Galiba esas meselemiz liyakatsizlik

Yaşadığımız büyük deprem felaketiyle bir kez daha gördük ki ülke olarak en önemli problemimiz ve de öncelikle çözmemiz gereken mesele liyakatsizlik…

Bugün hep birlikte depremin yaralarını sarmak için seferber olmuş durumdayız, kuşkusuz bugünler de geçecek ama felaketi yaşayanların acıları, travmaları yıllarca sürecek.

Şimdi toplum olarak hepimizi bekleyen soru şu; neden bu kadar büyük bir felakete maruz kaldık, daha da önemlisi felaketten ders alıp yeni bir başlangıç yapabilecek miyiz?

Evet bir deprem ülkesiyiz ve depremleri önlemek gibi bir güce sahip değiliz. Ama depremden korunmak ya da etkilerini azaltmak için imkanlara sahibiz. Eğer “bunlar kader planında var” diyerek tedbir almaz, sağlam binalar inşa edemezsek her felaketin ardından göz yaşı döker, ‘kader’le teselli buluruz ama aynı acıları tekrar tekrar yaşamaya devam ederiz.

Bir kere hemen hiç zaman kaybetmeden yeni depremlerin geleceğini bile bile neden insanlarımızı çürük binalarda yaşamaya mahkum ettiğimizi, neden bina stoklarımızı yenilemediğimizi sorgulamak zorundayız.

Gerçekten de neden?

Herhalde paramız yoktu diyemeyiz, paramız da kaynaklarımız da var. Zira biliyoruz ki sırf “faiz sebep, enflasyon sonuç” fantezisinin yarattığı ekonomik kriz yüzünden Merkez Bankası’nın 128 milyar dolarını yaktık ve dumanını seyrettik…

Yine aynı yanlış politika yüzünden dövizi baskılayabilmek için icat edilen Kur Korumalı Mevduat (KKM) üzerinden faizcilerin ceplerine milyarlarca lira aktardık ve halen de aktarmaya devam ediyoruz.

Sadece imtiyazlı ‘beton lobisi’nin cebine akıtılan milyarlarca doları alt alta toplasak, herhalde bu paralarla depreme dayanıklı binlerce konut yapabilirdik. Ya bir de Kanal İstanbul macerası için milyarlarca dolar akıtılmaya başlansaydı…

Şimdi geriye dönüp baktığımızda yirmi yıldır yönetimde olan bir iktidarın, neden ülkeyi fukaralık noktasına getirdiğini, adalete olan güveni yerle bir ettiğini, eğitimde adeta cehaleti teşvik eder hale geldiğini, depreme hazırlıkta sıfır noktasında olduğunu daha iyi anlıyoruz.

Biliyoruz ki normal demokratik ülkelerde iktidarlar, ülkenin ekonomik ve beşeri sermayesini rasyonel şekilde kullanırlar. Eğitim, ekonomi, teknoloji ve tarım alanındaki yatırımlarını aklın ve bilimin öngörüsü çerçevesinde gerçekleştirirler. Devletin kurumlarını ideolojik ya da kişisel heveslerine göre değil, modern yönetim anlayışının kurallarına göre şekillendirirler. Çünkü modern devlet kurallı ve evrensel hukuk kurallarına riayet eden devlettir.

Daha da önemlisi anayasal demokrasilerde iktidarlar, yaptıkları her icraat konusunda şeffaf, denetlenebilir olmaya, hesap vermeye ve sorgulanmaya açık olmak durumundadırlar. Demokratik kurumlar anlamında geçmişte de kaliteli bir demokrasiye sahip olmayan Türkiye, ne yazık ki bugün ağır-aksak işleyen kurumların da tahrip olmasıyla birlikte problemlerine rasyonel çözümler üretme kabiliyetini tümden yitirmiş bulunuyor.

Maalesef Türkiye’nin başına adeta deli gömleği gibi giydirilen alaturka sistemde kalite ve liyakat hiçbir anlam ifade etmemektedir. Mesela deprem gibi felaketlere önceden hazırlık yapmak, afetle mücadeleyi koordine etmekten sorumlu AFAD’ın başına yerbilimleri alanında uzman değil, bir ilahiyatçı getirilebilmektedir. Hemen belirtelim ilahiyatçı olmak bir eksiklik değil, tam aksine kendi alanında çok büyük bir değer ifade etmektedir. Kaldı ki AFAD’ın başına sadece ilahiyatçı değil, edebiyatçı da felsefeci de getiremezsiniz. Zira yer bilimleri gibi, tıp, mühendislik ve ekonomi gibi alanlar belli bir uzmanlığı gerektirmektedir. Bir üniversitemizde mimarlık bölümünün başına da ilahiyatçı getirilmişti, sonra istifa ettirildi. İşte bu örnekler, liyakatsizliğin gizlenemez boyutlara ulaştığının en önemli göstergesidir.

Liyakatsizlik öylesine zirve yapmış durumda ki geçtiğimiz günlerde The Guardian gazetesinde depremle ilgili şu yorumu görünce insanın içi sızlıyor: “Türkiye’nin deprem bölgesinde yerle bir olan binaların inşaatına izin verip yeterince denetlemeyen yetkililer en az müteahhitler kadar suçlu. Felaketin sorumlularından hesap sorulabilmesi için önce yolsuzluk, adam kayırmacılık ve açgözlülük sarmalı çözülmeli.”

Peki neden böyle?

Çünkü bu sistemde ekonomi kendi kurallarına göre değil, cumhurbaşkanının talimatlarına göre işlemektedir, yangınlar ancak talimatla söndürülebilmektedir, deprem felaketinde kurumlar kendi inisiyatifleriyle değil, talimatla hareket geçebilmektedir. Eğer liyakat ve kaliteyi esas alan bir zihniyet değişimini sağlayamazsak, şu anda içine düştüğümüz üçüncü sınıf ülke görünümünden asla kurtulamayız.

YORUMLAR (159)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
159 Yorum
  • Unstoppable / 28 Şubat 2023 14:35

    Liyakatsizliğin en büyük sebebi, ülkemizde parti içi muhalefetin zayıflatılmış olmasıdır. Bugün Ak partide ya da Mhp'de güçlü bir parti içi muhalefet olsaydı, tüm yolsuzlukları ve liyakatsizlikleri genel kurula getirip genel başkanlarının yüzüne çarpabilirlerdi. Maalesef böyle bir şeye tevessül edeni anında partiden anında ihraç ediyorlar. Demokrasilerde en önemli denetim mekanizması parti içi muhalefettir. Güçlendirilmiş parti içi demokrasi, güçl. parlamenter sistemden daha önemli bir konudur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2023 21:28

    Kızılay'ın adı değişsin. Sanalay, satanay veya şinanay olabilir. Online satış yapsın.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 22:52

    Zaten toptancı olmuş, perakendecilere toptan fiyatına peşin satıyor. karlı iş. tabi kayıtlarında varsa satışlar. katakullide olabilir.

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2023 12:26

    Nihat Genç şöyle diyor: "Tarihin en büyük kıyameti kopmuş, onu da bizim üzerimize yıkıyorlar, iki gün susun bari" Devamını yazmaya gerek de yok. Muktedirler asla yanlış yapmaz! Ne diyelim, Allah'dan başka sığınacak neyimiz var?

