihsel. mütedeyyin insanlar suskun kalmak zorunda. bu kadar az bir dünya bilgisi ile yönetmek mümkün değil. en iyi bildikleri iftar çadırı kurmak. bu günün hayatına dair tutarlı önermeleri yok. yapmaları gereken yenetme işinden çekilip imani konulara dönmek.

    Yanıtla (0) (1)
  • hasan sadme / 24 Nisan 2023 14:45

    mütedeyyin insanlar sizin her sopa elinize aldığınızda döveceğiniz şikayet edeceğiniz zihniyetini ahlakını hoyratça eleştireceğiniz bir şey değildir kendi ahlakını ve savrulmanızı gelişme diye aktarıp insanlara hakaret edemezsiniz.

    Yanıtla (1) (2)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 00:57

    Sanki uluslarasi oyun kurucular, turkiyeye putin-arab şeyhleri karışımı bir yönetim anlayışını uygun görmüş gibi. 2012'den itibaren kademe kademe bu sisteme geçtik. Bu son seçimden sonra artık, "bir kenara kayd edilen" bazı hesaplar da sorulmaya başlanır. Kalan giden son demokrasi görüntülerine de macun çekerler. Siz hala ak parti deyin durun. O dediğiniz eski turkiyede idi. Hala anlamadınız mı? Seçim gidiyor. Yeni Türkiye full version geliyor.

    Yanıtla (21) (8)
  • F. Can / 24 Nisan 2023 02:10

    Ne uluslararası oyun kurucusu ya . Gene mi dış güçler masalı. Hayır bizim millet oy verdi ve akp 20 yıldır başımızda. Bu coğrafyada din ve milliyet söylemi hep işe yarar. Rte de bunu çok iyi biliyor

    Yanıtla (14) (2)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 09:04

    Milletin sinir uçları ile ustaca oynayabilmek konusu, tek başına bizimkilerin kafasının basacağı bir konu değil. Erol olcok tarzından, mevcut konsepte geçiş, topyekun paket halinde, Ankarada kararı alınıp uygulanacak kadar basit bir konu değil. Nato'nun sınır koruma kulesiyiz. Yek başına o kararı aldırmazlar adama.

    Yanıtla (1) (2)
  • K / 24 Nisan 2023 11:30

    Bu çoğunlukla bizim toplumun günahı. Ancak yeni dünyada birçok devlet din taassubunun kullanilmasini destekler ve genelliklede sağcı iktidarları görmek isterler. Yapısı gereği sağ kitleler uzun vadeli komplike çözümler üretemez. Bu nedenle yönlendirilmeye elverişlidirler. Unutmayalim dünya düzenine müdahil devlet akılları kişilerle uğraşmaz. Biz fazlaca kişilere takılıyoruz malesef.

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 14:12

    Sağ kitleler çözüm üretmez de Sol kitleleri de üniversitede iken görüyorduk her gün eylem. Derse giren yok. Sağ sol hikaye artık.

    Yanıtla (2) (1)
  • Yüksel / 24 Nisan 2023 04:12

    Hocam yüzyıllardır susuyorlar.Konuştuklarında ağız ucuyla ha.Kerbelayı bile!Sözde Yezidi kınarlar.Sonra bin tane Yezid çıkarmislar içlerinden. Menfaatlerine uygun olan budur çünkü.Şu an emevi itikadindan karnını doyuruyor.O yüzden susuyor.Menfaat,kin,takiye ve din? Neresi dindar oluyor bunların.Bir Sünni olarak sorunun itikadla ilgili olduğunu düşünüyorum ama nasıl ve nerelerinde ?Konuşmak lazım.Ancak İslam düşmanı olursun hafazanallah!

    Yanıtla (20) (1)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 09:10

    Rte ve ekibi benim seveceğim adamlar değiller. Ama istiklal mahkemeleri, tek parti, 27 mayıs, 12 Eylül, 28 şubat ekipleri Hz Ali, bunlar mı Yezid? Biraz da insaf etmek lazım. Bunlar da Yezid olabilir. Ama öncekilerin devamı olarak. Sıradan bir Yezid. Cumhuriyet tarihinde özel yer hak edecek kadar özel değiller. Mali işlerin boyutu konusunda özel olabilirler... orada koccaman bi şapka çıkarmak gerekiyor.

    Yanıtla (1) (10)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2023 11:58

    Ne diyorsunuz? Yine de akp ile de akp mi?

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 14:09

    Yoo Tam tersine. Bunlar yeteri kadar doymuştur, sıradaki gelsin diyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • Gerçekçi / 24 Nisan 2023 09:34

    Bir kısım müslümanın ortaçağ zihniyetine sahip olduğu ortaya çıktı..Yani fatiha bilmiyor diye insanı öldürecekler.

    Yanıtla (15) (0)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 13:57

    Fatiha bilenlerin kaçı doğru okuyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • ömer / 24 Nisan 2023 10:08

    DIB kadirildi bu fiilen gerceklesti. Nasil mi Cemaatin profiline bakin derim. 20 yil öncesinin Cemaati genelikle Camilere Cuma (cok kisa tutarak)haric ugramiyor. Tarikat mensuplari Cumalarda Camilerde propoganda yapip yuvalarina dönüyor. Gencler derseniz Camide gören varmi. Kime ne hizmet yapiyor DIB ?? Korkulari DIB in gercek Konumuna dönmesi olmasin?

    Yanıtla (13) (2)
  • Okur.... / 24 Nisan 2023 13:54

    Temennilerini ya da görmek istediğini yazmışsın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Yorum / 24 Nisan 2023 13:53

    Chp nin hdp sinden,,Akp nin 12 milyon kaçak göçmeninden ve pahalılıktan bunalmış olan büyük bir kitle DE var,,VE sandığı patlatabilir..chp ve akp sandık başına oturup beraber ağlarlar artık..olmaz olmaz demeyin,neler oldu neler bu ülkede..

    Yanıtla (2) (2)
  • Musta / 24 Nisan 2023 13:45

    İktidarperestlere soru. Zor bir hastalığınızı pek dindar olmayan ama liyakatli cerrah mı ameliyat etsin? Yoksa aynı mahallenizde ve aynı dergaha gittiğiniz ve acemi olduğunu bildiğiniz cerrah mı? Bence ikincisi. Hem dava kardeşiniz tecrübe kazanır hem dindar olmayanın ünü artmaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • memet zeki yüksel / 24 Nisan 2023 13:39

    güzel bir yazı aynen katılıyorum.

    Yanıtla (2) (2)
  • Musta / 24 Nisan 2023 13:31

    Sayın Ocaktan. Siz son yılları baz alarak eleştiri yapmışsınız. Tarihte kendilerini “dindar” tanıtanlar kaç kez güçlüye karşı gelmiştir? Böyle bir gelenek var mıki sadece son yılları eleştiriyorsunuz? Kendisini dindar tanıtanların çoğu, kendi gruplarına dokunulmadıkça ses çıkarmazlar. Dokunulduğunda da güç ile anlaşma esnekliğine sahiptir. Lütfen, önceden vardı da, son yıllarda yok oldu algısını bırakın. Son yıllarda iletişim teknolojisi ve dindar! iktidar sayesinde ayyuka çıktı. O kadar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Nihat / 24 Nisan 2023 13:28

    Ülkede depremde 50 bin kişi olmuş,bir kişi istifa etmemiş Bunu seyrederip iktidara oy verecekse muhafazakar insanlar ,başınıza gelecek her şeyi hak ediyorsunuz demektir.

    Yanıtla (4) (3)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2023 13:25

    "Câmî" de "miting" olur mu? Güncel soru bu... "Camî" Arapça "cem'e" fillinden geliyor. Esas anlamı toplayan, toplanılan yer demek. "İbadet yeri " onun sonradan kazandığı tali anlamı. Yine malum ki "miting" ise Ingilizcede "toplanma, bira araya gelme" anlamında. O zaman soru "Toplanılan yerde toplantı olur mu?" ya dönüşüyor. Hayli komik; değil mi? Cami'ye gidenlerin aceba yüzde kaçı sadece ibadet için gider? Başkalarından vazgeçtim, kendimizi kandırmayı bıraksak daha iyi olmaz mı?

    Yanıtla (0) (1)
  • Hasan / 24 Nisan 2023 13:25

    Müslümanlar kaybetseydi, İktidarda chp olurdu...

    Yanıtla (0) (6)
  • dd / 24 Nisan 2023 13:20

    Camiler Kutsaldir Ibadet Yerinde Siyaset Yapilmasi Cok Gunah

    Yanıtla (4) (1)
  • ŞERAFET ŞAHVERDİ / 24 Nisan 2023 11:22

    SAYIN OCAKTAN UMARIM MÜTEDEYYİN MÜSLÜMANLAREDAN BİR KAÇI BU MAKALENİZİ OKUR VE ÇEVRESİNE ANLATIR. ELİNİZEDE KALEMİNİZEDE YÜREGİNİZEDE SAĞLIKLAR DİLİYORUM.

    Yanıtla (3) (1)
  • Kırlangıç / 24 Nisan 2023 11:56

    Hatırlıyorum, başörtüsü düşmanlığını... Din düşmanlığını... CHP iktidarı insanın başına gelebilecek en kötü şeydir... Allah fırsat vermesin.

    Yanıtla (3) (21)
  • M.D.Edep. Edep. / 24 Nisan 2023 12:16

    Ulen adalet, liyakat ve kul hakkından zerre bahsetmeyip hala daha başörtüsü nü kendi çıkar ve hevası için kullananlardan daha zalim kim olabilir..

    Yanıtla (12) (1)
  • dd / 24 Nisan 2023 13:17

    Diyaneti Kurduran ATATURK

    Yanıtla (7) (0)
  • dd / 24 Nisan 2023 13:12

    Haksizlik Karsisinda Susan Dilsiz Seytandir .

    Yanıtla (7) (1)
  • Barbaros / 24 Nisan 2023 13:08

    Yalancıdan,Arsızdan.Hırsızdan...Müslüman olmaz ! Müslüman; Gıybet etmez,Kul hakkı yemez...Şahsi menfaat için emanete ihanet etmez. Dini,istismar konusu yapmaz. Akp ve yandaşları bilinçli,samimi dindar olsa , ALLAH korkusundan uyku uyuyamaz.

    Yanıtla (6) (0)
  • efraim / 24 Nisan 2023 08:58

    DİN ( ataların geleneklerin muhafazakarlığın şirk dini ) AFYONDUR. Güç karşısında kırıtan hocalar vuruyorlar uyuşturucu iğnesini vatandaş hiçbirşeyi hissetmemeye başlıyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:48

    Sen iktidara değil dine düşmansın. Anlaşılıyor ki Yaratıcı ve islamiyet hakkında da bir bilgin de yok. Vatandaş senin gibilerin korkusundan bunlara oy veriyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • Unstoppable / 24 Nisan 2023 11:20

    "Türbülans giren uçakta ateist olmaz" sözünün benzerini dindarlar için de söyleyebiliriz. İşin içine maddi menfaat girince dindarlık falan kalmıyor. Tıpkı parayı bulan komünistlerin burjuvaya dönüşmesi gibi. İnsanoğluna güvenilmeyeceğini Batı çok güzel anlamış ve siyaset sistemine sıkı bir denetim getirmiş. Biz ise, Allah korkusuna, Atatürkçülüğüne, milliyetçiliğine bakarak denetliyoruz. İnsan oğlu çiğ süt emmiştir. Dindarı da öyle seküleri de öyle

    Yanıtla (24) (2)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2023 12:38

    Sizi tebrik ederim. Süsü püsü bırakıp en yalın şekliyle gerçeğin ta kebdisini yazmışsınız.

    Yanıtla (9) (1)
  • Sedat F. / 24 Nisan 2023 12:37

    Mütedeyyin gecinen siyasi RTE 23 Nisan Bayram günün de firsat bu firsat düsüncesiyle cocuklara Kemal Kilicdaroglu'nu sikayet ediyor,bu sahis mütedeyyin olsa veya olmasa ne yazar ki?

    Yanıtla (12) (2)
  • Numan Erengil / 24 Nisan 2023 12:37

    Merhum Üstad Necip Fazıl Kısakürek'ten gelsin cevap; Din adına yol kesen dünkü yobazın oğlu Yine sen kesiyorsun, küfür uğruna yolu. Bu davranışlar, umarım ki Gayretullah'a dokunur da Rabbim koltuklarını başlarına geçirir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Aristoteles / 24 Nisan 2023 12:35

    RTE nin dini iktidarını devam ettirmek için kullandığı yeni değil ki. Belediye başkanlığından beri aynı terane, Kaybededeceğini anlayınca dozu artırdı, o kadar. 30 yıldır, devlet kaynaklarını, dinci vakıflara tarikatlara, medya kuruluşlarına, kuran kurslarına aktarmadılar mı? Her cuma cami avlusunda siyaset yapmadılar mı? her balkon konuşmasında arap şehirlerine selam göndermediler mi? İslamla ilgileri olmadığı halde masum anaların dualarını istemediler mi? iftarlar zorunlu yayın şovu yapmadı m

    Yanıtla (12) (2)
  • Hasan Karakuş / 24 Nisan 2023 12:33

    Mehmet bey efendimiz arkadaşlarını Necaşiye gönderirken o müslümanmıydı? değildi sonradan müslüman olduğu söylenir. Hadisi şerife müracaat edilirken kıyamet koparken elinizdeki fidanı dikin alt oynarken, sel tepeleyerek gelirken fidan dikmek için mabat ister, oysa kıyamet yaklaşırken birilerini kurtarmaya vesile olun demektir bu kadar kötülüğün normal karşılandığı dönemde bence imanlarımızı sorgulamamız gerekmez mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Tarihçi / 24 Nisan 2023 12:32

    Doğruya doğru. Dindarlar çok kötü bir imtihan verdiler ve vermeye de devam ediyorlar. Seccadelerin miting meydanlarında oy elde etmek için kullanılmasına gram kadar dini hassasiyeti olan herkes tepki göstermeliydi ama kimseden çıt yok.

    Yanıtla (10) (1)
  • İlker / 24 Nisan 2023 12:31

    Susmak kime yakışır peki?haksızlık karşısında susmayı kim kendine yakıştırır?

    Yanıtla (7) (0)
  • NEO / 24 Nisan 2023 12:31

    Cami cemaati aynı zamanda seçmendir ve siyasilere tepki gösterebilirler, bunu bildiğinizi umarak, muhalefetin "bizden" miş gibi görünmeye çalışırken taktığı maskeleri de konu ederseniz memnun oluruz. Sanırım takım taraftarı gibi tek taraflı yapılan bu yorumlar paha biçilmez bir keyif veriyordur. Hayırlı işler.

    Yanıtla (1) (17)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 11:28

    Siz de biliyorsunuz. İslam ortadan kalkalı 14 asır oldu, sonrası Emevi İslam'ı. İnternette hoca efendi denilenlerin konuşmalarını tarayın yolsuzluğa, adam kayırmacılığa karşı bir fetvaları var mı. Bunların en okumuşu kurtlu bulguru afiyetle yedi, gerisini hiç sorma. Sakal farz mı vesikalık fotoğraf caiz mi onunla uğraşıyorlar. Zaten o koltuklar düşmanın eline geçmesin diye kadrolaşıyorlar. Allah iki cihanda da bunlardan uzak etsin.