    Yanıtla (5) (1)
  • okur / 27 Şubat 2023 22:42

    vicdanın var,özgürlüğün var,

    Yanıtla (0) (0)
  • O okur / 27 Şubat 2023 22:28

    Kızılay başkanı önce çadır satışı konusunda "AHBAP'la işbirliği ahlâkî, akılcı ve yasaldır" dedi. Biraz önce TV'ye bağlanarak "haberim yoktu, öğrenince eleştirdim" demiş. Neyi eleştirdi acaba? Satışı mı, fiyatı mı, haberinin olmamasını mı, yoksa alıcının AHBAP olmasını mı? Ayrıca, madem işbirliği ahlâkî, yasal ve akılcı neden eleştiri? Ben var anlamamak bu işleri.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2023 22:25

    Yapı denetimi özel sektöre verince anca bu kadar denetim olur. Herkes yapı denetimci oldu. At imzayı al parayı. Ne denetimi ya. Deprem ola hayrola.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2023 22:22

    Unutuyorsunuz. Hele ki muhalefet. 128 milyar dolar tamam ama esas bu günler için lazım olacak merkez bankasının ihtiyaç akçesini çarçur eden bu tek adam hükümetine bunu hatırlatamamak acizliktir. Erdoğan tee 30 sene öncesinden çöp yığınlarını millete hatırlatıyor, muhalefet daha 3-4 sene öncesini hatırlamıyor. Onun için Erdoğan 20 senedir başta. Ah Demirel yaşasaydı. Çiğ çiğ yerdi bu iktidarı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Şahika / 27 Şubat 2023 22:09

    Liyakat, Arapça lyk yani layık kelimesinden gelir. Yaraşma, yakışma, uygun olma, yeterlilik gibi anlamları vardır. Ünlü bir söz vardır: "her toplum layık olduğu şekilde yönetilir" diye. Ayrıca, benzer anlamı olan "nasılsanız öyle idare edilirsiniz" şeklinde bir hadis de mevcuttur. Sonuç olarak toplum liyakatsizliğe layık olduğu için liyakatsiz ellerde. Bu durumu ancak ve ancak toplumun kendisi değiştirebilir. Aydınlara (yazar, çizer, düşünür, kanaat önderi, akademisyen vb) düşen görev toplumu uy

    Yanıtla (3) (0)
  • Vali / 27 Şubat 2023 14:54

    Esas meselemiz "Gericilik." Liyakatsizlik onun doğal uzantılarından biri sadece.

    Yanıtla (14) (7)
  • Velhasıl / 27 Şubat 2023 15:40

    "İşler ehline veilmedigi zaman kıyameti bekleyin".buyuran bir peygamberin s.a.v. dinine tabi olmak nasıl gericilik olabilir.Böylesine hak bir yola gitmeyenler ve nasibine bu dinden mahrumiyet düşenler asıl gericidir.

    Yanıtla (5) (9)
  • Vali / 27 Şubat 2023 22:05

    Yazdığın alıntıya on başkasıyla yanıt verebilirim ama derdim dinle, İslamla değil. Saptamam somut olarak şu: bugünkü haliyle Türkiye müslümanlığı ve Türk-İslam sentezi gericiliktir!

    Yanıtla (2) (0)
  • Bayram / 27 Şubat 2023 20:39

    Türk siyasetçisi tarihinden beri devlet yönetme gibi bir derdi olmamıştır dünyanın sonuna kadar da olmayacak.sagida soluda dinniside dinsizide hiç umut bağlamayın hepside yağmacı 56 yıllık ömründe bunu gördüm.saygilarimla karar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sedat F. / 27 Şubat 2023 20:35

    Almanya'da ,Dünya'ya geldi,2 yasinda torunum bana soruyor,dede bu amca neden hep bagiriyor, hep kötü bakiyor ?
    2 yasinda ki cocuk yadirgiyor,asik,sert yüz tavri olan,devamli "posta"atan bir adami TV kanalinda görmek..Ben ne diyecegi bilmiyorum.Icimden mirildaniyorum,"Kasimpasa'nin havasindan mi,yoksa suyundan mi,ailedeki asiri sert egitimden mi? Bilmiyorum,tek bildigim bir kac ay sonra
    torunum bir daha TV kanalinda onu görmeyecek inşallah.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2023 20:30

    Galiba mı ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 27 Şubat 2023 18:57

    Mehmet Bey yanlış düşünüyorsunuz. Liyakatsizlik de bir sonuçtur. Asıl sorun, sözde muhafazakarların empati yapamaması, gerçek anlamda insanî hissedememesi, bencil hatta kibirli olmasıdır. Her muhafazakar sınıf, kendisinin âli fikre sahip olduğunu, asr-ı saadet neslini yetiştireceğini düşünür. Bu kibir ile insanî ve sosyal faktörleri ezer geçer. Çünkü âli fikre davaya sahip bu sınıf(lar), önce düzen kurmak, sonra toplumu ıslah etmek gibi bir yanılgıya düşer.

    Yanıtla (3) (3)
  • Yavuz / 27 Şubat 2023 07:52

    Saygıdeğer Bahçeli, Beşiktaşlıların hükümet istifa sloganlarına tepki göstermiş "maçlar seyircisiz oynansın" demiş. Çok güldüm. Ben de "seçimler seçmensiz yapılsın" diyorum.

    Yanıtla (24) (3)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2023 10:47

    Yaptığınız yorum hoşuma gitti. Seçmensiz seçim, neden olmasın.

    Yanıtla (5) (1)
  • Rüstem / 27 Şubat 2023 11:49

    Seçmensiz seçim yapıldi bu ülkede.1925 - 1950 tek parti devirlerinde katılımin %20 lerde oldugu ve sadece Chp nin girdigi seçimlerde halk sandiga gitmez "açık oy gizli tasnif " usulü hesaplama ile her seçimin galibi Chp olurdu.Chp nin tekerine hiç taş gelemezdi.

    Yanıtla (0) (9)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 18:51

    Hem tek parti rejimi diyorsun, hem de kazanan tek parti olurdu diyorsun. Ya sabır...

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 18:52

    %20'nin belgesi nerede?

    Yanıtla (0) (0)
  • Cabbar / 27 Şubat 2023 18:44

    Kendi halkını seven ve halkı tarafından sevilen bir ülke lideri, şöyle demişti : "Bizim en büyük dostumuz felaketlerdir. Onlar sayesinde halkımla birlikte güçleniyoruz."... Yani bizdekinin tam tersi. Bizde felaketlerle beslenen iktidar, artık felaketlerin altında kalmaya başladı. Ve halkı da umursadiğı yok

    Yanıtla (3) (0)
  • alp doğan / 27 Şubat 2023 18:28

    Yatma yağu gölgesinde ko yesin BOZKURT seni.Ne akp nin ne chp nin kuluyuz. ZAFER PARTİSİ.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 27 Şubat 2023 17:56

    Yönetme imkanını ele geçiren yönettiği milletin parasını babasından kalmış miras gibi har vurup harman savurur, kendi milleti dışında herkese bol keseden para, Yardım dağıtır, parasının üstüne çöktüğü millete üç kuruşu çok görür, sadakaya mahkum eder, dilenci muamelesi yapar. Liyakata ihtiyacı yoktur, çünkü sorumlu değildir, hesap vermez. Kendi ve etrafına üçer, beşer saraylar, villalar yapar, halka çürük, yıkılmaya mahkum tabut-evleri layık görür. Milletin çadırını millete parayla satar.