    Yanıtla (19) (3)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:31

    Bu yoruma bakın islam ortadan kalkalı diyor. Iki tane dangalak müslüman geçinen yüzünden islami kötülüyor. Bu zihniyet iktidara gelse eski baski ve yasakları geri getirmezmi. Evet dindarlar iktidara tepkili ama bu kafadan korkuyor. Ve çoğu vebale girmemek için sandığa gitmemeyi düşünüyor.

    Yanıtla (2) (17)
  • Ok4 / 24 Nisan 2023 12:29

    Eleştirel bakış açısı olmadığı için kolaycılığa kaçıyoruz. Tabii oluyoruz. Müslüman olduğunu söyleyen herkese güveniyoruz. Yaşadığı kendi günahı diyoruz. Bize zararı geldiğinde de hocaların ve yöneticilerin dediğine uyup sabrediyoruz şükrediyoruz. Onlara zenginlik te bize fakirlik te kader diyoruz.

    Yanıtla (2) (1)
  • M.D.Edep. Edep. / 24 Nisan 2023 12:28

    Neyin mütedeyyini kardeşim bu; ya ben etrafıma bakıyorum; liyakatsiz eğitimsiz bir sürü tip herkes torpil arıyor ve bunu bu insanlar normal karşılıyor, adam 21 yıldır torpili ve gaspı şeytanın dahi aklına gelmeyen veya gelip te uygulamaktan ar edeceği usul ve yöntemlerle müslüman kardeşinin hakkını gasp ediyor ve bunu bilerek yapıyor.. Bu mu şimdi..

    Yanıtla (9) (1)
  • Uzaylı / 24 Nisan 2023 12:25

    Minareler süngü, kubbeler miğfer, Camiler kışlamız, müminler asker, şiirini sırf şiir okumuş olmak için mi okumuştu?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ok3 / 24 Nisan 2023 12:22

    Devam... Bir kısmı itiraz eden kişiye karşı çıktılar ayıp ettiğini söylediler. " beyefendinin" Müslümanlar için gayret gösterdiğini söylediler. Salonun yarısı çıktı gitti. Kalanlar adamın samimi olarak müslümanlar için çalıştığını söyleyerek adama kayıtlarını yaptırmaya başladılar. Üçüncü defa dolandırıldıklarına bile bile evet dediler. Daha sonra duyduğumda bu adamın paraları toplayıp ortadan kaybolduğuydu. Rahmetli Muhsin Başkan'ın adını kullanmıştı sahtekar.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet yılmaz / 24 Nisan 2023 05:17

    Evet susar çünkü "söz gümüşse susmak altındır" darbı meseli hadis olarak algilatiliyir.

    Yanıtla (2) (5)
  • K / 24 Nisan 2023 11:40

    Bence o sözü daha uygun bir şekikde kullanmak icap eder. Tam anlamiyla karşilığı bu değil.

    Yanıtla (2) (1)
  • M.D.Edep. Edep. / 24 Nisan 2023 12:21

    Hemşerim bunun darbı mesel olduğunu kim söylemiş. Ben Kuranda aradım bulamadım.. Kardeşim bak canım susmak ahlak ve erdemden değildir.. Bir müslüman haksızlık karşısında susuyorsa önce bi kendi imanını sorgulasın.. Ya kardeşim bi düşün be Hz. Muhammed senin sözüne uyup o günkü sisteme karşı sesini çıkarmasaydı. ne olurdu.. Ya kardeşim yani yazdığınız yorumda bile tutarlılık yok.. Saçma sapan yazıp duramayın kardeşim.. Ne darbı meseli.

    Yanıtla (2) (0)
  • dd / 24 Nisan 2023 10:46

    Sayın yazar yalancıya yalancı, hırsıza hırsız, haine hain demeyecek miyiz.

    Yanıtla (17) (1)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 12:17

    Deyin ama doğru kişiye deyin. Sıkıyorsa tabi.!!

    Yanıtla (3) (0)
  • Ömer / 24 Nisan 2023 12:16

    Sayın Ocaktan bende şu anki iktidarın icraatlarına çok tepkiliyim. Ancak ben ve birçok kişi muhalefete mensup bir çok kişinin geçmişte dindarlara yaptığı yasaklamaların o kadar olmasa bile gene olacağından korkuyorum. Geçmişte dindarlara yapılan mantıksız baskıları yazmama gerek yok. Sizde hatırlarsınız. Hayırlısı diyelim.

    Yanıtla (1) (6)
  • TAMER / 24 Nisan 2023 10:43

    ''Müteddeyin insanlar, Mütedeyyin Mahalle'' kavramı da klişe moda oldu artık.,Mesela kimler bunlar; senden benden farklı, ayrıcalıkları nedir Yemezler mi, İçmezler mi, Aşk yaşamazlar mı, Kredi alıp faiz ödemezler mi, Haram yemezler mi. Kul hakkına girmezler mi, Haksızlık ve adaletsizliğe karşı çıkmazlar mı; Hani nerde böyle piru pak kimseyi göremiyoruz?

    Yanıtla (13) (2)
  • Ali / 24 Nisan 2023 12:15

    Tamer kardeşim, öyle kimseleri görmek için çöplükten çıkıp gül bahçesine girmelisin, Zira çöplükte ne güzel koku ne güzel görüntü vardır. Ama gülistan... göze hitap eden envai çeşit gül, buruna hitap eden envai çeşit koku, (hatta kulağa hitap eden envai çeşit ses. Zira gül bahçesi aynı zamanda bülbüllerin mekânıdır, çöplük kargalarının değil.) Demek sen bir ana önce tebdil-i mekân etmelisin. (Yazdıklarım herhangi bir siyasi parti taraftarlığına düşme zavalılığı olarak algılanmasın lütfen)

    Yanıtla (1) (1)
  • yorum / 24 Nisan 2023 12:13

    ceplerine 200 tl sıkıştırdın mı alkışlayıp,takla bile atarlar.Allah'a secde etmeyi unutmuş bir güruh.

    Yanıtla (4) (1)
  • ahmet ataman / 24 Nisan 2023 12:12

    Müslümanlardan kaçıyorum,İslama sığınıyorum,(muhammed İkbal)

    Yanıtla (2) (3)
  • Ok2 / 24 Nisan 2023 12:12

    Devamı.... Ha bu arada Muhsin Başkanımızın size selamı var. Size bir Kalpak bir de Çeçen Kaması gönderdi hediye olarak. Bunları kendisine Dudayev göndermişti. Neyse konumuza dönelim. Şimdi hepinizden bu holdinge ortak olmanızı bekliyoruz." Salonda biri " Beyefendi batan şirketler adına da sen gelip camide hisse satıp para toplamıştın. Şimdi milleti bir daha mı dolandıracaksın . Defolup git camiden. Dedi. Bunun üzerine salonda tartışma çıktı. Toplam 50-60 kadar insan vardı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Zülküf Ayazl / 24 Nisan 2023 12:12

    Akp iktidarı kendisini de, dindarları da ne yazık ki; kirlenmeye, yozlaşmaya ve çürümeye itmiştir. Gelecek seçimlerin tüm bunlardan temizlemeye vesile olmasını dileriz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Şeyhmus / 24 Nisan 2023 12:11

    Bu özeleştiri değil. Dine ve dindara karşı oldukları apaçık belli olanların, dini istismar etmelerine sesiniz çıkmıyor. Din düşmanı istismarcı mı yoksa dindar dostu istismarcı mı? Hangisi daha az zararlı?

    Yanıtla (1) (0)
  • efedamat / 24 Nisan 2023 12:06

    o lafları söyleyen dinci müsveddesinin kendisi bu iktidara destek verdiği için cehennemin en dibinde cayır cayır yanacak.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ok1 / 24 Nisan 2023 12:04

    2001 yılında bir gün Hollanda'da Muhsin Yazıcıoğlu camiinde (o zamanlar camiler şunun bunun diye ayrılmıştı) öğle namazından sonra çay salonuna oturdum. Namazdan çıkan genelde emekli gurbetçilerle doluydu salon. O sırada içeriye üç kişi girdi. Biri " amcalarım namzlarınız kabul olsun. Biz Avrupalı müslümanları bir holding altında toplayarak büyük bir şirket kuruyoruz . Daha önce müslümanız diye sizin paralarınızı toplayan şirketler Türkiye'de hepsini batırdılar.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2023 11:17

    Bunlar mütedeyyinse ben neyim. Ben mütedeyyinsem bunlar neci? Yeni bir kavram bulunmalı bu cahil güruh için. olmuyor böyle, islamın nehyettiğinden yok yok bunlarda. Allah muhafaza.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yahya / 24 Nisan 2023 12:03

    Okura: Onlar cahilde, sen alim, fazıl, insan üstü bir varlıksın.

    Yanıtla (0) (2)
  • Kamil Başdemir / 24 Nisan 2023 11:56

    Takiyyecilere,istismarcılara söyleyecek bir çift sözünüz yok mu Mehmet Bey.

    Yanıtla (2) (3)
  • Osman / 24 Nisan 2023 11:44

    Geçtiğimiz belediye seçimlerinde,Ankara Hacı Bayram Veli Türbesi'nin dış duvarlarına AKP bayrakları asmışlardı,seçim bürosu önünde o kadar bayrak asılacak yer varken.Ben mütedeyyin değilim,beni rahatsız ederken,muhafazakar ve mütedeyyinlerin hoşuna bile gittiğini görünce üzüldüm.

    Yanıtla (9) (0)
  • hikaye / 24 Nisan 2023 11:44

    Togg adındaki ''ithal parça montaj araca'' uzaylı görmüş gibi bakan mutedeyyin insanlarımızdan sağlıklı düşünmelerini beklemek...Herhalde uzaya 4 şeritli yola 2 şerit daha eklemeyle eşdeğer.

    Yanıtla (15) (1)
  • Pele / 24 Nisan 2023 00:22

    Hatasıyla, eksiğiyle dinin kurallarını şahsi yaşamlarında tatbik etmeye çalışan samimi dindarların sesinin gür sedasını sandıkta duyacaksınız. Ortaya konan yalan ve yanlışlar ile hadsizlikleri (haddini bilmeme durumu) pekala görüyor ve onaylamıyoruz.

    Yanıtla (35) (4)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2023 11:34

    Takdir ettim. Savunmadan çıkmak gerekli. Aklı vicdanı hür olan muhafazakarların 10. bir köyün olduğunu artik dile getirmesi göstermesi lazim.

    Yanıtla (5) (1)
  • İbrahim / 24 Nisan 2023 11:29

    Yazının son paragrafında herşey sizin olsun ben vazgeçiyorum demişsiniz, madem canınız acıyor vazgeçmeyi göze aldığınız şeyleri açıklayın lütfen. Yani ak parti değilde sn KK kazanırsa siz ne kazanacaksınızki mütedeyyin insanların falan tavırlarından vazgeçmesi halinde sizde hangi beklenti ve kazançlarınızdan vaz geçmeyi taahhüt ediyorsunuz açıklayın size hak vereyim.

    Yanıtla (1) (2)
  • Vatan sever / 24 Nisan 2023 11:25

    55 yaşındayım. Bugünr kadar sağ milliyetçi partilere oy verdim. Fakat akp nin din tüccarlığı tavrı bizim gibi aklı selim muhafazakar insanları bile chp gibi sol partilere sempati duymamıza sebep olmuştur. akp , ancak makarnacı sürüsünün gönlünü hoş edecek hal ve tavır içerisinde hareket ediyor. Fakat o sürünün seçimi benim de yaşam kalitemi düşürüyor. Onlara 5 kg makarna ve heyt huyt yetiyor. Hakkımı onlara da helal etmiyorum.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 24 Nisan 2023 11:22

    din onların devlet onların kendi mallarıymış gibi davranıyorlar
    ne kadar SAKAT bir düşünce....
    korkarım bu gidiş ülkeyi kaosa sürükleyecek....
    ama bilinsinki.....bu vatan sahipsiz değil.......

    Yanıtla (6) (0)
  • Rüstem / 24 Nisan 2023 11:20

    Mütedeyyin insanlar bir şeyin şuurundadırlar.Dinlerine cephe alanların seçim zamanlarında ki yalandan yüzlerine gülmesine aldanmayacaklar.Bunun bir aldatmaca olduğunu biliyoruz.

    Yanıtla (1) (8)
  • karar okuru / 24 Nisan 2023 11:14

    Dine ve dindar insanlara, onlarda olmayan ancak olması istenen sıfatlar yüklemek hayatın akışına uygun değil. ol demekle olmaz. dindar insanlara yüklenen sıfatlar tersine dindar olmayan insanlarda var. neden böyle denirse, alt yapı uygun değil. iyi bir mümin bu dünyayı yalan görür. yalan gördüğü dünyayı da imar etmek istemez. buna 'bilinç yarılması'' deniyor. her şeyi yeniden ele almaları lazım. başka yol yok.

    Yanıtla (2) (0)
  • Nazif / 24 Nisan 2023 11:02

    Ülkemizdeki olumsuzlukların bir kısmını yazmışsınız. Ne acıdır ki, ülkemiz, olgun, düzeyli, sevgi dolu, bilgili, hoşgörülü, herkesi kapsayıcı kişiliğe sahip kişiler tarafından yönetilmeye muhtaçtır.

    Yanıtla (1) (0)
  • emekli müfettiş / 24 Nisan 2023 11:01

    Beyefendi, üstad; dindar, mütedeyyin insanı nasıl anlayacağız? terazi bizim elimizde mi? Ölçü birimi ne? Dini olmayan insan var mı? Her bir birey kendi inancına göre, dindar değil midir? Evet, Müslüman olan haksızlığa karşı çıkmalıdır, amenna, ancak bir kaç ritüelle dindar olunur mu? Emeğiniz daim olsun.

    Yanıtla (2) (1)
  • Maraşli / 24 Nisan 2023 00:25

    Sayin Ocaktan izleyenleri zor imtihanlar bekliyor. İsteyen geçmişe baksin. Bizim suçumuz neydi fetöcü olduk diyenlerin çoğu zamaninda izlemekle yetinmişlerdi. Ben olabildiğince hatirlatiyorum bizim mütedeyyin camiaya. Lakin nafile . Yine küçuk cikarlara yakazalara kendilerini teslim etmekte bir beis görmüyorlar. Peygamber Efendimiz gelse bu işleriniz yanlış dese onu dahi yalancılıkla suçlayacak seviyelere variyor iş. Azginlik öyle bir seviyedeki Deist dedikleri gençler yanlarinda inaçlı kaliyor.

    Yanıtla (33) (6)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 09:19

    Sade ve kitabın ortasından bir yorum olmuş.

    Yanıtla (4) (1)
  • Maraşli / 24 Nisan 2023 10:55

    Teşekkür ederim. Benim mantığım bu şekilde işliyor. Bence sadeleştirmek daha iyi sonuçlar getirir. Kitabin ortası eleştirinize saygı duyarak kastettiğiniz manaya katilmiyorum. Zira kitabin ortasi da mühim olabilir. Başında yada sonunda olma hissiyatina bir alternatif.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadık / 24 Nisan 2023 10:51

    Mütedeyyin insanlar bu dünyadan yakın bir zamanda başka bir dünyaya göçeceklerinin bilinciyle yaşarlar.Onlar sözden çok harekete ehemmiyet verirler.Onlar her sözlerinde ve her hareketlerinde Rablerinin rızasını ararlar.Onlar hayattan daha çok şereflice bir ölümün ve asilce bir gidişin derdindedirler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 07:02

    Mekke feth edildiğinde Kabe'nin anahtarlarını "işin ehli" diye müşrik aileye teslim eden/devam etmelerini isteyen Hz.Peygamber(sav) nerede, bugünkü çok müslüman liderimiz ve onun tapıcıları nerede! Nereden nereye!!.. Sözde mütedeyyin vatandaşlarımız bilsinler ki taptıkları kişi/ler onları kurtaramayacak ahirette.