    Yanıtla (7) (2)
  • Okur / 27 Şubat 2023 17:45

    “Müslüman toplumlarda” yaratan yaratılan ilişkisi ‘tapan tapılan’ yani ilah kul ilişkilidir. Bu ilişkinin topluma yansıması ‘yöneten’ (ilahı temsil eden) ‘yönetilen’ kul, köle şeklinde olur. Doğu toplumları (son 20 yılda biz de buna dahil olduk) bu yöneten yönetilen (İlah-kul) ilişkisini öyle abartırlar ki yönetenler ülkenin sahibi; -insanlar dahil- yönetenin malı, kölesi, marabası, yönetilenler ise hiçbir hakkı olmayan, sadakaya mahkum yaratıklar olarak görülür…

    Yanıtla (5) (3)
  • Ahlaklı karar okuru / 27 Şubat 2023 17:42

    Kalite ve malzemeden çalan müteahhiti,imar affını getiren hükümeti,imar izini veren belediyeyi,yanlış kader inancıyla insanların sorumluklarını yerine getirmelerini engelleyen din adamlarını,KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ İPTAL ETMEK İÇİN MAHKEMELERE BAŞVURAN MUHALEFETLERİ KINIYOR VE LANETLİYORUM.

    Yanıtla (4) (5)
  • Alp Taşkesen / 27 Şubat 2023 17:36

    İlahiyatçılar bu iktidarın gözbebeği. Nedense her kurumun başına onlar atanıyor. Bugün öğrendim Akkuyu nükleer santralı inşaatının başına da bir ilahiyatçı atanmış. Herhalde ilahi bir güçle tüm sorunları çözeceklerine inanıyorlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2023 13:59

    Bir hayır kurumuna yüksek maaşla eş, dost, akrabayı doldurmuşlar, otanmadan hayır için mesaj gönderiyorlar. Nedir bu yağma. Hak hukuk adalet olmayan bir yerde devlet var diyebilir miyiz?

    Yanıtla (8) (0)
  • Gercek / 27 Şubat 2023 16:59

    Beyinlerinde tokluk yok Donizetti gibi yerler

    Yanıtla (1) (0)
  • Zenci Musa / 27 Şubat 2023 16:56

    Sürekli AYNI TARAFA bakmakla Liyakat mantığı gelişmez.**..Kalite ise hiç gelişmez..Bu herkes için gecerlidir..Ayni tarafa bakarak sadece kendi aramizda mutluymus gibi olunur. Diger taraftakilerde öyle, otekiler dahil..Sonra HEP BERABER Ali Babanin bir ciftligi varmış türküsü soylenir..En cokk bağıranlarda kendilerini HAKLI SANIR...Aslinda aynı türkü soyleniyor herkesler tarafından..Ondan sonra herkes,herkesten şikayetçi..Cok ilginc...

    Yanıtla (1) (0)
  • Gercek / 27 Şubat 2023 16:56

    O kadar murekkep yalamis insanlarin bile ayakkabi yaladiklarina sahit olduk Liyakattan once su menfaatlarimiz icin kula kulluk yapmayi birakmak lazim Allahin kulu ol veya olma once bir ADAM ol Birak su el etek opmeyi dugmesis cubbeni iliklimeyi yanlislari yuksek sesle haykir Hirsizlari bildigin halde dilsiz seytan olma

    Yanıtla (9) (0)
  • Vatandaş Adem / 27 Şubat 2023 15:49

    Anayasa referandumunda sporcuların,spor adamlarının ben evet diyorum sen ne diyorsun dedikleri Akparti guzelleme videoları sporun siyasete alet edilmesi değil depremde Akpartinin öngörü,tedbir,müdahile,çadır,organizasyon beceriksizliğine tepki statlardaki "hükümet istifa" sporun siyasete karışması,provakasyon.Yersen.Yemezler.Hesabini sandıkta sorarlar.

    Yanıtla (6) (0)
  • Maho / 27 Şubat 2023 15:37

    Ocaktan ülkedeki sorunlari tanimlarken sürekli olarak kollektif bir özne kullaniyor. Bütün sorunlarin kaynagi "BIZ"iz. Ama basta liyakatsizlik olmak üzere bu sorunlarin kaynagi, siyasal Islam ve onun ülkedeki en büyük temsilcisi olan AKP'dir. Biz mi 6-7 milyon Suriyeliyi ülkeye soktuk, Biz mi bütün kurumlari Imam Hatiplilerle doldurduk, Biz mi Rabia deyip agladik, Biz mi Kizilay'a cöktük, Biz mi ülkenin ekonomisini ve demografisini perisan ettik? Bunlarin hepsini AKP yapti bedelini de o öder.

    Yanıtla (15) (2)
  • Rüstem / 27 Şubat 2023 05:31

    Liyakat demokrasinin tıkandığı yerdir.Liyakatsizlik siyasetin seçmene boyun egmek ve taviz vemek zorunda kaldıgı yerdir.Kısacası demokrasinin bir neticesidir liyakatsizlik.Siz eger oy istemek zorundaysanız liyakati bir kenara atmak zorundasınız.Ille liyakat derseniz demokrasiden başka bir yol bulmalısınız.

    Yanıtla (0) (3)
  • muzaffer / 27 Şubat 2023 08:52

    Osmanlıda liyakat vardıdamı demokrasi yok etti.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 23:49

    Osmanlıda işin ehline verildiği zamanlar da oldu; verilmediği zamanlar da oldu. 6 asır yaşamış bir imparatorluktan bahsediyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • muzaffer / 27 Şubat 2023 08:55

    Niye demokratik Avrupa ülkelerinde liyakatsizlik sorunları arasında yer almıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 27 Şubat 2023 15:33

    Rustem, bunu disarida soyleme, saygini yitirirsin. Yaptigin yorum gerceklikten fersah fersah uzak. Inan okurken dehsete dustum, eyvah Turkiyem dedim. Allah sana zihin acikligi versin

    Yanıtla (0) (0)
  • Unstoppable / 27 Şubat 2023 14:40

    Liyakatsizlik, sebep değil sonuçtur. Siyasette denge-denetimin olmayışı liyakatsizliğin en büyük nedenidir.. Denetim en başta siyasi partilere lazımdır. Bir partide denetim ancak "parti içi muhalefet" eliyle yerine getirilebilir, en başta da parti lideri denetlenmelidir. Bunun için partilerdeki "tabii delege" sistemine kanun değişikliğiyle son verilmelidir. Parti içi seçimler Yüksek Seçim Kurulu denetiminde yapılmalıdır. Yapıldığı takdirde liyakatsizliğin de sona erdiğini göreceksiniz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kararcı / 27 Şubat 2023 15:28

    Haklısınız da denetimi kim yapacak, bir liyakatsiz bir başka liyakatsizi denetlese ne olur denetlemese. Bir soru, akp’den kopmuş iki parti var. Özellikle deva partisi için soruyorum, Babacan mütedeyyin, dürüst ve liyakatını ispat etmiş, (akp den ayrılmakta geç kalmış ayrı bir soru) partisinde kendilerini ispat etmiş dürüst kişiler var, nasıl oluyor da %2 -3 oy oranını geçemiyor? Bu gerçeği açıklayacak bir sosyolog, psikolog varmı?

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2023 15:21

    Sayın hocam, atasözü balık baştan kokar. Baştan aşağı kokmuşus, ne yapsan şimdilik çaresi yok.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 01:19

    Kızılay Ahbap derneğine 2050 çadırı 46 milyon liraya satmış. rezalete bak. bedava vereceği çadırı satıyor. tabi bu rakam Kızılay'ın kayıtlarında gözüküyor mu ona da bakmak lazım. bu rakamı Ahbap derneği veriyor. kesilen faturadaki rakam başka çıkarsa katmerli rezalet.