    Yanıtla (52) (7)
  • Bekir / 24 Nisan 2023 10:21

    Siz bir kurtarıcı buldunuz galiba.Sizi kurtaracak olan kim ise ona söyle de bizi de kurtarsın.

    Yanıtla (2) (38)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 10:48

    Hasan Sabbah'ın sevicileri onun için ölmekten çekinmiyorlardı. Dünyada cenneti yaşıyorlardı verdiği afyonla. AKP'lilerdeki bağlılık ona denk olmuş. Bu cevap bunun işareti.

    Yanıtla (23) (5)
  • Sedat F. / 24 Nisan 2023 10:42

    Mütedeyyin insan demek,Tükce sözlük karsiligi,dindar,dini vecideleri yerine getiren insan demek oluyor.Ben mütedeyyin bir insan degilim.Bunu acik acik söylemekte hic bir mahzur görmüyorum. Özüm ,sözüm dogru bir insan olmakla övünüyorum. Nokta

    Yanıtla (12) (1)
  • HAYRETİ MÛCİP / 24 Nisan 2023 10:40

    Bizim bir şey söylememize zaten gerek kalmamış, ne diyelim ! Maalesef siyaset ayağa düşmedi affedersiniz fosseptik çukuruna düştü ! Dini bütün değerleri siyasete alet ettik , bitti , en son camiyi miting alanına çevirdik çok şükür ! Orada yuh çeken cemaate de benden yuh ! Öbür dünyada Hanyayı Konyayı görürler inşallah !

    Yanıtla (17) (3)
  • mavideniz@ / 24 Nisan 2023 10:20

    90' lı yıllarda,câmilerde dini bütün gurbetçileri tokatlayan bir Holding şebekesi vardı.Yurt içinde ise,kapıdan pazarlama yöntemiyle Kur'an satıyor,bağış topluyorlardı.Bir gazeteci olarak,bu iğrenç kalpazan çetesi bu gün ne iş yapıyor,neredeler ? diye kısa bir araştırma yapın ve sonuçlarını lütfen okurlarınızla paylaşın.Buraya nereden geldiğimizi yeni nesil gençler de öğrensin.

    Yanıtla (11) (0)
  • Bekçi Murtaza / 24 Nisan 2023 10:14

    Sayın Ocaktan, dünya görüşünüze katılmasam bile yaptığınız öz eleştiriler nedeniyle sizi takip ediyorum. İşaret ettiğiniz kesim düşünmez, araştırmaz, sogulamaz. Sadece ve sadece biat eder. Bunu da lütfen kabul edin artık...

    Yanıtla (17) (2)
  • Yorum / 24 Nisan 2023 10:02

    İlk defa akp ve mhp nin (bir iktidarın)ses çıkarmadığı bir suikast oldu......hemde içeride...içeriden içeriye...milliyetçiler bunu asla bağışlamayacak...o işin hesabını siyasi olarak kim görecek onuda biliyor,,,12 milyon kaçağı kim gönderecek onuda biliyor..milliyetçilerin oyları kesinlikle çok şeyi çok hesabı sallayacaktır..

    Yanıtla (15) (0)
  • Yıldız / 24 Nisan 2023 09:59

    Cahil bir dindardan rasyoneldik beklemek boşunadır. Mahallede sağlık ocağı yokken 6 . Boş kalacak Camiiye para toplarlar,bu sayede sevaba gireceklerini ve Cennette yerlerini garantileceğini düşünürler.Devlette buna alet olur, imam ataması yapar. Belediye temizliğini yapar. Elektrik, su,imama maaşlar oda beytül maldan bedava olunca ,onlara göre hak yerini bulmuş olur

    Yanıtla (17) (2)
  • Okur / 24 Nisan 2023 09:54

    Mütedeyyin bile,,,,,ne demek..ne yani meleklermide şaşırmış gibi yapıyorsun....mütedeyyin ZATEN SESSİZ SAKİN İNSAN DEMEK DEĞİLMİ,,,,,!? Görüşünün gereğini yapıyor,,,sessiz şeytan yaptınız şimdide..dün melekti ler şimdi şeytan oldular...hikayeye bak,,,tıpkı şeytanın hikayesi gibi oldu bu iş...... çözmek çok zor...eh artık YARATAN AHİRETTE ÇÖZER,,bu iş oraya kalır..

    Yanıtla (2) (1)
  • Hikaye / 24 Nisan 2023 09:46

    Sayın Ocaktan.Halkımız şunu anladığında sorun kalmayacağına inanıyorum.İktidarın derdi din falan değil koltuk derdidir.Dini ve dindarları kullanmaktadır.Şu an Türkiye'deki din anlayışı resmen akp dini olarak yaşanmaktadır.Gerçek İslamla falan uzaktan yakından alakası yoktur.Kısaca dinci dinsizlik dediğimiz içi boş bir şekilci anlayıştır.Dindarım diyenlerin bu gerçekleri görmesi gerekir.

    Yanıtla (14) (1)
  • Hikaye / 24 Nisan 2023 09:37

    Haksızlıklar karşısında susanlar mutedeyyin değil ;olsa olsa ''dilsiz şeytandırlar.''

    Yanıtla (9) (1)
  • Halük Inanç / 24 Nisan 2023 08:30

    Hdp partsi sanki yurutmeye talipmis gibi(aslinda dogru bay kemal oy ugruna herseyi yspmaya razi) EN cok 80 vekil alir...ama tek basina yurutme onlara gececek gibi vaatlerde bulunuyor...hergun kandil den destek aciklamalari....sayin ocaktan siz ne ara boyle savruldunuz cok yazik....neden acaba Iyi bir sorgula sonra yaz....olaki vekil olmadin diyemi...batida tuzunuz kuru...doguda yasasaydiniz boyle dusunmezdiniz

    Yanıtla (1) (39)
  • Okur / 24 Nisan 2023 09:36

    Halen bu yalana dolana sarılıyorsunuz. HDP farklı bir ittifak içerisinde. 6lı masayla bir anlaşması, ortak bildirisi, sözleşmesi vs yoktur. Çok yazık, bu argümanın anlamı, Akparti halen PKK dan medet umuyor demektir. Zamanında TRT den mektup okutanlar, şimdi kandil'den gelen açıklamalara bel bağlamış demek. Yazık. Bu ülkede vatanseverlik kimsenin, hiçbir siyasi partinin tekelinde değil. Haddinizi bilin lütfen.

    Yanıtla (17) (3)
  • O aslan / 24 Nisan 2023 09:32

    Vatandaş bütün bu haksızlıklari yolsuzlukları görünce ne diyor biliyor musunuz. Gerçekten solculara haksızlık etmiş iz.

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 24 Nisan 2023 09:32

    Bu ülkede müslüman olarak doğduk, şerefimizle, vicdanımızla, ahlağımızla, müslüman olarak yaşıyorduk. Ama herşey, iktidar partisinin İslam'ı siyasi alet olarak kullanmaya başlaması ile değişti. Şehit cenazelerinde, cami avlularında, cuma hutbelerinde siyasi propoganda yapılmaya başladığında, birçok insan artık cami'ye bile gitmemeye başladı. Gençler deizm, ateizm yoluna girdi. Bu yanlışa bir dur demenin zamanı geldi de geçiyor bile. Dinimiz, birilerinin 3-5 günlük iktidarına oyuncak olamaz.

    Yanıtla (16) (1)
  • Okuyucu / 24 Nisan 2023 09:21

    Kalemine ve yüreğine sağlık Mehmet Bey. Duygularımıza tercüman oldunuz.