    Yanıtla (20) (6)
  • HAYRETI MUCIP / 27 Şubat 2023 12:31

    Kızılay başkanı bu konuda bir açıklama yaptı, kurumun bu isleri çevirebilmek için paraya ihtiyacı olduğunu , satışın da yasal olduğunu söyledi. Burada esas vahim olan başka bir şey var ; kızılay ' bir kere ile bir şey olmaz ' vakfına külliyetli miktarda bağış yapmış , akıl alır gibi degil ! Kimin parasını kime bağışlıyor !

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 15:20

    Yasal olan her zaman ahlaki olmaz. ticaret yapmanın sırası mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • musto / 27 Şubat 2023 15:20

    Baş kurt kükrüyor...Kartalın vicdanına dayanamamış..Ne bekliyordun???Kurdu evcilleştirip kıç..na şalvar, ayağına yemeni başına takke takdığın gibi mi??Kartallar yüksek uçar..Evcilleştiremezsin...

    Yanıtla (11) (2)
  • Maraşli / 27 Şubat 2023 11:56

    Yazınızı okumadım başlık yeterli. Asil mesele liyakasizlik değil. Asıl mesele halk sayın Ocaktan. Mevzuya hep tali kalıyorsunuz. Bu bedenlerde bu kafalar olduğu sürece rezil ve rüsva olmaya devam edeceğiz. Halk ne ki yönetici farklı olsun

    Yanıtla (12) (0)
  • Ben / 27 Şubat 2023 13:25

    Yanlışlıkla olumlu not verdiğim için özür diliyorum ancak liyakatsız kişileri seçen de bu halk olduğuna göre gerçek nerede diye sorgulamadan edemiyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 15:06

    ''Süt neyse, kaymakta o olur'' kaymak kötü ise, süt kötü olduğundandır. tersi de doğrudur. ''bileşik kaplar'' misali de denebilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 14:51

    Türkiye'nin başının belası ''Üç-İ'dir'' (İmar, İhale, İnşaat) canlı ayakları, siyaset-bürokrat-müteahhitten oluşur. birlikte çalışırlar. sorumlukta bu üç guruba aittir. bu çete dağıtılmadığı sürece daha çoook enkaz kaldırmak zorunda kalırız.

    Yanıtla (8) (0)
  • Turgay / 27 Şubat 2023 14:36

    Asıl sorunumuz liyakatsizlikle birlikte yüzsüzlüğümüz. Ya bir tane adam çıkıp da ben bu işi layıkı ile yapamam bu konuda benden iyiler var demiyor. Adam ilahiyatçı olmadık bir göreve atanıyor koşa koşa gidiyor başını yastığa koyduğu zaman hiç mi aklına gelmiyor ben bu işi nasıl yaparım diye. Yoksa zaten kimse bir .ok bilmiyor ben de arada kaynarım mı diyor.

    Yanıtla (5) (2)
  • Kadir KARASIZ / 27 Şubat 2023 14:34

    Erdoğan'ın liyakatsiz pek çok kişiyi çok iyi yerlere, hatta Başbakanlıklara bile getirdiğini biliyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • serkan / 27 Şubat 2023 13:50

    akp ve saray rejimi ülkeyi şirket halkıda maraba köle olarak görüyor. biz halkız akp nin recebin marabası kölesi degiliz SUSMAYACAGIZ.

    Yanıtla (11) (1)
  • Rabia / 27 Şubat 2023 14:11

    Hukumet istifa diye bagirdilar diye seyircisiz futbol diyor korkaklar. Hukume istifa demek haktir. Begenmiyoruz kardesim. Mecburmuyuz..

    Yanıtla (11) (1)
  • Turgay / 27 Şubat 2023 13:48

    Sözün özü LİYAKATSIZLIK EN TEPEMİZDE.

    Yanıtla (5) (2)
  • Beyzade / 27 Şubat 2023 13:43

    Partiler iktidar olduklarinda kendini iktidara taşıyan seçmenlere diyet borçlarını ödemek zorundadır.Çünkü gelecek seçimlerde seçmene yine boyun bükmek zorunda.O yüzden seçmenlerden gelen taleplere iktidar olan partileri cevap zorundalar.Yani halka senin şöyle şöyle yetkilerin var denirse halk elindeki bu fırsatı çıkarı dogrultudunda kullanmak isteyecektir.

    Yanıtla (1) (0)
  • yorumcu / 27 Şubat 2023 13:42

    Kızılay başkanı K.Kınık'ın oğlu da Kızılay'da yöneticiymiş. Arkadaş orayı aile şirketi mi yaptınız? Senin oğluna başka iş mi yok, ayıp değil mi yaptığınız...

    Yanıtla (12) (0)
  • serkan / 27 Şubat 2023 13:40

    kanı satar, çadırı satar, konserveyi satar, sodayı satar sonunda ülkeyide satar bu zihniyet. 20 yıldır soydular ülkeyi kızılayı aile şirketi yapmışlar erdogan ve şürekası ülkeyi şirket halkıda maraba olarak görüyor.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar Okuyan Okuyucunuz / 27 Şubat 2023 13:38

    Depremin 22. Gününde Devlet deprem çalışmasını yapamadı. Hasar almış binalara giriş niçin yasaklanmadı? Malatya’da 5.6 şiddetinde ki depremde yine beceriksiz bir yönetimle karşı karşıyayız. Deprem sarsıntıları devam ederken Erdoğan yeni binalar için temel atmaya çalışıyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Önemsiz / 27 Şubat 2023 13:24

    Yeni KIZILAY market birkaç gün sonra emrenize açılıyor, paranızı saklayın. Maden suyu gibi, çadır gibi lazım olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • musto / 27 Şubat 2023 13:24

    Kurumların başına getirilen kişiler..Liyakat ehli olmadığından makamlarını korumak İÇİN kendilerini o makama getirenlerin her türlü kanunsuz işlerini yapmak zorunda...Anadolu da bunlar İÇİN Sağdan soldan dilenir, döşürür...Sevgiliye KETE pişirir...

    Yanıtla (3) (0)
  • Rabia / 27 Şubat 2023 13:20

    Cadir satiyor gida satiyor kan satiyor kizilay. Bu sa son rezilligimiz.. Tayyip 2 kelam et. Kimmis bu adiler , yalancilar simdi ? Ne isler bu isler? Bizim yardimlarimizi elaleme satmanin vebali nedir. 2 kelam et anlat bize nedir bu isler....

    Yanıtla (3) (0)
  • Hüseyin Şenel / 27 Şubat 2023 12:40

    1999 sonrası yeni yapılan bina 1.191.183(tpl.stoğun yarısı,%48’i) bu sayı içinde yıkılan bina 562 adet ve “projeci+yapı denetim+sertifikalı labratuar+zemin etütcüler+müteahhit+Belediye+Bakanlık+” lıktan öncelikle hesabı sorulacak bina sayısı 200(tpl.yıkılan 18150)Allah,Rahmetli Ecevit ve Sn.Bakan’dan razı olsun,yaklaşık 45.000kişiyi kurtardılar.200 bina’da yıkılmamalı idi!! Geleceğimiz için odaklanacağımız 562! bina çok! önemlidir.Bence farkı görmeli ve Denetim sistemin eksiğini düzeltmeliyiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 12:37

    Liyakatsiz(yetersiz) insanlar mensubiyeti öne çıkarır ve bununla övünürler. bu yetersizliklerini gizlemenin bir yoludur. dini mensubiyet bunlardan biridir. her türlü yolsuzluk bu örtü altında çok rahat yapılabilir. itiraz geldiğinde ''yolsuzluk başka, hırsızlık başka'' deyip, yol temizliği yapan insanlar var. yanlışa doğru diyen din mensubiyeti ile nereye kadar. metafizikle ilişkimizi yeniden ele almamız, din ile inancı ayırmamız lazım.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okuyucu / 27 Şubat 2023 12:09

    Kader planı teorisine göre deprem sebep ölüm sonuçtur! İnşaat yeri, inşaat kalitesi, imar durumu, kontrol sistemi vb rant getirmeyecek teferruata gerek yoktur!

    Yanıtla (0) (0)
  • oyun / 27 Şubat 2023 11:59

    muktedir, istediği kadar kötü oynasın. daha kötü oynayan bu muhalefet oldukça kazanmaya devam. umumi cehaletten istifadeye devam, aldatmaya devam, kandırmaya devam. Ayrıca liyakatsizlik denmiş ya alakasızlıkta söz konusu.

    Yanıtla (0) (2)
  • musto / 27 Şubat 2023 11:59

    147 yıllık Hilali ahmer sonrası Türk Kızılayı..Son 20 yılda İktidarın kara kutusu..

    Yanıtla (3) (0)
  • tahsin fatih ozorhan / 27 Şubat 2023 10:52

    peki neden boyle sorusu en dogru soru...yanitiniz da dogruluk payi var... ancak sorun oncedende Vardi... temelde daha buyuk bir neden olmali bu sisteme yol acanda o neden degilmi zaten

    Yanıtla (0) (0)
  • Maraşli / 27 Şubat 2023 11:56

    Kesinlikle. Kalemi sağlam olanı asıl mevzuya bekleriz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2023 11:55

    Hayır, esas sorun ahlaksızlık. Öyle böyle değil ahlak olarak son derece geriyiz. Diğer yandan da Batının ahlakını değil bilimini alalım teranelerinden hiç vazgeçmiyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kararcı / 27 Şubat 2023 11:54

    Galiba değil kesinlikle en büyük neden liyakatsizlik.Bu gazete dahil mütedeyyin kesim yazarları bu konuyu gündeme getirmedi. Başörtüsü konusunda yazdıkları kadar,KPSS imtihanları, mülakatta elenenleri,adrese teslim üniversite görevlileri, istenilen aday kazansın diye gerekli puan indirimleri bunlardan bir kaçı.Ayasofya ibadete açılınca yeri göğü fethettik sandınız.Kusura bakmayın ama hepiniz oradaydınız.Acımız çok ama çok büyük, gaye intikam değil yanlıştan hemen dönmek.Eğitim, eğitim, eğitim.

    Yanıtla (4) (0)
  • konuk1 / 27 Şubat 2023 11:50

    bir kızılay düşünün! afet anında vatandaşına vermesi gereken çadırı ücret mukabilinde satsın ve o şahıs cbnin takdirleriyle,tensipleriyle, talimatları ile cümlesini kuranlardan. bu liyakat ile ilgili değil insani değer? ile alakalı unutmayalım ki thk yangın söndürme uçakları için de pert diyorlardı .

    Yanıtla (4) (1)
  • İbo / 27 Şubat 2023 11:44

    Bahçeli'ye tavsiyem! Statlara girerken seyircilerin ağızlarını bantlasınlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • Rüstem / 27 Şubat 2023 11:42

    2017 de ABD de 72 yaşında ölen Chp li M.Mogultay 1991-95 döneminde bakan iken Mhp li bir vekilin "Kendi adamlarınızdan 5 bin kişiyi devlet kadrolarına doldurdunuz " diye suçlayınca kürsüye çıkan Mogultay şöyle demişti ; " Ne yapacaktık ya kendi adamlarimızı degilde ülkücüleri mi dolduracaktik" sözü meşhurdur.Sistemin nasıl işledigi ortada.

    Yanıtla (1) (4)
  • İbo / 27 Şubat 2023 11:42

    Yer Dolmabahçe stadı. Dünyanın hiçbir yerinde görülmeyecek bir manzara. Sahaya yağmur gibi oyuncaklar yağıyor. Avrupa televizyonları bu müthiş görüntüleri yayınlıyorlar. Birisi de çıkmış, "Statlara seyirci alınmasın" diyor. "Onlar bozgunudur" diyor.

    Yanıtla (5) (2)
  • Politikacı esnafı / 27 Şubat 2023 11:38

    Şu son yaşananlarda farkettim ki ülkeyi yönetenlerin büyük çoğunluğu niteliksiz,vasıfsız ve siyaseti meslek edinmiş kimseler malesef.Önemli kısmının hiçbir özelliği yok,çökmüşler devlete kamudan sebepleniyorlar aslında.O vatan,millet vs gibi değerlerimizin bile içini boşaltan bu sınıfı gelişmiş ülkelerde göremeyiz.Allah bu esnaf güruhunun şerrinden şu memleketi korusun..

    Yanıtla (4) (0)
  • HAYRETİ MÛCİP / 27 Şubat 2023 11:36

    ''Felaketten ders alıp yeni bir başlangıç yapabilmek için '' öncelikle bunun tam anlamıyla hesabının sorulması gerekir ! Bir zamanlar İtalya'da Temiz Eller operasyonunda olduğu gibi tam yetkili özel bir mahkeme kurulması ve konuyla uzaktan yakından ilgisi olan , eski yeni herkesin yargı önünde hesap vermesi sağlanmalıdır ; buna 20 yılda 9 (dokuz) kere imar affı çıkaranlar da dahildir ! Göstermelik yargılamayı biz 1999 da da gördük , bunlar zaten o yüzden başımıza gelmedi mi!

    Yanıtla (4) (0)
  • İbo / 27 Şubat 2023 11:35

    Türkiye Kızılay Derneği Ticaret ve Pazarlama A.Ş.

    Yanıtla (2) (0)
  • mehmet / 27 Şubat 2023 11:34

    kesinlikle haklısın sorunumuz liyakatsizlik.her önüne geleni de milletvekili yapıyorlar. Mehmet Ocaktan beton kafa demişken kentsel dönüşüm kapsamına alınan 6 mahalle serüveni için de bir yazı yaz.namuslu bir yazı olsun.hadi görelim sizi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Mamosta / 27 Şubat 2023 11:33

    Kızılay, Ahbap’a çadır satmış! Bu ülkede tuz kokmuş tuz! Kargalar leşe konar, bunlar paraya konar. Tek kutsalları para olanların hiç bir kutsalı olmaz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okumaz / 27 Şubat 2023 11:30

    Liyakatsizlik sarmalı ülkeyi sarmış durumda. Eskiden de çok iyi değildik, ama nispeten bazı kurumlar vardı kendinden de olsa liyakatlisini seçen kurumlar. Peki siyasetçilerin liyakati ne olacak? Nasıl ölçülür ki? Sanırım biz iyi ölçemedik, sonuç ortada. Biz iyiyi ayırt edemezsek bizde de seçmen liyakati yok demektir. Biz iyi vatandaş olamadık, doğrusunu talep etmedik, yanlışları denetlemedik, önümüze konulanı kabul ettik. Bizdense olsun dedik.