    Yanıtla (10) (2)
  • O aslan / 24 Nisan 2023 09:14

    Onun için mi vatandaş bunlar müslümansa ben değilim diyor. Bu haksızlıklar yolsuzluk lar böyle devam ederse yarın camiler de kimseyi bulamasınız. Dava adına dinden imandan çıkılmaz olanlara göz yumulmaz millet kör değil görüyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • kararla kararlı / 24 Nisan 2023 09:13

    Hepsinin onların olması için İslam'a bunu yapıyorlar zaten!

    Yanıtla (4) (0)
  • turgay / 24 Nisan 2023 09:11

    biz (kendim de dahil) müslüman değiliz münafığız. inanmayan müslümanın tek rehberi olan kurana bakabilir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Eğitim Uzmanı / 24 Nisan 2023 09:09

    Sayın yazar yazınızın son cümlesi " hepimizin tek dayanak noktası olan İslam’a bunu yapmayın ve uzun yıllar Müslümanların yüzünü yere düşürecek bir din pazarlamacılığından vazgeçin…" demişsiniz. Dine bunu yapan bir zihniyet v atan, millet, bayrak gibi milli değerlerle toplumsal yaşamın vazgeçilmez hukuk ve laik politik düzene neler yapmaz. Ne Cumhurbaşkanlığı ne de iktidar bu zihniyetin olmasın.

    Yanıtla (4) (1)
  • O aslan / 24 Nisan 2023 09:08

    Aşiret ve kabile reislerinin yönettiği İslam ülkelerinden çekirge sürüsü gibi Avrupa'ya gitmek isteyen yollarda heba olup, Denizlerde boğulan insanlar in zoru ne acaba . Hanı bir söz vardır. Aynan yoksa komşuya bak .

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 00:52

    Ülkede azımsanmayacak bir tarikat mensubu veya sempatizanı kitlesi var. Bu ortamda, sabi yaşta evlendirilen kız çocuğu konusu öyle özensiz bir şekilde ele alındı ki... KK'nin helalleşme çağrısı gürültüde kaynadı gitti. Siyasette şeytan detaylarda gizlidir. Oralarda hassas olamazsanız, gidin yol köprü inşaatlarında silindir şoförlüğü yapın. Politika yapıcı veya propaganda ekipleri, oldukça özensiz davranacak. Karşıdakine gollük pas imkanları sunacak. Sonra da halka, siz niye böylesiniz diyecek...

    Yanıtla (9) (5)
  • Rabia / 24 Nisan 2023 03:44

    Seytana pabucunu ters giydirirsiniz.l valla.. 5 yasinda bebekle evlenen insanlarin buna goz yuman devletin islerine hassasiyetle yaklasmak gerektigini nasihat ediyorsunuz oyle mi ? Kurcalanmasin ? Sasirilmasin hatta normallesin mi? Maktullere karsi hassas kurbanlara karsi zalimmi olunsun ? 5 yasinda kizin kanina girenlerin mahremiyet hakkini mi savunuyorsunuz siz burda ? Siz ne diyorsunuz ya ? Ne istiyorsunuz ? Okurken midem bulandi..

    Yanıtla (8) (0)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 08:59

    Yazı okurken migden bulanıyorsa, odadaki ışık vs gözden geçir. Migren vs de olabilir. Ama en iyisi her yorumu okuma. Anlama kapasitesi yettiği kadar oku. Anlayamadığın şeyleri okumak için uğraşırken çabalarken aman üstümüze kusma...

    Yanıtla (0) (1)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 00:47

    Devletin kurucu iradesi dindar değil idi. Uzun yıllar dindar kesim, nefes almak için çabaladı. Son 20 yıl şımarma fırsatı buldu. Elindeki bu iktidar giderse, tekrar 28 şubat benzeri atmosferi yeniden yaşamayacağının garantisi hala ortada gözükmüyor. Gürültüsü, millet iktidarı sözcülerini bastıran bir muhalif medya ve iltisakları, iktidardan mali konuların hesabını sormayı öyle bir iştahla genişletiyor ki... muhafazakar kesim, babaannenin kucağındaki kırmızı başlıklı kız gibi hiss ediyor kendin.

    Yanıtla (0) (43)
  • F. Can / 24 Nisan 2023 02:12

    Akp li kırmızı başlıklı kız değil kurt kurt .

    Yanıtla (13) (3)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 09:14

    Akp li diyeceğimiz kesim %25'i geçmez. Ama hala %50 bandına yakın duruyor. Ortadaki halkın güvenini tam kazanamadı muhalefet. Bunda propaganda kanallarının tekeli de etkili olabilir. Ama muhalefet, ellerindeki mevcut kanalları fazla rast gele kullanıyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • KARAR OKURU / 24 Nisan 2023 11:47

    Emin olabilirsinki Ak partinin elinde kalanların çok ta dindarlikla ilişkisi kalmadı. Menfaatperest bir cizgide duruyorlar. Menfaati olmayan da tek bilgi kaynagi olan Tv lerden propagandaya maruz kaliyor. Ben bizzatihi yaşadiklarimdan tecrube ediyorum

    Yanıtla (1) (0)
  • Dertli / 24 Nisan 2023 05:51

    28 Şubat dönemi yapılan haksızlıklar hiç bir müslümanı günahkar yapmaz bilakis güçlendirir haram yiyen yalan söylemeye devam eden bir Müslüman'ın iman noktasında sabit bir yerde kalabilir mi ya yaşadığı gibi inanır da Allah korusun imanını kaybederse bu tür safsatalar İslam dininde yoktur helal haram vardır güzel ahlak vardır velhasıl kelam Allah adildir adaletli olanları sever ve yardım eder

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 24 Nisan 2023 08:55

    Bu konularda sorun yok. Sorun Türk siyasetinin hala, din istismarına müsait olması. Muhalefet bloğunun hala, KK'nin istediği ölçüde herkesi kuşatıcı bir profil çizememesi. Iktidarin bu alanı tepe tepe kullanmak icin işaret ettiği öcü görüntüsünün muhalefetin yakasını bırakmaması.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kışlalı / 24 Nisan 2023 08:54

    Sayın yazar, yaptığınız eleştirileri hep dindarlar üzerinden yürütüyorsunuz ama bilinçli ama sehven. Diğer cenaha laf çaktığınızı gören duyan yok. O adalet ve demokrasi havarisi kesilen ve adaletin demokrasinin yanına uğramayan grulara hayranlık duygularınız köpürmüş vaziyette ve birkez olsun eleştirmek şöyle dursun celladına aşık mazlum gibi kelleyi uzatıyorsunuz. Rahmetli Yaşar Nuri hoca da sizin gibi müslümanları aşağılıyarak biryerlere yaranacağını zannetti. ama sonuç ....
    Editörün notu: Yazarın yazdığı yazılara bakarsanız, sol kesime neler yazdığını görürsünüz.

    Yanıtla (1) (11)
  • Ali / 24 Nisan 2023 08:54

    Sayin Ocaktan, dindar olarak bilinen insanların büyük çoğunluğu Kuran okuyup anlamış olsaydı gerçek dindar olurlardi. Kendilerini dindar zannedenlerin büyük çoğunluğu kulaktan dolma dindardir. Bunlar gencleri dine yaklastirmadiklari gibi buyukleri de dinden uzaklaştıriyorlar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Mücahit / 24 Nisan 2023 08:38

    Dindarların (kahir ekseriyetinin) sadece kendileri için özgürlük, insan hakları ve demokrasi istediğini, ötekine bakışının çarpık olduğunu iktidarın nefret dilini sahiplenmedeki heveskârlıkları ortaya koymaktadır. Benim tanıdığım dindarlar bir zamanlar böyle değildi. Ne oldu bunlara diyorum? "İktidarı kaybetme korkusu" akletme, rasyonel düşünme yeteneklerini dümura uğrattı zannımca.