    Yanıtla (2) (0)
  • De Rini Roni / 27 Şubat 2023 10:10

    Ben liyakatsiz yöneticilerin göz göre göre neden atandığını düşünüyordum. En sonunda "Allah Yar ve Yardımcımız Olsun" cümlesinde takıldım kaldım. Bakın bu cümleden sonra biz bizden olanı bir yerlere getirelim. Zira bu yerlerde Allah'ın adını anan ve alnı secde gören kişiler olduğu sürece "Allah Yar ve Yardımcımız Olacaktır." Mantığı yürür. Ancak, Allah Külli Kanunları gözeten insanların "Yar ve Yardımcısıdır" Külli kanunları gözet de ne olursan ol fark etmez bu dünyada kazanırsın.

    Yanıtla (6) (1)
  • Ahmed 61 / 27 Şubat 2023 11:28

    De rini coni;Bursi müslüman bir ülke.Allah cc senin yar ve yardımcın olmasın.Secdeli insanları başimizdan eksik etmesin.

    Yanıtla (3) (12)
  • ülkesini seven vatandaş / 27 Şubat 2023 10:50

    Ülkedeki yıkımın en büyük sebebi layakat'sizliktir. İlk büyük hatayı bu millet Erdoğan'a başkanlık seçimlerinde bu yetkileri vermesi ile başladı.Sonrasında Erdoğan'ın "kurşun asker" politikaları ile devam etti, (Benden olsun çamurdan olsun) Anlayışı ülkeyi batırdı https://www.rasityildirim.com.tr/2022/03/08/emanet-ve-adalet/... Okuyun Peygamber'in yönetim anlayışı pratikte neymiş görün...

    Yanıtla (2) (1)
  • okur06 / 27 Şubat 2023 10:50

    Liyakatsızlık ve sorumsuzluk ülkeyi bu hale getirdi. Önce sınav sorularını çalıp yandaşlara sızdırdılar. Kul hakkını hiç düşünmediler. Bütün devlet kurumlarını yozlaştırdılar. Paramızı pula çevirip Afganistan para biriminden de daha değersiz hale getirdiler. Dövize ayarlı. müşteri garantili ve garanti ödemeli ihale sistemi ile hazineyi gizli ortaklarıyla hortumlamaya başladılar. Yeni iktidar sorumluları yüce divana göndererek hesap sormalıdır

    Yanıtla (4) (0)
  • AL RIZA / 27 Şubat 2023 02:23

    Tuz iyice koktu, yatacak yerleri yok bunların.. vatandaştan bağış toplayan Kızılay, depremin 3. Gününde insanlar çadır çadır diye beklerken, onlar egerse başka kurumlara çadır satmanın derdindeler.

    Yanıtla (4) (2)
  • Müstakim / 27 Şubat 2023 10:36

    Almanların gönderdiği çadırların üstüne afad yazdırmayı o hengamede düşünebilecek kadar insanlıktan uzaklar!

    Yanıtla (3) (2)
  • O aslan / 27 Şubat 2023 10:04

    Devlet bir canlı organizma gibi dir " kurumlar ise O organizmanın uzuvları gibidir, yanı kulak Burun Boğaz dalak ciğer beyin gibi . Sız kulağa burunun görevini. Ci yere böbreğin görevini veremez siniz: Verirseniz işte böyle olur. Ben hükmettiim diye herşey yapmaya muktedir değilsiniz. Sizde hesap verir sorgulanır siniz. Çünkü sız dört yıl görev yapıp gidecek siniz ama devlet kurumları orda kalacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • O aslan / 27 Şubat 2023 09:54

    Teşekkürler sayın ocaktan. Sayın ocaktan bugün halkın yüzde elli altmı şi Devlet hükümet ayrımını bilmez. Hükümeti devlet olarak görüyor,. Onun içinde sorgu lanamaz hesap sorulmaz eleştiri le mez olarak kutsuyor. Yasama yürütme yargı nin görevlerini. Danıştay Sayıştay in görevlerini bilmiyor. Bütün bunları aydın entelektüel geçinen lerin de yüzde altmış i bilmiyor bilmez. Hodri meydan araştırın.

    Yanıtla (6) (0)
  • Ali / 27 Şubat 2023 09:50

    Bana göre bu kafa yapimizla 3.sinif ülke olmaktan kurtulamayacagiz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ahmet Dursun / 27 Şubat 2023 09:27

    Liyakat sorunu, piramitin en tepesinden aşağılara doğru geometrik olarak artıyor maalesef. Eğer olacaksa bir düzelme, en tepeden başlayacak haliyle.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hektor / 27 Şubat 2023 09:05

    Türkiye'de kurumların başındaki kişilere bakarmisiniz kim bunlar nasıl gelmişler kurumları ne hale getirmişler kindar ve Dindar denen bu kişilerin ülkeyi ve kurumları yok etti .

    Yanıtla (3) (0)
  • Erzurumlu / 27 Şubat 2023 09:02

    Toplumsal olarak liyakatten öte maddi zaaflarımız var. Çöken 8 katlı binanın önünde röportaĵ yapılıyor. Muhabir binanın çürük olduğunu bile bile neden oturduklarını soruyor. Devlet 8 kata 4 kat verdi. Biz de mahkemeye gittik diyor. 4 kata razı olsalar şimdi hepsi yaşıyor olacaklardı. 1 oda daha fazlası için onlarca kişi maalesef öldü. Bu menfaatperestliği sorgulamamız lazım. İmar barışına girmiyorum bile.

    Yanıtla (0) (0)
  • Realite / 27 Şubat 2023 08:55

    Her millet,hak ettiği şekilde yönetilecektir... Demek ki bizde böyle yönetimi hak ediyoruz.Hep yönetenleri değil birazda kendimize bakalım,, BİZ NERDE YANLIŞ YAPIYORUZ,,

    Yanıtla (4) (1)
  • KARAR VER / 27 Şubat 2023 08:54

    Ne çare dostum, ne çare Kim yardım eder naçare(çaresize). Et kokarsa tuzlarsın Tuz kokarsa ne çare.

    Yanıtla (1) (0)
  • D Hakkı / 27 Şubat 2023 06:13

    Hayatımda oturup futbol izlediğim birkaç milli maç dışında futbol ile hiç ilgim olmadı. Kulüplerdeki entrikaların mafyatik ilişkiler içinde yürütüldüğünü düşündüm. Futbol seyircisini de hafife almıştım. Genellikle apolitik olduğunu düşündüğüm kesimden hükümete dair "istifa" nidaları benim bildiğim bir ilk. İnsanımız bardağı taşıran son damlayı iliklerinde hissetmiş olmalı. Bu da bir sey.

    Yanıtla (5) (1)
  • Erzurumlu / 27 Şubat 2023 08:53

    Bu ilk değil. Sayın CB ilk büyük protestoyu 2011 yılında GS stadının açılısında ıslıklandığı zaman görmüştü. O günden bu yana kendilerinin organize etmediği hiçbir kalabalığın önüne çık(a)madı.

    Yanıtla (6) (2)
  • muhacir / 27 Şubat 2023 08:52

    Devletin sosyal kurumlarını yönetecek bilgi, beceri ve müktesebat içeren bir alan-eğitim görmemiş, küfede sadece imam-hatip okullarının yetiştirdiği insan olunca zaten kimi görevlendirecek! Olsa dükkan sizin!

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur yazar / 27 Şubat 2023 08:41

    Çalıyor ama çalılşyor ile şeediyor ama çalışıyor arasında bir farkın olmadığını anlamayan ısrarla anlatsanda ısrarla anlamayan bir kitle çoğunluğu oluşturuyor. Kitle böyle bir kitle. Nasıl kitlersen kitle.

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 27 Şubat 2023 08:23

    Diğer konu Türkiye’deki muhafazakar ve dindarların rasyonellikle ilişkisinin olmamasıdır. Her yere para toplayıp veya devlet kasasından cami yapan halk,ayni yere sağlık ocağı okul yapmamakta ve talep etmemektedir. Başka türlü, bu kadar özel okul ve özel hastane türemez.Benim ikamet ettiğim yerde 28 000 kişinin yaşar burada 5 adet cami bir adet 125 m2 lik, sağlık ocağı vardır, 2 adet özel okul ve özel kreş vardır. Halk nasıl isterse öyle yönetilmektedir?

    Yanıtla (2) (0)
  • bınali sıvas / 27 Şubat 2023 08:23

    knsel dnuşu yk azraıl ülkesı görünümünden asla kurtulamaız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mahkeme ve yıkım / 27 Şubat 2023 08:11

    Önce zaman aşımınına uğramayan soykırımdan alman nazi mahkemeleri gibi bir mahkeme kurmalıyız, imar affına teklif verenlerden başlıyarak, kabul eden vekilden, belediyeye imar alanını fay hatlarına açanlara ve denetleme kuruluşlarına kadar yargılalıyız.Şili gibi beton perde oranını %5 e çıkarmalıyız

    Yanıtla (6) (0)
  • Özcan şahin / 27 Şubat 2023 07:52

    GÜNAYDIN yazınız okurken hem üzüldüm hem güldüm bugün için LİYAKAT İMAM OKULUNDAN MEZUN OLMAK her yerde onlar var olabilir amma hiç olmassa ihtisas İSTEYEN KURUMLARA UYGUN İNSANLARI TAYIN EDİLMELİ bunlar bizden diye imamları tayin ediyor ÜLKE BATIYOR BU İKTİDAR DEĞİŞMELİDİR EFENDİM

    Yanıtla (8) (3)
  • okur / 27 Şubat 2023 07:46

    Evet temel mesele liyakatsizlik. İkinci teşhis, kim bu liyakatsizleri yönetime getiriyor ve niçin? Sadece liyakatsiz değiller, yönetemiyorlar, üç maskeyi dağıtamadılar, deprem sonrası en değerli olan ilk günlerde yeteri kadar kurtarma ve yardım yapamdılar, twitter'ı (iletişimi ) yavaşlattılar, Ormanların yanışını izlediler, Adaletin, eğitimin hatta sağlığın geldiği durum ortada.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur yazar / 27 Şubat 2023 07:42

    Anadolunun birkaç klübüi hükümet ve devletin ayrı şeyler olduğunu anlamaya başladığı zaman daha da güzelleşecek herşey. Batıp bankaya borç ödemem emek için tornistan bilmem ne spor kurmak anadolu irfanının bir ürünü ne de olsa. Önce kendini düzelt. Sonra ahlak dersi ver.

    Yanıtla (5) (0)
  • kararla kararlı / 27 Şubat 2023 07:41

    K19 isimli bir denizaltı filmi izledim (Harrison Ford,Liam Neeson) ;denizaltıda,basit erden kaptanına kadar canını dişine takan bir ekibin acıklı hikayesi vardı.Denizaltıda denizin ne altı ne de üstü hakkında bir şey bilmeyen 'atanmış bir de Parti Komiseri' vardı.Parti komiseri her halta karışıyordu,diğerleri de 'Aman beni merkeze bildirir,hayatımı kaydırır.' diye tırıs tırıs çalışıyordu....Bir yerlerden tanıdık geliyordu ama nerden,nerden,nerden????

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 27 Şubat 2023 00:13

    Burada yazanların daha fazlası var. Altına imza atılır. Soru şu... Bunlar ve daha nelere rağmen AKP hala 40 civarı. Bu durumları halka anlatamayan politikacı medya mensubu. Liyakatli mi. Halkı küçümseyip hakaret ederseniz siyaset yapmayın zaten. Muhalif seçmen bunu yapıyor zaten ve iktidarın ekmeğine yağ sürüyor. Muhalefetteki medyadaki liyakatsizleri ne yapacağız. Bunlar iktidarda söz sahibi olacak. Eee AKP den ne farkı var o zaman.

    Yanıtla (17) (9)
  • Düşünen / 27 Şubat 2023 07:38

    Doğru ya

    Yanıtla (3) (0)
  • Düşünen / 27 Şubat 2023 07:36

    Çürük yapılar kaderde sağlam yapılar kader dışımı Allah herşeyi yaratmıştır, sen yaralanmasını bilebilsen

    Yanıtla (2) (0)
  • Karadeniz / 27 Şubat 2023 07:26

    Çürük insanlardan arızalı zihniyetlerden iyi iş beklenemezdi zaten. Nitekim öyle oldu.çürük binaların insanlara mezar olacağını bilen arızalı zihniyet seyretti. Artik hic bir şey eskisi gibi olmayacak.ulkenin siyasi ve ekonomik yapisi enkaz altında kalmistir.tek çıkış yolu gelecek secimde ülkeyi bu ucube zihniyetten kurtarmak.

    Yanıtla (8) (3)
  • Liyakat / 27 Şubat 2023 06:53

    Sonra liyakatsiz öngörüsüz gazetecilik etiği kamu yararı ne demek bilmeyen insanlık bilincinden kopmuş gerçekleri örtmeden gerçekleri örtmeye islamda birşey deniyor dini bilgisi kuvvetli olan bilir biz demeyelim habercilik yapmayı bilmeyen ahlaksız menfaatçi sahtekar siyasetten menfaat mvliği bekleyen gazetecilerden de kurtulmak lazım..

    Yanıtla (2) (0)
  • Liyakat / 27 Şubat 2023 06:50

    Evet bu liyakatsız siyasetçilerden başta deprem vergilerine çöküp parti ve kendi neoliberal abuk parasal genişlemeyi kullanan üretim yaratmayan kötü özellrltirmeci ekonomi bakanı babacan içeri sinirli çocuklar diye işidçi dolduran davud devletin kurumlarına komplo kurup tarikatlerle çökerten feto gibi Gülden kurtulmak lazım. helalleşme diye bu açık suçlulara kol kanat geren kılıçdardan da kurtulmak gerekiyor..

    Yanıtla (1) (0)
  • Ayak Takımı / 27 Şubat 2023 00:27

    Sorumluluğu dar bir çerçeveye sıkıştırmak faydasız. Halk olarak topyekün aynaya bakmamız lazım. Halk ne istediyse merkezi ve yerel siyaset ile bürokrasisi onu verdi. İmar affı mı yoksa belli ölçüde hak kaybına mal olsa da binanın yıkıp yeniden yapılması mı diye sorulsa halk hangisine oy veriyor? Yerel yönetimlerde imar işlerinin ahbap çavuş ilişkisiyle yürüdüğünü bilmeyen var mı. Halk kaçak kata izin vermeyen belediye başkanına mı yoksa verene mi oy veriyor? Herkes bu suça ortak.