    Yanıtla (21) (1)
  • BOZOK KARTALI / 24 Nisan 2023 08:34

    Mehmet Hocam yüreğinize ve kaleminize sağlık bir mütedeyyin birisi olarak sizi kutluyorum ancak bir hissiyat bu kadar güzel izah edilebilirnirAllah sizin gibilerin sayısını artırsın ve bu millete feraset ile bakmayı nasip etsin kalın sağlıcakla

    Yanıtla (25) (3)
  • Ali hür / 24 Nisan 2023 06:53

    28 Şubat'ı,367 krizini unutmadık çünkü.

    Yanıtla (0) (31)
  • Derman Bey / 24 Nisan 2023 08:31

    Emekli ikramiyem 400bin tl.. Ev almak istedim, vermediler. Ben de oy verirken bunu unutmayacağım.

    Yanıtla (19) (4)
  • Hamdi Denizci / 24 Nisan 2023 08:27

    Siyasetçi cami alanına kürsü kurmuş, politik propaganda yapıyor. Cemaat de onu alkışlayıp, muhalefete yuh çekiyor... Bazıları istediği kadar inkar etsin, İslam bu durumu kabullenen, bu vaziyete sesini çıkarmayan bir dindir. Dindeki bu özelliği ilk keşfeden Emeviler olmuştur.

    Yanıtla (16) (2)
  • Karar okuru / 24 Nisan 2023 08:24

    Bu zalimlerde utanacak yüz kaldımı,herturlu gayri meşru onlar için mübahtır.onlar günahlardan münezzehtir.Rabbim sorsun inşallah.

    Yanıtla (7) (0)
  • Harun / 24 Nisan 2023 08:10

    Beğenerek okudum,temiz dinimizi kimse kirletemez, ancak dindarlık yada din algısı zarar görüyor

    Yanıtla (8) (2)
  • Türkoğlu / 24 Nisan 2023 08:04

    Dindarların kahir ekseriyeti imtihanı kaybedeli çok oldu. Millet bunların da ne mal olduklarını çok iyi gördü, anladı. Necip Fazıl'ın deyimi ile meğer bunlar da "Güneşi ceketinin astarında kaybetmiş marka müslümanları" imiş.

    Yanıtla (7) (3)
  • Okur yazar / 24 Nisan 2023 07:13

    Sizce bunlara susan mütedeyyin midir. Hiç sanmıyorum.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 24 Nisan 2023 06:50

    Muhteşem yazı

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 24 Nisan 2023 06:33

    Bu ülkede inanan insanlara ciddi zulümler yapıldığı muhakkak, ancak bu durum şu gerçekleri ortadan kaldırmaz. 1. Kendisine zulüm yapılmış olması, müslümana zulüm yapma hakkı vermez. 2. İslam inancında birinin günahı için bir başkası sorumlu tutulamaz. 3. İnsanlar bizatihi günahkar olsalar bile değişebilir, tevbekar olur, Allah onları afveder yüce makamlara ulaşabilir. 4. Hiçbir menfaat inanç ve değerlerin istismarını haklı gösteremez. 5. Dine istismarcıların verdiği zararı küfür veremez.

    Yanıtla (14) (2)
  • Tunç / 24 Nisan 2023 06:25

    Tam da hissiyatımıza tercüman bir yazı... Neden politik cendereden kurtulamıyoruz.Çocukluğumuzda da sağcu- solcu diye ayıran siyasiler koltuk uğruna masum çocukları öldürttüler.Şimdi de kin ve nefret duyguları yerleştiriyorlar.Yine koltuk...Halbuki onurla/ dürüstçe kaybetmek de normaldir.Centilmenliktir.Kazanmak için her kötülüğü yol olarak seçmek Allahın hoşuna gitmez.

    Yanıtla (10) (1)
  • Kazım Çetin / 24 Nisan 2023 00:42

    Normal vatandaşı bilmem ama ben 28 Şubat döneminde inançları yüzünden mesleğinden ayrılmak zorunda kalan bir kişi olarak camilerden uzaklaştım. Camileri belli bir partinin propaganda mahalli, hocaları da parti propagandacısı haline getirdiler.

    Yanıtla (48) (5)
  • halil / 24 Nisan 2023 06:16

    Aynen Görüşünüze katılıyorum Cami ehli iken CUMA ları bile hoca hutbe okuduktan siyasi propagandasını yaptıktan sonra camiye giriyorum yıllardır çok yazık

    Yanıtla (13) (1)
  • Serhat / 24 Nisan 2023 00:43

    Millet ittifakının Diyaneti kaldırmak gibi bir vaadi yok. Ortak politikalar metninde de böyle bir şey yok. Diyaneti kuran zaten Atatürk dönemi Chpsi. Niye bu kadar aleni yalan söylenir? Ve bu yalan seçim gününe kadar tekrar edilecek. Müslümanım diyen dürüst ve adil rekabetten korkmaz. Hepimizin vergisi ile yayın yapan Trt neden bir kişinin borazanı haline getirilir. Akpartililere soruyorum. Bu işler 28 şubatçıların katsayı zulmünden, fetocuların soru çalmasından daha mı masum?

    Yanıtla (51) (3)
  • Hakan / 24 Nisan 2023 06:11

    Isin dogrusu aslinda diyanetin kaldirilmasi gerektigini soyleyenler zamaninda AKP lilerdi ve hakliydilar. Mesele ayni YOK gibi eline gecirenceye kadar karsi cikanlar eline gecirince sahip cikarlar. Bu bizim ulkenin acikli gercegi. Bencede kapatilmali ama Millet ittifakinin boyle bir talebi olmadigina gore RTE goz gore gore yalan propaganda yapiyor cunku milletin gozunu artik boyuyamiyor caresizce elimdeki gitmesin derdinde.

    Yanıtla (17) (1)
  • Hakan / 24 Nisan 2023 06:06

    Hayir susmaz ve samimi olanlarimiz susmuyor, Sahsen ben en yakin arkadasimla sirf bu yuzden butun iliskimi kestim. Allah acikca ben zalimleri sevmem diyor, kimki zalimleri destekliyor onlar samimi musluman olmaz, bir latife yapayim kendiside dini siyaset icin kullanmis Erbakan'in sozuyle patates dininden olurlar. Baskalarini bilmem benim hafizam yerinde, olan bitenide gorcek gozum ve aklim var elhamdulillah. Mahserde Allah'in ayetlerini az bir bedel icin satanlarla birlik olmaya hic niyetim yok

    Yanıtla (17) (1)
  • TB / 24 Nisan 2023 04:48

    Allah aşkına daha ne yapacaklar Mehmet Bey! Elinde Kuran'la miting yapar, o seccade bu seccade toplantı toplantı dolaşır, maalesef Şehitlerimizin naaşı önünde miting yapıp tüm muhalefete sallar. Ancak, en son Sultanahmet Camiinin açısında kutsal camimizi resmen miting alanına çevirip, bir sürü yalan söylemle tüm muhalefeti yuhalatması her vicdanlı normal bir insanı derinden yaralamıştır. Seçimlerde iyilikle, kötülük arasında seçim yapacağız.

    Yanıtla (25) (1)
  • Adem / 24 Nisan 2023 04:46

    Sayın yazar, Bu durumda müslüman olan bir kişi camiye gider mi ?

    Yanıtla (5) (0)
  • Tarkan Murat Gökdeniz / 24 Nisan 2023 04:31

    Hocanın cemaatinin İstanbul'da en yoğun oldukları bölgelerden biri de Üsküdar ve Ümraniye'yi de içeren İstanbul 1. Bölge. Hocaya sormak lazım bu bölgede aday kim? En büyük başörtüsü muhaliflerinden biri olan Hulki Cevizoğlu. Peki bu adamın seçilmesi için oy verecekler de cehennemde cayır cayır yanacaklar mı sevgili hocam?