    Yanıtla (28) (2)
  • Yolcu / 27 Şubat 2023 01:13

    Evet. Çok doğru. Topyekün aynaya bakma zamanı geldi de geçiyor. Varsa yoksa BEN. Hepimizin ortak öelliği şu, Yarabbi hep bana. Sorun burada. Önce kendimizi düzeltmek zorundayız. Sonra en yakınımızda kiler(ailemizi) ....

    Yanıtla (10) (1)
  • A. S / 27 Şubat 2023 05:04

    Cok guzel soylemissiniz yani adeta rusvete meyilli olmuslar cogunluk ne aci degilmi hayatlariyla odediler c baskani zaten kader diyor klasik

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur yazar / 27 Şubat 2023 04:39

    Hayır asıl mesele erdemsizlik ve toplumsal çürümüşlüktür. Bu sebeple liyakatsiz yavuz hırsız tayfası rahatça, utanmadan, yarabbi şükür öbür yüzüme de tükür diye rahat rahat dolaşıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • TB / 27 Şubat 2023 04:06

    Mehmet Bey, liyakatsizlik bu ekolün en önemli özelliklerinden biridir, buna hiç şüphemiz yoktur. Ancak, esas ana mesele bunların "bitmeyen kötülükleri" ve insanlığımıza, hayatımıza zerre kadar katkısı olmayan "düşünmeme alışkanlıkları" dır.

    Yanıtla (15) (1)
  • karar okunur / 27 Şubat 2023 03:59

    Sadece Liyakatsizlik mi? Kontrol edilemeyen kibirleri, kendilerini üstün görmeleri, tevazu ve alçak gönüllülük eksikliği, her zaman haklı olduklarına inanmaları, muazzam bir zenginliğe sahip oldukları halde düzgün işler başaramayışları, kendi görüşleri dışındakilerin hiçbir önemi yokmuş gibi davranmaları ve kendi görüşlerini başkalarına dayatmaları, güç, mevki ve otoritelerini kullanarak insan hayatı karartmayı, bunlarda gördük.

    Yanıtla (5) (0)
  • Yas / 27 Şubat 2023 03:29

    Utanma bitti. Siyasetci arsız ve halk arsıza "Çalıyor ama çalışıyor" deyip oy veriyor. Ya millet aklını başına alır ya Turkiye tamamen yaşanmaz hale gelir.

    Yanıtla (6) (1)
  • Yorumcu / 27 Şubat 2023 03:03

    Kızılay, TÜİK, TRT, Milli Piyango, TÜBİTAK vs. Liste o kadar uzun ki! Buraya sığmaz!

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 27 Şubat 2023 02:57

    Sn Bahçeli, maçları seyircisiz oynatın demiş... Şehirler insansız olsa aslında, deprem ve afette kayip tehlikesi de olmaz değil mi?

    Yanıtla (6) (1)
  • Sahin . / 27 Şubat 2023 01:54

    Tilki,ki kümesi iyi biliyor diye bekci yapılırmı?

    Yanıtla (16) (2)
  • OkurM / 27 Şubat 2023 02:55

    Hala kumesin favori yetkili adayı...

    Yanıtla (4) (0)
  • OkurM / 27 Şubat 2023 02:55

    Ya iktidarla anlaşma mi yaptınız? Biriniz sağdan biriniz soldan vurarak kader kelimesini depremden beter etmeye mi çalışıyorsunuz? Depremden sorumlu güya islamci iktidar madame ki kaderci, kaderde ne varsa o gelur deyip köşelerinde dursalardı. niye kadro peşinde, afat vs gibi kurumları ele geçirme çabasında oldular? Bu beyefendilerin kaderci oldukları için mi tedbir almadıklarını düşünüyorsunuz? Müteahhitler çok mu kaderci insanlar? Rende ve Rönesans sitesinden ev alan merhumlar kaderci miydi?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ad / 27 Şubat 2023 02:42

    Sayın Yazar yapı denetim firmalarında ana inşaat mühendisi hariç diğer Mak ...elk müh lerine kaç TL maaş verildiğini hiç arastirdiniz mi...Geçen sene 3000...5000 aralığında idi... Bu rakamlara yol parası olmaz....Liyakat i yol parasina indirdiler....

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Şubat 2023 02:37

    Başbakanın "Biat et kurtul" dediği bir ülkede gerçekleri gören doğruları söyleyen insanlara hayat hakkı tanınmayacağı gün gibi aşikardır. Nitekim otuz yıllık meslek hayatımda bu nedenle başıma gelmedik kalmadı. Yalanın, riyakarlığın ve yalakalığın zirvesinde ancak yaşanan gerçeklere ulaşılır. Ne bekliyoruz ki....

    Yanıtla (2) (0)
  • Ali Rıza / 27 Şubat 2023 02:18

    “ Galiba esas meselemiz liyakatsizlik” diyorsunuz, geldiğimiz duruma şüpheyle de olsa bir teşhis koyuyorsunuz. Hayır Sayın ocaktan, “ esas meselemiz yalanın yalan olduğunu bilmemize rağmen söylenen yalana inanmaktır” yani bile bile lades olmaktır. Geçmiş olsun diyeceğim ama geçecek gibi değil, yara derin….

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 27 Şubat 2023 01:34

    Galiba mı?

    Yanıtla (1) (1)
  • Muammer / 27 Şubat 2023 01:32

    Yalan. Dolan. Talan. Yetti Artık!

    Yanıtla (19) (3)
  • Yolcu / 27 Şubat 2023 01:18

    Türkiye ancak biz kendimizi düzeltip, kendimiz için istediğimizi başkaları için de istersek düzelir. Bizim kendimize hayrımız yok ki Allah c.c. ım yardım et ne olur bize. Amin.

    Yanıtla (4) (0)
  • Lokman ihtiyar / 27 Şubat 2023 01:01

    Şeytanın bile aklına gelmeyen, Dünyada benzeri olmayan;vurgunlar,yolsuzluklar, Soygunlar,talanlar… Kızılay’da dönen dolapları görünce, Şeytan bile şaşırmıştır; Bunlar bana bile pabucu ters giydirir diye…

    Yanıtla (19) (3)
  • Almanyalı / 27 Şubat 2023 00:54

    Goethe (1749-1832) „aktif cehaletten daha korkunç bir şey yoktur“ demiṣti. Liyakatsiz de yaptığı iṣin cahili sayılır.

    Yanıtla (19) (2)
  • BirOkur / 27 Şubat 2023 00:34

    Beşiktaş ve Fenerbahçe taraftarlarının stadda gösterdikleri yürekli tezahüratları için teşekkür ederim. Türkiye’yi yürekli insanlar kurtarabilir ancak. Sessiz kaldıkça elinizdekilerden de olursunuz.

    Yanıtla (35) (9)
  • BirOkur / 27 Şubat 2023 00:32

    Liyakatsizlik en tepeden başlıyor. Öz geçmişine fakülte ismini yazarak ekonomist olunmuyor. Bunu kendisi de çok iyi biliyor. Ama siyaseten bunu kullanmayı tercih ediyor. 3 yıllık bölümler günümüzde ön lisans kategorisinde. Bunu da çok iyi biliyorlar, ama ysk ne hikmetse suskun kalıyor.

    Yanıtla (24) (5)
  • karar okuru / 27 Şubat 2023 00:30

    Esas mesele liyakatsizlik değil sayın yazar. Esas mesele liyakatsizliğe prim veren zihin yapısı. Adını siz koyun.

    Yanıtla (22) (4)