    Yanıtla (13) (0)
  • Tarkan Murat Gökdeniz / 24 Nisan 2023 04:25

    Cehennemde cayır cayır yanarsınız diyen hocanın tek derdi devletten aldıkları mamalarının kesilmesi. Yoksa o cemaat 28 şubatçılar döneminde bile en az zarar görmüş kesimdir. Devlet neden bunları hedef alsın ki? Zaten kızlarını mecburi eğitim dışında okula ve üniversiteye göndermiyorlar, erkekler de aynı şekilde üniversiteyi gitmiyor. Devlet bürokrasisinde yer almıyorlar. Tam da devletin istediği cillop gibi hiçbir tehlike arz etmeyen kendi işinde gücünde bir cemaat.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 24 Nisan 2023 04:05

    Dindar kesim bugün itibariyle 'Ahlaksız Dindarlık' girdabında debeleniyor ve bunu da savunuyor maalesef

    Yanıtla (16) (0)
  • Gercek / 24 Nisan 2023 03:24

    Agizlarini acsalar mamalari kesilecek birde yedikleri dayakta yanlarina kar kalacak Bu kadar dilsiz seytanin en bol oldugu ulke

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 24 Nisan 2023 00:12

    Solu komünizmi asla benimsemiyorum. En hafifi den yanlış buluyorum. Hele tarihleri çok kirli. Stalini Mao Ho.. Falan. Amaaa. Bu TOPRAKLARDA.. HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN ŞEYTANDIR SÖZÜNÜN GEREĞİNİ SADECE ONLAR YERİNE GETİRDİ GETİRİYOR.

    Yanıtla (38) (5)
  • Yorum / 24 Nisan 2023 03:14

    Dilsiz şeytan her taraftan çıkar.......belli bir kesimi olmuyor..solcularda ülkücülerde islamcılarda fakirdi.......şimdi her üç tarafın zenginleri bolca...liberal sistemi iyi kullanınca..!? ve artık çokta iyi anlaşabiliyorlar iş para win win konusunda,,perde önündekiler başka arkasındakiler başka....uyanıklar ve saflar var bu ülkede başka SINIF YOK...

    Yanıtla (3) (4)
  • Muammer / 24 Nisan 2023 02:56

    Eleştiri sonuna kadar yapılmalı..Bizim en büyük eksikliğimiz bu eleştiri yoksunluğu ve tahammülsüzlüğüdür. Bütün hırsızlık yolsuzluk zalimlik bu kutsal din perdesi altında yapılmaktadır..Ganimet kültürü ile her yere çökme alçaklığı..

    Yanıtla (25) (2)
  • Hasan K. / 24 Nisan 2023 02:46

    Iktıdarın bu saldırgan tutumunun tek bir açıklaması var, ekonomik çöküşün ört bas edilmesi çabasıdır. Insanların en çabuk dolduruşa getirileceği din alanını alabildiğine kullanmaktan, bu yüzden geri duramıyorlar.

    Yanıtla (10) (2)
  • M,Ş. / 24 Nisan 2023 02:32

    Bir oy uğruna dinin bu kadar istismar edildiğini ilk defa görüyorum. Dünyada benzeri var mı bilmiyorum.Yazıklar olsun.

    Yanıtla (15) (1)
  • Melek / 24 Nisan 2023 02:31

    Partizanlık bu işte .Yazık ki ne yazık

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuyucusu / 24 Nisan 2023 02:24

    Mehmet Bey;Demirel ne diyordu.."Ülkemin dağına taşına korku sinmiş.."Şu günlerde durum bu..Hani,köpeklerin salınıp da,taşların bağlandığı köy var ya..Zaten dini hassasiyet de yok..O dedigin,Halifeye kılıcını çekip itiraz eden sahabide oluyormuş..Herkes geçim derdinde..Hakaret davalarının sayısi kaç.?Sanırım bilmiyorsun..Sen de gazetecilik zırhına sığınmış üfürüyorsun..Yazının altına imzamı atarim ama,tepki vermemenin altında çok sebep de olabilir.!Tepki ve eleştiri için bu ülkede demokrasi lazım

    Yanıtla (9) (0)
  • Murat / 24 Nisan 2023 02:12

    Üstad Bediüzzaman Said Nursi (ra) kimlere selam ve dua ediyor!"Hukuk-u ammenin; hukukullah [Allah hukuku] hükmüne geçtiğini bilenlere, umumen selâm ve dua ediyorum.” (Emirdağ Lahikası- 452) Kaynak: Hakkın Hatırı Âlidir! - Hüseyin ÇEŞİTCİOĞLU

    Yanıtla (1) (3)
  • Olur / 24 Nisan 2023 01:59

    Müslümanları (çoğunluğu) geç tanımışsınız anlaşılan. Allah’a değil güce taparlar

    Yanıtla (9) (1)
  • Bir Kürt / 24 Nisan 2023 01:38

    Eğer ktidar ve mensupları bütün dünyevi iş ve icraatlarinda samimi anlamda dini referans alsa ve bunu açık bir yüreklilikle ifade etseydi camii mitinglerine bile inanılırdı. Ama "işlerine geldiği kadar Müslüman" davrandıkları için çok çirkin ve itici oluyorlar. Din onlar için oy, dolayısıyla iktidar ve rant kurumudur. İktidar olmanın yolu dinsizlikten geçse onu da rahatlıkla yapacak potansiyeldeler. Müslüman uyanık ve feraset sahibi olmalı, amaç ve neticeyi aynı anda görmeli.

    Yanıtla (26) (5)
  • KOCA YUSUF / 24 Nisan 2023 01:08

    Malum zat acikca camide din pazarladi, cahiller de destek olarak yuhladi, bu gitmez ise din sahtekarlik ve iftira ile ayni anda düsünülecek.

    Yanıtla (33) (2)
  • F.A / 24 Nisan 2023 00:51

    Kaybetmekten ne kadar çok korkuyor. Devletteki vurgun okadar büyük ki çalınan minareye kılıf dikecek terzi bulamadılar zannımca

    Yanıtla (38) (4)
  • Rambo / 24 Nisan 2023 00:47

    Bunlarin en buyuk derdi Allah' in sevgisini kaybetmek degil para kaybetmek bu manada bunlar paraya tapan putperestlerdir.. Allah cc bunu acikca belirtmisti Kitap ta muminlere emredilen, muslumanlik kriterlerine uymayan bu tiplere musluman denmez dense dense putperest denir..

    Yanıtla (27) (3)
  • Süleyman A. / 24 Nisan 2023 00:30

    Din tacirliği gibi hem ülkeyi hem dini yıpratan çok önemli bir konuyu kaleme aldığınız için sağ olun var olun. Ayrıca konuya bu kadar nezaketle ve açık yüreklilikle yaklaşmış olmanızdan dolayı tebrik ediyorum. Kaleminize emeğinize sağlık..

    Yanıtla (22) (3)
  • Ali Rıza / 24 Nisan 2023 00:30

    Kim mütedeyyin ?,Nerede?. Hz. Muhammed şimdi zuhur etse, ümmetinin 1400 yıldır birbirini tekfir edip, öldürdüklerini görse ne der?. Kur’anı Kerim Bakara Suresi 2/3/4/5 ayetlerde müslümanı böyle mi tarif ediyor?. Yeni demiyecem ama baş göstermeye yeniden başladı “ menfaat” ( çıkarcı, makam, cep, bağnaz, aç gözlü) müslümanı , bunu da gördük , bilmezler ki mezar çok dar bir şey sığmıyor götüremiyorsun, içinde dönecek yer bile yok..!!

    Yanıtla (26) (3)
  • Karadeniz * / 24 Nisan 2023 00:22

    Turkiyede muhafazakarlar parayla imtihanlarını kaybetmiş, dunyevilesme girdabında akp zihniyetinin asimilasyonuna uğramıştır...

    Yanıtla (37) (4)